Het grote Volvo topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste
Acties:
  • 62.726 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Timmert schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:07:
Schakelen is ook leuk, maar als je elke dag weetikhoeveel rijdt gaat t wel een keer vervelen..
Vooral in de file en in het stadsverkeer is een automaat heerlijk...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:05:
[...]

True, ik rijd ook niet zo heel veel. Ik heb wel het gevoel dat ik veel meer controle heb over m'n rijstijl. Niet in de zin van dat ik met een automaat geen controle heb, maar met een handbak kan ik lekkerder heel snel optrekken (alleen je rechtervoet naar beneden duwen doet 't 'm gewoon niet), de toeren aanpassen aan hoe ik wil rijden ('cruise op 95' of 'haast') en bij een stoplicht de auto soepeler laten uitrollen. Ik moet er wel meteen bijzeggen dat mijn automaat-experience zeer beperkt is. Laatste keer was in een Peugeot-simulator in Berlijn, wat een onding was dat :+
Een automaat leer je ook kennen; na een tijdje weet je precies hoeveel gas je moet geven om hem níet terug te laten schakelen, hoeveel je moet geven om wél door te laten schakelen, en hoe vroeg je hem moet loslaten om precies lang genoeg voor dat stoplicht uit te laten rollen ;)
Ik heb trouwens gehoord dat een V70 aut ontkoppelt als je voor het stoplicht staat, en dat het een flinke tijd kan duren voordat 'ie weer koppelt als je weg wil rijden. Kom je dus niet echt snel weg voor het stoplicht... Staat wel wat over op Volvoforum.
Ik heb zowel 'gewone' automaat benzine als geartronic diesel gereden (modeljaren 2005 en 2007), en kan je wel vertellen dat ik het overdreven vind. Hij rolt idd niet direct snel weg zoals de meeste automaten, maar pas als je gas geeft (met een vrij lange 1e versnelling). Ik vind het prettig rijden, niet te langzaam en niet te nerveus :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bart-Willem schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:55:
[...]

Maar moest je daar niet achterlijk lang op wachten ofzoiets? :? Onder zoiets versta ik "gezeik" dus. :P

Een Mondeo is wel lekker ruim ja, neemt niet weg dat het een gigantische frikandellenbak is. Vraag me trouwens ook af waarom die dingen zo gigantisch afschrijven, daar moet ook een goede reden voor zijn. Ik weet wel dat Translease die bakken niet aan de straatstenen kwijt raakte als de Mondeo's uit de lease gingen (geldt overigens ook voor Laguna's).
Tsja, ondergewaardeerd ofzo. In het geval van een Laguna snap ik het wel, dat zijn technisch gezien gewoon gare auto's. Iedereen wil in die klasse een Passat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Timmert schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:44:
[...]

Tsja, ondergewaardeerd ofzo. In het geval van een Laguna snap ik het wel, dat zijn technisch gezien gewoon gare auto's. Iedereen wil in die klasse een Passat ofzo.
Heeft ook te maken met leasen: als heel veel mensen dat ding leasen dan is er 2ehands gewoon minder vraag naar (omdat kopers itt 'huurders' andere auto's kiezen).

Soortgelijk verschijnsel zie je (vooral in Duitsland) met auto's uit de hoogste klassen, zoals de 7-serie van BMW en de A8 van Audi: die zijn daar soms belachelijk goedkoop, gewoonweg omdat mensen die die auto kopen altijd een nieuwe kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Timmert schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:00:
Ruim, vlot zat, stil, prima wegligging én comfortabel. Qua ruimte ga ik serieus achteruit als ik een V70 neem, maargoed.
Daar heb ik me met de 850 dus i.d.d. flink op verkeken ... De Mondeo is praktischer ruim dan de 850 dat is. (hetzelfde geld dus voor de V70 Classic en V70n trouwens).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Niets is zo ruim als een good old 240. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Timmert schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:03:
[...]

Ford? Het zijn die kut PSA diesels die lopen te bokken. Sinds Volvo van Ford is, is de kwaliteit niet afgenomen verder hoor :)

In ieder geval is de huidige S40/V50 niet slechter dan het model van '96-'03 :)
Als er inderdaad PSA diesels inliggen hebben ze bij volvo of ford flink lopen te kloten om die zo rot te laten lopen. Dieselmotoren van PSA zijn normaal juist erg goed en betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

De oude voorkamerdiesels wel ja. De eerdere HDi's opzich ook, maar sinds ze die dingen met 16 kleppen en een roetfilter uitrusten is het dramatisch. Ook in een 207/307/407/607. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soulfly schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:00:
[...]

Daar heb ik me met de 850 dus i.d.d. flink op verkeken ... De Mondeo is praktischer ruim dan de 850 dat is. (hetzelfde geld dus voor de V70 Classic en V70n trouwens).
Hoge laadvloer he :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Red devil schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:44:
[...]

Wie is er allemaal stiekem aan het rondneuzen voor een nieuwe auto? :)
Ik trap af. We rijden nu een s40 2.0 uit 97 met 115k. Auto rijdt prima, maar we willen ws ergens dit jaar (of misschien ergens begin volgend jaar) een grotere auto (de s40 wordt de boodschappenauto 8)).
Het liefst een Volvo v70 2.4T vanaf 2000 of de v70 T5 variant. En er dan lpg g3 in laten bouwen door Mesman. De reden voor een 2.4T of T5 is het feit dat ik de s40 @ snelweg veel te veel lawaai vind maken. Ik weet nog niet of de T5 minder relaxt kan worden gereden dan de 2.4T. Het liefst wil ik de v70 uit Duitsland halen, daar zie je soms mooie versies met rond de 100k voor rond de 10/11k :9~

Who's next?
Oké, ik zal dan ook maar toegeven. Wij zijn aan het kijken voor een S60 2.4 Automaat (facelift model). Een 2.0T voldoet ook, we zijn meer weekendrijders. De rest v/d week staat ie toch maar voor de deur te stralen, meer niet.
Daniël schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:02:
Wat vinden jullie van de nieuwe V70 trouwens? De achterlichten vind ik wat vreemd maar voor de rest een mooi gebouwde auto met veel ruimte voor een (in vergelijking met de Duitse concurrentie) redelijke prijs.
De nieuwe V70 ziet er goed uit. Behoorlijke opluchting vergeleken met het vorige model, die gewoon echt over-over-datum was. Het interieur is ook prima. De achterkant was even wennen (hoe die naam erop staat), maar nu vind ik het wel wat hebben.

Was woensdag bij de Volvo-dealer, in de S40, S60 en S80 gezeten. Die S60 is echt een heerlijke reiswagen, super. De S80 is ook mooi, maar net wat te groot voor ons. De S40 is ook wel wat, maar de beenruimte achterin is toch iets kleiner dan wat ik gewend ben. Iets wat zeer belangrijk is voor mij, aangezien ik meestal achterin moet zitten omdat m'n ouders voor zitten.

[ Voor 28% gewijzigd door S_Chief op 10-02-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik ben erg gecharmeerd van met name het interieur van de nieuwe V70...echt een hele fijne plek om te zitten. Moet er nog in gaan rijden maar als familycar lijkt het me op het eerste gezicht wel wat. 2.5T met handbak, naar Rica brengen voor 245 pk en knallen maar :) De prijs valt ook nog wel mee als je het vergelijkt met wat BMW en Audi voor gelijk uitgeruste modellen durven te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
En dan denk je dat een 850 CY toch best een bijzonder kleurtje is...

Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b51/IvoP/noorder%20meet%20appelscha/Untitled-27copy-border.jpg
(nr. 5 staat om de één of andere reden niet op deze foto)

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/6091/45583402qi5.jpg

Waren er toch maar 2 die als enige met hun kleur kwamen ...
Eén zilveren & mijn witte ...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:50
Daniël schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:31:
Ik ben erg gecharmeerd van met name het interieur van de nieuwe V70...echt een hele fijne plek om te zitten. Moet er nog in gaan rijden maar als familycar lijkt het me op het eerste gezicht wel wat. 2.5T met handbak, naar Rica brengen voor 245 pk en knallen maar :) De prijs valt ook nog wel mee als je het vergelijkt met wat BMW en Audi voor gelijk uitgeruste modellen durven te vragen.
Hoezo geen iets oudere V70R >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
Vandaag 740 uit '85 met bijna 4 ton op de teller laten keuren, 2 lampjes moesten worden vervangen en we kunnen er weer een jaar tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:22
Vorige week heb ik zelf ook een Volvo gekocht: Een 360 2.0i uit 1987. 82000 originele kilometers en geen spatje roest!
Ik heb nog geen foto's gemaakt maar het is exact dezelfde als deze 340:

Afbeeldingslocatie: http://www.volvo300club.nl/foto.php?id=1096&fotonr=2&tabel=advertenties

Gekocht voor de hobby, gewoon accesoires plaatsen en motortje nog wat feller maken. Daarna als niet-dagelijkse auto voor de plezierritjes.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Da's het mooiste. Overal komen waar je wilt komen, en ondertussen vast komen te zitten in bossen en weilanden :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die 2 liters zijn trouwens nog verdacht snel. Zeker als variomatic.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Soulfly schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:23:

Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b51/IvoP/noorder%20meet%20appelscha/Untitled-27copy-border.jpg
Taxi Hamburg kleur? :?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

850 T5-R schat ik zo :P

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Jup, in de kleur Cream Yellow (wat een niet veel voorkomende kleur is).

Vermogen van deze T5-R CY ligt rond de 240/250pk

BMW 535D

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:31
Soulfly schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 06:39:
Jup, in de kleur Cream Yellow (wat een niet veel voorkomende kleur is).

Vermogen van deze T5-R CY ligt rond de 240/250pk
Toen-ie uitkwam de ab-so-lute station-droom... de T5-R....

Wat schakelen / automaat betreft: Automaat graag. Helaas in de V50 alleen in combinatie met het D5-blok! (Helaas alleen vanwege de prijs...)
Collega van mij heeft een S40 D5 en dat is best vlot ;)

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brandweerwagenrood op de T5-R is nog mooier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

weet iemand iets meer over deze kleur? (Ral code misschien)

ik ben een volvo 164 aan het opknappen waarin ik het B30 blok van een turbo ga voorzien.

ik vraag me af of dit geel, mooi staat op zo'n auto (alle strippen en rubbers zwart)
iemand goed met photoshop hier? http://www.classicweddingcars.nl/images/164.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door B-lennium op 15-02-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nee! Die kleur staat niet op een mooie klassieke Volvo.
Laat hem lekker die mooie metallic blauwe kleur, dat staat perfect op zo'n auto.

IMHO. :P

* Maasluip pa heeft een 244 GL D6 in die kleur gehad.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

dit is niet mijn auto hoor,

ik heb een 164 uit 75 (amerikaanse versie) deze is nu 6 verschillende soorten rood :P
het wordt echt mijn knutsel auto, dikke turbo erin, ophanging verbouwen, misschien zelfs een rolkooi en rally werk gaan doen.

ik zoek alleen nog een leuke kleur, vind zelf de donkere kleuren erg mooi op deze auto maar ook het 'gekke' geel lijkt me misschien wel wat. het is alleen zo'n grote gok :P

waarschijnlijk wordt de auto zwart, zoals het er nu naar uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Soulfly schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:23:

[afbeelding]

[afbeelding]

Waren er toch maar 2 die als enige met hun kleur kwamen ...
Eén zilveren & mijn witte ...
Waaaaah geweldige auto's . :D

Een jaar of tien geleden heeft pap ook zo een station gehad, welliswaar een gewone T5 en gewoon rood, maar ziek snelle auto's, super comfortabel, en je blijft iedere auto voor met een gezinsbak.
Ik weet nog een keer toen we vol geladen op vakantie ging en bij een stoplicht een zwaar ronkende golf naast ons hadden (vr6) en toen met die volvo gewoon dik voorbij geblazen, echt super. :D

Leuke herinneringen zijn dat. O+

[ Voor 32% gewijzigd door Joopieboy op 15-02-2008 16:09 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

teacher schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:45:
Die 2 liters zijn trouwens nog verdacht snel. Zeker als variomatic.
De 2-liter is nooit geleverd in combinatie met een variomatic. Als je verliest van een variomatic bij het verkeerslicht is het bijna gegarandeerd een 1.4 benzine :) De 1.7 of diesel kan ook, maar die zijn zeldzaam, helemaal in combinatie met variomatic.

Edit: als je er van wint bij het verkeerslicht trouwens ook :P
Voor de liefhebbers hier het leveringsprogramma (bron: Volvo 300 Club).

[ Voor 31% gewijzigd door Elwood Blues op 15-02-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Joopieboy schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:07:
[...]

Waaaaah geweldige auto's . :D

Een jaar of tien geleden heeft pap ook zo een station gehad, welliswaar een gewone T5 en gewoon rood, maar ziek snelle auto's, super comfortabel, en je blijft iedere auto voor met een gezinsbak.
Ik weet nog een keer toen we vol geladen op vakantie ging en bij een stoplicht een zwaar ronkende golf naast ons hadden (vr6) en toen met die volvo gewoon dik voorbij geblazen, echt super. :D

Leuke herinneringen zijn dat. O+
zoiets bedoel je? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.paulkamminga.nl/gallery/pictures/PIC_0062.JPG

T5 powerrrrrr!! :9

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja zoeen ja. :D
Maar dan de echte t5r velgen, en die wissertjers op de lampen. :)

Ben een foto aan het zoeken op de pc van pap maar kan even niks meer vinden... grom.

Ik zit er zelf wel sterk over te denken om over een paar jaartje als mijn rijbewijs er is om zoeen te kopen, niet al te duur kwa aanschaf tegenwoordig, lekker ruim (ideaal voor mijn 1.95 :P) etc en beter als de meeste goedkope japaners of hatchbacks.

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 15-02-2008 17:51 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Joopieboy schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:47:
Ja zoeen ja. :D
Maar dan de echte t5r velgen, en die wissertjers op de lampen. :)

Ben een foto aan het zoeken op de pc van pap maar kan even niks meer vinden... grom.

Ik zit er zelf wel sterk over te denken om over een paar jaartje als mijn rijbewijs er is om zoeen te kopen, niet al te duur kwa aanschaf tegenwoordig, lekker ruim (ideaal voor mijn 1.95 :P) etc en beter als de meeste goedkope japaners of hatchbacks.
Da's wel een goed punt idd, die wissers. Volgens mij zitten die er af fabriek gewoon op, maar bij mij zijn ze nergens te bekennen...nou ja, moet toch al naar de garage voor een beurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik zie daar ook zwarte puntjes zitten waar die wissertjes volgens mij vast horen te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Mx. Alba schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:34:
Ik zie daar ook zwarte puntjes zitten waar die wissertjes volgens mij vast horen te zitten...
Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De echte T-5R'ren zijn alleen geleverd in vla-geel, olijfgroen, en zwart.
De rode R is een 850R, van een iets later bouwjaar. De T-5R is in beperkte oplage op de markt gekomen zodat volvo mee mocht doen aan de BTCC.

Maar met een beetje tuning kan je een gewone T-5, zoals op dat plaatje, stukken sneller maken als een T-5R of een R.

Bijna alle 850's hebben van die wissertjes, wat meer basis versies hebben ze niet (wieldoppen etc.). Ook voor meer stroomlijning/tuning worden de wissertjes verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn de 850R en de T5-R gewoon identiek op de benaming en kleuren na, motor is toch hetzelfde? Alleen heeft Volvo 10pk meer uit het blok geperst bij de 850R :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik wist niet eens dat er een 850R was... :o

Ik dacht alleen T5 en een T5R, waarbij de T5 225pk heeft en de T5R 250.. :?

anyway, ik ga es ff richting garage met mijn bolide, ff kijken of ik m daar maandag kan stallen voor een rondje onderhoud :)

[ Voor 34% gewijzigd door kamstra op 16-02-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03

Klippy

Still Game

Andere Turbo ook geloof ik.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de T5 vs. T5-R of T5-R vs. R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
850 T-5: AT en MT 225pk (MY94-97)
850 T-5R: MT 240pk door overboost en AT 225pk (alleen MY95, gelimiteerd)
850R: MT 250pk en AT 240pk (seriemodel, MY96 en 97, beperkte kleuren waaronder 607 Rood. Interieur keuze uit off black en beige waarvan beige dash specifiek is)

De motorcode voor de T-5 en T-5R zijn overingens gelijk: B5234T5. Vermogensverschil is software matig.

Een T-5R heeft natuurlijk wel een standaard verlaagd onderstel en:
Standaard voor een T-5R t.o.v. een T5:

lederen stuurwiel
leder/alcantara stoelen
elec. bedienbare voorstoelen
elec. bedienbaar schuif/kanteldak
rondom elec. bedienbare ramen
elec. bedienbare en verwarmde spiegels
stoelverwarming
ECC
Tracs
Boordcomputer
Hout-inleg
Volvo Premium Soundsystem
neerklapbare middenarmsteun met geintegreerd kinderzitje
17" Titan velgen met 205/45ZR17 banden
stuggere en lagere vering
dikkere stabilisatorstangen
15pk en 30Nm meer vermogen
Volvo Guard alarmsysteem
koplampwissers
verstralers in speciale R voorbumper/spoiler
achterklepspoiler (sedan)
ander eindstuk op de uitlaat (meestal al weggeroest)
bron:
- http://www.swededemon.com/turbo/turbolist.html
- volvo850forum.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hmmz, afgelopen weekend heb ik de wagen ff enigszins misbruikt...as in, doortrekken tot 6k toeren (daarna gaat ie pas in het rood) en ff half uurtje redelijk gooien en smijten...en nu viel gistermiddag en vanmorgen ineens op dat ie af en toe enorme rookwalmen uit de uitlaat laat ontsnappen :o

Echt een dikke walm, maar verder niks aan de hand wat ik zo kan merken, hij rijdt prima, alleen zo af en toe dan denk je ineens....hmmz, mistig hier.... :P

Enig idee wat dat kan zijn? Overigens brandt het lampje van de lambda sonde ook al zo ongeveer sinds ik m heb, maar dat schijnt een vaker voorkomend probleempje te zijn...

Moet nog steeds naar de garage sowieso, voor wat ander klein ongemak, maar ik dacht , ik vraag t hier ook ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Oh, dus ik fietste vanochtend achter jou? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Sorcerer8472 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 10:59:
Oh, dus ik fietste vanochtend achter jou? :+
Ghe, lijkt me sterk, of was je aan het mountainbiken in Luxemburg? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

kamstra schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:56:
Hmmz, afgelopen weekend heb ik de wagen ff enigszins misbruikt...as in, doortrekken tot 6k toeren (daarna gaat ie pas in het rood) en ff half uurtje redelijk gooien en smijten...en nu viel gistermiddag en vanmorgen ineens op dat ie af en toe enorme rookwalmen uit de uitlaat laat ontsnappen :o

Echt een dikke walm, maar verder niks aan de hand wat ik zo kan merken, hij rijdt prima, alleen zo af en toe dan denk je ineens....hmmz, mistig hier.... :P

Enig idee wat dat kan zijn? Overigens brandt het lampje van de lambda sonde ook al zo ongeveer sinds ik m heb, maar dat schijnt een vaker voorkomend probleempje te zijn...

Moet nog steeds naar de garage sowieso, voor wat ander klein ongemak, maar ik dacht , ik vraag t hier ook ff :)
Witte rook = water dus waarschijnlijk koppakking
zwarte rook = slechte verbranding (erg rijk) = lambda sonde
blauwe rook = olie, kan koppakking zijn maar ook zuigerveren

controleer de olie vul dop eens op witte mayo (sludge), als dit aanwezig is dan kan dat water in de olie zijn., weer de koppakking

hoeveel km heeft het blok gelopen? heb je hem wel netjes warm gereden en laten afkoelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
B-lennium schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:58:
[...]

Of het is een diesel :P

Zie je rook tijdens gas geven of juist bij gas os op hoge toeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_5924.JPG

Donor/ontvanger.

Blokje vandaag schoongemaakt, zat nogal 'n dikke laag troep op :+
Moet de carterpan en oliepomp wel verbouwen wil 'ie in de auto passen, en ik denk dat ik wat 'makkelijkere' spruitstukken erop doe.
Hopelijk gaat een Rover bak in de tunnel passen, daar ben ik wel erg benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wtf? Met dit perspectief lijkt die motor 2x zo groot als het motorcompartiment :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:15
Ik heb 't topic niet goed doorgelezen, maar je gaat een oude Rover V8 in die Volvo inbouwen? Cool :D Da's nog de oude 3.5L zeker? (althans, aan de twee carburateurs te zien gok ik dat).

Ik heb net een Volvo besteld (lease), hopelijk heb ik 'm dan over ca. 2 maanden. Dan ben ik ook een Volvo rijder, vandaar dat ik snel even in deze topic keek. Wordt overigens een C30 1.6D.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Motor gaat wel passen. Moet wel 't een en ander verbouwen, maar hij pas zeker in 't motorruim.
Alleen met de uitlaatspruitstukken en carterpan moet ik wat goochelen dus.
Maar qua hoogte en lengte scheelt 't weinig met het originele blok hoor.
Misschien dat 'ie zelfs wel in de originele motorsteunen gaat passen.
Groothoeklens vertekent altijd 'n beetje ;)

@ Abbadon; Gaaf, C30's zijn erg stoer. Alleen vind ik de vorm van de achterlichten in het donker niet mooi :P
Het blok is idd een Rover 3.5L.
t/m de 3.9L schijnen ze nog wel oke te zijn, de grotere blokken hebben praktisch hetzelfde onderblok met cilinderbussen die nogal eens los willen komen naar het schijnt. Stuk minder betrouwbaar iig.

[ Voor 16% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 26-02-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 00:17:

@ Abbadon; Gaaf, C30's zijn erg stoer. Alleen vind ik de vorm van de achterlichten in het donker niet mooi :P
M'n vriendin noemde die achterlichten in het donker "smilies". :') :P Bij nader inzien klopte dat ook wel: met het verlichte kenteken erbij ziet het er zo uit: ^_^ :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bart-Willem op 26-02-2008 00:22 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Idd dat idee had ik precies zo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:15
De achterkant is altijd het meest besproken deel van die auto :P. Ik vind 'm wel mooi maar toch meer dan de helft van de mensen die ik spreek zijn er minder enthousiast over.
Enfin, allerbelangrijkste reden om voor de C30 te gaan was de zit; de auto zit werkelijk fenomenaal. Vooral voor lange benen is de stoel perfect.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

B-lennium schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:58:
[...]

Witte rook = water dus waarschijnlijk koppakking

controleer de olie vul dop eens op witte mayo (sludge), als dit aanwezig is dan kan dat water in de olie zijn., weer de koppakking

hoeveel km heeft het blok gelopen? heb je hem wel netjes warm gereden en laten afkoelen ?
Hmmz, ik zou zeggen dat het eerder blauwige rook is....Maar dat lampje van de lambda sonde brandt ook...

Blok heeft 230k gelopen, en hij was wel warm toen ja, dus dat zou t niet moeten zijn denk ik.
DopdeDouwer schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:52:
[...]

Of het is een diesel :P

Zie je rook tijdens gas geven of juist bij gas os op hoge toeren?
Het is een T5, dus zeker geen diesel :P

Ik zie het alleen af en toe, en dan als ik gas geef, daarna is het meteen weer weg eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:42:
[afbeelding]

Donor/ontvanger.

Blokje vandaag schoongemaakt, zat nogal 'n dikke laag troep op :+
Moet de carterpan en oliepomp wel verbouwen wil 'ie in de auto passen, en ik denk dat ik wat 'makkelijkere' spruitstukken erop doe.
Hopelijk gaat een Rover bak in de tunnel passen, daar ben ik wel erg benieuwd naar :)
hoe ga je dat met de papieren regelen?
hij staat nu als 4 cilinder bekend, moet hij niet een type goedkeuring krijgen als je er een V8 in lepeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

kamstra schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 09:31:
[...]

Hmmz, ik zou zeggen dat het eerder blauwige rook is....Maar dat lampje van de lambda sonde brandt ook...

Blok heeft 230k gelopen, en hij was wel warm toen ja, dus dat zou t niet moeten zijn denk ik.

[...]

Het is een T5, dus zeker geen diesel :P

Ik zie het alleen af en toe, en dan als ik gas geef, daarna is het meteen weer weg eigenlijk.
Ga eens kijken op het 850 forum, je kan zelf je foutmeldingen uitlezen namelijk.
Als je lambda lampje brandt kan dat zowel een oorzaak als gevolg zijn van het probleem.
Als 'ie ook onzuinig rijdt heb je kans dat je sensor defect is en daardoor veel te rijk staat afgesteld; rook/roetvorming.
Als je koppakking bijv lekt zal 'ie daarom zeker branden.
B-lennium schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:07:
[...]

hoe ga je dat met de papieren regelen?
hij staat nu als 4 cilinder bekend, moet hij niet een type goedkeuring krijgen als je er een V8 in lepeld?
Herkeuring van de constructie (motorsteunen e.d.) bij het RDW. Kost een paar tientjes. Hij is van '72, dus geen typegoedkeuring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

geen problemen met achterwiel ophanging? het V8 blok zal wel meer vermogen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zien we dan wel weer ;)

Dan eens op zoek naar een Jaguar of recentere Volvo achteras oid als 'ie het niet houdt.
Net als jouw projectje; low budget, van dag tot dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Net even bij de dealert geweest ... bij 240k moet als 't goed is de distributie vervangen worden (en anders is 't mooi optijd prefentief, aangezien de meningen wat uiteen lopen tussen per 80k, 90k en 120k ..)

Gelijk de homokineet links vervangen, die begint nu af en toe wat lawaai te vertonen.

A.s. dinsdag komt de 855 in een tip-top staat terug (technisch dan)... en 1100 euro armer...

(En dan zeggen ze dat Alfa duur is in onderhoud... Volvo kan d'r ook wat van ... (maar moet minder vaak :P ))

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn broer wil zijn V40 verkopen. Het gaat om een:

V40 2.0 (138Pk) op LPG. Audio, electrische ramen, etc. zitten er op. Gewoon het standaard werk. Het ding is uit 1997 en heeft 230.000 gelopen.

Wat zou hij in goede staat op moeten leveren. Ik zie ze op Autotrader staan van 2000,- tot 8000,-, daar word ik ook niet wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Aircotje? Ik denk dat je moet rekenen op 4-5000 euro oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Timmert schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:44:
Aircotje? Ik denk dat je moet rekenen op 4-5000 euro oid..
Ik denk dat dat iets te hoog gegrepen is voor een phase 1. ;) Die van mij is haast hetzelfde (alleen dan een S40) en het hoogste bod tot nu toe bedraagt 2100 Euro. Welliswaar met krassen/deukjes op de motorkap, maar toch. :P

Zonder airco zal 'ie ergens tussen de 3000 - 3500 opleveren denk ik. Met airco zal het wel richting de 4000 gaan gok ik. :P Wat gaat je broer nu kopen eigenlijk?

Edit: m'n broer had een tijdje terug zijn V40 phase 2 (meen uit 2001) ingeruild, en kreeg "slechts" 5300 Euro terug (rot Ford-garage, zijn vrouw wilde perse een Ford Fiesta voor haarzelf :') ). Ding had iets van 175.000 gelopen en had full options behalve leer. Het ging trouwens om een 1.8 bi-fuel met ook de complete onderhoudshistorie erbij.

[ Voor 22% gewijzigd door Bart-Willem op 27-02-2008 13:04 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bart-Willem schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:00:
[...]

Ik denk dat dat iets te hoog gegrepen is voor een phase 1. ;) Die van mij is haast hetzelfde (alleen dan een S40) en het hoogste bod tot nu toe bedraagt 2100 Euro. Welliswaar met krassen/deukjes op de motorkap, maar toch. :P

Zonder airco zal 'ie ergens tussen de 3000 - 3500 opleveren denk ik. Met airco zal het wel richting de 4000 gaan gok ik. :P Wat gaat je broer nu kopen eigenlijk?

Edit: m'n broer had een tijdje terug zijn V40 phase 2 (meen uit 2001) ingeruild, en kreeg "slechts" 5300 Euro terug (rot Ford-garage, zijn vrouw wilde perse een Ford Fiesta voor haarzelf :') ). Ding had iets van 175.000 gelopen en had full options behalve leer. Het ging trouwens om een 1.8 bi-fuel met ook de complete onderhoudshistorie erbij.
Met Airco inderdaad :) Hij krijgt een lease auto, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat je S40 dan alweer de deur uit, B-W :?

edit: Denk dat 4k wel een redelijk bedrag is voor een V40 van dat jaar met die kilometerstand. Veel meer zal het niet worden.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
@B-W de Estates leveren over 't algemeen meer op dan de sedan uitvoeringen.

@PWM: foto's? Weet er misschien wel iemand voor

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:15:
Gaat je S40 dan alweer de deur uit, B-W :?

edit: Denk dat 4k wel een redelijk bedrag is voor een V40 van dat jaar met die kilometerstand. Veel meer zal het niet worden.
Ja, ik had best wat schade door vandalisme. Aangezien ik een eigen bedrijf heb, moet ik natuurlijk wel een nette auto hebben. ;) Een optie was om 'm te koop te zetten en geduldig afwachten tot er een redelijk bedrag voor geboden werd (tot nu toe nog niet het geval). De andere optie is om gewoon een nieuwe motorkap te bestellen en deze in de juiste kleur te laten spuiten. Gezien de lage biedingen (hoogste is 2100, terwijl 'ie te koop staat voor 2500 Euro en de bodemprijs bedraagt 2300) ga ik waarschijnlijk gewoon een nieuwe motorkap bestellen en deze laten spuiten. Dat geintje zal me hopelijk rond de 300 Euro kosten.
Soulfly schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:06:
Dat wel, maar dat scheelt nooit meer dan 1000 Euro. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

Ik zal hem even opdracht geven :)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik zie het juist vaak andersom: omdat er bijv. veel meer V70 dan S60 rondrijden is de V70 vaak toch goedkoper te krijgen... (wel alleen vergelijken met bouwjaar 2001+, want daarvoor bestond de S60 nog niet. Is overigens wel zo dat het feit dat er ook oudere V70's zijn mee kan spelen).

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar de meeste mensen die een tweedehands Volvo willen kopen willen een estate kopen, geen sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 13:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/masterd/31123/r_IMG_0470.JPG
Afbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/masterd/31123/r_IMG_0473.JPG

Afbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/masterd/31123/o_IMG_0479.JPG
het was ffe schuren, grondverfen en zwart rollen maar dan heb je ook wat :*) gelukkig paste die bij me schuur naar binnen

trouwens als ik de b30a flink in de toerenjaag zie ik niet alleen me benzinemeter hard naar beneden lopen maar soms ook wat blauw achtige rook. zal wel aanslag zijn die loskomt. Oliepijl en temp is goed

[ Voor 20% gewijzigd door Ghostrider op 29-02-2008 21:32 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Kewl, was dat dat rode ding van een tijdje terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bierkameel schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:36:
Kewl, was dat dat rode ding van een tijdje terug?
Afbeeldingslocatie: http://blogger.xs4all.nl//images/blogger_xs4all_nl/masterd/30597/r_IMG_0173.JPG
Blauw was die, die rode staat trouwens tekoop ergens op internet voor een hoog bedrag. Er staat nog een zwarte in NL tekoop: http://www.kapaza.be/Auto...Volvo_C303_laplander.html voor weinig of hier: http://www.fmv4x4.com

Trouwens bij die foto hierboven met die palen op het strand, het water komt nu verder als die palen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Ghostrider op 01-03-2008 13:29 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:06
Even een vraag van mijn kant voor de Volvo fans / kenners:

Ik wil in een S80 van 2001 met HU-801 radio een Nokia CK-7W inbouwen. In de auto zit ook de originele autotelefoon van Motorola. Deze is aangesloten op de speaker in de hoofdsteun, maar wordt straks helemaal niet meer gebruikt.

Het liefts zou ik die CK-7W aansluiten op de huidige radio, die dan gemute wordt als de telefoon (via bluetooth verbonden) over gaat, en dan het geluid via de speaker in de linkerdeur. Als microfoon gebruik ik degene die meegeleverd is met de carkit.

Wat ik wil, kan dat? En wat voor problemen kan ik tegenkomen? :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/Img(478).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/Img(479).jpg

Vanochtend het blok eruit gehaald in mn eentje, ± 2,5u werk incl labelen e.d.
Wel een gedoe nog met zo'n handbak. Een automaat loshalen is veel leuker :+

De nieuwe bak gaat wel passen.
Echter, ik kom totaal niet uit met de startmotor (solenoide komt tegen de wielophanging), de pitmanarm rechts + stuurstangen zullen tegen het oliefilter drukken als je naar links stuurt, en waar ik de rechter uitlaat moet laten is me ook nog een raadsel :+

Voor de startmotor moet ik op zoek naar een alternatief (Volvo B20 startmotor kan met wat modden al passen als het meezit), stuurstangen zal ik moeten modificeren (andere pitmanarm zoeken, of stangen verleggen) en ook de oliepan moet nog helemaal verlast worden.

Leuk man zo'n hobby :P

Oh ja, let op de creatieveling (niet ik) met al z'n rode draden :o

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.brookwell.co.uk/acatalog/RTC6061N.jpg

Ik zie al dat er beter passende aftermarket startmotoren verkrijgbaar zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 05-03-2008 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Over mooie volvo's gesproken:
7.3 liter turbo diesel, 300PK en 1000nm koppel!
Afbeeldingslocatie: http://www.custom-manufacture.de/images/volvo_9_g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.custom-manufacture.de/images/volvo_5_g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.custom-manufacture.de/images/volvo_8_g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.custom-manufacture.de/images/volvo_10_g.jpg

Geil bakkie: http://www.custom-manufacture.de/volvotp21.html :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Trappetje mee met tanken ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat een monster. :D

Ziet er trouwens van binnen nog vrij "luxe" uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Ik vind hem zeeeeeeeer vet :)
Valt dat eik ook onder de SUV norm?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Roelant schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 10:59:
Wat een monster. :D

Ziet er trouwens van binnen nog vrij "luxe" uit? :)
Ja, GPS, MP3/DVD Radio geloof ik ook. Echt heel mooi van binnen. (Ik heb hem in het echt gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Mag je daarmee eik met een B rijbewijs in nederland rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 00:31:
[afbeelding]

[afbeelding]

Vanochtend het blok eruit gehaald in mn eentje, ± 2,5u werk incl labelen e.d.
Wel een gedoe nog met zo'n handbak. Een automaat loshalen is veel leuker :+

De nieuwe bak gaat wel passen.
Echter, ik kom totaal niet uit met de startmotor (solenoide komt tegen de wielophanging), de pitmanarm rechts + stuurstangen zullen tegen het oliefilter drukken als je naar links stuurt, en waar ik de rechter uitlaat moet laten is me ook nog een raadsel :+

Voor de startmotor moet ik op zoek naar een alternatief (Volvo B20 startmotor kan met wat modden al passen als het meezit), stuurstangen zal ik moeten modificeren (andere pitmanarm zoeken, of stangen verleggen) en ook de oliepan moet nog helemaal verlast worden.

Leuk man zo'n hobby :P

Oh ja, let op de creatieveling (niet ik) met al z'n rode draden :o

edit:

[afbeelding]

Ik zie al dat er beter passende aftermarket startmotoren verkrijgbaar zijn :)
lekker overzichtelijk ja al dat rood! :P

is dit de bak van de rover? (oliepijlstok op een handbak :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Hij weegt 3200KG, ik geloof dat je tot 3500KG nog met B mag rijden? Hij was toen overigens te koop :P

Info: http://www.custom-manufac...es/volvo_tp21_offroad.pdf
http://www.custom-manufacture.de/volvotp21.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Jup, dat is de Rover bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Leuke bak hoor daar niet van maar geen portaal assen, niet goed offroad, en je ziet niks als je naar beneden rijd door de moterkap. 7.3L diesel lijkt mij ook wel wat :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Ghostrider schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 21:31:
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
het was ffe schuren, grondverfen en zwart rollen maar dan heb je ook wat :*) gelukkig paste die bij me schuur naar binnen

trouwens als ik de b30a flink in de toerenjaag zie ik niet alleen me benzinemeter hard naar beneden lopen maar soms ook wat blauw achtige rook. zal wel aanslag zijn die loskomt. Oliepijl en temp is goed
Gaaf! ziet er een stuk beter uit zo!

misschien kun je eens zo'n flesje motor reiniger in je tank gooien dan ben je al wat aanslag kwijt.

of de 'seafoam' methode die de amerikanen nog wel eens gebuiken, al is dit wel eng vloeistof in je inlaat! http://forums.nicoclub.com/zerothread?id=126583

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Ghostrider schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:14:
Leuke bak hoor daar niet van maar geen portaal assen, niet goed offroad, en je ziet niks als je naar beneden rijd door de moterkap. 7.3L diesel lijkt mij ook wel wat :P
17L/100km, da's krap 1 op 6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

De rookpluim zal ook wel ernstig zijn bij zo'n ding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

B-lennium schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:29:
[...]

Gaaf! ziet er een stuk beter uit zo!

misschien kun je eens zo'n flesje motor reiniger in je tank gooien dan ben je al wat aanslag kwijt.

of de 'seafoam' methode die de amerikanen nog wel eens gebuiken, al is dit wel eng vloeistof in je inlaat! http://forums.nicoclub.com/zerothread?id=126583
Dankje :) , moter reiniger werd mij ook al aangeraden, hoewel hij verder wel goed draait. stationair ook mooi rustig :) Zal het eens proberen
Francis schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:15:
[...]

17L/100km, da's krap 1 op 6 :)
Dat valt nog mee mijn b30a verbruikt in mijn auto ongeveer 1:5 (benzine) ;( het schijnt dat 1:7 mogelijk is op de snelweg ermee maar het blijft een vierkante auto

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Grrr. Auto is nu echt HEEL hard aan een beurt toe :X
Er is iets kapot, dat is nu wel duidelijk, er komt me toch een ongezonde hoeveelheid blauwige rook door de uitlaat, niet te doen :X
Blauwig lijkt me olie, alleen veel verder dan dat kom ik zelf niet. Het lijkt er overigens op dat het voornamelijk is als de turbo er in kickt, dus als ik heeeeeeeeeeel voorzichtig rijdt (nog geen 2000 toeren) dan gaat het wel, al smookt ie zelfs dan af en toe als een malle. Maar zodra ik iets meer gas geef en de turbo erinkickt, dan klinkt het ook vrij nasty. Verder loopt de motor wel als een zonnetje, dus tsja....

Heb voor de 17e pas een afspraak bij de garage helaas en moet eigenlijk volgend weekend nog op en neer naar NL, maar dat ga ik zeker niet doen op deze manier...dus maar ff kijken of het ergens tussendoor nog kan.

Mijn arme autootje ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

kamstra schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:41:

Blauwig lijkt me olie, alleen veel verder dan dat kom ik zelf niet. Het lijkt er overigens op dat het voornamelijk is als de turbo er in kickt, dus als ik heeeeeeeeeeel voorzichtig rijdt (nog geen 2000 toeren) dan gaat het wel, al smookt ie zelfs dan af en toe als een malle. Maar zodra ik iets meer gas geef en de turbo erinkickt, dan klinkt het ook vrij nasty. Verder loopt de motor wel als een zonnetje, dus tsja....
Dat is een duidelijk geval van turbo seal... de keering van de turbo (die aan de uitlaat kant) is stuk,
op het moment dat de turbo druk opbouwt, blaast hij zn olie de uitlaat in.

ik zal er niet al te veel meer mee rijden als ik jouw was, dit om je turbo te sparen.
Ghostrider schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:40:
[...]

Dat valt nog mee mijn b30a verbruikt in mijn auto ongeveer 1:5 (benzine) ;( het schijnt dat 1:7 mogelijk is op de snelweg ermee maar het blijft een vierkante auto
in mijn 164 zit het zelfde blok (wel een injectie) hier haal je 1:8 op de snelweg..

[ Voor 19% gewijzigd door B-lennium op 08-03-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Oke ik ben blij dat je met een 164 niet veel zuiniger uit bent, ik dacht dat die dingen altijd 1:12 deden ofzo. :) blokje rijd echt als een zonnetje vermogen zit er prima in :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:40:

Damn! :o Wat voor auto heb je precies eigenlijk? :P

@ Kamstra: is het niet gewoon je lambda sonde die gescheurd is ofzo? Merk je ook iets met stationair lopen trouwens (schommelend toerental)?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bart-Willem schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:37:
[...]

Volvo c303 uit "78 met maar 125pk 225nm, ze zijn hier trouwens helemaal gek van die autos rijden hiero in de buurt nu al 13!! rond :z

Vandaag getankt, euro95 ipv de euro98 die hij hoort tehebben....was 3/4e leeg dus 75euro....En de benzinepomp hier maar lachen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ghostrider op 09-03-2008 00:07 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:01:
[...]

Volvo c303 uit "78 met maar 125pk 225nm, ze zijn hier trouwens helemaal gek van die autos rijden hiero in de buurt nu al 13!! rond :z

Vandaag getankt, euro95 ipv de euro98 die hij hoort tehebben....was 3/4e leeg dus 75euro....En de benzinepomp hier maar lachen :P
Oja, da's waar ook. Dat had ik moeten weten met die auto. :P Wat doet dat blok in een 164 (daar werd 'ie vooral in geleverd toch :? ) qua verbruik?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vanavond weer ff met de Volvo 142 bezig geweest. Wordt weer een hoop aanpassen. Kom totaal niet uit met de uitlaatspruitstukken. Die komen simpelweg tegen de wielkassen en stuurhuis aan 8)7

Remedie: Stuurhuis + hele constructie gaat ± 8-10 cm naar voren verplaats worden.
Daarmee is ook direct het probleem van het oliefilter opgelost, dat zou anders tegen de pitmanarm aankomen bij sturen naar links.
De startmotor pastte ook niet (achterkant komt tegen onderste draagarm wielophanging), maar daar heb ik ws. een oplossing voor. Startmotoren in Range Rovers zijn korter. Of anders de motor van de B20 modden, die past sowieso qua formaat.

Uitlaatspruitstukken zal ik ws. ook zelf moeten fabriceren gezien de ruimte. De rechter zijde kan niet eens langs het blok omlaag, moet eerst naar voren, voor onder het blok langs en dan via links naar achteren 8)7

Trouwens, kwam net terug van een nachtelijke cruise door Zwolle, probeerde er een V70 2.5d tegen me eruit te sprinten (ik was in de Impala) :')
Serieus, ik heb nog nooit een auto zo zien walmen :+ het was echt GRIJS buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

kamstra schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:41:
Grrr. Auto is nu echt HEEL hard aan een beurt toe :X
Er is iets kapot, dat is nu wel duidelijk, er komt me toch een ongezonde hoeveelheid blauwige rook door de uitlaat, niet te doen :X

Heb voor de 17e pas een afspraak bij de garage helaas en moet eigenlijk volgend weekend nog op en neer naar NL, maar dat ga ik zeker niet doen op deze manier...dus maar ff kijken of het ergens tussendoor nog kan.

Mijn arme autootje ;(
Wat voor auto is dat?

Ik had laatst dus met mijn V40 ongeveer het zelfde maar dan met vermogensverlies erbij. Was de turboslang stuk. Slangetjes vervangen, en het ding draait nu weer als een tierelier. Deze week ga ik over de 280.000km heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb laatst ook een lekke turboslang vervangen van m'n pa z'n V70. Voor 't gemak maar de (voorgevormde rubberen) slang van ± 35 cm gehaald; 71 euro oid :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:06
Ik heb vandaag de carkit ingebouwd, zonder mutebox. De radio en airco unit zijn wel los geweest (accu was ook leeg vandaag, toeval) en nu krijg ik de volgende melding in de boordcomputer:

SRS-airbag
service spoed

Gecombineerd met een oranje driehoekje. De 'handleiding' meldt er niets over en 'het poppetje met een rondje ervoor (rood) storingsampje' brandt niet. Iemand een idee wat dat kan zijn??? Het gaat dus om een S80 2.4T bouwjaar 2002... :(

[ Voor 4% gewijzigd door _Brake_ op 09-03-2008 04:15 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op zondag 09 maart 2008 @ 01:36:
[...]

Wat voor auto is dat?

Ik had laatst dus met mijn V40 ongeveer het zelfde maar dan met vermogensverlies erbij. Was de turboslang stuk. Slangetjes vervangen, en het ding draait nu weer als een tierelier. Deze week ga ik over de 280.000km heen :)
kamstra heeft een 850 T5. Brandweerwagenrood :)
_Brake_ schreef op zondag 09 maart 2008 @ 04:14:
Ik heb vandaag de carkit ingebouwd, zonder mutebox. De radio en airco unit zijn wel los geweest (accu was ook leeg vandaag, toeval) en nu krijg ik de volgende melding in de boordcomputer:

SRS-airbag
service spoed

Gecombineerd met een oranje driehoekje. De 'handleiding' meldt er niets over en 'het poppetje met een rondje ervoor (rood) storingsampje' brandt niet. Iemand een idee wat dat kan zijn??? Het gaat dus om een S80 2.4T bouwjaar 2002... :(
Foutmelding even uitlezen bij de dealer geeft misschien meer info. Als ik het zo lees kun je nog gewoon door blijven rijden, alleen doet je airbag het wellicht niet meer. Als het niet heel veel werk is zou je kunnen proberen de carkit weer los te koppelen, misschien heb je 'm niet helemaal goed aangesloten.

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 27-01-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Bart-Willem schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 23:37:
[...]

@ Kamstra: is het niet gewoon je lambda sonde die gescheurd is ofzo? Merk je ook iets met stationair lopen trouwens (schommelend toerental)?
Er is sowieso ook *iets* met de lambda sonde idd, want anders zou dat lampje niet al 4 maanden branden :+ , maar de motor loopt stationair verder echt als een zonnetje, schommelt niks ofzo, draait keurig :)

Denk idd dat het gewoon de turbo is...naja, ik heb m gelukkig verder niet nodig volgende week, en de Volvo dealer zit op nog geen 2 km rijden, dus wel zullen zien. Hopelijk hebben ze volgende week toch nog ergens een gaatje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bart-Willem schreef op zondag 09 maart 2008 @ 00:36:
[...]

Oja, da's waar ook. Dat had ik moeten weten met die auto. :P Wat doet dat blok in een 164 (daar werd 'ie vooral in geleverd toch :? ) qua verbruik?
In de 164 had die meestel electronische injectie ipv 2 carbs. Wat het blok daar doet simpel, zweedse leger had eerst de c202 met B18/B20 blok en wou wat nieuws dus c303. ipv de plannen om in de 4x4 versie een b18/b20 teplaatsen en in de 6x6 een b30 teplaatsen hebben ze toen in allemaal een b30a geplaatst. met een retune naar 125pk 225nm ipv meer pk en minder nm.

iig is een b30a een stuk stiller dan een normale diesel moter en start die ook makkelijker in lage temperaturen. het komt er dus op neer dat zelfs dit apparaat dezelfde moter heeft http://www.volvoc303.co.uk/images/100_0780%20(Small).JPG 8)7

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In die vrachtauto zit een 125pk motor??? Hoe komt dat een heuvel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mx. Alba schreef op zondag 09 maart 2008 @ 12:14:
In die vrachtauto zit een 125pk motor??? Hoe komt dat een heuvel op?
De assen in de 4x4 hebben een "snelle gearing" de 6x6 assen een "medium gearing" en die vrachtwagen een "lage gearing" dat ding zou makkelijk een helling op moeten komen alleen niet met 80km/h

vroeger hadden ook vrachtwagens niet allemaal meer als 400nm

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 09-03-2008 12:23 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste