Waarschijnlijk heeft hij de cilinder aan het buitenste randje beet gepakt met de tang, teminste dat is te hopen voor hem.
Hij heeft de cilinder idd bij het buitenste randje beetgepakt, het deel dat nooit naar binnen gaat. Want zelfs met nieuwe schijven en blokjes blijft het buiten.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dan nog maar even extra van mijn 940 genieten. (of die inruilen voor een mooie 960 of V90 3.0 op LPG.. dat zou leuk zijn!
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Jammer dat de mooie groene de deur uit moet.
Een V90 is wel heel erg mooi ja.
Een V90 is wel heel erg mooi ja.
Als die 245 belastingvrij is, dan zou ik er nog even van genieten. Anders heb je nu dik veel reparaties lopen betalen en "sponsor" je straks een vreemde.kraats schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:43:
ik denk dat ik afscheid ga nemen van mijn 245. Had mezelf gesteld dat 'ie ongeveer 1000 euro aan reparaties mocht kosten het afgelopen jaar en zit nu al een stukje over de 1500 heen.
Nu is 'ie waarschijnlijk wel helemaal goed, maar als 2e auto kost hij toch wat teveel. Dan maar gewoon hopen dat ik er nog een leuk bedragje voor terug krijg. Hij staat in ieder geval al op marktplaats en het bieden gaat de goede kant op. Staat al op iets meer dan ik er voor betaald heb, maar ik hoop er nog wat van de reparatiekosten uit te krijgen.
Dan nog maar even extra van mijn 940 genieten. (of die inruilen voor een mooie 960 of V90 3.0 op LPG.. dat zou leuk zijn!)
V90???

Da's toch een concept?

Da's toch een concept?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Precies.. vandaar de interesse
Tja.. Risico van het vak, zeg maar. Maar nu kan ik er nog geld voor vangen. Met een gebrek verkopen is een stuk moeilijker.Bart-Willem schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:17:
Als die 245 belastingvrij is, dan zou ik er nog even van genieten. Anders heb je nu dik veel reparaties lopen betalen en "sponsor" je straks een vreemde.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Die nieuwe V90 schijnt er toch snel aan te komen als ik het goed gehoord heb.
Dit jaar nog geloof ik. Zijn alleen nog geen foto's van bekend, maar een kruising tussen een grote XC70 met de lijn van de C30 zou best wel geslaagd kunnen zijn.
Al ben ik bang dat het een te dikke bak gaat worden anders komt de V70 te veel in het gedrang denk ik.
Kwam aflgeopen trouwens nog een supermooie zwarte S70 R in de verkoop tegen
Het is dat ik een appartement wil kopen binnen een paar maanden, anders had ik hem waarschijnlijk zo meegenomen.
Zwart, halfleer, 189.000 km, achterspoiler, originele R velgen, net geen 8.000 Euro.
Maar hij is inmiddels al verkocht, zeker voor die prijs.
Was wel balen stiekem, maarja je moet prioriteiten stellen he
Dit jaar nog geloof ik. Zijn alleen nog geen foto's van bekend, maar een kruising tussen een grote XC70 met de lijn van de C30 zou best wel geslaagd kunnen zijn.
Al ben ik bang dat het een te dikke bak gaat worden anders komt de V70 te veel in het gedrang denk ik.
Kwam aflgeopen trouwens nog een supermooie zwarte S70 R in de verkoop tegen
Het is dat ik een appartement wil kopen binnen een paar maanden, anders had ik hem waarschijnlijk zo meegenomen.
Zwart, halfleer, 189.000 km, achterspoiler, originele R velgen, net geen 8.000 Euro.
Maar hij is inmiddels al verkocht, zeker voor die prijs.
Was wel balen stiekem, maarja je moet prioriteiten stellen he
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Hoeveel liter olie gaat er eigenlijk in een 460 1.7i, en welk type?
Ik neem aan dat 15w40 goed genoeg is (maar ik ga er denk ik 10w40 in doen om de oude dame een pleziertje te doen) en dat ik aan 5 liter wel genoeg heb, maar kan iemand dat bevestigen?
Ik neem aan dat 15w40 goed genoeg is (maar ik ga er denk ik 10w40 in doen om de oude dame een pleziertje te doen) en dat ik aan 5 liter wel genoeg heb, maar kan iemand dat bevestigen?
5L Moet wel genoeg zijn, ik doe er met olie verversen van m'n 850 altijd precies 5L in.
Bij mij moet er echter wel 5W40/30 in, wat er bij jouw in gaat weet ik niet.
Bij mij moet er echter wel 5W40/30 in, wat er bij jouw in gaat weet ik niet.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
In mijn V40 1.9D gaat ook precies 5L. Heel handig. 
Die 850 van je, daar zal wel geen "simpele" 1.7i viercilinder in zitten zoals in mijn 460
In de meeste normale benzinemotoren volstaat 15W40. Maar zoals ik al zei doe ik graag een tikkeltje hogere kwaliteit erin, vooral omdat hij al 270.000km gelopen heeft en dus wat zuinigheid geboden is.
Die 850 van je, daar zal wel geen "simpele" 1.7i viercilinder in zitten zoals in mijn 460
http://olyslager-lubrican...ol/choose.asp?language=11
4.7-5.3 liter olie... Zal dus inderdaad rond de 5 liter uitkomen...
Mag zo'n beetje alles in, zo te zien...
4.7-5.3 liter olie... Zal dus inderdaad rond de 5 liter uitkomen...
Mag zo'n beetje alles in, zo te zien...
Kwaliteit en viscositeit zijn niet met elkaar verbonden. Je kunt net zo goed prut kwaliteit 10W40 krijgen als 15W40.Mx. Alba schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:45:
In de meeste normale benzinemotoren volstaat 15W40. Maar zoals ik al zei doe ik graag een tikkeltje hogere kwaliteit erin, vooral omdat hij al 270.000km gelopen heeft en dus wat zuinigheid geboden is.
15W40 is daarbij goed genoeg onder normale omstandigheden. Alleen als je regelmatig in gebieden komt waar het 20 graden vriest is 10W aan te raden.
[ Voor 11% gewijzigd door Maasluip op 21-01-2008 13:58 ]
Signatures zijn voor boomers.
Hmmz, reminds me dat ik binnenkort ook es de olie check...wat gaat er in een 850 T5? 229k nu op de teller...
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
Hijs belastingvrij en rijdt? Wat wil je er voor hebben?kraats schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:13:
[...]
Tja.. Risico van het vak, zeg maar. Maar nu kan ik er nog geld voor vangen. Met een gebrek verkopen is een stuk moeilijker.
Niet specifiek hoor, in veel moderne Opels bijv. gaat naar mijn weten 0W30, en een 850 gaat 15W40 ook niet leuk vinden (tikkende klepstoters).Maasluip schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:57:
[...]
Kwaliteit en viscositeit zijn niet met elkaar verbonden. Je kunt net zo goed prut kwaliteit 10W40 krijgen als 15W40.
15W40 is daarbij goed genoeg onder normale omstandigheden. Alleen als je regelmatig in gebieden komt waar het 20 graden vriest is 10W aan te raden.
En de discussie is al vaak gevoerd, en ik gebruik ook zeker een a-grade olie in mn nieuw opgebouwde Chevy blok, maar goedkope olie hoeft zeker niet minder in kwaliteit te zijn hoor.
Vaak is 't ook weer zo dat een Formido huismerk praktisch net zo duur is de liter als een 'goed' merk biij een groothandel.
Klopt, ik bedoelde ook meer: als 15W40 voorgeschreven is is er bij normale omstandigheden geen reden om 10W40 te gaan gebruiken.
Inderdaad, "normale omstandigheden". Maar een benzinemotor die al 270.000km gelopen heeft en waarmee binnenkort een lange reis ondernomen wordt, dat zijn geen "normale omstandigheden".Maasluip schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 07:33:
Klopt, ik bedoelde ook meer: als 15W40 voorgeschreven is is er bij normale omstandigheden geen reden om 10W40 te gaan gebruiken.
Nouja, voor een Volvo wel natuurlijk
In dat geval maakt die verandering van 10W naar 15W geen fluit uit, want in jouw geval gaat het om lange afstanden en hogere tempraturen. Dan moet je juist kijken naar de waarde achter de W, die geeft de viscositeit aan op bedrijfstempratuur. Beide 40 dus. Daarnaast zal het je om gaan om olieverbruik, (denk ik gezien de kmstand) ook zou je naar een dikkere olie willen. Ik denk dat ..W50 voor een moderne motor te "dik" is.
De 10 of 15 zegt overigens wel iets over de viscositeit bij lage tempraturen (starten). De hydrolische klepstoters van een 5cilinder (en misschien ook wel andere motoren) tikken zowieso al, maar 15W40 of hoger zal er voor zorgen dat ze nog langer blijven tikken.
Ik heb nu 20W50 in mijn motor (B20) en met vorst is dat bijna stroop. Startmotor heeft dan best moeite.
De 10 of 15 zegt overigens wel iets over de viscositeit bij lage tempraturen (starten). De hydrolische klepstoters van een 5cilinder (en misschien ook wel andere motoren) tikken zowieso al, maar 15W40 of hoger zal er voor zorgen dat ze nog langer blijven tikken.
Ik heb nu 20W50 in mijn motor (B20) en met vorst is dat bijna stroop. Startmotor heeft dan best moeite.
Ik was vanmiddag bij de Volvo-dealer om de prijs te vragen voor een ruitensproeier voor mijn 460... Stond daar een knaloranje P1800 ES, de driedeurs "station" versie!

Wow!
Die achterklep hebben ze weer overgenomen in de C30. En de V40 heeft precies dezelfde vorm in de achterste zijruiten. Echtwaar, Volvo design is in al die tijd eigenlijk gewoon het zelfde gebleven

Wow!
Die achterklep hebben ze weer overgenomen in de C30. En de V40 heeft precies dezelfde vorm in de achterste zijruiten. Echtwaar, Volvo design is in al die tijd eigenlijk gewoon het zelfde gebleven
Verwijderd
Is die meid nou zo klein of die auto zo groot? 
Dacht dat dit model het kleintje was, maar als ik het zo zie lijkt het wel een SUV

Dacht dat dit model het kleintje was, maar als ik het zo zie lijkt het wel een SUV
Wou je soms dat haar heupen tot het dak kwamen ofzo?
Zonder plateau zolen : GRAAG!Mx. Alba schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:58:
Wou je soms dat haar heupen tot het dak kwamen ofzo?
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
IBH
IPH toevallig?
Of heet dat in Frankrijk anders?
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ik denk dat als jij er nog even wat beter over nadenkt max, dat je zal inzien dat Reyn Eaglestorm redelijk goed zit met zijn B.
Ook in de vierprachtig kwam de achterklep al terugMx. Alba schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:09:
Ik was vanmiddag bij de Volvo-dealer om de prijs te vragen voor een ruitensproeier voor mijn 460... Stond daar een knaloranje P1800 ES, de driedeurs "station" versie!
[afbeelding]
![]()
Wow!
Om maar wat minder positieve berichten in deze thread te hebben:
Mijn c30 staat voor de 2e keer deze week bij de garage. Vorige week begon er een melding te komen vanuit het motorsysteem dat er onderhoud vereist was (terwijl ie net de 20k beurt heeft gehad). Naar aanleiding daarvan hebben ze de hele zooi gereset, maar helaas was de melding niet weg.
Vanochtend was ook al het motorvermogen weg (wat ook al de 2e keer is overigens). Dus maar weer naar de garage, waar ze nu wat meer onderzoek gaan doen, hoop ik..
Mijn c30 staat voor de 2e keer deze week bij de garage. Vorige week begon er een melding te komen vanuit het motorsysteem dat er onderhoud vereist was (terwijl ie net de 20k beurt heeft gehad). Naar aanleiding daarvan hebben ze de hele zooi gereset, maar helaas was de melding niet weg.
Vanochtend was ook al het motorvermogen weg (wat ook al de 2e keer is overigens). Dus maar weer naar de garage, waar ze nu wat meer onderzoek gaan doen, hoop ik..
Verwijderd
Wat een rare garage
Het motormanagment lampje brandt, ze resetten de boel, het brandt nog steeds, en ze sturen je weer weg zonder verder ergens naar te kijken? Dan zou ik toch op zoek gaan naar een andere garage. Dat lampje gaat toch niet voor niets branden...
Benzine of Diesel?MrBarBarian schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:01:
Om maar wat minder positieve berichten in deze thread te hebben:
Dat onderhoud lampje heb ik nu na 50.000 kilometer ongeveer 25x gezien. Niets om je zorgen over te maken.
Vermogen raak ik zo eens in de paar dagen even 5 minuten kwijt. Je kan dan doorrijden op de cruise, of even stoppen en starten.
Het verbruik blijft nu rond 1 op 12 hangen bij mijn 2.0D.
Niets aan de hand volgens de dealer. Ik ben nu bij mijn eigen dealer geweest, en bij 2 andere dealers. Allemaal hetzelfde verhaal. "Nee, we hebben er echt naar gekeken, blabla"
[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 25-01-2008 17:28 ]
Verwijderd
Toch jammer dat Ford de reputatie van Volvo als betrouwbaar en degelijk volkomen naar de maan heeft weten te helpen... Ik denk iig wel drie keer na voor ik nu een Volvo overweeg.
Ok ik ben even heeeeeeel domEsCo schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:00:
Ik denk dat als jij er nog even wat beter over nadenkt max, dat je zal inzien dat Reyn Eaglestorm redelijk goed zit met zijn B.
Enlighten me....
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
2.0D is het..PWM schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:27:
[...]
Benzine of Diesel?
Dat onderhoud lampje heb ik nu na 50.000 kilometer ongeveer 25x gezien. Niets om je zorgen over te maken.
Vermogen raak ik zo eens in de paar dagen even 5 minuten kwijt. Je kan dan doorrijden op de cruise, of even stoppen en starten.
Niets aan de hand volgens de dealer. Ik ben nu bij mijn eigen dealer geweest, en bij 2 andere dealers. Allemaal hetzelfde verhaal. "Nee, we hebben er echt naar gekeken, blabla"
Anyway, er is e.a. drukfliter-ding-device vervangen waardoor het roetfilter nu weer goed zou werken. Reden dat het vermogen weg was, was dat het roetfilter volgens de auto dus vol was, en dat hing weer samen met de initiele motormeling (wazig verhaal, maar ik weet erg weinig van auto-techniek
Hij rijd nu dus weer! En hij is weer schoon! Super dat de dealer dat altijd netjes doet..
Oja, en een dagje in een V50 1.8 kinetic rond gereden. Ook niet vervelend, maar een hele andere auto dan de sportieve C30.
Wel makkelijk dat je meer ruimte hebt, en dat kwam tijdens het bezoek aan de Gamma erg goed van pas
Ford? Het zijn die kut PSA diesels die lopen te bokken. Sinds Volvo van Ford is, is de kwaliteit niet afgenomen verder hoorVerwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:12:
Toch jammer dat Ford de reputatie van Volvo als betrouwbaar en degelijk volkomen naar de maan heeft weten te helpen... Ik denk iig wel drie keer na voor ik nu een Volvo overweeg.
In ieder geval is de huidige S40/V50 niet slechter dan het model van '96-'03
En ik vind mijn 1 op 15 a 16 al zwaar onder de maat. Overigens is de boordcomputer met gemiddeld verbruik flink gezakt na de eerste 20k beurt. De eerste 20K reed ik (volgens bc) 6,3 liter per 100 Km. Nu staat de meter op 29K en is het gemiddeld verbruik gezakt naar 5,9 liter per 100 km. Boordcomputer heb ik dus nog nooit gereset. Ik kom overigens ook verder op een tank nu.PWM schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:27:
[...]
Living the American Dream
bef.
Ik zit trouwens met een dilemma. Vandaag met de 460 naar het atelier geweest om olie te verversen en meteen hebben we ook de auto even helemaal nagelopen. Van het lijstje zakte de moed me bijna in de schoenen...
- de reflectoren in de koplampen zijn teveel gecorrodeerd, de koplampen geven zo te weinig licht (ik zie ook echt weinig 'snachts). Koplampen moeten vervangen worden.
- klein lek bij het cylindertje van de trommelrem rechtsachter. Remmenkit moet vervangen worden.
- remschijven voor zijn op (8,2mm ipv minimum 10,35mm...). Schijven en blokjes moeten vervangen worden.
- wielophangrubbers zijn op. Er zit (nog) geen speling in de wielophanging maar dat zal niet lang duren. Ophangrubbers moeten vervangen worden.
- D-riem is 60.000km geleden gedaan (dus hoeft pas over 30.000km weer) maar men heeft toen de accessoireriem vergeten... accessoireriem moet vervangen worden.
Niets wat direct de veiligheid in het gevaar brengt, maar wel zaken waarmee hij waarschijnlijk niet door een APK-keuring komt en die gewoon gedaan moeten worden...
Goed, het is dus een 460 1.7i uit 1992 met 272.000km op de teller. Is dat het allemaal waard?
Als ik in Frankrijk zou blijven zou ik zeggen, laat maar zitten, ik rij nog door tot ik weer voor APK op moet (april 2009) en dump hem dan. Maar ik kom dus in april (2008) terug naar Nederland. Ik kan dus ofwel die auto in Frankrijk verkopen, of meenemen naar Nederland en daar verkopen of inruilen. In beide gevallen moet ik hem door een APK-keuring halen, want in Frankrijk moet de APK minder dan 6 maanden oud zijn om een auto te kunnen verkopen (en hij is nu 10 maanden oud). En om hem in Nederland te verkopen moet ik hem eerst importeren en daarvoor moet hij door de APK.
Ik denk dat de beste optie is om hier in Frankrijk een APK-keuring te laten doen, waar hij dan dus waarschijnlijk op wordt afgekeurd. Stel dat hij alleen op de achterremmen afgekeurd wordt, dan kan ik de remmenkit vervangen, APK scoren, en het ding hier verkopen...
Iemand geniale ingevingen?
Begrijp me niet verkeerd.Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:12:
Ik ben hartstikke tevreden over mijn V50:
Hij ziet er mooi uit met Sport pakket
RTI is heerlijk
Audio fantastisch
Stoelen zitten geweldig
Hij rijd heel erg goed
Hij presteert goed
En dat laatste punt is dus waar de problemen komen. De prestaties zakken af en toe in, en het gebruik is ruk. Als die 2 punten worden opgelost ben ik helemaal tevreden.
Klinkt bekend... Mijn C30 stond enkele dagen geleden ook tot twee keer toe zonder vermogen langs de autobahn.. Nadat de boel voor de 2e keer wegviel kon ik er echt geen meter meer nee rijden. Defecte cilinder-benzine-inspuit-sensor ofzo (mijn duits is bar slecht...) Daarvoor heb ik nog zo'n 300 km kunnen rijden met de melding 'beperkt motorvermogen'.MrBarBarian schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:01:
Toch wel snel kapot, met slechts 13.000 op de teller.
Grmbl, ik heb ook een probleem met de lambdasensor van de 460 denk ik. Het probleem doet zich vooral voor als je op de motor remt (hij spuit dan dus 0,0 benzine in) en dan de koppeling intrapt. Het toerental zakt dan onder stationair, en dan "vroem" komt hij een eind boven stationair uit om weer terug te zakken tot onder stationair en weer "vroem" naar boven. Hij oscilleert zo een keer of drie om zich dan op stationair te stabiliseren. Maar vandaag is die oscillatie opeens veel erger geworden. Ik remde op de motor, trapte de koppeling toen in, en het toerental viel terug naar onder de 500 en VROEM!! richting de 2000 om weer terug te vallen naar onder de 500 en VROEM!!... "Normaal" wordt de oscillatie steeds minder en stabiliseert het zich, maar nu werd de oscillatie steeds groter, en na vier keer VROEM!! viel hij te ver terug en sloeg hij af. Wtf? Weer gestart en verder gereden, en daarna had ik nog een paar keer zo'n geval van "diepe" oscillatie maar dan wel zonder afslaan.
Ik heb dus pas de olie ververst en de bougies vervangen. Ik heb de tank volgegooid bij Elf terwijl ik normaal bij Intermarché tank maar Euro95 is Euro95. Toch? Waar zou het anders aan kunnen liggen? Probleem met de injectie? Met de lambdasensor?
Ik heb dus pas de olie ververst en de bougies vervangen. Ik heb de tank volgegooid bij Elf terwijl ik normaal bij Intermarché tank maar Euro95 is Euro95. Toch? Waar zou het anders aan kunnen liggen? Probleem met de injectie? Met de lambdasensor?
Een vies gasklephuis zou ook wel eens kunnen, teminste dat komt bij de 850's nogal eens voor in relatie met stationair toerental (bij jou eigenlijk ook het geval).
Ik weet niet of het geniaal isMx. Alba schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:46:
[...]
bef.
Ik zit trouwens met een dilemma. Vandaag met de 460 naar het atelier geweest om olie te verversen en meteen hebben we ook de auto even helemaal nagelopen. Van het lijstje zakte de moed me bijna in de schoenen...
- de reflectoren in de koplampen zijn teveel gecorrodeerd, de koplampen geven zo te weinig licht (ik zie ook echt weinig 'snachts). Koplampen moeten vervangen worden.
Bij dichtmaken met de clips goed opletten dat rubber er goed in zit.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Heb ik gehad met een 440. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik bij elke keer de koppeling in bang moest zijn voor afslaan, met name bij vochtig weer. Bleek een gare 'injector' te zijn.Mx. Alba schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:06:
Grmbl, ik heb ook een probleem met de lambdasensor van de 460 denk ik.
Verwijderd
Zelf alle punten verhelpen en lekker mee doortuffen?Mx. Alba schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:46:
[...]
Van het lijstje zakte de moed me bijna in de schoenen...
-Klachtenlijst
Ik zou eens kijken naar de vacuumslangen die naar je MAP sensor lopen.Mx. Alba schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:06:Waar zou het anders aan kunnen liggen? Probleem met de injectie? Met de lambdasensor?
Je kan ook even het motormanagement uitlezen en de foutcodes opschrijven?
Wise enough to play the fool
Dat kost dus zo'n 500 euro aan onderdelen. En doortuffen? Vanaf 1 april heb ik een leasebak dus per dan wil ik die 460 kwijt...Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:53:
Zelf alle punten verhelpen en lekker mee doortuffen?
kortom, om m door de apk te krijgen ben je al 500 euro aan onderdelen kwijt, dan moet je vervolgens nog iemand vinden die 500 euro voor die wagen gaat lappen en dan speel je nog steeds maar quitte...ik zou er lekker mee doorrijden tot je m niet meer nodig hebt en m dan naar de sloop brengen..Mx. Alba schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:21:
[...]
Dat kost dus zo'n 500 euro aan onderdelen. En doortuffen? Vanaf 1 april heb ik een leasebak dus per dan wil ik die 460 kwijt...
Even je situatie duidelijk hebben: je 460 staat nog op Frans kenteken en je komt in april naar Nederland en dan krijg je ook een leaseauto? Wat zijn de boetes en de pakkans in Frankrijk op zonder APK rondrijden? Want als ik het zo lees zou ik het er gewoon op gokken en er mee doorrijden.Mx. Alba schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:21:
[...]
Dat kost dus zo'n 500 euro aan onderdelen. En doortuffen? Vanaf 1 april heb ik een leasebak dus per dan wil ik die 460 kwijt...
Ik weet trouwens niet hoe courant een 460 voor de Oost-Europese en de Afrikaanse markt is, maar een auto die daarvoor weg gaat daar krijg je ongezien 1500 euro voor. In Nederland tenminste. Heb je dat soort handelaars niet in Frankrijk?
[ Voor 17% gewijzigd door Maasluip op 29-01-2008 15:43 ]
Ik heb in Frankrijk nog APK tot april 2009 want dat is hier maar eens in de 2 jaar.
Maar om hem te verkopen moet je APK minder dan 6 maanden oud zijn, dus om hem te verkopen moet ik hem door de APK halen hier. Om hem naar Nederland mee te nemen moet ik hem in Nederland door de APK halen.
Ik kan hier een voorcontrole doen om te zien op welke punten hij daadwerkelijk afgekeurd zou worden en dan alleen die punten verhelpen om het ding te kunnen verkopen...
Maar om hem te verkopen moet je APK minder dan 6 maanden oud zijn, dus om hem te verkopen moet ik hem door de APK halen hier. Om hem naar Nederland mee te nemen moet ik hem in Nederland door de APK halen.
Ik kan hier een voorcontrole doen om te zien op welke punten hij daadwerkelijk afgekeurd zou worden en dan alleen die punten verhelpen om het ding te kunnen verkopen...
Of je verkoopt m op record date 1 Oktober 2007 
Moet je alleen wel een haas vinden die daar ook voor in is
Moet je alleen wel een haas vinden die daar ook voor in is
Mijn V8je staat klaar
Hopelijk rollend en rochelend binnen een maandje, maar misschien ook pas over 4

Hopelijk rollend en rochelend binnen een maandje, maar misschien ook pas over 4
Ahhh de mijne loopt nu hopelijk ook weer goed!
Mijn broertje wilt binnenkort misschien een 142 halen, en daar 'n b230ft motor inleggen. Maar dan wel met 'n mega turbo, megasquirt enz. enz.... een aardig project dus!
Mijn broertje wilt binnenkort misschien een 142 halen, en daar 'n b230ft motor inleggen. Maar dan wel met 'n mega turbo, megasquirt enz. enz.... een aardig project dus!
Laat je broertje dan maar eens heel gauw een account aanmaken hier op of een volvoforum (ben op de meeste fora waar 142's voorkomen wel te vinden
)
We zitten al op volvolvo enz. hoor
Op volvolvo ben ik Bassius, en hij Volzuki (aangezien hij een volvo powered suzuki samurai heeft).
Op volvolvo ben ik Bassius, en hij Volzuki (aangezien hij een volvo powered suzuki samurai heeft).
Ok klinkt bekend inderdaad 
Nog even terug komend op vorige P1800 ES:
Nog even terug komend op vorige P1800 ES:

Vanavond de gasklep en mixer en aanverwanten van de 850 ff flink schoongemaakt.
Merkbaar verschil, hij pakt wat soepeler op, en schokt ook niet meer na abrupt gas loslaten. Hopelijk is 'ie straks ook nog wat zuiniger, heb er namelijk erg veel rotzooi uit kunnen halen.
Uitlaatgeluid is ineens ook veel rauwer, meer de roffel die ik in vergelijking met andere 850's veel minder had
Er zit trouwens wel 'n idioot klein mixertje op vergeleken met wat ik gewend ben van 't amerikaanse spul, van m'n 1e Chevy was de mixer bij een 2x zo grote motor zeker 4 a 5x zo groot
't Werkt prima. Maar volgens mij is er nog veel meer uit een 850 blok te halen
Merkbaar verschil, hij pakt wat soepeler op, en schokt ook niet meer na abrupt gas loslaten. Hopelijk is 'ie straks ook nog wat zuiniger, heb er namelijk erg veel rotzooi uit kunnen halen.
Uitlaatgeluid is ineens ook veel rauwer, meer de roffel die ik in vergelijking met andere 850's veel minder had
Er zit trouwens wel 'n idioot klein mixertje op vergeleken met wat ik gewend ben van 't amerikaanse spul, van m'n 1e Chevy was de mixer bij een 2x zo grote motor zeker 4 a 5x zo groot
't Werkt prima. Maar volgens mij is er nog veel meer uit een 850 blok te halen
Verwijderd
Nou, dat dacht ik toch niet. Dat probleem met de diesels is niet het enige probleem. Maar misschien dat daar nu eindelijk eens wat aan wordt gedaan?Timmert schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:03:
[...]
Ford? Het zijn die kut PSA diesels die lopen te bokken. Sinds Volvo van Ford is, is de kwaliteit niet afgenomen verder hoor
In ieder geval is de huidige S40/V50 niet slechter dan het model van '96-'03
Volvo roept 82.000 auto's terug
Het gekke is dat ik van die eerdere twee terugroepacties nooit wat vernomen heb.STOCKHOLM - De Zweedse autofabrikant Volvo roept wereldwijd 82.000 auto's terug naar de garage wegens een technisch mankement met de elektronica van de brandstofpomp.
Het probleem kan volgens een zegsvrouw van de fabrikant voorkomen in het model S40 en V50 uit de jaren 2004 tot 2006.
November
In november moest Volvo al 56.000 auto's terugroepen wegens problemen met de airbag en de motor. En een maand later riep de Zweedse producent nog eens 49.500 personenvoertuigen terug omdat er problemen waren met de dieselfilter.
Terugroepacties zijn ook niet echt goed voor je imago natuurlijk dus dat wordt niet uitegebreid in de pers gezet. Over het algemeen krijgen de eigenaars van de betreffende auto's een brief van hun dealer.
Zo, gisteren een stuk gereden in de "nieuwe" v70 d5 automaat (2005) van m'n schoonvader...
Rijdt als een beer dat ding, stuk sportiever geveerd dan ik gedacht had ook.
Zit nu alleen met een vraagje... Hij heeft het RTI systeem erin zitten, met 3 dvd's.
Maar nu is het zo dat hij vaak in het buitenland is, en dus vaak die dvd's moet wisselen. Erg zuinig is hij niet op het spul... Wilde dus een backup maken van de originele dvd's voor hem, zodat ze niet binnen drie weken in de prullenbak kunnen...
Vraag is nu; heeft het systeem nog een voorkeur voor DVD-R of DVD+R? Zat zelf te denken aan Verbatim DVD-R DL...
Zit nu alleen met een vraagje... Hij heeft het RTI systeem erin zitten, met 3 dvd's.
Maar nu is het zo dat hij vaak in het buitenland is, en dus vaak die dvd's moet wisselen. Erg zuinig is hij niet op het spul... Wilde dus een backup maken van de originele dvd's voor hem, zodat ze niet binnen drie weken in de prullenbak kunnen...
Vraag is nu; heeft het systeem nog een voorkeur voor DVD-R of DVD+R? Zat zelf te denken aan Verbatim DVD-R DL...
Ik wel. Vaak blijven dit soort dingen bij de Leasemij hangen. Bij mij is iets vervangen wat te maken had met de remdruk.Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:14:
[...]
Nou, dat dacht ik toch niet. Dat probleem met de diesels is niet het enige probleem. Maar misschien dat daar nu eindelijk eens wat aan wordt gedaan?
[...]
Het gekke is dat ik van die eerdere twee terugroepacties nooit wat vernomen heb.
Vaak is het ook niet meer dan een software-update. Als je toevallig rond die tijd een beurt gepland had, hoef je niet extra terug te komen. Krijg je gewoon automatisch al "motormanagement v2.23".Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:14:
[...]
Nou, dat dacht ik toch niet. Dat probleem met de diesels is niet het enige probleem. Maar misschien dat daar nu eindelijk eens wat aan wordt gedaan?
[...]
Het gekke is dat ik van die eerdere twee terugroepacties nooit wat vernomen heb.
Na de laatste beurt van mijn auto (V50 1.6D) begin januari is ie trouwens een stuk zuiniger geworden. Of beter gezegd: de actieradius is groter geworden.
www.steamloco.info
En zo word je dus eigenlijk verplicht om je onderhoud bij de dealer te laten doen. Ik vraag me echt af hoe over een decennium de onafhankelijke garagehouders un brood nog kunnen verdienen als ook de "oudere" auto's dan allemaal merkspecifieke diagnose-apparatuur nodig hebben.Spoetnik385 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:52:
Na de laatste beurt van mijn auto (V50 1.6D) begin januari is ie trouwens een stuk zuiniger geworden. Of beter gezegd: de actieradius is groter geworden.
Mee eens. Als je voor een klein iets bij de dealer komt is het eerste wat ze doen je auto aan de computer hangen. Alles wat ook maar eens is misgegaan is te zien (achterdeur van binnenuit opendoen terwijl het kinderslot erop zit wordt vastgelegd volgens de monteur....).Mx. Alba schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:33:
[...]
En zo word je dus eigenlijk verplicht om je onderhoud bij de dealer te laten doen. Ik vraag me echt af hoe over een decennium de onafhankelijke garagehouders un brood nog kunnen verdienen als ook de "oudere" auto's dan allemaal merkspecifieke diagnose-apparatuur nodig hebben.
Een paar weken terug had ik een probleem: Ik wilde starten, maar kreeg de mededeling "Sleutelfout, probeer opnieuw". Goed, 80x proberen, reservesleutel, alles geprobeerd; geen reactie.
Volvo Advantage gebeld. Die stuurden iemand van de wegenwacht (het was weekend). Toevallig had hij het gevalletje eerder meegemaakt. De oplossing: Een contactje bij de achterlichten was niet helemaal 100% meer....
www.steamloco.info
Daarom ben ik zo blij met mn volvo 164.. starten en rijden!Spoetnik385 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 08:31:
[...]
Een paar weken terug had ik een probleem: Ik wilde starten, maar kreeg de mededeling "Sleutelfout, probeer opnieuw". Goed, 80x proberen, reservesleutel, alles geprobeerd; geen reactie.
Volvo Advantage gebeld. Die stuurden iemand van de wegenwacht (het was weekend). Toevallig had hij het gevalletje eerder meegemaakt. De oplossing: Een contactje bij de achterlichten was niet helemaal 100% meer....
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Is het eenvoudig te achterhalen welke softwareversie je hebt? Mijn C30 zou onlangs ook een update hebben gehad. Ben wel benieuwd wat er nu op staat.Spoetnik385 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:52:
[...]
Vaak is het ook niet meer dan een software-update. Als je toevallig rond die tijd een beurt gepland had, hoef je niet extra terug te komen. Krijg je gewoon automatisch al "motormanagement v2.23".
Flauw antwoord: ja, voor een dealer wel. Even stekker erin en laten checken.MrBarBarian schreef op maandag 04 februari 2008 @ 08:49:
[...]
Is het eenvoudig te achterhalen welke softwareversie je hebt? Mijn C30 zou onlangs ook een update hebben gehad. Ben wel benieuwd wat er nu op staat.
Je praat dan overigens niet over 1 programmaatje in 1 computer, maar over een x-aantal programma's in een y-aantal computers.
www.steamloco.info
Ik vraag me af of de terugroepactie misschien iets te maken heeft met de problemen die 1 van de users hier noemde (wegvallen vermogen bij V50 2.0D). Misschien is het uiteindelijk ook de oorzaak van het hogere verbruik...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Tell me about it! Ik heb een tijd lang technische ondersteuning mogen doen voor een fabrikant van elektronische auto-diagnose-apparatuur. Heerlijk, proberen een monteur te verstaan die alleen Platduits, of nog erger, alleen Zwitserduits spreekt, door het lawaai van het atelier heen (ZRRROEMM ZRRROEM, *KLENG*, VROEMMMM!!!!) "Was ist Ihre Telefonnummer bitte?" "Null zwaa nüünenüützik drietzik, ..."Spoetnik385 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:09:
Flauw antwoord: ja, voor een dealer wel. Even stekker erin en laten checken.
Je praat dan overigens niet over 1 programmaatje in 1 computer, maar over een x-aantal programma's in een y-aantal computers.

Anyway, er werd dus een oud model vervangen door een nieuwere. Alle dealers kregen het nieuwe apparaat en mochten het oude houden maar daar was geen garantie meer op en spare parts werden ook niet meer gemaakt (er was nog een gelimiteerde stock maar er zou niets meer bijgemaakt worden). Het nieuwe apparaat zou in principe alle auto's moeten uitlezen die het oude apparaat ook kon uitlezen plus de nieuwste modellen. Maar verrassing, bepaalde oude modellen daar kon het nieuwe ding toch niet mee overweg. En dus moesten dealers het oude apparaat houden om wat met die auto's te kunnen doen, terwijl dat apparaat niet meer ondersteund werd en geen garantie meer had

(Was niet voor Volvo trouwens, maarja, het zou bij Volvo ook zomaar kunnen gebeuren...)
[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 04-02-2008 11:45 ]
Kut, de turbo van mijn V40 is dood.
Vrouwlief kreeg vandaag opeens last van periodiek wegvallend vermogen en even later was het vermogen gewoon helemaal weg in combinatie met zwarte rook.
Grr, een of andere rot aap heeft m'n motorkap van m'n S40 bewerkt!
De schade in het echt is nog groter: de kras is een paar milimeter diep en gaat zelfs door de grondlak heen.
Om over de deuk maar niet te beginnen (zat al een deukje, nu nog meer). 

En natuurlijk is er nergens aan zo'n motorkap in deze kleur te komen (leve het hebben van een zeldzame kleur).
En helaas ben ik alleen WA-verzekerd. 
Vandalisme sucks!

En natuurlijk is er nergens aan zo'n motorkap in deze kleur te komen (leve het hebben van een zeldzame kleur).
Vandalisme sucks!
Whew. Alleen de slang van de turbo stuk. Morgen bij Nieuwenhuyse langs.Mx. Alba schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:11:
Kut, de turbo van mijn V40 is dood.Vrouwlief kreeg vandaag opeens last van periodiek wegvallend vermogen en even later was het vermogen gewoon helemaal weg in combinatie met zwarte rook.
Hihi, die update heb ik ook gehad voor mijn 2.0D.Spoetnik385 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:52:
[...]
Ze hebben niet het verbruik vebetererd. Ze zorgen er voor dat de tank beter word gebruikt. M.a.w. de tank is nu leger als hij gaat piepen.
Niemand die z'n dure dvdtjes liever thuis laat?MikeyMan schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:03:
Zo, gisteren een stuk gereden in de "nieuwe" v70 d5 automaat (2005) van m'n schoonvader...
Dat wel, maar ik heb hier geen stapeltje DL's liggen, en die dingen zijn nog best prijzig met z'n tienen...
Allicht goedkoper dan een nieuwe navi DVD
True... Heb bij deze DVD-R DL besteld... Zal m'n bevindingen wel even mededelen hier... Heeft iemand er misschien nog wat aan...
moest ook bijna wel. De boordcomputer rekent trouwens nu ook wat beter de resterende actieradius uit.PWM schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:41:
[...]
Hihi, die update heb ik ook gehad voor mijn 2.0D.
Ze hebben niet het verbruik vebetererd. Ze zorgen er voor dat de tank beter word gebruikt. M.a.w. de tank is nu leger als hij gaat piepen.
www.steamloco.info
Heb jij je moter omlaten bouwen op GAS of voor Euro95 ?B-lennium schreef op maandag 04 februari 2008 @ 08:45:
[...]
Daarom ben ik zo blij met mn volvo 164.. starten en rijden!
Ik weet dat deze motoren liever euro97/98 hebben maar dat past niet helemaal bij mijn budget...benzine is al duur genoeg en 1 op 5 is ook niet optimaal voor mijn C303.
Ik rij nu gewoon orgineel maar met Euro95 + Loodvervanger uit flesje maar hij pingelt wel eens als ik wegrij en hij is koud

Asus Zenbook i7 256gb
ik rijd nu gewoon rond met een 'oude' cilinderkop al bijna 30.000 km op gas en geen vreemde probleemen. pas als het echt kapot is laat ik wel een kop reviseren, heb er nog 2 
ik doelde in mijn post meer op het feit dat ik geen boordcomputer heb die ongevraagt handig denkt te zijn
pingelen is echt een ander probleem hoor! jij hebt een B30A toch? deze heeft een compressie van 8.7:1 en als hij niet te arm staat en de onsteking staat goed dan mag hij echt niet pingelen!
check die dingen en gooi eens een reinigings middel door je brandstof misschien heb je last van koolstof op de cilinders.
ik doelde in mijn post meer op het feit dat ik geen boordcomputer heb die ongevraagt handig denkt te zijn
pingelen is echt een ander probleem hoor! jij hebt een B30A toch? deze heeft een compressie van 8.7:1 en als hij niet te arm staat en de onsteking staat goed dan mag hij echt niet pingelen!
check die dingen en gooi eens een reinigings middel door je brandstof misschien heb je last van koolstof op de cilinders.
[ Voor 35% gewijzigd door B-lennium op 05-02-2008 00:19 ]
Als ik euro98 tank heb ik nergens last van, dat lijkt mij meer de oorzaak
Maar het lijkt mij misschien sowieso wel eens een goed idee om een reinigingsmiddel erdoor tegooien.
verder draait die gewoon goed, start direct met choke en loopt erg goed stationair.
verder draait die gewoon goed, start direct met choke en loopt erg goed stationair.
Asus Zenbook i7 256gb
ontsteking?
10 graden voor BPD op 700 toeren zonder vacuum vervroeging (afgesloten slang)
10 graden voor BPD op 700 toeren zonder vacuum vervroeging (afgesloten slang)
Ik dacht even dat C303 de scheikundige benaming van papiergeld wasGhostrider schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:10:
[...]
Heb jij je moter omlaten bouwen op GAS of voor Euro95 ?
Ik weet dat deze motoren liever euro97/98 hebben maar dat past niet helemaal bij mijn budget...benzine is al duur genoeg en 1 op 5 is ook niet optimaal voor mijn C303.
Ik rij nu gewoon orgineel maar met Euro95 + Loodvervanger uit flesje maar hij pingelt wel eens als ik wegrij en hij is koud
Wat vinden jullie van de nieuwe V70 trouwens? De achterlichten vind ik wat vreemd maar voor de rest een mooi gebouwde auto met veel ruimte voor een (in vergelijking met de Duitse concurrentie) redelijke prijs.
Precies wat jij zegt. Vage achterkant, maar verder wel een klassebak
Ze zijn wel een beetje 5-pitter af geloof ik? Dat is opzich jammer.
De exterieur vind ik minder geslaagd maar het interieur is erg goed. Het vorige model V70 met het interieur van dit model zou ik ideaal vinden.Daniël schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:02:
Wat vinden jullie van de nieuwe V70 trouwens? De achterlichten vind ik wat vreemd maar voor de rest een mooi gebouwde auto met veel ruimte voor een (in vergelijking met de Duitse concurrentie) redelijke prijs.
Het ontwerp komt erg softie op mij over. De vorige V70 was een strakke en stoere wagen, de nieuwe V70 komt daar imho niet bij in de buurt.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Je went eraan, die achterkant... Hijs erg mooi, maar vanwege het milieugedoe is de basismotor nu een 2.0 4-cilinder van Ford die je erg in de toeren schijnt te moeten jagen om vermogen te krijgen...Timmert schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:08:
Precies wat jij zegt. Vage achterkant, maar verder wel een klassebakZe zijn wel een beetje 5-pitter af geloof ik? Dat is opzich jammer.
Plus je krijgt nu ook de 3.2 (V6 met 238 pk) en de T6 (3.0 V6 met 285pk). Dat was vroeger dan weer niet...
De 2.5T is de enige lekkere 5-cilinder die is overgebleven (200pk). Echt heel jammer dat er geen T5 te krijgen is voor de V70...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
Ach, de oude was toch veel mooier. Nieuwe 2e hands FTW! 
Alleen het interieur van de nieuwe is echt mooi vind ik. Lekker minimaal. Ik heb het nooit zo gehad op die scheve middenconsole van de oude. De lijn is verder wel redelijk geslaagd, maar de neus vind ik nog steeds iets te agressief. Ik ben helemaal met agro dus, exterieur van de oude met dit interieur. En de T5 motor natuurlijk, met handbak
Alleen het interieur van de nieuwe is echt mooi vind ik. Lekker minimaal. Ik heb het nooit zo gehad op die scheve middenconsole van de oude. De lijn is verder wel redelijk geslaagd, maar de neus vind ik nog steeds iets te agressief. Ik ben helemaal met agro dus, exterieur van de oude met dit interieur. En de T5 motor natuurlijk, met handbak
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 20:21 ]
Wie is er allemaal stiekem aan het rondneuzen voor een nieuwe auto?
Ik trap af. We rijden nu een s40 2.0 uit 97 met 115k. Auto rijdt prima, maar we willen ws ergens dit jaar (of misschien ergens begin volgend jaar) een grotere auto (de s40 wordt de boodschappenauto
Het liefst een Volvo v70 2.4T vanaf 2000 of de v70 T5 variant. En er dan lpg g3 in laten bouwen door Mesman. De reden voor een 2.4T of T5 is het feit dat ik de s40 @ snelweg veel te veel lawaai vind maken. Ik weet nog niet of de T5 minder relaxt kan worden gereden dan de 2.4T. Het liefst wil ik de v70 uit Duitsland halen, daar zie je soms mooie versies met rond de 100k voor rond de 10/11k
Who's next?
Ik voel érg veel voor een gebruikte V70 D5 aut, maar m'n huidige auto moet nog minstens een jaar mee.
Verwijderd
Pssh, automaat is voor luie, incompetente zakenlui
An sich niets mis met een automaat vandaag de dag (vroegâh kwam je er de heuvel niet mee op) maar schakelen blijft gewoon leuk
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 22:05 ]
Schakelen is ook leuk, maar als je elke dag weetikhoeveel rijdt gaat t wel een keer vervelen..
Ik snap sowieso niet dat je voor een Mondeo koos. Fords zijn voor boeren en bejaarden.Timmert schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:54:
Ik voel érg veel voor een gebruikte V70 D5 aut, maar m'n huidige auto moet nog minstens een jaar mee.
Ik heb er helemaal geen gezeik mee? Alleen een koppeling/vliegwiel die na 2 ton aan vervanging toe was. Verder kan ik me écht geen fijnere auto wensen
Ruim, vlot zat, stil, prima wegligging én comfortabel. Qua ruimte ga ik serieus achteruit als ik een V70 neem, maargoed.
Voor wat betreft inruil op een V70, de versie die ik wil kost momenteel minimaal 20k, de Mondeo zal nooit meer dan 7k op brengen en dus moet er 13k bij. Dat ga ik niet doen.
Ruim, vlot zat, stil, prima wegligging én comfortabel. Qua ruimte ga ik serieus achteruit als ik een V70 neem, maargoed.
Voor wat betreft inruil op een V70, de versie die ik wil kost momenteel minimaal 20k, de Mondeo zal nooit meer dan 7k op brengen en dus moet er 13k bij. Dat ga ik niet doen.
Verwijderd
True, ik rijd ook niet zo heel veel. Ik heb wel het gevoel dat ik veel meer controle heb over m'n rijstijl. Niet in de zin van dat ik met een automaat geen controle heb, maar met een handbak kan ik lekkerder heel snel optrekken (alleen je rechtervoet naar beneden duwen doet 't 'm gewoon niet), de toeren aanpassen aan hoe ik wil rijden ('cruise op 95' of 'haast') en bij een stoplicht de auto soepeler laten uitrollen. Ik moet er wel meteen bijzeggen dat mijn automaat-experience zeer beperkt is. Laatste keer was in een Peugeot-simulator in Berlijn, wat een onding was datTimmert schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:07:
Schakelen is ook leuk, maar als je elke dag weetikhoeveel rijdt gaat t wel een keer vervelen..
Ik heb trouwens gehoord dat een V70 aut ontkoppelt als je voor het stoplicht staat, en dat het een flinke tijd kan duren voordat 'ie weer koppelt als je weg wil rijden. Kom je dus niet echt snel weg voor het stoplicht... Staat wel wat over op Volvoforum.
Ik heb die problemen die jij beschrijft niet. Ik rij regelmatig in een dikke diesel met automaat (Lancia Thesis), maar daarmee is soepel rijden (en ook soepel snel rijden) kinderspel
Maar moest je daar niet achterlijk lang op wachten ofzoiets?Timmert schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:00:
Ik heb er helemaal geen gezeik mee? Alleen een koppeling/vliegwiel die na 2 ton aan vervanging toe was.
Een Mondeo is wel lekker ruim ja, neemt niet weg dat het een gigantische frikandellenbak is. Vraag me trouwens ook af waarom die dingen zo gigantisch afschrijven, daar moet ook een goede reden voor zijn. Ik weet wel dat Translease die bakken niet aan de straatstenen kwijt raakte als de Mondeo's uit de lease gingen (geldt overigens ook voor Laguna's).