Het grote Volvo topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste
Acties:
  • 62.719 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:04

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:40:
Groen, geel, blauw, staat ze allemaal mooi :9
Zeker een mooie bak, gebruikt de politie die ook niet als videosurvailance wagens

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
mooi is anders :D Gaaf is die wel!
Bij ons gebruiken ze wat nieuwere auto's.. o.a. golf V R32, A4 Quattro S-line 2.0T/3.0TDi etc.. Je ziet hier wel als snelweg politie bijna altijd die grote nieuwe volvo's

btw > Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif < ;)

[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 03-01-2008 14:03 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:42:
Als ik mn huidige V70 bi-fuel verkocht heb, ga ik ook opzoek naar een nieuwe.

Het wordt weer een V70 classic, maar nu de R uitvoering, met minstens de volgende opties:
navigatie af fabriek, automaat, leer, schuifdak, en minstens 250pk
[afbeelding]
Die op het plaatje is nog de 850 (T-5R) en is inderdaad mooi, in mijn ogen mooier dan de V70. Als je voor een V70 R AWD gaat kijken let dan op de aandrijfassen (geluiden) dit systeem schijnt weleens kapot te gaan dan dat kost een hoop. Bovendien kost het PK's ;)

850 R
Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/6462/imgp2136ud5.jpg

V70 R
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/8422/image043eh2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i17.photobucket.com/albums/b51/IvoP/Untitled-1copy-border-5.jpg

De 850 T-5R is de "echte" zeldzame uitvoering. Deze auto werd trouwens alleen in het geel, zwart en groen geleverd.
Afbeeldingslocatie: http://i168.photobucket.com/albums/u187/ronbroek/T-5R-1.jpg

Ik wil nog wel een keer zo'n ijsbeer:
Afbeeldingslocatie: http://www.davebarton.com/245-083004-003-med.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door DopdeDouwer op 03-01-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 08:31:
Ga vanmiddag kijken bij wat goedkopere 850's gezien gisteren van de Ford Mondeo een spanrol is afgebroken van de distributie riem met alle gevolgen van dien.

Eindelijk een volvo... ben benieuwd..
Ben zojuist eigenaar geworden van een Volvo 850 van 1992. Niet al teveel luxe voor een GLE maar wel een bekende onderhoudshistorie en goed onderhouden.

1992
250.000km
Nieuwe apk
Distrieriem + alles bij 216,500km

Vorig jaar bij apk 240.000km. Oudere man 10 jaar in gereden (bewezen) , heeft nieuwe V70 gekocht.
Vorig jaar : Nieuwe remschijven, nieuwe remblokken, nieuwe remleidingen, nieuwe radiateur, nieuwe remslangen, nieuwe stofhoezen op de assen.. etc..
bodem in de tectyl en alles netjes droog kwa olie. Wel wat maar niet veel.

Erg blij voor 1250 euro :)

enigste min puntje : wat krasjes her en der ( valt nog reuze mee ) en het bekende dashboard kastje wat niet meer open wilde.

[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 03-01-2008 14:39 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ook donkerblauw?
Ben benieuwd naar een foto'tje. Klinkt lekker hè?
Veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Nee een rood achtige .. lijkt meer groen geloof ik. aparte kleur

maarja ik ben kleurenblind :+

Zal gauw ff foto posten, moet nu weg :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Capo schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:55:
Nee een rood achtige .. lijkt meer groen geloof ik. aparte kleur

maarja ik ben kleurenblind :+

Zal gauw ff foto posten, moet nu weg :)
Lijkt me wel bijzonder rood dat op groen lijkt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1250 euro voor een 850, nice! Wil als eerste auto'tje ook een 850, 2.5 10v of 20v, liefst met complete onderhoudshistorie. Eventueel setje Columba velgen eronder en je hebt een prachtige bak voor weinig. 8) Zit ook nog te kijken naar een Saab 900NG/9000/9-3 maar die vind ik zonder nette velgjes er een stuk minder uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Nu we het over R-modellen hebben: wil iemand deze ajb wegkopen voordat ik in de verleiding kom?

http://www.autotrack.nl/o...ype_lijst=RL&o_id=4784543

Jammergenoeg past hij nog even niet in het budget. In Duitsland zijn er ook leuke modellen te halen trouwens, alleen jammer dat de CO2-taks die een tikje duurder maakt in februari :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je dan van deze? Gelukkig wordt wel ein-de-lijk de BPM langzaam afgebouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

http://www.moreinteractive.no/filmer/Trailer_Cooper2007.wmv hier nog een filmpje waar je kan zien wat de volvo c303/304 allemaal kan :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://link.marktplaats.nl/131268887
Jammer dat het geen AWD is, ik vind voorwiel alleen echt niet gaaf.
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Dat zo'n liefhebber als in de advertentie op zoek is gegaan naar een FWD in plaats van een AWD zegt wel wat.
Neem ook hier even een kijkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
dopdedouwer , pinda :

Hier de foto's :) Het is wel geen T-5R of V70 (jammie :P ) of de S80 T5 waar ik in gereden heb (of was het een T4 ? ) (geweldige auto) maar voor ons voldoet ie prima ( hebben nog 4 motoren er langs ;) die mogen herrie maken en oncomfortabel/racy sportief. auto moet relaxed zijn )

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/volvo/volvo1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/volvo/volvo2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/volvo/volvo3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/volvo/volvo4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/volvo/volvo5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/volvo/volvo6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/volvo/volvo7.jpg

Goed gekeken onder het laagje stof en wat vuil en het is bordeaux rood volgens de vriendin ;)

Ik kan er geen wijs uit de kleur, maar wel dat ie onwijs lekker rijd. Heerlijk rustig kwa geluid/wind etc. Niet teveel toeren draaien etc.

Wat een schip/tank is dit, i love it :)

Morgen even radio erin zetten op de reeds aanwezige universele stekkers.. morgen 400km voor de boeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 03-01-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Mooi ding hoor!
Wij hebben thuis dezelfde, ook een GLE uit '92/'93. Alleen dan een blauwe met dito interieur.
Ik heb nu zelf een 144, maar als ik weer in de roffel van mn ouders rij is dat toch wel heerlijk.

Wen er trouwens maar aan, ze gaan niet stuk. (wij rijden er al bijna 10 jaar mee, buiten slijtage gevoelige delen remmen etc is er nooit wat mee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ja 75.000km de distri vervangen moest ik ff achter oren krabben omdat het snel is voor z'n snelweg "beest" maar toen ik hoorde dat die beste man hem er in een uur op had zitten incl. alles. Tja.. dat maakt veel goed :)

Fijne auto, even wennen aan wat kraakjes etc en de radio erin scheelt ook veel.

Is het trouwens normaal dat de bestuurders deur wat moeilijker sluit ?

Morgen ff in orde maken, ook los contactje bij de binnen verlichting ( boven achteruit kijk spiegel )

Fijne auto, benieuwd wat ie doet met een geremde aanhanger en 2 motors erop. De vorige auto ging het met de 1800i al redelijk tot goed de bergen door in frankrijk maar deze zal er wel doorheen fietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Of het normaal is weet ik niet, zal wel niet, maar die van mn ouders heeft er ook last van. Je moet m een beetje drukkend dicht doen, als je de deur dicht gooit, "stuitert"hij wel eens open.
Lijjkt met deze kou erger te zijn. Misschien de rubbers of het slot, heb er eerlijk gezegd nog niet echt goed naar gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
denivan schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:00:
Gentlemen, heb jullie hulp nodig. Hierbij een kopie van wat ik op 't volvoforum.nl heb gevraagd :

Ik verander van werkgever en krijg een bepaald aankoopbudget.

Ben gaan kijken naar de alfa 159 1.9Jtd en kan echt bijna alles van opties/speelgoed er op nemen. De dealer had moeite met nog te verzinnen wat ik van opties kon nemen om het budget op te krijgen. De 159 vind ik qua exterieur design een pareltje, is echt om te huilen, zo bloedmooi.

Bij volvo ben ik naar de S40 1.6D gaan kijken en die kan ik ook wel redelijk mooi uitgerust krijgen (topline, mobility pack, zetelverwarming, bluetooth carkit,...), maar toch net iets minder dan bij de alfa. Jammer dat volvo zo prijzig is. De S40 vind ik wel mooi, maar niet om lyrisch van te worden. Het interieur vind ik wel veel stijlvoller dan bij de alfa. Om het simpel uit te drukken : moest m'n woonkamer gestyled zijn als de volvo, zou ik er graag wonen. Een woonkamer in alfa style zou m'n ding niet zijn.

Wat dus te doen ? Kiezen voor het rationele (de volvo) en dan maar de bittere pil (minder opties) slikken, of toch voor het passionele gaan ?

Ik rijd nu 3 jaar met een V50 (basic) en is me altijd heel goed bevallen moet ik zeggen, zeker qua zitcomfort . Binnen vier dagen heb ik een proefrit in de alfa.

Alvast bedankt om me te helpen kiezen !

(o ja, mijn vriendin haat de looks van de alfa en is gek van de volvo)
Je treft 't: deze week in autoweek een dubbeltest tussen de V50 en de 159... (tenzij je al een besluit hebt genomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 10:45

denivan

de enige

Is dus al te laat ;-) Heb de S40 met momemtum/topline uitrusting (lederen zetels, parkeerradar,...) en nog enkele opties (zetelverwarming, RTI navigatie + betere radio, elec inklapbare spiegels, BT carkit,...) besteld.

Ga toch die autoweek halen denk ik om te zien of ik m'n beslissing moet betreuren ;)

edit : @ paQ . Toen ik met de alfa 159 reed had ik zo'n beetje 't TopGear gevoel, 't is moeilijk om in een alfa te rijden zonder te praten over 'passie' en 'rijplezier' , maar uiteindelijk vond ik de auto te vermoeiend. Ik vond hem nogal veel rolgeluid hebben op de autostrade en na een uurtje rijden was ik toch blij dat ik kon uitstappen. Niets kan volvo zetels evenaren... ;)

[ Voor 38% gewijzigd door denivan op 04-01-2008 18:56 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:42

paQ

(jarig!)
eg wel :P

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20
eg nie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
In mijn volvootje ligt onderhand een andere motor, dus de oude 1.9 Carb. is er uit, en nu zit er een B230E in. Voor de niet-kenners, het is een 2.3 K-Jet injectie, met een BW55 automaatbak. Ding gaat nu als 'n tiet!

Vermogen is zo ongeveerd 2keer zoveel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik ben sinds gisteren Volvo-rijder af...gisteren heb ik mijn lease-V50 ingeleverd en er komt volgende week een Audi voor terug :) In de drie jaar dat ik hem had heb ik net iets meer dan 70k op de teller gezet - weinig, maar dat krijg je als je er alleen zakelijke kilometers mee maakt - en daarin is weinig mis gegaan. Eén keer de turboslang eraf, en af en toe een storing in het audiosysteem en dan heb je het wel gehad. Samenvattend na drie jaar:

Pro:
- Vlot, zeker na motortuning (de 2.0D leverde daardoor rond de 185 pk en 385 Nm). De top heb ik nooit kunnen testen maar 210 haalde hij met relatief gemak, ik schat dat 225 teller wel mogelijk zou moeten zijn.
- Uitstekende stoelen
- Goede uitrusting, prettige ergonomie
- Betrouwbaar
- Goed audiosysteem (premium line) en handig navigatiesysteem

Neutraal/Contra
- Afstelling onderstel: veel overhellen maar tegelijk stoterig over korte oneffenheden. Een iets nieuwere 2.0D van een collega heeft hier veel minder last van dus kan per modeljaar verschillen.
- Afstelling tractiecontrole: eerst niks doen en als het al te laat is alsnog ingrijpen
- Verbruik, zelfs zonder tuning 7,5l/100km gemiddeld, verbruiksmeter geeft 6 tot 6,5l aan maar liegt dat ie barst. Kleine brandstoftank was toen ik nog meer reed wel een issue: met maar 52 liter en dat hoge verbruik sta je elke 600 km aan de pomp. Absoluut record op één tank 780 km.
- Rammels in het interieur, waarschijnlijk veroorzaakt door vervanging interieur na verkeerde kleur bij aflevering. Ook grote kieren in de afwerking.
- Geen iPod/MP3/AUX-aansluiting mogelijk
- Ruimte achterin/kofferbak: smalle laadopening dus moeilijk om grote dingen mee te nemen, plus extreem onhandige paraplubak annex afscherming die de effectieve laadruimte zonder de bank om te klappen halveert. Bij de facelift is die bak dan ook terecht afgevoerd. Zitruimte achterin is acceptabel maar niet meer dan dat. Auto is wel vlot om te bouwen voor goederenvervoer en was voorzien van erg handige niveauregeling die het maximaal toegestane laadvermogen aan cement probleemloos omhoogpompte.

Iets als het laatste weet je natuurlijk als je een 'lifestyle' station koopt, voor echt slepen moet je een V70 of Mondeo nemen, maar Volvo had bepaalde dingen toch wel wat handiger kunnen oplossen. Voor rest is het geen auto voor de sportieve rijder, tenminste niet als je van bochten houdt. Maar tegelijk was het voor de bestuurder een comfortabele, stille en vooral betrouwbare reisauto die van alle gemakken is voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://gallery.solexine.fr/albums/C303/Torque_and_power.jpg
Ik wou dit grafiekje nog even met jullie delen, hier kan je goed zien dat ze de Volvo B30 moter speciaal hebben ge-retuned voor meer NM en meer constante NM. het is zo bijna een diesel kwa NM
Overigens nu ik de sneeuwkettingen uit de laadbak heb wil de achterkant wel voorbij komen bij sommige bochten als ik wat gas geef :D

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

De_Bastaard schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:51:
In mijn volvootje ligt onderhand een andere motor, dus de oude 1.9 Carb. is er uit, en nu zit er een B230E in. Voor de niet-kenners, het is een 2.3 K-Jet injectie, met een BW55 automaatbak. Ding gaat nu als 'n tiet!

Vermogen is zo ongeveerd 2keer zoveel >:)
pics ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Laatst online: 13-03 13:38
Inmiddels ben ik de trotse bezitter van een V40 uit 1999. Groen metallic, halfleer, ECC etc., en goed onderhouden. Ik moet nog (meer) foto's maken.

Wat me bij de proefrit al opviel: hij rijdt heerlijk (lekkerder dan de 850 die ik ook getest heb imho), stil, en snel genoeg. Gelukkig zit er G3 LPG in dus het rijden zou ook niet al te duur moeten zijn. Nu hopen dat de onderhoudskosten nog meevallen... (De vorige eigenaar heeft in de laatste 3 jaar er zo'n 2700 euro aan kwijt geweest, vind ik toch veel bij iets meer dan 20.000 per jaar.)

Wat me opvalt is dat je over deze auto altijd positieve reacties krijgt!

Afbeeldingslocatie: http://i260.photobucket.com/albums/ii39/Hansch01/V40-800.jpg?t=1199537655

[ Voor 6% gewijzigd door pinockio op 05-01-2008 13:54 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Mooie auto die V40.. ook overwogen maar wij rijden nog 4 motoren erlangs + vriendin krijgt waarschijnlijk woon-werk lease auto dus tja. zou overdone zijn.

Grin nou het eerste wat hier gebeurde was dat het plastic scharniertje van de benzine deksel de geest gaf. Maandag nieuwe bestellen.

En bij sturen naar links bij harder insturen en/of hogere snelheid trekt het stuur wat. Het is net of de bekrachtiging van licht naar zwaar gaat, beetje gevoel alsof de riem lijkt te slippen. Bekrachtiging gaat echt van licht naar zwaar. Moet opgelost worden. Gelukkig zelf handig, eens zien te vinden waar het aan kan liggen.

Vermoed dat volvo stuurbekrachtiging zwaarder word op hogere snelheid om nerveus/te licht sturen tegen te gaan en dat daar iets niet goed mee gaat.

Vriendin is gelukkig ook om... volvo is HET merk geworden wat WE super vinden rijden. Normaliter is ze van minder vierkant en zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Meestal schakelt stuurbekrachtiging zich uit op hogere snelheden. is gewoon normaal waarschijnlijk

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
DopdeDouwer schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:50:
Of het normaal is weet ik niet, zal wel niet, maar die van mn ouders heeft er ook last van. Je moet m een beetje drukkend dicht doen, als je de deur dicht gooit, "stuitert"hij wel eens open.
Lijjkt met deze kou erger te zijn. Misschien de rubbers of het slot, heb er eerlijk gezegd nog niet echt goed naar gekeken...
Even deur ophanging nakijken, 't wil nog wel eens nodig zijn deze opnieuw af te stellen. Daarna zou het weer prima moeten gaan.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ghostrider schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:29:
Meestal schakelt stuurbekrachtiging zich uit op hogere snelheden. is gewoon normaal waarschijnlijk
Dan schakelt ie soms in tijdens het "harder" naar links sturen en/of hogere bochtensnelheid.
Het is enkel links.
Soulfly schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:58:
[...]

Even deur ophanging nakijken, 't wil nog wel eens nodig zijn deze opnieuw af te stellen. Daarna zou het weer prima moeten gaan.
Dat is inderdaad wat ik ga doen volgend weekend :) Als smeren al helpt zal het vast van tijdelijke aard zijn.

Ow overigens grappig detail wat ik vandaag tegen kwam en ik vermoed door vorige eigenaar gedaan ?

de 850 heeft als je de kofferbak omhoog doet 2 afwaterings gaten. 1 links en 1 rechts net boven de hoeken van het rubber.

Daar zitten 2 opgerolde stukjes gaas in van ong. 5 cm lang.

Er kan wel water door maar geen vuil in :D _/-\o_

Heb ze even schoon gemaakt en terug gestopt.

[ Voor 58% gewijzigd door Capo op 05-01-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Leuke oplossing !
(al hoewel 't volgens mij alleen bij de sedan zo is, kan 't me niet heugen dat de estate dat ook heeft).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Idd vrij irritant, de meuk die daar altijd in gaat zitten.

Wat die stuurbekrachtiging betreft, ik hoor wel vaker dat soort dingen van 850's. Bij mij zit er ook een soort 'kantelpunt' in gevoel bij een bepaalde stuurhoek. Merk 't alleen in één bepaalde doordraaier de snelweg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Dat zijn leuke sleutel projecten ;)

Dat soort rigoureuze projecten heb ik overigens wel beetje achter me gelaten. Toyota MR2's van 1985 ( 1e gen ) en 1990 ( 2e gen ) Misschien in de toekomst ooit weer.

Ja stuur probleem wil ik toch gaan oplossen :) Ga er gauw eens wat tijd voor maken om uit te zoeken hoe en wat.

[ Voor 4% gewijzigd door Capo op 05-01-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pff, als ik het zo lees, mag ik blij zijn dat ik een V50 heb die 2 modeljaren nieuwer is.
Daniël schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:06:
Neutraal/Contra
- Afstelling onderstel: veel overhellen maar tegelijk stoterig over korte oneffenheden. Een iets nieuwere 2.0D van een collega heeft hier veel minder last van dus kan per modeljaar verschillen.
Inderdaad, geen last van. Sowieso het overhellen in de bochten doet hij bijna niet, tot helemaal niet. Een oudere S40 van een collega wel.
- Afstelling tractiecontrole: eerst niks doen en als het al te laat is alsnog ingrijpen
Nooit last van gehad.
- Verbruik, zelfs zonder tuning 7,5l/100km gemiddeld, verbruiksmeter geeft 6 tot 6,5l aan maar liegt dat ie barst. Kleine brandstoftank was toen ik nog meer reed wel een issue: met maar 52 liter en dat hoge verbruik sta je elke 600 km aan de pomp. Absoluut record op één tank 780 km.
Dit is inderdaad het enige probleem wat ik ook heb.

Ik zit nu op gem. 7.6l/100km bij 90% snelweg gebruik met mijn 2.0D.
- Rammels in het interieur, waarschijnlijk veroorzaakt door vervanging interieur na verkeerde kleur bij aflevering. Ook grote kieren in de afwerking.
Nog nooit een rammel gehoord, en daar let ik heel goed op. Ik ben er zeer alert op geworden na mijn vorige auto.Dat was een Seat, en dat ding rammelde al toen ik hem voor het eerst de dealer uit reed.
- Geen iPod/MP3/AUX-aansluiting mogelijk
Standaard en af-fabriek :)
- Ruimte achterin/kofferbak: smalle laadopening dus moeilijk om grote dingen mee te nemen, plus extreem onhandige paraplubak annex afscherming die de effectieve laadruimte zonder de bank om te klappen halveert. Bij de facelift is die bak dan ook terecht afgevoerd. Zitruimte achterin is acceptabel maar niet meer dan dat. Auto is wel vlot om te bouwen voor goederenvervoer en was voorzien van erg handige niveauregeling die het maximaal toegestane laadvermogen aan cement probleemloos omhoogpompte.
Geen ervaring mee. Ik gebruik de achterbak wel veel, maar nog nooit met echt grote dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Nu schijnen de achterveren van de V40 wel eens vaak door te gaan hangen, die van mij heeft dat ook, waardoor de gastank niet leeggereden kan worden (van de 60 liter netto momenteel maar een kleine 40!).
Nu kan er ook nog een andere oorzaak zijn (de 4 groene ledjes van de gasindicator gaan uit en het rode lampje gaat al vanaf 360 km branden) maar dat scheefhangen lijkt me ook een oorzaak. Hier en daar suggereert men (verlaagde) veren als oplossing, bijv. vóór 2x verlaagde veren plaatsen. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Kent iemand een "miracle solution" om het dieselfilter van een V40 1.9D te vervangen?

30.000km geleden moest ik de accu eruitnemen, het luchtfilter aan de kant duwen richting de nu lege accu-plek, de "stoppenkast" aan de kant duwen in dezelfde richting, om vervolgens nét langs de "stoppenkast" heen bij het dieselfilter eronder te kunnen komen. Dat moet toch makkelijker kunnen? Maar hoe? :?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
pinockio schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:07:
Nu schijnen de achterveren van de V40 wel eens vaak door te gaan hangen, die van mij heeft dat ook, waardoor de gastank niet leeggereden kan worden (van de 60 liter netto momenteel maar een kleine 40!).
Nu kan er ook nog een andere oorzaak zijn (de 4 groene ledjes van de gasindicator gaan uit en het rode lampje gaat al vanaf 360 km branden) maar dat scheefhangen lijkt me ook een oorzaak. Hier en daar suggereert men (verlaagde) veren als oplossing, bijv. vóór 2x verlaagde veren plaatsen. Iemand daar ervaring mee?
Als de achterveren doorzakken en daardoor hun 100% werking achteruit gaat naar bijv. een 50% , waarom vervang je die niet ?

Verlaging veren voor monteren om een probleem achter te maskeren lijkt me niet de oplossing. :)

Stel gisteren mijn binnenspiegel in..knak.. :X Dat is het 2e deze week.. namelijk ook al benzine deksel, die met plastic scharniertje hangt , wat versleten is. Die is al nieuw besteld voor nog een 10 euro :D Spiegel gaat nu van sloop auto komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Daniël schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:06:
Had je alleen STC of ook DSTC? STC in de S60 vind ik wel goed afgesteld namelijk, maar weet niet in hoeverre DSTC dit verandert...

En het verbruik is wel heel triest idd. In de S60 haal ik dat op benzine op de snelweg als ik m'n best een klein beetje doe (normaal 7.8L/100km), en dat met een vijfcilinder. En Volvo maar volhouden dat er niks aan de hand is ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
DSTC...was en is niks, had er net zo goed niet op hoeven zitten. Als je bijvoorbeeld hard optrekt stuiteren de voorwielen zo hard dat de hele voortrein gaat klapperen...en dan los je het gas en dan pas doet de DSTC iets.

Ik heb een tijdje een S60 D5 gereden en die was beduidend zuiniger dan de V50...die haalde gewoon 1 op 18 op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:13:
En het verbruik is wel heel triest idd. In de S60 haal ik dat op benzine op de snelweg als ik m'n best een klein beetje doe (normaal 7.8L/100km), en dat met een vijfcilinder. En Volvo maar volhouden dat er niks aan de hand is ... :+
Ik heb wat problemen gehad met mijn versnellingsbak, wat verder prima is opgelost. Daardoor even 3 dagen in 2 verschillende auto's gereden:

Volvo V70 2.4i Geartronic (170pk)
Volvo C70 2.4 Geartronic (140pk)

Dit zijn inderdaad de benzine versies. Allebei de wagens waren zuiniger van mijn V50 2.0D bij gelijk rijgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Daniël schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:19:
DSTC...was en is niks, had er net zo goed niet op hoeven zitten. Als je bijvoorbeeld hard optrekt stuiteren de voorwielen zo hard dat de hele voortrein gaat klapperen...en dan los je het gas en dan pas doet de DSTC iets.

Ik heb een tijdje een S60 D5 gereden en die was beduidend zuiniger dan de V50...die haalde gewoon 1 op 18 op de snelweg.
Je hebt het dus puur over optrekken en niet over bochtenwerk? Bij het optrekken kun je beter inderdaad zelf gas doseren, dan ben je sneller dan wanneer je de (D)STC in laat grijpen, waardoor inderdaad de hele auto stuitert alsof je over een hele rits andreasstrips heenrijdt...

In bochten vind ik het verder wel goed werken. Je merkt dat je in de bocht iets vertraagt en dat de neus minder ver doorschuift, alsof een onzichtbare hand je terug de bocht in duwt en vertraagt. Heb het nog niet zonder STC uitgeprobeerd, en is trouwens ook niet iets wat ik dagelijks doe, maar volgens mij werkt het in dit soort situaties (zoals bij uitwijken + gas bij) prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Capo schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:41:
[...]

Als de achterveren doorzakken en daardoor hun 100% werking achteruit gaat naar bijv. een 50% , waarom vervang je die niet ?

Verlaging veren voor monteren om een probleem achter te maskeren lijkt me niet de oplossing. :)

(...)
Misschien omdat originele Volvo veren duurder zijn? En omdat de verlaagde veren maar 150 euro per 4 kosten, en montage ca. 25 euro per stuk? En omdat ik op een (ander) forum deze oplossing zag, wie weet werkt dat op termijn zelfs beter dan originele veren. Ik weet niet wat originele veren + montage kost.

En omdat ik deze auto net heb, en de verkoper zei dat "het wel meeviel met het achteruit hangen" toen ik zei "hij hangt wel naar achteren hè". Wist ik veel dat dit niet alleen cosmetisch is, maar ook zorgt voor niet kunnen leegrijden van de LPG-tank. Ik heb net flink wat geld uitgegeven aan deze auto en wil niet meteen weer (grote) kostenposten hebben.

(Volvo rijden wil niet zeggen dat je geld teveel hebt; als je degelijkheid, LPG-rijden, en vrij hoge restwaarde bij elkaar optelt rij je misschien zelfs goedkoper dan het rijden met als goedkoper bekend staande merken als Opel etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
pinockio schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:16:
[...]

Misschien omdat originele Volvo veren duurder zijn? En omdat de verlaagde veren maar 150 euro per 4 kosten, en montage ca. 25 euro per stuk? En omdat ik op een (ander) forum deze oplossing zag, wie weet werkt dat op termijn zelfs beter dan originele veren. Ik weet niet wat originele veren + montage kost.

En omdat ik deze auto net heb, en de verkoper zei dat "het wel meeviel met het achteruit hangen" toen ik zei "hij hangt wel naar achteren hè". Wist ik veel dat dit niet alleen cosmetisch is, maar ook zorgt voor niet kunnen leegrijden van de LPG-tank. Ik heb net flink wat geld uitgegeven aan deze auto en wil niet meteen weer (grote) kostenposten hebben.

(Volvo rijden wil niet zeggen dat je geld teveel hebt; als je degelijkheid, LPG-rijden, en vrij hoge restwaarde bij elkaar optelt rij je misschien zelfs goedkoper dan het rijden met als goedkoper bekend staande merken als Opel etc.)
Ik rijd ook Volvo en heb ook niet teveel geld. Geld teveel zou ik ook niet meer werken ;)

Maar ik zou de originele veren monteren achter. Ja misschien even duur als 4 verlagings veren.

Auto moet met verlagings veren ook opnieuw uitgelijnd worden en evt. camber gecorrigeerd en met de originele veren achter zal dat wel mee vallen. Dus die kosten spaar je uit.

Daarnaast slijten je schokdempers harder met verlaagde veren (sowieso omdat ze altijd op een bepaald niveau gewerkt hebben en nu meer onder druk komen staan omdat ze een dieper niveau hebben) , banden slijtage gaat omhoog doordat voor 90% zeker je bochten snelheid omhoog gaat, verslechterde grip als je in de regen rijd, meer belasting op je draag armen/carrosserie/aandrijfassen en comfort omlaag.

Wat je nu doet is het probleem maskeren ipv probleem aanpakken en uit eindelijk is het duurder :)

Mij maakt het uit eindelijk niet uit en het is jou keuze natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Ah, dank je voor de uitleg. Desnoods laat ik de veren alsnog vervangen. Maar...

Nu heb ik net de monteur gebeld die samen werkt met de verkoper (in mijn ervaring altijd gevaarlijk, want een monteur zal precies dat vertellen wat de verkoper wil dat hij vertelt, maar goed).

Hij zegt:
- Die ledjes zijn indicatoren, en de werkelijke vulling van de tank kan afwijken
- Het gas wordt verdampt, en dus kun je de tank vrijwel helemaal leegrijden ongeacht de positie van de tank

(Ik vraag me af of hij weet waarover hij praat, want voor zover ik heb begrepen is een G3 installatie een injectiesysteem waarbij vloeibaar gas geïnjecteerd wordt ---- wie het weet moet me maar corrigeren.)

- Achterover hangen betekent niet dat de veren versleten zijn; de veren zijn nog niet aan vervanging toe. Alleen als je een caravan gaat trekken en je hangt teveel naar achteren zou je bijv. hulpveren kunnen plaatsen.

Ik weet hier absoluuut niets van dus ik vraag me af wat nu waar is.

Dan nog een vraag aan de kenners: schakelt zo'n Vialle gassysteem automatisch over op benzine of niet? Ik heb hier nog geen eenduidig antwoord op kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Rijd even langs een andere garage/volvo dealer en vraag om hun mening. Kosten zullen nihil zijn.
Dealer is natuurlijk ook wel pro vervangen maargoed...

Gas kan ik je niks over vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

pinockio schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:46:
Ah, dank je voor de uitleg. Desnoods laat ik de veren alsnog vervangen. Maar...

Nu heb ik net de monteur gebeld die samen werkt met de verkoper (in mijn ervaring altijd gevaarlijk, want een monteur zal precies dat vertellen wat de verkoper wil dat hij vertelt, maar goed).

Hij zegt:
- Die ledjes zijn indicatoren, en de werkelijke vulling van de tank kan afwijken
- Het gas wordt verdampt, en dus kun je de tank vrijwel helemaal leegrijden ongeacht de positie van de tank

(Ik vraag me af of hij weet waarover hij praat, want voor zover ik heb begrepen is een G3 installatie een injectiesysteem waarbij vloeibaar gas geïnjecteerd wordt ---- wie het weet moet me maar corrigeren.)

- Achterover hangen betekent niet dat de veren versleten zijn; de veren zijn nog niet aan vervanging toe. Alleen als je een caravan gaat trekken en je hangt teveel naar achteren zou je bijv. hulpveren kunnen plaatsen.

Ik weet hier absoluuut niets van dus ik vraag me af wat nu waar is.

Dan nog een vraag aan de kenners: schakelt zo'n Vialle gassysteem automatisch over op benzine of niet? Ik heb hier nog geen eenduidig antwoord op kunnen vinden.
Ik heb een S40 op G3, ook met een Vialle LPI-installatie. :)

- De vering van de S/V40 is achter inderdaad wat matig. De V40's van m'n broers hadden hier ook last van (1tje met een diesel, de andere een bi-fuel welke ook behoorlijk naar achteren door hing). Bij mij was het naar achter hangen helemaal erg waardoor het leek alsof de auto 4cm verlaagd was. :P De armbussen bleken versleten te zijn, dus met nieuwe erop staat 'ie er een stuk beter bij en rijdt ie een stuk beter. Toch hangt ie nog behoorlijk door (komt denk ik mede door de LPG-tank achterin, maar veel S/V40's hebben dit wel valt me op).
- Gas in je gastank hoort niet te verdampen. Wel krimpt deze in of zet deze uit, afhankelijk van de temperatuur. Een gastank moet je ook niet op rijden, dat is er absoluut niet goed voor namelijk. :)
- Het automatisch overschakelen van LPG naar benzine gebeurt alleen bij de Bi-fuels automatisch.
- De afwijking van de ledjes met de werkelijke inhoud is bekend, niet iets om je zorgen over te maken. Mijn meter zit gewoon gekoppeld aan die van de brandstofmeter (bij overschakelen gaat 'ie dan de brandstof meten welke op dat moment gebruikt wordt). Ook voor de LPG zit er dan een kleine afwijking in, zeker wanneer 'ie bijna leeg is.

Hopelijk heb je hier wat aan. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Bart-Willem schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:21:
[...]

Ik heb een S40 op G3, ook met een Vialle LPI-installatie. :)

- De vering van de S/V40 is achter inderdaad wat matig. (...) De armbussen bleken versleten te zijn, dus met nieuwe erop staat 'ie er een stuk beter bij en rijdt ie een stuk beter. (...)

- Gas in je gastank hoort niet te verdampen. (...)
Ah! Fijne auto's zijn het!

Ik zal eens na laten kijken of de armbussen nog goed zijn (ik neem aan dat dat van de ophanging is)? Hij rijdt verder wel goed hoor.

En ik vraag me af waarom dus een monteur die zou moeten weten waar hij over praat het over verdamping heeft. Dat was vroeger misschien zo (traditionele LPG), maar met LPi natuurlijk niet. Als hij het niet weet, ga ik daar zeker niet meer heen met deze auto. Als het een praatje is om een evt. defect goed te praten, grenst het aan oplichting... :'(

Gisteren hebben we de tank helemaal leeg gereden (volgens Vialle kan het géén kwaad, maar ik snap wel dat je dat niet elke dag moet doen). 430 km. 44 l getankt. Ik heb begrepen dat het een 70 l tank is, 80% hiervan is 56. 44 l is dan toch nog te weinig. Daarom denk ik toch dat door het scheefhangen de tank niet helemaal leeg kan. Door het plaatsen van nieuwe veren óf het verdraaien van de tank waardoor de uitstroomopening weer onderaan komt wil ik dat (laten) verhelpen. Bij een ronde tank scheelt het namelijk nogal waar die opening zit. En ik vind de actieradius op gas toch al matig, dus elke liter is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

pinockio schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 08:43:
[...]

Ah! Fijne auto's zijn het!

Ik zal eens na laten kijken of de armbussen nog goed zijn (ik neem aan dat dat van de ophanging is)? Hij rijdt verder wel goed hoor.

En ik vraag me af waarom dus een monteur die zou moeten weten waar hij over praat het over verdamping heeft. Dat was vroeger misschien zo (traditionele LPG), maar met LPi natuurlijk niet. Als hij het niet weet, ga ik daar zeker niet meer heen met deze auto. Als het een praatje is om een evt. defect goed te praten, grenst het aan oplichting... :'(

Gisteren hebben we de tank helemaal leeg gereden (volgens Vialle kan het géén kwaad, maar ik snap wel dat je dat niet elke dag moet doen). 430 km. 44 l getankt. Ik heb begrepen dat het een 70 l tank is, 80% hiervan is 56. 44 l is dan toch nog te weinig. Daarom denk ik toch dat door het scheefhangen de tank niet helemaal leeg kan. Door het plaatsen van nieuwe veren óf het verdraaien van de tank waardoor de uitstroomopening weer onderaan komt wil ik dat (laten) verhelpen. Bij een ronde tank scheelt het namelijk nogal waar die opening zit. En ik vind de actieradius op gas toch al matig, dus elke liter is meegenomen.
Hoe haal jij zoveel kilometers? :D

Ik heb een 55 liter tank, en kan dus maximaal 44 liter erin vrotten. Hier kan ik ongeveer 275 km mee rijden (ik heb de 1.8 liter). Wat staat er qua inhoud op de tank zelf vermeld? De uitstroomopening-positie maakt volgens mij geen zak uit, aangezien de brandstofpomp voor de LPG in de tank zelf zit. :)

Overigens heeft de buitentemperatuur ook wel invloed op hoeveel liter erin kan. Dit had m'n broer met z'n V40 ook vaak. Niet dat het zoveel scheelt, maar toch. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mn V70 op G3 haal ik ook makkelijk 350km op 42~45 liter hoor! En dat met een 2.4.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hello!

Vraagje aan de volvo-adepten...

M'n schoonvader wil een V70 gaan kopen... Met diesel en automaat en dan liefst nog géén d5, van rond 2003/2004... Lastige combinatie in de occasionmarkt, iknow... Maar je ziet ze af en toe weleens langskomen...

Vraag is eigenlijk; zijn er bekende puntjes van aandacht? rond 2004 is er een lichte facelift geweest, heeft het zin om specifiek daarnaar te kijken?

Kijk al uit om dat ding een keer op z'n staart te trappen als ie er eentje heeft... Vind het namelijk vreselijk mooie wagens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Waarom juist geen D5? De oude 2.5D is nou niet het toonbeeld van verfijning..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Omdat hij nogal veel kilometers maakt en verbruik belangrijker is dan power...

Overigens; met D5 bedoel ik de als "d5" aangeduidde motor, dus de 163 pk variant...
De 130pk 2.4d is natuurlijk prima...
Maar dannog; hij is nu een 90pk 1.9tdi passat gewend... Ook niet echt een verfijnde motor en traag bovendien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik vraag me af of die oude diesel echt veel zuiniger is dan een D5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens de specs wel iets, maar dat zal lood om oud ijzer zijn...

Ik doelde overigens niet op de 2,5TDi van VAG, maar meer op de minder vermogende (130pk) 5 cilinder volvo diesel, die niet als D5 wordt aangeduid, maar als 2.4d..

Overigens is die 2,5 tdi volgens mij nieteens leverbaar met automaat ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 09-01-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Autoweek scheelt het (tussen de 130pk en de 163pk) 0,1L / 100km binnen de bebouwde kom, daarbuiten is het verbruik gelijk. Lijkt me nou niet echt schokkend? Denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een fatsoenlijke D5, als die 130pk 2.4D zo moeilijk te vinden is.

edit:
Het maffe is dat Autoweek bij de V70 van 2000-2004 de 2.4D als 163pk zet (dus gelijk aan de D5), terwijl de 2.4D bij de 2004-2007 serie wel een 130pk is. Dit zal wel een foutje zijn. Voor de cijfers heb ik in ieder geval naar de tweede serie gekeken, dus die kloppen wel.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Afgezien van de theoretische cijfers lijkt het me sowieso evident dat een sterkere motor over het algemeen meer verbruikt...

Maar dat was in principe ook de vraag niet... Ging er meer om of het nog zin heeft om een na-facelift versie te kopen voor wat betreft betrouwbaarheid... En of er nog puntjes van aandacht zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat niet zo heel evident. Een en ander heeft ook met versnellingsbakverhoudingen te maken.

Wat betreft betrouwbaarheid; de facelift was as far as I know puur cosmetisch. Een model van 2003 pre-facelift of 2004 after-facelift zou dus niet zoveel uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, je trapt het pedaal makkelijker wat dieper in haalt er een keer eentje extra in, tis gewoon allemaal wat minder makkelijk om je in te houden... En zoals gezegd; de man heeft niet zo'n behoefte aan power, én er moeten nog wat dochters in rijden zonder rijervaring...

Daarnaast denk ik -gezien de topsnelheden- dat de versnellingsbakverhoudingen identiek zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zo'n 2.5 is in elk geval goed te chippen. Ik heb 't al eens vaker gemeld, maar m'n pa heeft met z'n V70 een beduidend lager verbruik na het chippen. Om de 'dagelijkse' power was het ook niet direct te doen, meer ivm volle bepakking en airco in de bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat heb ik hem bij z'n vorige ook gezegd, maar daar wil ie niet aan, gezien de -vermeende- verhoogde slijtage...

Daarnaast kan ik geen 2.5tdi met automaat terugvinden in de autoweek database...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
MikeyMan: Een groter vermogen zegt weinig over het verbruik. In verhouding draaien zwaardere motoren vaak weer minder toeren enz.

Met mijn 2.5i (5 cylinder, 1434kg schoon aan de haak) rijd ik op lpg ook 1 op 10,2 en ik heb niet echt een licht rechter voetje (maat 44 :P )

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soulfly schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:09:
MikeyMan: Een groter vermogen zegt weinig over het verbruik. In verhouding draaien zwaardere motoren vaak weer minder toeren enz.

Met mijn 2.5i (5 cylinder, 1434kg schoon aan de haak) rijd ik op lpg ook 1 op 10,2 en ik heb niet echt een licht rechter voetje (maat 44 :P )
Dat begrijp ik, maar we hebben het hier over dezelfde motor in een tamme en een sterke versie... Met naar alle waarschijnlijkheid dezelfde bak... En een verder getunede motor verbruikt over het algemeen wat meer, dus vandaar mijn aanname...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben bezig met m'n scriptie om m'n studie af te ronden en ook al op zoek naar een deeltijd baan. Ik wil mezelf een autootje cadeau gaan doen, omdat ik al 5 jaar lang bezig ben met m'n studie en nu bijna klaar is. Rationeel heb ik geen auto nodig, ik ga er dus ook niet al te veel kilometers mee rijden, maar het komt wel goed uit: een deeltijd baan en ik ga mogelijk verhuizen naar een stad 10km verderop (terwijl m'n sociale leven zich nog hier afspeelt).

Het wordt mijn eerste auto. Ik wil een Volvo (ik rijd zo nu en dan in m'n pa's S60, heerlijke wagen). Ik wil geen 340-serie. Ik wil de 440-serie (enige betaalbare in mijn budget helaas, want ik vind de 440 niet mooi van buiten) en een automaat benzine (weinig km). Mijn budget is ongeveer 1500 euro (en 500 reserve voor evt noodreparaties). Ik wil er een met maximaal 170.000 op de teller. Aangezien ik er niet heel veel Km's (ik schat < 8.000 p/jaar) mee ga rijden, is benzineverbruik niet zo belangrijk voor mij.

Hoe goed is de 440-serie te doen bij mijn eisen? Is het een fijne auto? Betrouwbaar? Hoe duur zijn de onderdelen/reparaties? e.d.

Het mooist lijkt me de 850-serie, maar die is gelijk wel minimaal 3000 euro. Loont het echt om evt. nog door te sparen? (behalve dat die aan de buitenkant een stuk mooier is). Ik zie die 850-namelijk wel steeds de 300.000 halen en de 440 niet?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba is anders trotse bezitter van een 460 1.7i die al bijna 270.000km op de teller heeft. De drie ton haalt hij dus ook wel :)

(En ik heb ook een V40 1.9D 115pk met alweer ruim 270.000km op de teller, die de 3 ton ook wel ruim gaat halen :D )

Voor € 1500 zal je toch echt wel bij een 440 of 460 terechtkomen. Een (goede) 480 of een 850 kan je daar echt niet voor krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Mx. Alba op 09-01-2008 21:13 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Als je echt krap bij kas zit, waar ik nu voor het gemak maar even van uitga...
Dan zit je niet op een o zo mooie, maar voor een youngster toch wel dure 850 te wachten:
- wegenbelasting
- verzekering
- verbruik
- onderhoud

Dat ligt bij deze auto toch echt wel ff een stukje hoger als een 440. Daarentegen is een 850 misschien wel betrouwbaarder. De andere pluspunten kun je denk ik zelf ook wel bedenken.
Daarnaast zou ik kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding tussen een 440/460. Misschien dat een late 460 (mini-850) wel in je budget past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Een 850 is niet perse 3000 euro of meer hoor. Ik heb de mijne voor 2200 gekocht geloof ik, in zeer nette staat. Vooral 't interieur.
2.5 20V op LPG, en zoals ik net heb uitgerekend pakweg 1:9,3 met een hele zware voet, al ± 50.000 km lang dit jaar zonder noemenswaardig onderhoud.
Verzekering/belasting is alleen als student totaal niet interessant natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Zijn wel goedkope 850's te vinden maar je moet veel zoekwerk verrichten en een behoorlijke technische kennis hebben ( of iemand met veel vrije tijd met kennis ) om het kaf van het koren te scheiden.

Ik zou voor een 440 gaan ivm de wegenbelasting, verzekering, scheelt allemaal net weer ff.

En wat je zoekt is vast wel te vinden ( hetzij met wat meer km's ) maar je moet zoeken. En ik zou overigens geen automaat kopen, allemaal leuk en aardig maar 9 van de 10 keer is de automaat bak nou net het gene wat duur onderhoud nodig heeft of welke gewoon faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Ik geloof dat de 440 niet echt bekend staat als een probleemloze auto. Reparaties kunnen ook duur zijn! De S/V40 doet het dan weer een stuk beter.

Zie bijv. deze top 100: http://www.reliabilityind...html?apc=3128339010848601

De S en V40 stonden als hoogst genoteerde Europese 2e hands auto, op plaats 15. (Zelfs de 850 staat een stuk lager, op plaats 33.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Je moet ook wel in gedachten houden dat die lijst geldt voor Engelse auto's, dus met het stuur aan de "verkeerde" kant. Die worden veel minder gebouwd dan de versies met het stuur aan de linker kant en daar kunnen dus meer bugs in zitten.

"Rechtshandige" BMW's worden bijvoorbeeld in Zuid-Afrika gebouwd, waar de standaard logischerwijs toch ietsje lager ligt dan in Duitsland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Leg eens uit waarom dat uitmaakt? Alle auto's hebben daar toch het stuur rechts, en alle genoemde merken verkopen vooral auto's met het stuur links? (Er staan nauwelijks of geen Britse auto's in de top 20.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Fail.

In Japan rijdt men namelijk links. De Japanse auto's die in Engeland verkocht worden zijn dus de "originelen". De rechtsrijdende Japanners die we hier in de rest van Europa kunnen kopen zijn de "afdankertjes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

"afdankertjes"???

Auto's als een skyline worden ontwikkeld puur voor japan, en dat zouden ze dan met het stuur aan de verkeerde kant doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:58
Mx. Alba schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:19:
Je moet ook wel in gedachten houden dat die lijst geldt voor Engelse auto's, dus met het stuur aan de "verkeerde" kant. Die worden veel minder gebouwd dan de versies met het stuur aan de linker kant en daar kunnen dus meer bugs in zitten.

"Rechtshandige" BMW's worden bijvoorbeeld in Zuid-Afrika gebouwd, waar de standaard logischerwijs toch ietsje lager ligt dan in Duitsland...
Het klinkt niet onlogisch, maar ik vraag me af of er ook bewijs is voor een dergelijke uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

MikeyMan schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:04:
"afdankertjes"???

Auto's als een skyline worden ontwikkeld puur voor japan, en dat zouden ze dan met het stuur aan de verkeerde kant doen?
Inderdaad. En dat kan dan problemen geven omdat de stuurkolom en pedalen dan opeens aan de "verkeerde" kant zit. Bepaalde onderdelen onder de motorkap moeten daardoor verplaatst worden, en de indeling is dan misschien minder dan optimaal, wat gevolgen kan hebben voor het onderhoudsgemak, de duurzaamheid en eventueel ook voor de crashveiligheid...

"afdankertjes" is misschien wat te straf gesteld, maar het is zeker zo dat de versies met het stuur aan de andere kant (dus rechts voor Europese (behalve UK) auto's en links voor Japanse) minder intensief getest zijn dan de originelen met het stuur aan de "goede" kant.

[ Voor 18% gewijzigd door Mx. Alba op 11-01-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Japanse auto's presteren beter als ze :
a ) in japan gebouwd zijn
b ) als het stuur aan de "verkeerde kant" zit ( weg ligging ,etc. , is jaren terug al bewezen op circuits met diverse japanse auto's , MR2 , etc. )

Bouwproces van japanners in de fabrieken is stukken beter.

Toyota Avensis werd eerst in Japan gebouwd, handleiding met problemen was slechts aantal pagina's.
Sinds aantal jaren word ie alweer in uk/ierland gebouwd. Handleiding met problemen is een compleet boek werk geworden.

Als je dit weet kun je je de rest van de logica ook goed voorstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mx. Alba schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:16:
[...]

Inderdaad. En dat kan dan problemen geven omdat de stuurkolom en pedalen dan opeens aan de "verkeerde" kant zit. Bepaalde onderdelen onder de motorkap moeten daardoor verplaatst worden, en de indeling is dan misschien minder dan optimaal, wat gevolgen kan hebben voor het onderhoudsgemak, de duurzaamheid en eventueel ook voor de crashveiligheid...

"afdankertjes" is misschien wat te straf gesteld, maar het is zeker zo dat de versies met het stuur aan de andere kant (dus rechts voor Europese (behalve UK) auto's en links voor Japanse) minder intensief getest zijn dan de originelen met het stuur aan de "goede" kant.
Ik bedoel te zeggen dat het ik het raar vind dat ze in japan rondrijden met auto's met het stuur links...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Capo schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:21:
Toyota Avensis werd eerst in Japan gebouwd, handleiding met problemen was slechts aantal pagina's.
Sinds aantal jaren word ie alweer in uk/ierland gebouwd. Handleiding met problemen is een compleet boek werk geworden.
Voor zover ik weet is de avensis altijd bij TMUK vandaan gekomen...

Voor de CarinaE gaat je verhaal wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

MikeyMan schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:28:
Ik bedoel te zeggen dat het ik het raar vind dat ze in japan rondrijden met auto's met het stuur links...
In Japan hebben ze het stuur rechts. De auto's worden daar dus met het stuur rechts ontwikkeld. De versie met het stuur links is een "afterthought".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Als een 850 je eerste auto wordt zal je aardig wat aan verzekering mogen aftikken ben ik bang.
Licht zijn ze niet bepaald (voor zover Volvo 't uberhaupt is).

Een 850 (ook goede) is prima voor onder de 3.000 euro te krijgen, maar dat is dan sterk afhankelijk van wat je eisen zijn. (Wat moet hij wel/niet hebben, de sedan is minder prijzig dan de estate e.d.).

Die van mij (een '94 850 2.5i 10v Estate & lpg "onderbouw" (1434kg)) heeft mij met 226.000km ongeveer 2600 euro gekost. Verhoudingsgewijs een leuke prijs (bij een garage gekocht, niet particulier). Enige dat ik extra moest 'investeren' was 69 euro bij de LPG-specialist i.v.m. een iets rotte stekker van het LPG systeem.

Voordeel van de 850 is dat ze (met normaal onderhoud) zeker de 4,5 a 5 ton halen, zo niet meer...
(voor mij één van de redenen geweest)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Nee hoor, dat van die verzekering valt wel mee. Kijk maar eens op www.dsbbank.nl
Ik keek laatst voor de gein eens wat een V70 T5R met 300pk mij zou kosten met 0 schadevrije jaren, en dat was slechts een paar euro per maand meer dan ik voor mijn 480 betaal. Ik meen dat het iets van 47euro/maand was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:29:
[...]

Voor zover ik weet is de avensis altijd bij TMUK vandaan gekomen...

Voor de CarinaE gaat je verhaal wel op...
Eerste versies schijnbaar in Japan zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bron?
De t22 is namelijk voor zover ik weet nooit als zodanig in japan geleverd... Die hadden de T21 en dat was een danig andere auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Mijn bron was jaren geleden, de persoon die bij toyota werkte die het me vertelde weet ik de naam niet eens meer van.

Mijn toyota dagen zijn al lang lang vervlogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:39:
Een 850 is niet perse 3000 euro of meer hoor. Ik heb de mijne voor 2200 gekocht geloof ik, in zeer nette staat. Vooral 't interieur.
2.5 20V op LPG, en zoals ik net heb uitgerekend pakweg 1:9,3 met een hele zware voet, al ± 50.000 km lang dit jaar zonder noemenswaardig onderhoud.
Verzekering/belasting is alleen als student totaal niet interessant natuurlijk.
Correctie; was nog een ritje vergeten ;)

Ik rij ± 1:8 gemiddeld, 1:9.5 als ik rustig aan doe/80 km wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik rij 1 op 10,5 met de 850 2,5 5cyl.op Benzine ..
Volgens mij is het een 8V ( 106kw )

[ Voor 9% gewijzigd door Capo op 11-01-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Gemiddeld 1 op 12 met mijn 440 1.8i, benzine uiteraard.... Moet er wel bij vermelden dat ik weinig rij en vaak wel wat kortere stukjes.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
JJapie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:31:
Nee hoor, dat van die verzekering valt wel mee. Kijk maar eens op www.dsbbank.nl
Ik keek laatst voor de gein eens wat een V70 T5R met 300pk mij zou kosten met 0 schadevrije jaren, en dat was slechts een paar euro per maand meer dan ik voor mijn 480 betaal. Ik meen dat het iets van 47euro/maand was..
Valt me mee dan, maar hoe zit het met acceptatie? Kijken naar en geaccepteerd worden zijn natuurlijk nog 2 verschillende zaken :) (al zal acceptatie ook nog deels leeftijds afhankelijk zijn eventueel).

@Capo: Ik neem aan dat je de 10v bedoelt ;) Een 2.5 5cyl met 8 kleppen lijkt me toch redelijk bijzonder.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Hoe het zit met acceptatie weet ik niet, maar volgens mij zijn ze daar niet zo moeilijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Capo schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:02:
Ik rij 1 op 10,5 met de 850 2,5 5cyl.op Benzine ..
Volgens mij is het een 8V ( 106kw )
Vind je het gek zat je zuinig rijdt, met één cilinder minder bespaar je toch weer 20% ;)

Maar met de 10V is het inderdaad goed te doen om zuinig te rijden, op de snelweg/80km weg is 1:10 tot 1:12 goed mogelijk... Jammere is dat 140 het lekkerst rijdt.

[ Voor 21% gewijzigd door DopdeDouwer op 11-01-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba rijdt normaal gemiddeld 1:18 op het woon-werk-verkeer. V40 1.9D 85kw. Bij mijn laatste ritje naar Nederland op en neer (3000km in één week) heb ik gemiddeld 1:15 gereden; bij 130km/u en een beetje beladen is het verbruik een stuk hoger dan bij de 110km/u die ik normaal doordeweeks op de autoweg rij met alleen mezelf erin...

Zelfs als ik af en toe eens een "lekker doorrijden" periode heb rij ik op woon-werk nog steeds 1:16...

Heerlijke auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Een dergelijk verbruik is alleen met een diesel-volvo bereikbaar. Ik rijd met de V40 1.8 op gas 1:10 bij gemiddeld (rustig!) rijden.Viel me tegen maar schijnt normaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

pinockio schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:19:
Een dergelijk verbruik is alleen met een diesel-volvo bereikbaar. Ik rijd met de V40 1.8 op gas 1:10 bij gemiddeld (rustig!) rijden.Viel me tegen maar schijnt normaal te zijn.
Voor gas is dat wel redelijk normaal hoor, heb ik me laten vertellen. Op benzine haal je meer en op diesel nog een heel stuk meer inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mzo, terug van een dagje klussen.

Olie verversen, oliefilter vervangen, luchtfilter vervangen, dieselfilter vervangen, interieurfilter vervangen, en de remschijven en remblokjes achter vervangen.

Dieselfilter is idd vrij makkelijk bij te komen. Vorige keer wilde ik persé de zekeringendoos naar voren wegduwen, waarvoor ik het luchtfilter moest demonteren... Als je hem gewoon naar achteren duwt kan je er wel bij. Nog steeds niet je van het, maar er is genoeg ruimte.

Het demonteren van de oude remschijven had ook nog wat voeten in aarde. Die zitten idd met één schroefje vast, met zo'n zeshoekige insteekkop. Een heel kleine, maatje 7 ofzo. Gevolg: een stevig vastgeroeste schroef draai je helemaal stuk ipv hem eruit te draaien :( Opgelost door er met een moker een maatje 8 torque bit in te slaan :*) Met een hamer past alles _o_ Er moest ook flink wat gehamer bij aan te pas komen om de schijf daarna los te krijgen.

De remcylinders terugduwen is trouwens ook een klusje voor 2 man... 1 persoon met een waterpomptang de cylinder draaien terwijl de ander met een grote schroevendraaier en een oud remblokje middels hefboomeffekt de cylinder terugduwt.

Het interieurfilter was compleet zwart. 30.000km geleden toen ik hem erin deed was hij toch echt wit... Misschien die toch maar om de 15.000 vervangen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:50:
Het demonteren van de oude remschijven had ook nog wat voeten in aarde. Die zitten idd met één schroefje vast, met zo'n zeshoekige insteekkop. Een heel kleine, maatje 7 ofzo. Gevolg: een stevig vastgeroeste schroef draai je helemaal stuk ipv hem eruit te draaien :( Opgelost door er met een moker een maatje 8 torque bit in te slaan :*) Met een hamer past alles _o_ Er moest ook flink wat gehamer bij aan te pas komen om de schijf daarna los te krijgen.

Het interieurfilter was compleet zwart. 30.000km geleden toen ik hem erin deed was hij toch echt wit... Misschien die toch maar om de 15.000 vervangen dan?
Voor het losdraaien van die inbus (zeshoekige insteekkop) van de remschijven, schuur er eerst eens over met een staalborstel. krap er dan eens in met een kleine schroevendraaier en spuit er dan kruipolie op. Dan pak je de hamer en de inbus sla er met de hamer op terwijl je de inbus naar beneden drukt. het enige waarop je moet letten is dat je de schroefdraad niet afbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Soulfly schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:25:
[...]

@Capo: Ik neem aan dat je de 10v bedoelt ;) Een 2.5 5cyl met 8 kleppen lijkt me toch redelijk bijzonder.
Oeps foutje :+ idd 5 x 2 :)
DopdeDouwer schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:39:
[...]

Vind je het gek zat je zuinig rijdt, met één cilinder minder bespaar je toch weer 20% ;)

Maar met de 10V is het inderdaad goed te doen om zuinig te rijden, op de snelweg/80km weg is 1:10 tot 1:12 goed mogelijk... Jammere is dat 140 het lekkerst rijdt.
:+

130/140 rijd lekkerste idd :) Of 100 :)

Meestal 120/130. Kom niet verder als 3000 toeren zo'n beetje op de snelweg, enkel soms met invoegen en vandaag met de aanhanger naar 3500 toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

DopdeDouwer schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:39:
[...]

140? Ik vond 180 met mijn rode brandweerwagen T5 anders ook vrij lekker :+

Alleen dan doet ie like 1 op 4, maar gelukkig woon ik in benzine-heaven ;)

Maar idd, ik heb laatst Luxemburg - Groningen gereden en me keurig aan de snelheid gehouden overal, toen zat ik op 1 op 11. Is dus idd wel te doen. In de stad is het meer 1 op 6 though

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mx. Alba schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:50:
Mzo, terug van een dagje klussen.

Olie verversen, oliefilter vervangen, luchtfilter vervangen, dieselfilter vervangen, interieurfilter vervangen, en de remschijven en remblokjes achter vervangen.

Dieselfilter is idd vrij makkelijk bij te komen. Vorige keer wilde ik persé de zekeringendoos naar voren wegduwen, waarvoor ik het luchtfilter moest demonteren... Als je hem gewoon naar achteren duwt kan je er wel bij. Nog steeds niet je van het, maar er is genoeg ruimte.

De remcylinders terugduwen is trouwens ook een klusje voor 2 man... 1 persoon met een waterpomptang de cylinder draaien terwijl de ander met een grote schroevendraaier en een oud remblokje middels hefboomeffekt de cylinder terugduwt.

Met een waterpomp de cilinder (of eigenlijk zuiger) draaien ? :X :X

Ik zou voor je wegrijdt maar ff checken of je geen lekkende klauwen hebt nu. Je hebt niet voor niks speciaal gereedschap om ze terug te duwen. Evt. makkelijk zelf te maken, maar ook met een waterpomptang of klein bankschroefje krijg je ze wel terug.
Maar draaien en met gereedschap op de zuiger komen is echt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 13 januari 2008 @ 01:18:
[...]

Met een waterpomp de cilinder (of eigenlijk zuiger) draaien ? :X :X

Ik zou voor je wegrijdt maar ff checken of je geen lekkende klauwen hebt nu. Je hebt niet voor niks speciaal gereedschap om ze terug te duwen. Evt. makkelijk zelf te maken, maar ook met een waterpomptang of klein bankschroefje krijg je ze wel terug.
Maar draaien en met gereedschap op de zuiger komen is echt niet goed.
Idd......... kans op beschadiging is groot en 1 beschadiging is al funest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, pak dan een lijmklem... :P
Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste