Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 20:10
Net eens OpenTTD geïnstalleerd op mijn pc, ondanks dat het zwaar gedateerd is een erg vermakelijk spel. Spoorlijnen aanleggen en zo efficiënt mogelijk met seinen zorgen dat meerdere treinen over hetzelfde spoor kunnen, heerlijk. Ik wou dat ik dit spel eerder ontdekt had.

Bij Sim City kan je ook spoorlijnen aanleggen maar dat was erg beperkt tot de spoorlijnen en stations, de treinen kwamen vanzelf als er voldoende inwoners waren.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thierry88 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:20:
Net eens OpenTTD geïnstalleerd op mijn pc, ondanks dat het zwaar gedateerd is een erg vermakelijk spel. Spoorlijnen aanleggen en zo efficiënt mogelijk met seinen zorgen dat meerdere treinen over hetzelfde spoor kunnen, heerlijk. Ik wou dat ik dit spel eerder ontdekt had.

Bij Sim City kan je ook spoorlijnen aanleggen maar dat was erg beperkt tot de spoorlijnen en stations, de treinen kwamen vanzelf als er voldoende inwoners waren.
Zwaar gedateerd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Absoluut, laatste stable is al 3 maanden oud ! :+

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Het idee achter het spel is misschien al erg oud, en voor de gamers die mooie 3D-effecten gewend zijn oogt het misschien wel erg gedateerd uit. Als het spel moderne 32-bit-3D-graphics zou gaan gebruiken zouden de meeste computers er de grootste moeite mee gaan hebben. :+

Ik geniet nog regelmatig van de game. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Al zijn ze wel bezig met het ontwikkelen van 32bit graphics. Maar zoals Onbekend hierboven ook al zegt vind ik het juist mooi dat OpenTTD op zoveel systemen kan draaien, ik gebruikt het regelmatig op een stokoude laptop waar oorspronkelijk Windows 2000 op zat... En daar draait het vloeiend op.
En de gameplay is gewoon onovertroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Ik zie dat de GoT server helaas niet meer up and running is.
Maar zijn er nog mensen die weer willen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ben een tijdje terug een game gestart op de server van een vriend van me. We hebben alleen openTTD wat aangepast zodat de dagen niet zo snel gaan. Standaard duurt een dag 2.22 seconden, bij ons duurt die nu 6. Wat het ineens een stuk leuker maakt op het moment dat je in 1820 begint met de NSset en de Amerikaanse treinenset.

Op zich zou ik wel een keer een potje willen spelen op een GoTserver, dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Al bouw ik nooit heel competitief, maar gaat het mij erom juist een zo'n gaaf mogelijk netwerk te bouwen ook al levert dat misschien wat minder op omdat je dan ook de wat minder populaire grondstoffen vervoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het zou opzich wel weer interessant zijn om net zoals vorige jaar te spelen. ;)
Toevallig ben ik offline voor mijzelf afgelopen week aan een klein netwerkje begonnen op een 256x256 map. Het idee is om zoveel mogelijk treintjes er op te proppen.. en door de schaal is het managable in je eentje.
Screenshot van map
D'r verdwalen rijden nu 365 treinen rond van 2 tiles lang per stuk. Ik rijd nog met electric vehicles van de standaard train set, zelfs met de SH40 (max speed 177km/h). Uit acceleratie tests kwam deze het best naar voren.. met 3 lege wagonnen was die al na 6 vakjes op topspeed.
Daarmee kan ik zo dicht mogelijk treinen op elkaar proppen :)

Wat betreft de GOT server:
Enkele jaren terug deden we games met ieder zijn eigen bedrijfje, en dan tegen elkaar (evt. 2 man per team) op een grote map. Afgelopen najaar zijn we bezig geweest met vooral co-op. Iedereen kreeg een deel of vracht aangewezen en bouwen maar. Ik had toch het idee dat enkele mensen op den duur afhaakten met het bouw tempo en de constructies die waren neergezet.

Ook vond ik dat de netwerken beetje last hadden van kip en ei achtig probleem. Gaan we een netwerk bouwen en daar zoveel treinen op rijden totdat het vastloopt? Of het netwerk passend maken voor de treinen die er op rijden ;)
Dat laatste kan leukere plaatjes opleveren met wat chaos & improvisatie.

Ik weet niet waar de GoT server verdwenen is. Mevius hostte die dacht ik bij een andere dedicated (game) server van bekenden oid, maar ik weet niet de exacte detals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55
Het was uiteindelijk niet omdat het niet meer leuk meer was, maar mensen gingen gewoon bizar over de top dingen maken, dat de hele uitdaging compleet zoek was. Die 4 baans rond de map, complete bergen welhalen voor een mega 8 track (die dan totaal niet werkt).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:09
Snelle werkende dingen maken is niet zo moeilijk gebleken. Vandaar dat we op zoek gingen naar maffe projecten :P
Voor mij althans, steeds nieuwe uitdagingen blijven zoeken valt dan zeker niet mee. Vorig jaar waren het ook een aantal mensen welke elke server binnen notime vol hadden gebouwd, waaronder ik (I know). Wel erg jammer dat de laatste versie van server #3 niet stabiel bleek, die cargodest met aangewezen vlakken had zoveel mooier kunnen zijn.

Ik weet niet of ik zelf nog weer zal meedoen, maar kan eens kijken naar een server voor jullie.

edit:
Mits men weet wat de bedoeling van een nieuwe server moet worden :P

[ Voor 6% gewijzigd door Suicyder op 24-12-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Met mijn ervaringen van de afgelopen games zijn eigenlijk de volgende mogelijke opties overgebleven:

1. De map opsplitsen in vlakken van gelijke grootte, waarbij elke deelnemer zelf een eigen (overgebleven) vlak mag kiezen om vol te bouwen. Dit mag wat mij betreft in 1 grote company, maar mag ook ieder voor zich waarbij je toch een competitief karakter in het spel hebt.

2. Iedereen vervoert maar 1 bepaalde grondstof waarbij men grotendeels een eigen spoor aanlegt zodat treinen met andere grondstoffen niet in de file komen te staan als een station van een ander type de capaciteit niet goed aan kan.

Met beide opties zijn we vrijwel onafhankelijk van andere mensen in de game, die op hun beurt niet verplicht vaak online moeten zijn.

Verder stel ik het volgende voor:
- Laatste stabiele release 1.3.3.
- Treinen max. 24 lang, i.p.v. de korte 8 lang.
- NewGRFs: Dutch station set en Industrial Stations Renewal.
- Eens sub-tropical weer proberen?

Heeft iemand andere of betere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Goed kerstdagen geweest, paar kilo erbij, tijd om die server op te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Iemand die mij even kan helpen.

Ook ik ben zo iemand die het niet kan laten om dit spel zo af en toe eens te starten. :P
Nu zit ik met een probleem waar ik al een paar dagen over aan het denken ben en ik kom er niet uit.

Wat doe ik hier verkeerd:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ay7ljOF.png

Beide treinen staan op elkaar te wachten terwijl ze allebei gewoon de ruimte zouden moeten hebben om te lossen en laden.
Het spoor wat van boven af komt brengt hout naar het station wat op het plaatje staat. De trein die van onder af komt haalt al het hout op en brengt het verder.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Je hebt gewone signals (1 groen/rood lampje) gebruikt, je moet path signals (BPS) gebruiken..

Afbeeldingslocatie: http://wiki.openttdcoop.org/images/5/55/Signals_basic.png

[ Voor 37% gewijzigd door AlexanderB op 30-12-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 19:17
waarom zou je uberhaubt 2 sporen gebruiken terwijl er toch maar 1 per keer aan kan komen?
Ik zou zeggen laat die tweesplitsing achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Of gewoon ouderwets bij iedere toegang naar het station dubbele seinen :)

Maar, wat probeer je te bereiken? Transporteer je het hout van één bos naar meerdere houtzagerijen? Rijden ze in een kringetje meerdere bossen af? Ik vind het (voor een 'supply'-station) een vreemde opstelling :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Je gebruikt PBS-seinen, maar de trein probeert een gebied t/m het eerstvolgende sein te reserveren. Dit kan voor beide treinen niet, aangezien de seinen vanaf de achterkant worden genegeerd.

Het beste is gewoon om bij elk stationsspoor aan beide kanten zo'n PBS-sein neer te zetten, met de kant van de lampjes naar het station toe.

[ Voor 16% gewijzigd door Onbekend op 30-12-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

lremcol schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:40:
waarom zou je uberhaubt 2 sporen gebruiken terwijl er toch maar 1 per keer aan kan komen?
Ik zou zeggen laat die tweesplitsing achterwege.
Om wat te proberen, ik ben er weer een hele tijd uitgeweest en voordat ik me waag aan moeilijkere opstellingen wil ik kijken hoe het ook alweer werkte. :)
Onbekend schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:55:
Je gebruikt PBS-seinen, maar de trein probeert een gebied t/m het eerstvolgende sein te reserveren. Dit kan voor beide treinen niet, aangezien de seinen vanaf de achterkant worden genegeerd.

Het beste is gewoon om bij elk stationsspoor aan beide kanten zo'n PBS-sein neer te zetten, met de kant van de lampjes naar het station toe.
Dat was het inderdaad, bedankt. Was er 2 minuten geleden over na aan het denken en had al het vermoeden dat het zoiets moet zijn.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Treinstations bevatten aan beide uiteinde een PBS, sinds een half jaar ofzo.. dus in principe zou dat geen probleem mogen zijn, tenzij je nog met een oudere versie speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:55

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Dus als ik het goed begrijp hoef ik in de uitrijrichting van het station geen PBS meer te plaatsen om de trein te laten weten dat ie een veilig pad heeft? Dit zit al in het station?

Als er technisch gezien een trein tussen station en volgend sein zit, zal een nieuwe trein gewoon het station kunnen binnenrijden?

Slecht voorbeeld (treinen gaan richting links):
<=====(Sein)=========[Trein]==========[_Station_]==========[Nieuwe Trein]==========

Normaal deed ik dus:
<=====(Sein)=========[Trein]==========(PBS)[_Station_]==========[Nieuwe Trein]==========

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
AlexanderB schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 08:54:
Treinstations bevatten aan beide uiteinde een PBS, sinds een half jaar ofzo.. dus in principe zou dat geen probleem mogen zijn, tenzij je nog met een oudere versie speelt?
Ik heb dit met versie 1.3.3 getest en met 1.4.0-beta, en beide reageren het zelfde zoals Franko P. aangeeft. De trein probeert een pad te reserveren t/m het eerstvolgende signaal, of t/m het einde van het spoor. Dus als het station een eindstation is waarbij het spoor ophoudt, dan werkt het station wel als PBS. Maar in deze situatie werkt het station als spoor zonder seinen.

[ Voor 5% gewijzigd door Onbekend op 31-12-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Belindo schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:10:
Dus als ik het goed begrijp hoef ik in de uitrijrichting van het station geen PBS meer te plaatsen om de trein te laten weten dat ie een veilig pad heeft? Dit zit al in het station?

Als er technisch gezien een trein tussen station en volgend sein zit, zal een nieuwe trein gewoon het station kunnen binnenrijden?

Slecht voorbeeld (treinen gaan richting links):
<=====(Sein)=========[Trein]==========[_Station_]==========[Nieuwe Trein]==========

Normaal deed ik dus:
<=====(Sein)=========[Trein]==========(PBS)[_Station_]==========[Nieuwe Trein]==========
Nee, alleen depots hebben een ingebouwd sein. De makkelijkst te onthouden regel is: plaats een sein op elke plek waar een trein veilig kan wachten zonder kruisingen te blokkeren. Heb je https://wiki.openttd.org/Signals en http://kokolokus.de/?s=blog&v=6 bekeken? Bij die laatste link gaat het voornamelijk om de allerlaatste afbeelding. Daarop is te zien dat een niet-one-way-PBS vanaf de achterkant gezien geen blok afsluit.

[ Voor 12% gewijzigd door Arie- op 31-12-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ok na wat serverissues toch weer even kijken voor jullie, lastig als je raidconfig in degraded gegaan is tijdens de kerstdagen :P

edit:
ik zit op irc.tweakers.net/openttd voor server setup, zal paar keer tijdje afk zijn, maar bedoeling is vanavond wat in de lucht te hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door Suicyder op 05-01-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ik kom straks/vanavond dan wel ff kijken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Suicyder heeft voor ons een nieuwe server opgezet. Deze is te vinden onder de naam [GoT] Server #1.

Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=86.87.99.114&port=3979&lang=en

Het wachtwoord van de server is tweakers en het companywachwoord mag je via DM aan mij vragen.

Op zich weinig regels. Je mag vervoeren wat je wilt en waar je wilt, zolang je maar iets winstgevends maakt. :)

Veel plezier iedereen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:49
Onbekend schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:33:
Suicyder heeft voor ons een nieuwe server opgezet. Deze is te vinden onder de naam [GoT] Server #1.
Server toegevoegd aan startpost. Helaas zelf nog geen tijd om mee te doen, wellicht later deze week!

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_D
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-08 12:19
Ik zal zeker binnenkort een keer kijken.. waarom is er gekozen voor maar 1 company trouwens? :)

Edit: Iemand is al heel erg flink bezig geweest zie ik, een indrukwekkend lijntje zo.. :)
Edit2: Server was overigens niet standaard in de lijst te vinden, moest hem handmatig toevoegen.

[ Voor 52% gewijzigd door Stefan_D op 07-01-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Klopt, de router waar de server achter zit heeft altijd al issues gehad met dergelijke dingen. Zodra ik de echte server weer up heb moet hij ook verplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:11
Hmm ik begrijp iets niet. Ik heb zojuist een nieuw lijntje aangelegd voor rubber maar zodra de nieuw aangekochte trein uit het depot rijdt keert hij automatisch om en gaat terug in het depot.
Route staat gewoon standaard non-stop (full load/unload).

Ik dacht eerst dat het aan een fout verkeerslicht lag maar ik heb een aparte baan gemaakt zonder lichten en ook daar gaat hij na 1 hokje rechtsomkeert wtf?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Heb je het goede spoortype liggen? Als het een elektrische trein is moet je wel een elektrisch spoor hebben liggen. Die fout heb ik ook wel eens gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dat inderdaad ^^, standaard rails selecteren pakt hij altijd de non-electrische versie. Handige functie btw, die conversie-tool (in build-scherm van electrische rails).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
MeltedForest schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:07:
Heb je het goede spoortype liggen? Als het een elektrische trein is moet je wel een elektrisch spoor hebben liggen. Die fout heb ik ook wel eens gemaakt :P
Eh ja, het was een Diesel trein op standaard spoor. Ik heb de trein & het depot weggegooid en ergens anders opnieuw gebouwd en toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Heb al ontdekt waar het aan lag, het depot had een haakse bocht. Kennelijk heeft de server de optie "realistic turns" aan staan. Ik heb een flink netwerk opgebouwd in het oosten bij Medhattan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Het huidige spel kent geen elektrische treinen op het normale spoor, dus een bovenleiding of niet maakt niets uit. :Y)

En ja, treinen mogen geen bochten van 90 graden maken.
Verder heb je een leuk compact netwerkje opgebouwd. Let er alleen op dat treinen een snelheidslimiet hebben als twee bochten in de zelfde richting tegelijkertijd wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Hm ik werd net van de server gekickt en nu krijg ik telkens network connection error :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik heb de timers net geupdate, denk dat er timeouts komen op de downloadtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ja hij laadt tot 1.65MB en dan disconnect ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
probeer het nog eens, ik heb de timers net live een paar nullen extra gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Upsie... foutje van mijn kant :P Server loopt weer paar daagjes terug van de crash :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:01

Oxigeon

En zo is dat!

Als ik dit allemaal zo lees hier krijg ik ook wel weer zin in deze game. Misschien vanavond nog maar weer eens proberen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Poll: Tijd voor de volgende ronde ?
Ja
Nee
Ja, maar .. (doe een voorstel)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=388986&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Dit is mijn voorstel:
- Game start vanaf 2020 zodat we alleen maglevs hoeven te bouwen.
- Maptype sub-artic
- Mapgrootte 512x512 op sub-artic
- No. of towns: Very low
- Terrain type : mountainous
- No. of industries: Low of Normal
- Smoothness: Smooth
- Rivers: None
- Max. treinlengte op 6.
- Multiplier op 1x.
- + de twee stationsets.

Doelstelling om de stationratings op minimaal 70% te houden? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Onbekend op 10-01-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ronde 2, nieuwe hostlocatie (betere verbinding)
Server is advertised, voor het wachtwoord moet je zijn bij Onbekend.

Veel plezier!

removed

[ Voor 27% gewijzigd door Suicyder op 12-01-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Informatie over treinen en sporen in OpenTTD:

Hoe groot moeten de bochten worden? http://wiki.openttd.org/Game_mechanics#Trains
Standaard splitsing: http://wiki.openttd.org/Signals#Basic_junction

Welke locomotief moet ik uiteindelijk gebruiken?
Wil je korte afstanden, bergachtig terrein of over een druk spoor rijden waarbij de trein steeds moet stoppen, kies dan voor 2 of 3 Lev3's.
Wil je lange afstanden rijden, kies dan voor de Lev4. De Lev4 is sneller, maar minder krachtig dan 2xLev3.

De treinlengte mag nooit langer zijn dan het kortste perron waar hij mag stoppen. Als 1 station 5 vlakjes lang is en de andere 6, dan mag jouw trein niet langer zijn dan 5 vakjes. (Dat is dan ongeveer 10 locs en wagons.)
Als je een trein op Full-load hebt staan, zorg er dan wel voor dat deze niet te lang is en dat hij (bij voorkeur) minimaal 1x per jaar de volledige route heen en terug heeft kunnen rijden. Maar het liefst vaker zodat de treininkomsten stabieler zijn.

Heb je last van drukke stations? http://wiki.openttd.org/Railway_station#Advanced_stations
Let ook op dat als je extra treinen erbij maakt, dat op de stations geen file ontstaat.

Hier is meer informatie te vinden over orders: http://wiki.openttd.org/Orders

Maar hoofdzakelijk gaat het hier om:
- Geef treinen die de zelfde orders volgen shared orders. Dit doe je door CTRL ingedrukt te houden, en dan met de muis op een andere trein te klikken waarvan de orders overgenomen moeten worden.
- Wil je een tussenstation gebruiken om de goederen tijdelijk op te slaan, gebruik dan voor de betreffende order de Transfer-mogelijkheid.
- Zet treinen voor passagiers en post niet op Full-load. Goederentreinen mogen dat wel.

Als je nog vragen hebt, vraag het dan hier of in het spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Onbekend schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:38:
- Geef treinen die de zelfde orders volgen shared orders. Dit doe je door CTRL ingedrukt te houden, en dan met de muis op een andere trein te klikken waarvan de orders overgenomen moeten worden.
En met CTRL+Clone kloon je een trein met shared orders in plaats van een kopie met een kopie van de orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_D
Arie- schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:04:
[...]
En met CTRL+Clone kloon je een trein met shared orders in plaats van een kopie met een kopie van de orders.
Dat wist ik niet, maar dat is wel erg handig om te weten, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Server verkast ivm performance issues

Afbeeldingslocatie: http://www.dan-masek.eu/ottd/ottd_info_86.87.99.114_3979_en.png

edit:
even kijken wat er mis is, de laptop is nu al 2x gecrashed met deze ronde in 1 uur tijd. Misschien de server niet 100% de issue geweest

edit2:
eens kijken zonder advertise

[ Voor 44% gewijzigd door Suicyder op 12-01-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ai, er is al weer redelijk gebouwd, wel lopen de lijntjes hier en daar te bokken. Later vandaag maar even zien hoe één en ander wat soepeler te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_D
Mijn (controversiële) suggestie voor een nieuwe ronde (of server):

hoge difficulty (meer interest, meer running costs, mountaineous/very rough),
andere treinset? (2CC, NARS, UKRS? pick your poison),
meerdere companies (anders heeft difficulty geen betekenis),
grotere map (1024x1024, 512x2048, ???),
uitdaging!

Just my 2 cents, maar ik ben slechts een lurkende spectator :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Even voor de liefhebbers van creaties, vorig jaar hebben we een ronde met een paar ECS vectors gespeeld die qua creaties totaal uit de hand is gelopen.

Zie hier : Gathering of Tweakers Coop Ronde #3
De savegame is in te laden in de laatste stable client!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Uitdaging, laat stations niet groter zijn dan totaal 16 blokjes (2x8, 4x4, etc).

Zag op de huidige server ook al zo'n creatie weer naast de stad, 24 stations met een oppervlakte van bijna 2x de stad.

Ik heb verder weinig online gedaan, zulke netwerken bouwen is niet echt m'n ding (met factories van 4000+ in de maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_D
Logic engines 8)7 .

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DHUUpPB.png

Iemand mag mij deze vage omcirkelde stukken spoor (midden in maglev lijnen) uitleggen. Plus, de trein counter.. en logic-circuits.. gebouwd in OpenTTD? Magic!

[ Voor 12% gewijzigd door Stefan_D op 15-01-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Dat is handiger in een server uit te leggen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Ik ben ook wel benieuwd. Ik neem even aan dat TTD het railtype negeert en 'gewoon' ziet dat een baanvak bezet is? Ik speel echter te weinig met de moderne (pre)signals om te begrijpen wat er gebeurt :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik zal vanavond een 2e servertje starten met die savegame om het een en ander te verduidelijken met signs etc :P

edit:
of eerder, eens even kijken :P

[ Voor 15% gewijzigd door Suicyder op 15-01-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Volgens mij is het de bedoeling dat die stukken "meten" of er ruimte is voor de trein op de linker baan één baan op te schuiven naar rechts. Op die manier zullen treinen steeds verder naar rechts opschuiven. De treinen worden vanaf de linkerkant ingevoegd in de spoorlijn. Lees deze pagina voor een origineel met uitleg. Deze pagina bevat een geupdate versie van hetzelfde concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Klopt Arie-, met penalties om ze de voorkeur te geven naar de buitenste banen te laten gaan. Echter zijn er zoveel meer bouwsels in die game dat ik hem nu maar op een servertje gemikt heb, die is nu up trouwens.

edit:
wachtwoord voor spectate zelfde als server 1 : tweakers

[ Voor 13% gewijzigd door Suicyder op 15-01-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_D
Arie- schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:08:
Volgens mij is het de bedoeling dat die stukken "meten" of er ruimte is voor de trein op de linker baan één baan op te schuiven naar rechts. Op die manier zullen treinen steeds verder naar rechts opschuiven. De treinen worden vanaf de linkerkant ingevoegd in de spoorlijn. Lees deze pagina voor een origineel met uitleg. Deze pagina bevat een geupdate versie van hetzelfde concept.
Hartelijk dank, ik ga deze paginas eens flink doorpluizen. Gisteren op de server ook al flink met Suicyder gepraat over 't een en ander, maar dit soort dingen zijn nieuw voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Geen servertje momenteel, bezig met netwerkaanpassingen op 2 locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Wanneer heb je de server weer up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Niet eerder dan morgenavond, nogal wat kabels aan het trekken etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Server up tot ik hier vertrek (of een van de katten de boel sloopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Ik heb vandaag weer wat kunnen spelen. :)
De laatste tijd is er verder niemand anders online, en is het meer een singleplayer multiplayer game. :P

Aangezien ik de komende week krap zit in de vrije uurtjes, en het komend weekend helemaal niet online ben, mag er wat mij betreft een nieuwe game gestart worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 18:26
Sinds de sessies eind 2012 ben ik weer gaan spelen, 't blijft toch een heerlijk spel. Misschien kan iemand weer eens een server opzetten om eens met een groep een leuke map te bouwen?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat is de beste, meest normale AI om tegen te gamen? Versienummers gaan lekker omhoog trouwens :) Wil het binnenkort weer gaan proberen! Het spel winnen gaat niet echt natuurlijk, maar er zitten van die te competitieve AI in die je er domweg uitbouwen, het moet wel leuk blijven uiteraard.

PS: vanaf welk punt kan je AI overnemen? Ik dacht dat ik ergens rond 1.3 tegen een bug aanrende dat ik me wel kon inkopen maar niet de controle kreeg over alles wat die AI-speler had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:01

Oxigeon

En zo is dat!

Elke keer als ik dit topic lees krijg ik weer de kriebels om te gaan spelen. Denk dat ik hem vanmiddag ook maar weer eens even ga instaleren om nog wat te klooien (want zo kun je het noemen na een paar jaar niet spelen). Weer ff helemaal op gang komen met het bouwen van sporen/stations

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik krijg deze week een Synology (414) binnen, misschien kan ik daar een servertje op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jejking schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:40:
Wat is de beste, meest normale AI om tegen te gamen? Versienummers gaan lekker omhoog trouwens :) Wil het binnenkort weer gaan proberen! Het spel winnen gaat niet echt natuurlijk, maar er zitten van die te competitieve AI in die je er domweg uitbouwen, het moet wel leuk blijven uiteraard.

PS: vanaf welk punt kan je AI overnemen? Ik dacht dat ik ergens rond 1.3 tegen een bug aanrende dat ik me wel kon inkopen maar niet de controle kreeg over alles wat die AI-speler had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Die bug, daar heb ik nog nooit van gehoord, wel zou je je instellingen kunnen doorzoeken naar de mogelijkheden met betrekking tot het overnemen van bedrijven. Je moet dacht ik 10 jaar wachten en het de mogelijkheid moet zijn aangezet in de instellingen.
Wat betreft een AI vergelijking: http://wiki.openttd.org/Comparison_of_AIs.[1]

[1] This page was last modified on 23 March 2014, at 21:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:21
Ik speel sinds vorige week weer actief OpenTTD, wat ik jammer vind van die online potjes dat het vaak na 2-4 uur reset is.
Weet iemand een server die bv maar 1x per week een reset heeft?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

laatst weers eens openttd geisntalleerd maar bij het woestijn/jungle klimaat had ik geen water torens meer. Ik kon ze ook niet funden. Is dit een bekende bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
NewGRFs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Het zijn standaard grf's dus dat zou niet de oorzaak moeten zijn. Bij de bugs heb ik ook niets daarvan gevonden.
Het enige is dat water towers alleen in dorpjes voorkomen waarvan het centrum in de woestijn ligt. Zou dat misschien de oorzaak geweest kunnen zijn? Of stond industries op None?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Zou je een savegame willen uploaden misschien? Dat maakt het meedenken wat makkelijker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Kol Nedra schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:42:
Ik speel sinds vorige week weer actief OpenTTD, wat ik jammer vind van die online potjes dat het vaak na 2-4 uur reset is.
De potjes op de OpenTTDCoop servers lopen meestal wel een aantal dagen tot weken. Het is op die server echter wel de bedoeling om samen te werken ipv ieder voor zich.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:01

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Kol Nedra schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:42:
De FOK!server.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Nu de donkere tijden er weer aan beginnen te komen is het weer tijd voor OpenTTD. :)

Na jaren met alleen treinen bezig te zijn geweest, wil ik mij nu eens richten op het wegtransport.
Uit ervaring weet ik dat op de busstations na een paar jaar veel meer reizigers staan te wachten dan wat je normaal in een jaar kunt vervoeren. Zijn daar ook stationsconstructies voor om zo de busjes efficiënt passagiers op te laten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Hmm ik had ooit een design gevonden wat wel redelijk goed werkt, je kan het alleen niet midden in een stad bouwen want het neemt best wat ruimte in beslag. Ik ga kijken of ik hem kan vinden.

//edit
Het leek hier op. Complete uitleg op deze pagina.

Afbeeldingslocatie: http://wiki.openttdcoop.org/images/8/85/RdStnConcept_r1.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door MeltedForest op 19-08-2014 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Ik heb even wat getest, maar het kost dagen (echte :) ) om wat winstgevend te krijgen.
Ik hou hou het toch maar op treinen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Passagiers vervoeren met busjes is juist een perfecte melkkoe om in het begin snel geld te verdienen. Ik maak een of twee wegen met aan beide zeiden busstations en zorg dat de aan- en afvoer van bussen snel kan. Als je dan genoeg bussen laat rijden tussen meerdere grote stations, heb je binnen de kortste keren een zeer goed budget voor het bouwen van treinbanen.

Is er inmiddels een goede 200%-weergave? De pixels worden mij te klein, door de hoger wordende PPI's en vast ook mijn slechter wordende ogen ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Normaal maak ik meteen al treinen, en gebruik ik nooit een andere mogelijkheid van vervoer. Met een trein doe je weliswaar een grotere investering, maar het verdient zich snel terug. Een stuk sneller dan busjes gebruiken.

Een loc met 4 wagons en 4 busjes kosten al evenveel. Bij meer is een trein al goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bussen zijn juist ideaal om steden te laten groeien en om te zorgen dat je een hoge rating hebt binnen die steden. Gewoon twee bushaltes neerzetten (waarbij je eventueel al (de ruimte voor) een treinstation maakt) en een paar bussen heen en weer laten rijden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Draai nu OpenTTD met Zbase en zo'n scenario van Nederland. Maar dan krijg je dus van die lelijke pixelated NewGRF's die bij dat scenario horen terwijl Zbase 32bpp is :D

Ach ja, luxeproblemen hoor verder. Vind het gewoon wel leuk om realistische treintjes te hebben in Nederland (vIRM etc).

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Ik moet zeggen dat ik niet heel fanatiek ben in het bijgewerkt houden van de versie die ik draai dus mogelijk werkt dat niet meer maar als het om 'onbeperkt' budget of snel van start kunnen gaat dan kun je beter twee vliegvelden diagonaal zo ver mogelijk uit elkaar bouwen en daar een zo snel mogelijk vliegtuig tussen bouwen.

Als ik casual een spelletje wil spelen en niet hardcore voor de ratings of zo ga dan is dat de manier waarop ik jumpstart :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Wellicht vloeken in de kerk maar ik heb een game gevonden die dezelfde verslavingsfactor heeft als Transport Tycoon; Factorio!

Momenteel nog in Alpha fase maar erg goed speelbaar. Beetje een cross tussen Command & Conquer (grondstoffen ontginnen, verdedigen tegen een vijand), Transport Tycoon (zo optimaal mogelijk netwerk aanleggen) & Industry Giant (van ruwe grondstoffen basismaterialen maken, waar je weer producten van maakt). Zeker het proberen waard imho!

Website: Factorio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb een van de langere filmpjes bekeken en ik moet zeggen dat het op zich leuk is, maar het heeft niet meer veel met transport te maken (als hoofddoel). Ik vind het veel te ingewikkeld, je moet teveel onthouden. Daarom speel ik Minecraft ook niet meer, het werd te uitgebreid :)
En dat je aangevallen kan worden vind ik helemaal een afknapper (ook al is er een peaceful mode).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:55

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Mevius schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:14:
Wellicht vloeken in de kerk maar ik heb een game gevonden die dezelfde verslavingsfactor heeft als Transport Tycoon; Factorio!

Momenteel nog in Alpha fase maar erg goed speelbaar. Beetje een cross tussen Command & Conquer (grondstoffen ontginnen), Transport Tycoon (zo optimaal mogelijk netwerk aanleggen) & Industry Giant (van ruwe grondstoffen basismaterialen maken, waar je weer producten van maakt). Zeker het proberen waard imho!

Website: Factorio
Thanks voor de tip. Nu aan de demo bezig :) Precies wat me trekt aan OpenTTD, het bouwen van een optimaal netwerk om iets te vervoeren.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Room42 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:34:
Ik heb een van de langere filmpjes bekeken en ik moet zeggen dat het op zich leuk is, maar het heeft niet meer veel met transport te maken (als hoofddoel). Ik vind het veel te ingewikkeld, je moet teveel onthouden. Daarom speel ik Minecraft ook niet meer, het werd te uitgebreid :)
En dat je aangevallen kan worden vind ik helemaal een afknapper (ook al is er een peaceful mode).
Dat aanvallen bied naar mijn mening wel een leuke afwisseling aan de game. Ze vallen je aan als je teveel vervuiling veroorzaakt, dat is weer een reden om over te stappen op schonere energie (bv. zon- of kern-) Zoals de makers zelf ook aangeven is het 'doel' van de game momenteel hetgeen wat nog uitgewerkt moet worden.

Het is niet ingewikkelder dan OpenTTD, het wordt alleen wel erg complex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Ik ben toch ook gezwicht en het Factorio gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij zijn helaas alle servers die ooit actief waren in de openingspost niet meer actief.

Ik zoek eigenlijk een leuke community, liefst met GoTters. Is er iemand die een goede coop server kan aanraden?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Volgens mij draait er nog altijd een FOK! server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
SanderTje! Ik heb altijd begrepen dat de OpenTTDcoop servers relatief druk bezocht worden en daar goede admins redelijk veel aanwezig zijn.
Naar het schijnt wordt het spel veel meer offline dan online gespeeld. Als je door de serverlijst bladert valt het je op dat er vaak meer servers beschikbaar zijn dan er mensen aan het spelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MeltedForest schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:58:
Volgens mij draait er nog altijd een FOK! server?
Al een aantal jaar :Y.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Gisteren inderdaad een poging gedaan, maar de server draait nog op 1.4.1. Ik wacht nog eventjes tot het geupdate is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Ik heb ook een servertje opgezet.

Het wachtwoord van de server is GoT2014
Let er op dat je ook een wachtwoord op jouw eigen company zet!

[GoT] Server #6 NL
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=213.125.32.204&port=3979

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik sla over ditmaal, succes met bouwen iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
SanderTje! schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:09:
[...]

Gisteren inderdaad een poging gedaan, maar de server draait nog op 1.4.1. Ik wacht nog eventjes tot het geupdate is. :)
Zal hem zo even updaten dan ;).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
En done. Map is ook gereset.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Onbekend schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:52:

[GoT] Server #6 NL
[afbeelding]

Thanks, zal er eens gaan kijken :)
Thanks!

[ Voor 65% gewijzigd door SanderTje! op 28-08-2014 00:09 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Onbekend schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:52:

Het wachtwoord van de server is GoT2014

[GoT] Server #6 NL
[afbeelding]

Ik ben ook maar eens begonnen, lang niet gedaan dus verwacht niet te veel van m'n bedrijfje.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1 ... 47 ... 53 Laatste