Hebben jullie die cargodist bug gerapporteerd in het draadje op tt-forums.net? Als dat niet het geval is, zou iemand mij de crashdump en save game kunnen wijzen, dan zal ik de bug daar melden.
Dat hebben we inderdaad al gedaan, zelfs in het cargo distrbution topic van de development fora.
De bug zit ergens dat de trein wordt overladen (om een of andere reden, ik ken de OpenTTD source niet uit m'n hoofd), en bij een bepaalde controle wordt dat afgevangen met als resultaat dat het spel crashed.
Opzich is het verband tussen een cargodist en fout met cargo afhandeling al snel gelegd, dus hopelijk kunnen ze er wat aan doen
De bug zit ergens dat de trein wordt overladen (om een of andere reden, ik ken de OpenTTD source niet uit m'n hoofd), en bij een bepaalde controle wordt dat afgevangen met als resultaat dat het spel crashed.
Opzich is het verband tussen een cargodist en fout met cargo afhandeling al snel gelegd, dus hopelijk kunnen ze er wat aan doen
Ik heb daar onder dezelfde naam gepost met crash log/dumpfile/screenshot en savegame. Kijk er maar een paar posts boven je
[ Voor 22% gewijzigd door Suicyder op 29-01-2013 14:06 ]
Ik hoop dat ze het probleem op kunnen lossen, het is namelijk een bug die iedereen zowel SP als MP tegen kan gaan komen.
Mjah, PAX zonder cargodist is nog altijd iets nieuws. Maargoed, toch niet genoeg tijd om echt mee te doen dus ik ga niet stemmen.
geheelonthouder met geheugenverlies
Overigens heb ik het idee dat er van meerdere IP adressen gestemd is door sommige mensen. Ik heb namelijk nog nooit 12 man in 1 coopronde gezien
Omg teh haxx0rs. 
Ik vind passengers nooit zo leuk, dus heb voor FIRS gestemd.
Ik vind passengers nooit zo leuk, dus heb voor FIRS gestemd.
Eindstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Dus bij deze 'De zevende GoT OpenTTDcoöp-game!'
1.3.0.beta met FIRS/Logic/Industrial station set
Opgeven kan via een post in het topic en/of via een DM naar mij.
Mocht je een voorkeur hebben wat je wil vervoeren, geef dit even aan.
De taakverdeling zal in vlakken van de map zijn.
De zevende GoT OpenTTDcoöp-game!
Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: teamspeak.mevink.nl:9987
Downloadlocatie: http://www.openttd.org/en/download-testing
Kies zelf de juiste versie bij jouw besturingssysteem.
edit:
Ik zal de server straks online gooien. Moet de settings nog even nalopen etc.
edit2:
Hij loopt, er zijn duiten en men kan zich inschrijven.
let wel -> Van iedere secundaire industrie willen we er maar 1 gebruiken
Ook een poll maken? Klik hier
Dus bij deze 'De zevende GoT OpenTTDcoöp-game!'
1.3.0.beta met FIRS/Logic/Industrial station set
Opgeven kan via een post in het topic en/of via een DM naar mij.
Mocht je een voorkeur hebben wat je wil vervoeren, geef dit even aan.
De taakverdeling zal in vlakken van de map zijn.
De zevende GoT OpenTTDcoöp-game!
code:
1
2
3
4
5
6
| Mevius Host Suicyder Beheer Hans1990 Speler Bouncer Speler TallmanNL Commentaarleverancier Koplopermau Speler |
Afspraken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Zet je naam bij ieder kruispunt / station wat je bouwt met een sign. Voorbeeld benaming sign /Sui Benamingen: Benamingen stations: Benaming normale stations: Coal 01 Benaming hubs: Hub Suicyder Benaming treingroep: Coal 01 (mogelijk anders, eerst zien ingame) Spoorwegennet Stationslengte: Max 6 Treininstellingen: Treinlengte Niet vast, maar wel zelfde lengte op 1 traject Treinengroepen per industrie Binnen een groep shared orders gebruikers Alle treinen non-stop-orders meegeven Instellingen Afstand(in vakken) tussen signalen: 2 Van iedere secundaire industrie willen we er maar 1 gebruiken |
Settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Servernaam: [GoT] Mevius #3 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Map grootte: 512x2048
Max voertuigen: 0
Max boten: 0
Max vliegtuigen: 0
Max. treinen: 3000
Landschap: Temperate
NewGRF Industrial stations set
FIRS Industry Set
ECS/FIRS Original Vehicle Set
Logic train
OpenTTD versie: OpenTTD 1.3.0.beta1
Maximale stationsbreedte: 32
Citygrid: 3x3 |
Veranderingen tegenover vorige game
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Mainline NOTK Stationslengte: Max 6 Map grootte: 512x2048 Aantal steden: Very Low Groeisnelheid steden: Low Aantal industrieën: Very Low OpenTTD versie: OpenTTD 1.3.0.beta1 |
Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: teamspeak.mevink.nl:9987
edit:
Ik zal de server straks online gooien. Moet de settings nog even nalopen etc.
edit2:
Hij loopt, er zijn duiten en men kan zich inschrijven.
let wel -> Van iedere secundaire industrie willen we er maar 1 gebruiken
[ Voor 7% gewijzigd door Suicyder op 29-01-2013 23:32 ]
Ik weet niet hoevaak jullie op tt-forums.net kijken, ik wel regelmatig, ik speel namelijk (vrijwel) altijd met CargoDist en was benieuwd naar de bug die jullie geconstateerd hadden.Suicyder schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:19:
Ik hoop dat ze het probleem op kunnen lossen, het is namelijk een bug die iedereen zowel SP als MP tegen kan gaan komen.
tt-forums.net post by fonso:
Suicyder: Can I get a savegame from before the crash, please? Unfortunately I can't open the crash.dmp as I don't have a 64bit Windows. Do you maybe have some hints on how to recreate the crash or did you find out any more details when looking at it? Obviously there must be some way to overload the vehicle (and that is real overload, measured with OnboardCount, not "reservation overload"). However so far I haven't found out how that can happen.
Ik ben nou bezig om een scenario naar mijn wens te maken, Dat is het scenario van Nederland (van wie weet ik niet meer). Hier heb ik een hoogtekaart van gemaakt om het compatibel te maken met de NewGRF's die ik er in wil hebben.
Hierdoor moest ik alle steden en industrieen er op nieuw in bouwen dit kost een hoop tijd, nou was ik op de helft met de steden en wil ik weer verder gaan. maar nou krijg ik de melding:
"kapotte savegame - Inconsistent size"
Hier baal ik enorm van omdat ik nog geen back-up had gemaakt maar al wel veel tijd in heb gestoken.
Ik kan het scenario nu niet meer openen.
Is dit een bekend probleem?
En het belangrijkste is dit nog op te lossen?
Hierdoor moest ik alle steden en industrieen er op nieuw in bouwen dit kost een hoop tijd, nou was ik op de helft met de steden en wil ik weer verder gaan. maar nou krijg ik de melding:
"kapotte savegame - Inconsistent size"
Hier baal ik enorm van omdat ik nog geen back-up had gemaakt maar al wel veel tijd in heb gestoken.
Ik kan het scenario nu niet meer openen.
Is dit een bekend probleem?
En het belangrijkste is dit nog op te lossen?
Je zou het kunnen vragen in het problemen subforum op tt-forums.net. De developers kijken daar wel af en toe. Zij hebben vaak een beter idee omtrent wat er mis is met een save game.
Ik heb mn vriendin verslaafd gekregen aan OpenTTD 
Die zag ik niet aankomen, aangezien ze telkens zoiets had van: "Waarom speel je dat spel nou telkens, wat is daar nou leuk aan?"
Leuk om met z'n 2en in multiplayer tegen elkaar te spelen, zeker als ze in haar 1e openttd sessie al direct een nette winst maakt
Die zag ik niet aankomen, aangezien ze telkens zoiets had van: "Waarom speel je dat spel nou telkens, wat is daar nou leuk aan?"
Leuk om met z'n 2en in multiplayer tegen elkaar te spelen, zeker als ze in haar 1e openttd sessie al direct een nette winst maakt
[ Voor 19% gewijzigd door Gamebuster op 31-01-2013 14:22 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Arie bedankt ik zal daar een topic aanmaken, dit is bij jullie nog niet eerder voorgekomen?
Edit: opgelost, Het was opgeslagen op een netwerkschijf die een beetje kuren had. schijf gereboot toen kon ik hem op een andere laptop openen. vervolgens opnieuw opgeslagen, toen kon ik hem op de origenele laptop weer openen.
Edit: opgelost, Het was opgeslagen op een netwerkschijf die een beetje kuren had. schijf gereboot toen kon ik hem op een andere laptop openen. vervolgens opnieuw opgeslagen, toen kon ik hem op de origenele laptop weer openen.
[ Voor 55% gewijzigd door knol_02 op 31-01-2013 14:55 ]
Over het algemeen genomen is OpenTTD bijzonder stabiel. Problemen die ontstaan, ontstaan voornamelijk door eigen toedoen, bijvoorbeeld door cheats te gebruiken of (eigen schappen van) NewGRF's wijzigen. Zelfs beta's en trunk vertonen over het algemeen weinig kuren. Echt experimentele features daarentegen zijn wel complexer en kennen problemen. Nieuwe ideeën (denk aan CargoDist of InfrastructureSharing) zijn in de basis misschien niet heel ingewikkeld, maar het rekening houden met uitzonderingen maken het geheel complex. Maar nogmaals, basis OpenTTD (stables, beta's én trunk) is over het algemeen bijzonder stabiel.
Dat wist ik, ik had ook al wel het idee dat het door eigen toedoen was. dat is volgens mij ook waarom ze er zo lang over gedaan hebben om versie 1.0.0 uit te brengen om alles wat in TTD stabiel in OTTD te hebben.
Ik heb nu ook al een behoorlijk lijstje met NewGRF's dus ik was al bang dat het daar aan zou liggen maar gelukkig niet.
Nou zie ik weer een nieuwe term voorbij komen "InfrastructureSharing" wat houdt dit in? dat het spoor net als in real life gedeeld wordt met meerdere bedrijven?
Ik heb overigens nog een vraag tijdens het edditen van het scenario heb ik een hele tijd een verhogende speelsnelheid gehad met gevolg dat bomen zich over het hele land hebben voortgeplant. is er ook een manier om dit weer te reduceren?
Ik heb nu ook al een behoorlijk lijstje met NewGRF's dus ik was al bang dat het daar aan zou liggen maar gelukkig niet.
Nou zie ik weer een nieuwe term voorbij komen "InfrastructureSharing" wat houdt dit in? dat het spoor net als in real life gedeeld wordt met meerdere bedrijven?
Ik heb overigens nog een vraag tijdens het edditen van het scenario heb ik een hele tijd een verhogende speelsnelheid gehad met gevolg dat bomen zich over het hele land hebben voortgeplant. is er ook een manier om dit weer te reduceren?
Geinig om te zien dat dit spel nog steeds gespeeld wordt. Binnenkort ook maar weer eens oppakken. Iemand nog tips voor welke software ik moet hebben om met een coop game mee te doen?
Peekster wat dan misschien nog wel grappiger is dat ik pas een jaar voor dat het originele spel uitkwam geboren ben.
Dus als ik zeg dat ik nu 19 ben, ben ik ervan overtuigd dat er een paar mensen zijn die dit lezen zich behoorlijk oud gaan voelen
Nou ben ik wel benieuwd hoeveel mensen uit de "playstation, goede graphics, Pokemon, Call of Duty" generatie dit spelen
Dus als ik zeg dat ik nu 19 ben, ben ik ervan overtuigd dat er een paar mensen zijn die dit lezen zich behoorlijk oud gaan voelen
Nou ben ik wel benieuwd hoeveel mensen uit de "playstation, goede graphics, Pokemon, Call of Duty" generatie dit spelen
Ik had niks voor handen om te reageren toen ik het las, nu een post gemaakt daar.Arie- schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:03:
[...]
Ik weet niet hoevaak jullie op tt-forums.net kijken, ik wel regelmatig, ik speel namelijk (vrijwel) altijd met CargoDist en was benieuwd naar de bug die jullie geconstateerd hadden.
[...]
Je fout is inmiddels gefixed sui.
Morgen nieuwe versie te halen. Zeg maar bedankt namens ons allen.
Morgen nieuwe versie te halen. Zeg maar bedankt namens ons allen.
geheelonthouder met geheugenverlies
Kan inderdaad bevestigen dat de nieuwe build speelbaar is. Crashed niet meer 
In other news... Vanwege al de andere builds die we tegenwoordig spelen, en Openttd Live Stats enkel voor 1.3.0-beta1 Win64 werkte, heb ik gister even ingedoken hoe zoiets beter op te lossen is.
Ik kan nu middels byte signature scanning opzoeken waar de voertuigen lijst, de kaart afmetingen e.d. opgeslagen zijn door het opzoeken van de opcodes, en zodoende het adres daar uit lezen.
Builds die weinig van de main build afwijken zullen daardoor compatible zijn. Denk aan Cargodest. Ook de laatste build van vannacht werkte direct. Chills patchpack (nog) niet. Zal ik wellicht even nieuwe signatures voor moeten maken en iets van Patchpack/Openttd main branch detectie...
Nieuwe build hier weer. Let wel, deze werkt enkel voor 32-bits versies. Want 64-bits is lastiger te implementeren.. (vermoed ik)
Code: Github.com
In other news... Vanwege al de andere builds die we tegenwoordig spelen, en Openttd Live Stats enkel voor 1.3.0-beta1 Win64 werkte, heb ik gister even ingedoken hoe zoiets beter op te lossen is.
Ik kan nu middels byte signature scanning opzoeken waar de voertuigen lijst, de kaart afmetingen e.d. opgeslagen zijn door het opzoeken van de opcodes, en zodoende het adres daar uit lezen.
Builds die weinig van de main build afwijken zullen daardoor compatible zijn. Denk aan Cargodest. Ook de laatste build van vannacht werkte direct. Chills patchpack (nog) niet. Zal ik wellicht even nieuwe signatures voor moeten maken en iets van Patchpack/Openttd main branch detectie...
Nieuwe build hier weer. Let wel, deze werkt enkel voor 32-bits versies. Want 64-bits is lastiger te implementeren.. (vermoed ik)
Code: Github.com
[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 01-02-2013 11:28 ]
manmanman wat zou ik graag programmable signals zien in de OpenTTD builds. Ik wordt maf van mijn eigen logic bouwwerken momenteel.
Met zogenaamd 12 voters op de poll vind ik de opkomst voor de FIRS ronde toch best wel slecht. Vooralsnog maar 5 spelers in de game gehad, 1 becommentator (die niet gestemd heeft) en 1 iemand waarvan ik weet dat die geen tijd heeft, blijven er toch nog 6 over die gevote hebben maar zich niet laten zien of meervoudig gevote hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Suicyder op 01-02-2013 20:41 ]
Sommige mensen doen ook andere dingen doordeweeks 
Ik heb dus nog geen tijd gehad om te spelen, maar wel gestemd.
Ik heb dus nog geen tijd gehad om te spelen, maar wel gestemd.
Volgens mij heb ik met mijn mobiel per ongeluk gestemd.Suicyder schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:40:
Met zogenaamd 12 voters op de poll vind ik de opkomst voor de FIRS ronde toch best wel slecht. Vooralsnog maar 5 spelers in de game gehad, 1 becommentator (die niet gestemd heeft) en 1 iemand waarvan ik weet dat die geen tijd heeft, blijven er toch nog 6 over die gevote hebben maar zich niet laten zien of meervoudig gevote hebben.
Sinds donderdag hebben volgens mij weinig mensen meer de game gespeeld.
Mijn voorkeur voor de volgende game is de gecraschde savegame van cargodist opnieuw te laden en die verder te spelen.
Mijn voorkeur voor de volgende game is de gecraschde savegame van cargodist opnieuw te laden en die verder te spelen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Het is afgelopen week inderdaad erg rustig, met name omdat er zoveel stemmen waren voor FIRS en we uiteindelijk achter komen dat we met 2-3 man in de server aan het bouwen zijn.
De oude Cargodist game zou ik inderdaad ook nog wel graag mee door gaan, mits daar animo voor is
De oude Cargodist game zou ik inderdaad ook nog wel graag mee door gaan, mits daar animo voor is
Er is de laatste week (2 weken bijna) inderdaad erg weinig gebeurd @ FIRS-game.
Okey dan, redo van game 6, ofwel Round 6 v2 (Savegame zoeken en inladen, want we hadden toch al het nodige liggen).
Eenieder krijgt een vlak toegewezen welke hij/zij alle steden moet aansluiten (en dorpen) een vlak is 512x512.
Downloadlocatie: http://bundles.openttdcoo...st/releases/gc0e22a3f-cd/
De zesde GoT OpenTTDcoöp-game! (v2)
Okey dan, redo van game 6, ofwel Round 6 v2 (Savegame zoeken en inladen, want we hadden toch al het nodige liggen).
Eenieder krijgt een vlak toegewezen welke hij/zij alle steden moet aansluiten (en dorpen) een vlak is 512x512.
De zesde GoT OpenTTDcoöp-game! (v2)
code:
1
2
3
4
| Mevius Host Suicyder Hans Onbekend |
Afspraken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Zet je naam bij ieder kruispunt / station wat je bouwt met een sign. Voorbeeld benaming sign /Sui Benamingen: Benamingen stations: Benaming normale stations: Utrecht Centraal / Amsterdam West Benaming hubs: Hub Suicyder Benaming treingroep: Sui: UC / Sui: A'dam W / Spoorwegennet Stationslengte: Max 10 Treininstellingen: Treinlengte Niet vast, maar wel zelfde lengte op 1 traject Treinlengte tussen gewezen regio's 10 Treinengroepen per industrie Binnen een groep shared orders gebruikers Alle treinen non-stop-orders meegeven Instellingen Afstand(in vakken) tussen signalen: 2 |
Settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Map grootte: 1024x2048
Dutch Station set
City Stations
Suburban Stations
Japanese stations
Logic train
OpenTTD versie: Cargodist Release gb6087430-cd
Veranderingen tegenover vorige game
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Mainline Hubconnecties, rest eigen keuze Stationslengte: Max 10 Map grootte: 1024x2048 Aantal steden: Low Groeisnelheid steden: Normal Aantal industrieën: None OpenTTD versie: Cargodist Release gc0e22a3f-cd |
Dat zijn chinese post sorteerders die ik voor zeer weinig inhuur. Vandaar ik er zoveel kan hebben.
Ik denk dat het best gezellig is zo.
Vandaag geen tijd gehad voor TTD, zal morgen wel ff kijken of ik er iets aan kan doen.
Wel ff kijken waar al dat spul vandaan komt. Ik geloof dat ook groot deel van m'n eigen steden komt, maar dat weet ik niet zeker.
Ik denk dat het best gezellig is zo.
Vandaag geen tijd gehad voor TTD, zal morgen wel ff kijken of ik er iets aan kan doen.
Wel ff kijken waar al dat spul vandaan komt. Ik geloof dat ook groot deel van m'n eigen steden komt, maar dat weet ik niet zeker.
Verwijderd
Iemand enig idee waarom de trein linksonder niet doorrijd? Die andere rechtsboven lijkt mij ver weg dus hij moet toch gewoon op hetzelfde spoor kunnen rijden?
http://oi49.tinypic.com/2cqi8b6.jpg
http://oi49.tinypic.com/2cqi8b6.jpg
Alle signs staan de verkeerde kant op als ik zo snel kijk, die boven rijd 'tegen het verkeer in', en zal hele lijn blokkeren tot de lijn vrij is, dan pas zal die onder gaan rijden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Png's alstjeblieft, jpg artifacts verpesten de signals dusdanig dat het vaak moeilijk te zien is welke waar staan, screenshots kun je gewoon nemen vanuit OpenTTD zelf. Afgaande wat ik kan zien, is je probleem dat de seinen die je gebruikt geen blok sluiten vanaf de achterkant gezien. Hierdoor kan de trein linksonder het linker spoor niet nemen, omdat in dat blok al reeds een trein rijdt.
Verwijderd
Geen blok sluiten, kan je dit nader uitleggen?Arie- schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:02:
Png's alstjeblieft, jpg artifacts verpesten de signals dusdanig dat het vaak moeilijk te zien is welke waar staan, screenshots kun je gewoon nemen vanuit OpenTTD zelf. Afgaande wat ik kan zien, is je probleem dat de seinen die je gebruikt geen blok sluiten vanaf de achterkant gezien. Hierdoor kan de trein linksonder het linker spoor niet nemen, omdat in dat blok al reeds een trein rijdt.
Een blok is het gedeelte waar 1 trein in gaat. Dit blok wordt pas weer vrijgegeven als een trein door de volgende signal is (welke wel zijn kant op is gericht).
Je signals staan zoals SinergyX al zegt daar verkeerom. Dus de trein zal inderdaad pas verderrijden zodra die andere voorbij een signal is welke zijn kant op gericht staat.
Je signals staan zoals SinergyX al zegt daar verkeerom. Dus de trein zal inderdaad pas verderrijden zodra die andere voorbij een signal is welke zijn kant op gericht staat.
Kijk even op deze site. De afbeeldingen daar geven heel duidelijk aan wat je je bij een blok moet voorstellen. Nu wil het geval dat bij pbs seinen[0] wel meerdere treinen tegelijk in een blok kunnen zitten onder één voorwaarde: de gereserveerde routes mogen elkaar niet kruisen.
Je hebt twee soorten pbs seinen, het ene soort kun je van achteren passeren, het andere soort niet. Bij het soort welke je van achteren kunt passeren is het zo dat deze vanaf die kant geen blok afsluiten, dit is ook te zien op de allerlaatste afbeelding op de site waar ik naar link, je ziet het gereserveerde pad daar donkerder weergegeven dan de gewone rails.
[0] Eigenlijk zou alleen de afkorting genoeg moeten zijn, path based signals seinen is een beetje dubbel op.
Je hebt twee soorten pbs seinen, het ene soort kun je van achteren passeren, het andere soort niet. Bij het soort welke je van achteren kunt passeren is het zo dat deze vanaf die kant geen blok afsluiten, dit is ook te zien op de allerlaatste afbeelding op de site waar ik naar link, je ziet het gereserveerde pad daar donkerder weergegeven dan de gewone rails.
[0] Eigenlijk zou alleen de afkorting genoeg moeten zijn, path based signals seinen is een beetje dubbel op.
[ Voor 10% gewijzigd door Arie- op 14-02-2013 13:07 ]
Voor de kruising bijvoorbeeld een path signal (rechtse 2 seinen) en voor de rest gewoon een block signal (meest linkse sein)Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:47:
Welke seinen zou ik in dit geval het beste kunnen pakken met die kruisingen etc?
Verwijderd
Word het nog veel gespeeld? Zie weinig Multiplayergames met een paar spelers die lang lopen. Meeste worden na xx uur gereset etc das niet echt leuk.
Ik heb gisteren nog wat gespeeld, maar helaas was er niemand anders verder in de game.
Wij zitten met z'n vieren op een flinke ruimte van 8 vlakken, dus de helft is dus nog vrij voor nieuwe spelers.
Wij zitten met z'n vieren op een flinke ruimte van 8 vlakken, dus de helft is dus nog vrij voor nieuwe spelers.
Verwijderd
Server van Tweakers of?Onbekend schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 08:53:
Ik heb gisteren nog wat gespeeld, maar helaas was er niemand anders verder in de game.
Ja, de #3-server.
Steeds speel ik weer een uurtje. Helaas zie ik verder niemand meer daar.
Steeds speel ik weer een uurtje. Helaas zie ik verder niemand meer daar.
Dat maakt niet zoveel uit. We maken één gezamelijk netwerk.
Het gaat er om dat je zo min mogelijk passagiers bij jouw stations hebt staan, maar iedereen heeft nu meer dan een miljoen.
Het gaat er om dat je zo min mogelijk passagiers bij jouw stations hebt staan, maar iedereen heeft nu meer dan een miljoen.
Je kan ook met elkaar spelen, als een soort coop game zo groot mogelijk netwerk bouwen.
Game #1 is tegen elkaar spelen. Maar dan moet je eigenlijk wel er snel bij zijn als de game opnieuw start, want anders loop je ver achter.
Game #3 is voor mensen die andere varianten willen spelen. In de huidige game vervoeren we passagiers, en geven de passagiers zelf aan waar ze naar toe willen. Elke speler heeft een eigen gebied waarin hij zijn passagiers vervoert. Via de mainline worden de passagiers per gebied vervoert.
Game #3 is voor mensen die andere varianten willen spelen. In de huidige game vervoeren we passagiers, en geven de passagiers zelf aan waar ze naar toe willen. Elke speler heeft een eigen gebied waarin hij zijn passagiers vervoert. Via de mainline worden de passagiers per gebied vervoert.
Verwijderd
Mensen die het leuk vinden om een potje te doen? Ik kan server aanmaken eventueel met Skype etc
Stuur maar een pm.
Verwijderd
Soms is er niets vreemds aan de hand als ik in Multiplayer speel. Trein staat op volledig laden en stopt dan met laden bij bijvoorbeeld 95%. Als ik hem dan instel op laden indien beschikbaar dan gaat hij rijden en levert dan ook de goederen af. Maar zodra hij terug is en ik hem weer op volledig laden zet dan stopt hij weer bij 95%, hoe kan dit?
Tevens staan er 200 stuks vee gewoon beschikbaar dus in principe zou hij gewoon 100% moeten laden.
Tevens staan er 200 stuks vee gewoon beschikbaar dus in principe zou hij gewoon 100% moeten laden.
Gebruik je een NewGRF welke regearing ondersteunt? Gebruik je timetables? En alstjeblieft een savegame, een paar woorden maken bijzonder weinig duidelijk.
Je kan beter meespelen op de GoT server, zoveel mensen spelen daar niet dus een gesplitste groep creëren die de game spelen is geen goed idee.Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:49:
Mensen die het leuk vinden om een potje te doen? Ik kan server aanmaken eventueel met Skype etcStuur maar een pm.
Waarschijnlijk kan je de locomotief niet converten om vee mee te nemen. Dat verklaard die laatste 5% die hij bij je boerderij niet kan vol laden. Er is dus bijvoorbeeld wel nog 5% plek voor passagiers, maar daar is geen aanbod van.Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:45:
Soms is er niets vreemds aan de hand als ik in Multiplayer speel. Trein staat op volledig laden en stopt dan met laden bij bijvoorbeeld 95%. Als ik hem dan instel op laden indien beschikbaar dan gaat hij rijden en levert dan ook de goederen af. Maar zodra hij terug is en ik hem weer op volledig laden zet dan stopt hij weer bij 95%, hoe kan dit?
Klopt, waarschijnlijk heeft hij een loc gepakt welke ruimte heeft voor passagiers, of gebruikt een trainset welke regearing ondersteunt. Als hij gewoon een savegame post kunnen we goed helpen.
Speelt er nog iemand op de server #3? Ik ben denk ik nog de enige....
Ik heb de laatste tijd weinig tijd/zin gehad om te spelen op de server. De huidige game is beetje uit de klauwen gegroeid, en mijn huidige netwerk is nou niet echt lekker meer uit te breiden zonder het helemaal opnieuw op te zetten (ook zodat de verdeling van passagiers op de hubs wat beter is). 
Ik denk dat sowieso het speeltempo erg hoog is als we normaal gesproken elke 1 a 1,5 week over een game doen. Ik denk dat heel veel mensen tijdje wel of niet tijd hebben om te spelen, en hun bouwwerken alweer erg vlug zien verdwijnen omdat de map alweer 'af'gebouwd is
.
Ik denk dat sowieso het speeltempo erg hoog is als we normaal gesproken elke 1 a 1,5 week over een game doen. Ik denk dat heel veel mensen tijdje wel of niet tijd hebben om te spelen, en hun bouwwerken alweer erg vlug zien verdwijnen omdat de map alweer 'af'gebouwd is
Tja, maar ik zie geen nieuwe spelers meer erbij komen.
Bij elk spel zal je het probleem houden dat je na een flinke tijd spelen achteraf alles anders had willen doen. De opzet van mij werkt wel redelijk, maar ik loop ook tegen een aantal limieten van mijn opzet aan. Maar dat kan ik nog op sommige plaatsen uitbreiden/verbeteren.
En het uitbreiden van het spoor tussen de rijdende treinen in is juist een leuke uitdaging.
Bij elk spel zal je het probleem houden dat je na een flinke tijd spelen achteraf alles anders had willen doen. De opzet van mij werkt wel redelijk, maar ik loop ook tegen een aantal limieten van mijn opzet aan. Maar dat kan ik nog op sommige plaatsen uitbreiden/verbeteren.
En het uitbreiden van het spoor tussen de rijdende treinen in is juist een leuke uitdaging.
Als jullie een nieuwe ronde willen kan dat geregeld worden. Bedenk de settings en ik stel hem wel in. Kan zelf komende periode niet mee doen.
total town replacement is sowieso wel leuk. een map met wat meer water/eilandjes waarbij je geen water kan terraformen (als dat kan) lijkt me ook wel een uitdaging.
Ik ben inmiddels ook uitgespeeld op de server. Ik raak namelijk regelmatig de verbinding kwijt door synchronisatieproblemen.
Voor een nieuwe server zou ik graag weer de 1.3.0 beta weer willen gebruiken (of de beta 2).
Het idee om het veld in vlakken op te splitsen is mij wel goed bevallen, en in de volgende game zou ik dat graag weer willen zien. Je hebt namelijk totaal geen last als andersmans treinen vastlopen.
De bestaande instellingen zijn grotendeels prima.
Alleen de groeisnelheid van de steden mag van mij zo laag mogelijk staan. Het kost namelijk veel tijd om alle steden aan te sluiten.
En het spel mag wel beginnen in 2020.
Ik denk aan twee game-opties:
1. Alleen passagiers (zoals nu) waarmee je dus probeert om alle steden aan te sluiten en de stationsrating zo hoog mogelijk te krijgen. Aangezien we geen destinations hebben heb je eigenlijk niet per sé een mainline nodig, maar het is wel leuk.
2. Alle bedrijven aan, en zoals in het originele spel de goederen te vervoeren (Eventueel naar de medespelers als op jouw eigen land geen secundair bedrijf zit.) Alleen in dit spel zoek ik nog een leuke uitdaging voor erbij.
Voor een nieuwe server zou ik graag weer de 1.3.0 beta weer willen gebruiken (of de beta 2).
Het idee om het veld in vlakken op te splitsen is mij wel goed bevallen, en in de volgende game zou ik dat graag weer willen zien. Je hebt namelijk totaal geen last als andersmans treinen vastlopen.
De bestaande instellingen zijn grotendeels prima.
Alleen de groeisnelheid van de steden mag van mij zo laag mogelijk staan. Het kost namelijk veel tijd om alle steden aan te sluiten.
En het spel mag wel beginnen in 2020.
Ik denk aan twee game-opties:
1. Alleen passagiers (zoals nu) waarmee je dus probeert om alle steden aan te sluiten en de stationsrating zo hoog mogelijk te krijgen. Aangezien we geen destinations hebben heb je eigenlijk niet per sé een mainline nodig, maar het is wel leuk.
2. Alle bedrijven aan, en zoals in het originele spel de goederen te vervoeren (Eventueel naar de medespelers als op jouw eigen land geen secundair bedrijf zit.) Alleen in dit spel zoek ik nog een leuke uitdaging voor erbij.
Op de server #1 zou je een map van 2048x2048 kunnen maken en die verdelen in 16 vlakken van 512x512.
Iedereen speelt in een eigen company op een eigen vlak, en hindert daarom ook de tegenspelers niet. Hierdoor is het een minder grote stap om bijvoorbeeld een week later als nieuwe speler ook met het spel mee te spelen.
Met een limiet van 250 treinen, 250 bussen, 100 vliegtuigen en 25 schepen per company kan het nog een leuke uitdaging worden. Meer is echt niet nodig, want als enkele speler is het erg moeilijk om meer dan zoveel voertuigen te onderhouden.
Als iemand nog andere ideeën heeft, zie ik ze graag.
Iedereen speelt in een eigen company op een eigen vlak, en hindert daarom ook de tegenspelers niet. Hierdoor is het een minder grote stap om bijvoorbeeld een week later als nieuwe speler ook met het spel mee te spelen.
Met een limiet van 250 treinen, 250 bussen, 100 vliegtuigen en 25 schepen per company kan het nog een leuke uitdaging worden. Meer is echt niet nodig, want als enkele speler is het erg moeilijk om meer dan zoveel voertuigen te onderhouden.
Als iemand nog andere ideeën heeft, zie ik ze graag.
Ik zou ook wel een coop game willen waar je zelf mag weten hoe je speelt in je eigen vlak. Ik vind coop geweldig maar de lol gaat er bij mij al snel af als je langs een bepaalde procedure moet spelen in plaats van je eigen inzicht.
Vorige week nog gespeeld op een server die 'hubs and neighbours' heette, op zich wel erg leuk te spelen. Is ook het principe van ieder een vak, maar wil je dus kolen naar ander vlak rijden, mag het maar tot de rand van je vlak en moet je buurman dus verder ermee gaan.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik zal straks kijken voor een nieuwe ronde met vlakken zoals de vraag is.
Iedereen bouwt een 512x512 vlak vol die hij kiest. Daarbuiten niet bouwen, dat is voor je buurman!!
Dus als je coal van jouw vlak naar die van je buren wil dan bouw je tot de grens, de rest je buurman.
Versie: http://www.openttd.org/en/download-testing
De achtste GoT OpenTTDcoöp-game!
Dus als je coal van jouw vlak naar die van je buren wil dan bouw je tot de grens, de rest je buurman.
Versie: http://www.openttd.org/en/download-testing
De achtste GoT OpenTTDcoöp-game!
code:
1
2
3
4
5
6
| Mevius Host Suicyder Beheer Onbekend Speler Domdo Speler Arie- Speler MeltedForest Speler |
Afspraken
code:
1
2
| Iedereen bouwt een 512x512 vlak vol die hij kiest. Daarbuiten niet bouwen, dat is voor je buurman!! Dus als je coal van jouw vlak naar die van je buren wil dan bouw je tot de grens, de rest je buurman. |
Settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Map grootte: 1024x2048
Dutch Station set
City Stations
Suburban Stations
Japanese stations
Logic train
OpenTTD versie: 1.3.0 RC1
[ Voor 25% gewijzigd door Suicyder op 01-03-2013 14:36 ]
Ooh leuke setup
Doe ik ook graag mee.
Is er ook nog een tooltje/handigheid om je 512 vlak te meten?
Is er ook nog een tooltje/handigheid om je 512 vlak te meten?
Niet makkelijk.
Je kunt de info van het vlak opvragen, en daarin zie je de coordinaten staan.
Je kunt de info van het vlak opvragen, en daarin zie je de coordinaten staan.
Normaal gesproken doe ik enkel single player, maar ik wil best een multi player potje meedoen. Geef me maar een vak
.
Geef mij ook maar een vak, al zal ik niet veel spelen ben ik bang. Als deze game wel langer dan een week gaat duren dan maak ik er nog wel wat moois van
[ Voor 40% gewijzigd door MeltedForest op 01-03-2013 13:07 ]
Als iedereen het oostelijke punt van zijn/haar vlak een is duidelijk wie wat claimt.
Edit: Ah bovenin de map staat een claimtabel.
Edit2: Trainlength 6 blijkbaar
Edit3: Ben ik even aan het overdrijven met HP's, ik speel altijd met weightmultiplier 4X minimaal, hier is het 1X.
Edit: Ah bovenin de map staat een claimtabel.
Edit2: Trainlength 6 blijkbaar
Edit3: Ben ik even aan het overdrijven met HP's, ik speel altijd met weightmultiplier 4X minimaal, hier is het 1X.
[ Voor 58% gewijzigd door Arie- op 01-03-2013 16:42 ]
Ik heb onderin geclaimt. 
@MeltedForest: Je mag zelf een vak kiezen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
@MeltedForest: Je mag zelf een vak kiezen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Alweer een tijdje geleden dat ik dit heb gespeeld, even geprobeerd en het ging niet echt goed
, maar eens de Wiki goed doornemen..
Ik speel nog steeds elke dag eventjes om mijn spoorwegnetwerk uit te breiden, maar zie niemand anders op de server. Hebben jullie het te druk om te spelen?
Er zijn trouwens nog steeds plaatsen vrij voor nieuwe spelers.
Er zijn trouwens nog steeds plaatsen vrij voor nieuwe spelers.
Ik heb de laatste tijd niet erg veel tijd gehad voor TTD omdat ik (tijdelijk) weer andere games afwissel.
Komt vast wel weer een keertje, misschien binnenkort al, moet ik even kijken. Door de week heb ik sowieso niet heel erg veel tijd meer om te spelen .
Komt vast wel weer een keertje, misschien binnenkort al, moet ik even kijken. Door de week heb ik sowieso niet heel erg veel tijd meer om te spelen .
Druk, van alles om te doen en SimCity is uit dus sja
SimCity is uit? Je bedoelt dat de servers uit zijn (staan) lol.Suicyder schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 20:41:
Druk, van alles om te doen en SimCity is uit dus sja
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Heb niet veel tijd om te spelen, maar lijkt me in ieder geval leuk om eens te kijken (maar zelfs daarvoor heb je een wachtwoord nodig merk ik
).
Jarenlang TTD gespeeld, gisteren weer eens begonnen, meteen weer verslavend
Edit:
Ondertussen een wachtwoord ontvangen
Hoe bepalen jullie waar wie gaat bouwen? Of zijn de grenzen ondertussen al vervaagd? (Zie iemand de halve rand al gebruiken).
Ben nu zelf ergens in het midden begonnen, laat maar weten als ik ergens verkeerd aan het bouwen ben
Jarenlang TTD gespeeld, gisteren weer eens begonnen, meteen weer verslavend
Edit:
Ondertussen een wachtwoord ontvangen
Hoe bepalen jullie waar wie gaat bouwen? Of zijn de grenzen ondertussen al vervaagd? (Zie iemand de halve rand al gebruiken).
Ben nu zelf ergens in het midden begonnen, laat maar weten als ik ergens verkeerd aan het bouwen ben
[ Voor 38% gewijzigd door wjzijderveld op 24-03-2013 16:31 ]
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Post toch maar even een nieuw bericht om de aandacht te trekken 
Log net opnieuw in op de server, en had amper geld, terwijl ik zat zou moeten verdienen. Volgens financien overzicht zou ik laatste jaar 370.000 aan bouwen en voertuigen hebben aangegeven.
Hoe zit dat? Loopt de tijd tegenwoordig niet door als je niet online bent? Of heeft het misschien ermee te maken dat ik niet op 1.3.0 beta draai?
Log net opnieuw in op de server, en had amper geld, terwijl ik zat zou moeten verdienen. Volgens financien overzicht zou ik laatste jaar 370.000 aan bouwen en voertuigen hebben aangegeven.
Hoe zit dat? Loopt de tijd tegenwoordig niet door als je niet online bent? Of heeft het misschien ermee te maken dat ik niet op 1.3.0 beta draai?
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Als niemand aanwezig is, staat de game stil.
Als je een verkeerde versie draait kan je niet eens de game in komen, dus dat is zeker geen oorzaak.
Als je een verkeerde versie draait kan je niet eens de game in komen, dus dat is zeker geen oorzaak.
Ik zal v/d week nog een paar keer inloggen op de coopserver. Kijken of ik nog wat uit de grond kan krijgen.
Haha, zit ik netjes al mijn treinen te vervangen, kom ik er nu pas achter dat dat helemaal niet nodig is
Is er nog een 'normale' server? Anders doe ik graag mee
nieuws: Transport Tycoon komt naar iOS en Android
Indien dat uitkomt hoop ik dat deze meer op Transport Tycoon gaat lijken i.p.v. Locomotion.
Verder vraag ik mij af of OpenTTD inmiddels geen grote voorsprong heeft opgebouwd t.o. de oude Transport Tycoon DeLuxe.
Indien dat uitkomt hoop ik dat deze meer op Transport Tycoon gaat lijken i.p.v. Locomotion.
Verder vraag ik mij af of OpenTTD inmiddels geen grote voorsprong heeft opgebouwd t.o. de oude Transport Tycoon DeLuxe.
Gisteren is de iOS-versie van TT uitgekomen (via usenet zag ik dat de Android-versie er ook is, vreemd genoeg was dat een 0.8 versie). Voor 6 euro kun je moeilijk een buil vallen. De originele muziek is aanwezig, door geluiden en gameplay heeft het zeker weg van het origineel, de stijl van de graphics is echter als Locomotion; echt heel kleurloos. De stijl van bouwen is ook Locomotion, wat zich natuurlijk wel prima leent voor de mobiele GUI. Ik zie in elk geval signals en double-track, dus dat zit waarschijnlijk wel goed.
De AI bouwt gaar als vanouds
Er is in elk geval wat moeite gedaan het geschikt te maken voor telefoons/tablets.
edit: oja, geen optie tot custom scenarios.. heel groot gemis wat mij betreft.
De AI bouwt gaar als vanouds
Er is in elk geval wat moeite gedaan het geschikt te maken voor telefoons/tablets.
edit: oja, geen optie tot custom scenarios.. heel groot gemis wat mij betreft.
[ Voor 5% gewijzigd door Sgreehder op 04-10-2013 09:38 ]
En zit er een of andere multiplayer in?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
In de play store, Google Play: Transport Tycoon, heeft het spel niet bepaald een top rating, hopelijk is dit omdat het misschien een buggy release is en wordt dit nog verbeterd. Er wordt voornamelijk geklaagd over erbarmelijke performance.
Als ik een screenshot zoals
zie, dan stemt mij dat niet bepaald vrolijk. En lijkt het me niet echt een spel voor mij. Een chaos van wegen en sporen door elkaar heen...
Als ik een screenshot zoals
[ Voor 4% gewijzigd door Arie- op 04-10-2013 10:08 ]
Nou kriebelt het weer om OpenTTD te gaan spelen.
PSN: Alvanosa
Dat is toch die opvolger van Transport tycoon op basis van de RC1 engine?
WinMobile heeft een echte native TT client gehad.
WinMobile heeft een echte native TT client gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 04-10-2013 10:11 ]
Google Play: OpenTTDAlvanosa schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:10:
Nou kriebelt het weer om OpenTTD te gaan spelen.
succes
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Daar heb je toch minstens een tablet voor nodig volgens mij, anders is het niet te spelen.
Ik zal het eens proberen op een 4.8" scherm.
PSN: Alvanosa
Tsja, dit wordt natuurlijk niks zo:
Deze app is compatibel met geen van uw apparaten.
Vodafone Sony C6903
Sony C6603
Vodafone Samsung GT-I9505
Samsung GT-N7000
Deze app is compatibel met geen van uw apparaten.
Vodafone Sony C6903
Sony C6603
Vodafone Samsung GT-I9505
Samsung GT-N7000
En het liefst ook een muis/tobo via OTG een kabelMeltedForest schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:31:
Daar heb je toch minstens een tablet voor nodig volgens mij, anders is het niet te spelen.
Met touch is openttd voor android niet echt speelbaar imho, je kan wel servers met kleine maps joinen en wat rondscrollen, maar bouwen enzo wordt erg snel te frustrerend met alleen touchscreen input.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/