(uit de tijd dat je nog enkel de originele acceleratie had, 1 heuvel was meteen 30km/h).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dan zou ik daarmee zeggen dat we TL2 gaan rijden, aangezien heuvels overal zijn.
Daarmee denk ik dat we ook een voordeel hebben om kruispunten compacter te bouwen. We hebben immers hoe je het wend of keert maar 256 tiles in 1 van de dimensies.
Wanneer zijn de plannen om de server te herstarten?
Ik zal vanavond wel even TS aanlaten om te kijken of/wanneer er iets gebeurd
[ Voor 10% gewijzigd door Hans1990 op 09-01-2013 17:06 ]
Vanavond zal ik (als ik tijd over heb, en de server nog draait) nog wel wat spelen, maar verwacht er niet te veel van.
Trouwens, jammer dat die andere versie de server zoveel belast. Maar ik begreep dat die server nog wel wat kon hebben toch?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het is dan ook niet de server waar ik mij zorgen om maak.
[ Voor 20% gewijzigd door Suicyder op 09-01-2013 19:08 ]
Voor diegene die zeiden dat dit een easy game was en we gister al klaar waren, kom nog maar een keer de server in. Ondertussen rijden er al 209 treinen, en elk jaar worden dat er meer omdat de industrien aan het groeien zijn (stonden vaak nog maar op 100 ton per maand ofzo).
Doel: alle industrien moeten 90%+ transport rate krijgen.
Middelen: pas het netwerk zodanig aan dat er genoeg treinen op de stations kwijt kunnen (en er kunnen komen).
Succes! Dat is namelijk moeilijker dan het lijkt gezien we geen backbone hubs oid hebben gebouwd, en puur uit chaos. Gisteravond heb ik al een stukje van coal mijnen naar coal dropoffs verbreed naar 2 baans, en vandaag vanaf de stad / lumber mill richting het food station verbreed. En nu is het food station weer te klein, en de transport rate van food is nog maar 60%. En het station zit natuurlijk op een veels te drukke / krappe plek.
food for thought voor vanavond (ha flauw)
Ook de papermill loopt erg stroef/vast bij de exit. De transport rate van goods en paper is ook niet fantastisch te noemen. (nog maar <80%), en er zijn net 2 forests extra aangesloten.
Goederen van olie refinery worden nog niet vervoerd, staan bij food station.
Edit 16:50

Heb even de heatmap generator in een Windows programma geduwd met wat instel sliders + synchroniseerbare camera. Zo kan je dus de camera positie van OpenTTD synchroon houden met die van de heat map
Wederom; source @ github.com.
Build om uit te proberen @ dropbox.
Werkt overigens specifiek voor OpenTTD 1.3.0-beta1 64 bits.
Wel oppassen, met grote games wordt dit programmatje een enorm CPU en geheugen slurpende apparaat. Als ik deze 5 minuten op onze tweede coop game laat draaien, is het CPU verbruik continu 25% (meer dan openttd) en geheugenverbruik >500MB. Bij de huidige game kom ik echter niet verder dan 5% en 70MB ofzo.
Aan te raden om eerst de sample speed lager te zetten, dit verbruikt dan minder CPU & geheugen. De averaging period is de lengte dat hij onthoud waar treinen reden, en dat kost veelal meer geheugen en iets meer CPU.
Buffer progress bar geeft aan of hij een 'complete geschiedenis heeft'. Als dat zo is, gaat hij oude samples weggooien voor elke nieuwe die er bij komt.
[ Voor 60% gewijzigd door Hans1990 op 10-01-2013 16:58 ]
Dat vind ik het onrealistisch aspect, mijnen die gewoon tot 1000% van hun originele productie gaan draaien is voor mij de lol er uiteindelijk vanaf.Hans1990 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:35:
Voor diegene die zeiden dat dit een easy game was en we gister al klaar waren, kom nog maar een keer de server in. Ondertussen rijden er al 209 treinen, en elk jaar worden dat er meer omdat de industrien aan het groeien zijn (stonden vaak nog maar op 100 ton per maand ofzo).
Wat draait die olie-ding btw nu? Ding zat op 18k dacht ik toen ik lijntje had neergezet.
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 11-01-2013 11:53 ]
Je kunt ook oude coop games van de openttdcoop website afhalen en daar mee verder spelen en/of kijken hoe een en ander werkt.sweetdude schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:34:
Is het trouwens mogelijk om zo'n ver gevorderde coop game ook stand alone thuis te draaien? en zo ja hoe lukt dat dan. ik zou het best leuk vinden om eens met zo'n groot netwerk te klooien maar heb weinig tijd dus zo'n coop is voor mij niet mogelijk.
Als je overigens teruguitzoekt door het geheugen heen, zou het dan mogelijk zijn de pointers naar de verschillende elementen op te zoeken vanaf en 'vast' baseaddress waardoor de tool in 1 versie potentieel meerdere openttd versies ondersteunt?
geheelonthouder met geheugenverlies
Neen, dat kan niet zomaar. Elke keer als je een programma compileert deelt het het alle data sections in (o.a. RAM) in. Als je 1 variabele extra definieert verschuift dat allemaal en weet je niet meer wat waar staat. Of de optimizer gaat aan de slag. Of je tweakt de compiler settings. Of je gebruikt een andere compiler (b.v. GCC oid)
In geval van de train en tile pools kan ik eventueel een voordeeltje halen dat ze een naam geven. B.v. vehicle pool heet ook echt 'Vehicle' en staat een verwijzing naar die tekst Ik zou daar op kunnen zoeken en kijken waar de verwijzigingen vandaan komen. Maar dat is erg intensief, en daar gebruik ik eigenlijk nu CheatEngine voor om dat handmatig uit te puzzelen. Dat automatiseren is best ingewikkeld.
Bovendien kan ik dat niet met b.v. mapsize ophalen doen, want daar heb ik zoiets nog niet gezien.
En wat nou als ze de definitie van een voertuig wijzigen? Dan ligt de snelheid parameter weer op een andere offset.
Wat dat betreft zou ik het gewoon moeten blijven updaten. Gelukkig released men niet zo heel vaak nieuwe versies. Dus zolang we met de beta of release builds blijven spelen, is alles prima
En anders, opzoeken kost me niet meer dan 15-30min nu ik weet hoe het spel werkt, dus dat valt wel mee
Eigenlijk zou ik er ngo wel een keer moeten kijken of ik hier iets meer mee kan doen. Ik heb ook zo'n uitlees tool voor enkele race sims gemaakt, en dan heb ik het over ~200 parameters die ik van 1 auto uitlees. Als ze daar dus de game version update, hoop ik dat ze de voertuig definition niet teveel hebben aangepast.. anders is het 200 parameters opnieuw opzoeken
Goed, over onze Coop game weer:
Ik heb de lijnen rond de coal mines wat uitgebreid. Ligt nu 3 breed. Rond de paper mill en food factory moet echt hoognodig ook wat gebeuren. Volgens mij heeft Onbekend al opgemerkt er 2x4 van te maken, maar ik stel voor meteen naar 2x5 te gaan
We zitten daar alleen beetje in de knoop dat er zoveel stations op/rond de mainline op een kort stukje zitten. Dus dat wordt nog tricky.
[ Voor 39% gewijzigd door Hans1990 op 11-01-2013 16:40 ]
Ik was dat inderdaad, maar eerst moesten er een aantal andere aanpassingen gedaan worden. (En ook de treinen moesten door blijven rijden.)Hans1990 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:11:
Volgens mij heeft Onbekend al opgemerkt er 2x4 van te maken, maar ik stel voor meteen naar 2x5 te gaan
Ik probeer eerst wel 2x4, en als er ruimte over is een extra spoor er bij.
Alleen de overbodige sporen ten noordoosten van Farm 01 zorgen nog voor enige vertraging.
edit: Oeps, verkeerd type rails gepakt...
[ Voor 6% gewijzigd door Brammel op 15-01-2013 00:24 ]
De huidige game is vrij rustig, maar de vakantie is ook voorbij. Heb zelf ook niet zoveel tijd.Mevius schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:18:
Als ik dit allemaal zo lees baal ik er wel van dat ik gewoon echt te weinig tijd heb tegenwoordig. Er gaat zo snel (te?) veel tijd OpenTTD zitten..
Volgens mij dachten veel mensen dat het een hele simpele game was, maar ondertussen is het netwerk met die korte treintjes wel aardig gecompliceerd geworden hoor
Ja klopt, alleen met een signaldistance van 2 heb je gelijk een vertragingspunt zodra je het gat groter maakt.TallManNL schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:37:
PBS heeft genoeg ruimte voor het signaal nodig om de trein te detecteren en de route ervoor te berekenen. Zeker met snelle treinen kan dan een gap van 2 a 3 tiles zonder signals nodig zijn.
Dat is vanaf 2000 voertuigen een keer van toepassing. Zover zijn we nog niet. Probleem is dat het 1x per x tijd een ronde PBS routes berekend. Komt de trein net na een rekenronde heeft hij pech en is er een vergrote kans tot stilstand.SinergyX schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:45:
De polling van PBS wordt toch ook steeds langzamer naarmate de server meer voertuigen te beheren heeft?
Volgens mij ben ik de enige nog die wat aan de treinen aanpast. Wat mij betreft mag hij herstart worden...
Mijn voorkeur heeft het dan om elk type goederen over een aparte lijn te vervoeren zodat je later niet lang bezig bent om het spoor te optimaliseren.
Wat voor game zou de volgende moeten worden?
Versie/GRF's etc.
ps:
Hoe is het met server 1 gesteld en moet server 2 nog terugkomen momenteel?
[ Voor 23% gewijzigd door Suicyder op 19-01-2013 13:23 ]
Zoals altijd, ik sta open voor alles en maakt mij weinig uit
Ik wil deze ronde toch weer industrie toe gaan wijzen aan mensen ter coordinatie ivm het ontbreken van een mainline. Ieder type goederen krijgt zijn eigen lijn in principe.
Toch een keer Chills Patchpack proberen dan, hier nog een keer all info voor de liefhebbers.
Opgeven kan via een post in het topic en via een DM naar mij.Chill's Patchpack
Bijpassende OpenGFX
De files van de OpenGFX zip gaan in ..../OpenTTD/Data/OpenGFX
Ik heb ze zelf in de map data bij de chills patchpack in geplakt, omdat je anders je normale games er ook mee lastig valt.
Mocht je problemen met starten hebben, maak even een config file shortcut van de OpenTTD.exe.
Voorbeeld: .X:\chillcore\openttd.exe -c chillcore.cfg
Mocht je een voorkeur hebben wat je wil vervoeren, geef dit even aan.
De vijfde GoT OpenTTDcoöp-game!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 | Mevius Host Suicyder Water Onbekend Copper Ore/Rubber Hans Fruit/Maize Starlite Diamonds MeltedForest Olie Koeienvlekken Olie Food Goods  | 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
 | Zet je naam bij ieder kruispunt / station wat je bouwt met een sign. Voorbeeld benaming sign /Sui Benamingen: Benamingen stations: Benaming normale stations: Coal 01 Benaming hubs: Coal Hub 01 Benaming treingroep: Coal 01 Spoorwegennet Stationslengte: Max 6 Treininstellingen: Treinlengte Niet vast, maar wel zelfde lengte op 1 traject Treinengroepen per industrie Binnen een groep shared orders gebruikers Alle treinen non-stop-orders meegeven Instellingen Afstand(in vakken) tussen signalen: 2  | 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 | Servernaam: [GoT] Mevius #3 24/7 NL NoBr/NoRestarts Map grootte: 512x1024 Max voertuigen: 0 Max boten: 0 Max vliegtuigen: 0 Max. treinen: 3000 Landschap: Desert NewGRF Industrial stations set OpenTTD versie: Chill's Patchpack Maximale stationsbreedte: 64 Citygrid: 3x3  | 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 | Mainline Geen, iedere industrie eigen lijn Stationslengte: Max 6 Maximale stationsbreedte: 64 Map grootte: 512x1024 Koppelen station met Ctrl+klik Aantal steden: Very Low Groeisnelheid steden: Slow Aantal industrieën: Very Low OpenTTD versie: Chill's Patchpack  | 
Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: teamspeak.mevink.nl:9987
-> Chills Patchpack links + info
Goed 1e voorbereiding voor game 5 alweer van de coopserver.Chill's Patchpack
Bijpassende OpenGFX
Ik heb ze zelf in de map data bij de chills patchpack in geplakt, omdat je anders je normale games er ook mee lastig valt.
Mocht je problemen met starten hebben, maak even een config file shortcut van de OpenTTD.exe.
Ik wil deze ronde toch weer industrie toe gaan wijzen aan mensen ter coordinatie ivm het ontbreken van een mainline. Ieder type goederen krijgt zijn eigen lijn in principe.
Toch een keer Chills Patchpack proberen dan, hier nog een keer all info voor de liefhebbers.
Opgeven kan via een post in het topic en via een DM naar mij.Chill's Patchpack
Bijpassende OpenGFX
De vijfde GoT OpenTTDcoöp-game!
1
2
3
4
 | Mevius Host Suicyder Water Onbekend Copper Ore (Goods) Hans Fruit (Food)  | 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
 | Zet je naam bij ieder kruispunt / station wat je bouwt met een sign. Voorbeeld benaming sign /Sui Benamingen: Benamingen stations: Benaming normale stations: Coal 01 Benaming hubs: Coal Hub 01 Benaming treingroep: Coal 01 Spoorwegennet Stationslengte: Max 6 Treininstellingen: Treinlengte Niet vast, maar wel zelfde lengte op 1 traject Treinengroepen per industrie Binnen een groep shared orders gebruikers Alle treinen non-stop-orders meegeven Instellingen Afstand(in vakken) tussen signalen: 2  | 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 | Servernaam: [GoT] Mevius #3 24/7 NL NoBr/NoRestarts Map grootte: 512x1024 Max voertuigen: 0 Max boten: 0 Max vliegtuigen: 0 Max. treinen: 3000 Landschap: Desert NewGRF Industrial stations set OpenTTD versie: Chill's Patchpack Maximale stationsbreedte: 64 Citygrid: 3x3  | 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 | Mainline Geen, iedere industrie eigen lijn Stationslengte: Max 6 Maximale stationsbreedte: 64 Map grootte: 512x1024 Koppelen station met Ctrl+klik Aantal steden: Very Low Groeisnelheid steden: Slow Aantal industrieën: Very Low OpenTTD versie: Chill's Patchpack  | 
Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: teamspeak.mevink.nl:9987
-> Chills Patchpack links + info
Chill's Patchpack
Bijpassende OpenGFX
[ Voor 57% gewijzigd door Suicyder op 21-01-2013 19:02 ]
Verder wil ik voorstellen om dan altijd losse stations te maken voor verschillende type goederen. (Dus geen drop off van rubber en hout op het zelfde station zodat de treinen ook fysiek gescheiden blijven.)
De Chill's Patchpack wil ik wel graag proberen, maar zie dat het weergeven van de randen van de map niet goed is. Als meerdere mensen dat hebben, moeten we toch de 1.3.0 beta gaan gebruiken.
[ Voor 19% gewijzigd door Onbekend op 20-01-2013 15:46 ]
Randen ook, eigenlijk zie ik niets vreemds
[ Voor 37% gewijzigd door Suicyder op 20-01-2013 16:27 ]

Of is er iets met de grfs aan de hand? Ik krijg verder geen meldingen...
edit:
Server #3 is down voor update naar ronde 5.
Ik ben op TS voor meer vragen/antwoorden
[ Voor 35% gewijzigd door Suicyder op 20-01-2013 16:46 ]
Download de game:
Windows 64 bit: http://bundles.openttdcoo...22e7a62-windows-win64.zip
Windows 32 bit: http://bundles.openttdcoo...22e7a62-windows-win32.zip
Mac: http://bundles.openttdcoo...7a62-macosx-universal.zip
En kopiëer de inhoud van de zip in een aparte map.
Open in deze map de map "data" en maak de map "OpenGFX" aan.
Download http://bundles.openttdcoo...s/0.3.7/opengfx-0.3.7.zip en kopiëer de inhoud van de zip in deze map.
Maak een snelkoppeling met de parameters "-c chillcore.cfg". Dus zo: "openttd.exe -c chillcore.cfg".
Bij de eerste keer opstarten zal je een foutmeldingsscherm te zien krijgen dat het geluid niet aanwezig is. Dit geluid kan je apart downloaden, maar zonder geluid is het spel ook klaar voor gebruik.
Let er op dat je in het netwerkscherm je spelersnaam wijzigt in jouw GoT-name.
[ Voor 4% gewijzigd door Onbekend op 20-01-2013 20:39 ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps 
 \o/
Zijn er, behalve de wiki's met basis uitleg, nog goede tutorials of andere manieren om ermee te leren omgaan, of is het vooral een kwestie van oefenen?
[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 21-01-2013 11:33 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik prefereer Engels
Pathbased is 1 van de makkelijkste om te leren, zeker in begin hoef je bijna niet na te denken, maar doet de client dit netjes voor je
Ik zal vanavond/ooit wel eens gedetailleerde problemen posten
[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 21-01-2013 15:19 ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps 
 \o/
Ik denk het ook, network connection was zomaar lost toen ik ff weg was. Crash van instabielere CPP?
Hopelijk dat autosave goed aan stond.. ik heb nog een savegame van 1982, maar dat is inmiddels al 45 jaar oud.
Ik ga even kijken wat jullie gesloopt hebben
edit:
ik heb een autosave kunnen laden van ongeveer 5 minuten voor de crash. Afwachten of het niet weer terugkomt gelijk.
edit2:
Ik zie dat de server alweer even normaal loopt, heb water & factory 03 goods omgebouwd naar maglev en ik zie dat koeienvlekken/meltedforest de olie al op maglev hebben.
Het lijkt erop dat de SNR van diamanten nog niet lekker loopt. Althans er rijden treinen maar er zijn nog geen pickuppunten.
[ Voor 77% gewijzigd door Suicyder op 22-01-2013 23:57 ]
klopt, standaard SRNW kan niet met cargodist, zal dus moeten klooien met 2 aparte stations en programmable signals, heb er verder last van dat treinen in stations mogen omkeren ipv alleen @ end of line. Ik weet niet of het met deze server settings de moeite waard is om SRNW te gaan, ik denk dat ik het allemaal maar weer wegmieter...Suicyder schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:21:
Allereerst @Starlite, gefeliciteerd met je verjaardag
Ik ga even kijken wat jullie gesloopt hebben
edit:
ik heb een autosave kunnen laden van ongeveer 5 minuten voor de crash. Afwachten of het niet weer terugkomt gelijk.
edit2:
Ik zie dat de server alweer even normaal loopt, heb water & factory 03 goods omgebouwd naar maglev en ik zie dat koeienvlekken/meltedforest de olie al op maglev hebben.
Het lijkt erop dat de SNR van diamanten nog niet lekker loopt. Althans er rijden treinen maar er zijn nog geen pickuppunten.
 \o/
Over weinig industrie, dat kan je zelf oplossen door naar 'fund industrie' te gaan en prospecten
Klopt, ik moet nog uitzoeken hoe ik het voor elkaar ga krijgen met de huidige server instellingen. Als programmable signals niet goed/volledig meegekopieerd worden, moet ik even klooien met presignals. Kan vast wel, maar hopelijk is het niet teveel werk om elk station aan te leggen, want dan is het de moeite niet waardSuicyder schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:32:
SRNW kan op zich wel werken, maar het vergt dan meer setup en configuratie.
 \o/
voor mij is het op mijn laptop ook niet meer speelbaar, wordt na 10 sec gedisconnect door de lag. jammer!Suicyder schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:12:
Ondertussen is het 2074 in de server en mijn mainline begint te kraken onder de 525 watertreinen die er rijden
Maar de game is voor mij al wel ten einde, de ML kan zonder grote aanpassingen niet meer treinen verwerken.
De copy/paste functie is wel handig, maar heeft voor mij helaas weinig toegevoegde waarde. Daarnaast mis ik allerlei nieuwe functionaliteiten die wel in de 1.3.0-beta1zitten.
Laatste gecompilede versie van openttd met cargodist. Zo gauw niet gevonden op welke branch dit gebaseerd is.
http://wiki.openttd.org/Passenger_and_cargo_distribution
Misschien nog even mee wachten gezien er bijna weer een nieuwere versie is. (bron: http://www.tt-forums.net/...41992&start=2600#p1063186)
Je kunt de cargo dest. voor passagiers, mail en de rest apart aan en uit zetten.
Helaas heb ik nog geen gecombineerde versie gevonden met seinen op bruggen en tunnels.
dat kan via Advanced Settings -> Link Graph ->
en dan vervolgens de distribution voor other cargo classes (eventueel ook express & armorred in deze game) op manual te zetten. Symmetric en asymmetric zijn blijkbaar verschillende destination bepaal methoden, maar dat is nu ongewenst.
http://www.tt-forums.net/...41992&start=2600#p1063186
Nightly build draait daar geloof ik, nieuwe versie zou er morgen moeten staan.
http://bundles.openttdcoop.org/cargodist/releases/
[ Voor 11% gewijzigd door TallManNL op 25-01-2013 21:21 ]
http://bundles.openttdcoo...st/releases/gb6087430-cd/
Mij in elk geval wel. De seinen in tunnels en op bruggen was handig en de copy/paste functie ook wel. Verder heeft de pathfinding nadelen.
Omdat we deze keer gaan voor een volledige game met passengers (PAX) een andere versie (alweer, ja alweer. Je kan chills PP wel weg mikken, die gaan we niet meer gebruiken).
Eenieder krijgt een vlak toegewezen welke hij/zij alle steden moet aansluiten (en dorpen) een vlak is 512x512.
Downloadlocatie: http://bundles.openttdcoo...st/releases/gb6087430-cd/
Kies zelf de juiste versie bij jouw besturingssysteem.
Zelf signals op bruggen en tunnels erin compilen etc heeft nogal wat tijd nodig, dat laat ik vooralsnog achterwege.
Opgeven kan via een post in het topic en/of via een DM naar mij.
De taakverdeling zal in vlakken van de map zijn.
De zesde GoT OpenTTDcoöp-game!
1
2
3
4
5
 | Mevius Host Suicyder Hans Onbekend Koeienvlekken  | 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
 | Zet je naam bij ieder kruispunt / station wat je bouwt met een sign. Voorbeeld benaming sign /Sui Benamingen: Benamingen stations: Benaming normale stations: Utrecht Centraal / Amsterdam West Benaming hubs: Hub Suicyder Benaming treingroep: Sui: UC / Sui: A'dam W / Spoorwegennet Stationslengte: Max 10 Treininstellingen: Treinlengte Niet vast, maar wel zelfde lengte op 1 traject Treinlengte tussen gewezen regio's 10 Treinengroepen per industrie Binnen een groep shared orders gebruikers Alle treinen non-stop-orders meegeven Instellingen Afstand(in vakken) tussen signalen: 2  | 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
 | Servernaam:                             [GoT] Mevius #3 24/7 NL NoBr/NoRestarts
Map grootte:                            1024x2048
Max voertuigen:                         0
Max boten:                              0
Max vliegtuigen:                        0
Max. treinen:                           3000
Landschap:                              Temperate
NewGRF                                  Industrial stations set
                                        Dutch Station set
                                        City Stations
                                        Suburban Stations
                                        Japanese stations
                                        Logic train
OpenTTD versie:                         Cargodist Release gb6087430-cd
Maximale stationsbreedte:               32
Citygrid:                               3x3 | 
1
2
3
4
5
6
7
 | Mainline Hubconnecties, rest eigen keuze Stationslengte: Max 10 Map grootte: 1024x2048 Aantal steden: Low Groeisnelheid steden: Normal Aantal industrieën: None OpenTTD versie: Cargodist Release gb6087430-cd  | 
Downloadlocatie: http://bundles.openttdcoo...st/releases/gb6087430-cd/
Kies zelf de juiste versie bij jouw besturingssysteem.
Toch maar niet
[ Voor 7% gewijzigd door Suicyder op 27-01-2013 14:33 ]
Dat is bij mij toch echt 1 breed bij 4 lang
Ik ben van plan om na een jaar of 5/6 ook weer Transport Tycoon te spelen ik ben ermee gestopt toen de community's behoorlijk stil waren, er waren geen andere industrieën mogelijk op het toevoegen van een papierfabriek na. Het scenario waar ik het op speelde was een 256*256 map van Nederland.
Er is nu inmiddels een hele hoop veranderd (zachtjes uitgedrukt). Zoals het toevoegen van een AI, verschillenden seinen, vliegvelden, industrieën enzovoort. Toch zou ik graag weer vol plezier willen spelen. Zoals die seinen daar kan ik wel van alles over vinden, maar over welke AI, treinset of industrieset ik toe moet voegen heb ik geen idee.
Hebben jullie misschien een lijst/link/wiki waar ik dit makkelijk kan vinden en niet dagen mee bezig ben? Het liefst zo Nederlands mogelijk in de OP heb ik al een scenario gevonden maar dat is nog zonder industrie. hebben jullie dan misschien Tips en Tricks voor mij hoe ik vrij snel een bespeelbare game kan maken?
Industrie sets zijn er naast de standaard 2 interessante. ECS en FIRS.
Trainsets zijn er heel veel. Zelf blijf ik voorkeur hebben voor de standaard trainset. Veelgebruikte trainsets zijn NARS, Dutch Trainset en NUTS. Minder populair is bijvoorbeel de Japanese trainset. Let hierbij wel op dat sommige trainsets aparte sporensets ook willen. Dutch trainset wil de dutch trackset ook, anders hebben je treinen niet maximaal vermogen.
In het andere geval en je wil met anderen spelen. Join de GoT servers eens. Er zijn er op dit moment 2, Server #1 draait standaard en op versie 1.2.3 en Server #3 draait een trunk met cargodist en is een coopgame, dus allen samen 1 company.
[ Voor 11% gewijzigd door Suicyder op 28-01-2013 14:55 ]
Online zit er over een tijdje misschien in maar ik wil eerst het spel weer even helemaal onder de knieën krijgen.
Ik heb toch nog een paar vragen
Werken de trainsets ook automatisch met de industrie sets?
Zit er ook veel verschil in de prijzen van de treinen tussen de verschillende sets?
Ik speel graag ook met wagens, boten, trams enzovoort. daar heb jij geen tips voor?
Wat wordt er bedoeld met een trunk met cargodist?
Nogmaals bedankt ik hoop dat mijn verslaving snel terugkomt
We zien je vanzelf verschijnen!knol_02 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:10:
Bedankt voor je snelle en informatieve reactie.
Online zit er over een tijdje misschien in maar ik wil eerst het spel weer even helemaal onder de knieën krijgen.
Meeste wel, sommige trainsets hebben een extra GRF voor de industrie sets.Ik heb toch nog een paar vragen
Werken de trainsets ook automatisch met de industrie sets?
In de beginjaren valt het verschil mee, later is het verschil groter, maar heb je zat geld om alles aan te kunnen schaffen zonder problemen.Zit er ook veel verschil in de prijzen van de treinen tussen de verschillende sets?
AV8 Aircraft is een uitgebreide aircraftset, veel vliegtuigen en mogelijkheden.Ik speel graag ook met wagens, boten, trams enzovoort. daar heb jij geen tips voor?
Je hebt voor boten nog 'Very large ships'. Anders gaat er maar zo weinig in
Road vehicles heb ik geen ervaringen mee zelf, maar daar zijn verschijdene te vinden in de online GRF list.
Trunk was eigenlijk het verkeerde woord, wij gebruiken een beta. Trunks zijn releases die niet uitgebracht gaan worden.Wat wordt er bedoeld met een trunk met cargodist?
Cargodist is een toevoeging door gebruikers waarbij goederen naar specifieke locaties gebracht willen worden. Dus als je 4 steden aansluit zijn er passagiers die van stad 1 naar 3 willen en weer andere die van stad 1 naar 4 willen.
Graag gedaanNogmaals bedankt ik hoop dat mijn verslaving snel terugkomt
Dat klinkt interessant, dat houdt dus in dat als je de passagiers die van stad 1 naar 4 willen ook letterlijk stad 2 en 3 overslaan? Dat is iets wat ik eerder al behoorlijk miste ik probeerde de realiteit altijd al een beetje na te bootsen door hele routes voor treinen uit te stippelen.Suicyder schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:21:
Trunk was eigenlijk het verkeerde woord, wij gebruiken een beta. Trunks zijn releases die niet uitgebracht gaan worden.
Cargodist is een toevoeging door gebruikers waarbij goederen naar specifieke locaties gebracht willen worden. Dus als je 4 steden aansluit zijn er passagiers die van stad 1 naar 3 willen en weer andere die van stad 1 naar 4 willen.
Zit dit standaard in versie 1.2.3?
edit:
Deze dus: http://bundles.openttdcoo...st/releases/gb6087430-cd/
[ Voor 23% gewijzigd door Suicyder op 28-01-2013 15:47 ]
Moet ik gewoon de zip file downloaden?
Wat gebruiken jullie als route zoeker YAPF of NPF?
[ Voor 16% gewijzigd door knol_02 op 28-01-2013 16:18 ]
De source is puur als je zelf nog wilt sleutelen aan de game ofc
Speelt iedereen hier op het forum voornamelijk online?
Maar lang niet iedereen die leest reageert in het topic
Moeten we toch iets anders gaan bedenken.
[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 28-01-2013 18:52 ]
Het heeft dan denk ik geen zin om zelf een versie te compilen, aangezien met andere patches ook een multiplayerbug naar voren kan komen....
Geef even een mening, VOTE!
Mijn suggestie is de winnende game als 1e opstarten en de ronde daarna keuze 2.
Poll: GoT Server #3 Coopgame 7
• PAX Game in Chill's Patchpack
• FIRS Game in 1.3.0.beta1 (geen stockpiles)
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 15% gewijzigd door Suicyder op 28-01-2013 22:13 ]
Overigens zal ik de komende tijd weinig tijd hebben om OpenTTD te spelen.
Je moet alleen ff oppassen met groeperen en de signalen verwijderen niet zo heel gemakkelijk.
Mocht de stand gelijk eindigen laat ik de stemmen van de vaste spelers in de Coop games dubbel tellen.
Suicyder in "[PC] Het Transport Tycoon Topic - Deel 3"
[ Voor 21% gewijzigd door Suicyder op 29-01-2013 11:58 ]
Meest onhandige in Chills vind ik de presignals die je niet op kan blazen. Maar dat is overkoombaar