Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Het gaat nog steeds goed met jouw bedrijfje. :)

Echter, ik zie dat er heel veel companies zijn gemaakt, die maar een enkel treintje hebben rijden. Deze kunnen het spooronderhoud niet opbrengen en gaan dan failliet.

Mochten jullie er op uitgekeken zijn, dan wil ik evt. wel weer een nieuwe game starten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Onbekend schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:10:

Echter, ik zie dat er heel veel companies zijn gemaakt, die maar een enkel treintje hebben rijden. Deze kunnen het spooronderhoud niet opbrengen en gaan dan failliet.

Mochten jullie er op uitgekeken zijn, dan wil ik evt. wel weer een nieuwe game starten.
Algemeen vraagje; die failliete companies worden dus niet vanzelf opgeruimd?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10 22:39
SanderTje! schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:01:
[...]

Algemeen vraagje; die failliete companies worden dus niet vanzelf opgeruimd?
Als een bedrijf op het randje van faillissement staat krijgt een andere speler eerst het aanbod om het bedrijf over te nemen voor x bedrag (de bedrijfswaarde?). Gebeurt dit niet dan wordt het bedrijf failliet verklaard en worden alle spullen verkocht aan de bank. Dan is de company 'opgeruimd' dus ;).

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb het gistermiddag even geprobeerd, maar omdat de inflatie zo hoog is, is het onmogelijk om met het startkapitaal iets neer te zetten wat winstgevend is. Zelfs busjes laten rijden kost meer aan onderhoud dan dat ze opleveren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Companies worden wel automatisch opgeruimd, maar het viel mij zo op dat er gisterochtend nog maar 5 waren, en 's avonds 10.

Ik denk dat de maintenance kosts aan staat en dat dat het juist lastig maakt. Maar de inflatie heeft er ook wel wat mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
Onbekend schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:07:
Companies worden wel automatisch opgeruimd, maar het viel mij zo op dat er gisterochtend nog maar 5 waren, en 's avonds 10.

Ik denk dat de maintenance kosts aan staat en dat dat het juist lastig maakt. Maar de inflatie heeft er ook wel wat mee te maken.
Ik kan de 'hard-games' nog herinneren die we een paar jaa geleden speelden hier @ GoT. Je moest het het perfecte spoor aanleggen (qua lengte, treinlengte en loco's) om winst te maken. Stuk realistischer maar voor 80% van de mensen niet speelbaar. Stukje land ophogen kostte iets van 2 miljoen en de goedkoopste loco zat op € 130k dacht ik. Traag maar erg uitdagend :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:09

auto660

1991 240 GL Brick

Zie nu dat dit topic keer op keer weer tot leven wordt gebracht, blijkbaar zit er (behalve nostalgie) iets in deze game wat geen andere game heeft. Dus nou wordt ik toch wel benieuwd :9 Nadat ik een tutorial opstartte op youtube van openttd wordt je meteen al geconfronteerd met de muziek uit Industry Giant II die ik helemaal grijs gespeeld heb toen ik 5 was :o Ik hoop dat het een beetje op elkaar lijkt zodat ik het snel onder de knie heb :D

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
auto660 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:42:
Zie nu dat dit topic keer op keer weer tot leven wordt gebracht, blijkbaar zit er (behalve nostalgie) iets in deze game wat geen andere game heeft. Dus nou wordt ik toch wel benieuwd :9 Nadat ik een tutorial opstartte op youtube van openttd wordt je meteen al geconfronteerd met de muziek uit Industry Giant II die ik helemaal grijs gespeeld heb toen ik 5 was :o Ik hoop dat het een beetje op elkaar lijkt zodat ik het snel onder de knie heb :D
Het leuke van OpenTTD / Transport Tycoon dat de instap heel laag is, maar dat je je daarna allerlei doelen kan stellen waarbij het redelijk complex kan worden. Het sterkste van OpenTTD zijn natuurlijk wel de treinen/tracks, waarbij je met signals bijzonder ingewikkelde trajecten kan maken om zo ontzettend veel traffic af te handelen. :) En blijkbaar zijn er altijd mensen die vinden dat het niet af is, want regelmatig komt er nog een nieuwe update uit.. Gewoon beginnen dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

auto660 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:42:
OpenTTD blijft aanlokkelijk. Vaak speel ik het een jaar niet ofzo, en dan weer een paar maanden wel. Maar het blijft leuk, ook als je iedere keer weer opnieuw begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10 09:53

Austin

Uit een boek

Merkte wel dat ik wat roestig was geworden :P
Na een paar trein crashes (mompelt iets met slechte signalering O-) ) ging m'n bedrijf op de fles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Laatst online: 10:09

auto660

1991 240 GL Brick

Met welke versie van OpenTTD spelen jullie? En met welke online? (misschien kan ik binnenkort de server ook even joinen?)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
auto660 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:37:
Met welke versie van OpenTTD spelen jullie? En met welke online? (misschien kan ik binnenkort de server ook even joinen?)
De meeste servers die hier genoemd worden draaien op de nieuwste versie, 1.4.2. Soms heb je nog wat NewGRF's nodig maar die kun je daarvoor dan eenvoudig toevoegen voor die server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-10 12:55
Iemand die mij een keer met dit spel kan helpen? Ik heb ooit een poging gewaagd, maar ben er nooit echt succesvol in geweest. OpenTTD uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:46
Ik speel zelf nog met dutch rail set (zoals screenshot uit TS), maar tot max electrisch rails en met vmax-wagonnen (76 of 112km/u). Dan behoud je een aardig logistieke uitdaging om alles zo efficient mogelijk te gaan vervoeren ipv steeds sneller en steeds meer op 1 track te gooien.

Soms toch nog monorail erbij, maar dan enkel voor passagiersvervoer, goederen gewoon 'old school' :)

Zeker als je dit combineert met wat leuke intercities blijft het leuker voor mij. Met busjes leuk aankloten dat je een soort van 'snelweg' bouwt, dat naar een hub en met een TGV/ICE weer doorstuurt naar een andere hub :)

Verder natuurlijk basic zut als gebruik van die pre-signals en 'shared orders', groeperingen (voor snel vervangen) en transfer-goederen.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 02-09-2014 15:43 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
pdebie schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:01:
Iemand die mij een keer met dit spel kan helpen? Ik heb ooit een poging gewaagd, maar ben er nooit echt succesvol in geweest. OpenTTD uiteraard.
Het belangrijkste is dat je niet iets bouwt wat niet noodzakelijk is. Hou wel soms rekening mee dat je later misschien wil uitbreiden.

Probeer het eens zonder multiplayer en volg dit eens: https://wiki.openttd.org/Tutorial/Nl
Daarmee krijg je de basis onder de knie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
pdebie schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:01:
ben er nooit echt succesvol in geweest
Wat noem je succesvol? Ga je failliet? Vinden de gemeentes je niet lief genoeg?

Er is heel veel mogelijk, als je het jezelf zo makkelijk mogelijk wil maken dan stel je in dat je zo min mogelijk hoogteverschillen en zo min mogelijk water hebt, en zo zijn er nog een paar opties meer (de meeste opties spreken voor zich).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10 22:47
Geweldig spel! ~12 jaar geleden speelde ik het voor het eerst, en het blijft gewoon terugkomen. Ik kan me niet voorstellen dat ik met spellen uit de huidige generatie zo lang kan spelen. Nu ik dit topic op de tweakers home zie kan ik t weer niet laten...

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nou maar al te vaak dat ik gewoon weg gespeeld wordt door de AI. Ook al staat die op het makkelijkste. Waarschijnlijk doe ik het gewoon verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Als je ergens een savegame kan uploaden, dan kunnen wij wel aangeven wat er mogelijk mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Hmm, ik moet bekennen dat ik al jaren niet met AI speel, stelletje achterlijke idioten :P Al kan het goed zijn dat daar hele grote verbeteringen in zijn doorgevoerd :+

Je kunt ook zonder AI spelen, dan kun je je concentreren op het bouwen van je netwerk, doorgronden hoe alles werkt etc, zonder de druk (of tegenwerking) van de AI :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Volgens mij is de AI onderhand wel redelijk verbeterd ten opzichte van de orginele van jaren geleden. Het zijn niet meer van die totale idioten die een stukje spoor niet zo ---------- maar zo /\/\/\/\/\/\/\/\/ bouwen, en zo was het vroeger wel :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
MeltedForest schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:12:
Volgens mij is de AI onderhand wel redelijk verbeterd ten opzichte van de orginele van jaren geleden. Het zijn niet meer van die totale idioten die een stukje spoor niet zo ---------- maar zo /\/\/\/\/\/\/\/\/ bouwen, en zo was het vroeger wel :D.
Bovendien kies je de AI nu zelf uit, OpenTTD wordt standaard zonder geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Onbekend schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:09:
Als je ergens een savegame kan uploaden, dan kunnen wij wel aangeven wat er mogelijk mis gaat.
Heb helaas geen savegames meer (spel ooit uit frustratie verwijderd :P ), maar wil het graag nog een keer een kans geven, want het lijkt me echt een heel leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Is er ook een GRF waar je treinen geforceerd op een stuk track kan laten rijden, maar juist ook andere treinen dat 'verbieden'? Ik gebruik al vrij veel van die waypoints (of hoe die dingen heten), maar gebeurd nu regelmatig dat treintje stuk niet op kan en vervolgens toch ander waypoint pakt om hele track rond te gaan om bij zijn originele waypoint te komen.

Er is wel een railtrack GRF, maar die voegt gewoon 8 soorten track toe met andere snelheden, maar je kan er verder niets mee doen qua treinen.

Idee erachter is een high en low speed track te maken, ik heb max-snelheid op wagons aan staan, waardoor vrachttreinen niet voorbij ~140km/h kunnen maar passagiers voorbij 200km/h. Die wil ik op grote afstanden gaan splitsen zodat ze elkaar niet in de weg zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 05-09-2014 11:22 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat zou echt de meest geniale GRF zijn.
Ik heb nu vaak dat binnen steden ik enkel of dubbelspoor heb liggen, maar niet meer omdat de ruimte te beperkt is. Maar daarbuiten mogen het er best meer zijn, zodat de goederentreinen prima hun eigen stukje mogen hebben, en dat ik een enkel spoor kan toewijzen aan de TGVs, ICEs en de Thalyss.

Maar ik ben er tot op heden nog geen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik kan me ergens herinneren dat ik zoiets ooit heb gehad, maar ik kan niet meer vinden waar ik dat heb gehad. Was nog in de tijd dat je zelf GRF moest installeren ipv via dat ingame systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

1 tile lange stations (icm nonstop) gebruiken als meerspoors-waypoints?

En er was ook iets met de seinen waarmee je een trein kon dwingen om altijd de juiste vork te nemen, ook al moet ie daarvoor een andere uitgang die wel groen heeft negeren. Ik geloof dat je dan tweerichting-seinen moest gebruiken..

[ Voor 62% gewijzigd door AlexanderB op 05-09-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Restrictive signalling kan niet in OpenTTD, TTDPatch ondersteunt dit wel. Wel zijn er patches (in ontwikkeling) (geweest) die extra seinen mogelijk maken, zoals restrictive signalling. Een voorbeeld is ProgSigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 20:14

D4NG3R

kiwi

:)

Van mij mag het wel opnieuw, m'n bedrijf kan nauwelijks nog uitbreiden en ik sta ruim in de positieve nummertjes :') ..

Misschien een ander type map en wat grotere stations (en treinen?) toelaten?

Ik heb trouwens een nieuwe favoriet voor bij stations:
Een entry signaal voor de opsplitsing en dan een exit signaal voor elk perron. Waar ik eerder nogal eens het probleem had dat een trein 1 of meerdere andere perrons blokkeerde heb ik dat nu niet meer. Aangezien het entry signaal pas groen word wanneer 1 (of meerdere) exit signalen dat ook zijn.

Op deze manier: klik

Even een vraag trouwens, ik draaide OpenTTD eerder altijd op 1366x768 (omdat 1920x1080 alles veel te klein maakt) maar ik krijg plots geen 16:9 verhoudingen meer als optie..

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 06-09-2014 02:09 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Ik draai OpenTTD altijd in een venster, maar op sommige monitoren met hoge resoluties zal het inderdaad lastiger zijn om alles goed te zien. Maar inzoomen helpt niet?

Ik zal kijken of ik straks een nieuwe server ernaast kan opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Een extra server met nieuwe kansen. :)

Het wachtwoord van de server is GoT2014
Let er op dat je ook een wachtwoord op jouw eigen company zet!

[GoT] Server #7 NL
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=213.125.32.204&port=3980

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst OpenTTD eens geinstalleerd. Heb begin heb ik wel door, maar ik mis eigenlijk dat de voertuigen automatisch vervangen kunnen worden door nieuwe voertuigen van het zelfde type. Upgraden naar een nieuw type gaat wel, maar vervangen door een zelfde na x jaar niet. En het word een beetje vermoeiend als in een keer alle loc's of bussen ouder zijn dan x jaar en je een waarschuwing krijgt, daarnaast gaan ze ook sneller stuk en blokkeren ze de rest weer.

Weet iemand hoe je dat het beste doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Wat werkt er bij jou precies niet aan autoreplace? Gaan je vehicles wel af en toe naar een depot?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Iooryz schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:05:
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst OpenTTD eens geinstalleerd. Heb begin heb ik wel door, maar ik mis eigenlijk dat de voertuigen automatisch vervangen kunnen worden door nieuwe voertuigen van het zelfde type. Upgraden naar een nieuw type gaat wel, maar vervangen door een zelfde na x jaar niet. En het word een beetje vermoeiend als in een keer alle loc's of bussen ouder zijn dan x jaar en je een waarschuwing krijgt, daarnaast gaan ze ook sneller stuk en blokkeren ze de rest weer.

Ja, dat is heel vervelend als je continu dat moet vervangen.

Volgens mij is er een Advanced Option die inderdaad zegt: "Auto replace vehicle when it gets old".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:01
SanderTje! schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:36:
[...]

Ja, dat is heel vervelend als je continu dat moet vervangen.

Volgens mij is er een Advanced Option die inderdaad zegt: "Auto replace vehicle when it gets old".
Klopt en als de rit van de trein heel lang is zou je extra depots onderweg kunnen plaatsen met een runoff area. Of gewoon de service interval verlagen als ze alsnog niet genoeg binnenkomen.

Het blijft van belang dat ze op tijd een depot kunnen bereiken voor een service interval (of dat puur service of vervanging betekend maakt niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Paul schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:12:
Wat werkt er bij jou precies niet aan autoreplace? Gaan je vehicles wel af en toe naar een depot?
Het replacen door een nieuw type gaat wel goed, maar het vervangen door een een nieuwe van het zelfde type niet. Maar met je link heb ik autorenew gevonden, en dat is wat ik zocht. Vanavond maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Die hele Dutch train set heeft dus ook hetzelfde probleem met vele GRF, er komen wel bergen nieuwe treinen (tot ergens 300km/h), maar wagons blijven dus hangen voor meeste goederen. Post/goederen gaan nog mee tot 212km/h, maar de rest komt niet voorbij de 140km/h. Toch maar weer die US set proberen, zover ik lees gaat die wel tot 200km/h wagons. (probleem is dat door inflatie treinen richting 2050 geen winst meer kunnen maken :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Iooryz schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:05:

Vehicle breakdowns uitzetten in de opties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SinergyX schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:48:
Die hele Dutch train set heeft dus ook hetzelfde probleem met vele GRF, er komen wel bergen nieuwe treinen (tot ergens 300km/h), maar wagons blijven dus hangen voor meeste goederen. Post/goederen gaan nog mee tot 212km/h, maar de rest komt niet voorbij de 140km/h. Toch maar weer die US set proberen, zover ik lees gaat die wel tot 200km/h wagons. (probleem is dat door inflatie treinen richting 2050 geen winst meer kunnen maken :P).
Daarom heb ik inflatie ook uitstaan. Leuk met die nieuwe GRFs, maar er komt een punt dat het niet haalbaar meer is (bij mij is dat meestal ergens rond 1920 ofzo). Maar ik begin mijn potjes soms ook al in 1750 (zeilboten en paard en wagen). Dan is inflatie echt killing, want met schepen en paard en wagen kun je nooit genoeg winst maken om dan nog een keer een trein te kunnen kopen.

De Dutch train set is gaaf, maar dan voornamelijk voor personenvervoer. Voor goederenvervoer pak ik toch de US set (NARSv2), en daarnaast nog de Europese set. Dat combineert best leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Wat voor NewGRFs/addons gebruiken jullie om de game offline meer uitdagend te maken?

Ik ben vooral op zoek naar uitbreidingen die ervoor zorgen dat je bijvoorbeeld zoveel ton van een bepaald goed moet vervoeren voor een datum, of een bepaalde companyvalue moet halen (of iets in die richting). Liefste zonder AI! ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-10 20:14

D4NG3R

kiwi

:)

Wauw.. in 2078 server #7 gejoined, ik maak winst :o .

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18450577/2014/Images/Schermafdruk%202014-09-10%2001.42.08.png

Veel is het niet, maar zo laat in de game nog winst kunnen maken met een nieuw bedrijf. *O*

[ Voor 69% gewijzigd door D4NG3R op 10-09-2014 01:43 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Pff het blijft een verslavend spelletje :P

Volgens mij staan in Server 7 de settings qua inflatie iets anders dan in Server 6, daarom kan je veel makkelijker winst maken. Ook staat realistisch acceleration voor treinen aan en kunnen stations 16 lang zijn.

Wat van mijn netwerk:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11908310/Screenshot/Lenny-t%20Transport%2C%202049-12-31.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11908310/Screenshot/Lenny-t%20Transport%2C%202050-02-21.png

• SinergyX
Kwam per toeval de South Korean bus GRF tegen, die heeft volgens mij wat verkeerde waarden :D Aanschaf van 900 (in 2020), running van 140, snelheid van 150km/h al in 1970 (terwijl max snelheid japans train GRF 120 is). Zijn deze waarden nog ergens aan te passen?

Verwijderd

Dat is de voorloper van de Superbus van Wubbo Ockels. :P Die koreanen zijn altijd vooruitstrevend geweest. Wie weet heeft Chriet Titulaar die koreaans bus van je wel in zijn programma gehad. :9

En hoe gaat dat eigenlijk met zo'n snelle bus? nog een beetje een netwerk mee te bouwen?

Hein

• SinergyX
TERW_DAN schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:11:
[...]

Daarom heb ik inflatie ook uitstaan. Leuk met die nieuwe GRFs, maar er komt een punt dat het niet haalbaar meer is (bij mij is dat meestal ergens rond 1920 ofzo). Maar ik begin mijn potjes soms ook al in 1750 (zeilboten en paard en wagen). Dan is inflatie echt killing, want met schepen en paard en wagen kun je nooit genoeg winst maken om dan nog een keer een trein te kunnen kopen.

De Dutch train set is gaaf, maar dan voornamelijk voor personenvervoer. Voor goederenvervoer pak ik toch de US set (NARSv2), en daarnaast nog de Europese set. Dat combineert best leuk
Maar kan je voor die Dutch Train ook voorkomen dat bepaalde treinen op bepaald moment niet meer te koop zijn? Ik blijf altijd op trails (electrisch) en vind de oude sprinters (die gele hondekoppen) en intercities leuk om rond te laten gaan, maar vanaf bepaald moment kan je ze niet meer kopen. Dan wordt je echt moe over het continue gezeur dat die treinen veel te oud zijn.
(en Dutch set heeft voor veel vrachvervoer max snelheid ~120km/h, die Japanese en US hebben aantal wagons voor bv goederen die tot 200km/h gaan, al heb ik volgens mij de oude US set nog - niet de NARSv2)
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:42:
En hoe gaat dat eigenlijk met zo'n snelle bus? nog een beetje een netwerk mee te bouwen?

Hein
Best goed te doen, ze zijn eerste 30 jaar sneller dan de beschikbare treinen dus maak er zelfs meer winst mee :P Enige nadeel is de stations correct neer te zetten als je 20+ bussen op 1 station hebt staan.

Maar ben nu weer met trolley/tram begonnen, steden leegtrekken (full load) en overladen naar trein hubs, heb je meer ruimte voor steden te groeien en je bent niet gelimiteerd qua aanvoer.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 10-09-2014 16:17 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb dan ook de expirydate van vehicles uitgezet. Omdat ik in 't jaar 2000 nog steeds een stoomtrein zou willen bouwen. Niet dat ik dat doe, maar je zit anders op sommige punten met te grote gaten die niet op te vangen zijn (zo verdwijnen paard en wagen, zonder dat je daar bussen voor terugkrijgt) als je met de extra roadvehicles speelt.

• SanderTje!
  • Niet online
TERW_DAN schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:17:
Ik heb dan ook de expirydate van vehicles uitgezet. Omdat ik in 't jaar 2000 nog steeds een stoomtrein zou willen bouwen. Niet dat ik dat doe, maar je zit anders op sommige punten met te grote gaten die niet op te vangen zijn (zo verdwijnen paard en wagen, zonder dat je daar bussen voor terugkrijgt) als je met de extra roadvehicles speelt.
Same here, bovendien voegt het uitzetten van die Expiry date ook wat toe aan het speelplezier vind ik (een gevoel van vrijheid) :)

Ik ben weer begonnen aan een game waarbij ik zoveel mogelijk hout verzamel, dat vervoer naar een sawmill en dan van daaruit naar de andere kan van de map vervoeren. Een volgeladen Maglev Chimaera (waar er 30 van rijden) levert zo ongeveer 900.000 euro op. Ik speel overigens niet voor het geld (hier niet :P ) maar omdat het gewoon leuk is zoveel mogelijk treinverkeer smooth af te handelen bij de sawmill. Een bos produceert nu al meer dan 1700 ton hout per maand (normaal begint het bij ongeveer 100).

• Onbekend
  • Nu online
MeltedForest schreef op woensdag 10 september 2014 @ 07:54:
Pff het blijft een verslavend spelletje :P

Volgens mij staan in Server 7 de settings qua inflatie iets anders dan in Server 6, daarom kan je veel makkelijker winst maken. Ook staat realistisch acceleration voor treinen aan en kunnen stations 16 lang zijn.
De inflatie staat nog steeds aan.
Ik heb wel de Infrastructure Maintenance uitgezet, want dat die werd uiteindelijk veel te duur voor beginnende bedrijven. :)

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-10 23:08
In mijn solo-game heb ik inmiddels meer dan 1000 treinen rijden, en een 8-baans main netwerk :>
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F4QBoQq.png

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Wat is het idee van die haakse sproren in de rechterbovenhoek? Had je die niet beter diagonaal kunnen doen om het wisselen van spoor sneller te laten verlopen?

• SinergyX
Je bedoelt links bovenin? :P Dat zijn invoeg-stukken, werkt via speciale creaties van haakse stukken op de rails en combinatie signalen, waardoor treinen efficiënter kunnen invoegen.

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-10 23:08
Klopt, invoeg stukken met prioriteit voor de hoofdbaan. Aan deze invoegstroken zijn mijn depots aangesloten.

• Iooryz

Iooryz

iooryz

linksbovenin inderdaad. Het was nog vroeg hier.
Maar is er ergens nog een uitgebreidere uitleg over dat principe te vinden? Of heb je wat steekwoorden waar ik op kan zoeken in de OpenTTD wiki? Ik ben er wel benieuwd naar namelijk.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:17

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Iooryz schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:13:
linksbovenin inderdaad. Het was nog vroeg hier.
Maar is er ergens nog een uitgebreidere uitleg over dat principe te vinden? Of heb je wat steekwoorden waar ik op kan zoeken in de OpenTTD wiki? Ik ben er wel benieuwd naar namelijk.
https://wiki.openttd.org/Right-of-way_Merge

Cunning linguist.

• jean-claude
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Danku^

• SanderTje!
  • Niet online
Wel jammer dat het zo werkt eigenlijk :) Voelt toch als een soort hack..

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
SanderTje! schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:27:
:?
Juist mooi dat je het zo kan laten werken met de mogelijkheden die je hebt.

Cunning linguist.

• Onbekend
  • Nu online
Er bestaat wel patch voor programmeerbare seinen, maar ik heb het idee dat de hoofdontwikkelaars terughoudend zijn om nieuwe functionaliteit te implementeren.

• SinergyX
SanderTje! schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:27:
Dit is nog niets, zijn zaken nog veeeeeeeel complexer :P Minecraft heeft ook een hele scene voor dit soort 'mechanische if/else/Logic' systemen, waar je hele exotische zaken mee kan doen.

Er zijn aantal finals te vinden van de top servers waar echt ziekelijk complexe systemen gemaakt zijn, ikzelf heb er ook tijdje mee geëxperimenteerd, je kan echt leuke dingen doen binnen de 'basis' van de game (dus de 'standaard' openTTD zonder rare GRF). Van simpele stations waar treinen pas gaan laden tot er genoeg materials is tot overflow systemen om geen files te krijgen op je netwerk.

Zulke zaken behoren nu tot de core van de game en niet verplicht om te gebruiken (zoals eerdere versie de path-find signalen op kruisingen er nog niet standaard inzaten), je kan nog steeds je eigen makkelijke game spelen, maar gelijktijdig dus ook enorm complex gaan.

Er zijn ook complete if/else signalen en andere GRF mods, waar je bv ook een voorwaarde-load kan doen of zelfs stations kan skippen, 'omdat het kan'. Je enige limiet in zulke zaken is je eigen creativiteit en denkvermogen. Probleem daar vaak, je moet het ook correct gaan gebruiken, dus je gooit de moeilijkheid meteen een flink stuk omhoog.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 11-09-2014 17:45 ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Onbekend schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:43:
Er bestaat wel patch voor programmeerbare seinen, maar ik heb het idee dat de hoofdontwikkelaars terughoudend zijn om nieuwe functionaliteit te implementeren.
Niet echt. Ze zijn terughoudend in het implementeren van slechte of slecht onderhoudbare code. Want als ze het opnemen in de trunk zijn zij er verantwoordelijk voor.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Bart ® schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:28:
[...]

:?
Juist mooi dat je het zo kan laten werken met de mogelijkheden die je hebt.
Ik bedoel dat je 'nutteloze' rails naast tracks moet gaan bouwen om de priority aan te geven - dat ziet er een beetje vreemd uit. Liever had ik inderdaad programmeerbare signalen gezien, dat ziet er wat netter uit en je kunt wat efficienter je rails plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
SanderTje! schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:13:
[...]

Ik bedoel dat je 'nutteloze' rails naast tracks moet gaan bouwen om de priority aan te geven - dat ziet er een beetje vreemd uit. Liever had ik inderdaad programmeerbare signalen gezien, dat ziet er wat netter uit en je kunt wat efficienter je rails plaatsen :)
Vroeger had je niet eens pre-signals, toen kon je dit dus helemaal niet doen ;-). OpenTTD blijft constant in ontwikkeling, wie weet kan het in de toekomst nog mooier :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Bart ® schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:43:
Ze zijn terughoudend in het implementeren van slechte of slecht onderhoudbare code. Want als ze het opnemen in de trunk zijn zij er verantwoordelijk voor.
Er worden nu bijvoorbeeld door meerdere mensen aan aparte patches ontwikkeld, terwijl die de zelfde functionaliteit hebben.
Sommige zijn al vele jaren bezig om hun code werkend te houden i.v.m. aanpassingen in de trunk, terwijl deze code nooit in de trunk zal worden opgenomen. Vijf jaar is gewoon te lang om code apart te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Onbekend schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:20:
[...]

Er worden nu bijvoorbeeld door meerdere mensen aan aparte patches ontwikkeld, terwijl die de zelfde functionaliteit hebben.
Sommige zijn al vele jaren bezig om hun code werkend te houden i.v.m. aanpassingen in de trunk, terwijl deze code nooit in de trunk zal worden opgenomen. Vijf jaar is gewoon te lang om code apart te onderhouden.
Tja, een van de devvers loopt hier rond op tweakers, vraag het aan hem :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Hartelijk bedankt! Ik ga er vanavond eens mee aan de gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-10 23:02
Ik ben terug eens aangestoken door deze game. Welke NewGRFs zijn aangeraden om een nieuw spel te starten?

Ik heb wat naar deze LP zitten kijken en die spreekt me wel aan. Iemand ervaring met die NewGRFs dat hij gebruikt?

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Bij een restart doe ik denk ik ook wel weer een rondje mee. Of wil men weer een keer een coopgame ernaast gehost door mij?

Heb nu weer glasvezel, dus fatsoenlijke uploads :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik was gisteren mijn OpenTTD installaties aan het opschonen (alles kwam toch al uit 1 folder qua GRF etc), maar blijkbaar heb ik een (dacht ik) oude folder weggegooid waar blijkbaar huidige versies nog steeds GRF uit haalde. Nu zijn dus mijn save-games niet meer bruikbaar, maar is ergens nog te achterhalen welke hij mist? Savegame scherm zelf zegt enkel 'missing GRF', tot zover was ik ook al gekomen :P

Ik gok dat het de Japan train GRF was, maar heb beide uit de online library geprobeerd, werken allebei niet, dus gok dat het een oudere was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Suicyder schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:26:
Bij een restart doe ik denk ik ook wel weer een rondje mee. Of wil men weer een keer een coopgame ernaast gehost door mij?

Coop lijkt me wel eens leuk om te proberen en om van te leren. Maar hoe zit het in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Iooryz schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:32:
[...]

Coop lijkt me wel eens leuk om te proberen en om van te leren. Maar hoe zit het in elkaar?
Coop is 1 bedrijf met zijn allen, waarbij je een poging doet om alles op zo min mogelijk verschillende netwerken te laten rijden (er zijn altijd wel extra trajecten om te testen etc).
Door de constante groei van je netwerk en industrie moet je daardoor samen tot allerlei oplossingen om je netwerk niet vast te laten lopen.
SinergyX schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:36:
Ik was gisteren mijn OpenTTD installaties aan het opschonen (alles kwam toch al uit 1 folder qua GRF etc), maar blijkbaar heb ik een (dacht ik) oude folder weggegooid waar blijkbaar huidige versies nog steeds GRF uit haalde. Nu zijn dus mijn save-games niet meer bruikbaar, maar is ergens nog te achterhalen welke hij mist? Savegame scherm zelf zegt enkel 'missing GRF', tot zover was ik ook al gekomen :P

Ik gok dat het de Japan train GRF was, maar heb beide uit de online library geprobeerd, werken allebei niet, dus gok dat het een oudere was.
Ik heb even gezocht, maar kan niet zo snel een antwoord voor je vinden. Je zou verwachten ergens in de savegame, maar zonder aanduiding te kunnen vinden.... sja

[ Voor 43% gewijzigd door Suicyder op 16-09-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Een coopgame is wel weer een goed idee. De laatste game waarmee we de map in stukken hadden verdeeld was wel de beste optie om te spelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Zo dan!
Geen rare test, RC/Beta dingen. Eerst lekker gewoon, samen mensen en goederen over het spoor rammen.

Planningfase

De negende GoT OpenTTDcoöp-game! << Ja, gewoon verder tellen van de vorige keer!
[GoT] Coop #1 24/7 NL by Sui
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=86.92.59.88&port=3979&lang=en

Betrokkenen
code:
1
2
Suicyder    Host
...

Afspraken
code:
1
2
3
Iedereen bouwt een 512x512 vlak vol die hij kiest. Daarbuiten niet bouwen, dat is voor je buurman.
Dus als je coal van jouw vlak naar die van je buren wilt vervoeren, dan bouw je tot de grens, de rest je buurman. 
Let wel op dat je enigzins afspreekt hoeveel er overheen komt te rijden zodat de anderen niet verrast worden.

Settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Servernaam:                             [GoT] Coop #1 24/7 NL by Sui
Map grootte:                            1024x2048
Max voertuigen:                         1000
Max boten:                              0
Max vliegtuigen:                        0
Max. treinen:                           3000
Landschap:                              Temperate
NewGRF                                  Industrial stations Renewal
                                        Dutch Station set
                                        Dutch Station Addition Set
                                        City Stations
                                        Suburban Stations
                                        Japanese stations
                                        Logic train
OpenTTD versie:                         1.4.2 Stable
Maximale stationsbreedte:               32
Citygrid:                               3x3

Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: suicyder.servebeer.com

Downloadlocatie: http://www.openttd.org/en/download-stable
Kies zelf de juiste versie bij jouw besturingssysteem.

Planningfase

[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 16-09-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Ik wil wel mee doen met de Coop. Maar toch een paar vragen:
- de NewGRF's, ik neem aan dat de downloads daarvan wel op de wiki te vinden zijn.
- zijn er nog vaste tijden om te spelen, om zo het overleg te bevorderen?
- worden de grenzen aangegeven, of is het gewoon goed tellen met vakjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Iooryz schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:56:
Ik wil wel mee doen met de Coop. Maar toch een paar vragen:
- de NewGRF's, ik neem aan dat de downloads daarvan wel op de wiki te vinden zijn.
- zijn er nog vaste tijden om te spelen, om zo het overleg te bevorderen?
- worden de grenzen aangegeven, of is het gewoon goed tellen met vakjes?
1. Bij Multiplayer servers kan je de "lobby" in en daar klikken download missing content voor de GRF's
2. Geen vaste tijden, maar vaak zijn er wel mensen in de avonduren (althans was vorige keer zo)
3. Zal grenzen aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Linkt die server-info wel naar de juiste? daar staat IP 46.4.144.44:3980, toch iets anders dan jouw 86xxx.

Maar een coop lijkt me weer leuk :)

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 16-09-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:02
Wat een toeval! Ik doe mee!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
SinergyX schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:17:
Linkt die server-info wel naar de juiste? daar staat IP 46.4.144.44:3980, toch iets anders dan jouw 86xxx.

Maar een coop lijkt me weer leuk :)
Server draait nog niet, zal die updaten zodra het klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, ik doe ook mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Als er nog plek over is wil ik ook wel meedoen.

• Suicyder
Woensdag zal ik een start maken met de server.

Planningfase

De negende GoT OpenTTDcoöp-game! << Ja, gewoon verder tellen van de vorige keer!
Afbeeldingslocatie: http://dan-masek.eu/ottd/ottd_info.php?address=86.92.59.88&port=3979&lang=en

Betrokkenen
code:
1
2
3
4
5
6
Suicyder    Host/Speler
Onbekend    Speler
Iooryz      Speler
BeefHazard  Speler
MXRTXN      Speler
SinergyX    Speler

Afspraken
code:
1
2
3
Iedereen bouwt een 512x512 vlak vol die hij kiest. Daarbuiten niet bouwen, dat is voor je buurman.
Dus als je coal van jouw vlak naar die van je buren wilt vervoeren, dan bouw je tot de grens, de rest je buurman. 
Let wel op dat je enigzins afspreekt hoeveel er overheen komt te rijden zodat de anderen niet verrast worden.

Settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Max. treinen:                           5000
                                        Dutch Station set
                                        City Stations
                                        Suburban Stations
                                        Japanese stations
                                        Logic train

Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: suicyder.servebeer.com

Planningfase

• SinergyX
Ik zal nog even aankloten met m'n client, heb denk ik nu ook m'n OpenGFX naar z'n grootje geholpen. Normaal had ik 'originele kleuren' met wat nieuwe gebouwen, maar nu opeens heb ik ook een soort van vies-groen als gras en hebben farms opeens andere kleuren crops.

Terug naar 'original' krijg ik wel de juiste kleuren, maar ook de originele huisjes weer.

Dit groen is het nu geworden
http://4.bp.blogspot.com/...1_WQ/s1600/Naamloos-1.png

Terwijl het altijd dit was:
http://upload.wikimedia.o...b/b4/OpenTTD-1.2.3-en.png
(dit is dus met originele kleuren maar wel dacht ik opengfx huisjes).

Kwam met toeval dit tegen, lijkt me ook stoer :D
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=22&t=40304

• Suicyder
SinergyX schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:20:
Ik zal nog even aankloten met m'n client, heb denk ik nu ook m'n OpenGFX naar z'n grootje geholpen. Normaal had ik 'originele kleuren' met wat nieuwe gebouwen, maar nu opeens heb ik ook een soort van vies-groen als gras en hebben farms opeens andere kleuren crops.

Terug naar 'original' krijg ik wel de juiste kleuren, maar ook de originele huisjes weer.

Dit groen is het nu geworden
http://4.bp.blogspot.com/...1_WQ/s1600/Naamloos-1.png

Terwijl het altijd dit was:
http://upload.wikimedia.o...b/b4/OpenTTD-1.2.3-en.png
(dit is dus met originele kleuren maar wel dacht ik opengfx huisjes).
De 1e is Arctic en de 2e is Temperate map type.

• Mevius

Het kriebelt bij mij ook alweer een tijdje maar ik heb geen tijd!!! :'(

Tijd voor maken zeggen ze dan toch? :9

• Suicyder
Ach en als je anders een vlak samen met iemand wilt vullen kan dat ook vast wel, zolang het maar bekend is. 2 mensen die minder tijd hebben kunnen allicht prima 1 vak vullen.

Als ik eenmaal begin met bouwen zit mijne zo vol :P (daarnaast heb ik lekker 1e keus)

• SinergyX
Suicyder schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:13:
[...]

De 1e is Arctic en de 2e is Temperate map type.
Daar zit dus mijn probleem, als ik gewoon een temperate start, krijg ik dus 'arctic' kleurtjes (maar zonder sneeuw en geen 'rare' fabrieken, gewoon de standaard set uit Temperate).

• Mevius
Suicyder schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:35:
Als ik eenmaal begin met bouwen zit mijne zo vol :P
Ja precies, dat probleem heb ik ook. Als ik een 'uurtje' de tijd heb zit er zo de hele avond achter en ga pas slapen wanneer ik zeker weet dat ik het veilig kan achterlaten! Laat dat in OpenTTD dus bijna nooit zijn! :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mevius op 17-09-2014 13:38 ]

• Suicyder
Mevius schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:37:
[...]

Ja precies, dat probleem heb ik ook. Als ik een 'uurtje' de tijd heb zit er zo de hele avond achter en ga pas slapen wanneer ik zeker weet dat ik het veilig kan achterlaten! Laat dat in OpenTTD dus bijna nooit zijn! :P
Mijn bouwtempo is gigantisch hoog (en XL tracks/stations), vraag maar rond :P

• Suicyder

Server wachtwoord -> Tweak3rs

Betrokkenen
code:
1
2
3
4
5
6
7
Suicyder    Host/Speler
Onbekend    Speler
Iooryz      Speler
BeefHazard  Speler
MXRTXN      Speler
SinergyX    Speler
Venxir (2x) Speler

Afspraken
code:
1
2
3
4
Logic train is niet voor vervoer, puur voor logic trajecten mocht je daar gebruik van willen maken.

Settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Max. treinen:                           5000
                                        Dutch Station set
                                        City Stations
                                        Suburban Stations
                                        Japanese stations
                                        Logic train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Het loopt al lekker! En ik heb ook al wat nieuwe dingen geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03 21:52
Is er ook een mogelijkheid dat je mee kan kijken op die server? Ik ben er nog maar net mee begonnen en zou graag een keer zien hoe jullie het aanpakken.

Edit: optie al gevonden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Maxustiti op 19-09-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zag dat er eentje extreem creatief was geweest met busjes in een stad. :D

Ik behoud mijn electrisch/mono/mag lijn, extra uitdaging om op 1 van die 3 weer een aftakking te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Probeer alsjeblieft het reconnecten tot een minimum te houden, constant connecten en disconnecten.
Dit zet namelijk iedere keer weer de game op pauze

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:34

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Ik wilde even komen kijken hoe de pro's het spelen, maar er verschijnen geen servers in m'n lijst? Bekend probleem, of doe ik iets niet goed. Ik ben eerder via deze manier op andere servers geweest.

Coding in the cold; <brrrrr />

• Onbekend
  • Nu online
Staat er toevallig nog een filter bovenin ingevuld?

En het knopje "Find servers" geeft geen resultaten?

• Belindo

Belindo

Filter is leeg, en ook op de Find Servers knop gedrukt. Ik heb de laatste versie (1.4.2)

Ik heb wel handmatig de GoT server kunnen toevoegen dmv. het IP. Maar vind geen andere servers, en IP adresjes gokken wordt lastig :P

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-10 18:08
Ook hier het spel naar jaren weer eens opgepakt. Zag dat er ondertussen 2 base graphics zijn. OpenGFX en ZBase. Welke heeft de voorkeur. En nog andere NewGrf die een must zijn voor een weer startende ervaren TTD speler.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
@belindo Je kunt altijd de master serverlist doorkijken op de OpenTTD.org site. Verder: poorten open op je (hardware) firewall?

@cvs Wat voor soort spel zoek je? Wil je alleen lomp vracht vervoeren, dan gebruik je nuts, wil je Nederland nabouwen, dan gebruik je Dutch Trainset. Er is geen antwoord te geven op je vraag zonder te weten wat jij wilt. Welke ik zelf voor veel spellen gebruik zijn:
• 2CC
• TTRS
• EGRVTS
• FISH
• AV8
• FIRS
• Base cost modifier
• Burst op removal en terrain editing laag! is geen NewGRF
• Rocks for transmitter
• Bigger train depot
• ISR
• Nutracks
• Metro tracks

[ Voor 68% gewijzigd door Arie- op 20-09-2014 10:20 ]

• Belindo

Belindo

Hmm, bleek linksbovenin een 'Advertised' menuutje te zijn. Even van No naar Yes gezet, en nu zie ik de lijst met servers weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Ik zag je gisteren inderdaad even voorbijkomen, Belindo. Wat vond je er van?

• Suicyder
Kijkende naar de activiteit op de server, de berichten op de DM.
Is het wijsheid een nieuwe ronde te starten?

Sowieso veel vraag naar een ronde met een trainset zonder maglev/monorail.
Ik zou het erg leuk vinden een keer een PAX game te doen, misschien zonder vaste vlakken, maar 1 groot netwerk maken (dus geen losse trajecten).
Pagina: 1 ... 48 ... 53 Laatste