versie 1.4.3 is daarstraks gelaunched!
Ik ben geen voorstander van om alles (zomaar) aan elkaar te koppelen. Als er ergens een opstopping ontstaat (door 1 persoon) werkt dat meteen bij iedereen door. Ik zie veel liever overstapstations zodat de kleinere lijntjes niet direct in contact staan met de hoofdlijnen.
Vaste vlakken hoeft wat mij betreft niet, maar misschien is het mogelijk dat mensen zelf willekeurige steden kunnen kiezen om die van het benodigde transport te laten voorzien. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Is het ook mogelijk om de city-factor op 1:1 te zetten zodat elke plaats een stad is?
En ook de groei van steden een stuk lager zetten? Na 1 dag niet spelen is het spel 50 jaar verder en dan zijn steden vaak al te snel gegroeid....
Edit:
Met TTDPatch had ik de DBSet geïnstalleerd en was vrij uitgebreid. Is deze ook beschikbaar voor OpenTTD?
Vaste vlakken hoeft wat mij betreft niet, maar misschien is het mogelijk dat mensen zelf willekeurige steden kunnen kiezen om die van het benodigde transport te laten voorzien. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Is het ook mogelijk om de city-factor op 1:1 te zetten zodat elke plaats een stad is?
En ook de groei van steden een stuk lager zetten? Na 1 dag niet spelen is het spel 50 jaar verder en dan zijn steden vaak al te snel gegroeid....
Edit:
Met TTDPatch had ik de DBSet geïnstalleerd en was vrij uitgebreid. Is deze ook beschikbaar voor OpenTTD?
[ Voor 7% gewijzigd door Onbekend op 24-09-2014 22:16 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Nja als je wilt verdelen zou ik alsnog bezig met vlakken+verdeling, voorkom je ook ellende van elkaar.
Maar zou men dan het liefste puur PAX doen met Japanese set bijvoorbeeld? (en natuurlijk cargodest).
Maar zou men dan het liefste puur PAX doen met Japanese set bijvoorbeeld? (en natuurlijk cargodest).
Vooral interessant hoe jullie met het spoor werken. Ik loop zelf altijd vast bij het invoegen van treinen en het kruisen van spoorwegen. Het lijkt bij mij altijd goed te gaan, totdat ik ineens de melding krijg dat er ene trein vast zit, ga je kijken, staat daar alles vast.Iooryz schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:59:
Ik zag je gisteren inderdaad even voorbijkomen, Belindo. Wat vond je er van?
Zal van het weekend weer eens observeren en leren.
Coding in the cold; <brrrrr />
Ik ga denk ik (vrij zeker) vandaag ergens de coopgame een herstart geven, maar ik zal de oude als savegame beschikbaar stellen.
Even voor Belindo, mijn netwerkjes links op de kaart zijn pure overkill geweest en niet perfect uitgewerkt. Een volgende game moet het wat netter allemaal en minder overdreven.
edit:
Nog even wat rond gekeken naar train sets. Volgens mij is de Dutch Train Set (2.0) het meest interessant.
Misschien NuTracks erbij voor wat trackvariatie?
Even voor Belindo, mijn netwerkjes links op de kaart zijn pure overkill geweest en niet perfect uitgewerkt. Een volgende game moet het wat netter allemaal en minder overdreven.
edit:
Nog even wat rond gekeken naar train sets. Volgens mij is de Dutch Train Set (2.0) het meest interessant.
Misschien NuTracks erbij voor wat trackvariatie?
[ Voor 21% gewijzigd door Suicyder op 25-09-2014 11:00 ]
Ik doe graag mee met een volgende ronde, maar kan pas vanaf zondag spelen.
Samenwerken lijkt mij erg leuk. De openttdcoop wiki is een goede handleiding hoe met hubs e.d. om te gaan
Dat moeten we eerst aan een mainline beginnen door de map heen en ook TL(Train Length) afspreken en signal interval. Ik doe persoonlijk een signaal met een interval van 1, dus |-|-|-|.
Ik doe graag mee met een nieuwe ronde.
Dat moeten we eerst aan een mainline beginnen door de map heen en ook TL(Train Length) afspreken en signal interval. Ik doe persoonlijk een signaal met een interval van 1, dus |-|-|-|.
Ik doe graag mee met een nieuwe ronde.
If it aint broke, fix it till it is!
1 is op elke tile, volgens mij bedoel je 2, dus 1 wel, 1 niet, 1 wel, 1 niet, etc..
Je hebt gelijk!
Signaalinterval van 2 is niet handig. Dan krijg je files bij bruggen en tunnels.
Cunning linguist.
Niet als je doubling gebruikt en de line sync behoudt.
Moet je daar wel ruimte voor hebben. Maar dan zou het kunnen ja.
Cunning linguist.
Daar zou wel ruimte voor kunnen zijn.
De max. lengte van de treinen mag wat mij betreft ook op 6 gezet mogen worden.
De max. lengte van de treinen mag wat mij betreft ook op 6 gezet mogen worden.
Ik ga even op de huidige server hangen.
Wie wil praten over de komende ronde, kom vooral langs, dan beslis ik niet alles zelf
edit:
Huidige plan
CargoDest Pax
Zelfde mapsize, met vlakken voor verdeling (je mag elkaar helpen, vragen stellen etc natuurlijk of gewoon samenwerken in overleg).
Per vlak een hubstation waar je passagiers kan droppen
Treinen tot max 6 lang binnen je eigen vlak. Treinen tussen hubs mogelijk langer.
Dutch Train Set
Station grf's want het oog wil ook wat
Wie wil praten over de komende ronde, kom vooral langs, dan beslis ik niet alles zelf
edit:
Huidige plan
CargoDest Pax
Zelfde mapsize, met vlakken voor verdeling (je mag elkaar helpen, vragen stellen etc natuurlijk of gewoon samenwerken in overleg).
Per vlak een hubstation waar je passagiers kan droppen
Treinen tot max 6 lang binnen je eigen vlak. Treinen tussen hubs mogelijk langer.
Dutch Train Set
Station grf's want het oog wil ook wat
[ Voor 58% gewijzigd door Suicyder op 25-09-2014 19:32 ]
Ziet er uit als een puik plan. Tussen hubs wil je inderdaad wel treinen die langer zijn dan 6. Maar daar moet je met je spoor dan wel rekening mee houden.
Wanneer heb je de server up?
Straks, ga er zo aan beginnen.
edit:
work in progress
edit:
work in progress
[ Voor 31% gewijzigd door Suicyder op 26-09-2014 20:43 ]
En daar is hij dan, ronde nummerrrrrrrr 10tientiennnnn10!!
De tiende GoT OpenTTDcoöp-game!
Betrokkenen
Afspraken
Settings
Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: suicyder.servebeer.com
Downloadlocatie: http://www.openttd.org/en/download-stable
Kies zelf de juiste versie bij jouw besturingssysteem.
De tiende GoT OpenTTDcoöp-game!
Betrokkenen
code:
1
2
3
4
5
| Suicyder Host/Speler Onbekend Speler Iooryz Speler Venxir Speler MacGrumpy Speler |
Afspraken
code:
1
2
3
| Iedereen bouwt een 512x512 vlak vol die hij kiest. Daarbuiten niet bouwen, dat is voor je buurman. Dus als je coal van jouw vlak naar die van je buren wilt vervoeren, dan bouw je tot de grens, de rest je buurman. Let wel op dat je enigzins afspreekt hoeveel er overheen komt te rijden zodat de anderen niet verrast worden. |
Settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Servernaam: [GoT] Coop #1 24/7 NL by Sui Map grootte: 1024x2048 Max voertuigen: 0 Max boten: 0 Max vliegtuigen: 0 Max. treinen: 5000 Max. Train length 6 Max. Hub train length 12 Landschap: Temperate NewGRF Dutch Train Set 2 Industrial stations Renewal Dutch Station set Dutch Station Addition Set City Stations Suburban Stations Japanese stations OpenTTD versie: 1.4.3 Stable Maximale stationsbreedte: 32 Citygrid: 3x3 |
Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: suicyder.servebeer.com
[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 26-09-2014 21:29 ]
Server password is Tweak3rs, company password op aanvraag
Ik zie dat bijna de helft van de treinen verlies maken, waaronder mijn treinen. (Gemiddeld maken ze wel een beetje winst.)
Is dit op den duur wel houdbaar, of gaat de inflatie een enorme rol spelen?
Is dit op den duur wel houdbaar, of gaat de inflatie een enorme rol spelen?
Boel sleutelwerk, treinen wegmikken etc. weer winst.
Mede door 2 moneytrajecten die ik er maar bij heb gezet... (grofweg 45-50m extra erdoor)
Mede door 2 moneytrajecten die ik er maar bij heb gezet... (grofweg 45-50m extra erdoor)
Het liep gisteren al een stuk beter. Alleen die kleine treintjes van 2 lang zijn nog een (erg) vreemde eend in de bijt.
Wat was het verschil met de vorige game? Dutch train is dan gelimiteerd aan gewoon rails? (of ook die 12/125kv rails?).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heb even de server gespectate. Helaas doen die custom train models het niet zo goed bij mijn mooie z-base graphics
.
Geinig map alleen Industries none? Treinen die 160 stations langs gaan
. Zelf zou ik de game nooit zo spelen, ik ben meer een optimizer. Dus liever 600M winst met een fractie van het gebruikte treinen. Maar het ziet er wel grappig uit
.

Geinig map alleen Industries none? Treinen die 160 stations langs gaan
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Je kunt wel meespelen.
Kies een leeg vlak uit en laat daar zo min mogelijk treinen rijden met max. winst.
Kies een leeg vlak uit en laat daar zo min mogelijk treinen rijden met max. winst.
We liepen er al een beetje tegenaan volgens mij.
De PAX game wordt vrijwel niet meer op ingelogd en hebben al geprobeerd wat dingen her en der te bedenken voor een volgende game.
Voor een volgende game heb ik een paar vraagjes, want ik weet niet zo goed wat we willen in de volgende game.
Poll: Wat voor industrie?
• Standaard
• FIRS
• ECS
• YETI

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Welke trainset?
• Standaard
• North American Renewal Set (NARS)
• Dutch Trainset
• Japanese Trainset
• NUTS Unrealistic Train Set
• Anders, namelijk ....

Poll: Verdeling
• Vlakken
• Per industrie
• Aantal mensen per industrie
• Anders, namelijk...

De PAX game wordt vrijwel niet meer op ingelogd en hebben al geprobeerd wat dingen her en der te bedenken voor een volgende game.
Voor een volgende game heb ik een paar vraagjes, want ik weet niet zo goed wat we willen in de volgende game.
Poll: Wat voor industrie?
• Standaard
• FIRS
• ECS
• YETI
Poll: Welke trainset?
• Standaard
• North American Renewal Set (NARS)
• Dutch Trainset
• Japanese Trainset
• NUTS Unrealistic Train Set
• Anders, namelijk ....
Poll: Verdeling
• Vlakken
• Per industrie
• Aantal mensen per industrie
• Anders, namelijk...
Het liep inderdaad een beetje tegen het einde met de pasagiers. Er was ook weinig meer te behalen in mijn vlak. (En ik was een weekendje weg)
Qua trainset maakt het me weinig uit, ik heb er nog te weinig ervaring mee.
Qua trainset maakt het me weinig uit, ik heb er nog te weinig ervaring mee.
Kan growth/economie niet wat 'lager'? Coalmines met 2000+ per maand (en dan er 4 hebben) of steden die in krap 100 jaar 200k+ inwoners hebben, ik kan me bij mn eigen games niet herinneren dat ik ooit zulke cijfers haalde.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Er zal sowieso wat minder industrie/towns zijn dan 2 games terug.
Ik ben persoonlijk wel weer eens voor een andere setup, industrie of trainset. Beide niet zozeer.
edit:
Sowieso hoop ik op wat meer teamplay, dus bij vlakken ook op meer uitwisseling van resources. Ik mis dat nog een beetje.
Ik ben persoonlijk wel weer eens voor een andere setup, industrie of trainset. Beide niet zozeer.
edit:
Sowieso hoop ik op wat meer teamplay, dus bij vlakken ook op meer uitwisseling van resources. Ik mis dat nog een beetje.
[ Voor 28% gewijzigd door Suicyder op 06-10-2014 10:28 ]
Teamplay is wel handig inderdaad. Maar dan is teamspeak ook wel handig om te gebruiken. Nu zat ik er vaak alleen met Suicyder. Daarnaast is het misschien handig als mensen hun verwachte online tijd ook even doorgeven? Als je als avondspeler naast een speler zit dit alleen overdag speelt, dan werkt dat toch wat lastiger samen.
Ok er hebben toch al aardig wat mensen hun stem uit gebracht.
Ik ga later de nieuwe ronde wel starten, denk tussen 19:00 en 20:00.
Is er iemand die een chain samen met mij wil spelen? Met het oog op mijn halve aanwezigheid
Ik ga later de nieuwe ronde wel starten, denk tussen 19:00 en 20:00.
Is er iemand die een chain samen met mij wil spelen? Met het oog op mijn halve aanwezigheid
Industrie is het volledige rondje, of 1 aspect? (bv ore->steel->goods->stad, of enkel 1 hiervan?)
Kan iemand mij even het wachtwoord via DM sturen?
Is hier al een paar keer voorbij gekomen, gewoon één of twee pagina's terug kijkensdk1985 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:52:
Kan iemand mij even het wachtwoord via DM sturen?
In mijn ogen is per industrie het beste uit te werken per chain. Maar hoeft niet zo te zijn.SinergyX schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:38:
Industrie is het volledige rondje, of 1 aspect? (bv ore->steel->goods->stad, of enkel 1 hiervan?)
Ik heb per ongeluk verkeerd gestemd. De keuzes stonden dus er boven i.p.v. er onder....
Mijn voorkeur is standaard industrie op een temperate map.
Trainset: Iron Horse (zonder wagonlimits)
En wat mij betreft mag iedereen overal een station neerzetten om iets te gaan vervoeren.
We kunnen wel een regel instellen: Zet jouw naam vooraan in de stationsnaam. In dat geval zal niemand anders jouw station aanpassen. Staat er geen naam in, dan mag iedereen die vrij naar eigen inzicht verbeteren.
Mijn voorkeur is standaard industrie op een temperate map.
Trainset: Iron Horse (zonder wagonlimits)
En wat mij betreft mag iedereen overal een station neerzetten om iets te gaan vervoeren.
We kunnen wel een regel instellen: Zet jouw naam vooraan in de stationsnaam. In dat geval zal niemand anders jouw station aanpassen. Staat er geen naam in, dan mag iedereen die vrij naar eigen inzicht verbeteren.
Heb het over het company password.Chris7 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:02:
[...]
Is hier al een paar keer voorbij gekomen, gewoon één of twee pagina's terug kijken.
Goed oude game is uit, ga nu beginnen met de volgende opzetten.
Volgens de stemming komt er standaard industrie, NARS trainset en wordt er per industrie (of chain?) vervoerd.
Ik ben wel bereikbaar via de TS3
edit:
Savegames Game 09 en 10
Volgens de stemming komt er standaard industrie, NARS trainset en wordt er per industrie (of chain?) vervoerd.
Ik ben wel bereikbaar via de TS3
edit:
Savegames Game 09 en 10
[ Voor 21% gewijzigd door Suicyder op 06-10-2014 19:53 ]
De 11e GoT OpenTTDcoöp-game!
Betrokkenen
Afspraken
Settings
Spectate/server wachtwoord : Tweak3rs
Om te joinen even vragen hier in het topic (of ingame), het company wachtwoord volgt vervolgens via DM.
Betrokkenen
code:
1
2
3
4
5
6
| Suicyder Host/Speler Onbekend Speler DD Speler Iooryz Speler sdk Speler Leondendungen Speler |
Afspraken
code:
1
2
| Iedere speler kiest een industrietype om mee te spelen. Zet deze in de spelerslijst. Mochten we onverhoopt industrie tekort komen, zoek dan iemand om mee samen te werken. |
Settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Servernaam: [GoT] Coop #1 24/7 NL by Sui Map grootte: 2045x1024 Max voertuigen: 0 Max boten: 0 Max vliegtuigen: 0 Max. treinen: 5000 Max. Train length 7 Landschap: Temperate NewGRF NARS v2 OpenGFX + Industries Dutch Train Set 2 Industrial stations Renewal Dutch Station set Dutch Station Addition Set City Stations Suburban Stations Japanese stations OpenTTD versie: 1.4.3 Stable Maximale stationsbreedte: 32 Citygrid: 3x3 |
Om te joinen even vragen hier in het topic (of ingame), het company wachtwoord volgt vervolgens via DM.
Ik schuif vanavond graag weer aan als er nog plek is.
Ik heb nog niet zoveel ervaring met Online spelen maar zou graag een keer deelnemen aan een online spel. Is er op deze server nog een plekje voor een beginner?
Ja hoor, plek genoeg en als je niet genoeg vertrouwen er in hebt kan je altijd met iemand samen gaan werken.Leondendungen schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:29:
Ik heb nog niet zoveel ervaring met Online spelen maar zou graag een keer deelnemen aan een online spel. Is er op deze server nog een plekje voor een beginner?
Je DM staat uit. Poke even ingame bij iemand die in de company zit voor het wachtwoord.
[ Voor 63% gewijzigd door Suicyder op 07-10-2014 15:18 ]
Ik zie dat 10 mensen hebben mee hebben gedaan voor de votes. Ik tel op dit moment 5 daadwerkelijke spelers, waar zijn die andere 5 ineens gebleven?
Het lijkt mij ook leuk om mee te doen. Ik heb OpenTTD in single player gespeeld maar nooit in een co-op, dus ik zou wel willen hoe het precies gaat.
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Zo zijn we er allemaal wel eens ingerold. Ik vermoed dat Suicyder jullie het wachtwoord voor de company zal sturen. Als er iemand online is, kun je het ook ingame vragen.
Ik begrijp van meerdere kanten dat de game wat moeilijk begint te lopen.
Wil men dat ik hem nog een tijdje door draai of dat ik liever plannen ga maken voor (alweer) een nieuwe game
Wil men dat ik hem nog een tijdje door draai of dat ik liever plannen ga maken voor (alweer) een nieuwe game
Het zou leuk zijn als de game (of een nieuwe) bijvoorbeeld 1000 jaar kan doorlopen zodat het spel gewoon enkele weken draait.
Als elke week een nieuwe game wordt gestart zit er verder weinig uitdaging in.
Is de traagheid niet te voorkomen als de mapgrootte een stuk kleiner is zoals 512 x 1024?
Verder zie ik dat veel korte treinen verlies maken. Zou dat met de inflatie te maken kunnen hebben?
Als elke week een nieuwe game wordt gestart zit er verder weinig uitdaging in.
Is de traagheid niet te voorkomen als de mapgrootte een stuk kleiner is zoals 512 x 1024?
Verder zie ik dat veel korte treinen verlies maken. Zou dat met de inflatie te maken kunnen hebben?
Mijn plan is een volgende game 512x512 te doen, dan maar minder ruimte, maar het huidige wordt inderdaad belachelijk
Hij doet het eigenlijk prima nu. Heb daardoor het idee dat het met name voorkomt als er een bepaalde speler in de server zit.
Voor mijn gevoel loopt het ook aardig, alleen als er spelers bijkomen of hij slaat automatisch op staat het spel naar mijn idee vrij lang stil.
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Automatisch opslaan is een client instelling. Dus dat kan je op 1y zetten ofzo.
Ik had gisteren suggesties van iemand verwacht voor een volgende ronde.
Ik ben zelf aan het denken aan een 512x512 of 1024x256 kaart met een trainset die fatsoenlijke hoeveelheden power geeft en redelijke(of goede) snelheden.
Daarnaast zat ik daarbij te denken alles als 1 groot netwerk te laten bouwen en dan steeds maar updaten waar nodig (oplossingniveau omhoog).
Daarbij wel dingen als vaste signaldistance en max trainlength.
Ik ben zelf aan het denken aan een 512x512 of 1024x256 kaart met een trainset die fatsoenlijke hoeveelheden power geeft en redelijke(of goede) snelheden.
Daarnaast zat ik daarbij te denken alles als 1 groot netwerk te laten bouwen en dan steeds maar updaten waar nodig (oplossingniveau omhoog).
Daarbij wel dingen als vaste signaldistance en max trainlength.
OK, mijn voorkeur:
512x512 temperate climate met vlak terrein en weinig steden.
Standaard treinset met treinen van max. 6 lang. Treinen met 2xLev3 laten rijden en geen Lev4.
Stationsspread max. 18.
Signaalafstand van 4, ook in tunnels en op bruggen.
Inflatie uit.
Ik wil wel verder treinen korte routes laten nemen i.p.v. treinen verplicht een grote omweg te laten volgen.
512x512 temperate climate met vlak terrein en weinig steden.
Standaard treinset met treinen van max. 6 lang. Treinen met 2xLev3 laten rijden en geen Lev4.
Stationsspread max. 18.
Signaalafstand van 4, ook in tunnels en op bruggen.
Inflatie uit.
Ik wil wel verder treinen korte routes laten nemen i.p.v. treinen verplicht een grote omweg te laten volgen.
Kortere treinen>Meer treinen>Sneller lag. De huidige game had wel treinen van 10+ kunnen gebruiken. Dat zou bij mijn hubs een hoop treinen besparen.
Ik ga me vanmiddag ook nog eens geven aan deze game
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Met kortere treinen is wel een stuk eenvoudiger om stations en kruispunten te bouwen. Zeker voor de mensen die nog niet zo ervaren zijn zou dat kunnen schelen.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Je bepaalt toch zelf hoe lang je trein wordt?
Ik zie dat de traagheid in de game voornamelijk wordt veroorzaakt hoeveel elementen er op het scherm getekend moeten worden. Het verschil in lag tussen een trein van 2 locs + 10 wagons en twee treinen van elk 1 loc en 5 wagons is niet (of nauwelijks) te zien.sdk1985 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:17:
Kortere treinen>Meer treinen>Sneller lag. De huidige game had wel treinen van 10+ kunnen gebruiken. Dat zou bij mijn hubs een hoop treinen besparen.
Verder zie ik wel dat hoe vaker treinen over kruispunten heen moeten rijden, het spel steeds trager wordt. Immers, elk kruispunt moet doorgerekend worden. Hiermee heeft een lange trein t.o. twee kortere treinen een heel klein voordeel. Bij grote kruispunten (veel rails met weinig seinen) is het positieve effect van langere treinen goed merkbaar t.o. meer kortere treinen.
Maar dit weegt niet op t.o. het aantal objecten wat in een game tegelijkertijd getekend moet worden.
Suicyder en ik ontdekte ook dat op bepaalde routes het vol stond met path based signals, terwijl de gewone standaard seinen prima volstaan op rechte stukken. Path based signals heb je alleen bij stations nodig aangezien ze in feite alle drie de pre-signals vervangen.
Traagheid: Het is inderdaad waar dat de grootst vertragende factor tijdens spelen vaak de op het scherm te tekenen elementen zijn. Als ik mij niet vergis, gaat deze flyspray post daar over: het blijkt moeilijk te zijn dit te versnellen. Het is alleen wel zo dat als de server het zelf niet meer bij kan benen het door een te grote hoeveelheid voertuigen of komt, laadt voor de grap deze prozone save maar eens. Je computer gaat het niet trekken
. Oh ja: boten zijn dodelijk voor de performance.
Seinen: Ik weet niet of Thierry88 bedoelt dat PBS seinen 'zwaarder' zijn dan block seinen, maar dit is een fabel volgens de ontwikkelaars. Als je er van overtuigd bent dat dit wel het geval is, dan zijn ze op tt-forums.net dol op een eventueel opgeslagen spel waaruit dit blijkt
.
Seinen: Ik weet niet of Thierry88 bedoelt dat PBS seinen 'zwaarder' zijn dan block seinen, maar dit is een fabel volgens de ontwikkelaars. Als je er van overtuigd bent dat dit wel het geval is, dan zijn ze op tt-forums.net dol op een eventueel opgeslagen spel waaruit dit blijkt
PBS seinen maken je game niet trager, wel kan je server een max aantal PBS calculaties per tick maken. Ga je daar overheen zal je treinen krijgen die soms moeten wachten op groen licht terwijl er al wel ruimte was, puur doordat je PBS calculatie nog niet in die tick uitgevoerd kon worden.
Anders maximaal 1000 treinen. Vervolgens verdelen over de spelers. Bijvoorbeeld 200 treinen per speler?
De 1000 treinenlimiet is wel een goed idee.
Als alles aan elkaar hangt is het wel lastig om alle spelers precies 200 treinen toe te bedelen. We kunnen wel als we aan de limiet van 1000 treinen zitten steeds de treinen die de minste winst maken weer weggooien zodat we gewoon door kunnen spelen.
PBS-seinen hebben inderdaad eerder een slechtere invloed op de treinenloop dan op de performance. Zelf ben ik met het testen met PBS iets vreemds tegen gekomen wat treincrashes veroorzaakt wat volgens mij niet zou moeten. Maar dat ben ik nog eventjes aan het uitzoeken of dat zo hoort.
Als alles aan elkaar hangt is het wel lastig om alle spelers precies 200 treinen toe te bedelen. We kunnen wel als we aan de limiet van 1000 treinen zitten steeds de treinen die de minste winst maken weer weggooien zodat we gewoon door kunnen spelen.
PBS-seinen hebben inderdaad eerder een slechtere invloed op de treinenloop dan op de performance. Zelf ben ik met het testen met PBS iets vreemds tegen gekomen wat treincrashes veroorzaakt wat volgens mij niet zou moeten. Maar dat ben ik nog eventjes aan het uitzoeken of dat zo hoort.
Er gaat inderdaad iets fout bij het plaatsen van PBS seinen. 
Als er verder geen nieuwe (betere?) suggesties binnen komen, mag wat mij betreft een nieuwe game gestart worden.
Als er verder geen nieuwe (betere?) suggesties binnen komen, mag wat mij betreft een nieuwe game gestart worden.
Zoals gezegd zijn boten killing voor de performance, weet niet of die aan staan op de server?
Cunning linguist.
Boten staan standaard uit op de server. Ditmaal eenmalig vliegtuigen aan gehad, er zijn er wel 70 ofzo
Ik zal vandaag of morgen de nieuwe ronde starten. Hoopte op nog wat meer suggesties, maar die laten op zich wachten.
edit:
Niemand die een por heeft gegeven dat de server offline was
Blijkbaar vond Windows het belangrijk om te rebooten... zonder autoupdates aan te hebben.
edit2:
Alvorens ik start nog wel een lijstje van mijn voorkeuren
512x512 temperate
weinig steden, industrie
NUTS Trainset met Hellbender als trein (vanaf 2037)
Stationsspread 18
Signaalafstand van 4
Liefst zou ik een versie hebben met signals in tunnels en op bruggen, maar dan moeten we afwijken van de standaard versie.
edit3:
Trainlength vergeten, die op 5
Ik zal vandaag of morgen de nieuwe ronde starten. Hoopte op nog wat meer suggesties, maar die laten op zich wachten.
edit:
Niemand die een por heeft gegeven dat de server offline was
Blijkbaar vond Windows het belangrijk om te rebooten... zonder autoupdates aan te hebben.
edit2:
Alvorens ik start nog wel een lijstje van mijn voorkeuren
512x512 temperate
weinig steden, industrie
NUTS Trainset met Hellbender als trein (vanaf 2037)
Stationsspread 18
Signaalafstand van 4
Liefst zou ik een versie hebben met signals in tunnels en op bruggen, maar dan moeten we afwijken van de standaard versie.
edit3:
Trainlength vergeten, die op 5
[ Voor 59% gewijzigd door Suicyder op 17-10-2014 15:54 ]
Ik moet serieus zeggen dat ik eergisteren naar een GoT server heb gezocht om nog eens wat te oefenen met OPENTTD. Op dat moment vond ik alleen de Coop server. Ik dacht dat de overige servers allemaal down waren ofwel niet meer bestonden.
Suggesties heb ik eigenlijk niet echt. Maar vind het in het begin altijd wel handig om wat geld binnen te harken met vliegtuigen. Maar als de server daar slecht van gaat lopen moet je die zeker niet toevoegen. Misschien een map van 1024x1024 of wordt hij daar te "laggy" van?
Suggesties heb ik eigenlijk niet echt. Maar vind het in het begin altijd wel handig om wat geld binnen te harken met vliegtuigen. Maar als de server daar slecht van gaat lopen moet je die zeker niet toevoegen. Misschien een map van 1024x1024 of wordt hij daar te "laggy" van?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Als je alle treinen in een groep zet per player dan kun je het vrij eenvoudig bij houden. Is alleen voor jezelf wat lastiger omdat je dan lastiger kunt onthouden welke trein op welke rit zit.Onbekend schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:41:
Als alles aan elkaar hangt is het wel lastig om alle spelers precies 200 treinen toe te bedelen.
Als je alle treinen in een groep zet per player dan kun je het vrij eenvoudig bij houden. Is alleen voor jezelf wat lastiger omdat je dan lastiger kunt onthouden welke trein op welke rit zit.Onbekend schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:41:
Als alles aan elkaar hangt is het wel lastig om alle spelers precies 200 treinen toe te bedelen.
Gaan we werken met een centraal netwerk waar iedereen op aansluit of doen we net als in ronde 11 dat ieder zijn eigen lijnen bouwt? Ik vond het op het einde wel erg chaotisch met ieder een eigen netwerk door de gehele map dat via bruggen en tunnels maar elkaar moest kruisen waardoor de ruimte erg beperkt werd, zeker als je bruggen en tunnels dubbel wilt uitvoeren om delays te voorkomen.
De wiki.openttdcoop.org heeft best interessante artikelen over main lines, sidelines, hubs etc.
Van meerdere industrieën is het eindproduct "goods" (olie, boerderijen, staal, hout), die zouden naar een centrale hub gebracht kunnen worden vanwaar het naar meerdere steden vervoerd wordt.
De wiki.openttdcoop.org heeft best interessante artikelen over main lines, sidelines, hubs etc.
Van meerdere industrieën is het eindproduct "goods" (olie, boerderijen, staal, hout), die zouden naar een centrale hub gebracht kunnen worden vanwaar het naar meerdere steden vervoerd wordt.
Ik ga nu bezig met het opzetten van de server, liefhebbers kunnen de teamspeak joinen en nog in de discussie mengen terwijl ik de boel configureer.
De 12e GoT OpenTTDcoöp-game!
Betrokkenen
Afspraken
Settings
Downloadlocatie: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=66892 http://www.openttd.org/en/download-stable
Betrokkenen
code:
1
2
3
4
5
| Suicyder Host/Speler Onbekend Speler Thierry88 Speler Iooryz Speler Domdo Speler |
Afspraken
code:
1
| Alles moet 1 groot netwerk worden, type trein wordt vastgelegd ingame bij de lijst. |
Settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Servernaam: [GoT] Coop #1 24/7 NL by Sui Map grootte: 512x512 Max voertuigen: 1 Max boten: 0 Max vliegtuigen: 0 Max. treinen: 1200 Max. Train length 6 Landschap: Temperate NewGRF NARS v2 OpenGFX + Industries NUTS Train Set Industrial stations Renewal Basecosts 5.0 OpenTTD versie: [s]Spring Patch Pack[/s] 1.4.3 Maximale stationsbreedte: 18 Citygrid: 3x3 |
Downloadlocatie: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=66892 http://www.openttd.org/en/download-stable
Klopt het dat hij net uitgezet is? Onbekend en ik werden er net ineens uitgegooid.
Zie: http://www.openttd.org/en/server/84533
Online: No, last online: 2014-10-17 23:29:37 UTC
Verder ga ik deze ronde maar even overslaan. Heb geen tijd om elke dag zo veel uur als de fanatieke bouwers mee te doen. Heb denk ik een uur of 12 in de vorige game gestopt en ik vindt het jammer als het dan zo weer de prullenbak in gaat.
Natuurlijk snap ik dat als er 3-4 mensen een uur of 6 per dag bouwen dat die de map na 11 dagen wel zat zijn. Maar voor de wat meer casual speler heeft het dan niet zo veel zin.
Misschien dat met de lagere treinlimieten het zinvol wordt om servers naast elkaar door te laten lopen (server trekt dat dan makkelijk). In ieder geval succes met deze ronde.
Online: No, last online: 2014-10-17 23:29:37 UTC
Verder ga ik deze ronde maar even overslaan. Heb geen tijd om elke dag zo veel uur als de fanatieke bouwers mee te doen. Heb denk ik een uur of 12 in de vorige game gestopt en ik vindt het jammer als het dan zo weer de prullenbak in gaat.
Natuurlijk snap ik dat als er 3-4 mensen een uur of 6 per dag bouwen dat die de map na 11 dagen wel zat zijn. Maar voor de wat meer casual speler heeft het dan niet zo veel zin.
Misschien dat met de lagere treinlimieten het zinvol wordt om servers naast elkaar door te laten lopen (server trekt dat dan makkelijk). In ieder geval succes met deze ronde.
[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 18-10-2014 02:16 ]
Ik hoop (en verwacht) dat deze game het langer dan 2 weken volhoudt.
Het probleem was de traagheid van de game en op den duur was dit voor een aantal spelers goed merkbaar. Uiteindelijk blijft er maar eentje over en dan is het geen netwerkgame meer.
Door het aantal voertuigen naar beneden te schroeven verwacht ik meer mensen langer zullen doorspelen.
Het probleem was de traagheid van de game en op den duur was dit voor een aantal spelers goed merkbaar. Uiteindelijk blijft er maar eentje over en dan is het geen netwerkgame meer.
Door het aantal voertuigen naar beneden te schroeven verwacht ik meer mensen langer zullen doorspelen.
Dat de server niet online is snap ik ook wel. Ik vroeg me alleen af of Suicyder hem zelf uitgezet heeft toen hij ging slapen of dat de server toevallig uitviel vlak nadat Sui vertrok.
Geen idee wat er gebeurd is, hij is weer up. Ik ga het in de gaten houden.
Sowieso had ik hem niet uit gezet
Ik laat de server ook even lopen, kijken of er iets gebeurd.
Sowieso had ik hem niet uit gezet
Ik laat de server ook even lopen, kijken of er iets gebeurd.
[ Voor 21% gewijzigd door Suicyder op 18-10-2014 10:18 ]
De versie waarmee we werken is iets anders dan de standaard versie.
In deze post staan de links om te downloaden:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=66892
In deze post staan de links om te downloaden:
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=66892
Hij ging er bij mij net weer uit.
Jep client issue, we gaan terug naar 1.4.3, restart
Weet er iemand hoe je de OpenTTD op Linux installeert. De online guides die ik kan vinden gaan er vanuit dat je via yum kunt installeren. Maar bij CentOS 6.x zit hij er niet in... Ben te 'noob' om zelf al die commands uit mijn mouw te schudden.
[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 18-10-2014 18:11 ]
Volgens mij op Ubuntu via apt-get install gedaan. Zal wel ff gaan kijken.
Iemand interesse om trouwens op de huidige co-op server een pax/mail netwerk op te gaan zetten?
Iemand interesse om trouwens op de huidige co-op server een pax/mail netwerk op te gaan zetten?
Download de binaries van http://www.openttd.org/en/download-stable en zet die in je homedir. Als die niet werken eerst controleren of je alle dependencies hebt en anders kun je het zelf ook even compileren vanaf de source met de instructies op http://wiki.openttd.org/C..._%28GNU/%29Linux_and_*BSD. Dat is erg simpel en leuk om een keer te doen.sdk1985 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:07:
Weet er iemand hoe je de OpenTTD op Linux installeert. De online guides die ik kan vinden gaan er vanuit dat je via yum kunt installeren. Maar bij CentOS 6.x zit hij er niet in... Ben te 'noob' om zelf al die commands uit mijn mouw te schudden.
Dat kan, maar dan krijg je wel versie 1.3.3 ipv 1.4.3.ShitHappens schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 00:46:
Volgens mij op Ubuntu via apt-get install gedaan. Zal wel ff gaan kijken.
[ Voor 14% gewijzigd door Dirk op 19-10-2014 01:19 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Jep gezien, beetje tegenvallend. Werkt solo wel, maar niet op deze server.
En wat als je apt-get doet naar die 1.3.3 en dan de laatste versie 1.4.3 eroverheen kopieert? Dan zou apt-get de missende packages moeten downloaden in elk geval.
Huidige game draait nu lekker. Probeer zoveel mogelijk treinen te laten rijden, liever extra track dan een lading wachtende treinen.
Huidige game draait nu lekker. Probeer zoveel mogelijk treinen te laten rijden, liever extra track dan een lading wachtende treinen.
[ Voor 29% gewijzigd door Suicyder op 19-10-2014 08:54 ]
Ik heb net een heleboel kleine probleempjes opgelost en een bult exta spoor neergelegd, het loopt nu een stuk soepeler. Het grootste probleem zijn nu vaak de stations die het aantal treinen niet aan kunnen.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Zo ik heb OpenTTD min of meer aan de praat gekregen op CentOS
.
Alleen inladen van mijn huidige savegame wil nog niet
"ERROR: Game Load Failed?NewGRF mismatch"
Hoe installeer ik dat op Linux zonder GUI? Enige NewGRF die ik gebruik is de Aviators aircraft 5th aniversary edition. Kan ik die file vanaf windows overzetten?
Alleen inladen van mijn huidige savegame wil nog niet
"ERROR: Game Load Failed?NewGRF mismatch"
Hoe installeer ik dat op Linux zonder GUI? Enige NewGRF die ik gebruik is de Aviators aircraft 5th aniversary edition. Kan ik die file vanaf windows overzetten?
Kom je wel in het hoofdmenu van OpenTTD uit? Daar kun je namelijk de juiste NewGRF bestanden binnenhalen.
Nee want ik heb alleen terminal access
.
Heb nu de file uit D:\data\documenten\OpenTTD\content_download\newgrf geupload naar /home/.openttd/content_download\newgrf
Nu geen error meer bij het laden van de savegame
.
edit: Zo het is gelukt. Hij kwam zelfs in de server lijst ^^.
Heeft iemand nog een late savegame van de vorige ronde? De laatste savegame die ik heb is met "slechts" 900 treinen. CPU usage zit daar op 78% en de treinen rijden lekker snel. Ben best benieuwd hoe hard het gaat falen bij die 1700 treinen ^^.
Heb nu de file uit D:\data\documenten\OpenTTD\content_download\newgrf geupload naar /home/.openttd/content_download\newgrf
Nu geen error meer bij het laden van de savegame
edit: Zo het is gelukt. Hij kwam zelfs in de server lijst ^^.
Heeft iemand nog een late savegame van de vorige ronde? De laatste savegame die ik heb is met "slechts" 900 treinen. CPU usage zit daar op 78% en de treinen rijden lekker snel. Ben best benieuwd hoe hard het gaat falen bij die 1700 treinen ^^.
[ Voor 57% gewijzigd door sdk1985 op 19-10-2014 22:27 ]
Ik zie dat niet iedereen de huidige coop even leuk vind. Ik zal een extra 1.4.3 server neerzetten zonder coop voor de mensen die wel online willen maar geen gedeelde company.
Zouden de mensen die een dergelijke server wel zouden willen suggesties willen geven in het topic of via DM voor settings? Bvd
Zouden de mensen die een dergelijke server wel zouden willen suggesties willen geven in het topic of via DM voor settings? Bvd
Bij de huidige coop schort het een beetje aan de communicatie tussen sommige spelers. Als er samengewerkt wordt aan een netwerk is het wel belangrijk dat een en ander op elkaar afgestemd is.
Te vaak worden er merges gebouwd van 2 naar 1 of 4 naar 3 sporen. Als 1 van de lijnen al erg druk is, wordt het er niet beter op.
Te vaak worden er merges gebouwd van 2 naar 1 of 4 naar 3 sporen. Als 1 van de lijnen al erg druk is, wordt het er niet beter op.
[ Voor 85% gewijzigd door Thierry88 op 21-10-2014 17:52 ]
Een 4 naar 3 merge is op zich niet een probleem, zolang de 3 sporen het verkeer aan kunnen en de merge goed gebeurd.
Ik kan me echter voorstellen dat sommige mensen niet genoeg ervaring hebben om zo'n constructie te bouwen. Maar er is inderdaad niet heel veel communicatie in de server.
Ik vind het persoonlijk niet zo erg om dingen te fixen, zolang mensen het maar niet direct ongedaan maken met vreemde hacky spoortjes die dikke files veroorzaken
Ik kan me echter voorstellen dat sommige mensen niet genoeg ervaring hebben om zo'n constructie te bouwen. Maar er is inderdaad niet heel veel communicatie in de server.
Ik vind het persoonlijk niet zo erg om dingen te fixen, zolang mensen het maar niet direct ongedaan maken met vreemde hacky spoortjes die dikke files veroorzaken
\o/
Sowieso een andere treinenset, vind deze eigenlijk niet echt prettig spelen. Verder vrij weinig voorkeur.Suicyder schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 12:19:
Ik zie dat niet iedereen de huidige coop even leuk vind. Ik zal een extra 1.4.3 server neerzetten zonder coop voor de mensen die wel online willen maar geen gedeelde company.
Coopserver is weer up, moest echt even die restart en settings op modem/routers
[ Voor 58% gewijzigd door Suicyder op 21-10-2014 22:08 ]
Ik zit eigenlijk altijd op teamspeak als ik aan het spelen ben, en heb daar ook wel genoeg aanspraak met Thierry, Sui en Onbekend. Als je speelt, log dan ook in op Teamspeak, dat maakt het communiceren zo veel eenvoudiger, want een chatbericht wil ik nog wel eens missen als ik druk aan het bouwen ben.
Ik zou het overigens fijn vinden als ik weet wie de server joint, zodat ik daaroverzicht van heb (de spelers dan he). Nu zag ik vorige game al steeds vreemde namen, nu weer.
Gewoon een kwestie van vragen in de chat lijkt me?
Vanmiddag had mijn vrouw mijn OpenTTD gekaapt, dus heb ik haar install even geupdate en ingelogd zodat ik mijn computer weer terug kreeg
ik zal de volgende keer het even in de chat melden iig.
Ik zal ook mijn TeamSpeak install eens updaten zodat ik daar ook kan joinen.
Vanmiddag had mijn vrouw mijn OpenTTD gekaapt, dus heb ik haar install even geupdate en ingelogd zodat ik mijn computer weer terug kreeg
Ik zal ook mijn TeamSpeak install eens updaten zodat ik daar ook kan joinen.
[ Voor 13% gewijzigd door StarLite op 22-10-2014 22:48 ]
\o/