Ik had het gevraagd ingame, maar geen respons, vandaar.
Ah, dan heb ik dat bericht waarschijnlijk gemist of het was een ander iemand
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ik had het eerder ook al ingame gevraagd, maar kreeg geen response. Het was een aziatische naam in ieder geval.
Let verder ook even op, niet alles hoeft aan op elkaar aangesloten te worden, dat levert soms ook problemen op. Ik heb enkele keren gezien dat er lijnen de steel pickup of drop in gestuurd werden daar helemaal geen treinen vandaan zouden kunnen komen. Zo'n kruising levert toch weer een vertraging op de lijn op, dus heb ik er uit gehaald. Of bij Farms 01, waar de houttreinen van Sui ineens een lijn richting farm drops kregen, terwijl ze verder naar links over 2 sporen breed naar boven rijden richting de sawmill links bovenin. Het netwerk is al ingewikkeld genoeg, dus laten we het niet nog complexer maken, waardoor treinen uiteindelijk verdwalen.
Let verder ook even op, niet alles hoeft aan op elkaar aangesloten te worden, dat levert soms ook problemen op. Ik heb enkele keren gezien dat er lijnen de steel pickup of drop in gestuurd werden daar helemaal geen treinen vandaan zouden kunnen komen. Zo'n kruising levert toch weer een vertraging op de lijn op, dus heb ik er uit gehaald. Of bij Farms 01, waar de houttreinen van Sui ineens een lijn richting farm drops kregen, terwijl ze verder naar links over 2 sporen breed naar boven rijden richting de sawmill links bovenin. Het netwerk is al ingewikkeld genoeg, dus laten we het niet nog complexer maken, waardoor treinen uiteindelijk verdwalen.
Bij aanpassingen en verbeteringen van het netwerk wordt soms niet gekeken of elke trein overal naar toe kan. Natuurlijk kan je niet alle treinen nakijken, maar het is toch een aandachtspuntje.
Verder moeten er vóór stations meer bufferruimtes worden gemaakt om een grote hoeveelheid treinen op te kunnen vangen als de uitrijsporen van de stations vol staan.
Gisteren hebben dat live kunnen ervaren, en we waren gewoon ruim een uur bezig om alle treinen weer aan het rijden te krijgen....
Verder moeten er vóór stations meer bufferruimtes worden gemaakt om een grote hoeveelheid treinen op te kunnen vangen als de uitrijsporen van de stations vol staan.
Gisteren hebben dat live kunnen ervaren, en we waren gewoon ruim een uur bezig om alle treinen weer aan het rijden te krijgen....
Speel ook Balls Connect en Repeat
ipv buffertracks kan je ook overflows creeeren, die nemen vaak minder ruimte in en kunnen indien nodig meer kwijt.
Die overflows die ik in het spel gezien heb werken niet effectief. Als er bij een 4-sporig station 2 sporen vrij zijn, gaan ze alsnog de overflow in en ontstaat daarin een file. Als er uiteindelijk 20 treinen in de overflowdepot staan is er toch iets meer aan de hand....
Is een volledige coop game waarbij iedereen aan hetzelfde netwerk bouwt niet iets te ambiteus? Iedereen heeft toch weer andere ideeën lijkt me. Of gaat het juist wel lekker ?
.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Als dat gebeurd dan is er iets mis met de overflow, ik zie inderdaad wel eens dubieuze implementaties of dat er ergens 1 signaal fout staat, maar de meeste werken prima.Onbekend schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:22:
Die overflows die ik in het spel gezien heb werken niet effectief. Als er bij een 4-sporig station 2 sporen vrij zijn, gaan ze alsnog de overflow in en ontstaat daarin een file. Als er uiteindelijk 20 treinen in de overflowdepot staan is er toch iets meer aan de hand....
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Op dit moment hebben we 1172 treinen rijden en alles rijd door. Alleen voor de stations komen soms groepjes treinen tegelijkertijd aan dan ontstaat er een kleine file. Maar ook die blijven niet lang staan. 
Het is inderdaad lastig om 1 groot netwerk te maken, maar dat is juist wel een leuke uitdaging.
Het is inderdaad lastig om 1 groot netwerk te maken, maar dat is juist wel een leuke uitdaging.
Dat is de juist de uitdaging. Wat we nu echter vergeten zijn is vanaf het begin main- en sidelines aan te leggen (bijvoorbeeld een kruis in alle richtingen) en daar later industrieën op aan te sluiten met genoeg ruimte om uit te breiden voor als er later meer treinen overheen moeten. Nu is het gewoon te krap.sdk1985 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:30:
Is een volledige coop game waarbij iedereen aan hetzelfde netwerk bouwt niet iets te ambiteus? Iedereen heeft toch weer andere ideeën lijkt me. Of gaat het juist wel lekker ?.
http://wiki.openttdcoop.org/Guides:Building geeft wel een goed beeld hoe je een efficiënt netwerk bouwt.
Ook dacht ik dat we 200 treinen per speler hadden, ik zie dat sommigen daar ruim overheen zitten waardoor anderen geen treinen meer kunnen bijmaken (Sui heeft bijvoorbeeld alleen woods treinen rijden, maar nog geen goods treinen vanaf zijn saw mill station).
[ Voor 5% gewijzigd door Thierry88 op 24-10-2014 18:10 ]
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Wat is er mis met deze overflow waardoor deze niet goed werkt?
Er zijn meerdere van in het spel waarbij de gehele treinenloop om zeep wordt geholpen.
[ Voor 39% gewijzigd door Onbekend op 24-10-2014 19:59 ]
- Bart ®
- Registratie: Augustus 2004
- Laatst online: 17:18
/u/121902/woosh.png?f=community)
Met een overflow is per definitie iets mis.
Cunning linguist.
De lengte van depot > hoofdspoor is te lang, daardoor kunnen er geen treinen het depot in, omdat de 2e trein er al uit komt en daar blijft staan.Onbekend schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:58:
[afbeelding]
Wat is er mis met deze overflow waardoor deze niet goed werkt?
Er zijn meerdere van in het spel waarbij de gehele treinenloop om zeep wordt geholpen.
Het stuk vanaf het depot naar de mainline moet zo uitgeteld zijn dat er exact n hele treinen in kunnen. Meestal is dat dus 1 of 2 treinen.
[ Voor 86% gewijzigd door StarLite op 24-10-2014 20:31 ]
\o/
Het lijkt er op dat het nu allemaal wel draait. Onbekend heeft gister de mainline richting Sawmill uitgebreid zodat de buitenste sporen door iron ore en pax treinen gebruikt wordt en de binnenste 2x2 sporen voor woodtreinen. De iron ore en steel treinen rijden ook door.
Er rijden nu 1174 treinen, dus er is nog ruimte voor Suicyder als hij goods gaat vervoeren vanaf de saw mill.
Ik heb laat nu al mijn goodstreinen richting 1 goods drop rijden via dedicated sporen waardoor de mainline richting de coal drop ook niet meer zo belast is. Verder had ik de 5 oil wells die er op de map zijn al verbonden en worden sommige stations bij de wells extra gevoed vanaf oil rigs. Ik zit op 200 treinen dus ik denk dat ik soort van klaar ben.
Er rijden nu 1174 treinen, dus er is nog ruimte voor Suicyder als hij goods gaat vervoeren vanaf de saw mill.
Ik heb laat nu al mijn goodstreinen richting 1 goods drop rijden via dedicated sporen waardoor de mainline richting de coal drop ook niet meer zo belast is. Verder had ik de 5 oil wells die er op de map zijn al verbonden en worden sommige stations bij de wells extra gevoed vanaf oil rigs. Ik zit op 200 treinen dus ik denk dat ik soort van klaar ben.
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Ik heb absoluut niet de tijd (en/of toewijding) om aan dit soort coop-initiatieven mee te doen, maar 1000+ treinen is erg indrukwekkend 
Ik ben wel altijd benieuwd hoe mensen dit soort dingen maken, en het op een wiki bekijken is ook niet alles. Zijn jullie geneigd een savegame (al dan niet met aangeaste wachtwoorden) te uploaden zodat men hier in het topic nieuwe ideeën op kan doen? Of is dat zo simpel als 'read only' verbinden met de game en dan het bestandje uit de TTD-folder kopiëren?
Ik ben wel altijd benieuwd hoe mensen dit soort dingen maken, en het op een wiki bekijken is ook niet alles. Zijn jullie geneigd een savegame (al dan niet met aangeaste wachtwoorden) te uploaden zodat men hier in het topic nieuwe ideeën op kan doen? Of is dat zo simpel als 'read only' verbinden met de game en dan het bestandje uit de TTD-folder kopiëren?
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik deel sowieso de savegames van de gespeelde games. Daarnaast ben je vrij om te joinen op de server als spectator (server ww Tweak3rs)
edit:
Vind kan in client OpenTTD 1.4.3 -> Multiplayer -> internet -> refresh list (linksonder)
edit:
Vind kan in client OpenTTD 1.4.3 -> Multiplayer -> internet -> refresh list (linksonder)
[ Voor 25% gewijzigd door Suicyder op 25-10-2014 11:55 ]
Je kan inderdaad joinen als spectator, dan kan je rustig rondkijken. We spelen met versie 1.4.3, dus de nieuwste versie van openttd.org (1.4.4) kan de server niet in, je moet de even googelen naar versie 1.4.3
\o/
Overigens is dit weekeind het limiet van het aantal treinen op de Coopserver naar 1600 gebracht.
Dus er kan nog wat meer spoorvulling bij, daarnaast loopt het niet lekker @ Farm drop momenteel.
Dus er kan nog wat meer spoorvulling bij, daarnaast loopt het niet lekker @ Farm drop momenteel.
Ik heb dit weekend wel even zitten spelen, maar het was erg rustig (ik ben alleen onbekend tegengekomen) Binnenkort maar eens kijken of we de iron Ore Pickup/Steel Dropoff kunnen verbeteren, want dat loopt nog steeds niet super.
Hier een full map screenshot: http://1drv.ms/1tZ2yQG
Suicyder schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:54:
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Ik herinner me dat ik dit spel volgens mij heeeeel vroeger heb gespeeld, en toen echt leuk vond! Is dit ook nog singleplayer te doen, om er een beetje in te komen? (en, waar haal ik het in godsnaam vandaan? )
3ds fc: 4270-0926-7440
De download staat op www.openttd.orgUnigo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:52:
Ik herinner me dat ik dit spel volgens mij heeeeel vroeger heb gespeeld, en toen echt leuk vond! Is dit ook nog singleplayer te doen, om er een beetje in te komen? (en, waar haal ik het in godsnaam vandaan? )
\o/
Het is zeker nog singleplayer te doen, zo speel ik het over het algemeen
Gewoon downloaden, vroeger had je nog het originele spel nodig voor de graphics maar tegenwoordig zijn er nieuwe graphics gemaakt waardoor dat niet meer nodig (het kan nog wel overigens
) is en het beginnen een heel stuk simpeler / laagdrempeliger is geworden.
Gewoon opstarten, spel starten en dingen gaan vervoeren
Er is online meer dan hulp genoeg, maar over het algemeen is het vrij logisch wat waar naartoe moet.
Gewoon opstarten, spel starten en dingen gaan vervoeren
Rhàshan - Aditu Sunlock
De originele graphics zijn nog steeds fantastisch na al die jarenPaul schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:12:
Het is zeker nog singleplayer te doen, zo speel ik het over het algemeenGewoon downloaden, vroeger had je nog het originele spel nodig voor de graphics maar tegenwoordig zijn er nieuwe graphics gemaakt waardoor dat niet meer nodig (het kan nog wel overigens
) is en het beginnen een heel stuk simpeler / laagdrempeliger is geworden.
Gewoon opstarten, spel starten en dingen gaan vervoerenEr is online meer dan hulp genoeg, maar over het algemeen is het vrij logisch wat waar naartoe moet.
Ik ook niet, maar als je die niet hebt... Al kom je af en toe nog wel de CD tegen online: Amazon.co.uk...
Rhàshan - Aditu Sunlock
Leuk zo'n groot screenshot.
Op z'n vroegst ben ik waarschijnlijk woensdagavond laat weer actief. Ik zie dat er een flinke file weggewerkt moet worden.
Op z'n vroegst ben ik waarschijnlijk woensdagavond laat weer actief. Ik zie dat er een flinke file weggewerkt moet worden.
Ik kan dit spel echt niet meer spelen zonder Zbase.Jerry schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:09:
[...]
De originele graphics zijn nog steeds fantastisch na al die jaren. Ik kan niet echt wennen aan de nieuwe graphics. Zal wel met de nostalgie te maken hebben
.

Is natuurlijk wel de originele stijl alleen wat meer "hd". Het pakket is 320MB.
Zie ook Installing OpenTTD with HD graphics (32bit) and original music.
[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 27-10-2014 23:19 ]
Deze is wel van voor het weekend volgens mij? Het zag er zondagavond toen ik wegging in ieder geval heel anders uit op bepaalde plaatsen.Suicyder schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:54:
Nee ik heb de screenshot gemaakt en geupload op dat moment.
De 13e GoT OpenTTDcoöp-game!
Betrokkenen
Afspraken
Settings
Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: suicyder.servebeer.com
Downloadlocatie: http://www.openttd.org/en/download-stable
Kies zelf de juiste versie bij jouw besturingssysteem.
Spectate/server wachtwoord : Tweak3rs
Om te joinen even vragen hier in het topic (of ingame), het company wachtwoord volgt vervolgens via DM/of ingame.
Betrokkenen
code:
1
2
3
4
5
| Suicyder Host/Speler Onbekend Speler StarLite Speler Iooryz Speler Thierry88 Speler |
Afspraken
code:
1
2
3
| 2 netwerken, 1 Farms & Fruit plantations en 1 Food Treinen max 6 lang De station spread is er puur voor de hubs! |
Settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Servernaam: [GoT] Coop #1 24/7 NL by Sui Map grootte: 512x512 Max voertuigen: 1 Max boten: 0 Max vliegtuigen: 0 Max. treinen: 1200 Max. Train length 6 Landschap: Desert NewGRF OpenGFX + Industries Industrial stations Renewal OpenTTD versie: 1.4.4 Maximale stationsbreedte: 32 Citygrid: 3x3 |
Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: suicyder.servebeer.com
Om te joinen even vragen hier in het topic (of ingame), het company wachtwoord volgt vervolgens via DM/of ingame.
[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 02-11-2014 11:21 ]
Even een aandachtspuntje: Graag geen trein orders sharen tussen treinen met verschillende cargo-types.
We hebben nu stations met zowel maize als fruit, alle treinen op 1 zo'n station hebben nu allemaal dezelfde shared order. Als ik het station wil opsplitsen in 2 stations (of 2 waypoints toevoegen voor het station) moet ik nu alle maize treinen op dat station opzoeken, 'stop sharing orders' doen en dan alle treinen weer opnieuw orders sharen voordat ik ze kan omleiden naar het nieuwe station/waypoint.
We hebben nu stations met zowel maize als fruit, alle treinen op 1 zo'n station hebben nu allemaal dezelfde shared order. Als ik het station wil opsplitsen in 2 stations (of 2 waypoints toevoegen voor het station) moet ik nu alle maize treinen op dat station opzoeken, 'stop sharing orders' doen en dan alle treinen weer opnieuw orders sharen voordat ik ze kan omleiden naar het nieuwe station/waypoint.
\o/
Nog een aandachtspuntje:
Als je een stuk spoor vervangt, controleer of treinen wel dat nieuwe spoor gebruiken. Ik heb nu een aantal keer gezien dat treinen een stuk spoor niet gebruiken omdat er een sein verkeerd om staat. (Dat is soms ook snel over het hoofd te zien, maar ik ben dat nu al een aantal maal tegen gekomen.)
Inmiddels zijn er bijna geen files meer, dus we kunnen weer flink aanbouwen.
Als je een stuk spoor vervangt, controleer of treinen wel dat nieuwe spoor gebruiken. Ik heb nu een aantal keer gezien dat treinen een stuk spoor niet gebruiken omdat er een sein verkeerd om staat. (Dat is soms ook snel over het hoofd te zien, maar ik ben dat nu al een aantal maal tegen gekomen.)
Inmiddels zijn er bijna geen files meer, dus we kunnen weer flink aanbouwen.
Ik snap dat er in een coop game soms mensen spelen die wat minder ervaren zijn, maar als ik dit soort constructies zie...

Ik hou het er op dat iemand een brainfart heeft gehad en even niet oplette

Ik hou het er op dat iemand een brainfart heeft gehad en even niet oplette
[ Voor 16% gewijzigd door StarLite op 07-11-2014 17:46 ]
\o/
Zo te zien wordt dat spoor ook niet of weinig gebruikt. Anders had bij die lange brug en tunnel allang een file gestaan.
Verder staan in dit screenshot meer foute voorbeelden.
Ik zie bijvoorbeeld linksonder ook weer een constructie van van 2 bruggen naast elkaar waarbij de lengte van het rechter spoor 1 langer is dan de linker waardoor dat niet efficiënt is.
Linksboven zijn er twee tunnels waarbij 1 een exit signaal heeft? En het spoor daar naar toe heeft een grote signal-gap.
In de bocht waar de trein met mais rijdt, zit ook een kleine signal-gap. Deze is net iets langer dan 2 vakjes waardoor er ook een inefficiëntie ontstaat.
Rechtsonder zie ik ook dat het als je het spoor rechts aanhoudt, er twee vakjes recht spoor ligt tussen twee schuine stukken spoor. Dit komt de snelheid van de trein ook niet ten goede.
Er zijn dus nog genoeg verbeteringen mogelijk, en dat was dan alleen al op deze screenshot.
Verder staan in dit screenshot meer foute voorbeelden.
Ik zie bijvoorbeeld linksonder ook weer een constructie van van 2 bruggen naast elkaar waarbij de lengte van het rechter spoor 1 langer is dan de linker waardoor dat niet efficiënt is.
Linksboven zijn er twee tunnels waarbij 1 een exit signaal heeft? En het spoor daar naar toe heeft een grote signal-gap.
In de bocht waar de trein met mais rijdt, zit ook een kleine signal-gap. Deze is net iets langer dan 2 vakjes waardoor er ook een inefficiëntie ontstaat.
Rechtsonder zie ik ook dat het als je het spoor rechts aanhoudt, er twee vakjes recht spoor ligt tussen twee schuine stukken spoor. Dit komt de snelheid van de trein ook niet ten goede.
Er zijn dus nog genoeg verbeteringen mogelijk, en dat was dan alleen al op deze screenshot.
Klopt, dat is ook de reden dat dat hele gedeelte compleet is verwijderd en opnieuw gebouwd 
Maar toch, ook kleine tussen spoortjes die niet vaak worden gebruikt moeten wel enigzins redelijk gebouwd worden vind ik, als zo'n spoortje een iets krappere bocht heeft, of een enkele brug ipv een dubbele ivm ruimte gebrek is dat geen probleem, maar dit voorbeeld vind ik wel erg extreem
Maar toch, ook kleine tussen spoortjes die niet vaak worden gebruikt moeten wel enigzins redelijk gebouwd worden vind ik, als zo'n spoortje een iets krappere bocht heeft, of een enkele brug ipv een dubbele ivm ruimte gebrek is dat geen probleem, maar dit voorbeeld vind ik wel erg extreem
[ Voor 61% gewijzigd door StarLite op 08-11-2014 18:48 ]
\o/
De server is offline.
Overigens leek de activiteit in de huidige game ook niet erg hoog meer voor zover ik het kon zien. Blijkbaar heeft niemand zin/tijd voor de grote klus om van de food plant drop off de juiste ingangen en exits bij de juiste sporen te krijgen.
Ik moet persoonlijk ook zeggen dat de beperking tot maize, fruit en food mij niet erg aansprak waardoor ik minder actief was dan in de vorige game.
Overigens leek de activiteit in de huidige game ook niet erg hoog meer voor zover ik het kon zien. Blijkbaar heeft niemand zin/tijd voor de grote klus om van de food plant drop off de juiste ingangen en exits bij de juiste sporen te krijgen.
Ik moet persoonlijk ook zeggen dat de beperking tot maize, fruit en food mij niet erg aansprak waardoor ik minder actief was dan in de vorige game.
De game is inderdaad offline, ik ben van plan morgen een nieuwe op te zetten met meer opties.
Daarnaast was de hele in/uitgang van food drop al vervangen
Daarnaast was de hele in/uitgang van food drop al vervangen
Ik zou voor willen stellen dat er een backbone van sporen wordt gelegd waar de rest op aangesloten kan worden, bijvoorbeeld een mainline van 2 sporen in beide richtingen waar met side line hubs de sporen vanaf stations op aangesloten worden, zoals het op openttdcoop.org beschreven is. Of dat dan in een vorm van een kruis door het midden van de map of een rondweg aangelegd wordt maakt me niet uit. Als een loading station en de dropoff zo dicht bij elkaar liggen dat het niet via de mainline hoeft kun je natuurlijk wel een apart spoor aanleggen (zoals een iron ore mine dichtbij een steel mill).
In game 12 was het nogal een chaos met suboptimale aansluitingen op de mainline die alles vastzetten of stations waar zoveel treinen op reden dat er wachtrijen ontstonden die de rest vastzetten tot aan de mainlines toe.
In game 12 was het nogal een chaos met suboptimale aansluitingen op de mainline die alles vastzetten of stations waar zoveel treinen op reden dat er wachtrijen ontstonden die de rest vastzetten tot aan de mainlines toe.
De 14e GoT OpenTTDcoöp-game!
Betrokkenen
Afspraken
Settings
Betrokkenen
code:
1
2
3
4
5
| Suicyder Host/Speler Onbekend Speler ? StarLite Speler ? Iooryz Speler ? Thierry88 Speler |
Afspraken
code:
1
2
| Ringline met sidelines Alleen sideline verbind met mainline (ring) |
Settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Servernaam: [GoT] Coop #1 24/7 NL by Sui Map grootte: 1024x256 Max voertuigen: 1 Max boten: 0 Max vliegtuigen: 0 Max. treinen: 1200 Max. Train length 3 Landschap: Toyland with Temperate mod NewGRF NUTS Trainset Industrial stations Renewal Toyland to Temperate mod OpenTTD versie: 1.4.4 Maximale stationsbreedte: 64 Citygrid: 3x3 |
Kan iedereen mee doen? ik speelde altijd erg fanatiek maar nooit zo enorm complex als ik sommige screenshots die ik kon zien.
Ja hoor, er is genoeg te doen voor iedereen. De beste manier om het te leren, is het te spelen
\o/
Je bent van harte welkom. Zorg wel dat je ook op Teamspeak zit, dan kunnen we je direct van (ongevraagdProudElm schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:57:
Kan iedereen mee doen? ik speelde altijd erg fanatiek maar nooit zo enorm complex als ik sommige screenshots die ik kon zien.
Game loopt op zich lekker, 2k+ treinen en mainline gaat momenteel naar 10 tracks, maar het blijft, meer zielen meer vreugd, er is nog genoeg niet aangesloten!
Erg tof dat dit nog redelijk actief wordt gespeeld. Ik heb het vroeger uiteraard gespeeld, en ook nog een tijdje met openTTD een aantal jaar geleden. Ga de single player weer eens oppakken, en zal ook eens een kijkje nemen op de Tweakers server als spectator
Ik moet nog steeds eens de tijd nemen al mijn installaties eens op te ruimen, ik heb tijdje terug wat oude versies weggehaald en mappen waarin addons stonden, achteraf bleken die dus gebruikt te worden door alle nieuwe versies.
OpenGFX probleem heb ik deels opgelost, maar krijg nu bij opstarten continue fout dat aantal GRF mist, maar de addon lijst kan verder niets vinden (en de foutmelding geeft niet aan welke specifiek).
OpenGFX probleem heb ik deels opgelost, maar krijg nu bij opstarten continue fout dat aantal GRF mist, maar de addon lijst kan verder niets vinden (en de foutmelding geeft niet aan welke specifiek).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Is het niet makkelijk om gewoon alles van Openttd te verwijderen (minus evt savegames) en dan een verse install te doen? Benodigde grf kun je downloaden bij het multiplayer scherm voor je op join kunt clicken.
Coop server zag er gaaf uit hoor
Maar zou een competitie server op bijv een afgesproken moment niet wat zijn?
Ik denk dat een competitie server heel lastig zou zijn. Er is wel een 2e server waar men zelf een company kan maken en produceren. Ongeschreven regel is niet elkaars industrie af te pakken etc.
Maar echt competitie zit je teveel met verschillende online tijden van mensen.
Overigens begint de Coop server nu moeilijk te lopen voor mij, maar dat zal aan de 3000 treinen liggen. Ik ga er zo nog een paar honderd bij maken
Maar echt competitie zit je teveel met verschillende online tijden van mensen.
Overigens begint de Coop server nu moeilijk te lopen voor mij, maar dat zal aan de 3000 treinen liggen. Ik ga er zo nog een paar honderd bij maken
Ik heb de laatste tijd niemand meer online gezien. Ikzelf was ook niet vaak online vanwege de decemberdagen.
Zijn er mensen die de komende weken weer meer vrije tijd hebben?
Zijn er mensen die de komende weken weer meer vrije tijd hebben?
Ik ben geloof ik 1 lijntje aangelegd, zoals je zelf aangeeft, decembermaanden helpen niet mee.
Daarnaast vind ik het weinig aan om alleen in de server te zitten, dus dat helpt ook niet.
Daarnaast vind ik het weinig aan om alleen in de server te zitten, dus dat helpt ook niet.
Ik heb van het weekend misschien weer tijd, daar voor eigenlijk weinig.
Ik dacht eigenlijk dat game #14 al zijn einde had bereikt. Vandaar dat ik er niet zo actief meer in was.
Game 14 is eigenlijk wel te makkelijk. De producties gaan helaas niet verder omhoog.
er is een game 15 op onder Coop server #2, die heb je dan nog gemist Thierry
Gisteren even rond gekeken bij de co-op games, ik zou ook graag mee willen doen als het mogelijk is.
Zou iemand het company password kunnen DMén? dan kan ik vannacht wat uurtjes spelen, liefst voor game 15
Zou iemand het company password kunnen DMén? dan kan ik vannacht wat uurtjes spelen, liefst voor game 15
Ik heb game 14 offline gehaald.
Coop #1 is ronde 15 nu
Savegames van vorige ronden
Ronde 12
Ronde 13
Ronde 14
Edit:
Wel geef ik toe dat de FIRS set beperkingen heeft in zijn huidige setup. Ik ga eens kijken wat wijsheid is en of ik nog wat dingen kan aanpassen, anders vermoed ik een snelle ronde 16 en 15 snel vergeten
Coop #1 is ronde 15 nu
Savegames van vorige ronden
Ronde 12
Ronde 13
Ronde 14
Excuus voor de late respons, had hem gemist, DM verstuurd.LangeQuin schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:06:
Gisteren even rond gekeken bij de co-op games, ik zou ook graag mee willen doen als het mogelijk is.
Edit:
Wel geef ik toe dat de FIRS set beperkingen heeft in zijn huidige setup. Ik ga eens kijken wat wijsheid is en of ik nog wat dingen kan aanpassen, anders vermoed ik een snelle ronde 16 en 15 snel vergeten
[ Voor 61% gewijzigd door Suicyder op 13-12-2014 12:08 ]
FIRS heeft in de huidige setup inderdaad wat beperkingen. Wat mij betreft gaan we lekker aan de gang met ronde 16 in een andere setup. Mag wel weer FIRS zijn, maar een andere supset of iets dergelijks?
Wat mij betreft mag er ook een nieuwe game gestart worden. Alleen nu hebben de industries ook nog een erg beperkte max. capaciteit, misschien is het mogelijk om die limiet weg te halen.
En we zijn gisteren weer begonnen met een nieuwe game. Het zag er al leuk uit, maar misschien moeten we nog wat afspraken maken?
Om het even compleet te maken.
De 16e GoT OpenTTDcoöp-game!
Betrokkenen
Afspraken
Settings
Om te joinen even vragen hier in het topic/of ingame, het company wachtwoord volgt vervolgens via DM/of ingame.
De 16e GoT OpenTTDcoöp-game!
Betrokkenen
code:
1
2
3
| Suicyder Host/Speler Onbekend Speler Iooryz Speler |
Afspraken
code:
1
2
| TL max 20, sluit je bij iemand anders aan op zijn/haar netwerk, houdt rekening met de TL van dat netwerk. Verdere regels ingame |
Settings
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Servernaam: [GoT] Coop #1 24/7 NL by Sui Map grootte: 512x1024 Max voertuigen: 1 Max boten: 0 Max vliegtuigen: 0 Max. treinen: 1200 Max. Train length 20 Landschap: Temperate NewGRF FIRS industry NUTS train set Industrial stations Renewal OpenTTD versie: 1.4.4 Maximale stationsbreedte: 64 Citygrid: 3x3 |
Om te joinen even vragen hier in het topic/of ingame, het company wachtwoord volgt vervolgens via DM/of ingame.
Inmiddels is versie 1.5.0 beschikbaar met meer hoogteverschillen in het landschap en de mogelijkheid om ongebruikte voertuigen te verbergen als belangrijke verbeteringen. 
Helaas heb ik het al weer bijna 3 maanden niet meer gespeeld, maar heb er ook voorlopig niet echt behoefte aan om het in de komende maanden weer eens te gaan spelen.
Hebben jullie ook het idee dat dit spel veel te complex is geworden en het leuke oorspronkelijke spelelement begint te verdwijnen?
Helaas heb ik het al weer bijna 3 maanden niet meer gespeeld, maar heb er ook voorlopig niet echt behoefte aan om het in de komende maanden weer eens te gaan spelen.
Hebben jullie ook het idee dat dit spel veel te complex is geworden en het leuke oorspronkelijke spelelement begint te verdwijnen?
Ik was eigenlijk wel gewoon klaar met het blokje per blokje aanleggen van de rail en weg. Vooral dat je niet met templates kunt werken, zonder onhandige plugins (is mijn ervaring). Ik speel nu, na eerst teleurgesteld te zijn door Simcity 2013, Cities Skylines. Dat is minder vervoersgerelateerd maar voldoet wel in mijn behoeftes, voorlopig 
Ik draag OpenTTD nog wel een warm hart toe, maar het is me nu toch echt te ouderwets geworden.
Ik draag OpenTTD nog wel een warm hart toe, maar het is me nu toch echt te ouderwets geworden.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik denk dat het voor mensen die het veelvuldig gespeeld hebben ook te makkelijk is geworden.Onbekend schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:04:
De creaties werden ook steeds groter of maffer om je maar bezig te houden.
Dat is althans hoe ik er tegenover sta.
Misschien ooit weer een keer even. Maar niet veel meer.
Het werd ook erg repetitief op een gegeven moment. Uiteindelijk kom je op een paar constructiewijzen die het meest efficiënt zijn qua stations, knooppunten en aansluitingen, load balancers etc., die je elke keer dat je speelt weer herhaald. Op een gegeven moment kom je op een punt dat je zoveel treinen hebt rijden dat de enige oplossing om alles te laten rijden alles afbreken en compleet opnieuw bouwen is. Anders loopt het eerst op plek A vast, zodra dat opgelost is gaat het op punt B mis, en zo blijf je maar eindeloos verbouwen.
Ook met de laatste versie het probleem dat ik geen water supply en torens heb op mijn maps. Waar zou dit in kunnen zitten?
Kan je eens je savegame en een schermprintje hier posten?
Oh jee, TTD alweer een tijdje niet gedaan.
@Trail
Post inderdaad savegame/screenshot zoals Onbekend zegt, dan kunnen we even meekijken en misschien iets vinden. Savegame is het beste omdat de NewGRF's dan ook meegenomen worden + settings.
@Trail
Post inderdaad savegame/screenshot zoals Onbekend zegt, dan kunnen we even meekijken en misschien iets vinden. Savegame is het beste omdat de NewGRF's dan ook meegenomen worden + settings.
Iemand een idee hoe ik het probleem oplos?
De treinen gaan met 2 lijnen naar het oosten. De beide lijnen zijn verbonden met kruispunten om de doorstroming te bevorderen.
Maar toch moeten soms treinen stoppen voor een trein die makkelijk een andere lijntje kan pakken.

het plaatje heel groot gelaten om het duidelijk te maken
De treinen gaan met 2 lijnen naar het oosten. De beide lijnen zijn verbonden met kruispunten om de doorstroming te bevorderen.
Maar toch moeten soms treinen stoppen voor een trein die makkelijk een andere lijntje kan pakken.

het plaatje heel groot gelaten om het duidelijk te maken
Probeer eens de basic priority uit dit artikel:
https://wiki.openttd.org/Priority_Merge
https://wiki.openttd.org/Priority_Merge
https://wiki.openttd.org/Signals
Deze kan je ook een boel helpen.
Als ik zo snel kijk zie ik standaard signals. Als je die 3 PBS maakt zullen ze ook doorrijden. De priority merge is wat geavanceerder. Moet je zin in hebben.
Deze kan je ook een boel helpen.
Als ik zo snel kijk zie ik standaard signals. Als je die 3 PBS maakt zullen ze ook doorrijden. De priority merge is wat geavanceerder. Moet je zin in hebben.
Idd veel stof om door te nemen, thx.
Dus als ik de seinen bij een kruising vervang voor een pbs sein moet het goedkomen?
Dus als ik de seinen bij een kruising vervang voor een pbs sein moet het goedkomen?
Dan zal het verkeer in elk geval doorrijden als het spoor vrij is verderop.
PBS ofwel Path Based Signals berekenen welke route de minste weerstand geeft en welke sporen per direct vrij zijn. Probeer ze beperkt in te zetten, want ze leveren aardig extra CPU load op als de aantallen oplopen.
PBS ofwel Path Based Signals berekenen welke route de minste weerstand geeft en welke sporen per direct vrij zijn. Probeer ze beperkt in te zetten, want ze leveren aardig extra CPU load op als de aantallen oplopen.
[ Voor 60% gewijzigd door Suicyder op 14-10-2015 18:47 ]
Misschien moet ik het ook maar weer eens oppakken. Nog behoefte aan iets online? Kan zo weer een servertje opzetten voor liefhebbers van teamspel of een beetje gezonde concollegialiteit!
Ik speel af-en-toe de Mini Citybuilders. Duurt maar een uur in een temperate map óf 3 uur in een dessert map.
Pas vanaf december verwacht ik veel meer tijd te hebben voor OpenTTD. Voor nu hoeft dat voor mij nog niet, maar meekijken vind ik altijd leuk.
Pas vanaf december verwacht ik veel meer tijd te hebben voor OpenTTD. Voor nu hoeft dat voor mij nog niet, maar meekijken vind ik altijd leuk.
Wat bedoel je met Mini Citybuilders ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Zie http://openttd.btpro.nl/c...ying/all-servers-overview en dan de servers 13 en 14.
Je download hun OpenTTD.exe waarmee je extra functionaliteit voor de game krijgt. Vervolgens kies je een BTPro-multiplayer game en moet je d.m.v. jouw HQ een dorp van max. 500 inwoners uitkiezen en deze laten groeien naar 4000 inwoners.
Maar er zijn ook meer spelvarianten.
Je download hun OpenTTD.exe waarmee je extra functionaliteit voor de game krijgt. Vervolgens kies je een BTPro-multiplayer game en moet je d.m.v. jouw HQ een dorp van max. 500 inwoners uitkiezen en deze laten groeien naar 4000 inwoners.
Maar er zijn ook meer spelvarianten.
Hmmm klinkt grappig. nadeel van openttd vind ik altijd dat ik het na een paar uur wel gezien heb.
Dit klinkt aardig, eens proberen morgen
Dit klinkt aardig, eens proberen morgen
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik zal eens kijken wat ik op kan zetten.
@ Heuveltje
Ik denk dat dat ook ligt aan de manier van spelen en welke doelen en uitdagingen jezelf stelt. Als ik zie wat er in de coop-games van de afgelopen jaren voor gekke oplossingen en gigantische constructies zijn gemaakt hoeft het niet na een paar uur gezien te zijn.
Mocht je puur spelen om winst te maken, lastig inderdaad, dan zou je iets als BaseCost GRF nodig hebben. Maar dan blijft het nadeel dat als het eenmaal echt winst draait het niet meer snel veranderd. Het winstoogmerk heb ik zelf dan ook allang overboord gegooid, creaties! alles gaat om creaties!
@ Heuveltje
Ik denk dat dat ook ligt aan de manier van spelen en welke doelen en uitdagingen jezelf stelt. Als ik zie wat er in de coop-games van de afgelopen jaren voor gekke oplossingen en gigantische constructies zijn gemaakt hoeft het niet na een paar uur gezien te zijn.
Mocht je puur spelen om winst te maken, lastig inderdaad, dan zou je iets als BaseCost GRF nodig hebben. Maar dan blijft het nadeel dat als het eenmaal echt winst draait het niet meer snel veranderd. Het winstoogmerk heb ik zelf dan ook allang overboord gegooid, creaties! alles gaat om creaties!
Lijkt me zeker wel leuk, helaas momenteel weinig tijd voor. Tegen het eind van het jaar maar eens wat tijd voor vrijmaken!Suicyder schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:53:
Misschien moet ik het ook maar weer eens oppakken. Nog behoefte aan iets online?
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Gezien de meeste mensen pas later (lees eind) van dit jaar meer kunnen spelen, zal ik zelf de boot ook nog even afhouden. Anders ben ik alweer uitgespeeld eer dat de rest begint
Als er op een lijntje PBS seinen geplaatst zijn is het dan nodig om ook nog normale seinen te plaatsen op lange tussenstukken?
Als je op dat lange tussenstuk meerdere treinen achter elkaar wil laten rijden wel.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Zoals Dirk zegt ja.
De seinafstand blijft bepalen hoeveel treinen er op een lijn kunnen rijden. Er zijn meerdere vuistregels mbt seinafstand en treinlengte. Sowieso werkt een sein op iedere tile niet.
Veel gebruikt zijn treinlengte als signalgap(afstand), half de treinlengte als signalgap of signalgap 2 (dus wel-niet-wel-niet etc).
De seinafstand blijft bepalen hoeveel treinen er op een lijn kunnen rijden. Er zijn meerdere vuistregels mbt seinafstand en treinlengte. Sowieso werkt een sein op iedere tile niet.
Veel gebruikt zijn treinlengte als signalgap(afstand), half de treinlengte als signalgap of signalgap 2 (dus wel-niet-wel-niet etc).
Ok, maar wat is het effectiefst?
De normale afstand in de huidige Openttd is 4 tegels en is bij te stellen naar 2 wat vroeger misschien de ideale afstand was.
Maar met 2 tegels wordt het zo'n seinen festijn.
De normale afstand in de huidige Openttd is 4 tegels en is bij te stellen naar 2 wat vroeger misschien de ideale afstand was.
Maar met 2 tegels wordt het zo'n seinen festijn.
Dat is eigenlijk gewoon afhankelijk van de lengte van de treinen en de hoeveelheid treinen die over het spoor moeten rijden.
Op een rustig stuk spoor waar er nauwelijks filevorming optreedt gebruik ik de standaard afstand van 4.
Bij het drukste stuk spoor houdt ik 2 als afstand aan.
En wat er tussenin zit qua spoorgebruik is het afhankelijk van de plaatsen van de kruispunten, maar doorgaans ook 4.
Op een rustig stuk spoor waar er nauwelijks filevorming optreedt gebruik ik de standaard afstand van 4.
Bij het drukste stuk spoor houdt ik 2 als afstand aan.
En wat er tussenin zit qua spoorgebruik is het afhankelijk van de plaatsen van de kruispunten, maar doorgaans ook 4.
Iemand een idee om de toevoer van de energiecentrale te verbeteren? Er moeten nu soms treinen wachten.
Zelf al veel geprobeerd met pre seinen en pbs seinen.
Zelf al veel geprobeerd met pre seinen en pbs seinen.

Zijn alle stations dan vol? Dat geval, meer stations
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Haal de kruispunten bij het depot eens weg en laat de treinen vlak voor het station pas een perronspoor kiezen.
Pre-signals lijken mij nog niet nodig hier.
Pre-signals lijken mij nog niet nodig hier.
Ok bedankt voor de tips.
Maar nu nog bottleneck wegwerken.

De treinen pakken niet telkens een leeg spoor. Ik wil graag dat ze als de treinen op de 2 aanvoersporen zitten een van de 3 lege sporen kiezen (rode lijnen)

De treinen pakken niet telkens een leeg spoor. Ik wil graag dat ze als de treinen op de 2 aanvoersporen zitten een van de 3 lege sporen kiezen (rode lijnen)
Daarvoor heb je een terugkoppeling nodig vanaf de tussenliggende sporen.
Kijk eens bij https://wiki.openttd.org/Priority_Merge waarmee uitgelegd wordt hoe je een terugkoppeling van een verderop liggend spoor kunt krijgen.
Kijk eens bij https://wiki.openttd.org/Priority_Merge waarmee uitgelegd wordt hoe je een terugkoppeling van een verderop liggend spoor kunt krijgen.
Je gaat van twee sporen naar drie sporen, dat is het tegenovergestelde van een bottleneck. Komen die drie sporen op hetzelfde station uit, maar hebben ze vanaf ieder toegangsspoor toevallig niet de mogelijkheid om bij ieder perron te komen? Dan is dat je probleem.ncornelisse schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:24:
Ok bedankt voor de tips.
[afbeelding]
EDIT: @hierboven: het gaat om een split, geen merge
[ Voor 4% gewijzigd door Patriot op 19-10-2015 00:08 ]
Even vertalen voor mezelf.ncornelisse schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:24:
Ok bedankt voor de tips.
[afbeelding]
Jij wil dat je treinen een leeg spoor kiezen, wil je dat treinen omstebeurt een nieuw spoor in gaan of gewoon verderop kijken of een spoor 'leeg genoeg' is?
Het 1e is heel omslachtig te maken, het 2e redelijk goed.
Treinen kunnen aan het einde maar uit drie perrons kiezen. Ik begreep dat er treinen dus de verkeerde afslag namen terwijl bij de andere afslag nog keuze was uit drie perrons.Patriot schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 00:08:
[...]
Je gaat van twee sporen naar drie sporen, dat is het tegenovergestelde van een bottleneck. Komen die drie sporen op hetzelfde station uit, maar hebben ze vanaf ieder toegangsspoor toevallig niet de mogelijkheid om bij ieder perron te komen? Dan is dat je probleem.
EDIT: @hierboven: het gaat om een split, geen merge
Maar met twee sporen uit die richting zou ik inderdaad gewoon ook maar twee sporen naar het station laten leiden.