tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Let verder ook even op, niet alles hoeft aan op elkaar aangesloten te worden, dat levert soms ook problemen op. Ik heb enkele keren gezien dat er lijnen de steel pickup of drop in gestuurd werden daar helemaal geen treinen vandaan zouden kunnen komen. Zo'n kruising levert toch weer een vertraging op de lijn op, dus heb ik er uit gehaald. Of bij Farms 01, waar de houttreinen van Sui ineens een lijn richting farm drops kregen, terwijl ze verder naar links over 2 sporen breed naar boven rijden richting de sawmill links bovenin. Het netwerk is al ingewikkeld genoeg, dus laten we het niet nog complexer maken, waardoor treinen uiteindelijk verdwalen.
Verder moeten er vóór stations meer bufferruimtes worden gemaakt om een grote hoeveelheid treinen op te kunnen vangen als de uitrijsporen van de stations vol staan.
Gisteren hebben dat live kunnen ervaren, en we waren gewoon ruim een uur bezig om alle treinen weer aan het rijden te krijgen....
Speel ook Balls Connect en Repeat
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Als dat gebeurd dan is er iets mis met de overflow, ik zie inderdaad wel eens dubieuze implementaties of dat er ergens 1 signaal fout staat, maar de meeste werken prima.Onbekend schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:22:
Die overflows die ik in het spel gezien heb werken niet effectief. Als er bij een 4-sporig station 2 sporen vrij zijn, gaan ze alsnog de overflow in en ontstaat daarin een file. Als er uiteindelijk 20 treinen in de overflowdepot staan is er toch iets meer aan de hand....
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Het is inderdaad lastig om 1 groot netwerk te maken, maar dat is juist wel een leuke uitdaging.
Dat is de juist de uitdaging. Wat we nu echter vergeten zijn is vanaf het begin main- en sidelines aan te leggen (bijvoorbeeld een kruis in alle richtingen) en daar later industrieën op aan te sluiten met genoeg ruimte om uit te breiden voor als er later meer treinen overheen moeten. Nu is het gewoon te krap.sdk1985 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:30:
Is een volledige coop game waarbij iedereen aan hetzelfde netwerk bouwt niet iets te ambiteus? Iedereen heeft toch weer andere ideeën lijkt me. Of gaat het juist wel lekker ?.
http://wiki.openttdcoop.org/Guides:Building geeft wel een goed beeld hoe je een efficiënt netwerk bouwt.
Ook dacht ik dat we 200 treinen per speler hadden, ik zie dat sommigen daar ruim overheen zitten waardoor anderen geen treinen meer kunnen bijmaken (Sui heeft bijvoorbeeld alleen woods treinen rijden, maar nog geen goods treinen vanaf zijn saw mill station).
[ Voor 5% gewijzigd door Thierry88 op 24-10-2014 18:10 ]
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Wat is er mis met deze overflow waardoor deze niet goed werkt?
Er zijn meerdere van in het spel waarbij de gehele treinenloop om zeep wordt geholpen.
[ Voor 39% gewijzigd door Onbekend op 24-10-2014 19:59 ]
- Bart ®
- Registratie: Augustus 2004
- Laatst online: 17:27
Cunning linguist.
De lengte van depot > hoofdspoor is te lang, daardoor kunnen er geen treinen het depot in, omdat de 2e trein er al uit komt en daar blijft staan.Onbekend schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:58:
[afbeelding]
Wat is er mis met deze overflow waardoor deze niet goed werkt?
Er zijn meerdere van in het spel waarbij de gehele treinenloop om zeep wordt geholpen.
Het stuk vanaf het depot naar de mainline moet zo uitgeteld zijn dat er exact n hele treinen in kunnen. Meestal is dat dus 1 of 2 treinen.
[ Voor 86% gewijzigd door StarLite op 24-10-2014 20:31 ]
\o/
Er rijden nu 1174 treinen, dus er is nog ruimte voor Suicyder als hij goods gaat vervoeren vanaf de saw mill.
Ik heb laat nu al mijn goodstreinen richting 1 goods drop rijden via dedicated sporen waardoor de mainline richting de coal drop ook niet meer zo belast is. Verder had ik de 5 oil wells die er op de map zijn al verbonden en worden sommige stations bij de wells extra gevoed vanaf oil rigs. Ik zit op 200 treinen dus ik denk dat ik soort van klaar ben.
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Ik ben wel altijd benieuwd hoe mensen dit soort dingen maken, en het op een wiki bekijken is ook niet alles. Zijn jullie geneigd een savegame (al dan niet met aangeaste wachtwoorden) te uploaden zodat men hier in het topic nieuwe ideeën op kan doen? Of is dat zo simpel als 'read only' verbinden met de game en dan het bestandje uit de TTD-folder kopiëren?
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
edit:
Vind kan in client OpenTTD 1.4.3 -> Multiplayer -> internet -> refresh list (linksonder)
[ Voor 25% gewijzigd door Suicyder op 25-10-2014 11:55 ]
\o/
Dus er kan nog wat meer spoorvulling bij, daarnaast loopt het niet lekker @ Farm drop momenteel.
Suicyder schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:54:
Hier een full map screenshot: http://1drv.ms/1tZ2yQG
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
3ds fc: 4270-0926-7440
De download staat op www.openttd.orgUnigo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:52:
Ik herinner me dat ik dit spel volgens mij heeeeel vroeger heb gespeeld, en toen echt leuk vond! Is dit ook nog singleplayer te doen, om er een beetje in te komen? (en, waar haal ik het in godsnaam vandaan? )
\o/
Gewoon opstarten, spel starten en dingen gaan vervoeren
Rhàshan - Aditu Sunlock
De originele graphics zijn nog steeds fantastisch na al die jarenPaul schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:12:
Het is zeker nog singleplayer te doen, zo speel ik het over het algemeenGewoon downloaden, vroeger had je nog het originele spel nodig voor de graphics maar tegenwoordig zijn er nieuwe graphics gemaakt waardoor dat niet meer nodig (het kan nog wel overigens
) is en het beginnen een heel stuk simpeler / laagdrempeliger is geworden.
Gewoon opstarten, spel starten en dingen gaan vervoerenEr is online meer dan hulp genoeg, maar over het algemeen is het vrij logisch wat waar naartoe moet.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Op z'n vroegst ben ik waarschijnlijk woensdagavond laat weer actief. Ik zie dat er een flinke file weggewerkt moet worden.
Ik kan dit spel echt niet meer spelen zonder Zbase.Jerry schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:09:
[...]
De originele graphics zijn nog steeds fantastisch na al die jaren. Ik kan niet echt wennen aan de nieuwe graphics. Zal wel met de nostalgie te maken hebben
.

Is natuurlijk wel de originele stijl alleen wat meer "hd". Het pakket is 320MB.
Zie ook Installing OpenTTD with HD graphics (32bit) and original music.
[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 27-10-2014 23:19 ]
Deze is wel van voor het weekend volgens mij? Het zag er zondagavond toen ik wegging in ieder geval heel anders uit op bepaalde plaatsen.Suicyder schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:54:
Hier een full map screenshot: http://1drv.ms/1tZ2yQG
Betrokkenen
1
2
3
4
5
| Suicyder Host/Speler Onbekend Speler StarLite Speler Iooryz Speler Thierry88 Speler |
Afspraken
1
2
3
| 2 netwerken, 1 Farms & Fruit plantations en 1 Food Treinen max 6 lang De station spread is er puur voor de hubs! |
Settings
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Servernaam: [GoT] Coop #1 24/7 NL by Sui
Map grootte: 512x512
Max voertuigen: 1
Max boten: 0
Max vliegtuigen: 0
Max. treinen: 1200
Max. Train length 6
Landschap: Desert
NewGRF OpenGFX + Industries
Industrial stations Renewal
OpenTTD versie: 1.4.4
Maximale stationsbreedte: 32
Citygrid: 3x3 |
Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: suicyder.servebeer.com
Downloadlocatie: http://www.openttd.org/en/download-stable
Kies zelf de juiste versie bij jouw besturingssysteem.
Spectate/server wachtwoord : Tweak3rs
Om te joinen even vragen hier in het topic (of ingame), het company wachtwoord volgt vervolgens via DM/of ingame.
[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 02-11-2014 11:21 ]
We hebben nu stations met zowel maize als fruit, alle treinen op 1 zo'n station hebben nu allemaal dezelfde shared order. Als ik het station wil opsplitsen in 2 stations (of 2 waypoints toevoegen voor het station) moet ik nu alle maize treinen op dat station opzoeken, 'stop sharing orders' doen en dan alle treinen weer opnieuw orders sharen voordat ik ze kan omleiden naar het nieuwe station/waypoint.
\o/
Als je een stuk spoor vervangt, controleer of treinen wel dat nieuwe spoor gebruiken. Ik heb nu een aantal keer gezien dat treinen een stuk spoor niet gebruiken omdat er een sein verkeerd om staat. (Dat is soms ook snel over het hoofd te zien, maar ik ben dat nu al een aantal maal tegen gekomen.)
Inmiddels zijn er bijna geen files meer, dus we kunnen weer flink aanbouwen.

Ik hou het er op dat iemand een brainfart heeft gehad en even niet oplette
[ Voor 16% gewijzigd door StarLite op 07-11-2014 17:46 ]
\o/
Verder staan in dit screenshot meer foute voorbeelden.
Ik zie bijvoorbeeld linksonder ook weer een constructie van van 2 bruggen naast elkaar waarbij de lengte van het rechter spoor 1 langer is dan de linker waardoor dat niet efficiënt is.
Linksboven zijn er twee tunnels waarbij 1 een exit signaal heeft? En het spoor daar naar toe heeft een grote signal-gap.
In de bocht waar de trein met mais rijdt, zit ook een kleine signal-gap. Deze is net iets langer dan 2 vakjes waardoor er ook een inefficiëntie ontstaat.
Rechtsonder zie ik ook dat het als je het spoor rechts aanhoudt, er twee vakjes recht spoor ligt tussen twee schuine stukken spoor. Dit komt de snelheid van de trein ook niet ten goede.
Er zijn dus nog genoeg verbeteringen mogelijk, en dat was dan alleen al op deze screenshot.
Maar toch, ook kleine tussen spoortjes die niet vaak worden gebruikt moeten wel enigzins redelijk gebouwd worden vind ik, als zo'n spoortje een iets krappere bocht heeft, of een enkele brug ipv een dubbele ivm ruimte gebrek is dat geen probleem, maar dit voorbeeld vind ik wel erg extreem
[ Voor 61% gewijzigd door StarLite op 08-11-2014 18:48 ]
\o/
Overigens leek de activiteit in de huidige game ook niet erg hoog meer voor zover ik het kon zien. Blijkbaar heeft niemand zin/tijd voor de grote klus om van de food plant drop off de juiste ingangen en exits bij de juiste sporen te krijgen.
Ik moet persoonlijk ook zeggen dat de beperking tot maize, fruit en food mij niet erg aansprak waardoor ik minder actief was dan in de vorige game.
Daarnaast was de hele in/uitgang van food drop al vervangen
In game 12 was het nogal een chaos met suboptimale aansluitingen op de mainline die alles vastzetten of stations waar zoveel treinen op reden dat er wachtrijen ontstonden die de rest vastzetten tot aan de mainlines toe.
Betrokkenen
1
2
3
4
5
| Suicyder Host/Speler Onbekend Speler ? StarLite Speler ? Iooryz Speler ? Thierry88 Speler |
Afspraken
1
2
| Ringline met sidelines Alleen sideline verbind met mainline (ring) |
Settings
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Map grootte: 1024x256
Max. Train length 3
Landschap: Toyland with Temperate mod
NewGRF NUTS Trainset
Toyland to Temperate mod
Maximale stationsbreedte: 64
Om dit allemaal een beetje in goede banen te leiden hebben we ook een Teamspeakserver: suicyder.servebeer.com
Om te joinen even vragen hier in het topic (of ingame), het company wachtwoord volgt vervolgens via DM/of ingame.
\o/
Je bent van harte welkom. Zorg wel dat je ook op Teamspeak zit, dan kunnen we je direct van (ongevraagdProudElm schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:57:
Kan iedereen mee doen? ik speelde altijd erg fanatiek maar nooit zo enorm complex als ik sommige screenshots die ik kon zien.
OpenGFX probleem heb ik deels opgelost, maar krijg nu bij opstarten continue fout dat aantal GRF mist, maar de addon lijst kan verder niets vinden (en de foutmelding geeft niet aan welke specifiek).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Maar echt competitie zit je teveel met verschillende online tijden van mensen.
Overigens begint de Coop server nu moeilijk te lopen voor mij, maar dat zal aan de 3000 treinen liggen. Ik ga er zo nog een paar honderd bij maken
Zijn er mensen die de komende weken weer meer vrije tijd hebben?
Daarnaast vind ik het weinig aan om alleen in de server te zitten, dus dat helpt ook niet.
Zou iemand het company password kunnen DMén? dan kan ik vannacht wat uurtjes spelen, liefst voor game 15
Coop #1 is ronde 15 nu
Savegames van vorige ronden
Ronde 12
Ronde 13
Ronde 14
Excuus voor de late respons, had hem gemist, DM verstuurd.LangeQuin schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:06:
Gisteren even rond gekeken bij de co-op games, ik zou ook graag mee willen doen als het mogelijk is.
Zou iemand het company password kunnen DMén? dan kan ik vannacht wat uurtjes spelen, liefst voor game 15
Edit:
Wel geef ik toe dat de FIRS set beperkingen heeft in zijn huidige setup. Ik ga eens kijken wat wijsheid is en of ik nog wat dingen kan aanpassen, anders vermoed ik een snelle ronde 16 en 15 snel vergeten
[ Voor 61% gewijzigd door Suicyder op 13-12-2014 12:08 ]
De 16e GoT OpenTTDcoöp-game!
Betrokkenen
1
2
3
| Suicyder Host/Speler Onbekend Speler Iooryz Speler |
Afspraken
1
2
| TL max 20, sluit je bij iemand anders aan op zijn/haar netwerk, houdt rekening met de TL van dat netwerk. Verdere regels ingame |
Settings
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Map grootte: 512x1024
Max. Train length 20
Landschap: Temperate
NewGRF FIRS industry
NUTS train set
Maximale stationsbreedte: 64
Om te joinen even vragen hier in het topic/of ingame, het company wachtwoord volgt vervolgens via DM/of ingame.
Helaas heb ik het al weer bijna 3 maanden niet meer gespeeld, maar heb er ook voorlopig niet echt behoefte aan om het in de komende maanden weer eens te gaan spelen.
Hebben jullie ook het idee dat dit spel veel te complex is geworden en het leuke oorspronkelijke spelelement begint te verdwijnen?
Ik draag OpenTTD nog wel een warm hart toe, maar het is me nu toch echt te ouderwets geworden.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik denk dat het voor mensen die het veelvuldig gespeeld hebben ook te makkelijk is geworden.Onbekend schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:04:
Hebben jullie ook het idee dat dit spel veel te complex is geworden en het leuke oorspronkelijke spelelement begint te verdwijnen?
De creaties werden ook steeds groter of maffer om je maar bezig te houden.
Dat is althans hoe ik er tegenover sta.
Misschien ooit weer een keer even. Maar niet veel meer.
@Trail
Post inderdaad savegame/screenshot zoals Onbekend zegt, dan kunnen we even meekijken en misschien iets vinden. Savegame is het beste omdat de NewGRF's dan ook meegenomen worden + settings.
De treinen gaan met 2 lijnen naar het oosten. De beide lijnen zijn verbonden met kruispunten om de doorstroming te bevorderen.
Maar toch moeten soms treinen stoppen voor een trein die makkelijk een andere lijntje kan pakken.

het plaatje heel groot gelaten om het duidelijk te maken
https://wiki.openttd.org/Priority_Merge
Deze kan je ook een boel helpen.
Als ik zo snel kijk zie ik standaard signals. Als je die 3 PBS maakt zullen ze ook doorrijden. De priority merge is wat geavanceerder. Moet je zin in hebben.
Dus als ik de seinen bij een kruising vervang voor een pbs sein moet het goedkomen?
PBS ofwel Path Based Signals berekenen welke route de minste weerstand geeft en welke sporen per direct vrij zijn. Probeer ze beperkt in te zetten, want ze leveren aardig extra CPU load op als de aantallen oplopen.
[ Voor 60% gewijzigd door Suicyder op 14-10-2015 18:47 ]
Pas vanaf december verwacht ik veel meer tijd te hebben voor OpenTTD. Voor nu hoeft dat voor mij nog niet, maar meekijken vind ik altijd leuk.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Je download hun OpenTTD.exe waarmee je extra functionaliteit voor de game krijgt. Vervolgens kies je een BTPro-multiplayer game en moet je d.m.v. jouw HQ een dorp van max. 500 inwoners uitkiezen en deze laten groeien naar 4000 inwoners.
Maar er zijn ook meer spelvarianten.
Dit klinkt aardig, eens proberen morgen
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
@ Heuveltje
Ik denk dat dat ook ligt aan de manier van spelen en welke doelen en uitdagingen jezelf stelt. Als ik zie wat er in de coop-games van de afgelopen jaren voor gekke oplossingen en gigantische constructies zijn gemaakt hoeft het niet na een paar uur gezien te zijn.
Mocht je puur spelen om winst te maken, lastig inderdaad, dan zou je iets als BaseCost GRF nodig hebben. Maar dan blijft het nadeel dat als het eenmaal echt winst draait het niet meer snel veranderd. Het winstoogmerk heb ik zelf dan ook allang overboord gegooid, creaties! alles gaat om creaties!
Lijkt me zeker wel leuk, helaas momenteel weinig tijd voor. Tegen het eind van het jaar maar eens wat tijd voor vrijmaken!Suicyder schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 18:53:
Misschien moet ik het ook maar weer eens oppakken. Nog behoefte aan iets online?
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
De seinafstand blijft bepalen hoeveel treinen er op een lijn kunnen rijden. Er zijn meerdere vuistregels mbt seinafstand en treinlengte. Sowieso werkt een sein op iedere tile niet.
Veel gebruikt zijn treinlengte als signalgap(afstand), half de treinlengte als signalgap of signalgap 2 (dus wel-niet-wel-niet etc).
De normale afstand in de huidige Openttd is 4 tegels en is bij te stellen naar 2 wat vroeger misschien de ideale afstand was.
Maar met 2 tegels wordt het zo'n seinen festijn.
Op een rustig stuk spoor waar er nauwelijks filevorming optreedt gebruik ik de standaard afstand van 4.
Bij het drukste stuk spoor houdt ik 2 als afstand aan.
En wat er tussenin zit qua spoorgebruik is het afhankelijk van de plaatsen van de kruispunten, maar doorgaans ook 4.
Zelf al veel geprobeerd met pre seinen en pbs seinen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Pre-signals lijken mij nog niet nodig hier.
Maar nu nog bottleneck wegwerken.

De treinen pakken niet telkens een leeg spoor. Ik wil graag dat ze als de treinen op de 2 aanvoersporen zitten een van de 3 lege sporen kiezen (rode lijnen)
Kijk eens bij https://wiki.openttd.org/Priority_Merge waarmee uitgelegd wordt hoe je een terugkoppeling van een verderop liggend spoor kunt krijgen.
Je gaat van twee sporen naar drie sporen, dat is het tegenovergestelde van een bottleneck. Komen die drie sporen op hetzelfde station uit, maar hebben ze vanaf ieder toegangsspoor toevallig niet de mogelijkheid om bij ieder perron te komen? Dan is dat je probleem.ncornelisse schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:24:
Ok bedankt voor de tips.
[afbeelding]
De treinen pakken niet telkens een leeg spoor. Ik wil graag dat ze als de treinen op de 2 aanvoersporen zitten een van de 3 lege sporen kiezen (rode lijnen)
EDIT: @hierboven: het gaat om een split, geen merge
[ Voor 4% gewijzigd door Patriot op 19-10-2015 00:08 ]
Even vertalen voor mezelf.ncornelisse schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:24:
Ok bedankt voor de tips.
[afbeelding]
Jij wil dat je treinen een leeg spoor kiezen, wil je dat treinen omstebeurt een nieuw spoor in gaan of gewoon verderop kijken of een spoor 'leeg genoeg' is?
Het 1e is heel omslachtig te maken, het 2e redelijk goed.
Treinen kunnen aan het einde maar uit drie perrons kiezen. Ik begreep dat er treinen dus de verkeerde afslag namen terwijl bij de andere afslag nog keuze was uit drie perrons.Patriot schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 00:08:
[...]
Je gaat van twee sporen naar drie sporen, dat is het tegenovergestelde van een bottleneck. Komen die drie sporen op hetzelfde station uit, maar hebben ze vanaf ieder toegangsspoor toevallig niet de mogelijkheid om bij ieder perron te komen? Dan is dat je probleem.
EDIT: @hierboven: het gaat om een split, geen merge
Maar met twee sporen uit die richting zou ik inderdaad gewoon ook maar twee sporen naar het station laten leiden.