[Ervaringen] Opera 9 gereleased

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 20.966 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:36
De laatste stabiele versie is 9.27. De laatste weekly van de 9.5 tak is build nummer 9981 en is hier te vinden: http://my.opera.com/desktopteam/blog/ . Mocht je de laatste gebruiken installeer hem dan in een aparte map (niet over een stabiele versie heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Is er nog wat veranderd sinds de beta ? Kan het niet vinden iig.
Ofwel: heeft het nut om te upgraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
.KeN. schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 02:01:
[...]

• Opera Mini 4.1 is up to 50% faster than Opera Mini 4.0
  • Automatically suggest URL completions, making address input easy and intuitive
  • Web pages can be saved for later off-line viewing
  • Opera Mini 4.1 gives you quick access to the word or phrase you want in Web pages
  • Images, ringtones and other content can be downloaded without leaving Opera Mini.
Paar dingetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Meer mensen dit probleem in Opera? Bovenste balk van oa de pagina racefreaks.nl staat niet op de juiste plek. In Firefox en IE geen probleem?

Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/1466/24561330xw8.jpg

Opera 9.5 Beta Build 9981.

Verder een topbrowser. Supersnel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
pjlgt schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 08:09:
Meer mensen dit probleem in Opera?
In 9.27 ook. Maar de site is dan ook niet met de grootste kundigheid gemaakt, so to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hier ook precies zo. (Opera 9.26 8835)
Thanks, maar dat is t.o.v. OM 4.0.
Ik draaide de 4.1 Beta alweer een tijdje. Maar volgens mij is 'ie gewoon hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
.KeN. schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 02:01:
[...]

van de operamini blog:
There are no big differences from the beta, but there are a lot of things that have happened behind the surface:
We have fixed a lot of bugs
Minor changes to saving pages
Several adjustments to auto-complete address input and upload/download
BlackBerry devices with old firmware now get Opera Mini 4.1 without JSR-75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kijk.. dat zocht ik :)
Toch maar even upgraden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:15

GeekK

Rag Mama Rag

Thx. ;)

Heb het daar even gepost, post in deze draad wat ingekort.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

[dubbelpost] :(

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 16-05-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:25:
Ik heb een probleem met het openen van Novell Groupwise Webaccess.
In eerste instantie lijkt hij goed te laden, maar daarna schit het frame als het ware omhoog waardoor alleen nog maar de bovenste tool-balk is te zien, maar de berichten zelf 'buiten beeld' vallen. Ik heb de sitevoorkeuren al geprobeerd te bewerken, maar dat helpt niet.
Iemand suggesties?

[afbeelding]
*KLIK* Groot plaatje
@RoeAntSte
Ja ik heb de laatste versie...

ik heb trouwens ook problemen met de vernieuwde NS.nl site
Als ik een reis later wil pakken doet hij dat niet (in IE wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Geen probleem met trein later op de NS site. Sta je toevallig als een andere browser geidentiifceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

en ik was te kort met mij vraag, het versie nummer is handiger :p heb je 9.23 of 9.5 beta? en wat eric zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik heb me een tijd geleden wat bezig gehouden met User CSS voor opera. Dit heb ik gemaakt in opera 9.

http://rapidshare.com/fil...0/usercss_bestof.zip.html

Customized sites:
gmail
imdb
mininova
live.com (hotmail)
nlondertitels
silentpcreview

Ongeveer alle modificaties belangen het verwijderen van banners en reclame en het corrigeren van eventuele fouten die daarmee worden gecreëerd.

Hier een screencap van mijn aanpassingen in gmail:
Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm189/ernesteban/operausercss_gmail.png
Zoals je ziet heb ik de kolom met reclame weggedaan, en de knoppen die daarin stonden heb ik dan verkleind en boven de kader geplaatst. Dit moest zo smal mogelijk omdat gmail niet wilt dat het een bepaalde breedte overschrijdt. Ook moest de ruimte voor de titel iets hoger om al de knoppen ertussen te krijgen. Dit went echter direct en wordt ruimschoots gecompenseerd door de mogelijkheid tot gebruik van de volledige breedte. Dit lijkt mij vooral handig in lowres omgevingen in de trant van 1024 en lager, zoals bv de Asus EEE pc.

De hele css file van gmail is gedocumenteerd, dus iedereen die er even de moeite en tijd wilt insteken om het geheel te vatten kan naar alle lust aanpassingen doen. Ik heb zo goed mogelijk mijn eigen ervaringen erbij gezet samen met de werkwijzes die ik hanteerde om bepaalde dingen te verwezelijken.

Ook heb ik in dat opzicht een custom css bestand voor tweakers gemaakt, maar aangezien dat tegen de regels is ben ik niet van plan dat hier te posten.

Aangezien het hier een topic over ervaringen betreft wil ik even zeggen dat dit mijn ervaring met menig site heeft verbeterd. ;)

Ik sta open voor kritiek en lofbetuigingen voor mijn maaksels. Ik ben op zich al blij dat ik het met anderen kan delen.

Changelog:
15 mei, 21u20: uitleg bij pic gezet over gmail
15 mei, 21u15: pic van gmail erbij gezet
15 mei, 21u00: andere link gebruikt

[ Voor 48% gewijzigd door RuddyMysterious op 16-05-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:24

WoutF

Hoofdredacteur
Lofbetuigingen? Google biedt een gratis dienst aan, en moet inkomsten genereren uit advertenties. En jij wil lofbetuigingen als je die advertenties eruit weet te slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

WoutF schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:32:
Lofbetuigingen? Google biedt een gratis dienst aan, en moet inkomsten genereren uit advertenties. En jij wil lofbetuigingen als je die advertenties eruit weet te slopen?
Of ik ze nu zie of niet, ik heb er nog nooit op geklikt in al die jaren voor ik ze kon verbergen. Dus volgens mij maakt het voor hen niets uit.

En sjeus, Google doet zoiets niet gratis. Ik betaal ze met mijn privacy en user history door gebruik te maken van hun diensten als gmail en google search. Dat is volgens mij méér dan genoeg.

[ Voor 18% gewijzigd door RuddyMysterious op 16-05-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:15:
en ik was te kort met mij vraag, het versie nummer is handiger :p heb je 9.23 of 9.5 beta? en wat eric zegt.
ik gebruik 9.25
ik heb de 'indentificeer als...' al gebrobeerd maar zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
@Aventijn. Met 9.27 werkt het inderdaad niet zoals je beschrijft. Geen probleem met 9.50. Ik denk dat ik enkel met 9.50 getest heb de vorige keer.

[ Voor 0% gewijzigd door EricJH op 18-05-2008 15:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je niet echt 9.25 nodig hebt, zou ik als ik jou was 9.5 downloaden. Het aantal bugs in de laatste vind ik erg mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
Anoniem: 231912 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:11:
als je niet echt 9.25 nodig hebt, zou ik als ik jou was 9.5 downloaden. Het aantal bugs in de laatste vind ik erg mee vallen.
Tenzij je een fervent Digg.com bezoeker bent. De nieuwe versie van die site doet Opera crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ook al Bezet schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:20:
[...]

Tenzij je een fervent Digg.com bezoeker bent. De nieuwe versie van die site doet Opera crashen.
Het wordt ook al gerapporteerd voor de 9.27 op de Opera forums: http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=232645 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Ook al Bezet schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:20:
[...]

Verholpen in de nieuwe snapshot. Er schijnt nog wel iets met de lay-out in de topbar te zijn (zie opera thread) en een ander probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door GeekK op 21-05-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

De laatste drie snapshots hebben een nieuwe default skin:

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/borg/desktopteam/sharp.png

Ziet er op dat plaatje wel mooi uit, al is er wel veel zwart en grijs (vista...). Dit is duidelijker als je de laatste snapshot download en gebruikt. Ook de iconen zijn bv. allemaal zwart. Ben er zelf nog niet uit of ik het mooier vind dan de vorige standaard skin, die misschien weer iets te "speels" was.

Ook is er malware-bescherming toegevoegd.

[ Voor 11% gewijzigd door GeekK op 07-06-2008 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Het gaat hard. Enerverende dagen voor de weekly testers. In een interview meldde de CEO van Opera, Jon von Tetzchner, begin dit jaar zou de release van 9.50 in juni zijn. Het zullen nog drukke dagen worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Eindelijk eens een nette skin. Zou ook wel eens tijd worden zeg. De standaard Opera skin vond ik echt spuuglelijk. Dan maken ze zo'n goed producten en dan ziet het er zo lelijk uit, volgens mij verlies je daar veel gebruikers mee. Maar goed, dat is nu gefixt :D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik hoop dat ze nog een lichtere variant maken van die skin. Past nu niet zo heel goed in mijn Linux omgeving.En het sluit knopje mag iets groter. Misschien CTRL-W shortcut key maar weer gaan gebruiken om tabs te sluiten.

Maar van indeling en layout is het best te pruimen.

Voelt ook weer een stuk sneller aan dan de vorige build(s). Heb er wel een paar overgeslagen, ben van build 1977 naar 2021 gegaan.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, ik zal even m'n standaart skin afzetten, om te kijken wat dit is :) ben benieuwd naar de final.

edit: is duidelijk erg mooi :D aaah, deze hou ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 08-06-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

The 'Debug Menu' and the new weekly - Opera Dragonfly Blog
Today we are releasing the ‘Debug Menu’ targeted at all you web developers out there. This menu is meant to complement Opera Dragonfly and provide web developers with a better experience with performing common tasks.

The goal of the debug menu is to bring developer specific functionality already present in the browser in one place, further enhanced with some extra features and reference materials.

Extra features include:
  • Open Opera Dragonfly (you might find this easier, instead of going to tools->advanced->developer tools every time you want to open Opera Dragonfly)
  • Validate HTML5
  • Validate CSS2.1 and CSS3
  • Get an Accessibility and Section 508 report.
  • Check for broken links.
  • Check how your page will display in Opera Mini
  • Check the rendering mode of your page
  • Reload all images (without reloading the page).
  • Check Alexa rank and Compete.com traffic analysis
  • Documentation on HTML4.01, CSS2.1, XPath, XSLT and Unicode.
  • Check WHOIS information

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ben ik nu de enige die Dragonfly zo waanzinnig onhandig vindt, vergeleken met bugzilla? Ik ben al sinds jaar en dag een opera liefhebber, maar bugzilla blijft gewoon zoveel handiger.
Waarom kan ik mijn DOM structuur niet gewoon in een zijpaneel laten zien ipv dat er een volledig nieuw, fullscreen venster moet geopend worden? Eventueel netjes met highlighting van de geslecteerde elementen, zelfs de IE toolbaar krijgt dat klaargespeeld. En waarom zit de javascript debugger nog altijd even ver verstopt? (hint, ze zit NIET bij de developer tools)

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 10-06-2008 20:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Ik kan dragonfly zelf niet goed beoordelen, van developen heb ik nul verstand...

Maar in ieder geval in deze weekly kun je switchen tussen volledig scherm en "gedockt scherm" (in één venster samen met pagina die wordt bekeken): http://files.myopera.com/shwetankdixit/files/dragonfly.jpg

Verder zou ik gewoon je mening laten horen in het dragonfly forum/blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 18:53
De afhandeling van extensies in Opera is heel goed geregeld. Je kan per extensie je eigen voorkeuren instellen. Zo verkies ik om zoveel mogelijk buiten de browser te openen.

Alleen mis ik één ding: als ik een pdf bestand open (waarvan er meer en meer zijn tegenwoordig), dan gaat die naar Adobe Acrobat buiten de browser. Maar dan opent er in Opera altijd een lege tab waar het rechtstreekse adres van de pdf staat, iets dat ik ook kan achterhalen via rechtermuisknop op de link en 'linkadres kopiëren'.

Dit begint me toch te storen. Ik zou liever een afhandeling zien zoals downloads die optioneel volledig in de achtergrond afgehandeld kunnen worden.

Kan een .pdf geopend worden in een extern programma zonder het openen van een nieuwe tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
@Brommer. Ga naar Tools --> Preferences --> Advanced --> Downloads --> type pdf in the zoekveld --> Edit --> nu kun je naar believe aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Het hangt er ook vanaf hoe de link gecodeerd is in html. Bijvoorbeeld bij http://www.depers.nl/pdf/. De pdf-links in de middelste kolom, 'Uitgave van donderdag 12 juni', openen bij mij rechtstreeks zonder extra tab. De links in de rechter kolom, 'Krant: Download de pdf hier', opent wel een extra tab. Ik denk omdat er in de code target="_blank" staat bij de laatste, de eerste niet.

Dit is met 'Openen met standaardtoepassing' geselecteerd.

PS. De site van de pers gebruikt pas vanaf 3 januari 2008 links zonder target=blank. Kijk maar naar het verschil tussen 2 en 3 januari.

Nog even een scriptje gevonden dat de target="_blank" voor je verwijdert: http://userjs.org/scripts/general/enhancements/remove-blank -
This script will search for all links on a page, and remove all instances of target="_blank" in the page, so that web sites never, ever open new windows.
Oftewel pagina's/tabs, afhankelijk van je instelling.

:)

[ Voor 25% gewijzigd door GeekK op 12-06-2008 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
9.5 is uit, en weg uit de beta/weekly status

changelog, download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Net 9.50 geinstalleerd via upgrade over 9.27 installatie en alles ging vlotjes. TouchTheSky widget laat Opera crashen, maar niet getreurd.

Lijkt sneller te zijn dan 9.27, en meer sites renderen precies zoals in firefox, eerder dan opera 9.27.

Dit zijn trouwens mijn eerste ervaringen met opera 9.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zo.. ! Hij lijkt (is !) inderdaad nog sneller dan 9.27.
Ben niet zo happig op updates na wat slechte ervaringen met de beta builds (ja, ik weet het)
Maar dit is zo te zien wel de moeite van het upgraden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Vooral de full-text historysearch (opera:historysearch in je addressbar) is een welkome feature. Ook is dit de eerste final met OperaLink; heerlijke functionaliteit :)

Verder wel een opmerkelijke wijziging:
Changed default Speed Dial search engine from Yahoo to Ask.

Hebben ze vast veel pieken voor gevangen :+ Overigens vind ik die nieuwe default skin maar niks, heb hem nu op Windows Native staan, die vind ik mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

De negatieve commentaar die ik had over dragonfly is trouwens volledig weggewerkt. Een aanrader.

Net ook even die history search geprobeerd. Waanzinnig goede tool! Deze ga ik nog vaak gebruiken :). Ook eens naar die operalink gekeken want ik kende het niet. Is ook weeral iets dat ik vanaf nu ga gebruiken vanwege zijn ongelofelijk gebruiksgemak.

En over die skins...tja...bij mij gaat er bij iedere nieuwe installatie steevast de "breeze simplified micro" skin overheen :)

*edit* heb voor die historysearch even een button gemaakt zodat je hem met een muisklik kan bereiken ipv dat je opera:historysearch moet typen. Omdat ik geen html kan gebruiken op GoT kan je hem hier toevoegen. Gewoon de knop naar je toolbar verslepen ;)

[ Voor 89% gewijzigd door boe2 op 12-06-2008 14:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist Opera 9.5 geinstalleerd. Maar ik ben nog niet zo tevreden over de nieuwe skin. Wellicht moet ik even wennen. Maar ongeduldig als ik ben heb ik een andere (Silvery Doom) gedownload van de Opera website. Ik vind de nieuwe default skint gewoonweg te donker. Ook verdwijnen de kruisjes bij de tabbladen sneller wanneer je meer tabs open hebt staan, terwijl er ruimte genoeg is voor een kruisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Als je wilt kan je eens naar de Breeze skins kijken. Die zijn in het algemeen vrij minimalistisch én nemen veel minder plaats in dan de standaard skin, waardoor er meer plaats is om webpagina's te tonen.

Momenteel gebriuk ik Breeze Simplified Micro v4.21 of iets dergelijks, en alle balken in Opera gebruiken nog minder plaats in de hoogte dan de miniFox skin voor FireFox, die zelf al zeer compact is.

[ Voor 33% gewijzigd door RuddyMysterious op 12-06-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Nou dat is niet helemaal mijn smaak. Was eigenlijk wel tevreden met de vorige skin. Vind het toch opmerkelijk dat deze niet meer in Opera zit. Het is immers een kleine moeite om een paar skins toe te voegen.

Jammer dat rss/xml feeds nog steeds weergegeven worden als een brij van letters. Ik had toch wel stiekum gehoopt dat dat aangepakt zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dikke aanrader qua strakheid: shadowguard 1.0
Staat bij de lijst van meest gedownloade skins geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik vind Opera maar buggy, kan niet eens inloggen op hyves en google.
Dus ik sluit Opera af en start het opnieuw op, ben ik ineens wel aangemeld bij google, maar nog steeds niet bij Hyves. Ook kan Opera Gmail niet goed weergeven, zie hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/f4k84y.jpg

Vind het erg jammer, want als dat gewoon vlekkeloos werkte, had ik zeker Opera gebruikt om te browsen, nu blijf ik toch liever bij Firefox.

Waarom krijg ik trouwens een waarschuwing dat de image veel te groot is, heb gewoon check images gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door RnB op 12-06-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ohja, ik zou erbij moeten vertellen dat ik het meest ben voor soberheid en functionaliteit. Deze twee zaken gaan bij mij steevast voor op het esthetische. Ik gebruik dan ook de Classic Skin in Windows XP. Breeze Simplified Micro toont enkel kleine knopjes met grijze icoontjes. Niet meer dan strikt nodig dus. Zo wil ik het. Of jij of iemand anders dat ook wilt of niet, dat is een andere kwestie. Het liefst wil ik dat mijn desktop er niet uitziet als een stuk speelgoed met allerlei grote, kleurige en blinkende knoppen, maar dat is dus mijn mening.

edit: en heb je Breeze Native al bekeken? Dat is een alternatief voor de Windows Native Skin look, of hoe die ook moge heten.

[ Voor 11% gewijzigd door RuddyMysterious op 12-06-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Reef_91 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:03:
Dus ik sluit Opera af en start het opnieuw op, ben ik ineens wel aangemeld bij google, maar nog steeds niet bij Hyves. Ook kan Opera Gmail niet goed weergeven, zie hieronder:

[afbeelding]

Vind het erg jammer, want als dat gewoon vlekkeloos werkte, had ik zeker Opera gebruikt om te browsen, nu blijf ik toch liever bij Firefox.

Waarom krijg ik trouwens een waarschuwing dat de image veel te groot is, heb gewoon check images gebruikt.
Ik zie op je screenshot dat je rechts beneden de knop "fit to width" hebt ingedrukt. Dit moet je uitzetten om raarheden zoals deze te voorkomen.

edit: enkele woorden vergeten te typen. Buffer flooding ofzo. Leuk hé, zo'n informaticamoppen. :(

[ Voor 5% gewijzigd door RuddyMysterious op 12-06-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[afbeelding]

Dat is vreemd. Alles wat jij opsomt zou feilloos moeten werken...heb je misschien iets van custom stylesheets of user jscript draaien?

*edit* wat DevilsProphet zegt is al een heel stuk waarschijnlijker natuurlijk :).

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 12-06-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ook kan Opera Gmail niet goed weergeven, zie hieronder:

[afbeelding]
Zowel Hyves en Gmail leveren hier geen problemen op. Ik vind deze nieuwe skin er erg slik uitzien. 8) Vooral bij Google maps merk ik de extra snelheid op.

[ Voor 7% gewijzigd door D. Ninjai op 12-06-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 11:14
'k heb opera zojuist ook geupdate. Eerst wat problemen ondervonden bij het lezen van RSS feeds maar na een keer heropstarten ging alles super. De functie waarbij je je bookmarks en zo kunt synchroniseren met myopera is ook erg handig. En een kleine verbetering in snelheid. Als ze zo verder evolueren zal opera nog lange tijd m'n fovoriete browser blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ik gebruik 9.5 al sinds de eerste alpha en ik ben erg tevreden. 9.5 is toch weer sneller dan z'n voorgangers en dat is toch wel knap aangezien die ook al zo snel waren. Kunnen de andere browsers nog wat van leren. Ook mooi dat ze nu eindelijk een mooie skin hebben, de oude skin was echt crap. En als OS X gebruiker (thuis, op stage windows) ben ik ook blij dat daar nu een eigen skin voor is. Zo past hij veel beter bij het OS.

Op naar Opera 10 :D

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

DevilsProphet schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:07:
[...]

Ik zie op je screenshot dat je rechts beneden de knop "fit to width" hebt ingedrukt. Dit moet je uitzetten om raarheden zoals deze te voorkomen.

edit: enkele woorden vergeten te typen. Buffer flooding ofzo. Leuk hé, zo'n informaticamoppen. :(
Hmm, dat zou idd goed kunnen. Maar dat verklaart niet waarom ik zo moeizaam kan inloggen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Is je wachtwoord @ hyves toevallig case-sensitive ?
Check images is niet 'verklein de plaatjes maar voor me' :P
Check images geeft het formaat van het plaatje mee in de post, meer niet.

EDIT: Hmm ik zie opeens dat sommige gifjes te snel worden afgespeeld.
De smilies hier bijvoorbeeld lijken het goed te doen, maar sommige plaatjes gaat veel sneller dat met 9.27.

[ Voor 23% gewijzigd door Ken. op 12-06-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Weet niet precies wat je daarmee bedoelt, maar mijn wachtwoord bestaat uit hoofd- en kleine letters en cijfers.

Ja, dat wist ik wel, maar ik heb vaker afbeeldingen gepost die ook te groot waren, maar door die check images paste die weer op het forum en dat zonder waarschuwing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dat is precies wat ik daarmee bedoelde inderdaad. Hyves kan daar niet zo goed mee overweg (icm Opera ? Nooit met andere browsers geprobeerd tbh). Toen ik mijn wachtwoord had veranderd naar een combinatie van hoofdletters en kleine letters kwam ik er ineens ook niet meer zo makkelijk in.

EDIT: Die waarschuwing krijg je als je een bepaalde grootte overschrijdt.
Bij kleinere, maar nog te grote plaatjes komt er alleen een blauw randje omheen.

[ Voor 21% gewijzigd door Ken. op 12-06-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Ah okay, vandaar. Denk trouwens dat het aan Opera ligt, want voor mijn google account gebruik ik hetzelfde wachtwoord als bij Hyves en daar kwam ik ook met moeite in. ;)
Ik blijf wel bij Firefox, aangezien ik geen zin heb om overal mijn wachtwoord te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reef_91 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:16:
Ah okay, vandaar. Denk trouwens dat het aan Opera ligt, want voor mijn google account gebruik ik hetzelfde wachtwoord als bij Hyves en daar kwam ik ook met moeite in. ;)
Ik blijf wel bij Firefox, aangezien ik geen zin heb om overal mijn wachtwoord te veranderen.
Jammer hoor, dat je het niet nog even wat langer probeert. Ik kan me trouwens haast niet voorstellen dat het aan je wachtwoord ligt.

Ik heb zelf ook wel eens sporadisch dat een site niet goed werkt en dat stoort me ook, maar Opera heeft zoveel handige functies die tijd besparen dat het echt de moeite waard is om het wat langer te gebruiken. De sporadische site die het niet doet kun je in IE openen (maar met Opera 9.50 doet vrijwel elke site het als je instellingen goed staan).

Om één voorbeeld te noemen wat Opera al de moeite waard maakt: het zoeken in de adresbalk. Je kunt in elke willekeurige site een zoekopdracht aanmaken door rechtermuisklik te doen in een zoekveld en dan klikken op 'zoekopdracht aanmaken'.
Bijvoorbeeld in het zoekveld van Wikipedia.nl. Die geef je een 'sleutel', bijvoorbeeld 'w'.
Nu hoef je in de adresbalk alleen maar 'w <spatie> <zoekopdracht>' in te voeren en hij vindt meteen het artikel. Kan dus ook in bijvoorbeeld Marktplaats, IMDb, etc. (Klinkt een beetje suf zo, maar als je intensief surft scheelt het echt veel tijd!)

Verder is opera bij mij een stuk sneller dan IE en je kunt het (in tegenstelling tot IE) tot in detail aanpassen aan je wensen.

Tot zover mijn promotiepraatje voor Opera ;) Firefox is ook niet slecht BTW, maar ik vind het iets te sloom.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 12-06-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Ja ach, ik gebruik zelf al een ''perfecte'' browser en wil daarom niet zo snel overstappen. Ik heb voor de gein Opera geprobeerd toen het nog in de bèta fase zat en toen kwam ik die fouten dus al tegen.
Vandaag zag ik in dit topic dat de final version gedownload kon worden, dus ik werd al een beetje enthousiast en heb het snel geïnstalleerd.
Mijn enthousiasme werd al snel ingeperkt door die problemen die ik eerder ook al meemaakte. En daarom gebruik ik het niet langer meer. ;)
Hyves en Google zijn mijn meest gebruikte sites (op GoT na dan :9 ) en als ik die sites dan niet fatsoenlijk kan bekijken, dan houdt het voor mij al snel op.

Maar ach, er is niet voor niks concurrentie in de browserwereld, ben blij voor de mensen die Opera net zo lekker kunnen gebruiken als ik Firefox kan gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
DevilsProphet schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:06:
Ohja, ik zou erbij moeten vertellen dat ik het meest ben voor soberheid en functionaliteit. ........ Het liefst wil ik dat mijn desktop er niet uitziet als een stuk speelgoed met allerlei grote, kleurige en blinkende knoppen, maar dat is dus mijn mening.
Ik ben ook wel voor een cleane en sobere layout. Geen teletubbie desktop voor mij. Maar ik vind de Windows Classic skin niet zo geschikt. In XP ziet het er spartaans uit (Opera 9.27 trouwens, ik wacht even met upgraden hier). En in Vista is het al helemaal 3x niks. Ik vind Windows classic niet veel meer met windows te maken hebben. De nieuwe Opera skin vind ik wat te donker, met name de icoontjes. Erg jammer. Ik zou zoiets willen als de Modern Aluminium van Firefox. Of zelfs de Firefox standaard skin.

Modern aluminium:
Afbeeldingslocatie: http://learnfirefox.cybernetnews.com/wp-content/uploads/2007/06/Modern_Aluminum.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

D. Ninjai schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:10:
[...]
Zowel Hyves en Gmail leveren hier geen problemen op. Ik vind deze nieuwe skin er erg slik uitzien. 8) Vooral bij Google maps merk ik de extra snelheid op.
Oei, inderdaad Goolge Maps gaat nu lekker snel, gmail gaat nu ook snel. Maar ik vind dat alles eigenlijk wel veel sneller gaat....
Reef_91 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:40:
[...]
Hmm, dat zou idd goed kunnen. Maar dat verklaart niet waarom ik zo moeizaam kan inloggen toch?
Mijn zus heeft ook problemen met gmail, ze blijft maar loading houden, terwijl me pa en ik geen problemen hebben...

Ik verbaas me d'r eigenlijk een beetje over dat er nog geen post over Opera op de frontpage is, of in de meuktracker. Zeker nu, omdat Firefox die vage dag dinsdag gaan houden....
Ik houd het lekker bij Opera, firefox is ook niet alles...

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Je zal zien, een firefox release is frontpage nieuws, een opera release met hele nieuwe features zal gewoon in de meuktracker geworpen worden :p

@ Noork: niets houdt je tegen van een skin te downloaden he. Van jouw linuxachtige skin zijn er massas clonen te vinden :)

[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 12-06-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Boeboe schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:10:
Je zal zien, een firefox release is frontpage nieuws, een opera release met hele nieuwe features zal gewoon in de meuktracker geworpen worden :p
Dat bedoel ik dus, en dan zullen ze ook vast en zeker hebben over dat je dan in je adresbalk woorden van een title van een site kan plaatsen, en dat firefox die pagina dan op zoekt (geen woorden van de pagina zelf dacht ik). Dan vind ik dat wel beter van Opera.
En ook vast over malware detectie die nu in firefox zit....

Volgens mij hebben ze dat gewoon allemaal van opera gestolen :/.

Ik weet alles van niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ach, tabbed browsing was ook een van "de" features van firefox vroeger :+
Net zoals de greasemonkey hype ("go opensource! de vrijheid om sites te bekijken zoals wij dat willen!"), die gewoon een FF implementatie was van de user jscript in opera.

Het zou me niet verbazen als de volgende "vernieuwing" van firefox een vervanging voor de startpagina wordt: waarbij je ipv 1 startpagina een overzicht van meerdere favoriete pagina's op 1 scherm krijgt. Ze kunnen het firedial ofzo noemen O-)

[ Voor 33% gewijzigd door boe2 op 12-06-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Tja.. ik zal die FF-hype nooit snappen. Paar jaar geleden toch maar eens geprobeerd na alle verhalen en uiteindelijk verliefd geworden op Opera zeg maar O+ :P

Enige puntje wat ik nu nog heb is op Hyves:
Als je een foto bekijkt van een vriend hoor je rechts bovenin thumbnails te zien van de andere foto's waarop je door kunt klikken. Je ziet wel dat ze worden geladen, maar op het laatste moment verdwijnen ze toch weer. De vorige en volgende knoppen staat er wel, maar doen niet veel.
Tot Opera 9.23 (geloof ik) heeft dit wel gewerkt en ik zou het graag weer werkend krijgen. Het veranderen van de browser identification verandert niks helaas.

Iemand met de gouden tip misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Boeboe schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:10:
@ Noork: niets houdt je tegen van een skin te downloaden he. Van jouw linuxachtige skin zijn er massas clonen te vinden :)
Ik vind het aantal kwalitatieven Opera skins erg tegenvallen. Zo'n soortgelijke skin is niet te vinden voor Opera. Ik heb trouwens de oude Opera classic skin gevonden. Deze werkt nog prima in 9.5

Linkje: Opera 9 Classic Skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
.KeN. schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:38:
Enige puntje wat ik nu nog heb is op Hyves:
Gewoon geen hyves gebruiken. Of geen opera (opera en hyves passen gewoon totaal niet bij elkaar...)

Maar heeft hetgene wat hij zou moeten doen enige toegevoegde waarde (alsin: is er geen andere manier die het zelfde ook bereikt zonder veel moeite?).

Heb ook breeze_compact_dinges als skin. De nieuwe standaard is in linux helemaal niets (smaak enzo). Voordeel van de breeze is eenvoudige, kleine zwartwit icoontjes, en dus weinig ruimte in beslag door werkbalken. Vooral zonder tab-balk (ctrl-tab doet meer dan genoeg) heb ik bijna netzoveel als vimperator(? firefox in vim-mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Pff lekker dat er ook enkele shortcuts zijn veranderd.

van Ctrl-H naar Ctrl Alt Shift H
hoe verzin je zoiets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

disheaver schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:28:
[...]

Maar heeft hetgene wat hij zou moeten doen enige toegevoegde waarde (alsin: is er geen andere manier die het zelfde ook bereikt zonder veel moeite?).
Uiteraard. Anders zou ik er niet mee zitten en de moeite nemen er hier melding van te maken.
Die navigatie scheelt je een paar extra klikken en/of gestures. In plaats van direct naar een volgende foto te gaan moet je weer terug naar het overzicht, en van daar weer verder gaan. Als je veel foto's wilt bekijken is het matig dat je de snellere optie niet kunt gebruiken.

Daarnaast is Opera en Hyves een prima combinatie. Alles doet het naar behoren.
Ok ok.. de functie 'tonen in standaard lay-out' doet het ook niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Noork schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 01:04:
Pff lekker dat er ook enkele shortcuts zijn veranderd.

van Ctrl-H naar Ctrl Alt Shift H
hoe verzin je zoiets :(
In 9.5 zijn de shortcuts veranderd. De oude shortcuts van 9.2x en eerder zijn nog steeds beschikbaar. Ga naar Tools --> Preferences --> Advanced --> Shortcuts --> kies 9.2 compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
ibmos2warp schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:04:
Mijn zus heeft ook problemen met gmail, ze blijft maar loading houden, terwijl me pa en ik geen problemen hebben...

Ik verbaas me d'r eigenlijk een beetje over dat er nog geen post over Opera op de frontpage is, of in de meuktracker. Zeker nu, omdat Firefox die vage dag dinsdag gaan houden....
Ik houd het lekker bij Opera, firefox is ook niet alles...
Probeer dit login adres eens: http://mail.google.com/mail/?nocheckbrowser .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twcm
  • Laatst online: 30-05 19:06
>:) Ik gebruik Opera al tijden - al was het maar omdat ik diverse "Setjes" tabs apart opsla.

Een setje - filmgerelateerd, tweakers/winkels, nieuws. Etc. Erg handig.

Het enige wat ik nog niet gevonden heb is de plugin die ervoor zorgt (zoals bij Firefox-plainoldfavorites) dat ik mijn favorieten voor IE en Opera kan gebruiken. Er blijven sites die het met Opera net minder doen dan met IE... grmbl.... :'(

Iemand die plugin ooit tegengekomen?

Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Nee, en ik denk ook niet dat een plugin toegang kan krijgen tot de opera bookmarks..

Maar heb je wel eens een bookmarks/favorites synchronizer geprobeerd: http://www.google.com/sea...d=opera&ie=utf-8&oe=utf-8 ?

Sommige kunnen zelfs om de x minuten synchronizen (bv. SyncBookmarks), maar je kunt het natuurlijk ook af en toe draaien of wellicht via een command-line bij de opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
twcm schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:24:
>:) Ik gebruik Opera al tijden - al was het maar omdat ik diverse "Setjes" tabs apart opsla.

Een setje - filmgerelateerd, tweakers/winkels, nieuws. Etc. Erg handig.

Het enige wat ik nog niet gevonden heb is de plugin die ervoor zorgt (zoals bij Firefox-plainoldfavorites) dat ik mijn favorieten voor IE en Opera kan gebruiken. Er blijven sites die het met Opera net minder doen dan met IE... grmbl.... :'(

Iemand die plugin ooit tegengekomen?
Een "in IE" knop misschien handig? Mocht ik een site tegen komen die in opera niet werkt, gebruik ik deze en klaar. De bookmarks hoeven dan ook niet meer gesynched te worden naar IE toe.

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Alles leuk en wel maar wat is 213.236.208.60? En waarom probeert de nieuwste versie van Opera daar verbinding mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dat is het IP van 060-tdc.opera.com...
als je werkelijk zo extreem paranoia bent dat een webbrowser verbinding met het internet maakt wil je misschien je automatische update checker uitzetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Ze kunnen de tyfus krijgen. Geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

het is weer weekend zeker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand of er nu binnekort beta's en alpha's van 10 gaan komen? gaan ze daarin nog verder dingen herschrijven? oftwel: wat gaan ze nu doen?

http://my.opera.com/Andre...05/11/opera-10-is-too-old is trouwens wel interessant en tegelijk schokkend. Ben benieuwd.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 14-06-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Schokkend niet echt. Iemand die zijn javascript browserdetectie slecht schrijft (en niet up to date houdt) zal er dus voor zorgen dat Opera10 wordt herkend als Opera1 (een fictieve, veel oudere versie van de browser).
Echter, de reden dat je dit soort detectie inbouwt is omdat je dan het ontbreken van features in die oudere browser kan opvangen. Je site zal dus nog altijd werken. Hij zal alleen minder interactiviteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, dat is waar. Er zullen waarschijnlijk niet al te veel sites hiervan gebruik maken. Maar weet jij of er al iets bekend is over versie 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Voor Opera nieuws kun je hier en hier. Over 10 is nog haast niks bekend, afgezien met de richting waar ze op willen, maar dat nieuws was al van voor 9.25.

Overigens op operawatch staat een leuk artikel voor de mensen die meer speeddials in Opera 9.5 willen toevoegen. Ik vind het wel een beetje vreemd dat ze dit niet wat gebruiksvriendelijker hebben gemaakt, maar ok :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Voor informatie over Opera 10 (codenaam Peregrine): http://my.opera.com/desktopteam/blog/show.dml/759403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Ik heb overigs wel soms het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/9638/operabj0.th.png
Dus dat er een zwart vlak is, maar als ik met me muis er overheen jas dat het dan weggaat, of als ik herlaad, of als ik naar een ander programma ga. Zou dit aan mijn grafische kaart liggen (heb net een "nieuwe") of aan Opera, mijn grafische kaart doet het verder prima....

edit:
Helemaal geen popups :|, gewoon een direkt link naar het plaatje... :X

[ Voor 8% gewijzigd door ibmos2warp op 14-06-2008 21:37 ]

Ik weet alles van niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Jongens ik heb een probleem met Opera 9.5 het geeft aan dat ik java niet geinstalleerd heb staan op mijn pc als ik wil gaan chatten terwijl dit wel op mijn pc geinstalleerd is.

Op IE7 geen problemen maar Opera geeft in help --> about Opera aan dat het er niet op staat? Net de nieuwe java via de officiele website opnieuw gedownload maar dit heeft geen resultaat krijg die error telkens te zien.

Iemand enig idee hoe dit wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Heb je wel de JRE geinstalleerd, zoals hier staat?

Ik weet alles van niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ibmos2warp schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:09:
Heb je wel de JRE geinstalleerd, zoals hier staat?
Ja heb deze gedownload maar zelfde probleem blijft zich voortdoen. Iemand met nog een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Opera raakt helemaal van de wap als het meerdere Java installaties ziet. Dit is de strategie van de Opera forums. Deinstalleer alle Java versies die geinstalleerd zijn. Installeer daarna de Java die je echt nodig hebt. Verder wordt aangeraden altijd een clean install te doen en niet de updater te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EricJH schreef op zondag 15 juni 2008 @ 02:00:
Opera raakt helemaal van de wap als het meerdere Java installaties ziet. Dit is de strategie van de Opera forums. Deinstalleer alle Java versies die geinstalleerd zijn. Installeer daarna de Java die je echt nodig hebt. Verder wordt aangeraden altijd een clean install te doen en niet de updater te gebruiken.
Krijg dit telkens te zien als ik een chatbox wil ingaan

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/740507.html

Met de mededeling dat Java niet geinstalleerd is terwijl het er wel in stond in de omschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik probeer nu al een tijdje mijn mouse gestures in te stellen als ik heb in Firefox, maar het lukt niet helemaal. Wat ik wil is dat GestureLeft een tab closed, en GestureRight een nieuwe(lege) tab opent. Maar iets wat zo simpel lijkt lukt me gewoon niet. Het enige wat ik kan vinden is ClosePage, maar dat is toch nog iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Anoniem: 146055 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:39:
[...]
Krijg dit telkens te zien als ik een chatbox wil ingaan
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/740507.html
Met de mededeling dat Java niet geinstalleerd is terwijl het er wel in stond in de omschrijving
Dat ligt niet aan java 8)7, maar aan die dll die niet gevonden kan worden. Das een microsoft visual c lib. Zoek maar eens met google: [google]msvcr71.dll[/google]...

Ik weet alles van niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ibmos2warp schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:12:
[...]

Dat ligt niet aan java 8)7, maar aan die dll die niet gevonden kan worden. Das een microsoft visual c lib. Zoek maar eens met google: [google]msvcr71.dll[/google]...
Toevallig dat het alleen bij Opera verschijnt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ibmos2warp schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:12:
[...]

Hehe toch maar die file gedownload en nu werkt Opera 100% correct bij mij :D dag IE 7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje jongens Opera heeft een ingebouwde IRC complicatie alleen werkt het precies het zelfde als mIRC of is het beperkter, hoe kan ik bijvoorbeeld tweakers.net joinen als ik de server toevoeg en de naam van chatbox krijg ik geen resultaten te zien :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Anoniem: 146055 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:58:
Even een vraagje jongens Opera heeft een ingebouwde IRC complicatie alleen werkt het precies het zelfde als mIRC of is het beperkter, hoe kan ik bijvoorbeeld tweakers.net joinen als ik de server toevoeg en de naam van chatbox krijg ik geen resultaten te zien :S.
Natuurlijk is het wel wat beperkter. Maar het werkt opzich goed. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "en de naam van de chatbox"... Hier staat helemaal uitgelegd hoe de chat werkt in Opera.

Ik weet alles van niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 17:40

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb al een tijdje niet meer naar Opera gekeken, de voornaamste reden hiervoor is dat ik de ingebouwde rss reader maar matig vond. Ik gebruik momenteel Maxthon en de manier waarop daar de rss reader werkt vind ik ideaal: alle feeds kun je in een sidebar bekijken, inclusief de onderwerpen van de feed. Als je met de muis boven een feed topic blijft hangen, zie je in het kort de inhoud van dat bericht. Je hoeft dus geen full window pagina te openen of zo. Ik geloof dat Firefox ook plugins heeft om op een soortgelijke manier rss feeds te bekijken.
Is er nu al een manier om dit ook in Opera te doen? Of is er op dit gebied nog weinig veranderd sinds zeg een half jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ilya schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:51:
Ik probeer nu al een tijdje mijn mouse gestures in te stellen als ik heb in Firefox, maar het lukt niet helemaal. Wat ik wil is dat GestureLeft een tab closed, en GestureRight een nieuwe(lege) tab opent. Maar iets wat zo simpel lijkt lukt me gewoon niet. Het enige wat ik kan vinden is ClosePage, maar dat is toch nog iets anders.
GestureLeft -> Close page zou precies moeten doen wat je zegt dat je wilt doen ?
Hoezo is dat precies iets anders volgens jou ?
En jouw GestureRight zou dan 'Open link in new page | New page' kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Laatst online: 17-05 16:01
Ilya schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:51:
"Vroeger" heette bij opera alles wat bij FF nu een tab heet een page. Toen FF populair begon te worden en het woord tab inburgerde hebben ze het woord page op een aantal plekken door tab vervangen, alleen niet op de minder zichtbare plekken zoals in de shortcuts. Met andere woorden page=tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132243

Verdikkie! Als ik op het forum van deze http://www.infofrankrijk.com/ site een nieuw bericht wil maken kan ik het niet meer intypen met deze nieuwe Opera. Wel in de titel aanhef. Vreemd.
Staat er iets fout of zo. Ik herrinner me dat het lang geleden ook was met een oude Opera versie.

Iemand een oplossing of moet ik weer terug naar IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223468

helaas willen de Google Apps nog steeds niet lekker werken, ik snap niet goed waar dit door komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Om Google beter aan de praat te krijgen kun je het userjs script gebruiken dat hier wordt besproken: http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=215172 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:40
Een beetje een suf vraagje misschien, maar met de upgrade van 9.27 naar 9.5 werken nieuwe windows niet helemaal goed meer.

Ik heb Opera zo ingsteld dat windows worden gebruikt, in plaats van tabs. Verder had ik altijd dat nieuwe url's in een nieuw window worden geopend. Als ik nu echter op F2 druk, dan wordt de nieuwe url geopend in het bestaande actieve window. Als ik echter met ctrl+spatie naar mijn homepage wil, dan wordt wel een nieuw window geopend.

In de preferences staat Geavanceerd -> Tabs -> Huidige tab hergebruiken uit. Meer vinkjes kan ik zo snel vinden.

Iemand tips?
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.