Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:11

tijmeng

Panasonic 7J

Topicstarter
Het lijkt me wel een goed idee om een topic te starten over deze nieuwe versie. Opera mini kent iedereen en het draait op zowat elke telefoon met java.

Sinds vandaag is er nu Opera Mini 4 Beta. Het grote verschil met de vorige versies is dat het browsen echt is veranderd. Als je een telefoon met touchscreen hebt (kheb de P990) dan kun je browsen ala Iphone.. alleen met je duim kun je over heel het internet surfen in- / uitzoomen enz.

hier de officiele aankondiging:
Happy Tuesday Smile,

It's ready. Opera Mini 4 Beta, "Dimension" is available for you to try. Thanks for waiting patiently as we work hard to give you something truly special. We're proud to say Dimension sets a new standard for Web browsing on mobile phones. There are some noticeable improvements that we'll describe in detail below.

But first, here's what you really want: download Dimension directly from your WAP browser to your phone from here

Note that Opera Mini 4 Beta will NOT overwrite existing Opera Mini installations you may have.

What you will you find in Dimension:

- PC-style browsing direct to your mobile phone.
Opera Mini has brought you the Web for your phone since 2006, but now with Dimension we give you a full overview of the page in one easy view - just like you expect from your PC Web browser.

- Start and stay at the right place
When you load a page, Dimension will automatically suggest a place to begin reading. When it's time to dive into the page, Dimension zooms in and cleanly focuses on the content you want.

- Dynamic scrolling
Opera Mini dynamically changes the size of text and images to make it convenient to read without a lot of unnecessary scrolling.

- Fast and cheap browsing
As always, Opera Mini delivers the pages you want, quickly. In doing so, Opera Mini makes your data bill cheaper, too.

- Surf the Web in style
The Web. Period. You can get any site, any where, at any time. It's your Web, to go.

We want to hear what you think. Please share your thoughts on Dimension in the forums by clicking here

Or, take a few moments to complete our brief survey by clicking here

Thanks so much for participating in the Dimension Beta program. Let us know what you think, and we promise to continue setting the standards for you getting the Web on your mobile phone.

Your Opera Mini team
http://www.operamini.com/beta/

demo filmpje: http://www.operamini.com/beta/demo/

en nog een Iphone parodie filmpje:

http://www.operamini.com/beta/video/

en op een touchscreen is het echt ideaal surfen.

Nog meer mensen met ervaringen en tipc mbt Opera mini 4??

btw tweakers.net werkt vlekkeloos en layout klopt.. iets wat safari for windows nog geeneens trekt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Werkt heerlijk, alleen inloggen werkt niet. Of dat aan Opera of aan mijn internetverbinding ligt weet ik niet. Het in en uitzoomen had ik staploos verwacht. niet dat dit minder is, maar ik dacht dat je zo mooi met twee vinger in en uit elkaar bewegen kon zoomen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:30

Sabbi

je denkt aan mij.

Het werkt echt lekker (ik zat ook al met smart te wachten gisteren). Ik kan nu eindelijk pagina's die echt niet werken in small screen rendering zien, bv lange brede tabellen.

Inloggen werkt inderdaad nog niet, en een kantel functie zou ook best fijn zijn, ik scroll me rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ben benieuwd wanneer de "Mobile" versie komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Sabbi schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:03:
Het werkt echt lekker (ik zat ook al met smart te wachten gisteren). Ik kan nu eindelijk pagina's die echt niet werken in small screen rendering zien, bv lange brede tabellen.

Inloggen werkt inderdaad nog niet, en een kantel functie zou ook best fijn zijn, ik scroll me rot.
Ja, landscape modus was leuk geweest...

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-06 16:25

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Net geinstalleerd. Eerste ervaring is inderdaad wow!.. maar had wel een complete vastloper op mn GSM binnen 5 minuten >:) Met mn Vario krijg ik em gewoon in landscape modus als ik het toetsenbord uitschuif,

[ Voor 25% gewijzigd door ricost op 19-06-2007 13:25 ]

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Op mijn Palm krijg ik het nog even niet stabiel, maar mijn reactie is: iPhone eat your heart out! :P

Opera Mini doet alles wat de Safari browser op de iPhone doet, met als *groot* pluspunt dat Opera Mini *wel* heel makkelijk met een hand te bedienen is, omdat er gewoon navigatieknoppen zitten op de telefoons die Opera Mini gebruikt!

Probeer maar eens fatsoenlijk te browsen op de iPhone met een hand, als je in je andere hand bijvoorbeeld een kopje koffie hebt, dan heb je nogal wat vingeryoga van je duim nodig.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54991

Jammer dat dit op java werkt, zo bugged als de pest op mijn phone.
Wel mooi om te zien dat browsers nu ook dat zoomen krijgen, dat heb ik al ee ntijdje op mijn picsel browser.
Misschien is dit wat voor de toekomst, mocht het gaan werken, ff blijven volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08

babybox

Win7

Hij lijkt goed, maar geeft hier een vastloper.

Dat zoomen is ook maar zozo omdat hij eerst heel klein en wazig tekst laat zien en bij klikken vergroot hij deze. Even dacht ik ook met mijn vingers te kunnen surfen

dus voorlopig nog geen meerwaarde tov 3

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Laatst online: 23:11

tijmeng

Panasonic 7J

Topicstarter
inloggen werkt bij mij op GoT en andere fora die oa met phpbb werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:20

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op mijn K800 is er niet zoveel verschil, maar hij werkt prima iig :)
Wat wel mooi is dat je bij de * of # een menu met shortcuts krijgt :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 15:45
Die parodie op de iphone is echt geweldig!

Gewoon omdat het een parodie is tegen apple product, van een commercieel bedrijf, dat thans toch goed staat bij apple, ik vraag me af of er genoeg info is om een echt goede topic start te maken, ik heb het zelf pas ontdekt sinds gister, maar ben waarlijk onder de indruk van de kwaliteit die opera weeral kan leveren! (en mij data transport word echt leuk verlaagd)

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Aangename browser, een (meer dan welgekomen) uitbreiding op de ingebouwde Sony Ericsson K810i WAP-browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Fijn browsertje. Pagina's laden een stuk sneller dan met de standaardbrowser op mijn Nokia E70.

Hopelijk binnenkort ook een mobiele browser van Mozilla: http://www.webwereld.nl/ref/rss/48248

Of probeer anders Teashark eens

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 10:26
Opera Mini 4 is uit: http://www.operamini.com/

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 15:45
Als je op sterretje duwt krijg je een optie menu, als je dan op hekje dust gaat ie landscape.

Sterretje sterrtje verbergt alle overbodige mneubalken.

Hoe je een deel tekst kut kopieren weet ik neit

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206676

Ik heb gisteren Opera Mini 4 geinstalleerd op mijn nokia 8600 zonder problemen.

Mijn provider is KPN Mobiel.

Als ik internet probeer via de standaard browser van de telefoon lukt dit zonder problemen.

Als ik internet probeer via Opera Mini krijg ik de volgende foutmelding:

Verbinding met het Internet mislukt.
Ga naar operamini,cin/help met uw computer of neem contact op met uw dienstverlener voor internet instellingen.

Nu heb ik via de opera site de instellingen via nokia verkregen voor gprs/mms/internet.
Opera Mini geeft echter nog steeds dezelfde foutmelding.

Ook heb ik via KPN de instellingen verkregen voor gprs/mms/internet.
Maar Opera Mini geeft nog steeds dezelfde foutmelding.

De Nokia 8600 loopt op s40 software zoals meerdere nokia telefoons zoals 6233 enz.

Is iemand dit probleem al eerder tegengekomen en weet misschien een oplossing?
Of heeft iemand suggesties wat ik nu nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:20

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Een SE gsm geeft het aan als een Java applet internet wil gebruiken waarna je (voor altijd) toestemming kan geven.
Ook kan je bij SE gsm's instellen welk data account een java applet mag gebruiken, ik ben blij dat ik een SE gsm heb :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 16:30

Bosmonster

*zucht*

Ik gebruik hem al een tijdje op mn Samsung F700 en daar werkt ie als een trein. Alleen resized/rendert ie sommige sites niet helemaal goed, maar das eigenlijk het enige echte manko wat ik zo tegengekomen ben.

Suggesties heb ik wel overigens:
- Ik krijg de standaard Yahoo search niet vervangen met Google.
- De exit functie heeft geen confirmatie, waardoor ik met mn worstenvingers nog wel eens per ongeluk ineens het hele ding afsluit.

[ Voor 35% gewijzigd door Bosmonster op 30-11-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247144

Weet iemand of er een Flash plugin bestaat voor Opera Mini 4?
Of anders of er andere browsers zijn voor de SE P990i die wel Flash kunnen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp00ky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04-2024
Zooo wat een relaxed browsertje zeg, werkt perfect op mn SE P1i met touchscreen..Pagina's downloaden ook een stuk sneller dan de normale browser. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:29
Anoniem: 206676 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 07:35:

Als ik internet probeer via de standaard browser van de telefoon lukt dit zonder problemen.

Ga naar operamini,cin/help met uw computer of neem contact op met uw dienstverlener voor internet instellingen.

Nu heb ik via de opera site de instellingen via nokia verkregen voor gprs/mms/internet.

De Nokia 8600 loopt op s40 software zoals meerdere nokia telefoons zoals 6233 enz.

Zelfde probleem hier met een Nokia N80 en Hi Eindeloos abbo..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Laatst online: 10-06 13:33
Bij mijn SonyEricsson K800i moest ik voor Java, waar Opera Mini op draait, apart het internet profiel selecteren en instellen dat Java applicaties toegang tot internet mogen krijgen.

Weet niet precies hoe dat zit met Nokia N80, misschien moet het ook op jou toestel ingesteld worden.

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239849

Opera Mini Internet Browser zit ook op de nokia 6300, maar kan ik dan via een bluetooth-stickje - waarmee ik ook via Nokia PC Suite muziekbestanden overzet - 'gratis' op internet op mijn telefoon via de bluetooth-verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 14:41
NU heb ik ook Mini 4 op mijn HTC TyTn met WM6.
Als ik naar een site surf als Telegraaf.nl dan doet ie het prima.
Ga ik bijv naar marktplaats omdat ik wat koopjes wil bekijken dan kan ik geen 1 link aanklikken. HIj laadt constant dezelfde pagina opnieuw. Hij ziet geen aparte links enkel complete frames als links?

Iemand die dit voor mij kan checken ofhet op je eigen toestel wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 20:06
JipJapGoedje schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:17:
Ga ik bijv naar marktplaats omdat ik wat koopjes wil bekijken dan kan ik geen 1 link aanklikken. HIj laadt constant dezelfde pagina opnieuw. Hij ziet geen aparte links enkel complete frames als links?

Yep, zelfde probleem op mijn TYTN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 14:41
Hmm dan moet ik er maar mee leren leven :D

Bij de volledige Opera Mobile is dit zeker niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op mijn N95 kan ik via Opera Mini ook geen enkele link op marktplaats.nl selecteren. Met Opera Mobile kan ik het even niet testen (trial is verlopen en wil hem eigenlijk toch niet kopen omdat de standaard-browser redelijk voldoet).

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248112

pven schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:25:
Op mijn N95 kan ik via Opera Mini ook geen enkele link op marktplaats.nl selecteren. Met Opera Mobile kan ik het even niet testen (trial is verlopen en wil hem eigenlijk toch niet kopen omdat de standaard-browser redelijk voldoet).
Opera mini heeft geen flash ....
Dat heb je nodig voor die rommel !
Yeah Thx ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154383

Is er een mogelijkheid om opera in het startmenu te krijgen?
Ik moet nu eerst naar Java, die opstarten en dan opera..

En hij blijft maar vragen of hij verbinding mag maken, kan je dit niet standaard op ja zetten?

hier op HTC Touch ook idd..
Is wel vervelend..

weet iemand of dit nog aangepast gaat worden?

voor de rest is dit echt een lekkere browser!
veel sneller en overzichtelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't is dan wel geen opera mini, maar voor veel devices een potentieel alternatief: opera mobile. Het ziet er naar uit dat op 11/2 meer over 9.5 uitkomt/9.5 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245589

Ik heb een HTC S730, welke niet in de lijst van mogelijke telefoons vermeldt is. Daarop heb ik dus de algemene versie proberen te installeren, maar deze wil niet installeren.

Is dit een bekend probleem, zo ja, hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 23:17

renskoenraadt

Like No Other

Ik heb last van t feit dat ik al een aantal keer Opera Mini 4 opnieuw heb moeten 'installeren'...dit gaat dan wel zonder nieuwe download, maar al mn instellingen zijn weg, en moet zelfs opnieuw t keypad intoetsen :S

Hebben meer mensen hier last van icm een Sony Ericsson K810i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 154383 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:49:
Is er een mogelijkheid om opera in het startmenu te krijgen?
Ik moet nu eerst naar Java, die opstarten en dan opera..

En hij blijft maar vragen of hij verbinding mag maken, kan je dit niet standaard op ja zetten?

[...]

hier op HTC Touch ook idd..
Is wel vervelend..

weet iemand of dit nog aangepast gaat worden?

voor de rest is dit echt een lekkere browser!
veel sneller en overzichtelijker!
Zou ik ook wel willen weten...
Anoniem: 248112 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:27:
[...]

Opera mini heeft geen flash ....
Dat heb je nodig voor die rommel !
Yeah Thx ....
Welke WM6 browser heeft wel flash dan?
En evt een save-as functie voor links.

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 05-02-2008 23:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 21:17
Opera Mini gebruikte ik zelfs op een heel oude Motorola. Werkte super. Nu op mn SE K530i ook echt geweldig.

Sinds 4 (of misschien 3.x) kan je dus op 2 manieren internetten he! Mobile view, datie alles weergeeft zoals een WAP pagina, oftewel alles passend op het scherm, onder elkaar. Dit wil je natuurlijk graag als je wap sites bezoekt zoals mobile search van Yahoo/Google, uk.wap.yahoo.com (de uk versie werkt veel sneller dan wap.yahoo.com) routenet mobiel etc.

De andere manier is datie een site compleet laat zien en dat je kan zoomen op een bepaald deel en vervolgens met een muisje klikken.

Erg slim bedacht!

Daarnaast is deze eigenlijk handiger dan Mobile Opera en welke mobile browser dan ook omdat de pagina die je wilt zien eerst geoptimaliseerd wordt op de Operaserver voordat jij het ziet, scheelt in data + pagina laad sneller. Echt slim bedacht! Ben benieuwd hoe lang dat gratis blijft.

En trouwens, voor ebay boeit flash toch ook niet, dan bezoek je toch de wap versie?

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 05-02-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252339

Anoniem: 206676 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 07:35:

mavaee schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:36:
Is het bij jullie inmiddels opgelost? Ik zit hier namelijk met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248112

bartgrefte schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:37:
[...]

Zou ik ook wel willen weten...

[...]

Welke WM6 browser heeft wel flash dan?
En evt een save-as functie voor links.
De IE versie heeft wel goeie flash plugins ....
Zie die maar eens te vinden voor opera mini 4

Ikzelf had geen succes.

Anoniem: 206676

Anoniem: 252339 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:07:
[...]

[...]

Is het bij jullie inmiddels opgelost? Ik zit hier namelijk met hetzelfde probleem.
Het is inmiddels opgelost, bleek toch dat ik de instellingen niet goed had staan :o

Dus vooral instellingen controleren.... Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een beetje een oud topic, maar ik had een vraagje over deze browser. Ik gebruik Opera Mini nu sinds kort met veel plezier. Wat me echt nog niet is gelukt, is op de "browse" of "bladeren" knop drukken van een webformulier. Dit is met de standaard browser van mij Nokia N73 wel te doen. Is dit bij andere mensen ook zo? Op deze manier is het onmogelijk om bestanden te uploaden via een formulier.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 15:20

GeekK

Rag Mama Rag

Opera Mini 4.1 gereleased

Press release
Now even faster

Prior to this release, we upgraded our servers and Opera Mini now receives your requested Web pages up to 50% faster. So you can now access sites like Facebook, BBC, and any of your other favorite Web sites even faster, with Desktop-like speeds.

Find things faster

The new Opera Mini 4.1 lets you search for text within a Web page so you can get to the information you need even quicker than before.

Get to your Web sites faster

When typing Web addresses, Opera Mini 4.1 will recognize and suggest completions for you based on your Bookmarks and browsing history, making address input faster, easier and much more intuitive.

Download and upload files

On phones with JSR-75, you can now upload and download files using Opera Mini 4.1, without being re-routed to your phone’s native browser. Update your blog while on the go. Upload photos to your Web site or social network. Add attachments easily to Web-based email, and download other non media-rich content to your phone using Opera Mini 4.1.

Save it for later

On phones with JSR-75, Opera Mini 4.1 lets you save pages for offline viewing so you can quickly access and read your desired Web content, even when you’re on a plane, in the subway, or in other places where you can’t get network reception. Depending on your phone, you may need to choose a destination folder for storing pages for offline viewing.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoef je bij die niet telkens aangeven dat ie verbinding mag maken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 13:31

Denko

|{ing Øf ßlitz

het zou inderdaad wel leuk zijn als ze de optie erin zetten om dat uit te zetten

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Helaas ligt dat probleem niet bij de makers van OM4.1 maar bij de telefoon fabrikanten, die JAVA Midlets zeer beperkte toegang tot de telefoonfuncties geven.

Komt bij dat de 'signed versions' (die dit dus 'omzeilen') bij mij (en ik geloof vele anderen) voor geen meter werken (lees: nog steeds vragen om 'Permission') en het verhaal is compleet.
Ik ben blij dat ik een smartphone heb (SE M600i) en dat ik OM dagenlang in de achtergrond kan draaien, anders was ik het proggy na een dagje internetten wel spuugzat. Erg jammer, want OM4.1 begint nu echt een volwaardige browser te worden.

Hopelijk gaat Google's Android OS dit wel goed aanpakken, en de gebruiker alle macht over de telefoon geeft, en niet Sony/Samsung/Nokia/etc. Dan heb je dit soort problemen ook niet.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

die werkt een stuk sneller kan ik je vertellen, teminste op de viewty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytsmabeer
  • Laatst online: 00:49
Als er problemen zijn dan kan het handig zijn om ze in het forum van Opera Mini te stellen.

Daar lopen een aantal goede ontwikelaars van Opera rond
http://my.opera.com/community/forums/forum.dml?id=111

Opera Mini is trouwens te krijgen in de Friese taal.
Ook altijd leuk

Grutte Pier [Wa oars] http://www.gruttepier.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytsmabeer
  • Laatst online: 00:49
Voor de mensen die problemen hadden met
*wifi gebruik bij blackberry toestellen.
*Blackberry gebruikers kunnen BIS proberen, het word niet gegarandeerd dat het werkt maar proberen kan geen kwaad dacht ik zo.
*geheugen problemen met Palm

er is een stille update verschenen, die enkele problemen dus oplost.
http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=233344

Grutte Pier [Wa oars] http://www.gruttepier.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik gebruik Opera Mini al sinds versie 3. Echt een top progsel! De interne browser van mijn W800i gebruik ik sindsdien niet meer. Versie 4 is er op vooruit gegaan. Heb het idee dat versie 4.1 net wat te zwaar begint te worden voor het toestel. Als je enkele "zwaardere" pagina's achter elkaar bezoekt lijkt ie de cache wel heel erg snel te bereiken, waardoor je bij het teruggaan van de vorige pagina hij deze helemaal opnieuw laad.

Overige minpuntjes;
Bij verkeerd afsluiten/crash kan het zijn dat ie je settings geheel verliest. Mag je al je bookmarks opnieuw gaan invoeren, dito met RSS, wat ie overigens veel vaker flikt.
Bij het te veel toevoegen van RSS feeds checkt ie de verschillende feeds niet meer. Hij word dan super selectief.

Verder niets meer dan lof. Het progsel is vlot je kan in de landscape of portrait het beeld bekijken, of juist in mobile view. Hij houd een best aardige geschiedenis bij, soms wel handig. Je kan er aardig wat bookmarks in kwijt. Ik kom op pagina's waar ik middels de interne wap browser niet kan komen.
Pluspunt van v4.1 vind ik dat ie bij het invullen van een webadres opties geeft van eerdere ingevulde webadressen. Daarnaast gebruikt ie het telefoon eigen invulscherm niet meer, waardoor je in landscape mode je scherm eigenlijk niet meer zou hoeven draaien. Wél jammer is dat je tobo niet mee draait en je alsnog je hoofd 90 graden moet draaien tov je toetsen in landscape modus.
Waar ik bij v4 de landscape modus _veel_ gebruikte, rol ik bij v4.1 weer terug naar portrait. Waarschijnlijk omdat NU.nl in landscape modus niet meer de volledige breedte benut en het dus lastiger lezen is.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24

beetje late reactie misschien, maar hier op m'n N73 geen probleem met marktplaats.nl

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

4.1 werkt totaal niet goed. Krijg regelmatig melding dat ie geen verbinding kan maken ookal kan ie wel een GPRS/UMTS verbinding openen. Daarbij werkt PIE gewoon normaal, dus verbinding is er wel.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

4.1 Werkt totaal niet goed)

dat is jouw mening wil niet zeggen dat ook zo is, bij mij werkt ie goed nergens geen problemen mee, op een viewty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Post gewoon mijn ervaring(en).

Als ie wel verbinding kan krijgen is er niks aan de hand, maar dat gebeurt niet vaak meer sinds ik v4< heb geprobeerd.

TyTn II trouwens.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Met 4 had ik betere ervaringen dan met 4.1. 4 was behoorlijk stabiel. Pas na een behoorlijke tijd geïnterenet te hebben/zwaardere pagina's bezocht te hebben wilde ie wel es tegenstribbelen. Terwijl 4.1 dat veel eerder heeft. Krijg ook sinds afgelopen week vaker meldingen dat ie te weinig geheugen heeft :?. Ik draai het op een SE W800i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 15:46
ik heb sinds kort ook vaak dat ie weigert een pagina te laden, terwijl ik wel een verbinding heb. Ik ben alleen benieuwd waar het aan ligt, want ik had het bijna nooit. Ongeveer een maand geleden begon die vaak over netwerk problemen te zeuren terwijl opera 8.65 (die ook op mijn telefoon zit) nergens problemen mee heeft. Pas nadat ik deze problemen bemerkte heb ik operamini naar 4.1 ge-upgrade.

Ik heb overigens een SE P1i icm orange. Bij orange heb je twee mogelijkheden om in te bellen, via orange world (gratis), en internet access (€0,25 p/MB voor mijn abo). Met opera 8.65 kan ik vrijwel altijd vrijwel alle websites bezoeken via zowel orange world als internet access, maar sinds kort kan ik met Opera mini heel vaak niet via orange world verbinden. Via internet access kan het dan weer wel, maar dat die ik om begrijpelijke redenen liever niet. Deze verbindingsproblemen vallen ook een beetje samen met de migratie van orange naar tmobile, misschien ligt het ook daaraan.

frustratie mode:
Misschien dat de flikkers van T-mobile proberen om orange world gebruik te ontmoedigen. Ik ben niet voor niets (met veel moeite) bij die magenta kleurige ellende weggegaan, zit ik er nu weer bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:40
mavaee schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:36:
[...]

sinds de laatste update heb ik ook hetzelfde probleem. het ene uur heb ik wel intenet en het andere uur krijg ik weer de melding sat ik geen internet heb terwijl ik via de standaard browser wel het internet op kan.

ga maar eens kijken of ik ergens de vorige versie kan vinden.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@Damsplaat; ik ben vorig jaar van Orange naar Telfort gegaan. Bij Orange heb ik alleen het eerste jaar wat geneuzel gehad (2003), daarna eigenlijk nooit meer wat noemenswaardigs meegemaakt.

Sinds ik bij Telfort zit kan ik somehow vaker niet verbinden. Toestel herstarten werkt vaak wel. Heb het idee dat dit niet specifiek door Opera Mini komt. De interne mail client laat ik iedere 30 min de mail ophalen (via pop), maar die wil ook nog wel eens niet connecten. In april/mei er zelfs een halve week uitgelegen, met heel af en toe dat ie even kon connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:50
Anoniem: 252339 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:07:
[...]

[...]

Ik heb ook onlangs een luna aangeschaft, en ik krijg opera mini ook niet aan de praat. Zelfde probleem.
Wat heb je precies bij de instellingen veranderd apaap? Als je dat nog weet :) Volgens mij heb ik alles wel al doorgespit maar helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het is me zelfs gelukt om Opera Mini 4.1 op m'n HTC Touch Diamond te installeren. Grappig op zich om het ook hierop werkende te zien, beetje ruk alleen dat die menu opties zo ini mini zijn. Waar ik op mijn W800i de tekst liever naar klein zette, mag ik hem nu naar groot of zelfs extra groot zetten. Op zich ook wel logisch, van een 175x120 (dacht ik) naar nu een 640x480 op een schermpje dat nauwelijks 2x zo groot is :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 16:25
SirNobax schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:01:
Helaas ligt dat probleem niet bij de makers van OM4.1 maar bij de telefoon fabrikanten, die JAVA Midlets zeer beperkte toegang tot de telefoonfuncties geven.

Komt bij dat de 'signed versions' (die dit dus 'omzeilen') bij mij (en ik geloof vele anderen) voor geen meter werken (lees: nog steeds vragen om 'Permission') en het verhaal is compleet.
Waarom vroeg de vorige versie van opera dan geen permission?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

4.2 is inmiddels alweer een poosje uit. Zijn er mensen die hebben geupgrade vanaf 4.1 ?
Wat zijn de ervaringen ?

Ik ben 'm nu aan het installeren. Ben benieuwd :)

[ Voor 48% gewijzigd door Ken. op 08-12-2008 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
Vanmorgen update gedaan.. kreeg 'm daarna niet meer werkend.

"niet-verwerkte uitzondering" kreeg ik na 1/3e laden.

net even verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.. Werkt weer!

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264913

Hallo iedereen,

Heb een probleem met Opera Mini.

Als ik surf via internet en de afbeelding stand op HOOG zet via mijn Nokia krijg ik een foutmelding.

FOUT 523 java.io.IOexception: null

En als ik deze weer op gemiddeld zet (afbeelding) dan krijg ik dit niet.

Hoe is dit op te lossen dat ik wil altijd op de hoogste stand kan plaatsen??

Heeft dit te maken met sofware versie of een instelling?

Zie jullie reactie's graag tegemoet

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Welke versie? Opera Mini 5 is inmiddels alweer een tijdje uit.
Evenals de nieuwe Opera Mobile 10 beta (speciale versie voor Symbian OS / Nokia).
Aangezien die praktisch hetzelfde schijnt te zijn als Opera Mini zou ik die anders eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@extrazuur: ik heb zo'n vermoeden dat het een geheugenprobleem is als je dat alleen bij hoge afbeeldingskwaliteit hebt. Wellicht vervelend, maar dan ligt het waarschijnlijk aan dat je toestel het niet aan kan. Probeer die nieuwe versie eens, wellicht levert dat geen probleem meer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264913

jules schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:05:
@extrazuur: ik heb zo'n vermoeden dat het een geheugenprobleem is als je dat alleen bij hoge afbeeldingskwaliteit hebt. Wellicht vervelend, maar dan ligt het waarschijnlijk aan dat je toestel het niet aan kan. Probeer die nieuwe versie eens, wellicht levert dat geen probleem meer op?
Thnx voor de reacties!

Jah waarschijnlijk geheugen probleem ik heb de Nokia 6720.

Heb trouwens ook de Opera Mini 5 (beta) gedownload.

En die werkt wel met hoge resolutie maar nog niet 100% zie namelijk niet alles.

Vanavond zal ik eens de Opera Mini 10 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zoals gezegd gaat het hier om een oude versie van Opera Mini. Daardoor is een ervaringentopic als deze niet zinnig meer. Problemen mogen in eigen topics gepost worden, dus ik stel voor dat, wanneer je er niet uit komt, je zelf een topic aanmaakt.

Deze gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.