DevilsProphet schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:03:
[...]
Statistieken tonen nog altijd dat FF nog altijd bezig is aan zijn gigantische opmars (tientallen procenten), terwijl Opera blijft steken op enkele tienden van een procent van het totale marktaandeel. Wat ik persoonlijk zeer jammer vind, gezien de door mij erkende superioriteit van Opera ten opzichte van Firefox. En blijkbaar niet enkel door mij erkend.

Absoluut niet. Trouwe gebruiker sinds versie 6 of zo. Ik zou nooit meer iets anders kunnen en willen gebruiken, op welk platform dan ook.
Opera is zo hyperkrachtig en zo extreem low resource vergeleken met de rest, it's just uncanny
FF is gewoon voor de tweakgrage nerd, daar begin ik niet eens aan. Wil je ook maar iets van de functionaliteit die opera STANDAARD biedt in een 6 MB install ben je 100 extensies verder. En ik haat programma's die aan elkaar hangen van de extensies. Loopt vast ooit ergens mis.
Ingebouwde mousegestures, ingebouwde irc client, ongebouwde mail client, fantastisch bookmark systeem. (heb waarschijnlijk wel 800 bookmarks of zo). Slepen met tabs. (bookmark: gewoon de tab in de bookmarks in het juiste mapje slepen).
En snel!! Zowel bij opstarten (hoeft geen IE truukjes te gebruiken om snel te zijn, en hoeft ook niet dezelfde excuses als FF te gebruiken wegens te graag) als met het page renderen!
Transfer client met http resume!! En het meeste wat ik hier beschrijf zit er al in sinds versie 5 of zo. Sindsdien is het alleen maar verder gefinetuned en verbetered. (speed dial, ...)
De nieuwe layout was even wenne, maar nu staat die al standaard ingesteld bij mij, helemaal prima! (en de oude is net zo makkelijk weer te gebruiken. Skins gebruiken, allemaal gemakkelijk via de menu's geïntegreerd. Wordt gedownload en dan kan je er voor kiezen in de skin-tab)
@Hierboven ergens... Waarom gebruik je rightmouse+left voor tab sluiten en rightmouse+right voor nieuwe tab? Is toch helemaal niet logisch? Probeer even de standaards van opera te gebruiken, en je zal zien hoe gemakkelijk die werken. Wat RM+left en right is natuurlijk gewoon 'vorige, volgende'. (intuïtief ook makkelijk, horizontaal+richting, net zoals de pijltjes in elke browser)
New page is gewoon 'trekken' en dicht is 'L' (trekken en rechts).
En die kan je ook gebruiken in de bookmarks bvb. Trekken op een mapje is alle bookmarks uit dat mapje openen (of trekken op één bookmark, link is die link in een nieuwe pagina openen)
Kijk, dat vind ik nu het extreem coole aan opera. Ik ben geen poweruser zoals de meeste 'nerds' die alle shortcuts volledig uit het hoofd kennen en een browser via keyboard only kunnen aansturen. Maar zelfs ik kan razendsnel en super efficiënt surfen. Als mensen die van IE komen mij bezig zien, snappen ze gewoon niet wat ze zien. Even een link uit een review openen terwijl ik verder lees in de review... link+trekken, enz...