[Ervaringen] Opera 9 gereleased

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 20.974 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
.KeN. schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:18:
Ik ben inmiddels alweer een jaar of wat verknocht aan shadowguard-1.1
Zeer subtiel, strak en elegant. Nog geen een keer gehad dat ik er geen opmerking over heb gekregen als ik iemand wat laat zien op mijn computer. "Wow.. wat is dat voor iets ?" "Eh.. Opera.. Moet je ook proberen" "Oh.. zet je dat dan in IE/FF ?" "Eh, ja.." :X
En dat ze dan gaan zeiken wat voor nerd je wel niet bent als je "weer een onbekend nerd programma" gebruikt. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237120

Werk een week met Opera 9.2 en vind het een heerlijke browser. Lekker snel en hoe meer je er mee werkt, des te meer handigheidjes je ontdekt. Mouse gestures en snelkiezen zijn handige dingetjes! Firefox werd me veel te langzaam en te log.
Ik vind het alleen jammer dat als je een paneel opent er altijd een imho onnodige kolom met knoppen aan vast zit. Neemt onnodige ruimte in, vooral als je zoals ik veel met bookmarks werkt. Hopelijk werkt dit in 9.5 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Welke kolom bedoel je precies ? Je kunt zo ongeveer alles customizen hè.
Dus waarschijnlijk kun je die kolom waar je het over hebt gewoon uitzetten.
Maar misschien begrijp ik je verkeerd ?
Haijo schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:05:
[...]

En dat ze dan gaan zeiken wat voor nerd je wel niet bent als je "weer een onbekend nerd programma" gebruikt. :')
Ik krijg het telkens wel aan de stok met fervente Firefox aanhangers, maar ik laat het meestal lekker gaan. Heeft toch weinig nut verder. Ze komen er uiteindelijk vanzelf wel achter :P
KS1987 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:28:
[...]

Een heel strakke skin! Ik ben blij dat een naamgenoot me zoiets heeft kunnen aanraden ^^. Opera werkt nu voor me, ik heb wat software ervan afgezwiert en ziedaar Opera :P.
Hehe graag gedaan man.. Mooie naam die we delen :p

[ Voor 28% gewijzigd door Ken. op 20-10-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KeN. schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:27
Welke kolom bedoel je precies ? Je kunt zo ongeveer alles customizen hè.
Dus waarschijnlijk kun je die kolom waar je het over hebt gewoon uitzetten.
Maar misschien begrijp ik je verkeerd ?:
Als je een paneel opent, krijg je altijd links in het paneel een kolom met knoppen (bladwijzers, widgets, notities e.d.) Ik wil echter alleen de bladwijzers zien en niet de ruimtevretende knoppenkolom. De knoppen kan ik ook selecteren door het pijltje rechts van de paneelnaam (in dit geval bladwijzers) aan te klikken en zo selecteren wat ik wil hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 237120 op 21-10-2007 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Misschien een idee om die kolom helemaal uit te zetten en je bookmarks uit het hoofdmenu te gebruiken ? Scheelt al een héle hoop ruimte en is Opera lekker clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Je hoeft die sidebar niet te gebruiken voor je bookmarks hoor. Zelf gebruik ik het ook niet, vind het niet lekker werken. Je kan gewoon die bookmarks knop naar je toolbar slepen. In 9.2 moet je ff zoeken want hij is standaard niet te vinden bij je lijstje beschikbare knoppen.

> rightclick op de toolbar
> customize
> in het toolbar menu, vink "start bar" aan
> dan krijg je onder je adresbalk de start bar te zien, hier zit ook de bookmarks knop bij
> sleep deze naar de plek die wilt

In OS X krijg je dan zoiets te zien:

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/Vanitas1440/albums/265148/OperaBookmarks.png

En in windows werkt het natuurlijk ook. En dit werkt veel sneller dan via die sidebar. :)

Overigens heb je in 9.5 wel gewoon de beschikking over je bookmarks knop, en hoef je deze omslachtige stappen niet te doorlopen :P

edit:
Wat .KeN. post kan natuurlijk ook. Meer zelf vind ik dat niet echt prettig werken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Vanitas op 21-10-2007 01:58 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
Anoniem: 237120 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 01:13:
[...]

Als je een paneel opent, krijg je altijd links in het paneel een kolom met knoppen (bladwijzers, widgets, notities e.d.) Ik wil echter alleen de bladwijzers zien en niet de ruimtevretende knoppenkolom. De knoppen kan ik ook selecteren door het pijltje rechts van de paneelnaam (in dit geval bladwijzers) aan te klikken en zo selecteren wat ik wil hebben.
Kun je hel simpel van af komen. Klik met de rechtermuisknop op de balk, ga naar 'toolbars' en zet 'placement' van 'right' op 'off'. Je kunt de balk ook boven of onder zetten om verticale ruimte te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanitas schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 01:55:
Je hoeft die sidebar niet te gebruiken voor je bookmarks hoor. Zelf gebruik ik het ook niet, vind het niet lekker werken. Je kan gewoon die bookmarks knop naar je toolbar slepen. In 9.2 moet je ff zoeken want hij is standaard niet te vinden bij je lijstje beschikbare knoppen.

> rightclick op de toolbar
> customize
> in het toolbar menu, vink "start bar" aan
> dan krijg je onder je adresbalk de start bar te zien, hier zit ook de bookmarks knop bij
> sleep deze naar de plek die wilt

Kun je hel simpel van af komen. Klik met de rechtermuisknop op de balk, ga naar 'toolbars' en zet 'placement' van 'right' op 'off'. Je kunt de balk ook boven of onder zetten om verticale ruimte te besparen.
Mr. Vanitas en Mr. 'Ook al bezet', beide for president! Dit zocht ik en hier liep ik al dagenlang naar te zoeken. Opera blijft je steeds aangenaam verassen, al is het soms zoeken.
Hartelijk dank jullie beiden voor deze mooie oplossingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 237120 op 21-10-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:13

GeekK

Rag Mama Rag

Opera 9.50 beta 1 gereleased! *;

Changelogs sinds Opera 9.24: Win, Linux, Mac (geen Known Issues :?).
Changelogs sinds Opera 9.50 Alpha 1: Win, [url=hhttp://snapshot.opera.com/unix/u950b1.html]Linux[/url], Mac (let op Known Issues!).

Gesynchroniseerde bookmarks en snelkiezers zijn nu ook te bereiken via http://link.opera.com.

[ Voor 53% gewijzigd door GeekK op 25-10-2007 13:40 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zo, zijn ze lekker snel mee :)
Had 'm pas morgen verwacht. Gelijk geïnstalleerd uiteraard, hoewel ik al zeer tevreden was met 9.24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 15:40
vraagje :P

Ik heb net de nieuwste opera beta gedownload, en ik vind de fullscreen browsing van opera wel erg vet, maar is er ook een plugin/manier omde adresbalk er af en toe even bij te kunnen pakken?

Ideaal zou zijn: rechtermuisknop: "Goto" en dat je dan iets in kon typen :P

Ik kan het zelf niet vinden, maar het zou erg cool zijn.

Verder heb ik een breedbeeldscherm, en zag ik de optie "fit to width" maar deze optie lijkt weinig effect te hebben (op bijvoorbeeld got) behalve dan op tekst ellementjes die niet in hun tabel passen (de tabel wordt breder gemaakt)

Is er ook een echte "fit to width" die zeg maar het zoom-level van de pagina aanpast naar 140% bijvoorbeeld zodat de breedte schermvullend is? Zou ook erg mooi zijn, maar het lijkt erop dat de fit to width functie niet op die manier werkt :/

edit, oh btw, anders dan beweerd wordt doet de nieuwste opera de acid2 test niet perfect! Maar misschien omdat dit nog een beta is :/
Afbeeldingslocatie: http://i21.tinypic.com/314s8zq.jpg

(het boeit me ook niet echt eigenlijk :P)

[ Voor 11% gewijzigd door roy-t op 27-10-2007 17:20 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234797

therat10430 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:11:
vraagje :P

Ik heb net de nieuwste opera beta gedownload, en ik vind de fullscreen browsing van opera wel erg vet, maar is er ook een plugin/manier omde adresbalk er af en toe even bij te kunnen pakken?

Ideaal zou zijn: rechtermuisknop: "Goto" en dat je dan iets in kon typen :P
F2
Verder heb ik een breedbeeldscherm, en zag ik de optie "fit to width" maar deze optie lijkt weinig effect te hebben (op bijvoorbeeld got) behalve dan op tekst ellementjes die niet in hun tabel passen (de tabel wordt breder gemaakt)

Is er ook een echte "fit to width" die zeg maar het zoom-level van de pagina aanpast naar 140% bijvoorbeeld zodat de breedte schermvullend is? Zou ook erg mooi zijn, maar het lijkt erop dat de fit to width functie niet op die manier werkt :/
fit to width is bedoeld om pagina's met een verticale scrollbar te versmallen zodat de scrollbar niet nodig is. Niet de andere kant dus op. Je zou wel de zoom omhoog kunnen gooien (+ / -) met fit to width aan. Nut ervan zie ik niet echt alleen.

En acid2 doet het prima op build 1643 (linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Zie ook om de address bar te toggelen...
therat10430 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:11:
Zie ^disheaver^. Wat ik er nog aan toevoegen wil is dat Opera 9.50 een nieuwe fit-to-width-methode toepast voor thumbnails, om pagina's beeldvullend ('thumbnail-vullend') te maken op die manier die jij bedoelt. Vooralsnog wordt die alleen voor thumbnails gebruikt, maar in de toekomst misschien ook voor andere dingen:
For now, we're only using the layout width detection for thumbnails, but we might as well start using it for something else in the future.
Dus wie weet. :)

[ Voor 5% gewijzigd door GeekK op 27-10-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

Fijne browser, alleen wil k hem eigenlijk zoals IE7 :p, maarja, k ga hem wel gewoon aanpassen tot k gek wordt, en langzaam wen k hier wel aan. Weet iemand hoe je net zo'n "new tab" button als in IE7 krijgt? aan de rechterkant van je tabs zo'n klein venstertje.

En weet iemand hoe je het menu van je rechtermuis knop aanpast?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 29-10-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Anoniem: 231912 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:56:
Fijne browser, alleen wil k hem eigenlijk zoals IE7 :p, maarja, k ga hem wel gewoon aanpassen tot k gek wordt, en langzaam wen k hier wel aan. Weet iemand hoe je net zo'n "new tab" button als in IE7 krijgt? aan de rechterkant van je tabs zo'n klein venstertje.

En weet iemand hoe je het menu van je rechtermuis knop aanpast?
Waarom zou je dat willen? ctrl+t of dubbelklik in tab bar of dubbelklik op lege achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuzzillogic schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:14:
[...]

Waarom zou je dat willen? ctrl+t of dubbelklik in tab bar of dubbelklik op lege achtergrond.
k, ik hou het wel op dubbelklik.

nieuwe vraag: is het mogelijk om net als in netscape tekstvakken groter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
Of mouse gesture: rechts indrukken en naar beneden
Of ergens de knop 'new tab' neerzetten.
Of...

Opera, I love it... :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

IE7 Skin
Textarea resizer script & Textarea drag resizer script

[ Voor 20% gewijzigd door GeekK op 29-10-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:18:
[...]

k, ik hou het wel op dubbelklik.

nieuwe vraag: is het mogelijk om net als in netscape tekstvakken groter te maken?
Je kunt een nieuwe tab-knop ook aan de rechterkant zetten. Een willekeurige icon moet ook kunnen, dus het is mogelijk lijkt me.

Weet niet precies wat je bedoeld, maar via user CSS kun je eigen CSS dingen instellen, oa dus forms

edit: ow, zo. Dank voor de link :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 234797 op 29-10-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allemaal weer bedankt... Helaas alweer 2 nieuwe (en 1 oude) vragen:

- De zoekmachines krijg k niet aan de praat (buiten de standaart meegeleverde) Er word gewoon niet gezocht.

- K heb een browser.css aangemaakt, en het scriptje voor resizen van tekstvakken erin geplakt. Dit werkt nog niet. Wat doe k fout?

- En nog steeds, hoe kan je het rechtermuisknop menu kleiner maken?

Alvast bedankt.

edit: Nog 1 8)7, hoe stel je in dat hij niet z'n eigen bittorent client gebruikt, maar een andere (uTorrent in dit geval)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 29-10-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:04:
Allemaal weer bedankt... Helaas alweer 2 nieuwe (en 1 oude) vragen:

- De zoekmachines krijg k niet aan de praat (buiten de standaart meegeleverde) Er word gewoon niet gezocht.
Wat heb je ingesteld? (tip: door op een zoek-formulier rechhtermuisknoppen > create search te klikken heb je snel de juiste instellingen
- K heb een browser.css aangemaakt, en het scriptje voor resizen van tekstvakken erin geplakt. Dit werkt nog niet. Wat doe k fout?
Je haalt 2 dingen door elkaar. Dat scriptje is een userjs. Maak ergens een mapje 'userjs' oid (in de documt and settings > opera mapje) gooi daar dat script in. In tools>preference > advanced > content > javascript option > user javascript files > geef daar het mapje aan waar je userjs script staat.
- En nog steeds, hoe kan je het rechtermuisknop menu kleiner maken?
kleiner: als in minder opties, of kleiner als in kleiner lettertype enzo? voor het eerste: standard_menu.ini aanpassen.
Alvast bedankt.

edit: Nog 1 8)7, hoe stel je in dat hij niet z'n eigen bittorent client gebruikt, maar een andere (uTorrent in dit geval)
preference > advanced > download > zoeken naar 'torrent', (vinkje uitzetten) en juiste instellingen wijzigen

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 234797 op 30-10-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg bedankt. Alles is gelukt behalve het kleiner maken van het menu (bedoelde inderdaad minder opties) K kan het tussen die lange lijst niet vinden.

En als k nu een nieuwe tab open, staat daar niet speeddial automatisch in. Hoe krijg je dat hij dit weer wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:53:
Erg bedankt. Alles is gelukt behalve het kleiner maken van het menu (bedoelde inderdaad minder opties) K kan het tussen die lange lijst niet vinden.

En als k nu een nieuwe tab open, staat daar niet speeddial automatisch in. Hoe krijg je dat hij dit weer wel doet?
zoeken naar [Document Popup Menu] (en eventuele andere met 'Popup)

http://operawiki.info/EditingINIFiles

Geen idee, hier wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, nu alleen m'n speeddial terugkrijgen, en k heb een betere browser dan k ooit had :D (en wennen/aanpassen van shortcuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Anoniem: 231912 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:47:
Bedankt, nu alleen m'n speeddial terugkrijgen, en k heb een betere browser dan k ooit had :D (en wennen/aanpassen van shortcuts.
Helemaal rechtsonder in je nieuwe tab moet een button "Snelkiezer tonen" staan. Daarmee kan je hem aanzetten. Probeer anders deze optie (in adresbalk kopiëren en uitvoeren): opera:config#UserPrefs|SpeedDialState (op '1' zetten).

[ Voor 4% gewijzigd door GeekK op 30-10-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aah, heel erg bedankt :) Dankzij al jullie hulp is het nu volledig naar mijn wens. Het is een fijne browser, en na jaren IE gesupported te hebben, ben k nu toch overgestapt (had k zelf niet meer gedacht eigenlijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240333

Hoi, ik heb onlangs ook opera aangeschaft omdat het makkelijk werken is vanop een laptop.
enkel ontbreekt er in mijn ogen 1 dinge aan.

Een goede download manager. Hij kan namelijk geen download vervatten als mijn draadloos internet uitvalt. Ik heb 2 plug ins geprobeert maar die doen hun ding niet goed.
Ik had ook graag gehad dat het gewoon deel uitmaakt van opera zonder dat ik nog iets moet opstarten (tenzij ik een download activeer ofzo) en geheugen vreet.

Aznet en getright heb ik geprobeert. Maar die reageren niet als ik een DL open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 240333 schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:59:
Hoi, ik heb onlangs ook opera aangeschaft omdat het makkelijk werken is vanop een laptop.
enkel ontbreekt er in mijn ogen 1 dinge aan.

Een goede download manager. Hij kan namelijk geen download vervatten als mijn draadloos internet uitvalt. Ik heb 2 plug ins geprobeert maar die doen hun ding niet goed.
Ik had ook graag gehad dat het gewoon deel uitmaakt van opera zonder dat ik nog iets moet opstarten (tenzij ik een download activeer ofzo) en geheugen vreet.

Aznet en getright heb ik geprobeert. Maar die reageren niet als ik een DL open.
Aangeschaft? Opera is gratis (eventuele support niet, opera zelf wel).

Maar hier werkt het perfect. Bij elke transfer komt de download-tab te voorschijn, met als rechtemuisklik optie 'resume'. (tools > transfer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:42
@Fictief. Probeer Download Accelerator of Fresh Download eens.Dat zijn twee namen die zo te binnen schieten.

Anoniem: 223468

Ik kom van de Vos af en was binnen no-time om: Opera is een fantastische browser, reeds hier ingesteld als default. Drie dingetjes:

*hoe krijg ik Opera zo, dat streams worden afgespeeld in mijn standaard (of andere)media player?
bij de Vos kan je dat reguleren met de extensie Media Player Connectiviy.

*rss/xml rechtsreeks laden in een externe reader, bv Google reader, schijnt niet te kunnen volgens de leden van het Opera forum..of toch wel?

*bij de Postbank gaat betalen(van bv CJIB boetes :o ) prima maar bij iets ingewikkelder dingen zoals het aanvragen van een nieuwe pas oid, krijg je te horen dat je FF of IE nodig hebt

• disheaver
  • Niet online
1) tools > pref > advanced > downloads > zoeken (vinkje aanzetten > edit
2) misschien via bovenstaande?
3) proberen via rechtermuis knop > edit site preference > browser identity aan te passen. Geen idee of dat helpt.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 223468 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:47:
Ik kom van de Vos af en was binnen no-time om: Opera is een fantastische browser, reeds hier ingesteld als default. Drie dingetjes:

*hoe krijg ik Opera zo, dat streams worden afgespeeld in mijn standaard (of andere)media player?
bij de Vos kan je dat reguleren met de extensie Media Player Connectiviy.

*rss/xml rechtsreeks laden in een externe reader, bv Google reader, schijnt niet te kunnen volgens de leden van het Opera forum..of toch wel?

*bij de Postbank gaat betalen(van bv CJIB boetes :o ) prima maar bij iets ingewikkelder dingen zoals het aanvragen van een nieuwe pas oid, krijg je te horen dat je FF of IE nodig hebt
* Extra » Voorkeuren » Geavanceerd » Downloads en dan zoeken op extensie (asf, wmv, whatever :) ). Dan kun je precies alles instellen. Een Windows Media Player plugin is er volgens mij niet officieel, je moet de Firefox WMP plugin installeren en dan bepaalde bestanden kopiëren naar je Opera plugin-dir...tja, dat krijg je met <2% marktaandeel :|

* Is mij nog niet gelukt nee...wie weet kan het ook onder Downloads.

* De Postbank site is sowieso brak...zal wel verrotte JS zijn, of ze zijn te lui om te testen. Helaas niks aan te doen.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Formulieren bij Postbank is blijkbaar nog steeds niet aangepast. :|

Nog een handigheidje voor het toevoegen van rekeningnummer aan het adresboek. Dat is niet aanvinkbaar maar kan via een omweg wel. Ga naar user css mode via View --> Style --> User mode --> dan kun je het wel aanvinken. Ga daarna weer terug naar author mode. Het is een omweg..... helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:43:
[...]

* Extra » Voorkeuren » Geavanceerd » Downloads en dan zoeken op extensie (asf, wmv, whatever :) ). Dan kun je precies alles instellen. Een Windows Media Player plugin is er volgens mij niet officieel, je moet de Firefox WMP plugin installeren en dan bepaalde bestanden kopiëren naar je Opera plugin-dir...tja, dat krijg je met <2% marktaandeel :|
helaas wil niet lukken bijv de streams van deze site blijft Opera ijzerenheinig in wmp 11 afspelen, terwijl hij dit adres in Winamp zou moeten laden: MMS://213.75.12.96/STREAMGATE78. terwijl ik toch echt mms speel in Winamp heb ingegeven

Muziek hoef je niet mooi te vinden btw 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 223468 op 30-11-2007 23:59 . Reden: quote sluittag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Streams: probeer eens Voorkeuren>Geavanceerd>Programma's>Bewerk dan een bestaande entry 'mms' of maak een nieuwe. Hier kun je aangeven met welk programma een bepaald protocol (mms, irc etc.) geopend moet worden. Weet niet of dat in dit geval werkt. (Gebruik geen '://' bij invullen protocol).

Google reader is een web-reader en heeft een eigen systeem om je aan te melden bij webfeeds. Er zijn twee oplossingen: 1) UserJS (heb ik zelf niet geprobeerd) of 2) Ga naar Google Reader > Settings > Goodies > Kijken onder 'Subscribe while you surf' .Daar staat een 'Subscribe...' button (javascriptje). Deze button kun je naar je personal bar slepen. Als je hem op een toolbar wilt moet je eerst even de toolbar edit modus aanzetten (klik rechts op toolbar > aanpassen...) en dan slepen. Dit werkt perfect hier.

[ Voor 57% gewijzigd door GeekK op 01-12-2007 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GeekK schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:34:
Streams: probeer eens Voorkeuren>Geavanceerd>Programma's>Bewerk dan een bestaande entry 'mms' of maak een nieuwe. Hier kun je aangeven met welk programma een bepaald protocol (mms, irc etc.) geopend moet worden. Weet niet of dat in dit geval werkt. (Gebruik geen '://' bij invullen protocol).
wil helaas niet lukken, blijft de WMP11 openen in de browser :'(
GeekK schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:34:
Google reader is een web-reader en heeft een eigen systeem om je aan te melden bij webfeeds. Er zijn twee oplossingen: 1) UserJS (heb ik zelf niet geprobeerd) of 2) Ga naar Google Reader > Settings > Goodies > Kijken onder 'Subscribe while you surf' .Daar staat een 'Subscribe...' button (javascriptje). Deze button kun je naar je personal bar slepen. Als je hem op een toolbar wilt moet je eerst even de toolbar edit modus aanzetten (klik rechts op toolbar > aanpassen...) en dan slepen. Dit werkt perfect hier.
\
gelukt, thnx! Kon hem in één keer naar de toolbar slepen trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Anoniem: 223468 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 01:11:
gelukt, thnx! Kon hem in één keer naar de toolbar slepen trouwens
Klopt.... ik gebruik een alpha-versie (9.50/Kestrel) en daar moet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens wil de NPS output radio wel laden in Winamp, maar niet afspelen HTTP://SHOUTCAST.OMROEP.NL:8194/?.wma

Ik heb je Googlereader-tip even gelinkt op het Operaforum, if you don't mind

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 223468 op 01-12-2007 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
leokennis schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:43:
[...]

* Is mij nog niet gelukt nee...wie weet kan het ook onder Downloads.
is mij nu wel gelukt. Onder downloads met als mime application/rss+xml en/of application/xml. Restart is nodig (vandaar dat ik er nu pas achter kom...)

(Version 9.50 Beta 2, Build 1678, Platform Linux, System i686, 2.6.22.13-0.3-default)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Is er een manier om Opera de opdracht te geven in serie (dus na elkaar) meer dan 50 links (bestanden) te laten downloaden zodat je niet zelf steeds de opdracht hoeft te geven over te gaan naar de nieuwe link als de vorige binnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:45:
Is er een manier om Opera de opdracht te geven in serie (dus na elkaar) meer dan 50 links (bestanden) te laten downloaden zodat je niet zelf steeds de opdracht hoeft te geven over te gaan naar de nieuwe link als de vorige binnen is?
misschien deze (in url gooien):
opera:config#Performance|MaxConnectionsTotal

naar 1 zetten?

Geldt niet alleen voor downloads (geen idee of ie voor downloads geldt) maar ook voor het browseren. Niet getest ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
He das slim. Kheb 't geprobeerd maar helaas kan ik dan maar 1 download opstarten, ik kan echt maar 1 connectie maken, zoals je zelf ook al zei geldt het dus niet alleen voor downloads maar ook voor het browsen.

Maar jouw insteek lijkt me wel de juiste! Dan zou ik de vraag zo kunnen formuleren:
Is er een manier om in opera in stellen dat steeds niet meer dan 1 download per moment wordt afgewerkt, met dien verstande dat je er wel meerdere kan opstarten die daardoor automatisch in de wacht komen te staan?

Edit:
Beter geformuleerd: Kun je downloads in de wacht (laten) zetten?

Edit2:
@EricJH: dank.

[ Voor 8% gewijzigd door Tommy The Cat op 06-12-2007 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Voor zover ik weet niet. Dan kun je waarschijnlijk beter een externe downloadmanager aan het werk zetten. Vond op de Opera forums nog een verwijzing naar Oget dat in staat is 25 verschillende downloadmanagers met Opera te laten samenwerken: http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=165365 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Paar postjes omhoog heb ik wat linkjes gezet over Opera icm download managers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Vraagje voor Opera 9.25 voor de Mac: Ik ben gewend om met veel tabs tegelijkertijd te werken. Bij Safari of Firefox kan ik net als bij Opera elk tabje afzonderlijk afsluiten. Als ik op sluiten klik bij Safari en Firefox, dan gaat hij naar de volgende tab in de rij (dus naar rechts). Met Opera niet, dan gaat hij terug naar de pagina die je het laatst bezocht. Dat vind ik irritant.

Ik wil dus dat bij het afsluiten van een tab, hij verspringt naar de volgende tab (dus naar rechts) en niet zozeer naar de voor laatste tab. Hoe stel ik dat in?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
Preferences - Tabs - Cycling through tabs : optie die het beste bij jouw gedrag past

?

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Noel schreef op maandag 24 december 2007 @ 00:31:
Preferences - Tabs - Cycling through tabs : optie die het beste bij jouw gedrag past

?
Dat is enkel voor command + tab.

@ vraag:
Probeer dit eens.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Krijgen jullie ook een "Error, moet sluiten" message als je rondsurft op www.nytimes.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
cornelixnootje1 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:49:
Krijgen jullie ook een "Error, moet sluiten" message als je rondsurft op www.nytimes.com ?
niet echt (Build 1729, linux weekly).

versie en os? Probeer browser identification te veranderen (tools > quick pref > edit site pref > network tab).

Die 'error moet sluiten' komt van NYT of van opera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
disheaver schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:05:
[...]

niet echt (Build 1729, linux weekly).

versie en os? Probeer browser identification te veranderen (tools > quick pref > edit site pref > network tab).

Die 'error moet sluiten' komt van NYT of van opera?
Windows Vista, Opera versie 9,25 Build 8827 (net gedownload).

De melding is eigenlijk van Windows Vista, "het programma reageert niet meer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Voor de liefhebbers van Fast History Navigation (teruggaan naar de vorige pagina zoals die in cache staat zonder enige vorm van herladen) het werkt weer in de weeklies onder XP en Vista . Edoch memory cache moet op auto staan anders werkt het niet. De bug is gerapporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

Ik heb drie problemen:

1. Ik krijg geen melding van nieuwe emails (geen geluid en geen pop-up bericht), ondanks dat ik beide in de opties wel heb aangevinkt. Ik gebruik GMail via IMAP.

2. De ingebouwde BT client is erg handig, maar hij heeft, behalve de eenvoud, één irritant probleem: hij hervat het downloaden niet automatisch. Is dit op de één of andere manier toch in te stellen?

3. Kan ik ervoor zorgen dat opera ALTIJD minimaliseerd naar de 'system tray' zodat mijn torrents op de achtergrond kunnen downloaden (dus niet via CTRL+h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Hey, ik heb een vraag:

Hoe kan ik wijzigen waarmee Opera .nzb files opent? Ik had altijd GrabIt maar gebruik nu SABnzbd. Dat probeerde ik te wijzigen in Opera, maar SABnzbd kan blijkbaar niet een .nzb file laden, die moet naar een gemonitorde directory worden gesaved. Echter, hoe kan ik dit nu terugwijzigen? Ik krijg zelfs niet de dialoogoptie, hij probeert meteen, bij elke NZB file, SABnzbd te openen wat dus niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
Haijo schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:02:
Hey, ik heb een vraag:

Hoe kan ik wijzigen waarmee Opera .nzb files opent? Ik had altijd GrabIt maar gebruik nu SABnzbd. Dat probeerde ik te wijzigen in Opera, maar SABnzbd kan blijkbaar niet een .nzb file laden, die moet naar een gemonitorde directory worden gesaved. Echter, hoe kan ik dit nu terugwijzigen? Ik krijg zelfs niet de dialoogoptie, hij probeert meteen, bij elke NZB file, SABnzbd te openen wat dus niet lekker werkt.
tools->preferences->advanced->downloads. Daar dan gewoon "nzb" opzoeken en de instellingen voor dat bestandstype wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
wilmundo schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:25:
Vraagje voor Opera 9.25 voor de Mac: Ik ben gewend om met veel tabs tegelijkertijd te werken. Bij Safari of Firefox kan ik net als bij Opera elk tabje afzonderlijk afsluiten. Als ik op sluiten klik bij Safari en Firefox, dan gaat hij naar de volgende tab in de rij (dus naar rechts). Met Opera niet, dan gaat hij terug naar de pagina die je het laatst bezocht. Dat vind ik irritant.

Ik wil dus dat bij het afsluiten van een tab, hij verspringt naar de volgende tab (dus naar rechts) en niet zozeer naar de voor laatste tab. Hoe stel ik dat in?
Is mogelijk in 9.5. In de nieuwste snapshot is het instelbaar, alleen nog niet in de unix en mac builds. Even wachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
disheaver schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:28:
[...]

Is mogelijk in 9.5. In de nieuwste snapshot is het instelbaar, alleen nog niet in de unix en mac builds. Even wachten dus :)
Beetje jammer dat:
Inline find stops working after entering one letter. (using Ctrl+F still works as expected).
Ik blijf nog maar even bij de oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Anoniem: 86536 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 02:38:
3. Kan ik ervoor zorgen dat opera ALTIJD minimaliseerd naar de 'system tray' zodat mijn torrents op de achtergrond kunnen downloaden (dus niet via CTRL+h)
Hiervoor gebruik ik TrayIt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Vanitas schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:11:
[...]

Beetje jammer dat:

[...]

Ik blijf nog maar even bij de oudere versie.
mja, gewoon f3 drukken.

Ben weer 2 stapjes terug gegaan in de weekly. Erg veel crashes door plugins op unix.

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera 9.26 gereleased (security/stability update)

[ Voor 3% gewijzigd door GeekK op 21-02-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 02:38:
Ik heb drie problemen:
[...]
2. De ingebouwde BT client is erg handig, maar hij heeft, behalve de eenvoud, één irritant probleem: hij hervat het downloaden niet automatisch. Is dit op de één of andere manier toch in te stellen?
[...]
Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem? Ik zou opera ook graag gebruiken als bittorrent client...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
disheaver schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:04:
[...]

mja, gewoon f3 drukken.

Ben weer 2 stapjes terug gegaan in de weekly. Erg veel crashes door plugins op unix.
Nou ik draai OS X dus F3 gaat niet werken :P Command + F zou kunnen. Maar dat vind ik veel te omslachtig. Het zoeken dmv . werkt super goed imo. echt een must voor een browser om zoiets te hebben imo.
Anoniem: 86536 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:43:
[...]

Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem? Ik zou opera ook graag gebruiken als bittorrent client...
Ik heb geen oplossing voor je probleem. Maar als ik jou was zou ik toch echt maar een echte torrent client nemen. uTorrent voor windows of Transmission voor OS X bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Vanitas schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:53:
[...]

Nou ik draai OS X dus F3 gaat niet werken :P Command + F zou kunnen. Maar dat vind ik veel te omslachtig. Het zoeken dmv . werkt super goed imo. echt een must voor een browser om zoiets te hebben imo.
Eens, maar het is maar een weekly waar ie het niet doet. Blijft irritant, je gebruikt die punt best vaak.
[...]
uTorrent voor windows of Transmission voor OS X bijvoorbeeld.
of rtorrent voor unix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk idd dat een aparte torrent client toch nog wel nodig is. De snelheid liet toch ook te wensen over. Ik haalde iets van de helft van wat ik met Transmission haal.

Ik hoop dat Opera wat meer functies toevoegd aan het torrent-gedeelte. Het enige wat dan nog aan Opera ontbreekt is een chat-client waarmee je op het MSN netwerk kunt en dan is Opera echt het ideale alles-in-een programma.

Het is wel het enige niet-open-source programma dat ik in Linux gebruik, da's wel jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Na 2 1/2 week is er weer een snapshot verschenen (de term 'weekly' is geschrapt.. :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

77 in acid 3 :D wow, nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:59
Opera haalt met een interne build 100/100 op de Acid3 test! _o_
Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/Junyor/blog/acid3_100.png

http://my.opera.com/desktopteam/blog/

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
edie schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:25:
Opera haalt met een interne build 100/100 op de Acid3 test! _o_
[afbeelding]

http://my.opera.com/desktopteam/blog/
Tof :) Nou zie je bij Microsoft dat ze vooral de dingetjes fixen die noodzakelijk zijn om de ACID2 test te halen. Voor de rest is het nog steeds knudde, in IE8. Hopelijk pakken ze het bij Opera wel goed aan, en hebben ze verder gekeken dan alleen dat wat nodig is om ACID3 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Fuzzillogic schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:29:
[...]

Tof :) Nou zie je bij Microsoft dat ze vooral de dingetjes fixen die noodzakelijk zijn om de ACID2 test te halen. Voor de rest is het nog steeds knudde, in IE8. Hopelijk pakken ze het bij Opera wel goed aan, en hebben ze verder gekeken dan alleen dat wat nodig is om ACID3 te halen.
Opera kennende zal dat wel goedkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

opera download .exe pagina's niet meer automatisch. Eigenlijk, gewoon niet :p Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Wat bedoel je? Het automatisch opslaan doet het niet automatisch? Handmatig 'opslaan als' slaat niet op? In preference > advanced > downloads gekeken? Versie en OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry:
versie = 9.5 beta
os = windows vista

en daar heb ik gekeken, alleen ik weet niet wat ik moet invullen om te zorgen dat opera het automatissch doet. Ik bedoel dat als ik naar een pagina ga, bijv: www.1ofanderprogramma.com/setup.exe er helemaal niks gebeurt. Gewoon niks. Normaal start er dan een transfer. Bij bijv. .zip gebeurt dit nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Nog een keer kijken, exe in het zoekveld, vinkje weghalen en kijken waar de 2 resultaten op ingesteld staan. ('show transfer dialog' zou moeten werken). Misschien is je firewaill de boosdoener? (geen vista/xp hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera 9.5 beta 1 is al 5 maanden oud.... of bedoel je de laatste snapshot/weekly?

Zie ook het opera forum: problem downloading EXE.

Zelf ondervind ik met de laatste snapshot in ieder geval geen problemen (getest met de link in de eerste post van bovengenoemde thread).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Naast een nieuwe snapshot is er nu ook een Public Acid3 build beschikbaar (voor Windows en Linux). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, ik hou het wel bij de nieuwe snapshot. Hoop alleen dat ze de know issues fixen, want zeker open with gebruik ik vaak. en als die laadbalk terug kan is dat ook wel fijn.

.exe doet het weer trouwens, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera wordt beter en beter!

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/borg/desktopteam/acid3_106.jpeg

Acid 3: Opera first to 106

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whahaha, humor hebben ze zeker. Ook dat droge stukje eronder: we zijn zeer verbaast over de kwaliteit van de easter eggs :p

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 231912 op 01-04-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera 9.27 gereleased (security/stability release).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224298

Ik heb een probleempje met opera, wellicht is hij al een keer voor bij gekomen maar ik heb het niet kunnen vinden. Ik kan geen filmpjes afspelen op www.vi.nl. Hier hebik windowsmediaplayer voor nodig en die heb ik ook. In IE werkt het allemaal gewoon, maar niet in opera. Mijn OS is xp, weet iemand de oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 224298 schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:18:
Ik heb een probleempje met opera, wellicht is hij al een keer voor bij gekomen maar ik heb het niet kunnen vinden. Ik kan geen filmpjes afspelen op www.vi.nl. Hier hebik windowsmediaplayer voor nodig en die heb ik ook. In IE werkt het allemaal gewoon, maar niet in opera. Mijn OS is xp, weet iemand de oplossing voor dit probleem?
Volgens mij kun je dan het beste Firefox en Mediaplayer plugin installeren. Opera kan deze plugin hierna ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224298

Noork schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:54:
[...]

Volgens mij kun je dan het beste Firefox en Mediaplayer plugin installeren. Opera kan deze plugin hierna ook gebruiken.
Moet ik dit ergens aangeven in Opera? Want het werkt nog steeds niet. (Wel met FF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Misschien heb je hier wat aan: How to install windows media player (WMP11) plug-in for opera (operafan2006).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Anoniem: 224298 schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:51:
[...]

Moet ik dit ergens aangeven in Opera? Want het werkt nog steeds niet. (Wel met FF)
http://www.opera.com/support/search/view/434/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera 9.50 Beta 2 is uit _/-\o_

Veranderingen sinds laatste snapshot staan in de Desktop Team post.

Veranderingen sinds Beta 1 staan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft niet helemaal met alleen opera 9 te maken, maar als jullie een PDA hebben moet je zeker de mobiele versie proberen, die is sinds kort gratis!
Surft echt erg fijn en ook een stuk sneller dan met IE:
http://www.operamini.com/download/

Ook grote pagina's als marktplaats laat hij heel erg mooi zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Opera Mini is ook gratis en stukken fijner dat Opera Mobile.
Jammer eigenlijk, van Mobile heeft meer functies die ik wel zou willen hebben in Mini, maar Mini is gewoon veel fijner in het gebruik. Bij het inzoomen op een pagina bij Mobile zijn de links op de pagina al actief, waardoor je vaak 'mis klikt'. Zelfde geldt voor de interface van de menu's en de bookmarks eigenlijk. Desalniettemin ga ik het toch nog maar 's een kansje geven :)

EDIT: Doh.. verkeerd begrepen door je "mobiele versie is nu ook gratis"..
Opera Mini was altijd al gratis (afaik ?) en Mobile betaald. Vandaar de verwarring.

Mini is een dikke aanrader dus idd ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Ken. op 02-05-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Heeft iemand een idee waarom Opera bepaalde pagina's zoals tweakers.net en GoT maar ook www.torrentz.com niet kan openen en maar blijft laden? Dit is ontstaan na het installeren, scannen door, en verwijderen van Spybot? Ik kan nieuws.fok.nl en forum.fok.nl wel openen?

Iemand een manier om dit ongedaan te maken? Of heeft Spybot mijn Windows echt vern**kt?

Edit: even info:
Windows XP SP2
Opera 9.27

Opera al verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Haijo op 02-05-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Haijo schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:00:
[...]Dit is ontstaan na het installeren [..]Spybot[..]
Als het ervoor wel werkte ligt het in elk geval niet aan opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Haijo schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:00:
........
Opera al verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
edit:
laat maar , verkeerd opgevat

[ Voor 11% gewijzigd door Noork op 02-05-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
disheaver schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:04:
[...]

Als het ervoor wel werkte ligt het in elk geval niet aan opera.
Dat is nou het rare, bij Internet Explorer werkt alles prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 22:02
Ik kan gewoon niet meer inloggen en/of posten in InivisionBoard forums met de laatste 2 alpha builds en de nieuwe beta :S Jullie wel? Dan is er misschien iets mis met mijn configuratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera Dragonfly Alpha gereleased

Bereikbaar via Extra -> Geavanceerd -> Ontwikkelgereedschap
Opera Dragonfly requires the Scope module, found in Presto Core-2.1 and later. The following products include Scope and are supported by Opera Dragonfly.
Opera 9.5 beta 2
Opera Mobile 9.5 (coming soon)

Opera Mini is not supported.
Scope zit ook in de snapshot die vandaag is uitgekomen.

Documentation - Feedback - Blog (menu rechtsboven).

[ Voor 6% gewijzigd door GeekK op 06-05-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Nieuwe weekly 9981 is uitgebracht. Hierin zijn optimaliseringen in de compiler aangebracht met profile-guided optimization (PGO) dat voor prestatieverbeteringen zorgt:
Today's snapshot is significantly faster on Windows thanks to a technique called profile-guided optimization (PGO). Compiler optimizers sometimes make tweaks that are controversial: they improve performance in what it perceives as the most common case, but make it worse in the perceived least common case. The result can be much better if the compiler is given some hints. That's what PGO is about. With this technique, Opera is compiled twice. The first compilation creates a specially instrumented build that gathers statistics about which code is called and which variables are used most often. The instrumented build loads sites automatically using "URL player", a testing feature available in every Opera build (more information about that in a later blog post). This information is dumped into files and used to produce the final build that's optimized based on the gathered statistics.

Opera uses Microsoft's Visual Studio C++ compiler on Windows and gcc on UNIX and OS X, both of which support PGO. On Windows, setting up PGO builds was straight-forward. PGO in gcc is a different story. On both UNIX and OS X, the first PGO builds crashed. Work continues to resolve this issue.
De eerste indruk is dat Opera sneller en snappier overkomt. Volgens Ra mon die dit als reactie op de desktop blog zette:
Around 15% speed increase between 9972 and 9981 on some JS's tests (celtic kane, sunspider...), and mosts other tests like http://nontroppo.org/timer/kestrel_tests/ or http://mootools.net/slickspeed/ or http://jquery.com/test/ run faster on 9981 than prévious builds(sometimes +25%)

XP on AMD64 2GHz / 1Gb RAM
Hier kun je de weekly ophalen: http://my.opera.com/desktopteam/blog/ .

Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Heb dezelfde indruk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30762

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 30762 op 11-05-2008 18:19 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30762

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 30762 op 11-05-2008 18:15 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een probleem met het openen van Novell Groupwise Webaccess.
In eerste instantie lijkt hij goed te laden, maar daarna schit het frame als het ware omhoog waardoor alleen nog maar de bovenste tool-balk is te zien, maar de berichten zelf 'buiten beeld' vallen. Ik heb de sitevoorkeuren al geprobeerd te bewerken, maar dat helpt niet.
Iemand suggesties?

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/2991/operascrthmbiq2.jpg
*KLIK* Groot plaatje

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 12-05-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

opera's laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK