Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:59
Ook Part VI zit alweer vol! Reden genoeg om te starten met Part VII!
Dit topic kan worden gebruikt om alles te bespreken wat met de Playstation 2 te maken heeft. Te denken valt aan games, hardware, releasedates, PS2 tijdschriften en andere PS2 gerelateerde zaken.

Momenteel kost de PS2 in de meeste winkels €149,- en is op sommige plekken zelfs al goedkoper te krijgen (ook op diverse internet sites). Via deze link kom je in de PS2 pricewatch van de frontpage.

Vorige PS2 topics:

Het grote PS2 topic - Part I
Het grote PS2 topic - Part II
Het grote PS2 topic - Part III
Het grote PS2 topic - Part IV
Het grote PS2 topic - Part V
Het grote PS2 topic - Part VI

Ik heb een vraag en wil deze graag posten
Heb je een vraag? Kijk dan svp even snel de vorige PS2 topics na om te zien of jouw vraag al niet gesteld en beantwoord is. Dit omdat we hebben gemerkt dat er veel vragen zijn die steeds weer terugkomen.

Gebruik de volgende link om makkelijk het hele vorige topic in een keer door te zoeken:
Het Grote PS2 Topic - Part I - 999 posts per blz.
Het Grote PS2 Topic - Part II - 999 posts per blz.
Het Grote PS2 Topic - Part III - 999 posts per blz.
Het Grote PS2 Topic - Part IV - 999 posts per blz.
Het Grote PS2 Topic - Part V - 999 posts per blz.

Links naar PS2 informatie sites:
Op de volgende sites is meer informatie te vinden over de Playstation 2, games, gadgets, magazines, reviews etc.
dgs-online.nl
officiele Sony PS2 website
console.gamez.nl
psx2central.com
ps2.ign.com

Voor een compleet overzicht zie de PS2 startpagina.

PS2 en de wonderschone RGB-kabel
Het is mogelijk om beter en scherper beeld op je PS2 te krijgen door gebruik te maken van een RGB kabel. Het beeld wordt dan zo'n 30% scherper als met de originele kabel die bij de PS2 zit. Een RGB kabel is te krijgen bij de betere gameshops en kost meestal rond de €20,-. Een veel verkochte RGB kabel is de RGB kabel van Blaze.

Alle RGB kabels geven een groen beeld met DVD. Als je toch DVD wilt kijken zijn er 2 oplossingen:

1. Je kijkt in composite mode via je originele PS2 kabel, of als je kabel een switch heeft kun je switchen tussen RGB en composite (niet exclusief voorbehouden aan blaze trouwens).
2. Je koopt een CD van Datel of Blaze die het groene effect omzeilt waardoor je toch via RGB DVD kunt kijken.

Het effect van een RGB kabel is goed te zien in onderstaande screenshots. De vertikale strepen / storing wordt veroorzaakt door het tv scherm en hebben niets met de RGB kabel te maken. Link de normale (composiet) kabel, rechts de rgb variant.

[afbeelding][afbeelding]
Clickable!

Voorbeeld PS2 RGB Scart kabel

[afbeelding]

Veel gebruikers hebben gemeld dat het ook mogelijk is de RGB kabel van je PS(one) te gebruiken. Zie voor meer info over RGB kabels Part II van het grote PS2 topic

Overigens zijn er ook andere mogelijkheden om de beeldkwaliteit te beinvloeden (zoals bv svhs bekabeling). De aansluitmogelijkheden van best naar slechts:

- Kwaliteits RGB kabel
- Budget RGB kabel
- Svideo kabel
- Kwaliteits Composiet kabel
- Budget Composiet kabel / Standaard kabel
- RF modulator

PS2 en het grote on-line avontuur
Al geruime tijd is het zo ver: de PS2 is online!. Op dit moment wordt er ook nog met een beperkte groep users getest. Voor de toegang tot het online gebeuren heb je nodig een breedband internet aansluiting en een PS2 netwerkkaart, welke in de betere speelgoedzaken verkrijgbaar is. De PS2 netwerkkaart is verkrijgbaar voor een bedrag rond de 35 euro.

Het maakt niet uit of je internetverbinding een kabel- of ADSL-verbinding is maar het moet wel breedband zijn. Een gewone inbelverbinding met een 56k-modem of ISDN is niet krachtig genoeg en zal daarom niet worden ondersteund.

Natuurlijk is het mogelijk om je bestaande internet aansluiting voor zowel jouw PC als jouw PS2 te gebruiken. Hiervoor zijn diverse oplossingen. Sony heeft op haar site een set-up guide internet delen met de PS2 geplaatst.

De eerste PS2 games die online gaming (zullen) ondersteunen zijn o.a.:
- Socom Navy Seals
- Destruction Derby Arenas
- Twisted Metal Black online
- SSX 3 (ps2 exclusive online play)

Zie voor meer info over network gaming met de PS2 de officiele site van Sony

[afbeelding]
Sony PS2 Netwerk Adapter

Veel mensen met een @home internet aansluiting ondervinden problemen bij het aansluiten van de PS2 op het internet. Onderstaande pagina's van de @home gebruikersvereniging bieden oplossing:

Troubles at home PS2 online met @home I
Troubles at home PS2 online met @home II

De harddisk voor de PS2
Zoals veel mensen waarschijnlijk al hebben gezien zit er achterop de PS2 netwerkkaart een aansluiting om nog een apparaat op aan te sluiten. Deze aansluiting zal worden gebruikt voor de nieuwe harddisk voor de PS2. Naar verwachting zal de harddisk in de ruimte achter de netwerkkaart in de PS2 worden gemonteerd. Helemaal zeker is dit niet, er duiken steeds vaker foto's / plaatjes op van een externe harddisk.

Sony heeft de harddisk voor de PS2 al officieel aangekondigd. Een eventuele releasedate of prijs zijn niet bekend. Wel zal Final Fantasy XI bij de harddisk worden geleverd inclusief een proefabbonement voor FF XI.

Let op: ondersteuning voor harddisks van max 120 GB

Kan ik online met een omgebouwde PS2 / Wat is DNAS?
Door de introductie van het DNAS systeem is het niet mogelijk met een ingeschakelde modchip online te spelen.

DNAS (Dynamic Network Authentication System) is een eigen verificatiesysteem dat is ontwikkeld door Sony. DNAS is onder andere zo ontworpen dat het systeem software-uitgevers kan beschermen tegen piraterij, dat gameregels worden nageleefd en misbruik door spelers wordt voorkomen. DNAS wordt voor alle games met netwerkeigenschappen gebruikt. Er vindt verificatie plaats als onderdeel van het netwerkverbindingsproces. DNAS zoekt informatie over de hardware van de gebruiker (PS2) en software (netwerkgame) voor verificatie, kopieerbeveiliging, blokkering van accounts, systeem, regels, gamemanagement en andere doeleinden. Als de verificatie mislukt, stopt de game met on line-activiteit.

Stof en het schoonmaken van de PS2
Relatief veel mensen krijgt last van problemen met hun PS2 door de bergen stof die zich in het systeem ophopen. Deze problemen varrieren van "disc read errors" tot (nog) erger. Het is dan ook aan te raden de PS2 op een zo stofvrije plaats neer te zetten. Let bijvoorbeeld op met vloerbedekking / hoogpolig tapijt en andere plaatsen waar stof zich gaat ophopen. Maak de PS2 (ook de achterkant) regelmatig en voorzichtig schoon door het stof te verwijderen.

Hieronder is informatie te vinden voor de mensen die echt last hebben van defecten veroorzaakt door stofophopingen. Let wel: voor veel van de handelingen is enige technische kennis nodig en bij het open maken van de PS2 vervalt de garantie! Het gebruik van deze informatie is dus voor eigen risico!

How to Fix Dust Problems with the Playstation 2

HDLoader

Zoals veel van jullie weten is het mogelijk een harddisk aan te sluiten op de achterkant van de Sony PS2 netwerkkaart. Hoewel deze aansluiting eigenlijk alleen bedoelt is voor de originele (nog uit te brengen) Sony harddisk is duiken er hier en daar al mogelijkheden op om eigen harddisks aan te sluiten. Een van deze mogelijkheden is het gebruik van HDLoader. HDLoader is een programma dat je kunt gebruiken om PS2 games in te lezen via de PS2 en op te slaan op een "eigen" harddisk die je zelf in jouw PS2 hebt gezet. Nadat de games zijn ingelezen kun je deze simpel booten door de PS2 op te starten met de HDLoader cd en de juiste game te kiezen in het menu. Het voordeel van deze methode is dat de laadtijden in veel gevallen enorm verkort worden. Hiernaast spaar je de originele cd's / dvd's (deze kun je rustig in de kast laten staan). Let op: het inbouwen van eigen apparatuur in de PS2 is in strijd met de voorwaarden. Hierdoor kan de garantie komen te vervallen.

De volgende games werken niet met HDLoader:
Biohazzard Outbreak
MX 2002
Peter Pan: The Legend of Neverland
Ratchet & Clank 1 (NOTE: Ratchet & Clank: Going Commando werkt wel)

Meer informatie over HDloader is hier te vinden: hdloader.net

PSTwo!
Sinds September 2004 heeft Sony Entertainment een zeer nieuwe versie van de Playstation 2 op de markt gebracht. Hoewel het apparaat officieel nog steeds PS2 heet, geniet het al de naam "PSTwo" in de volksmond.

Qua vormgeving, zoals al duidelijk te zien is, is de PSTwo kleiner, smaller, lichter en geeft een stuk minder lawaai af. Helaas qua performance is er niks veranderd. De PSTwo is half zo zwaar als het oorspronkelijke ontwerp en nog maar een kwart zo groot. Het ontwerp is maar 2,8 cm hoog, tegenover de 7,8 cm van de oorspronkelijke console.

[afbeelding]
[afbeelding]

De verandering brengt zowel voordelen als nadelen met zich mee, waarvan het belangrijkste voordeel het ingebouwde netwerk-apparatuur is, wat helaas meteen ook het belangrijkste nadeel met zich mee brengt. Er is geen HDD-aansluiting meer.

Een ander positief punt is de flip-top media-lader.
Het zorg ervoor dat als je het station vertikaal plaatst, het station minder snel slijt daar waar de media rondspint, met helaas als nadeel, dat je moeilijker gebruik kunt maken van de swap-trick.

[afbeelding]

Op het moment word er gewerkt aan een patch voor HDD Laders die om kunnen gaan met een USB-HDD, maar op het moment van schrijven verkeert dit zich nog in een vroeg stadium. Mochten er (noemenswaardige) ontwikkelingen komen, dan kan je ze vinden in deze (of voorgaande) threads van de PS2-topics.

Als je intresse hebt in de specs van alle PSTwo-versies, druk dan op deze link
voor informatie.

De Pstwo is momenteel ook (aantrekkelijk geprijst) verkrijgbaar in een startersset.
Deze starterspack wordt geleverd met een memory card, 2 dualchock controllers en DVD afstandsbediening.

Emulatoren voor de PS2
Naast het spelen van originele PS2 en PSX games kan de PS2 ook gebruikt worden voor het draaien van emulatoren zodat ook spellen van andere / oudere consoles en systemen gespeeld kunnen worden. Let op: voor het draaien van emulatoren is een omgebouwde PS2 nodig of dient men gebruik te maken van een load exploit.

PS2 versies
Vaak komen er vragen voorbij mbt het identificeren van de verschillende PS2 "versies". Hieronder vind je een overzicht aan de hand waarvan je jouw PS2 versie kunt bepalen:

V3 (SCPH 30004): Seriennummer C0000000-C3087669
V4 (SCPH 35004 en SCPH30004R eerste Model): Seriennummer C3087670-C3500967
V5 (SCPH 30004R): Seriennummer C3596912-C4581353
V6 (SCPH 30004R): Seriennummer C4659923-C5xxxxxx
V7&V8 (SCPH 39004/39008): Seriennummer AC/FC-00xxxxx

Meer informatie over versienummers (en meer versies) is hier te vinden:
- PS2 Version Guide
- PStwo versions

PS2 Winkeloverzicht
Shop
[afbeelding]
HardwareSoftwareHDA
HDL
Opmerkingen
Nederlandse shops:
Bart Smit *PAL+ACCPALnee€2,50 verzendkosten
Bestel.nuneePALneegeen verzendkosten
BOL *neePALnee€1,95 verzendkosten
Dimension plus *PAL+ACCPAL/USA/JPNnee€2,25 verzendkosten
Dixons *PAL+ACCPALnee€6,- verzendkosten
E-plaza *PAL+ACCPALnee
Fore Games *USA/JPN+ACCPAL/USA/JPNnee
Free Record Shop *PAL+ACCPALnee€1,95 verzendkosten
Futuremax *ACC+REPPALnee€2,- verzendkosten
Futurezone *PAL+ACCPAL/USA/JPNnee
Gameland BV *PAL+ACC+REPPALja€8,50 verzendkosten
Gameorder.nl *PAL+ACCPALnee€1,50 verzendkosten
GameQ *neePALnee€2,- verzendkosten
GamereleasePAL+ACCPALnee€1,50 verzendkosten
Gameshop *PAL+ACCPALnee
GamewebshopPAL+ACCPALnee€2,25 verzendkosten
GBAshopACCPALja€10,- verzendkosten
GCshop *neePALnee€2,- verzendkosten
Gizmoxia.bePAL+ACCPALnee€3,10 verzendkosten
Hdadvance.nl (gsminfo.nl)neeneeja*
Hotbit *PAL+ACC+REP ja€ 6,50 verzendkosten
InsideGamer PAL/USA/JPNnee€2 verzendkosten
MakroPAL+ACCPALneeallleen voor pashouders
MediaMarktPAL+ACCPALnee-
Nedgame *PAL+ACCPAL/USA/JPNnee€2,50 verzendkosten
PCMedia *neePALnee€2,50 verzendkosten
PSXshop *PAL+ACC+REPPAL/USA/JPNja
Wehkamp *PAL+ACCPALnee€2,95 verzendkosten
Your Games Online * €6,86 verzendkosten
Ziezotec Electronics *ACCPALnee
Buitenlandse shops:
Amazon UKPAL+ACCPALnee
CD WOW! PAL geen verzendkosten
DVDBoxOffice USA geen verzendkosten
DVDCrave PAL
DVD Soon USA geen verzendkosten
EBgamesUSA+ACCUSAnee
Game.net PAL ~€4,50 verzendkosten
GameStopUSA+ACCUSAnee
GoblinDirect PAL/USA/JPN ?
ImportMadnessUSAUSAnee
Lik-Sang * PAL/USA/JPN afhankelijk van product
Play * PAL geen verzendkosten
Play Asia USA/JPN ~€2,50 verzendkosten
The RageUSA/JPN+ACCUSA/JPNnee~$11,- verzendkosten
Video Games Plus USA ~€3,30 verzendkosten
HDL=HDloader, HDA=HDadvance, ACC=Accessoires, REP=Reparatie
PAL=PAL-Europees, USA=NTSC-USA, JPN=NTSC-Japans
[afbeelding]

Wat willen we hier uitdrukkelijk niet?
Helaas is in het verleden gebleken dat enkele regels omtrent het gebruik van dit topic absoluut nodig zijn. Te vaak zijn PS2 topics dichtgegaan door flamewars, offtopic geleuter etc. We vragen dan ook jullie aandacht voor de volgende "regels":
  • Geen posts over modchips, het ombouwen de PS2 en links naar illegale downloads.
  • Geen geflame, niet over de PS2 en ook niet over de GameCube en Xbox. Meningen mogen uiteraard wel, maar probeer deze wel zo goed mogelijk te beargumenteren.
  • Let er bij het plaatsen van screenshots op dat de standaard layout van het forum niet wordt verkracht.
In overleg met de mods van SG&D is besloten de discussie over modchips en het spelen van backups te verbieden. In Nederland is het ombouwen van een Playstation 2, en zelfs het geven van ombouwinstructies, verboden (zie: deze link). Ook discussies over het maken van backups hebben we liever niet. Niet omdat het illegaal hoeft te zijn, maar er is geen manier om te controleren of het ook echt voor een onschuldig doeleinde gebruikt wordt. Ik graag dat iedereen zich hier aan houdt zodat dit topic gezellig blijft en niet hoeft te worden gesloten. Het negeren van het bovenstaande kan resulteren in een OW of erger.

Verder, houd het gezellig en niet te veel offtopic aub.

Met dank aan Bor de Wollef voor de startpost die ik zelf schaamteloos gekopieerd heb. :)

[ Voor 11% gewijzigd door SD5k op 16-06-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42

NoTimeRemains

I know

DMC3 gekocht bij de FRS voor € 22.00 super mooi spel. alleen moeilijk. maar goed voor de liefhebbers van de DMC-reeks/Capcom/GoW is dit een must-have!
IGN

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
DMC3 is inderdaad erg gaaf, maar toch blijf ik het eerste deel veruit de beste van de serie vinden, dat spel is echt perfect (alleen een tikkie te makkelijk, daar is deel 3 dan weer beter in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:45

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Woei! Dan gaan we hier lekker verder :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42

NoTimeRemains

I know

-Sander schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:54:
DMC3 is inderdaad erg gaaf, maar toch blijf ik het eerste deel veruit de beste van de serie vinden, dat spel is echt perfect (alleen een tikkie te makkelijk, daar is deel 3 dan weer beter in).
pfff gisteren eens even gespeeld na dat ik mijn pstwo een dikke maand niet meer had aangeraakt. ging ik drie keer dood en meteen had ik de easy mode aan mijn broek hangen. had bij die eerste 'baas' al moeite :S
maar goed ik vind deze nu al beter als DMCI, deze heeft meer attitude en die style varianten vind ik ook wel erg mooi.

BTW tip van de dag. BudgetGaming. hier is een vergelijk gemaakt tussen meerdere gameshops. en kan je de goedkoopste uitzoeken. evt kan je je nog even aanmelden en kan je op het forum je spellen ruilen/verkopen.
en neej HIV is geen aandeelhoudert van die site ;)

[ Voor 21% gewijzigd door NoTimeRemains op 17-06-2006 11:00 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Hallo ^^

De enige Sony console die ik heb is m'n trouve PSP-1000CKW. Ik zou graag een Playstation² willen, met de bedoeling om Japanse import games te spelen, net zoals met m'n PSP.

Nu veronderstel ik dat dat wel lastig gaat worden omdat het bij ons allemaal PAL is en de Japanse versies NTSC.
Hoe lost ik dit op ? M'n TV is natuurlijk een PAL toestel, dus een Japanse PS2 eraan hangen betekent vast en zeker een adaptor stukje voor tussen de TV en console ? (voor zover dat bestaat? )
Stel dat ik toch een PAL PS2 neem, hoe speel je daar import games op O.o ?
En vice versa ... een EU Colin McRaye op een Japanese PS2 ^^' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Anoniem: 125883 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:47:
Nu veronderstel ik dat dat wel lastig gaat worden omdat het bij ons allemaal PAL is en de Japanse versies NTSC.
Hoe lost ik dit op ? M'n TV is natuurlijk een PAL toestel, dus een Japanse PS2 eraan hangen betekent vast en zeker een adaptor stukje voor tussen de TV en console ? (voor zover dat bestaat? )
De meeste (duurdere) TVs ondersteunen NTSC. De 20 jaar oude sony van een vriend van mij kan zelfs PAL en NTSC. Je kan het natuurlijk nooit zeker weten dus misschien moet je het even proberen door een regiovrije NTSC DVD af te spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Voor jouw bedoelingen is een swap-disc of een mod-chip natuurlijk ideaal.

Zo kun je spellen uit japan (NTSC-J) spelen en tegelijkertijd PAL games spelen.

Met een RGB-kabel krijg je op de meeste grootbeeld tv`s (met scart) van ná 1990 gewoon kleurenbeeld als je NTSC games speelt.

Kwaliteitsmerken als Sony, Philips en Panasonic konden al eerder goed NTSC weergeven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm ... ik zal eens in de handleiding van de tv moeten kijken :p
Een NTSC videootje maken met Sony Vegas en op DVD wegschrijven als NTSC zal ook wel goed zijn zeker ?

Alvast bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het televisietoestel is zo'n Grundig MFW-iets 16:9 toestel dat PAL/SECAM/NTSC zou ondersteunen (dat laatste eens in het handboek opzoeken om zeker te zijn).

Verder ... verder dan portable consoles en een megadrive² toen ik klein was ben ik nooit geraakt, dus *shame on me* PS2 is nieuw voor mij ^^'

Heb wat zitten googlen voor een omgebouwde PS2 en ben hier uitgekomen. http://www.ombouwnederlan...log/index.php?cPath=27_57
Veel verschil met prijzen op US sites is er niet.

Bestaat het grotere model van PS2 nog? Dat ziet er wat robuuster uit. In ieder geval veronderstel ik dat het zo'n ding is dat ik nodig heb om geimporteerde games te spelen?
Zo'n slim Ceramic white is ook wel tof, maar dan is het weer prutsen met een powerconverter.

Is er verder een verschil tussen NTSC-J en NTSC-US ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 12:26

SkyStreaker

Move on up!

Wat ik wil weten is welke manga dat is in jouw icoon, of moet ik gewoon ff op de Soba of hoshi zoeken :P

Om een antwoord te geven op je vragen:

# de betere spellenwinkel (en dan geen intertoys of mediamarkt) heeft ze heus nog wel. HotBit.nl bijv. of die enorme spellenwinkel in Groningen (naam ben ik kwijt) of de speciaalzaak (dat is dus de betere spellenwinkel :D)
# Ja, Japanese spellen dus alleen op de J en Amerikaans alleen op de US Stations. Verder niet eigenlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door SkyStreaker op 20-06-2006 20:54 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03 13:22
Ik heb een paar weken terug Shadow of the Colossus gekocht nadat ik me herinnerde dat ik er ooit een preview van in Edge had gelezen en het me bijzonder interessant leek. Waarschijnlijk is het al uitgebreid gespeeld en besproken door de vaste posters in dit topic, maar laat ik nog even een duit in het zakje doen :)

Goed:
- Ongelofelijke ervaring. Dit is typisch zo'n spel waar je achteraf met plezier en verbazing aan kan terugdenken. Dat alleen al maakt het een "must play" wat mij betreft.
- Zeer mooi in beeld en geluid. Misschien niet de beste graphics ooit op PS2, maar de atmosfeer, het verhaal, de beweging, etc. passen allemaal zeer goed bij elkaar en maken er een episch geheel van.
- Speelt lekker weg. Je wordt bezig gehouden met puzzel-achtige problemen die je soms frustreren maar wel op te lossen zijn.

Slecht:
- Kort! Ik ben de laatste jaren niet meer dan een casual gamer en toch was ik er in een uur of 11 doorheen. Nou heb ik wel veel ervaring maar als je nog steeds veel games speelt denk ik dat je misschien binnen 8 uur er doorheen loopt.
- Heel soms een tikkeltje frustrerend door kleine issues rondom besturing of puzzel opbouw.
- Learning Curve vlakt een beetje af: de latere colossi zijn wel moeilijker, maar door de opgebouwde ervaring zijn ze in de praktijk juist makkelijker.

Dit is een spel dat geen cijfer hoeft te krijgen, alleen de mededeling dat je over tien jaar niet kunt zeggen dat je ook een PS2 had als je dit spel niet hebt gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
Sterker nog.. ik heb hem de eerste keer in net geen 7u uitgespeeld. Verder wel een geweldig spel inderdaad, ik was op Hard bezig maar toen kreeg ik problemen met mn memory card (hele ding corrupt, alle saves weg :( ), dus nu moet ik eerst Normal weer uitspelen voor ik opnieuw aan Hard kan beginnen.

Ik baal nog altijd het hardst van mn GT4 savegame, ik zat net boven de 70% na een hele hoop speeltijd.

[ Voor 75% gewijzigd door SD5k op 20-06-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SkyStreaker schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:53:
Wat ik wil weten is welke manga dat is in jouw icoon, of moet ik gewoon ff op de Soba of hoshi zoeken :P
Dat zijn mannetjes uit Naruto. Tekening is gebaseerd op een SasuNaru doujinshi (Naruto x Sasuke koppeltje). Soba ni iru kara is de titel van één van de ending themes en betekent, gezongen door Amadori. Het betekent min of meer "Ik zal voor altijd bij jou zijn" ^^'
SkyStreaker schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:53:
Om een antwoord te geven op je vragen:

# de betere spellenwinkel (en dan geen intertoys of mediamarkt) heeft ze heus nog wel. HotBit.nl bijv. of die enorme spellenwinkel in Groningen (naam ben ik kwijt) of de speciaalzaak (dat is dus de betere spellenwinkel :D)
# Ja, Japanese spellen dus alleen op de J en Amerikaans alleen op de US Stations. Verder niet eigenlijk.
I see. Maar met een modchip moet het lukken om NTSC games op een PAL PS2 te draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Anoniem: 125883 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:52:
[...]
I see. Maar met een modchip moet het lukken om NTSC games op een PAL PS2 te draaien ?
Yep, de ps2 is dan regiovrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
Anoniem: 125883 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:58:
Het televisietoestel is zo'n Grundig MFW-iets 16:9 toestel dat PAL/SECAM/NTSC zou ondersteunen (dat laatste eens in het handboek opzoeken om zeker te zijn).
Praktisch iedere TV tegenwoordig ondersteunt zowel PAL als NTSC, zeker als je een RGB SCART kabel gebruikt (wat je sowieso zou moeten doen). Sinds begin jaren '90 is dat vrijwel standaard.
Is er verder een verschil tussen NTSC-J en NTSC-US ?
Afgezien van wat SkyStreaker noemt is er ook nog een klein voltage verschil tussen NTSC-U/C en NTSC-J. Dat is echter niets waar je je zorgen om hoeft te maken - als je TV NTSC ondersteunt, dan maakt het normaal gesproken geen zak uit welke variant het is.

BTW Sander, de links naar de pics in de topicstart zijn allemaal zo dood als wat. De plaatjes voor de vergelijking tussen Composite en RGB heb ik nog, als je wilt kun je daarvoor de volgende links gebruiken: Composite en RGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Anoniem: 125883 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:52:
[...]

Dat zijn mannetjes uit Naruto. Tekening is gebaseerd op een SasuNaru doujinshi (Naruto x Sasuke koppeltje). Soba ni iru kara is de titel van één van de ending themes en betekent, gezongen door Amadori. Het betekent min of meer "Ik zal voor altijd bij jou zijn" ^^'

[...]

WHAAAAAAT? Is dat Naruto die Sasuke z... z..... :S Ik dacht dat het een meid was O_o

Evengoed... Ja, dat gaat zeker lukken. Ik raad je wel met klem aan om van de betere modchips gebruik te maken en als je het laat installeren, even te vragen of je ook om de controllerchip moet denken voor warmte. In grote lijnen: om de ong. 2 uur even je PS2 laten afkoelen (spel op pauze en cd/dvd uit de lade doen kan volstaan) of maak gebruik van HDD zoals ik.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Ik ben aan het overwegen om me een PS2 aan te schaffen, omdat de prijs nu erg aantrekkelijk is.
Ik twijfel tussen 2 versies:

- een zwarte uitvoering met 1 controller en het Buzz - The Big Quiz spel (met 4 buzzers) - 179,95€

- een zilveren uitvoering met 2 controllers en een memory card - 189,99€

Het Buzz-spel apart kost 64,95€, een zwarte controler + memory card extra kost 44,95€.
De zwarte uitvoering is dus 30€ goedkoper, maar nu vraag ik me af of de zilveren editie bijkomende voordelen heeft (qua kwaliteit v/d dvd-speler, lawaai, koeling, enz...).

Heeft er iemand hier een zicht op?

Ik heb al enkel version guides bekeken, maar daar kan ik weinig uit opmaken.

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Welk versienummer heeft de slimline die je wilt kopen? Check dat nummer op internet en je weet de pro`s en cons :)

Voorbeeld:
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=6923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
ik zou mezelf afvragen vind ik buzz een leuk spel jah of nee. De kwaliteit/kwaaltjes zullen ws op hetzelfde niveau liggen.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nieuwe weekaanbieding van Play-Asia: The Matrix - Path of Neo voor € 9,50 inclusief verzending naar Nederland. Dit is de Aziatische uitgave met Engelse schermteksten.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heb m'n Monster component kabel binnen en gisteren m'n nieuwe tv kunnen ophalen.

Zal van weekend even wat foto's maken met verschillen tussen composiet kabel, blaze RGB kabel en Monster component kabel. Deze zijn namelijk gigantisch!

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Osdorp-Dude schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:41:
Heb m'n Monster component kabel binnen en gisteren m'n nieuwe tv kunnen ophalen.

Zal van weekend even wat foto's maken met verschillen tussen composiet kabel, blaze RGB kabel en Monster component kabel. Deze zijn namelijk gigantisch!
Is de Blaze RGB dan zoveel slechter dan de Monster component kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170533

Zijn er mensen die Socom 3 spelen online? Pm me dan ff ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 03-04 23:48
Exocet schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:46:
[...]

Is de Blaze RGB dan zoveel slechter dan de Monster component kabel?
Dat ligt voornamelijk aan hoe de TV met RGB omgaat. Veel LCD TVs geven namelijk crappy beeld met RGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119871

ik zit er over te denken om een ps2 te kopen, welke bundels heb je tegenwoordig allemaal? bijv bundel icm pes5 ? grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Anoniem: 119871 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:56:
ik zit er over te denken om een ps2 te kopen, welke bundels heb je tegenwoordig allemaal? bijv bundel icm pes5 ? grtz
Kijk eens zelf in de winkel zou ik zeggen :)
offtopic:
We zijn hier op tweakers (nog net) geen helpdesk voor mensen met pleinvrees :X

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Anoniem: 119871 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:56:
Volgens mij zijn er geen bundels met PES5! (FiFAbundels, die zul je eerder tegenkomen, onbegrijpelijk maar waar). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-05 14:32

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik ben zeer benieuwd naar die "HDD loader", want vind het laden van games soms nogal lang duren. Ook kan je veel games kwijt op zo'n HDD en hoef je niet telkens DVD's te wisselen.

Zijn er mensen die hun ervaringen willen delen met de HDD loader? En evt tips waar aan te schaffen?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126062

Ik zoek een leuke RPG voor wat tijdsverdrijf voor deze zomer. Ik zoek een game ala Oblivion/Morrowind. Het kan er natuurlijk niet zo mooi uitzien als Oblivion ;). Ik wil gewoon een soort-gelijke game, geen 'cartoon'-style RPG.

Iemand tips? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 126062 op 13-07-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
-Daniël- schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:41:
Ik zoek een leuke RPG voor wat tijdsverdrijf voor deze zomer. Ik zoek een game ala Oblivion/Morrowind. Het kan er natuurlijk niet zo mooi uitzien als Oblivion ;). Ik wil gewoon een soort-gelijke game, geen 'cartoon'-style RPG.

Iemand tips? :)
Je bedoelt dus een zo realistisch mogelijke RPG voor de PS2? Er schiet mij zo snel niet iets te binnen eigenlijk, wel een hele grote berg japanse RPG's, en daar zitten ook een hoop hele goede titels bij.

Nieuwste titel in die stijl is Dragon Quest, heeft wel een extreme cartoon look maar stel jezelf daar eens voor open, echt een machtige ervaring. Maar dan moet je zowieso wel van old-school turn-based RPGs houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126062

-Sander schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:04:
[...]

Je bedoelt dus een zo realistisch mogelijke RPG voor de PS2? Er schiet mij zo snel niet iets te binnen eigenlijk, wel een hele grote berg japanse RPG's, en daar zitten ook een hoop hele goede titels bij.

Nieuwste titel in die stijl is Dragon Quest, heeft wel een extreme cartoon look maar stel jezelf daar eens voor open, echt een machtige ervaring. Maar dan moet je zowieso wel van old-school turn-based RPGs houden.
Dat is dus precies het probleem, ik háát turn-based (Zo ook Field Commander op de PSP). Nouja, dan gaat het over. Jammer :O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 07:02
Heb laatst Hitmen Blood Money gekocht. Het is een erg vet spel waarbij je gewoon echt zelf kunt bepalen hoe je je missie voltooid.

Meestal moet je 2 personen vermoorden en zorgen dat je niet wordt opgemerkt. Je doet het het beste als de moorden op ongelukken lijken en je naast deze 2 personen niemand anders vermoord.

Minpunt, maar misschien ook hetgeen dat het spel leuk maakt, is dat je bij elke missie naar een feest of een rondleiding in een museum ofzo gaat. Er zijn dus altijd heel veel mensen. Zo heb je bijvoorbeeld levels waarbij je rondleidingen kunt krijgen, zo kun je een manier vinden om een bewaker of ander belangrijk persoon in het gebouw te vermoorden en dan zo zijn pak aandoen zodat je meer toegang hebt tot andere locaties. Ook kun je sluipend overal langsgaan en opzoek gaan naar kleding.
Je kunt met je handwapen iemand vermoorden, maar je kunt ze ook vergiftigen, van een rand afgooien, ze wurgen, mes in het hoofd gooien enzovoorts.

Aan het einde van de missie krijg je geld, de hoeveelheid hangt van een aantal factoren af: Je spullen weer mee terug, geen getuigen en of je extra dingen hebt gedaan. Met dit geld kun je je wapens upgraden. Wapens die je tijdens missies van vijanden afpakt en bij je houdt, neem je mee naar je hide-out en deze kun je als je wilt dan weer in de volgende missie meenemen.

Je kunt vrij lang over een missie doen omdat je toch even eerst de levels moet verkennen om er een goed voordeel uit te kunnen halen.

Je hebt 4 moelijkheidsgraden, bij de makkelijkste mag je zoveel saven tijdens een missie als je wilt en bij de moeilijkste mag het maar 1 keer geloof ik. Ik doe normaal en mag 7 keer saven als ik wil.

De graphics zijn niet super, maar gewoon goed.

Vet is als je je missie hebt voltooid en rustig de plek verlaat met je koffer in je hand :)

Kortom, een leuk spel waarbij je goede vrijheid hebt.

BTW: Ik speel ook Socom 3 online en heet daar S Vaio (of S Master). De laatste tijd speel ik minder omdat ik er niet zo veel zin in heb en geen tijd voor heb.

[ Voor 5% gewijzigd door FerdiV op 17-07-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153710

FerdiV schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:32:

BTW: Ik speel ook Socom 3 online en heet daar S Vaio (of S Master). De laatste tijd speel ik minder omdat ik er niet zo veel zin in heb en geen tijd voor heb.
Mijn oude clanleader (ToW) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 22:56
Dennahz schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:34:
Ik ben zeer benieuwd naar die "HDD loader", want vind het laden van games soms nogal lang duren. Ook kan je veel games kwijt op zo'n HDD en hoef je niet telkens DVD's te wisselen.

Zijn er mensen die hun ervaringen willen delen met de HDD loader? En evt tips waar aan te schaffen?
HDloader is de absolute bom. Ik gebruik het nu al een paar jaar en het werkt fantastisch mede dankzij een grote community die steeds verbeteringen toevoegt. Er zijn veel verschillende manieren om alles aan de praat te krijgen en als hdloader je interesseert is het een goed idee om even wat erover bij te lezen (www.ps2hd.com en www.ps2newz.net zijn erg goede sites).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

HDloader maakt beat `m up games net zoals in de arcade....geen merkbare laadtijden! :) Echt heel mooi.

Ook bij games die langere laadtijden heben, kan dit soms de helft schelen.

Vergelijk maar met een geinstalleerde game op je harde schijf of los vanaf dvd-drive.

Via de links hierboven en eerder in de PS2 topics kun je er ook achter komen welke harde schijven en ps2`s volledig compatible zijn met HDloader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182774

hd loader aka hd advance is zeker weten beste voor PS2 wat er is 8)

ik heb met mijne trouwens laatst Exploit op mijn PS2 gezet via hd loader, nu heb ik ook de nieuwste hdloader die gta liberty stories ondersteund :*)

weet iemand trouwens nog een leuk programmaatje voor exploit?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 182774 op 28-06-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 26-05 13:32

amahusu

taking over the world!

m'n ouwe ps2 vertoont al enkele maanden serieuze slijtageverschijnselen. Nu heb ik zelf geprobeerd de lens schoon te maken (openschroeven en met kwastje + lensreiniginsspul eroverheen) maar nu maakt ie een raar tikkend geluid bij het laden. Ook heeft ie nu dat ie de cd/dvd niet altijd pakt.

Ik heb al op internet gezocht naar ps2 reparatie-services in rotterdam e.o. maar niet echt wat kunnen vinden. Ik ben er nu over aan het nadenken om gewoon de module met de laser/lens zelf te vervangen. Weet iemand of dit gewoon mogelijk is? Of moet ik dan een laser hebben die uit precies dezelfde versie ps2 komt?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

amahusu schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:51:
m'n ouwe ps2 vertoont al enkele maanden serieuze slijtageverschijnselen. Nu heb ik zelf geprobeerd de lens schoon te maken (openschroeven en met kwastje + lensreiniginsspul eroverheen) maar nu maakt ie een raar tikkend geluid bij het laden. Ook heeft ie nu dat ie de cd/dvd niet altijd pakt.

Ik heb al op internet gezocht naar ps2 reparatie-services in rotterdam e.o. maar niet echt wat kunnen vinden. Ik ben er nu over aan het nadenken om gewoon de module met de laser/lens zelf te vervangen. Weet iemand of dit gewoon mogelijk is? Of moet ik dan een laser hebben die uit precies dezelfde versie ps2 komt?
ik heb precies het zelfde(nadat ik san andreas veel ging spelen 8)7 )
ik heb toen hd advance gekocht + een hd, is goedkoper en veel makkelijker dan je laser vervangen nu speel ik de spellen gewoon van me hd af en me laser kan lekker rusten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 17:53

Nohead

PSN ID: Nohead

Zijn er hier nog mensen die Guitar Hero hebben?
Ik heb het nou 2 dagen en moet zeggen dat het een heerlijk spel is om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

www.hotbit.nl ff vragen, goeie lui, vriendelijke lui. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 22:56
Nohead schreef op zondag 23 juli 2006 @ 16:50:
Zijn er hier nog mensen die Guitar Hero hebben?
Ik heb het nou 2 dagen en moet zeggen dat het een heerlijk spel is om te spelen.
Ik heb hem ook. M'n vriendin heeft 2 van die gitaren gekocht en dan is het helemaal feest. Ik moet wel zeggen dat het spel niet goed tot zijn recht komt op een standaard tv of stereo setje, dan kan je beter een koptelefoon opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 23:16

dat geluid had ik ook, je zult zien dat naast de drive een soort van motortje loopt, met een heel lang asje eraan. wat ik deed is open maken de behuizing met de kap af de lade open dan de stekker eruit,aan uit schakelaar achter gebruiken.

hier de stappen:

1:til x een beetje op zodat y kan bewegen en ga er met je vinger langs zodat al dat vet weggaat, ook de onder kant van de as.
2: haal het laser compartiment met x opgetilt naar achter zodat je ook de voorkant van y kan schoonmaken maak ook x zelf een beetje schoon.
3: schuif het laser compartiment weer terug met x opgetilt

(als je x niet optilt kun je dat onderdeeltje beschadigen) ik heb dit op een site gevonden alleen ben die site kwijt, ik leg het mischien te moeilijk uit maar kijk maar wat je er mee doet, de cirkel op die foto was van een andere help guide.

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/4981/opentrayhelpff0.png

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Heeft iemand enig idee hoe ik een savegame van Matrix Path of Neo (in .max formaat) van m'n pc op de PS2 kan krijgen...? Ik heb al wat zitten rommelen via deze link http://mysite.wanadoo-members.co.uk/cd2mem maar dat levert een onleesbare cd op... :/ Zijn er nog andere (makkelijke) mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nieuwe weekaanbieding van Play-Asia is Capcom Fighting Jam voor 10 euro. Het spel zet figureren uit Street Fighter II, Warzard, Street Fighter Zero, Vampire en Street Fighter III tegenover elkaar. Animatie is beperkt tot enkele frames per beweging. Verder wel een goede titel gezien de lage prijs. Ondersteund tevens progressive scan (480p).

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

SPEEDDRAGON schreef op maandag 24 juli 2006 @ 00:43:
[...]

dat geluid had ik ook, je zult zien dat naast de drive een soort van motortje loopt, met een heel lang asje eraan. wat ik deed is open maken de behuizing met de kap af de lade open dan de stekker eruit,aan uit schakelaar achter gebruiken.

hier de stappen:

1:til x een beetje op zodat y kan bewegen en ga er met je vinger langs zodat al dat vet weggaat, ook de onder kant van de as.
2: haal het laser compartiment met x opgetilt naar achter zodat je ook de voorkant van y kan schoonmaken maak ook x zelf een beetje schoon.
3: schuif het laser compartiment weer terug met x opgetilt

(als je x niet optilt kun je dat onderdeeltje beschadigen) ik heb dit op een site gevonden alleen ben die site kwijt, ik leg het mischien te moeilijk uit maar kijk maar wat je er mee doet, de cirkel op die foto was van een andere help guide.

[afbeelding]
hmm, ga het zo even proberen als ik thuis ben :)

@PS3BOY: ik heb nu dus juist problemen om hdloader te starten omdat ie m'n ps1 cd niet pakt om de exploit te triggeren :Y)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@PS3BOY: ik heb nu dus juist problemen om hdloader te starten omdat ie m'n ps1 cd niet pakt om de exploit te triggeren :Y)
ow :X
bij mij las ie juist geen dvd spellen meer en ps2 cd spellen liepen na 5min spele vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

heb net SMS (simple media system) op mn ps2 gezet en ik moet zeggen dat het echt supergoed werkt! Films kijken over het netwerk op je ps2, mp3 luisteren, foto's bekijken, het werkt allemaal feilloos, zelfs via usb. En ondertiteling kan de nieuwste versie ook al aan _/-\o_

keek voorheen altijd films op tv via s-video, maar dit is echt vele malen scherper in combinatie met m'n blaze scartkabel _/-\o_

ik zou zeggen voor iedereen met een netwerkadapter en een exploit, check http://sms.ps2-scene.org/eng/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

amahusu schreef op maandag 31 juli 2006 @ 18:44:
heb net SMS (simple media system) op mn ps2 gezet en ik moet zeggen dat het echt supergoed werkt! Films kijken over het netwerk op je ps2, mp3 luisteren, foto's bekijken, het werkt allemaal feilloos, zelfs via usb. En ondertiteling kan de nieuwste versie ook al aan _/-\o_

keek voorheen altijd films op tv via s-video, maar dit is echt vele malen scherper in combinatie met m'n blaze scartkabel _/-\o_

ik zou zeggen voor iedereen met een netwerkadapter en een exploit, check http://sms.ps2-scene.org/eng/index.htm
SMS O+ is cker weten na Hd loader beste exploit, ik stream 600mb avi's met .srt ondertiteling over netwerk, ziet er bijna net zo goed uit als een dvd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het overpompen van games van pc naar de hdd in de ps2, is dat een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Nee, dit gaat echt ENORM traag. 2 tot 10KB/s, tijdje geleden dat ik het gedaan heb, maar 4GB overpompen duurde gewoon 7 tot 8 uur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je reactie! :)
Jammer om te lezen dat het zo enorm traag gaat, nu ik eindelijk de boel online kan gooien dacht ik es wat leuks te kunnen gaan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SkyStreaker schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 19:06:
Nee, dit gaat echt ENORM traag. 2 tot 10KB/s, tijdje geleden dat ik het gedaan heb, maar 4GB overpompen duurde gewoon 7 tot 8 uur ofzo.
valt wel mee bij mij duurt het gemiddeld 10/15 min langer dan dat ik het via mij PS2 doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dennahz schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:34:

Mmm, Ik gebruik het en helaas is het effect gelimiteerd..omdat het geheugen van de PS2 nou een maal niet veel is maar. Spellen spelen van de HD is wel ietsje sneller kwa laden en het scheelt in DVD's erin stoppen. Maar helaas is doordat er zo weinig geheugen is weinig echte acceleratie.

Een game die voordeel heeft bij een HDD loader, GTA San Andreas, laadtijden en "deurtje in/deurtje uit" verbetert.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar het gaat zeker wel sneller bij de meeste spellen, zoals bij fifa ect daar moet hij steeds laden met hd loader gaat dat zeker wel sneller, want als ik nu bij iemand anders fifa ga spelen dan merk ik dat je veel langer moet wachten,
maar er zijn ook spellen waarbij je het snelle laden moet uitschakelen(op andere mode zetten) anders werkt het spel niet met hd loader.

en een spel is gemiddeld 2gb bij mij dus reken maar uit hoeveel er op een hdd kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182774 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:01:
[...]

valt wel mee bij mij duurt het gemiddeld 10/15 min langer dan dat ik het via mij PS2 doe
Heb jij dan een uitzonderlijk hoge internetsnelheid, of heeft het daar niets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 182774 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:53:
maar het gaat zeker wel sneller bij de meeste spellen, zoals bij fifa ect daar moet hij steeds laden met hd loader gaat dat zeker wel sneller, want als ik nu bij iemand anders fifa ga spelen dan merk ik dat je veel langer moet wachten,
maar er zijn ook spellen waarbij je het snelle laden moet uitschakelen(op andere mode zetten) anders werkt het spel niet met hd loader.

en een spel is gemiddeld 2gb bij mij dus reken maar uit hoeveel er op een hdd kunnen ;)
Sommige game DVDs zijn iets van.. 4gb groot maar de conversie vergroot het iets. Als ik een game rip raak ik vaak iets van 5gb kwijt.

Hoe dan ook bepaalde games, die vaak moeten laden, hebben zeker voordeel van een harde schijf. Bepaalde games zijn bijna niet te spelen juist door die leuke laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet alleen de laadtijden bespaar je ermee, maar ook je laser...
Hoor die laser es werken wanneer je vanaf een disc speelt... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 23:39
Ik probeer momenteel met execftp op mijn ps2 te prutsen. De default execftp krijg ik via hdl_dump wel op mijn hd, deze gebruikt voor execftp de default settings
ip=192.168.0.10
gw=192.168.0.1
netmask= 255.255.255.0

Vervolgens heb ik op mijn pc mijn nic geenabled
ip=192.168.0.1
netmask=255.255.255.0

Dan een cross utp kabel tussen mijn pc en ps2. Execftp start netjes op mijn ps2 en dan... niks. Mijn pc kan de ps2 niet vinden. Nu heb ik ook een usb wireless aanmijn pc hangen waarin mijn pc ip=192.168.1.30, ofwel een ander subnet. Alks ik dus mijn ftp client naar mijn ps2 wil laten gaan dan moet hij toch vanzelf het juiste subnet/nic kiezen? Maar het werkt niet... wat gaat hier fout?

Nu heb ik ook geprobeerd mijn ps2 in hetzelfde subnet te krijgen door de execftp settings te veranderen en een kabel tussen mijn ps2 en mijn router. Maar ik krijg de iso niet op de hd. Heb je een speciaal programma nodig om een iso te maken die hdl_dump snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Anoniem: 182774 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:01:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Want uploaden naar de PS2 vanaf een PC gaat dus wel ERG langzaam, tenzij er ineens iets nieuws is uitgevonden natuurlijk waarmee dit op een snelheid gaat die een stuk prettiger werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb jij dan een uitzonderlijk hoge internetsnelheid, of heeft het daar niets mee te maken?
heeft daar niks mee te maken, omdat je het over je "eigen netwerk" doet kom je niet in aanraking met internet
Niet alleen de laadtijden bespaar je ermee, maar ook je laser...
Hoor die laser es werken wanneer je vanaf een disc speelt...
dat was ook mijn voornaamste reden om hd loader te gaan gebruiken ;)
Ik probeer momenteel met execftp op mijn ps2 te prutsen. De default execftp krijg ik via hdl_dump wel op mijn hd, deze gebruikt voor execftp de default settings
ip=192.168.0.10
gw=192.168.0.1
netmask= 255.255.255.0

Vervolgens heb ik op mijn pc mijn nic geenabled
ip=192.168.0.1
netmask=255.255.255.0

Dan een cross utp kabel tussen mijn pc en ps2. Execftp start netjes op mijn ps2 en dan... niks. Mijn pc kan de ps2 niet vinden. Nu heb ik ook een usb wireless aanmijn pc hangen waarin mijn pc ip=192.168.1.30, ofwel een ander subnet. Alks ik dus mijn ftp client naar mijn ps2 wil laten gaan dan moet hij toch vanzelf het juiste subnet/nic kiezen? Maar het werkt niet... wat gaat hier fout?

Nu heb ik ook geprobeerd mijn ps2 in hetzelfde subnet te krijgen door de execftp settings te veranderen en een kabel tussen mijn ps2 en mijn router. Maar ik krijg de iso niet op de hd. Heb je een speciaal programma nodig om een iso te maken die hdl_dump snapt?
voor eerste vraag over Execftp check stap 4 op deze pagina:

tweede vraag over hdl_dump, nope met dat programma maakt vanzelf de goede iso, wel moet je vanaf je ps2 de hd dump.elf exploit draaien (dus niet execftp die gebruik je voor je memorycard) voor meer info en download daarover: http://hdldump.ps2-scene.org
Hoe bedoel je dit precies? Want uploaden naar de PS2 vanaf een PC gaat dus wel ERG langzaam, tenzij er ineens iets nieuws is uitgevonden natuurlijk waarmee dit op een snelheid gaat die een stuk prettiger werkt.
precies zoals ik het zeg :P . bij mij gaat het uploaden vanaf mijn pc naar mijn hdd in mijn PS2 langzamer dan dat ik een spel erop zet via mijn PS2 zelf,
maar de snelheid van overzetten via netwerk(kabel) is bij mij net zo snel als dat ik iets van pc tot pc overzet.
voorbeeld:
als ik een spel van 1 gig met mijn ps2 erop zet dan duurt dat bijv 20min zou ik dat zelfde spel via mijn pc overzetten dan duurt dat 25/30min capise :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Zal eens kijken voor zo'n HD loader, enig idee in welke prijsklasse ik moet denken? HD heb ik zelf wel, hoef slechts het bracket + software.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

mca2 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:46:
...

Same Here...hier heb ik gewoon maar de ingebouwde spel ripper gebruikt voor mijn spellen. Want de netwerk "module" werkt voor geen meter!

[ Voor 28% gewijzigd door swampy op 07-08-2006 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 23:39
Njah, het is uiteindelijk gelukt. Het suffe was dat er iets misging als mijn wlan (via usb) en tegelijk mijn nic voor de ps2 enabled waren. Dus de wlan er maar even uit, en zie, contact met de ps2. Wlan er weer in, en beiden werken. Typisch. Zal wel iets met de routing tables zijn.

Maar ok, vette pech, mijn ps1 game MGS triggerde de exploit niet, ook niet met zelfde gemaakte title.db. Eens kijken of ik ergens voor weinig een ander ps1 spel kan regelen dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennahz schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:25:
Zal eens kijken voor zo'n HD loader, enig idee in welke prijsklasse ik moet denken? HD heb ik zelf wel, hoef slechts het bracket + software.
rond de 30eu, als je exploit hebt(of gaat krijgen) kan je het gratis en legaal downloaden en dan heb je de nieuwste versie waarmee je bijna alle spellen vanaf je hd kan spele

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 182774 op 07-08-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb trouwens de laatste tijd het probleem dat ik mijn ACTION Replay niet kan updaten. Waar vorheen nooit een probleem was (PAL en NTSC-versie) met het updaten, stopt hij bij negociating... Enige ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik las vanmorgen in de Spits iets over een HD drive voor de PS2 waarmee dan dvd's en games op HD tv kan afspelen en dan door software en beter beeld zouden kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
- Als je HDloader + HD in de ps2 stop moet je dan ook een modchip in je ps2 hebben toch of niet ?

- En heeft iemand ervaring met online gamen met een ps2 met modchip, is dit mogelijk ?

8)

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naresh schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 08:50:
- Als je HDloader + HD in de ps2 stop moet je dan ook een modchip in je ps2 hebben toch of niet ?

- En heeft iemand ervaring met online gamen met een ps2 met modchip, is dit mogelijk ?

8)
nope je hebt geen modchip nodig als je een HDloader + HD in je ps2 stopt, tenzij je een gekopieerde versie van hd loader hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 15:48
Ik heb iets heel vaag met mn ps2 en ik ben bang dat ik een nieuwe moet kopen .

Probleem: Er zat een dvd in die ik op het intro menu had laten staan. Na een tijdje iets anders gedaan te hebben afwas, huis schoonmaken etc, wilde ik de dvd gaan bekijken maar was het beeld bevroren . Anyways heb toen mn ps2 uitgezet om hem vervolgens weer op te starten alleen doet hij dat dus niet meer. Ik krijg geen geluid of beeld, de fan draait wel gewoon en cdlade gaat ook gewoon open en dicht. Heb ook al verschillende kabels geprobeerd namelijk de standaard scartkabel van de ps2 en een RGB scartkabel helaas ook geen resultaat. Kan ik een R.I.P. bericht plaatsen of is hij nog te repareren wat denken jullie?

Het is trouwens een oud beestje heb hem toendertijd bij de launch gekocht 24 november 2000 dus ben allang blij dat hij het zo lang heeft uitgehouden.

dat hdloader verhaal klinkt ook interessant btw

[ Voor 3% gewijzigd door djerror op 08-08-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djerror schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:18:
Ik heb iets heel vaag met mn ps2 en ik ben bang dat ik een nieuwe moet kopen .

Probleem: Er zat een dvd in die ik op het intro menu had laten staan. Na een tijdje iets anders gedaan te hebben afwas, huis schoonmaken etc, wilde ik de dvd gaan bekijken maar was het beeld bevroren . Anyways heb toen mn ps2 uitgezet om hem vervolgens weer op te starten alleen doet hij dat dus niet meer. Ik krijg geen geluid of beeld, de fan draait wel gewoon en cdlade gaat ook gewoon open en dicht. Heb ook al verschillende kabels geprobeerd namelijk de standaard scartkabel van de ps2 en een RGB scartkabel helaas ook geen resultaat. Kan ik een R.I.P. bericht plaatsen of is hij nog te repareren wat denken jullie?

Het is trouwens een oud beestje heb hem toendertijd bij de launch gekocht 24 november 2000 dus ben allang blij dat hij het zo lang heeft uitgehouden.

dat hdloader verhaal klinkt ook interessant btw
raar :? nog nooit gehoord, laad hij nog wel spellen ? (stop er een ps2 cd spel in en je hoort vanzelf of ie laad :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
hij komt geeneens tot het opstart scherm :'( ...bij de helpdesk van sony hadden ze er ook nooit van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djerror schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:37:
hij komt geeneens tot het opstart scherm :'( ...bij de helpdesk van sony hadden ze er ook nooit van gehoord
hoe weet je dat je had toch geen beeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
Anoniem: 182774 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:20:
[...]

hoe weet je dat je had toch geen beeld :?
Geen beeld en geluid!!!! (maw de ps2 zelf start niet meer op) terwijl de kabels gewoon goed zijn. Je hoort hem dus ook geen spel of dvd laden. Enige wat je hoort en ziet zijn de fan, de ledjes aan de voorkant en de cd lade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

homernt schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 08:27:
Ik las vanmorgen in de Spits iets over een HD drive voor de PS2 waarmee dan dvd's en games op HD tv kan afspelen en dan door software en beter beeld zouden kunnen geven.
Beeld wordt softwarematig opgekrikt zodat je het kan afspelen op HD TV.

Of dat het beeldkwaliteit ten goede doet... ik betwijfel het... :z

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

homernt schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 08:27:
De output van de PS2 is gewoon Pal dus..meer dan "stretch and interpolate" is niet mogelijk met het gelimiteerde signaal.

Dus echt pure HD kwaliteit..vergeet het meer een filtertje erover heen om het minder "pixel achtig" te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

DVD-spelers kunnen dvd`s ook wat upscalen tegenwoordig en het schijnt echt wat mooier te zijn.

Zulke software voor de PS2 zou dus best interessant kunnen zijn :)

Verwacht echter geen HD-output van je PS2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Michael Knight schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:09:
DVD-spelers kunnen dvd`s ook wat upscalen tegenwoordig en het schijnt echt wat mooier te zijn.

Zulke software voor de PS2 zou dus best interessant kunnen zijn :)

Verwacht echter geen HD-output van je PS2 ;)
In principe doet GT4 hetzelfde (JAP en VS versie) Het scalen naar 1080i. Dat is wel gescaled van een resolutie die al hoger ligt dan normaal. En zolang de PS2 beter scaled dan je eigen HDTV is het een kwaliteitswinst.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:10

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 182774 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:35:
[...]

raar :? nog nooit gehoord, laad hij nog wel spellen ? (stop er een ps2 cd spel in en je hoort vanzelf of ie laad :P )
Ik heb het zelf ook 1 keer gehad, stroom er een uurtje van af gelaten en hij werkte weer. Denk dat de PS2 niet helemaal uitging door iets (uiteraard geen idee wat). Maar hij doet het gelukkig al weer een aardige tijd.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
djerror schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:13:
[...]

Geen beeld en geluid!!!! (maw de ps2 zelf start niet meer op) terwijl de kabels gewoon goed zijn. Je hoort hem dus ook geen spel of dvd laden. Enige wat je hoort en ziet zijn de fan, de ledjes aan de voorkant en de cd lade
als je er geen spel in doet kom je dan je wel in je browser menu van je ps2 ?

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In principe doet GT4 hetzelfde (JAP en VS versie) Het scalen naar 1080i. Dat is wel gescaled van een resolutie die al hoger ligt dan normaal. En zolang de PS2 beter scaled dan je eigen HDTV is het een kwaliteitswinst.
niet echt.. ik heb usa versie van gt4 en als ik hem op 1080i zet als ik op mijn hd tv speel zie ik amper verschil nog steeds even pixelig :'( , als je op een hd tv wilt gamen zou je toch echt moeten wachten op de ps3 of een 360 kopen
nee hij heeft geen beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
Naresh schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:30:
[...]

Nee hij komt ook niet in het browser menu..Heb net ook alle contacten ff met spray behandelt de hele handel uit mekaar gehaald en weer in mekaar gezet. Aangesloten en hij deed het ineens eventjes althans je zag de sony computer etc. en de balletjes even in beeld maar op datzelfde schrem freezde hij weer en deed daarna wederom niks meer..gaat maar een 2e handsje zoeken :'(

• djerror
Zo heb gisteren maar een 2e handsje op de kop getikt. Hij ziet er perfect uit is niet zoveel op gespeeld door de vorige eigenaar. Hij had hem ook laten ombouwen kwam ik achter. Alleen dit heeft tot gevolg dat ik mijn RGB kabel alleen op de dvd stand kan zetten en niet op de game stand omdat ik anders groen beeld heb (precies tegenovergesteld dus) ..zou het beeld dan ook niet meer als rgb binnenkomen? Dit is het kabeltie wat ik heb http://www.dimensionplus.nl/index3.asp?url....asp?pid=360014

• Naresh
djerror schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:38:
Zo heb gisteren maar een 2e handsje op de kop getikt. Hij ziet er perfect uit is niet zoveel op gespeeld door de vorige eigenaar. Hij had hem ook laten ombouwen kwam ik achter. Alleen dit heeft tot gevolg dat ik mijn RGB kabel alleen op de dvd stand kan zetten en niet op de game stand omdat ik anders groen beeld heb (precies tegenovergesteld dus) ..zou het beeld dan ook niet meer als rgb binnenkomen? Dit is het kabeltie wat ik heb http://www.dimensionplus.nl/index3.asp?url....asp?pid=360014
Dat probleem met RGB kabel heb ik ook maar volgens mij komt dat door de televisie want als ik em aansluit op een nieuwere tv is er niets aan de hand en als ik em aansluit op een oudere tv heb ik dus ook groen beeld op de game stand....

Ps. als je een nieuwere tv hebt heb je de RGB kabel trouwens niet eens nodig dan werkt t ook zonder.

360 BLOG

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
djerror schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:38:
Dat komt waarschijnlijk omdat in je System Configuration dan Component Output op 'Y Cb/Pb Cr/Pr' staat, terwijl dat voor een RGB kabel op 'RGB' moet staan. Die eerste optie is voor als je een component kabel gebruikt (wat nodig is voor progressive scan), en zorgt er voor dat een ander signaal over de R, G en B kanalen wordt verzonden. Dit geeft met een RGB SCART kabel een behoorlijk groen beeld.

Het klopt trouwens dat als je die kabel op DVD stand zet, dat het beeld dan niet meer RGB is. Het is dan ouderwets composite, wat niet bepaald een geweldige beeldkwaliteit geeft. Niet aan te raden voor games dus.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

SkyStreaker schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 07:17:
Ik heb trouwens de laatste tijd het probleem dat ik mijn ACTION Replay niet kan updaten. Waar vorheen nooit een probleem was (PAL en NTSC-versie) met het updaten, stopt hij bij negociating... Enige ideeën?
O-)

• Dennahz

Dennahz

Anoniem: 182774 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:12:
[...]

rond de 30eu, als je exploit hebt(of gaat krijgen) kan je het gratis en legaal downloaden en dan heb je de nieuwste versie waarmee je bijna alle spellen vanaf je hd kan spele
Exploit? De CD waarvan je moet booten ofzo? Nee, ik heb helemaal niks van zulk spul. "Netwerk adapter" heb ik wel al trouwens.. die schijn je nodig te hebben?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
Devil N schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:16:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat in je System Configuration dan Component Output op 'Y Cb/Pb Cr/Pr' staat, terwijl dat voor een RGB kabel op 'RGB' moet staan. Die eerste optie is voor als je een component kabel gebruikt (wat nodig is voor progressive scan), en zorgt er voor dat een ander signaal over de R, G en B kanalen wordt verzonden. Dit geeft met een RGB SCART kabel een behoorlijk groen beeld.

Het klopt trouwens dat als je die kabel op DVD stand zet, dat het beeld dan niet meer RGB is. Het is dan ouderwets composite, wat niet bepaald een geweldige beeldkwaliteit geeft. Niet aan te raden voor games dus.
Yep klopt heb gisteren de output op RGB gezet...de game en dvd stand werken goed nu! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennahz schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:01:
[...]

Exploit? De CD waarvan je moet booten ofzo? Nee, ik heb helemaal niks van zulk spul. "Netwerk adapter" heb ik wel al trouwens.. die schijn je nodig te hebben?
Je hebt idd een orginele hd loader of hd advance of action replay max of xploder nodig om die exploit op je ps2 te zetten,
Maar het is denk ik slimmer om een action replay man of een xploder te kopen waarmee je exploit op je ps2 kan zetten, want in tegenstelling tot want xploder en action reaply max is hd loader / hd advance bijna nergens te koop, en de geen die het verkopen verkopen het voor te veel geld terwijl hd loader gratis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Anoniem: 182774 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:44:
[...]

Je hebt idd een orginele hd loader of hd advance of action replay max of xploder nodig om die exploit op je ps2 te zetten,
Maar het is denk ik slimmer om een action replay man of een xploder te kopen waarmee je exploit op je ps2 kan zetten, want in tegenstelling tot want xploder en action reaply max is hd loader / hd advance bijna nergens te koop, en de geen die het verkopen verkopen het voor te veel geld terwijl hd loader gratis is
Oké. Ik zal het verder wel even uitzoeken met google, want ik denk dat verder hierop ingaan een beetje een grijs gebied is.

Thx :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182774 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:44:
[...]

Ik dacht dat je een exploit via oude ps1 games te pakken kon krijgen, maar het kan dus ook via een ARmax/Xploder. Das nieuw voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:45:
[...]

Ik dacht dat je een exploit via oude ps1 games te pakken kon krijgen, maar het kan dus ook via een ARmax/Xploder. Das nieuw voor me :)
nee...
ik bedoel dat je ARmax/Xploder nodig hebt als je Exploit op je ps2 memorycard wilt zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke sorry, ik heb je verkeerd begrepen.

Ik zou het best wel es een game via mijn memorystick willen spelen, maar het lijkt me dat je het niet zomaar hebt draaien.

Zelf heb ik hier HDAdvance 2.0 (origineel) wat overigens perfect werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Anoniem: 84457 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:57:
Oke sorry, ik heb je verkeerd begrepen.

Ik zou het best wel es willen een game via mijn memorystick willen spelen, maar het lijkt me dat je het niet zomaar hebt draaien.

Zelf heb ik hier HDAdvance 2.0 (origineel) wat overigens perfect werkt!
Ik ben zeer benieuwd eigenlijk, maar ik vind € 50,- nogal veel voor een dvdtje met wat software (psxshop). Heb geen idee waar je dit het goedkoopst vandaan kan halen. Een HD heb ik wel, hoef eigenlijk alleen een (USB?) behuizing + HDAdvance. Spellen zet ik er wel via de PC op. Of zie ik iets over het hoofd?

Zou je dit via DM willen vragen om het topic niet vol te spammen met m'n vragen, maar die staat uit :p

edit:
Kijk hier eens? Hier staat uitvoerig beschreven hoe je het draaiende krijgt met HDAdvance.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennahz op 11-08-2006 21:17 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen week zag ik nog een hdadvance (versie 3.0) voor 24 euro bij Ebay.
De verzendkosten die de gebruiker rekende was 4 euro, dat lijkt me dan nog te doen.

Ik zou gewoon wat vaker Ebay in de gaten houden, deze 'aanbieding' komt vast nog wel es weer.

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 11-08-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

SkyStreaker schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 07:17:
Nog maar een keer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Anoniem: 84457 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:18:
Afgelopen week zag ik nog een hdadvance (versie 3.0) voor 24 euro bij Ebay.
De verzendkosten die de gebruiker rekende was 4 euro, dat lijkt me dan nog te doen.

Ik zou gewoon wat vaker Ebay in de gaten houden, deze 'aanbieding' komt vast nog wel es weer.
Zal morgen eens kijken op de zwarte markt in Beverwijk of ze daar zulk spul verkopen. Paar jaar geleden verkochten ze ook allerlei Playstation spul.. je kon hem ombouwen etc etc. (Weet iemand misschien in welke hal ? :p).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Dennahz schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:47:
[...]

Zal morgen eens kijken op de zwarte markt in Beverwijk of ze daar zulk spul verkopen. Paar jaar geleden verkochten ze ook allerlei Playstation spul.. je kon hem ombouwen etc etc. (Weet iemand misschien in welke hal ? :p).
De PC en Betaalde hal was het vroeger, in de (vroeger- het is laatst namelijk veranderd) betaalde hal staan wat meer betrouwbare.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Heb wel een aantal shops gezien, maar uiteindeljk niks gekocht.. bestel het liever via internet, dan is het iig goed. (Vertrouw dat spul daar nooit... allemaal games verkopen, maar zal me niks verbazen als het "backups" zijn).

Wat ik me trouwens afvraag.. HOE kan een PS2 zien of een spel gekopieerd is of niet? Je kan toch 1 op 1 kopie's maken? Dan is alles exact hetzelfde zover ik weet.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

er staat een mediacode op de originele DVD's die fikkers nou net _niet_ mee kunnen fikken he ^^

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste