• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Vraagje heeft iemand ervaring met Swap magic disk 3.6 om import games te spelen zo ja werkt het een beetje en werkt bijvoorbeeld Xenosaga er goed op (deel I die geen release heeft gehad in PAL :( )

Tnx

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
MeZZiN schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 07:16:
Vraagje heeft iemand ervaring met Swap magic disk 3.6 om import games te spelen zo ja werkt het een beetje en werkt bijvoorbeeld Xenosaga er goed op (deel I die geen release heeft gehad in PAL :( )

Tnx
Ik heb Swap Magic 3.6 en HDLoader, maar ik kan je vertellen dat Xenosaga Episode I met geen van beiden werkt, omdat Episode I op een dubbellaags DVD staat. Om die reden is 't ook één van de lastigste games om op een niet-omgebouwde PAL PS2 te laten draaien. Er is echter een methode ontwikkeld om die DVD op te splitsen in drie enkellaags DVD's, die wél werken met Swap Magic of HDLoader. Dit vereist wel het nodige hex editing werk. Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan en het werkt prima, maar ik ben blij dat ik 't niet nog een keer hoef te doen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Devil N op 17-08-2006 11:38 ]

• MeZZiN
Devil N schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:37:
[...]

Ik heb Swap Magic 3.6 en HDLoader, maar ik kan je vertellen dat Xenosaga Episode I met geen van beiden werkt, omdat Episode I op een dubbellaags DVD staat. Om die reden is 't ook één van de lastigste games om op een niet-omgebouwde PAL PS2 te laten draaien. Er is echter een methode ontwikkeld om die DVD op te splitsen in drie enkellaags DVD's, die wél werken met Swap Magic of HDLoader. Dit vereist wel het nodige hex editing werk. Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan en het werkt prima, maar ik ben blij dat ik 't niet nog een keer hoef te doen :P
Maar het werk dus wel dat is belangrijk :) Bedankt voor de info :) Heb trouwens die info nog ergens liggen ??? zodat als ik hem hem het ook kan doen wat kan er nog niet heel veel vinden op het internet erover.

[ Voor 8% gewijzigd door MeZZiN op 17-08-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Dennahz schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:35:Wat ik me trouwens afvraag.. HOE kan een PS2 zien of een spel gekopieerd is of niet? Je kan toch 1 op 1 kopie's maken? Dan is alles exact hetzelfde zover ik weet.
Nee, je kunt wel de data lezen maar deze wordt gecorrigeerd volgens de standaard red/white/yellow/orange book foutcorrectie. Ook bij schrijven wordt door de firmware van de brander red/white/yellow/orange book data foutcorrectie checksums gegenereerd. Brandprogramma's hebben hier geen invloed op. Aangezien PS1 en PS2 discs qua foutcorrectie afwijken van de red/white/yellow/orange book standaard kun je dus geen bit-voor-bit kopie maken met een consumenten brander. De foutcorrectie die een consumenten brander genereert voldoet niet aan de Sony foutcorrectie waardoor de disc niet bootable is.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

ari3 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:09:
[...]
Nee, je kunt wel de data lezen maar deze wordt gecorrigeerd volgens de standaard red/white/yellow/orange book foutcorrectie. Ook bij schrijven wordt door de firmware van de brander red/white/yellow/orange book data foutcorrectie checksums gegenereerd. Brandprogramma's hebben hier geen invloed op. Aangezien PS1 en PS2 discs qua foutcorrectie afwijken van de red/white/yellow/orange book standaard kun je dus geen bit-voor-bit kopie maken met een consumenten brander. De foutcorrectie die een consumenten brander genereert voldoet niet aan de Sony foutcorrectie waardoor de disc niet bootable is.
Crap.. als ze daar nou eens iets voor vinden scheelt dat een hoop gedoe met modchips e.d. Het zou erg vet zijn als je gewoon divxjes en andere homebrew software kan afspelen op je PS2 toch? (Niks illegaals aan).

Natuurlijk als "nadeel" kan je dan ook backups spelen, maar ach.. de meeste mensen kopen toch alles legaal voor een console.

Nouja, hopelijk vinden ze er nog es wat op :p

[ Voor 7% gewijzigd door Dennahz op 18-08-2006 00:52 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
ari3 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:09:
[...]
De reden dat je swap disk moet gebruiken is dat originele PS2 games een bar code hebben op de inner ring van de DVD die wordt eerst ingelezen. Swap magic heeft die dus en zo kan je de regio codering om zeilen (en toevallig ook de copieer beveiliging) Maar ik wil dus veel te graag Xenosaga spelen. Moet dus ff het recept opzoeken en de game kopen wil gewoon originele games hebben. (maar maak wel een backup ervan omdat ik nu al een gare disk had die niet wilde lezen in de PStwo. damm wat is die gevoelig voor krasjes.
---edit---
Heb een site gevonden met de info tnx allemaal voor deze geweldige info!
Ben een beetje bang dat mijn bericht verwijderd word als ik de link plaats (cracks enzo)
Maar gewoon bagger is dat je per se een backup moet maken om een import te spelen |:(
Ga hem wel kopen. Wil toch graag het boekje hebben enzo!

[ Voor 11% gewijzigd door MeZZiN op 18-08-2006 08:12 . Reden: gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
MeZZiN schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:00:De reden dat je swap disk moet gebruiken is dat originele PS2 games een bar code hebben op de inner ring van de DVD die wordt eerst ingelezen.
Onzin. Er wordt niets gedaan met die streepjescode. Er zijn genoeg self booting discs die helemaal geen streepjescode hebben op de midden ring o.a. de Taiwanese versie van HD Loader en de DVD Region X discs.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS2 (type 70004) lees alleen nog blauwe CDs (DVDs?), geen zilveren.
Heb de lens schoongemaakt met alcohol, zonder resultaat.

Heb verder het apparaat opengemaakt op zoek naar een "white disc to adjust the level of the lens"(http://arstechnica.com/articles/paedia/hardware/ps2.ars/3), maar kan die niet vinden. Zit kennelijk alleen in oudere modellen?

Ik krijg geen foutmelding bij zilveren schijfjes, maar het schijfje draait helemaal niet.
Aangezien blauwe schijfjes wel werken lijkt het toch een afstellingsprobleem te zijn. Iemand enig idee?

Oh ja, de diagnostic run uit de handleiding heeft uiteraard ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 22:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ari3 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:27:
[...]
Onzin. Er wordt niets gedaan met die streepjescode. Er zijn genoeg self booting discs die helemaal geen streepjescode hebben op de midden ring o.a. de Taiwanese versie van HD Loader en de DVD Region X discs.
Volgens mij gebruiken veel van die schijfjes de 'bootcode' van Crazy Taxi. Daardoor doen ze het op je PS2 :)

Een fysieke beveiliging is er volgens mij niet. Bij de Sega Saturn bv wel. Die had een speciale dataring.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Nieuwe weekaanbieding bij Play-Asia: Ace Combat Zero - The Belkan War voor € 11,70. Het is de Aziatische NTSC-J versie. English gesproken, Japans ondertiteld, Japanse/Chinese/Engelse handleiding.

Dit is een goed spel en heeft ook nog iets extra's: als ik de wazige vertaling van de Officiële site goed interpreteer dan zit er een DVD bij die de Japanse versie niet heeft. Mischien is er iemand op Tweakers die Chinees kan lezen en dit kan bevestigen? Het gaat om het volgende stukje:
自發售日起,凡購買本作亞洲正版,即可獲得特典DVD” PROJECT ACES - TRAILER COLLECTION”內容收錄ACECOMBAT04,ACECOMBAT 5以及ACECOMBAT ZERO THE BELKAN WAR三部系列作的精華剪輯,另外還有收錄製作小組的開發趣聞訪談,值得收藏!!
Edit: Trailer filmpje hier

[ Voor 8% gewijzigd door ari3 op 22-08-2006 14:25 ]

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Mensen de nieuwe radioreclame van de PS2 (en Wehkamp) al gehoord?

Zo gaat het ongeveer:
"- Heb je liever een playstation 2 of een lastminute vakantie naar de zon?
- Doe mij maar een vakantie.
- Lady's and Gentlemen, welcome to Uruzgan. *Luchtalarm gaat af*
- Had je nu maar voor de playstation 2 gekozen. Nu in prijs verlaagd voor maar € 129. Verkrijgbaar bij Wehkamp.
- Playstation Two!"

Ik vind het vrij ver gaan. Weer een rel als met de PSP black/white reclame?

PSN: Shiver23

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:36
Zo ver vind ik dat niet gaan eigenlijk, gewoon een domme reclame. Ik lig er niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Is Tales of Legendia een goede RPG om te spelen ??

[ Voor 26% gewijzigd door MeZZiN op 25-08-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe PStwo (vorige week gekocht) is inmiddels voorzien van een Matrix chip maar ik wil graag een externe USB harddisk erop aansluiten.

volgens ombouwwinkel.nl werkt HDloader niet op de nieuwe PStwo met USB.

Na lang googlen en zoeken op GoT ben ik nog nix wijzer. Wie weet hoe ik een USB harddisk op mijn PStwo kan aansluiten op een manier dat ie ook werkt.

Software oid aanschaffen vind ik geen probleem. De reden dat ik dit wil is omdat de spellen dan sneller laden.

sorry als ik naar de bekende weg vraag, maar ik kan het echt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan:

Klik!

Of deze

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx, heb ik zeker wat aan.

Alleen niet wat ik gehoopt had, met USBextreme vervalt helaas het voordeel van de snelheid!

Helaas....... mischien via marktplaats een oudere kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt een oudere PS2 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen andere oplossing denk ik, ik speel veel GT4 en vind het laden veel te lang duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dan voor een niet gechipte PS2 gaan, met de hoop dat de laser misschien in een nog betere staat is...
Volgens mij werkt zelfs de oude PS2 ruk icm een externe hdd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heeft chippen met de laser te maken?? ze veranderen toch alleen de chipset???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:56:
wat heeft chippen met de laser te maken?? ze veranderen toch alleen de chipset???
Vaak wordt bij het inbouwen van zo'n chip de voltages verhoogd, wat weer tot snellere slijtage van de laser kan zorgen. En de PS2's laser is sowieso al erg kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 14:26

amahusu

taking over the world!

hd via usb werkt niet helemaal feilloos geloof ik, veel spellen die het niet doen etc.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:56:
Het gaat mij er ook om dat wanneer je een gechipte PS2 koopt dat de laser daarvan behoorlijk beschadigd kan zijn door bv het gebruik van DVD rw-tjes.
Niet dat de laser van een niet gechipte PS2 het eeuwige leven heeft hoor, maar ik zou bepaalde dingen willen uitsluiten.

Aangezien je toch al een gechipte PS2 hebt, kun je toch net zo goed een niet gechipte PS2 kopen..?!

Door gebruik te maken van HDadvance heb je imo toch geen chippie meer nodig, lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 13:48

SkyStreaker

Move on up!

MeZZiN schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:09:
Is Tales of Legendia een goede RPG om te spelen ??
Ik heb hem ook en ik ben toch een hardcore RPG speler.... Dat gezegd hebbende is er wel wat veel "random battle". Maar godogod wat een heerlijk rijk spel...

Hier een leuke en eerlijke review: http://www.gamespot.com/ps2/rpg/talesoflegendia/review.html

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Mocht je op zoek gaan naar een 'oude' PS2 (niet-slimline dus) koop er dan eentje van de V7 (39004?) serie. Deze hebben een beter/sterker loopwerk/laser en zijn dus ook beter geschikt voor ombouw.

Door het inbouwen van een modchip moeten de laser en lens harder werken om 'slecht gebrande' cd-r`s en dvd`s te lezen. Hierdoor slijten ze sneller en kan je PS2 vroegtijdig overlijden. Tijdens het inbouwen van een modchip wordt normaliter niets veranderd aan de voltages. Chip solderen en klaar.

In principe is dit gewoon hetzelfde 'probleem' als bij de oude PSX. De eerste series gingen kapot door oververhitting tijdens het langdurig spelen van cd-r`s en de latere series hadden een zwakkere lens/laser. De 7500-serie was kwalitatief de beste keus voor ombouw (en de laatste met seriele poort voor bv een action replay).

Mocht je PS2 problemen hebben met het lezen van backups, dan zou je ook kunnen kijken naar een lagere brandsnelheid. Ik brand mijn backups meestal op 1 of 2 speed (cd danwel dvd) en deze schijfjes laden sneller en hoor je minder dan een dvd op 8 speed. Ditzelfde verhaal gaat ook op voor audio cd-r`s op een 'vroege' cd-speler. Branden op lagere snelheid = langer plezier van je PS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Gebruik sowieso ook topmerk CD/DVD-R (het liefst +R) zoals TDK/FUJIFILM/BASF/PHILIPS/MEMOREX/MITSUI/TAIYO YUDEN of simpelweg de duurdere zooi ^^

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand ooit 'The Warriors' op de PS2 gespeeld?
Hijs alweer wat ouder maar vroeg me af of ie een beetje te pruimen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

SkyStreaker schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:35:
Gebruik sowieso ook topmerk CD/DVD-R (het liefst +R) zoals TDK/FUJIFILM/BASF/PHILIPS/MEMOREX/MITSUI/TAIYO YUDEN of simpelweg de duurdere zooi ^^
-R schijnt toch beter te zijn voor de PS2.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@:Michael Knight,

Wow klasse stukje tekst zeg! :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dennahz schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:01:
[...]

-R schijnt toch beter te zijn voor de PS2.
Vooral bij de eerste 5 series deden vooral DVD-R het goed en DVD+R het niet. Rond V6/7 is dat veranderd. V7 Leest in ieder geval alle soorten discs (tot dvd+rw).

Het probleem van - en + is ook te vemijden door het booktype op je schijf te veranderen naar DVD-ROM. Zo is er geen sprake van - of + :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Michael Knight schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:47:
[...]

Vooral bij de eerste 5 series deden vooral DVD-R het goed en DVD+R het niet. Rond V6/7 is dat veranderd. V7 Leest in ieder geval alle soorten discs (tot dvd+rw).

Het probleem van - en + is ook te vemijden door het booktype op je schijf te veranderen naar DVD-ROM. Zo is er geen sprake van - of + :)
Vreemd genoeg heb ik een V3 die prima DVD+R's leest. Het is sowieso bijzonder te noemen dat m'n laser het na 5 jaar intensief ge/misbruik nog steeds prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
SkyStreaker schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:45:
[...]

Ik heb hem ook en ik ben toch een hardcore RPG speler.... Dat gezegd hebbende is er wel wat veel "random battle". Maar godogod wat een heerlijk rijk spel...

Hier een leuke en eerlijke review: http://www.gamespot.com/ps2/rpg/talesoflegendia/review.html
Dat is mooi :) gelijk op de lijst zodra ik Tales of Symponia heb uitgespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Devil N schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:22:
[...]

Vreemd genoeg heb ik een V3 die prima DVD+R's leest. Het is sowieso bijzonder te noemen dat m'n laser het na 5 jaar intensief ge/misbruik nog steeds prima doet.
Dan hebben wij waarschijnlijk eentje van hetzelfde type, want voor mij geldt het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

MeZZiN schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:57:
[...]

Dat is mooi :) gelijk op de lijst zodra ik Tales of Symponia heb uitgespeeld :)
Het mooi aan het spel vind ik trouwens dat de vechtstijl heel anders is dan wat ik gewend ben (nou ja, veel spelen hebben het wel zo, maar niet helemaal gelijkend aan dit)

Visueel gezien is de game een waar pareltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Nieuwe weekaanbieding bij Play-Asia: Curious George voor € 7,80. Gebaseerd op de gelijknamige animatiefilm. Vooral leuk voor kinderen lijkt me. Aziatische versie, maar speelt in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb kort geleden een 2e hands PS2 (SCPH 30003 R) gekocht voor een super mooi prijs...aleen heb ik een probleem met spelletjes. Ik kreeg Lord of the Rings Return of the King er bij en die kan ik gewoon spelel, maar...mijn lieve vriendin heeft F! 05 voor me gekocht...en die werkt niet. Echt vervelend!

Dus ik ff op google en heb ik gelezen dat PS2's vaak last hebben van stof....dus schoongemaakt volgens:

http://www.renegadeonline.net/index.php?page=ps2cleaning.txt

maar ja, nog steeds het zelfde probleem!! Dus, laser vervangen? en zo, waar?

alvast bedankt

Mike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Je zou even een belletje kunnen plegen naar www.hotbit.nl - ik heb ervaring met die mensen en dit is eerlijk, vriendelijk volk :)

[ Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 29-08-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:02
Ik ben nu ook maar eens van plan een PS2 te gaan aanschaffen. Een kleine zilver kleurige. Vooral voor het online spelen van Socom, PES series en om de pc niet te vervuilen lijkt me het nu voor relatief weinig geld wel een goede aanschaf. Nu vraag ik me alleen af wat is de juiste snelheid om de online gaming ook echt goed werkend te hebben. Dus normaal goed beeld.

Ik heb bekabeld op mijn pc een download snelheid van 156.6 Kbyte = (1252 kbps)
en een upload snelheid van 16.2 Kbyte = (130 kbps)

Is dit voldoende om games goed over een netwerk te gaan spelen of zou het abbonement hoger moeten gaan?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 17:26
Volgens mij moet dat prima werken. Ik speelde online met Zonnet-lite toen het nog een 384Kbps down was en 64up, ging prima.

En die liep via een crosslink naar een Hub waar die weer op mijn netwerkkaart van mijn PC zat daar had ik toen mijn internet gedeeld. Gratis USB modem he.

Inmiddels een router, werkt makkelijker en mijn vrouw breekt d'r nek niet meer over de UTP die dwars door de kamer lag.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:02
Mooi, bedankt voor je antwoord, dan ben ik wel overtuigd dat ik er maar een moet gaan aanschaffen, om daarop te gaan gamen.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een PS2 besteld bij Brt Smit voor 100 euro, en meteen Swap Magic 3.8 coder erbij besteld (ergens anders) omdat ik hoor dat die laser toch wel gevoelig kan zijn en ook uiteraard om laadtijden te beperken (ben nu een PC gewend). Ik ben dus van plan alle spellen die ik koop op een USB externe harddisk te zetten en dan via Swap Magic af te spelen. Nu begrijp ik dat bij het kopieren voor Swap Magic Alcohol 120 of DVD decrypter de applicaties zijn om ISOs te maken en die weer te branden. Maar hoe zit het met het draaien vanaf een USB harddisk? Moet het dan een ISO zijn?

PS: Voor alle duidelijkheid: Het gaat dus om originele spellen en niet het illegaal kopieren hiervan, maar om het draaien vanaf de harddisk van spellen die ik aanschaf (voorlopig heb ik alleen BurnOut 3 besteld, maar het is vast voor alle andere spellen die ik in de budget bakken tegenkom :) )

PPS: Welke spellen zou ik als eerste moeten aanschaffen die onder de 15 euro zijn? Ik zoek nog een goed vechtspel, is Tekken dan de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 15:44:
PPS: Welke spellen zou ik als eerste moeten aanschaffen die onder de 15 euro zijn? Ik zoek nog een goed vechtspel, is Tekken dan de beste?
Tekken en Dead or Alive zijn imo de beste ja :)
Kep vanaf Tekken 2 tot 5 gespeeld op Ps1/Ps2, 't zijn nog steeds geinige spellen :P

[ Voor 54% gewijzigd door MensionXL op 17-09-2006 16:34 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:38
Eigenlijk vind ik Virtua Fighter 4(evo) stukken beter dan Tekken hoewel Tekken wel erg goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net wat filmpjes van Virtua Fighhter 4 Evolution zitten kijken en dat ziet er in elk geval heel indrukwekkend uit. In de reviews zijn ze ook allemaal erg positief, maar er is steeds één punt dat ik niet begrijp: de prijs. In de reviews hebben ze het over het positieve prijspeil van 20 dollar (bij release!). Nu heb ik op budgetgaming.nl gekeken en dan zie ik dat 25 euro wel het minimum is en er ook gerust 40 euro voor wordt gevraagd? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
Wat, zoveel nog?
Ik zag hem wel eens liggen in de lokale gameshops voor een euro of 15, in ieder geval niet boven de 20.

Hier staat een 2e hands voor 15.
http://www.nedgame.com/

[ Voor 20% gewijzigd door Mutatie op 18-09-2006 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

MensionXL schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:33:
[...]

Tekken en Dead or Alive zijn imo de beste ja :)
Kep vanaf Tekken 2 tot 5 gespeeld op Ps1/Ps2, 't zijn nog steeds geinige spellen :P
En SoulCalibur 2 vergeet je voor het gemak even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 15:44:
Ik heb een PS2 besteld bij Brt Smit voor 100 euro, en meteen Swap Magic 3.8 coder erbij besteld (ergens anders) omdat ik hoor dat die laser toch wel gevoelig kan zijn en ook uiteraard om laadtijden te beperken (ben nu een PC gewend). Ik ben dus van plan alle spellen die ik koop op een USB externe harddisk te zetten en dan via Swap Magic af te spelen. Nu begrijp ik dat bij het kopieren voor Swap Magic Alcohol 120 of DVD decrypter de applicaties zijn om ISOs te maken en die weer te branden. Maar hoe zit het met het draaien vanaf een USB harddisk? Moet het dan een ISO zijn?

PS: Voor alle duidelijkheid: Het gaat dus om originele spellen en niet het illegaal kopieren hiervan, maar om het draaien vanaf de harddisk van spellen die ik aanschaf (voorlopig heb ik alleen BurnOut 3 besteld, maar het is vast voor alle andere spellen die ik in de budget bakken tegenkom :) )

Gewoon NIET draaien vanaf een USB harddisk, bijna geen enkel spel doet het fatsoenlijk aangezien een PS2 alleen USB 1.1 heeft schiet dit niet op bij grafisch zware spellen, introfilmpjes, enz.

Als je dan toch van een HD wil spelen raad ik je aan om gewoon 2e hands een oud model PS2 te kopen, en er dan dmv de los verkochtte netwerkadapter een harde schijf in de bouwen. Moet je nog wel even HD Advance erbij kopen om te kunnen booten van HD.

En trouwens, legale importgames zouden je laser niet zo heel erg moeten beschadigen hoor, het zijn tenslotten geen DVD-R's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb mijn PS2 echt al in geen tijden meer aangeraakt of zelfs aangekeken. Er komen gewoon bijna geen leuke games meer uit en de FF waar ik op zit te wachten laat ook erg lang op zich wachten. De PS2 scene lijkt af te sterven en te verschijven naar andere consoles of zelfs handhelds als de PSP.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Bor de Wollef schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:44:
Ik heb mijn PS2 echt al in geen tijden meer aangeraakt of zelfs aangekeken. Er komen gewoon bijna geen leuke games meer uit en de FF waar ik op zit te wachten laat ook erg lang op zich wachten. De PS2 scene lijkt af te sterven en te verschijven naar andere consoles of zelfs handhelds als de PSP.
goh ja...stap bart smit eens binnen, en merk op hoe van alle 3 de consoles de bakken vol liggen met spotgoedkope games. Men is zich aan het voorbereiden op de volgende generatie. Hoe spijtig het ook mag zijn: er gaat niet veel boeiends meer uitkomen voor ps2/gamecube/xbox. FF12 is een goede kandidaat, maar van de demo die ik ervan gespeeld heb was ik absoluut NIET onder de indruk (dat combatsysteem....IEUW)

ow ja..Iemand vroeg het eerder, maar er kwam geen antwoord op. Ik ben een grote fan van tales of phantasia (heruitgebracht op gba) en tales of symphonia (gc/ps2). Is Tales of Legendia wat de moeite, of is dit een misser?

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 18-09-2006 12:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor deze NOOB vraag, maar heb na veel googlen nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn 2 vragen:

1- Hoe kom ik aan een PS2 savegame van GT 3 of 4 (heb ze allebei)
2- Hoe krijg ik deze savegame op mijn memorycard.

Info: ik heb een PStwo omgebouwd met Matrix Infinity chip. Mijn Memcard is kapot gegaan zodat ik alle savegames kwijt ben en op nieuw moet beginnen. Hie heb ik dus geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:44:
Sorry voor deze NOOB vraag, maar heb na veel googlen nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn 2 vragen:

1- Hoe kom ik aan een PS2 savegame van GT 3 of 4 (heb ze allebei)
2- Hoe krijg ik deze savegame op mijn memorycard.

Info: ik heb een PStwo omgebouwd met Matrix Infinity chip. Mijn Memcard is kapot gegaan zodat ik alle savegames kwijt ben en op nieuw moet beginnen. Hie heb ik dus geen zin in.
Hoe je aan een savegame komt weet ik niet, maar misschien is er hier nog iemand die ze heeft.

Hier heb ik wel iets gevonden over het kopieren: http://mysite.wanadoo-members.co.uk/cd2mem

Ik geloof dat zoiets met Swap Magic ook kan, als ik hem binnen heb wil ik wel ff voor je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb alleen geen swap magic, maar matrix infinity, werkt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:38:
ik heb alleen geen swap magis, maar matrix infinity, werkt dat ook?
Je zal iets van software moeten hebben dat de kopieer functie uitvoert, bij de chip zal geen extra software geleverd zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:38:
[...]

Je zal iets van software moeten hebben dat de kopieer functie uitvoert, bij de chip zal geen extra software geleverd zijn denk ik?
Nee, geen cd of dvd tenminste. Weet iemand ook hoe die software heet die ik nodig heb??Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Als het FFXII combat systeem nou nog iets was zoals Grandia 3.... Dan heb ik er niet zo heel veel op tegen. Ik had nooit gedacht dit te zeggen, maar... FF9 had nog een leuk combatsysteem, daarna is het voor mij bergafwaarts gegaan. Hybridklassen, geen echt turnbased combat meer... Het wordt mij steeds en steeds meer teveel MMO-achtig, die combat.

Een van de redenen waarom ik niet meer MMO is dat ik niet meer lekker strategisch vooruit kan denken. Het mooiste van FF is dat ik echt ongeschonden uit sommige gevechten weg kwam, dat is nu verleden tijd.

@Sannr, gebruik de EDIT-knop ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 18-09-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

weet iemand toevallig nog een goede lijst met hdl compatible spellen? De lijst op ps2hd.com was altijd wel goed maar wordt de laatste tijd niet meer zoveel geupdate.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

ps2hd was/is dus het beste... Geloof me, ik he b al veel, VEEL sites achter de rug wat DAT betreft.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waar is de Ps2 nu het goedkoopst op het moment? Zag bij de Intertoys een aanbieding voor 125 euro met 2 controllers erbij...

Wil een ps2 kopen maar wil wel graag 2 controllers erbij hebben...

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:42
Via bartsmit kan je een PS2 voor 100 euro kopen, hier zit 1 controller bij. Je kan er voor een paar euro wel een bij kopen. :)

Verwijderd

yorroy schreef op woensdag 20 september 2006 @ 08:33:
Via bartsmit kan je een PS2 voor 100 euro kopen, hier zit 1 controller bij. Je kan er voor een paar euro wel een bij kopen. :)
Moet je wel voor de 27ste bestellen, is de laatste dag van de aktie. Ik heb de mijne vrijdagnacht besteld en had hem dinsdagochtend in huis. Voor 15 euro heb ik er ook een Logitech controller bij genomen, als je bij dat andere pakket ook een geheugenkaart krijg ben je daar wellicht goedkoper uit. Ik betaalde 25 euro voor een 16MB kaart erbij.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:10
Ik heb op Ebay deze ps2 joypad naar usb converter gekocht.

Het gaat om de Dragon PC Double Power Box 2. Hij zou moeten werken zonder drivers te installeren in XP. Echter, als ik hem in mijn usb poort steek, herkent xp hem als een USB-HID. Er staat nu wel twee "USB Gamepads" bij Spelbesturingen in het Configuratiescherm, maar als ik ze wil calibreren of wil testen, reageren ze allebei niet. Helemaal niets. De lampjes op de controllers werken wel (ANALOG knopje).

Omdat het schijfje waar de drivers op staan corrupt is (heb ik weer), ben ik op zoek gegaan naar de drivers, maar die zijn echt nergens te vinden.

Weet iemand hier een oplossing voor?

PSN: Sluuz

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 12:42
sja, ik heb http://play.com/Games/PC/...Convertor_XP/Product.html en die werkt wel goed. Misschien daar de drivers van proberen?

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:10
Ik heb inmiddels op driverguide.com de drivers gevonden, maar ook na het installeren ervan (het spelbesturingen menuutje in het configuratiescherm is veranderd), werken mijn pads nog steeds niet...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hoeveel gebruiken jullie de PS2 nog? Ik zit er over te denken om mijn PS2 te verkopen inclusief controllers, games, memory card en netwerk adapter. Wat zou je ongeveer voor zo iets moeten vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:42
Dat zou ik dus nooit doen, de ps2 zijn nieuw al niet veel meer waard en het is over een paar jaar altijd weer leuk om die spellen te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:09

bAdmuTs

mAzE

Zou ik pers. ook nooit doen. Heb mijn ps2 ook al een hele tijd niet meer aangeraakt maar kreeg laatst in eens zin om stuntman en tony hawk weer eens te gaan spelen. Ben blij dat ik hem nog heb.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:18

inXs

known as inXs

Maar is de europese FFXII nu al uit dan?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
inXs schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:16:
Maar is de europese FFXII nu al uit dan?
De Amerikaanse versie is nog niet eens (officieel) uit, afgezien van een gelekte versie die momenteel de ronde doet binnen de illegale circuits. Wat betreft een Europese versie, Square Enix heeft nog niet eens een datum bevestigd, dus die ligt voorlopig nog niet op de schappen. Eén ding is zeker: het wordt pas ergens in 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik ben van plan om vandaag of morgen ook 'n PS II te kopen!
Uiteraard Nederlander die ik ben voor de laagste prijs:
Zodoende kwam ik bij de dixons site terecht waar: deze aanbieding stond

Er zit dus 'n 8MB geheugenkaartje bij! Kan ik hier veel mee opslaan?
Ik wil gelijk de games: Black/ Soul Calibur III en Moto GP 4 erbij kopen namelijk...

Heb ik dan genoeg aan zo'n 8 MB kaartje of niet :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
zou moeten passen, ik heb de savedata van een stuk of 20 spellen op mijn 8MB memorycard staan. Overigens is de prijs bij Dixons geen aanbieding maar is het gewoon de standaardprijs voor dit pakket, ik zou eens rondkijken want het kan cheaper ;)

/edit: zie net dat je er een gratis koffer bij krijgt, toch nog een beetje voordeel dus :)

[ Voor 17% gewijzigd door Schweino op 12-10-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb FXII laatst bij een kennis gespeeld. Ik moet zeggen dat het me tot nu toe niet meevalt. Het nieuwe gevechtssysteem kan mij niet bekoren en ook de half middle ages / pokemon setting doet het voor mij niet. Het viel me zelfs zo erg tegen dat ik hem niet eens ga kopen denk ik. Ik moet wel zeggen dat ik het geen dagen heb gespeeld op dit moment. Ik denk zo'n 2 uur in totaal. In die 2 uur was ik nog steeds niet aan het battle systeem gewend.

Ik ga mijn gemodde PS2 toch maar verkopen inclusief controller, memory card en games. Ik doe er gewoon te weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Ik ben bij geen elke FF ooit binnen 2uur gewend geraakt aan het battle systeem eigenlijk... Vooral omdat het elke keer best anders werkt. 2uur is ook wel erg kort imho :P

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb 't pakket inmiddels gekocht met de drie games! Toppie!

Werkt perfect op m'n tv! Nu alleen nog even kijken hoe of wat qua geluid via m'n boxen enzo ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

heb toendertijd (zo'n 6/7 jaar geleden) mn ps2 voor tegen de 1000 gulden gekocht en ik heb er tot op de dag van vandaag nog enorme fun mee!

beste aankoop ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Ik heb Final Fantasy nooit veel gevonden, maar FFXII vind ik juist erg leuk (wellicht een zorgwekkend teken voor FF fans ;)). Nieuwe battle systeem vind ik persoonlijk een grote verbetering, de game speelt een beetje als SW: KotOR zou je kunnen zeggen. Gambits zijn ook ontzettend handig, neemt veel werk uit handen wat betreft het steeds weer invoeren van vaak voorkomende commando's.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-10 21:52
FF12 trok me in het begin ook niet echt, maar na 10 uurtjes speeltijd zit ik er toch echt goed in. Vind het jammer van het battlesysteem. Is veel hectischer geworden, en inderdaad vergelijkbaar met Kotor. Dat was in principe ook zeker geen slecht spel. Maar ik vond het gevechtssysteem uit FF10 toch het leukste. Ik vind in FF12 de manier waarop je jezelf kan upgraden maar niks. Dat je eerst een license moet kopen om een zwaard te kunnen hanteren. En als je een beter zwaard wil, moet je eerst kijken of je de license wel kan kopen. Vind het echt niet goed werken. Maar goed, voor de rest speelt het aardig weg. Hoewel ik echt geen FF gevoel erbij heb.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Voor mij klinkt het wel erg leuk allemaal, die licenties, maarehh spelen jullie allemaal de Japanse versie? Of de Amerikaanse?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Ik heb vraagje aan de heren hier, wij hebben hier een Ps2 zo'n smale of dunne van 1,5 jaar oud.
En nu blijkt dat laser stuk is, door vele gebruik van het apparaat :(
Hij leest geen Ps2 spellen meer, wel Ps1 spellen.

Vraag is wat kost zoiets, en is het er zelf in te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:45
Bor de Wollef schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:00:
Hoeveel gebruiken jullie de PS2 nog? Ik zit er over te denken om mijn PS2 te verkopen inclusief controllers, games, memory card en netwerk adapter. Wat zou je ongeveer voor zo iets moeten vragen?
Als je hem wilt verkopen, ik hou me aanbevolen aangezien ik nog op zoek ben :)
randythijssen at hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
hetnet schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:40:
Ik heb vraagje aan de heren hier, wij hebben hier een Ps2 zo'n smale of dunne van 1,5 jaar oud.

zelf kloten in een slimline ps2 is niet slim
en tevens zijn die lasers behoorlijk duur.
je zou sony kunnen bellen vragen wat zij je kunnen bieden.
mits hij niet omgebouwd is.
en anders zou ik gewoon een nieuwe kopen zijn nog maar 120 euro _/-\o_

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

hetnet schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:40:

Zit er tegenwoordig geen twee jaar garantie op die dingen?
Ik zou gewoon contact opnemen met Sony en kijken wat ze je kunnen bieden. 1,5 jaar is namelijk wel erg snel. Omdat je recht heb op een (gedeeltelijke) vergoeding binnen de verwachte levensduur als een apparaat eerder stuk gaat zou ik het dus eerst op die manier proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Anderhalf jaar is veel te kort... kijk ook even op staiksterk.nl (ofzow) voor de verwachte levensduur van dit soort producten.

Je kunt ook 'spare parts' voor je PS2 bestellen;

PSXshop heeft de complete 'lasermodule' voor 50 euro in het assortiment:
http://www.psxshop.nl/pro...fbd5adcd86aa0942fadc1cb83

Misschien kun je hem daar ook langsbrengen voor reparatie als je het zelf niet durft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
inXs schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 08:14:
Voor mij klinkt het wel erg leuk allemaal, die licenties, maarehh spelen jullie allemaal de Japanse versie? Of de Amerikaanse?
Amerikaanse. Overigens is dit het eerste ps2 spel dat ik speel op mn hdtv aangesloten via component, en ook nog een optische uitgang. En het ziet er gewoon bagger uit :*) . Alleen het geluid is supergeweldig, maar het beeld is veruit dramatisch. Zou hem op sommige momenten echt willen aansluiten op mijn oude tv, maar die is geen breedbeeld, dus dat is ook weer minder.

Hoop dat de ps3 spellen goed upscaled naar 720p/1080p. Ook de EU versie, laat ik dat erbij zeggen...Want spellen zoals shadow of the colossus zien er met progressive scan nog best goed uit ook. Maar spellen zonder, zien er echt bagger uit. En helaas hebben al mijn originele spellen dat zowiezo niet (GT4 :( )

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
Shailesh schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:53:
[...]

Amerikaanse. Overigens is dit het eerste ps2 spel dat ik speel op mn hdtv aangesloten via component, en ook nog een optische uitgang. En het ziet er gewoon bagger uit :*) . Alleen het geluid is supergeweldig, maar het beeld is veruit dramatisch. Zou hem op sommige momenten echt willen aansluiten op mijn oude tv, maar die is geen breedbeeld, dus dat is ook weer minder.

Hoop dat de ps3 spellen goed upscaled naar 720p/1080p. Ook de EU versie, laat ik dat erbij zeggen...Want spellen zoals shadow of the colossus zien er met progressive scan nog best goed uit ook. Maar spellen zonder, zien er echt bagger uit. En helaas hebben al mijn originele spellen dat zowiezo niet (GT4 :( )
De US/JAP versie van GT4 kan in 720i draaien als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
-Sander schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:03:
[...]

1080i zelfs naar mijn weten, maar laat ik daar nou juist de NL versie van hebben. Misschien toch maar eens de US versie downloaden dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Zonet Gradius V uitgespeeld. Jammer dat het voorbij is. Bij level 6 begint het echt irritant te worden met die groene troep die overal valt.

Nu even opzoek naar 3 en 4 die ooit eens op 1 disc is verschenen kennelijk.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Michael Knight schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:39:
Anderhalf jaar is veel te kort... kijk ook even op staiksterk.nl (ofzow) voor de verwachte levensduur van dit soort producten.

Je kunt ook 'spare parts' voor je PS2 bestellen;

PSXshop heeft de complete 'lasermodule' voor 50 euro in het assortiment:
http://www.psxshop.nl/pro...fbd5adcd86aa0942fadc1cb83

Misschien kun je hem daar ook langsbrengen voor reparatie als je het zelf niet durft.
Thanks :) ik heb daar brief vandaan gehaald, en die ga ik naar Sony sturen.
Nu maar eens afwachten wat daar de reactie op wordt.

Een nieuwe kan altijd nog, maar denk dat dan een Ps3 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
-Sander schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:03:
[...]

720i bestaat niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Metal Gear Solid 3: Subsistence al uit is? Of waneer deze uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
Hoezo niet? Naar mijn weten bestaat dit wel, dat is toch gewoon de non-progressive 720 resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
-Sander schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 20:20:
[...]

Hoezo niet? Naar mijn weten bestaat dit wel, dat is toch gewoon de non-progressive 720 resolutie?
Nee, hij heb gelijk. Had er ook niet op gelet zie http://en.wikipedia.org/wiki/720i
720i heb ik inderdaad nog nooit gezien. Zal wel zijn omdat 720P licht genoeg is ofzo.

Overigens, ik ben er eindelijk achter gekomen hoe dat geweldige spel RE4 in progressive mode draait. Moet je na het taalmenu direct op driehoekje+kruisje drukken, dan schakelt hij naar progressive. En dan ziet me er toch gelikt uit. GoW ziet er eindelijk ook retestrak uit in progressief beeld. Staat absoluut niet in verhouding met het lelijke beeld dat mn RGB kabel op mijn lcd toverde(die het altijd prima deed op tv). Dat zat vol met blokjes. Dat was al niet meer het geval met de component kabel, maar toch doet progressive scan daar nog een schepje bovenop.

En dan nog de laatste toevoeging. Zojuist de NTSC versie van GT4 binnen weten te werken. En gelijk getest uiteraard, en ik stond me toch versteld _/-\o_ . Als ze dit al uit de ps2 weten te persen. Niet normaal zeg. Superscherp beeld. Hoewel op mijn tv het verschil tussen 480P en 1080i marginaal was, was het echt een hele verbetering tov het PAL signaal waar wij het hier mee moeten stellen. Als het beeld geen kartels gehad zou hebben zou het zo kunnen doorgaan voor GT5. Enkel van dichtbij zie je sporen van het interlaced effect, maar op een afstandje ziet het er gewoon goed uit.

[ Voor 25% gewijzigd door B-Bandit op 15-10-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een PsTwo die niet omgebouwd is kunnen geen playstation games van een andere regio toch?
Geld dit dat ook voor Ps One games (uit Bijv US)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:16:
Ik ben van plan om vandaag of morgen ook 'n PS II te kopen!
Uiteraard Nederlander die ik ben voor de laagste prijs:
Zodoende kwam ik bij de dixons site terecht waar: deze aanbieding stond
Hee, die heb ik ook gekocht afgelopen zaterdag.
Dat koffertje wilde ik niet, maar wel het spel GT4. Dat was geen probleem, kon gewoon verwisseld worden (dezelfde waarde).

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier80
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 10:05
Bor de Wollef schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:00:
Heb je de PS2 te koop staan? Ik zoek op zich 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

hoi rogier, ik heb er evt. ook wel een voor je...

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje twijfelen heb ik gister de PlayStation II Silver Pack gekocht bij Dixons. Een leuke aanbieding met 2 controllers en geheugenkaart voor 159,-. Aangezien ik niet zo'n hele fanatieke gamer ben en de Xbox360 mede daardoor veel te duur vind heb ik voor de PS2 gekozen.

En ik ben er mee in mn nopjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MultiMac
  • Laatst online: 06-09 11:54
Misschien is er iemand die mij kan helpen...

Ik heb een 2e-hands oude PS2 (model SCPH-390004) met HDLoader die al meer dan 1.5 jaar perfect werkt. Meestal is mijn zoontje (6) aan het racen, maar gisteren wilde ik even een uurtje gamen.

Na het opstarten kwam HDLoader direct met de melding: 'Formatting HD' dus ik schrok mij een hoedje! Aan de HD ligt het niet, een tweede HD gaf dezelfde melding en met WinHIIP kon ik de data gelukkig wel weer redden (Repair PS2 HD Structure).
Als ik een origineel spel erin doe zonder HD, dan komt het spel wel, maar kan ik niets selecteren via de knoppen van de gamepad. Het zou kunnen dat de gamepad brak is (mijn andere is ook kapot helaas), maar dat kan ik nu dus even niet controleren.
Maar dan is het wel vreemd dat de PS2 die melding geeft bij HDLoader...

Heet iemand een idee? Bekend probleem?

TIA,
Cheers, Mike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

mmm ja om ook even aan te haken bij het prijzenfestijn. Ik zag dat bij dixons een PS2 met 1 controller 129,95 kost. Wat is dan ongeveer een mooie prijs voor een tweedehands exemplaar? Ik zoek er nog steeds een maar heb niet echt een beeld van wat nu een redelijke prijs is. Marktplaats is daarin ook erg wisselvallig?

Meh

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste