Toon posts:

Het PS2 Topic - Part VII

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:
  • 23.378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Deezers
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:32
Welke kabel voor de PS2 geeft betere beeldkwaliteit op een HD LCD tv?

http://nl.playstation.com.../item51528/Euro-AV-cable/
of
http://nl.playstation.com...49429/Component-AV-kabel/

• Icelus
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04-12 23:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Nou ik had tot voorkort een SCART RGB, gold plated. Deze heb ik vervangen door een Component kabel; verschil is er wel, maar minimaal (op een 32" HD-Ready). Kabeltje had ik voor 5 euro gekocht op DX. ;) Dus heb er geen spijt van!

Gulfstream G650

• Icelus
  • Niet online
salimrmaf schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:58:
[...]

Nou ik had tot voorkort een SCART RGB, gold plated. Deze heb ik vervangen door een Component kabel; verschil is er wel, maar minimaal (op een 32" HD-Ready). Kabeltje had ik voor 5 euro gekocht op DX. ;) Dus heb er geen spijt van!
Bijna alle PS2-spellen zijn SD-resolutie. Het verschil is idd erg klein.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Rctworld
  • Laatst online: 07-12 07:51
Icelus schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:33:
[...]
Bijna alle PS2-spellen zijn SD-resolutie. Het verschil is idd erg klein.
Beiden in ieder geval het geld volledig waard ten opzichte van de standaard kabels :)

• Deezers
Als ik een NTSC game in mijn PS2 stop dan speelt ie hem wel af, alleen flikkert het beeld. Je ziet dus wel dat ie afspeelt, maar om de seconde knippert ie je kan zo dus onmogelijk gamen.... ik gebruik momenteel nog de SCART (rood geel wit) aansluiting die je bij je PS2 kreeg.

Ik heb al een RGB kabel voor de PS2 besteld en die is onderweg, zal die dit probleem verhelpen?

• Rockvee2
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
Je PS2 is een NTSC variant?

• Deezers
Nee een PAL.

• Grannd
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 07-12 15:47

Grannd

da Granndest

NTSC-compitabiliteit ligt aan je tv, niet aan een kabel.

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:45
Grannd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:12:
NTSC-compitabiliteit ligt aan je tv, niet aan een kabel.
Klopt niet helemaal. Als je TV zwart-wit beeld geeft bij een NTSC spel via een tulp kabel dan kan je TV niet omgaan met de NTSC kleurcodering via de composiet ingang. In zo'n geval wil een RGB-scart kabel nog wel eens helpen omdat het NTSC signaal vaak wel wordt ondersteund via de RGB-scart ingang.

Als je TV een rollend beeld geeft kan je TV niet overweg met een 60Hz signaal (NTSC of PAL60), daar kan geen kabel wat aan doen en is alleen te verhelpen door een andere TV aan te schaffen.

• Deezers
http://www.teco-lcdtv.com...rea=4&func=2&psn=TL2696RV
is mijn TV. Kan ie nou ook NTSC PS2 weergeven? Want NTSC Wii spellen pakt ie wel (icm component kabel op Wii)

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:00

Goner

What can I do you for ?

Heb net een PS2 gekocht, m'n dochters willen dolgraag de Kingdom Hearts en Final Fantasy games spelen.
De games heb ik al voor een prikkie op eBay gekocht.

Uit nieuwsgierigheid ook een Playstation Network Access Disc gekocht. Het configureren lukt wel, hij doet wat tests en kan zo te zien naar 'buiten' (ping & traceroute test).
Maar contact maken met Central Station lukt niet ... nou heb ik een splinternieuwe PS2 en de disc hoort zo te zien bij een Network Adapter voor de oude PS2 ; kan het daaraan liggen ? Heb ik een nieuwere versie van die netwerk disc nodig of zou het moeten werken ?

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04-12 23:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Nou,

Meestal zitten er op de DVD van de game zelf al een netwerkinstallatiebestand-optie.

Bij Battlefield 2 bijvoorbeeld heb je helemaal geen Network Access Disk nodig.

Probeer het eens zonder die NAD!

Gulfstream G650

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik wilde (nog) niet on-line gamen, was alleen nieuwsgierig hoe je die PS2 in je LAN (en zo aan internet) kon hangen, dat gaat nl niet automatisch, je hebt die NAD of een on-line game nodig om je ethernet te configureren.

maar ik lees net dit :

Central Station was the main portal by Sony Computer Entertainment Europe for PAL regions in the PlayStation 2 era.
The service allowed users view new game releases, change account details, read the latest PlayStation-related news and enter online events for the PlayStation 2 and PSP consoles.
Central Station was replaced by a worldwide brand the Playstation Network upon release on the PlayStation 3 but is still running online.

Krijg de indruk dat Central Station niet 'running online' meer is ... nou ja, ik heb in ieder geval een stukje geschiedenis in huis met die NAD :+

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07-12 11:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het deel vanuit Sony draait niet meer... het schijnt, dat enkele games nog op hun eigen servers draaien (weet daar niks van overigens).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• GZ
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 26-11 18:15

GZ

!!

Iemand een idee waar ik GrimGrimoire kan kopen?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Officieel is hij in Europa uitgebracht geweest, maar ik heb hem nooit, maar dan ook NOOIT in een winkel tegengekomen. GrimGrimoire is een zeer zeldzame game, maar op ebay slingeren er wel een paar rond tegen redelijke prijs :)

(spijt van dat ik hem nog niet gespeeld heb trouwens, is van Vanillaware, de makers van Odin Sphere)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Boeboe schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:21:
GrimGrimoire is een zeer zeldzame game, maar op ebay slingeren er wel een paar rond tegen redelijke prijs
eBay is geweldig om PS2 (en andere) games te kopen. Ik heb onlangs al div. Kingdom Hearts en Final Fantasy games gekocht in perfecte staat en tegen zeer redelijke prijzen. Gewoon even goed kijken naar de 'feedback' van de verkoper.

• Deezers
Ik zit helaas nog steeds met het PS2 probleem dat ie sommige spellen (NTSC, maar ook sommige PAL) niet afspeelt. Het beeld blijft schokkerig, springt zeg maar hele tijd aan/uit.

Ik heb de Matrix Infinity chip, die zou toch gewoon NTSC spellen moeten kunnen afspelen?

Want mijn TV ondersteunt helaas geen NTSC beeld, op een andere TV heb ik er geen last van, maar dat is niet mijn TV....

• Sannr
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-10-2011
Dennis Lammers schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:03:
Ik zit helaas nog steeds met het PS2 probleem dat ie sommige spellen (NTSC, maar ook sommige PAL) niet afspeelt. Het beeld blijft schokkerig, springt zeg maar hele tijd aan/uit.

Ik heb de Matrix Infinity chip, die zou toch gewoon NTSC spellen moeten kunnen afspelen?

Want mijn TV ondersteunt helaas geen NTSC beeld, op een andere TV heb ik er geen last van, maar dat is niet mijn TV....
Die chip of wat ook zet het beeld niet om naar PAL, het maakt het enkel mogelijk om NTSC spellen te spelen op een PAL console (maar ze blijven NTSC). Het ligt dus waarschijnlijk aan je TV.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 00:29

BlackEyedAngel

Just a decent guy

De PS2 rules nog steeds :) Veel goede games allemaal voor een prikkie verkrijgbaar :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Whut?!
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Dennis Lammers schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:03:

Probeer eens driehoekje en rondje ingedrukt te houden terwijl je ps2 opstart. Je hoort in het menu van je chip te komen waar je ook PAL beeld kan forceren. Dit werkt niet voor alle spellen even goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Is er trouwens een manier om op de PS2 het beeld bij te stellen, horizontaal en evt. vertikaal ?
Op m'n LCD TV (LG 22LG3050) staat het beeld iets te ver naar links, waardoor er rechts een zwart balkje zit ...

• Noax
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
Iemand nog enig idee met welk programma (ben de naam kwijt) je je PS2 games op je PS2 hdd ook alweer kon beheren?

Edit:

Gevonden, het ging om WinHiip.

[Voor 15% gewijzigd door Noax op 07-03-2011 17:26]

• W00fer
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Er is een beter alternatief. Open PS2 Loader.

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:23

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Beste,

Ik heb een probleem met een kaartje van 64 MB.
Ik heb net een PS2 90004 gekocht om de 75004 te vervangen. Nu kom ik erachter dat de 90004 de 64 MB memory card niet herkend.
De officiële Sony 8 MB kaarten worden zowel 75004 en 90004 herkend.
Weet iemand wat de oplossing zou zijn zodat de 90004 toch de 64 MB kan herkennen.

Railinfra tram en metro in Amsterdam: afdeling Civiele Techniek

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:23

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Bovenstaande is nog steeds niet opgelost, maar dat vergeten we ff. Ik heb gewoon een ander PS2 gepakt.

Ik heb een nieuwe vraag: Ik wil Xbox 360 controllers op de Playstation 2 aansluiten.
Of een Gamecube-controler op de Playstation 2.
Hoe doe ik dat?

Playstation 2-controller zijn een marteling voor mijn handen.

[Voor 22% gewijzigd door MedionAkoya op 21-06-2018 22:50]

Railinfra tram en metro in Amsterdam: afdeling Civiele Techniek

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee