Het Grote PS2 Topic - Part V

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.096 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-5/Het%20grote%20PS2%20Topic%20Part%20V.jpg

Ook Part IV zit alweer vol! Reden genoeg om te starten met Part V!
Dit topic kan worden gebruikt om alles te bespreken wat met de Playstation 2 te maken heeft. Te denken valt aan games, hardware, releasedates, PS2 tijdschriften en andere PS2 gerelateerde zaken.

Momenteel kost de PS2 in de meeste winkels €189,- en is op sommige plekken zelfs al goedkoper te krijgen (ook op diverse internet sites). Via deze link kom je in de PS2 pricewatch van de frontpage.

Vorige PS2 topics:

Het grote PS2 topic - Part I
Het grote PS2 topic - Part II
Het grote PS2 topic - Part III
Het grote PS2 topic - Part IV

Ik heb een vraag en wil deze graag posten
Heb je een vraag? Kijk dan svp even snel de vorige PS2 topics na om te zien of jouw vraag al niet gesteld en beantwoord is. Dit omdat we hebben gemerkt dat er veel vragen zijn die steeds weer terugkomen.

Gebruik de volgende link om makkelijk het hele vorige topic in een keer door te zoeken:
Het Grote PS2 Topic - Part I - 999 posts per blz.
Het Grote PS2 Topic - Part II - 999 posts per blz.
Het Grote PS2 Topic - Part III - 999 posts per blz.
Het Grote PS2 Topic - Part IV - 999 posts per blz.

Links naar PS2 informatie sites:
Op de volgende sites is meer informatie te vinden over de Playstation 2, games, gadgets, magazines, reviews etc.
dgs-online.nl
officiele Sony PS2 website
console.gamez.nl
psx2central.com
ps2.ign.com

Voor een compleet overzicht zie de PS2 startpagina.

PS2 en de wonderschone RGB-kabel
Het is mogelijk om beter en scherper beeld op je PS2 te krijgen door gebruik te maken van een RGB kabel. Het beeld wordt dan zo'n 30% scherper als met de originele kabel die bij de PS2 zit. Een RGB kabel is te krijgen bij de betere gameshops en kost meestal rond de €20,-. Een veel verkochte RGB kabel is de RGB kabel van Blaze.

Alle RGB kabels geven een groen beeld met DVD. Als je toch DVD wilt kijken zijn er 2 oplossingen:

1. Je kijkt in composite mode via je originele PS2 kabel, of als je kabel een switch heeft kun je switchen tussen RGB en composite (niet exclusief voorbehouden aan blaze trouwens).
2. Je koopt een CD van Datel of Blaze die het groene effect omzeilt waardoor je toch via RGB DVD kunt kijken.

Het effect van een RGB kabel is goed te zien in onderstaande screenshots. De vertikale strepen / storing wordt veroorzaakt door het tv scherm en hebben niets met de RGB kabel te maken. Link de normale (composiet) kabel, rechts de rgb variant.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-main/Composite_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-main/RGB_small.jpg
Clickable!

Voorbeeld PS2 RGB Scart kabel

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberstores.gr/upload/ps2_scart_cablebig.jpg

Veel gebruikers hebben gemeld dat het ook mogelijk is de RGB kabel van je PS(one) te gebruiken. Zie voor meer info over RGB kabels Part II van het grote PS2 topic

Overigens zijn er ook andere mogelijkheden om de beeldkwaliteit te beinvloeden (zoals bv svhs bekabeling). De aansluitmogelijkheden van best naar slechts:

- Kwaliteits RGB kabel
- Budget RGB kabel
- Svideo kabel
- Kwaliteits Composiet kabel
- Budget Composiet kabel / Standaard kabel
- RF modulator

PS2 release dates
Een goede pagina om een overzicht te krijgen van alle releasedatums van console spellen (zowel PS2, X-box, als GC):

To The Game Release lijst consoles

Enkele games die binnenkort uit komen:

ESPN NBA 2005 14/1/2005
ESPN NFL 2005 14/1/2005
Outlaw Golf 2 15/1/2005
ESPN NHL 2005 15/1/2005
Silent Hill 3 -platinum- 15/1/2005
Age of Empires -platinum- 15/1/2005
Castlevania: Lament of Innocence -platinum- 15/1/2005
King Arthur 17/1/2005
Blood Will Tell 28/1/2005
Shaman King 28/1/2005
Robotech: Invasion 28/1/2005
NFL Street 2 28/1/2005
Mega Man X8 4/2/2005
Atari 80 Anthology 4/2/2005
UEFA Champions League 2004-2005 4/2/2005
Sonic Mega Collection Plus 4/2/2005
Playboy Mansion 11/2/2005
Astro Boy 11/2/2005
Capcom Fighting Jam 11/2/2005
Operation Air Assault 11/2/2005

PS2 en het grote on-line avontuur
Al geruime tijd is het zo ver: de PS2 is online!. Op dit moment wordt er ook nog met een beperkte groep users getest. Voor de toegang tot het online gebeuren heb je nodig een breedband internet aansluiting en een PS2 netwerkkaart, welke in de betere speelgoedzaken verkrijgbaar is. De PS2 netwerkkaart is verkrijgbaar voor een bedrag rond de 35 euro.

Het maakt niet uit of je internetverbinding een kabel- of ADSL-verbinding is maar het moet wel breedband zijn. Een gewone inbelverbinding met een 56k-modem of ISDN is niet krachtig genoeg en zal daarom niet worden ondersteund.

Natuurlijk is het mogelijk om je bestaande internet aansluiting voor zowel jouw PC als jouw PS2 te gebruiken. Hiervoor zijn diverse oplossingen. Sony heeft op haar site een set-up guide internet delen met de PS2 geplaatst.

De eerste PS2 games die online gaming (zullen) ondersteunen zijn o.a.:
- Socom Navy Seals
- Destruction Derby Arenas
- Twisted Metal Black online
- SSX 3 (ps2 exclusive online play)

Zie voor meer info over network gaming met de PS2 de officiele site van Sony

Afbeeldingslocatie: http://www.play.com/covers/111516l.jpg
Sony PS2 Netwerk Adapter

Veel mensen met een @home internet aansluiting ondervinden problemen bij het aansluiten van de PS2 op het internet. Onderstaande pagina's van de @home gebruikersvereniging bieden oplossing:

Troubles at home PS2 online met @home I
Troubles at home PS2 online met @home II

De harddisk voor de PS2
Zoals veel mensen waarschijnlijk al hebben gezien zit er achterop de PS2 netwerkkaart een aansluiting om nog een apparaat op aan te sluiten. Deze aansluiting zal worden gebruikt voor de nieuwe harddisk voor de PS2. Naar verwachting zal de harddisk in de ruimte achter de netwerkkaart in de PS2 worden gemonteerd. Helemaal zeker is dit niet, er duiken steeds vaker foto's / plaatjes op van een externe harddisk. Hieronder is de japanse versie van de harddisk voor de PS2 te bewonderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.geekculture.dk/bedler/ps2/ps2_hdd.jpg

Sony heeft de harddisk voor de PS2 al officieel aangekondigd. Een eventuele releasedate of prijs zijn niet bekend. Wel zal Final Fantasy XI bij de harddisk worden geleverd inclusief een proefabbonement voor FF XI.

Let op: ondersteuning voor harddisks van max 120 GB

Kan ik online met een omgebouwde PS2 / Wat is DNAS?
Door de introductie van het DNAS systeem is het niet mogelijk met een ingeschakelde modchip online te spelen.

DNAS (Dynamic Network Authentication System) is een eigen verificatiesysteem dat is ontwikkeld door Sony. DNAS is onder andere zo ontworpen dat het systeem software-uitgevers kan beschermen tegen piraterij, dat gameregels worden nageleefd en misbruik door spelers wordt voorkomen. DNAS wordt voor alle games met netwerkeigenschappen gebruikt. Er vindt verificatie plaats als onderdeel van het netwerkverbindingsproces. DNAS zoekt informatie over de hardware van de gebruiker (PS2) en software (netwerkgame) voor verificatie, kopieerbeveiliging, blokkering van accounts, systeem, regels, gamemanagement en andere doeleinden. Als de verificatie mislukt, stopt de game met on line-activiteit.

Stof en het schoonmaken van de PS2
Relatief veel mensen krijgt last van problemen met hun PS2 door de bergen stof die zich in het systeem ophopen. Deze problemen varrieren van "disc read errors" tot (nog) erger. Het is dan ook aan te raden de PS2 op een zo stofvrije plaats neer te zetten. Let bijvoorbeeld op met vloerbedekking / hoogpolig tapijt en andere plaatsen waar stof zich gaat ophopen. Maak de PS2 (ook de achterkant) regelmatig en voorzichtig schoon door het stof te verwijderen.

Hieronder is informatie te vinden voor de mensen die echt last hebben van defecten veroorzaakt door stofophopingen. Let wel: voor veel van de handelingen is enige technische kennis nodig en bij het open maken van de PS2 vervalt de garantie! Het gebruik van deze informatie is dus voor eigen risico!

How to Fix Dust Problems with the Playstation 2

HDLoader

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-main/hdloadermain.jpg

Zoals veel van jullie weten is het mogelijk een harddisk aan te sluiten op de achterkant van de Sony PS2 netwerkkaart. Hoewel deze aansluiting eigenlijk alleen bedoelt is voor de originele (nog uit te brengen) Sony harddisk is duiken er hier en daar al mogelijkheden op om eigen harddisks aan te sluiten. Een van deze mogelijkheden is het gebruik van HDLoader. HDLoader is een programma dat je kunt gebruiken om PS2 games in te lezen via de PS2 en op te slaan op een "eigen" harddisk die je zelf in jouw PS2 hebt gezet. Nadat de games zijn ingelezen kun je deze simpel booten door de PS2 op te starten met de HDLoader cd en de juiste game te kiezen in het menu. Het voordeel van deze methode is dat de laadtijden in veel gevallen enorm verkort worden. Hiernaast spaar je de originele cd's / dvd's (deze kun je rustig in de kast laten staan). Let op: het inbouwen van eigen apparatuur in de PS2 is in strijd met de voorwaarden. Hierdoor kan de garantie komen te vervallen.

De volgende games werken niet met HDLoader:
Biohazzard Outbreak
MX 2002
Peter Pan: The Legend of Neverland
Ratchet & Clank 1 (NOTE: Ratchet & Clank: Going Commando werkt wel)

Meer informatie over HDloader is hier te vinden: hdloader.net

PSTwo!
Sinds September 2004 heeft Sony Entertainment een zeer nieuwe versie van de Playstation 2 op de markt gebracht. Hoewel het apparaat officieel nog steeds PS2 heet, geniet het al de naam "PSTwo" in de volksmond.

Qua vormgeving, zoals al duidelijk te zien is, is de PSTwo kleiner, smaller, lichter en geeft een stuk minder lawaai af. Helaas qua performance is er niks veranderd. De PSTwo is half zo zwaar als het oorspronkelijke ontwerp en nog maar een kwart zo groot. Het ontwerp is maar 2,8 cm hoog, tegenover de 7,8 cm van de oorspronkelijke console.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-main/pstwo-front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-main/pstwo-side.jpg

De verandering brengt zowel voordelen als nadelen met zich mee, waarvan het belangrijkste voordeel het ingebouwde netwerk-apparatuur is, wat helaas meteen ook het belangrijkste nadeel met zich mee brengt. Er is geen HDD-aansluiting meer.

Een ander positief punt is de flip-top media-lader.
Het zorg ervoor dat als je het station vertikaal plaatst, het station minder snel slijt daar waar de media rondspint, met helaas als nadeel, dat je moeilijker gebruik kunt maken van de swap-trick.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-main/pstwo-flip.jpg

Op het moment word er gewerkt aan een patch voor HDD Laders die om kunnen gaan met een USB-HDD, maar op het moment van schrijven verkeert dit zich nog in een vroeg stadium. Mochten er (noemenswaardige) ontwikkelingen komen, dan kan je ze vinden in deze (of voorgaande) threads van de PS2-topics.

Als je intresse hebt in de specs van alle PSTwo-versies, druk dan op deze link
voor informatie.

De Pstwo is momenteel ook (aantrekkelijk geprijst) verkrijgbaar in een startersset.
Deze starterspack wordt geleverd met een memory card, 2 dualchock controllers en DVD afstandsbediening.
Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7051319F.gif

Emulatoren voor de PS2
Naast het spelen van originele PS2 en PSX games kan de PS2 ook gebruikt worden voor het draaien van emulatoren zodat ook spellen van andere / oudere consoles en systemen gespeeld kunnen worden. Let op: voor het draaien van emulatoren is een omgebouwde PS2 nodig of dient men gebruik te maken van een load exploit.

PS2 versies
Vaak komen er vragen voorbij mbt het identificeren van de verschillende PS2 "versies". Hieronder vind je een overzicht aan de hand waarvan je jouw PS2 versie kunt bepalen:

V3 (SCPH 30004): Seriennummer C0000000-C3087669
V4 (SCPH 35004 en SCPH30004R eerste Model): Seriennummer C3087670-C3500967
V5 (SCPH 30004R): Seriennummer C3596912-C4581353
V6 (SCPH 30004R): Seriennummer C4659923-C5xxxxxx
V7&V8 (SCPH 39004/39008): Seriennummer AC/FC-00xxxxx

Meer informatie over versienummers (en meer versies) is hier te vinden:
- PS2 Version Guide
- PStwo versions

PS2 Winkeloverzicht
Shop
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
HardwareSoftwareHDA
HDL
Opmerkingen
Nederlandse shops:
Bart Smit *PAL+ACCPALnee€2,50 verzendkosten
Bestel.nuneePALneegeen verzendkosten
BOL *neePALnee€1,95 verzendkosten
Dimension plus *PAL+ACCPAL/USA/JPNnee€2,25 verzendkosten
Dixons *PAL+ACCPALnee€6,- verzendkosten
E-plaza *PAL+ACCPALnee
Fore Games *USA/JPN+ACCPAL/USA/JPNnee
Free Record Shop *PAL+ACCPALnee€1,95 verzendkosten
Futuremax *ACC+REPPALnee€2,- verzendkosten
Futurezone *PAL+ACCPAL/USA/JPNnee
Gameland BV *PAL+ACC+REPPALja€8,50 verzendkosten
Gameorder.nl *PAL+ACCPALnee€1,50 verzendkosten
GameQ *neePALnee€2,- verzendkosten
GamereleasePAL+ACCPALnee€1,50 verzendkosten
Gameshop *PAL+ACCPALnee
GamewebshopPAL+ACCPALnee€2,25 verzendkosten
GBAshopACCPALja€10,- verzendkosten
GCshop *neePALnee€2,- verzendkosten
Gizmoxia.bePAL+ACCPALnee€3,10 verzendkosten
Hdadvance.nl (gsminfo.nl)neeneeja*
Hotbit *PAL+ACC+REP ja€ 6,50 verzendkosten
InsideGamer PAL/USA/JPNnee€2 verzendkosten
MakroPAL+ACCPALneeallleen voor pashouders
MediaMarktPAL+ACCPALnee-
Nedgame *PAL+ACCPAL/USA/JPNnee€2,50 verzendkosten
PCMedia *neePALnee€2,50 verzendkosten
PSXshop *PAL+ACC+REPPAL/USA/JPNja
Wehkamp *PAL+ACCPALnee€2,95 verzendkosten
Your Games Online * €6,86 verzendkosten
Ziezotec Electronics *ACCPALnee
Buitenlandse shops:
Amazon UKPAL+ACCPALnee
CD WOW! PAL geen verzendkosten
DVDBoxOffice USA geen verzendkosten
DVDCrave PAL
DVD Soon USA geen verzendkosten
EBgamesUSA+ACCUSAnee
Game.net PAL ~€4,50 verzendkosten
GameStopUSA+ACCUSAnee
GoblinDirect PAL/USA/JPN ?
ImportMadnessUSAUSAnee
Lik-Sang * PAL/USA/JPN afhankelijk van product
Play * PAL geen verzendkosten
Play Asia USA/JPN ~€2,50 verzendkosten
The RageUSA/JPN+ACCUSA/JPNnee~$11,- verzendkosten
Video Games Plus USA ~€3,30 verzendkosten
HDL=HDloader, HDA=HDadvance, ACC=Accessoires, REP=Reparatie
PAL=PAL-Europees, USA=NTSC-USA, JPN=NTSC-Japans
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif

Wat willen we hier uitdrukkelijk niet?
Helaas is in het verleden gebleken dat enkele regels omtrent het gebruik van dit topic absoluut nodig zijn. Te vaak zijn PS2 topics dichtgegaan door flamewars, offtopic geleuter etc. We vragen dan ook jullie aandacht voor de volgende "regels":
  • Geen posts over modchips, het ombouwen de PS2 en links naar illegale downloads.
  • Geen geflame, niet over de PS2 en ook niet over de GameCube en Xbox. Meningen mogen uiteraard wel, maar probeer deze wel zo goed mogelijk te beargumenteren.
  • Let er bij het plaatsen van screenshots op dat de standaard layout van het forum niet wordt verkracht.
In overleg met de mods van SG&D is besloten de discussie over modchips en het spelen van backups te verbieden. In Nederland is het ombouwen van een Playstation 2, en zelfs het geven van ombouwinstructies, verboden (zie: deze link). Ook discussies over het maken van backups hebben we liever niet. Niet omdat het illegaal hoeft te zijn, maar er is geen manier om te controleren of het ook echt voor een onschuldig doeleinde gebruikt wordt. Ik graag dat iedereen zich hier aan houdt zodat dit topic gezellig blijft en niet hoeft te worden gesloten. Het negeren van het bovenstaande kan resulteren in een OW of erger.

Verder, houd het gezellig en niet te veel offtopic aub.

edit:
Met dank aan Tranztaz voor het hosten van de foto's etc in dit topic. Met dank aan Euss voor het overzicht van de emulatoren, winkeloverzicht etc.

[ Voor 135% gewijzigd door Bor op 21-01-2005 14:18 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Alweer Part V. Het gaat goed met de PS2 topics hier op GoT! Laten we ook dit topic gezellig houden :)

Is er iemand die zin en tijd heeft om een kort stukje te schrijven voor de topicstart over de PSTwo 2? Max een stukje ter grote van het stuk "PS2 en het grote on-line avontuur". Ik heb helaas geen tijd de komende dagen.

Nog wat screenshots van de PSTwo 2:

Afbeeldingslocatie: http://home.btconnect.com/hgi/ps3/pstwoL3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.btconnect.com/hgi/ps3/pstwoL5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.btconnect.com/hgi/ps3/pstwoL6.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door Bor op 30-10-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 19:14
Zo'n pstwo komt er bij mij wel in over een weekje of 2, aangezien ik nog geen ps2 heb is dit wel aantrekkelijk. Kan je daar trouwens ook hd loader voor gebruiken? Zal wel eerder gevraagd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:08

Ottooo

Vuurvlieg

hmm, via die site van die hdloader kom ik op een site met keukens :?

lijkt me niet helemaal de bedoeling :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

NehcslowZ schreef op 30 oktober 2004 @ 13:33:
Zo'n pstwo komt er bij mij wel in over een weekje of 2, aangezien ik nog geen ps2 heb is dit wel aantrekkelijk. Kan je daar trouwens ook hd loader voor gebruiken? Zal wel eerder gevraagd zijn.
Juist.. hier zat ik op te wachten.

Kan de startpost aangepast worden met info over de PSTwo? Voor de 4de keer zeggen dat de PSTwo geen HD ondersteuning heeft begint me nu al de keel uit te hangen :)

Er komt waarschijnlijk USB HD ondersteuning in HDLoader/HDAdvance. Dit is er dus nog niet. Officieel door Sony wordt een USB HD zoiezo niet ondersteund.

Blijkbaar zijn sommige menses te lui om zelf wat uit te zoeken :/
Creepy in "Het Grote PS2 Topic - Part IV"

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 30-10-2004 13:54 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
ik las in deel 4 dat je de ps2 aan het netwerk kon hangen en dat je dan de hd via je pc kon volgooien over het netwerk. maar heb ook gelezen dat de netwerk adapter eruit wordt gegooit zodra je de hdloader gebruikt.
concreet: kan ik via mijn laptop => crossover kabel => ps2 HD
mijn spellen overzetten met bijvoorbeeld Winiip. of een ander programma.
bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Ik heb er gisteren 1 gekocht zo'n PStwo. Had al een PS2 maar goed, het hebbedingetjesgehalte ligt hoog, dus maar eentje gehaald voor de gein.

Het toploader idee om ruimte te besparen vind ik erg fragiel aanvoelen, et is allemaal zo dun en ieltjes imho.. ook de spindle waar je je CD/DVD op klikt vind ik niet zo super aanvoelen. En het leek zelfs of mijn AR MAX EVO er langer over deed om te laden dan op mijn PS2.

Het apparaat wordt ook erg warm terwijl ik gelezen had dat bij deze juist de hitteproblemen die bij de grotere broer aanwezig waren (nooit wat van gemerkt overigens) opgelost waren
De gameDVD (The Getaway) die eruit kwam was erg warm en het apparaat zelf, zo rond het midden ook.. de console zelf heeft ongeveer een uur of twee aangestaan.

Dus ik vraag me af of ik dat weer heb, of dat als er mensen zijn die dit minispelding hebben gekocht, dit ook hebben, en dan vooral het warmte gedoe.

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

BpeterB schreef op 30 oktober 2004 @ 14:59:
[...]
mijn spellen overzetten met bijvoorbeeld Winiip.
Netwerkondersteuning is nog niet in ontwikkeling bij WinHiip (getuige de vele getrashte posts en opmerkingen van de moderators op het forum aldaar ;))
De netwerkadapter wordt pas uitgeschakeld als met /me HDLoader/HDAdvance etc wordt geboot op de PS2. Als je dus boot met een ander schijfje kun je dus wel netwerken (alleen moet je dan weer op de PS2 een HDD-driver hebben die NIET de harddisk blokkeert terwijl het netwerk wordt gebruikt). Netwerk/Onlinespellen zijn dus niet onmogelijk zolang je deze maar niet boot middels HDloader/HDadvance. iLink-firewire / USB-link is geen probleem tesamen met HDloader/HDadvance.

Om gelijk herhaling van deze vragen in dit topic te voorkomen:

PS2 Harddisk Tools
HDloaderHDadvance
28bit (max. 128GB)v1 origineelv1 origineel
48bit48bit patch (zelf modden)v2 origineel
/me HDLoader en HDAdvance zijn functioneel hetzelfde. De oude geperste [winkel] versie HDLoader ondersteund 128GB schijfjes, de [zelf] 48bit LBA gemodde versie daarvan ondersteund grotere schijfjes (alleen moet je PS2 dan wel gemod zijn of je moet gebruik maken van de mem-exploit en de benodigde data op je PS2-memorycard zetten middels een Action Replay Max / CodeBreaker / SharkPort / Nport / Xploder4 / Xport etc). Van HDAdvance bestaan 2 geperste [winkel] versies: 1 oude versie HDadvance op basis van de originele HDLoader met hetzelfde limiet van 128GB maximaal en een nieuwe versie HDadvance 2.0 die gebaseerd is op de 48bit LBA patch waarvan zij zelf zeggen dat deze tot 200GB ondersteund (al werken >300GB ook wel).
Er bestaat inmiddels een USB-loader voor gebruik op oa. de PSTwo (welke 2stuks USB 1.1 poorten heeft [max. 1.5MByte/sec (DVD=4x=5,4 MB/sec) en dan vergeten we nog de overhead van USB, ofwel je snelheidsvoordeel wordt behoorlijk teniet gedaan waardoor het bijna 6x trager (1 MB/s) is als de originele DVD]).
Verder werkt niet elk spel met de harddisk en kun je de HDD ook niet gebruiken om je savegames op te slaan ín het spel (Net als bij de Datel Action Replay Evo waarbij je USB sticks kan gebruiken als backupmedium (A), maar ook niet direct kan benaderen ín het spel).
A: Ik heb inmiddels ook de Xiron KMB 876 MP3 USB-stick van de Blokker getest [€ 37,95 voor 128MB, maar hij is er ook in 256MB uitvoering], en die doet het ook op de PS2 (en op de PC zonder drivers onder W2K/XP).
Klik voor Test resultaten en naslag.

Er zijn een aantal simpele manieren om spellen te installeren middels de PC:
  • inbouwen in je PC en op de P-ATA aansluiten
    nadelen: PC en PS2 moet elke keer uit en opengemaakt worden
    voordeel: quick and dirty, goedkoop
  • slede in je PC bouwen (en evt. slede aan je PS2: 1, 2)
    nadeel: PS2 en PC moeten elke keer uit
    voordeel: Geen geklooi met PC uitbouwen
  • Externe [USB/FireWire] behuizing gebruiken (1).
    nadelen: harddisk moet elke keer uit de PS2
    voordeel: PC hoeft niet uit
  • Netwerk (nog in beta stadium 1, 2 en traag [zo'n 600KB/s])
    nadelen: beide apparaten moeten in directe verbinding staan met elkaar en moeten beiden aan staan.
    voordeel: ...
Voordelen van PS2 spellen middels de PC installeren:
  • gaat sneller (PS2 is maar 4XDVD / 24X CD speed waardoor een spel installeren op de PS tot wel 30-40min kan duren terwijl op de PC hetzelfde in minimaal 4 minuten erop gezet kan worden)
  • PS2 laser slijt niet
  • je kan ook imports installeren (dus eindelijk je Japanse games spelen op je EU-NL Playstation2 - je moet dan wel een RGB kabel gebruiken, maar die kun je ook eenvoudig zelf maken. Een aanrader om te gebruiken, vooral bij progressive scan)
  • Jij kan op je gemak spellen installeren en de schijf indelen etc. terwijl de PS2 ondertussen gewoon gebruikt kan worden om te spelen (zonder HD welliswaar, of je moet een extra HD hebben ;)).

[ Voor 216% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 28-12-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
Anoniem: 44568 schreef op 30 oktober 2004 @ 15:02:
Netwerkondersteuning is nog niet in ontwikkeling bij WinHiip (getuige de vele getrashte posts op het forum aldaar ;))
andere progjes?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:14
Sorry hoor Bor, maar had je even geen moeite kunnen besteden aan de startpost? :|

anyway, Ik heb Flatout eindelijk, en ik moet zeggen dat het er zeer goed uitziet met allerlei interactieve objecten (zoals de boomstammen). De auto's zelf zijn wat arcade-achtig, maar het rijdt allemaal zeer soepel :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 23-05 16:15
Wat is er zo bijzonder aan Flatout? Heb hem ook al ff maar kan nou niet zeggen dat ik het een top game vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
schumi2004 schreef op 30 oktober 2004 @ 15:24:
Wat is er zo bijzonder aan Flatout? Heb hem ook al ff maar kan nou niet zeggen dat ik het een top game vind.
Ik vind het dus prachtig dat je objecten kan gebruiken als berm voor je tegenstander, bijvoorbeeld bandenstapels, geef iemand een ram ertegen en de auto knalt eroverheen. Zelfde geldt voor Brad's pit, met bouwpalen, rij er 1tje onderuit, en zie daar, iedere auto staat achterstevoren :*) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNETTER2000

KNETTER2000

*zucht*

BpeterB schreef op 30 oktober 2004 @ 14:59:
ik las in deel 4 dat je de ps2 aan het netwerk kon hangen en dat je dan de hd via je pc kon volgooien over het netwerk. maar heb ook gelezen dat de netwerk adapter eruit wordt gegooit zodra je de hdloader gebruikt.
mijn spellen overzetten met bijvoorbeeld Winiip. of een ander programma.
bedankt.
De homebrew applicatie "PS2OS" en dan de laatste versie 0.3 , die heeft een ingebouwde FTP server. Log je in op je PS2 en kan je bijv je MC en HD benaderen en beschrijven etc.
Met een beetje gevogel is er zelfs USB memstick ondersteuning mogelijk om je Homebrew proggies te draaien of je savegames op te zetten vanaf je MC als bijv backup of extra ruimte.
De PS2OS-server is gebaseerd op een ander homebrew appje genaamd ExecFTP, maar dan veel stabieler. Alleen komt het hele FTP verhaal qua snelheid niet boven de 600KB/s.
Je moet overigens wel een beetje Italiaans kennen om die PS2OS te bemachtigen, hij komt nml van ps2world.it vandaan.

Je kan overigens ook met de applicatie zelf je files managen op de HD en MC op je scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door KNETTER2000 op 30-10-2004 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
ik heb jou in het vorige topic al eens antwoord gegeven op jou vraag, als je het niet wilt geloven moet je dat zelf weten, maar blijf niet steeds vragen. er zijn proggies ja, maar dan ben je sowiezo meer dan 24 uur bezig om een game van een GB te uploaden.

beste optie is een ps2>usb 2.0 adapter, deze heb ik op ebay voor zo'n 10 euro inc. verzendkosten gekocht.

[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 30-10-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
FoutTM schreef op 30 oktober 2004 @ 15:19:
Sorry hoor Bor, maar had je even geen moeite kunnen besteden aan de startpost? :|
Wat is er mis met de startpost? Ik heb al gemeld dat ik weinig tijd heb momenteel. Waarom doe je het niet zelf?
Kan de startpost aangepast worden met info over de PSTwo?
Zoals ik al eerder vroeg:

Is er iemand die zin en tijd heeft om een kort stukje te schrijven voor de topicstart over de PSTwo 2? Max een stukje ter grote van het stuk "PS2 en het grote on-line avontuur". Ik heb helaas geen tijd de komende dagen.

[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 30-10-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
Devil May Cry 3 demo = phat :*)

Beetje jammer dat de instructies in 't Japans zijn, dus ik heb nog niet alle moves kunnen proberen, maar dan moet ik de FAQ op GameFAQs maar eens bestuderen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Devil N op 30-10-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 10:22
Bor_de_Wollef schreef op 30 oktober 2004 @ 16:52:

[...]

Zoals ik al eerder vroeg:

Ben niet echt een verhalenschrijver maar kan wel zeggen dat de PSTwo erg klein, licht en stil (geen fans?) geworden is, als je een beetje grote zakken in je jas hebt zou je um dr zo in kunnen stoppen :7

hier wat pics:

allemaal clickable

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44270/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44271/full.jpg

[img=600]jpghttp://www.tweakers.net/ext/f/44272/full.jpg[/]

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44273/full.jpg
(kon ff geen ander hoesje vinden :P )

ze hadden gister nog geen dingentje om um rechtop te laten staan maar als die weer 20 euro word laat ik um wel in de winkel liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117323

Is er iemand die zin en tijd heeft om een kort stukje te schrijven voor de topicstart over de PSTwo? Max een stukje ter grote van het stuk "PS2 en het grote on-line avontuur". Ik heb helaas geen tijd de komende dagen.
+ specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
zijn identiek aan de gewone ps2, behalve dat er geen hdd meer in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
unfor schreef op 31 oktober 2004 @ 11:43:
[...]

zijn identiek aan de gewone ps2, behalve dat er geen hdd meer in kan.
En on-board netwerk-aansluiting én usb 2.0.

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 31-10-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Betere DVD speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
volg het laatste nieuws eens ;)
Hello XXXXX,

We apologize for any confusion.

The redesigned PlayStation(R)2 computer entertainment system (model numbers SCPH-70011CB and
SCPH-70012CB) does not support USB 2.0.

To learn about some of the technical specifications of the redesigned PlayStation(R)2 computer
entertainment system (model numbers SCPH-70011CB and SCPH-70012CB), please click here for the most
recent press release:

http://www.us.playstation.com/pressreleases.aspx?id=227

If you have further questions regarding this message, please refer to your email case
number:XXXXX.

Joe
Multimedia CSR
Sony Computer Entertainment America
Consumer Services Department
oftewel, een usb hdd icm een aangepaste hdloader kan men vergeten.

[ Voor 73% gewijzigd door unfor op 31-10-2004 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verbaast mij niets. Met de intro van de psone werd het ook moeilijker om een modchip te gebruiken (totdat er nieuwe versies uitkwamen speciaal voor de psone). Dit schijnt ook het geval te zijn bij de ps2two 2. Bestaande chips werken niet of niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
Bor_de_Wollef schreef op 31 oktober 2004 @ 14:09:
Verbaast mij niets. Met de intro van de psone werd het ook moeilijker om een modchip te gebruiken (totdat er nieuwe versies uitkwamen speciaal voor de psone). Dit schijnt ook het geval te zijn bij de ps2two 2. Bestaande chips werken niet of niet goed.
Vind ik alleen maar een goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ben op zich niet tegen het ombouwen van consoles om er eigen software op te draaien of legitieme backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik vraag het hier maar even, in het GTA: San Andreas topic wordt beweerd dat de PStwo betere performance heeft. Is dit waar? Ik denk van niet, maar goed, als het wel zo is, is dat een extra reden om mijn PS2 eens te gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNETTER2000

KNETTER2000

*zucht*

Bor_de_Wollef schreef op 31 oktober 2004 @ 14:09:
Neh, ik heb al een US PStwo zien werken met een beta DMS4 Pro (een zeer binnekort if allready reeds uitgegeven Homebrew chip, speelt factory default geen backups)

De DMS4lite doet het(enige verschil met de Pro is het missen van een 2MB onboard flashrom voor homebrew apps op te slaan) , de Matrix Infinity met een software-upgrade doet het, en er is een crystal chip van team origa die met de goeie BIOSflash werkt op de PStwo.

[ Voor 3% gewijzigd door KNETTER2000 op 31-10-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CorteX schreef op 31 oktober 2004 @ 16:40:
Ik vraag het hier maar even, in het GTA: San Andreas topic wordt beweerd dat de PStwo betere performance heeft. Is dit waar? Ik denk van niet, maar goed, als het wel zo is, is dat een extra reden om mijn PS2 eens te gaan vervangen.
Ik zou ook wel eens willen weten of de specs identiek dezelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNETTER2000

KNETTER2000

*zucht*

Het kleine beestje van binnen.

Las van een aantal mensen ergens dat er geen fan in zou zitten..
Nou.. kijk nog maar eens goed.. lijkt me verdacht veel op een fan op de tweede pic 8)

Emotion engine en graphic synthesizer zijn met elkaar geintegreerd.. en die zijn normaal los te vinden op een PS2 mobo

Afbeeldingslocatie: http://www.nepforum.nl/upload/users/Knetter2000/pstwo/scej29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nepforum.nl/upload/users/Knetter2000/pstwo/scej30.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nepforum.nl/upload/users/Knetter2000/pstwo/scej31.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enkele vraagjes:

1) Wat is de beste RGB kabel voor PS2?
2) Wat is de beste VGA box voor PS2?
3) Geeft een RGB kabel i.c.m. een VGA box nog beter beeld op je monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Björn schreef op 01 november 2004 @ 10:46:
Enkele vraagjes:

1) Wat is de beste RGB kabel voor PS2?
2) Wat is de beste VGA box voor PS2?
3) Geeft een RGB kabel i.c.m. een VGA box nog beter beeld op je monitor?
1. zoals je ziet zweert de een bij een sony, en de ander bij een goedkoper merk, ik heb zelf een goedkope en ziet er fijn uit.
2. een vga-box geeft altijd vrij lelijk beeld vind ik.
3. zo werkt een vga-box niet, die pakt het beeld meteen uit je ps2 zonder tussenkomst van een extra kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

unfor schreef op 01 november 2004 @ 10:53:
[...]

1. zoals je ziet zweert de een bij een sony, en de ander bij een goedkoper merk, ik heb zelf een goedkope en ziet er fijn uit.
2. een vga-box geeft altijd vrij lelijk beeld vind ik.
3. zo werkt een vga-box niet, die pakt het beeld meteen uit je ps2 zonder tussenkomst van een extra kabel.
Ik dacht juist dat een VGA box op monitor beter beeld geeft dan een RGB kabel op TV? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 117323 op 01-11-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22

SkyStreaker

Move on up!

offtopic:
Een goeie startpost Bor. Ik neem het wel op mij om een PSTwo stukje te maken. Als het klaar is, dan mail ik je wel even de tekst toe, ik sla ook meteen die pictures op voor hosting.

Even terugkomend op mijn vraag in topic 4, heeft het zin om de chip voor de laserdiode passief te koelen? Aangezien de chip op de 50004-versies doorbrand ipv. de laserdiode, wil ik hem eventueel passief koelen voor langere levensduur.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
tranztaz schreef op 01 november 2004 @ 12:11:
offtopic:
Een goeie startpost Bor. Ik neem het wel op mij om een PSTwo stukje te maken. Als het klaar is, dan mail ik je wel even de tekst toe, ik sla ook meteen die pictures op voor hosting.
U is the greatest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

U is the man! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 01-11-2004 12:41 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121315

Hoeveel scheelt het gebruik van een harde schijf in de laadtijden? Ik overweeg de aanschaf van een harde schijf voor mijn PS2 omdat de laadtijden korter zouden zijn. Hoeveel scheelt het, waar moet ik aan denken 50% korter of nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

ik ga zo maar eens een PStwo aanschaffen,
nog tips of dingen die ik er meteen het beste bij kan kopen?

[ Voor 6% gewijzigd door Gekkenhuis op 01-11-2004 12:59 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maikeltje schreef op 01 november 2004 @ 12:58:
ik ga zo maar eens een PStwo aanschaffen,
nog tips of dingen die ik er meteen het beste bij kan kopen?
memory card + RGB kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

zit er al niet zo'n rgb kabel bij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Maikeltje schreef op 01 november 2004 @ 13:11:
zit er al niet zo'n rgb kabel bij :?
Nope, alleen een av kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb donderdag avond de mijne overgenomen van een jongen die gaat samenwonen etc.. usual verhaal...

Hij speelt heeerlijk (de ps2 dan :+ ) , heb wat dingetjes zitten spelen al.. geweldig..

Voel me weer helemaal op mijn gemak naa weekendje gamen :D Eindelijk weer GT3 spelen O+

Eind van de week hoop ik van bol.com (had cadeaubon) GTA san andreas binnen te hebben...

Ik ga nu asap kijken om HDD loader te bestellen en de netwerk adapter.

[ Voor 4% gewijzigd door Capo op 01-11-2004 13:36 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28484

Capoeirist schreef op 01 november 2004 @ 13:34:

Ik ga nu asap kijken om HDD loader te bestellen en de netwerk adapter.
Ik ben nog op zoek naar een goede plek om de HD loader te bestellen, kan echter niks betrouwbaars vinden ...

Voor de duidelijkheid; ik wil de hd loader om games van mijn usa ps2 ook op mijn pal machine te kunnen spelen ... verder geen kwade bedoelingen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
http://www.hdadvance.com/hd_advance_where_to_buy.htm
www.gbashop.nl
www.psxshop.nl

HD loader is idd ook gewoon relaxt voor legale doeleinden, was echt blij toen ik de mijne binnenkreeg en Burnout3 zonder DVD kon spelen (laadtijden zijn echt 50-40% vermindered gok ik :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27316

Anoniem: 121315 schreef op 01 november 2004 @ 12:45:
Hoeveel scheelt het gebruik van een harde schijf in de laadtijden? Ik overweeg de aanschaf van een harde schijf voor mijn PS2 omdat de laadtijden korter zouden zijn. Hoeveel scheelt het, waar moet ik aan denken 50% korter of nog meer?
Aangezien ik al me spellen tegenwoordig gewoon van de hdd speel, kan ik het niet echt precies zeggen, maar ik denk dat het toch nog wel een stuk meer scheelt. Ik heb bij haast geen enkel spel een laadtijd meer. GTA wil nog wel is ff laden, maar dat is ook niet bepaalt noemenswaardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ow heb trouwens een 50004 ps2 met rip.gold.2 is volgens mij nog niet zo oud.

Je hebt schijnbaar 2 type kabels, RGB en S-video, weet iemand of dat laatste oook werkt met de RG2 ?

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31189

ik heb toen der tijd (super lang geleden) zo'n grijze kabel bij de PS1 gekocht, volgens mij wel een RGB kabel maar die leek niet te werken met mijn PS2? Gaf geen beeld?

Afbeeldingslocatie: http://www.dreamstation.nl/acatalog/ps-rgb.GIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Anoniem: 28484 schreef op 01 november 2004 @ 13:38:
[...]

Ik ben nog op zoek naar een goede plek om de HD loader te bestellen, kan echter niks betrouwbaars vinden ...

Voor de duidelijkheid; ik wil de hd loader om games van mijn usa ps2 ook op mijn pal machine te kunnen spelen ... verder geen kwade bedoelingen :-)
Zover ik kan lezen is hij nergens meer beschikbaar en in het oude grote ps2 topic lees ik ergens dat het niet meer bestaat officieel.

kom op www.hdloader.com nu ook bij een kitchen site terecht :) Ik wil helemaal geen aanrecht rechten :+

edit ow het is .net hahaha

[ Voor 13% gewijzigd door Capo op 01-11-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
nioz schreef op 01 november 2004 @ 13:44:
http://www.hdadvance.com/hd_advance_where_to_buy.htm
www.gbashop.nl
www.psxshop.nl

HD loader is idd ook gewoon relaxt voor legale doeleinden, was echt blij toen ik de mijne binnenkreeg en Burnout3 zonder DVD kon spelen (laadtijden zijn echt 50-40% vermindered gok ik :) )
Ik speel ook burnout 3 met hdloader maar de laadtijden zijn vrijwel gelijk gebelven hier. Da's bij mij de enige game waar de laadtijden vrijwel niets uit maken. Dat kan ook door de iets oudere hd worden veroorzaakt. Ik ga binnenkort eens testen met een andere hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
Die heb ik ook, grijze PS1 kabel, werkt prima op mijn PS2.

Wat Burnout betreft; het verschil is vooral zeer goed te merken als je hem opstart en je die laadbalk in beeld ziet, met DVD (gewoon legaal PAL uit de winkel) blijft hij af en toe en beetje hangen en vanaf de HD laad hij lekker soepel door, om het zo maar even te zeggen :)

[ Voor 71% gewijzigd door nioz op 01-11-2004 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28484

Capoeirist schreef op 01 november 2004 @ 13:58:
[...]

Zover ik kan lezen is hij nergens meer beschikbaar en in het oude grote ps2 topic lees ik ergens dat het niet meer bestaat officieel.
Hmm, die HD Advance is toch ongeveer hetzelfde? Die is nog wel te bestellen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Capoeirist schreef op 01 november 2004 @ 13:58:
[...]

kom op www.hdloader.com nu ook bij een kitchen site terecht :) Ik wil helemaal geen aanrecht rechten :+
http://www.hdloader.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87419

op www.winkelbijons.nl is de hd loader nog wel leverbaar voor 49,95 moet je nagaan dat ik m nog voor 29,95 heb aangeschaft en ie al 20 euro duurder is geworden hij is wel nog wel schaars leverbaar!

En Emiel het is fijn te horen dat je goed tevreden bent over de playstation 2 . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

* BtM909 Wat algemene tips voor de TS
Veel gebruikers hebben gemeld dat het ook mogelijk is de RGB kabel van je PS(one) te gebruiken. Zie voor meer info over RGB kabels het vorige grote PS2 deel
Waarbij het laatste gedeelte linked naar een eMule topic. Waarschijnlijk een typo, maar wellicht handig om die aan te passen (zag dat het in 't vorige PS2 topic ook verkeerd stond).

Daarnaast misschien handig om een lijstje te maken van (web)shops waar je zo'n RGB kabel kan aanschaffen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of hoe je een PS2 moet overklokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Björn schreef op 01 november 2004 @ 15:50:
Of hoe je een PS2 moet overklokken...
grappig man! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Anoniem: 87419 schreef op 01 november 2004 @ 14:16:
op www.winkelbijons.nl is de hd loader nog wel leverbaar voor 49,95 moet je nagaan dat ik m nog voor 29,95 heb aangeschaft en ie al 20 euro duurder is geworden hij is wel nog wel schaars leverbaar!

En Emiel het is fijn te horen dat je goed tevreden bent over de playstation 2 . :)
:+ Maurice ? :+

Hmmz.. dat kan goedkoper volgens mij, 50 euro is niet grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
PSTwo opgenomen in de startpost met dank aan Tranztaz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Geeeeeen enkel probleem natuurlijk voor 1 van mijn favo topics _/-\o_ ... Alleen uh, 2 foutjes in de laatste paar zinnen 8)7

verkeerd moet verkeert zijn

noemsenswaardig natuurlijk noemenswaardig...

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 01-11-2004 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Op het moment word er gewerkt aan een patch voor HDD Laders die om kunnen gaan met een USB-HDD, maar op het moment van schrijven verkeerd dit zich nog in een vroeg stadium. Mochten er (noemsenswaardige) ontwikkelingen komen, dan kan je ze vinden in deze (of voorgaande) threads van de PS2-topics.
aangezien de PSTwo toch geen USB 2.0 heeft, kun je dit wel schrappen uit de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Uhm.... Zo ik toch maar eens hier kijken ;) http://www.gfdata.de/gamefront-temp/01312.html

Het is de betreffende link in dat stukje ;)

Interfaces Controller Port x 2
MEMORY CARD slot x 2
USB connector x 2
NETWORK connector x 1 100BASE-TX/10BASE-T
DC IN 8.5V connector x 1
AV MULTI OUT connector x 1
DIGITAL OUT OPTICAL connector x 1
Included PlayStation 2 console x 1
Analog Controller DUALSHOCK(R)2 x 1
AV Cable (integrated audio/video) x 1
AC Adaptor (AC power cord included) x 1
Euro-AV Connector Plug x 1 *SCPH-70003 CB, 70004
CB only

En kijk ook eens heel goed in dit plaatje bovenin, midden-links :)
Afbeeldingslocatie: http://www.nepforum.nl/upload/users/Knetter2000/pstwo/scej29.jpg

[ Voor 84% gewijzigd door SkyStreaker op 01-11-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mensen ik weet niet of het al bekend was voor jullie maar ik zeg het met pijn in mijn hart:

Resident Evil 4 word ook naar de PS2 gebracht...

Het zou een Gamecube exlusive zijn maar Capcom heeft Nintendo genaait en brengt het een paar maanden na de GC release naar de PS2. Het spel zal waarschijnlijk wel veel minder zijn maarja dat weerhoudt mensen er toch niet van om het voor de PS2 te halen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
@tranztaz: dus jij denkt dat usb 2.0 gelijk staat aan 2 usb connectoren? :P foei! wat doe jij op T.net..

[ Voor 6% gewijzigd door unfor op 01-11-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Uhm, ik interpreteerde het als "helemaal geen USB connectoren". Anderszijds, ik kan geen duidelijke informatie vinden of het USB 1.1 is of 2.0. Maar laat ik het voordeel en niet het nadeel van de twijfel nemen en zeggen dat het om 2.0 gaat, anders heb je geen dooie klap aan FFX-XI aangezien deze vanaf HDD speelt en bij USB 1.1 de laadtijden te tergend traag zullen zijn. Al is de maximum snelheid van de 'oudere' ps2 typen 2.2MBps vanaf CD/DVD eigenlijk...

Enne... Woei nee! :P Anders durfde ik niet eens GoT in te typen.... 8)

[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 01-11-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
dan quote ik 't nog maar eens :)
Hello XXXXX,

We apologize for any confusion.

The redesigned PlayStation(R)2 computer entertainment system (model numbers SCPH-70011CB and
SCPH-70012CB) does not support USB 2.0.

To learn about some of the technical specifications of the redesigned PlayStation(R)2 computer
entertainment system (model numbers SCPH-70011CB and SCPH-70012CB), please click here for the most
recent press release:

http://www.us.playstation.com/pressreleases.aspx?id=227

If you have further questions regarding this message, please refer to your email case
number:XXXXX.

Joe
Multimedia CSR
Sony Computer Entertainment America
Consumer Services Department

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Laatst online: 24-05 12:02

Dxue

PSN:EvilDrunk

ja, en zo kunnen we door blijven gaan als niemand de hele topic doorleest :P

[ Voor 4% gewijzigd door Dxue op 01-11-2004 22:34 ]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Poll: PS2 of PSTwo kopen?
PS2
PSTwo
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=24153&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 18:16

RSP

PSTwo, naar mijn mening niets dan voordelen boven de PS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
volgens mij heeft de oude PS2 alleen nog voordelen als je HDLoader of een modchip wil gebruiken :)

en binnenkort zullen er bijna geen oude versies meer zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
Sir_Killalot schreef op 01 november 2004 @ 23:02:
volgens mij heeft de oude PS2 alleen nog voordelen als je HDLoader of een modchip wil gebruiken :)

en binnenkort zullen er bijna geen oude versies meer zijn ;)
idd ik ga gewoon voor de PStwo en als ik echt behoefte heb aan zo'n hdloader kan er altijd wel een 2ehands ps2'tje bijkomen

[ Voor 3% gewijzigd door NehcslowZ op 01-11-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Laatst online: 20-04 13:45
is het nou nog zinnig om een ps2(two) te kopen??
ik was altijd toch wel anti-console...maar nu de ps2 niet zo duur meer is lijkt het me wel het overwegen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
De PS3 zal wel tot eind 2005 uitgesteld worden dus voor 150 euro heb je er nog wel ff plezier van en veel goeie games zijn nog maar 30 euro :)

(GT3, NFSU enz enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, zo snel na de invoering van de PS3 zal het niet ineens afgelopen zijn met de PS2 (zelfs op dit moment worden er nog nieuwe PSone's verkocht): nieuws: Sony: PlayStation 2 wordt in 2010 nog steeds verkocht

PC is natuurlijk prachtig, maar console heeft zo zijn voordelen om even snel een spel te spelen zonder gehannes met installeren, driver/hardwareconflicts etc. Daarnaast is het een stuk leuker om met je vrienden op de bank te zitten gamen op een >80cm TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

tranztaz schreef op 01 november 2004 @ 19:07:
Uhm.... Zo ik toch maar eens hier kijken ;) http://www.gfdata.de/gamefront-temp/01312.html

Het is de betreffende link in dat stukje ;)

Interfaces Controller Port x 2
MEMORY CARD slot x 2
USB connector x 2
NETWORK connector x 1 100BASE-TX/10BASE-T
DC IN 8.5V connector x 1
AV MULTI OUT connector x 1
DIGITAL OUT OPTICAL connector x 1
Included PlayStation 2 console x 1
Analog Controller DUALSHOCK(R)2 x 1
AV Cable (integrated audio/video) x 1
AC Adaptor (AC power cord included) x 1
Euro-AV Connector Plug x 1 *SCPH-70003 CB, 70004
CB only

En kijk ook eens heel goed in dit plaatje bovenin, midden-links :)
[afbeelding]
heb vandaag de PStwo aangeschaft, en zitten idd 2 USB connectors aan de voorkant. zijn die voor eye-toy e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Maikeltje schreef op 02 november 2004 @ 00:57:
[...]

heb vandaag de PStwo aangeschaft, en zitten idd 2 USB connectors aan de voorkant. zijn die voor eye-toy e.d.?
nee, ze zitten er voor de sier...

en dat er 2 USB aansluitingen op zitten is al weken te zien op de pics van Sony zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maikeltje schreef op 02 november 2004 @ 00:57:
[...]
Ze zitten ook op de 'oude' PS2 en worden al jarenlang gebruikt voor headsets /me 1, microfoons (singstar), controllerpads, combipads, pistooltjes (guncon) /me 2, racesturen, toetsenborden/me 3, muizen /me 3, modems, camera's (eyetoy), netwerk, transferkabels, flashdrives, PS2-Linux, printers etc...

Dat ze er op zitten is nogal logisch, vooral als je bedenkt dat juist de accessores het meest winstgevend zijn in de console-industrie, dat er in veel gevallen geen non-USB alternatieven zijn en dat op allerlei fronten Sony daar graantjes van pikt ivm licenties en andere overeenkomsten. Kortom: vanwege geld en backwardscomatibility moeten er op de Pstwo juist 2 USB poorten zitten - en ja, Eyetoy is 1 van die vele melkkoetjes ;)

/me 1. (Headsets) Voor games als FIFA Soccer 2004, Madden NFL 2004, NASCAR Thunder 2004, NBA Live 2004, NCAA Football 2004, NCAA March Madness 2004, NHL 2004, Tiger Woods PGA TOUR 2004, ESPN NFL Football, ESPN NHL Hockey, ESPN NBA Basketball, ESPN NCAA College Basketball, Karaoke Revolution, The Lord Of The Rings: The Return Of King, Medal of Honor: Rising Sun, Manhunt, NHL Hitz Pro, NBA Shootout 2004, NCAA GameBreakers Football, NCAA Final Four 2004, NFL Gameday 2004, NHL Faceoff 2004, Risk: Global Domination, The Sims: Bustin Out, SOCOM: U.S. Navy SEALs, SOCOM II: U.S.Navy SEALs, SSX Tricky 3, Syphon Filter: The Omega Strain, SWAT: Global Strike Team, Trivial Pursuit: Unhinged etc.

/me 2. (Pistooltjes) Voor games als Time Crisis 2, Time Crisis 3, Vampire Night, Jesse James Gun Fighter, Virtua Cop Elite Edition, Biohazard Gun Survivor2: Code Veronica, Die Hard Trilogy etc ofwel GCon1 en GCon 2 spellen.

/me 3. (Toetsenbord/Muis) Handig voor Linux, de Datel Action Replay, online chat en games als SOCOM and SOCOM II U.S. Navy SEALs, Madden 2004, NHL 2004, NCAA Football 2004, Karaoke Revolution, FIFA 2004, Final Fantasy XI Online, NFL GameDay 2004, Everquest Online, Tony Hawk's Pro Skater 3 and 4, Half Life, Auto Modellista, Tribes: Aerial Assault, NBA 2K3, ATV2: Offroad Fury, Deus Ex, Soldier of Fortune, Red Faction 2, Rune: Viking Warlord, Unreal Tournament, Star Trek Voyager: Elite Force etc

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 08-11-2004 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Björn schreef op 01 november 2004 @ 11:07:
[...]
Ik dacht juist dat een VGA box op monitor beter beeld geeft dan een RGB kabel op TV? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mis nog een lijstje met de beste game(s) per genre in de startpost.
Kan iemand hier a.u.b. verandering in brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand me even uitleggen wat het voordeel is van een toploader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CorteX schreef op 31 oktober 2004 @ 16:40:
Qua performance is er niks veranderd.
M.a.w. zelfde specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Björn schreef op 02 november 2004 @ 10:24:
Ik mis nog een lijstje met de beste game(s) per genre in de startpost.
Kan iemand hier a.u.b. verandering in brengen?
Dat ga ik niet in de startpost opnemen. De "beste" games / kabels etc zijn een persoonlijk. Ik ken bv veel mensen die helemaal op gaan in GT3 Aspec. Persoonlijk vind ik er niet veel aan. Smaken verschillen nu eenmaal. Discussie over welke games de meeste mensen het beste vinden is natuurlijk altijd leuk en interessant voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Björn schreef op 02 november 2004 @ 11:09:
[...]
Qua performance is er niks veranderd.
M.a.w. zelfde specs?
Ja, de PSTwo heeft dezelfde specs (wat betreft performance) als de PS2. Anders zou de PSTwo niet 100% compatible zijn met de PS2.

De meeste games worden voor de TV gemaakt. Een VGA Box zorgt voor een hogere resolutie, en een scherper beeld, maar dit komt omdat monitoren gewoon scherper zijn dan een TV. Ikzelf vindt de aanschaf van een VGA box de moeite niet waard, aangezien ik een redelijk TV heb waar ik op speel en ik ook lekker onderuitgezakt op de bank kan zitten dan, iets waar mijn 17" monitor gewoon te klein voor is

offtopic:
Er is ook een knop om een post te bewerken. Hiermee voorkom je o.a.
1 - Dat je 4 posts achter elkaar krijgt.
2 - Dat je overkomt als iemand die alleen maar vragen stelt waarvan het antwoord met 5 minuten googlen 9 vna de 10 keer ook te vinden is. Dat je dit 1 of 2 keer doet ok, maar ik erger me nu al aan je.

[ Voor 24% gewijzigd door Creepy op 02-11-2004 11:23 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:55
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind die stand van de pstwo nou niet echt stabiel eruitzien...Een tikje van de zijkant en dat ding knalt omver :o geef dan maar de stand van de ps2, die ziet er tenminste stevig uit, maar wel niet zo flashy als de pstwo icm met die stand_/-\o_

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
En toch is al om te bouwen tekeningen staan op het net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
schumi2004 schreef op 02 november 2004 @ 19:05:
En toch is al om te bouwen tekeningen staan op het net ;)
En nu in normaal nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat je zelf een standaard kan bouwen met een stukje plexiglas en een boutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Is het slecht om af en toe spellen te spelen die zijn gebrand op een DVD-RW? (De laser moet meer z'n best doen en slijt sneller?)

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Een omgebouwde PS2 leest geen eens DVD-RW, alleen als je de chip uitschakelt. Verder durf ik en wil ik niet (te) antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Nou, die van mij doet dat anders wel, en is omgebouwd.. Zo heel af en toe loopt ie vast met lezen. Wat helpt is dan de lade even open en dicht doen.. voor de rest loopt het goed. En dat met m'n supergoedkope Platinum RW's, best netjes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
DVD-RW lijkt me niet verstandig. Je hoort duidelijk meer inspanning hoorde ik van een vriend. De mijne leest ze zowiezo al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Bor_de_Wollef schreef op 02 november 2004 @ 22:17:
Je hoort duidelijk meer inspanning hoorde ik van een vriend.
Oh ok, nooit op gelet eigenlijk.. die van mij hoor ik sowieso niet meer, ik heb 'm diep ver weg gestopt in mn kast. Ik werd gek van 't lawaai. :/
Dat had ik dus al voordat ik de RW's ging gebruiken. Met CD's is 't helemaal erg, maar das een bekend verhaal dacht ik zo .. .. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Bor_de_Wollef schreef op 02 november 2004 @ 19:22:
[...]

En nu in normaal nederlands?
De PStwo om te bouwen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wat ik mij nu dan toch nog afvraag is hoe het met het laser-element zit. Is het een stuk stabieler? Sterker? Of is de controllerchip of de laserdiode nog steeds zo brak als in voorgaande versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
YoG schreef op 02 november 2004 @ 22:54:
[...]

Oh ok, nooit op gelet eigenlijk.. die van mij hoor ik sowieso niet meer, ik heb 'm diep ver weg gestopt in mn kast. Ik werd gek van 't lawaai. :/
Dat had ik dus al voordat ik de RW's ging gebruiken. Met CD's is 't helemaal erg, maar das een bekend verhaal dacht ik zo .. .. ..
Bij mij werd het lawaai ongeveer verdubbeld toen ik de NIC er in zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Bor_de_Wollef schreef op 03 november 2004 @ 08:50:
[...]

De NIC? Hmmm.. ik kan me niet herinneren dat mijn PS2 toen meer herrie ging maken.
Wel meer herrie met de HDLoader erin die de HD actief maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122762

Mag ik hier vragen stellen over swapmagic discs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Bor_de_Wollef schreef op 03 november 2004 @ 08:50:
[...]

Zelfde hier op een V4 ps2... De ventilator draaide overuren nadat ik de NIC erin had geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Is daar niets aan te doen? Na installatie van de NIC was het lawaainiveau x 2 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19902

Heey PS2 kenners :)

Ik heb een vraagje en heb al wel gezocht in de oudere grote ps2 topics maar ik kom het niet echt tegen. Ik heb totaal geen ervaring met een PlayStation.. geen 1, one, 2 of two.. maar sinds die two ben ik er wel een beetje verliefd op geworden, wat een schatje.
Ook meer omdat ik geen zin meer heb om mijn pc elke keer te moeten upgraden voor klauwen geld. Kijk.. mocht ik nu veel games spelen, dan is het dat wel waard, no flame, maar het enige wat ik doe is veel achter word en excel zitten en dan ga je dus, voor dat uurtje fun, wat sneller naar een console kijken.
Nu zat ik dus gisteren of eergisteren nacht TMF te kijken en daar kon je inloggen en dan met je xbox mee racen met andere kijkers.. kijk dat vind ik nou wel leuk om regelmatig de kleine uurtjes in te gaan.. maar ik vind die xbox zo ontzettend lelijk..

Nu vroeg ik me dus af, waar ik het antwoord eigenlijk al op weet, of dit ook mogelijk is met een playstation two.. het online spelen van games? (nu weet ik dat dit mogelijk is..)
Maar mijn vraag is, hoe werkt dit precies?? Moet ik een abonnement nemen op ps2-live? :+ ... sorry ik ben misschien heel erg nieuw op het gebied van consoles.. maar wil het graag weten, aangezien ik er toch voornamelijk online mee wil gaan gamen. Socom 2 bijvoorbeeld.

Ik wacht graag op jullie professionele advies _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
het online gedeelte van de ps2 is gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Het werkt als volgt:

Iedere game heeft een eigen host (van het bedrijf zelf, niet van sony) en daar zie je alle lijsten. Hier word ook bepaald of je voor een game wel of niet moet betalen.

Er is wel een Central Station, die behoorlijk traag is, maar daar moet je je wel op registreren voor zover ik weet.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.