Het grote PS2 topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.559 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 00:10
ik zag dat er eerder al een poging gedaan was, maar aangezien deze een beetje gedoemd was te mislukken probeer ik het nogmaals opnieuw, in de hoop dat de modjes 'm nu open laten

Aangezien er in de topics over PS2 spellen veel offtopic geblaat is, lijkt het me handig om in na volging van de GameCube en Xbox ook een groot PS2 topic te openen. Hierin kan je gewoon praten over alles wat met de PS2 te maken heeft, op zowel software als hardware gebied..

Graag geen geflame, niet over de PS2 en ook niet over de GameCube en Xbox.. Meningen mogen uiteraard wel, maar probeer deze wel zo goed mogelijk te beargumenteren..

Momenteel kost de PS2 in de meeste winkels €264,95, en is op sommige plekken zelfs al goedkoper te krijgen (ook op diverse internet sites)..

Het is mogelijk om beter en scherper beeld op je PS2 te krijgen, door gebruik te maken van een RGB kabel. Het beeld wordt dan zo'n 30% scherper als met de originele kabel die bij de PS2 zit.. Een RGB kabel is te krijgen bij de betere gameshops, en kost meestal tussen de €13-€23.. Een aanrader is de RGB kabel van Blaze, die rond de €20-€23 kost.

Alle RGB kabels geven een groen beeld met DVD. Als je toch DVD wilt kijken zijn er 2 oplossingen:

1. Je kijkt in composite mode via je originele PS2 kabel, of als je kabel een switch heeft kun je switchen tussen RGB en composite (niet exclusief voorbehouden aan blaze trouwens).
2. Je koopt een CD van Datel of Blaze die het groene omzeilt, waardoor je toch via RGB DVD kunt kijken.

Het is ook mogelijk de RGB kabel van je PS(one) voor de PS2 te gebruiken!!

Een aantal goede games die binnenkort uit zullen gaan komen:

• Stuntman
• Timesplitters 2
• Tekken 4
• Need for Speed: Hot Pursuit 2
• Turok Evolution
• Colin Mcrae Rally 3
• Onimusha 2
• Conflict Desert Storm
• GTA 3: Vice City

..en natuurlijk vele andere ;)

Een goede pagina om een overzicht te krijgen van alle releasedatums van console spellen (zowel PS2, X-box, als GC):

http://www.tothegame.com/ps2.asp?sort=title&filter=info

Enkele goede (imo) PS2 informatie sites:

http://www.dgs-online.nl/sony.asp
http://www.playstation.nl
http://console.gamez.nl
http://www.psx2central.com
http://ps2.ign.com

Voor een compleet overzicht zie de PS2 startpagina.

Ik hoop dat we het hier leuk kunnen houden, en reken daarbij op jullie medewerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 20:23

GeJe

Je...

Ze GTA vice city er ook ff bij!

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52687

Misschien een beetje mij schuld dat de vorige gesloten werd...anyway
^MRT schreef op 03 september 2002 @ 18:21:

• Stuntman
• Timesplitters 2
• Tekken 4
• Need for Speed: Hot Pursuit 2
• Turok Evolution
• Colin Mcrae Rally 3
• Onimusha 2
• Conflict Desert Storm

Echt allemaal stuk voor stuk top spellen lijkt me..... er komt een goede tijd
aan voor ons PS2 bezitters want er komen de komende tijd veeel goede spellen
uit en om dan nog maar niet over GTA Vice City te spreken! :D
Colin ga ik zeker kopen ,deel 1 & 2 speelde waanzinnig.Heb ook enorm coole pics gezien van Vice City ; Motors ,helicopters ,jeeps....je ken er allemaal in rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Mijn medewerking krijg je.

Is er wat bekend over een eventuele releasedate voor de nieuwe game van Konami: Contra?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
De demo van NFS: HP2 heb ik net gespeelt en die is érg vet :9~ alleen hij loopt nog niet helemaal lekker soepel :( Tis dan nog wel niet de final, maar toch... Hoop dat dat nog iets verbeterd wordt.. Dan is het echt een super spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Heeft iemand stuntman eigenlijk al. Ik weet niet of ik hem ga kopen. Ik ben bang dat je helemaal gek wordt als zo'n stunt telkens niet lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

---edit----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Anoniem: 52687 schreef op 03 september 2002 @ 19:26:
[...]

Demo van Vice City?Waar heb je die vandaan?
Nee Hot Pursuit, hij had m net ge-edit :( :P

Maaruh, ik zag vandaag Stuntman al liggen bij de Games&Zo.. Lijkt me wel erg koel spel, maar ik wacht ff op de meningen, pics, en reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29349

Dit is in ieder geval beter dan de vorige topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

nee man hij zegt toch NFS: Hot Pursuit 2. :Y) Trouwens verheug je maar niet teveel op Turok. Het schijnt een middelmatige game te worden.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
GolbeZeromus schreef op 03 september 2002 @ 19:24:

Is er wat bekend over een eventuele releasedate voor de nieuwe game van Konami: Contra?
De wereld stopte even (geloof ik :/ ) toen ik dit las.

Een nieuw contra spel? Het eerste contra spel speelde ik op c64 en was er compleet lyrisch van. Ik weet nog hoe ik met m'n broers (ik 6, broers, 13 en 16) erom vechtte om het eerst Contra te spelen.

Wow Contra, de nostalgie :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

devv05 schreef op 03 september 2002 @ 19:27:
[...]

Nee Hot Pursuit, hij had m net ge-edit :( :P

Maaruh, ik zag vandaag Stuntman al liggen bij de Games&Zo.. Lijkt me wel erg koel spel, maar ik wacht ff op de meningen, pics, en reviews :)
PU gaf hem een 7,9. Veel stunts moet je vaak overdoen (lange laadtijden elke keer dus weer) en hij heeft aardig wat framedrops.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
schnumi schreef op 03 september 2002 @ 19:29:
[...]

PU gaf hem een 7,9. Veel stunts moet je vaak overdoen (lange laadtijden elke keer dus weer) en hij heeft aardig wat framedrops.
Ben het meestal niet zo met de PU eens, dus dat zegt imo niet zo heel veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

stuntman review

van ps2.ign.com hier krijgt hij een 8,6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik ooit nog een console koop, wordt het een PS2 denk ik (of er moeten weer nieuwe zijn :+)

Maar hoe zit het met de framerate van de spellen vraag ik me af.. Ik snap dat je niet zo een metertje erop kunt zetten, maar is het bij alle spellen (vooral zware) voldoende, ruim voldoende of brak? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik heb Tekken 4 en Stuntman nu al n tijdje (rips ofcourse), en deze games zijn zeker wel de moeite waard!

Tekken 4 ziet er gewoon megavet uit, en tis handig dat je al die combo's onder de shoulderbuttons kan zetten. Maatjes & biertjes erbij en knokken maar!
Stuntman is in t begin makkelijk, in de 2e film wordt t al snel een stuk moeilijker... Je kan met de wagens weer lekker raggen zoals in Driver op de psx, wat van dezelfde makers is.

De andere games heb ik nog niet, maar ik weet zeker dat de ps2 nog lang niet dood is, iig het komende jaar niet. Heb Toca Race Driver inmiddels ook, viel me erg tegen helaas :(

Heb een 30004R met Neo 2.2 icm AR 2.01 en ben van plan om binnenkort te upgraden naar Messiah, die kosten tegenwoordig ook nog maar 69 euro ofzo...

Alle goeie racegames (GT3, Wipeout, etc) koop ik trouwens wel gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

DataBeest schreef op 03 september 2002 @ 19:33:
Als ik ooit nog een console koop, wordt het een PS2 denk ik (of er moeten weer nieuwe zijn :+)

Maar hoe zit het met de framerate van de spellen vraag ik me af.. Ik snap dat je niet zo een metertje erop kunt zetten, maar is het bij alle spellen (vooral zware) voldoende, ruim voldoende of brak? :?
snap niet helemaal wat je bedoelt maar vooral grafisch zware games hebben last van framedrops op de PS2 (behalve zeer goed geprogrammeerde games zoals GT3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
schnumi schreef op 03 september 2002 @ 19:34:
[...]

snap niet helemaal wat je bedoelt maar vooral grafisch zware games hebben last van framedrops op de PS2 (behalve zeer goed geprogrammeerde games zoals GT3).
Vind dat wel heel erg meevallen.. Tenminste met alle games die ik heb... En daar zitten toch echt wel zwaar grafische games tussen...

Maar ff een vraagje.. Ik ga een abonnement nemen op PS2 tijdschrift, nu kan ik kiezen voor Virtua Fighter 4 of Final Fantasy X als welkomstgeschenk... Heb ze beide nog nooit gezien, op reviews en screenshots na.. Opzich vind ik vechtspellen wel grappig, maar zat meer te wachten op Tekken 4.. (lijkt me grafisch veel mooier?)

Ik hou normaal gesproken niet echt van RPG spellen, alleen Final Fantasy X ben ik toch wel benieuwd naar, na alle super positieve berichten, en prachtige screenshots.. Denken jullie dat dit spel me toch kan boeien??? Wat raden jullie me aan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
Jep, GT3 vind ik nog steeds grafisch het beste spel voor de PS2, FSAA en 50 FPS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Tinker schreef op 03 september 2002 @ 19:34:
Ik heb Tekken 4 en Stuntman nu al n tijdje (rips ofcourse), en deze games zijn zeker wel de moeite waard!

Tekken 4 ziet er gewoon megavet uit, en tis handig dat je al die combo's onder de shoulderbuttons kan zetten. Maatjes & biertjes erbij en knokken maar!
Stuntman is in t begin makkelijk, in de 2e film wordt t al snel een stuk moeilijker... Je kan met de wagens weer lekker raggen zoals in Driver op de psx, wat van dezelfde makers is.

De andere games heb ik nog niet, maar ik weet zeker dat de ps2 nog lang niet dood is, iig het komende jaar niet. Heb Toca Race Driver inmiddels ook, viel me erg tegen helaas :(

Heb een 30004R met Neo 2.2 icm AR 2.01 en ben van plan om binnenkort te upgraden naar Messiah, die kosten tegenwoordig ook nog maar 69 euro ofzo...

Alle goeie racegames (GT3, Wipeout, etc) koop ik trouwens wel gewoon :)
Een chip zou ik er nooit in laten zetten, omdat ik dan weet dat ik alle spellen veel minder leuk ga vinden.. (ervaring mee met GBA en PC)

Het lijken me wel beide hele gave spellen... Dood is de PS2 nog láng niet.. De spellen beginnen steeds beter te worden, ook grafisch.. En PS2 is nog steeds veruit het meest verkocht, zowel hardware als software.. Developers zouden wel gek zijn om te stoppen met het maken van spellen..
Tinker schreef op 03 september 2002 @ 19:39:
Jep, GT3 vind ik nog steeds grafisch het beste spel voor de PS2, FSAA en 50 FPS!
Mee eens.. Maar hier zal ongetwijfeld nog verandering in komen.. Ben al erg benieuwd naar GT4 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
Je hebt eigenlijk wel gelijk van die chip... Spellen die ik te moeilijk vind speel ik simpelweg gewoon niet meer... :/ Maarja, ik kan ze wel ff uitproberen voordat ik tot aankoop overga, en ik heb de spellen gewoon echt veel eerder voor ze (hier iig) in de winkel liggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Tinker schreef op 03 september 2002 @ 19:49:
Je hebt eigenlijk wel gelijk van die chip... Spellen die ik te moeilijk vind speel ik simpelweg gewoon niet meer... :/ Maarja, ik kan ze wel ff uitproberen voordat ik tot aankoop overga, en ik heb de spellen gewoon echt veel eerder voor ze (hier iig) in de winkel liggen >:)
Heb ik dus ook.. Als ik ff niet verder kom begin ik gewoon aan de volgende, voor mij is dan echt al het plezier eraf.. (begin is het wel leuk, daarna niet meer) Als ik lang op een game heb moeten wachten en eindelijk weer een nieuwe gekocht heb, beleef ik er echt veel meer plezier aan..

Maar jullie moeten me ff helpen beslissen, want ik weet het zo niet, dus......

Poll: Welke game moet ik kiezen?
Final Fantasy X!!! *D
Virtua Fighter 4!! 8-)
Geen :{

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=4827&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

devv05 schreef op 03 september 2002 @ 19:38:
[...]

Vind dat wel heel erg meevallen.. Tenminste met alle games die ik heb... En daar zitten toch echt wel zwaar grafische games tussen...

Maar ff een vraagje.. Ik ga een abonnement nemen op PS2 tijdschrift, nu kan ik kiezen voor Virtua Fighter 4 of Final Fantasy X als welkomstgeschenk... Heb ze beide nog nooit gezien, op reviews en screenshots na.. Opzich vind ik vechtspellen wel grappig, maar zat meer te wachten op Tekken 4.. (lijkt me grafisch veel mooier?)

Ik hou normaal gesproken niet echt van RPG spellen, alleen Final Fantasy X ben ik toch wel benieuwd naar, na alle super positieve berichten, en prachtige screenshots.. Denken jullie dat dit spel me toch kan boeien??? Wat raden jullie me aan? :+
Ik denk dat FFX wel een goeie game is als je 'normaal gesproken niet zo'n RPG'er bent'. De drempel is vrij laag namelijk, het spel zit vol met uitstekende tutorials bij elke nieuwe actie die je kan nemen, deze tutorials kan je later nog terugkijken. Het verhaal is vrij lineair en makkelijk te volgen, voor die-hard RPG'ers is dat een nadeel, voor "nieuwelingen" lijkt me dat juist wel makkelijk. En dat het grafisch de mooiste 3D wereld van het moment is zal ook wel meehelpen om het te blijven spelen...het is echt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:43
aaah kijk er is weer een groot PS2 topic :) Ik had al lopen klagen in
Lieve adjes ;)

Maar euhm die nieuwe Need for Speed ga ik zeker kopen! *D Echt zón
mega vet spel, en ik vind de framerate helemaal niet irritant ofzo...
Ik vind het wel gaan. Maarja da's natuurlijk ook persoonlijk.

Verder vind ik persoonlijk DTM niet zo'n mega spel, ik heb dan wel de demo
gespeeld maar toch :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
^MRT schreef op 03 september 2002 @ 20:03:
aaah kijk er is weer een groot PS2 topic :) Ik had al lopen klagen in
Lieve adjes ;)

Maar euhm die nieuwe Need for Speed ga ik zeker kopen! *D Echt zón
mega vet spel, en ik vind de framerate helemaal niet irritant ofzo...
Ik vind het wel gaan. Maarja da's natuurlijk ook persoonlijk.

Verder vind ik persoonlijk DTM niet zo'n mega spel, ik heb dan wel de demo
gespeeld maar toch :{
Nou hij speelt toch echt nog niet zo lekker soepel als GT3 of DTM.. Heb je ook die demo-cd van PS2 magazine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
devv05 schreef op 03 september 2002 @ 20:05:
[...]

Nou hij speelt toch echt nog niet zo lekker soepel als GT3 of DTM.. Heb je ook die demo-cd van PS2 magazine?
yup.. maar oke, af en toe hakt en schokt ie inderdaad, maar wat ik wou
zeggen is dat ik het niet echt storend vind... en in de final versie zal het
wel *ietsje* beter zijn neem ik aan.. :)

ik denk dat ik um zowiezo ga halen, die nieuwe Hot Pursuit is echt zo mega vet,
vooral die soort "matrix move camera" die je hebt ziet er vet uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
[quote]^MRT schreef op 03 september 2002 @ 20:08:
[...]

yup.. maar oke, af en toe hakt en schokt ie inderdaad, maar wat ik wou
zeggen is dat ik het niet echt storend vind... en in de final versie zal het
wel *ietsje* beter zijn neem ik aan.. :)

ik denk dat ik um zowiezo ga halen, die nieuwe Hot Pursuit is echt zo mega vet,
vooral die soort "matrix move camera" die je hebt ziet er vet uit :9~[/quote]

Ja bij een crash zo'n matrix effect om de auto heen is echt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

devv05 schreef op 03 september 2002 @ 19:40:

Mee eens.. Maar hier zal ongetwijfeld nog verandering in komen.. Ben al erg benieuwd naar GT4 :9
Had ergens gelezen dat GT4 absurd mooi eruit ziet(ze zijn er al mee bezig)
Nagaan dat ze bij Gt3 op zo 50% (dit was het % toch :? ,correct me if i'm wrong)zaten van de PS2 zijn kracht.
devv05 schreef op 03 september 2002 @ 19:51:
[...]

Ligt er een beetje aan waar je van houdt.FF is natuurlijk altijd een ervaring.
Ben het wel eens met MrRudi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Anoniem: 52687 schreef op 03 september 2002 @ 20:12:
[...]

Had ergens gelezen dat GT4 absurd mooi eruit ziet(ze zijn er al mee bezig)
Nagaan dat ze bij Gt3 op zo 50% (dit was het % toch :? ,correct me if i'm wrong)zaten van de PS2 zijn kracht.
Ze zijn idd al een tijdje met GT4 bezig.. Zou ook een schademodel bij zitten.. Las 2 maanden terug een interview met de maker van GT4 (zon japanner) in een Duits PS2 magazine...
Ligt er een beetje aan waar je van houdt.FF is natuurlijk altijd een ervaring.
Ben het wel eens met MrRudi.
Denk dat ik toch voor FFX ga dan maar.. Ondanks dat ik niet zo'n RPG fan ben denk ik toch wel dat ik het een gaaf spel ga vinden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55508

Als ze bij GT3 op 50% van de kracht van de PS2 zaten, dan kunnen ze die PS3 ook nog wel 5 jaar uitstellen.

Ik geloof niet dat het 50% is, 90% zou ik nog geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Ik heb die demo ook van NFS HP2, ik vid dat spel echt supermooi, het eerste race spel dat zich kan meten aan gt3.
Alleen wel framedrops bij 4 racers op het scherm en dat is wel een beetje jammer. Ben benieuwd of dat er nu grotendeels uit is (bij de release versie).
De belichting is echt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik vond dat ie met 1 racer al niet helemaal lekker liep.. Hij zag er erg mooi uit, maar de gameplay + scherpte van de graphics van GT3 kan ie imo nog niet tegenop hoor.. Maar het is natuurlijk een demo versie en het spel was toen nog niet af, dus neem aan dat ie nog wel wat verbeterd.. Denk wel dat ik 'm ga halen... Nog maar 3 dagen!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
devv05 schreef op 03 september 2002 @ 19:51:
[...]

Heb ik dus ook.. Als ik ff niet verder kom begin ik gewoon aan de volgende, voor mij is dan echt al het plezier eraf.. (begin is het wel leuk, daarna niet meer) Als ik lang op een game heb moeten wachten en eindelijk weer een nieuwe gekocht heb, beleef ik er echt veel meer plezier aan..

Poll: Welke game moet ik kiezen?
Final Fantasy X!!! *D
Virtua Fighter 4!! 8-)
Geen :{

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

[afbeelding]

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
Tomb Raider 6 :9~ :P

Wat ik mij eigenlijk helemaal afvraag met de PS1/PS2 is, hoe zit het met nieuwe spellen (zoals ook Tombraider) die voor de PS1 en PS2 uitkomen?
Het zijn vaak wel gewoon 2 verschillende versies, dus op de PS2 lijkt hij me er toch normaal goed uitzien :)
Maar hoe zit het met de PS1? Die heeft natuurlijk minder power dan de PS2, maar toch moet hij het zelfde game kunnen runnen. Zien zulk soort spellen op de PS1 er gewoon uberbrak uit, of heeft ie gewoon minder fps? :?

Tnx voor't antwoord :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zien er in vergelijking met de PS2 iig uberbrak uit. Ik denk dat ze gewoon gepoort worden, dat ze de resolutie ofzo aanpassen. Ze zullen niet voor de psx nog aparte spellen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 24-03 22:18
Even een tip voor de mensen hier je kan nu Super Nes games spelen op je PS2.
Gewoon naar deze http://snes-station.emuunlim.com website gaan instructies volgen en hoppa moet je wel natuurlijk legale roms hebben.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55508 schreef op 03 september 2002 @ 20:20:
Als ze bij GT3 op 50% van de kracht van de PS2 zaten, dan kunnen ze die PS3 ook nog wel 5 jaar uitstellen.

Ik geloof niet dat het 50% is, 90% zou ik nog geloven.
Nee geen 90 % ,was hoogstens 75 % .Zei een medewerker van Polyphony Dig.
Ik weet alleen niet hoeveel precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52687 schreef op 03 september 2002 @ 20:48:
[...]

Dat zou echt te gek zijn, dan kunnen we nog heel wat moois verwachten. Ik vraag me dan alleen af: als GT3 op hoogstens 75% zat, waarom zijn er dan geen (of weinig) developers geweest die in de tijd dat GT3 bestaat iets soortgelijks hebben kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
jaja ik ga binnenkort er ook eentje halen, ik heb zowiezo nog een standalone dvd-speler nodig en dat combineert mooi met Final Fantasy, GT3 en Metal Gear Solid :+
Hoe duur issie nu precies na de prijsverlaging?

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:44
robertos schreef op 03 september 2002 @ 20:57:
jaja ik ga binnenkort er ook eentje halen, ik heb zowiezo nog een standalone dvd-speler nodig en dat combineert mooi met Final Fantasy, GT3 en Metal Gear Solid :+
er is volgens mij nu zo'n combo pakket van ps2+ffx
kweet niet wat die moet kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

[...]

En dan worden er ook nog nieuwe programmertechnieken gebruikt zoals het verbeteren van de engine. Dan moet gt4 wel heel mooi worden.

BTW Iemand tips voor gt3 "Italian Avantgarde" race 2, ik krijg hem niet gewonnen... ideale afstellingen o.i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Anoniem: 55508 schreef op 03 september 2002 @ 20:52:
[...]

Dat zou echt te gek zijn, dan kunnen we nog heel wat moois verwachten. Ik vraag me dan alleen af: als GT3 op hoogstens 75% zat, waarom zijn er dan geen (of weinig) developers geweest die in de tijd dat GT3 bestaat iets soortgelijks hebben kunnen maken?
Omdat het de beginfase is/was en de PS2 wat lastiger programmeerbaar is.. Daarom zie je nu ook dat de graphics steeds beter worden, omdat de programmeurs steeds meer uit de PS2 weten te halen..
robertos schreef op 03 september 2002 @ 20:57:
Zie mn openingspost.. Meeste winkels €264,95.. Bij sommige (bartsmit online d8 ik) €260, en bij een enkele onlineshop rond de €250..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
monkel schreef op 03 september 2002 @ 20:59:
[...]

er is volgens mij nu zo'n combo pakket van ps2+ffx
kweet niet wat die moet kosten
Die is er allang.. Dacht dat na de prijsdaling deze iets van €299 kost bij de meeste winkels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Voor diegenen die metal gear solid nog willen hij kost nu 50 pleuro bij de intertoys. Maar de echte fans hebben hem natuurlijk allang :) ik heb nu precies 100 dog tags, dus ik ga strax maar weer verder.

Iemand al enig idee wanneer die ps2 online gaat? ik ben er wel een beetje benieuwd naar.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Laatst online: 13-06 10:42

FastBunny

Give it the Works !

henkyyyyyyy schreef op 03 september 2002 @ 20:37:
Even een tip voor de mensen hier je kan nu Super Nes games spelen op je PS2.
Gewoon naar deze http://snes-station.emuunlim.com website gaan instructies volgen en hoppa moet je wel natuurlijk legale roms hebben.
Moet je ps2 wel gemod zijn met een chip :(

Overigens over dat GT3 verhaal. Feit is dat de PS2 krachtig is, alleen het is kennelijk lastig programmeren. Waardoor slechte, lees snelle conversies, veel meer rekenkracht opeisen dan werkelijk nodig zou zijn. GT3 is een voorbeeld van een goed geprogrammeerd spel, loopt geweldig en maakt goed gebruik van de cpu, leukste dan nog is dat nog niet het onderste uit de kan is.

Als je kijkt naar GTA3 dan heeft dit soms de neiging iets trager te gaan, ik denk dat als het echt goed geprogt is het vloeiend kan zijn. Sony's PS2 cpu is niet de meest eenvoudige om door te krijgen, die gasten van Polyphony hebben het wel aardig door hoe het moet ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Laatst online: 13-06 10:42

FastBunny

Give it the Works !

GeJe schreef op 03 september 2002 @ 21:01:
[...]

En dan worden er ook nog nieuwe programmertechnieken gebruikt zoals het verbeteren van de engine. Dan moet gt4 wel heel mooi worden.

BTW Iemand tips voor gt3 "Italian Avantgarde" race 2, ik krijg hem niet gewonnen... ideale afstellingen o.i.d. ?
Tip:
Zeer zeer veel oefenen, ik heb de downforce omhoog gezet, en de versnellingsbak daarvoor aangepast, die wagen had bij mij last van onderstuur, door het vet omhoog zetten van de voorvleugel en iets terugschroeven van de versnellingsbak kan je t halen, tis wel een lastige cup, zwaar en erg moeilijke auto om daar goed en snel te rijden vond ik.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed dat je het ff zegt ;
Ps2 is 28 augustus online gegaan in Amerika met een de gratis game Twisted Metal Black die je erbij kreeg.
Sommige mensen hebben in NL (paar Fokkers) al online gespeeld met Tony Hawk Skate 3.
Vraag me niet hoe ze dat hebben gedaan.

Die Emotion Engine is zeer lastig om mee te werken maar er kan erg veel uit gehaald worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

edit message en dan dubbelpost???? vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Volgens mij kan je gewoon een usb 10/100 adapter in je ps2 pluggen en in je kabelmodem tony hawk instellen en klaar...
Ik moet het ook nog proberen. Heb een werkende usb 10/100 adapter een ps2 tony hawk maar geen zin :)...

fastbunny, welke banden had je? Ik heb medium maar die moet ik een keer wisselen en dan halen die lijers me dus in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

edit: waarom wordt mijn bericht hier 2 keer gepost?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

schnumi schreef op 03 september 2002 @ 19:34:
[...]

Dit is idem op de xbox en gamecube en pc :O
Wanneer je kijkt naar Grand Tourismo etc vindt ik het over het algemeen nogal meevallen wat betreft die framedrops. Wat je wel ziet in bijvoorbeeld sommige mindere racegames is dat de horizon in de verte getekend wordt. Overigens is dit ook hetzelfde bij de xbox en gc. Wellicht kun je je vraag iets duidelijker formuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Marruk schreef op 03 september 2002 @ 21:10:
Voor diegenen die metal gear solid nog willen hij kost nu 50 pleuro bij de intertoys. Maar de echte fans hebben hem natuurlijk allang :) ik heb nu precies 100 dog tags, dus ik ga strax maar weer verder.

Iemand al enig idee wanneer die ps2 online gaat? ik ben er wel een beetje benieuwd naar.
Ik heb wel moeite met dat soort spellen op ps2.. (ben ook totaal niet ver :D) het lukt me gewoon niet om goed te richten met pistool enzo.. Zelfde met Silent Hill 2 en GTA 3 in FPM.. Quake 3 ofzo vind ik ook erg lastig te spelen.. Hoe doen jullie dat? :D

Silent Hill 2 trouwens €35 bij Intertoys, incl. extra DVD.. niet duur vind ik, echt een superspel 8-)

Weet iemand Ecco the Dolphin nog ergens goedkoop te krijgen?? :D voor mn vriendin

Ik ga Zaterdag naar de Zwarte Markt in Beverwijk daar ff kijken.. Is dat nog de moeite waard?? Veel aanbod voor mooie prijzen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[...]

Volgens berichten van Sony en ontwikkelaars van GT3 is het inderdaad om en nabij de 50%. De opmerkingen die hierboven zijn gemaakt over het moelijker programmeerbaar zijn, zijn absoluut waar. Ik denk dat we de komende tijd dan ook nog heel wat leuke dingen kunnen gaan verwachten. Een game waar ik in ieder geval erg naar uit zie is GTA Vice City. Voor de nieuwschierigen onder ons staan er bij dgs al een sersie screenshots klaar, een movie en nog meer. Zie bijvoorbeeld: http://www.dgs-online.nl/nieuws/?id=7325

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik ga van het weekend ff zo'n RGB kabel halen voor beter beeld, waar het in het DTM topic al ff over ging.. Nu is mij een Logic 3 aangeraden, kost ongeveer 23 euro.. Iemand ervaringen mee, goede keuze?? Of zijn er nog andere die qua prijs/kwaliteit verhouding beter zijn?? En is het verschil echt duidelijk te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Ik heb die van BLAZE waar ik super tevreden over ben. Met switch tussen rgb en composiet (voor als je dvds kijk zonder region x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
GeJe schreef op 03 september 2002 @ 21:57:
Ik heb die van BLAZE waar ik super tevreden over ben. Met switch tussen rgb en composiet (voor als je dvds kijk zonder region x).
Wat kost die dan?? En wat is het verschil?? Die Logic 3 had ook een optie voor DVD ofzo :?

En je sluit die dingen toch gewoon op je Scart aan, zelfde als nu??

snap nog steeds niet waarom zo'n RGB kabel nou beter is, en waarom ze die er dan niet standaard bij leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-06 19:51

dominic

will code for food

devv05 schreef op 03 september 2002 @ 21:59:
[...]

Wat kost die dan?? En wat is het verschil?? Die Logic 3 had ook een optie voor DVD ofzo :?

En je sluit die dingen toch gewoon op je Scart aan, zelfde als nu??

snap nog steeds niet waarom zo'n RGB kabel nou beter is, en waarom ze die er dan niet standaard bij leveren?
De Blaze is rond de € 23,-

Het vershil is dat de kleurconvergentie een stuk beter is, waardoor je beeld scherper wordt en je geen kartels overhoudt aan de randen van kleurvlakken.

Past gewoon op je scart-ingang van je televisie maar die moet op zijn beurt wel weer RGB-modus ondersteuning (Zie de handleiding van je TV).

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 05:36
Bor_de_Wollef schreef op 03 september 2002 @ 21:36:
[...]

Volgens berichten van Sony en ontwikkelaars van GT3 is het inderdaad om en nabij de 50%. De opmerkingen die hierboven zijn gemaakt over het moelijker programmeerbaar zijn, zijn absoluut waar. Ik denk dat we de komende tijd dan ook nog heel wat leuke dingen kunnen gaan verwachten. Een game waar ik in ieder geval erg naar uit zie is GTA Vice City. Voor de nieuwschierigen onder ons staan er bij dgs al een sersie screenshots klaar, een movie en nog meer. Zie bijvoorbeeld: http://www.dgs-online.nl/nieuws/?id=7325
Stel dat het 50% is, dan zal je denk ik de volle kracht van de ps2 bij lange na nooit te zien krijgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
dominicbout schreef op 03 september 2002 @ 22:01:
[...]

De Blaze is rond de € 23,-

Het vershil is dat de kleurconvergentie een stuk beter is, waardoor je beeld scherper wordt en je geen kartels overhoudt aan de randen van kleurvlakken.

Past gewoon op je scart-ingang van je televisie maar die moet op zijn beurt wel weer RGB-modus ondersteuning (Zie de handleiding van je TV).
Uhm ik zou zo ff niet weten waar mn handleiding is.. Maar ik heb een philips tv van ongeveer 2 jaar oud, zou dat het ondersteunen denk je?

En zou die Logic 3 ook een goede keus zijn?? Weet niet waar ik die Blaze kan krijgen... (liefs gewoon in winkel, niet online)
Shagura schreef op 03 september 2002 @ 22:02:
[...]
Stel dat het 50% is, dan zal je denk ik de volle kracht van de ps2 bij lange na nooit te zien krijgen :'(
Wacht nou eerst GT4 met schade model maar 's af :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61872

GT4 MET schade.... (Zal tijd worden)
Dat zou misschien dan weer een game zijn in de GT reeks die ik wel wil hebben... Zonder schade is het ook weer niet leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

bij www.dimplus.nl in groningen.
no way een scademodel in gt4 mag niet van autofabrikanten, (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
GeJe schreef op 03 september 2002 @ 22:27:
bij www.dimplus.nl in groningen.
no way een scademodel in gt4 mag niet van autofabrikanten, (toch?)
Waar reageerde je op met die site??

Maar waar haal je die info vandaan?? Die maker + bedenker van GT4 heeft het zelf in een interview gezegd.. Nog nooit gehoord dat het niet zou mogen, lijkt me ook onzin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Die site is voor die blaze kabel.

Ik dacht dat er een afspraak was tussen sony en de fabrikanten dat zij toestemming gaven voor het gebruik van hun merken alleen ze mochten niet kapot (slecht voor hun naam).

Dit is blijkbaar achterhaald, of een smoes om het niet te maken, (daarom ook mijn "toch?" in mijn post.

BTW. Van mij hoeft dat schade model er niet in. Vreet processorkracht, en als je goed rijd dan heb je er ook nog is niks aan :), laat ze die kracht maar gebruiken voor een 2player mode waarin je een race met andere computergestuurde bakken kunt doen. Dat mis ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Laten we Pro Evolution Soccer2 ook niet vergeten he :Y) :)
Oktober ergens komt ie uit dacht ik

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Kez schreef op 03 september 2002 @ 22:50:
Laten we Pro Evolution Soccer2 ook niet vergeten he :Y) :)
Oktober ergens komt ie uit dacht ik
Mjah.. Zit te twijfelen of TIF 2003 beter zal worden.. vond 2002 wel erg gaaf, en 2003 zit de Arena ook in :9 En fifa 2003 zag er ook niet verkeerd uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

devv05 schreef op 03 september 2002 @ 22:43:
[...]

Waar reageerde je op met die site??

Maar waar haal je die info vandaan?? Die maker + bedenker van GT4 heeft het zelf in een interview gezegd.. Nog nooit gehoord dat het niet zou mogen, lijkt me ook onzin..
Op die site kan je die Blaze kopen ,heb ik ook gedaan.(€19.99,-)
Mijn Philips TV is ook 2 jaar oud dus de jouwe zal het zeker wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Anoniem: 52687 schreef op 03 september 2002 @ 22:51:
[...]

Op die site kan je die Blaze kopen ,heb ik ook gedaan.(€19.99,-)
Mijn Philips TV is ook 2 jaar oud dus de jouwe zal het zeker wel ondersteunen.
Denk dat ik gewoon maar dat Logic 3 ding haal bij de lokale Games&Zo.. geen zin om erop te moeten wachten en dat gedoe met betalen en verzenden als het ook makkelijker kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Nog ff over dat schademodel.

Als je op google zoekt naar de invloed van de fabrikanten op gt3
http://www.google.nl/sear...+damage+manufacturers&lr=

Dan lees je dat ze blijkbaar best een invloed hebben uitgeoefend. Het scheelt natuurlijk ook een aantal maanden werk om het te proggen. Makkelijke keuze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Zal binnenkort ff proberen dat Duitse interview met die gast in te scannen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

devv05 schreef op 03 september 2002 @ 22:51:
[...]

Mjah.. Zit te twijfelen of TIF 2003 beter zal worden.. vond 2002 wel erg gaaf, en 2003 zit de Arena ook in :9 En fifa 2003 zag er ook niet verkeerd uit..
Lekker belangrijk of de ArenA erin zit,hetzelfde geld voor of het er gladjes uitziet :)
Heb verschillende reviews gelezen van Winning Eleven6(PES2 dus) en het is nog beter dan PES :)

En de gameplay van laatstgenoemde is écht een stuk beter dan TIF2,over FIFA heb ik het niet eens

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

devv05 schreef op 03 september 2002 @ 22:57:
Zal binnenkort ff proberen dat Duitse interview met die gast in te scannen..
Even voor de duidelijkheid, ik geloof je wel hoor. Dus je hoeft niet met bewijs materiaal te komen... Ik heb het over gt3 en niet gt4, leek me alleen raar dat het nu opeens wel kan. Maar als hij dat gezegd heeft. Bene...

Maar je mag het wel doen. We leuk om te lezen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

playstation2 is echt een top consolle hoor veel gave games ik ga er snel weer een aanschaffen mijne was overleden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043 schreef op 03 september 2002 @ 23:05:
playstation2 is echt een top consolle hoor veel gave games ik ga er snel weer een aanschaffen mijne was overleden helaas
Hartaanval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
ik zit ook al een tijdje te denken om een betere kabel aan te schaffen..

alleen het nadeel is dat ik er weinig van af weet :{ ik weet zowiezo niet
of mijn TV zo'n betere kabel ondersteunt, en ik weet ook niet wat voor
kabel ik dan precies moet hebben... nu heb ik zo'n kabel met 3 tulip dingetjes
lijken het wel die in zo'n scart converter ofzo gaat... zal wel het standaart
kabeltje zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

^MRT schreef op 03 september 2002 @ 23:15:
ik zit ook al een tijdje te denken om een betere kabel aan te schaffen..

alleen het nadeel is dat ik er weinig van af weet :{ ik weet zowiezo niet
of mijn TV zo'n betere kabel ondersteunt, en ik weet ook niet wat voor
kabel ik dan precies moet hebben... nu heb ik zo'n kabel met 3 tulip dingetjes
lijken het wel die in zo'n scart converter ofzo gaat... zal wel het standaart
kabeltje zijn ;)
Doe maar wel, je weet niet wat je ziet :)
Je wordt veel beter in al je spellen omdat je ziet wat je doet.
Het verschil is echt heeel erg. Als je een scart ingang heb dan is er
een hele dikke kans dat die ook rgb ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 11:25
Mjah.. Zit te twijfelen of TIF 2003 beter zal worden.. vond 2002 wel erg gaaf, en 2003 zit de Arena ook in En fifa 2003 zag er ook niet verkeerd uit..
De ArenA zit al in de laatste twee versies van ISS... en FIFA omschrijf je goed, het ZIET er niet verkeerd uit, tot je de controller gaat gebruiken.

ISS is the KING!!!

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
GeJe schreef op 03 september 2002 @ 23:27:
[...]

Doe maar wel, je weet niet wat je ziet :)
Je wordt veel beter in al je spellen omdat je ziet wat je doet.
Het verschil is echt heeel erg. Als je een scart ingang heb dan is er
een hele dikke kans dat die ook rgb ondersteund.
Het is een samsung van 6 jaar oud... dus ik weet niet.. toen was ie
wel nieuw in ieder geval :P

Maar ik zal even op de site van samsung kijken mischien dat ik iets vind
want ik heb die boekjes van de TV dus niet meer. Maar is die standaart
bijgeleverde kabel dus geen RGB kabel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^MRT schreef op 03 september 2002 @ 23:53:

Maar ik zal even op de site van samsung kijken mischien dat ik iets vind
want ik heb die boekjes van de TV dus niet meer. Maar is die standaart
bijgeleverde kabel dus geen RGB kabel :?
Nee dat is Euro AV ,en dan heb je ook nog RV units maar dat is om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb tekken 4 & stuntman al ne tijd maar kvind die toch ni zo goe. Stunman is gewoon moeilijk en elke keer opnieuw +1 minuut (schat ik) loaden, ben je rap beu. :)

devv05: Ecco the dolphin is nog slechter als de twee hierboven vernoemde, t'is natuurlijk mijn mening maar verwittig maar :), je krijgt er domme opdrachten/missies controle is vrij lastig, onduidelijk wat je moet doen/waar etc.. heeft hier 3 minuten opgestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 15:37

mindcre8r

Tradepedia

ik heb tekken 4 ook, gelukkig is deze wat moeilijker dan TTT. Ik heb SOCOM U.S navy seals nu ook, dat is echt een dapper spel! Hebben jullie State of Emergency wel eens gespeeld? gaaf man winkelend publiek slachten.
En dat verhaal van :"ik zou nooit een chip in mijn ps2 doen" Tsjah spellen gaan wel eerder vervelen omdat je er zoveel hebt.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

GolbeZeromus schreef op 03 september 2002 @ 19:24:

O-)

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Contra: Shattered Soldier Action TBA 31-Jan-2003

31 Januari 2003 in Amerika, Europa nog onbekend.

Vergeten te zeggen in mn openingspost:

Voor een altijd up2date release list van alle 3 de consoles; zie http://www.tothegame.com/ps2.asp?sort=title&filter=info

Dat is dus ook de bron, en meestal klopt ie wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
interp schreef op 04 september 2002 @ 00:17:
devv05: Ecco the dolphin is nog slechter als de twee hierboven vernoemde, t'is natuurlijk mijn mening maar verwittig maar :), je krijgt er domme opdrachten/missies controle is vrij lastig, onduidelijk wat je moet doen/waar etc.. heeft hier 3 minuten opgestaan :)
Mn vriendin heeft 'm al een keer een dag van de videotheek gehuurd, en die was er helemaal gek van.. :) Dus wil 'm sowieso voor haar hebben, weet al zeker dat ze 'm leuk vind.. Dus mijn vraag of ik 'm ergens goedkoop kan krijgen (liefst wel nieuw) blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 01:58
Nog even over kabels. Ten eerste SCART is een stekker formaat, geen video standaard. Net zoals tulpjes bijvoorbeeld. Je hebt dus bijvoorbeeld composite over SCART of RGB over SCART. Danhebje ook nog zoets als S-video(ook gescheiden kanalen?) maar dat mag iemand anders uitleggen.

Welnu de situatie bij je PS2 uit de doos. Daar zit een composite kabeltjes bij. 3 tulpjes waarvan 2 audio(rood wit) en 1 composite video(geel). Alle video info wordt dus door dat ene kabeltje geperst. Verder krijg je er een tulp/scart converter bij. Die doet niks minder dan dat je je scart aansluiting kan gebruiken. Je hebt dan composite over scart.

Wat je wilt is RGB video formaat. Het video signaal gaat an niet meer over 1 kabel maar meerdere (rood, groen, blauw worden gescheiden). Dit levert een veeeel beter beeld! Kleine lettertjes opeens leesbaar, mooiere beelden etc.

Hoe krijg je RGB je tv in? Via je SCART stekker. Vaak zitten er 2 op waarvan 1 maar RGB ondersteunt.

Kortom koop een willekeurig RGB SCART kabeltje en geniet van al dat moois! Als je gewoon legale spellen speelt en regio2 DVDs doet dan is er niks mis. Voor sommige DVDs (help me out?) kun je geen RGB gebruiken want dan is het NTSC formaat ofzo of ander kleurengedoe...enniewee, dan is het toch mogelijk deze DVDs te zien maar dan moet je als nog de composite mode gebruiken. Kun je dus kabeltjes gaan wisselen of als je mazzel hebt dan heeftje kabel een switch daarvoor.

Wat kost al die ongein? Een officiele Sony kabel(zonder composite switch?) iets van 58 euro! Een blaze goldplated kabel met switch en kalflederen bekleding 20 euro, en mijn logix(?) kabeltje met switch 12 euro 50.

Ik hoop dat de mensen hier wat aan hebben en dat er ook nog wat van klopt. Misschien een leuk item voor de FAQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07
op pagina 1 van dit draadje wordt er gesproken over een demo van nfs6 PU2. Bij welk blad zit die demo, en wat moet ik me bij de demo voorstellen.
1 track waarschijnlijk, maar kan je wel kiezen uit verschillende auto's. Race je of doe je een timetrial of kan je echt het "pursuit" gedeelte spelen. :?

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
Je verhaal klopt bijna helemaal, alleen dat gedoe van die DVD's klopt niet. Als je wat voor DVD video maar ook afspeelt op je PS2, dan krijg je groen beeld. Dit komt omdat de Macrovision copy protection die op DVD's zitten (zodat je niet van DVD op VHS kunt opnemen) alleen werkt met een Composite signaal. Als je RGB gebruikt, dan kan dat Macrovision niets uithalen. Daarom heeft Sony in de Europese PS2's een extra beveiliging zitten waardoor het beeld groen wordt als je DVD's via een RGB signaal bekijkt. De Amerikaanse en Japanse PS2's hebben dit overigens niet, wat nogal vreemd is.
Deze beveiliging kun je op 2 manieren omzeilen: Of je gebruikt Composite mode om DVD's te bekijken, daarvoor hebben de betere RGB kabels zo'n schakelaartje, alleen wordt de beeldkwaliteit wel wat minder dan in RGB. Of je koopt zo'n DVD Region X van Datel of de DVD Region Free van Blaze, die je niet alleen in staat stellen om DVD's van alle regio's af te spelen, maar die ook het groene beeld in RGB mode kunnen omzeilen. Ik heb zelf de DVD Region Free van Blaze, en DVD's in RGB zien er toch wel een stukkie beter uit. 't Is niet zo'n gigantisch verschil als in games, maar 't beeld is wel strakker.

En wat betreft S-Video, dat is een systeem vergelijkbaar met RGB. Ook daar is het signaal verdeeld over meerdere draadjes, alleen heb je dan niet Rood, Groen en Blauw gescheiden, maar Luminance en Chrominance (Y/C, oftewel helderheid en kleur). S-Video geeft net zo scherp beeld als RGB, maar over het algemeen is de mening dat RGB net wat mooiere kleuren geeft dan S-Video. Ik heb het verschil zelf nooit kunnen zien, omdat ik geen enkel apparaat heb aangesloten via S-Video. Maar in ieder geval is S-Video een goed alternatief voor RGB, en uiteraard stukken beter dan Composite ooit zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb die blaze kabel ook maar zou hem niet zo snel weer kopen. Toen hij net it was hebben ik en een paar mede ps2-ers die ik goed ken allemaal een gekocht. Het resultaat was verbluffend! Kraakscherp beeld vergeleken met de composiet ingang. Echter, de blaze kabel schrijft het beeld ook iets naar links op. Op sommige tv's is dit bijna niet te merken, op andere tv's is het gigantisch. Het lijkt erop of je er met een breedbeeld tv iets minder last van hebt. Ik heb ook andere kabels gezien en die hebben er geen last van. Wel iets om even goed op te letten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
Bor_de_Wollef schreef op 04 september 2002 @ 10:42:
Ik heb die blaze kabel ook maar zou hem niet zo snel weer kopen. Toen hij net it was hebben ik en een paar mede ps2-ers die ik goed ken allemaal een gekocht. Het resultaat was verbluffend! Kraakscherp beeld vergeleken met de composiet ingang. Echter, de blaze kabel schrijft het beeld ook iets naar links op. Op sommige tv's is dit bijna niet te merken, op andere tv's is het gigantisch. Het lijkt erop of je er met een breedbeeld tv iets minder last van hebt. Ik heb ook andere kabels gezien en die hebben er geen last van. Wel iets om even goed op te letten dus!
Ligt dat aan de Blaze? Ik dacht dat dat iets was wat alle RGB kabels hebben. Op zich niet verkeerd om dat eens te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat hebben dus niet alle RGB kabels zoals het blijkt, andere kabels hebben er geen of nauwlijks last van namelijk. Ook verschilt het per tvtoestel. Het ligt dus deels aan blaze en deels aan de tv die je hebt. Ik zou de kabel dus eerst testen voor dat je hem koopt. Een vriend van mij heeft er onlangs een gekocht (blaze) maar bij hem valt echt 10% - 15% van het beeld eraf doordat alles naar links toe schuift. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
mca2 en Devil N, bedankt voor de info, aan jullie heb ik wat *D Mischien inderdaad iets voor in de PS2 F.A.Q. die nog moet komen :P

Maar peeth die demo van de nieuwe need for speed zit bij het officiele Playstation 2 magazine. Dat kun je gewoon bij je lokale supermarkt of boekenwinkel ofzo vinden..
FF zoeken naar een playstation magazine met Jin van Tekken 4 erop en dan komt het wel goed ;)

Ik ga vandaag nog ff naar dorp om te kijken voor zo'n RGB kabeltje... Hebben ze zoiets ook bij de dixons ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waar kopen de ps2 fans eigenlijk hun games en randapparatuur (kabels etc)? Wellicht handig hier te vermelden waar het niet zo duur is? Ik ga altijd naar Nedgame hier in Groningen. De service is super, de prijzen zijn lager als bij dimensionplus (ook in Groningen) en hebben vrijwel altijd alles ruim op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-06 19:51

dominic

will code for food

Bor_de_Wollef schreef op 04 september 2002 @ 10:52:
Waar kopen de ps2 fans eigenlijk hun games en randapparatuur (kabels etc)? Wellicht handig hier te vermelden waar het niet zo duur is? Ik ga altijd naar Nedgame hier in Groningen. De service is super, de prijzen zijn lager als bij dimensionplus (ook in Groningen) en hebben vrijwel altijd alles ruim op voorraad.
Games meestal gewoon bij de Bart Smit oid

Randapparatuur altijd in Hilversum, in de Hilvertshof (Winkelcentrum) zit een gamesshop waar ze bijna alle accesoires hebben voor iedere console..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waar ik ook erg geinteresseerd in ben is de netwerk ondersteuning straks. Vraag me af of Sony dan ook met een webbrowser gaat komen zodat je fijn vanuit je lange stoel in de woonkamer kan browsen. Iemand die hier meer info over heeft?

Reply op post hierboven: heeft BS de nieuwste games wel een beetje snel dan? Het is hier soms echt weken wachten totdat er een nieuwe release binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Bor_de_Wollef schreef op 03 september 2002 @ 21:29:
[...]

Dit is idem op de xbox en gamecube en pc :O
Wanneer je kijkt naar Grand Tourismo etc vindt ik het over het algemeen nogal meevallen wat betreft die framedrops. Wat je wel ziet in bijvoorbeeld sommige mindere racegames is dat de horizon in de verte getekend wordt. Overigens is dit ook hetzelfde bij de xbox en gc. Wellicht kun je je vraag iets duidelijker formuleren?
Nou binnenkort komen er heel veel spellen uit voor de GC bijv Metroid Prime. Zo mooi spel heb ik nog nooit gezien en hij draait een superstrakke framerate nooit drops. Zolang je maar goed programmeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43391

Ik ben zelf nu druk bezig met Resident Evil: Code Veronica (Platinum).

Ik ga zeker nog kopen:

• GTA: Vice City
• Madden 2003
• Devil May Cry Platinum

En de verhalen over de nieuwe Tomb Raider en GT4 klinken veel belovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43391

Bor_de_Wollef schreef op 04 september 2002 @ 10:52:
Waar kopen de ps2 fans eigenlijk hun games en randapparatuur (kabels etc)?
www.play.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
dominicbout schreef op 04 september 2002 @ 10:56:
[...]

Games meestal gewoon bij de Bart Smit oid

Randapparatuur altijd in Hilversum, in de Hilvertshof (Winkelcentrum) zit een gamesshop waar ze bijna alle accesoires hebben voor iedere console..
Dat is de Games&Zo.. die zit o.a. ook in Amsterdam en Alkmaar.. Daar koop ik meestal hardware spullen..

Games koop ik gewoon bij E-Plaza, Intertoys, etc.. Net waar ze leuke games voor een mooie prijs hebben..

Ik ga vanmiddag ff naar de Games&Zo in Alkmaar voor een RGB kabeltje kijken.. Denk dat ik gewoon een Logic 3 neem, die werd me aangeraden.. Zal het daar nog wel ff vragen.. Post mn ervaring ermee hier vanmiddag ofzo wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Anoniem: 43391 schreef op 04 september 2002 @ 11:22:
Ik ben zelf nu druk bezig met Resident Evil: Code Veronica (Platinum).

Ik ga zeker nog kopen:

• GTA: Vice City
• Madden 2003
• Devil May Cry Platinum

En de verhalen over de nieuwe Tomb Raider en GT4 klinken veel belovend!
Op die demo CD van PS2 Magazine stond een demo van Tomb Raider, die was echt supervet.. Leuke verhaallijn en het zag er gewoon uit :9~ Ben ik best wel enthousiast door geworden eigenlijk.. Normaal hou ik niet zo van Tomb Raider, maar deze lijkt me wel heel anders te worden..
Vind ik vrij duur nog.. Wat is dan het voordeel om daar te bestellen en niet gewoon in de winkel kopen?? In de winkel heb je het eerder, net zo duur, en geen verzendkosten etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
WOW, ik heb ff een oude rgb kabel van n ps1 op mn ps2 aangesloten, en dat is een verschil! ik zie bij GT3 nu ineens vonken van de auto's komen :) Er is veel ruis uit het beeld verdwenen en alle letters in spellen zijn nu superstrak!
thnx voor de suggestie mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 22:59

DoctorV64

Cosmopoliet

Zijn deze gasten wel oké ?? Ze zitten op Jersey. En is het echt dat ze geen verzendkosten in rekening brengen ?? Sommige DVD's en games zijn goedkoper op hun site.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Tinker schreef op 04 september 2002 @ 11:40:
WOW, ik heb ff een oude rgb kabel van n ps1 op mn ps2 aangesloten, en dat is een verschil! ik zie bij GT3 nu ineens vonken van de auto's komen :) Er is veel ruis uit het beeld verdwenen en alle letters in spellen zijn nu superstrak!
thnx voor de suggestie mensen!
Welk merk RGB kabel is dat, weet je dat nog?
DoctorV64 schreef op 04 september 2002 @ 11:41:
[...]

Zijn deze gasten wel oké ?? Ze zitten op Jersey. En is het echt dat ze geen verzendkosten in rekening brengen ?? Sommige DVD's en games zijn goedkoper op hun site.
En zijn alle spellen wel PAL?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.