Het grote PS2 topic - Part III

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 8.110 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-3/Het%20grote%20PS2%20Topic%20Part%20III.jpg

Ook Part II zit alweer vol! Reden genoeg om te starten met Part III!
Dit topic kan worden gebruikt om alles te bespreken wat met de Playstation 2 te maken heeft. Te denken valt aan games, hardware, releasedates, PS2 tijdschriften en andere PS2 gerelateerde zaken.

Momenteel kost de PS2 in de meeste winkels €189,- en is op sommige plekken zelfs al goedkoper te krijgen (ook op diverse internet sites). Via deze link kom je in de PS2 pricewatch van de frontpage.

Vorige PS2 topics:

Het grote PS2 topic - Part I
Het grote PS2 topic - Part II

Ik heb een vraag en wil deze graag posten
Heb je een vraag? Kijk dan svp even snel de vorige PS2 topics na om te zien of jouw vraag al niet gesteld en beantwoord is. Dit omdat we hebben gemerkt dat er veel vragen zijn die steeds weer terugkomen.

Gebruik de volgende link om makkelijk het hele vorige topic in een keer door te zoeken:
Het Grote PS2 Topic - Part I - 999 posts per blz.
Het Grote PS2 Topic - Part II - 999 posts per blz.

Links naar PS2 informatie sites:
Op de volgende sites is meer informatie te vinden over de Playstation 2, games, gadgets, magazines, reviews etc.
dgs-online.nl
officiele Sony PS2 website
console.gamez.nl
psx2central.com
ps2.ign.com

Voor een compleet overzicht zie de PS2 startpagina.

PS2 en de wonderschone RGB-kabel
Het is mogelijk om beter en scherper beeld op je PS2 te krijgen door gebruik te maken van een RGB kabel. Het beeld wordt dan zo'n 30% scherper als met de originele kabel die bij de PS2 zit. Een RGB kabel is te krijgen bij de betere gameshops en kost meestal rond de €20,-. Een veel verkochte RGB kabel is de RGB kabel van Blaze.

Alle RGB kabels geven een groen beeld met DVD. Als je toch DVD wilt kijken zijn er 2 oplossingen:

1. Je kijkt in composite mode via je originele PS2 kabel, of als je kabel een switch heeft kun je switchen tussen RGB en composite (niet exclusief voorbehouden aan blaze trouwens).
2. Je koopt een CD van Datel of Blaze die het groene effect omzeilt waardoor je toch via RGB DVD kunt kijken.

Het effect van een RGB kabel is goed te zien in onderstaande screenshots. De vertikale strepen / storing wordt veroorzaakt door het tv scherm en hebben niets met de RGB kabel te maken. Link de normale (composiet) kabel, rechts de rgb variant.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-main/Composite_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-main/RGB_small.jpg
Clickable!

Veel gebruikers hebben gemeld dat het ook mogelijk is de RGB kabel van je PS(one) te gebruiken. Zie voor meer info over RGB kabels het vorige grote PS2 deel

PS2 release dates
Een goede pagina om een overzicht te krijgen van alle releasedatums van console spellen (zowel PS2, X-box, als GC):

To The Game Release lijst consoles

Enkele games die binnenkort uit komen:
Destruction Derby Arena's 9/1/2004
Bombastic 16/1/2004
Mafia 30/1/2004
I-ninja 31/1/2004
Pitfall Harry 31/1/2004
Todd McFarlane's Evil Prophecy 31/1/2004
Sniper elite 31/1/2004
Arc the Lad: Twilight of the Spirtis 31/1/2004
Pilot Down 31/1/2004
Rogue Ops 6/2/2004
Legacy of Kain: Defiance 6/2/2004
Fallout: Brotherhood of Steel 6/2/2004
Sonic Heroes 6/2/2004
Carmen Sandiego 6/2/2004
Baldurs Gate Dark Alliance 2 6/2/2004
Castlevania: Lament of Innocence 13/2/2004
Nightshade (Kunoichi) 13/2/2004
X-Files: Resist or Serve 15/2/2004
Conan: The Dark Axe 16/2/2004
Kill.switch 20/2/2004
Final Fantasy X-2 20/2/2004
Zanzarah: Hidden Portal 20/2/2004
Rise to honor 27/2/2004
Puyo Pop 27/2/2004
Syphon filter: omega str 27/2/2004
Megaman X-7 27/2/2004
Teenage Mutant Ninja Turtles 27/2/2004

PS2 en het grote on-line avontuur
Binnenkort is het zo ver: de release van het PS2 online gebeuren. Op dit moment wordt er met een beperkte groep users reeds getest. Het is de bedoeling dat het online gebeuren zo rond oktober 2003 beschikbaar zal worden voor het grote publiek. Voor de toegang tot het online gebeuren heb je nodig een breedband internet aansluiting en een PS2 netwerkkaart, welke binnenkort verkrijgbaar zullen zijn. De PS2 netwerkkaart is nu bij een beperkt aantal winkels verkrijgbaar voor een bedrag rond de 35 euro.

Het maakt niet uit of je internetverbinding een kabel- of ADSL-verbinding is maar het moet wel breedband zijn. Een gewone inbelverbinding met een 56k-modem of ISDN is niet krachtig genoeg en zal daarom niet worden ondersteund.

Natuurlijk is het mogelijk om je bestaande internet aansluiting voor zowel jouw PC als jouw PS2 te gebruiken. Hiervoor zijn diverse oplossingen. Sony heeft op haar site een set-up guide internet delen met de PS2 geplaatst.

De eerste PS2 games die online gaming (zullen) ondersteunen zijn o.a.:
- Socom Navy Seals
- Destruction Derby Arenas
- Twisted Metal Black online
- SSX 3 (ps2 exclusive online play)

Zie voor meer info over network gaming met de PS2 de officiele site van Sony

Afbeeldingslocatie: http://www.play.com/covers/111516l.jpg
Sony PS2 Netwerk Adapter

Veel mensen met een @home internet aansluiting ondervinden problemen bij het aansluiten van de PS2 op het internet. Onderstaande pagina's van de @home gebruikersvereniging bieden oplossing:

Troubles at home PS2 online met @home I
Troubles at home PS2 online met @home II

De harddisk voor de PS2
Zoals veel mensen waarschijnlijk al hebben gezien zit er achterop de PS2 netwerkkaart een aansluiting om nog een apparaat op aan te sluiten. Deze aansluiting zal worden gebruikt voor de nieuwe harddisk voor de PS2. Naar verwachting zal de harddisk in de ruimte achter de netwerkkaart in de PS2 worden gemonteerd. Helemaal zeker is dit niet, er duiken steeds vaker foto's / plaatjes op van een externe harddisk. Hieronder is de japanse versie van de harddisk voor de PS2 te bewonderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.geekculture.dk/bedler/ps2/ps2_hdd.jpg

Sony heeft de harddisk voor de PS2 al officieel aangekondigd. Een eventuele releasedate of prijs zijn niet bekend. Wel zal Final Fantasy XI bij de harddisk worden geleverd inclusief een proefabbonement voor FF XI.

Bepaalde programma's die op dit moment op het Internet verkrijgbaar zijn bieden de mogelijkheid een normale ide harddisk samen met de PS2 te gebruiken. Dit bevind zich echter in een nogal grijs gebied. Het is niet de bedoeling links te posten naar dit soort programma's of sites waar deze programma's te vinden zijn.

Kan ik online met een omgebouwde PS2 / Wat is DNAS?
Door de introductie van het DNAS systeem is het niet mogelijk met een ingeschakelde modchip online te spelen.

DNAS (Dynamic Network Authentication System) is een eigen verificatiesysteem dat is ontwikkeld door Sony. DNAS is onder andere zo ontworpen dat het systeem software-uitgevers kan beschermen tegen piraterij, dat gameregels worden nageleefd en misbruik door spelers wordt voorkomen. DNAS wordt voor alle games met netwerkeigenschappen gebruikt. Er vindt verificatie plaats als onderdeel van het netwerkverbindingsproces. DNAS zoekt informatie over de hardware van de gebruiker (PS2) en software (netwerkgame) voor verificatie, kopieerbeveiliging, blokkering van accounts, systeem, regels, gamemanagement en andere doeleinden. Als de verificatie mislukt, stopt de game met on line-activiteit.

Stof en het schoonmaken van de PS2
Relatief veel mensen krijgt last van problemen met hun PS2 door de bergen stof die zich in het systeem ophopen. Deze problemen varrieren van "disc read errors" tot (nog) erger. Het is dan ook aan te raden de PS2 op een zo stofvrije plaats neer te zetten. Let bijvoorbeeld op met vloerbedekking / hoogpolig tapijt en andere plaatsen waar stof zich gaat ophopen. Maak de PS2 (ook de achterkant) regelmatig en voorzichtig schoon door het stof te verwijderen.

Hieronder is informatie te vinden voor de mensen die echt last hebben van defecten veroorzaakt door stofophopingen. Let wel: voor veel van de handelingen is enige technische kennis nodig en bij het open maken van de PS2 vervalt de garantie! Het gebruik van deze informatie is dus voor eigen risico!

How to Fix Dust Problems with the Playstation 2

HDLoader

Afbeeldingslocatie: http://www.mod-chip.com/images/main.jpg

Zoals veel van jullie weten is het mogelijk een harddisk aan te sluiten op de achterkant van de Sony PS2 netwerkkaart. Hoewel deze aansluiting eigenlijk alleen bedoelt is voor de originele (nog uit te brengen) Sony harddisk is duiken er hier en daar al mogelijkheden op om eigen harddisks aan te sluiten. Een van deze mogelijkheden is het gebruik van HDLoader. HDLoader is een programma dat je kunt gebruiken om PS2 games in te lezen via de PS2 en op te slaan op een "eigen" harddisk die je zelf in jouw PS2 hebt gezet. Nadat de games zijn ingelezen kun je deze simpel booten door de PS2 op te starten met de HDLoader cd en de juiste game te kiezen in het menu. Het voordeel van deze methode is dat de laadtijden in veel gevallen enorm verkort worden. Hiernaast spaar je de originele cd's / dvd's (deze kun je rustig in de kast laten staan). Let op: het inbouwen van eigen apparatuur in de PS2 is in strijd met de voorwaarden. Hierdoor kan de garantie komen te vervallen.

De volgende games werken niet met HDLoader:
Biohazzard Outbreak
MX 2002
Peter Pan: The Legend of Neverland
Ratchet & Clank 1 (NOTE: Ratchet & Clank: Going Commando werkt wel)

Wat willen we hier uitdrukkelijk niet?

Helaas is in het verleden gebleken dat enkele regels omtrent het gebruik van dit topic absoluut nodig zijn. Te vaak zijn PS2 topics dichtgegaan door flamewars, offtopic geleuter etc. We vragen dan ook jullie aandacht voor de volgende "regels":
  • Geen posts over modchips, het ombouwen de PS2 en links naar illegale downloads.
  • Geen geflame, niet over de PS2 en ook niet over de GameCube en Xbox. Meningen mogen uiteraard wel, maar probeer deze wel zo goed mogelijk te beargumenteren.
  • Let er bij het plaatsen van screenshots op dat de standaard layout van het forum niet wordt verkracht.
In overleg met de mods van SG&D is besloten de discussie over modchips en het spelen van backups te verbieden. In Nederland is het ombouwen van een
Playstation 2, en zelfs het geven van ombouwinstructies, verboden (zie: [url=
nieuws: Ombouwen Playstation met modchips illegaal] deze link

[ Voor 92% gewijzigd door Bor op 22-07-2004 11:14 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zo, alweer een nieuw topic. Ik zal zodra ik tijd heb de openingspost aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:27
hmm, ik wacht nog steeds met volle smart op GT4

hij wordt toch gereleased op 30 april? :?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Burnfout schreef op 30 december 2003 @ 19:27:
hmm, ik wacht nog steeds met volle smart op GT4

hij wordt toch gereleased op 30 april? :?
Nee, dat is een speculatie. De officiele info is:

Gran Turismo 4 Racing TBA TBA

TBA staat voor To Be Announced, ofwel het is nog niet helemaal helder wanneer de release zal zijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:27

SkyStreaker

Move on up!

/me US Socom, FFXI en EverQuest (zoiets) ook he? :)

In welke winkel en/of online shop zijn/is het grootste ps2-games aanbod? BOL.com/Bart Smit/Intertoys/MediaMarkt heb ik al uitgebreid bezocht/bekeken.

Toys'R'Us wellicht? Wel in Nederland en/of betalen via acceptgiro. Ik heb een sterke intresse in Platinum games of rond de 20 Euro, daar mijn budget niet zo groot is. :)

[ Voor 79% gewijzigd door SkyStreaker op 30-12-2003 19:47 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
tranztaz schreef op 30 december 2003 @ 19:41:
US Socom, FFXI en EverQuest (zoiets) ook he? :)
Als je Everquest online bedoelt: die is al lang uit. Je kunt er nu zelfs prepaid kaarten voor kopen. Je moet namelijk voor het online spelen van deze game (net als bij FFXI) betalen. Erg jammer imho want ik denk dat zeer veel mensen de game hierdoor zullen laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Enkele games die binnenkort uitkomen met de releasedata (met dank aan dimension plus):

Destruction Derby Arena's 9/1/2004
Bombastic 16/1/2004
Mafia 30/1/2004
I-ninja 31/1/2004
Pitfall Harry 31/1/2004
Todd McFarlane's Evil Prophecy 31/1/2004
Sniper elite 31/1/2004
Arc the Lad: Twilight of the Spirtis 31/1/2004
Pilot Down 31/1/2004
Rogue Ops 6/2/2004
Legacy of Kain: Defiance 6/2/2004
Fallout: Brotherhood of Steel 6/2/2004
Sonic Heroes 6/2/2004
Carmen Sandiego 6/2/2004
Baldurs Gate Dark Alliance 2 6/2/2004
Castlevania: Lament of Innocence 13/2/2004
Nightshade (Kunoichi) 13/2/2004
X-Files: Resist or Serve 15/2/2004
Conan: The Dark Axe 16/2/2004
Kill.switch 20/2/2004
Final Fantasy X-2 20/2/2004
Zanzarah: Hidden Portal 20/2/2004
Rise to honor 27/2/2004
Puyo Pop 27/2/2004
Syphon filter: omega str 27/2/2004
Megaman X-7 27/2/2004
Teenage Mutant Ninja Turtles 27/2/2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4775

Heeft iemand ervaring met de "Logic 3 Scart Cable with RGB/AV Switch"?
Is deze even goed als de Ultimate Scart Cable van Blaze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:39

Wom

Die preview versie van GT4 komt dus niet in de PAL regio uit als ik het goed begrijp ?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 09:16

SD5k

>4&X

Megaman X-7?! geweldig, ik wist niet dat die voor de PS2 uitkomt, daar ben ik heel erg blij mee aangezien ik vanochtend een PS2 met Eye Toy PLAY, Final Fantasy X en Unlimited Saga heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47
Ja, kheb ook wel een beetje zin in Megaman.
Vroegah vond ik dat wel een leuke game, moet maar kijken of dit wat wordt, want op het moment zijn er zoveel games die gespeeld moeten worden :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wat zeker ook trouwens in de SP thuishoort is de HD van Sony :) voor de PS2

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 31-12-2003 10:34 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20546

Ik heb Megaman7 (import) gespeeld en vond er eigenlijk geen zak aan. Ik ben sowieso geen echte fan van Megaman, maar deze vond ik ronduit slecht.

Graphics vond ik matig en ik merkte al snel wat foutjes op...
Hier een review van IGN.COM:
http://ps2.ign.com/articles/454/454630p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
tranztaz schreef op 31 december 2003 @ 10:34:
Wat zeker ook trouwens in de SP thuishoort is de HD van Sony :) voor de PS2
Die is naar mijn weten nog helemaal niet uit. Anders heb ik graag linkjes etc.

Is er trouwens iemand die weet wat FFX-2 gaat kosten? Ik vind de 79 euro voor de import versie wel heel erg duur namelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 31-12-2003 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
Bor_de_Wollef schreef op 31 december 2003 @ 11:43:
[...]

Die is naar mijn weten nog helemaal niet uit. Anders heb ik graag linkjes etc.

Is er trouwens iemand die weet wat FFX-2 gaat kosten? Ik vind de 79 euro voor de import versie wel heel erg duur namelijk.
79 euro? Ik weet niet waar jij je imports vandaan haalt, maar ik had de Amerikaanse versie van FFX-2 in huis voor maar € 47,50, inclusief verzendkosten. Gewoon door zelf te importeren uit Amerika m.b.v. een creditcard. Je bent dan zelfs vele malen goedkoper uit dan wanneer je hier een Europees spel in de winkel koopt.

En als antwoord op je vraag, ik denk niet dat FFX-2 duurder zal worden dan normale PS2 spellen. Ga dus maar uit van zo'n 60 euro :|

[ Voor 11% gewijzigd door Devil N op 31-12-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Devil N schreef op 31 december 2003 @ 12:37:
[...]

79 euro? Ik weet niet waar jij je imports vandaan haalt, maar ik had de Amerikaanse versie van FFX-2 in huis voor maar € 47,50, inclusief verzendkosten. Gewoon door zelf te importeren uit Amerika m.b.v. een creditcard. Je bent dan zelfs vele malen goedkoper uit dan wanneer je hier een Europees spel in de winkel koopt.

En als antwoord op je vraag, ik denk niet dat FFX-2 duurder zal worden dan normale PS2 spellen. Ga dus maar uit van zo'n 60 euro :|
Bij welke online shop heb jij besteld dan? 79 euro kost ie import bij dimension plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Laatst online: 08-04 13:49
AudiRS4 schreef op 30 december 2003 @ 22:06:
Die preview versie van GT4 komt dus niet in de PAL regio uit als ik het goed begrijp ?
Helaas niet nee. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat ie wel erg goed is. Bedankt he Sony!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Bor_de_Wollef schreef op 31 december 2003 @ 14:16:
[...]

Bij welke online shop heb jij besteld dan? 79 euro kost ie import bij dimension plus.
Zoals ik al zei: ik importeer zelf m'n spellen uit het buitenland. Dan betaal je niet nog eens extra voor de winstmarge die winkels zoals Dimension Plus rekenen voor import games. Ik heb al enkele keren met succes games en accessoires besteld bij de volgende shops:
www.dvdboxoffice.com (Canada)
www.therage.com (VS)
www.lik-sang.com (Hong-Kong)

Bij DVDBoxOffice betaal je helemaal geen(!) verzendkosten voor games en DVD's en bij Lik Sang hoef je geen verzendkosten te betalen voor normale games (wel voor budget games en accessoires).
De verzendkosten die overblijven vallen ook best mee, als je nagaat dat je pakketje de halve wereld rond gaat. Bij The Rage betaal je rond de 11 dollar verzendkosten, en bij Lik-Sang hangt het af van de hoeveelheid spul die je bestelt (begint over het algemeen bij de 6 dollar). En met de nogal lage koers van de dollar tegenwoordig ben je al helemaal weinig geld kwijt.
Meestal heb je je pakketje binnen twee weken binnen, wat naar mijn mening heel redelijk is.

Het enige risico dat je loopt is dat je pakketje wordt opgepikt door de douane hier op Schiphol. In dat geval duurt 't een aantal weken langer voordat je bestelling binnen is, en dan moet je er ook nog eens BTW over gaan betalen.
Gelukkig gebeurt dat bijna nooit, ik heb al iets van 7 keer iets uit het buitenland besteld, en slechts 1 keer is het me overkomen dat m'n pakket bij de douane is opgepikt. En op zich was dat niet zo verwonderlijk, want d'r zaten een aantal rare spullen tussen.
Als je gewoon een game in een DVD doosje bestelt, dan wordt daar verder geen aandacht aan geschonken. En dan ben je echt heerlijk goedkoop uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30036

Voor kerst SSX3 gekregen; Heerlijke game is dat :)
Superveel vrijheid, gewoon heerlijk door de sneeuw ploegen (en faceplants oefenen :o ). Zonet Peak 3 vrijgespeeld, Peak 1 completed. Peak 2 moet ik nog véél medals halen, en peak 1 moet ik nog wat gouden plakken halen. Supergame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
SSX3 is zeker heel erg goed.....

Jammer dat GT4 preview hier niet uitkomt...ben er toch wel benieuwd naar...hopelijk is het gevoel van snelheid wat verbeterd......als ik uit alle delen zou moeten kiezen ga ik ondanks de graphics nog steeds voor deel 1 :), dus hopelijk kan deze de hype waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
ik heb sinds kort ook een ps2. en ik heb een 100hz breedbeeld.

nu wil ik het beeld mooier maken. het zit nu gewoon met een gele tulipstekker aangesloten.

nu zag ik in de openingspost iets over een rgb kabel. met een link.
daar zag ik ook een kabel met svhs aansluiting, en dat dat het beste was.

heeft iemand daar ervaring mee?, is het echt het mooiste?
want ik wil liever geen scart aansluiting. want die zijn bijde al bezet. dus svhs zou ideaal zijn.

alvast bedankt.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Ik had meer verwacht van Castlevania .... ik denk dat veel van dat type games te rap gemaakt worden. Devil May Cry 1 niveau is moeilijl te halen, ikzelf vond tot nu toe alleen Rygar echt de moeite waard, en Devil may Cry 2, alhoewel niet het niveau van 1, wel erg lekker spelletje. Misschien moeten ze toch wat meer platform stukjes toevoegen aan dit soort games en boeiende puzzels misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
_MB_ schreef op 31 december 2003 @ 16:30:
ik heb sinds kort ook een ps2. en ik heb een 100hz breedbeeld.

nu wil ik het beeld mooier maken. het zit nu gewoon met een gele tulipstekker aangesloten.

nu zag ik in de openingspost iets over een rgb kabel. met een link.
daar zag ik ook een kabel met svhs aansluiting, en dat dat het beste was.

heeft iemand daar ervaring mee?, is het echt het mooiste?
want ik wil liever geen scart aansluiting. want die zijn bijde al bezet. dus svhs zou ideaal zijn.

alvast bedankt.
RGB geeft de best mogelijke beeldkwaliteit. Het beeldsignaal hoeft dan niet geconverteerd te worden (immers, zowel de GPU van de PS2 als de beeldbuis van je TV werken met RGB), en ieder afzonderlijk signaal wordt apart over z'n eigen draadje naar de TV getransporteerd, wat signaalverlies tegengaat.

S-Video is daarna de beste optie. Ook bij S-Video gaan alle signalen afzonderlijk door de draad, maar omdat S-Video met een Chrominance en Luminance signaal werkt, moet het beeld wel een aantal keer omgezet worden (van RGB en terug naar RGB), wat de kleuren wat minder helder maakt.
Maar als je dat laatste niet zo'n probleem vindt, dan is S-Video een goede keuze. Het beeld is in ieder geval scherp, wat je niet van Composite (dat gele tulpstekkertje) kunt zeggen.

Ik heb trouwens nog een paar foto's van m'n TV waarin je het verschil tussen Composite en RGB kunt zien:

Composite:
Afbeeldingslocatie: http://nlp.phreakers.net/images/composite.jpg

RGB:
Afbeeldingslocatie: http://nlp.phreakers.net/images/rgb.jpg

Het kwaliteitsverschil tussen die twee plaatjes spreekt voor zich, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
ja dat maakt wel aardig wat verschil.

ik ga dan wel ff zo'n svhs kabeltje bestellen.
want dan kan ik gewoon me scarts blijven gebruiken.

en dan nog ff een mooie optical kabel voor me surround systeem.

tnx voor de reaties.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41239

Kan iemand hier met ervaring bevestigen of het mogelijk is met een gechipte ps2 online een origineel spel te spelen? Ik hoorde via via dat iemand dat dus wel was gelukt. Nu weet ik dus niet of ik een netwerkadapter moet kopen want nu ik de topicstart lees weet niet zeker of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Anoniem: 41239 schreef op 31 december 2003 @ 17:17:
Kan iemand hier met ervaring bevestigen of het mogelijk is met een gechipte ps2 online een origineel spel te spelen? Ik hoorde via via dat iemand dat dus wel was gelukt. Nu weet ik dus niet of ik een netwerkadapter moet kopen want nu ik de topicstart lees weet niet zeker of het lukt.
Normaal gesproken kan dat niet, maar d'r zijn een aantal chips die je kunt uitschakelen door een knop op de controller ingedrukt te houden tijdens het booten, zodat ze niet gedetecteerd kunnen worden. Ik weet dat in ieder geval de DMS3 dat kan, maar om de een of andere reden zie je die chip hier vrijwel niet.
En als je zelf een beetje goed bent in knutselen met electronica, dan kun je ook zelf een schakelaartje zetten op de voedingslijn van de chip. Als je dan online wilt spelen, schakel je 'm gewoon ff uit :)

Ik moet hier wel even bij zeggen dat ik hier geen ervaring mee heb. Mijn PS2 is ongechipt, en ik heb verder nog nooit een modchip in wat voor console dan ook gehad. Ik heb alleen wel flink wat gelezen op verschillende forums en whatnot, omdat ik nou eenmaal wel geinteresseerd ben in klooien met PS2's :)

[ Voor 16% gewijzigd door Devil N op 31-12-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4775 schreef op 30 december 2003 @ 22:02:
Heeft iemand ervaring met de "Logic 3 Scart Cable with RGB/AV Switch"?
Is deze even goed als de Ultimate Scart Cable van Blaze?
Dank bij voorbaat. :)

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 4775 op 31-12-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
nog een vraagje:

ik heb volgens mij een ongechipte ps2, maar ik kan wel gekopieeerde dvd afspelen.
dat is dan op een dvd+rw.

hoe kan dat? of kunnen alle ps2's dat? ps2 code is volgens de software 39004 ofzo.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47
Alleen de nieuwere versies kunnen kopie's afspelen
Die van mij iig niet dat is nummer:30004

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 22:02
Welke dvd recordable is beter voor games (en de laser): de dvd-r of dvd+r :?
Ik heb nog nooit dvd+r gehad of gebruikt. Wel heb ik een paar spellen op dvd-r staan en die werken perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MyNameIs schreef op 01 januari 2004 @ 22:01:
Ik heb nog nooit dvd+r gehad of gebruikt. Wel heb ik een paar spellen op dvd-r staan en die werken perfect :)
Veel PS2's lezen zowiezo geen +R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
MyNameIs schreef op 01 januari 2004 @ 22:01:
Sony is een voorstander van de DVD-R standaard, dus logischerwijs is de PS2 in eerste instantie ontworpen om DVD-R's te kunnen afspelen. Alleen nieuwere PS2's (vanaf V8 geloof ik) kunnen ook DVD+R's afspelen.

Overigens schijnen Ritek G03 en G04 DVD-R's de beste schijfjes te zijn voor de PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 12:50

bAdmuTs

mAzE

Freezer schreef op 01 januari 2004 @ 13:44:
Alleen de nieuwere versies kunnen kopie's afspelen
Die van mij iig niet dat is nummer:30004
En ik heb ook een 30004 en ik kan wel gekopieerde dvd's afspelen :D, heb alleen bij een enkeling dat ie het niet doet (en dat is volgens mij +r).

[ Voor 9% gewijzigd door bAdmuTs op 01-01-2004 22:54 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Heu, dit is weird. Ik had een tijdje geleden al iets gelezen van iemand die beweerde dat dat DVD+/-R ondersteuning verhaal van de PS2 onzin was, dat z'n oudere PS2 ook prima DVD+R's afspeelt.

Nou prop ik als proef op de som eens een gekopieerde DVD film op DVD+R in m'n tweeenhalf jaar oude V3 PS2. Nogal een long shot, als je 't mij vraagt. Maar tot mijn grote verbazing start de PS2 'm gewoon meteen op. Geen trucjes nodig, geen gezeik met rode schermen of wat dan ook, hij speelt 'm gewoon direct af.

Ik zal zo eens een DVD+R backup van een van m'n originele PS2 games proberen te booten. Dit is wel interessant... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 12:50

bAdmuTs

mAzE

Devil N schreef op 01 januari 2004 @ 23:04:
Heu, dit is weird. Ik had een tijdje geleden al iets gelezen van iemand die beweerde dat dat DVD+/-R ondersteuning verhaal van de PS2 onzin was, dat z'n oudere PS2 ook prima DVD+R's afspeelt.

Nou prop ik als proef op de som eens een gekopieerde DVD film op DVD+R in m'n tweeenhalf jaar oude V3 PS2. Nogal een long shot, als je 't mij vraagt. Maar tot mijn grote verbazing start de PS2 'm gewoon meteen op. Geen trucjes nodig, geen gezeik met rode schermen of wat dan ook, hij speelt 'm gewoon direct af.

Ik zal zo eens een DVD+R backup van een van m'n originele PS2 games proberen te booten. Dit is wel interessant... :)
Heb ik ook geprobeerd en dat deed ie dus weer net niet bij mij :X

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Oude PS2's spelen geen dvd+r. Wellicht hangt het van de dvd driver af die o.a. wordt geupdate door de ps2 remote control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Bor_de_Wollef schreef op 01 januari 2004 @ 23:35:
Oude PS2's spelen geen dvd+r. Wellicht hangt het van de dvd driver af die o.a. wordt geupdate door de ps2 remote control.
Nou, dat is dus toch niet waar. Ik heb net een kopietje gemaakt van FFX PAL op een Verbatim DVD+R, en m'n V3 PS2 speelt 'm vlekkeloos af als ik 'm boot met de knifetrick. En ik heb nooit m'n DVD drivers geupdate, sterker nog, ik heb die hele remote control niet eens.

Misschien dat 't varieert per PS2. Zeker toen de PS2 nog nieuw was, kon het zijn dat de ene iets beter werkende onderdelen heeft dan de ander. Met processoren is dat ook zo, ze worden allemaal op dezelfde manier gemaakt, maar toch doet de ene het wel en de ander het niet. En naarmate de tijd (en techniek) vordert worden de yields langzamerhand hoger.

[ Voor 4% gewijzigd door Devil N op 01-01-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Devil N schreef op 01 januari 2004 @ 23:40:
[...]

Nou, dat is dus toch niet waar. Ik heb net een kopietje gemaakt van FFX PAL op een Verbatim DVD+R, en m'n V3 PS2 speelt 'm vlekkeloos af als ik 'm boot met de knifetrick. En ik heb nooit m'n DVD drivers geupdate, sterker nog, ik heb die hele remote control niet eens.

Misschien dat 't varieert per PS2. Zeker toen de PS2 nog nieuw was, kon het zijn dat de ene iets beter werkende onderdelen heeft dan de ander. Met processoren is dat ook zo, ze worden allemaal op dezelfde manier gemaakt, maar toch doet de ene het wel en de ander het niet. En naarmate de tijd (en techniek) vordert worden de yields langzamerhand hoger.
Ik kan zelf wel dvd+r spelen maar ben zowat de enige die ik ken die dat kan. Om een +r te kunnen lezen is volgens mij een nieuwere versie firmware nodig of een nieuwe driver. Ook kan het afhangen van de versie modchip die je eventueel in de PS2 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 22:02
Devil N schreef op 01 januari 2004 @ 22:36:
[...]

Overigens schijnen Ritek G03 en G04 DVD-R's de beste schijfjes te zijn voor de PS2.
Waar kan je deze halen :?
Het is maar dat je het zegt, maar anders had ik MAM-E dvd-r's gekocht. Hoe zijn de ervaringen met deze dvd-r's :?
Btw, degene die mijn PS2 omgebouwd had verkocht ze ook, maar ze waren mij een beetje te prijzig: 65eur voor 25 :|

[ Voor 4% gewijzigd door MyNameIs op 01-01-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Bor_de_Wollef schreef op 01 januari 2004 @ 23:43:
[...]

Ik kan zelf wel dvd+r spelen maar ben zowat de enige die ik ken die dat kan. Om een +r te kunnen lezen is volgens mij een nieuwere versie firmware nodig of een nieuwe driver. Ook kan het afhangen van de versie modchip die je eventueel in de PS2 hebt.
Even voor de duidelijkheid:

- Ik heb mijn PS2 twee en een half jaar geleden gekocht.
- Het is zeker weten een V3. Dat heb ik al meerdere keren gecheckt.
- Ik heb er geen modchip in zitten. M'n PS2 is zelfs nog nooit open geweest. De garantiezegel is dus nog steeds intact. Ik heb weliswaar geen garantie meer, maar toch :P
- Ik heb nooit iets van firmware of drivers geupdate.
- Ik boot mijn imports met behulp van de knifetrick. Dat is hetzelfde als de Slide Card, maar dan met een eigengemaakt slide tooltje :)

Oftewel: Mijn PS2 is dan wel oud, maar verder nog helemaal maagdelijk. Alleen het frontje van de CD lade is eraf, voor de knifetrick. Maar dat verandert helemaal niks aan het functioneren van de PS2.

En toch speelt hij DVD+R's af... :)
MyNameIs schreef op 01 januari 2004 @ 23:47:
[...]

Waar kan je deze halen :?
Het is maar dat je het zegt, maar anders had ik MAM-E dvd-r's gekocht. Hoe zijn de ervaringen met deze dvd-r's :?
Btw, degene die mijn PS2 omgebouwd had verkocht ze ook, maar ze waren mij een beetje te prijzig: 65eur voor 25 :|
Ritek G03/G04 is de naam van de datalaag (de dye) van de DVD. Die DVD's worden onder verschillende merknamen verkocht. Je kunt het type dye checken aan de hand van de media code op de DVD. Sommige winkels vermelden welke media code hun DVD's hebben. Ik heb een tijdje geleden een spindeltje 2x Datasafe Media DVD-R gekocht bij CDRwinkel.com, die hebben een Ritek G03 dye.

[ Voor 31% gewijzigd door Devil N op 02-01-2004 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Devil N schreef op 01 januari 2004 @ 23:53:
[...]

Even voor de duidelijkheid:

Oftewel: Mijn PS2 is dan wel oud, maar verder nog helemaal maagdelijk. Alleen het frontje van de CD lade is eraf, voor de knifetrick. Maar dat verandert helemaal niks aan het functioneren van de PS2.

En toch speelt hij DVD+R's af... :)
Dan heb je geluk denk ik. Zoals ik al zei ben ik vrijwel de enige die +r op zijn ps2 kan afspelen uit mijn ps2-vriendenkring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb geen problemen met de kwalitatief betere (lees: duurdere) dvd+r's. Alsook dvd-r. dvd+ of -rw heb ik nog niet geprobeerd. SCPH-50004.

Memorex dvd+r & Fujifilm dvd-r gaat prima hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 02:22

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Devil N schreef op 31 december 2003 @ 17:04:
[...]

RGB geeft de best mogelijke beeldkwaliteit. Het beeldsignaal hoeft dan niet geconverteerd te worden (immers, zowel de GPU van de PS2 als de beeldbuis van je TV werken met RGB), en ieder afzonderlijk signaal wordt apart over z'n eigen draadje naar de TV getransporteerd, wat signaalverlies tegengaat.

S-Video is daarna de beste optie. Ook bij S-Video gaan alle signalen afzonderlijk door de draad, maar omdat S-Video met een Chrominance en Luminance signaal werkt, moet het beeld wel een aantal keer omgezet worden (van RGB en terug naar RGB), wat de kleuren wat minder helder maakt.
Maar als je dat laatste niet zo'n probleem vindt, dan is S-Video een goede keuze. Het beeld is in ieder geval scherp, wat je niet van Composite (dat gele tulpstekkertje) kunt zeggen.

Ik heb trouwens nog een paar foto's van m'n TV waarin je het verschil tussen Composite en RGB kunt zien:

Composite:
[afbeelding]

RGB:
[afbeelding]

Het kwaliteitsverschil tussen die twee plaatjes spreekt voor zich, lijkt me.
toon volledige bericht
Waarom zie ik kruisjes ik was wel benieuwd of het wat uitmaakt ik wil ook beter beeld :)

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

en hoe was het ook alweer kon je nou aan die netwerk adaptor een harde schijf hangen?
en wat kun je dan doen met die hardeschijf?

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
sjorsfeenema schreef op 02 januari 2004 @ 16:12:
en hoe was het ook alweer kon je nou aan die netwerk adaptor een harde schijf hangen?
De netwerkadapter en harddisk hebben niets met elkaar te maken. In de PS2 aan de achterkant (het slot waar ook de nic in gaat) is ruimte voor een harddisk. Deze is echter op dit moment niet leverbaar in Europa. Er zijn mensen met een modchip die er een willekeurige hd in kunnen stoppen maar hierover hoor ik wisselelende verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
sjorsfeenema schreef op 02 januari 2004 @ 15:14:
[...]

Waarom zie ik kruisjes ik was wel benieuwd of het wat uitmaakt ik wil ook beter beeld :)
Server = down ;(
Kan ik verder ook niet veel aan doen. Gewoon wachten maar :/
sjorsfeenema schreef op 02 januari 2004 @ 16:12:
Bor_de_Wollef schreef op 02 januari 2004 @ 17:42:
[...]

De netwerkadapter en harddisk hebben niets met elkaar te maken. In de PS2 aan de achterkant (het slot waar ook de nic in gaat) is ruimte voor een harddisk. Deze is echter op dit moment niet leverbaar in Europa. Er zijn mensen met een modchip die er een willekeurige hd in kunnen stoppen maar hierover hoor ik wisselelende verhalen.
Op de achterkant van de netwerk adapter (of voorkant, 't is maar hoe je d'r tegenaan kijkt :P) zit een IDE aansluiting met voeding, precies zoals je die in een standaard PC tegenkomt. De meeste HD's van tegenwoordig passen daar gewoon op, en de PS2 detecteert 'm ook (mits je de jumper op master hebt gezet). Je kunt 'm zelfs met een progje van Sony (via de minder legale wegen te krijgen) partitioneren en formatteren in het PS2 bestandsformaat. Ik heb dat zelf ook eens geprobeerd met een 40 GB IBM 120GXP, en 't werkte.

Het enige probleem is alleen dat je er verder niet veel mee kunt. D'r zijn sowieso maar weinig spellen die de HD uberhaupt ondersteunen (eigenlijk alleen maar in Japan), en bovendien accepteren ze alleen maar officiele Sony PS2 HD's. Dat laatste is overigens wel te omzeilen, door de HDD driver van het spel (ATAD.IRX) te patchen.
Ik heb verder geen native Japanse spellen, het enige NTSC-J spel dat ik heb is Final Fantasy X International, maar dat is de Aziatische versie, en daarbij is de HD ondersteuning uit de main executable gehaald. Ik heb dus verder niks met die HD in m'n PS2 kunnen doen, vandaar dat ie gewoon maar weer lekker in m'n PC zit.

Overigens zijn er wel een hoop games die de HDD driver (ATAD.IRX) nog steeds op de CD hebben staan, ook hier in Europa (Virtua Fighter 4 bijvoorbeeld), maar in zo goed als alle gevallen wordt die driver in de niet-Japanse versies niet gebruikt door de main executable. Alleen de US versie van Socom 2 schijnt HD ondersteuning te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat ik hoorde is dat het DNAS systeem een non sony HD er zo uit pikt.

Ik was verder inderdaad even vergeten dat de IDE aansluiting op de nic zit en niet in de PS2 zelf.

Overigens is dat tooltje waar Devil N het over heeft volgens mij niet van Sony maar van de makers van de drm3 chip.

[ Voor 62% gewijzigd door Bor op 02-01-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

dat bedoelde ik dus met die netwerk aansluiting en die hardeschijf maar ik weet nu in iedergeval dat ik er dan toch niks aan heb.
Ik dacht, lekker mijn savegames op die hdd te kunnen klappen maar dat word dus gewoon nog een mem-kaart kopen :(

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik denk dat er "straks" wel een mogelijkheid komt om de save games op de hd op te slaan. Ik vrees wel dat dat alleen met nieuwe games mogelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wie weet er nog leuke projecten voor de PS2 zoals bv snes-station; de Super nintendo emulator voor de PS2 en reality media player (waarvan helaas de development gestopt is). Ik wil eens wat meer gaan experimenteren met mijn PS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

www.zophar.net is een leuke link met emu-projectjes voor op de PS2.

Heb ik trouwens even een vraagje... Kan je nu je ps2 'firmware' upgraden of heeft dat alleen te maken met die modchipjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
En we hebben een nieuwe startpost :) Ik ben hiervoor nog op zoek naar info over de harddisk en foto's / plaatjes hiervan.

Ik zie dat de banner de helft van de tijd niet werkt door een brakke picserver. Als iemand een klein beetje webspace over heeft waar de banner kan staan (jpg) dan hoor ik het graag.

[ Voor 45% gewijzigd door Bor op 06-01-2004 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Bor_de_Wollef schreef op 06 januari 2004 @ 08:55:
Wie weet er nog leuke projecten voor de PS2 zoals bv snes-station; de Super nintendo emulator voor de PS2 en reality media player (waarvan helaas de development gestopt is). Ik wil eens wat meer gaan experimenteren met mijn PS2.
PGEN, een bijna perfect werkende Megadrive/Genesis emulator voor de PS2. Ik heb er al vele uurtjes plezier aan beleefd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor_de_Wollef schreef op 06 januari 2004 @ 10:45:
En we hebben een nieuwe startpost :) Ik ben hiervoor nog op zoek naar info over de harddisk en foto's / plaatjes hiervan.

Ik zie dat de banner de helft van de tijd niet werkt door een brakke picserver. Als iemand een klein beetje webspace over heeft waar de banner kan staan (jpg) dan hoor ik het graag.
mail maar ff naar: tranztaz@home.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb de startpost nog even aangepast en uitgebreid met de screenshots van Devil N (als hij dat goed vind tenminste, ik kon geen mail adres vinden zo snel).

Zelf ben ik wat aan het experimenteren met snes-station, een super nintendo emulator voor de PS2. Erg leuk om die oude (maar steengoede) games van de Snes weer te spelen.

offtopic:
tranztaz: mail onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Bor_de_Wollef schreef op 06 januari 2004 @ 15:44:
Ik heb de startpost nog even aangepast en uitgebreid met de screenshots van Devil N (als hij dat goed vind tenminste, ik kon geen mail adres vinden zo snel).
Geen bezwaar tegen hoor. En dat je ze vanaf picserver linkt is ook wel netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor_de_Wollef schreef op 06 januari 2004 @ 15:44:

Zelf ben ik wat aan het experimenteren met snes-station, een super nintendo emulator voor de PS2. Erg leuk om die oude (maar steengoede) games van de Snes weer te spelen.

offtopic:
tranztaz: mail onderweg
Goeie openingspost!

SNES-Station heb ik ook al mee ge-experimenteerd, maar het loopt nog niet op volle snelheid. En zeker niet een spel als Super Mario Kart. Hopelijk duurt het niet lang meer voordat het op full speed draait!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Ik las net dat er iemand een infrarood poort op z'n ps2 heeft? (kan alleen de bron niet meer vinden)
maar als dat zo is wat kunnnen we met die infraroodpoort?

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Bor_de_Wollef schreef op 06 januari 2004 @ 08:55:
Xbox bedienen met universele philips afstandsbediening ? dat is dat topic waar ie het er over heeft...

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 06:52
SNES-Station 2 is ook al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Grappig... Div/X afspelen op je PS2. Dat is nog eens leuk :) Alhoewel ik eerst dacht, dat dat ding daar te traag voor is :P. Ik heb even gezocht: http://ntsrv2000.educ.ual...xamples/m_ho/ps2vspc.html

Evengoed heb ik een vraag: Hoe kan je nou precies een emulator starten op een ps2? Moet dat via een cd op de memorycard gezet worden? Ik snap het niet helemaal. Is zo'n memory-usb converter nodig? Dat je via de PC het op de geheugenkaart zet van de ps2?

Ik heb de link al gegeven: http://www.zophar.net/consoles/ps2.html, alleen dus niet erg up-to-date, aangezien er gerept wordt over een snes-station 2... Hmmm

[ Voor 16% gewijzigd door SkyStreaker op 07-01-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Je kan de emulator op een CD-branden met de ROMS.
Of je kan dus een HD in je PS2 zetten en op die manier de roms laden.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Okee dan! :)

Wat in vredesnaam is trouwens cdgenps2? Ik snap niet wanneer je die nodig zou hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjorsfeenema schreef op 07 januari 2004 @ 03:39:
Ik las net dat er iemand een infrarood poort op z'n ps2 heeft? (kan alleen de bron niet meer vinden)
maar als dat zo is wat kunnnen we met die infraroodpoort?
Ja, op de nieuwste Ps2's zitten die. Vanaf V9. Je kan daar een afstandsbediening voor kopen voor je filmpjes. Het voordeel is nu dat de receiver geen controllerplek inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tranztaz schreef op 07 januari 2004 @ 12:00:
Okee dan! :)

Wat in vredesnaam is trouwens cdgenps2? Ik snap niet wanneer je die nodig zou hebben...
Ik gebruik cdgenps2 wel eens. Ik gebruik PS2Reality regelmatig om DIVXjes te bekijken op mijn ps2. Met cdgenps2 kan je het programma en de DIVX op 1 cd zetten. Hoef je niet te swappen. Je kan dus met cdgenps2 iso'tjes (die je later brand) maken die geboot kunnen worden in een Ps2. Weet niet of je ps2 dan gemod moet zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 20546 op 07-01-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Door problemen met picserver heb ik de plaatjes uit de startpost verplaatst naar de webspace van tranztaz. Mijn dank hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
tranztaz schreef op 07 januari 2004 @ 11:13:
Evengoed heb ik een vraag: Hoe kan je nou precies een emulator starten op een ps2? Moet dat via een cd op de memorycard gezet worden? Ik snap het niet helemaal. Is zo'n memory-usb converter nodig? Dat je via de PC het op de geheugenkaart zet van de ps2?
Sommige emulators kunnen vanaf de memory card gelezen worden en/of ROMs laden vanaf een HD. De laatste versie van PGEN bijvoorbeeld kan dat beide. Leuk als je het aan de praat krijgt, maar makkelijk is anders.

De meest eenvoudige methode is nog om gewoon de emulator + roms op een enkele CD te zetten, en die dan te booten met wat voor bootmethode je ook maar wilt gebruiken (modchip, slide card, fliptop, etc).
Je kunt zo'n emulator sowieso niet gebruiken als je niet de mogelijkheid hebt om CD-R's op je PS2 op te starten, want ook om een programma op de memory card te zetten of om een HDD te initialiseren moet je een gebrande CD kunnen opstarten.
Anoniem: 20546 schreef op 07 januari 2004 @ 14:11:
[...]

Ik gebruik cdgenps2 wel eens. Ik gebruik PS2Reality regelmatig om DIVXjes te bekijken op mijn ps2. Met cdgenps2 kan je het programma en de DIVX op 1 cd zetten. Hoef je niet te swappen. Je kan dus met cdgenps2 iso'tjes (die je later brand) maken die geboot kunnen worden in een Ps2. Weet niet of je ps2 dan gemod moet zijn...
CDGenPS2 is niet perse nodig om PS2 CD's te maken. Nero kan dat bijvoorbeeld in principe net zo goed. De enige voordelen van CDGenPS2 zijn dat ie ook de LBA's van de bestanden op de CD kan aanpassen, en dat je niet zoveel op technische details hoeft te letten. Als je met Nero een CD voor de PS2 wilt maken, kan dat gewoon op dezelfde manier als wanneer je een normale Data CD wilt maken, alleen moet je opletten dat je de CD wel in Mode 2/XA brandt, en dat Joliet niet aan staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Devil N op 07-01-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Heel interresant :) Gaat dit trouwens ook op voor dvd+/-r?

@ Sir_Mj. Ik heb ook een V9 - een scph-50004 wel te verstaan, maar geen IR op de mijne hoor... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Tot nu toe heb ik nog geen berichten gezien dat de huidige emulators op dvd willen werken. Ze starten meestal wel op maar kunnen vervolgens geen files lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tranztaz schreef op 07 januari 2004 @ 15:12:
Heel interresant :) Gaat dit trouwens ook op voor dvd+/-r?

@ Sir_Mj. Ik heb ook een V9 - een scph-50004 wel te verstaan, maar geen IR op de mijne hoor... :(
Ik heb ook v9 scph-50004 en ik heb WEL IR... Als je goed tussen je reset en powerbutton kijkt zie je het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor_de_Wollef schreef op 07 januari 2004 @ 15:21:
Tot nu toe heb ik nog geen berichten gezien dat de huidige emulators op dvd willen werken. Ze starten meestal wel op maar kunnen vervolgens geen files lezen.
Heheh, hoeveel Roms wil je op een DVD krijgen? Ik vind het al knap als je een cd volkrijgt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Anoniem: 20546 schreef op 07 januari 2004 @ 15:24:
[...]

Heheh, hoeveel Roms wil je op een DVD krijgen? Ik vind het al knap als je een cd volkrijgt!!!
Dat hangt er vanaf hoor. Er is ook een C64 emulator en dan heb je een cd echt zo vol hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 07 januari 2004 @ 15:36:
[...]

Dat hangt er vanaf hoor. Er is ook een C64 emulator en dan heb je een cd echt zo vol hoor!
Dan heb je uiteindelijk wel enkele honderden varianten van pacman op je schijf staan ;) Er zijn echt veel C64 games gemaakt, maar de meesten waren varianten op elkaar.

Ik ga binnenkort maar eens voor een ps2 (gratis bij een mobiel abo) en ga dan maar eens wat ps2 platformers kopen, jak2/ratchet&clank 2 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnnyv.nl schreef op 07 januari 2004 @ 15:45:
[...]

Dan heb je uiteindelijk wel enkele honderden varianten van pacman op je schijf staan ;) Er zijn echt veel C64 games gemaakt, maar de meesten waren varianten op elkaar.

Ik ga binnenkort maar eens voor een ps2 (gratis bij een mobiel abo) en ga dan maar eens wat ps2 platformers kopen, jak2/ratchet&clank 2 etc.
Ratchet & Clank 2 kan ik je zeker aanraden! Echt een superspelletje!! Zit nu al op 30 uur. Vind ik best veel voor een platformer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Anoniem: 20546 schreef op 07 januari 2004 @ 16:01:
[...]

Ratchet & Clank 2 kan ik je zeker aanraden! Echt een superspelletje!! Zit nu al op 30 uur. Vind ik best veel voor een platformer!
30 uur! Kijk, dat zijn nou nog es games waar je een tijd mee kan spelen! Helaas zijn veel van de nieuwe games kort, zoals bv prince of persia (alhoewel ik dat echt een heel goed spel vond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 07 januari 2004 @ 16:05:
[...]

30 uur! Kijk, dat zijn nou nog es games waar je een tijd mee kan spelen! Helaas zijn veel van de nieuwe games kort, zoals bv prince of persia (alhoewel ik dat echt een heel goed spel vond).
Platformers kunnen me over het algemeen altijd wel lang bezig houden :) Heb alleen nog geen ps2, wel een cube. Voor de cube heb ik alle echt goede platformers al, maar ik wil meer >:) (* pagani platform gek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Anoniem: 20546 schreef op 07 januari 2004 @ 15:23:
[...]

Ik heb ook v9 scph-50004 en ik heb WEL IR... Als je goed tussen je reset en powerbutton kijkt zie je het wel...
Aha... De handleiding sprak er namelijk geen woord over... Heel erg fijn. Er zit idd een vaag 'verhogingetje' tussen de reset en powerknop...

30 uur is idd. lang voor een platformer, tegenwoordig is ook de speelduur een zeer critisch punt geworden. Daarom speel ik ook adventures en rpg's het meest. Waar voor je geld. En ja, ik wacht rustig totdat een bep. titel platinum wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Speciaal voor jullie heb ik de startpost nog weer aangepast en uitgebreid met wat info (en een foto) van de harddisk voor de PS2. Als iemand hier meer info over heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb eigenlijk intresse in die codebreaker (van gsccc.com) maar waar valt ie te krijgen. Onlineshops genoeg, maar ik heb geen CC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Codebreaker? Net zoiets als de action replay bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

tranztaz schreef op 07 januari 2004 @ 16:21:
[...]

Aha... De handleiding sprak er namelijk geen woord over... Heel erg fijn. Er zit idd een vaag 'verhogingetje' tussen de reset en powerknop...

30 uur is idd. lang voor een platformer, tegenwoordig is ook de speelduur een zeer critisch punt geworden. Daarom speel ik ook adventures en rpg's het meest. Waar voor je geld. En ja, ik wacht rustig totdat een bep. titel platinum wordt :)
kan je er niet ff een foto van maken? ben benieuwd of ik ook een nieuwe versie heb en hoe kan men dat zien dan?

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Aan de achterkant staat een sticker bij je on/off knop... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 07 januari 2004 @ 18:37:
Codebreaker? Net zoiets als de action replay bedoel je ?
Inderdaad, een cheat systeem als Action Replay. Volgens mij kun je dan veel beter voor de AR gaan. Dat is gewoon de standaard op dit gebied en is bij elke serieuze gameshop wel te vinden (zowiezo nedgame en dimensionplus hebben hem wel). Check de site van codejunkies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor_de_Wollef, check ff het stukje "PS2 en de wonderschone RGB-kabel". ;)
Voor de rest heb ik er niets op aan te merken. d:)b

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 4775 op 07-01-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

tranztaz schreef op 07 januari 2004 @ 19:41:
Aan de achterkant staat een sticker bij je on/off knop... :)
en daar staat bij mij : SCPH-50004
is dat de goeie?

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
sjorsfeenema schreef op 07 januari 2004 @ 21:38:
[...]

en daar staat bij mij : SCPH-50004
is dat de goeie?
Nog een makkelijke check: Heeft je PS2 een Firewire (iLINK) plug naast de USB poorten op de voorkant zitten? Zo nee, dan heeft je PS2 wel een IR poort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Anoniem: 4775 schreef op 07 januari 2004 @ 19:54:
Bor_de_Wollef, check ff het stukje "PS2 en de wonderschone RGB-kabel". ;)
Voor de rest heb ik er niets op aan te merken. [afbeelding]
Wat is daarmee? Als je bedoelt dat de tabellen over elkaar lopen van "rgb kabel" en "release dates" dan is dat al verholpen, thanks voor de tip. Als je dat niet bedoelt hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

wie kan er ff een plaatje posten van de andere kant van die netwerk aansluiting
dus de kant die je normaal niet ziet als ie aan is gesloten op de ps2...

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
sjorsfeenema schreef op 08 januari 2004 @ 04:58:
wie kan er ff een plaatje posten van de andere kant van die netwerk aansluiting
dus de kant die je normaal niet ziet als ie aan is gesloten op de ps2...
Afbeeldingslocatie: http://nlp.phreakers.net/images/ps2naback.jpg

Die connector links in het midden is een standaard Type III PCMCIA connector. Daarmee wordt de netwerk adapter verbonden met de PS2. En onderin zie je de IDE aansluiting voor de HDD, die moet je wel bekend voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Devil N schreef op 08 januari 2004 @ 12:50:
[...]

[afbeelding]

Die connector links in het midden is een standaard Type III PCMCIA connector. Daarmee wordt de netwerk adapter verbonden met de PS2. En onderin zie je de IDE aansluiting voor de HDD, die moet je wel bekend voorkomen :)
aha cool heb morgen ook zo'n netwerkadapter in huis :)

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Nog niet veel games hebben support hiervoor. Ik raad je aan om zowiezo een pakket te nemen waar er een game bij zit (intertoys heeft er wel een paar, dacht ik) dan ben je ook wat goedkoper uit :)

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 08-01-2004 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

dat wist ik maar ik wil het gebruiken voor:

Need for speed underground
SSX3
Tony hawk proskater 3

heeft iemand ervaring met een of meerdere van deze games online?
geef dan ff je mening...

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Laatst online: 08-04 13:49
nfsu is verrot door de pc cheaters
SSX3 is ook niet echt leuk on line vanwege het one on one systeem

Het wachten voor mij is op Gran Turismo 4 met serieuze on-line ranks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

offtopic:
Mag ik jullie even wijzen op een topic: [rml][ DVD] Hoe bepalen DVDR (+ of -) Mode 1 of 2 (XA)[/rml]. Hij gaat over ps2, maar hoort hier niet helemaal thuis. Het is van mij overigens, ik ben echt op zoek naar een antwoord, vandaar dat ik de link voorzichtigerwijs hierneer zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
sjorsfeenema schreef op 08 januari 2004 @ 17:19:
dat wist ik maar ik wil het gebruiken voor:

Need for speed underground
SSX3
Tony hawk proskater 3

heeft iemand ervaring met een of meerdere van deze games online?
geef dan ff je mening...
SSX 3 heb ik gespeeld maar ben er online niet kapot van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor_de_Wollef schreef op 08 januari 2004 @ 22:31:
[...]

SSX 3 heb ik gespeeld maar ben er online niet kapot van eigenlijk.
Ja, idd. Jammer... Maar voor het online gamen wacht ik echt op Final Fantasy XI. Heb ondertussen ook NFSU gekocht, maar eigenlijk niet zo heel veel gespeelt (Heheh: Ratchet & Clanket trok mijn aandacht!). Dus heb nog niet veel van die cheaters gemerkt. Wel fucking lame die lui!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat zijn hier de meningen over Jak 2? Ben er aan begonnen maar ik heb een beetje het gevoel dat ze ineens andere spellen willen zijn.....het is meer op ratchet & clank gaan lijken met het schieten....je moet veel te lange afstanden afleggen voordat je weer aan een level kan beginnen. Het is naar mijn gevoel geen platformer meer en dat vindt ik best jammer. Wel ziet het er verschrikkelijk goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Anoniem: 20546 schreef op 09 januari 2004 @ 06:32:
[...]

Ja, idd. Jammer... Maar voor het online gamen wacht ik echt op Final Fantasy XI. Heb ondertussen ook NFSU gekocht, maar eigenlijk niet zo heel veel gespeelt (Heheh: Ratchet & Clanket trok mijn aandacht!). Dus heb nog niet veel van die cheaters gemerkt. Wel fucking lame die lui!! :'(
Ik wachte ook op FF XI totdat ik doorkreeg hoeveel je per maand moet gaan betalen. Ik vrees dat er veel mensen zijn die deze game straks links laten liggen om deze regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Het gaat er bij mij bijv. om hoeveel ik moet betalen, je moet altijd en kan altijd alleen maar met betalen met een creditcard. Er moet daar toch echt eens een systeem voor komen hoor. Of een big-ass verandering... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

betalen? je kan toch gewoon je internet verbinding delen? of moet je een abbonement afsluiten om online te kunnen spelen?

die van hen is mooi....

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.