Het grote PS2 topic - Part III

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 8.215 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

ik zat erover te denken om zo'n hdloader te halen, maar kun je nou ook spellen die je "download" op die hdd zetten en dan spelen, of gaat het alleen met spellen van cd/dvd die dat ding inleest waar na je de cd niet meer nodig hebt?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amahusu schreef op 21 juli 2004 @ 13:51:
ik zat erover te denken om zo'n hdloader te halen, maar kun je nou ook spellen die je "download" op die hdd zetten en dan spelen
nee
of gaat het alleen met spellen van cd/dvd die dat ding inleest waar na je de cd niet meer nodig hebt?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Het installeren van eigen images zou inderdaad handig zijn voor het uitproberen van eigen software. Dat scheelt een stapel cd's op die manier. Kun je met de hdloader ook mp3 spelers etc vanaf hd laden? Leuke optie voor de PS2 Reality MP3 player.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Bor_de_Wollef schreef op 20 juli 2004 @ 22:27:
[...]

Rofl! _/-\o_ Zo zie je maar dat het nooit goed is van het slechtste uit te gaan. Waarom dacht ik gelijk aan 86% gedownload ? :P
Whehe... :D
* Creepy kan met een gerust hart zeggen dat al z'n PS2 games origineel zijn.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 24 originele spellen :7
En een zooi psx :)
Vriend van me heeft er zo 35 :D tel maar eens hoeveel geld dat is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 22:54:
Heb 24 originele spellen :7
En een zooi psx :)
Vriend van me heeft er zo 35 :D tel maar eens hoeveel geld dat is :D
* Creepy zit nu op een "schamele" eeeh... 10... 11... iets in die buurt.
offtopic:
Geen zin om naar beneden te lopen en de games te gaan tellen ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of ik dit vragen mag of niet maar goed,
je hebt dus hd loaders waar je een normale ide schijf aan kan hangen, kan je op die manier dan ook je games backuppen op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Waarom zou je games willen backuppen op de pc? Ik zie daar niet echt een voordeel van eigenlijk. Wat ik wel interessant vind is of de pc het formaat waarin de hd geformatteerd word kan lezen.

edit: hdloader aan de startpost toegevoegd.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 22-07-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 22 juli 2004 @ 10:41:
Waarom zou je games willen backuppen op de pc? Ik zie daar niet echt een voordeel van eigenlijk. Wat ik wel interessant vind is of de pc het formaat waarin de hd geformatteerd word kan lezen.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar het lijkt me sterk. Hij wordt in het speciale ps2 formaat geformateerd en ik ga het ook niet doen, voor hetzelfde geld gaat die kaduuk ;) Maar dat ik van die laadtijden af ben, ben ik heeeeel blij mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat als dat zou kunnen het ook de andere kant op zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

amahusu schreef op 21 juli 2004 @ 13:51:
ik zat erover te denken om zo'n hdloader te halen, maar kun je nou ook spellen die je "download" op die hdd zetten en dan spelen, of gaat het alleen met spellen van cd/dvd die dat ding inleest waar na je de cd niet meer nodig hebt?
Ik hoorde van een kennis dat er inmiddels een ftpserver is voor de ps2, je kan dan via die server spellen rechtstreeks op de ftp zetten (in theorie).
Ik weet echter niet of hdloader een spel als iso opslaat.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Bij het aansluiten van mijn ide hdd op de netwerkkaart vroeg hdloader of ik de hdd wilde formateren, volgens mij gebruikt ie dus een eigen formaat (iig geen ntfs).
Heb de hdd echter nog niet aan mijn pc gehangen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Lijkt me sterk dat het een ander formaat is, je kan een ps2 dvd toch ook gewoon lezen op een PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Hij maakt er een soort image van maar ik kan me goed voorstellen dat de hdloader software een eigen formaat gebruikt om namaak etc tegen te gaan.

edit:
tranztazz, ik ben jouw mailadres helaas kwijt. waar kan ik de graphics voor deel 4 heensturen?

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 22-07-2004 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Walkman schreef op 22 juli 2004 @ 15:34:
Lijkt me sterk dat het een ander formaat is, je kan een ps2 dvd toch ook gewoon lezen op een PC?
De HD Loader heeft een eigen indeling (filesystem). Net zoals dat Windows meerdere filesystems heeft (FAT, FAT32, NTFS). Net zoals dat je standaard geen Linux filesystem kan lezen op een Windows systeem. Windows weet niet hou hij dat Linux filesystem moet lezen. Van een PS2 filesystem weet Windows dat ook niet.

Er is een tooltje beschikbaar zodat je op je PC een HD kan formatteren voor gebruik in een PS2. Of die ook je PS2 hd kan uitlezen weet ik niet.

Voor DVD's en CD's is redelijk éénduidig afgesproken hoe bestanden erop worden gezet. Vandaar dat een PS2 DVD probleemloos is te lezen op een PC.

[ Voor 17% gewijzigd door Creepy op 22-07-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 22 juli 2004 @ 15:52:
[...]

De HD Loader heeft een eigen indeling (filesystem). Net zoals dat Windows meerdere filesystems heeft (FAT, FAT32, NTFS). Net zoals dat je standaard geen Linux filesystem kan lezen op een Windows systeem. Windows weet niet hou hij dat Linux filesystem moet lezen. Van een PS2 filesystem weet Windows dat ook niet.

Er is een tooltje beschikbaar zodat je op je PC een HD kan formatteren voor gebruik in een PS2. Of die ook je PS2 hd kan uitlezen weet ik niet.

Voor DVD's en CD's is redelijk éénduidig afgesproken hoe bestanden erop worden gezet. Vandaar dat een PS2 DVD probleemloos is te lezen op een PC.
is het met dat tooltje dan ook mogelijk om spellen die je download op een hd te zetten en dan die hd aan je ps2 te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 16:09:
[...]

is het met dat tooltje dan ook mogelijk om spellen die je download op een hd te zetten en dan die hd aan je ps2 te hangen?
Ik zeg net dat ik niet weet of je de HD met dat tooltje kan lezen. Waarom denk je dat ik dan wel zou weten of het mogelijk is om op de HD te schrijven?

Then again, zelfs als ik het zou weten had ik het je zelf uit laten zoeken. Heeft iets te maken met de GoT policy met betrekking tot warez e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:16

SkyStreaker

Move on up!

offtopic:
@ Bor, je hebt mail :D

Heeft iemand al enige ervaring opgedaan met de SEGA 16-bit emulator van Action Replay?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32

abeker

...

Er zijn wel tools om een HD geformatteerd met HDLoader te benaderen in windows, met ondersteuning voor het lezen/schrijven van iso's (of gewoon van CD/DVD) naar HD. Ideaal :) Tenminste, zolang het nog niet mogelijk is om iso's via het netwerk op de HD te zetten...

Trouwens, via m'n ps2 kon ik SSX niet op HD zetten door kleine beschadegingen/zwakke laser. Via m'n PC kon ik het echter perfect installeren :)

the less one forgets, the less one remembers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Zo dit topic zit alweer vol. Tijd voor Part IV! Hier niet meer posten svp (ik heb een slotje aangevraagd:

Bor_de_Wollef in "Het Grote PS2 Topic - Part IV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 09:24

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.