Het grote PS2 topic - Part III

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 8.149 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:32

SkyStreaker

Move on up!

Sommige games zoals dus NFSUG (niet NFSU, da's need for speed unleashed namelijk) behoeven dat niet. Ik heb het over EverQuest online en FFXI, daarvoor moet je weer betalen GROM...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Alleen de MMORPG's (oid) zijn betaald op dit moment. Everquest en FFXI zijn tot nu toe de betaalde games die ik ken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20546

Bor_de_Wollef schreef op 09 januari 2004 @ 10:37:
[...]

Ik wachte ook op FF XI totdat ik doorkreeg hoeveel je per maand moet gaan betalen. Ik vrees dat er veel mensen zijn die deze game straks links laten liggen om deze regen.
Ja is idd jammer, maar heb het er wel voor over... :)

Net intro'tje van FFX-2 bekeken... :9~ Daar komen weer leuke uurtjes aan. >:) Jammer dat ik vanavond op vakantie ga... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
FFXI ga ik zeker niet veel spelen. Het is een game die je niet echt uit kunt spelen en de maandelijkse kosten vind ik gewoon veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68410

Ik ben van plan om misschien een PS2 naast mijn gamecube te gaan zetten. Maar ik zit nog niet echt in het PS'wereltje. Ik denk dat ik de PS bij nedgame ga halen, maar ik zag dat bij de pakketten, waar ook een spel bij zit, er geen memory-card bijzit. Heb ik het mis, of moet ik die er ook nog bij aanschaffen?

En wat is nu de beste aanbieding volgens jullie? Zo'n pakket kopen, of een PS2 met een los spel erbij? En welke spellen móet ik in huis hebben, als PS2-bezitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 20:29
Anoniem: 68410 schreef op 11 januari 2004 @ 00:14:

En wat is nu de beste aanbieding volgens jullie? Zo'n pakket kopen, of een PS2 met een los spel erbij? En welke spellen móet ik in huis hebben, als PS2-bezitter?
Gewoon eentje op marktplaats zoeken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Er zit standaard geen memeory card bij de PS2 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Nee deze zit er niet standaard bij, alleen zag ik wel een nieuw pakket bij de mediamarkt, dat lekker compleet was, 1 ps2, 2 controllers, 1 mem card, en wat dvd's. Voor geloof ik € 230,- En ze hadden een Eye-toy groove pakket voor €199,- Viel ook nog wel mee!

Tevens ben ik zeer benieuwd naar I-Ninja! Lijkt me een erg leuk spel!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ga binnenkort voor een nieuw mobiel abo met gratis ps2, misschien ook iets voor jou :) (tenzij je een luxe telefoon wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb net Final Fantasy X-2 binnen gekregen. Jullie snappen dat ik nu niet veel tijd heb om een uitgebreide review te schrijven ;)

Snel even wat me opgevallen is:

- Graphics zijn soepeler en vaak mooier dan in FF-X.
- Yuna ruled
- Ik mis mijn victory muziek
- 3rd person view -> hoop dat dit de enige FF wordt hiermee, dit is echt een stap terug imho.

Ok, back to the game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Belangrijke vraag... Dus ook geen vage battlegraphics meer, waar je soms gewoon pijn in je kop van krijgt. Soms had je hele 'vage' gezichten en de rest scherp.

Andere vraag... FFX-2 is bijna puur meid meid meid... Maar geen Lulu meer... Stom eigenlijk. Wat vind jij ervan?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik mis Lulu ook inderdaad. Voor de rest is het full women wat ik aan de ene kant wel grappig vind voor een keer. Het moet dus niet elke keer zo zijn. Vage battlegraphics ben ik nog niet tegen gekomen, maar dat 3rd person gedoe zuigt echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
Bor_de_Wollef schreef op 12 januari 2004 @ 15:39:
Ik heb net Final Fantasy X-2 binnen gekregen. Jullie snappen dat ik nu niet veel tijd heb om een uitgebreide review te schrijven ;)

Snel even wat me opgevallen is:

- Graphics zijn soepeler en vaak mooier dan in FF-X.
- Yuna ruled
- Ik mis mijn victory muziek
- 3rd person view -> hoop dat dit de enige FF wordt hiermee, dit is echt een stap terug imho.

Ok, back to the game :)
Is dat de Europese versie, of een import? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Devil N schreef op 12 januari 2004 @ 22:16:
[...]

Is dat de Europese versie, of een import? :?
Import. De europese versie is nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Bor_de_Wollef schreef op 12 januari 2004 @ 22:26:
[...]

Import. De europese versie is nog niet uit.
Nee okee. Maar 't kon zijn dat je een reviewer was voor een gamesite ofzo, en daarom een vroege reviewversie had gekregen. Dat komt nog wel eens voor. Dus ik was even nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
tranztaz schreef op 12 januari 2004 @ 15:43:
Belangrijke vraag... Dus ook geen vage battlegraphics meer, waar je soms gewoon pijn in je kop van krijgt.
Yep, koppijn modes zit er ook nog in zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:37

DeX

Heeft iemand iets gehoord over wanneer de PSX in nederland te verkrijgen is? Aangezien het een PS2 bevat denk ik dat mijn vraag hier wel geplaatsd kan worden (toch).

Ik wacht er namelijk op!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Lulu zit wel in FFX-2 trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:39
Ja, als NPC toch?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

In een FMV met een .... Bijna gespoiled, maar echt niet playable. Maar Square-Enix kennende... Ik bedoel, met een aantal cheatcodes kon je ook Seymour in je party krijgen, in FFX :P

Al is er maar 1 battle met haar erin, dan zijn er altijd mogelijkheden :) :)

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 13-01-2004 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Lol!

Rikku: Um.. password?
Paine: Kick... its...ass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
DeX schreef op 13 januari 2004 @ 08:24:
Heeft iemand iets gehoord over wanneer de PSX in nederland te verkrijgen is? Aangezien het een PS2 bevat denk ik dat mijn vraag hier wel geplaatsd kan worden (toch).

Ik wacht er namelijk op!
:)
Er is op dit moment nog geen officiele releasedate bekent ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44875

Anoniem: 68410 schreef op 11 januari 2004 @ 00:14:
Ik ben van plan om misschien een PS2 naast mijn gamecube te gaan zetten. Maar ik zit nog niet echt in het PS'wereltje. Ik denk dat ik de PS bij nedgame ga halen, maar ik zag dat bij de pakketten, waar ook een spel bij zit, er geen memory-card bijzit. Heb ik het mis, of moet ik die er ook nog bij aanschaffen?

ik heb hier een splik splinter nieuwe ps2 ( gesealed ) met bon etc
je mag hem voor 130,- hebben :) > mailen naar job_delaport@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Van de vrachtwagen zeKer :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49
ik heb een probleem, een groot probleem. Ik wil mijn PS2 spellen backuppen, maar hij geeft het Playstation 2 logo niet weer. Ik heb vroeger altijd een backup laten maken door iemand anders. Dit waren Princo dvd-r's en deden (en doen nog steeds) het erg goed. Wat ik nu gebruik is MAM dvd-r. Ik heb een Plextor PX-708A. Ik brand op 4x. Wat ik alleen kan bedenken is: branden op 1x of zou dit niks uitmaken :? Op hoeveel speed branden jullie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Boot hij het spel op of geeft ALLEEN het logo niet?

Sommige spellen zullen dit dan namelijk niet weergeven als zij zijn geback-upped meende ik eens gelezen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MyNameIs schreef op 15 januari 2004 @ 21:24:
ik heb een probleem, een groot probleem. Ik wil mijn PS2 spellen backuppen, maar hij geeft het Playstation 2 logo niet weer. Ik heb vroeger altijd een backup laten maken door iemand anders. Dit waren Princo dvd-r's en deden (en doen nog steeds) het erg goed. Wat ik nu gebruik is MAM dvd-r. Ik heb een Plextor PX-708A. Ik brand op 4x. Wat ik alleen kan bedenken is: branden op 1x of zou dit niks uitmaken :? Op hoeveel speed branden jullie :?
Gewoon op 2 speed. Princo's zijn trouwens ongeveer wel de slechtste dvd-r-retjes die je kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 23:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En je weet ook dat er spellen zijn die kunnen detecteren dat ze op een niet originele PS2 draaien? En als tweede zijn er zat games die ook kunnen detecteren dat ze niet vanaf de originele DVD draaien.
Hier zijn echter patches voor, succes met zoeken :P

[ Voor 26% gewijzigd door Creepy op 16-01-2004 09:20 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Creepy schreef op 16 januari 2004 @ 09:19:
En je weet ook dat er spellen zijn die kunnen detecteren dat ze op een niet originele PS2 draaien? En als tweede zijn er zat games die ook kunnen detecteren dat ze niet vanaf de originele DVD draaien.
Kun je hiervan een voorbeeld noemen? Dit heb ik al vaak horen roepen maar volgens mij is dit totaal niet waar. De enige manier dat de ps2 kan detecteren dat het een backup is, is als je online wilt gaan met die backup en het DNAS systeem geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Alleen EA games detecteren of ze op de originele DVD draaien.

Overigens, gebruik eens Fujifilm of Memorex. Philips en Sony zijn ook goed, alleen daar betaal je weer helemaal een vermogen voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik kan je vertellen dat dat niet waar is aangezien ik verschillende ea games van mijn eigen gemaakt backup draai. Ik heb dus zelf de originelen. EA games kunnen dat alleen detecteren met heel oude chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Bor_de_Wollef schreef op 16 januari 2004 @ 09:51:
[...]

Kun je hiervan een voorbeeld noemen? Dit heb ik al vaak horen roepen maar volgens mij is dit totaal niet waar. De enige manier dat de ps2 kan detecteren dat het een backup is, is als je online wilt gaan met die backup en het DNAS systeem geactiveerd wordt.
PS1 games kunnen dit prima, en als je even zoekt zijn de patches hiervoor ook zo te vinden. Voorbeeld: Final Fantasy 7.

Ik garandeer je dat er PS2 games zin die dit ook kunnen. En als het DNAS systeem het kan, waarom kan een game dit dan niet zelf? De gemiddelde PC game kan ook detecteren of het vanaf de originele CD draait of niet, dus waarom denk je dat een PS2 game dit niet kan? Er zijn verschillende technieken om een CD te beveiligen tegen kopieren, denk je echt dat er voor een DVD geen mogelijkheden hiervoor zijn?

Ah, voorbeeld gevonden: Het spel "Dark Angel" heeft modchip detectie, tenzij je vindt dat de patches die ervoor op internet rondslingeren onzin zijn natuurlijk ;)

LEt op: ik zeg dus niet dat alle games dit kunnen, maar er zijn zeker games die dit WEL kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 16-01-2004 11:40 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Bor_de_Wollef schreef op 16 januari 2004 @ 11:38:
Ik heb dus zelf de originelen. EA games kunnen dat alleen detecteren met heel oude chips.
Dus je geeft nu zelf al toe dat het wel kan :)
De nieuwe games zullen detectie hebben voor nieuwere modchips, daarna komen er weer chips uit die deze detectie omzeilen, dan komen er weer nieuwere games die... etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Creepy schreef op 16 januari 2004 @ 11:42:
[...]

Dus je geeft nu zelf al toe dat het wel kan :)
De nieuwe games zullen detectie hebben voor nieuwere modchips, daarna komen er weer chips uit die deze detectie omzeilen, dan komen er weer nieuwere games die... etc. etc.
Inderdaad, met oude chips kan het maar de nieuwe weten dat tot nu toe allemaal te omzeilen. Wordt er een nieuwe versie van dit soort protecties gemaakt dan kun je de firmware upgraden bij sommige chips. FF 7 is op de psx overigens ook prima van backup te spelen, ook zonder patches etc.

Ik maak van voor mij belangrijke games altijd een backup voor eigen gebruik. De originele bewaar ik dan in de kast.

Tot nu toe heb ik heel veel mensen gehoord dat er zo veel games zijn die detecteren of ze van een backup draaien maar tot nu toe ben ik nog nooit iemand tegengekomen die er 1 kan aanwijzen die bv met een messiah 2 niet werkt en die chip is toch ook al behoorlijk oud. Het enige mechanisme wat het tot nu toe wel kan is DNAS zoals ik al eerder zei.

Tot nu toe zijn voor een beetje recente modchip die beveiligingen geen probleem. Op usenet las ik ook al berichten van mensen die de door jouw aangewezen Dark Angel gewoon zonder patch draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Bor_de_Wollef schreef op 16 januari 2004 @ 11:50:
[...]
Tot nu toe zijn voor een beetje recente modchip die beveiligingen geen probleem. Op usenet las ik ook al berichten van mensen die de door jouw aangewezen Dark Angel gewoon zonder patch draaien.
Dat zou goed kunnen, want dat spel heeft alleen detectie voor de NEO chip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49
Update: MAM dvd's op 1x gebrand. Werken niet. Echter heb ik ze wel 1x aan de praat gekregen, maar wel met veel keer resetten. Dat resetten is volgens mij gevaarlijk, omdat je dvdcontroller dan oververhit kan raken (wat bij mij dus gebeurd was). Dit wil ik niet nog een keer (heeft me in totaal 200eur gekost :/ ) en wil graag weten wat ik fout doe.
Wat betreft kopieerbeveiliging: als ze het 1keertje gedaan hebben, zou het daar toch niet aan liggen :?
Wat ik ook vreemd vind: waarom werken de slechtste dvd's (Princo) wel :?
Voor het geval jullie het nog niet wisten: ik heb het geprobeerd met Ratchet and Clank 2 en Prince of Persia: The Sands of Time op een PS2 met Messiah2 chip :)
offtopic:
ik weet niet of dit illegaal is, omdat dit toch vrij dichtbij modchips (illegaal) komt, maar het gaat natuurlijk ook over backups (legaal) en we hebben het hier niet over illegale links naar patches ofzo. Ik hoop dat de modjes me begrijpen en anders zeggen jullie ut maar he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoe zit het met vecht spelletjes (tekken enz) dat zijn de games die ik erg leuk vind om te spelen maar zijn er daar nog wat van te vinden?

edit:
hmmz in vervolg startpost maar es wat beter lezen staat directe link naar pricewatch 8)7 8)7 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Subz op 17-01-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
SoulCalibur 2 is echt een aanrader. Zelf houdt ik niet zo van beat em ups maar deze is echt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Inmiddels is de prijs van Final Fantasy X-2 ook bekend: € 59.99

Afbeeldingslocatie: http://www.dimensionplus.nl/ps2/boxes/361596.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.dimensionplus.nl/funware/boxes/02171.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 18-01-2004 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Na jaren van denial toch gister de stap maar gewaagd en een console gekocht: PS2 (n00bstarters-pakket ;)) Echt kick-ass :) Lang getwijfeld tussen XDoos en PS2, maar de grote berg oudere games voor de PS2 die ook erg goed zijn en veelal niet veel kosten gaven toch de doorslag. Bij Dixons den haag kwam ik Metal Gear Solid 2: substance tegen voor 29,90 (is special edition, ze hebben er nog 3 oid), uiteraard meegenomen, wellicht dat mensen er nog naar op zoek zijn voor wainâg :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
EfBe schreef op 18 januari 2004 @ 11:39:
Bij Dixons den haag kwam ik Metal Gear Solid 2: substance tegen voor 29,90 (is special edition, ze hebben er nog 3 oid), uiteraard meegenomen, wellicht dat mensen er nog naar op zoek zijn voor wainâg :)
Gefeliciteerd met de aankoop :)

Die metal gear solid substance ligt volgens mij overal nog wel gewoon hoor, ook voor die prijs trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

tranztaz schreef op 12 januari 2004 @ 15:43:
Belangrijke vraag... Dus ook geen vage battlegraphics meer, waar je soms gewoon pijn in je kop van krijgt. Soms had je hele 'vage' gezichten en de rest scherp.

Andere vraag... FFX-2 is bijna puur meid meid meid... Maar geen Lulu meer... Stom eigenlijk. Wat vind jij ervan?
Lulu is/was zwanger...dus dan ga je niet even de hort op :)

Ennuh, Bor...elke 3D Final Fantasy die ik ken is in 3rd person view hoor :) nu ik erover nadenk, elke 2D final fantasy ook...dus alle Final Fantasies zijn in 3rd person view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat klopt MrRudi, ik had het anders moeten zeggen. De 3rd person implementatie in FFX-2 zorgt voor soms onhandige navigatie en delen van het scherm die buiten beeld blijven. Dat was in FFX beter imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 13:09
sinds woensdag heb ik ook een ps2, helaas zonder controller, avkabel voor tv, of wat ever.

Dit ding is kapot volgens een collega van mij en ik heb hem gekregen. Het probleem is als volgt zegt hij: De ps2 gaat aan maar wil geen enkel spel pakken.

Wat kan hier van de oorzaak zijn en hoe kan ik dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zal waarschijnlijk wel met de laser te maken hebben, dat die opnieuw moet worden ingesteld.....lijkt me geen grote reparatie (tenzij die natuurlijk van een kast is afgevallen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28906

gran turismo 3:
wat moet ik doen om in arcade mode met 2 players met getunede auto's te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:10

bAdmuTs

mAzE

Anoniem: 28906 schreef op 18 januari 2004 @ 16:53:
gran turismo 3:
wat moet ik doen om in arcade mode met 2 players met getunede auto's te spelen?
Je eigen garage loaden die je in de gran tursimo mode heb gehaald :)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20546

Bor_de_Wollef schreef op 18 januari 2004 @ 12:24:
Dat klopt MrRudi, ik had het anders moeten zeggen. De 3rd person implementatie in FFX-2 zorgt voor soms onhandige navigatie en delen van het scherm die buiten beeld blijven. Dat was in FFX beter imho.
Ik vind het zelf reuze meevallen in FFX-2. Maarjah ik begrijp het wel... Bij FF ben je natuurlijk altijd erg kritisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Anoniem: 20546 schreef op 18 januari 2004 @ 20:43:
[...]

Ik vind het zelf reuze meevallen in FFX-2. Maarjah ik begrijp het wel... Bij FF ben je natuurlijk altijd erg kritisch. :)
Heb je de vorige delen ook gespeeld dan? Vooral in het begin en in veel battles later in het spel is het camera standpunt erg ongelukkig gekozen. In chapter 5 komt het bij mij redelijk vaak voor dat ik in een battle bv alleen de reuze fiend op zijn rug zie (en dus mijn eigen spelers niet kan zien, want daar staat de fiend voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor & de rest, jullie zijn niet, of wij, zijn niet de enigen die hierover klagen, als ik op verschillende (p)review-sites kijk of meningen van gebruikers lees is FFX-2 meer een 'slecht' spel dan een 'goed' spel. Alleen de die-hard fan zou het willen spelen en dan nog na het ene afwegen aan het andere. Ik hoop, HOOP dat [E] (square-enix) hiervan leert... Echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik zou het nou niet direct een slecht spel willen noemen. Er zitten erg leuke elementen in en ik speel het met veel plezier. Ik zie het dan ook als een aanvulling op FF-X en niet als een losse game. Volgens mij is er niet veel aan als je FF-X niet hebt gespeeld want dan volg je niet echt veel van het verhaal en alle verwijzingen naar FF-X volgens mij. Ik vind het erg leuk om bv Wakka en Lulu weer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Is er al iemand die Castlevania heeft gespeeld (import)?

Afbeeldingslocatie: http://www.dimensionplus.nl/ps2/boxes/361806.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ferrago.com/image/lrg.aspx?id=2038_3
Afbeeldingslocatie: http://www.ferrago.com/image/lrg.aspx?id=2038_6
Afbeeldingslocatie: http://www.ferrago.com/image/lrg.aspx?id=2038_17
Afbeeldingslocatie: http://www.ferrago.com/image/lrg.aspx?id=2038_15
Afbeeldingslocatie: http://www.ferrago.com/image/lrg.aspx?id=2038_11
Afbeeldingslocatie: http://www.ferrago.com/image/lrg.aspx?id=2038_20

De nederlandse releasedate:

Release 13 februari 2004
Genre Adventure
Publisher Konami

[ Voor 38% gewijzigd door Bor op 19-01-2004 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Laatst online: 06-05 19:41
Bor_de_Wollef schreef op 16 januari 2004 @ 09:51:
[...]

eeeh, als dat waar is, WAAROM heb je dan een CHIP nodig om backups te spelen?

precies, juist omdat die games doorhebben dat het een backup is :)

een patch zorgt ervoot dat de game gefopt wordt.

DNAS is een systeem waar je totale hardware systeem (inclusief je backup cd of dvd) er voor zorgen dat de DNAS server je geen toegang geven omdat je een niet origineel systeem hebt. Als je een chip hebt die je 'uit' kan zetten en je hebt een origineel spel dan is er geen probleem.

maar goed, zoals met alles, zal ook DNAS gekraakt worden, de vraag is alleen hoe lang dit zal gaan duren :7

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
marko77 schreef op 19 januari 2004 @ 09:43:
[...]

eeeh, als dat waar is, WAAROM heb je dan een CHIP nodig om backups te spelen?

precies, juist omdat die games doorhebben dat het een backup is :)
Dat heb je half goed. Het is niet de game die het detecteert maar de PS2 die weigert de game af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Bor_de_Wollef schreef op 19 januari 2004 @ 09:38:

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Release 13 februari 2004
Genre Adventure
Publisher Konami
toon volledige bericht
Ik zit echt op dit spel te wachten. Heerlijk, een nieuwe Castlevania, en deze krijgt in previews e.d. goede kritieken (die de N64 versies volgens mij niet hadden.. ik vond zelf de N64 versies in elk geval niet zo sterk..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Graag jullie aandacht voor het volgende (nieuw in de startpost):

In overleg met de mods van SG&D is besloten de discussie over modchips en het spelen van backups te verbieden. In Nederland is het ombouwen van een
Playstation 2, en zelfs het geven van ombouwinstructies, verboden (zie: [url=
nieuws: Ombouwen Playstation met modchips illegaal] deze link[/url]). Ook discussies over het maken van backups hebben we liever niet. Niet omdat het illegaal hoeft te zijn, maar er is geen manier om te controleren of het ook echt voor een onschuldig doeleinde gebruikt wordt. Ik graag dat iedereen zich hier aan houdt zodat dit topic gezellig blijft en niet hoeft te worden gesloten. Het negeren van het bovenstaande kan resulteren in een OW of erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 19 januari 2004 @ 09:57:
Graag jullie aandacht voor het volgende (nieuw in de startpost):

In overleg met de mods van SG&D is besloten de discussie over modchips en het spelen van backups te verbieden. In Nederland is het ombouwen van een
Playstation 2, en zelfs het geven van ombouwinstructies, verboden (zie: [url=
nieuws: Ombouwen Playstation met modchips illegaal] deze link[/url]). Ook discussies over het maken van backups hebben we liever niet. Niet omdat het illegaal hoeft te zijn, maar er is geen manier om te controleren of het ook echt voor een onschuldig doeleinde gebruikt wordt. Ik graag dat iedereen zich hier aan houdt zodat dit topic gezellig blijft en niet hoeft te worden gesloten. Het negeren van het bovenstaande kan resulteren in een OW of erger.
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=507893
Die uitspraak gaat over het verkopen van die chips en het ombouwen voor anderen. Je mag nog steeds zelf die dingen ombouwen voor jezelf, net zoals je zelf met je soldeerbout en je ogen dicht je TV dicht mag solderen, ga je gang. Het is strafbaar gesteld het te doen voor commerciele doeleinden, waar wel wat inzit. De gesprekken hier gingen IMHO toch meer over "Ik en mijn playstation" dan over "Ik en mijn modchip-handel" :) Maar dat terzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
EfBe schreef op 19 januari 2004 @ 11:36:
[...]

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=507893
Die uitspraak gaat over het verkopen van die chips en het ombouwen voor anderen. Je mag nog steeds zelf die dingen ombouwen voor jezelf, net zoals je zelf met je soldeerbout en je ogen dicht je TV dicht mag solderen, ga je gang. Het is strafbaar gesteld het te doen voor commerciele doeleinden, waar wel wat inzit. De gesprekken hier gingen IMHO toch meer over "Ik en mijn playstation" dan over "Ik en mijn modchip-handel" :) Maar dat terzijde :)
Je quote een reactie van iemand waar ik (en de mods) niet zo van kunnen beoordelen of hetgene wat er gezegd wordt waar is. Het is het beleid van tweakers.net en GoT om geen discussies over het maken van backups en modchips toe te staan.
Dat is niet mijn keuze maar de algemene regel. Het heeft geen zin om hierover in discussie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Creepy schreef op 19 januari 2004 @ 09:50:
[...]

Ik zit echt op dit spel te wachten. Heerlijk, een nieuwe Castlevania, en deze krijgt in previews e.d. goede kritieken (die de N64 versies volgens mij niet hadden.. ik vond zelf de N64 versies in elk geval niet zo sterk..).
Ik heb castlevania nooit echt gespeeld eigenlijk behalve een oude psx versie. Ik hoor van veel mensen dat ie erg leuk is om te spelen en de reviews zijn inderdaad vaak positief :) We zien het vanzelf, ik heb de bestelling al de deur uit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Toch is er een klein grijsgebied. Stel dat ik nou een ISO download van bijv. iets als scene.org en ik gebruik daarvoor een bekende truuk. Zullen de dan is dergelijke situaties het dan alleen hebben over de audiovisuele demo's en niet het hoe en wat op de PS aan de gang krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

tranztaz schreef op 19 januari 2004 @ 11:57:
Zullen de dan is dergelijke situaties het dan alleen hebben over de audiovisuele demo's en niet het hoe en wat op de PS aan de gang krijgen?
Sorry, kan je deze zin in normaal Nederlands neerzetten? :P

Ik heb verschillende Castlevania games gespeeld (MSX, NES, PSX, PC Engine en GBA). Allemaal geweldige games i.m.h.o. Als de PS2 versie hetzelfde principe aanhoudt als de PSX en GBA versies dan wordt het voor mij weer een geweldige game. De meer hardcore gameplay van de NES, MSX en PC Engine versies vindt ik ook super, alleen geeft dat weer minder replay value. (x aantal levels, achter elkaar te spelen, zonder enige vorm van backtracking waar de PSX en GBA versies om bekend staan, alhoewel de NES en PC Engine versies hier hun eigen variaties op hadden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Bor_de_Wollef schreef op 19 januari 2004 @ 09:38:

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Release 13 februari 2004
Genre Adventure
Publisher Konami
toon volledige bericht
Umm, ik moet toegeven dat ik via de Ali Illegali weg Castlevania LoI te pakken heb weten te krijgen. Full DVD versie zelfs.

Ik ben er op zich best over te spreken. Ik had er niet zoveel van verwacht, ik had 'm ook meer gedownload om m'n DVD brander te testen, maar het bleek nog best een leuk spel te zijn ook.

Het is niet zo RPG-achtig als eerdere Castlevania delen schijnen te zijn (dat was al bekend), maar de besturing is soepel, de graphics zijn zeer smooth op een constante 60 fps, de muziek is goed en de sfeer is ook lekker duister. De vergelijking met Devil May Cry is wel snel gemaakt, 't lijkt er dan ook behoorlijk op, maar dat is niet perse een slecht iets.

De eerste twee areas heb ik uitgespeeld (toen kwam FFX-2 in de post en had ik meer oog daar voor :P), dat is ongeveer 40% van het hele spel, en daardoor kan ik zeggen dat 't spel behoorlijk kort is. Dat is eigenlijk wel jammer, want voor de Castlevania fan kan ik me voorstellen dat je na dit spel wel snakt naar meer.

Nou, 't is dat ik 't spel illegaal heb, dus ik heb niet zoveel recht van spreken, maar toch kan ik zeggen dat 't spel best aan te raden is, zeker voor Castlevania fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Hoe is de muziek van Caslevania? Ik ben een van de gelukkigen die Castlevania:Sotn uit japan heb weten te bemachtigen!
Dit spel moet ik echt hebben, tevens ga ik wel op zoek naar Dance Dance Extreme!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dj_Neo_Ziggy schreef op 19 januari 2004 @ 18:28:
Hoe is de muziek van Caslevania? Ik ben een van de gelukkigen die Castlevania:Sotn uit japan heb weten te bemachtigen!
Dit spel moet ik echt hebben, tevens ga ik wel op zoek naar Dance Dance Extreme!
Daar moet je toch zo'n dancemat voor hebben? Hoe zijn dat soort games eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

tranztaz schreef op 19 januari 2004 @ 11:57:
Toch is er een klein grijsgebied. Stel dat ik nou een ISO download van bijv. iets als scene.org en ik gebruik daarvoor een bekende truuk. Zullen de dan is dergelijke situaties het dan alleen hebben over de audiovisuele demo's en niet het hoe en wat op de PS aan de gang krijgen?
Ik bedoelde: Zullen we in dergelijke postings het dan puur over de software hebben ipv. het hoe, waarom, etc. we het demootje aan de gang hebben gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
tranztaz schreef op 19 januari 2004 @ 18:47:
[...]

Ik bedoelde: Zullen we in dergelijke postings het dan puur over de software hebben ipv. het hoe, waarom, etc. we het demootje aan de gang hebben gekregen. :)
Lijkt me een goed plan. Het lijkt me dat er niets illegaals is aan eigen gemaakte software of open source projecten voor de PS2. Ik hoop dat de modjes er ook zo over denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Hoe zo'n mat is!
Het is heerlijk, ben nu zo'n jaar bezig, en het gaat me steeds sneller af. Je moet je zelf echt trainen met oog en been coordinatie. Nummers zoals Paranoia (180BPM) zijn niet te doen in het begin, en kan het nu aardig bijbenen.

1 ding wel, de spellen zijn redelijk snel saai, je kan ongeveer 3 a 4 maanden doen met een Game. Daarna wil je nieuwe nummers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Is er ook een site met open-source software voor de (of o.a.) PS2 zoals divx of die navigatorzooi?

Een beetje zoeken levert op: www.ps2dev.org :)
Vooral hier ff een kijkje nemen! :) http://ps2dev.org/kb.x?T=690

[ Voor 40% gewijzigd door SkyStreaker op 19-01-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
tranztaz schreef op 19 januari 2004 @ 19:24:
Is er ook een site met open-source software voor de (of o.a.) PS2 zoals divx of die navigatorzooi?

Een beetje zoeken levert op: www.ps2dev.org :)
Vooral hier ff een kijkje nemen! :) http://ps2dev.org/kb.x?T=690
PS2Dev is idd wel koel. Ik volg die site ook al een tijdje, sinds ik m'n netwerkadapter heb en daarbij software die me in staat stelt om PS2 executables via 't netwerk te uploaden naar de PS2 en uit te voeren. Met behulp van de libraries en compilers die op PS2Dev staan kun je dan zelf gewoon programma's schrijven voor de PS2! :D
Ik heb een simpel progje geschreven dat invoer van de PS2 controller uitleest en daarover wat info op het scherm zet. Werkt wel geinig, maar helaas kon ik niet zoveel met de meeste libraries, omdat de boel nogal gericht lijkt te zijn op Linux, en daardoor niet bepaald vlekkeloos compileert in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik ben vooral geintresseerd in een mediaplayer zoals ps2rmediaplayer. Ik wil namelijk onze home-videos overzetten op DVD en er zijn leuke progseltjes te vinden voor de PS2 :) (realtime overgangetjes a la ff7 bijv. :)) Alleen ik kan die ps2rmediaplayer niet zo direct vinden... :'(

[ Voor 10% gewijzigd door SkyStreaker op 19-01-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
tranztaz schreef op 19 januari 2004 @ 20:37:
Ik ben vooral geintresseerd in een mediaplayer zoals ps2rmediaplayer. Ik wil namelijk onze home-videos overzetten op DVD en er zijn leuke progseltjes te vinden voor de PS2 :) (realtime overgangetjes a la ff7 bijv. :)) Alleen ik kan die ps2rmediaplayer niet zo direct vinden... :'(
Bedoel je de PS2 reality player? Zoek daar maar eens op in google en ik weet zeker dat je een spaanstalige site vind die je met altavista weer kunt vertalen naar engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Devil N schreef op 19 januari 2004 @ 20:35:
[...]

PS2Dev is idd wel koel. Ik volg die site ook al een tijdje, sinds ik m'n netwerkadapter heb en daarbij software die me in staat stelt om PS2 executables via 't netwerk te uploaden naar de PS2 en uit te voeren.
Kun je daar eens wat meer over vertellen? Hoe werkt dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
Walkman schreef op 18 januari 2004 @ 16:32:
Zal waarschijnlijk wel met de laser te maken hebben, dat die opnieuw moet worden ingesteld.....lijkt me geen grote reparatie (tenzij die natuurlijk van een kast is afgevallen :))
kan ik dat stellen zelf doen?
gewoon dat laser ding rechtop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
PowerCow schreef op 19 januari 2004 @ 22:27:
[...]

kan ik dat stellen zelf doen?
gewoon dat laser ding rechtop zetten?
Zo makkelijk is het ook weer niet. Of je het zelf kan doen hangt er van af. Is de laser smerig? Slecht gecalibreerd? Kapot? Er zijn wel reparatiemanuals te vinden bij sommige webshops waar ze replacement laser modules verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Bor_de_Wollef schreef op 19 januari 2004 @ 20:58:
[...]

Kun je daar eens wat meer over vertellen? Hoe werkt dat precies?
Ff zien, where to start?

Aan de PS2 kant moet je een programma hebben draaien dat PS2 executables kan ontvangen en opstarten. Hiervoor is het programma Pukklink gemaakt, waar ook nog een open-source versie van is, genaamd PS2link. Pukklink werkt over het algemeen ietsje beter, ik heb een aantal keer gehad dat PS2link bepaalde executables niet goed wilde draaien.

Aan de PC kant heb je dan een programma dat -uiteraard- die PS2 executables via het netwerk naar je PS2 stuurt. Hiervoor heb je InLink (Windows) en een Linux shell voor Pukklink.
Alle bovengenoemde progsels kun je op PS2DEV vinden.

Om Pukklink of PS2link te draaien moet je uiteraard een alternatieve bootmethode hebben. Het makkelijkst is natuurlijk met behulp van een modchip. Mijn gebruikelijke methode, de knifetrick (of slide card), werkt alleen helaas niet voor Pukklink of PS2link. Dit is een fout in die programma's, hopelijk wordt het ooit nog verholpen.
Het alternatief wat je dan hebt is gebruik maken van de PS2 Independance Exploit (<- note: dit is echt legaal), waarmee je programma's die op je memory card staan kunt booten met behulp van een buffer overflow in de PSOne driver.

Ik zal voor de duidelijkheid maar even uitleggen hoe het gebruik van die Independance Exploit in z'n werk gaat.
Allereerst moet je een CD maken met alle bestanden die je op de memory card wilt zetten, plus een programma dat het voor je naar de memcard kopieert. Bij dit programma zet je ook een bestand met een lijst van registratiecodes (die SLES/SCES nummers op de zijkant van de doosjes) van de PSOne game(s) die je wilt gebruiken om de exploit te triggeren. Instructies om dit alles voor elkaar te krijgen kun je vinden op bovengenoemde site.
Vervolgens boot je dus die CD met een modchip of met de knifetrick (dat werkt dus wel :P), zodat alle progjes die je wilt kunnen starten met de exploit op de memory card staan.
Daarna start je de PS2 op met een van de PSOne games die je in de lijst hebt gezet, waardoor de Independance Exploit wordt ingeschakeld. Die zorgt dan dus voor een buffer overflow, waardoor het bootproces kan worden overgenomen, en een programma van de memory card kan worden geladen. Dat programma kan dus bijvoorbeeld Pukklink of PS2link zijn, maar net zo goed ook een programmaatje dat je via een menuutje de keuze geeft om een aantal andere programma's te booten.

In any case, als je dan eenmaal alles aan de praat hebt gekregen, dan kun je gewoon een ELF file uploaden naar de PS2 met behulp van InLink of een andere Pukklink client, en die wordt dan direct afgespeeld. Echt veel nut heeft het nog niet voor mij gehad, maar de mogelijkheden zijn in principe zeer uitgebreid.

't Klinkt misschien allemaal wat erg ingewikkeld, maar eigenlijk valt dat best mee. Alles is duidelijk uitgelegd op bovenstaande 2 sites, en als je er dan nog niet uitkomt, zijn er altijd nog forums op PS2DEV. En 't is best leuk om met je PS2 te klooien, zeker omdat de meeste schade die je kunt aanrichten een verneukte System Configuration file op de memory card is, wat helemaal geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Mijn dak voor de zeer uitgebreide uitleg! Hier hebben we zeker veel aan! Ik ga er deze week maar eens mee stoeien denk ik. Het klinkt niet zo moeilijk en experimenteren met de PS2 vind ik altijd leuk :) Nou maar kijken of ik zelf een leuk programma kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Graag gedaan.
Ik zie nu alleen net dat de site van de Independance Exploit down is. Das niet zo handig. Instructies kun je wel vinden op andere sites (gewoon Google searchje), maar de meesten verwijzen weer door naar de 'officiele' site voor downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
De belangrijkste files om de PS2 independence exploit aan de praat te krijgen kun je ook vinden op www.ps2savetools.com. De PS2 Independence Installer en Titleman zijn de programma's die je allereerst nodig hebt. De rest kun je zelf uitvinden met behulp van de readme's die erbij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik weet nu even niet of ik deze vraag kan posten: Ik heb nu ripper2navi op een CD staan, maar er gebeurt heeeeelemaal niks. Geen installatie of iets nieuws op de ps2 of memcard. Wat doe ik hier dan fout?

Heel kortstondig zie ik een playstation(c) 2 logo... :/

[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 21-01-2004 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
ik denk dat mijn speler helemaal kapot is.
Als ik er een dvd in stop hoor ik hem helemaal niet opspinnen om te lezen.

Misschien tijd om toch een nieuwe te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Voor de verzamelaars onder ons:

Reserveer Final Fantasy X-2 nu bij Dimension Plus en ontvang gratis een FF X-2 keychain figure van een van de karakters. Kiezen van figure is NIET mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.dimensionplus.nl/funware/boxes/04951.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35647

kweet niet of dit al langs is gekomen maar een ps2 voor 150 euro bij kwantum, niet duur toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 11-06 13:59

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik las net in de nieuwe Veronica gids een stukje over Guerrilla software. Gasten uit Amsterdam blablabla. Ze zijn bezig met een nieuwe FPS, Killzone genaamd die volgens zeggen Halo van de troon zal stoten. Ik moet zeggen dat het er zeer gelikt uitziet als ik zo de screens eens bekijk. Perst volgens zeggen echt alles wat er te halen valt uit de PS2.

Screenshots: klik
We've seen it, we've played it and we love it. PlayStation.com ventures to Amsterdam to check out the future of combat and comes away red-eyed but thoroughly awestruck.

Never in the short but illustrious history of videogames has a product generated such astonishing levels of pre-release hype as Killzone. In fact, never mind pre-release; even before the game was officially announced, a wave of hysteria had spread the length and breadth of the internet. Hyperbole-ridden forum posts heaped praise on Guerrilla's FPS, and the phrase 'Halo beater' was being gleefully bandied about even before the first screens had surfaced. A remarkable situation by anyone's standards, but all the more so considering that Killzone is being developed by a studio with little to no track record in creating console games.

Quite how an original title from a hitherto small Dutch developer managed to garner such astoundingly favourable early publicity is something of a mystery. Martin de Ronde, Guerrilla's Commercial Director speculates that the hype may have something to do with the lack of dedicated shooters on PS2: "You've got your PlayStation 2 and you want to play one of the best rally games in the world, you can do it. If you want to play one of the best Formula One games in the world, you can do it. Platform games? No problem. PlayStation 2 is still quite low on first person shooters, in terms of individual, carefully crafted FPSs specifically for the format. That has got people extremely excited, and speculation, forum discussions, forum opposition from other formats' fanboys has done the rest, I think."

But for now, the burning question is: does the game measure up? Having just taken a trip to Amsterdam to size up a recent build of the game, we're pleased to report that the answer is a massive, wholehearted, unreserved 'yes'. Killzone is... well, here's the thing. We've been sworn to secrecy for now regarding specifics on Guerrilla's killer app. What we can tell you is that Killzone is easily one of the most exciting games currently in development for PS2. It's shot straight to the top of our 'Most wanted' list for 2004, unthinkably toppling the mighty GT4 from the number one slot in the process. Over the coming months, we'll be backing up that rather hefty claim with a huge payload of Killzone-related content. Keep it right here for interviews with the team, first impressions and much, much more. In the meantime, contrary to the generally sound advice offered by Public Enemy in 1988, do believe the hype. Killzone really is all that and more.

Bron:uk.playstation.com
toon volledige bericht

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
jagermeister1 schreef op 21 januari 2004 @ 20:02:
Ik las net in de nieuwe Veronica gids een stukje over Guerrilla software. Gasten uit Amsterdam blablabla. Ze zijn bezig met een nieuwe FPS, Killzone genaamd die volgens zeggen Halo van de troon zal stoten. Ik moet zeggen dat het er zeer gelikt uitziet als ik zo de screens eens bekijk. Perst volgens zeggen echt alles wat er te halen valt uit de PS2.

Screenshots: klik

[...]
Jaa, Killzone wordt al een behoorlijke tijd flink gehyped. En ik moet ondanks mijn scepticisme zeggen dat 't er toch wel aardig veelbelovend uit ziet. Hopelijk heeft Nederland nou eindelijk eens een noemenswaardig gamesdeveloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 11-06 13:59

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Devil N schreef op 21 januari 2004 @ 21:12:
[...]

Jaa, Killzone wordt al een behoorlijke tijd flink gehyped. En ik moet ondanks mijn scepticisme zeggen dat 't er toch wel aardig veelbelovend uit ziet. Hopelijk heeft Nederland nou eindelijk eens een noemenswaardig gamesdeveloper.
Volgens het Veronica magazine is het een super vet spel. Ze hebben het mogen aanschouwen. Ze zeggen dat dit spel Nederland op de kaart zal zetten als het om development van games gaat.

Edit: Ik heb geen Playstation, dus ben niet zo op de hoogte van de games. Maar zulk positief nieuws van Nederlandse bodem spreekt me gewoon aan.

[ Voor 13% gewijzigd door jagermeister op 21-01-2004 22:04 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
jagermeister1 schreef op 21 januari 2004 @ 22:02:
[...]

Volgens het Veronica magazine is het een super vet spel. Ze hebben het mogen aanschouwen. Ze zeggen dat dit spel Nederland op de kaart zal zetten als het om development van games gaat.

Edit: Ik heb geen Playstation, dus ben niet zo op de hoogte van de games. Maar zulk positief nieuws van Nederlandse bodem spreekt me gewoon aan.
Mij ook, echter de "bron" in dit verhaal spreekt me totaal niet aan. Bij veronica houden ze er een vreemde smaak op na qua games. Ik wacht met spanning af, vooral omdat ik ook al heb vernomen dat deze game enorm zou tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Ik hou persoonlijk niet van FPS, maar hij stond zelfs op de cover van Edge magazine en die waren er ook al heel positief over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
jagermeister1 schreef op 21 januari 2004 @ 20:02:
Klinkt / lijkt goed. Ik herinner me echter 'Knights', een spel wat ook HET spel zou worden. Volgens mij is het nooit afgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Walkman schreef op 21 januari 2004 @ 22:49:
Ik hou persoonlijk niet van FPS, maar hij stond zelfs op de cover van Edge magazine en die waren er ook al heel positief over....
Ik hou wel van FPS, maar de eerste goede FPS op de console moet ik nog tegenkomen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Maar heb je wel eens Halo gespeeld (zelf niet, dus ik kan er niets over zeggen), maar deze had wel een 10 gehad van Edge (en die heeft er maar 4 gegeven)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ja, die heb ik wel eens gespeeld. De Xbox versie is wel ok voor een console maar het kan gewoon lang niet tippen aan een pc FPS als bv battlefield etc. Een console is simpelweg gewoon niet gemaakt voor FPS, daar heeft het geen goede controller voor. Het je time splitters wel eens gespeeld? Deel 2 kreeg ook 98% of 99% oid in veel reviews. Persoonlijk vond ik dat ook niet echt een goede game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Mijn bro heeft HALO op XBOX en ik op de PC, ik vind HALO heel, heeeel erg repetitief. Levels lijken teveel op elkander en er is niet echt een verscheidenheid aan vijanden op te merken. Enfin, mijn mening.

En kom ik terug op de vraag, wie kan mij vertellen hoe ik die ripper2navi aan de gang krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
tranztaz schreef op 22 januari 2004 @ 12:15:
Mijn bro heeft HALO op XBOX en ik op de PC, ik vind HALO heel, heeeel erg repetitief. Levels lijken teveel op elkander en er is niet echt een verscheidenheid aan vijanden op te merken. Enfin, mijn mening.

En kom ik terug op de vraag, wie kan mij vertellen hoe ik die ripper2navi aan de gang krijg?
Is dat niet een nieuwe soort "explorer" voor de ripper2? Geen idee. Er is dacht ik een officiele site van met een forum. Misschien dat je daar een soort how-to oid kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
De screens zijn niet van beste kwaliteit maar laten wel iets leuks zien wat onze kant op komt: OUTRUN 2004!

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2003/screen0/919294_20031204_screen001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2003/screen0/919294_20031204_screen005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2003/screen0/919294_20031204_screen003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2003/screen0/919294_20031204_screen002.jpg

Deze game heb ik echt heeeeel veel op de commodore 64 gespeeld vroeger! Ik kan dan ook niet wachten op de PS2 versie!

[ Voor 51% gewijzigd door Bor op 22-01-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Nogstalgie ROX 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:39
Bor_de_Wollef schreef op 22 januari 2004 @ 15:47:
De screens zijn niet van beste kwaliteit maar laten wel iets leuks zien wat onze kant op komt: OUTRUN 2004!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Deze game heb ik echt heeeeel veel op de commodore 64 gespeeld vroeger! Ik kan dan ook niet wachten op de PS2 versie!
Dit zijn toch niet screens van de PS2 versie?
Dan ziet het er iig niet echt PS2-achtig uit.
Van mij hoeft een game er ook niet goed uit te zien en gelikte graphs te hebben, maar dit is ook wel een uiterste natuurlijk.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-06 19:51

dominic

will code for food

hier zijn echte screens van Outrun 2.. OF dit Ps2 screens zijn weet ik niet zeker..

De screens van Bor_de_Wollef lijken me van een oudere port..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Dat zijn screens van de Sega Ages versie van Outrun, zie :

http://media.ps2.ign.com/media/617/617145/imgs_1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Laatst online: 08-04 13:49
Er vind binnenkort (met Pasen) een GT3 iLink LAN party plaats. Voor de liefhebbers:
http://www.gamevillage.nl...5f075&act=ST&f=88&t=16102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Sorry, mijn fout. Dat had ik er inderdaad even bij moeten zetten! |:(

Zo gaat het er ongeveer uitzien neem ik aan. De screens komen van acradeprototypes welke op het Chihiro board draaiden. Dit is ontwikkeld door Sega en Microsoft en is gebaseerd op de Xbox hardware.

Afbeeldingslocatie: http://www.sega-am2.co.jp/outrun2/img/course/palmbeach/screen01.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.sega-am2.co.jp/outrun2/img/course/palmbeach/screen02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sega-am2.co.jp/outrun2/img/course/deeplake/screen01.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/outrun2_009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sega-am2.co.jp/outrun2/en/img/game/heartattack/screen00.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 23-01-2004 11:09 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.