Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Anoniem: 20546
Ja is idd jammer, maar heb het er wel voor over...Bor_de_Wollef schreef op 09 januari 2004 @ 10:37:
[...]
Ik wachte ook op FF XI totdat ik doorkreeg hoeveel je per maand moet gaan betalen. Ik vrees dat er veel mensen zijn die deze game straks links laten liggen om deze regen.
Net intro'tje van FFX-2 bekeken...
Anoniem: 68410
En wat is nu de beste aanbieding volgens jullie? Zo'n pakket kopen, of een PS2 met een los spel erbij? En welke spellen móet ik in huis hebben, als PS2-bezitter?
Gewoon eentje op marktplaats zoekenAnoniem: 68410 schreef op 11 januari 2004 @ 00:14:
En wat is nu de beste aanbieding volgens jullie? Zo'n pakket kopen, of een PS2 met een los spel erbij? En welke spellen móet ik in huis hebben, als PS2-bezitter?
Tevens ben ik zeer benieuwd naar I-Ninja! Lijkt me een erg leuk spel!
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Snel even wat me opgevallen is:
- Graphics zijn soepeler en vaak mooier dan in FF-X.
- Yuna ruled
- Ik mis mijn victory muziek
- 3rd person view -> hoop dat dit de enige FF wordt hiermee, dit is echt een stap terug imho.
Ok, back to the game
Andere vraag... FFX-2 is bijna puur meid meid meid... Maar geen Lulu meer... Stom eigenlijk. Wat vind jij ervan?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Is dat de Europese versie, of een import?Bor_de_Wollef schreef op 12 januari 2004 @ 15:39:
Ik heb net Final Fantasy X-2 binnen gekregen. Jullie snappen dat ik nu niet veel tijd heb om een uitgebreide review te schrijven
Snel even wat me opgevallen is:
- Graphics zijn soepeler en vaak mooier dan in FF-X.
- Yuna ruled
- Ik mis mijn victory muziek
- 3rd person view -> hoop dat dit de enige FF wordt hiermee, dit is echt een stap terug imho.
Ok, back to the game
Import. De europese versie is nog niet uit.
Nee okee. Maar 't kon zijn dat je een reviewer was voor een gamesite ofzo, en daarom een vroege reviewversie had gekregen. Dat komt nog wel eens voor. Dus ik was even nieuwsgierig
Yep, koppijn modes zit er ook nog in zo te zien.tranztaz schreef op 12 januari 2004 @ 15:43:
Belangrijke vraag... Dus ook geen vage battlegraphics meer, waar je soms gewoon pijn in je kop van krijgt.
Ik wacht er namelijk op!
Al is er maar 1 battle met haar erin, dan zijn er altijd mogelijkheden
[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 13-01-2004 11:00 ]
Rikku: Um.. password?
Paine: Kick... its...ass.
Er is op dit moment nog geen officiele releasedate bekent ben ik bang.DeX schreef op 13 januari 2004 @ 08:24:
Heeft iemand iets gehoord over wanneer de PSX in nederland te verkrijgen is? Aangezien het een PS2 bevat denk ik dat mijn vraag hier wel geplaatsd kan worden (toch).
Ik wacht er namelijk op!
Anoniem: 44875
ik heb hier een splik splinter nieuwe ps2 ( gesealed ) met bon etcAnoniem: 68410 schreef op 11 januari 2004 @ 00:14:
Ik ben van plan om misschien een PS2 naast mijn gamecube te gaan zetten. Maar ik zit nog niet echt in het PS'wereltje. Ik denk dat ik de PS bij nedgame ga halen, maar ik zag dat bij de pakketten, waar ook een spel bij zit, er geen memory-card bijzit. Heb ik het mis, of moet ik die er ook nog bij aanschaffen?
je mag hem voor 130,- hebben
Sommige spellen zullen dit dan namelijk niet weergeven als zij zijn geback-upped meende ik eens gelezen te hebben
Gewoon op 2 speed. Princo's zijn trouwens ongeveer wel de slechtste dvd-r-retjes die je kunt vinden.MyNameIs schreef op 15 januari 2004 @ 21:24:
ik heb een probleem, een groot probleem. Ik wil mijn PS2 spellen backuppen, maar hij geeft het Playstation 2 logo niet weer. Ik heb vroeger altijd een backup laten maken door iemand anders. Dit waren Princo dvd-r's en deden (en doen nog steeds) het erg goed. Wat ik nu gebruik is MAM dvd-r. Ik heb een Plextor PX-708A. Ik brand op 4x. Wat ik alleen kan bedenken is: branden op 1x of zou dit niks uitmakenOp hoeveel speed branden jullie
Hier zijn echter patches voor, succes met zoeken
[ Voor 26% gewijzigd door Creepy op 16-01-2004 09:20 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Kun je hiervan een voorbeeld noemen? Dit heb ik al vaak horen roepen maar volgens mij is dit totaal niet waar. De enige manier dat de ps2 kan detecteren dat het een backup is, is als je online wilt gaan met die backup en het DNAS systeem geactiveerd wordt.Creepy schreef op 16 januari 2004 @ 09:19:
En je weet ook dat er spellen zijn die kunnen detecteren dat ze op een niet originele PS2 draaien? En als tweede zijn er zat games die ook kunnen detecteren dat ze niet vanaf de originele DVD draaien.
Overigens, gebruik eens Fujifilm of Memorex. Philips en Sony zijn ook goed, alleen daar betaal je weer helemaal een vermogen voor....
PS1 games kunnen dit prima, en als je even zoekt zijn de patches hiervoor ook zo te vinden. Voorbeeld: Final Fantasy 7.Bor_de_Wollef schreef op 16 januari 2004 @ 09:51:
[...]
Kun je hiervan een voorbeeld noemen? Dit heb ik al vaak horen roepen maar volgens mij is dit totaal niet waar. De enige manier dat de ps2 kan detecteren dat het een backup is, is als je online wilt gaan met die backup en het DNAS systeem geactiveerd wordt.
Ik garandeer je dat er PS2 games zin die dit ook kunnen. En als het DNAS systeem het kan, waarom kan een game dit dan niet zelf? De gemiddelde PC game kan ook detecteren of het vanaf de originele CD draait of niet, dus waarom denk je dat een PS2 game dit niet kan? Er zijn verschillende technieken om een CD te beveiligen tegen kopieren, denk je echt dat er voor een DVD geen mogelijkheden hiervoor zijn?
Ah, voorbeeld gevonden: Het spel "Dark Angel" heeft modchip detectie, tenzij je vindt dat de patches die ervoor op internet rondslingeren onzin zijn natuurlijk
LEt op: ik zeg dus niet dat alle games dit kunnen, maar er zijn zeker games die dit WEL kunnen.
[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 16-01-2004 11:40 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Dus je geeft nu zelf al toe dat het wel kanBor_de_Wollef schreef op 16 januari 2004 @ 11:38:
Ik heb dus zelf de originelen. EA games kunnen dat alleen detecteren met heel oude chips.
De nieuwe games zullen detectie hebben voor nieuwere modchips, daarna komen er weer chips uit die deze detectie omzeilen, dan komen er weer nieuwere games die... etc. etc.
Inderdaad, met oude chips kan het maar de nieuwe weten dat tot nu toe allemaal te omzeilen. Wordt er een nieuwe versie van dit soort protecties gemaakt dan kun je de firmware upgraden bij sommige chips. FF 7 is op de psx overigens ook prima van backup te spelen, ook zonder patches etc.Creepy schreef op 16 januari 2004 @ 11:42:
[...]
Dus je geeft nu zelf al toe dat het wel kan
De nieuwe games zullen detectie hebben voor nieuwere modchips, daarna komen er weer chips uit die deze detectie omzeilen, dan komen er weer nieuwere games die... etc. etc.
Ik maak van voor mij belangrijke games altijd een backup voor eigen gebruik. De originele bewaar ik dan in de kast.
Tot nu toe heb ik heel veel mensen gehoord dat er zo veel games zijn die detecteren of ze van een backup draaien maar tot nu toe ben ik nog nooit iemand tegengekomen die er 1 kan aanwijzen die bv met een messiah 2 niet werkt en die chip is toch ook al behoorlijk oud. Het enige mechanisme wat het tot nu toe wel kan is DNAS zoals ik al eerder zei.
Tot nu toe zijn voor een beetje recente modchip die beveiligingen geen probleem. Op usenet las ik ook al berichten van mensen die de door jouw aangewezen Dark Angel gewoon zonder patch draaien.
Dat zou goed kunnen, want dat spel heeft alleen detectie voor de NEO chipBor_de_Wollef schreef op 16 januari 2004 @ 11:50:
[...]
Tot nu toe zijn voor een beetje recente modchip die beveiligingen geen probleem. Op usenet las ik ook al berichten van mensen die de door jouw aangewezen Dark Angel gewoon zonder patch draaien.

Wat betreft kopieerbeveiliging: als ze het 1keertje gedaan hebben, zou het daar toch niet aan liggen
Wat ik ook vreemd vind: waarom werken de slechtste dvd's (Princo) wel
Voor het geval jullie het nog niet wisten: ik heb het geprobeerd met Ratchet and Clank 2 en Prince of Persia: The Sands of Time op een PS2 met Messiah2 chip
ik weet niet of dit illegaal is, omdat dit toch vrij dichtbij modchips (illegaal) komt, maar het gaat natuurlijk ook over backups (legaal) en we hebben het hier niet over illegale links naar patches ofzo. Ik hoop dat de modjes me begrijpen en anders zeggen jullie ut maar he
hmmz in vervolg startpost maar es wat beter lezen staat directe link naar pricewatch

[ Voor 48% gewijzigd door Subz op 17-01-2004 19:29 ]

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 18-01-2004 10:37 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Gefeliciteerd met de aankoopEfBe schreef op 18 januari 2004 @ 11:39:
Bij Dixons den haag kwam ik Metal Gear Solid 2: substance tegen voor 29,90 (is special edition, ze hebben er nog 3 oid), uiteraard meegenomen, wellicht dat mensen er nog naar op zoek zijn voor wainâg
Die metal gear solid substance ligt volgens mij overal nog wel gewoon hoor, ook voor die prijs trouwens.
Anoniem: 2557
Lulu is/was zwanger...dus dan ga je niet even de hort optranztaz schreef op 12 januari 2004 @ 15:43:
Belangrijke vraag... Dus ook geen vage battlegraphics meer, waar je soms gewoon pijn in je kop van krijgt. Soms had je hele 'vage' gezichten en de rest scherp.
Andere vraag... FFX-2 is bijna puur meid meid meid... Maar geen Lulu meer... Stom eigenlijk. Wat vind jij ervan?
Ennuh, Bor...elke 3D Final Fantasy die ik ken is in 3rd person view hoor
Dit ding is kapot volgens een collega van mij en ik heb hem gekregen. Het probleem is als volgt zegt hij: De ps2 gaat aan maar wil geen enkel spel pakken.
Wat kan hier van de oorzaak zijn en hoe kan ik dat oplossen?
Anoniem: 28906
wat moet ik doen om in arcade mode met 2 players met getunede auto's te spelen?
Je eigen garage loaden die je in de gran tursimo mode heb gehaaldAnoniem: 28906 schreef op 18 januari 2004 @ 16:53:
gran turismo 3:
wat moet ik doen om in arcade mode met 2 players met getunede auto's te spelen?
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Anoniem: 20546
Ik vind het zelf reuze meevallen in FFX-2. Maarjah ik begrijp het wel... Bij FF ben je natuurlijk altijd erg kritisch.Bor_de_Wollef schreef op 18 januari 2004 @ 12:24:
Dat klopt MrRudi, ik had het anders moeten zeggen. De 3rd person implementatie in FFX-2 zorgt voor soms onhandige navigatie en delen van het scherm die buiten beeld blijven. Dat was in FFX beter imho.
Heb je de vorige delen ook gespeeld dan? Vooral in het begin en in veel battles later in het spel is het camera standpunt erg ongelukkig gekozen. In chapter 5 komt het bij mij redelijk vaak voor dat ik in een battle bv alleen de reuze fiend op zijn rug zie (en dus mijn eigen spelers niet kan zien, want daar staat de fiend voor).Anoniem: 20546 schreef op 18 januari 2004 @ 20:43:
[...]
Ik vind het zelf reuze meevallen in FFX-2. Maarjah ik begrijp het wel... Bij FF ben je natuurlijk altijd erg kritisch.

De nederlandse releasedate:
Release 13 februari 2004
Genre Adventure
Publisher Konami
[ Voor 38% gewijzigd door Bor op 19-01-2004 09:46 ]
eeeh, als dat waar is, WAAROM heb je dan een CHIP nodig om backups te spelen?Bor_de_Wollef schreef op 16 januari 2004 @ 09:51:
[...]
Kun je hiervan een voorbeeld noemen? Dit heb ik al vaak horen roepen maar volgens mij is dit totaal niet waar. De enige manier dat de ps2 kan detecteren dat het een backup is, is als je online wilt gaan met die backup en het DNAS systeem geactiveerd wordt.
precies, juist omdat die games doorhebben dat het een backup is
een patch zorgt ervoot dat de game gefopt wordt.
DNAS is een systeem waar je totale hardware systeem (inclusief je backup cd of dvd) er voor zorgen dat de DNAS server je geen toegang geven omdat je een niet origineel systeem hebt. Als je een chip hebt die je 'uit' kan zetten en je hebt een origineel spel dan is er geen probleem.
maar goed, zoals met alles, zal ook DNAS gekraakt worden, de vraag is alleen hoe lang dit zal gaan duren
Dat heb je half goed. Het is niet de game die het detecteert maar de PS2 die weigert de game af te spelen.marko77 schreef op 19 januari 2004 @ 09:43:
[...]
eeeh, als dat waar is, WAAROM heb je dan een CHIP nodig om backups te spelen?
precies, juist omdat die games doorhebben dat het een backup is
Ik zit echt op dit spel te wachten. Heerlijk, een nieuwe Castlevania, en deze krijgt in previews e.d. goede kritieken (die de N64 versies volgens mij niet hadden.. ik vond zelf de N64 versies in elk geval niet zo sterk..).Bor_de_Wollef schreef op 19 januari 2004 @ 09:38:toon volledige bericht
Is er al iemand die Castlevania heeft gespeeld (import)?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Release 13 februari 2004
Genre Adventure
Publisher Konami
In overleg met de mods van SG&D is besloten de discussie over modchips en het spelen van backups te verbieden. In Nederland is het ombouwen van een
Playstation 2, en zelfs het geven van ombouwinstructies, verboden (zie: [url=
nieuws: Ombouwen Playstation met modchips illegaal] deze link[/url]). Ook discussies over het maken van backups hebben we liever niet. Niet omdat het illegaal hoeft te zijn, maar er is geen manier om te controleren of het ook echt voor een onschuldig doeleinde gebruikt wordt. Ik graag dat iedereen zich hier aan houdt zodat dit topic gezellig blijft en niet hoeft te worden gesloten. Het negeren van het bovenstaande kan resulteren in een OW of erger.
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=507893Bor_de_Wollef schreef op 19 januari 2004 @ 09:57:
Graag jullie aandacht voor het volgende (nieuw in de startpost):
In overleg met de mods van SG&D is besloten de discussie over modchips en het spelen van backups te verbieden. In Nederland is het ombouwen van een
Playstation 2, en zelfs het geven van ombouwinstructies, verboden (zie: [url=
nieuws: Ombouwen Playstation met modchips illegaal] deze link[/url]). Ook discussies over het maken van backups hebben we liever niet. Niet omdat het illegaal hoeft te zijn, maar er is geen manier om te controleren of het ook echt voor een onschuldig doeleinde gebruikt wordt. Ik graag dat iedereen zich hier aan houdt zodat dit topic gezellig blijft en niet hoeft te worden gesloten. Het negeren van het bovenstaande kan resulteren in een OW of erger.
Die uitspraak gaat over het verkopen van die chips en het ombouwen voor anderen. Je mag nog steeds zelf die dingen ombouwen voor jezelf, net zoals je zelf met je soldeerbout en je ogen dicht je TV dicht mag solderen, ga je gang. Het is strafbaar gesteld het te doen voor commerciele doeleinden, waar wel wat inzit. De gesprekken hier gingen IMHO toch meer over "Ik en mijn playstation" dan over "Ik en mijn modchip-handel"
Je quote een reactie van iemand waar ik (en de mods) niet zo van kunnen beoordelen of hetgene wat er gezegd wordt waar is. Het is het beleid van tweakers.net en GoT om geen discussies over het maken van backups en modchips toe te staan.EfBe schreef op 19 januari 2004 @ 11:36:
[...]
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=507893
Die uitspraak gaat over het verkopen van die chips en het ombouwen voor anderen. Je mag nog steeds zelf die dingen ombouwen voor jezelf, net zoals je zelf met je soldeerbout en je ogen dicht je TV dicht mag solderen, ga je gang. Het is strafbaar gesteld het te doen voor commerciele doeleinden, waar wel wat inzit. De gesprekken hier gingen IMHO toch meer over "Ik en mijn playstation" dan over "Ik en mijn modchip-handel"Maar dat terzijde
Dat is niet mijn keuze maar de algemene regel. Het heeft geen zin om hierover in discussie te gaan.
Ik heb castlevania nooit echt gespeeld eigenlijk behalve een oude psx versie. Ik hoor van veel mensen dat ie erg leuk is om te spelen en de reviews zijn inderdaad vaak positiefCreepy schreef op 19 januari 2004 @ 09:50:
[...]
Ik zit echt op dit spel te wachten. Heerlijk, een nieuwe Castlevania, en deze krijgt in previews e.d. goede kritieken (die de N64 versies volgens mij niet hadden.. ik vond zelf de N64 versies in elk geval niet zo sterk..).
Sorry, kan je deze zin in normaal Nederlands neerzetten?tranztaz schreef op 19 januari 2004 @ 11:57:
Zullen de dan is dergelijke situaties het dan alleen hebben over de audiovisuele demo's en niet het hoe en wat op de PS aan de gang krijgen?
Ik heb verschillende Castlevania games gespeeld (MSX, NES, PSX, PC Engine en GBA). Allemaal geweldige games i.m.h.o. Als de PS2 versie hetzelfde principe aanhoudt als de PSX en GBA versies dan wordt het voor mij weer een geweldige game. De meer hardcore gameplay van de NES, MSX en PC Engine versies vindt ik ook super, alleen geeft dat weer minder replay value. (x aantal levels, achter elkaar te spelen, zonder enige vorm van backtracking waar de PSX en GBA versies om bekend staan, alhoewel de NES en PC Engine versies hier hun eigen variaties op hadden)
Umm, ik moet toegeven dat ik via de Ali Illegali weg Castlevania LoI te pakken heb weten te krijgen. Full DVD versie zelfs.Bor_de_Wollef schreef op 19 januari 2004 @ 09:38:toon volledige bericht
Is er al iemand die Castlevania heeft gespeeld (import)?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Release 13 februari 2004
Genre Adventure
Publisher Konami
Ik ben er op zich best over te spreken. Ik had er niet zoveel van verwacht, ik had 'm ook meer gedownload om m'n DVD brander te testen, maar het bleek nog best een leuk spel te zijn ook.
Het is niet zo RPG-achtig als eerdere Castlevania delen schijnen te zijn (dat was al bekend), maar de besturing is soepel, de graphics zijn zeer smooth op een constante 60 fps, de muziek is goed en de sfeer is ook lekker duister. De vergelijking met Devil May Cry is wel snel gemaakt, 't lijkt er dan ook behoorlijk op, maar dat is niet perse een slecht iets.
De eerste twee areas heb ik uitgespeeld (toen kwam FFX-2 in de post en had ik meer oog daar voor
Nou, 't is dat ik 't spel illegaal heb, dus ik heb niet zoveel recht van spreken, maar toch kan ik zeggen dat 't spel best aan te raden is, zeker voor Castlevania fans.
Dit spel moet ik echt hebben, tevens ga ik wel op zoek naar Dance Dance Extreme!
Daar moet je toch zo'n dancemat voor hebben? Hoe zijn dat soort games eigenlijk?Dj_Neo_Ziggy schreef op 19 januari 2004 @ 18:28:
Hoe is de muziek van Caslevania? Ik ben een van de gelukkigen die Castlevania:Sotn uit japan heb weten te bemachtigen!
Dit spel moet ik echt hebben, tevens ga ik wel op zoek naar Dance Dance Extreme!
Ik bedoelde: Zullen we in dergelijke postings het dan puur over de software hebben ipv. het hoe, waarom, etc. we het demootje aan de gang hebben gekregen.tranztaz schreef op 19 januari 2004 @ 11:57:
Toch is er een klein grijsgebied. Stel dat ik nou een ISO download van bijv. iets als scene.org en ik gebruik daarvoor een bekende truuk. Zullen de dan is dergelijke situaties het dan alleen hebben over de audiovisuele demo's en niet het hoe en wat op de PS aan de gang krijgen?
Lijkt me een goed plan. Het lijkt me dat er niets illegaals is aan eigen gemaakte software of open source projecten voor de PS2. Ik hoop dat de modjes er ook zo over denkentranztaz schreef op 19 januari 2004 @ 18:47:
[...]
Ik bedoelde: Zullen we in dergelijke postings het dan puur over de software hebben ipv. het hoe, waarom, etc. we het demootje aan de gang hebben gekregen.
Het is heerlijk, ben nu zo'n jaar bezig, en het gaat me steeds sneller af. Je moet je zelf echt trainen met oog en been coordinatie. Nummers zoals Paranoia (180BPM) zijn niet te doen in het begin, en kan het nu aardig bijbenen.
1 ding wel, de spellen zijn redelijk snel saai, je kan ongeveer 3 a 4 maanden doen met een Game. Daarna wil je nieuwe nummers!
Een beetje zoeken levert op: www.ps2dev.org
Vooral hier ff een kijkje nemen!
[ Voor 40% gewijzigd door SkyStreaker op 19-01-2004 20:06 ]
PS2Dev is idd wel koel. Ik volg die site ook al een tijdje, sinds ik m'n netwerkadapter heb en daarbij software die me in staat stelt om PS2 executables via 't netwerk te uploaden naar de PS2 en uit te voeren. Met behulp van de libraries en compilers die op PS2Dev staan kun je dan zelf gewoon programma's schrijven voor de PS2!tranztaz schreef op 19 januari 2004 @ 19:24:
Is er ook een site met open-source software voor de (of o.a.) PS2 zoals divx of die navigatorzooi?
Een beetje zoeken levert op: www.ps2dev.org
Vooral hier ff een kijkje nemen!http://ps2dev.org/kb.x?T=690
Ik heb een simpel progje geschreven dat invoer van de PS2 controller uitleest en daarover wat info op het scherm zet. Werkt wel geinig, maar helaas kon ik niet zoveel met de meeste libraries, omdat de boel nogal gericht lijkt te zijn op Linux, en daardoor niet bepaald vlekkeloos compileert in Windows.
[ Voor 10% gewijzigd door SkyStreaker op 19-01-2004 20:38 ]
Bedoel je de PS2 reality player? Zoek daar maar eens op in google en ik weet zeker dat je een spaanstalige site vind die je met altavista weer kunt vertalen naar engels.tranztaz schreef op 19 januari 2004 @ 20:37:
Ik ben vooral geintresseerd in een mediaplayer zoals ps2rmediaplayer. Ik wil namelijk onze home-videos overzetten op DVD en er zijn leuke progseltjes te vinden voor de PS2(realtime overgangetjes a la ff7 bijv.
) Alleen ik kan die ps2rmediaplayer niet zo direct vinden...
Kun je daar eens wat meer over vertellen? Hoe werkt dat precies?Devil N schreef op 19 januari 2004 @ 20:35:
[...]
PS2Dev is idd wel koel. Ik volg die site ook al een tijdje, sinds ik m'n netwerkadapter heb en daarbij software die me in staat stelt om PS2 executables via 't netwerk te uploaden naar de PS2 en uit te voeren.
kan ik dat stellen zelf doen?Walkman schreef op 18 januari 2004 @ 16:32:
Zal waarschijnlijk wel met de laser te maken hebben, dat die opnieuw moet worden ingesteld.....lijkt me geen grote reparatie (tenzij die natuurlijk van een kast is afgevallen)
gewoon dat laser ding rechtop zetten?
Zo makkelijk is het ook weer niet. Of je het zelf kan doen hangt er van af. Is de laser smerig? Slecht gecalibreerd? Kapot? Er zijn wel reparatiemanuals te vinden bij sommige webshops waar ze replacement laser modules verkopen.PowerCow schreef op 19 januari 2004 @ 22:27:
[...]
kan ik dat stellen zelf doen?
gewoon dat laser ding rechtop zetten?
Ff zien, where to start?Bor_de_Wollef schreef op 19 januari 2004 @ 20:58:
[...]
Kun je daar eens wat meer over vertellen? Hoe werkt dat precies?
Aan de PS2 kant moet je een programma hebben draaien dat PS2 executables kan ontvangen en opstarten. Hiervoor is het programma Pukklink gemaakt, waar ook nog een open-source versie van is, genaamd PS2link. Pukklink werkt over het algemeen ietsje beter, ik heb een aantal keer gehad dat PS2link bepaalde executables niet goed wilde draaien.
Aan de PC kant heb je dan een programma dat -uiteraard- die PS2 executables via het netwerk naar je PS2 stuurt. Hiervoor heb je InLink (Windows) en een Linux shell voor Pukklink.
Alle bovengenoemde progsels kun je op PS2DEV vinden.
Om Pukklink of PS2link te draaien moet je uiteraard een alternatieve bootmethode hebben. Het makkelijkst is natuurlijk met behulp van een modchip. Mijn gebruikelijke methode, de knifetrick (of slide card), werkt alleen helaas niet voor Pukklink of PS2link. Dit is een fout in die programma's, hopelijk wordt het ooit nog verholpen.
Het alternatief wat je dan hebt is gebruik maken van de PS2 Independance Exploit (<- note: dit is echt legaal), waarmee je programma's die op je memory card staan kunt booten met behulp van een buffer overflow in de PSOne driver.
Ik zal voor de duidelijkheid maar even uitleggen hoe het gebruik van die Independance Exploit in z'n werk gaat.
Allereerst moet je een CD maken met alle bestanden die je op de memory card wilt zetten, plus een programma dat het voor je naar de memcard kopieert. Bij dit programma zet je ook een bestand met een lijst van registratiecodes (die SLES/SCES nummers op de zijkant van de doosjes) van de PSOne game(s) die je wilt gebruiken om de exploit te triggeren. Instructies om dit alles voor elkaar te krijgen kun je vinden op bovengenoemde site.
Vervolgens boot je dus die CD met een modchip of met de knifetrick (dat werkt dus wel
Daarna start je de PS2 op met een van de PSOne games die je in de lijst hebt gezet, waardoor de Independance Exploit wordt ingeschakeld. Die zorgt dan dus voor een buffer overflow, waardoor het bootproces kan worden overgenomen, en een programma van de memory card kan worden geladen. Dat programma kan dus bijvoorbeeld Pukklink of PS2link zijn, maar net zo goed ook een programmaatje dat je via een menuutje de keuze geeft om een aantal andere programma's te booten.
In any case, als je dan eenmaal alles aan de praat hebt gekregen, dan kun je gewoon een ELF file uploaden naar de PS2 met behulp van InLink of een andere Pukklink client, en die wordt dan direct afgespeeld. Echt veel nut heeft het nog niet voor mij gehad, maar de mogelijkheden zijn in principe zeer uitgebreid.
't Klinkt misschien allemaal wat erg ingewikkeld, maar eigenlijk valt dat best mee. Alles is duidelijk uitgelegd op bovenstaande 2 sites, en als je er dan nog niet uitkomt, zijn er altijd nog forums op PS2DEV. En 't is best leuk om met je PS2 te klooien, zeker omdat de meeste schade die je kunt aanrichten een verneukte System Configuration file op de memory card is, wat helemaal geen probleem is.
Ik zie nu alleen net dat de site van de Independance Exploit down is. Das niet zo handig. Instructies kun je wel vinden op andere sites (gewoon Google searchje), maar de meesten verwijzen weer door naar de 'officiele' site voor downloads.
Heel kortstondig zie ik een playstation(c) 2 logo...

[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 21-01-2004 19:00 ]
Als ik er een dvd in stop hoor ik hem helemaal niet opspinnen om te lezen.
Misschien tijd om toch een nieuwe te kopen.
Reserveer Final Fantasy X-2 nu bij Dimension Plus en ontvang gratis een FF X-2 keychain figure van een van de karakters. Kiezen van figure is NIET mogelijk.

Anoniem: 35647
Screenshots: klik
We've seen it, we've played it and we love it. PlayStation.com ventures to Amsterdam to check out the future of combat and comes away red-eyed but thoroughly awestruck.toon volledige bericht
Never in the short but illustrious history of videogames has a product generated such astonishing levels of pre-release hype as Killzone. In fact, never mind pre-release; even before the game was officially announced, a wave of hysteria had spread the length and breadth of the internet. Hyperbole-ridden forum posts heaped praise on Guerrilla's FPS, and the phrase 'Halo beater' was being gleefully bandied about even before the first screens had surfaced. A remarkable situation by anyone's standards, but all the more so considering that Killzone is being developed by a studio with little to no track record in creating console games.
Quite how an original title from a hitherto small Dutch developer managed to garner such astoundingly favourable early publicity is something of a mystery. Martin de Ronde, Guerrilla's Commercial Director speculates that the hype may have something to do with the lack of dedicated shooters on PS2: "You've got your PlayStation 2 and you want to play one of the best rally games in the world, you can do it. If you want to play one of the best Formula One games in the world, you can do it. Platform games? No problem. PlayStation 2 is still quite low on first person shooters, in terms of individual, carefully crafted FPSs specifically for the format. That has got people extremely excited, and speculation, forum discussions, forum opposition from other formats' fanboys has done the rest, I think."
But for now, the burning question is: does the game measure up? Having just taken a trip to Amsterdam to size up a recent build of the game, we're pleased to report that the answer is a massive, wholehearted, unreserved 'yes'. Killzone is... well, here's the thing. We've been sworn to secrecy for now regarding specifics on Guerrilla's killer app. What we can tell you is that Killzone is easily one of the most exciting games currently in development for PS2. It's shot straight to the top of our 'Most wanted' list for 2004, unthinkably toppling the mighty GT4 from the number one slot in the process. Over the coming months, we'll be backing up that rather hefty claim with a huge payload of Killzone-related content. Keep it right here for interviews with the team, first impressions and much, much more. In the meantime, contrary to the generally sound advice offered by Public Enemy in 1988, do believe the hype. Killzone really is all that and more.
Bron:uk.playstation.com
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Jaa, Killzone wordt al een behoorlijke tijd flink gehyped. En ik moet ondanks mijn scepticisme zeggen dat 't er toch wel aardig veelbelovend uit ziet. Hopelijk heeft Nederland nou eindelijk eens een noemenswaardig gamesdeveloper.jagermeister1 schreef op 21 januari 2004 @ 20:02:
Ik las net in de nieuwe Veronica gids een stukje over Guerrilla software. Gasten uit Amsterdam blablabla. Ze zijn bezig met een nieuwe FPS, Killzone genaamd die volgens zeggen Halo van de troon zal stoten. Ik moet zeggen dat het er zeer gelikt uitziet als ik zo de screens eens bekijk. Perst volgens zeggen echt alles wat er te halen valt uit de PS2.
Screenshots: klik
[...]
Volgens het Veronica magazine is het een super vet spel. Ze hebben het mogen aanschouwen. Ze zeggen dat dit spel Nederland op de kaart zal zetten als het om development van games gaat.Devil N schreef op 21 januari 2004 @ 21:12:
[...]
Jaa, Killzone wordt al een behoorlijke tijd flink gehyped. En ik moet ondanks mijn scepticisme zeggen dat 't er toch wel aardig veelbelovend uit ziet. Hopelijk heeft Nederland nou eindelijk eens een noemenswaardig gamesdeveloper.
Edit: Ik heb geen Playstation, dus ben niet zo op de hoogte van de games. Maar zulk positief nieuws van Nederlandse bodem spreekt me gewoon aan.
[ Voor 13% gewijzigd door jagermeister op 21-01-2004 22:04 ]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Mij ook, echter de "bron" in dit verhaal spreekt me totaal niet aan. Bij veronica houden ze er een vreemde smaak op na qua games. Ik wacht met spanning af, vooral omdat ik ook al heb vernomen dat deze game enorm zou tegenvallen.jagermeister1 schreef op 21 januari 2004 @ 22:02:
[...]
Volgens het Veronica magazine is het een super vet spel. Ze hebben het mogen aanschouwen. Ze zeggen dat dit spel Nederland op de kaart zal zetten als het om development van games gaat.
Edit: Ik heb geen Playstation, dus ben niet zo op de hoogte van de games. Maar zulk positief nieuws van Nederlandse bodem spreekt me gewoon aan.
Klinkt / lijkt goed. Ik herinner me echter 'Knights', een spel wat ook HET spel zou worden. Volgens mij is het nooit afgekomen.jagermeister1 schreef op 21 januari 2004 @ 20:02:
Ik las net in de nieuwe Veronica gids een stukje over Guerrilla software. Gasten uit Amsterdam blablabla. Ze zijn bezig met een nieuwe FPS, Killzone genaamd die volgens zeggen Halo van de troon zal stoten. Ik moet zeggen dat het er zeer gelikt uitziet als ik zo de screens eens bekijk. Perst volgens zeggen echt alles wat er te halen valt uit de PS2.
Ik hou wel van FPS, maar de eerste goede FPS op de console moet ik nog tegenkomen eigenlijk.Walkman schreef op 21 januari 2004 @ 22:49:
Ik hou persoonlijk niet van FPS, maar hij stond zelfs op de cover van Edge magazine en die waren er ook al heel positief over....
En kom ik terug op de vraag, wie kan mij vertellen hoe ik die ripper2navi aan de gang krijg?
Is dat niet een nieuwe soort "explorer" voor de ripper2? Geen idee. Er is dacht ik een officiele site van met een forum. Misschien dat je daar een soort how-to oid kan vinden.tranztaz schreef op 22 januari 2004 @ 12:15:
Mijn bro heeft HALO op XBOX en ik op de PC, ik vind HALO heel, heeeel erg repetitief. Levels lijken teveel op elkander en er is niet echt een verscheidenheid aan vijanden op te merken. Enfin, mijn mening.
En kom ik terug op de vraag, wie kan mij vertellen hoe ik die ripper2navi aan de gang krijg?

Deze game heb ik echt heeeeel veel op de commodore 64 gespeeld vroeger! Ik kan dan ook niet wachten op de PS2 versie!
[ Voor 51% gewijzigd door Bor op 22-01-2004 15:50 ]
Dit zijn toch niet screens van de PS2 versie?Bor_de_Wollef schreef op 22 januari 2004 @ 15:47:
De screens zijn niet van beste kwaliteit maar laten wel iets leuks zien wat onze kant op komt: OUTRUN 2004!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze game heb ik echt heeeeel veel op de commodore 64 gespeeld vroeger! Ik kan dan ook niet wachten op de PS2 versie!
Dan ziet het er iig niet echt PS2-achtig uit.
Van mij hoeft een game er ook niet goed uit te zien en gelikte graphs te hebben, maar dit is ook wel een uiterste natuurlijk.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
De screens van Bor_de_Wollef lijken me van een oudere port..
http://media.ps2.ign.com/media/617/617145/imgs_1.html
http://www.gamevillage.nl...5f075&act=ST&f=88&t=16102
Sorry, mijn fout. Dat had ik er inderdaad even bij moeten zetten!Walkman schreef op 22 januari 2004 @ 18:30:
Dat zijn screens van de Sega Ages versie van Outrun, zie :
http://media.ps2.ign.com/media/617/617145/imgs_1.html

Zo gaat het er ongeveer uitzien neem ik aan. De screens komen van acradeprototypes welke op het Chihiro board draaiden. Dit is ontwikkeld door Sega en Microsoft en is gebaseerd op de Xbox hardware.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 23-01-2004 11:09 ]
Dit topic is gesloten.