[X-box] Outrun 2

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:54
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/willaert/Tweakers/Outrun2.jpg
• Outrun 2
Het is al zo'n 15 jaar geleden dat het eerste deel van Outrun in de arcades verscheen, en dus vond Sega het tijd dat er een vervolg kwam. Sega gaf dus opdracht aan AM2 om deze game te ontwikkelen, en zo geschiedde.

Er is in het geheim al een hele tijd aan gewerkt, maar op de laatste AUO in augustus (is een arcadeconventie in Azië) was het dan zo ver : Outrun 2 werd gepresenteerd. Er stonden verschillende arcadeprototypes opgesteld welke op het Chihiro board draaiden. Dit is ontwikkeld door Sega en Microsoft en is gebaseerd op de Xbox hardware.

• De game zelf
Ik hoop dat er niemand is die eigenlijk niet weet wat hier komt te staan. Outrun is imho één van de games die je gewoon eens in je leven gespeeld moet hebben. Nu, als je het concept van de originele outrun kent, dan ken je dus ook het concept van de tweede.

En voor de mensen die net begonnen zijn met games of die Outrun écht per ongeluk niet gespeeld hebben: Het is een racespel. :+

Zoals het een goede arcaderacer betaamd, zit je met een tijdslimiet. Je mag een bepaalde tijd doen over een traject, en als je het niet haalt verspeel je een continue. Zijn je continues op ben je game over. Je traject bestaat uit verschillende stukken waarbij je op het eind een keuze moet maken of je links of rechts je weg vervolgt. Je vervolgd dan je weg welke je weer in een bepaalde tijd moet overbruggen.

Dit alles doe je in een Ferrari met een lekkere chick naast je, maar zo hoort het ook 8)

• Gameplay
Outrun 2 bevat 4 verschillende types modussen. Outrun Mode, Time Attack, Versus en Heart Attack Mode. De eerste is gewoon de klassieke Outrun die iedereen kent. Time attack is voor de mensen die graag hun tijden verbeteren op trajecten en zo hun naam hoog in de scorelijsten willen hebben. Versus mode is racen tegen iemand anders (met max. 4 personen) en de laatste: Heart Attack Mode, is ook gelijk de meest nieuwe. In deze mode moet je een vriendin uitkiezen die met je meerijdt, met als enige doel het vervullen van haar wensen. Op het moment dat je dit niet naar behoren doet zal zij dan ook uitstappen.

• Karakters
In Outrun 2 speel jij een 25-jarige man genaamd Alberto. Daarnaast is er ook de 23-jarige schone Jennifer. Zij is diegene die voor jou je Ferrari gekocht heeft en ze wil dat je daarmee haar zo veel mogelijk adrenaline door haar lijf laat stromen door zo snel mogelijk te rijden. (Tja, je hebt een Ferrari gekregen, dus je moet toch wat terug doen ;)) Zij zal je tevens van tips voorzien over je rijstijl en over bepaalde acties die je doet of niet doet. Verder is er nog een derde karakter, maar daar is nog niks over bekend.

Afbeeldingslocatie: http://www.sega-am2.co.jp/outrun2/img/chara/chara.jpg

• De wagens
Net zoals in het originele deel zul je met een echte Ferrari op stap gaan. Sega heeft de Ferrari licentie gekocht voor 6 modellen. De F50, de Dino, 365 GTS/4, de Testarossa, 360 Spider en Ferrari's nieuwste speeltje: de Enzo. Wat rijgedrag betreft moet je geen realistische aanpak verwachten. Het is gas geven en gáááán.

• De wegen
Hard rijden doe je op een weg, en dan het liefste op de openbare weg. Tegenliggers, vrachtwagens, trage oma's... je zult het allemaal tegenkomen. Op moment van schrijven zijn er tot nu toe 3 verschillende omgevingen bekend waar je met je Ferrari op kunt losgaan. Hier kun je zien welke er al bekend zijn, en welke er nog aan komen.

Palm Beach

Afbeeldingslocatie: http://www.sega-am2.co.jp/outrun2/img/course/palmbeach/screen01.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.sega-am2.co.jp/outrun2/img/course/palmbeach/screen02.jpg

Deep Lake

Afbeeldingslocatie: http://www.sega-am2.co.jp/outrun2/img/course/deeplake/screen01.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.sega-am2.co.jp/outrun2/img/course/deeplake/screen02.jpg

Alpine

Afbeeldingslocatie: http://www.sega-am2.co.jp/outrun2/img/course/alpine/screen01.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.sega-am2.co.jp/outrun2/img/course/alpine/screen02.jpg

• Nog meer screenshots

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/outrun2_001.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/outrun2_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/outrun2_009.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/outrun2_003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/outrun2_004.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/outrun2_005.jpg

Filmpjes
• Rechtermuisklik -> Opslaan als

Trailer 1
Trailer 2
Trailer 3
Trailer 4
Trailer 5
Trailer 6

Releasedatum
Dit is nog een beetje een moeilijk punt. Half oktober verschijnt hij in de arcadehallen in Japan, maar Sega heeft al aangekondigd dat hij naar de huidige generatie consoles komt. Op Xbox.com was bij de gamerfeed al te lezen dat hij naar de Xbox kwam, en ook Sega heeft dit tussen de lippen door al laten weten, maar officieel is er nog niks over bekend, en dus ook niet over een eventuele releasedatum. Dat hij komt is zeker, wanneer en waarop is nog ongewis.

Fact Sheet
• Zelfde concept als voorganger
• 4 echte Ferrari's
• Veel verschillende courses
• De originele muziek uit de voorganger
• Tot 4 spelers multiplayer
• Releasedatum: Half oktober arcade, consoles nog onbekend
• Developer: AM2, Publisher: Sega

Links
Sega
Outrun 2 Homepage

Vroeger...

Afbeeldingslocatie: http://www.skytopia.com/games/arcade/compare/outrun-01.png Afbeeldingslocatie: http://www.adfinformatique.fr/fichiers/wallpapers/outrun1024.jpg

P.S.
Ik ben ervan op de hoogte dat er meerdere versies van Outrun zijn geweest op verschillende consoles, dus voordat ik dat te horen krijg... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Wom op 01-10-2003 22:49 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:45
Dat spel wil ik zeker eens gaan kijken , hopelijk geef het de zelfde KICK als toen.

wat heb ik veel guldens verspild aan dit spel zeg :) (deel 1 dan)

In een plaatselijke patattent stond hij ook. en op vakantie naar Center parc s ( Sporthuis centrum)

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 24-09-2003 19:37 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
De originele muziek uit de voorganger
_/-\o_

Hopen dat ie ook op de Gamecube komt. Heb het niet zo op arcaderacers maar Outrun rules :7

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:36

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb wel al grotere screens gezien, en daar vielen de graphics serieus tegen, maar misschien waren dat wel screens van één of andere console versie. Ik heb Outrun vaak gespeeld in arcadehallen, dus hou ik deze titel wel in het oog :)

BTW in het origineel kon je toch ook al een aantal muziekzenders kiezen zoals nu bij GTA3 & VC of vergis ik me?

[ Voor 20% gewijzigd door Fuelke op 24-09-2003 19:41 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Wom
Fuelke schreef op 24 September 2003 @ 19:40:
Ik heb wel al grotere screens gezien, en daar vielen de graphics serieus tegen, maar misschien waren dat wel screens van één of andere console versie. Ik heb Outrun vaak gespeeld in arcadehallen, dus hou ik deze titel wel in het oog :)

BTW in het origineel kon je toch ook al een aantal muziekzenders kiezen zoals nu bij GTA3 & VC of vergis ik me?
Grotere screens ben ikzelf nog niet tegenkomen, maar kijk de trailers eens. Die geven een goed beeld weer van hoe het eruit ziet (en hoe snel het gaat :9 ).

Wat betreft die radio, elke keer als je een race begon moest je tussen een aantal beroemde deuntjes kiezen op welke je ging racen. En ja, GTA heeft dat dus gejat van Outrun :+

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 21:55
Denk dat het flut wordt, het orgineel was voor die tijd een enorm gaaf spel, maar dit concept gaat nu echt niet meer werken. Kan me ook geen Outrun game herrineren die net zo leuk was als het orgineel. Heb zelf bv Turbo Outrun en dat is gewoon niet leuk ... het steunt op een legendarische naam maar daar houdt het mee op, zie het voor dit hetzelfde. Zou ook niet weten wie er anno 2003 nog op zo'n soort game zit te wachten, op arcade race gebied is toch zoveel beters te krijgen :?

Flickr | Lego collectie

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
damn het ziet er nog best hetzelfde uit met die ferrari zo van achte r _/-\o_

tampert, kriminalpolizei

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Op console zal het spel misschien minder zijn, maar in zo'n arcade hal slaat zo'n spel snel aan hoor. Zit je in zo'n cockpit, stuur, pedaal en versnellingspookje.... 3 2 1 vroem vroem B-)

dikzak

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:25

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat spel heb ik echt úren en úren gespeeld! Geweldig. En het is inderdaad veel te lang geleden dat dat spel uit kwam. Heel blij dat ze nu aan een vervolg bezig zijn. Als m'n systeem het vloeiend kan draaien, zal ik hem zeker kopen! :)

Dividend for Starters

• Wom
IGN Preview
Outrun 2 (ign preview)

It's been years since AM2 last attempted an arcade style racing game packed with drift-based driving, but if our playtest today of Outrun 2 at the JAMMA arcade convention in Japan is any indication, the developer hasn't lost its touch in that time. Outrun 2 has everything -- awesome graphics, blazing speed, user-friendly gameplay and that quirky AM2 humor that never seems to die.
The game continues the basic idea used in the original Outrun. Rather than running laps around a closed circuit that you select ahead-of-time, you race through a massive open circuit that branches as a pyramid. Veering left or right when prompted allows you to choose your path, and your difficulty, with the right option being more difficult than the left. As you play, you'll end up in a variety of settings, starting with an opening beach section, and continuing through forests, snow-capped mountainsides, valleys with high-rising rock walls and ending up in Paris (we're not sure if AM2 modeled this area to look like the real thing, but it has all the landmarks).

Ironically, the pyramid-based level design is somewhat a breath of fresh air amongst today's arcade racers. We expect new gamers who weren't around at the time of the original to think the concept some revolutionary new idea in racing design rather than something that was first done some seventeen years back.

Even though the basic idea is the same, Outrun 2 is definitely not your daddy's Outrun. The game makes use of the mega-powerful Xbox-powered Chihiro arcade board to deliver the best looking arcade racing experience of all time. The six selectable vehicles are finely modeled, with realistic shading and environmental reflections, but the truly amazing part of the game is its backgrounds, which stretch off far into the distance and are packed with detail. The game leaves nothing to the imagination, as everywhere you look polygons, high-res textures and effects such as lighting, reflections and volumetric fog are used to create the most believable-looking racing world we've ever seen.

The draw distance deserves special mention. You can at times see the course spiraling away from you, ending up as just a few pixels in the horizon. Pyramids, buildings and rock-faces that you see as landmarks in the distance approach (quickly, given the game's speed), and you're suddenly driving past them while looking at other landmarks still in the distance.

We're not sure if this was intentional or not, but AM2 seems to slam the point across about the remarkable drawing distance via one of the game's foggier areas. One area of the game is blanketed by a thick fog, making viewing difficult. Towards the end of the area, once you've cleared a tight U-turn, the fog lets up to reveal a long winding mountain road that stretches impossibly into the distance. You'll have to download the video of this sequence to see it for yourself. When that fog gives way, you will truly understand the power of the Chihiro arcade board.

Gameplay has also been updated into a completely modern feeling racer. While you still have a simple two-gear manual lever (although automatic can also be selected), actual control over your car is much smoother than was possible in the digital control days. You can now select between three different viewpoints: the original behind-the-car perspective, an in-the-car dashboard perspective and a full-screen full-frontal view.

What's interesting is that the game manages to retain the nuances of the original title. Gameplay is drift-based, with the game actually helping you into and out of drifts. Even if you can't quite get the hang of sliding your car around the tracks of other racers, expect to be pulling off lengthy drifts in Outrun 2 -- around U-turns, through straight-aways, and passing up other cars along the way.

The sense of speed of the original has also been replicated without flaw. Outrun 2 seems to be the fastest wheel-based racing game ever. Sega had F-Zero AX running right next to Outrun 2, and the latter title, when played properly, manages to compete with the former -- despite remaining on the ground (most of the time). Things move so fast at times that we found ourselves wondering if this was the first time we were truly seeing a 60 frames per second racing game -- our cameras couldn't even properly capture the road as it zipped by beneath the cars.

On top of the fundamentals, AM2 has also added some new gaming modes to the mix. An Outrun mode is available, allowing for a recreation of the original's experience (you select your song ahead of time, though, and don't seem to be able to change it while in the game, unfortunately). On top of that you'll find a time-attack mode where you select a fixed path through the game, and a four-player versus mode where the path is determined by the lead player.

But the biggest new addition is the Heart Attack mode. That's Heart Attack, not as in myocardial infarction, but as in Aim For the Ultimate Heart Count. In this mode, you perform tasks for the female counterpart sitting in the passenger seat. As an example, the girl will ask you at times to go into a drift. Do so, and hold the drift long enough for the girl's heart meter to fill up, and you'll find yourself with a triple A rating (and a happy passenger). Other tasks include keeping your car in a highlighted section of the road for a fixed time, striking cones strewn about in front of you, and winding around other cars without taking a hit. We're not sure what exactly the reward is for doing good, but just being able to play mini-games while driving adds some cool twists to the Outrun formula and should help with the game's eventual home version.

From our brief playtest and over and hour of watching others speed through the courses, it seems like Outrun 2 can definitely cause a sensation in arcades, as much as games like Crusin' USA and Crazy Taxi did in their days. Will it cause a sensation on the level of its predecessor? We're not sure, but we can't wait to.
Hierin spreken ze trouwens over 6 wagens ipv van de 4 die nu bekend zijn. En zoals het hier staat is het je doel om naar Parijs te rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Wom op 24-09-2003 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Nieuwe screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Oeh oeh! Outrun! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Toen ik topictitel zag, dacht ik ff dat dit een enorme kick was.. :D

Kan me nog herinneren dat ik dit spel een paar keer gehuurd had. Ik had (heb) nog een Sega MegaDrive :)

Screenshots zien er iig goed uit. Ben benieuwd.

[ Voor 13% gewijzigd door Scipionyx op 30-09-2003 18:53 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Scipionyx schreef op 30 September 2003 @ 18:53:
Toen ik topictitel zag, dacht ik ff dat dit een enorme kick was.. :D

Kan me nog herinneren dat ik dit spel een paar keer gehuurd had. Ik had (heb) nog een Sega MegaDrive :)

Screenshots zien er iig goed uit. Ben benieuwd.
Er zijn verschillende versies geweest, maar dit is de eerste die toch echt Outrun 2 heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt veel op NFS:HP2 vooral door die F50. Ben benieuwd of die ook zo goed/beter speelt.

Toch denk ik dat dit spel snel gaat vervelen. Arcaderacers zijn niet voor niks in de arcade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 19:07:
Het lijkt veel op NFS:HP2 vooral door die F50. Ben benieuwd of die ook zo goed/beter speelt.

Toch denk ik dat dit spel snel gaat vervelen. Arcaderacers zijn niet voor niks in de arcade.
Dat is toch een vergelijking die niet helemaal opgaat. In NFS speel je tegen anderen, en bij Outrun speel je om je vriendin tevreden te houden. En je hebt zoals je wel kunt zien veel meer verkeer en tegenliggers. Arcade is het zeker, maar games als Soul Calibur, Crazy Taxi etc. hebben wel laten zien dat pure arcade games prima op een console gespeeld kunnen worden.

Er mag dan wel een F50 in zitten, maar om dan maar gelijk er van uit te gaan dat het veel op HP2 lijkt is wat kort door de bocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noem jij een ander spel dan waar een F50 inzit met graphics van dit niveau. Ik wacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
AudiRS4 schreef op 30 September 2003 @ 19:06:
[...]

Er zijn verschillende versies geweest, maar dit is de eerste die toch echt Outrun 2 heet :)
Oops, te snel gelezen 8)7 ;)
Ik bedoel dus deel 1.

[ Voor 5% gewijzigd door Scipionyx op 30-09-2003 19:59 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Oeh deel 1 echt super veel gespeeld :D ben echt benieuwd hoe dit deel wordt ! :D

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 19:36:
Noem jij een ander spel dan waar een F50 inzit met graphics van dit niveau. Ik wacht...
Project Gotham Racing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Deze game gaat echt vet worden :) hopen dat die zo snel mogelijk voor de Xbox uitkomt.
/me Dark_M weet nog wel de tijd dat hij achter ze Mastersystem zat en net zolang OutRun Europe deed totdat hij pijn in ze vingers had (hoewel OutRun Europe niet echt een tradiotionele OutRun was, want je kon ook op een motor en in een speedboot racen)
*Het is btw. OutRun en niet Outrun :p

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

TAG_Speedy schreef:
Heb zelf bv Turbo Outrun en dat is gewoon niet leuk ... het steunt op een legendarische naam maar daar houdt het mee op, zie het voor dit hetzelfde.
Och... dwars door Amerika racen tegen die klote Porsche 959 en woutenkoetsen ontwijken had ook zo z'n charmes, ik heb er m'n C64 mee versleten. :D

Maar ja, simpelere tijden hé.

[ Voor 3% gewijzigd door DroogKloot op 01-10-2003 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09 12:12
Hier ben ik veel guldens aan kwijt geraakt....wat een spel was dit (deel 1 dan he ;) )_/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Flex op 01-10-2003 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW, outrun _/-\o_
dat spel was lang lang lang geleden heilig voor mij...
voor die tijd roeleerde hij gewoon..

maar een nieuw deel, zoveel jaar later.. weet niet of ut gaat werken.

ik wil um iig wel hebbuh. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
AudiRS4 schreef op 24 September 2003 @ 19:59:
IGN Preview

[...]

Hierin spreken ze trouwens over 6 wagens ipv van de 4 die nu bekend zijn. En zoals het hier staat is het je doel om naar Parijs te rijden.
Prima review, ware het niet dat alles wat je niet op een CRT of TFT laat zien er geweldig uit ziet. Dus wellicht iets misleidend voor als dit spel nog geport gaat worden naar de PC, want dan worst het niet echt heel erg bijzonder ofzo, vrees ik.

Toch leuk dat ze die klassiekers weer nieuw leven inblazen, van Stunts is ook al een remake (en een losjes op Stunts gebaseerd spel). Alleen die zijn al jaren in ontwikkeling, hopelijk is deze wat eerder!

<dagdroom mode>

Dit is echt een spel om in een eigen simulator te bouwen, 4 PC's (of consoles voor mijn part) met stuur en groot scherm en kuipstoel en alles. :) Leuk voor in de computerkamer. Learning curve van wat, 10 seconden? :D Pret voor de hele familie :D

</dagdroom mode>

[ Voor 17% gewijzigd door Captain Pervert op 01-10-2003 04:05 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Captain Pervert schreef op 01 October 2003 @ 04:02:
[...]

Prima review, ware het niet dat alles wat je niet op een CRT of TFT laat zien er geweldig uit ziet. Dus wellicht iets misleidend voor als dit spel nog geport gaat worden naar de PC, want dan worst het niet echt heel erg bijzonder ofzo, vrees ik.
PC versie zit er vooralsnog niet in, want Sega is niet echt actief meer op het PC platform wat games als deze betreft. Maar mocht hij ooit op de Xbox uitkomen is een port naar de PC natuurlijk snel gemaakt, laat dat duidelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-09 15:12
eeeuh... Halo anyone ? :P

[ Voor 12% gewijzigd door M@NIC op 01-10-2003 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Wat heeft dat met zowel Sega als Outrun van doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:36

Fuelke

Forza Ferrari

AudiRS4 schreef op 01 October 2003 @ 18:54:
[...]

Wat heeft dat met zowel Sega als Outrun van doen :?
Ik denk dat hij doelt op de lange tijd die tussen de PC & X-box versie van Halo zat.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Ziet er wel vetjes uit die screens echt arcade game.. zitten wel dingetjes van het oude spel in heb het ook ooit is gespeeld en nog best wel veel ook :) en die pc speaker maar rem geluiden maken :+

[ Voor 7% gewijzigd door _MaLa_ op 01-10-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Fuelke schreef op 01 October 2003 @ 19:34:
[...]

Ik denk dat hij doelt op de lange tijd die tussen de PC & X-box versie van Halo zat.
Aha, ik snap het. Maar dat is niet helemaal waar, want het porten opzich duurt niet lang van zowel Xbox->PC als andersom. Het feit dat het zo lang geduurd heeft dat Halo op de PC is uitgekomen is omdat Halo zo goed verkocht op de Xbox.

Nog steeds staat Halo in vele top 10's van best verkochte Xbox titels en is het by far in totalen de nummer 1. Plus het feit dat tijdens de ontwikkeling van developer is geswitched, nl. Bungie -> Gearworks, wat natuurlijk ook niet helpt bij een snelle release :)

Dus mocht Sega écht willen kunnen ze binnen 3 maanden een goed werkende port afleveren voor Outrun 2, maar dat is wel heel erg vooruit gedacht, want het is nog niet eens 100% zeker dat hij naar de consoles komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als oudere gamer (38 jaar) ken ik deze game uiteraard. dit was toen (en voor mij nu nog steeds) zo'n game dat je blijft spelen. voor toen destijds waren die splitsingen in de weg echt gaaf. zo kon je zelf uitmaken welke ending je wilde zien. ik kon ze vroeger allemaal halen op schreveningen. pas 10 jaar na de release van de arcade outrun was er een fatsoenlijke (bijna 100% arcade perfect) versie voor de sega saturn. het ENIGE verschil dat dat spel heeft is dat als je niks doet, dan herhaalt de demo alleen het eerste veld. maar de kast ging na de highscore lijst verder waar ie gebleven was.

dat we nu 17 jaar later pas een ECHT vervolg krijgen (turbo outrun, outrunners vond ik geen echt vervolg, maar een aanpassing/verbetering van het orgineel. en die verbetering was in mijn ogen alleen grafies, want de rest bleef hetzelfde) is wel lef hebben van sega. nu met 3D graphics is het gevoel niet hetzelfde als met die sprites die zo mooi konden scalen. toch geven die filmpjes mij weer dat echte "OutRun" gevoel. ik denk wel dat het goed gaat komen met outrun 2. ik kan niet wachten tot ie uit is op de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door AudiRS4 - Wednesday 24 September 2003 19:59

--------------------------------------------------------------------------------
als outrun 2 zich aan dezelfde regels houd als outrun 1, dan heb je 15 stages, en 5 verschillende endings. dus een van die endings zal best eens in parijs kunnen zijn.

heb je het orgineel wel eens gespeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Dit wordt een gaaf spel, niet alleen omdat het een vervolg op Outrun is, maar vooral omdat ik gek ben op sega arcade racers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Overgens klopt er iets niet in je openingspost.. er staat dat er 4 ferrari´s inzitten.
maar als je op de site kijkt zie je dat de volgende erin zitten..
- 356 GTS/4
- Dino 246GTS
- Testarossa
- 360 Spider
- Enzo Ferrari
- en een nog niet bekend gemaakte auto die overgens volgens het plaatje wel dezelfde vorm heeft als de Enzo Ferrari.

zie hier http://www.sega-am2.co.jp/outrun2/car.html

hieronder de Testarossa
[afbeelding]

[ Voor 13% gewijzigd door SD5k op 01-10-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 21:39:
[...]

als outrun 2 zich aan dezelfde regels houd als outrun 1, dan heb je 15 stages, en 5 verschillende endings. dus een van die endings zal best eens in parijs kunnen zijn.

heb je het orgineel wel eens gespeeld ?
Ik heb het origineel niet in de arcade gespeeld (1 keer op een camping), maar wel op diverse consoles en PC. Maar dat over Parijs haalde ik uit die preview, daar stond in beschreven dat je doel was om Parijs te halen, en heb dat daar dus uitgehaald. Heb daar verder niet bij stilgestaan en gewoon klakkeloos overgenomen. :)
Thelema schreef op 01 oktober 2003 @ 22:41:
Overgens klopt er iets niet in je openingspost.. er staat dat er 4 ferrari´s inzitten.
maar als je op de site kijkt zie je dat de volgende erin zitten..
- 356 GTS/4
- Dino 246GTS
- Testarossa
- 360 Spider
- Enzo Ferrari
- en een nog niet bekend gemaakte auto die overgens volgens het plaatje wel dezelfde vorm heeft als de Enzo Ferrari.

zie hier http://www.sega-am2.co.jp/outrun2/car.html

hieronder de Testarossa
[afbeelding]
Op moment dat ik het topic maakte, waren er nog maar 4 auto's bekend, zal ze zodirecht toevoegen :) Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat gaaf trouwens dat er best nog actief gepost word in een thread over outrun 2, een sequel van een vrij onbekend spel voor de huidige generatie.

vergeet niet dat outrun 17 jaar oud is, en niet iedereen heeft het op retro gaming, en dus zal outrun niet iedereen bekend in de oren klinken.

en vroeger hadden we nog meer als 2 arcade hallen, en dus konden alle gamers in de arcadehallen kijken of er nieuwe coole games uit waren. best jammer voor outrun 2, want die zal het meer moeten hebben van de console versie. omdat er gewoon te weinig hallen zijn, en dan nog is het de vraag of bijvoorbeeld de homerson hal wel outrun 2 zal gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 20:00:
wat gaaf trouwens dat er best nog actief gepost word in een thread over outrun 2, een sequel van een vrij onbekend spel voor de huidige generatie.

vergeet niet dat outrun 17 jaar oud is, en niet iedereen heeft het op retro gaming, en dus zal outrun niet iedereen bekend in de oren klinken.

en vroeger hadden we nog meer als 2 arcade hallen, en dus konden alle gamers in de arcadehallen kijken of er nieuwe coole games uit waren. best jammer voor outrun 2, want die zal het meer moeten hebben van de console versie. omdat er gewoon te weinig hallen zijn, en dan nog is het de vraag of bijvoorbeeld de homerson hal wel outrun 2 zal gaan plaatsen.
Ik denk dat iedereen die 18 jaar of ouder is wel eens Outrun heeft gespeeld of op zijn minst van heeft gehoord. De naamsbekendheid ligt in ieder geval hoog volgens mij, dat scheelt al een hoop.

Wat de arcades betreft wordt er toch vooral gericht op de oosterse landen denk ik, aangezien daar nog volop arcades zijn en ook druk bezocht worden. Hoewel de beleving er wel wat minder op zal zijn verwacht ik toch na het zien van de filmpjes dat de sfeer goed bewaard is gebleven naar mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AudiRS4: Ik denk dat iedereen die 18 jaar of ouder is wel eens Outrun heeft gespeeld of op zijn minst van heeft gehoord. De naamsbekendheid ligt in ieder geval hoog volgens mij, dat scheelt al een hoop.
hmmm, dan moet die gene dus 1 jaar zijn geweest om hem te kunnen spelen. of nog even 9 jaar wachten op de sega saturn versie van outrun. die was nagenoeg wel hetzelfde als de kast. het enigste verschil was dat de demo alleen het eerste level liet zien, terwijl de kast dus na de highscore lijst gewoon verder ging waar de demo gebleven was.

ach, als het om de graphics draait, dan zullen ook de "new generation" gamers outrun 2 wel weten te waarderen, of ze nu deel een wel of niet gaaf vinden. meer als afwachten kunnen we niet doen, en ik ben blij dat sega AM2 de opdracht heeft gegeven eindelijk eens een echte sequel te maken van deze evergreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit is echt zo mega gaaf. Ik ben trouwens 17 en heb echt Outrun helemaal dood gespeeld hoor. Maar dit is gewoon weer bijna net zo stoer. Denk nu echt dat ik een Xbox ga halen, samen met PGR2. IGN had trouwens ook iets te zeggen waar ik het erg mee eens ben. Die piramide-style-design van racelevels, die zullen veel gamers niet als ouderwets ervaren, maar als revolutionair, omdat ze nooit Outrun hebben gespeeld.

Je moet idd wel even de filmpjes kijken, want die laten echt zien dat Outrun terug is. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, het is echt fantasties dat OutRun eindelijk een behoorlijk vervolg krijgt. en nu maar wachten tot we onze handen aan de gamepad kunnen leggen zodra outrun 2 geladen is.......

en nu maar hopen dat als hij ook op de andere consoles komt, dat die conversie ook goed word. want het zou een slechte reputatie kunnen opleveren als je de ps2 versie afraffelt. die zullen nooit geloven dan dat de xbox versie rules !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Veel nieuw beeldmateriaal

Je ziet er ook de nieuwe stages, zoals Parijs ed. Zeer de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gave link, jammer genoeg is de site nogal traag. de filmpjes downloaden niet sneller dan 10 K/sec. terwijl mijn verbinding op zijn sloffen 100 K/sec moet halen. maar wel gaaf dat er weer nieuw materiaal is.

ik kan echt niet wachten tot ie op de xbox uitkomt......... zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 00:46:
gave link, jammer genoeg is de site nogal traag. de filmpjes downloaden niet sneller dan 10 K/sec. terwijl mijn verbinding op zijn sloffen 100 K/sec moet halen. maar wel gaaf dat er weer nieuw materiaal is.

ik kan echt niet wachten tot ie op de xbox uitkomt......... zucht.
Normala gezien worden de filmpjes van Kikizo gemirrored. Zogauw ik ze vind zal ik ze posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk komt hij niet uit op de xdoos.

Bron:

http://www.gamespot.com/x...outrun2/news_6076683.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, er is nog niks zeker, maar inderdaad, de xbox is niet echt favoriet in japan. maar al komt ie op ps2 dan heb ik nog geen probleem, want die heb ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, vreemd dat er opeens niks meer gepost word over outrun 2. is er dan echt niemand meer die deze game een warm hart toedraagt ?

kunnen we sega niet overhalen om hem ook voor de xbox te releasen ? zoveel moeite is het niet om dat spel te porten. want volgens "bronnen" zou de arcade game toch ook op xbox hardware draaien. en ook xbox eigenaren hebben recht op deze megavette sequel. kom op sega: lets do it ! om maar met een van de oudste sega reclame leuzen te eindigen: TO BE THIS GOOD TAKES AGES, TO BE THIS GOOD TAKES SEGA !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 10:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik was echt helemaal weg van Outrun! Ik had helaas nog niets over dit 2e deel gehoord (was deel 2 trouwens niet Turbo Outrun?) totdat ik dit topic in de active topic list zag staan :) Ik heb gelijk alle demo filmpjes gedownload. Ik kan niet wachten op de release. Hopelijk zit de originele muziek er ook bij :) I just love outrun :)

edit: Net het eerste filmpje gezien! Wat een snelheid!

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 17-11-2003 18:32 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Sega wil nog niks tegenspreken, maar het lijkt er inderdaad op dat hij alleen voor de PS2 gaat komen, omdat Sega dat meer als een arcadeconsole ziet dan de Xbox, terwijl ze wel de Xboxhardware gebruiken voor de arcade. Ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

AudiRS4 schreef op 17 november 2003 @ 18:38:
Sega wil nog niks tegenspreken, maar het lijkt er inderdaad op dat hij alleen voor de PS2 gaat komen, omdat Sega dat meer als een arcadeconsole ziet dan de Xbox, terwijl ze wel de Xboxhardware gebruiken voor de arcade. Ik snap er niks van.
Als PS2 gebruiker kan ik niets anders zeggen dan "hulde sega"...

Overigens is wel vaker gebleken dat Sega een voorkeur voor de PS2 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Bor_de_Wollef schreef op 17 november 2003 @ 18:48:
[...]

Als PS2 gebruiker kan ik niets anders zeggen dan "hulde sega"...

Overigens is wel vaker gebleken dat Sega een voorkeur voor de PS2 heeft.
Een echte voorkeur niet , maar een bepaald soort spellen vind ze beter bij de PS2 thuishoren als op de GC en de Xbox, terwijl dat andersom ook weer geldt. Ik denk dat Sega ook voor het gemak van maar even Europa en Amerika vergeet, en ietsje teveel naar de Japanse markt kijkt alsof wij hier geen Outrun 2 willen. Let wel, nog niks officieels dus het kan nog alle kanten op.

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Afbeeldingslocatie: http://www.gf-data.de/gamefront-temp/outrun2ps2.jpg

Hmmm, ik wist nieteens dat er speculaties waren. Maar nu bleek opeens Outrun 2 voor de PS2 te komen? Ik zag die echt niet aankomen, todat ik deze thread vond.

[ Voor 14% gewijzigd door HuggyB op 20-11-2003 22:01 ]

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Pffff.. Ik let een paar maanden niet op dit spel, ik kijk dit topique weer eens in... Zie ik dat het enkel op de PS2 zal komen, prob :/
Ja, hoor, eerst PoP en BGaE exclusief voor 2003, daarna nog een koele arcade-racer titel jatten :P

Ik vat het niet..
Dus Sega... :P Nu ga ik lekker Billy Hatcher neit kopen :+

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is er nog nieuws van het outrun front? Is er uberhaubt al een kwartaal bekend wanneer die uit zal moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed nieuws. ik heb via een vriend een gave link gekregen. die vermelde als volgt:

-------------- quote www.dgs-online.nl -------------------------
http://www.dgs-online.nl schreef:
Outrun niet meer op de Xbox? Dream on baby!
General - Stannol - 28/10/2003 - 10:35:00 PM

Verleden week plaatste we hier een berichtje dat Outrun 2 waarschijnlijk niet op de Xbox zou uit gaan komen, hierna hoorde we eigenlijk niet veel meer van Sega, tot vandaag, want we kregen tot ieders verbazing een flink aantal screenshots in onze mailbox die genomen zijn uit de Xbox versie!

Toen wij het slechte nieuws vernamen, liep er toch wel enige tranen over onze gezichten, want Outrun is een klassieker en wie zou deze titel nu op zijn console willen missen? Wij in ieder geval niet en dat hoeft nu dus niet meer.
-------------- einde quote www.dgs-online.nl ------------------

zoals het er nu naar uitziet komt het spel sowieso uit op de xbox. want ik kan mij niet voorstellen dat sega fake screenshots gaat verstuuren, of werk gaat verrichten voor niks. nu maar hopen dat deze wrede game ook in europa uit gaat komen.

sega, plz: laat europese OUTRUN fan's niet in hun hempie staan: we want OUTRUN 2 !!!

TO BE THIS GOOD TAKES AGES, TO BE THIS GOOD TAKES SEGA !

oh, vergeet ik bijna nog te vermelden: OUTRUN RULEZ !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De speelhalversie draait op Chihiro hardware en is dus gebaseerd op Xbox hardware. Een Xbox port lijkt voor de hand te liggen, maar als je bedenkt dat Chihiro meer werkgeheugen en meer videogeheugen heeft dan een standaard Xbox is het beslist niet zo dat 1 op 1 overzetten eenvoudig is.

Bovendien is Xbox zo goed als dood in Azië. Gewoon geen support van de grote ontwikkelaars en dus ook niet van Sega. PS2 heeft gewoon meer marktaandeel in Azië en is daarmee interessanter voor Sega.

[ Voor 17% gewijzigd door ari3 op 11-12-2003 20:27 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

IS er een direct linkje van dat dgs artikel? Ik kan het niet vinden namelijk.

edit: ik heb het al gevonden, maar hoe zie je aan die screenshots dat het de xbox versie is?!

Na dat gequote bericht is onderstaand bericht geplaatst:
Oh how we like them. Geruchten. Ze laten je bloed koken, je haar overeind staan, je glimlachen en je soms uitbarsten in een schaterlach. Dat is dus wanneer je geruchten voor meer aanneemt dan wat ze zijn, geruchten. Deze laatste klinkt erg goed voor de PS2 gamers.

Het gaat namelijk rond dat Sega's highspeed remake van OutRun, met de pakkende naam OutRun 2, exclusief naar de PS2 komt. Vreemde maar begrijpelijk stap van Sega als dit waar blijkt te zijn.

Vreemd omdat OutRun 2 gemaakt is op de arcade plank die zijn techniek leent van het innerlijk van de Xbox. Het Chihiro arcade board is compleet gebaseerd op de Xbox en moest de hybride van de arcade en de Xbox worden om bijvoorbeeld Sega stevige speelruimte in de Arcadehallen te geven.

Begrijpelijk omdat Sega graag haar games een goed wil verkopen en daarvoor kun je het best aankloppen bij Sony die een zee stevige marktpositie heeft met de black bitch.

Uiteraard zullen in het uiterlijk van OutRun 2 concessies gedaan moeten worden bij een port van het Chihiro naar Playstation 2, maar dat neemt niet weg dat het spel er voor de Sega fans minder om zal worden. Wordt OutRun 2 daadwerkelijk een PS2 exclusive dan betekent dat een flinke schop tegen de schenen van de Xbox gamers.
Het blijft gewoon afwachten. Overal hoor ik geruchten dat het toch PS2 only gaat worden.

[ Voor 120% gewijzigd door Bor op 10-12-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Whoo :) al die opvolgers van spellen die ik vroeger speelde :)

Wolfenstein...Stunts...en nu ook al Outrun :)

Can't wait!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Jammer dat het nieuws over outrun 2 erg dun gezaaid is. Het enige wat je vind zijn een paar screenshots en roddels of ie nu wel of niet ps2 only zal worden. Ik zit te wachten op een releasedate!

Hopelijk zitten er erg veel tracks in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Bor_de_Wollef schreef op 12 december 2003 @ 17:04:
Jammer dat het nieuws over outrun 2 erg dun gezaaid is. Het enige wat je vind zijn een paar screenshots en roddels of ie nu wel of niet ps2 only zal worden. Ik zit te wachten op een releasedate!

Hopelijk zitten er erg veel tracks in!
Dat is wel te achterhalen hoeveel tracks je hebt, want de boomstructuur zit ook in dit deel. Dus als je uitgaat van 7 stages dan krijg je 7+6+5+4+3+2+1= 29 verschillende 'tracks' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zitten net zoals in de orgineele outrun 15 stages in outrun 2. dit heb ik van de orgineele outrun site van sega. je kan de site nu ook in het engels bekijken. voorheen was dit "japans only"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Sega's AM 2 studio, werk al een lange tijd aan een remake van hun oude arcaderacer Outrun 2 voor het Chihiro arcadeboard. Chihiro is een arcade machine gebaseerd op Xbox hardware, een conversie leek van ook logisch. Sega ontkende echter in alle toonaarden af te weten van een consoleversie en daarmee verloren wij alle hoop. In een recente vermelding in de Xbox afdeling van de bekende online winkel Amazon.co.uk wordt wonderlijk genoeg een Xboxversie van de titel vermeld. Wat is er aan de hand?

Zou Sega toch zo slim zijn om een Xbxoversie van de titel te maken? Ten slotte is, zoals eerder gezegd, het overzetten van de arcade naar de thuisconsole in principe een scheetje. Mogelijk moet op het inhoudvlak de arcadeversie aangepast worden, aangezien die gemaakt zijn voor de mensen die talloze malen muntjes in de machine gooien om verder te komen en console eigenaren gewoon door zullen spelen. De vermelding bij Amazon heeft verbazingwekkend genoeg ook een releasedatum. 13 augustus zou deze titel moeten uitkomen. Dat wordt duimen.

Wij zijn in ieder geval benieuwd wat Sega's reactie zal zijn op deze nieuwe ontwikkeling. Zullen ze eindelijk toegeven dat het spel in ontwikkeling is voor onze groene console? Of zal het mysterie wederom met een vlaag van vage woorden en ontkenningen teniet gedaan worden. Wij houden de moed er in, en hopen alsnog op een versie van deze fantastisch ogende remake van de klassieker Outrun.
Samenvattend: Release op 13 augustus en dus ook grote kans voor Xbox versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Goed nieuws voor de mensen met een Xbox. Outrun 2 zal namelijk Exclusief voor de Xbox verschijnen.
Sega's Outrun 2 komt eindelijk officieel naar de Xbox!

In Japan mogen ze al een hele tijd genieten van Outrun 2 in de arcades. Wij hebben al vaker bericht over de kans dat Outrun 2 naar de Xbox zou komen, omdat de arcade versie op het Chihiro board is gemaakt. Vooralsnog bleef het echter stil bij Sega. Er gingen zelfs geruchten dat de game alleen op de PS2 zou uitkomen. Niets lijkt echter minder waar, Outrun 2 komt exclusief op de Xbox.

Sega maakte vandaag bekend dat Outrun 2 exclusief op de Xbox zal verschijnen, en dus niet op andere consoles zoals de geruchten eerst deden vermoeden. Veel is er nog niet bekend gemaakt, want dat houden we tegoed op de E3. Wel zijn er een aantal screenshots vrijgegeven en is bevestigd dat Outrun 2 Xbox Live mogelijkheden zal bevatten en een uitgebreidere Single Player mode zal hebben. Uiteraard kunnen ook wij onze scores via Xbox Live uploaden en met elkaar vergelijken. Of we misschien ook tegen elkaar kunnen gaan rijden is nog niet bekent.

In Outrun 2 is het de bedoeling om met je fraaie Ferrari zo snel mogelijk door een zogenaamde 'course' te komen. Deze zijn geen rondjes, zoals je dat gewend bent, maar een doorlopende baan waarbij je na elke afgelegde 'course' kunt beslissen wat je volgende 'course' zal zijn. Zo kun je zelf de moeilijkheid van je rit bepalen. Elke course heeft zijn eigen thema zoals de woestijn of juist het groene platteland. Uiteraard zijn er ook tegenliggers op de weg, en het is zaak om net zoals in burnout deze zo goed mogelijk te ontwijken terwijl je zelf zo snel mogelijk blijft doorrijden. Het is een simpel concept, maar de pure snelheid en grafische pracht van Outrun 2 zullen voor heel wat speelplezier zorgen.

We wachten met smart op de E3, waar het spel gedemonstreerd zal worden en alles details uit de doeken zullen worden gedaan. Bekijk hieronder de Xbox screenshots van het spel. Wanneer Outrun 2 uitkomt is helaas nog niet duidelijk.
En ook nog een keer Live enabled :9~ Dit wordt wel erg vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:45
AudiRS4 schreef op 30 april 2004 @ 12:03:
Goed nieuws voor de mensen met een Xbox. Outrun 2 zal namelijk Exclusief voor de Xbox verschijnen.

[...]

En ook nog een keer Live enabled :9~ Dit wordt wel erg vet :D
Dit vind ik zeer triest :(
Want na de hit van Outrun op de PC had ik zeker als wat oudere Gamer graag gehad dat dit spel ook voor de pc er was gekomen.

Maar net zo als andere spellen die ze in eens gaan vervolgen, en ook voor de PC waren .
Gaan allemaal weg naar Consoles :(
Dit is gewoon schande voor de wat oudee spelers onder ons die zich vele uren hebben vermaakt met dit soort spellen.
En wat krijg je er voor terug :( NIETS.
Dit vind ik gewoon een slechte zaak.
Dus hopelijk bedenken ze zich nog wel een keer en komt hij ook voor de pc uit.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Origineel is Outrun een arcade en Sega consoles titel, die PC conversie was pas later ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Sega heeft bekendgemaakt dat Outrun 2 momenteel voor ongeveer twintig procent is voltooid. Het gehele spel zal in de herfst in Japan uitkomen, maar een Europese datum is nog niet bekend. Verder heeft IGN het spel al kunnen spelen, waaruit we nog wat meer details kunnen halen.

Zo is alles uit de klassieker wel bewaard gebleven. Nog steeds is het een race tegen de klok om checkpoints te halen, rijden er meer auto's op de weg en zit er een beeldschone dame in de bijrijderstoel. De verschillende wegen kennen allemaal verschillende routes; meestal is de rechterroute moeilijker dan de linkerweg, maar dat geeft weer minder punten. Voor de rest zag Outrun 2 er visueel wel goed uit, maar niet echt fantastisch. Dit kan echter ook aan de vroege staat van ontwikkeling liggen.

Dit zijn kleine details, en er zijn in de uiteindelijk versie ook meer speltypes beschikbaar, maar daar horen we later vast meer over. Stay tuned!
Ik gok op een winterrelease in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 14 mei 2004 @ 11:49:
[...]Ik gok op een winterrelease in Europa.
inderdaad. het derde kwartaal word getipt voor outrun 2.

ik ben vandaag eindelijk naar schreveningen geweest. mijn oog viel onmiddelijk op een reclamefolder bij waar je je euro's moet wisselen: "just arived: OUTRUN 2". nou, ik kan er meteen met stift bijpennen: "just finished all 5 stages: FTL" (mijn nickname als ik race spelletjes speel, Faster Then Light).

maar ff over outrun 2 zelf:

GRAPHICS: supersweet ! enorm mooi detail, reflecties op de wagens, mooie weerseffecten zoals laaghangende bewolking, mist, zonnestralen, en ga zo maar door. en vergeet daarbij niet dat de wegen soms echt bezaait zijn met weggebruikers. en dit alles gaat aan je voorbij in supersnel tempo in erg hooge FPS zonder slowdown ! WAY TO GO SEGA !

SOUND: slash wave, magical sound shower, passing breeze, en nog meer lekkere deuntjes. maar de echte outrun fan zal eerst de eerste 3 tunes kiezen voor die authentieke outrun sfeer. de samples zijn grappig, maar helaas zegt je vriendin naast je alleen maar "what are you doing ?" als je chrashed. wat meer samples hadden dus wel welkom geweest. maar alles bij elkaar genomen ook hier een dikke voldoende voor SEGA.

PLAYABILLITY: en hier staat alle outrun kenners een verrassing te wachaten. ook al is de bestuuring geheel vernieuwd, het blijft toch echt het outrun gevoel. dat driften en dan weer uit de drift komen heb je echt binnen 5 minuuten (ofwel je eerste speelbeurt) best wel door. na in totaal 10x gespeeld te hebben had ik al de vijf endings al gezien. de drift is zo onder controlle te houden, dat je zelfs tijdens de drift van baan kan verwisselen (zowel naar de binnenkant van de bocht als naar de buitenkant van de bocht) zodat je dus heel relaxed die medeweg gebruikers voorbij kan sjeezen. wat een zalig arcade gevoel heeft dit spel. SEGA heeft echt een winnaar gecreeerd. dit is voor mij het ultieme arcade gevoel.

LASTABILLITY: tsja, dat ligt aan wie het spel speelt. ikzelf speel zelfs outrun nog (op mijn pc met een emulator, op de dreamcast, en op de sega saturn), dus ik twijfel er niet aan dat OUTRUN 2 hetzelfde lot zal krijgen. ik vermoed dat alle outrun fan's dit spel net zo zullen waarderen, en alle nieuwkomers kan ik niet voorspellen, omdat het lang heeft geduurd voordat er eindelijk weer eens een arcade racer werd uitgebracht van dit kaliber. een ding weet ik zeker: de xbox only versie zal microsoft geen windeieren leggen, want een iedere outrun fan zal (en mag eigenlijk) deze vernieuwde versie waarscheinlijk niet aan zijn neus voorbij laten gaan.

LAST COMMENT: voor mij is dit een blijverdje. ook al koste het vroeger een gulden om een game te spelen, en nu (omgerekend) 2 gulden 20 cent om outrun 2 te spelen, toch geeft de game mij als long time arcade player (ben al 38 jaar oud) ook dat fijne gevoel als je de game beheerst, en de mensen rond je kast met open monden kijken hoe je de ene stage na de andere stage uitspeelt. ik voorspel voor de thuisversie voor mij dat al mijn andere race spelletjes (ja, zelfs de "allmighty" project gotham racing 2) voorlopig stof zullen gaan verzamelen na aanschaf van deze zalige game. dat er maar 15 stages in zitten die ik zonder al te veel oefenen kan uitspelen dat boeit mij niet. qualiteit boven quantiteit zeg ik maar altijd.

iedereen die deze game dus nog niet heeft kunnen spelen: ik kan je eerlijk bevestigen dat deze kast (4 stuks, aan elkaar gekoppeld) in schreveningen staat. ik zou zeggen go have fun, en laat hier even weten wat je van de game vond.

<diepe buiging voor SEGA, die deze game mogelijk heeft gemaakt, en deze game ook nog eens op xbox uitbrengt>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 18:39:
[...]

ik ben vandaag eindelijk naar schreveningen geweest. mijn oog viel onmiddelijk op een reclamefolder bij waar je je euro's moet wisselen: "just arived: OUTRUN 2". nou, ik kan er meteen met stift bijpennen: "just finished all 5 stages: FTL" (mijn nickname als ik race spelletjes speel, Faster Then Light).

[...]
Dat doe je goed :D
En bedankt voor je uitgebreide verhaal, ik weet in ieder geval dat ik hem zeker ga halen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 19 mei 2004 @ 18:43:Dat doe je goed :D
En bedankt voor je uitgebreide verhaal, ik weet in ieder geval dat ik hem zeker ga halen :Y)
sorry, ik weet dat deze vraag ff offtopic is, ik hoor vast wel van iemand waar ik dit soort vragen kwijt kan :P

ik ben voor de gein die link gaan volgen die in je nick staat. nou houd ik niet zo van extreme hardhouse, maar die geluiden/samples zijn vet. wat voor instrument bespeel je ? (als dit zelf gemaakt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 19:01:
[...]

sorry, ik weet dat deze vraag ff offtopic is, ik hoor vast wel van iemand waar ik dit soort vragen kwijt kan :P

ik ben voor de gein die link gaan volgen die in je nick staat. nou houd ik niet zo van extreme hardhouse, maar die geluiden/samples zijn vet. wat voor instrument bespeel je ? (als dit zelf gemaakt is)
offtopic:
Het is zelfgemaakt, maar dan wel met een softsynth. Dus softwarematig aan knopjes draaien tot je het geluidje eruit krijgt wat je wil ;) Kijk voor de gein anders eens in dit topic als je NSTM acces hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 19 mei 2004 @ 19:38:
offtopic:
Het is zelfgemaakt, maar dan wel met een softsynth. Dus softwarematig aan knopjes draaien tot je het geluidje eruit krijgt wat je wil ;) Kijk voor de gein anders eens in dit topic als je NSTM acces hebt
ik mag daar niet komen. ik krijg een foutmelding. ach, ik houd het hier maar ontopic voor ik klachten krijg :D maar bedankt voor je respons.

ps: nog een ideetje voor SEGA:

maak een compilatie disc/DVDrom met ALLE versies van outrun. de oude welteverstaan. dus: OutRun, Turbo OutRun, en OutRunners.

op OutRun na, zijn de games nog nooit arcade perfect op home consoles uit gekomen. ik weet zeker dat menig outrun fan, zeker na het uitkomen van OutRun 2 op de xbox zal de intresse daarvoor opwakkeren. en alle retro liefhebbers zullen er sowieso wel naar uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben vandaag gezellig met mijn neef naar scheveningen geweest (ja, je weet wel voor welke game :*) ), en ook hij was meteen gecaptured door de superbe gameplay, en de ultrasnelle en strakke graphics. ik ben nu onderhand 3x naar scheveningen geweest, en nu ik dus de derde keer ging, heb ik geen enkele keer een ending gemist _/-\o_ . kan je naagaan wat een strakke gameplay. wel zijn er mensen die iets hoger in de lijst staan als ik 8)7 . wel vreemd, want ook al rijd ik een foutloze race, en heb ik nog 20 seconden over op de teller als ik over de finish raas, dan nog staat er een ander bovenaan |:( . ik vraag mij af hoe ie dat doet.

iemand tip's en/of suggesties hoe ik nog beter kan worden in outrun 2 ? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2004 @ 03:14:wel vreemd, want ook al rijd ik een foutloze race, en heb ik nog 20 seconden over op de teller als ik over de finish raas, dan nog staat er een ander bovenaan |:( . ik vraag mij af hoe ie dat doet.

iemand tip's en/of suggesties hoe ik nog beter kan worden in outrun 2 ? :Y)
ik kan nu ondertussen wel zelf op mijn vraag antwoorden. en voor als anderen het ook willen weten:

als je op de website van team marubaku (japanse arcade gamers) de clips van outrun 2 download dan zie je meteen wat je moet doen om leuke tijden neer te zetten.

als eerst moet je van AT overstappen naar MT zodat je kan shift driften. het voordeel van de shift drift is dat je wagen nu beter te bestuuren is tijdens een drift in een scherpe bocht. ook zal de snelheid dan minder afnemen dan met een braking drift.

als 2e moet je echt bij iedere bocht zo kort mogenlijk langs de kant gaan rijden. dit kan al honderden millisec schelen.

bij de start meteen over het zand gaan om kort de rechterbocht in te kunnen gaan.

bij sommige stages kan je met 2 banden zelfs over het gras/zand rijden zonder dat dat snelheid kost. bijvoorbeeld het eerste veld, en snow mountain.

voor de rest is het oefenen en nog eens oefenen. ik ben ondertussen wel sneller geworden (ongeveer 4.26,xx voor route A op de time trial) maar het kan nog beter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Ik heb helaas ook last van hetzelfde probleem. Ik vind outrun wel een heel mooi spel, maar het is op het raceconcept na niet echt veel van het oude spel. Ik snap ook niet dat ik met een gemiddelde snelheid van 220 door de bochten, en 300 op lange stukken niet met gemak langs een fiat panda kan en dat ik op easy modus met de meest novice vehikel (!!!!!!!!!) niet bij de eindstreep kom. IS DIT RAAR? De eerste keer dacht ik oh, nog maar een keer. Maar inmiddels een stuk of 100 potjes verder ben ik nog nooit bij de eindstreep gekomen. Zoals de gene hier boven mij beschrijft, allemaal leuk een aardig, maar het spel geeft zelf aan dat manual transmition voor EXPERTS is en zeker voor spelers met een stuurwiel. Wat dat betreft is deze remake het een beetje kwijt, want de oude outrun was gericht op ongelukken maken. Daar waren het over de kop gaan dat je dik tijdverlies ging bezorgen, hier wordt elk fucking contact met de vangrail je al afgestraft. Volgens mij zitten er ook loading times in het spel, want af en toe happerde het. Het is me ook opgevallen dat als je in de mangel wordt genomen door een stel (zelfs een camper) rare wagens en je moet uitwijken, dat je zomaar de controle over je controller kwijt bent en je genoodzaakt bent contact te zoeken met een muur/wand/vangrail. Ik heb ook eens op internet gezocht, maar blijkbaar zijn er niet veel mensen die dit spel spelen. Niemand heeft een faq, er zijn bijna geen ervaringen. Iedereen is dat spel misschien alweer vergeten.. wellicht terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
nog even een opmerking dat outrun 2 en outrun 2006/ xbox en ps2 van elkaar kunnen afwijken, maar daarnaast bestaat er ook een andere remake die meer credits verdient dan dit spel. Namelijk sega ages outrun. Opgepoetste graphics, diverse modi en zit qua arcade game retro stijl veel dichter tegen het origineel aan. Ik kan deze titel van harte aanraden en vind ik wel beter dan deze modernste arcade remakes
Pagina: 1