Bor_de_Wollef schreef op 07 november 2004 @ 21:09:
Ik heb star ovean geleend van een kennis maar ik moet zeggen dat ik hem nog niet echt mee vind vallen. Mijn verwachtingen waren hoog alleen tot nu toe (ongeveer 2 uur in de game) vind ik het geheel nogal behoorlijk saai. Soms is het niet echt duidelijk wat je moet doen en kun je pas verder nadat je bv de juiste persoon hebt gesproken in een dorpje oid. Geen aanwijzingen natuurlijk dat dat de bedoeling was (of ik heb er over heen gelezen). Wat vinden jullie van Star Ocean 3?
Voor mij is Star Ocean 3 bijna "hetzelfde" als Secret of Mana : alles raggen dat in je buurt komt met de spullen die voor je beschikbaar zijn en dramatische AI van de karakters die niet zelf door jou bestuurd worden. Net als Secret of Mana zijn de gevechten veel interessanter dan het verhaal zelf.
Over de onduidelijkheid van waar je heen moet / de rode draad moet oppakken, hangt meer van de speler af dan dat het een fout is van het spel. Ik heb de amerikaanse versie binnen XX aantal uren uitgespeeld zonder enig nut van walkthrough's of guides. Het spel vertelt je bijna altijd wel wanneer je verder kan met behulp van cutscenes.
De eerste paar uurtjes is eigenlijk het intro van het spel. Wanneer je permanent 3+ karakters heb, wordt het spel pas interessanter qua gevechtsopties.
Als je het moeilijk vindt om rpg's te spelen heb ik wel wat basis richtlijnen voor je:
- als je je in een veilig gebied/stad/dorp bevindt, probeer met iedereen te praten en minstens 2x voor mogelijk dialoog verandering.
- in vijandige gebieden maps/dungeons gebruik ik persoonlijk de "kruispunt/splitsing -->> linksaf" methode. Deze methode in combinatie met de map ( r1 voor mini of compleet onscreen map ) werkt bijna altijd. Bij doodlopende eindes gewoon teruglopen en de nog niet ge-"scoute" gebieden even doorzoeken.
- de nieuwste regel in de cd-gebaseerde rpg's : wanneer je een savepoint zie in een vijandig gebied/ dungeon, dan is het 99.99 % zeker dat in de volgende kamer een baas op je wacht om een pak slaag op je **** uit te delen
Een simpel spel om ervan te genieten

( ps : simpel in de zin van gebruikersgemak, niet de moeilijkheidsgraad van het spel zelf )
Trouwens over de amerikaanse rpg Lord of the Rings : the Third Age....
Wat denken de gasten nou over de stats ?
speed : enhance character's speed to gain more turns PLUS more physical defense
strength : enhance physical close combat AND physical range combat damage
dexterity : enhance to hit rate ( plus nog iets... alles uit de hoofd gedaan )
de andere stats waren qua betekenis best normaal : spirit, constitution, agility.
enige ECHTE vreemde stat is de speed stat... is dit in D&D-achtige/baldur's gate spellen ook zo