Het Grote PS2 Topic - Part IV

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.655 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-4/Het%20grote%20PS2%20Topic%20Part%20IV.jpg

Ook Part II zit alweer vol! Reden genoeg om te starten met Part III!
Dit topic kan worden gebruikt om alles te bespreken wat met de Playstation 2 te maken heeft. Te denken valt aan games, hardware, releasedates, PS2 tijdschriften en andere PS2 gerelateerde zaken.

Momenteel kost de PS2 in de meeste winkels €189,- en is op sommige plekken zelfs al goedkoper te krijgen (ook op diverse internet sites). Via deze link kom je in de PS2 pricewatch van de frontpage.

Vorige PS2 topics:

Het grote PS2 topic - Part I
Het grote PS2 topic - Part II
Het grote PS2 topic - Part III

Ik heb een vraag en wil deze graag posten
Heb je een vraag? Kijk dan svp even snel de vorige PS2 topics na om te zien of jouw vraag al niet gesteld en beantwoord is. Dit omdat we hebben gemerkt dat er veel vragen zijn die steeds weer terugkomen.

Gebruik de volgende link om makkelijk het hele vorige topic in een keer door te zoeken:
Het Grote PS2 Topic - Part I - 999 posts per blz.
Het Grote PS2 Topic - Part II - 999 posts per blz.
Het Grote PS2 Topic - Part III - 999 posts per blz.

Links naar PS2 informatie sites:
Op de volgende sites is meer informatie te vinden over de Playstation 2, games, gadgets, magazines, reviews etc.
dgs-online.nl
officiele Sony PS2 website
console.gamez.nl
psx2central.com
ps2.ign.com

Voor een compleet overzicht zie de PS2 startpagina.

PS2 en de wonderschone RGB-kabel
Het is mogelijk om beter en scherper beeld op je PS2 te krijgen door gebruik te maken van een RGB kabel. Het beeld wordt dan zo'n 30% scherper als met de originele kabel die bij de PS2 zit. Een RGB kabel is te krijgen bij de betere gameshops en kost meestal rond de €20,-. Een veel verkochte RGB kabel is de RGB kabel van Blaze.

Alle RGB kabels geven een groen beeld met DVD. Als je toch DVD wilt kijken zijn er 2 oplossingen:

1. Je kijkt in composite mode via je originele PS2 kabel, of als je kabel een switch heeft kun je switchen tussen RGB en composite (niet exclusief voorbehouden aan blaze trouwens).
2. Je koopt een CD van Datel of Blaze die het groene effect omzeilt waardoor je toch via RGB DVD kunt kijken.

Het effect van een RGB kabel is goed te zien in onderstaande screenshots. De vertikale strepen / storing wordt veroorzaakt door het tv scherm en hebben niets met de RGB kabel te maken. Link de normale (composiet) kabel, rechts de rgb variant.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-main/Composite_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-main/RGB_small.jpg
Clickable!

Veel gebruikers hebben gemeld dat het ook mogelijk is de RGB kabel van je PS(one) te gebruiken. Zie voor meer info over RGB kabels het vorige grote PS2 deel

PS2 release dates
Een goede pagina om een overzicht te krijgen van alle releasedatums van console spellen (zowel PS2, X-box, als GC):

To The Game Release lijst consoles

Enkele games die binnenkort uit komen:

Classified: the Sentinel 15/7/2004
Ghost Master 23/7/2004
Army Men Sarge's War 23/7/2004
Catwoman 6/8/2004
Formula One 2003 -platinum- 6/8/2004
Formula One 2004 6/8/2004
Vietcong 15/8/2004
Star Ocean 3 18/8/2004
Headhunter 2 27/8/2004
Shaman King 27/8/2004
Dragon Ball: Budokai 2 -platinum- 27/8/2004
Juiced 3/9/2004
Karaoke Stage 3/9/2004
NHL 2005 3/9/2004
Forgotten Realms: Demon Stone 10/9/2004
NBA Ballers 10/9/2004
.Hack 3: Outbreak 10/9/2004
Evil Prophecy 15/9/2004
Final Fantasy XI 15/9/2004
Sly 2: Band of Thieves 15/9/2004

PS2 en het grote on-line avontuur
Binnenkort is het zo ver: de release van het PS2 online gebeuren. Op dit moment wordt er met een beperkte groep users reeds getest. Het is de bedoeling dat het online gebeuren zo rond oktober 2003 beschikbaar zal worden voor het grote publiek. Voor de toegang tot het online gebeuren heb je nodig een breedband internet aansluiting en een PS2 netwerkkaart, welke binnenkort verkrijgbaar zullen zijn. De PS2 netwerkkaart is nu bij een beperkt aantal winkels verkrijgbaar voor een bedrag rond de 35 euro.

Het maakt niet uit of je internetverbinding een kabel- of ADSL-verbinding is maar het moet wel breedband zijn. Een gewone inbelverbinding met een 56k-modem of ISDN is niet krachtig genoeg en zal daarom niet worden ondersteund.

Natuurlijk is het mogelijk om je bestaande internet aansluiting voor zowel jouw PC als jouw PS2 te gebruiken. Hiervoor zijn diverse oplossingen. Sony heeft op haar site een set-up guide internet delen met de PS2 geplaatst.

De eerste PS2 games die online gaming (zullen) ondersteunen zijn o.a.:
- Socom Navy Seals
- Destruction Derby Arenas
- Twisted Metal Black online
- SSX 3 (ps2 exclusive online play)

Zie voor meer info over network gaming met de PS2 de officiele site van Sony

Afbeeldingslocatie: http://www.play.com/covers/111516l.jpg
Sony PS2 Netwerk Adapter

Veel mensen met een @home internet aansluiting ondervinden problemen bij het aansluiten van de PS2 op het internet. Onderstaande pagina's van de @home gebruikersvereniging bieden oplossing:

Troubles at home PS2 online met @home I
Troubles at home PS2 online met @home II

De harddisk voor de PS2
Zoals veel mensen waarschijnlijk al hebben gezien zit er achterop de PS2 netwerkkaart een aansluiting om nog een apparaat op aan te sluiten. Deze aansluiting zal worden gebruikt voor de nieuwe harddisk voor de PS2. Naar verwachting zal de harddisk in de ruimte achter de netwerkkaart in de PS2 worden gemonteerd. Helemaal zeker is dit niet, er duiken steeds vaker foto's / plaatjes op van een externe harddisk. Hieronder is de japanse versie van de harddisk voor de PS2 te bewonderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.geekculture.dk/bedler/ps2/ps2_hdd.jpg

Sony heeft de harddisk voor de PS2 al officieel aangekondigd. Een eventuele releasedate of prijs zijn niet bekend. Wel zal Final Fantasy XI bij de harddisk worden geleverd inclusief een proefabbonement voor FF XI.

Bepaalde programma's die op dit moment op het Internet verkrijgbaar zijn bieden de mogelijkheid een normale ide harddisk samen met de PS2 te gebruiken. Dit bevind zich echter in een nogal grijs gebied. Het is niet de bedoeling links te posten naar dit soort programma's of sites waar deze programma's te vinden zijn.

Let op: ondersteuning voor harddisks van max 120 GB

Kan ik online met een omgebouwde PS2 / Wat is DNAS?
Door de introductie van het DNAS systeem is het niet mogelijk met een ingeschakelde modchip online te spelen.

DNAS (Dynamic Network Authentication System) is een eigen verificatiesysteem dat is ontwikkeld door Sony. DNAS is onder andere zo ontworpen dat het systeem software-uitgevers kan beschermen tegen piraterij, dat gameregels worden nageleefd en misbruik door spelers wordt voorkomen. DNAS wordt voor alle games met netwerkeigenschappen gebruikt. Er vindt verificatie plaats als onderdeel van het netwerkverbindingsproces. DNAS zoekt informatie over de hardware van de gebruiker (PS2) en software (netwerkgame) voor verificatie, kopieerbeveiliging, blokkering van accounts, systeem, regels, gamemanagement en andere doeleinden. Als de verificatie mislukt, stopt de game met on line-activiteit.

Stof en het schoonmaken van de PS2
Relatief veel mensen krijgt last van problemen met hun PS2 door de bergen stof die zich in het systeem ophopen. Deze problemen varrieren van "disc read errors" tot (nog) erger. Het is dan ook aan te raden de PS2 op een zo stofvrije plaats neer te zetten. Let bijvoorbeeld op met vloerbedekking / hoogpolig tapijt en andere plaatsen waar stof zich gaat ophopen. Maak de PS2 (ook de achterkant) regelmatig en voorzichtig schoon door het stof te verwijderen.

Hieronder is informatie te vinden voor de mensen die echt last hebben van defecten veroorzaakt door stofophopingen. Let wel: voor veel van de handelingen is enige technische kennis nodig en bij het open maken van de PS2 vervalt de garantie! Het gebruik van deze informatie is dus voor eigen risico!

How to Fix Dust Problems with the Playstation 2

HDLoader

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-main/hdloadermain.jpg

Zoals veel van jullie weten is het mogelijk een harddisk aan te sluiten op de achterkant van de Sony PS2 netwerkkaart. Hoewel deze aansluiting eigenlijk alleen bedoelt is voor de originele (nog uit te brengen) Sony harddisk is duiken er hier en daar al mogelijkheden op om eigen harddisks aan te sluiten. Een van deze mogelijkheden is het gebruik van HDLoader. HDLoader is een programma dat je kunt gebruiken om PS2 games in te lezen via de PS2 en op te slaan op een "eigen" harddisk die je zelf in jouw PS2 hebt gezet. Nadat de games zijn ingelezen kun je deze simpel booten door de PS2 op te starten met de HDLoader cd en de juiste game te kiezen in het menu. Het voordeel van deze methode is dat de laadtijden in veel gevallen enorm verkort worden. Hiernaast spaar je de originele cd's / dvd's (deze kun je rustig in de kast laten staan). Let op: het inbouwen van eigen apparatuur in de PS2 is in strijd met de voorwaarden. Hierdoor kan de garantie komen te vervallen.

De volgende games werken niet met HDLoader:
Biohazzard Outbreak
MX 2002
Peter Pan: The Legend of Neverland
Ratchet & Clank 1 (NOTE: Ratchet & Clank: Going Commando werkt wel)

Meer informatie over HDloader is hier te vinden: hdloader.com

Wat willen we hier uitdrukkelijk niet?

Helaas is in het verleden gebleken dat enkele regels omtrent het gebruik van dit topic absoluut nodig zijn. Te vaak zijn PS2 topics dichtgegaan door flamewars, offtopic geleuter etc. We vragen dan ook jullie aandacht voor de volgende "regels":
  • Geen posts over modchips, het ombouwen de PS2 en links naar illegale downloads.
  • Geen geflame, niet over de PS2 en ook niet over de GameCube en Xbox. Meningen mogen uiteraard wel, maar probeer deze wel zo goed mogelijk te beargumenteren.
  • Let er bij het plaatsen van screenshots op dat de standaard layout van het forum niet wordt verkracht.
In overleg met de mods van SG&D is besloten de discussie over modchips en het spelen van backups te verbieden. In Nederland is het ombouwen van een
Playstation 2, en zelfs het geven van ombouwinstructies, verboden (zie: [url=
nieuws: Ombouwen Playstation met modchips illegaal] deze link

edit:
Met dank aan Tranztaz voor het hosten van de foto's etc in dit topic

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 24-07-2004 12:58 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

NoTimeRemains

I know

mooie op alleen een plaatje doet t niet ...

ik ben nogal aan t wachten op God of War (heb zelf nog geen PS2, maar een vriend van me wel :))

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72626

Over de release dates, zou je misschien de volgende keer erbij schrijven in welk land en regio het wordt uitgebracht, dus euro-pal, us-ntsc of jpn-ntsc, want ik zie in de lijst dat Star Ocean 3 : Director's Cut ergens in augustus uitkomt, maar dat is in usa :( dus ntsc :( ( euro-pal wordt dus plus minus een jaar erbij )

Verder prima start post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik zit er zelf sterk over te denken HDloader eens te proberen. Ik heb nog een oude hd liggen die ik er best voor kan gebruiken. Ik lees echter in sommige reviews dat niet alle hd's gebruik kunnen worden. Wat zijn de eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72626

Alle mogelijke hdd's, die geen officiele Sony Hdd zijn, die passen en werken met de Sony PS2 BBA :

http://ps2drives.x-pec.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:54

SkyStreaker

Move on up!

Mooie startpost Bor! :P

Hee lui, bij Soul Calibur 2 kan ik kiezen tussen 50Hz, 60Hz en Progressive Scan op PAL, wat is nu het wezenlijke verschil hier tussen (op 60 merk ik (te denken) enige snelheid meer dan op 50) ik dacht dat alleen NTSC en SECAM op 60Hz zaten...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Misschien is het wel verstandig om in je te startpost melden dat er maximaal een 120 GB HD in je ps2 kan.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dj_Neo_Ziggy schreef op 22 juli 2004 @ 23:45:
Misschien is het wel verstandig om in je te startpost melden dat er maximaal een 120 GB HD in je ps2 kan.
Thanks voor de tip. Ik heb het er tussen gezet. Waarschijnlijk ga ik vanavond een hd in de ps2 duwen. Ik neem aan dat je deze harddisk later gewoon weer ntfs kan formatteren als het niet bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Natuurlijk, zolang de HD zelf wordt gezien, kan je hem ook formatteren. Anders zou je bijv. in dos niet van een linux-partitie weer een FAT(32)/NTFS partitie kunnen maken :) :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95472

Ik heb dat tooltje gevonden om de ps2 hd aan de pc te hangen en spellen over te zetten, je moet wel eerst even die hd formateren in je ps2.

Gaat zeker 10 keer sneller dan met de ps2 en hdloader zelf.

Het werkt met orginele dvd's backups en iso's.
en de link,

http://www.team-nomod.fr.st/telec/hdlgui-1-6install.zip

ps. Als de download begint sluit dan dat explorer venster af, anders krijg je irri popups.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 95472 op 23-07-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

MeNTaL_TO

The future is not set

Bor_de_Wollef schreef op 22 juli 2004 @ 19:59:
Ik zit er zelf sterk over te denken HDloader eens te proberen. Ik heb nog een oude hd liggen die ik er best voor kan gebruiken. Ik lees echter in sommige reviews dat niet alle hd's gebruik kunnen worden. Wat zijn de eisen?
Volgens hdloader mix 40 GB en max 120 GB, verder alles (maar volgens het forum zijn er wat problemen met WD's, niet met de hd's zelf, maar de plug zou net iets naast de connector zitten.

Zelf heb ik er een 30 GB IBM inzitten, iets wat volgens hdloader niet zou kunnen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Nu nog een ftp server / client en we hoeven de hd helemaal niet meer te wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 02:22

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Anoniem: 95472 schreef op 23 juli 2004 @ 15:35:
Ik heb dat tooltje gevonden om de ps2 hd aan de pc te hangen en spellen over te zetten, je moet wel eerst even die hd formateren in je ps2.

Gaat zeker 10 keer sneller dan met de ps2 en hdloader zelf.

Het werkt met orginele dvd's backups en iso's.
en de link,

http://www.team-nomod.fr.st/telec/hdlgui-1-6install.zip

ps. Als de <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=download&v=56">download</a> begint sluit dan dat explorer venster af, anders krijg je irri popups.
Moet je ps2 hiervoor omgebouwd zijn?
Ik heb nog wel een hdd liggen en dan kan ik dus gewoon de hdd (nadat ie geformateerd is op de ps2) in de pc hangen en dan mijn games op die hdd pompen? (leest mijn dvd-rom dan die spellen gewoon?)

Als ik em dan in de ps2 zet dan kan ik dus van die hdd booten?

Bergijp ik dit goed? als ik dit dus goed begrijp-> COOL

Het gaat om een hdd van maxtor 40Gb zou die werken?

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95472

sjorsfeenema schreef op 23 juli 2004 @ 16:11:
[...]

Moet je ps2 hiervoor omgebouwd zijn?
Ik heb nog wel een hdd liggen en dan kan ik dus gewoon de hdd (nadat ie geformateerd is op de ps2) in de pc hangen en dan mijn games op die hdd pompen? (leest mijn dvd-rom dan die spellen gewoon?)

Als ik em dan in de ps2 zet dan kan ik dus van die hdd booten?

Bergijp ik dit goed? als ik dit dus goed begrijp-> COOL

Het gaat om een hdd van maxtor 40Gb zou die werken?
Nee je ps2 hoeft niet omgebouwd te zijn. (dus orgineel hdloader kopen)
ja kan gewoon hd aan pc hangen en overpompen, en je pc dvd-rom leest je dvd's gewoon.

je kan niet van de HD booten, je moet met de hdloader dvd booten en dan komen de spellen in het menu en kan je ze zo starten.

40 gig kan wel is de ps2, maar an maxtor weet ik niet, de plaats van de conectors moeten gewoon kloppen met de plaats waar ze op de netwerk adapter van de ps2 zitten. (anders past het natuurlijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Als de plaats niet klopt kun je wellicht met een verloop kabeltje aan de gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117323

De najaar line-up van Sony:

- Jackie Chan Adventures: 01.09.04
- Sly Racoon 2 : 07.10.04
- Ratchet & Clank 3 : 15.10.04
- DJ Radio FG : 20.10.04
- Killzone : 26.10.04
- The Gateway 2 : 15.11.04
- World Rally Championship 4 : 15.11.04
- Eye Toy Play 2 : 22.11.04
- Singstar Party Tour : 22.11.04
- Gran Turismo 4 : 05.12.04
- Jak 3 : 10.12.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb gisteren een 8 GB schijf in de ps2 gedrukt (had ik nog liggen). HDloader pakt hiervan 2 GB die ik niet kan gebruiken. Is dit bij jullie ook zo of moet ik opnieuw formatteren (kan dat makkelijk vanuit hdloader)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Poll: Welke line-up game gaat het helemaal maken?
Jackie Chan Adventures
Sly Racoon 2
Ratchet & Clank 3
DJ Radio FG
Killzone
The Gateway 2
World Rally Championship 4
Eye Toy Play 2
Singstar Party Tour
Gran Turismo 4
Jak 3
Geen van de hiergenoemde games
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=13476&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117323

Nuttige link voor de startpost:

http://www.hdloader.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32

abeker

...

Bor_de_Wollef schreef op 24 juli 2004 @ 11:45:
Ik heb gisteren een 8 GB schijf in de ps2 gedrukt (had ik nog liggen). HDloader pakt hiervan 2 GB die ik niet kan gebruiken. Is dit bij jullie ook zo of moet ik opnieuw formatteren (kan dat makkelijk vanuit hdloader)?
Dat is normaal, er wordt zo'n 2 GB gebruikt voor boot- en data partities. Met hdl_dumb kun je precies zien welke "verborgen" partities er op de HD staan (naast het opslaan/extracten van iso's). Dan zul je ook zien dat HDLoader de grootte van spellen niet altijd correct weergeeft. Onder de 1 GB wordt de grootte goed weergegeven, maar een spel van 1.5 GB wordt (geloof ik) weergegeven als zijnde 1 GB.

the less one forgets, the less one remembers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gisteren heb ik mijn PS2 Netwerk Adapter binnengekregen, vandaag meteen met HD Loader testen \o/

Even gezocht of hier al topic over waren, en jawel, in het nieuwe grote PS2 topic ;)

Anyway, even vlug wat bevindingen en screenshots.

Ik heb er eerst voor de test een 20Gb Maxtor in gehangen. Ondanks dat HD Loader zelf aangeeft dat er minimaal 40Gb in moet, werkt deze perfect.
Formatteren gaat net zo snel als elke andere Quickformat onder windows.

Het lezen/installeren van games gaat niet echt snel, maar ik ben sowieso van plan om dit onder windows te gaan doen met die speciale tool (ik heb namelijk 2 80Gb schijven voor de PS2 die ik vol wil gaan zetten).
Als test even vlug Asterix en Obelix XXL (1Gb) geinstalleerd, ging toch nog erg vlot moet ik zeggen.
Ik had tijdens het rippen net zoveel kabaal van de lezer verwacht als tijdens het laden van een game, niets is minder waar.
Het rippen is amper hoorbaar.

Enfin, als het rippen klaar is kun je dus meteen de game van de HDD spelen.
Damn, wat gaat dit snel zeg :o

Asterix en Obelix kan soms best wat tijd nodig hebben voor het laden, maar zoals je straks in het filmpje kan zien gaat dit razendsnel :o

Ik heb nog niet getest met WinHIIP, maar dat ga ik straks doen.

Voor de mensen die met deze tools gaan stoeien, er zijn diverse meldingen op fora's te vinden dat je bij 1 tool moet blijven.
Vele 'FAT' tabellen die fuckedup raken als je 2 verschillende tools gebruikt (de schrijver van WinHIIP adviseerd om na te het schrijven van ISO's met zijn tool eerst weer in de PS2 met HD Loader te starten, dan zou je wel een andere tool kunnen gebruiken zonder data verlies).

Screenshots:

Starten van HD Loader
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/phpThumb.php?src=/uploaded/small_DSCF1194.JPG&w=397

Rippen van de game naar de HDD
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/phpThumb.php?src=/uploaded/small_DSCF1187.JPG&w=397

Rippen van de game complete
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/phpThumb.php?src=/uploaded/small_DSCF1191.JPG&w=397

Geef het beestje een naampje
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/phpThumb.php?src=/uploaded/small_DSCF1193.JPG&w=397

Overzicht van games op de HDD
Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/phpThumb.php?src=/uploaded/small_DSCF1192.JPG&w=397

Zoals gezegd, ook een filmpje.
Het is zondag ochtend, dus ik ben te lui om deze goed te recrompressen. Filmpje komt rechtstreeks uit mijn camera en heeft even vlug een XviD codec eroverheen gekregen. Size : 7.9 Mb (!)
Link : http://zooi.oostindie.com/uploaded/HDLoader_Game_Load.avi

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Mooi stukje koffie! Ik heb zelf een 8Gb harddisk in mijn PS2 zitten (en dus ver onder de 40 GB). Deze werkt ook perfect maar je kunt er vrijwel geen games op kwijt. Waar ik zelf heel erg blij mee was is dat mijn vriendin The Sims nu van harddisk kan spelen. De originele cd was aan het eind van zijn latijn bijna en gaf nogal eens wat problemen. Niet alleen is dat spel weer goed speelbaar, het laden gaat ook nog eens in sneltreinvaart! Hulde voor deze tool! Nu is het wachten op een gemodde versie die ook iso's etc per ftp kan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je weet dat je iig met die WinHIIP ook de ISO's er weer af kunt trekken he ? ;)

En voor FTP, dat zal dan idd een modded versie moeten zijn van HD Loader zelf, want voor zover ik weet, worden alle netwerkdrivers tijdens het laden van HD Loader al gedisabled (vandaar dat netwerk games het met HD Loader niet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
kun je met die tool voor de pc ook gemounte iso's op de hdd gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Waarom worden de netwerk drivers gedisabled? Om rechtzaken te voorkomen? Ik verwacht dat het niet heel lang zal duren voordat een ander bedrijf of groep met een vergelijkbaar product zal komen. Een losse util die ftp toegang tot de harddisk zal bieden is natuurlijk ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

unfor schreef op 25 juli 2004 @ 12:10:
kun je met die tool voor de pc ook gemounte iso's op de hdd gooien?
Ja, althans ... mounted ISO's weet ik niet, maar ISO's ansich kun je er wel naartoe tranfseren (wat dan dus nog maar ca. 4 minuten voor een DVD is in plaats van 30-45 minuten op de PS2).

[ Voor 32% gewijzigd door Koffie op 25-07-2004 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is een behoorlijke snelheidswinst! Zeker interessant als je de harddisk voor het eerst gaat "vullen" :)

Is er een goede link naar dat WinHIIP programma (voor de startpost wellicht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
er schijnen nogal wat tools en gemodde hdloaders in de maak te zijn of al bestaan, dus ik denk dat die dingen nog wel komen. hier vind je er veel info over: www.ps2ownz.com
en hier winhiip: http://forums.psxforum.com/viewtopic.php?t=22748

[ Voor 17% gewijzigd door unfor op 25-07-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor zover ik weet zijn er maar 2 versie's van HD Loader:

- De officiele
- De gekraakte waar de checks uit zijn gehaald zodat een kopie van de disc het goed doet

de naam van ps2own was voor zover ik weet ook meer voor de flame erin 'gehacked' daar PS2ownz juist aardig wat meer te doen heeft met de officiele versie.
Iig lijkt het alsof de gehackte versie door PS2own gemaakt/gehacked is, maar dat is juist niet zo (althans, dat is wat ik begrijp na enkele dagen lang zoeken naar info over HD Loader).
Bor_de_Wollef schreef op 25 juli 2004 @ 12:15:
Is er een goede link naar dat WinHIIP programma (voor de startpost wellicht)?
Officieel topic van de maker van het programma : http://forums.psxforum.com/viewtopic.php?t=22748

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.ps2world.it/immagini_news/logo2.gif

Een italiaanse site: http://www.ps2world.it/ is bezig met het maken van een nieuw OS voor de PS2. Op dit moment is er nog niet zo heel veel over bekend maar ik vond het toch noemenswaardig hier.

Features zullen worden:

boot CD/DVD from PS2OS
enhanced file manager
enhanced partition manager
Pen Drive Support
run applications from HDD- no DMS HDD explorer necessary!
enhanced memory management
save memory card files to HDD and vice versa

Emule / edonkey link naar de video: ed2k://|file|PS2OSN3dvxok.avi|2983936|07FCCC3CD16A9EC6F84513A6B7401CE4|/

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 25-07-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 10:42

FastBunny

Give it the Works !

Anoniem: 72626 schreef op 22 juli 2004 @ 21:41:
Alle mogelijke hdd's, die geen officiele Sony Hdd zijn, die passen en werken met de Sony PS2 BBA :

http://ps2drives.x-pec.com/
Daar staan ook drives groter dan 120GB als werkend vermeld :? Zie zelfs een werkende en passende 300GB schijf staan :)

[edit]
Werkt wel maar je ziet maar 137GB dus echt nuttig is het niet ;)

[ Voor 11% gewijzigd door FastBunny op 25-07-2004 12:24 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lijkt me stug ;)
Ik meen dat die lijst ook meer was voor de compatibiliet in de zin van fysiek passen en gealloceerd kunnen worden door de PS2.
Vervolgens komt HD Loader om de hoek kijken.

Het is in dit topic al bevestigd dat schijven kleiner dan 40Gb werken, maar ik heb al berichten gezien van lui met een schijf van 160Gb en HD Loader, de schijf wordt dan gewoon als 120Gb schijf gezien en geformatteerd.

Dit is dus meer een lijst voor de PS2 dan voor HD Loader ;)

Grmbl, stiekum editten he :P

[ Voor 4% gewijzigd door Koffie op 25-07-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 20:29
Is er hier al iemand die HDloader van zijn memory card weet te runnen?

Ik heb het geprobeerd via de mc exploit maar tijdens de installatie krijg ik een error
(cannot open TILE.DB file). Weet iemand waar dit aan ligt?

Hier staat uitgelegd hoe je het moet doen: http://www.jeexlabs.com/hdloader/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, wat heb je daaraan ?
Voor zover ik weet zou je dan je (modded) PS2 in Dev.olution mode moeten zetten om te booten van apps van je memCard.
Maar goed, dat is denk ik teveel offtopic en niet conform de policy van dit topic (besides, ik krijg mijn PS2 uberhaupt niet in Dev.olution mode :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Er zijn weer leuke ontwikkelingen in de PS2 scene. Heeft iemand die movie van ps2os al bekeken? Zo te zien is er nog niet heel erg veel werkend. De kwaliteit is behoorlijk slecht. Na de bootsequence (die je bijna niet kunt lezen) zie je een GUI achtig "menu" en daar stopt het op dit moment alweer. De features lijken mij ook wel aardig hoog gegrepen op dit moment. En nog steeds zul je van cd of dvd moeten booten. Echt interessant zal het worden wanneer dit ook niet meer nodig is en we kunnen opstarten van hd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
Koffie schreef op 25 juli 2004 @ 12:27:
Voor zover ik weet zou je dan je (modded) PS2 in Dev.olution mode moeten zetten om te booten van apps van je memCard.
Maar goed, dat is denk ik teveel offtopic en niet conform de policy van dit topic (besides, ik krijg mijn PS2 uberhaupt niet in Dev.olution mode :( )
Eh, dev mode is alleen voor DMS3. Om 1 of andere reden maken cd's (dus ook hdloader) ontzettend veel lawaai in mijn PS2 mode. Als ik een gewone psx game draai (in ps1 mode dus) hoor je de cd bijna niet. Dus als ik die exploit aan de gang krijg hoef ik niet meer naar dat lawaai te luisteren als ik een game wil laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor zover ik weet moet een Ripper Chip ook Dev.olution draaien, maar goed dat is dus nu ff niet aan de order.

Meer pics !!!

Mijn 20Gb schijf wordt meteen netjes gevonden, en ben nu een image aan het pompen (jaja .. zelfs .GI kent het programma _O_)

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/WinHIIP_Add_Image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
:D
* unfor besteld een netwerkadaptor + 120 gb hdd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Koffie schreef op 25 juli 2004 @ 12:35:
Voor zover ik weet moet een Ripper Chip ook Dev.olution draaien, maar goed dat is dus nu ff niet aan de order.

Meer pics !!!

Mijn 20Gb schijf wordt meteen netjes gevonden, en ben nu een image aan het pompen (jaja .. zelfs .GI kent het programma _O_)
Dat ziet er erg goed uit! Ik ga ook gelijk op zoek naar een grotere harddisk. :)
Volgens de site van hdloader zullen hdloader en de images die je op de harddisk zet geen invloed hebben op de retail harddisk producten van Sony. Ik vraag mij af in hoeverre dit al getest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 22:37
maar eh zoals jullie schrijven met gehackte versies van de HD loader en dat WinHIIP, daar heb je toch een modchip voor nodig of niet?

ik wil namelijk wel een hdloader, want wordt ziek van die laadtijden, maar wil geen modchip, en ik wil ook import games kunnen spelen (maar dat kan niet met de hdloader heb ik begrepen?)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Neen, je hebt geen modchip nodig.

Als je HD Loader officieel koopt (ca. 20 tot 30 EUR) dan kun je alles doen wat er hier gemeld wordt.
Het enige wat datn NIET kan, is het rippen van gekopieerde games naar de HDD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Koffie schreef op 25 juli 2004 @ 12:27:
Koffie, even een vraag aan jou. heeft verder niks met HDLoader te maken maar ik zag aan de screenshots die je hebt gemaakt van HDLoader in actie dat je volgens mij dezelfde TV als ik heb; een JVC 32X10 Breedbeeld TV, klopt dat?

Ik heb namelijk een gruwelijk irritant probleem met deze TV i.c.m. met 60hz PS2 spellen. Zodra ik een PS2 spel speel in 60hz mode, bijvoorbeeld PES3 (waarbij je bij het opstarten kunt kiezen tussen 50hz en 60hz) of WE7 (60hz only), gaat mijn JVC raar doen, ik krijg dan te maken met een soort blur en vertraging en stotteringen van enkele secondes tijdens 't spelen. Dit doet zich volgens mij vooral voor bij snel bewegende beelden of veel drukte op het scherm. Ik weet in ieder geval zeker dat het aan de JVC tv ligt, want op een simpele Samsung 4:3 TV doen 60hz spellen 't wel goed. Toch vaag dat zo'n dure 2 jaar oude TV daar niet mee overweg kan :? 50hz spellen zijn geen probleem overigens.

Mijn vraag is: heb jij dit probleem ook of heb je dit probleem kunnen oplossen met deze TV ?

Ik heb al gezocht op de JVC site en diverse PS2 fora's maar niks hierover kunnen terugvinden :( Ik hoop dat jij hier meer van weet ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kazuka, Ik heb een JVC AV-28X10EU , maar de problemen die je noemt heb ik niet.
Al moet ik zeggen dat ik dat spel ook niet heb, zal eens zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Koffie schreef op 25 juli 2004 @ 14:32:
Kazuka, Ik heb een JVC AV-28X10EU , maar de problemen die je noemt heb ik niet.
Al moet ik zeggen dat ik dat spel ook niet heb, zal eens zoeken ;)
Koffie, ik heb dus het grotere broertje van jou: de AV-32X10EU (de 82cm variant, jij hebt denk ik dan de 72cm) . Maar die 2 spellen die ik noem zijn slechts voorbeelden. Alle spellen op 60hz geven dit probleem, niet alleen die 2! Wel vreemd dat jij hier geen last van hebt. Zou 't misschien een instelling zijn van de TV :? heb al lopen spelen met Digipure Pro uit/aan en andere dingetjes, maar 't helpt niets :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Noem eens wat titels die je laten kiezen tussen 50Hz en 60Hz ? Kan ik eens ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Van spellen die ik zelf heb, en dat zijn er niet veel :P, Burnout 2 en Winning Eleven 7:I JAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Vitrua tennis dacht ik ook. Soul Calibur ook dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Jak en Daxter ook.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Koffie schreef op 25 juli 2004 @ 13:45:
Neen, je hebt geen modchip nodig.

Als je HD Loader officieel koopt (ca. 20 tot 30 EUR) dan kun je alles doen wat er hier gemeld wordt.
Het enige wat datn NIET kan, is het rippen van gekopieerde games naar de HDD ;)
dus ook import games spelen? zoja dan wordt het wel heel interessant :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NEEN, goed lezen ;)

Met HD Loader kun je exact dezelfde games spelen als met je normale un-modded PS2, echter kun je ze nu naar de HDD rippen.
Import (andere regio), NTSC en gekopieerde games leest HD Loader net zo min als elke andere PS2.
Uiteraard kan dit allemaal wel met een modded, maar dat moet je ivm de policy maar zelf op/uitzoeken ;)

[ Voor 102% gewijzigd door Koffie op 26-07-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Koffie schreef op 25 juli 2004 @ 20:04:
NEEN, goed lezen ;)

Met HD Loader kun je exact dezelfde games spelen als met je normale un-modded PS2, echter kun je ze nu naar de HDD rippen.
Import (andere regio), NTSC en gekopieerde games leest HD Loader net zo min als elke andere PS2.
Uiteraard kan dit allemaal wel met een modded, maar dat moet je ivm de policy maar zelf op/uitzoeken ;)
thnx, weet ik dat ook weer :9 Dan wordt het denk ik toch maar geen HD-Loader en misschien alleen een modchip voor import games, en misschien later een HD-loader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker
  • Laatst online: 05-05 11:32

abeker

...

spellen die op HD staan kunnen op iedere PS2 geboot worden, ook al is deze niet gemod. Installeer je dus via je PC of een gemodde PS2 een import spel, dan kan je deze gewoon spelen.

the less one forgets, the less one remembers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Grappig, in de FAQ op www.hdloader.com krijg je de volgende info als je op dit onderwerp zoekt:
Can I install backups/imports using HDLoader?

We cannot comment on this. Any emails asking this question will be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:52
M'n broertje heeft net een spel gehuurd bij de videotheek, maar zodra ie de PS2 aanzet krijgt ie de melding: disc error. Het CD'tje heeft een paarse onderkant, en m'n broertje zegt dat ie dezelfde melding al eerder heeft gehad bij een spel die hij gekocht had. Dat spel werkte met geen mogelijkheid, en die heeft ie dus ook terug gebracht.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Het is geen omgebouwde PS2...

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:28
DenMan schreef op 26 juli 2004 @ 14:34:
M'n broertje heeft net een spel gehuurd bij de videotheek, maar zodra ie de PS2 aanzet krijgt ie de melding: disc error. Het CD'tje heeft een paarse onderkant, en m'n broertje zegt dat ie dezelfde melding al eerder heeft gehad bij een spel die hij gekocht had. Dat spel werkte met geen mogelijkheid, en die heeft ie dus ook terug gebracht.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Het is geen omgebouwde PS2...
Als de CD een paarse onderkant heeft is het waarschijnlijk een CD-ROM ipv van een DVD, ik heb hier namelijk ook nog Tekken Tag Tournament liggen en dat is dus ook een CD.
Draait hij verder wel alle DVD spellen goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Ja verder draait alles prima... nooit problemen gehad eigenlijk, behalve met die 2 spellen :)
Gelukkig heeft m'n broertje um nog niet gekocht en alleen gehuurd, maar het is een redelijk nieuw spel dus hij zou toch gewoon moeten werken?

Er zijn wel meer spellen op CD-ROM gebrand voor de PS2, dus het lijkt me dat dat geen probleem mag zijn?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Hmmmzz....

Net een HDloader besteld, lees ik net dat Soul Calibur II incompatible is :(
Nog maar even wat forumpjes naspitten dan...

Vanmiddag nog ff een Maxtor HD-tje aanschaffen, heeft trouwens de hoeveelheid cache van een HD veel invloed op het laden of is dat niet relevant bij een PS2 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
DenMan schreef op 26 juli 2004 @ 14:48:
Ja verder draait alles prima... nooit problemen gehad eigenlijk, behalve met die 2 spellen :)
Gelukkig heeft m'n broertje um nog niet gekocht en alleen gehuurd, maar het is een redelijk nieuw spel dus hij zou toch gewoon moeten werken?

Er zijn wel meer spellen op CD-ROM gebrand voor de PS2, dus het lijkt me dat dat geen probleem mag zijn?
Nee dat zou idd geen prob moeten zijn...
Probeer anders een ander spel dat op CD-ROM staat, ik weet niet of de PS2 meerdere lasertjes heeft, maar dat zou dan misschien wel een verklaring kunnen zijn.
Speelt hij trouwens audio cd's goed af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Nou hij heeft net een audio CD geprobeerd, maar die doet het dus ook niet... dus de lens is gaar?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ik heb een installer gevonden voor dev.olution mode :) ik zal hem even proberen te installeren op memorycard zo. weet niet of de link hier mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Koffie schreef op 25 juli 2004 @ 14:41:
Noem eens wat titels die je laten kiezen tussen 50Hz en 60Hz ? Kan ik eens ff testen.
Heb je nog iets kunnen vinden met dit probleem, Koffie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nog niet, maar met Tekken4 kan ik ook kiezen tussen 50/60 dus dat moet ik nog even testen.
* Koffie is al sinfs gisteren bezig om ~ 160Gb om te zetten :x

Wel een probleem gevonden met HD Loader overigens, de reset knop doet het niet meer 8)7
Of het specifiek HD Loader of de NIC/HDD is weet ik nog niet, maar met NIC en HDD eraan in het browser menu werkt reset nog gewoon. Is de PS2 opgestart in HD Loader dan doet de reset het niet (lees: bij een korte tik gaat hij al uit).
Jammer dat er niet een of andere ochtendvingergymnastiekknoppenmodus is om weer uit je game naar HD Loader te springen, moet nu elke keer uitzetten en opnieuw booten voor een andere game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik heb berichten gelezen dat GTA: Vice city ook niet werkt op de HDloader?
Is er iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Koffie schreef op 26 juli 2004 @ 16:12:
Nog niet, maar met Tekken4 kan ik ook kiezen tussen 50/60 dus dat moet ik nog even testen.
* Koffie is al sinfs gisteren bezig om ~ 160Gb om te zetten :x

Wel een probleem gevonden met HD Loader overigens, de reset knop doet het niet meer 8)7
Of het specifiek HD Loader of de NIC/HDD is weet ik nog niet, maar met NIC en HDD eraan in het browser menu werkt reset nog gewoon. Is de PS2 opgestart in HD Loader dan doet de reset het niet (lees: bij een korte tik gaat hij al uit).
Jammer dat er niet een of andere ochtendvingergymnastiekknoppenmodus is om weer uit je game naar HD Loader te springen, moet nu elke keer uitzetten en opnieuw booten voor een andere game :P
Kan je de PS2 niet met de controller resetten? Een vriend van me deed dat laatst bij me thuis, ben alleen de toetsencombo vergetn 8)7 L1+L2+R1+R2+Select+Start ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52687

@DenMan
Hoe oud is de Ps2? Mijn zwarte Ps2 (eentje van de allereerste shipment van Ps2's) begaf het op een gegeven moment ook vanwege de lens. Je kan even mailen naar Sony (mits met originele bon) of anders gewoon een nieuwe kopen :P Een mooie Aqua of een nieuwe Pearl White :Y)

Ow, wil ik nog wat zeggen:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Disgaea _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Nippletwister schreef op 26 juli 2004 @ 16:50:
[...]

Kan je de PS2 niet met de controller resetten? Een vriend van me deed dat laatst bij me thuis, ben alleen de toetsencombo vergetn 8)7 L1+L2+R1+R2+Select+Start ofzo :?
Dit gaat helaas vaak alleen op voor DEMO-DVD's en Square[-Enix] spellen.

Oh ja, om terug te komen op een vraag, wat is het vewrschil nou tussen 50, 60 Hz PAL en Progressive Scan (wat je dus in soul calibur ii kan selecteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Nippletwister schreef op 26 juli 2004 @ 16:50:
[...]

Dat is een soft-reset en dat moet door de maker worden geprogrammeerd :) het is dus niet zo dat dat standaard overal werkt. Zoals hierboven al wordt vermeld doet Squeenix het wel altijd en ik geloof Konami ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Anoniem: 52687 schreef op 26 juli 2004 @ 16:52:
@DenMan
Hoe oud is de Ps2? Mijn zwarte Ps2 (eentje van de allereerste shipment van Ps2's) begaf het op een gegeven moment ook vanwege de lens. Je kan even mailen naar Sony (mits met originele bon) of anders gewoon een nieuwe kopen :P Een mooie Aqua of een nieuwe Pearl White :Y)

Ow, wil ik nog wat zeggen:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Disgaea _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
M'n PS2 heb ik al vrij lang... ik heb hem toen in het Gran Turismo 3 Pack gekocht, dus dat is idd al een tijdje terug. Zelf had ik ook al het vermoeden dat m'n laser het aan het begeven was, maar wat ik dan raar vind: Nippletwister boven mij zegt dat de schijfjes met een paars/blauwe achterkant CD-ROMs zijn en geen DVD's... waarom heeft ie dan absoluut geen moeite met DVD's? Want daar heb je toch juist die fijnere laserstraal voor nodig? Dan zou je verwachten dat CD's ook moeten werken.

Maar goed... ik ben bang dat ik de originele bon niet meer heb, dus dat wordt een nieuwe kopen, laten repareren of lekker wachten op de PS3 :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb nog geen problemen met resetten gemerkt maar ik kan het natuurlijk altijd even testen. Wellicht is het namelijk afhankelijk van het type harddisk wat er achter hangt? Heb je de originele hdloader of een "internet" versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

tranztaz schreef op 26 juli 2004 @ 17:03:
[...]

Dit gaat helaas vaak alleen op voor DEMO-DVD's en Square[-Enix] spellen.

Oh ja, om terug te komen op een vraag, wat is het vewrschil nou tussen 50, 60 Hz PAL en Progressive Scan (wat je dus in soul calibur ii kan selecteren)
[kort door de bocht]
PAL = standaard TV signaal in Europa (op Frankrijk na ofzo ;) ).
60Hz PAL is in feite NTSC met een PAL kleursignaal.
Progressive Scan = voor gebruik op een HDTV (meer beeldlijnen).
[/kort door de bocht]
Met de 60Hz optie speel je dus gewoon op dezelfde snelheid als de NTSC versie.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Bor_de_Wollef schreef op 26 juli 2004 @ 17:36:
Ik heb nog geen problemen met resetten gemerkt maar ik kan het natuurlijk altijd even testen. Wellicht is het namelijk afhankelijk van het type harddisk wat er achter hangt? Heb je de originele hdloader of een "internet" versie?
Ik heb net mijn maxtor van 120 gb in mijn PS2 gedaan en ik kan inderdaad niet meer resetten, denk dat het idd te maken heeft met de HD.

Zit nu met smart te wachten op mijn HDloader 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-07-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Hmm, ik heb nog niet getest maar zal dat zeker doen zodra ik weer thuis ben van mijn werk. Kunnen jullie helemaal niet meer resetten of alleen in het hdloader menu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 17:19
DenMan schreef op 26 juli 2004 @ 17:35:
[...]

M'n PS2 heb ik al vrij lang... ik heb hem toen in het Gran Turismo 3 Pack gekocht, dus dat is idd al een tijdje terug. Zelf had ik ook al het vermoeden dat m'n laser het aan het begeven was, maar wat ik dan raar vind: Nippletwister boven mij zegt dat de schijfjes met een paars/blauwe achterkant CD-ROMs zijn en geen DVD's... waarom heeft ie dan absoluut geen moeite met DVD's? Want daar heb je toch juist die fijnere laserstraal voor nodig? Dan zou je verwachten dat CD's ook moeten werken.

Maar goed... ik ben bang dat ik de originele bon niet meer heb, dus dat wordt een nieuwe kopen, laten repareren of lekker wachten op de PS3 :P
Ik heb precies dezelfde ps2 ook de GT 3 pack. En bij mij deed de dvd laser het juist niet meer maar nog wel de CD laser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99873

Dat resetten lukt wel gewoon, maar het is nu inplaats van 1X drukken twee keer geworden dus een keer klik en dan na twee seconden nog eens.

hier trouwens ook een ps2 met 120 gb maxtor vol met orgineel,dvd-r's,en cd-r's draaiend met de hd loader reduced zo'n 8 mb

ben er trouwens erg happy mee, alleen resetten naar het hd loader spellen menu zou de absolute hemel zijn _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 99873 op 26-07-2004 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm .. dat resetten moet ik eens even mee gaan testen, want bij mij werkte het iig zowel vanuit HD Loader menu, als in een game niet.
kazuka schreef op 25 juli 2004 @ 13:56:
[...]
ik krijg dan te maken met een soort blur en vertraging en stotteringen van enkele secondes tijdens 't spelen. Dit doet zich volgens mij vooral voor bij snel bewegende beelden of veel drukte op het scherm.
Ik *denk* dat ik dit ook heb.
Bij Tekken 4 kun je ook uit verschillende modi kiezen, en heb ik wat jij omschrijft ook.
Het zou natuurlijk van de game zelf kunnen zijn, maar het komt op mij over als een DivX die zo zwaar gecompressed is dat de PC erover moet nadenken (kwa uiting bedoel ik dan ;)).
Ik zal nog eens op 50Hz testen om te kijken of het niet iets van de game zelf is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
Nippletwister schreef op 26 juli 2004 @ 14:48:
Hmmmzz....

Net een HDloader besteld, lees ik net dat Soul Calibur II incompatible is :(
Nog maar even wat forumpjes naspitten dan...
Ik las hier iets over op het afterdawn forum. Ik kan het zelf nog niet testen dus ik weet niet of het werkt....

1 copy contents of soul calibur 2 except the system.cnf file to a folder on your pc

2 copy cdloader files to same folder. the files you need are:
system.cnf
msystem.cnf
scee_dd - this is a file folder
fifademo - this is a file folder
dummy.000
cd7bet52.elf

3 using the notepad, edit the system.cnf to say:
BOOT2 = cdrom0:\CD7BET52.ELF;1
VER = 1.00
VMODE = PAL

4 using the notepad, edit the msystem.cnf to say:
\SOUL CALIBUR 2\cdrom0:\SLUS_206.43;1

5 your folder should now look like this:
dummy.000
slus_206.43
bgm.afs
movie.afs
pad_0.dat
pad_1.dat
pad_2.dat
cd7bet52.elf
fifademo - this is a file folder
irx - this is a file folder
scee_dd - this is a file folder
root.olk
msystem.cnf
system.cnf
flistd.txt

6 now i use hp record now to burn these to dvd, but whatever you use should work.

7 now after you have your modified backup of sc2, just install it on your hdd using hdloader by whatever method is needed in your situation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99873

Nippletwister schreef op 26 juli 2004 @ 16:46:
Ik heb berichten gelezen dat GTA: Vice city ook niet werkt op de HDloader?
Is er iemand die dit kan bevestigen?
Idd werkt niet ;( heb ik met compatibiliteits mode 1,2,3 uit getest en niemand thuis.

soul calibur 2 en downhill domination werken ook niet, blijft hangen in het opstart scherm.

maar er werken er heeeeel erg veel wel ...dus zeker de moeite waard,ik denk trouwens dat er voor de niet werkende spellen wel door iemand een ppf patch gemaakt word hoor , ik denk dat er bij heel wat mensen op dit moment de handen jeuken om die spellen werkend te krijgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat houd dat "dev.olution mode" eigenlijk in? Wat is hier het voordeel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dev.olution Mode provides a platform for developers to write applications to be stored on and executed from the Playstation 2 Memory Card. On systems with DMS3 installed, applications can load ELF/IRX files directly off the memory card. The only thing you need to do is to load the "rom0:SIO2MAN" and "rom0:MCMAN" modules prior to loading your files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar heb je dan een DMS3 voor nodig? Waarom zou je uberhaubt apps van de memory card willen starten (je kunt ze toch niet auto starten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Koffie schreef op 26 juli 2004 @ 21:28:

Ik *denk* dat ik dit ook heb.
Bij Tekken 4 kun je ook uit verschillende modi kiezen, en heb ik wat jij omschrijft ook.
Het zou natuurlijk van de game zelf kunnen zijn, maar het komt op mij over als een DivX die zo zwaar gecompressed is dat de PC erover moet nadenken (kwa uiting bedoel ik dan ;)).
Ik zal nog eens op 50Hz testen om te kijken of het niet iets van de game zelf is :P
Ja! Bij Tekken 4 heb ik het ook! OK, dan is het dus echt een probleem/tekortkoming van onze T.V.'s :( Ik weet zeker dat jij dit ook met ieder 60hz spel hebt, dat houdt dus in dat je nooit fatsoenlijk een ps2 spel op 60hz kan spelen, omdat je dure TV hier niet mee overweg kan, belachelijk toch ?!

Ik baal hier best van, want heb voor veel geld WE7:i uit Japan geimporteerd maar kan 't spel nu net zo goed weggooien want tis gewoon niet speelbaar zo :|

Bednakt voor je genomen moeite overigens :)

[ Voor 4% gewijzigd door kazuka op 26-07-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie niet into de Hertzen
Maar je zegt dat 60Hz gelijk is aan NTSC (qua Hz iig), maar met NTSC films heb ik dit helemaal niet :?
zou het een combi van de TV + PS2 zijn ?

Hoe heb jij je PS2 aangesloten op de TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het moet wel een combi zijn van de TV met PS2 ja. Ik heb m'n PS2 al op veel verschillende manieren aangesloten: met de standaard bijgeleverde scartkabel van de PS2 op alle 4 mijn scartaansluitingen (waarvan 1 vooraan, die 3 gekleurde plugjes), daarna met een Ultimate Blaze op alle aansluitingen en tenslotte de dure originele Sony PS2 RGB kabel op alle aansluitingen: helaas, geen effect :(

En zoals ik al eerder schreef, met m'n ps2 op een eenvoudige Samsung 4:3 TV van 2 jaar oud doet ie 't wel goed op 60hz. Dit valt me echt vies tegen van JVC hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Bor_de_Wollef schreef op 26 juli 2004 @ 22:11:
Daar heb je dan een DMS3 voor nodig? Waarom zou je uberhaubt apps van de memory card willen starten (je kunt ze toch niet auto starten)?
Ik heb een Ripper2 chip, ondersteund ook dev.olution mode.
Ps2reality (divx/mp3 speler) heb ik bijvoorbeeld op de memorycard geinstalleerd, deze kan ik starten door bij het aanzetten van de ps2 driehoekje ingedrukt te houden. Zo is er nog veel meer software dat je op je mc kan installeren ben hier zelf ook nog vrij nieuw mee. hdloader op de mc was trouwens mislukt bij mij. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Voor Pal60 moet ik hier wel een RGB kabel gebruiken (althans, voor de PS2/PS1). Een PC-videokaart met TVout werkt wel met composiet/s-video op Pal60.

unfor:
Met NTSC krijg je grijs beeld met een non-RGB kabel, met Pal60 krijg ik met een non-RGB kabel scrollend beeld.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 26-07-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
pal60 werkte hier vroeger anders prima met de gewone AV kabel.
denk dat je het over ntsc hebt, daar heb je idd een RGB kabel voor nodig.

[ Voor 38% gewijzigd door unfor op 26-07-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Waar heeft iedereen die hier een HDloader heeft hem trouwens besteld?
Ik neem aan niet allemaal bij Gameland? Die zouden dan nu vet aan het binnenlopen zijn met die dingen :P

Ik hoop trouwens niet dat developers hun spellen te veel gaan beveiligen tegen HDloader....

[ Voor 22% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-07-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105761

Check maar is

www.psxshop.nl

Daar hebben ze zelfs kant en klare pakketjes met HD Loader+ HDD + Netwerk adaptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ik vind dat trouwens nogal wat, 160 euro voor dat setje.
ik heb een 80 gb maxtor voor 65, en de netwerk adaptor voor 26 gehaald.
hdloader.. tja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb mijn PS2 gewoon met de bijgeleverde kabel aangesloten.
De gele tulp gaat er aan de voorkant in (al mijn aansluitingen op de achterkant van de TV zijn vol). De rode en witte voor het geluid gebruik ik niet, daar ik het geluid via een optische kabel naar mijn receiver breng.
Bij het ombouwen wilde ze mij nog zo'n dure kabel aansmeren omdat ik anders NTSC in zwart/wit zou zien, maar NTSC zie ik perfect (wel moet ik dan de AR op de TV op Full screen zetten ipv auto, anders gaat hij verkeerd inzoomen :P).
unfor schreef op 26 juli 2004 @ 22:56:
[...]

Ik heb een Ripper2 chip, ondersteund ook dev.olution mode.
Ps2reality (divx/mp3 speler) heb ik bijvoorbeeld op de memorycard geinstalleerd, deze kan ik starten door bij het aanzetten van de ps2 driehoekje ingedrukt te houden.
Enigzins offtopic, maar hoe krijg jij 'm in Dev mode en hoe zie je dat ?
* Koffie krijgt het niet voor elkaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Anoniem: 44568 schreef op 26 juli 2004 @ 22:59:
Voor Pal60 moet ik hier wel een RGB kabel gebruiken (althans, voor de PS2/PS1). Een PC-videokaart met TVout werkt wel met composiet/s-video op Pal60.

unfor:
Met NTSC krijg je grijs beeld met een non-RGB kabel, met Pal60 krijg ik met een non-RGB kabel scrollend beeld.
scrollend beeld? Das ook een kwaal met NTSC als je je TV dat niet ondersteunt (heel erg snel scrollen, zodat het een aantal beelden door elkaar lijkt).

Dat je "fuzzy" beeld krijgt is wel heel erg maf. Daar heb ik in elk geval nog nooit van gehoord. De problemen met een 60 Hz signaal zijn meestal of scrollend beeld of geen kleur. Kijk anders eens in de handleiding van je TV. Daarin staat wat voor signalen hij ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
dev mode verschilt per chip geloof ik. zie hier voor de ripper2 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ondersteund elke chip dev.olution mode dan? Ik kan er voor de welbekende messiah 2 geen info over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

unfor schreef op 27 juli 2004 @ 10:39:
dev mode verschilt per chip geloof ik. zie hier voor de ripper2 chip.
Ik neem aan dat ik deze dus moet hebben :
navi mode :
after installing Ripper 2 navi, push TRIANGLE button (keep press TRIANGLE button until the Ps2 boot !!!) then reboot your Ps2
Maar *hoe* precies doe je dat, en wat krijg ik dan te zien :?
Want als ik mijn PS2 aanzet, met de groene driehoek ingedrukt, start hij net zoals normaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
je moet eerst die navigator installeren. daarna kun je met triangle dat menu in, waar je weer meer software kunt installeren. wat voor chip heb je?
Bor_de_Wollef schreef op 27 juli 2004 @ 10:51:
Ondersteund elke chip dev.olution mode dan? Ik kan er voor de welbekende messiah 2 geen info over vinden.
nee. de DMS3 is de originele chip die het kan, matrix infinity en ripper2 kunnen het ook.

[ Voor 60% gewijzigd door unfor op 27-07-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

scrollend beeld? Das ook een kwaal met NTSC als je je TV dat niet ondersteunt (heel erg snel scrollen, zodat het een aantal beelden door elkaar lijkt).

Dat je "fuzzy" beeld krijgt is wel heel erg maf. Daar heb ik in elk geval nog nooit van gehoord. De problemen met een 60 Hz signaal zijn meestal of scrollend beeld of geen kleur. Kijk anders eens in de handleiding van je TV. Daarin staat wat voor signalen hij ondersteunt.
Vaag merk, 2e hands, >10 jaar oud/houten kast, dus geen handleiding :X
Anyway, ik kan met een RGB kabel (van de PS1, die bij een GunCon hoort) alle NTSC games spelen die ik wil, zowel op PS1 als PS2, dus wat dat betreft is er geen probleem. :) Ik denk dat het 'probleem' bij deze TV bij de decoderchip zit die de composiet signalen uitelkaar trekt naar RGB - kortom, mocht je TV geen Pal60 ondersteunen met composiet/svideo, check het dan ook eens met RGB ;)
(ik blijf het alleen wel raar vinden dat Pal60 van de PC videokaart via composiet/svideo wél werkt als het aan die videochip ligt, waarschijnlijk is het signaal toch nog anders oid)

Creepy:
ik doel niet op grijs beeld, maar op het flippende beeld op Pal60 met composiet/svideo ipv Pal50 (pal-bg) (NTSC is gewoon grijs zoals het hoort en ik verwacht met een composiet/svideo kabel).
Verder klopt je vergelijking met een NTSC game niet, daar die niet bestaan op de PC (het enige wat bestaat is NTSC op de TVout/Video-input, bijv. van een aangesloten console).

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 27-07-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Je videokaart op je PC snapt waarschijnlijk het PAL60 signaal wel en je TV niet. Net als dat ik op m'n TV met de compisiet kabel zwart/wit beeld heb met NTSC games, en via de TV-In op m'n PC heb ik wel kleur met een composiet signaal en een NTSC game :)

Er zijn overigens ook TV's die zonder RGB kabel prima kleur geven met NTSC games. Maar het gros van de TV's doet dit niet helaas (dat krijg je met 2 "soorten" NTSC ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

unfor schreef op 27 juli 2004 @ 11:02:
je moet eerst die navigator installeren. daarna kun je met triangle dat menu in, waar je weer meer software kunt installeren. wat voor chip heb je?
Ik heb de Ripper2, en heb de Navi software geinstalleerd.
Als ik dan de groene driehoek indruk, en de PS2 aanzet gebeurt er niets anders dan normaal.
Zit er een game in, wordt deze gestart anders krijg ik het browser/config scherm van de PS2.
Ik krijg dit zowel met als zonder Navigator op de memorycard.

Overigens werkt die reset truuk voor HD Loader bij mij niet hoor :P
Volgens mij is die truuk van 2 keer reset gewoon het volgende:

- Reset/power aantikken -> uit
- Reset/power aantikken -> aan

Alleen gaat dit net ff te snel voor mijn PS2, ik krijg dan het bootlogo, en waar normaal 'Playstation 2' staat (vlak voor het laden) krijg ik een raar iets van sony met onleesbare tekst. De PS2 hangt dan ook 8)7
Er zijn overigens ook TV's die zonder RGB kabel prima kleur geven met NTSC games. Maar het gros van de TV's doet dit niet helaas (dat krijg je met 2 "soorten" NTSC ;) ).
Dat zeg ik :P
Mijn JVC TV doet prima NTSC weergeven met de standaard PS2 kabel in de gele tulp ingang :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Koffie op 27-07-2004 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
vreemd, zit de mc wel in slot 1?
hier werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Anoniem: 44568 schreef op 27 juli 2004 @ 11:03:
[...]
Verder klopt je vergelijking met een NTSC game niet, daar die niet bestaan op de PC (het enige wat bestaat is NTSC op de TVout/Video-input, bijv. van een aangesloten console).
* Creepy bedoelde natuurlijk een NTSC signaal via de Video-in van een videokaart.

Wel leuk is dat mijn gare TV kaartje dat NTSC kleursignaal prima snapt, maar de gemiddelde TV dus niet. Maar goed, lang leve de RGB kabel, is het niet voor de kleur in NTSC games, dan wel voor de wat hogere beeldkwaliteit ;)

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.