Het Grote PS2 Topic - Part IV

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 17.658 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27316

Bor_de_Wollef schreef op 22 oktober 2004 @ 16:47:
En hoe bevalt starocean 3? Ik zit er over te denken hem ook te kopen maar wil er eerst wel wat meer over horen (en dan niet alleen uit reviews). Wie kan er in het kort wat over vertellen?
Ik vind hem echt geweldig ben helemaal verslaaft! :9

Vindt de gevechten ook leuk, lekker realtime :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 01:51
Anoniem: 15682 schreef op 21 oktober 2004 @ 13:25:
[...]

is zonder mod-chip, en ze zijn geleeched van het net, heb nog niet geprobeerd om met alcohol 120% een 1on1 kopie te maken (zal het es proberen met 1 van mn originele games :) )
Dus je hebt eigenlijk geen modchip meer nodig? Dat handig zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120251

Ik wil graag een ps2 halen. Kan je ook met de aqua blue
hd loader gebruiken???

En waar kan je ze trouwens kopen?? Ik had gelezen dat ze waren gestopt met
het produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

bdl

Een hele korte vraag, kan de ps2 op een netwerk aangelsoten worden om mp3's van een Windows server af te spelen.

http://www.bilderdijklaan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122762

Ik speel zelf redelijk vaak exotische imports uit JAP, met behulp van een slide-card. Nu wil ik ivm. ruimtegebrek een PS-Two kopen, maar deze heeft een heel ander systeem met de dvd-speler. Kan ik hier mijn slide-card nog op gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
bdl schreef op 24 oktober 2004 @ 12:11:
Een hele korte vraag, kan de ps2 op een netwerk aangelsoten worden om mp3's van een Windows server af te spelen.
zoek wat info over PS2Reality (gratis) of Qcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111468

Ik heb een slide-card voor mijn PS2 gekocht om backups te kunnen spelen. Als ik het scherm "insert disc" zie, doe ik de backup in de ps2 lade, druk op X. En dan komt er een blauwe/ soms rode rand om het beeld heen, hij doet het dus niet. Dit heb ik nu al met 2 spellen. Bij het spel tekken 4 kom ik wel in een optie scherm, maar als ik dan de start button indruk loopt hij vast. Ik heb nu dus nog geen een backup met mijn slide-card kunnen spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
PS2Reality is een goede player maar het project is jammer genoeg al tijden dood.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120251 schreef op 23 oktober 2004 @ 23:37:
Ik wil graag een ps2 halen. Kan je ook met de aqua blue
hd loader gebruiken???

En waar kan je ze trouwens kopen?? Ik had gelezen dat ze waren gestopt met
het produceren.
Iemand????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:40

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ten 1ste: (niet hatend bedoelt)
kick je post niet zo snel;)..

2e: jah je kan de hdloader met een aqua blue ps gebruiken.. doe ik zelf ook:P..

3e: het klopt dat ze niet meer geproduceerd worden, het mag nog wel verkocht worden.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoehPoeh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:19
ZIjn er hier mensen die de memory card exploit werkend hebben op een 50004a / v10 versie van de PS2? Het installeren van de .ELF bestanden verloopt prima, maar als ik vervolgens een PS1 game boot om de exploit te activeren, wordt het scherm zwart ...

Voordat ik met een stapel onderzetters achterblijf, ben ik benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 20:29
PoehPoeh schreef op 24 oktober 2004 @ 20:12:
ZIjn er hier mensen die de memory card exploit werkend hebben op een 50004a / v10 versie van de PS2? Het installeren van de .ELF bestanden verloopt prima, maar als ik vervolgens een PS1 game boot om de exploit te activeren, wordt het scherm zwart ...

Voordat ik met een stapel onderzetters achterblijf, ben ik benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben? ;)
Is je ps2 omgebouwd? Welk programma heb je gekozen als BOOT.ELF ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 23:10
Als ik het goed begrijp kan je op sommige ps2's backups draaien zonder modchip!?
Dit zal dan een verborgen feature zijn op de nieuwe ps2's zijn ofzo want bij mijn weten
is dit iets dat op oudere ps2's niet werkt.
Wie heeft dit al voor elkaar gekregen op zijn ps2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125795

Hoi,

Ik ben vers op dit forum en heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om alle 36 pagina's te lezen >:)

Ik heb een ps2 met als ik het goed zeg een mars mod.
Mei 2004 gekocht.

- hoe kan ik zien welke versie ps2 ik heb ?
- Is er een howto site voor HD setup en de bijbehorende sofware ?

ik heb allerlei links en screenshots voorbij zien komen maar wat is wat ?

wat ik dus zoek is via de PC de HD vol te zetten met spellen zodat ik deze kan gebruiken. ik heb geen zin om een netwerkkaart te kopen tenzij dit perse moet om een HD te kunnen gebruiken.

je mag me ook een mail sturen [edit mode ]

alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 125795 op 25-10-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 22:21

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Anoniem: 125795 schreef op 25 oktober 2004 @ 11:53:
Hoi,

Ik ben vers op dit forum en heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om alle 36 pagina's te lezen >:)
Wat mij betreft heb je pech, want al je vragen die je stelt zijn of in deze draad te vinden, of met 5 minuten google werk ook te vinden.

Kleine tip 1: HDLDump en WinHIIP zijn tools om via de PC games op een HD voor de PS2 te zetten.
Kleine tip 2: Haal je e-mail daar weg. Dat voorkomt spam en mensen kunnen uit je profiel ook het e-mail adres halen.

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 25-10-2004 12:00 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15682

TeringJantje schreef op 23 oktober 2004 @ 23:12:
[...]

Dus je hebt eigenlijk geen modchip meer nodig? Dat handig zijn >:)
Bestaat al een tijdje hoor
kijk maar ff op www.futuremax.nl of www.psxshop.nl

en zoek dan ff op slidecard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Creepy schreef op 25 oktober 2004 @ 11:59:
[...]

Wat mij betreft heb je pech, want al je vragen die je stelt zijn of in deze draad te vinden, of met 5 minuten google werk ook te vinden.

Kleine tip 1: HDLDump en WinHIIP zijn tools om via de PC games op een HD voor de PS2 te zetten.
Kleine tip 2: Haal je e-mail daar weg. Dat voorkomt spam en mensen kunnen uit je profiel ook het e-mail adres halen.
nou mijn mail adres is removed. bedankt.

dat over 5 minuten google ben ik het niet mee eens, waarom het wiel opnieuw uitvinden ??
er zitten hier weet ik hoeveel mensen op het ps2 forum die een HD hebben ingebouwd en op die manier al werken. en dus hun ervaring aan mij kunnen doorgeven, zodat ik kan kiezen met wiens ervaringen ik mezelf het meest kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 125795 schreef op 25 oktober 2004 @ 12:30:
[...]

nou mijn mail adres is removed. bedankt.

dat over 5 minuten google ben ik het niet mee eens, waarom het wiel opnieuw uitvinden ??
er zitten hier weet ik hoeveel mensen op het ps2 forum die een HD hebben ingebouwd en op die manier al werken. en dus hun ervaring aan mij kunnen doorgeven, zodat ik kan kiezen met wiens ervaringen ik mezelf het meest kan vinden.
Copy-paste uit de faq:
Forumgedrag / Huisregels

Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, manuals en gezond verstand zijn goeie hulpmiddelen).
Dus zit je wel degelijk fout. En áls je dan een vraag hebt, hoort ie in Spielerij - Problemen & Vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

johnnyv.nl schreef op 25 oktober 2004 @ 14:32:
[...]

Copy-paste uit de faq:

[...]

Dus zit je wel degelijk fout. En áls je dan een vraag hebt, hoort ie in Spielerij - Problemen & Vragen
En met de zoektermen die ik heb gegeven is het vrij makkelijk om verschillende sites met volledige tutorials te vinden voor de HDLoader met eventuele PC software ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31189

even zeker weten he, als ik nu een ps2 zou gaan kopen en moet kiezen tussen de ps2 of ps two... kies ik dan voor

ps2 : hdd support
ps two : online mogelijkheden, kleiner maar GEEN hdd support?

in hoeverre moet ik dat laten mee spelen? bedoel, moet ik het laten om een ps two te kopen ivm de hdd support onmogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:17

SkyStreaker

Move on up!

PS2 met NIC heeft online mogelijkheden & HDD-support daarmee.

Over de PST zijn er geruchten over een gepatchte HD Loader die USB-HD's kan inkijken. Probleem echter is dat het traag is volgens velen. En ik weet niet of de PST USB 1.1 of 2.0 is.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die patch levert nogal wat problemen op hoor ik her en der. Ik zou gaan voor zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

johnnyv.nl schreef op 25 oktober 2004 @ 14:32:
[...]

Copy-paste uit de faq:

[...]

okay , het is me duidelijk.

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

tranztaz schreef op 25 oktober 2004 @ 16:29:
PS2 met NIC heeft online mogelijkheden & HDD-support daarmee.

Over de PST zijn er geruchten over een gepatchte HD Loader die USB-HD's kan inkijken. Probleem echter is dat het traag is volgens velen. En ik weet niet of de PST USB 1.1 of 2.0 is.
PSTwo heeft USB2.0

Maar zullen spelen als FFXI die HD's nodig hebben nog wel werken via usb hd's?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Osdorp-Dude schreef op 25 oktober 2004 @ 16:35:
[...]

PSTwo heeft USB2.0

Maar zullen spelen als FFXI die HD's nodig hebben nog wel werken via usb hd's?
Nope. Sony heeft zelf aangegeven dat FFXI niet werkt met een PSTwo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Creepy schreef op 25 oktober 2004 @ 16:41:
[...]

Nope. Sony heeft zelf aangegeven dat FFXI niet werkt met een PSTwo.
PS2 it is then. :P

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31189

* Anoniem: 31189 krijgt zin nu naar de Mediamarkt te gaan om een ps2 te halen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kotor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11-2010
Ik heb een vraagje, waar kan ik de officiele sony rgb kabel kopen voor de PS2. Ik heb het hele internet afgezocht en kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog effe een vraagje, weet er iemand of je een ide harddisk ook via usb kan aansluiten ?

das ook een stuk makkelijker met aansluiten op de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-06 23:07
Kotor schreef op 25 oktober 2004 @ 19:55:
Ik heb een vraagje, waar kan ik de officiele sony rgb kabel kopen voor de PS2. Ik heb het hele internet afgezocht en kan het nergens vinden.
Heb ik ook naar gezocht, niet te vinden. Heb er nu een van Ixos via Ebay.
Bij mijn PS1 had ik wel een originele kabel RGB van Sony, helaas mee verkocht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben op zoek naar een ps2 aque blue. Iemand enig idee waar ze online nog te verkrijgen zijn????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
X-t-r-e-m-e schreef op 25 oktober 2004 @ 20:14:
[...]

Heb ik ook naar gezocht, niet te vinden. Heb er nu een van Ixos via Ebay.
Bij mijn PS1 had ik wel een originele kabel RGB van Sony, helaas mee verkocht |:(
O.a. bij sommige mediamarkt vestigingen. Heb je www.dimensionplus.nl geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
  • Laatst online: 29-05-2022
hey....ik wil mijn playstation aan mijn laptop hangen....denk je dat dat lukt...
nee dus....ik heb google gezocht...op playstation.nl....maar het lukt me niet....ik heb geen breedband internet...maar ik kan mij playstation (met hd) toch ook zonder internet aansluiten......HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Kotor schreef op 25 oktober 2004 @ 19:55:
waarom eigenlijk een originele sony als ik vragen mag? die heeft (dacht ik) geen switch voor dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
BpeterB schreef op 25 oktober 2004 @ 20:25:
hey....ik wil mijn playstation aan mijn laptop hangen....denk je dat dat lukt...
nee dus....ik heb google gezocht...op playstation.nl....maar het lukt me niet....ik heb geen breedband internet...maar ik kan mij playstation (met hd) toch ook zonder internet aansluiten......HELP
als jij online wilt met hdloader, nee dat kan niet. hdloader disabled het online gedeelte van de netwerkadapter oid. En games uploaden vanaf je laptop is in principe geen optie, tenzij je graag 24(+) uur aan het uppen bent :)

ps. Typ wat minder met die PUNTJES.......... Sorry, ik kan me soms zo ergeren aan irritant typegedrag :)

[ Voor 21% gewijzigd door unfor op 25-10-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
unfor schreef op 25 oktober 2004 @ 20:30:
[...]

waarom eigenlijk een originele sony als ik vragen mag? die heeft (dacht ik) geen switch voor dvd's.
DVD's kijk ik op m'n DVD speler. De originele kabel die ik heb gehad gaf zoveel beter beeld als die cheapo RGB troep van Blaze en weet ik het wat allemaal niet meer voor bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BpeterB
  • Laatst online: 29-05-2022
unfor schreef op 25 oktober 2004 @ 20:31:
[...]

als jij online wilt met hdloader, nee dat kan niet. hdloader disabled het online gedeelte van de netwerkadapter oid.
ps. Typ wat minder met die PUNTJES.......... Sorry, ik kan me soms zo ergeren aan irritant typegedrag :)
nee...dat is het niet. ik wil mijn games overzetten via de laptop. maar krijg mijn playstation niet(via crossover kabel aan mijn laptop via bijv in een netwerk. (zo beter...hehheh. minder puntjes. :9 ) maar wel kromme zinnen

[ Voor 3% gewijzigd door BpeterB op 25-10-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoehPoeh
TAG_ScorpioN schreef op 25 oktober 2004 @ 09:56:
[...]

Is je ps2 omgebouwd? Welk programma heb je gekozen als BOOT.ELF ?
Nee, niet omgebouwd. Gebruik swapmagic met swapmagicfix. Ik heb hdloader en ps2kmenu-k als BOOT.ELF geprobeerd, zonder resultaat. Ook 2 verschillende PS1 titels aan de title.db toegevoegd. Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
X-t-r-e-m-e schreef op 25 oktober 2004 @ 20:35:
[...]

DVD's kijk ik op m'n DVD speler. De originele kabel die ik heb gehad gaf zoveel beter beeld als die cheapo RGB troep van Blaze en weet ik het wat allemaal niet meer voor bagger.
Sorry maar ik heb de blaze en deze geeft hier stukken beter beeld dan de originele sony wat namelijk een cheap ass oplossing is (niet wat betreft aanschafprijs maar wat betreft de gebruikte onderdelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Dan verschillen we daar van mening in. Ik ga toch op mijn eigen ogen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Heb je ze beide al eens in bedrijf gezien? Ik vodn dat nogal een verschil maken namelijk. De sony schuift het beeld hier ook gigantisch op. Dat is erg irritant. Hoewel de blaze er minder mooi (zeg maar gerust lelijk) uitziet is het imho de beste oplossing. Vrijwel iedereen hier heeft de blaze. Maar het is natuurlijk jouw eigen beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
PoehPoeh schreef op 25 oktober 2004 @ 20:36:
[...]

Nee, niet omgebouwd. Gebruik swapmagic met swapmagicfix. Ik heb hdloader en ps2kmenu-k als BOOT.ELF geprobeerd, zonder resultaat. Ook 2 verschillende PS1 titels aan de title.db toegevoegd. Nog tips?
HDloader werkt sowieso niet als boot.elf. Hdloader moet je altijd opstarten via een ander programma, hier voor kan je ps2kmenu gebruiken maar ook programma's als launchelf en ps2os.
Als je ps2 niet is omgebouwd heb je natuurlijk wel een legale ps1 disk nodig om de exploit te starten maar ik ga er vanuit dat je dat wel wist. Ik weet niet goed of je dit met swapmagic kan omzeilen maar eerlijk gezegd denk ik dat dit wel es de veroorzaker van het probleem zou kunnen zijn.

Als je wel een legale ps1 disk in je bezit hebt zou ik even launchelf testen als BOOT.ELF. Het is een heel handig programmaatje om te gebruiken als boot.elf omdat je automatisch dingen kan laten opstarten (zoals hdloader) maar ook met een druk op de joypad een andere elf kan laden.

[ Voor 17% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 25-10-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoehPoeh
TAG_ScorpioN schreef op 25 oktober 2004 @ 21:26:
[...]

Als je ps2 niet is omgebouwd heb je natuurlijk wel een legale ps1 disk nodig om de exploit te starten maar ik ga er vanuit dat je dat wel wist. Ik weet niet goed of je dit met swapmagic kan omzeilen maar eerlijk gezegd denk ik dat dit wel es de veroorzaker van het probleem zou kunnen zijn.

Als je wel een legale ps1 disk in je bezit hebt zou ik even launchelf testen als BOOT.ELF. Het is een heel handig programmaatje om te gebruiken als boot.elf omdat je automatisch dingen kan laten opstarten (zoals hdloader) maar ook met een druk op de joypad een andere elf kan laden.
Ik gebruik idd originele ps1 discs. Op een ander forum zag ik dat bij mensen met een 50004a het ps1 spel gewoon start als ze de exploit proberen te activeren. Bij mij resulteert dit dus in een zwart scherm.

Ik ga op zoek naar de launchelf (het lijkt de Efteling wel) en nogmaals zo'n disc maken. Laat je het resultaat weten. Heb jij dit trouwens draaien op een v10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Bor_de_Wollef schreef op 25 oktober 2004 @ 21:09:
Heb je ze beide al eens in bedrijf gezien? Ik vodn dat nogal een verschil maken namelijk. De sony schuift het beeld hier ook gigantisch op. Dat is erg irritant. Hoewel de blaze er minder mooi (zeg maar gerust lelijk) uitziet is het imho de beste oplossing. Vrijwel iedereen hier heeft de blaze. Maar het is natuurlijk jouw eigen beslissing.
Ik heb ze beide in bedrijf gezien, een blaze versie heb ik liggen. Heb er een gekocht van IXOS. Maar die geeft net als de blaze streepjes bij egale kleur vlakken. Met m'n S-VHS kabel van Sony had ik beter beeld. Echter kan ik dan m'n imports niet afspelen. De originele kabel van Sony (RGB) heb ik zelf vroeger gehad voor m'n PS1 en ik weet nog heel goed hoe dat beeld was, vandaar dat ik dus nog steeds opzoek ben naar een originele kabel van Sony. (Toendertijd heeft tie me 105 gulden gekost, ik baal dat ik hem weg heb gedaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
PoehPoeh schreef op 25 oktober 2004 @ 22:06:
[...]

Ik gebruik idd originele ps1 discs. Op een ander forum zag ik dat bij mensen met een 50004a het ps1 spel gewoon start als ze de exploit proberen te activeren. Bij mij resulteert dit dus in een zwart scherm.

Ik ga op zoek naar de launchelf (het lijkt de Efteling wel) en nogmaals zo'n disc maken. Laat je het resultaat weten. Heb jij dit trouwens draaien op een v10?
Ik heb zelf een v7. Kan je me uitleggen hoe je precies de bestanden op je mc zet? Je hebt het over "nogmaals een disc maken" maar kan je me precies vertellen wat je op deze disc zet en hoe je alles naar je mc kopieert?

Het makkelijkste is om een ftp client op je ps2 te starten en de bestanden (bv. je boot.elf en je title.db) over te zetten vanaf je pc. Ik weet niet of je zelf gebrande cd's met swap magic kan starten maar als dit mogelijk is dan zou je bv. execftp op je ps2 kunnen draaien. Als dit namelijk werkt hoef je nooit meer nieuwe cd's te branden als je iets nieuws op je mc wil zetten, alles kan je uploaden van je pc.

PS: dit zal je wel allang weten maar de boot.elf en je title.db moeten wel in je BEDATA SYSTEM folder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

X-t-r-e-m-e schreef op 25 oktober 2004 @ 22:14:
[...]
De originele kabel van Sony (RGB) heb ik zelf vroeger gehad voor m'n PS1 en ik weet nog heel goed hoe dat beeld was, vandaar dat ik dus nog steeds opzoek ben naar een originele kabel van Sony. (Toendertijd heeft tie me 105 gulden gekost, ik baal dat ik hem weg heb gedaan.)
Als je nog een PS1/PS2 AVstekker hebt kun je die RGB kabel ook zelf maken van 75ohm coaxkabel en een Scartstekker : Anoniem: 44568 in "Het Grote PS2 Topic - Part IV" ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 25-10-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoehPoeh
TAG_ScorpioN schreef op 25 oktober 2004 @ 22:41:
[...]

Ik heb zelf een v7. Kan je me uitleggen hoe je precies de bestanden op je mc zet? Je hebt het over "nogmaals een disc maken" maar kan je me precies vertellen wat je op deze disc zet en hoe je alles naar je mc kopieert?

Het makkelijkste is om een ftp client op je ps2 te starten en de bestanden (bv. je boot.elf en je title.db) over te zetten vanaf je pc. Ik weet niet of je zelf gebrande cd's met swap magic kan starten maar als dit mogelijk is dan zou je bv. execftp op je ps2 kunnen draaien. Als dit namelijk werkt hoef je nooit meer nieuwe cd's te branden als je iets nieuws op je mc wil zetten, alles kan je uploaden van je pc.

PS: dit zal je wel allang weten maar de boot.elf en je title.db moeten wel in je BEDATA SYSTEM folder!
Ik gebruik een tutorial (plak ps2exploit en .tk maar aan elkaar). Bij stap 6 gaat het dus mis. Ik heb ook een p2menu-k boot cd gemaakt na de eerste installatie en zag daarmee netjes alle ELF bestanden en de title.db in de BEDATA SYSTEM folder staan op de MC.
Je kunt dus idd gebrande cd's met swapmagic starten.

Waarom kun je hdloader.elf trouwens niet gebruiken als boot.elf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
PoehPoeh schreef op 25 oktober 2004 @ 23:04:
[...]

Ik gebruik een tutorial (plak ps2exploit en .tk maar aan elkaar). Bij stap 6 gaat het dus mis. Ik heb ook een p2menu-k boot cd gemaakt na de eerste installatie en zag daarmee netjes alle ELF bestanden en de title.db in de BEDATA SYSTEM folder staan op de MC.
Je kunt dus idd gebrande cd's met swapmagic starten.

Waarom kun je hdloader.elf trouwens niet gebruiken als boot.elf?
Ik heb deze methode ooit zelf een keer geprobeerd en bij mij ging het ook fout (bij stap 5 al maar dat kwam omdat ik een messiah chip heb). Ik vind de manier waarop ze het in deze tutorial doen super iritant en onbetrouwbaar.

In plaats van deze auto-install achtige cd te branden kan je veel beter een cd branden die direct ps2menu-k opstart of execftp. Dan kan je namelijk handmatig files kopieren en weet je 100% zeker dat alles goed in je folder terecht komt.
Op amerikaanse ps2's heet die folder namelijk badata system en op europese bedata system. Het kan dus zijn dat die auto install ze nog naar een verkeerde folder kopieert. Maar goed, deze tutorial zuigt, je kan het veel beter op mijn manier doen ;-)

Het beste is dus om een cd te maken die direct ps2menu boot op je ps2. Hiervoor hoef je alleen ps2menu ergens te downloaden en dit op cd te branden. Soms doen mensen er ook een dummy bin bij van rond de 30 mb zodat de ps2 je cd makkelijker pakt. Maar mp3tjes erbij gooien schijnt net zo goed te werken. Tot zover bevat je cd dus alleen een elf en een cnf bestand van ps2menu. Als je ps2 deze cd gaat laden en je komt in ps2menu dan wil je natuurlijk bestanden kopieren naar je mc. Daarom moet je op dezelfde cd alvast een folder aanmaken met daarin de boot.elf en je title.db die je later wil gaan gebruiken voor de exploit. (Deze boot.elf kan in jou geval dus ook ps2menu-k zijn) Maar je kan natuurlijk gelijk andere programma's erbij doen zoals execftp.
Om deze cd te compileren moet je een bin bestand maken met CDGENps2. Deze maakt precies de goede soort bin bestanden voor je ps2. Als je je cd klaar hebt kan je met een willekeuring programma de cd fikken.
Het is wat laat dus als ik het te warrig uitleg dan moet je het maar zeggen ;-)

Overigens, je zei dat je bij stap 6 strandde dus als je ps2menu laadt via mijn manier dan kan je gelijk je bedata folder controleren of de boot.elf en de title.db er al staan. Als dit namelijk het geval is dan heeft de cd van die tutorial wel zijn werk gedaan maar dan is er iets anders aan de hand waardoor het mis gaat.

Anyway, het lijkt een hoop gedoe maar ALS je het goed doet hoef je het maar 1 keer te doen. Maar daarvoor moet je, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ook ff execftp kopieren naar je mc zodat je altijd vanaf je pc bestanden kan uploaden naar je mc. Dus maak ps2menu of launchelf je boot.elf , en start vanuit hier zaken als hdloader en execftp op.
Maar goed zorg eerst maar dat je ps2menu-k van cd kan runnen dat is de eerste belangrijke stap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
TAG_ScorpioN schreef op 25 oktober 2004 @ 21:26:
[...]

HDloader werkt sowieso niet als boot.elf. Hdloader moet je altijd opstarten via een ander programma, hier voor kan je ps2kmenu gebruiken maar ook programma's als launchelf en ps2os.
Hdloader is prima te gebruiken als BOOT.ELF
KeyLauncher is ook een mooi grafisch startmenu wat gebruikt kan worden. Configureerbaar vanaf de PS2 en kan ELF's opstarten van MC, HD en USB device.

Nog wat tips:
- PS2 is case sensitive. Dus alle namen in HOOFDLETTERS :)
- Er staan genoeg tutorials op het web om HDLoader op je MC te krijgen zonder dat tie omgebouwd is.
- Om software vanaf je PS2 memcard op te kunnen starten zoek je maar op exploit.

Suc6

(Even voor de duidelijkheid ik heb :
- PS2 SCPH50004 - ver 10
- PS2 Officiele Netwerkadapter
- 120 GB Seagate 7200 rpm 8 Mb HD
- PS2 Officiele MemoryCard. Hierop staan :
* KeyLaunch
* ExecFTP
* HDLoader met eigen bitmaps
* MCLoader voor de Macrovision uit / DVD Regio hack (dus DVD via RGB zonder groene waas ;))

[ Voor 12% gewijzigd door o0SmOkE0o op 26-10-2004 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik begin mij toch zowaar af te vragen wat het is verschil nou is tussen de 50004 v9 en de v10... Iemand?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72626

copy pasted van een andere forum ( mag dit wel :? )

""Version 9 - if you have SCPH-50000, 50001, 50002, 50003, 50004, 50006, or 50007 you have a v9 or v10 board.
Version 10 - SCPH-5000x, with date code "3D" to the right and below the serial number on the back of the console. (GH-026 board)

To know if its a v9/v10 start up PS2 with no game in it ,press triangle and check dvd driver version dvd ver 3.00 = v9 & dvd ver 3.02 = v10

If your model # is SCPH-50000, 50001, 50002, 50003 or 50004 AND if you can find a small ''a'' under the scph number you have a V10 PS2 main board. (GH-026 board).

If your model # is SCPH-50000, 50001, 50002, 50003 or 50004 AND if you can find DATE CODE 3D as shown below, you have a V10 PS2 main board. (GH-026 board).""

btw, er komen best veel leuke spellen niet uit in pal/europe of het is nog niet aangekondigd, oa:

Front Mission 4 ntsc-us : 15-06-2004 ( strategy rpg, zelfs FM5 is al aangekondigd )
Katamari Damacy ntsc-us : 21-09-2004 ( "puzzle-game", zeer verslavend ala monkeyball )

Jammer dat wij pal gamers zoveel missen waardoor men geneigd zijn om het te importeren ( heb zelf Xenosaga ep 1 geimporteerd en geript naar 3 dvd's, ep 2 wordt ook maar importeren :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
Anoniem: 72626 schreef op 26 oktober 2004 @ 19:41:
copy pasted van een andere forum ( mag dit wel :? )

""Version 9 - if you have SCPH-50000, 50001, 50002, 50003, 50004, 50006, or 50007 you have a v9 or v10 board.
Version 10 - SCPH-5000x, with date code "3D" to the right and below the serial number on the back of the console. (GH-026 board)

To know if its a v9/v10 start up PS2 with no game in it ,press triangle and check dvd driver version dvd ver 3.00 = v9 & dvd ver 3.02 = v10

If your model # is SCPH-50000, 50001, 50002, 50003 or 50004 AND if you can find a small ''a'' under the scph number you have a V10 PS2 main board. (GH-026 board).

If your model # is SCPH-50000, 50001, 50002, 50003 or 50004 AND if you can find DATE CODE 3D as shown below, you have a V10 PS2 main board. (GH-026 board).""

btw, er komen best veel leuke spellen niet uit in pal/europe of het is nog niet aangekondigd, oa:

Front Mission 4 ntsc-us : 15-06-2004 ( strategy rpg, zelfs FM5 is al aangekondigd )
Katamari Damacy ntsc-us : 21-09-2004 ( "puzzle-game", zeer verslavend ala monkeyball )

Jammer dat wij pal gamers zoveel missen waardoor men geneigd zijn om het te importeren ( heb zelf Xenosaga ep 1 geimporteerd en geript naar 3 dvd's, ep 2 wordt ook maar importeren :'( )
Katamari Damacy roeleert ontzettend hard! Ik heb 'm inmiddels ook al een tijdje in huis, geimporteerd van de andere kant van de grote plas. Erg leuke game, vrolijk sfeertje, uiterst verslavend en een absolute kick-ass soundtrack. 't Is te hopen voor gamers hier dat Namco ooit nog dit spel naar Europa brengt, maar de kans daarop is niet bepaald groot. Jammer, want een topper is 't zeker. De reviews op zo'n beetje alle gamessites bevestigen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
o0SmOkE0o schreef op 26 oktober 2004 @ 01:13:
[...]

Hdloader is prima te gebruiken als BOOT.ELF

[...]

KeyLauncher is ook een mooi grafisch startmenu wat gebruikt kan worden. Configureerbaar vanaf de PS2 en kan ELF's opstarten van MC, HD en USB device.
Volgens mij heb je dan wel een speciale gepatchte versie van hdloader.elf nodig. De gewone versies zijn naar mijn weten niet te gebruiken als BOOT.ELF, dit resulteert altijd in een zwart scherm.

Persoonlijk vind ik Launchelf een stuk prettiger werker dan Keylauncher omdat je via de GUI elf bestanden kan toewijzen aan je knoppen. Bij KeyLauncher moest ik altijd van te voren de "paths" naar de elf bestanden typen in een txt bestand en dit dan naar de mc kopieren, erg omslachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45010

Zal de PS2 goedkoper aangeboden worden aangezien de PSTwo uitkomt?
Weet iemand ook toevallig een winkel/shop die dit aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
TAG_ScorpioN schreef op 26 oktober 2004 @ 21:29:
[...]

Volgens mij heb je dan wel een speciale gepatchte versie van hdloader.elf nodig. De gewone versies zijn naar mijn weten niet te gebruiken als BOOT.ELF, dit resulteert altijd in een zwart scherm.

Persoonlijk vind ik Launchelf een stuk prettiger werker dan Keylauncher omdat je via de GUI elf bestanden kan toewijzen aan je knoppen. Bij KeyLauncher moest ik altijd van te voren de "paths" naar de elf bestanden typen in een txt bestand en dit dan naar de mc kopieren, erg omslachtig!
Als ik eerlijk moet zijn heb ik wel een HDLoader.ELF van het internet geplukt. Maar aangezien ik ook de originele HDLoader CD heb moet dit volgens mij niet zo'n probleem zijn.

Wat betreft het txt bestand van KeyLauncher (kl.dat) met de laatste versie is ook alles configureerbaar vanaf de PS2 zoals met LaunchElf.
Ik persoonlijk vind KeyLauncer wel een stuk mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat ik me nu afvraag (en of dit gevraagd mag worden weet ik niet), maar als je dat tooltje nu via de memorycard start (op een niet gemodde ps2) dan ben je toch al door de beveiliging heen van de PS2 en zou je toch in principe geen harddisk nodig te hebben om backups te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Walkman schreef op 27 oktober 2004 @ 09:06:
Wat ik me nu afvraag (en of dit gevraagd mag worden weet ik niet), maar als je dat tooltje nu via de memorycard start (op een niet gemodde ps2) dan ben je toch al door de beveiliging heen van de PS2 en zou je toch in principe geen harddisk nodig te hebben om backups te spelen?
Nee. Je gebruikt namelijk een PS1 disc om de app op de mem. card te starten. Als je er nu een nieuwe disc in stopt om vanaf te booten zal er weer gecheckt worden of het een goede disc is.
Volgens mij is dit ook de reden dat de HDLoader geen backups kan installeren (maar wel spelen via de HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121479

Weet er eigenlijk iemand al of GTA SA een dual layer is, en dus niet te installeren is via HD Loader???
Als niemand dat toevallig weet, vraag ik het over 2 dagen nog wel eens als iemand het geprobeerd heeft :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Installeer je hem toch via de PC,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Laatst online: 14:50

Kid Buu

Huh, Pietje?

Anoniem: 121479 schreef op 27 oktober 2004 @ 17:10:
Weet er eigenlijk iemand al of GTA SA een dual layer is, en dus niet te installeren is via HD Loader???
Als niemand dat toevallig weet, vraag ik het over 2 dagen nog wel eens als iemand het geprobeerd heeft :*)
GTA: SA is gewoon DVD5.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus er kan toch een backup gemaakt worden. SWEET!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Da's toch al lang bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05-2024
De PStwo is inmiddels ook leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 21:06
Anoniem: 44568 schreef op 27 augustus 2004 @ 18:35:
Serie nummerVersie/model
C0000000-C2684304 V3 (SCPH 30004)
C2684305-C3500967V4 (SCPH 35004 en SCPH30004R eerste Model)
C3596912-C4581353V5 (SCPH 30004R)
C4659923-C5xxxxxxV6 (SCPH 30004R)
AC/FC-00xxxxxV7 (SCPH 39004)
AC/FC-00xxxxxV8 (SCPH 39008)
FCxxxxxxxV9 (GH23 - SCPH 50004)
FCxxxxxxxV10 (GH26 - SCPH 50004)
Mijn PS2 is een beetje half half ;)

SCPH5004 en een serie nummer met AC! Welke versie zal dit zijn? een V8? of V9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoehPoeh
TAG_ScorpioN schreef op 25 oktober 2004 @ 23:41:
[...]

Ik heb deze methode ooit zelf een keer geprobeerd en bij mij ging het ook fout (bij stap 5 al maar dat kwam omdat ik een messiah chip heb). Ik vind de manier waarop ze het in deze tutorial doen super iritant en onbetrouwbaar.

[knip]

Anyway, het lijkt een hoop gedoe maar ALS je het goed doet hoef je het maar 1 keer te doen. Maar daarvoor moet je, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ook ff execftp kopieren naar je mc zodat je altijd vanaf je pc bestanden kan uploaden naar je mc. Dus maak ps2menu of launchelf je boot.elf , en start vanuit hier zaken als hdloader en execftp op.
Maar goed zorg eerst maar dat je ps2menu-k van cd kan runnen dat is de eerste belangrijke stap!
Goed nieuws! Het is gelukt! Het probleem zat 'm in de TITLE.DB die met de tutorial meegeleverd werd. Hierin zat een entry voor Breaker Pro, die ik dus niet gebruik en blijkbaar roet in het eten gooide. Ik heb een schone TITLE.DB aangemaakt, een nieuwe installcd met Keylauncher 0.4 als BOOT.ELF erbij gebakken en nu loopt-ie als een speer! Ik had al wat ELFjes op mijn HD staan dus die kan ik nu fijn toewijzen aan de knoppen! Bedankt voor alle hulp!

PoehPoeh (zeg dat wel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Weet iemand of HDadvance (volgens hier hetzelfde als HDloader) met de maxtor 120 GB schijf werkt op alle playstation versies (V1? t/m V9)

Ik heb zelf het eerste model in combinatie met HDloader en een Maxtor 120 GB, en dat werkt dus.

Vraag me alleen af of deze schijf dus ook op andere versies werkt icm HDadvance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

X-t-r-e-m-e schreef op 27 oktober 2004 @ 22:41:
Weet iemand of HDadvance (volgens hier hetzelfde als HDloader) met de maxtor 120 GB schijf werkt op alle playstation versies (V1? t/m V9)

Ik heb zelf het eerste model in combinatie met HDloader en een Maxtor 120 GB, en dat werkt dus.

Vraag me alleen af of deze schijf dus ook op andere versies werkt icm HDadvance.
HDadvance is qua code *PRECIES* hetzelfde als HDLoader. Dus als het met HDLoader werkt dan werkt het ook met HDAdvance. En volgens mij draait HDLoader op elke PS2 met een sony netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Maar zo'n Maxtor 120GB 7200rpm 2 of 8mb schijf werkt ook met elke versie van de playstation?

Oh als laatste de vraag: Kan je met 2 PS2's en TV's icm met hdadvance nog steeds linken tussen games die op je HDD staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simpel antwoord:
1. als je een netwerkadapter kan aansluiten met PATA aansluiting
2. en je kan daar een harddisk op aansluiten
3. en je harddisk wordt ondersteund (1e versies Hdloader/Hdadvance = tot 120GB / Hdloader 48LBA gepatchte versie / Hdadvance v2: groter als 120GB)
dan kun je Hdloader/Hdadvance gebruiken....

iLink-firewire / USB-link is onafhankelijk van de netwerkaansluiting, gaat dus werken. Netwerkgames icm Hdloader gaat niet werken, maar dat had je ook in dit topic en de Hdloader/Hdavance handleiding kunnen lezen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 27-10-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Anoniem: 44568 schreef op 27 oktober 2004 @ 23:13:
Simpel antwoord:
1. als je een netwerkadapter kan aansluiten met PATA aansluiting
2. en je kan daar een harddisk op aansluiten
3. en je harddisk wordt ondersteund (1e versies Hdloader/Hdadvance = tot 120GB / Hdloader 48LBA gepatchte versie / Hdadvance v2: groter als 120GB)
dan kun je Hdloader/Hdadvance gebruiken....

iLink-firewire / USB-link is onafhankelijk van de netwerkaansluiting, gaat dus werken. Netwerkgames icm Hdloader gaat niet werken, maar dat had je ook in dit topic en de Hdloader/Hdavance handleiding kunnen lezen.
Ik heb de laatste tijd niet veel meer op de PS forums rondgekeken. Maar is het nu wel of niet zo dat wanneer je de "gepatchte" HDLoader / HDAdvance hebt.
Je (ondanks dat je PS2 de ruimte groter dan 120GB herkent) je wel alles boven de 120 GB kunt benaderen ?

I.a.w. is het mogelijk om spellen te spelen die boven die 120GB geinstalleerd zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Je zou toch eigenlijk nog een 2e PS2 kopen, tenminste die oudere versie (grotere).
Dit aangezien je in die kleinere versie geen hard-disk inbouw mogelijkheid hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

o0SmOkE0o schreef op 27 oktober 2004 @ 23:49:
[...]

Ik heb de laatste tijd niet veel meer op de PS forums rondgekeken. Maar is het nu wel of niet zo dat wanneer je de "gepatchte" HDLoader / HDAdvance hebt.
Je (ondanks dat je PS2 de ruimte groter dan 120GB herkent) je wel alles boven de 120 GB kunt benaderen ?

I.a.w. is het mogelijk om spellen te spelen die boven die 120GB geinstalleerd zijn ?
Met de gepatchte HDLoader kan dat. Let er wel op dat als je tools ala WinHIIP gebruikt hier ook aangeeft dat je ondersteuning voor discs > 120GB wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben gisteren in een computerzaak geweest en die man had het over
ide aansluiting 40 pins.

er zou verschil zijn tussen 40pins/40draads en 40pins/80draads
dit heeft blijkbaar ook iets te maken met het aantal rpm wat een HD maakt.

wie heeft er hier verstand van ?

Ik heb overigens al in het overzicht gekeken wat eerder in deze tread staat en daar staat de HD die ik heb liggen ook in , maar de een zegt: het werkt wel en de ander zegt : werkt niet.

tis overigens een seagate 120gb ST3120022A

deze heb ik vorig jaar gekocht en gebruik ik nu in mijn pc maar ik ben van plan om een 200gb te kopen voor de pc en de 120gb te gaan gebruiken voor de ps2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

80 draads gebruik je in principe (voor zover mij bekend is) alleen als je hem aansluit op ATA-100 of sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
ata66 is ook al 80 pins, dus >ata33 = 80 pins (ata150 uitgezonderd natuurlijk, da's sata)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82053

iets wat ik niet duidelijk terug kan vinden in dit topic...

Ik wil een nieuwe ps2 kopen ter vervanging van mn oude die niet 100% meer is... Nu hoor ik dat de nieuwe PStwo ook DTS en nog een aantal dingen ondersteund... Mijn vraag is of ik op de PStwo ook een HD kan aansluiten, er zit d8 ik al een netwerk adapter in de PStwo dus die hoef ik niet apart te kopen...

Iemand die hier al ervaring mee heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 82053 schreef op 28 oktober 2004 @ 15:04:
iets wat ik niet duidelijk terug kan vinden in dit topic...

Ik wil een nieuwe ps2 kopen ter vervanging van mn oude die niet 100% meer is... Nu hoor ik dat de nieuwe PStwo ook DTS en nog een aantal dingen ondersteund... Mijn vraag is of ik op de PStwo ook een HD kan aansluiten, er zit d8 ik al een netwerk adapter in de PStwo dus die hoef ik niet apart te kopen...

Iemand die hier al ervaring mee heeft ?
Is al meerdere keren langsgekomen maar ok:
De psTwo heeft géén ruimte voor een HD, aan een (goede) USB-hack voor HD-loader wordt nog gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82053

johnnyv.nl schreef op 28 oktober 2004 @ 15:05:
[...]

Is al meerdere keren langsgekomen maar ok:
De psTwo heeft géén ruimte voor een HD, aan een (goede) USB-hack voor HD-loader wordt nog gewerkt.
Ik vind het niet erg om de hd in een externe behuizing te hebben... hij hoeft niet in de behuizing van de ps2 te zitten... Eerlijk gezegt komt ie in een removeable rack zodat ik em in mn pc kan gooien om wat games erop te zetten...

Betere vraag is dus... zit er een IDE controller op waar ik mn ide kabel zo in kan stoppen ?

De USB oplossing klinkt ook interessant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Anoniem: 82053 schreef op 28 oktober 2004 @ 15:43:
[...]

Ik vind het niet erg om de hd in een externe behuizing te hebben... hij hoeft niet in de behuizing van de ps2 te zitten... Eerlijk gezegt komt ie in een removeable rack zodat ik em in mn pc kan gooien om wat games erop te zetten...

Betere vraag is dus... zit er een IDE controller op waar ik mn ide kabel zo in kan stoppen ?

De USB oplossing klinkt ook interessant....
Nee. De PSTwo heeft geen IDE controller. Nee, de USB HD wordt door Sony zelf niet ondersteunt en op het moment ook nog niet door HDLoader/HDAvance. Nee, je kan de netwerkkaart + IDE controller van de normale PS2 NIET gebruiken op je PSTwo
Ja, deze info is met 5 minuten google'n ook te vinden.

Of in het kort: Op de PSTwo kan je (nog) GEEN HD aansluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 28-10-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgens mij is vandaag Knight Rider 2 voor de PS2 uitgekomen \o/
Iemand 'm al in het bezit en er een oordeel over ?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Het "leuke" van de PStwo is (ik heb m sinds gisteren, één van de laatsten - hier in Almere vlogen ze (samen met San Andreas) als warme broodjes over de toonbank) dat ik totaal geen mogelijkheid zie om een modchip in te bouwen.

Daarnaast is het zo dat Sony de productie van de "oude" PS2 blijkbaar volledig heeft stopgezet want bij mijn favoriete gespecialiseerde gameshop op internet is vanaf heden alleen de PStwo nog leverbaar zo te zien (vroeger hadden ze zowel de Black, Silver en Aqua maar die zijn alledrie samen met de packs uit het lijstje verdwenen - een duidelijk signaal dat Sony de productie heeft stopgezet en deze bij enkele zaken dus alleen nog uit de laatste voorraad geleverd kunnen worden). Begin volgend jaar (?) komt er blijkbaar ook een Gran Turismo 4 pack uit (mét de nieuwe PStwo?) die je daar nu alvast kan reserveren. Wellicht ook op korte termijn 'baby' versies van de Silver en Aqua voor mensen die niet van zwart houden (hoewel, dat laatste is slechts een vermoeden van mij).

Anyway, zo op het eerste gezicht lijkt het dus erop dat je geen import meer op de nieuwe PStwo kan spelen - wat overigens ook wel een slimme zet is van Sony omdat de stijgende piracy daarmee in één klap stop is gezet en mensen niet (goedkoper) in het buitenland voor games gaan shoppen. (Zeker als deze 'small factor' trend zich doorzet richting PS3).

Ik zie in ieder geval geen enkele manier om de PStwo open te schroeven, laat staan er een extra chip in te zetten namelijk.

Blijkbaar dus toch wel \o/

Hopelijk komt Sony binnenkort ook terug op het "geen HDD op de PStwo" gebeuren, zodat je toch nog een mogelijkheid hebt om games zoals de nieuwe FF te spelen

[ Voor 11% gewijzigd door mindcrash op 29-10-2004 11:10 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 17:07
mindcrash schreef op 29 oktober 2004 @ 10:10:
Ik zie in ieder geval geen enkele manier om de PStwo open te schroeven, laat staan er een extra chip in te zetten namelijk.
Kijk voor de grap eens op 2dehands.nl naar die advertenties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:41

nwagenaar

God, root. What's the differen

Gisteren heb ik met geluk nog een PS2 V10 nieuw kunnen krijgen bij onze lokale Intertoys (was in feite een demo model waar ik korting op kreeg en bovendien ook nog de laatste!). Ik wou onder geen enkele voorwaarde een PSTwo hebben aangezien ik dan mijn Flip-Top, SwapMagic 3.0 set en HD Advance kan gebruiken ;)

Mijn oude PS2 V4 is helaas na 2 jaar trouwe dienst nagenoeg niet meer werkend te krijgen met originele PS2 titels (9 v.d. 10 keer krijg ik een unreadable disk melding). Zelf vond ik € 90,- voor een nieuwe PS2 lens te duur aangezien je voor € 50,- meer een nieuwe hebt. Ik moest nog wel ff flink vijlen aan mijn Flip-Top aangezien deze alleen gebruikt kan worden op een V3 t/m V8 editie maar na 30 minuten had ik hem perfect erop zitten :*)

Gelijktijdig ook GTA : SA aangeschaft (eveneens de laatste, ze hadden er vijftig besteld waarvan er 45 pre-ordered waren). Direct GTA : SA op mijn HDD gezet met HD Advance 2.0 (en origineel in de kast). Tot nu toe geen enkel probleem ondervonden met GTA : SA icm HD Advance. Maar ik heb wel gemerkt dat GTA : SA wel alles uit de kast haalt op de PS2 (FPS slowdowns bij veel details) maar het is echt een kickuh spel _/-\o_

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72626

is gta:sa pal versie full screen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Anoniem: 72626 schreef op 29 oktober 2004 @ 11:37:
is gta:sa pal versie full screen ?
GTA3 en GTA:VC waren dat ook, dus dan lijkt 't me dat GTA:SA ook wel goed geoptimaliseerd zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Koffie schreef op 29 oktober 2004 @ 13:10:
Schumi : dit gaat wel heel ver allemaal :P
Ik zal ff een topisplitsing aanvragen.
Dat gevoel had ik ook wel, maar ik was toch bezig in deze topic en omdat ik nog maar 2 vraagjes had heb ik het maar hier gezet, kent iedereen ook de geschiedenis van die vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 11:18

Fuelke

Forza Ferrari

Omdat ik me wel kon vinden in Koffie's redenering heb ik de posts die gingen over het afspelen van DVD's op de PS2 afgesplitst naar een nieuw topic >> DVD afspeelmogelijkheden van de PlayStation 2

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Bor_de_Wollef schreef op 25 oktober 2004 @ 21:09:
In hoeverre ziet het beeld er met de blaze kabel minder mooi/lelijk uit? Als ik naar de 2 screenshot uit de ts kijk vind ik die met de rgb kabel toch duidelijk mooier.

En doel je eigenlijk op rgb an sich, of specifiek blaze? Welke rgb-kabel kun je dan aanraden voor het mooiste beeld (maar nog wel denkend aan het prijskaartje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Schumi4ever schreef op 29 oktober 2004 @ 13:40:
[...]

In hoeverre ziet het beeld er met de blaze kabel minder mooi/lelijk uit? Als ik naar de 2 screenshot uit de ts kijk vind ik die met de rgb kabel toch duidelijk mooier.

En doel je eigenlijk op rgb an sich, of specifiek blaze? Welke rgb-kabel kun je dan aanraden voor het mooiste beeld (maar nog wel denkend aan het prijskaartje)
Die plaatjes uit de TS zijn gemaakt (door ondergetekende) met een RGB kabel van Blaze, en dat ziet er echt niet minder uit dan een officiele Sony RGB kabel. Enige verschil is dat die Blaze goedkoper is en meer features heeft (switch voor RGB<->Composite en extra audio kabeltjes). De kabel is op zich ook niet zo bepalend voor de beeldkwaliteit, 't is immers maar een verzameling draadjes die een electrisch signaal doorgeven. Als die draadjes maar een beetje fatsoenlijk stroom geleiden, is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:14

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

gewoon een universele rgb voor ps(2) nemen van 8 euro ofzo, die zijn netzo goed... werk zelf op HD van ps2 en die van sony geven absoluut geen beter beeld, maar wel 8x zo duur :X

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:14

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

rgb tov composiet is dat niet alle kleuren apart, maar tevens ook eens gekoppeld doorgegeven worden....

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
sain onez schreef op 29 oktober 2004 @ 13:46:
rgb tov composiet is dat niet alle kleuren apart, maar tevens ook eens gekoppeld doorgegeven worden....
Het is juist het omgekeerde ;) Vandaar de naam red green blue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Mensen, aangezien de 50004 om speciale aandacht vraagt (ik kwam hierop in het gesplitste topic) wat betreft recordables, is het misschien nuttig om de controllerchip voor de laserdiode passief te koelen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Devil N schreef op 29 oktober 2004 @ 13:45:
[...]

Die plaatjes uit de TS zijn gemaakt (door ondergetekende) met een RGB kabel van Blaze, en dat ziet er echt niet minder uit dan een officiele Sony RGB kabel. Enige verschil is dat die Blaze goedkoper is en meer features heeft (switch voor RGB<->Composite en extra audio kabeltjes). De kabel is op zich ook niet zo bepalend voor de beeldkwaliteit, 't is immers maar een verzameling draadjes die een electrisch signaal doorgeven. Als die draadjes maar een beetje fatsoenlijk stroom geleiden, is er geen probleem.
Tsjonge, wat een onzin. Even rechtzetten.. Waar het om gaat is dat het signaal zonder vervorming van de spelcomputer naar de TV komt.
- Wanneer een signaaldraad niet afgeschermd is met een geaarde mantel wordt het signaal vervuild door signalen in de ether. Feitelijk introduceer je ruis waardoor de bandbreedte (puurheid) van het signaal verslechterd. Blaze kabels hebben geen mantelbescherming per signaaldraad. Ze hebben zelfs niet eens mantelbescherming om alle signaaldraden heen. Het is een grote antenne.
- Het geleidende eigenschappen van een signaaldraad zijn ook heel bepalend voor de beeldkwaliteit. Blaze gebruikt gewoon een koperdraadje, terwijl Sony zijn geleider afstemt op de 75 Ohm impedantie die het volgens de standaard moet hebben.
- Die extra audio uitgangen van die Blaze kabel beïnvloeden de kwaliteit nadelig. Wanneer je daar niets op aansluit zijn het gewoon antenne's die interferentie opvangen. Er is immers geen afscherming tussen de signaaldraad en de ether.
- De connectoren aan beide kanten van de kabel moet geheel afgeschermd zijn van de ether. Bij Blaze kabels zijn de stekkers van plastic terwijl er eigenlijk een metalen, geaarde mantel omheen moet zitten.
- Als je geen verschil ziet tussen een goed afgeschermde kabel en een Blaze troep kabel heb je gewoon een TV die RGB maar matig kan weergeven waardoor het betere signaal van de afgeschermde kabel niet tot zijn recht komt. Op een goede TV zie je verschil wel degelijk. TVs die in een omgeving staan met stoorzenders in de buurt (bijv. een PC) zullen absoluut profiteren van goed afgeschermde kabels.
- Een goede kabel heeft een dikke, stugge mantel. Hierdoor is de kans op draadbreuk aanzienlijk minder. Dit in tegenstelling tot de Blaze-kabel die echt flinterdun is en dus bij de minste buiging al een draadbreuk oplevert.

Bottom line: koop een kwaliteitskabel.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
ari3 schreef op 29 oktober 2004 @ 21:31:
[...]
En welke raad jij dan aan? (+winkels waar die te verkrijgen zijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Schumi4ever schreef op 29 oktober 2004 @ 22:16:
[...]

Dat vraag ik mezelf ook af, ik heb er 1 van Ixos en die valt toch een beetje tegen.

(ps ik heb een nieuwe philips pixel plus2 TV, daar ligt het niet aan imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ari3 schreef op 29 oktober 2004 @ 21:31:
[...]
Tsjonge, wat een onzin. Even rechtzetten..
[...]
Amen :)
Schumi4ever schreef op 29 oktober 2004 @ 22:16:
[...]
Als je een PS2 AV connector hebt kun je zelf de beste kwaliteitskabel maken van een paar eindjes 75 Ohm (Tv/Sat) coax kabel. De pinout/guide staat een eindje terug in de thread.
Ik moet nog meemaken dat een kabel van die kwaliteit leverbaar is :+

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 30-10-2004 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Anoniem: 44568 schreef op 30 oktober 2004 @ 08:59:

[...]
Als je een PS2 AV connector hebt kun je zelf de beste kwaliteitskabel maken van een paar eindjes 75 Ohm (Tv/Sat) coax kabel. De pinout/guide staat een eindje terug in de thread.
Ik moet nog meemaken dat een kabel van die kwaliteit leverbaar is :+
Zo technisch ben ik niet :X

Iemand een goede kant en klare oplossing :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Heren, het is alweer tijd geworden voor Part V: Het Grote PS2 Topic - Part V

Gelieve hier niet meer te posten (maar wel in het nieuwe topic) in afwachting van een slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 11:18

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.