Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Nou,.. die werkte dus niet, heb ik gisteren alsnog ergens een officiele moeten kopen -_-, beetje jammer al dat gef**k met die kabels (ook beetje jammer dat als je veel geld uitgeeft in een winkel, ze je alsnog troep aan proberen te smeren, neem aan de ze toch wel eerder hebben gehoord dat die niet werkt @ 60hz)
Nu ook nog maar ergens zo'n datel CD vandaan vissen tegen groen beeld bij DVD's
( Verder wel een relaxte console; mijn cube kon niet in mijn RPG behoefte voorzien, maar dat is nu geen probleem meer
Helemaal niet raar want ja, het is mogelijk - alleen probeer er wel voor te zorgen dat je geen sporen achterlaat. Het nare alleen is, als de ps2 omgebouwd is, is je verzegeling verbroken, in de meeste mod-winkels zoals *poef - weg!* bijv. kan je voor een prijsje een nieuwe zegeling laten maken en die zegeling is dezelfde als Sony gebruikt. Ik hoop dat je hier wat mee kunt BorBor_de_Wollef schreef op 27 juli 2004 @ 13:10:
Wellicht een rare vraag maar is het makkelijk om een modchip uit een PS2 te halen en deze weer terug te krijgen in de originele staat?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Wat is dit waard, ik wil niet veel te laag of erger nog overbieden
Ook voor het on-modereren maakt de staat waarin hij verkeerd niks uit, vergeet niet het is een toevoeging, geen vervanging of ingrijpende aanpassing aan de ps2.
Voor de rest, tja... Er valt weinig 'meer' te vertellen.
Als hij geen CD/DVD meer leest, ongeacht het type media, dan hangt het weer van het type ps2 af. Oudere type's PS2, daarbij kan de laserdiode doorbranden, bij SCPH-50004 of hoger, dan is het een chip die doorbrand, allebei zijn te vervangen door de professioneel (mod-winkels). Heb je nog garantie, dan kun je het beste toch echt naar de modwinkel om de zegel te vervangen, deze zit namelijk binnenin, leuk he?
Heb je hier genoeg aan? Ik zou niet weten wat ik nog anders kan vertellen....
[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 27-07-2004 15:22 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ongeveer een jaar oud, weet geen serienummer ofzo.Bor_de_Wollef schreef op 27 juli 2004 @ 15:09:
Hangt er helemaal vanaf hoe oud de PS2 is en in welke staat ie verkeerd. Vertel eens wat meer zou ik zeggen.
PS2 werkt goed, paar kleine krasjes.

Is er trouwens al iets bekent over de release van de officiele harddisk? Er zijn ook al een paar games die van zichzelf harddisk ondersteuning hebben hoorde ik. Dan heb je gewoon een "install to harddisk" optie in het game menu. Iemand die een titel weet?
1.4 Final, betere *.GI support (kreeg ik rare foutmeldingen bij), je kan nu al vanuit windows naar PS2 format formatteren, of een PS2 HDD in 1 keer cleanenen.
Op de ToDo lijst staat RAR en network support, zou helemaal geweldig zijn
Tijd voor een nieuwe sig..
Koffie schreef op 27 juli 2004 @ 17:15:
Woot nieuwe WinHIIP is uit
1.4 Final, betere *.GI support (kreeg ik rare foutmeldingen bij), je kan nu al vanuit windows naar PS2 format formatteren, of een PS2 HDD in 1 keer cleanenen.
En aangezien vandaag m'n HD loader binnenkomt...
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ja en daarbij kom ik terug op mijn reply waar ik dacht dat je het tegen mij had, het is een extreem simpele toevoeging, dus ja - hij kan opnieuw gemod worden. Een andere chip, een flash... Het kan allemaal!Bor_de_Wollef schreef op 27 juli 2004 @ 16:48:
Lol Tranztaz! Mijn PS2 is niet defect maar ik vroeg mij af of het mogelijk was om nog een keer een modificatie te doen eventueel.
Verwijderd
1 woordje weg, voor de rest is het gewoon onschuldige informatie mijn inziens. Een gesprek over het verwijderen of vervangen of herplaatsen van een mod zonder namen van types of waar te krijgen/te doen is in mijn bescheiden mening onschuldig. Maar dat is dus maar een mening - kijk, als we het nou uitgebreid over een bep. welbekende truuk met een zgnd. 'mes', dan zijn wij verkeerd bezig in, alweer, mijn bescheiden mening
[ Voor 66% gewijzigd door SkyStreaker op 27-07-2004 18:24 ]
Netwerk support! Dat is echt DE feature die nog mist op dit moment!Koffie schreef op 27 juli 2004 @ 17:15:
Verwijderd
Ik wacht wel met proberen tot er netwerk support is, ik wil niet elke keer me hdd uit me ps2 halen en aangezien ik ook geen bracket heb zou ik dan of een extra kabel voor usb2 naar IDE moeten kopen of elke keer me pc open moeten schroeven... Toch iets teveel moeiteKoffie schreef op 27 juli 2004 @ 17:15:
Soon, the problem I have with RAR right now is the decompression takes ages so image file formats that require me to read data from the end of the file first would be incredibly slow. I might just restrict it to the forward reading formats. Also the routines I have decode in blocks of varying length upto 4Mb, with no way of finding out in advance how big the block will be. This requires some extensive rewrite of my image file handling class. Another option is to decompress to a temp directory and erase after installing, but I didn't really want to do it this way.
Kan ik me indenken jaVerwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 19:14:
Ik wacht wel met proberen tot er netwerk support is, ik wil niet elke keer me hdd uit me ps2 halen en aangezien ik ook geen bracket heb zou ik dan of een extra kabel voor usb2 naar IDE moeten kopen of elke keer me pc open moeten schroeven... Toch iets teveel moeite
Ik heb de Netwerk Adapter gewoon 'los' in de PS2 zitten, en de HDD dus ook.
Verder zijn 3 van mijn schijven in de PC via slede's dus swappen is zo gebeurd.
Vraag me af wat hij onder netwerk support zal verstaan ?
[ Voor 33% gewijzigd door Koffie op 27-07-2004 19:22 ]
Verwijderd
Over de komende weken zal er een (p)review erover worden gepost.
Nadat ik de informatie van de HD Loader met de HD Loader Advance met elkaar heb vergeleken is dit het voornaamste verschil :
Wel imports, maar nog steeds geen dvd-9 support.
Dus nog een paar weekjes wachten voor de testresultaten

PS:
Deze games zijn van de dvd-9 formaat :
USA Xenosaga
PAL Champions of Norrath
JAP GRAN TURISMO Concept
JAP Xenosaga
USA Champions of Norrath
JAP Sakura Wars Atsuki Chishiyo Ni
PAL Metal Gear Solid 2: Substance
USA MGS2: Substance
( copy&pasted van een ander site
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 09:43 ]
En ik heb net sinds gisteren m'n hdloader binnen.. affijnVerwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 09:39:
HD Loader Advance komt eraan![]()
Over de komende weken zal er een (p)review erover worden gepost.
Nadat ik de informatie van de HD Loader met de HD Loader Advance met elkaar heb vergeleken is dit het voornaamste verschil :
Wel imports, maar nog steeds geen dvd-9 support.
Dus nog een paar weekjes wachten voor de testresultaten
M.b.v. WinHIIP kan je USA/JAP games ook op je HD zetten en spelen (zonder modchip). Dus zo te zien is de advanced versie alleen een reactie op WinHIIP. Als je van een DVD9 eerst een single layer image maakt en op je PC zet kan je met WinHIIP ook de DVD9 game op je HD zetten.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Zoals ik het nu uit de informatie kan vinden, is HD Advance een concurrent voor HD Loader, niet een versie 2 van de huidige HD Loader ofzo
Wel ruk dat ze weer een CD & DVD hebben enzo.
Ben benieuwd naar die HD Advance, maar voor alsnog zie ik niet wat er beter aan zou zijn dan HD Loader i.c.m. WinHIIP ?
Ik hoop dat er vandaag of morgen een review online komt.
Aan de andere kant .. als het niet compatible is ga ik echt niet die 2* 80Gb schijven omzetten en blijf ik lekker bij HD Loader
zou mij niets verbazen als het die gekraakte hdloader met een ander logotje en text is.

edit:
More Advantages
When you look at the table below, you will see HDAdvance is better than other similar product:
HDAdvance | Other | |
What's inside the box | 2 discs | 1 disc |
Largest TOC | YES | NO |
Convert All Games Directly | YES | Need to swap with a larger TOC disc |
Als je het mijn vraagt redelijk bullshit, sinds wanneer moet er met HD Loader geswapped worden
*OF* het is een gehackte versie, maar dat kan ik me niet indenken *OF*/ het is een hoax.
* Koffie heeft ernstige twijfels
[ Voor 57% gewijzigd door Koffie op 28-07-2004 13:23 ]
Verwijderd
Hoop dat je gewoon de netwerkkabel op je netwerkkaart van je pc en op die van je ps2 kan aansluiten en simpel kunt overpompen... Gemak dient de mens
Daar durf ik mijn handen wel voor in het vuur te steken, het is gewoon 95% overeenkomst hier. Kijk naar de formaten van de vensters en de lay-out. Plus de afstand tussen de venster en hoe de informatie gepresenteerd wordt. Bah, wat vuil zeg...unfor schreef op 28 juli 2004 @ 12:55:
nou ik heb ff op die hd advance site gekeken, en het is exact hetzelfde proggie als hdloader.
zou mij niets verbazen als het die gekraakte hdloader met een ander logotje en text is.
[afbeelding]

Komt mij heel bekend voor. Ik wilde het vergelijken met HD Loader, maar krijg daar nu ineens een 404IMPORTANT: HDAdvance is NOT compatible with the following Japanese PS2 models: SCPH 10000, SCPH 15000 and SCPH 18000.
The following games are not compatible with HDAdvance:
• Amplitude
• ATV Quad Power Racing 2
• Karaoke Revolution
• MLB 2005
• MX 2002: Featuring Ricky Carmichael
• Peter Pan: The Ledgend of Neverland
• Ratchet & Clank
• Samurai Warriors
• Soul Calibur 2
• Spyro: Enter the Dragonfly
• Tom Clancy's Rainbow Six 3
• Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Even wat anders, het schijnt de ExecFTP's met een HDLoader HDD kan babbelen.
Voor zover ik kan zien, is dit gewoon freeware. Maar op de sites waar ik het wil downloaden moet je registreren
Iemand stomtoevallig een spiegeltje ? (betere google keywords gebruiken
[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 28-07-2004 14:08 ]

[ Voor 4% gewijzigd door DoctorV64 op 28-07-2004 19:24 ]
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Oei, dat is wel balen ja.Announcement
HDLoader has been withdrawn from the market and will no longer be available for purchase.
Ik las dat HDL van de DMS groep komt, en dat HDA van de swapmagic groep zou komen ?
Wel jammer dat zo'n mooi product nu al zo snel pleitte is

http://www.ps2ownz.com/evidence.jpg
Het is toch niet waar he

Hoop dat ze het spel niet compleet verneuken maar laten zoals het is of zich er iig NIET mee bemoeien maar betwijfel het
[ Voor 13% gewijzigd door bAdmuTs op 28-07-2004 19:46 ]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
EA zal geen invloed hebben op Burnout 3, de game is namelijk al zo goed als af.bAdmuTs schreef op 28 juli 2004 @ 19:45:
EA neemt Criterion, ontwikkelaar Burnout 3 over
Het is toch niet waar he![]()
Hoop dat ze het spel niet compleet verneuken maar laten zoals het is of zich er iig NIET mee bemoeien maar betwijfel het
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
http://www.hdloader.net/ doet het nog gewoon. Je kunt zelfs nog bestellen lijkt het.
De site van hdadvance is er ook nog steeds.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 28-07-2004 20:44 ]
Ik zou hem errug graag willen spelen. Alleen heb ik geen modchip en HDLoader (of WinHIIP) kan hem niet installeren...GolbeZeromus schreef op 28 juli 2004 @ 20:34:
Daarnet Xenosage besteld bij dvdsoon.com. Voor slechts 22 Canadese dollars mag je zo'n spel niet laten liggen natuurlijk.Iemand hier die dit spel ook heeft. IGN gaf het spel een 8.8. Het is wel een Platinum versie volgens mij, maar ja.
MMhh eens kijken of deze game ook een keer in mijn handen kan krijgen
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Het verhaal is echt mega onzin, wat het ook weer leuk maakt:
van http://db.gamefaqs.com/co...ile/katamari_damashii.txtKing
----
Great king of the cosmos.
His best article of clothing is his female lion belt buckle.
Because you don't hunt male lions, you hunt the females.
His mantle has the design of a four-leaf lucky clover.
When he was drunk, he destroyed the starry sky. This is how this story began.
Het spel staat ook vermeld op de US release lijst van Playstation.com voor een release in september, zie http://www.us.playstation.com/games.aspx?id=SLUS-21008
Ik ga em meteen preorderen als 'ie ergens beschikbaar komt.
Nog even over de hdloader: Bij mij werkt de reset-knop ook niet meer na installatie van de harde schijf (oude xbox schijf, Seagate 10GB).....
[ Voor 39% gewijzigd door Schweino op 29-07-2004 10:24 ]
Vast wel, maar waarom zou je? Alle PS2's zijn "hetzelfde", dus als een spel op de ene PS2 goed loopt, loopt het op de andere ook goed. Het is niet zo dat een spel op een oudere PS2 minder loopt ofzoBjörn schreef op 29 juli 2004 @ 11:29:
Kan je een PS2 overklokken?
Verwijderd
Een vriend van mij is vanuit de States naar Nederland verhuist (nu de buur van mijn oma, daarvan ken ik em) en hij heeft een Ntsc ps2 en vertelde me dat hij met het probleem zat dat hij geen PAL spellen kan spelen hier omdat hij zijn ps2 niet wil laten ombouwen omdat hij er ook online mee speelt, en tsja...NTSC spellen zijn gewoon niet zo makkelijk (lees: goedkoop) aan te komen hier. Nou zijn we gaan zoeken naar converters, maar op Lik-Sang waren ze niet leverbaar, en diegene die op nedgame.com en ebay enzo stonden waren voor NTSC naar PAL, daar hebben we dus ook niks aan. Google heeft ons ook niets geholpen, het enige wat we vonden was een boot-disc die je toestond PAL dvd's (films dus) af te spelen op je NTSC ps2. Nu vroeg ik me dus af of iemand hier weet wat te doen tegen dit probleem, want tis toch eigenlijk wel heel vervelend.
Tips en suggesties zijn dus meer dan welkom
Goed, blijkbaar kan je m.b.v. WinHIIP dus WEL DVD9 games op je HD installeren (lees ik net in het "officiele" WinHIPP topic.Creepy schreef op 28 juli 2004 @ 22:40:
[...]
Ik zou hem errug graag willen spelen. Alleen heb ik geen modchip en HDLoader (of WinHIIP) kan hem niet installeren...
Waar was Xenosaga ook alweer te koop?
Edit: toch maar eens een CC aanschaffen voor DVDSoon.....
[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 29-07-2004 20:40 ]
Verwijderd
gemak dient de mens
Edit: (wat vreemd, je komt alleen op de main site, ff kijken wat ik verkeerd heb gedaan )
Edit no.2 : ( hehe, pffffft wat een ge***
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 20:43 ]
Verwijderd
Bij dimensionplus verkopen ze ook geimporteerde spellen, daar is die ook te koop voor 40 euroCreepy schreef op 29 juli 2004 @ 20:30:
[...]
Goed, blijkbaar kan je m.b.v. WinHIIP dus WEL DVD9 games op je HD installeren (lees ik net in het "officiele" WinHIPP topic.
Waar was Xenosaga ook alweer te koop?
Edit: toch maar eens een CC aanschaffen voor DVDSoon.....
Trouwens op play.com staat dat Xenosaga Episode II wel in Europa gaat uitkomen en wel op 1 februari 2005, je kan hem al pre-orderen...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 20:54 ]
Dat zag ik net ja.... ook nog wel betaalbaar..Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:51:
[...]
Bij dimensionplus verkopen ze ook geimporteerde spellen, daar is die ook te koop voor 40 euro
Ach, aangezien het een import game is denk ik niet dat er veel goedkoper aan te kopen is in NL zonder CC.Bor_de_Wollef schreef op 29 juli 2004 @ 20:55:
40 euro vind ik behoorlijk voor een oude game eigenlijk.
HDLoader is nog steeds te koop op op Linker4U. Het hele HDLoader verhaal is nogal wazig... DMS is zogenaamd de officiele ontwikkelaar van HDLoader. Er is ook een gratis versie (Free HDLoader) die verspreid werd via het ondergrondse netwerk. Deze gratis versie is door Success als bootable disc verkocht wat door veel mensen ten onrechte als kopie werd bestempeld. Bovendien hebben die DMS-hoeren geen versie uitgebracht voor de Japanse regio. Ik ben dus maar gegaan voor de Success versie. De HDAdvance is overigens ook van Success (zie overeenkomstige distributeur: Linker4U).Bor_de_Wollef schreef op 28 juli 2004 @ 20:39:
Hmmm, hdloader is alweer uit de lucht? De iso schiet op de bekende plaatsen uit de grond als ware het een paddestoelen plaag. Gelukkig heb ik mijn exemplaar al. Dit duwt de app wel direct weer de underground scene in. Hopelijk komt er toch nog een netwerk enabled versie, al dan niet officieel.
Overigens is de success ratio van HDLoader over het algemeen niet zo heel goed: slechts 50% van alle spellen werkt goed. Benodigde verbeteringen:
- Ondersteuning voor de Japanse externe harddisk serie.
- Geïnstalleerde spellen moeten bootable zijn vanuit het games channel (voor de mensen die geen Japanse PS2 hebben: de Japanse BB Adapter wordt geleverd met een OS dat geboot wordt als je de PS2 aanzet. Je kunt daarmee (gratis) speelbare demos en movies downloaden. Je kunt de HDLoader bestanden wel zien in het games channel, maar niet opstarten. Als je de HDLoader moet booten heb je nog steeds gebruikschade aan de fragiele Sony-poep-DVD-loopwerk.
- Spellen moeten geïnstalleerd kunnen worden vanaf USB mass storage devices, firewire harddisk, firewire netwerk, iLinked PS2s en ethernet.
- Ondersteuning voor DVD-9 spellen.
- Introductie van het periodiek (bijv. maanderlijks) controleren (a.d.v. de interne klok) of men de originele disc nog steeds bezit. HDLoader kan bijvoorbeeld vragen om de originele disc en een aantal sector verifiëren. Indien het origineel niet meer geplaatst kan worden zal het spel niet meer starten.
- Progressive scan ondersteuning voor de HDLoader zelf. Bovendien een progressive scan enabler functie voor spellen die geen progressive scan ondersteuning.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Aangezien ik een lui verwend nest ben vroeg ik me af of je met de nieuwe playstation2 afstandsbediening (die met het groene knoppie) ook de PS2 van afstand af aan en uit kan zetten? (Ik ben meestal te lui om van mijn bank te komen)

@ ari3 ; leuk USB support, maar dat zal echt niet veel sneller gaan dan vanaf de CD/DVD drive ben ik bang.
Verwijderd
Vraag me af wat daarvan je bron is, aangezien er idd wel een paar spellen niet werken, maar naar wat ik hoor, lees en gemerkt heb, zeker geen 50%ari3 schreef op 29 juli 2004 @ 22:14:
Overigens is de success ratio van HDLoader over het algemeen niet zo heel goed: slechts 50% van alle spellen werkt goed.
Bij mij werken vrijwel al mijn games. Ik zit echt ver over de 50% heen!Overigens is de success ratio van HDLoader over het algemeen niet zo heel goed: slechts 50% van alle spellen werkt goed.
Overigens lijkt het me juist NIET slim om je spellen via je ps2 te rippen, omdat de doorsnee 7200 rpm disks na 6 min kopieren in een pc al snikheet worden, dan wil je niet weten hoe warm ze worden na een half uur rippen in een ps2. Verder lijkt het ook niet zo best voor je lens om een half uur per spel continu te moeten lezen, waardoor je PS2 ironisch genoeg juist nog sneller de prullenbak in kan.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Spellen van Namco: Tekken 4 en Soul Calibur 2 krijg ik dus mooi niet aan de praat
Dit terwijl ik vet verslaafd ben aan Soul Calibur 2 en het soms 2 uur achter elkaar met een maat van me speel.
Is het iemand dus al gelukt om SC2 aan de praat te krijgen, ik heb alles al geprobeerd (WinHIIP, +78 trainer) maar het wil niet echt baten, het is trouwens al laat morgen maar wat verder kloten.
Tekken 4 niet aan de praat??? Ik heb hem gewoon als ieder ander spel er op geknald en niets gewijzigd aan welke instelling dan ook. Draait gewoon goed van m'n HDD. Heb je een oude HDD, 1 met bad sectors of zo.Nippletwister schreef op 30 juli 2004 @ 00:08:
Nou ik ben gematigd tevreden over mijn HDloader:
Spellen van Namco: Tekken 4 en Soul Calibur 2 krijg ik dus mooi niet aan de praat
Dit terwijl ik vet verslaafd ben aan Soul Calibur 2 en het soms 2 uur achter elkaar met een maat van me speel.
Is het iemand dus al gelukt om SC2 aan de praat te krijgen, ik heb alles al geprobeerd (WinHIIP, +78 trainer) maar het wil niet echt baten, het is trouwens al laat morgen maar wat verder kloten.
ps bij mij is er van de +/- 25 spellen geen die niet werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 30-07-2004 07:48 ]
Verwijderd
Volgens mij stond er toch echt op de site van hdloader dat SC2 niet zou werken, dus dan begrijp ik niet zo goed dat je daar nu over begint. Je had dus al kunnen weten voor je hdloader kocht dat je niet helemaal tevreden zou zijnNippletwister schreef op 30 juli 2004 @ 00:08:
Nou ik ben gematigd tevreden over mijn HDloader:
Nou je erover begint: Ik heb die Compatibility list wel gecheckt maar ik zag allemaal 3e rangs spellen staan en toen heb ik dus over SC2 gelezenVerwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 10:01:
[...]
Volgens mij stond er toch echt op de site van hdloader dat SC2 niet zou werken, dus dan begrijp ik niet zo goed dat je daar nu over begint. Je had dus al kunnen weten voor je hdloader kocht dat je niet helemaal tevreden zou zijn

Het schijnt echter wel mogelijk zijn om hem aan de praat te krijgen, ik heb alleen geen gemodde PS2 en ben het ook niet van plan i.v.m. DNAS bij netwerkgames
Ik heb hem erop gegooid via mijn pc (WinHIIP), zal het vanavond wel ff proberen via mijn PS2.X-t-r-e-m-e schreef op 30 juli 2004 @ 07:45:
[...]
Tekken 4 niet aan de praat??? Ik heb hem gewoon als ieder ander spel er op geknald en niets gewijzigd aan welke instelling dan ook. Draait gewoon goed van m'n HDD. Heb je een oude HDD, 1 met bad sectors of zo.
Aan de schijf zal het in ieder geval niet liggen, een nieuwe Maxtor 120 Gig met 0 bad sectors
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Verwijderd
Incompatible games:
Age Of Empires 2: The Age Of Kings (CD)
AmplitudeAmplitude (DVD) USA/PAL
Arc The Lad: Twilight Of The Spirits (DVD)
Arctic Thunder (CD) USA/PAL
ATV Quad Power Racing 2 (DVD) USA/PAL
Baldurs Gate: Dark Alliance (DVD)
Batman: Rise Of Sin Tzu (DVD) USA/PAL
Bloody Roar 3 (CD) USA/PAL
Breath Of Fire 5: Dragon Quarter (DVD)
Burnout (DVD) USA/PAL
Cabela's Dangerous Hunts (DVD) USA
Capcom vs SNK 2: Millionaire Fighting (CD / DVD)
Champions Of Norrath: Realms Of EverQuest (DVD9) USA/PAL
Contra: Shattered Soldier (CD / DVD) USA/PAL
Crash Nitro Kart (DVD) USA/PAL
Crazy Taxi (CD) USA/PAL
Crimson Sea 2 (DVD) USA/JAP
Dance Dance Revolution: Party Collection (CD) JAP
Dancing Stage Fever (CD) PAL
Dancing Stage Mega Mix (CD) PAL
Deus Ex USA/PAL
Devil May Cry (DVD)
Dot Hack Part 1: Infection (DVD)
Downhill Domination (DVD) USA/PAL
Eighteen Wheeler American Pro Trucker (CD) USA/PAL
Everybody's Golf 4 (DVD) JAP
Fatal Frame (DVD)
Final Fantasy XI (DVD) JAP Supports Sony HDD Only
Football Kingdom (CD) JAP
Gacha Mecha Stadium: Saru Battle (DVD) JAP
Goblin Commander (DVD) USA/PAL
Gradius 3 & 4: Revival Of The Myth (CD)
Half-Life (CD) USA
Harry Potter And The Sorcerer's Stone (DVD) USA/PAL
Hot Shot Golf 3 (DVD) USA
IndyCar Series 2005 (DVD) USA/PAL
Jeopardy 2003 (DVD) USA
Karaoke Revolution (DVD) USA
Karaoke Revolution: Volume 2 (DVD) USA
Klonoa 2: Lunateas Veil (DVD)
Macross: The Super Dimension Fortress (DVD) JAP
MagiX Music Maker (CD) PAL
Malice (DVD) USA/PAL
Micro Machines (DVD) PAL
Midway Arcade Treasures (DVD) USA/PAL
MLB 2005 (DVD) USA
Monster Rancher 3 (DVD) USA
MTX Mototrax (DVD) USA/PAL
MX 2002: Featuring Ricky Carmichael (CD) USA/PAL
My Street (CD / DVD) USA/PAL
Naruto: Narutimett Hero (DVD) JAP
Obscure (DVD) PAL
One Piece: Grand Battle 3 (DVD) JAP
Onimusha Buraiden (DVD) JAP
Peter Pan: The Legend Of Neverland (DVD) PAL
Prince Of Persia: Sands Of Time (DVD) PAL
Rally Fusion (DVD) USA/PAL
Ratchet And Clank (DVD) USA/PAL
Red Dead Revolver (DVD) USA/PAL
Ribbit King (DVD) USA
Roadkill (DVD) PAL
Rygar: The Legendary Adventure (DVD) USA/PAL
Sakura Taisen Atsuki Chishio Ni (DVD9) JAP
Samurai Warriors (DVD) USA/PAL
SD Gundam G: Generation Seed (DVD) JAP
SEGA 2500: Virtua Racing (CD) JAP
SHOX (CD) USA/PAL
Singstar (DVD) PAL
SOCOM 2: US Navy Seals (DVD) PAL
Soul Calibur 2 (DVD)
Spyro: Enter The Dragonfly (DVD) USA/PAL
Tenchu: Wrath of Heaven (DVD) USA
The Italian Job (DVD) USA/PAL
The Simpsons: Road Rage (DVD) USA/PAL
The Thing (CD) USA
Tom Clancy's Rainbow Six 3 (DVD) USA/PAL
Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow (DVD) USA/PAL
Twisted Metal Black (DVD) USA/PAL
Virtua Racing: Flat Out (CD) JAP
Wheel Of Fortune (DVD) USA
Wild Arms: Alter Code F (DVD9) JAP
World Championship Snooker 2004 (DVD) PAL
World War Zero: Ironstorm (DVD) PAL
Mode 1:
Beyond Good And Evil (DVD) USA/PAL
Eve Of Extinction (DVD)
FreekStyle (DVD) USA/PAL
Spyro: Enter The Dragonfly (DVD) USA/PAL
Van Helsing (DVD) USA/PAL
Mode2:
Gran Turismo 4 Prolouge (DVD) PAL/JAP
Mode 3:
All-Star Baseball 2004 (DVD) USA/PAL
Biohazzard: Outbreak (DVD) JAP
Destruction Derby Arenas (DVD) USA/PAL
Fatal Frame 2: Crimson Butterfly (DVD)
Fight Night 2004 (DVD)
Final Fantasy X-2 (DVD)
James Bond 007: Everything Or Nothing (DVD)
MLB Slugfest: Loaded (DVD) USA
MVP Baseball 2004 (DVD) USA
NBA Ballers (DVD) USA
NCAA Football 2005 (DVD) USA
NHL Hitz Pro 2004 (DVD) USA
PaRappa The Rapper 2 (DVD)
Resident Evil: Outbreak (DVD) USA/PAL
Serious Sam: Next Encounter (DVD) USA/PAL
Syphon Filter: The Omega Strain (DVD) USA
This Is Football 2004 (DVD) PAL
Tom Clancy's Ghost Recon: Jungle Storm (DVD)
Tony Hawk's Underground (DVD)
Transformers (DVD)
Trivial Pursuit: Unhinged (DVD) USA
XIII (DVD) USA/PAL
Problems:
Champions Of Norrath: Realms Of EverQuest (DVD9) USA/PAL rip to DVD5 en enable mode3
Gradius V
Grand Theft Auto: San Andreas (DVD9) USA/PAL Rip To DVD5
IndyCar Series PAL
Mafia (DVD) USA/PAL (geen geluid)
Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty (DVD) Saved Games Crash
Metal Gear Solid 2: Substance (DVD9) Rip to DVD5
MotoGP 1
Psyvariar Complete & Medium Unit
Sakura Taisen Atsuki Chishio Ni (DVD9) JAP Rip To DVD5
Strikers 1945 1&2 (Jap)
Singstar (DVD) PAL insert USB mic after main menu
Syphon Filter: The Omega Strain (DVD) USA Enable Mode 3 Training Mode Only
Taiko No Tatsujin 1 & 2
War Of The Monsters (DVD) USA/PAL 1 Player Mode Only
Wild Arms: Alter Code F (DVD9) JAP Rip To DVD5
Xenosaga Episode 1: Der Wille zur Macht (DVD9) Rip To DVD5
Mode settings
Mode instellen kun je door de game te kiezen en daarna op select te drukken.

Je hebt daardoor dus 8 opties:
HDloader mode settings | |||
optie | mode1 | mode2 | mode3 |
1 (default) | disable | disable | disable |
2 | enable | disable | disable |
3 | disable | enable | disable |
4 | disable | disable | enable |
5 | enable | enable | disable |
6 | disable | enable | enable |
7 | enable | disable | enable |
8 | enable | enable | enable |
Andere lijstjes:
http://hdloader.cricex.com/
http://www.elotrolado.net...ad.php?s=&threadid=315408
http://www.ps2nfo.com/ps2hdd.html
http://bbs.netease.com/ga...forumcode=17&postid=62048
http://www.hi-pda.com/for...php?tid=186952&sid=1P2SdU
http://metagames-fr.com/f...age.php?id=142192&idcat=2
http://ntsc-uk.domino.org/archive/index.php/t-25270.html
http://gametz.com/forum/USER%253A78696/topic/164726.html
http://www.maxconsole.com...30704185206HDLoaderCL.pdf
http://www.hdadvance.com/hd_advance_compatibility.htm
Bor_de_Wollef in "Het Grote PS2 Topic - Part IV"
Handige compatibilitylijstjes welke ik elders tegenkwam (klikbaar).
De games die ik niet werkend kreeg (SCPH-30004R):
SOCOM 2: US Navy Seals (DVD) PAL [SCES-519.04] (alleen bootlogo met mode3)
Mafia (DVD) PAL [SLES-522.78] (geen geluid)
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 10:56 ]
Verwijderd
Inderdaad, maar zo'n lijst bijhouden is een crime. Het nadeel is dat het SC nummer en een Hash niet als identificatie worden gebruikt en dat daardoor van 1 spel er niet alleen verschillende regio's zijn, maar ook diverse (her)uitgaven - bovendien speelt ook de PS2 versie een rol. Daarnaast zullen een hoop users dit soort lijsten gaan vervuilen door hun eigen ervaringen, met gebrek aan basiskennis van de mode settings, bekraste disken of gemodificieerde PS2's, kortom belangrijke diagnostische info om tot een éénduidig antwoord te komen wáárom iets niet werkt.Ze moeten zich met de lijsten gewoon focussen op de games die NIET werken. Houdt het lijstje een stuk korter
En dan nog... er zijn redelijk wat lijsten te vinden, en er zijn er maar weinig (geen??) die 100% correct zijn. Daar gaat het nut van zo'n lijst
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 04:15 ]
En dan nog... er zijn redelijk wat lijsten te vinden, en er zijn er maar weinig (geen??) die 100% correct zijn. Daar gaat het nut van zo'n lijst
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ik heb het soms ook bij het normaal spelen van games dat hij eerst naar de browser gaat, 10 seconden blijft hangen en dan vanzelf verder doorstart. Misschien toch ouderdom?
Offtopic: Mijn PS2 is wel een taaie, mijn aquarium van 250 liter was geklapt en de hele inhoud over de vloer terwijl mijn ps2 dus gewoon op de grond stond, wonder boven wonder deed hij het weer na hem 3 dagen te hebben laten drogen

Verwijderd
ze hebben hem al binnen
Een ding is zeker : games die geinstalleerd zijn mbv van hdloader, worden herkend en kunnen afgespeeld worden door HDAdvance ( backwards-compatible )
Misschien komen ze na de weekend met nog meer interressante informatie
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 13:25 ]
Ik heb het inmiddels voorelkaar om een PS2 bootable DVD te maken met daarop SNES Station, maar deze geeft na het opstarten de melding dat hij geen folders of ROM files kan vinden, dit terwijl er toch echt folders in de root van de DVD staan
Kan iemand mij nou eens het nut hiervan vertellen ?it's a CD + DVD set. (..) as well as single-swap DVDRip installation via a Large TOC CD disc
Ze doen alsof het zo'n pracht is dat je nu een CD *en* een DVD hebt, maar met HDL kon je simpelweg elke CD en DVD rippen op je PS2 die je maar wilde.
[ Voor 31% gewijzigd door Koffie op 31-07-2004 13:34 ]
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 03:52 ]
Spellen erop installen van 4GB gaat bij mij in amper 22 min (dit is wel als de dvd brandschoon is aan de onderkant). Spellen van 2GB gaan amper in 10-12 min. Het laden van de spellen is in mijn ogen gewoon superieur vanaf de hdd.
Pro Evo 3 was vroegah een ellende met laden vooral in het begin maar nu behoort dat tot het verleden.
Ik heb alleen maar lof te spreken over de Hdloader, wel jammer dat het nog net geen soortige "FreeLoader" is. Soms lukt het neit om een spel in 1 x te installen, dan moet je het gewoon nog een x proberen dan lukt het bij mij altijd.
als ik nog verdere info heb dan post ik het nog wel later
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Maarja: zitten er nou echt veel verschillen in die 2 (compatibility enzo) of is HDAdvance gewoonweg HDLoader met een ander laagje verf?
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
tjek http://www.hdloader.net & http://www.hdadvance.com .Kijk dan naar de functies van de 2 progs en vergelijk ze zou ik zeggen.ironx schreef op 02 augustus 2004 @ 00:48:
Wil eigenlijk ook wel de HDLoader/HDAdvance aanschaffen...
Maarja: zitten er nou echt veel verschillen in die 2 (compatibility enzo) of is HDAdvance gewoonweg HDLoader met een ander laagje verf?
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
ik vraag mij af, koop jij een 200 gb hdd speciaal voor de ps2? gezien het feit dat de ps2 maar tot 137 gb herkent.AzN_cRzY schreef op 02 augustus 2004 @ 00:26:
Kep de Hdloader nu al een paar dagen thuis liggen i.c.m. Maxtor 200GB en netwerkadapter (Duuuuhh!!).
Jep speciaal voor de PS2 gehaald voor maar €119 bij Computerland, goed punt van je trouwens. Dit heb ik speciaal gedaan omdat de meeste nieuwere spellen die ik heb 4GB is en dan kunnen maar 30 spellen op een 120 GB en het was ook nog eens goedkoop €1 -> 1.68GBunfor schreef op 02 augustus 2004 @ 01:12:
[...]
ik vraag mij af, koop jij een 200 gb hdd speciaal voor de ps2? gezien het feit dat de ps2 maar tot 137 gb herkent.
Ik hoop dat er met de komst van de PSX aka PS2.5 een bios update komt waarmee je de volle beschikking hebt van een hardeschijf boven de 120GB. Bij oudere moederborden van pc's was het vroeger ook zo, dit werd verholpen door de bios te upgraden met een nieuwe bios firmware.
Maar misschien dat er ook een proggie is/ ontwikkelt word om zeg maar de hardeschijf virtueel te laten zien als 2 fysieke hardeschijven. Dit bestaat overigens al voor windows, maar ik weet niet of er al van dit soort projecten zijn voor PS2.
[ Voor 16% gewijzigd door crzyhiphopazn op 02-08-2004 11:46 ]
Ik had met HDloader Pro Evo Soccer 3 en GT4 Prologue geinstalleerd, die draaiden eerst gewoon goed.
Daarna heb ik via mijn pc nog een aantal spellen erop geknald via WinHIIp (gaat sneller) maar nu draaien bovengenoemde spellen dus niet meer...
Kan je ook via HDloader zelf je hd formatten? Ik ben namelijk niet van plan om constant mijn HD erin en eruit te gooien...
[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 02-08-2004 12:05 ]
Ik weet niet of dit gaat lukken, want ik meende dat het complete OS (en dus schijfbenadering) 'hardcoded' is. Dat valt niet zo 1, 2, 3 te omzeilen. Daarentegen lijkt mij het ook niet helemaal onrealistisch, daar de DVD(-film) driver/architectuur ge-upgrade kan worden.AzN_cRzY schreef op 02 augustus 2004 @ 11:42:
[...]
Jep speciaal voor de PS2 gehaald voor maar €119 bij Computerland, goed punt van je trouwens. Dit heb ik speciaal gedaan omdat de meeste nieuwere spellen die ik heb 4GB is en dan kunnen maar 30 spellen op een 120 GB en het was ook nog eens goedkoop €1 -> 1.68GB![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hoop dat er met de komst van de PSX aka PS2.5 een bios update komt waarmee je de volle beschikking hebt van een hardeschijf boven de 120GB. Bij oudere moederborden van pc's was het vroeger ook zo, dit werd verholpen door de bios te upgraden met een nieuwe bios firmware.
Maar misschien dat er ook een proggie is/ ontwikkelt word om zeg maar de hardeschijf virtueel te laten zien als 2 fysieke hardeschijven. Dit bestaat overigens al voor windows, maar ik weet niet of er al van dit soort projecten zijn voor PS2.
Verwijderd
Deze doen het nog wel: http://www.success-hk.com/hdloader/product/hdloader.htmWalkman schreef op 02 augustus 2004 @ 14:32:
Komt niet helemaal naar voren in de startpost, tevens werkt de link naar de hdloader site niet meer (maar ik hoorde dat die niet verkocht wordt)
http://www.gamescodes.dk/vis_artikel.asp?id=53

Verwijder het dekseltje van het drivecompartiment

De Netwerkadapter met harddisk wordt achterin de PS2 geschoven

Een opengeschroefde netwerkadapter. Door het uitvijlen van de rechthoekige gaatjes in het dekseltje kun je de power/PATA connectoren wat meer ruimte geven voor harddisken met een iets andere connector setting
Aangezien niet alle PS2 modellen (bijv. de Japanse SCPH-10000,15000,18000) een userport hebben, zijn er ook externe PCMCIA HDD varianten waarbij niet de harddisk maar de PCMCIA Ethernet/HDD Controller in de bay gaat:
http://www2r.biglobe.ne.j...puter/PS2_HD/DSCN0155.jpg
http://www.ffxionline.com/install_hdd_hw.html
Mocht driverprogrammering / hardwareaansturing je interesseren:Ik weet niet of dit gaat lukken, want ik meende dat het complete OS (en dus schijfbenadering) 'hardcoded' is. Dat valt niet zo 1, 2, 3 te omzeilen. Daarentegen lijkt mij het ook niet helemaal onrealistisch, daar de DVD(-film) driver/architectuur ge-upgrade kan worden.
- http://ps2dev.org/kbversions.x?T=956
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 03:53 ]
http://www.play.com/play2...=title&r=PS2&title=182339
Play MP3 music files and create your own playlists. Playable from CDR, USB Flash Drive or LAN/WAN
USB MP3 player support
Play video formats from CD-R, Flash Drive or LAN/WAN (Supports AVI, MPEG, MP4, Video CD and Super Video CD)
Includes Genesis emulator to play retro games from CD-R, Flash Drive or LAN/WAN
Play PS2 data files from CDR or USB Flash Drive - perfect for homebrew programmers!
View JPEG digital photographs - USB camera support
Easy to use - automatically configures your network setup
Powerful media player controls
Free online updates
Is dit te vergelijken met het amerikaanse Qcast?
Ook wel vet pen drive support.
[ Voor 66% gewijzigd door Blijepeen op 03-08-2004 22:05 ]
Interessant... Het booten van een PS2 executable van USB stick lijkt me wel wat. Ik heb een PS2 zonder mod en zoek nu naar een manier om ExecFTPd te kunnen draaien zodat ik gewoon HDLoader image kan ftp-en naar de PS2. Harddisk eruit halen is gewoon niet erg praktisch...Blijepeen schreef op 03 augustus 2004 @ 22:04:
Dit kwam ik tegen op www.play.com
http://www.play.com/play2...=title&r=PS2&title=182339
Play MP3 music files and create your own playlists. Playable from CDR, USB Flash Drive or LAN/WAN
USB MP3 player support
Play video formats from CD-R, Flash Drive or LAN/WAN (Supports AVI, MPEG, MP4, Video CD and Super Video CD)
Includes Genesis emulator to play retro games from CD-R, Flash Drive or LAN/WAN
Play PS2 data files from CDR or USB Flash Drive - perfect for homebrew programmers!
View JPEG digital photographs - USB camera support
Easy to use - automatically configures your network setup
Powerful media player controls
Free online updates
Is dit te vergelijken met het amerikaanse Qcast?
Ook wel vet pen drive support.
Weet iemand of execFTPd met die Max Media Player geladen kan worden?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 23:31 ]
Er staat niet dat je de ps2 met een usb stick kan booten. Waarschijnlijk moet je eerst een soort browser starten vanaf cd of dvd voordat je bij de usb stick kunt.Het booten van een PS2 executable van USB stick lijkt me wel wat.
Verwijderd
klopt werkt via een bij geleverde cd-romBor_de_Wollef schreef op 04 augustus 2004 @ 08:29:
[...]
Er staat niet dat je de ps2 met een usb stick kan booten. Waarschijnlijk moet je eerst een soort browser starten vanaf cd of dvd voordat je bij de usb stick kunt.
of de nieuwste action replay cd
anders werkt het niet helaas
maar met die cd kan je elke usb memory stick loaden
zolang je maar het bestandje hebt wat op de usb memory stick staat van datel.
Ik heb dus een 200GB gekocht voor mn hdloader. Weet iemand hoe ik het restant van mn HD dat neit wordt herkend toch wel kan benutten. De PS2 herkent bij mij 127 GB, dus het restante = 73GB.
Ik dacht aan een proggie, dat je virtueel je hardeschijf kan splitsen in 2 fysieke hardeschijven.
dit heb je ook al eerder gevraagd, en nee, nog steeds niet mogelijk.AzN_cRzY schreef op 04 augustus 2004 @ 12:05:
Heb dus een dringende vraag:
Ik heb dus een 200GB gekocht voor mn hdloader. Weet iemand hoe ik het restant van mn HD dat neit wordt herkend toch wel kan benutten. De PS2 herkent bij mij 127 GB, dus het restante = 73GB.
Ik dacht aan een proggie, dat je virtueel je hardeschijf kan splitsen in 2 fysieke hardeschijven.
Het staat zelfs in de startpost : Let op: ondersteuning voor harddisks van max 120 GB
[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 04-08-2004 12:37 ]
Dit topic is gesloten.