Het Grote PS2 Topic - Part IV

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.720 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Wellicht een rare vraag maar is het makkelijk om een modchip uit een PS2 te halen en deze weer terug te krijgen in de originele staat?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik heb sinds zaterdag een PS2, gekocht met wat games erbij, dus ik vroeg of ze ook nog een RGB kabel hadden, omdat ik dus iets had gelezen over problemen met 60hz. Nou hadden ze de officiele niet meer maar nog wel een kabel van Piranha...
Nou,.. die werkte dus niet, heb ik gisteren alsnog ergens een officiele moeten kopen -_-, beetje jammer al dat gef**k met die kabels (ook beetje jammer dat als je veel geld uitgeeft in een winkel, ze je alsnog troep aan proberen te smeren, neem aan de ze toch wel eerder hebben gehoord dat die niet werkt @ 60hz)
Nu ook nog maar ergens zo'n datel CD vandaan vissen tegen groen beeld bij DVD's :D

( Verder wel een relaxte console; mijn cube kon niet in mijn RPG behoefte voorzien, maar dat is nu geen probleem meer :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52

SkyStreaker

Move on up!

Bor_de_Wollef schreef op 27 juli 2004 @ 13:10:
Wellicht een rare vraag maar is het makkelijk om een modchip uit een PS2 te halen en deze weer terug te krijgen in de originele staat?
Helemaal niet raar want ja, het is mogelijk - alleen probeer er wel voor te zorgen dat je geen sporen achterlaat. Het nare alleen is, als de ps2 omgebouwd is, is je verzegeling verbroken, in de meeste mod-winkels zoals *poef - weg!* bijv. kan je voor een prijsje een nieuwe zegeling laten maken en die zegeling is dezelfde als Sony gebruikt. Ik hoop dat je hier wat mee kunt Bor :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik kan van iemand een complete ps2 met Messiah modchip kopen. Inclusief meer dan 30 recente spellen.

Wat is dit waard, ik wil niet veel te laag of erger nog overbieden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Hangt er helemaal vanaf hoe oud de PS2 is en in welke staat ie verkeerd. Vertel eens wat meer zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Tja ehm... Hoe oud hij is maakt niks uit als het simpelweg om het verwijderen van de chip gaat, gewoon lossolderen en als garantie niks uitmaakt, zo kort mogelijk afknippen met een zijkniptang. Als je hem professioneel hebt laten ombouwen, doe een beroep op de persoon of de modwinkel waar je het hebt laten doen!

Ook voor het on-modereren maakt de staat waarin hij verkeerd niks uit, vergeet niet het is een toevoeging, geen vervanging of ingrijpende aanpassing aan de ps2.
Voor de rest, tja... Er valt weinig 'meer' te vertellen.

Als hij geen CD/DVD meer leest, ongeacht het type media, dan hangt het weer van het type ps2 af. Oudere type's PS2, daarbij kan de laserdiode doorbranden, bij SCPH-50004 of hoger, dan is het een chip die doorbrand, allebei zijn te vervangen door de professioneel (mod-winkels). Heb je nog garantie, dan kun je het beste toch echt naar de modwinkel om de zegel te vervangen, deze zit namelijk binnenin, leuk he?

Heb je hier genoeg aan? Ik zou niet weten wat ik nog anders kan vertellen.... :D

[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 27-07-2004 15:22 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Bor_de_Wollef schreef op 27 juli 2004 @ 15:09:
Hangt er helemaal vanaf hoe oud de PS2 is en in welke staat ie verkeerd. Vertel eens wat meer zou ik zeggen.
Ongeveer een jaar oud, weet geen serienummer ofzo.
PS2 werkt goed, paar kleine krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

/me Tranztaz merkt dat hij een beetje verkeerd heeft gekeken.... :/ :P hehehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Lol Tranztaz! Mijn PS2 is niet defect maar ik vroeg mij af of het mogelijk was om nog een keer een modificatie te doen eventueel.

Is er trouwens al iets bekent over de release van de officiele harddisk? Er zijn ook al een paar games die van zichzelf harddisk ondersteuning hebben hoorde ik. Dan heb je gewoon een "install to harddisk" optie in het game menu. Iemand die een titel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Woot nieuwe WinHIIP is uit :Y)
1.4 Final, betere *.GI support (kreeg ik rare foutmeldingen bij), je kan nu al vanuit windows naar PS2 format formatteren, of een PS2 HDD in 1 keer cleanenen.
Op de ToDo lijst staat RAR en network support, zou helemaal geweldig zijn _O_

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Koffie schreef op 27 juli 2004 @ 17:15:
1.4 Final, betere *.GI support (kreeg ik rare foutmeldingen bij), je kan nu al vanuit windows naar PS2 format formatteren, of een PS2 HDD in 1 keer cleanenen.
_/-\o_
En aangezien vandaag m'n HD loader binnenkomt... :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor_de_Wollef schreef op 27 juli 2004 @ 16:48:
Lol Tranztaz! Mijn PS2 is niet defect maar ik vroeg mij af of het mogelijk was om nog een keer een modificatie te doen eventueel.
Ja en daarbij kom ik terug op mijn reply waar ik dacht dat je het tegen mij had, het is een extreem simpele toevoeging, dus ja - hij kan opnieuw gemod worden. Een andere chip, een flash... Het kan allemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het op prijs stellen als de modchip-talk zich naar buiten GoT zou kunnen verplaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

In feite vind ik persoonlijk dat hier niks ernstigs wordt verteld, maar ik zal enigzins gevoelige informatie even verwijderen. ;)

1 woordje weg, voor de rest is het gewoon onschuldige informatie mijn inziens. Een gesprek over het verwijderen of vervangen of herplaatsen van een mod zonder namen van types of waar te krijgen/te doen is in mijn bescheiden mening onschuldig. Maar dat is dus maar een mening - kijk, als we het nou uitgebreid over een bep. welbekende truuk met een zgnd. 'mes', dan zijn wij verkeerd bezig in, alweer, mijn bescheiden mening :)

[ Voor 66% gewijzigd door SkyStreaker op 27-07-2004 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Netwerk support! Dat is echt DE feature die nog mist op dit moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht wel met proberen tot er netwerk support is, ik wil niet elke keer me hdd uit me ps2 halen en aangezien ik ook geen bracket heb zou ik dan of een extra kabel voor usb2 naar IDE moeten kopen of elke keer me pc open moeten schroeven... Toch iets teveel moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Antwoord op de vraag over RAR support in de volgende versie:
Soon, the problem I have with RAR right now is the decompression takes ages so image file formats that require me to read data from the end of the file first would be incredibly slow. I might just restrict it to the forward reading formats. Also the routines I have decode in blocks of varying length upto 4Mb, with no way of finding out in advance how big the block will be. This requires some extensive rewrite of my image file handling class. Another option is to decompress to a temp directory and erase after installing, but I didn't really want to do it this way.
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 19:14:
Ik wacht wel met proberen tot er netwerk support is, ik wil niet elke keer me hdd uit me ps2 halen en aangezien ik ook geen bracket heb zou ik dan of een extra kabel voor usb2 naar IDE moeten kopen of elke keer me pc open moeten schroeven... Toch iets teveel moeite ;)
Kan ik me indenken ja ;)
Ik heb de Netwerk Adapter gewoon 'los' in de PS2 zitten, en de HDD dus ook.
Verder zijn 3 van mijn schijven in de PC via slede's dus swappen is zo gebeurd.

Vraag me af wat hij onder netwerk support zal verstaan ?

[ Voor 33% gewijzigd door Koffie op 27-07-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD Loader Advance komt eraan :)

Over de komende weken zal er een (p)review erover worden gepost.

Nadat ik de informatie van de HD Loader met de HD Loader Advance met elkaar heb vergeleken is dit het voornaamste verschil :

Wel imports, maar nog steeds geen dvd-9 support.

Dus nog een paar weekjes wachten voor de testresultaten :z

PS:

Deze games zijn van de dvd-9 formaat :

USA Xenosaga
PAL Champions of Norrath
JAP GRAN TURISMO Concept
JAP Xenosaga
USA Champions of Norrath
JAP Sakura Wars Atsuki Chishiyo Ni
PAL Metal Gear Solid 2: Substance
USA MGS2: Substance

( copy&pasted van een ander site :P )

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 09:39:

Over de komende weken zal er een (p)review erover worden gepost.

Nadat ik de informatie van de HD Loader met de HD Loader Advance met elkaar heb vergeleken is dit het voornaamste verschil :

Wel imports, maar nog steeds geen dvd-9 support.

Dus nog een paar weekjes wachten voor de testresultaten :z
En ik heb net sinds gisteren m'n hdloader binnen.. affijn :)
M.b.v. WinHIIP kan je USA/JAP games ook op je HD zetten en spelen (zonder modchip). Dus zo te zien is de advanced versie alleen een reactie op WinHIIP. Als je van een DVD9 eerst een single layer image maakt en op je PC zet kan je met WinHIIP ook de DVD9 game op je HD zetten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 09:39:
[..]
Zoals ik het nu uit de informatie kan vinden, is HD Advance een concurrent voor HD Loader, niet een versie 2 van de huidige HD Loader ofzo ;)
Wel ruk dat ze weer een CD & DVD hebben enzo.
Ben benieuwd naar die HD Advance, maar voor alsnog zie ik niet wat er beter aan zou zijn dan HD Loader i.c.m. WinHIIP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
HD Advance kan zich goed onderscheiden door bijvoorbeeld wel netwerk support te bieden (het laden van iso's via bv ftp). Hiermee kunnen ze hdloader vrijwel in 1 keer van de kaart vagen imho. Helaas is er op dit moment nog geen info beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat is waar, al moet ik zeggen dat de coder van WinHIIP ook goed bezig is, maar ja dat is dus geen officieel HD Loader onderdeel ofzo.
Ik hoop dat er vandaag of morgen een review online komt.
Aan de andere kant .. als het niet compatible is ga ik echt niet die 2* 80Gb schijven omzetten en blijf ik lekker bij HD Loader :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ben ook ontzettend benieuwd naar een review. WinHIIP heb ik zelf nog niet kunnen proberen (heb geen enkel ide slot meer over). Wat ik er van hoor en zie bevalt me zeker! Heeft iemand trouwens stuntman al op hd geprobeerd? Da's het spel met de langste laadtijd die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
nou ik heb ff op die hd advance site gekeken, en het is exact hetzelfde proggie als hdloader.
zou mij niets verbazen als het die gekraakte hdloader met een ander logotje en text is.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdadvance.com/hd_advance_ss2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Damn, dat is idd een bijna 1op1 kopie :D

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tranztaz/ps2-main/hdloadermain.jpg

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/phpThumb.php?src=/uploaded/small_DSCF1192.JPG&w=397

edit:

More Advantages
When you look at the table below, you will see HDAdvance is better than other similar product:

HDAdvance Other
What's inside the box 2 discs 1 disc
Largest TOCYESNO
Convert All Games DirectlyYESNeed to swap with a larger TOC disc

Als je het mijn vraagt redelijk bullshit, sinds wanneer moet er met HD Loader geswapped worden :?
*OF* het is een gehackte versie, maar dat kan ik me niet indenken *OF*/ het is een hoax.
* Koffie heeft ernstige twijfels

[ Voor 57% gewijzigd door Koffie op 28-07-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 27 juli 2004 @ 19:18:

Vraag me af wat hij onder netwerk support zal verstaan ?
Hoop dat je gewoon de netwerkkabel op je netwerkkaart van je pc en op die van je ps2 kan aansluiten en simpel kunt overpompen... Gemak dient de mens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

unfor schreef op 28 juli 2004 @ 12:55:
nou ik heb ff op die hd advance site gekeken, en het is exact hetzelfde proggie als hdloader.
zou mij niets verbazen als het die gekraakte hdloader met een ander logotje en text is.

[afbeelding]
Daar durf ik mijn handen wel voor in het vuur te steken, het is gewoon 95% overeenkomst hier. Kijk naar de formaten van de vensters en de lay-out. Plus de afstand tussen de venster en hoe de informatie gepresenteerd wordt. Bah, wat vuil zeg... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

IMPORTANT: HDAdvance is NOT compatible with the following Japanese PS2 models: SCPH 10000, SCPH 15000 and SCPH 18000.

The following games are not compatible with HDAdvance:
• Amplitude
• ATV Quad Power Racing 2
• Karaoke Revolution
• MLB 2005
• MX 2002: Featuring Ricky Carmichael
• Peter Pan: The Ledgend of Neverland
• Ratchet & Clank
• Samurai Warriors
• Soul Calibur 2
• Spyro: Enter the Dragonfly
• Tom Clancy's Rainbow Six 3
• Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Komt mij heel bekend voor. Ik wilde het vergelijken met HD Loader, maar krijg daar nu ineens een 404 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
het enige verschil: backups installeren met een fliptop/swap methode. maarja dat kon ook al volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als ik die site zo lees, komt het steeds meer als een 1op1 kopie op mij over.

Even wat anders, het schijnt de ExecFTP's met een HDLoader HDD kan babbelen.
Voor zover ik kan zien, is dit gewoon freeware. Maar op de sites waar ik het wil downloaden moet je registreren :(
Iemand stomtoevallig een spiegeltje ?
(betere google keywords gebruiken :P

[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 28-07-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

mmhh... op www.hdloader.com staat een leuke mededeling ... :/

[ Voor 4% gewijzigd door DoctorV64 op 28-07-2004 19:24 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Announcement
HDLoader has been withdrawn from the market and will no longer be available for purchase.
Oei, dat is wel balen ja.
Ik las dat HDL van de DMS groep komt, en dat HDA van de swapmagic groep zou komen ?
Wel jammer dat zo'n mooi product nu al zo snel pleitte is :/

http://www.ps2ownz.com/evidence.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

EA neemt Criterion, ontwikkelaar Burnout 3 over

Het is toch niet waar he |:( :(

Hoop dat ze het spel niet compleet verneuken maar laten zoals het is of zich er iig NIET mee bemoeien maar betwijfel het :'(

[ Voor 13% gewijzigd door bAdmuTs op 28-07-2004 19:46 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
bAdmuTs schreef op 28 juli 2004 @ 19:45:
EA neemt Criterion, ontwikkelaar Burnout 3 over

Het is toch niet waar he |:( :(

Hoop dat ze het spel niet compleet verneuken maar laten zoals het is of zich er iig NIET mee bemoeien maar betwijfel het :'(
EA zal geen invloed hebben op Burnout 3, de game is namelijk al zo goed als af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Daarnet Xenosage besteld bij dvdsoon.com. Voor slechts 22 Canadese dollars mag je zo'n spel niet laten liggen natuurlijk. :) Iemand hier die dit spel ook heeft. IGN gaf het spel een 8.8. Het is wel een Platinum versie volgens mij, maar ja.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Hmmm, hdloader is alweer uit de lucht? De iso schiet op de bekende plaatsen uit de grond als ware het een paddestoelen plaag. Gelukkig heb ik mijn exemplaar al. Dit duwt de app wel direct weer de underground scene in. Hopelijk komt er toch nog een netwerk enabled versie, al dan niet officieel.

http://www.hdloader.net/ doet het nog gewoon. Je kunt zelfs nog bestellen lijkt het.

De site van hdadvance is er ook nog steeds.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdadvance.com/HD-Advance-packing.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 28-07-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Oef, net op tijd mijn hdloader besteld! Krijg hem morgen waarschijnlijk binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

GolbeZeromus schreef op 28 juli 2004 @ 20:34:
Daarnet Xenosage besteld bij dvdsoon.com. Voor slechts 22 Canadese dollars mag je zo'n spel niet laten liggen natuurlijk. :) Iemand hier die dit spel ook heeft. IGN gaf het spel een 8.8. Het is wel een Platinum versie volgens mij, maar ja.
Ik zou hem errug graag willen spelen. Alleen heb ik geen modchip en HDLoader (of WinHIIP) kan hem niet installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Xenosaga al een paar weken geleden besteld :) Je krijgt de normale versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gisteren Katamari Damacy zitten spelen, nou is m'n japans nul, maar wat is dat een leuk spel. Je moet met een bal rondlopen waar alles aan vast blijft plakken, eerst kleine objecten, maar na een bepaalde grootte ook bv, dieren en mensen. Het is best verslavend om een of andere reden. Een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik las in een review dat ook de sound/muziek zeer aanstekelijk zou zijn.
MMhh eens kijken of deze game ook een keer in mijn handen kan krijgen :9

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Klopt, echt super soundtrack!

Het verhaal is echt mega onzin, wat het ook weer leuk maakt:
King
----
Great king of the cosmos.

His best article of clothing is his female lion belt buckle.
Because you don't hunt male lions, you hunt the females.
His mantle has the design of a four-leaf lucky clover.
When he was drunk, he destroyed the starry sky. This is how this story began.
van http://db.gamefaqs.com/co...ile/katamari_damashii.txt

Het spel staat ook vermeld op de US release lijst van Playstation.com voor een release in september, zie http://www.us.playstation.com/games.aspx?id=SLUS-21008

Ik ga em meteen preorderen als 'ie ergens beschikbaar komt.

Nog even over de hdloader: Bij mij werkt de reset-knop ook niet meer na installatie van de harde schijf (oude xbox schijf, Seagate 10GB).....

[ Voor 39% gewijzigd door Schweino op 29-07-2004 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Muziek is inderdaad leuk, sommige nummers blijven echt in je hoofd zitten. Ben nog niet echt ver geweest, maar op een gegeven moment wil je gewoon alles wat je ziet aan je bal toevoegen....grootste tot nu toe zijn mensen en koeien geweest, maar denk dat je in latere levels ook bv. auto's kan oppakken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je een PS2 overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Björn schreef op 29 juli 2004 @ 11:29:
Kan je een PS2 overklokken?
Vast wel, maar waarom zou je? Alle PS2's zijn "hetzelfde", dus als een spel op de ene PS2 goed loopt, loopt het op de andere ook goed. Het is niet zo dat een spel op een oudere PS2 minder loopt ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Een vriend van mij is vanuit de States naar Nederland verhuist (nu de buur van mijn oma, daarvan ken ik em) en hij heeft een Ntsc ps2 en vertelde me dat hij met het probleem zat dat hij geen PAL spellen kan spelen hier omdat hij zijn ps2 niet wil laten ombouwen omdat hij er ook online mee speelt, en tsja...NTSC spellen zijn gewoon niet zo makkelijk (lees: goedkoop) aan te komen hier. Nou zijn we gaan zoeken naar converters, maar op Lik-Sang waren ze niet leverbaar, en diegene die op nedgame.com en ebay enzo stonden waren voor NTSC naar PAL, daar hebben we dus ook niks aan. Google heeft ons ook niets geholpen, het enige wat we vonden was een boot-disc die je toestond PAL dvd's (films dus) af te spelen op je NTSC ps2. Nu vroeg ik me dus af of iemand hier weet wat te doen tegen dit probleem, want tis toch eigenlijk wel heel vervelend.

Tips en suggesties zijn dus meer dan welkom :Y) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ik denk dat die vriend het beste maar een pal ps2 kan kopen, voor het spelen van pal games op een ntsc machine zal hij toch echt omgebouwd moeten worden. NTSC games met online functie kunnen (volgens mij) ook alleen op amerikaanse servers gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Creepy schreef op 28 juli 2004 @ 22:40:
[...]

Ik zou hem errug graag willen spelen. Alleen heb ik geen modchip en HDLoader (of WinHIIP) kan hem niet installeren...
Goed, blijkbaar kan je m.b.v. WinHIIP dus WEL DVD9 games op je HD installeren (lees ik net in het "officiele" WinHIPP topic.
Waar was Xenosaga ook alweer te koop? :P
Edit: toch maar eens een CC aanschaffen voor DVDSoon.....

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 29-07-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenosaga te koop

gemak dient de mens :P

Edit: (wat vreemd, je komt alleen op de main site, ff kijken wat ik verkeerd heb gedaan )

Edit no.2 : ( hehe, pffffft wat een ge*** :P )

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 29 juli 2004 @ 20:30:
[...]

Goed, blijkbaar kan je m.b.v. WinHIIP dus WEL DVD9 games op je HD installeren (lees ik net in het "officiele" WinHIPP topic.
Waar was Xenosaga ook alweer te koop? :P
Edit: toch maar eens een CC aanschaffen voor DVDSoon.....
Bij dimensionplus verkopen ze ook geimporteerde spellen, daar is die ook te koop voor 40 euro ;)

Trouwens op play.com staat dat Xenosaga Episode II wel in Europa gaat uitkomen en wel op 1 februari 2005, je kan hem al pre-orderen... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:51:
[...]

Bij dimensionplus verkopen ze ook geimporteerde spellen, daar is die ook te koop voor 40 euro ;)
Dat zag ik net ja.... ook nog wel betaalbaar.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
40 euro vind ik behoorlijk voor een oude game eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Bor_de_Wollef schreef op 29 juli 2004 @ 20:55:
40 euro vind ik behoorlijk voor een oude game eigenlijk.
Ach, aangezien het een import game is denk ik niet dat er veel goedkoper aan te kopen is in NL zonder CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 28 juli 2004 @ 20:39:
Hmmm, hdloader is alweer uit de lucht? De iso schiet op de bekende plaatsen uit de grond als ware het een paddestoelen plaag. Gelukkig heb ik mijn exemplaar al. Dit duwt de app wel direct weer de underground scene in. Hopelijk komt er toch nog een netwerk enabled versie, al dan niet officieel.
HDLoader is nog steeds te koop op op Linker4U. Het hele HDLoader verhaal is nogal wazig... DMS is zogenaamd de officiele ontwikkelaar van HDLoader. Er is ook een gratis versie (Free HDLoader) die verspreid werd via het ondergrondse netwerk. Deze gratis versie is door Success als bootable disc verkocht wat door veel mensen ten onrechte als kopie werd bestempeld. Bovendien hebben die DMS-hoeren geen versie uitgebracht voor de Japanse regio. Ik ben dus maar gegaan voor de Success versie. De HDAdvance is overigens ook van Success (zie overeenkomstige distributeur: Linker4U).

Overigens is de success ratio van HDLoader over het algemeen niet zo heel goed: slechts 50% van alle spellen werkt goed. Benodigde verbeteringen:
  • Ondersteuning voor de Japanse externe harddisk serie.
  • Geïnstalleerde spellen moeten bootable zijn vanuit het games channel (voor de mensen die geen Japanse PS2 hebben: de Japanse BB Adapter wordt geleverd met een OS dat geboot wordt als je de PS2 aanzet. Je kunt daarmee (gratis) speelbare demos en movies downloaden. Je kunt de HDLoader bestanden wel zien in het games channel, maar niet opstarten. Als je de HDLoader moet booten heb je nog steeds gebruikschade aan de fragiele Sony-poep-DVD-loopwerk.
  • Spellen moeten geïnstalleerd kunnen worden vanaf USB mass storage devices, firewire harddisk, firewire netwerk, iLinked PS2s en ethernet.
  • Ondersteuning voor DVD-9 spellen.
  • Introductie van het periodiek (bijv. maanderlijks) controleren (a.d.v. de interne klok) of men de originele disc nog steeds bezit. HDLoader kan bijvoorbeeld vragen om de originele disc en een aantal sector verifiëren. Indien het origineel niet meer geplaatst kan worden zal het spel niet meer starten.
  • Progressive scan ondersteuning voor de HDLoader zelf. Bovendien een progressive scan enabler functie voor spellen die geen progressive scan ondersteuning.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik heb vandaag dus mijn HDloadertje binnengekregen, Tekken 4 blijkt ook al niet te werken :(

Aangezien ik een lui verwend nest ben vroeg ik me af of je met de nieuwe playstation2 afstandsbediening (die met het groene knoppie) ook de PS2 van afstand af aan en uit kan zetten? (Ik ben meestal te lui om van mijn bank te komen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tekken 4 (welliswaar niet legaal :X) werkt hier gewoon hoor ?

@ ari3 ; leuk USB support, maar dat zal echt niet veel sneller gaan dan vanaf de CD/DVD drive ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ari3 schreef op 29 juli 2004 @ 22:14:

Overigens is de success ratio van HDLoader over het algemeen niet zo heel goed: slechts 50% van alle spellen werkt goed.
Vraag me af wat daarvan je bron is, aangezien er idd wel een paar spellen niet werken, maar naar wat ik hoor, lees en gemerkt heb, zeker geen 50% :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Overigens is de success ratio van HDLoader over het algemeen niet zo heel goed: slechts 50% van alle spellen werkt goed.
Bij mij werken vrijwel al mijn games. Ik zit echt ver over de 50% heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ik heb overigens amper games via de ps2 kunnen rippen, maar dit doe ik sowiezo gewoon door de hdd in de pc te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Ari3, toevallig heb ik WEL een Jap PS2 en die werkt gewoon met de bba die je hier in Nederland kan kopen. Nou ben ik dus niet bekend met de Japanse bba, maar zo te lezen voegt het imho weinig toe, waardoor je beter gewoon een Pal/USA bba kan kopen. Verder heb je gelijk dat je nog steeds je lens slijt door de HD loader te moeten inlezen, maar dit is al een enorme verbetering tov de gebruikelijke situatie waarbij je de disk elke keer moet inlezen voor filmpjes/overgangsschermen etc. De slijtage is misschien met een 100 voud verminderd al, heel veel beter kan je het niet doen, tenzij je HD loader in 1x kan booten vanaf je MC of HD.
Overigens lijkt het me juist NIET slim om je spellen via je ps2 te rippen, omdat de doorsnee 7200 rpm disks na 6 min kopieren in een pc al snikheet worden, dan wil je niet weten hoe warm ze worden na een half uur rippen in een ps2. Verder lijkt het ook niet zo best voor je lens om een half uur per spel continu te moeten lezen, waardoor je PS2 ironisch genoeg juist nog sneller de prullenbak in kan.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nou ik ben gematigd tevreden over mijn HDloader:

Spellen van Namco: Tekken 4 en Soul Calibur 2 krijg ik dus mooi niet aan de praat :(
Dit terwijl ik vet verslaafd ben aan Soul Calibur 2 en het soms 2 uur achter elkaar met een maat van me speel.

Is het iemand dus al gelukt om SC2 aan de praat te krijgen, ik heb alles al geprobeerd (WinHIIP, +78 trainer) maar het wil niet echt baten, het is trouwens al laat morgen maar wat verder kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
SC2 is aan de praat te krijgen, maar vraag me niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Nippletwister schreef op 30 juli 2004 @ 00:08:

Spellen van Namco: Tekken 4 en Soul Calibur 2 krijg ik dus mooi niet aan de praat :(
Dit terwijl ik vet verslaafd ben aan Soul Calibur 2 en het soms 2 uur achter elkaar met een maat van me speel.

Is het iemand dus al gelukt om SC2 aan de praat te krijgen, ik heb alles al geprobeerd (WinHIIP, +78 trainer) maar het wil niet echt baten, het is trouwens al laat morgen maar wat verder kloten.
Tekken 4 niet aan de praat??? Ik heb hem gewoon als ieder ander spel er op geknald en niets gewijzigd aan welke instelling dan ook. Draait gewoon goed van m'n HDD. Heb je een oude HDD, 1 met bad sectors of zo.

ps bij mij is er van de +/- 25 spellen geen die niet werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 30-07-2004 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nippletwister schreef op 30 juli 2004 @ 00:08:

Volgens mij stond er toch echt op de site van hdloader dat SC2 niet zou werken, dus dan begrijp ik niet zo goed dat je daar nu over begint. Je had dus al kunnen weten voor je hdloader kocht dat je niet helemaal tevreden zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 10:01:
[...]

Volgens mij stond er toch echt op de site van hdloader dat SC2 niet zou werken, dus dan begrijp ik niet zo goed dat je daar nu over begint. Je had dus al kunnen weten voor je hdloader kocht dat je niet helemaal tevreden zou zijn ;)
Nou je erover begint: Ik heb die Compatibility list wel gecheckt maar ik zag allemaal 3e rangs spellen staan en toen heb ik dus over SC2 gelezen :X

Het schijnt echter wel mogelijk zijn om hem aan de praat te krijgen, ik heb alleen geen gemodde PS2 en ben het ook niet van plan i.v.m. DNAS bij netwerkgames :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
X-t-r-e-m-e schreef op 30 juli 2004 @ 07:45:
[...]

Tekken 4 niet aan de praat??? Ik heb hem gewoon als ieder ander spel er op geknald en niets gewijzigd aan welke instelling dan ook. Draait gewoon goed van m'n HDD. Heb je een oude HDD, 1 met bad sectors of zo.
Ik heb hem erop gegooid via mijn pc (WinHIIP), zal het vanavond wel ff proberen via mijn PS2.
Aan de schijf zal het in ieder geval niet liggen, een nieuwe Maxtor 120 Gig met 0 bad sectors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
heeft iemand een idee waar ik nu nog de HDD loader kan kopen? Liefst via een webwinkel in nederland? Moet hem snel hebben, zeker dat het nu een EOF product geworden is!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
www.hotbit.nl onder andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel webshops hebben hem niet meer online, maar toen ik er een aantal mailde was hij nog wel per mail te koop (kwestie van adresgegevens en verzendmethode opgeven (rembours, vooruitbetaling etc). ;)

Handige compatibilitylijstjes welke ik elders tegenkwam (klikbaar).

De games die ik niet werkend kreeg (SCPH-30004R):
SOCOM 2: US Navy Seals (DVD) PAL [SCES-519.04] (alleen bootlogo met mode3)
Mafia (DVD) PAL [SLES-522.78] (geen geluid)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2004 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Hmmja, er valt me nu al 1 fout op in dat lijste. FFX-2 draait bij zonder problemen ZONDER comp. mode 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, als we bij elk spel moeten aangeven dat er ook variaties zijn die zonder mode instellingen werken dan wordt het lijstje ook 2x zo lang. Zo staan in de meeste lijsten "Tenchu 3: Wrath of Heaven" en "Half Life" ook bij de incompatible games voor ALL regions, terwijl de Pal versies hier probleemloos draaien zelfs zonder mode instelling. ;)
Ze moeten zich met de lijsten gewoon focussen op de games die NIET werken. Houdt het lijstje een stuk korter
En dan nog... er zijn redelijk wat lijsten te vinden, en er zijn er maar weinig (geen??) die 100% correct zijn. Daar gaat het nut van zo'n lijst
Inderdaad, maar zo'n lijst bijhouden is een crime. Het nadeel is dat het SC nummer en een Hash niet als identificatie worden gebruikt en dat daardoor van 1 spel er niet alleen verschillende regio's zijn, maar ook diverse (her)uitgaven - bovendien speelt ook de PS2 versie een rol. Daarnaast zullen een hoop users dit soort lijsten gaan vervuilen door hun eigen ervaringen, met gebrek aan basiskennis van de mode settings, bekraste disken of gemodificieerde PS2's, kortom belangrijke diagnostische info om tot een éénduidig antwoord te komen wáárom iets niet werkt.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ze moeten zich met de lijsten gewoon focussen op de games die NIET werken. Houdt het lijstje een stuk korter :)
En dan nog... er zijn redelijk wat lijsten te vinden, en er zijn er maar weinig (geen??) die 100% correct zijn. Daar gaat het nut van zo'n lijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Okay Link4u had er nog 3 liggen, meteen maar besteld. Alle 3, kon 2 vrienden vinden die er ook 1 wilde.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Heeft er iemand ook het probleem dat je tijdens het opstarten van HDloader het browserscherm te zien krijgt en de melding DISC READ ERROR?
Ik heb het soms ook bij het normaal spelen van games dat hij eerst naar de browser gaat, 10 seconden blijft hangen en dan vanzelf verder doorstart. Misschien toch ouderdom?

Offtopic: Mijn PS2 is wel een taaie, mijn aquarium van 250 liter was geklapt en de hele inhoud over de vloer terwijl mijn ps2 dus gewoon op de grond stond, wonder boven wonder deed hij het weer na hem 3 dagen te hebben laten drogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Heeft iemand Red Dead Revolver al eens gespeeld? Lijkt me op zich wel een leuke game (eens een andere setting) maar ik hoor erg wisselende verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
is een leuke game :) broertje is er verslaafd aan, kan momenteel zelf niet spelen ivm hand in spalk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDAdvance nieuws :

ze hebben hem al binnen :)

Een ding is zeker : games die geinstalleerd zijn mbv van hdloader, worden herkend en kunnen afgespeeld worden door HDAdvance ( backwards-compatible )

Misschien komen ze na de weekend met nog meer interressante informatie

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iemand ervaring met het zelf maken van een PS2 bootable DVD met daarop SNES Station (SNES Station is volledig freeware).

Ik heb het inmiddels voorelkaar om een PS2 bootable DVD te maken met daarop SNES Station, maar deze geeft na het opstarten de melding dat hij geen folders of ROM files kan vinden, dit terwijl er toch echt folders in de root van de DVD staan :?

it's a CD + DVD set. (..) as well as single-swap DVDRip installation via a Large TOC CD disc
Kan iemand mij nou eens het nut hiervan vertellen ?
Ze doen alsof het zo'n pracht is dat je nu een CD *en* een DVD hebt, maar met HDL kon je simpelweg elke CD en DVD rippen op je PS2 die je maar wilde.

[ Voor 31% gewijzigd door Koffie op 31-07-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Snes station werkt niet vanaf dvd volgens de berichten in het forum daar. Je kunt de huidige versies (ivm adressering) alleen vanaf cd gebruiken. Overigens is een cd nog steeds goed voor een hele stapel snes games hoor :) In de minder legale plekken zwerven er kant en klare bootable cd's schijnt. Je eigen legale cd maken vind ik toch stukken leuker (alleen de games die je zelf leuk vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie: die large TOC disk heb je nodig als je backups/imports op de HDD wilt zetten met je PS2 middels een swaptruuk. Voor originelen op de PS2 of backups/images/imports op de PC heb je die niet nodig.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Kep de Hdloader nu al een paar dagen thuis liggen i.c.m. Maxtor 200GB en netwerkadapter (Duuuuhh!!).
Spellen erop installen van 4GB gaat bij mij in amper 22 min (dit is wel als de dvd brandschoon is aan de onderkant). Spellen van 2GB gaan amper in 10-12 min. Het laden van de spellen is in mijn ogen gewoon superieur vanaf de hdd.
Pro Evo 3 was vroegah een ellende met laden vooral in het begin maar nu behoort dat tot het verleden.
Ik heb alleen maar lof te spreken over de Hdloader, wel jammer dat het nog net geen soortige "FreeLoader" is. Soms lukt het neit om een spel in 1 x te installen, dan moet je het gewoon nog een x proberen dan lukt het bij mij altijd.

als ik nog verdere info heb dan post ik het nog wel later

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Wil eigenlijk ook wel de HDLoader/HDAdvance aanschaffen...

Maarja: zitten er nou echt veel verschillen in die 2 (compatibility enzo) of is HDAdvance gewoonweg HDLoader met een ander laagje verf?

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

ironx schreef op 02 augustus 2004 @ 00:48:
Wil eigenlijk ook wel de HDLoader/HDAdvance aanschaffen...

Maarja: zitten er nou echt veel verschillen in die 2 (compatibility enzo) of is HDAdvance gewoonweg HDLoader met een ander laagje verf?
tjek http://www.hdloader.net & http://www.hdadvance.com .Kijk dan naar de functies van de 2 progs en vergelijk ze zou ik zeggen.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
AzN_cRzY schreef op 02 augustus 2004 @ 00:26:
Kep de Hdloader nu al een paar dagen thuis liggen i.c.m. Maxtor 200GB en netwerkadapter (Duuuuhh!!).
ik vraag mij af, koop jij een 200 gb hdd speciaal voor de ps2? gezien het feit dat de ps2 maar tot 137 gb herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

unfor schreef op 02 augustus 2004 @ 01:12:
[...]

ik vraag mij af, koop jij een 200 gb hdd speciaal voor de ps2? gezien het feit dat de ps2 maar tot 137 gb herkent.
Jep speciaal voor de PS2 gehaald voor maar €119 bij Computerland, goed punt van je trouwens. Dit heb ik speciaal gedaan omdat de meeste nieuwere spellen die ik heb 4GB is en dan kunnen maar 30 spellen op een 120 GB en het was ook nog eens goedkoop €1 -> 1.68GB >:) >:) :P :9
Ik hoop dat er met de komst van de PSX aka PS2.5 een bios update komt waarmee je de volle beschikking hebt van een hardeschijf boven de 120GB. Bij oudere moederborden van pc's was het vroeger ook zo, dit werd verholpen door de bios te upgraden met een nieuwe bios firmware.
Maar misschien dat er ook een proggie is/ ontwikkelt word om zeg maar de hardeschijf virtueel te laten zien als 2 fysieke hardeschijven. Dit bestaat overigens al voor windows, maar ik weet niet of er al van dit soort projecten zijn voor PS2.

[ Voor 16% gewijzigd door crzyhiphopazn op 02-08-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik heb een prob met HDloader:

Ik had met HDloader Pro Evo Soccer 3 en GT4 Prologue geinstalleerd, die draaiden eerst gewoon goed.

Daarna heb ik via mijn pc nog een aantal spellen erop geknald via WinHIIp (gaat sneller) maar nu draaien bovengenoemde spellen dus niet meer...
Kan je ook via HDloader zelf je hd formatten? Ik ben namelijk niet van plan om constant mijn HD erin en eruit te gooien...

[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 02-08-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Weet eigenlijk weinig van die HDLoader, maar waar heb je die harddisk liggen, bovenop je PS2 of past het gewoon in de ruimte achterin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die past gewoon IN de ps2. Zie ook de startpost voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Komt niet helemaal naar voren in de startpost, tevens werkt de link naar de hdloader site niet meer (maar ik hoorde dat die niet verkocht wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

AzN_cRzY schreef op 02 augustus 2004 @ 11:42:
[...]

Jep speciaal voor de PS2 gehaald voor maar €119 bij Computerland, goed punt van je trouwens. Dit heb ik speciaal gedaan omdat de meeste nieuwere spellen die ik heb 4GB is en dan kunnen maar 30 spellen op een 120 GB en het was ook nog eens goedkoop €1 -> 1.68GB >:) >:) :P :9
Ik hoop dat er met de komst van de PSX aka PS2.5 een bios update komt waarmee je de volle beschikking hebt van een hardeschijf boven de 120GB. Bij oudere moederborden van pc's was het vroeger ook zo, dit werd verholpen door de bios te upgraden met een nieuwe bios firmware.
Maar misschien dat er ook een proggie is/ ontwikkelt word om zeg maar de hardeschijf virtueel te laten zien als 2 fysieke hardeschijven. Dit bestaat overigens al voor windows, maar ik weet niet of er al van dit soort projecten zijn voor PS2.
Ik weet niet of dit gaat lukken, want ik meende dat het complete OS (en dus schijfbenadering) 'hardcoded' is. Dat valt niet zo 1, 2, 3 te omzeilen. Daarentegen lijkt mij het ook niet helemaal onrealistisch, daar de DVD(-film) driver/architectuur ge-upgrade kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op 02 augustus 2004 @ 14:32:
Komt niet helemaal naar voren in de startpost, tevens werkt de link naar de hdloader site niet meer (maar ik hoorde dat die niet verkocht wordt)
Deze doen het nog wel: http://www.success-hk.com/hdloader/product/hdloader.htm
http://www.gamescodes.dk/vis_artikel.asp?id=53 ;)

Afbeeldingslocatie: http://3pm.ca/images/ps2_hd_bay.jpg
Verwijder het dekseltje van het drivecompartiment

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38447/full.jpg
De Netwerkadapter met harddisk wordt achterin de PS2 geschoven

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38448/full.jpg
Een opengeschroefde netwerkadapter. Door het uitvijlen van de rechthoekige gaatjes in het dekseltje kun je de power/PATA connectoren wat meer ruimte geven voor harddisken met een iets andere connector setting ;)

Aangezien niet alle PS2 modellen (bijv. de Japanse SCPH-10000,15000,18000) een userport hebben, zijn er ook externe PCMCIA HDD varianten waarbij niet de harddisk maar de PCMCIA Ethernet/HDD Controller in de bay gaat:
http://www2r.biglobe.ne.j...puter/PS2_HD/DSCN0155.jpg
http://www.ffxionline.com/install_hdd_hw.html
Ik weet niet of dit gaat lukken, want ik meende dat het complete OS (en dus schijfbenadering) 'hardcoded' is. Dat valt niet zo 1, 2, 3 te omzeilen. Daarentegen lijkt mij het ook niet helemaal onrealistisch, daar de DVD(-film) driver/architectuur ge-upgrade kan worden.
Mocht driverprogrammering / hardwareaansturing je interesseren:
- http://ps2dev.org/kbversions.x?T=956

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Laatst online: 16-06 11:00
Dit kwam ik tegen op www.play.com
http://www.play.com/play2...=title&r=PS2&title=182339

Play MP3 music files and create your own playlists. Playable from CDR, USB Flash Drive or LAN/WAN
USB MP3 player support
Play video formats from CD-R, Flash Drive or LAN/WAN (Supports AVI, MPEG, MP4, Video CD and Super Video CD)
Includes Genesis emulator to play retro games from CD-R, Flash Drive or LAN/WAN
Play PS2 data files from CDR or USB Flash Drive - perfect for homebrew programmers!
View JPEG digital photographs - USB camera support
Easy to use - automatically configures your network setup
Powerful media player controls
Free online updates

Is dit te vergelijken met het amerikaanse Qcast?

Ook wel vet pen drive support.

[ Voor 66% gewijzigd door Blijepeen op 03-08-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op het USB verhaal na, kan dit toch ook met de gratis PS2Reality ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Blijepeen schreef op 03 augustus 2004 @ 22:04:
Dit kwam ik tegen op www.play.com
http://www.play.com/play2...=title&r=PS2&title=182339

Play MP3 music files and create your own playlists. Playable from CDR, USB Flash Drive or LAN/WAN
USB MP3 player support
Play video formats from CD-R, Flash Drive or LAN/WAN (Supports AVI, MPEG, MP4, Video CD and Super Video CD)
Includes Genesis emulator to play retro games from CD-R, Flash Drive or LAN/WAN
Play PS2 data files from CDR or USB Flash Drive - perfect for homebrew programmers!
View JPEG digital photographs - USB camera support
Easy to use - automatically configures your network setup
Powerful media player controls
Free online updates

Is dit te vergelijken met het amerikaanse Qcast?

Ook wel vet pen drive support.
Interessant... Het booten van een PS2 executable van USB stick lijkt me wel wat. Ik heb een PS2 zonder mod en zoek nu naar een manier om ExecFTPd te kunnen draaien zodat ik gewoon HDLoader image kan ftp-en naar de PS2. Harddisk eruit halen is gewoon niet erg praktisch...

Weet iemand of execFTPd met die Max Media Player geladen kan worden?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb je wat meer naslag: http://uk.codejunkies.com/news_reviews.asp?c=GB&cr=GBP&cs=£&r=1&l=1&p=1&i=7838&s=8

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Het booten van een PS2 executable van USB stick lijkt me wel wat.
Er staat niet dat je de ps2 met een usb stick kan booten. Waarschijnlijk moet je eerst een soort browser starten vanaf cd of dvd voordat je bij de usb stick kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 04 augustus 2004 @ 08:29:
[...]

Er staat niet dat je de ps2 met een usb stick kan booten. Waarschijnlijk moet je eerst een soort browser starten vanaf cd of dvd voordat je bij de usb stick kunt.
klopt werkt via een bij geleverde cd-rom
of de nieuwste action replay cd
anders werkt het niet helaas
maar met die cd kan je elke usb memory stick loaden
zolang je maar het bestandje hebt wat op de usb memory stick staat van datel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Heb dus een dringende vraag:

Ik heb dus een 200GB gekocht voor mn hdloader. Weet iemand hoe ik het restant van mn HD dat neit wordt herkend toch wel kan benutten. De PS2 herkent bij mij 127 GB, dus het restante = 73GB.

Ik dacht aan een proggie, dat je virtueel je hardeschijf kan splitsen in 2 fysieke hardeschijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
AzN_cRzY schreef op 04 augustus 2004 @ 12:05:
Heb dus een dringende vraag:

Ik heb dus een 200GB gekocht voor mn hdloader. Weet iemand hoe ik het restant van mn HD dat neit wordt herkend toch wel kan benutten. De PS2 herkent bij mij 127 GB, dus het restante = 73GB.

Ik dacht aan een proggie, dat je virtueel je hardeschijf kan splitsen in 2 fysieke hardeschijven.
dit heb je ook al eerder gevraagd, en nee, nog steeds niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad niet mogelijk. Meer dan 127 GB zal je niet krijgen vrees ik voor je. Overigens stond dat ook wel op de sites van de diverse programma's.

Het staat zelfs in de startpost : Let op: ondersteuning voor harddisks van max 120 GB

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 04-08-2004 12:37 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.