Het Grote PS2 Topic - Part IV

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.722 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
tranztaz schreef op 22 juli 2004 @ 21:58:
Mooie startpost Bor! :P

Hee lui, bij Soul Calibur 2 kan ik kiezen tussen 50Hz, 60Hz en Progressive Scan op PAL, wat is nu het wezenlijke verschil hier tussen (op 60 merk ik (te denken) enige snelheid meer dan op 50) ik dacht dat alleen NTSC en SECAM op 60Hz zaten...
Met progressive scan krijg je een dubbele resolutie, 480 beeldlijnen i.p.v. 240 zoals op een normale televisie. Hiervoor heb je een zgn. component kabel (verkrijgbaar als RCA-plug or D-video plug). In Europa zijn televisies met een dergelijke aansluiting alleen te vinden in het high-end segment van de markt en op de betere beamers.

Progressive scan beeld is erg strak. Als je eenmaal progressive scan hebt wil je nooit meer terug. Een ander voordeel van progressive scan is dat je 16:9 signaal kunt maken zonder dat een breedbeeld scherm "zoom" of "wide" (uitrekken) hoeft toe te passen. Bij zoom verlies je beeldlijnen wat effectief dus de resolutie verlaagt en dus een minder beeld oplevert. Bij wide wordt het beeld horizontaal opgerekt wat kwaliteitsverlies oplevert om het bronsignaal van een lagere resolutie is. (ik laat aspect ratio overwegingen achterwege). Een breedbeeld progressive scan signaal behoeft geen uitrekken.

In Amerika en Japan zijn progressive scan schermen al meer gemeengoed. Gelukkig zien we steeds meer spellen die het ondersteunen. Progressive scan ondersteuning erg slecht vertegenwoordigd in PS2 games. Dit in schril contrast met de Game Cube waar bijna 90% van alle spellen progressive scan ondersteund.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitleg Progressive scan vs Interlaced: http://www.panasonic.com/.../dvd_players/progscan.asp

Voorbeeld: van interlaced vs progressive bij een DVD film.

Een spel moet progressive scan ondersteunen alvorens je het kan gebruiken.

Spellen met progressive scan: Soul Calibur 2, Tekken 4, Socom US Navy Seals, Socom II, Jak II, Burnout 2, Star Wars: Bounty Hunter, Jak III, The Getaway, Prince of Persia.

Voor spellen kun je progressive scan gebruiken met elk PS2 model, voor DVD films alleen vanaf SCPH5000. De PS2 moet wel aangesloten zijn met een component kabel en de TV moet het ondersteunen, anders zie je nog niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 16:48:
Spellen met progressive scan: Soul Calibur 2, Tekken 4, Socom US Navy Seals, Socom II, Jak II, Burnout 2, Star Wars: Bounty Hunter, Jak III, The Getaway, Prince of Persia.
kazuka schreef op 25 juli 2004 @ 14:38:
[...]
Koffie, ik heb dus het grotere broertje van jou: de AV-32X10EU (de 82cm variant, jij hebt denk ik dan de 72cm) . Maar die 2 spellen die ik noem zijn slechts voorbeelden. Alle spellen op 60hz geven dit probleem, niet alleen die 2! Wel vreemd dat jij hier geen last van hebt. Zou 't misschien een instelling zijn van de TV :? heb al lopen spelen met Digipure Pro uit/aan en andere dingetjes, maar 't helpt niets :'(
kazuka schreef op 25 juli 2004 @ 15:14:
Van spellen die ik zelf heb, en dat zijn er niet veel :P, Burnout 2 en Winning Eleven 7:I JAP
kazuka schreef op 26 juli 2004 @ 22:41:
[...]
Ja! Bij Tekken 4 heb ik het ook! OK, dan is het dus echt een probleem/tekortkoming van onze T.V.'s :( Ik weet zeker dat jij dit ook met ieder 60hz spel hebt, dat houdt dus in dat je nooit fatsoenlijk een ps2 spel op 60hz kan spelen, omdat je dure TV hier niet mee overweg kan, belachelijk toch ?!

Ik baal hier best van, want heb voor veel geld WE7:i uit Japan geimporteerd maar kan 't spel nu net zo goed weggooien want tis gewoon niet speelbaar zo :|

Bednakt voor je genomen moeite overigens :)
Overeenkomst ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister een ps2, bij mijn telefoon gratis erbij gehad ( :o ). Nu had ik even een vraagje, welke spellen zijn nu echt een must have? Ik speel voornamelijk actie/avontuur, en zo af en toe een race game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb een tweedehands PS2 gekocht en ik heb het versienummer SCPH - 50003. Ik heb al diverse sites afgezocht, maar ik kom er niet uit. Is dit een oude of nieuwe versie en van welke periode is dit ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43

SkyStreaker

Move on up!

Enigzins oud. dit type, gaat bij modden, de laserdiode zwaar belasten las je slechte dvd-r's gebruikt. 50004 zoals ik heb, daar kan een chip oververhitten. Een ander verschil is hoogstens de i-link en geen IR-ontvangertje.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 23:32:
Ik heb sinds gister een ps2, bij mijn telefoon gratis erbij gehad ( :o ). Nu had ik even een vraagje, welke spellen zijn nu echt een must have? Ik speel voornamelijk actie/avontuur, en zo af en toe een race game :)
Avontuur: Final Fantasy X en X-2
Actie: Red Faction 2
Race game: Gran tourismo off course :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Check http://www.mod-chip.com/ps2version.htm

Een 5003 is dus een V9 of V10, lijkt me niet zo heel oud eerlijkgezegd (ik speel al jaren op een V4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Zo zie je maar weer... Niet alle sites geven gelijke informatie :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik heb sinds 2weekjes nu een Ps2, gelijk wat (platinum ^_^ ) games gehaald, FF: X, Jak and Daxter (platform), Gran tourismo 3, tekken 4 en FF: X-2, die bevallen me allemaal wel goed, GT3 is alleen geen game die je 'ff' snel speelt imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:40
offtopic:
Zeker de z200 bij dixons gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nioz schreef op 05 augustus 2004 @ 11:57:
[...]Ik heb sinds 2weekjes nu een Ps2, gelijk wat (platinum ^_^ ) games gehaald, FF: X, Jak and Daxter (platform), Gran tourismo 3, tekken 4 en FF: X-2, die bevallen me allemaal wel goed, GT3 is alleen geen game die je 'ff' snel speelt imho :)
Wat dacht je van Devil May Cry dan? DE game waar ik het systeem eigenlijk voor gekocht heb. Maar dat is dan ook mijn favoriete game op wel systeem ooit :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen.

Ik heb zojuist een PS2 en ik merk dat de ventilator aan de acherkant niks doet. Is dit normaal en is hij temeratuur geregeld, of heb ik een probleem?

Ik heb wel gezocht met google enz. Maar kan niks erover vinden.

tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tenzij het veranderd is heb je een probleem, gaat bij mij gelijk aan als je de ps2 aanzet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net en is een "nieuw"model. Dus alleen 2 usb-poorten voorop en geen 3de poort.

En er staat wel op de doos. "lower noise operation".
Samen met "Built in IR reciever" en "DVD-RW/ +RW playback".

-edit-
Ik ben erachter dat er de ventilator wel draait. Hij is alleen zo verschrikkelijk stil dat je hem helemaal niet hoort. Hij blaast ook lang niet zo hard als het oude model van die vriend van mij.

Zal wel zo horen bij de nieuwere modellen. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 05 augustus 2004 @ 14:50:
Ik heb hem net en is een "nieuw"model. Dus alleen 2 usb-poorten voorop en geen 3de poort.

En er staat wel op de doos. "lower noise operation".
Samen met "Built in IR reciever" en "DVD-RW/ +RW playback".

-edit-
Ik ben erachter dat er de ventilator wel draait. Hij is alleen zo verschrikkelijk stil dat je hem helemaal niet hoort. Hij blaast ook lang niet zo hard als het oude model van die vriend van mij.

Zal wel zo horen bij de nieuwere modellen. :)
* FastBunny is jaloers :+

Heb overigens sinds vandaag een Netwerk/Hdd adapter. Zo maar eens proberen met een gedownloade :X versie van HD Advance, kan niet wachten namelijk, alleen is die maar 8MB groot vraag me af of het gaat werken maar goed dat probeer ik wel en anders toch maar wachten tot het pakketje binnen is :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 16:48:Voor spellen kun je progressive scan gebruiken met elk PS2 model, voor DVD films alleen vanaf SCPH5000.
Mensen met een Japanse PS2 kunnen de Japanse BB Adapter kit kopen krijgen waar de BB Navigator software bij zit. Deze bevat een progressive scan DVD driver die je kunt installeren op de memory card. Je kunt oudere PS2s dus upgraden naar progressive scan.

De DVD driver is gebonden (MagicGate DRM) aan de PS2 waarmee de driver is geïnstalleerd. Je kunt de driver dus niet copieëren naar een andere memory card en daarmee andere PS2s upgraden.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

heb net een tutorial gevonden waarin haarfijn wordt uitgelegd hoe je hdloader op je memcard kan zetten. Echt superhandig, heb je nooit meer de cd nodig. En in combinatie met dat proggie van koffie werkt het helemaal super! Scheelt toch al gauw 100 euro, want in plaats van ombouwen a 150 euro ben ik nu alleen maar 40 euro kwijt voor een netwerkadapter (had zelf nog 80gig schijf)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
amahusu schreef op 06 augustus 2004 @ 12:33:
heb net een tutorial gevonden waarin haarfijn wordt uitgelegd hoe je hdloader op je memcard kan zetten. Echt superhandig, heb je nooit meer de cd nodig. En in combinatie met dat proggie van koffie werkt het helemaal super! Scheelt toch al gauw 100 euro, want in plaats van ombouwen a 150 euro ben ik nu alleen maar 40 euro kwijt voor een netwerkadapter (had zelf nog 80gig schijf)
Als ik het goed lees hoeft je ps2 hier dus niet voor omgebouwd te zijn? Zou je alsjeblieft even dat linkje willen posten? Mijn ps2 heeft soms namelijk nogal moeite om de HDloader te laden (het is een oud beestje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

Dat was toch alleen voor mensen die een DMS chip met DEV mode?
Als jij hem met een andere chip op je memcard krijgt en aan het werk krijgt, dan heb ik ook belangstelling voor die tutorial ;)

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

DoctorV64 schreef op 06 augustus 2004 @ 13:16:
[...]

Als jij hem met een andere chip op je memcard krijgt en aan het werk krijgt, dan heb ik ook belangstelling voor die tutorial ;)
Als je een vriend hebt met een chip of swaptrickspul PS2, dan kan ie gewoon voor jou de boel op je memcard zetten zodat het werkt op een non-modded PS2, maar dan moeten jullie wel allebei dezelfde regio ps2 hebben. Jap --> Pal werkt niet, maar USA --> Pal zou wel moeten werken, al betwijfel ik of er mensen zijn die hier een USA NTSC console hebben.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Gewoon even googlen naar HDloader on memory card en je hebt het zo gevonden....ik begin dit toch steeds interessanter te vinden en het lijkt wel of de PS2 steeds meer qua mogelijkheden op de XBOX lijkt wat betreft harddisk. Zag dat je er een menu voor hebt waarmee je ook saves op je memorycard kan zetten, jpg's bekijken etc. Nu eens kijken hoeveel een netwerkadapter en een harddisk zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

^^0nMe schreef op 06 augustus 2004 @ 13:23:
[...]

Als je een vriend hebt met een chip of swaptrickspul PS2, dan kan ie gewoon voor jou de boel op je memcard zetten zodat het werkt op een non-modded PS2, maar dan moeten jullie wel allebei dezelfde regio ps2 hebben. Jap --> Pal werkt niet, maar USA --> Pal zou wel moeten werken, al betwijfel ik of er mensen zijn die hier een USA NTSC console hebben.
Kan je dan niet gewoon een memcard met de gegevens erop met sharkport of iets dergelijks gewoon kopiëren en dat dan op een andere memcard gooien ??

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
[...]

Ik lees hier een heel goed punt:

there is no real use for installing it to the mem card unless you have a DMS3... see, if you install it to mem card you still need a ps1 disc in your ps2 to run the app from the mem card or if you have to run HDloader from a disc (if not installed on mem card). I don't see the point of doing the exploit unless you have a DMS3.
Zag dat je er een menu voor hebt waarmee je ook saves op je memorycard kan zetten, jpg's bekijken etc.
Over welk "menu" heb je het hier?!

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 06-08-2004 13:53 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Moet je even op het psxforum kijken, daar is veel info te vinden:

PS2MENU is a Hard Drive project, born from mcbootloader and PS2 Independence MC loader,
meant at start to offer hdd booting similar to that of dms3, on a no-mod or other ps2.

[ Voor 59% gewijzigd door Walkman op 06-08-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Weet iemand al een nederlandse (online)shop die HDAdvance verkoopt :? Aangezien HD Loader niet meer leverbaar is :(

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Bor_de_Wollef schreef op 06 augustus 2004 @ 13:53:
[...]

Ik lees hier een heel goed punt:

there is no real use for installing it to the mem card unless you have a DMS3... see, if you install it to mem card you still need a ps1 disc in your ps2 to run the app from the mem card or if you have to run HDloader from a disc (if not installed on mem card). I don't see the point of doing the exploit unless you have a DMS3.

[...]
Er is wel een groot voordeel, ik weet niet of het bij iedereen zo is, maar als je een spel boot met HDloader, dan blijft de HDloader disk door spinnen tenzij je hem eruit haalt., met je ps1 disk niet.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bij mij spint de hdloader disk niet door hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Bor_de_Wollef schreef op 06 augustus 2004 @ 15:39:
Bij mij spint de hdloader disk niet door hoor.
Same here. Zodra ik een game start vanaf de HD hoor ik de DVD stoppen met draaien.
Via de mem.card exploit i.c.m. de DMS3 schijnt de DVD wel te blijven spinnen als er een disc in zit.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mijn Disc stopt ook :P
* Koffie ziet iig geen enkele reden om over te stappen naar HD Advance (so far .. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

[...]

zou niet weten wat voor chips ik in m'n ps2 heb zitten, is gewoon een standaard ding, zo'n anderhalf jaar geleden gekocht. Maar ik heb gewoon stap voor stap die tutorial gevolgd en het werkt perfect :)

weet niet of die link binnen de policy valt (zitten ook bestandjes bij), maar als een modje zegt dat het mag, dan post ik hem wel
^^0nMe schreef op 06 augustus 2004 @ 13:23:
[...]

ja, dat was ik wel vergeten te vermelden, om de files op je memcard te zetten heb je wel een omgebouwde ps2 nodig, maar dit is maar 1 malig, zodra het erop staat kun je hdloader vanaf je memcard starten van elke ps2, omgebouwd of niet. Ik ben dus ff naar m'n buurjongen gegaan die wel een omgebouwde ps2 heeft, was binnen 5 minuten gepiept.

En voor de duidelijkheid, je kunt op deze manier dus backups/imports spelen zonder dat je ps2 is omgebouwd, enige wat je nodig hebt is netwerkadaptor + HD

[ Voor 44% gewijzigd door amahusu op 06-08-2004 18:01 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

@amahusu

Je hebt dus geen enkele cd/dvd meer nodig om hem naar je HD te booten?
Mmhh, wordt tijd dus om een grotere hd in huis te halen. Had de HDLoader met een 10 gig hd geprobeerd, maar die herkende hij niet (Was een seagate, uit een x-doos ahem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

DoctorV64 schreef op 06 augustus 2004 @ 18:59:
@amahusu

Je hebt dus geen enkele cd/dvd meer nodig om hem naar je HD te booten?
Mmhh, wordt tijd dus om een grotere hd in huis te halen. Had de HDLoader met een 10 gig hd geprobeerd, maar die herkende hij niet (Was een seagate, uit een x-doos ahem)
mja, dat wel, maar kan een willekeurige ps1 of ps2 cd zijn (ik gebruik die van fifa2003, is toch een klotespel :P). Hij heeft alleen iets nodig om de exploit te triggeren, daarna runt ie alles van je memcard, dus hij gebruikt de cd niet om naar je hd te booten.

vind het zowiezo een onzin dat ze dat hdloader op een cd/dvd zetten, het proggie is maar 1,5mb |:(

[ Voor 13% gewijzigd door amahusu op 06-08-2004 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Je hebt zowiezo een cd nodig, dus kun je net zo goed direct van de hdloader disc booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Bor_de_Wollef schreef op 06 augustus 2004 @ 20:42:
Je hebt zowiezo een cd nodig, dus kun je net zo goed direct van de hdloader disc booten.
Het hangt er maar net vanaf waarvoor je de mc exploit nog meer gebruikt. Ik maak gebruik van de exploit om ps2menu te starten waardoor ik allerlei andere apps kan draaien vanaf mijn mc. Dan is het wel zo gemakkelijk om hdloader ook vanuit dit menu te kunnen starten in plaats van cd te moeten wisselen.

Afgezien daarvan maken cd's veel lawaai in mijn ps2 als ze in ps2 mode worden afgespeeld. Een normale psx game daarentegen is net zo stil als een DVD (ik heb zelf een V7, ik weet niet of andere mensen hier last van hebben).

Dat lawaai had ik dus ook met de Hdloader cd maar door de mc exploit ben ik daar nu vanaf . Je boot je ps2 in psx mode en de cd spint maar een seconde en daarna neemt de mc het over.

Als je hier geen last van hebt of je maakt geen gebruik van andere apps is deze exploit inderdaad niet zinvol. Maar op dit moment zijn er genoeg interessante apps zoals execftp, Nport en de mediaplayer =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Koffie schreef op 06 augustus 2004 @ 17:34:
Mijn Disc stopt ook :P
* Koffie ziet iig geen enkele reden om over te stappen naar HD Advance (so far .. :P)
Ik ook niet. Sterker nog, op wat andere fora hebben ze de HD Advance met HD Loader vergeleken. Er schijnen in het programma zelf een paar bytes te zijn aangepast. En uiteraard zijn de afbeeldingen aangepast. Voor de rest konden ze geen verschillen ontdekken.

De tweede disc erbij is leuk maar alleen in gebruik met een aantal modchips die moeilijk doen met de HDLoader nodig.

* Creepy aait z'n HDLoader i.c.m. met WinHIIP en de DVD flatten tutorial. Eindelijk Xenosaga spelen!
TAG_ScorpioN schreef op 06 augustus 2004 @ 23:41:
[...]
Het hangt er maar net vanaf waarvoor je de mc exploit nog meer gebruikt. Ik maak gebruik van de exploit om ps2menu te starten waardoor ik allerlei andere apps kan draaien vanaf mijn mc. Dan is het wel zo gemakkelijk om hdloader ook vanuit dit menu te kunnen starten in plaats van cd te moeten wisselen.
Ach. Met m.b.v. WinHIIP en DVDGen 1.5 kan je bootable ISO's maken van de homebrew zooi. Zo heb ik de PS2 Mediaplayer al mooi op m'n HD staan, en PS2 menu schijnt ook te werken (al heb ik dat nog niet getest) :Y). Alleen nog eens testen of die ook over het netwerk draait, aangezien er verhalen de ronde gaan dat de netwerkkaart door de hdloader wordt uitgeschakelt.

[ Voor 37% gewijzigd door Creepy op 07-08-2004 11:15 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TAG_ScorpioN schreef op 06 augustus 2004 @ 23:41:
[...]

Het hangt er maar net vanaf waarvoor je de mc exploit nog meer gebruikt. Ik maak gebruik van de exploit om ps2menu te starten waardoor ik allerlei andere apps ........Als je hier geen last van hebt of je maakt geen gebruik van andere apps is deze exploit inderdaad niet zinvol. Maar op dit moment zijn er genoeg interessante apps zoals execftp, Nport en de mediaplayer =)
Ik had het ook niet over de memory card exploit zelf maar over het gebruik met HDloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Creepy schreef op 07 augustus 2004 @ 11:10:
[...]

Ik ook niet. Sterker nog, op wat andere fora hebben ze de HD Advance met HD Loader vergeleken. Er schijnen in het programma zelf een paar bytes te zijn aangepast. En uiteraard zijn de afbeeldingen aangepast. Voor de rest konden ze geen verschillen ontdekken.

De tweede disc erbij is leuk maar alleen in gebruik met een aantal modchips die moeilijk doen met de HDLoader nodig.
Alleen waar verkopen ze HD Advande :+ Heb nog geen shop gevonden die hem verkoopt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

amahusu schreef op 06 augustus 2004 @ 19:17:
[...]

vind het zowiezo een onzin dat ze dat hdloader op een cd/dvd zetten, het proggie is maar 1,5mb |:(
Bij mij wordt HDLoader als Crazy Taxi gezien?? rara hoe dat kan , maja mijn cd is 622MB !! groot.

Verder had ik nog een vraagje over homebrew stuff. Ik heb hier een non-modded PS2 en ik wil wel proggies als mediaplayer ensjow op mijn hardeschijf hebben, maar ik weet niet hoe daat meot en welke opties er zijn om dat voor elkaar te krijgen.
Iemand die me kan helpen??

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
weet iemand of je ook Singstar ergens kunt huren? voor een feestje ofzo?

lokale videotheken verhuren alleen verouderde ps2 games... als ze uberhaupt al games hebben

[ Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 07-08-2004 15:13 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

AzN_cRzY schreef op 07 augustus 2004 @ 13:56:
[...]
Verder had ik nog een vraagje over homebrew stuff. Ik heb hier een non-modded PS2 en ik wil wel proggies als mediaplayer ensjow op mijn hardeschijf hebben, maar ik weet niet hoe daat meot en welke opties er zijn om dat voor elkaar te krijgen.
Iemand die me kan helpen??
Dat heb ik net verteld? Een beetje zelf uitzoeken verder mag ook wel. Als je een HDLoader hebt zoek dan naar WinHIIP. Daarmee kun je je HD vullen m.b.v. je PC. Als je dan bijv. de mediaplayer download en daar met cdgenp2 1.5 een bootable ps2 iso van maakt dan kan je die weer m.b.v. WinHIIP erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
40 euro? Bij de Free Record Shop is ie 25....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Dat vind ik wel knap, €25,- voor een netwerk adapter.... Welke FRS is dat? Zag hem gister nog voor €32,50 staan

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Dj_Neo_Ziggy schreef op 08 augustus 2004 @ 11:12:
Dat vind ik wel knap, €25,- voor een netwerk adapter.... Welke FRS is dat? Zag hem gister nog voor €32,50 staan
Nog geen drie weken terug 26 euro @ FRS in Leiden en de FRS in Leiderdorp. Zelfs bij de Dixons in Leiden en Middelburg lag ie een paar weken terug voor 26 euro. Kan zijn dat ze de prijs wat omhoog hebben gedaan sinds de populariteit van de HD Loader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Heb hem deze week gekocht voor 26€ bij de Dixons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

had em gehaald bij een gameshop hier in nijmegen, genaaid dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Vorige week gehaald bij de FRS in Nijmegen Dukenburg (waarschijnlijk 3 deuren naast de shop waar amahusu em heeft gehaald) ;)

EWn als je effe op frs.nl (http://www.freerecordshop...view.asp?ProductID=387026) had gekeken zag je dat ze daar 27 eur zijn... Geen idee waarom 'ie in de winkel 25 was ipv 27....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Schweino schreef op 08 augustus 2004 @ 13:44:
[...]

Vorige week gehaald bij de FRS in Nijmegen Dukenburg (waarschijnlijk 3 deuren naast de shop waar amahusu em heeft gehaald) ;)

EWn als je effe op frs.nl (http://www.freerecordshop...view.asp?ProductID=387026) had gekeken zag je dat ze daar 27 eur zijn... Geen idee waarom 'ie in de winkel 25 was ipv 27....
ja ik had em bij yellow&blue gehaald, klotezaak :( Naja, 40,- blijft nog altijd een stuk goedkoper dan 150,- voor ombouwen :P

[ Voor 9% gewijzigd door amahusu op 08-08-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastBunny schreef op 07 augustus 2004 @ 12:06:
[...]
Alleen waar verkopen ze HD Advance :+ Heb nog geen shop gevonden die hem verkoopt :/
http://www.psxshop.com/pr...h/21_186/products_id/1262
http://www.psxshop.com/pr...th/21_44/products_id/1225
http://www.psxshop.com/pr...ath/21_44/products_id/872
Mijn favoriete winkel is het niet, zie ook de shopsurvey: http://www.tweakers.net/shopsurvey/4319
(vooral levertijden/naleveringen zijn een nachtmerrie bij deze shop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Heb vandaag The Getaway gekocht, maar vindt het behoorlijk irritant dat je niet kan zien hoeveel ammo je hebt, waar je je bevindt in de stad en hoe het met je leven staat.
Is er een mogelijkheid om dit alsnog te zien in het spel?

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Woei nu hebben ze hem wel :Y)
Had daar al gekeken maar stond alleen de HD Loader bij en nog niet HD Advance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de liefhebber hdadvance direct load
start hdadvance meteen op van mc dus zonder ps2menu })

Today we decided to release a tiny (14.2KB) custom BOOT.ELF
allowing end-users to run HD Advance directly from their Memory Card!
No longer are unnecessary files such as 'PS2Menu' required on the MC,
and triggering the Independence Exploit with any original PSX disc will
bring up the game selection menu automatically. Lastly, our BOOT.ELF
file auto-checks the PS2 BIOS, and loads the HD Advance ELF from either
BEDATA-SYSTEM, BADATA-SYSTEM, or BIDATA-SYSTEM as necessary.

Brought to you by: * Knip * ik weet niet of deze link mag.?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
* Dit is gewoon illegaal *

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 16:15:
voor de liefhebber hdadvance direct load
start hdadvance meteen op van mc dus zonder ps2menu })

Today we decided to release a tiny (14.2KB) custom BOOT.ELF
allowing end-users to run HD Advance directly from their Memory Card!
No longer are unnecessary files such as 'PS2Menu' required on the MC,
and triggering the Independence Exploit with any original PSX disc will
bring up the game selection menu automatically. Lastly, our BOOT.ELF
file auto-checks the PS2 BIOS, and loads the HD Advance ELF from either
BEDATA-SYSTEM, BADATA-SYSTEM, or BIDATA-SYSTEM as necessary.

Brought to you by: * Knip * ik weet niet of deze link mag.?
Ja mooi hoor, maar hoe krijg je dit nu op die memory card als geen gemodificeerde PS2 hebt? Konden ze die feature niet gewoon even als installatie optie inbouwen in die HD Advance disc...

Ik heb die HDLoader, maar het is nogal een product wat niet af is.... opstarten van de HDLoader van memorycard of HD is wel het minste dat ik verwacht had. Ook in een ingebouwde ftp server (of client, maakt niet uit) zou wel handig zijn. Vast komt er nog een HD More Advanced disc uit... Echt triest dat ze het zo uitmelken door iedere drie weken een nieuwe versie op de markt te brengen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Die dingen lijken me nog wle intressant, maar ik vind met zo een HD dat het minder een console wordt.. :{

[ Voor 114% gewijzigd door gitaarwerk op 10-08-2004 09:56 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Gitaarwerk schreef op 10 augustus 2004 @ 09:50:
Die dingen lijken me nog wle intressant, maar ik vind met zo een HD dat het minder een console wordt.. :{
Alleen vanwege de HD wordt het minder een Console? Kom op zeg. De (in mijn ogen) grootste voordelen van een console verdwijnen niet:
- Lekker op de bank zitten gamen
- Spel starten en gaan
- Zeker weten dat het spel op je paar jaar oude PS2 ook perfect draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Ik zit er ook wel over te denken...heb toch wel af en toe een spel waar een filmpje of iets niet snel genoeg gelezen kan worden waardoor het geluid en beeld ongelijk gaat lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

kan iemand me misschien uitleggen wat de compatibility mode [1] [2] [3] inhouden in winhiip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
amahusu schreef op 10 augustus 2004 @ 12:25:
kan iemand me misschien uitleggen wat de compatibility mode [1] [2] [3] inhouden in winhiip?
voor bepaalde games is dat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mode settings
Niet alle spellen werken zonder aanpassing. Sommige spellen hebben een mode instelling nodig (kwestie van testen of opzoeken in 1 van de vele lijsten).

Mode instellen kun je door de game te kiezen en daarna op select te drukken.
Afbeeldingslocatie: http://www.ps2ownz.com/modes.gif

Je hebt daardoor dus 8 opties:

HDloader mode settings
optiemode1mode2mode3
1 (default)disabledisabledisable
2enabledisabledisable
3disableenabledisable
4disabledisableenable
5enableenabledisable
6disableenableenable
7enabledisableenable
8enableenableenable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

hmm ok, want tot nu toe werken alle spellen prima, zonder die mode instellingen. Weet je zo welke spellen zo'n mode instelling nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

amahusu schreef op 10 augustus 2004 @ 20:05:
hmm ok, want tot nu toe werken alle spellen prima, zonder die mode instellingen. Weet je zo welke spellen zo'n mode instelling nodig hebben?
Ergens in dit topic staat een comp. lijstje voor de HD Loader. Hierbij staan ook een aantal games vermeld met verschillende comp. modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

amahusu schreef op 10 augustus 2004 @ 20:05:
Niet lullig bedoeld, maar verdiep je eens in de materie.
Dit zijn redelijk basic/FAQ vragen op het gebied van HD Loader, sterker nog het is allemaal al voorbij gekomen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
was dit al bekend?
Playstation 3 uitgerust met Blu-Ray Disc

Uitgegeven: 11 augustus 2004 09:53

AMSTERDAM - De opvolger van de Playstation 2 zal uitgerust worden met een zogenoemde Blu-Ray Disc. Een Blu-Ray Disc heeft een standaard capaciteit van 25 GB (single layer) en 50 GB (dual layer). Blu-Ray is de naam van de volgende generatie disc's.

De technologie is ontwikkeld door dertien technologiebedrijven (Hitachi, HP, LG, Mitsubishi, Panasonic, Pioneer, Philips, Samsung, Sharp, Sony, TDK en Thomson). Volgens de bedrijven is het mogelijk om met deze technologie ruim 54 GB op één schijfje te zetten.

De naam 'Blu-Ray' komt van de blauwe laserstraal dat de technologie gebruikt. Huidige technologieen zoals dvd, dvd-r, dvd+r, dvd-rw, dvd+rw en dvd-ram gebruiken een rode laserstraal om data te schrijven of te lezen. Het voordeel van een blauwe laser is dat deze preciezer is (405 nanometer) dan een rode laser (650 nanometer). Daardoor kan er meer informatie op een schijf.

De Sony Playstation 3 gaat op 31 maart 2005 in wereldpremière in Japan.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=376233&c=55

is dat bluray dan wel compatible met de huidige dvd's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
mja, heeft op de FP gestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ja
http://www.nu.nl/news.jsp?n=376233&c=55

is dat bluray dan wel compatible met de huidige dvd's ?
Waarschijnlijk niet. Niet dat dat wat uitmaakt, want DVD's zijn ook niet compatible met CD's. Dat alle DVD spelers ook CD's kunnen lezen komt omdat ze een extra laser hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Creepy schreef op 11 augustus 2004 @ 20:51:
[...]

Ja

[...]

Waarschijnlijk niet. Niet dat dat wat uitmaakt, want DVD's zijn ook niet compatible met CD's. Dat alle DVD spelers ook CD's kunnen lezen komt omdat ze een extra laser hebben ;)
Ehm, nee hoor, dat hebben alleen pioneer dvd spelers. De meeste andere hebben 1 laser die op verschillende golflengtes kan werken en dus zowel DVD als CD kan lezen...

• Blijepeen
  • Laatst online: 16-06 11:00
Heeft iemand hier ervaring met dit stuurtje?

LOGITECH DRIVING FORCE PRO
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/2709.jpg

Lijkt me wel erg leuk maar het blijft toch 110 euro voor een stuurtje.

• Creepy

Creepy

Schweino schreef op 11 augustus 2004 @ 23:55:
[...]

Ehm, nee hoor, dat hebben alleen pioneer dvd spelers. De meeste andere hebben 1 laser die op verschillende golflengtes kan werken en dus zowel DVD als CD kan lezen...
Dat zie ik versimpeld als hetzelfde. Het blijft een speciale laser voor het lezen van DVD en CD.

• Vlassie1980
Blijepeen schreef op 12 augustus 2004 @ 01:04:
Heeft iemand hier ervaring met dit stuurtje?

LOGITECH DRIVING FORCE PRO
[afbeelding]

Lijkt me wel erg leuk maar het blijft toch 110 euro voor een stuurtje.
Ik heb zelf geen ervaring met race-sturen, maar het is een logitech en dat is dus gewoon goede kwaliteit. Altijd zeer te spreken geweest over logitech producten voor PS2 (Headset, draadloze controllers)

Lijkt me geen miskoop, ondanks dat het een ripje uit je portemonnee is ;)

Verwijderd

Ik heb dat stuurtje een week of 2 geleden gekocht, en een paar dagen later een schootstuk. kostte me all in all uiteindelijk eurotje of 150. Moet eerlijk zeggen dat het me niet tegenviel. Hij is van rubber en voelt stevig aan. Hij calibreert zichzelf bij het opstarten van je PS2 of als je de USB erin plugt. Hij zet zichzelf automatisch op 900 of 200 graden, en ik moet zeggen dat ik het tot nu toe alleen in GT3 heb getest, maar daar viel hij allerminst tegen. Force Feedback is behoorlijk krachtig, en mits je hem goed vast heb staan is het zeker een heel goed stuurtje. Heb alleen 3 kleine irritaties aan het ding.

1) Als je hem loslaat, blijft ie zichzelf heen en weer sturen door de Force Feedback. (weet niet zeker of dit normaal is)
2) de pedalen staat opzich goed gepositioneerd, maar op de 1 of andere manier zit ik nooit lekker met 2 voeten, ik gebruik dan ook altijd rechter voet voor gas en rem, maar dat kost me weer minstens een tiende per ronde "wisseltijd". Verder staat pedalending goed vast met speciale inklapbare vloerbedekkingsklemmetjes, werkt allemaal perfect.
3) er loopt een draad van de pedalen naar het stuurtje, er loopt een USB kabel (overigens even lang als een controllerkabel) van stuurtje naar PS2, en een voedingkabel van stuurtje naar stekkerdoos. Dit is leuk en aardig, maar er lopen dus 3 kabels over je knieen, en dit kan nogal irritant worden. Heb inmiddels alweer een paar glazen van me kleine tafeltje afgebeukt, maar goed. Goed stuurtje met de beste force feedback die ik tot nu toe heb gezien, alleen het design van de draden mocht iets beter. Update: nog 1 ding, ik heb geprobeerd de pedalen los te koppelen en dan in GT3 met X en blokje te gassen/remmen, werkt dus niet. Je MOET dus de pedalen gebruiken.

Misschien misschien schrijf ik wel een uitgebreidere review :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 09:28 ]

Verwijderd

24,99 netwerkadapter bij de mediamarkt.

Btw, wanneer je die game op je hd hebt staan, moet je dan nog steeds die hdloader gebruiken om iets in te laden?

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 18:03:

Btw, wanneer je die game op je hd hebt staan, moet je dan nog steeds die hdloader gebruiken om iets in te laden?
ja, hdloader zorgt dat het spel draait vanaf je hd

Verwijderd

Thnx amahusu

Dan zal ik morgen ook es een hd-tje gaan aanschaffen!
Wel balen dat de psx-shop WEER zo duur is met hun HDloader, maar dat zijn we aan de andere kant ook wel weer van ze gewend :(

Dan maar een extra grote hd zodat ik het er wel uit kan halen :)

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 18:03:

Ja dat moet telkens als je een spel wilt laden.

Stel mijn HDLoader is gekrast stuk of wat dan ook kan ik dan iemand anders zijn HDloader gebruiken of zijn die spellen gelocked aan 1 cd??

Hoeveel multitaps kan ik max aansluiten op mijn PS2??

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Verwijderd

de meeste multiplayer games hebben maar max 4 joypads/sticks nodig. Tenminste... als je nog 4-player games kan vinden... :/

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 18:32:
Thnx amahusu

Dan zal ik morgen ook es een hd-tje gaan aanschaffen!
Wel balen dat de psx-shop WEER zo duur is met hun HDloader, maar dat zijn we aan de andere kant ook wel weer van ze gewend :(

Dan maar een extra grote hd zodat ik het er wel uit kan halen :)
je kunt hdloader ook "gratis" krijgen door em te runnen vanaf je memcard maar hoe dat moet moet je maar ff zelf opzoeken ;)

• Bor

Bor

Topicstarter
"Gratis" runnen vanaf memory card is gewoon software piracy en word hier niet op prijs gesteld. Overigens blijf ik erbij dat het runnen van mem card totaal geen zin heeft als je ook het origineel hebt. Je moet immers nog steeds van cd / dvd boten wil je de memcard exploit werkend krijgen. Het is natuurlijk wel een optie als je last hebt van een doorspinnende dvdspeler.

• Dj Neo Ziggy
Zo ik heb mijn HDloader binnen gekregen, daarnet ff een netwerk adapter gehaald, en een 20gb had ik nog liggen. Moses wat gaat dat snel, alleen het installen duurt ff.

Heeft iemand het idee waarom hij alleen dvd-5 games doet? Heb ook namelijk ps2 cdroms maar die resulteren meteen in errors....

Zag ook iemand met screens met error modes e.d. of was dat alleen bij HDadvance?

• Schweino
Dj_Neo_Ziggy schreef op 12 augustus 2004 @ 21:00:
Zo ik heb mijn HDloader binnen gekregen, daarnet ff een netwerk adapter gehaald, en een 20gb had ik nog liggen. Moses wat gaat dat snel, alleen het installen duurt ff.

Heeft iemand het idee waarom hij alleen dvd-5 games doet? Heb ook namelijk ps2 cdroms maar die resulteren meteen in errors....

Zag ook iemand met screens met error modes e.d. of was dat alleen bij HDadvance?
Ps2 cd's doet 'ie zonder problemen hier, misschien heb je toevallig net spellen die niet compatible zijn? Dvd-9 games kan je overigens ook installeren als je de harddisk in je pc hangt en een pc-hdd transfer tooltje gebruikt.

• Schweino
Bor_de_Wollef schreef op 12 augustus 2004 @ 20:54:
"Gratis" runnen vanaf memory card is gewoon software piracy en word hier niet op prijs gesteld. Overigens blijf ik erbij dat het runnen van mem card totaal geen zin heeft als je ook het origineel hebt. Je moet immers nog steeds van cd / dvd boten wil je de memcard exploit werkend krijgen. Het is natuurlijk wel een optie als je last hebt van een doorspinnende dvdspeler.
Ik vraag me af of de hdloader zelf wel 100% vrij is van copyrighted materiaal....

offtopic:
heb je ergens ook gotere Nance plaatjes staan? Krijg beetje koppijn van het loeren naar dat kleine gifje van je :9 .

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

* Helaas is GoT geen plek om goederen te verhandelen. Daarvoor kun je terecht bij Vraag & Aanbod *

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 00:42 ]

• Dj Neo Ziggy
Blijk dus wat ook met de benaming te zijn. Wilde Wipout Fusion erop zetten, begon meteen te piepen dat er te weinig ruimte zou zijn. Heb het bestand ff 0 genoemd, en toen ging het wel goed.

Dat proggie, om je ps2 aan je pc te hangen, welke files pakt dat ding? Ook Mdr? of alleen iso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Laatst online: 16-06 11:00
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 09:23:

Misschien misschien schrijf ik wel een uitgebreidere review :P
Dat zou wel fijn zijn.

Ik denk dat ik hem maar koop als GT4 uit zijn of burnout 3 moet hem ook kunnen ondersteunen al zal je die 900 functie niet nodig hebben bij dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
iemand die Formula 1 '04 al heeft? en die wat comments wil posten wat ie ervan vindt?

ps. en is het nu zo dat als je bij FRS wat koopt dat je dan 2 weken kunt ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ps2 cd's doet 'ie zonder problemen hier
Hier de PS2 CD versie van Half Life ook.
Blijk dus wat ook met de benaming te zijn. Wilde Wipout Fusion erop zetten, begon meteen te piepen dat er te weinig ruimte zou zijn. Heb het bestand ff 0 genoemd, en toen ging het wel goed.
Heeft niets met benaming te maken maar met een bug in Hdloader waardoor hij soms een disk weigert (not a PS2 disc / not enough room oid). Even opnieuw inlezen en dan doet hij het wel.
Dat proggie, om je ps2 aan je pc te hangen, welke files pakt dat ding? Ook Mdr? of alleen iso?
Aangezien je met externe tools gemakkelijk kan converten of anders images eerst mount of brand op DVDR(W) maakt het eigenlijk niet uit welke formaten WinHIIP/HDL Dump etc native (iso, nrg, cue/bin, mds, mdf, gi) pakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Phusebox schreef op 13 augustus 2004 @ 00:41:
iemand die Formula 1 '04 al heeft? en die wat comments wil posten wat ie ervan vindt?

ps. en is het nu zo dat als je bij FRS wat koopt dat je dan 2 weken kunt ruilen?
Het is een must voor mensen die van F1 houden. De simulatie mode is beter dan in voorgaande F1 spellen. voor de rest heb ik nog niet veel getest, heb um nog niet lang (minder dan 1 dag:P)..

iemand die me kan vertellen of je een online spel kan spelen met je hdd i.c.m hdloader. Met een legale spel (duuuuh) bv socom II. Of kan dit niet vanwege DNAS?? want ik snap niet helemaal hoe dat systeem van hun werkt.. :(:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Volgens mij pakt DNAS de "non sony" harddisks er uit. Maar dit kan je toch zo testen? Als DNAS een non-sony hd nog niet kan herkennen zal dit zeker in de nabije toekomst gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
@euss: ik wist niet zeker of ik het de naam van WinHIIP hier mocht plaatsen, ligt erg gevoelig naar mijn idee voor got.

Anyway te gek die HD loader, kan niet wachten op een goede 120GB HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik speel dankzij hdloader weer SSX 3 :) Heerlijk hoe kort die laadtijden nu zijn. Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 25 juli 2004 @ 20:04:
NEEN, goed lezen ;)

Met HD Loader kun je exact dezelfde games spelen als met je normale un-modded PS2, echter kun je ze nu naar de HDD rippen.
Import (andere regio), NTSC en gekopieerde games leest HD Loader net zo min als elke andere PS2.
Uiteraard kan dit allemaal wel met een modded, maar dat moet je ivm de policy maar zelf op/uitzoeken ;)
* Zoals Koffie zegt, dat moet je lekker zelf uitzoeken *

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Bor_de_Wollef schreef op 13 augustus 2004 @ 13:49:
Volgens mij pakt DNAS de "non sony" harddisks er uit. Maar dit kan je toch zo testen? Als DNAS een non-sony hd nog niet kan herkennen zal dit zeker in de nabije toekomst gebeuren.
Voorlopig nog niet in elk geval. Ik kan prima op Central Station e.d. komen met m'n 30GB Seagate HD erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet DNAS ook of je een modchip hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Central station heeft idd geen problemen met een hD, ik heb er een IBm deskstar 20gb erinzitten. en geen probleem ofzo.

Tevens moet het wel mogelijk zijn met HDloader om ntsc spellen naar je HD te kopieren. alleen niet via hdloader, maar misschien via WinHiip....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 22:40:
Ziet DNAS ook of je een modchip hebt?
Ja, dus je moet of een modchip hebben die een 'sleep mode' heeft, of je moet je game patchen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tevens moet het wel mogelijk zijn met HDloader om ntsc spellen naar je HD te kopieren. alleen niet via hdloader, maar misschien via WinHiip....
Dat werkt wél met WinHIIP. Hier nét nog gedaan met Tenchu Kurenai (Jap./NTSC) (ik heb een hekel aan swappen op de PS2)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik weet niet eens meer wanneer ik voor het laatst op central station ben geweest. Man, wat valt me dat tegen. Gigantisch traag en vrijwel geen interessante items te vinden.

Is execftp trouwens legaal? En zo ja, waar vind ik meer info? Hit 1 in google wijst naar dit topic namelijk .. >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 13-08-2004 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:35

DOCACE

Whut's up

Mischien wel interesant voor degene die een modchip in hun PS2 hebben, het schijnt dat HDloader de cd's niet altijd kan lezen als er een modchip actief is.
Nieuwe versies van HDloader zullen wel niet meer komen omdat de ontwikkeling op last van sony gestaakt is.
Een zelfde soort programma genaamd HDadvance doet precies hetzelfde en heeft geen problemen met aanwezige modchips. Helaas heb ik alleen nog maar de US versie gezien van dit progranmma.

Afbeeldingslocatie: http://irdoc.tweakdsl.nl/img/ps2hd/DSCN1306k.jpg

Mischien handig voor degene die het aangaat,

DOC.

[ Voor 3% gewijzigd door DOCACE op 14-08-2004 00:02 ]

DOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AzN_cRzY schreef op 13 augustus 2004 @ 13:33:
[...]

Het is een must voor mensen die van F1 houden. De simulatie mode is beter dan in voorgaande F1 spellen. voor de rest heb ik nog niet veel getest, heb um nog niet lang (minder dan 1 dag:P)..

iemand die me kan vertellen of je een online spel kan spelen met je hdd i.c.m hdloader. Met een legale spel (duuuuh) bv socom II. Of kan dit niet vanwege DNAS?? want ik snap niet helemaal hoe dat systeem van hun werkt.. :(:P
ok ik heb em vandaag ook bij de mediamarkt gehaald... ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
DOCACE schreef op 14 augustus 2004 @ 00:00:
Mischien wel interesant voor degene die een modchip in hun PS2 hebben, het schijnt dat HDloader de cd's niet altijd kan lezen als er een modchip actief is.
Nieuwe versies van HDloader zullen wel niet meer komen omdat de ontwikkeling op last van sony gestaakt is.
Een zelfde soort programma genaamd HDadvance doet precies hetzelfde en heeft geen problemen met aanwezige modchips. Helaas heb ik alleen nog maar de US versie gezien van dit progranmma.

Mischien handig voor degene die het aangaat,

DOC.
HDAdvance is een exacte kopie van HDLoader. er is alleen wat andere text in ge-hex-edit, en de achtergrond veranderd (dit kan iedereen momenteel)
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.