Het Grote PS2 Topic - Part IV

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.728 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 25 juli 2004 @ 12:35:
Voor zover ik weet moet een Ripper Chip ook Dev.olution draaien, maar goed dat is dus nu ff niet aan de order.

Meer pics !!!

Mijn 20Gb schijf wordt meteen netjes gevonden, en ben nu een image aan het pompen (jaja .. zelfs .GI kent het programma _O_)
Zou je mij willen uitleggen hoe je dat programma moet gebruiken?

Ik heb het geprobeerd maar op de 1 of andere manier wanneer ik daarna hdloader opstart dan keer ik al vrij snel terug naar het menu, waar ik kan kiezen om de inhoud van mijn hd of de cd te bekijken.

Geen idee wat ik over het hoofd zie

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Selecteer je PS2 harddisk, klik op import DVD/CD (of image als je jouw schijfjes op HD bewaart), geef een naam aan het spel en venster komt met een progressie-balk. Als hij op 100% is springt hij terug naar het hoofdvenster en zie je jouw laatst geimporteerde spel onderin de lijst. Staat hij daar niet bij, dan is er wat fout gegaan.

Ow wacht, je bedoelt als je daarna je schijf in je PS2 hebt. Dan heb je waarschijnlijk een spel wat het niet doet met HDloader of je moet eerst een mode selecteren. Zie hiervoor een paar pagina's terug voor compatibiliteitslijstjes en een uitleg over mode settings.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie/uitleg! :)

Winning Eleven 7-1 heb ik via HDloader kunnen spelen.

Maar Winning Eleven 8 werd niet gelezen, daarom heb ik het via 'WinHIIP V1.5 Final' proberen te doen, maar helaas daar had ik geen succes mee.
Dit zou misschien kunnen komen door die mode-settings, helaas is m edat nu nog niet echt duidelijk.
Misschien moet ik dan maar alle mode-settings bij langs gaan...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winning Eleven 8 (实况足球:胜利十一人8) 6 en 7 zouden het in principe moeten doen :?
Wellicht een vuile/bekraste disk, maar dan zou hij het in de PC vaak beter moeten inlezen dan op de PS2 (vooral als je een oud model hebt die berucht is om de zwakke laser).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geen idee of de SCPH-30004 R een oudere versie is :?
Maar de cd is nieuw, schoon en onbekrast.
Waarschijnlijk dat ik WinHIIP dan toch verkeerd gebruik :(

In elk geval nogmaals bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je een DVD brander hebben, gebruik dan iig die als leesapparaat ipv een DVDspeler. Eventueel kun je ook met DVDdecrypter eerst de disk inlezen (met settings zodat hij 3x langer kijkt als zijn neus lang is op een lagere snelheid) om daarna die image te kunnen importeren met WinHIIP. Op die manier kun je een eventuele corrupte disk toch zo goed mogelijk op de PS2 HDD krijgen (mocht het daaraan liggen).

De SCPH-30004R (V5/V6) is onderhand wel een oudje geloof ik (ik heb eenzelfde hier). :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AI heb helaas geen DVD-brander...

Ik ga die mode-settings es bij langs, had totaal over het hoofd gezien 8)7 dat er een 'klikbare' link bij zat :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:31

SkyStreaker

Move on up!

Als je een Lite-On, Aopen, Sony of Philips hebt, dan zit dat heus wel goed...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er de hele tijd mee bezig geweest, maar het is me uiteindelijk gelukt.
Alleen heb ik geen idee waardoor het me nu gelukt is..

alle mode's heb ik 2 keer gehad, wat een hd-verwisselingen :(

Uiteindelijk is het me gelukt op de default mode setting! :)
Nu ga ik horizontaal :z

*Tis jammer dat je dr geen hd-cooler op kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 03:57:

De SCPH-30004R (V5/V6) is onderhand wel een oudje geloof ik (ik heb eenzelfde hier). :D
hij is idd wat oud, +/- maart 2001.
* Dj Neo Ziggy heeft er ook een.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou inderdaad wel goedkomen, heb die van mij dan in de zomer van 2001 gekocht.
Dacht in eerste instantie dat je dan niet echt een oudje hebt aangzien de PS2 wel wat langer uit is.

Ondertussen is dr wel wat veranderd, volgens mij oa. ook een stillere cooler in de PS2. Wow wat een verbetering, dat krijg je zelf ook nog voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
En vergeet niet die 12 volt die ze in de V9/v10 op de laser diode hebben geknald ipv 5 volt, gaat 'ie nog sneller kapot! Helaas maakt sony nog steeds zeer slechte kwaliteit onderdelen voor de ps2 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
de ouwe ps2's zijn een stuk robuuster ja :P (heb zelf een V5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je dan zien welke versie je hebt?

op de achterkant staat bij mij scph 30004 en serienummer C24xxxxx

heb hem al een tijdje,denk 2 jaar ofzo
heb het vermoeden dat het een v3 is of v4

zou dat graag willen weten,ik denk erover om hem deze week in een zaakje bij mij in de buurt om te laten bouwen.

maar is er een andere manier om die DVD-driver te uploaden? ,om daar nou een remote voor te kopen is een beetje té
ik heb nu 1.30E (al een oudje dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ik denk een V4 mark_m.

edit: ik kom er net achter dat ik dus een V4 heb :) http://www.whitedog.co.uk/ps2-version.shtml

[ Voor 61% gewijzigd door unfor op 14-08-2004 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 20:26:
maar is er een andere manier om die DVD-driver te uploaden? ,om daar nou een remote voor te kopen is een beetje té
ik heb nu 1.30E (al een oudje dus)
Waarom wil je die upgraden? Je bent hopelijk toch niet van plan om dvds te kijken op je ps2? Een dvd speler van 40 euro bij de mediamarkt geeft nog betere kwaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd een v4 ja.

en ik moet eerlijk toegeven dat ik best dvd's kijk met die playstation,als ik er een stand-alone dvd speler bij neem moet ik weer telkens achter de tv kruipen om de scart te verwisselen....en de kwaliteit van de ps2 vind ik persoonlijk voldoende.

maar is dat ergens te downloaden ofzo,die update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of je door die update wel wat extra's krijgt (hij zit toch ook op die Action Replay disks?) en of je daardoor iets kan verbeteren.

Wat betreft het Scart wisselen is het een stuk eenvoudiger:
RGB+Scart switch (4 á 5 aansluitingen)
scart switch of splitter voor 5 apparaten
Persoonlijk vind ik de PS2 niet mooi met DVD's kijken, ik kijk zelf met een standalone budget DVD speler, welke ook via RGB Scart is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Voor mij voldoet de ps2 na ombouw en met een scart kabel prima voor het bekijken van dvd's. De kwaliteit is nagenoeg hetzelfde als een stand alone dvd speler, zeker als die low budget gevallen van onder de 100 euro.

Ik ben op dit moment weer lekker aan hetr snowboarden in SSX 3. Iemand anders die deze game nog speelt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar even over dat ombouwen,ik ga dat binnenkort laten doen (deze week zelfs nog >:) )

maar heel soms lees je wel eens dat bij sommige versie's je de laserdiode te zwaar belast en bij andere weer de chip doorfikt,wat is daar nou allemaal van waar?

ik heb zelf een v4 ,maar is weinig gebruikt dus bijna nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Mark_m. Info over ombouwen etc valt buiten de policy van dit topic (en GoT). Je kunt zelf wat research doen op internet, er is genoeg info over te vinden. Hier hebben we het er niet meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Bij de mediamarkt verkopen ze ook scart switchers van BigBen (4 ingangen, 1 uitgang). Ik heb em voor 20 euro in Deutschland gekocht (sorry, maar ik woon aan de grens ;) )

[ Voor 68% gewijzigd door Schweino op 15-08-2004 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
uhh ik was 5 euro kwijt voor zo'n bakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Iemand als eens SnesStation geprobeerd zonder HD? Loopt dat een beetje allemaal of is er nog veel werk te verrichten aan de emulator?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 15 augustus 2004 @ 11:29:
Mark_m. Info over ombouwen etc valt buiten de policy van dit topic (en GoT). Je kunt zelf wat research doen op internet, er is genoeg info over te vinden. Hier hebben we het er niet meer over.
ik hoef ook geen info over de chips te hebben of "plattegrondjes" waar de draden moeten komen en waar je hem kan laten ombouwen,dat hoef ik niet te weten dus dat zet ik hier niet neer.

had alleen wat dingen gelezen over dat de laser sneller stuk zou gaan en wil graag weten of meer mensen hier ervaring mee hebben.
begin wel zo'n idee te krijgen dat álle lasers in de ps2 zwakjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
nee, de nieuwe ps2's zijn vrij zwak en kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
ff kort over Formula One 04:

op zich een vet spel... maarrrr... ik kwalificeer me als 11e in de Minardi, finish de race vervolgens als 3e, en ze maken me van 2e coureur naar testrijder???

WTF?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op 15 augustus 2004 @ 17:02:
de oude niet dan ?
heb zelf een oudje met v4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
unfor schreef op 15 augustus 2004 @ 17:02:
Nah, valt mee, de nieuwere ps2's zijn juist minder kieskeurig mbt media, ze kunnen zowel + als - R/RW lezen. Tot en met de V4 kunnen ze alleen maar -R lezen ev V5 t/m V8 kan -R en +R lezen. Wel is het zo dat bij de V9/V10 ze dus die 12v op de laser hebben geknald ipv 5v, wat overigens erg makkelijk zelf te verhelpen is.

De V5 wordt gezien als de meest "handige" ps2, omdat die vrij robuust is en zowel + als -R dvds leest. Ik heb zelf een V4 en die is *erg* kieskeurig wat betreft media, alleen de Ritek G04 dvd-r schijven wil 'ie goed pakken, andere schijven geven vaak problemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Schweino op 15-08-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op 15 augustus 2004 @ 18:46:
[...]

Nah, valt mee, de nieuwere ps2's zijn juist minder kieskeurig mbt media, ze kunnen zowel + als - R/RW lezen. Tot en met de V4 kunnen ze alleen maar -R lezen ev V5 t/m V8 kan -R en +R lezen. Wel is het zo dat bij de V9/V10 ze dus die 12v op de laser hebben geknald ipv 5v, wat overigens erg makkelijk zelf te verhelpen is.

De V5 wordt gezien als de meest "handige" ps2, omdat die vrij robuust is en zowel + als -R dvds leest. Ik heb zelf een V4 en die is *erg* kieskeurig wat betreft media, alleen de Ritek G04 dvd-r schijven wil 'ie goed pakken, andere schijven geven vaak problemen.
omdat ik een nieuwe dvd-brander hebt (benq) wou ik die eens testen.
een willekeurig dvd'tje gepakt en gekopieerd naar dvd+r van TDK
gewoon goed afspelen in mn v4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik moet eerlijk zeggen dat met die ultimate scartcable van fire, en die bootloader van Fire, best goed dvd kijken is.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:05
Ik heb een probleem met mijn netwerkadapter. Bij hdloader werkt hij perfect maar wanneer ik de network access disk ga gebruiken loopt hij vast bij de pingtest en ik kan ook central station niet bereiken hij is aangesloten op een simpele edimax router en krijgt ip adressen via dhcp ik heb ook al geprobeerd handmatig alles in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Heb je de ps2 in de "dmz" gezet in de router? Zie de startpost voor heel veel info over dit onderwerp en problemen.

[ Voor 50% gewijzigd door Bor op 16-08-2004 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
beknopte review van Formula One 04
http://rr.ps2.ign.com/rr/013/013807.html

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
Ik heb hem in de router in dmz gezet en hetzelfde ip opgegeven bij de ps2 maar nog steeds zelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 09:18

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 16:17:
[...]
had alleen wat dingen gelezen over dat de laser sneller stuk zou gaan en wil graag weten of meer mensen hier ervaring mee hebben.
begin wel zo'n idee te krijgen dat álle lasers in de ps2 zwakjes zijn.
Dat hoor ik wel vaker. Het gekke is dat mijn V4 ps2 al heel lang meegaat en nog 0,0 problemen met de laser heeft..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik heb m'n PS2 al vanaf het begin dat hij uit kwam (1300 gulden met 1 controller :X ) Deze heeft dus al heel wat uurtjes gedraaid, heb echt nog geen problemen met de laser of iets dergelijks. Denk dat tie al weer een jaar of 4 a 5 oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Problemen met de laser krijg je sneller als je de ps2 hebt omgebouwd en gebruik maakt van slechte dvd's en cd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bij slechte dvd's en cd's moet de laser soms extra zijn best doen en bij niet V9/10 versie geraakt de laserdiode sneller defect en bij de V9/10 versies raakt een bepaalde chip oververhit. Echter, dit valt bij een goeie ps2 modwinkel allemaal wel te repareren.

Je snapt ook de opzet hiervan. Het is enigzins ook een poging om de consument tot voorzichtigheid te dwingen (lees: piraterij) en anderzijds, heb je tig spellen en je ps2 is kapot. Wat doe je? Verpats je de games of koop je een nieuw?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
[...]

mijn V4 leest alles perfect, -R +R, alle merken. ik gebruik het liefst alleen sony en tdk, maar el cheapo leest ie ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een Hitachi CS 2832 TA een goede TV om een PS2 op aan te sluiten?

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het, of zoek op of hij RGB ondersteund op de SCART ;)

Hitachi Digital Media Group
Bergensesteenweg 421
1600 Sint-Pieters-Leeuw
Belgium

Tel: +32 2 363 99 01
Fax: +32 2 363 99 00
Email: sofie.van.bom@hitachi-eu.com
Web: www.hitachi.be / www.hitachi.nl

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gisteren even de demo van Burnout 3 zitten spelen en ik heb er gemixte gevoelens bij....grafisch ziet het er weer prima uit en de toevoegingen zijn leuk (tegen andere aanduwen voor boost), het spel is ook snel.....alleen het gevoel van snelheid wanneer boost wordt gebruikt had ik niet....het leek eigenlijk hetzelfde, alleen dat de rest langzamer gaat rijden......in dat opzicht vond ik dat in deel 2 beter gedaan...maar ja, het is een demo, dus het kan nog anders worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Al lange tijd ben ik op zoek naar een games import shop in Nederland , het liefst eentje waarbij je online kan bestellen op rembours :)
Het enige waar ik op tegenstuit is nedgame.nl , maar die hebben helaas niet de games die ik zoek .

Ik kan weliswaar @ i-net bij Lik-sang en dergelijke websites online bestellen via Credit Card maar ik doe dit liever niet .

Heeft iemand nog wat goede suggesties voor NL Import shops ?

De games die ik zoal zoek ( En nee dit is geen warez verzoek ) zijn :

- Armored core Nexus JAP Import
- Armoed Core Silent LINE USA Import
- Super dimensional fortress Macross JAP import
- Gundam Side story games

Wie o wie :) ?
Ik heb de eerste paar pagina`s v/d topic gelezen en ben er nog geen adressje tegengekomen en ook niet in de start post :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het bij http://www.foregames.nl/ en www.Dimensionplus.nl proberen!
Je bent dan al snel bijna 2x zo duur uit :(

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Thanks!! Foregames had nog wat liggen dat ik wel kan waarderen :)

AC Silent LINE :
Gebruikt: [ bestel ] € 39,99 (voorraad: ja)

Voor de rest zijn de prijzen per import game 84.99 + . . . . auw .
Ik denk dat ik toch maar beter de moeite moet doen om een credit card aan te vragen om toch nog online bij een specialiteiten zaak zoals lik-sang te gaan bestellen .. heb je voor 40-45 euro al een import game incl verzending .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In eerste instantie wilde ik ook niet aan de CC.
Maar om continu het dubbele te gaan betalen zag ik ook niet zitten.

Ik heb ongeveer 7x een bestelling bij Lik-Sang gedaan.
Al mijn bestellingen waren binnen 10 dagen binnen zonder douane kosten!

Succes!

Verwijderd

Ongelofelijk HOE erg je genaaid kunt worden! Ik lees net dit officiele persbericht:

18/08/2004 - Sony Computer Entertainment Europe heeft aangekondigd dat de verkoopprijs van de PlayStation 2 vanaf vandaag wordt verlaagd tot 149 euro

Laat ik er nou net VANDAAG (18/08/2004) 200 voor betaald hebben... |:(

Kan ik niet op een of andere manier teruggaan naar de winkel waar ik hem gekocht heb (dixons) en zeggen dat ik of 50 euro terugwil of een tegoedbon voor een game ofzo? Volgens het persbericht worden de prijzen vanaf de 18e verlaagd, de dag waarop ik hem gekocht heb dus!
Hoe is het dan mogelijk dat ik hem dan dezelfde dag nog voor 200 kan kopen?? Dit moet toch op een of andere manier niet in de haak zijn? :? :|

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 01:16 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Als je alles nog in orde hebt en je levert hem netjes (toch maar niet, teleurgesteld of een of andere smoes) in, dan kan je je geld terug krijgen, maar haal hem dan wel ergens anders, zoals intertoys. Jij krijgt echt niet niet 51 Euro terug. Succes.

[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 19-08-2004 08:14 ]

Verwijderd

Dat is idd een goede actie om het zo te doen.

Mocht je daar een game hebben gekocht dan zeg je tegen die gasten dat je die hebt verkocht aan een vriend ofzo.
Zijn die lui in elk geval blij dat ze iets aan je hebben verkocht :)

• Creepy

Creepy

(jarig!)
tranztaz schreef op 19 augustus 2004 @ 08:14:
Als je alles nog in orde hebt en je levert hem netjes (toch maar niet, teleurgesteld of een of andere smoes) in, dan kan je je geld terug krijgen, maar haal hem dan wel ergens anders, zoals intertoys. Jij krijgt echt niet niet 51 Euro terug. Succes.
Als je dit vertelt zal een beetje winkel je rustig het verschil geven. Als de verkoper het zelf had geweten had de verkoper het waarschijnlijk ook wel tegen je gezegd.
Zo niet, dan inderdaad gewoon terugbrengen en een nieuwe kopen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Mathizsias
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Sta hier op m'n werk en krijg wat leuke info binnen voor PS2 fans, de PlayStation prijs wordt lager, van 199,- naar 149,- (Binnenkort) ;)

Verwijderd

Ow, Xenosaga= _O_

• Creepy

Creepy

(jarig!)
_/-\o_ indeed!

De mensen die klaagden dat MGS2 veel te veel film was, sla deze game maar over. Voor de rpg fans een must have.

Verwijderd

[...]

]

mijn v4 kan zowel +R als -R lezen hoor, alleen rewriteble dan niet ook geen cd-rw das op zich wel jammer maar goed

edit de mijne is qua merken ook niet zo kieskeurig ik heb al arita (DVD-R), nashua (DVD+R) en tdk (DVD-R) gebruikt en allemaal werden ze gelezen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2004 13:22 ]

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tidus schreef op 19 augustus 2004 @ 12:30:
Sta hier op m'n werk en krijg wat leuke info binnen voor PS2 fans, de PlayStation prijs wordt lager, van 199,- naar 149,- (Binnenkort) ;)
No shit Einstein. Kijk ff 4 posts hoger ;)
Ik zit er overigens wel sterk aan te denken om er 1 te halen volgende week ofzo. Ben morgen jarig dus aan sponsoring geen gebrek :D

Verwijderd

Hmmn bedankt alle 4 de feedback.. Ik heb natuurlijk gisteravond (voordat ik het persbericht las) al lekker zitten gamen dus heb eigenlijk weinig zin om alles nu weer in de doos terug te gaan doen.. helaas dan.. Het enige jammere is dat ik nog wel een memorycard nodig heb, die ik anders voor dat geld had kunnen krijgen!

Shit happens...

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Zooooooo snel zit die ook weer niet vol hoor :)

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Welcome to the club :*)

Ik heb onlangs ook (eindelijk) Xenogears uitgespeeld, dus ik ben helemaal op de hoogte van het Xeno-universum. Toch belachelijk dat geen van al die games ooit het daglicht heeft gezien in Europa, want 't zijn zulke geweldige RPG's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee waar ik HDLoader nog kan bestellen?!
op de site (www.hdloader.net / com) kan ik belgie niet aanduiden bij 'country' :p
dus betwijfel ik of het terecht zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil N schreef op 19 augustus 2004 @ 14:39:
[...]

Welcome to the club :*)

Ik heb onlangs ook (eindelijk) Xenogears uitgespeeld, dus ik ben helemaal op de hoogte van het Xeno-universum. Toch belachelijk dat geen van al die games ooit het daglicht heeft gezien in Europa, want 't zijn zulke geweldige RPG's.
Het beste kan je gewoon beginnen met Xenogears, je weet zoals je zegt meteen veel over het Xeno-universum en het is gewoon erg cool om veel dingen te herkennen in deel 1, dat zo 15000 jaar eerder afspeelt :D
Dat verhaal _O_

Een vriend van me zei dat Xenosaga zelfs dieper ging als Xenogears, wat ik overigens betwijfel :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is 1 ding wat ik niet snap van Xenosaga; je kan dus je Tech Attacks upgraden in 3 catogorieen: Pw (power) Lv (Level) en Wait.
Dat Wait kan je bijv. met 30 TP (tech points) upgraden, hij verandert dan in A1 of A0 maar na een tijdje 'springt' ie weer terug naar zijn oude waarde.
Met andere worden, hoe zit dat met dat Wait ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
Voor zover ik dat wait doorheb: Je kan die Tech Attacks toekennen aan knoppen. En daarbij heb je een langzame (standaard) en de snelle variant. Bij de snelle variant toekennen houdt in dat je de tech attack al bij de tweede knop kan gebruiken i.p.v. standaard bij de derde.
Maar ik heb Xenosaga nog niet zoveel gespeeld dat de attack weer terugsprong naar de langzama variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 23 augustus 2004 @ 15:11:
Voor zover ik dat wait doorheb: Je kan die Tech Attacks toekennen aan knoppen. En daarbij heb je een langzame (standaard) en de snelle variant. Bij de snelle variant toekennen houdt in dat je de tech attack al bij de tweede knop kan gebruiken i.p.v. standaard bij de derde.
Maar ik heb Xenosaga nog niet zoveel gespeeld dat de attack weer terugsprong naar de langzama variant.
Nee, dat is de level (Low & Hi dus) Wait is de wachttijd na een attack.
Die kan je dus upgraden zodat je minder lang hoeft te wachten na een aanval, maar hij veranderd dus steeds terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

ik weet niet precies of ik deze vraag wel mag stellen.

is het niet mogelijk om een PSX (ps 2.5) bios te hacken en dat op een PS2 te dumpen zodat geen beperking meer hebt met je hd van 127 GB.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Neen, je kan de BIOS niet hacken. Er zit wel een stukje flashable firmware in , maar dat is meer voor de dvd-architectuur, hou mij daarentegen niet op aan. De rest, tja - dat is echt gewoon hard gecodeerd in het systeem.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

MaDLiVe

.-Observer-.

Tidus schreef op 19 augustus 2004 @ 12:30:
Bij de kruidvat is de ps2 nu 129 euro :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 26 augustus 2004 @ 21:46:
[...]
Bij de kruidvat is de ps2 nu 129 euro :)
Heb je daar ook een online bron van? Want op http://www.kruidvat.nl/ is daar niets over te vinden en in de huidige folder staat daar ook niets over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga tussen de middag even langs de kruidvat hier in de buurt, zal laten weten of de aanbieding idd te vinden is!

Edit 13.00 : Nou, helemaal niks ... maar dit is dan ook een hele kleine kruidvat!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Helaas, daar doen we hier niet aan *

ik wil graag import games spelen maar dat wil nu niet met mijn ori ps2 :(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat soort informatie geven we hier niet Silentbertje. Je kunt hier een OW voor krijgen (of erger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sinds korte tijd ben ik in het bezit van een Sony BBA. Specifiek hiervoor gekozen, aangezien er een HD aansluiting op zit en bij een USB Lan adapter heb je dat dus niet.

Online spelen is zeker aan te raden, maar de extra's die je kunt doen met een BBA >:)

HDLoader werkt zeker gemakkelijk. Originele spellen kopieren van je PS2 naar je HD waardoor de laadsnelheid een stuk hoger ligt (NFSU laadt nu een stuk soepeler dan van DVD af)

Tevens heb ik nu de mogelijkheid om rechtstreeks vanaf mijn PC te FTPen naar mijn MC toe, dus savegames erop en eraf. Savegames wijzigen gaat nu vanaf mijn PC, zonder ook maar iets los te hoeven halen oid.

Sony, BBA, HD + HDLoader is zeker aan te raden. (Alhoewel de HDLoader nu eens stuk moeilijker te verkrijgen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat is een BBA :? Bedoel je een netwerkkaart oid? Hoe FTP je direct naar de memory card? Kan dit ook direct naar de harddisk toe?

[ Voor 76% gewijzigd door Bor op 27-08-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
BroadBand Adapter. Dus de PS2 netwerkkaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen...ik heb zojuist een ps2 gekocht.

Maar ik hoor iedereen praten over versie V1, V2, V3 enz.

Ik wou ook wel graag weten welke versie ik heb maar op de achterkant staat alleen scph-50004 maar geen V1 ofzow :? weet iemand waar dat staat?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serie nummerVersie/model
C0000000-C2684304 V3 (SCPH 30004)
C2684305-C3500967V4 (SCPH 35004 en SCPH30004R eerste Model)
C3596912-C4581353V5 (SCPH 30004R)
C4659923-C5xxxxxxV6 (SCPH 30004R)
AC/FC-00xxxxxV7 (SCPH 39004)
AC/FC-00xxxxxV8 (SCPH 39008)
FCxxxxxxxV9 (GH23 - SCPH 50004)
FCxxxxxxxV10 (GH26 - SCPH 50004)
Google: PS2 versions

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zijn er nog leuke freeware initiatieven voor de PS2 op dit moment nu reality en andere projecten zijn gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
struin die PS2-Dev sites eens af zou ik zeggen, kom je een hoop leuke spullen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Beetje jammer dat ze op www.scene.org alleen maar ps1 demo's hebben. Zitten soms wel mooien tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 27 augustus 2004 @ 16:01:
Wat is een BBA :? Bedoel je een netwerkkaart oid? Hoe FTP je direct naar de memory card? Kan dit ook direct naar de harddisk toe?
BBA is inderdaad de officiele Sony Playstation Internetadapter.

En FTP direct naar en van mijn memorycard. Gewoon dmv van FTP op me PC naar het IP-adres van mijn PS2 op mijn thuisnetwerk.

Ik heb mijn PS2 via router aangesloten op het Internet, hier zit natuurlijk ook mijn PC en die van zus op. (Tevens mijn gamecube is via een BBA van Nintendo aangesloten op het internet :P )

Hiermee kan ik ook rechtstreeks van en naar mijn hdd schrijven.

Echter is het ook mogelijk mijn HD weer aan me PC aan te sluiten en op deze manier CD / DVD / ISO :*) op die HD te zetten. Weer aansluiten op me PS2 en gaan maar.

ivm policy zal ik geen namen noemen van programma's en of voorbeelden van toepassingen. Maar laat je fantasie de vrije loop. De mogelijkheden zijn legio })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
o0SmOkE0o schreef op 27 augustus 2004 @ 21:11:
[...]

En FTP direct naar en van mijn memorycard. Gewoon dmv van FTP op me PC naar het IP-adres van mijn PS2 op mijn thuisnetwerk.

Ik heb mijn PS2 via router aangesloten op het Internet, hier zit natuurlijk ook mijn PC en die van zus op. (Tevens mijn gamecube is via een BBA van Nintendo aangesloten op het internet :P )

Echter is het ook mogelijk mijn HD weer aan me PC aan te sluiten en op deze manier CD / DVD / ISO :*) op die HD te zetten. Weer aansluiten op me PS2 en gaan maar.

ivm policy zal ik geen namen noemen van programma's en of voorbeelden van toepassingen. Maar laat je fantasie de vrije loop. De mogelijkheden zijn legio })
de "policy" van dit topic is me sowieso niet duidelijk. Over HDloader praten is geen probleem dus waarom zou je niet mogen praten over programma's die je in staat stellen de DVD / iso's via je pc op de hd te zetten? Vind dat trouwens de betere manier want het gaat VEEL sneller.

Wat voor snelheden haal je trwns over je FTP met de hd (als die in de ps2 zit dus) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
TAG_ScorpioN schreef op 27 augustus 2004 @ 21:17:
[...]

de "policy" van dit topic is me sowieso niet duidelijk. Over HDloader praten is geen probleem dus waarom zou je niet mogen praten over programma's die je in staat stellen de DVD / iso's via je pc op de hd te zetten? Vind dat trouwens de betere manier want het gaat VEEL sneller.

Wat voor snelheden haal je trwns over je FTP met de hd (als die in de ps2 zit dus) ?
Klopt policy is niet 100% duidelijk. Echter HDLoader is (was) officiele software die je legaal kon (met de nadruk op KON) kopen.

De rest van de software is met een beetje googlen toch makkelijk gevonden.
Ikzelf heb helemaal geen ervaring met de DEV scene op de PS2. Maar een paar avondjes googlen heeft toch heel wat informatie opgeleverd.

Direkt FTP van en naar de HDD heb ik nog niet gedaan. Alleen rechtstreeks naar mijn MC om het een en ander mogelijk te maken. Maar dit ging wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om je BBA aan te sluiten op een Wi-FI netwerk?
Bestaan er externe Wi-Fi - adapters die je via USB direkt (of via de BBA) kunt aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Volgens mij mag je dat soort programma's best noemen. Zolang het maar niet over modchips en ombouwen gaat.

Ik heb verschillende projecten gezien met "eigen ontwikkelde" tools en software. Veel hiervan zijn in .elf formaat. Hoe kan ik dit uberhaubt runnen? Is hier die devolution mode voor nodig?

[ Voor 49% gewijzigd door Bor op 27-08-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

o0SmOkE0o schreef op 27 augustus 2004 @ 21:11:
[...]

hmm, dat transferren van je pc naar je memcard via ftp is me nog niet gelukt. Hoe doe jij het dan precies? gewoon connecten op p21 ofzo?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
amahusu schreef op 27 augustus 2004 @ 22:54:
[...]

hmm, dat transferren van je pc naar je memcard via ftp is me nog niet gelukt. Hoe doe jij het dan precies? gewoon connecten op p21 ofzo?
Dat kan je met het progje EXECFTP moet je starten via ps2menu of iets anders en dan kan je zo met elk ftp progje de memcard in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
TAG_ScorpioN schreef op 27 augustus 2004 @ 21:17:
[...]de "policy" van dit topic is me sowieso niet duidelijk. Over HDloader praten is geen probleem dus waarom zou je niet mogen praten over programma's die je in staat stellen de DVD / iso's via je pc op de hd te zetten? Vind dat trouwens de betere manier want het gaat VEEL sneller.
Omdat hierboven al het FTP programma genoemd was.

Het schrijven van je PC HD naar je PS2 HD kan met de tool winhiip.

En FTPen gewoon naar P21 en blanco user en w8woord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Is Execftp onderdeel van ps2menu dan? Of moet je dat ergens los scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Nieuwe compatibiliteitslijst van hdadvance:
Age Of Empires 2: The Age Of Kings (CD) ALL Not Working (Fails Installation)
All-Star Baseball 2004 (DVD) USA/PAL Enable Mode 3
Amplitude (DVD) USA/PAL Not Working
Arc The Lad: Twilight Of The Spirits (DVD) ALL Not Working
Arctic Thunder (CD) USA/PAL Not Working

ATV Quad Power Racing 2 (DVD) USA/PAL Not Working

Baldurs Gate: Dark Alliance (DVD) ALL Not Working
Batman: Rise Of Sin Tzu (DVD) USA/PAL Not Working
Beyond Good And Evil (DVD) USA/PAL Enable Mode 1
Biohazzard: Outbreak (DVD) JAP Enable Mode 3
Bloody Roar 3 (CD) USA/PAL Not Working
Breath Of Fire 5: Dragon Quarter (DVD) ALL Not Working
Burnout (DVD) USA/PAL Not Working

Cabela's Dangerous Hunts (DVD) USA Not Working
Capcom vs SNK 2: Millionaire Fighting (CD / DVD) ALL Not Working
Champions Of Norrath: Realms Of EverQuest (DVD9) USA/PAL Rip To DVD5 & Enable Mode 3
Crash Nitro Kart (DVD) USA/PAl Not Working
Cricket 2004 (DVD) USA/PAL Not Working
Crimson Sea 2 (DVD) USA/JAP Not Working
Contra: Shattered Soldier (CD / DVD) USA/PAL Not Working (CD Version Only)
Crazy Taxi (CD) USA/PAL Not Working
Dance Dance Revolution: Party Collection (CD) JAP Not Working
Dancing Stage Fever (CD) PAL Not Working
Dancing Stage Mega Mix (CD) PAL Not Working
Dark Cloud 2 (DVD) USA/PAL Not Working

Destruction Derby Arenas (DVD) USA/PAL Enable Mode 3

Deus Ex (DVD) USA/PAL Not Working
DJ Box (DVD) JAP Not Working
Dot Hack Part 1: Infection (DVD) ALL Not Working

Downhill Domination (DVD) USA/PAL Not Working
Eighteen Wheeler American Pro Trucker (CD) USA/PAL
Ephemeral Phantasia (DVD) USA/PAL Not Working
Eve Of Extinction (DVD) ALL Enable Mode 1
Everybody's Golf 4 (DVD) JAP Not Working

Fatal Frame (DVD) ALL Not Working
Fatal Frame 2: Crimson Butterfly (DVD) ALL Enable Mode 3
Fight Night 2004 (DVD) ALL Enable Mode 3

Final Fantasy X-2 (DVD) ALL Enable Mode 3 (Game Over hangs)
Final Fantasy XI (DVD) JAP Supports $ony HDD Only
Football Kingdom (CD) JAP Not Working (Fails Installation)
Formula One '04 (DVD) USA/PAL Enable Mode 3
FreekStyle (DVD) USA/PAL Enable Mode 1
Gacha Mecha Stadium: Saru Battle (DVD) JAP Not Working
Gitaroo Man (DVD) ALL Not Working
Goblin Commander (DVD) USA/PAL Not Working
Gradius III & IV: Revival Of The Myth (CD) ALL Not Working (Fails Installation)
Gradius V (CD) JAP Not Working
Grand Theft Auto: San Andreas (DVD9) USA/PAL Rip To DVD5
Gran Turismo 4 Prologue (DVD) PAL/JAP Enable Mode 2
Harry Potter And The Sorcerer's Stone (DVD) USA/PAL Not Working
Hot Shot Golf 3 (DVD) USA Not Working
Hot Shots Golf 4: Fore! (DVD) ALL Not Working
IndyCar Series 2005 (DVD) USA/PAL Not Working

Jak And Daxter: The Precursor Legacy (DVD) USA/PAL Enable Mode 3
James Bond 007: Everything Or Nothing (DVD) ALL Enable Mode 3
Jeopardy 2003 (DVD) USA Not Working
Karaoke Revolution (DVD) USA Not Working
Karaoke Revolution: Volume 2 (DVD) USA Not Working
Klonoa 2: Lunateas Veil (DVD) ALL Not Working
Macross: The Super Dimension Fortress (DVD) JAP Not Working
Madden NFL 2005 (DVD) USA Enable Mode 3
Madden NFL 2005: Collector's Edition (DVD9) USA Rip To DVD5

Mafia (DVD) USA/PAL Not Working
MagiX Music Maker (CD) PAL Not Working
Malice (DVD) USA/PAL Not Working
Mega Man: Anniversary Collection (DVD) USA Enable Mode 3
Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty (DVD) ALL Not Working (Saved Games Crash)
Metal Gear Solid 2: Substance (DVD9) ALL Not Working (DVD5Rip)
Micro Machines (DVD) PAL Not Working
Midnight Club 2 (DVD) USA/PAL Not Working (Sound OK, No Music)
Midway Arcade Treasures (DVD) USA/PAL Not Working
MLB 2005 (DVD) USA Not Working
MLB Slugfest: Loaded (DVD) USA Enable Mode 3

Monster Rancher 3 (DVD) USA Not Working
MTX Mototrax (DVD) USA/PAL Not Working
MVP Baseball 2004 (DVD) USA Enable Mode 3
MX 2002: Featuring Ricky Carmichael (CD) USA/PAL Not Working

My Street (CD / DVD) USA/PAL Not Working
Naruto: Narutimett Hero (DVD) JAP Not Working
NASCAR Thunder 2004 (DVD) USA Not Working
NBA Ballers (DVD) USA Enable Mode 3

NCAA Football 2005 (DVD) USA Enable Mode 3

NHL Hitz Pro 2004 (DVD) USA Enable Mode 3
Obscure (DVD) PAL Not Working

One Piece: Grand Battle 3 (DVD) JAP Not Working
Onimusha Buraiden (DVD) JAP Not Working
Outlaw Volleyball (DVD) USA/PAL Not Working
PaRappa The Rapper 2 (DVD) ALL Enable Mode 3
Peter Pan: The Legend Of Neverland (DVD) PAL Not Working
Pool Paradise (CD) PAL Not Working

Rally Fusion (DVD) USA/PAL Not Working
Ratchet And Clank (DVD) USA/PAL Not Working
Red Dead Revolver (DVD) USA/PAL Not Working
Resident Evil: Outbreak (DVD) USA/PAL Enable Mode 3
Ribbit King (DVD) USA Not Working
Roadkill (DVD) PAL Not Working
Romance Of The Three Kingdoms VII (CD) ALL Not Working
Romance Of The Three Kingdoms VIII (CD) ALL Not Working
RPG Maker 2 (CD) USA Not Working

Rygar: The Legendary Adventure (DVD) USA/PAL Not Working
Sakura Taisen Atsuki Chishio Ni (DVD9) JAP Rip To DVD5
Samurai Jack: The Shadow Of Aku (DVD) USA/PAL Not Working

Samurai Warriors (DVD) USA/PAL Not Working

Scooby Doo: Night Of 100 Frights (DVD) ALL Not Working
SD Gundam G: Generation Seed (DVD) JAP Not Working
SEGA 2500: Virtua Racing (CD) JAP Not Working
SEGA Ages Vol 15: Decathlete Collection (CD) JAP Not Working
Serious Sam: Next Encounter (DVD) USA/PAL Enable Mode 3
SHOX (CD) USA/PAL Not Working
Singstar (DVD) PAL Not Working
SOCOM 2: US Navy Seals (DVD) PAL ONLY Not Working
Soul Calibur 2 (DVD) ALL Not Working
Spyro: Enter The Dragonfly (DVD) USA/PAL Not Working
Star Wars: Racer Revenge (CD) USA/PAL Not Working
Street Fighter III: Third Strike (DVD) JAP Enable Mode 2
Syphon Filter: The Omega Strain (DVD) USA Enable Mode 3 (Training Mode Only)
Tenchu: Wrath of Heaven (DVD) USA/PAL Not Working (Male Character Only)
Tetris Worlds (CD) USA/PAL Not Working

The Italian Job (DVD) USA/PAL Not Working
The Mark Of Kri (DVD) USA/PAL Not Working

The Simpsons: Hit And Run (DVD) USA/PAL Not Working
The Simpsons: Road Rage (DVD) USA/PAL Not Working
The Thing (CD) USA Not Working
This Is Football 2004 (DVD) PAL Enable Mode 3
Tom Clancy's Ghost Recon: Jungle Storm (DVD) ALL Enable Mode 3
Tom Clancy's Rainbow Six 3 (DVD) USA/PAL Not Working
Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow (DVD) USA/PAL Not Working
Tony Hawk's Underground (DVD) ALL Enable Mode 3
Transformers (DVD) ALL Enable Mode 3
Trivial Pursuit: Unhinged (DVD) USA Enable Mode 3
Twisted Metal Black (DVD) USA/PAL Not Working
Van Helsing (DVD) USA/PAL Enable Mode 1
Viewtiful Joe (DVD) USA Not Working

Virtua Fighter: Cyber Generation (DVD) JAP Not Working
Virtua Racing: Flat Out (CD) JAP Not Working
War Of The Monsters (DVD) USA/PAL Not Working (1 Player Mode Only)
Wheel Of Fortune (DVD) USA Not Working
Wild Arms: Alter Code F (DVD9) JAP Rip To DVD5
World Championship Pool 2004 (DVD) USA Not Working
World Championship Snooker 2004 (DVD) PAL Not Working
World War Zero: Ironstorm (DVD) PAL Not Working
WWE Smackdown: Shut Your Mouth (DVD) USA/PAL Not Working
XIII (DVD) USA/PAL Enable Mode 3
Xenosaga Episode 1: Der Wille zur Macht (DVD9) ALL Rip To DVD5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
Bor_de_Wollef schreef op 28 augustus 2004 @ 12:29:

[...]
Klein detail: Als een game niet in deze lijst voorkomt dan betekent dat 99 van de 100 keer de game perfect werkt zonder speciale opties te hoeven gebruiken.

Edit: en dan nog haal ik wat fouten uit de lijst. Want de EU FFX-2 draait zonder aanpassingen zonder problemen via de HD Loader terwijl ik deze lijst staat dat je mode 3 moet aanzetten.

[ Voor 30% gewijzigd door Creepy op 28-08-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Heeft er niet iemand een kleine tutorial mbt het ftp-en naar de PS2 en welke software je er voor nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
Bor_de_Wollef schreef op 28 augustus 2004 @ 12:29:

[...]
Of kijk gewoon hier: http://homepage.ntlworld....oader%20Compatibility.htm

ook wat prettiger voor het oog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he jongens dat hdloader werk niet als ik de disk voor hdloader er in stop komt er te staan plaats een ps2 of ps disk er in ik snap er echt helemaal niks van kan iemand me hier mee helpen of mij toeveogen op msn en daar uit leggen mh_waterpolo@hotmail.cm en miss ff goed helpen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Als je het hebt gekocht kun je toch gewoon de manual lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 28 augustus 2004 @ 18:03:
Als je het hebt gekocht kun je toch gewoon de manual lezen?
neej ik akn niks lezen we hebben hdloader gedownload en in ps2 gedaan en geeft die aan dat er geen cd in zit maar moet je hdloader op cd of dvd branden

ik heb hier niet echt veel verstand van maar eumh..... is er 1 post ofzo waar het goed staat uitgelegt hoe je alles moet doen want de site van hdloader is ofline :(
of iemand wil me er mee helpen en add me ff op msn ???

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Sorry maar ik ga je echt niet helpen met illegaal gedownloade software. Je kunt het ook gewoon kopen vind ik. Links zijn er hier al vaak genoeg voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
Bor_de_Wollef schreef op 28 augustus 2004 @ 13:48:
Heeft er niet iemand een kleine tutorial mbt het ftp-en naar de PS2 en welke software je er voor nodig hebt?
In feite heb je maar 2 programma's nodig. Maar het hangt er maar net vanaf wat je persoonlijke voorkeur is. Of je draait het programma vanaf CD of je zet het op je memory card.

Het belangrijkste is execftp, het programma dat je draait vanaf je ps2.
Execftp kan je hier downloaden http://www.ps2ownz.com/fo...ent.php?attachmentid=2838

Als je het vanaf een cd wil laden moet je ff een image maken met deze bestanden erin. Gebruik hiervoor CDgenps2. FF bakken, in je ps2 doen en als het goed is start het programma vanzelf op. Let er wel op dat je mbv CONFIG.DAT de ip instellingen van je PS2 kan veranderen. Dus verander deze naar eigen voorkeur voordat je de cd gaat branden.
Als het programma goed opstart hoef je alleen maar vanaf je pc een willekeurig FTP programma te starten (ik gebruik zelf FlashFXP) en verbinding te maken met het ip nummer van je ps2. Als het goed is zie je daarna de folder van je mc en je hd (als je die erin hebt zitten).

Als je het programma vanaf je memory card wilt laden (en als je slim bent doe je dat want dan hoef je nooit meer te kloten met cd's) hoef je alleen maar 2 bestanden te kopieren naar je memory card: execftp.elf en config.dat
Beide bestanden kan je op je memory card zetten door bijvoorbeeld ps2menu te gebruiken. Met ps2menu kan je vervolgens ook het elf bestand draaien en gaat verder alles hetzelfde als met een CD. Je moet echter wel elke keer eerst ps2menu opstarten om execftp te draaien. Dit kan je echter gemakkelijk omzeilen door ps2keylauncher te gebruiken, met dit programma kan je verschillende elf bestanden toewijzen aan knoppen op je gamepad. Je start je ps2 op en krijgt dan meteen een keuze scherm. In mijn situatie start die hdloader altijd op maar als ik op blokje druk gaat die naar execftp, cirkeltje naar ps2menu en verder nog wat andere zooi.

Ik weet niet of jullie wel of niet ervaring hebben met ps2menu of ps2keylauncher maar anders leg ik daar nog wel wat meer over uit, mocht er belangstelling voor zijn.

Maar goed. Als je liever zelf op zoek gaat dan is alles hierover te vinden op de volgende forums:

http://forums.psxforum.com/index.php
http://www.ps2newz.net/forums/index.php
http://www.ps2ownz.com/forums/forumdisplay.php?f=44

Met een beetje zoekwerk vind je een schat aan informatie. Wel af en toe je oogjes dichtknijpen want er kunnen wat topics zijn die over illegale zaken gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Is er een mirror voor execftp? Voor die link moet je registreren maar registeren is tijdelijk niet meer mogelijk.

Thanks voor de uitgebreide uitleg! De PS2 moet niet in devolution mode voor je .elf bestanden kunt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
Bor_de_Wollef schreef op 28 augustus 2004 @ 19:24:
Is er een mirror voor execftp? Voor die link moet je registreren maar registeren is tijdelijk niet meer mogelijk.

Thanks voor de uitgebreide uitleg! De PS2 moet niet in devolution mode voor je .elf bestanden kunt draaien?
Damn helemaal vergeten dat je je moet registeren. Een mirror weet ik zo gauw niet, ik kan het anders ook naar je emailen.

Devolution mode is helemaal niet nodig, dat kan mijn ps2 niet eens. Maar wat me nu wel ineens te binnen schiet is dat je ps2 omgebouwd moet zijn om de gebrande cd te kunnen laden....

Tenminste, dat denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat zal dan niet zo'n probleem zijn :) Devolution mode is dus niet nodig, mooi zo! Ik ga het morgen eens rustig proberen. Er zijn zo veel leuke programma's beschikbaar. Kun je met Execftp ook gelijk images klaarzetten op de hd voor hdloader?

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.