Het Grote PS2 Topic - Part IV

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.729 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Bor_de_Wollef schreef op 28 augustus 2004 @ 20:06:
Dat zal dan niet zo'n probleem zijn :) Devolution mode is dus niet nodig, mooi zo! Ik ga het morgen eens rustig proberen. Er zijn zo veel leuke programma's beschikbaar. Kun je met Execftp ook gelijk images klaarzetten op de hd voor hdloader?
Dat zou kunnen maar is op dit moment niet interessant vanwege de lage transfersnelheden (liggen rond de 300kb/s geloof ik). Ik gebruik zelf execftp om nieuwe programma's of save games naar mc of hd te kopieren. Dit gaat veel makkelijker dan elke keer cd's branden.

Op dit moment is Winhiip de beste oplossing voor het kopieren van images naar hd. Je moet dan wel je hd ff aansluiten op je pc maar een image van 4,5 gb staat er dan wel binnen 5 min. op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik heb execftp wel gevonden maar deze versie ondersteund geen hdloader partities. De versie van jou wel?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
Bor_de_Wollef schreef op 29 augustus 2004 @ 11:26:
Ik heb execftp wel gevonden maar deze versie ondersteund geen hdloader partities. De versie van jou wel?
Ik weet niet welke versie je gebruikt maar ik heb de laatste versie (0.68). Als ik aanlog zie ik drie folders: hdd, mc, pfs

Ik kan gewoon op hdd klikken en de inhoud zien. Wat je nog kan doen is ps2menu opstarten, die maakt een aparte partitie van zoveel honderd mb waar je allemaal spullen op kan zetten, dit heb ik zelf echter nog niet uitgebreid getest. Je kan iig dan de bestanden die je wil kopieren eerst op mc zetten en dan via ps2menu naar je hd kopieren.

Misschien nog het vermelden waard: er is net een nieuw OS voor de ps2 uitgebracht en ziet er erg gelikt uit. Dit OS integreert ook heel veel functies waardoor je progjes als execftp niet eens meer nodig hebt. Heb nog geen tijd gehad om te testen maar het is hier te downloaden: http://www.ps2world.it/
Je moet je alleen ff registeren.....

Als dit progje goed werkt dan is dit een goede vervanger van ps2menu

EDIT: ben begonnen met testen van ps2os. Je moet ps2link vanaf je ps2 runnen en daarna run je start.bat van ps2os vanaf je pc. Als het goed is start ps2os dan vanzelf op.

[ Voor 8% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 29-08-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Wat een hoop onzin van die lijst zeg. Heleboel spellen werken gewoon wel.
Megaman Antholy werkt zonder switches, en Street Fighter III 3rd strike ook gewoon.
Hoe kan die gast nou weten of san andreas werkt, spel is nieteens uit!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Dj_Neo_Ziggy schreef op 29 augustus 2004 @ 13:12:
Wat een hoop onzin van die lijst zeg. Heleboel spellen werken gewoon wel.
Megaman Antholy werkt zonder switches, en Street Fighter III 3rd strike ook gewoon.
Hoe kan die gast nou weten of san andreas werkt, spel is nieteens uit!
Maar 't is wel bevestigd dat San Andreas op een dual layer DVD zal staan, en die werken bij voorbaat niet met HDLoader. Dus dat kan al met grote zekerheid vastgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nadeel van die lijstjes is dat die veelal gebaseerd zijn gebrekkige informatie en bronnen (rips, modchip, PS2 versie, releasenummer, land etc) terwijl originele full DVD's het wel gewoon doen op een ongemodde PS2 (ik kan ook zo 10 spellen bedenken die in lijsten staan als niet functionerend terwijl ze hier perfect draaien).
Maar 't is wel bevestigd dat San Andreas op een dual layer DVD zal staan, en die werken bij voorbaat niet met HDLoader. Dus dat kan al met grote zekerheid vastgesteld worden.
Behalve misschien als die gestript wordt naar single layer grootte ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ah, ik heb een goede versie execftp gevonden. Ik ben er nog niet uit hoe ik een iso naar de PS2 kan sturen. Ik zie wel de 3 folders hdd, mc, pfs (wat is pfs). Op HDD zie ik een aantal bestanden waaronder PP.HDL.SSX3 (die game staat op de hd) van 524.288 bytes en nog een andere game die er op staat, zelfde filesize.

Als ik een file van de PS2 naar de PC probeer te downloaden krijg ik vervolgens "file not found - 500" Help!

[ Voor 66% gewijzigd door Bor op 29-08-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
Bor_de_Wollef schreef op 29 augustus 2004 @ 13:23:
Ah, ik heb een goede versie execftp gevonden. Ik ben er nog niet uit hoe ik een iso naar de PS2 kan sturen. Ik zie wel de 3 folders hdd, mc, pfs (wat is pfs). Op HDD zie ik een aantal bestanden waaronder PP.HDL.SSX3 (die game staat op de hd) van 524.288 bytes en nog een andere game die er op staat, zelfde filesize.

Als ik een file van de PS2 naar de PC probeer te downloaden krijg ik vervolgens "file not found - 500" Help!
Hmmm een iso sturen naar je hd moet volgens mij met een progje dat faplink heet, echter zeker weten doe ik het niet. Ik gebruik execftp zelf meer voor mijn memory card.

Wat wil je trwns van je ps2 hd naar je pc kopieren? Ik weet niet zeker of dit uberhaupt wel kan want een ps2 hd is heel anders geformateerd als een hd in je pc. Maar goed, probeer anders ps2os, ik heb er net een beetje mee lopen klooien en het werkt ontzettend goed. Ziet er ook super strak uit (helemaal als je het vergelijkt met ps2menu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik dacht handig een backup te maken van al mijn savegames voordat ik met de memory card ga klooien. Ik kan alleen de files niet lezen op de een of andere manier. Net alsof execftp receive only is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
Bor_de_Wollef schreef op 29 augustus 2004 @ 15:18:
Ik dacht handig een backup te maken van al mijn savegames voordat ik met de memory card ga klooien. Ik kan alleen de files niet lezen op de een of andere manier. Net alsof execftp receive only is.
save games kopieren van en naar je mc moet geen probleem zijn met execftp. Ik heb het net nog ff getest en het werkt hier zonder problemen.

Welk ftp programma gebruik je op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3/4 of breedbeeld, maakt het veel uit voor PS2 games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _E-RaZoR_
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sinds zaterdag ook een PS2, kreeg ik zomaar even bij nieuw mobiel abonnement inclusief 2 controllers en een memcard. Nu wil ik natuurlijk direct online en een HD aansluiten aan die netwerkadapter. Echter heb ik gezien dat er twee soorten adapters zijn. Een aantal posts terug werd er gerept over adapters van rond de 25 en adapters van rond de 35 euro. Ik heb er eens een stapel webshops tegenaan gegooid en het viel me op dat de adapters van rond de 25 euro maar 1 aansluiting hebben, en de duurdere versies 2 aansluitingen hebben. Er zit dan een extra dail-up poortje op. Gamen over dial-up anyone ? :X 8)7

Laat eens weten welke je hebt en trek op mijn aanraden al helemaal je mond open als je weet wat verder de verschillen tussen deze twee adapters zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
tja, die ene heeft een 56k modem erin, lekker nuttig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik vroeg me af wat ik nu het beste kan aanschaffen om ISO's vanaf mijn PC te draaien. Ik heb net een PS2 gekocht, met LAN adapter. Ik heb het hele topic gelezen, maar zie steeds dingen die of niet meer te koop zijn, of een aantal dingen niet kunnen. Ook zijn er een aantal verschillende loaders: waar en welke is nog te koop?

Ik ga overigens gewoon PAL ISO's draaien, niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:04

SkyStreaker

Move on up!

unfor schreef op 30 augustus 2004 @ 21:54:
Voor mensen die _geen_ kabel hebben wellicht? of geen xDSL kunnen krijgen? ;)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
tranztaz schreef op 31 augustus 2004 @ 21:06:
[...]

Voor mensen die _geen_ kabel hebben wellicht? of geen xDSL kunnen krijgen? ;)
bestaan die mensen nog? ;) maarre volgens mij zijn er amper games die ondersteuning bieden voor het modem gedeelte. LAN poort wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laten ze adsl 2 maar introduceren dan kun je gamen met 5 ping :*) (als de hoster dat ook heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op 30 augustus 2004 @ 21:54:
- Gebruiken als voice modem icm je Socom Headset
- Inbellen met je modem en de LAN aansluiting als router gebruiken
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wie doet er eigenlijk nog steeds allemaal mee met de beta test? Ik heb de laatst 4 dvd's niet eens meer in de PS2 gestopt. Ik vind het online gebeuren tot nu toe echt een grote tegenvaller eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Poll: Ps2 Online - Succes of flop?
Absoluut een topper!
Flop flop flop!
Neutraal - geen top, geen flop
Geen mening / geen online ervaring
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=17288&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Ik ben het wel eens dat het online gebeuren op de PS2 een stuk beter had gekund. Op zich is 't wel goed geregeld allemaal, maar d'r zijn eigenlijk nauwelijks online titels die me echt kunnen interesseren. Ik heb m'n PS2 sowieso meer voor single player games. Alleen Burnout 3 die binnenkort uitkomt lijkt me erg stoer online, dus wellicht dat ik er dan anders over ga denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Is central station bij jullie trouwens ook zo traag? Ik moet elke keer denken aan "dikke stront en vergiet"

• Devil N
Bor_de_Wollef schreef op 01 september 2004 @ 21:55:
Is central station bij jullie trouwens ook zo traag? Ik moet elke keer denken aan "dikke stront en vergiet"
Om nog maar niet te spreken over de stabiliteit... Neh, ik gebruik dat Central Station nooit, d'r staat toch niks interessants op, dus waarom zou ik?

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb central station echt al maanden niet meer gebruikt. Ik wil best af en toe even kijken maar het is zooooo traag dat ik in slaap ben gevallen voordat het echt is opgestart.

Verwijderd

vraagje bor de wolf jij zei tegen mij dat ik je neit mee aan helpt dat ik iligaal download maar eumh.... ik heb nooit hdloader in de winkel zien leggen maar nu dat e het zegt waar kan het kopen gewoon bij dixons of bij enz

of mmoet je hdloader bestellen via een site so jah kan je me de link plz geven

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 15:09:
vraagje bor de wolf jij zei tegen mij dat ik je neit mee aan helpt dat ik iligaal download maar eumh.... ik heb nooit hdloader in de winkel zien leggen maar nu dat e het zegt waar kan het kopen gewoon bij dixons of bij enz

of mmoet je hdloader bestellen via een site so jah kan je me de link plz geven
Jemig? Wat voor een koeterwaals is dit??? |:(

Evengoed, Dixons of elke andere bekende winkel zal geen HDloader meer verkopen omdat Sony heeft besloten de desbetreffende software illegaal te vinden. Dubieuze winkeltjes die bijv. modchips verkopen zullen het vast nog
wel hebben liggen. Voor de rest kan ik en mag ik ook absoluut niet vertellen waar
je die shit anders vandaan kan halen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• bAdmuTs
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Wat is dit voor een bullshit :(, kom er net achter dat burnout 3 pas 23 sept op de PS2 uitkomt terwijl die voor de xbox 9 sept al in de winkels ligt |:(. Dan koop ik dus mooi wel de xbox versie, zit verdomme al lang genoeg op dit spel te wachten :X

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Och Badmuts, als je een beetje goed bevriend bent met een winkelmanager dan kan je hem wel vaak wat onofficieel 'eerder' krijgen hoor. :)

Had ik vaak met mijn lievv ps1-tje :D, moge hij rusten in vrede :'(

[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 03-09-2004 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Alleen Burnout 3 die binnenkort uitkomt lijkt me erg stoer online, dus wellicht dat ik er dan anders over ga denken.
EA games denkt er aan om het spel ff met 2 weken te verzetten. Hij zou eigenlijk de 10e moeten uitkomen. Maar Dimension Plus en FRS hebben hem al gezet op 29e september :(

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow ik moet dit even kwijt:

Van de week een PS2 Silver Satin gehaald met spel Jak & Daxter 2: Renegade.

Ik moet zeggen, valt me niets tegen. Heb bij de PS2 geen memcard bijgekregen, maar ik vind dat het juist een uitdaging is om de game in 1 ruk uit te spelen. Heb eventjes een half uurtje aan gezeten en zat meteen bij een missie dat ik een soort van speederbike moest afleveren bij een cafe ofzo en ik met iemand moest praten en info van hem moest krijgen. Enfin, had er genoeg van .. en ging ff naar een ander geel stipje die blinkte op mn map. Blijkt het een soort van hut te zijn in de slumbs. Daarbinnen aangekomen spreekt er een of andere Beeld/God whatever tegen me dat ik die Metal Heads moet afmaken en 25 gele dingen van ze moet pakken en terugbrengen bij die Beeld/God. Dan zou ie me iets leren. Maar nu komt het .. tromgeroffel ..

DIE GAST HEEFT DEZELFDE STEM ALS DIE EVIL GAST DIE ALTIJD OP EEN T-REX REED IN DINORIDERS!!

De al wat oudere gamers moet die tekenfilm serie nog wel kennen

Die stem is zo ownage he _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 00:20:
Zow ik moet dit even kwijt:

Van de week een PS2 Silver Satin gehaald met spel Jak & Daxter 2: Renegade.

Ik moet zeggen, valt me niets tegen. Heb bij de PS2 geen memcard bijgekregen, maar ik vind dat het juist een uitdaging is om de game in 1 ruk uit te spelen. Heb eventjes een half uurtje aan gezeten en zat meteen bij een missie dat ik een soort van speederbike moest afleveren bij een cafe ofzo en ik met iemand moest praten en info van hem moest krijgen. Enfin, had er genoeg van .. en ging ff naar een ander geel stipje die blinkte op mn map. Blijkt het een soort van hut te zijn in de slumbs. Daarbinnen aangekomen spreekt er een of andere Beeld/God whatever tegen me dat ik die Metal Heads moet afmaken en 25 gele dingen van ze moet pakken en terugbrengen bij die Beeld/God. Dan zou ie me iets leren. Maar nu komt het .. tromgeroffel ..

DIE GAST HEEFT DEZELFDE STEM ALS DIE EVIL GAST DIE ALTIJD OP EEN T-REX REED IN DINORIDERS!!

De al wat oudere gamers moet die tekenfilm serie nog wel kennen

Die stem is zo ownage he _/-\o_ _/-\o_
uuhh,...ok :P

Ja, ik ken dinoriders nog wel :D (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 15:04
Tuurlijk kennen we die stem nog wel. :)

Trouwens succes met Jak 2 in een ruk uit te spelen. Daar ben je wel ff 40 uur mee zoet denk ik zo.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet in een weekendje wel lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd met een oude PSX RGB kabel gewerkt, maar bij DVD's had ik altijd groen beeld tenzij ik de PS2 in composiet modus zette of een RegionX gebruikte. Nu de kabel maar eens voorzien van schakelaar, dat spaart mij weer een extra kabel kopen. Bij een standaard PSX/PS2 RGB kabel is het kwestie van de paarse draad die op de weerstand zit onderbreken en een schakelaar ertussen zetten.

Voor iedereen zijn gemak ook maar gelijk de volledige pinout van de PSX/PS2 uitgetekend (kleurcode is die van de PSX kabel, Svideo is optioneel):

Playstation PSX/PSone/PS2 AV connector
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40679/full.gif
FunctieScart
RGB
Scart
Svideo
Scart
Comp.
PSX/PS2
Audio ground4441
Audio Rechts2222
Comp.Sync/Svideo ground17,1817173
Audio Links6664
S-video Y (helderheid)-20-5
Composiet Sync20-206
S-video C (kleur)-15-7
RGB ground5,9,13--8
Blauw7--9
Audio/RGB switch / 16:98--10
Rood15--11
Groen11--12
Ground/shielding212121shield
Naslag:
http://www.hardwarebook.net/connector/av/svideo.html
http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html
http://www.hardwarebook.net/connector/av/playstationav.html
http://www.gamesx.com/avpinouts/psxav.htm
http://pinouts.ru/data/pin_PlayStationAV.shtml
http://doejo.emuhelp.com/PPP.html
http://www.dataplus.se/hwb/co_PlayStationAV.html

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,ik heb de cd versie van hd loader en wilde een backup maken,kan iemand mij vertellen met welk software enkan ik deze dan ook afspelen in de ps2 niet omgebouwd

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

als je hdloader officieel hebt hoef je alleen maar een hd in je ps2 te proppen (natuurlijk eerst een netwerk adapter aanschaffen als je die nog niet hebt) en de rest wijst voor zich. Je kunt geen imports/backups spelen tenzij je de images op je hd zet vanaf je pc. Als je precies wilt weten hoe dat werkt raad ik je toch aan om dit topic nog eens goed door te nemen, er is hier erg veel nuttige info te vinden over welke proggies je het beste kan gebruiken etc

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Van onze "fok!" vrienden:
Square Enix heeft via een speelbare versie van Kingdom Hearts 2 laten zien dat ze naar de fans luisteren. Daar waar Kingdom Hearts soms faalde is in Kingdom Hearts 2 aangepast.

Zo hebben ze een compleet nieuw camera systeem ontwikkeld en zijn er diverse aanpassingen in de menustructuur verwerkt. Door het laatste heb je nu een snellere en betere toegang tot eventuele 'items' tijdens gevechten. Voor de volledigheid vind je hieronder een overzicht van de tot nu toe nieuwe features.

Nieuw camera systeem (bestuurbaar met de rechter analoge control stick)

Transformation drive (fuseer jezelf met een andere character)

Nieuw combo systeem

Nieuw duister verhaal, oude bekenden en nieuwe NPC's*

Verbeterde graphics en nieuwe kostuums

Voor de fans van het spel is dit dus goed nieuws maar ook voor de gamers onder ons die in de eerste instantie problemen hadden met de bugs die deel één had. Kingdom Hearts 2 is nog in ontwikkeling en zal onze huiskamers hopelijk ergens in 2005 vinden. Meer informatie over KH2 en andere Square Enix games aan het einde van deze maand op de Tokyo Game Show.
En over blu-ray (ps3):
Volgens een woordvoerder van Sony is er een techniek ontwikkeld waardoor Sony de Blu-Ray discs goedkoper kan ontwikkelen. De kosten zijn ongeveer gehalveerd in vergelijking met de productiekosten van een DVD.
Het verschil zit hem in het materiaal dat gebruikt kan worden (siliconenplaten ipv glas) en de benodigde werkoppervlakte (1/5 van de werkoppervlakte voor DVD's).

De Blu-Ray disc gaat gebruikt worden in de Playstation 3 en bevat ongeveer 5 keer zoveel data als een DVD (25 GB).

[ Voor 111% gewijzigd door Bor op 05-09-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

ALs iemand shellshock of conflict vietnam heeft zou die dan hiero een review voor me kunenn zetten.

ben nieuwsgierig wat jullie ervan vinden. :P

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ik heb shellshock, maar nog niet aan tijd gehad om heel veel te spelen.. tot nu toe wel aardig :) maar daar heb je niets aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
AzN_cRzY schreef op 06 september 2004 @ 21:52:
ALs iemand shellshock of conflict vietnam heeft zou die dan hiero een review voor me kunenn zetten.

ben nieuwsgierig wat jullie ervan vinden. :P
Ik heb alleen het eerste level van Shellshock gespeeld dus daarom doe ik misschien de rest van deze game geen recht aan.

Dat gezegd hebbende was mijn eerste indruk zeer negatief. De level design en graphics vielen me tegen en ook de vijandelijke AI zorgde niet voor spannende gun battles. De reviews die ik tot zover hebben gelezen scoren deze game ook niet bepaald hoog. Helaas, ik wacht liever op Killzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:31

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb de beta test van Killzone, gespeeld, de multiplayer is het, het is zeer vreed.

Alleen langzaam vergeleken met andere shooters + hij was beta test versie 5 en ze zaten al op 10.

De wapens zijn zoo fucking cool :D
Shotgun ownage :D
Multiplayer is zeer geslaagd voor een single player game :D
Paar modes die ik kon spelen:
Domination, Team Deathmatch, Deathmatch, Package, Defend And Destroy.

De levels zien er ook zeer mooi uit, voor een ps 2 echt toppie.

Dit spel is beter dan Shellshock, ook van dezelfde makers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28

Polycom

Poes van goud

ja dat lijkt me logisch aan killzone is ook veel langer gewerkt + sony kijkt stiekem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik zit met smart hierop te wachten: (de PC versie: 2005, Q1 - PS2/XBX n.n.b.) http://www.crashday-game.de/pages_e/screenshots.htm

Het is precies Stunts (DOS) van vroeger. JE bouwt je eigen racetrack met allerlei dingens zoals LOOPINGS en BRUGGEN en weet ik veel wat allemaal meer en dan vervolgens op je eigen bouwsel racen als een hondsdolle dorpsgek! -=kwijl kwijl=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Ik denk dat het online gamen met GT4 straks wel een boost zal gaan krijgen, zo'n spel is er ideaal voor namelijk :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Ik heb sinds gister eindelijk een PS2. Alleen nu valt mij op dat bij veel race games de besturing net andersom is als ik graag wil. Dus de rechter analoog controller voor gas/rem en de linker voor sturen. Ik heb het bij GT3 net andersom omdat ik dat fijner vind.
Het is alleen niet mogelijk om dat bij bv. Richard Burns rally en andere games om te draaien.
Is daar misschien een ander trucje voor dat iemand kent? Misschien een speciale controller ofzo waar ze andersom zitten?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rusty: Er zijn ook linkshandige controllers ;)

http://www.psxshop.nl/pro...ath/21_40/products_id/715

Weet iemand de pinout van de PS2 Linux VGA kabel ?
(ik denk dat het gewoon RGB+CS en 2 losse tulpjes zijn, maar soms wordt er nog wel eens wat specifieks gedaan bij consoles om te zorgen dat je originele kabels neemt...)

Ander simpel vraagje: de Action Replay Max Evo wordt verkocht met 16, 32 en 64MB USB stick. Kun je op de PS2 elke USB stick gebruiken, of zit daar ook een maximum aantal MB's aan zoals ook bij de harddisk van HDloader?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
FastBunny schreef op 07 september 2004 @ 11:13:
Ik denk dat het online gamen met GT4 straks wel een boost zal gaan krijgen, zo'n spel is er ideaal voor namelijk :)
Dat vraag ik mij af. Racegames scoren online nooit zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 14:19:
Rusty: Er zijn ook linkshandige controllers ;)

http://www.psxshop.nl/pro...ath/21_40/products_id/715

Weet iemand de pinout van de PS2 Linux VGA kabel ?
(ik denk dat het gewoon RGB+CS en 2 losse tulpjes zijn, maar soms wordt er nog wel eens wat specifieks gedaan bij consoles om te zorgen dat je originele kabels neemt...)

Ander simpel vraagje: de Action Replay Max Evo wordt verkocht met 16, 32 en 64MB USB stick. Kun je op de PS2 elke USB stick gebruiken, of zit daar ook een maximum aantal MB's aan zoals ook bij de harddisk van HDloader?
Je zou eens een kijkje kunnen nemen in de nieuwsgroepen. Want als je dus een USB-stick kan gaan gebruiken, heb er een van 128MB, dan zoek ik ARME ook op in de winkel he? :) Zelfs 8MB is snel vol.

Er zijn aanwijzingen dat bep. merken het moeten doen. Maar ja, USB-sticks - dat is een begrip in kloonland...

[ Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 07-09-2004 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ik kijk wel ff of ie m'n mp3 speler herkent, ik neem aan van wel, al die flash dingen die in windows zonder drivers geinstalleerd kunnen worden zullen het wel doen.

edit: helaas, werkte niet.

[ Voor 11% gewijzigd door unfor op 07-09-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een compatibilitylijstje gevonden van een ander product wat ook met USB devices werkt op de PS2, maar de grootste stick daarvan is 256MB en ook dat is snel vol ;(
Code Breaker PS2 USB Flash Device Compatibility List

Dane-Elec Pendrive (XPE128DAZMP20128) (xpe128 da-zmp2-0128) (128 MB)
FM USB FlashDrive (16 MB)
FUJIFILM (25910364) (64 MB)
IOPlus PocketDisk USB Pen (PD16MB) (16 MB)
Kanguru Solutions 64MB (128MB compressed) USB 2.0 KanguruMicro Drive 2.0
K-Byte 128MB USB 1.1 Portable Thumb Drive
Kingston Datatraveler (kusbdti/128) (128 MB)
Kingston Datatraveler (kusbdti/64) (64 MB)
Lexar Jump Drive (jde256-231) (256 MB)
Lexar Jumpdrive Special Edition Red (PD032-132) (32 MB)
Linksys Instant USB Disk (USBM32M) (32 MB)
Memorex Thumb Drive (32507712) (128 MB)
Peripheral Enhancements DiskGO! (PE191542) (128 MB)
SanDisk Cruzer Micro (sdcz4128a10) (128 MB)
Simple Tech USB 2.0 Flash Drive (STI-USB2FD/128) (128 MB)
SimpleTech Bonzai USB 2.0 Flash Drive (32 MB)
Sony Micro Vault USB Storage Media (USM-128B) (128 MB)
Sony Micro Vault USB Storage Media (usm-256u2//m) (256 MB)
Soyo Cigar Pro 64MB Portable Flash Memory Drive Retail (cgsc64ma) (64 MB)
US Modular 128MB USB 2.0 Quik Drive
Verbatim Store 'n' Go (47122) (128 MB)
Viking Components (U128062204) (128 MB)
ik kijk wel ff of ie m'n mp3 speler herkent, ik neem aan van wel, al die flash dingen die in windows zonder drivers geinstalleerd kunnen worden zullen het wel doen.

edit: helaas, werkte niet.
Inderdaad, dat was ook mijn logica, maar ondanks dat herkende hij mijn 2 USB camera's niet die ook zonder zichtbare driver-installatie onder Windows XP werken als verwisselbare schijf.

edit2: Ik heb een MP3 speler getest, en daar werkte het wel mee:
- Marquant NMP3-11 (Bart Smit € 25,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43257/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

iemand hier burnout 3 (import) al geprobeerd met hdloader? Ik krijg em niet aan de praat, heb nu enkele modes geprobeerd maar hij laadt ontieglijk traag of helemaal niet. Ligt dit aan de modes of is m'n hd gewoon verrot?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
amahusu schreef op 07 september 2004 @ 16:25:
iemand hier burnout 3 (import) al geprobeerd met hdloader? Ik krijg em niet aan de praat, heb nu enkele modes geprobeerd maar hij laadt ontieglijk traag of helemaal niet. Ligt dit aan de modes of is m'n hd gewoon verrot?
Ik draai hem hier prima onder mode 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

alleen mode 3 dus enabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 11:00
Heb een probleem
Ik heb vorige maand mijn ps2 omgeruild voor een nieuwe.
En heb gister een demo disc zitten spelen en mijn ps2 aan laten staan. Na het eten wilde ik weer spelen maar was ie vastgelopen en kon hem niet meer resetten.
Nu wilde ik vanochtend weer spelen, blijkt dat #%$%&^ ding geen cd of dvd meer te pakken.

Iemand een idee wat het kan zijn behalve dat de lens weer kaduuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

TAG_ScorpioN schreef op 07 september 2004 @ 16:41:
[...]

Ik draai hem hier prima onder mode 3
YES, Thanx. Hij werkt hier nu ook. Super spel, alleen veel laadtijd. En dat is nu ook over.....!

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

ViNcE schreef op 08 september 2004 @ 14:53:
[...]

YES, Thanx. Hij werkt hier nu ook. Super spel, alleen veel laadtijd. En dat is nu ook over.....!
woei, werkt hier nu ook prima :D

echt een cool spel, lekker raggen met die bakken en die replays zien er ook zwaar vet uit. Alleen ik snap dat hele gedoe niet met je auto "sturen" tijdens een crash :?

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

amahusu schreef op 08 september 2004 @ 18:39:
[...]

woei, werkt hier nu ook prima :D

echt een cool spel, lekker raggen met die bakken en die replays zien er ook zwaar vet uit. Alleen ik snap dat hele gedoe niet met je auto "sturen" tijdens een crash :?
Dit kan je vooral goed zien in de crash games. Als je ergens op knalt dan schiet je de lucht in. Als je dan R1 in drukt dan vertraagt de tijd en kan je nog een beetje sturen in de richting van iets anders. Zeer belangrijk als je voor die ene verdubbelaar gaat :)
Mijn favoriet is denk ik roadrage (zo heet dat toch), dat je zoveel mogelijk takedowns moet halen. Echt heftig.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Spel kwam toch pas 23 september uit of zo, hebben jullie de import versie?

• TAG_ScorpioN
Ik zit nu op ongeveer 25% van de game. Op een gegeven moment mag je met een F1 wagen gaan rijden in Europa. Dat ding gaat haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaard! })

En hij klinkt ook :9

[ Voor 11% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 09-09-2004 08:23 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:18

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
X-t-r-e-m-e schreef op 09 september 2004 @ 07:24:
Spel kwam toch pas 23 september uit of zo, hebben jullie de import versie?
Ze spelen hem met de HDLoader, dus wat denk je zelf ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat wil toch niets zeggen? Ik heb al mijn gekochte games op hd gehad.

• Creepy

Creepy

(jarig!)
Bor_de_Wollef schreef op 09 september 2004 @ 08:42:
Dat wil toch niets zeggen? Ik heb al mijn gekochte games op hd gehad.
Ik wil er alleen mee zeggen dat ze in elk geval NIET de PAL versie spelen, want hier is Burnout nog niet uit.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Walkman
  • Niet online
Heb het spel gisteren ook gespeeld en hij is wel leuk....op het moment vind ik deeltje 2 toch leuker (meer gevoel van versnelling als je de turbo's aandoet)....maar het is nog even wennen.....overal is dit spel natuurlijk een heel stuk sneller en het ziet er wel verschrikkelijk mooi uit......

• Phince
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-07 23:31
Vraagje over hdloader met import games.

Ik heb HDloader en ik heb HD in de PS2. mijn eigen games heb ik allemaal via HD loader op de HD gezet.
Ik heb ook geprobeerd om een ISO te trekken van een DVD op mijn pc en die over te zetten naar de HD via Winhiip dit werkte ook top.

Nu is mijn vraag als ik nu een Import game koop( NTSC versie ).
Kan ik die gewoon via de rip methode en winhiip spelen met HDloader ?

Lijkt mij dus ideaal om NTSC games op een Non modded PS2 te kunnen gaan spelen :)

p.s. het gaat hier dus om gekochte imports te spelen met HDLoader zonder modchip!!!

Na nog wat meer lees werk in andere toppics en hier. kan ik de conclusie trekken dat het enige wat dit in de weg zou kunnen staan is mijn tv ik weet niet of deze NTSC aan kan.

Kan iemand mijn bevindingen bevestigen?

[ Voor 29% gewijzigd door Phince op 09-09-2004 12:46 . Reden: foutje verwijderd en P.s. toegevoegd./ aanvulling ]

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Phince schreef op 09 september 2004 @ 12:19:
Vraagje over hdloader met import games.

Ik heb HDloader en ik heb HD in de PS2. mijn eigen games heb ik allemaal via HD loader op de HD gezet.
Ik heb ook geprobeerd om een ISO te trekken van een DVD op mijn pc en die over te zetten naar de HD via Winhiip dit werkte ook top.

Lijkt mij dus ideaal om NTSC games op een Non modded PS2 te kunnen gaan spelen :)

p.s. het gaat hier dus om gekochte imports te spelen met HDLoader zonder modchip!!!

Na nog wat meer lees werk in andere toppics en hier. kan ik de conclusie trekken dat het enige wat dit in de weg zou kunnen staan is mijn tv ik weet niet of deze NTSC aan kan.

volgens mij kan dit alleen als je ps2 zonder chip ook ntsc games leest, anders moet het toch via de hd of met een omgebouwde ps2

• Creepy

Creepy

(jarig!)
Phince schreef op 09 september 2004 @ 12:19:
Jep, dat kan. Je kan dacht ik zelfs de DVD in je PC doen en WinHIIP rechtstreeks de DVD op HD laten zetten..
Als je geen stokoude TV hebt dan kan je tv zeer waarschijnlijk NTSC wel aan. Misschien krijg je een zwart/wit beeld, maar dat kan je weer oplossen door een Scart RGB kabel te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 09-09-2004 12:49 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Zeg luitjes, ik heb nu een 100hz breedbeeld van Daewoo en ik vroeg mij af of de PS2 (via Scartkabel met RGB-fix switch) ook 100Hz uitzendt. En wat is de beste instelling? In de PS2 optiemenu, RGB of die andere?

• Phince
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-07 23:31
Ok mijn tv is een 3 jaar oud moet haast wel lukken dus.
Eens ff kijken welke game ik ga bestellen om dit te proberen.

Thanx for the info.

Verwijderd

tranztaz schreef op 09 september 2004 @ 13:31:
Zeg luitjes, ik heb nu een 100hz breedbeeld van Daewoo en ik vroeg mij af of de PS2 (via Scartkabel met RGB-fix switch) ook 100Hz uitzendt. En wat is de beste instelling? In de PS2 optiemenu, RGB of die andere?
Een 100Hz TV werkt alleen INTERN op 100Hz. Extern werkt het als ieder andere TV ;)

RGB geeft het beste beeld (alle kleurkanalen gescheiden), daarna Svideo, daarna Composiet en als slechtste beeld als TVkanaal middels een modulator.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 13:38 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wat is het nut van een 100Hz TV dan? Ik dacht dat dat dan rustiger keek... :?

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
2x zoveel scanlines dus oogt het rustiger.

• Bor

Bor

Topicstarter
Een 100Hz TV werkt alleen INTERN op 100Hz. Extern werkt het als ieder andere TV
Hoe bedoel je dit? Een 100 Hz tv laat toch elke 50 Hz beelde 2 x zien zodat je 100 Hz krijgt en hierdoor een rustiger beeld? Of heb ik het nu mis? 100 Hz vind ik trouwens voor games niet altijd even mooi. Veel oudere 100 Hz tv's maken "strepen"

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb dus al gelezen op GoT dat het dus niet "interlaced" is. Zal vandaag of morgen wel weer eens eventjes opzoeken. ;)

Linkje :D

[ Voor 31% gewijzigd door SkyStreaker op 09-09-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ook leuk, spelletje waar ik al heel lang op zit te wachten, Jackie Chan Adventures. 67,99 €. Allemachtig wat een hoge prijs zeg. Dat is gewoon 140 GULDEN voor een spelletje. Belachelijk... Hoe bedoel je piraterij in de hand werken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Helemaal mee eens. Dat soort games laat ik dan ook gewoon liggen. Belachelijke prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
Schweino schreef op 09 september 2004 @ 20:15:
2x zoveel scanlines dus oogt het rustiger.
Het beeld wordt twee keer sneller dan een normale TV ververst, dus het oogt rustiger ;) Een HDTV heeft meer scanlines ;)

Een 100HZ tv slikt gewoon een 50Hz signaal en maakt er zelf 100Hz van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ehm....alle nieuwe PS2 games zijn toch die prijs?
[edit]
Kheb net ff uitgerekend wat de prijs na 15 jaar inflatie zou moeten zijn.
Er van uitgaande dat games 15 jaar geleden 100 gulden zouden kosten. En dat waren ze, want vroegah toen ik games kreeg/kocht kostten ze dat ook.
Dus na 15 jaar inflatie zouden de games 134,59 gulden moeten kosten. Hier is uitgegaan van een hele lage inflatie (2% per jaar)
Een prijs van 140 gulden voor een game zou dus meer dan normaal zijn om te vragen. Tuurlijk is het nog steeds veel geld, maar het kost in principe evenveel als 15 jaar geleden.

[ Voor 85% gewijzigd door Jan_V op 10-09-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
15 jaar geleden betaalde je geen 100 gulden voor een game hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
Bor_de_Wollef schreef op 10 september 2004 @ 12:50:
Ik weet nog goed dat SMB3 149 gulden kostte toen die uitkwam, dus toen werden we ook al genaaid. Nouja, twas wel een vette game natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

En men (de gamesindustrie) vraagt zich af waarom men zoveel doet aan piraterij.

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom je ntsc spellen wel via je je HD kan spelen maar neit nomaal via je ps2?? Zoals die gasten hiero met burnout 3.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Dit bedrag betaalde je zeker wel, heb nog atari 2600 spellen liggen met het stickertje op de doos en die waren ook boven de 100 gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
tranztaz schreef op 10 september 2004 @ 08:03:
Ook leuk, spelletje waar ik al heel lang op zit te wachten, Jackie Chan Adventures. 67,99 €. Allemachtig wat een hoge prijs zeg. Dat is gewoon 140 GULDEN voor een spelletje. Belachelijk... Hoe bedoel je piraterij in de hand werken. :(
Als ik daar de reviews van mag geloven is dat spel het ook niet waard volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
AzN_cRzY schreef op 10 september 2004 @ 13:32:
En men (de gamesindustrie) vraagt zich af waarom men zoveel doet aan piraterij.

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom je ntsc spellen wel via je je HD kan spelen maar neit nomaal via je ps2?? Zoals die gasten hiero met burnout 3.
Omdat de PS2 geen DVD's van andere regio's leest. De HDLoader echter leest alles wat op de HD staat.
Je kan met de HD Loader NIET NTSC games installeren, maar wel spelen. Voor het installeren zijn er tools ala WinHIIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ik wel.
Weet nog goed dat ik toen ook een game van 50 piek heb gekocht, maar dat was zo'n budget game en zoog echt.
Meeste games op de megadrive (sonic en zo) kocht ik toen voor 120 piekjes
PC games waren meestal wel gewoon 100 gulden, maar consoles ietsje duurder

[ Voor 11% gewijzigd door Jan_V op 10-09-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Walkman schreef op 10 september 2004 @ 13:44:
[...]

Als ik daar de reviews van mag geloven is dat spel het ook niet waard volgens mij...
Uhm, ik ben fan van Jackie Chan, maar niet voor die prijs. Misschien wordt ie wel platinum... Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Freezer schreef op 10 september 2004 @ 14:11:
[...]

Ik wel.
Weet nog goed dat ik toen ook een game van 50 piek heb gekocht, maar dat was zo'n budget game en zoog echt.
Meeste games op de megadrive (sonic en zo) kocht ik toen voor 120 piekjes
PC games waren meestal wel gewoon 100 gulden, maar consoles ietsje duurder
De console games waren inderdaad al duur, zeker voor nieuwe consoles maar pc games waren echt geen 100 gulden hoor. Maar goed, we gaan te veel offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

offtopic:
NeoGeo anyone? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Laatst online: 28-08 20:24
Wat ik me afvroeg (en ik quote even van de site:)
Do I need a modified Playstation 2 in order to use HDLoader?

No - HDLoader is provided as a pressed, bootable Playstation 2 disc. No modifications are required.
Idd, hdloader zelf boot zonder mods, maar booten spellen van de hd ook zonder mods ?
Want de game blijft toch hetzelfde, dus lijkt het mij in eerste instantie dat de software in de ps2 toch een dikke no-no geeft bij copies.

Kan iemand dit bevestigen/ontkennen ?

Ik ben van plan een ps2 te kopen, maar volgens mij heeft zoals ik het nu lees hdloader toch wel een dik voordeel tov een mod-chip.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

@ NIBBLE : Je zou problemen kunnen ervaren met Electronic Arts games. Deze hebben een CD-beveiliging. Voor de rest hoort het allemaal wel te werken, compatibilliteitsproblemen achterwege gelaten... Het voordeel is dat je dus je laser niet naar de kloten kan helpen op deze manier. Ik zit zelf ook al na te denken over een dergelijke uitbreiding

Zit trouwens net FFX-2 te spelen. Het is behoorlijk wennen, en het eerste wat mij meteen al vanaf het begin GOED irriteert is de manier van vechten, ik vind het TE chaotisch en je ziet soms de personages tegen elkaar aanrennen en botsen. Wat ik ook wat minder vindt is dus het klassesysteem. Toegegeven, het is uitermate flexibel - maar ik heb liever een rode draad in het ontwikkelen van mijn karakters. Liever FF7, 8 en 9-wijs. En niet dat een dief op een gegeven moment ook een dijk van een zwarte magiër is.

Ik vraag mij dus ook heeeeel sterk af hoe dit zal gaan in FFXII, anders ben ik bang dat ik nog van 1 moet afzien in de toekomst. Ik baal nog steeds dat ik FFXI niet kan spelen...

Jammer vind ik ook dat dat vage anti-aliasing (ofzo?) gedoe nog steeds in de battles aanwezig is. Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik hem te leen heb en niet heb gekocht. Het spel ziet er mooi uit, maar ik vindt het maar zo-zo hoor... Heel jammer...

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 10-09-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Creepy schreef op 10 september 2004 @ 13:45:
[...]

Omdat de PS2 geen DVD's van andere regio's leest. De HDLoader echter leest alles wat op de HD staat.
Je kan met de HD Loader NIET NTSC games installeren, maar wel spelen. Voor het installeren zijn er tools ala WinHIIP.
Dus je wilt me zeggen dat ik met mn pal ps2 en pal hdloader een NTSC kan spelen van de hd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
En niet dat een dief op een gegeven moment ook een dijk van een zwarte magiër is.
Helemaal mee eens tranztaz. Hopelijk is dit geen voorproefje op de volgende FF games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28

Polycom

Poes van goud

final fantasy x-2... mm vandaar gaat het helaas mis..
ik hou gewoon van om de beurt aanvallen.. maar ja de mainstream wil snelle actie ( dus geen turn-based )

zucht.. gelukkig zijn er van finalfantsy 10 delen, dus kan ik nog even vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzN_cRzY schreef op 10 september 2004 @ 17:49:
[...]
Dus je wilt me zeggen dat ik met mn pal ps2 en pal hdloader een NTSC kan spelen van de hd??
Hoe vaak wil je het bevestigd hebben in deze thread: Ja
Zelfs met een Pal PS2, Pal Hdloader, Pal TV kun je met een RGB-AV kabel + door het spel met de PC (bijv. WinHiip) op de HDD te zetten een import game spelen (ongeacht NTSC etc).
Gebruik je geen RGB kabel dan is je NTSC spel zwart/wit, gebruik je geen PC dan zegt HDloader dat het geen geldige spelCD is bij installatie, heb je geen harddisk dan kun je met een swapdisk werken en als je dat allemaal niet hebt zegt je PS2 dat het een ongeldige spelCD is.
En als je dan toch op de harddisk op de PC aansluit kun je net zo goed eerst het spel op de PC zetten - NTSC>Pal patchen zodat je niet eens die RGB kabel nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Nibble schreef op 10 september 2004 @ 15:36:
Wat ik me afvroeg (en ik quote even van de site:)

[...]

Idd, hdloader zelf boot zonder mods, maar booten spellen van de hd ook zonder mods ?
Want de game blijft toch hetzelfde, dus lijkt het mij in eerste instantie dat de software in de ps2 toch een dikke no-no geeft bij copies.

Kan iemand dit bevestigen/ontkennen ?

Ik ben van plan een ps2 te kopen, maar volgens mij heeft zoals ik het nu lees hdloader toch wel een dik voordeel tov een mod-chip.
hmm, antwoord staat al tig keer gegeven in dit topic maja, nog 1x dan...

spellen booten zonder mods van de hdd, maar je kunt dus geen import/backup direct op je hdd (ps2 -> hdd) zetten als ie niet is gechipped. Hoe je dit kunt omzeilen valt echter buiten de policy, maar als je dit topic nou eens _goed_ doorleest vind je het vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bor_de_Wollef schreef op 10 september 2004 @ 17:51:
[...]

Helemaal mee eens tranztaz. Hopelijk is dit geen voorproefje op de volgende FF games.
Pu_Dy schreef op 10 september 2004 @ 17:54:
final fantasy x-2... mm vandaar gaat het helaas mis..
ik hou gewoon van om de beurt aanvallen.. maar ja de mainstream wil snelle actie ( dus geen turn-based )

zucht.. gelukkig zijn er van finalfantsy 10 delen, dus kan ik nog even vooruit :)
Het schijnt zo te zijn, check ook bijv. de gamespot-preview/hands-on verslag, dat FFXII niet zoals FFX(-2) zal zijn. Gewoon weer als vanouds, maar met een heerlijk nieuwtje, real-time battles - geen transities! Eerlijk gezegd ook de perfecte timing, want ik heb wel eens een tijd FFX links laten liggen omdat die transities om de 2 minuten mij een beetje flink begonnen te vervelen.

Ook hun level-up systeem is naar horen zeggen flexibel, maar niet op een dergelijke manier meer als FFX, d'r zijn klachten over geweest zoals die van mij.

(Evengoed, ik ga FFX-2 spelen en FFX met mijn Piggyback en ARM-CD ;))

edit:
@ Pu_Dy, Bor : Was ik even vergeten, Square-Enix (en dan vooral het oude SquareSoft-gedeelte heeft nooit echt helemaal naar de mainstream geluisterd, omdat Final Fantasy een begrip is, in de RPG wereld, net als Doom voor de 1st-person shooters een begrip is. Ik heb mij dan ook laten vertellen dat FFX-2 stijl van vechten een probeerseltje was.

Ik heb mij trouwens een paar daagjes geleden gehoord op DC dat Red XIII terugkomt in FXIII, nou ligt dat er wel een beetje DIK bovenop, maar toch - het zou leuk wezen. Mijn favo's zijn toch wel: Cloud, Red XIII, Tifa, Zell, Vivi & Lulu.

Wat ik trouwens een RETEGOEIE FF-site vind en ook heel erg compleet trouwens is Final Fantasy Guru's

[ Voor 25% gewijzigd door SkyStreaker op 10-09-2004 18:57 ]

• Pittie
  • Laatst online: 14:24
ik wil graag een fight game voor m'n ps2 gaan kopen, maar ik zit te twijfelen tussen Soul Calibur2 en Tekken 4

Welke zouden jullie me aanraden?

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik zou voor Soul Calibur 4 gaan! Die vind ik echt stukken mooier dan Tekken4. Ik heb het idee dat ie ook wat sneller is. Maar goed, dat blijft een persoonlijke voorkeur natuurlijk. Lees eens wat reviews zou ik zeggen! Wat vind je belangrijk in een fighting game?

• Pittie
het belangrijkste vind ik dat het spel goed te spelen is met 2spelers (kan d8 ik bij beiden) en dat het niet snel gaat vervelen ;).

Wat ik ook graag zou zien is dat je door button bashen niet heel ver komt, maar dat je dus egt gerichte combo's moet uitvoeren.

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 11 september 2004 @ 11:29:
Ik zou voor Soul Calibur 4 gaan! Die vind ik echt stukken mooier dan Tekken4. Ik heb het idee dat ie ook wat sneller is. Maar goed, dat blijft een persoonlijke voorkeur natuurlijk. Lees eens wat reviews zou ik zeggen! Wat vind je belangrijk in een fighting game?
Ikzelf zou voor SC 2 gaan, niet 4, dat scheelt weer een tijdmachine kopen :).

Btw, Devil may Cry 3 filmpjes, ziet ernaar uit dat dit weer een topper gaat worden:

http://www.gametrailers.com/gt_vault/t_devilmaycry3_m1.wmv

http://www.gametrailers.com/gt_vault/t_devilmaycry3_m2.wmv

http://media.ps2.ign.com/media/640/640426/vids_1.html

• Pittie
oke dan bestel ik vanmiddag soul caliber2 en grand tourismo 3 :)

bedankt voor jullie advies ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.