Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.489 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Ik denk dat je met de Zalman een hele goede voeding zult hebben.

De Zalman die je noemt is eigenlijk een Fortron Blue Storm 500W (500W is piek), en Fortrons zijn zeer ok. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Iavak op 28-08-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:54
Antec Smartpower 2.0 450 Watt - raad ik sowieso af, met antec zijn laatste tijd veel problemen
Asus A-45GA 450 Watt - onstabiel, zeker voor dat geld, ik dacht iets van €50..
Tagan TG380-U01 380 Watt - niet slecht, maar de TG430-U15 is nog wat beter voor €9 meer
Zalman ZM460B-APS 460 Watt - Uitstekend: superstabiel (fortron based) en fluisterstil

De Zalman kan ik je zo aanraden, de Tagan TG430-U15 ook wel en de Enermax Liberty 400W is ook het overwegen waard.

Edit: Lavak was me voor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
De Seasonic 430W heb je ook voor minder dan 70 euro.
Moeilijke keus, de Zalman 460B-APS of die Seasonic. De laatste is iets stiller, de Zalman iets stabieler (althans volgens verschillende reviews die ik heb ge-googled), en is ook iets krachtiger op de 12v lijn.
Kijk ook eens op silentpcreview.com

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14
Kaap schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:23:
Ik ga binnenkort het volgende aanschaffen:

E6400
2 * 1GB DDR2 PC4200
Asus P5NSLI (Nforce 570)
Asus Geforce 7900GT

Als ik deze nieuwe spullen samen met mijn drives, koelers en andere apparatuur in de calculator invoer, kom ik uit op 285 watt. Voer ik mijn oude systeem in, AMD 64 3000+ Venice, 1GB ram en 6600GT, kom ik uit op 278 watt. Die 7 extra watt moet mijn huidige Zalman ZM400B-APS, 400W, toch ook nog wel trekken?
Even een kickje voor mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Kaap schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:12:
[...]
Even een kickje voor mijn vraag.
Die calculator mag je met een korreltje zout nemen, misschien twee zelfs.

Ik denk: het kán wel, maar het is wel minimum. Je zit veiliger met eentje met hoger Wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ok dat vermoede ik wel. Ik ga het toch doen. Ik heb gewoon nu het geld niet om ook nog een nieuwe voeding te kopen dus die volgt dan later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:57

DropjesLover

Dit dus ->

ik heb trouwens net een review gepost over mijn Antec Neo HE 430. klik

kijk uit voor alles met een Antec Smartpower. de modellen met de dual fan en die temperatuur regelaar hebben vaak een bug er in zitten, waardoor de temperaturen te hoog zijn ingesteld, en dus te warm worden.

bij mij was (volgens mij) een condensator kapot, met als resultaat een hoge piepende toon, ook na het uitzetten van de pc. pas na de knop op de voeding uit gezet te hebben bleef ie stil

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Ik zou zelf sowieso al nooit een Antec nemen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
mn psu is dus eindelijk verzonden, hopelijk morgen bezorgd
en het kon niet sneller want deze oude is niet al te stabiel meer, pc loopt soms vast...

wordt vervolgd...

ps

ik dacht dat antec n a merk was? (heb zelf die seasonic besteld)

[ Voor 18% gewijzigd door silverfaustx op 29-08-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:16:
Hallo iedereen, wou graag even weten of mijn Forton 400 watt voeding nog goed is voor dit systeem:

AMD Athlon64 3800+ S939
Asus A8N-E Motherboard
XFX 7900GT Extreme 256 MB
1.25 GB Geheugen
3 Harde schijven
Plextor DVD ROM 16x Zwart
HP DVD 16x RW LightScribe Zwart

Alvast Bedankt :)
Nou mij fronton 400 watt kan mij XFX 7900GT niet hebben.
Wat is nou een goeie stille voeding (prijs tot de 100 euro) en geschikt voor de toekomst.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 04:47:
[...]

Nou mij fronton 400 watt kan mij XFX 7900GT niet hebben.
Wat is nou een goeie stille voeding (prijs tot de 100 euro) en geschikt voor de toekomst.

Bedankt :)
De Tagan 480's, je hebt modulaire en non-modulaire varianten, tis net waar je voorkeur ligt. Alhoewel ik ook zeer positieve reviews lees over de OCZ voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:42
jeroen84 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:07:Processor: Intel Core 2 E6600
Moederbord: Asus P5W DH Deluxe, 975X
Geheugen: 1GB x2 (2GB) PC6400 DDR2 CL5 Kingston
Harde Schijf: Seagate Barracude 7200.10 320GB
Videokaart: Asus Geforce 7600 GT 256Mb DDR2 (PCI-e, DVI)
Cooling: Actic Cooling Freezer 7 Pro
Case: Antec LifeStyle Sonata II (ATC, 450W, Zwart)
BenX DW1655 16x Dvd writer/Logitech X-230(2.1) speakers/Logitech Quickcam Pro 5000

Is 450Watt genoeg voor dit systeem?

Tweede vraag, stel ik zet er een Raid10 controller in met een totaal van 4 HD's ipv 1, zou ik dan nog steeds genoeg hebben aan deze voeding of een betere nodig hebben?

Verder ben ik verteld dat de nieuwe directX 10 kaarten veel stroom nodig gaan hebben, maar zelf neem ik dit met wat zout aangezien er nog zo weinig over bekent is.. Ik heb gehoord dat Enermax 1 van de beste voeding fabrikanten is?

Bedankt voor het advies :)
/shameless bump O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 06:56:
[...]
De Tagan 480's, je hebt modulaire en non-modulaire varianten, tis net waar je voorkeur ligt. Alhoewel ik ook zeer positieve reviews lees over de OCZ voedingen.
En wat is het verschil tussen modulaire en non-modulaire varianten sorry ben geen computer expert :P

Ik zat tussen de :

Tagan TG580-U22 & OCZ GameXStream 600W maar weet niet welke ik moet nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:24:
[...]

En wat is het verschil tussen modulaire en non-modulaire varianten sorry ben geen computer expert :P

Ik zat tussen de :

Tagan TG580-U22 & OCZ GameXStream 600W maar weet niet welke ik moet nemen :(
Modulair wil zeggen dat je alleen een kale voeding hebt met aansluitingen, en bij geleverde kabels die je inplugt. Voordeel: geen overbodige kabels die je niet gebruikt. Maar ik heb het niet omdat de connectie minder goed is waardoor je minofmeer energie verlies hebt.
Niet-modulair is dus met vastzittende kabels.

Over die twee voedingen: Tagans mogen krachtpatsters zijn, maar ik heb zelf de OCZ 600W, en die levert ook lekker veel: 35A op 12V en bijna geen enkele voeding is stabieler dan een OCZ.
Dus ik raad je de OCZ aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank voor de uitleg blacktarantulaX en qua geluid is de OCZ GameXStream 600W ook goed?

het is zo moeilijk om te kiezen :(

zijn er veel verschillen tussen de 2:

OCZ GameXStream - 600 Watt :

Deze voeding van OCZ is uitermate betrouwbaar en produceert bijzonder weinig geluid. De voeding beschikt over een zeer stille blauw verlichte 120 mm. ventilator, hierdoor behoort de OCZ voeding tot de stilste voedingen.
De voeding is van de volgende aansluitingen voorzien:
* zes 4-pin molex aansluitingen
* zes SATA aansluitingen
* één 20-pin / 24-pin ATX-aansluiting
* één 4-pin / 8-pin P4-aansluiting
* twee PCI-Express VGA-aansluiting met EMI-afscherming
De voeding beschikt over vier onafhankelijk van elkaar functionerende 12 Volt gebieden: dit wil zeggen dat de stroomverzorging van het moederbord en de CPU volledig gescheiden is van de stroomverzorging van de loopwerken.
Specificaties:
* Type: OCZ GameXStream
* Totaal vermogen: 600 Watt
* +3,3V: 36A
* +5V: 30A
* +12V - 1: 18A
* +12V - 2: 18A
* +12V - 3: 18A
* +12V - 4: 18A
* -12V: 0,5A
* +5VSB: 3A

Tagan TG580-U22 - 580 Watt:

Deze voeding van Tagan is uitermate betrouwbaar en produceert bijzonder weinig geluid. De voeding beschikt over twee zeer stille 80 mm. ventilatoren, welke in snelheid geregeld worden aan de hand van de temperatuur. Bij geringe belasting van de voeding zal slechts één ventilator draaien. Pas wanneer de voeding zwaarder wordt belast, zal de tweede ventilator ingeschakeld worden. De Tagan voedingen behoort hiermee tot de stilste voedingen.
De voeding beschikt over Active-PFC, waardoor een hogere efficientie mogelijk is. De fan guards zijn voorzien van een chroomlaag, de voeding zelf is matzwart van kleur. De voeding is van de volgende aansluitingen voorzien:
* acht 4-pin molex aansluitingen
* vier SATA aansluitingen
* twee floppy-aansluitingen
* één 20-pin / 24-pin ATX-aansluiting
* één 4-pin / 8-pin P4-aansluiting
* twee PCI-Express VGA-aansluiting met EMI-afscherming
De voeding beschikt over twee onafhankelijk van elkaar functionerende 12 Volt gebieden : dit wil zeggen dat de stroomverzorging van het moederbord en de CPU volledig gescheiden is van de stroomverzorging van de loopwerken. Het is tevens mogelijk om de 12 Volt lijnen te combineren aan de hand van een schakelaar aan de achterzijde van de voeding.
Specificaties:
* Totaal vermogen: 580 Watt
* +3,3V: 28A
* +5V: 48A
* +12V - 1: 20A
* +12V - 2: 20A
* +12V - combi: 35A
* -5V: 0,8A
* -12V: 1,0A
* +5VSB: 2,5A

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Geluid is iets wat je eigen mening is: ik vind mijn OCZ lekker stil, maar hij is gewoon niet onhoorbaar. Als je dat wil moet je gewoon een passieve of watergekoelde voeding hebben.

Over dat moeilijk kiezen:
Had ik zelf ook, maar je moet gewoon de knoop doorhakken want anders wordt je er gewoon gek van. Want de twee zijn bijna hetzelfde, dus als je de een koopt en hij bevalt niet, zal de andere je ook niet bevallen

Tot slot zou ik zeggen, ookal zijn de 2 bijna hetzelfde; ga maar voor de OCZ:
deze heeft 4 12V rails ipv de 2 van Tagan. Omdat de verdeling dan beter is krijg je stabielere loads. En hij heeft stijlvolle blauwe LED's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Zeg waarom hebben jullie zulke zware voedingen nodig?? 600W, 580W, 4 V12 lijnen? FF serieus.
Voor een E6600 en een goede videokaart zoals de 7900GT, en een beetje OC-en heb je al aan een 350W voeding genoeg.
Wil je wat extra ruimte om wat meer te OC-en of een nog zwaardere videokaart, ga dan voor een voeding van 400 tot 460W. Alles boven de 500W is een behoorlijk overkill heb ik zo het idee (tenzij je waterkoeling en Quad videokaart opstellingen wilt gaan gebruiken ofzo, waarbij het tevens niet duidelijk is waarom een rationeel mens dat zou willen).

Ik ben nu een tijdje wat reviews aan het lezen voor een nieuw systeempje, en dit is toch een beetje de algemene conclusie die ik trek. Dat "klaar zijn voor de toekomst" is ook onzin want pc componenten zullen eerder minder dan meer stroom gaan verbruiken.
Ik zat ook eerst uit te kijken naar een psu van 500W of meer, maar dat heeft voor de meeste systemen (E6600/6700 zonder SLI of CF) totaal geen meerwaarde weet ik nu.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Illidan schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:08:
Zeg waarom hebben jullie zulke zware voedingen nodig?? 600W, 580W, 4 V12 lijnen? FF serieus.
Voor een E6600 en een goede videokaart zoals de 7900GT, en een beetje OC-en heb je al aan een 350W voeding genoeg.
Wil je wat extra ruimte om wat meer te OC-en of een nog zwaardere videokaart, ga dan voor een voeding van 400 tot 460W. Alles boven de 500W is een behoorlijk overkill heb ik zo het idee (tenzij je waterkoeling en Quad videokaart opstellingen wilt gaan gebruiken ofzo, waarbij het tevens niet duidelijk is waarom een rationeel mens dat zou willen).

Ik ben nu een tijdje wat reviews aan het lezen voor een nieuw systeempje, en dit is toch een beetje de algemene conclusie die ik trek. Dat "klaar zijn voor de toekomst" is ook onzin want pc componenten zullen eerder minder dan meer stroom gaan verbruiken.
Ik zat ook eerst uit te kijken naar een psu van 500W of meer, maar dat heeft voor de meeste systemen (E6600/6700 zonder SLI of CF) totaal geen meerwaarde weet ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
heb de seasonic 430 nu aan ,ik hoor hem totaal niet
zeer tevreden tot nu toe

alleen er zit geen extra 5v kabel aan voor n casefan, of ik zit aan n andere psu tedenken :s
zag ook geen 3pin stekker voor de fanspeed natekijken
kan ook nergens lezen welke rev het is of ik kijk er over heen :P

[ Voor 9% gewijzigd door silverfaustx op 29-08-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Alles boven de 500W is een behoorlijk overkill heb ik zo het idee (tenzij je waterkoeling en Quad videokaart opstellingen wilt gaan gebruiken ofzo, waarbij het tevens niet duidelijk is waarom een rationeel mens dat zou willen).
Dat "klaar zijn voor de toekomst" is ook onzin want pc componenten zullen eerder minder dan meer stroom gaan verbruiken.
Dat is niet zo, dat vind jij. X________________________X
Voor die configuratie is 350W al bijna onmogelijk en met OC'en trekt zo'n ding het helemaal niet.
Zie zo'n opstelling daarop draaien maar rusting als mishandeling...

Sorry hoor, maar kom voordat je de boel hier aanvalt eerst eens met een normale onderbouwing, dit is alleen maar lame gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
blacktarantulaX schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:27:
[...]

[...]

Voor die configuratie is 350W al bijna onmogelijk en met OC'en trekt zo'n ding het helemaal niet.

Sorry hoor, maar kom voordat je de boel hier aanvalt eerst eens met een normale onderbouwing, dit is alleen maar lame gedoe.
Huh? Ik heb toch een link erbij gezet? AnandTech heeft de PC Club Enpower Saber Extreme getest, dat is een kant en klaar systeempje, E6600 met een MSI 7900 GT kaart, en een low budget PSU van 350W. Ja idd, 350W. Compleet systeem verder. Ze zeggen er meteen bij dat je er niet al te veel harde schijfjes etc in moet pluggen, maar voor de rest kun je er prima mee werken, en ja zelfs OC-en. En dat is het punt wat ik maak, als je met een 350 Low-Budget PSU al een E6600 met een 7900GT draaiende kan houden, en dan nog genoeg vermogen over hebt om ook nog eens een beetje te OC-en, dan heb je met een 400 tot 460W PSU al helemaal voldoende. Ze geven tijdens de review ook meteen toe dat je met zo'n gemiddeld systeempje van 350W geen records zal breken, maar een core2duo die loopt op 3GHz is voor de meeste stervelingen meer dan voldoende, zeker als je dat dus bereikt met een 350W PSU.
Vandaar mijn stelling, alles boven 500W is dus blijkbaar zware overkill en wellicht een klein beetje patserig, tenzij je Quad opstellingen en waterkoeling gebruikt, of je wilt er 10HD schijfjes inhangen of dat soort geintjes.
Maar het geeft verder niet hoor, je hebt ook mensen die met dikke tereinwagens door de stad rijden, verder niks mis mee, ziet er stoer uit maar een geavanceerd 4x4 systeem heeft functioneel weinig toe te voegen in de stad. Beetje idem dus voor een 600W PSU die een normaal systeempje moet voeden, leuk om op verjaardagen en lan-party's te vertellen maar verder... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
blacktarantulaX schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:27:
[...]

[...]

350 watt is wel degelijk mogelijk met die configuratie. Kijk maar naar dit pre-build systeem waar Anandtech vandaag een review van heeft: http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2823&p=2

Core 2 duo E6600, 7900 GT op een 350 watt voeding. En ze clocken dat ding ook nog behoorlijk over.

Dit zeggen ze zelf over de voeding: "Given the use of a 350W power supply, we wouldn't recommend installing more than a couple hard drives and maybe a second optical drive along with a couple expansion cards. If you want to do more than that, you may find that you need to replace the default PSU with a beefier unit. For the default configuration, however, everything works well and should be more than sufficient."

Ik moet zeggen dat ik voor zo'n configuratie toch ook liever 430 watt of meer zou willen hebben (gewoon voor de zekerheid), maar 350 watt kan dus wel.

Edit: te laat }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:29
Ik ben vandaag de hele dag bezig geweest met goede voedingen opzoeken en vergelijken en heb nu een aantal voedingen op het oog, maar weet echt niet zo goed waar te beginnen met kiezen.
M'n budget is deze keer 50-65 euro (ex verzendkosten).

Graag jullie mening per voeding / welke het beste is in mijn situatie / welke mogelijk nog beter is die er niet bij staat (??).
Mijn hardware:
• DFI Infinity II Nforce 2 Ultra 400 moederbord
• Athlon Mobile 2400+ -> 2200+ Mhz
• 2x 256 MB Corsair Winbond BH-5 2-2-2-11 geheugen
• 2x 80 GB Maxtor Non-SATA RAID
• Nec 2500-A DVD brander
• Floppydrive :P
• Radeon 9800 Pro met koperen geheugenblokjes
• Aquarius II set van Thermaltake die de processor en de GPU koelt
• Extra Sharkoon SL-1 80 MM Fan
• Extra No-name fan

Voedingen die ik op het oog heb:
pricewatch: Enermax EG385AX-VHB(G/W) SFMA, 380W (ATX) - 46 euro
pricewatch: OCZ ModStream OCZ45012U, 450W (ATX) - 66 euro
pricewatch: Tagan TG380-U01, 380W (ATX) - 52 euro
pricewatch: Zalman ZM360B-APS, 360W (ATX12V 2.2) - 50 euro
pricewatch: Antec SmartPower 2.0 SP-400, 400W (ATX12V v2.0) - 55 euro
pricewatch: Asus A-45GA 450W (ATX12V 2.01) - 49 euro

Dit zijn dus de prijzen ex. verzending vanuit de pw op dit moment.

Overigens is mijn Qtec 550W overleden na 2 jaar dienst en heb ik inmiddels wel begrepen dat het goed is om een paar tientjes meer uit te trekken voor een kwaliteitsvoeding (gelukkig heeft deze Qtec geen andere hardware meegenomen in zijn graf).

[ Voor 12% gewijzigd door flipjevandejam op 30-08-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen

Ik ga met mijn upgrade niet overklokken of SLI draaien. Ik denk dat ik het gewoon met mijn 400 watt ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:42
Wat als je aan de E6600 met een top videokaart, 4 harde schijven hangt.. is dan wel aan te raden om meer dan 450 Watt te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Niet online
ben zeer tevreden over deze voeding tot nu toe

tis wel wenne de stille na jaren lawaai XD

de voltage zijn ook beter

[ Voor 40% gewijzigd door silverfaustx op 29-08-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Illidan schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:52:
Vandaar mijn stelling, alles boven 500W is dus blijkbaar zware overkill en wellicht een klein beetje patserig, tenzij je Quad opstellingen en waterkoeling gebruikt, of je wilt er 10HD schijfjes inhangen of dat soort geintjes.
Maar het geeft verder niet hoor, je hebt ook mensen die met dikke tereinwagens door de stad rijden, verder niks mis mee, ziet er stoer uit maar een geavanceerd 4x4 systeem heeft functioneel weinig toe te voegen in de stad. Beetje idem dus voor een 600W PSU die een normaal systeempje moet voeden, leuk om op verjaardagen en lan-party's te vertellen maar verder... 8)
Misschien kan je een beetje nuanceren. Niet iedereen loopt met zijn 600W voeding overal rond te stoefen etc. Er zijn er die dit misschien kopen voor de reden dat jij aanhaalt, maar er zijn er ook die dit voor andere redenen kopen. Zo hebben de krachtigere voedingen over het algemeen ook meer connectoren zoals 8pins cpu, 2*PCI-E etc. Het draait hem dus niet alleen om het xxxW getalletje bij iedereen, maar er kunnen veel andere redenen zijn.
Om dan direct alle 600W-voeding-bezitters te vergelijken met 4x4 rijders die enkel in stad rijden om te pochen...
Daarbij wat je zegt over de 350 voeding: er is een groot verschil tussen de volgende 2 puntjes, en veel mensen vergeten dat of maken geen onderscheid:
1) een systeem verbruikt 350W
2) een systeem draait op een 350W voeding

Het is dus niet omdat een systeem maar 350W verbruikt, dat het ook op een 350W voeding kan draaien. Bijvoorbeeld oudere systemen trekken veel uit de 5V lijn. Nieuwere systemen trekken veel uit de 12V lijn. Als je dus een systeem dat veel uit de 5V lijn trekt - doch maar 350W in totaal verbruikt - aan een 350W-voeding hangt die vooral van een goede 12V lijn heeft, dan gaaat dit waarschijnlijker niet goed werken.
Je snapt het punt wel: de verdeling van het vermogen over de verschillende lijnen is bij elke voeding anders, en hoeveel vermogen een systeem nodig heeft van elke lijn is ook bij elk systeem anders. Enkel als deze perfect overeenkomen (en dit komt nooit voor in praktijk), zal je een systeem dat 350W nodig heeft, wel degelijk ook op een 350W voeding kunnen laten draaien. In alle andere gevallen ben je genoodzaakt om je voeding feitelijk "overgedimensioneerd" te kiezen om alsnog de garantie te hebben dat de voeding op elke lijn voldoende stroom kan leveren wat het systeem nodig heeft.

Op veel sites lees ik artikels à la "je hebt in werkelijkheid maar 350W nodig, ale voeding daarboven zijn niet nodig want systemen verbruiken belange niet zo veel als je denkt" Allemaal zeer leuk om te lezen. Allemaal ook wel waar...
... in theorie. In praktijk echter wordt enkel het vermogen pur sang vemeld, geen nuance over de verdeling ervan over de lijnen. Kwestie dus van je gezond verstand te gebruiken, zien wat er op de markt is, naar het ganse plaatje kijken ipv alleen vermogen, en veder op je gevoel afgaan.

Als er iemand gelukkkig is met zijn 600W voeding: so be it, laat ze gelukkig zijn ermee. Zij laten jou ook gelukkig zijn met je 350W voeding. Als alles goed werkt: mooi zo, deel dan zeker je ervaring met ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 01:43:
[...]

Misschien kan je een beetje nuanceren. Niet iedereen loopt met zijn 600W voeding overal rond te stoefen etc. Er zijn er die dit misschien kopen voor de reden dat jij aanhaalt, maar er zijn er ook die dit voor andere redenen kopen. Zo hebben de krachtigere voedingen over het algemeen ook meer connectoren zoals 8pins cpu, 2*PCI-E etc. Het draait hem dus niet alleen om het xxxW getalletje bij iedereen, maar er kunnen veel andere redenen zijn.
Om dan direct alle 600W-voeding-bezitters te vergelijken met 4x4 rijders die enkel in stad rijden om te pochen...
Daarbij wat je zegt over de 350 voeding: er is een groot verschil tussen de volgende 2 puntjes, en veel mensen vergeten dat of maken geen onderscheid:
1) een systeem verbruikt 350W
2) een systeem draait op een 350W voeding

Het is dus niet omdat een systeem maar 350W verbruikt, dat het ook op een 350W voeding kan draaien. Bijvoorbeeld oudere systemen trekken veel uit de 5V lijn. Nieuwere systemen trekken veel uit de 12V lijn. Als je dus een systeem dat veel uit de 5V lijn trekt - doch maar 350W in totaal verbruikt - aan een 350W-voeding hangt die vooral van een goede 12V lijn heeft, dan gaaat dit waarschijnlijker niet goed werken.
Je snapt het punt wel: de verdeling van het vermogen over de verschillende lijnen is bij elke voeding anders, en hoeveel vermogen een systeem nodig heeft van elke lijn is ook bij elk systeem anders. Enkel als deze perfect overeenkomen (en dit komt nooit voor in praktijk), zal je een systeem dat 350W nodig heeft, wel degelijk ook op een 350W voeding kunnen laten draaien. In alle andere gevallen ben je genoodzaakt om je voeding feitelijk "overgedimensioneerd" te kiezen om alsnog de garantie te hebben dat de voeding op elke lijn voldoende stroom kan leveren wat het systeem nodig heeft.

Op veel sites lees ik artikels à la "je hebt in werkelijkheid maar 350W nodig, ale voeding daarboven zijn niet nodig want systemen verbruiken belange niet zo veel als je denkt" Allemaal zeer leuk om te lezen. Allemaal ook wel waar...
... in theorie. In praktijk echter wordt enkel het vermogen pur sang vemeld, geen nuance over de verdeling ervan over de lijnen. Kwestie dus van je gezond verstand te gebruiken, zien wat er op de markt is, naar het ganse plaatje kijken ipv alleen vermogen, en veder op je gevoel afgaan.

Als er iemand gelukkkig is met zijn 600W voeding: so be it, laat ze gelukkig zijn ermee. Zij laten jou ook gelukkig zijn met je 350W voeding. Als alles goed werkt: mooi zo, deel dan zeker je ervaring met ons.
Nou nou nou, het is niet mijn bedoeling mensen af te kraken met een 600W voeding, maar dit is een info site, en dan mag er toch gezegd worden dat om een normaal gemiddeld systeempje, dus zonder sli en waterkoeling en bovenmodaal veel hd schijfjes, alles boven de 500W zware overkill is? Gewoon een feitelijke constatering, meer niet 8)
Ik snap je punt over de v12 lijnen, daar moet idd ook naar gekeken worden, en bij dual core procs is het wellicht ook wel handig als je cpu 8 cpu pinnetjes heeft ipv 4. Dus dat je niet alleen naar het wattage moet kijken ben ik het helemaal mee eens, heb ook nooit het tegendeel beweerd.
En mijn vorige postings gingen over systeempjes die draaien op 350W, en niet de variant dat ze 350w gebruiken, m.a.w. zelfs met low budget 350w kun je dus nog voldoende vermogen over hebben om bijv een beetje te OC-en, wat dan ook in de aangegeven review is gebeurd. En ik zeg ook niet dat iedereen loopt rond te pochen over zijn of haar 600 watter, ik zeg dat voor een normaal systeempje dat het enige is waar zo'n zware voeding bruikbaar voor is, omdat het voor het systeem zelf geen meerwaarde heeft.
Geen rationele keus dus, maar ik wil vooral niemand ervan weerhouden het toch aan te schaffen hoor, voor mijn part ga je voor de Enermax Galaxy 1000W, das pas echt lache, alleen wil ik juist omdat dit een info site is mensen er ff op wijzen dat ze zich niet gek moeten laten maken in het kader van MEER is BETER, want dat is dus helemaal niet zo, vanaf een bepaald punt wordt MEER alleen maar ONNODIG en deze info lijkt mij van belang voor de koopbewuste lezer hier.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Gisteren blikseminslag in de buurt gehad. -> m'n Enlight 300W voeding gaf vonken toen ik hem aan wou zetten.

Vandaag heb ik een nieuwe erin laten zetten (idd laten doen voor de zekerheid, want ik wist niet of er nog andere dingen kapot konden zijn enzo). Ik maak m'n kast open en ik kom erachter dat er een Q-tec voeding van 350 Watt in zit :/

Ik ben vooral over m'n 12 voltlijn bezorgd:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.evertse5/voltlijnen.bmp

M'n specs:
P4 2,6 ghz met HT
Asus P4PE-X
1024 MB PC3200 ram
Geforce 6800 LE
80 gig harde schijf
fancontrollertje met 2 fans erop
Aureon 5.1 Fun
Firewire kaartje (offline omdat ik een molex tekort kom :( )

Ga ik hier problemen mee krijgen?

Edit: ik heb nu m'n multimeter aan de 12V hangen, en die geeft nagenoeg perfect 12,00 volt aan onder idle. Loaded komt hij bijna nooit onder de 11,90. Het is wel vreemd, dat als de pc uit staat, er nog steeds 0,09 volt op de 3 voltlijn staat en 0,03 volt op de 12 voltlijn.

[ Voor 15% gewijzigd door _Christiaan_ op 30-08-2006 14:12 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
Asus P5W DH Deluxe (975X)
1GB x 2 PC6400 DDR2 CL5 (Corsair - TWIN2X2048-6400C4)
Intel Core 2 Duo E6300 (S775, 1,86GHz, 1066MHz FSB)
ATI Radeon X1900 XT
3x250 Maxtor pATA
1x SATA schijf
1x NEC dvd burner
1x PCI hauppauge tv-kaart, theatre
1x floppy ( :+ )

ik zelf zat te denken aan bijvoorbeeld de:
Antec NeoHE 550, 550W (ATX12V 2.2)
Tagan TG580-U22, 580W ( ATX, PCI-e)

Ik heb zoiezo veel aansluitmogelijkheden (PATA en SATA) nodig voor harde schijven en dvd spelers....maargoed, dat hebben ze beide wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigchristiaan schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:31:
... en ik kom erachter dat er een Q-tec voeding van 350 Watt in zit :/

Ga ik hier problemen mee krijgen?
...
Ja !

Houd die multimeter er maar eens aan tijdens 3DMark06, en kijk of ie dan nog zo stabiel is...
Verders heeft die voeding geen enkele beveiliging, hij fikt dus gewoon uit wanneer je em teveel overbelast, en met jouw configuratie moet dat niet moeilijk zijn.

Neem een ATX 2.x voeding van een A-merk(Antec, Enermax, Seasonic, Hiper, etc..). De investering verdien je binnen 18 maanden terug via de electriciteitsrekening 8) , of nog eerder wanneer die voeding idd uitfikt >:) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:50:
ATI Radeon X1900 XT
3x250 Maxtor pATA
1x SATA schijf
1x NEC dvd burner
1x floppy ( :+ )

ik zelf zat te denken aan bijvoorbeeld de:
Antec NeoHE 550, 550W (ATX12V 2.2)
Tagan TG580-U22, 580W ( ATX, PCI-e)

Ik heb zoiezo veel aansluitmogelijkheden (PATA en SATA) nodig voor harde schijven en dvd spelers....maargoed, dat hebben ze beide wel :)
Zijn alle twee goede voedingen met geneog vermogen. Een tikje lichter (450W) zou ook nog wel kunnen, dan is het rendament wat beter ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:03:
[...]

Zijn alle twee goede voedingen met geneog vermogen. Een tikje lichter (450W) zou ook nog wel kunnen, dan is het rendament wat beter ;) .
Net even de 2 voedingen zitten vergelijken en ik denk toch dat ik voor de tagan ga!
Ik zou dus in princiepe ook voor de "TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e)" kunnen gaan, maar ik zat te denken. Als ik er over een jaar nu een 2e ati kaart bij prik voor een crossfire setup (het zou zomaar kunnen natuurlijk :P ) dan trekt een 480watt het misschien minder goed...of zou dat ook nog wel gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Pas op met de P5W DH en een Antec Neo PSU.

Zie hier: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=110193

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:41
hey ik heb hier nog een Chieftec Dragon midi tower staan met de volgende voeding erin [360watt +12volt 17A]

nou is mijn vraag of hij het volgende systeem uitgaat houden of dat ik een nieuwe voeding moet kopen:

AMD 4200+ x2 65Watt TDP boxed nieuw
Asus M2N-E nieuw
OCZ Memory Platinum XTC 2K 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4 nieuw
Seagate 320GB HD nieuw
Creative audigy 2 zs van het oude systeem
Club3D Radeon X1800RX 256 MB [GTO versie]
fan 120
fan 80
fan 80
fan 80
DVD fikker drive
DVD Drive
Diskette drive

alvast bedankt en als er een nieuwe voeding nodig is kunnen jullie me vast wel helpen met een goeie voeding :P

[ Voor 12% gewijzigd door __Deathscythe__ op 30-08-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:41:
[...]
Net even de 2 voedingen zitten vergelijken en ik denk toch dat ik voor de tagan ga!
Ik zou dus in princiepe ook voor de "TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e)" kunnen gaan, maar ik zat te denken. Als ik er over een jaar nu een 2e ati kaart bij prik voor een crossfire setup (het zou zomaar kunnen natuurlijk :P ) dan trekt een 480watt het misschien minder goed...of zou dat ook nog wel gaan?
http://images.anandtech.c...ch_012406100152/10671.png
459W-341W=118W/12V=10A per kaart :Y) .

Video kaarten trekken van de 12V2 lijn, dus heb je daar minstens 25A nodig (die overige 5A is voor je fans, hdd's en optische stations).

In dat geval voldoet die 480W niet, maar zwaardere Tagans ook niet (allemaal 20A@12V)
Die Antec die je noemde wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__Deathscythe__ schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:53:
hey ik heb hier nog een Chieftec Dragon midi tower staan met de volgende voeding erin [360watt +12volt 17A]
...
alvast bedankt en als er een nieuwe voeding nodig is kunnen jullie me vast wel helpen met een goeie voeding :P
Ik ben bang dat ie het niet zal trekken:
AMD 4200+ x2 65Watt=5,5A
Asus M2N-E=1A
Seagate 320GB HD = 2,5A
Club3D Radeon X1800RX 256 MB =6A
fan 120, fan 80, fan 80, fan 80 =2A
DVD fikker / drive = 3A
Totaal 20A.

Je kunt het proberen, mits het een beetje merk voeding is. Een Chieftec voeding schakelt netjes af wanneer je ze overbelast.

Wat vindt je belangrijk bij een nieuwe voeding: Hoe ie er uit ziet, de prijs, het rendament, of het geluid.
Ik vind mijn eigen voeding natuurlijk de allerbeste ;)
Super stil, en super hoog rendament :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 14:04
Mijn systeem:

Asus A8N32-SLI Deluxe
AMD X2 4400+
2x 1 GB GSkills DDR400
WD Raptor 74GB
WD 160 GB
Samsung 120 GB
XFX 7600GT XXX
DVD Brander, DVD ROM
TV-Tuner
6-7 USB Apparaten
3x 12cm Fans

Momenteel heb ik een Coolermaster Realpower 450W, alleen begint hij volgens mij beetje gaar te worden. Af en toe freezes of dat pc opnieuw start. Dus ben ik op zoek naar een andere voeding. Ik heb zelf in gedachte een Hiper 580W

Eventuele uitbreidingen: 2e XFX 7600GT, Waterkoeling, 3-4x 12cm fans extra erbij

Zal die Hiper 580W het trekken? Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Mikey5times schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:59:
[...]

350 watt is wel degelijk mogelijk met die configuratie. Kijk maar naar dit pre-build systeem waar Anandtech vandaag een review van heeft: http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2823&p=2

Core 2 duo E6600, 7900 GT op een 350 watt voeding. En ze clocken dat ding ook nog behoorlijk over.

Dit zeggen ze zelf over de voeding: "Given the use of a 350W power supply, we wouldn't recommend installing more than a couple hard drives and maybe a second optical drive along with a couple expansion cards. If you want to do more than that, you may find that you need to replace the default PSU with a beefier unit. For the default configuration, however, everything works well and should be more than sufficient."

Ik moet zeggen dat ik voor zo'n configuratie toch ook liever 430 watt of meer zou willen hebben (gewoon voor de zekerheid), maar 350 watt kan dus wel.

Edit: te laat }:O
Het gaat inderdaad gewoon goed, had een Antec P150 kast besteld met een HE430 erin maar grote problemen icm mijn Asus P5W DH + 6600 core duo en 7900GT, oude revisie HE430 ondertussen een nieuwe revisie gekregen van Antec en deze werkt zeer goed.
Maar oke ik dus die combinatie getest met een oude Antec Smartpower 350watt met maar 1 12volts lijn van 16A en gaan als de brandweer voltmetert aan de 12 voltslijn gehangen Cpu overgeklokt naar 3.2 mhz dual prime erop en 12 voltslijn keurig stabiel.

Ik denk ook dat er een beetje een hype is om zoveel mogelijks Watts te hebben oke als je met twee stroomvretende videokaarten in sli ga werken heb je inderdaad wel een lekkere voeding nodig .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:58:
[...]

http://images.anandtech.c...ch_012406100152/10671.png
459W-341W=118W/12V=10A per kaart :Y) .

Video kaarten trekken van de 12V2 lijn, dus heb je daar minstens 25A nodig (die overige 5A is voor je fans, hdd's en optische stations).

In dat geval voldoet die 480W niet, maar zwaardere Tagans ook niet (allemaal 20A@12V)
Die Antec die je noemde wel 8)
owke, ik heb het inderdaad nagekeken en je hebt gelijk, hij is 20A@12V. Maar wat gek dat ze bij Tagan dus voedingen maken waarvan ze roepen dat ze bedoelt zijn om 2 videokaarten mee aan te sluiten, en dat het dan vervolgens niet eens te halen is met twee redelijk mainstream videokaarten 8)7
Of zou het gewoon wel prima werken, maar is er een minimale kans dat het niet lukt?

Maargoed, andere suggesties dan, want ik lees nu toch een aantal minder mooie dingen over antec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nwah....mainstream....
Dan doe je je graka tekort ;)

Volgens mij ging de opmerking van PilatuS alleen over de Antec NEO serie, niet over de andere series van Antec.

Elke triple rail voeding zou het wel trekken, of een voeding met een vette enkele 12v lijn, zoals een OCZ GameXStream, maar kosten een vermogen.

Je kunt ook die Tagan 420W nemen, en je voeding upgraden wanneer je die tweede graka koopt....
Edit:
Je kunt dan dit apparaat er bij kopen:
http://www.ikbenstil.nl/p...h=24_208&products_id=2364

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinh schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:25:
...
Eventuele uitbreidingen: 2e XFX 7600GT, Waterkoeling, 3-4x 12cm fans extra erbij

Zal die Hiper 580W het trekken? Andere suggesties?
http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4k580.html
Die zal het wel trekken, verders een top apparaat die Hiper, komt heel goed uit verschillende tests.
Wat oudere coolermaster voedingen zijn idd waardeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Ik heb die problemen met de NEO serie ook gehad icm de P5W DH deluxe, als je een Neo hebt waarvan het serienummer begint met S05.... kun je problemen krijgen icm met Asus borden.
Ik had dus een S0511 (jaar/maand) deze RMA gestuurd en keurig een nieuwe gehad een S0603 en problemen verdwenen echt een heerlijke zeer stille voeding.

Je moet dus zorgen dat je een Neo koopt die geproduceert is in 2006 dan zijn ze goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Als ik nu een voeding koop voor deze situatie van 80euro, en dan volgend jaar een extra grafische kaart erbij hang, en dan een nieuwe voeding van 110euro, vind ik dat weggegooit geld. Dan ga ik liever nu voor een stevige voeding voor een paar tientjes extra...
Ik moet dus zorgen dat ik een Antec NeoHE 550, 550W (ATX12V 2.2) voeding geproduceert in 2006 krijg, zodat ik zeker weten goed zit voor mijn systeem icm 2 vika's... Voor 110euro vind ik dat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zou dit apparaat er bij kunnen kopen:

Niet dat ik je niet geloof, maar in de praktijk zijn er weinig mensen die idd een tweede kaart er bij kopen ;)

• mad_dog
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:39:
Ja zou dit apparaat er bij kunnen kopen:

Niet dat ik je niet geloof, maar in de praktijk zijn er weinig mensen die idd een tweede kaart er bij kopen ;)
dat is waar, ik weet niet of ik een 2e kaart koop, maar dan blijft mijn argument geldig dat ik beter nu een voeding van 110 kan kopen die 2 kaarten aan kan, dan een voeding van 80euro die maar 1 kaart aan kan...

Verwijderd

Is idd een hoop voor te zeggen.

Nog 1 puntje ter overweging: Een voeding geeft het hoogste rendament bij 95% belasting. Hoe dichter daarbij, hoe hoger het rendament.

Kan wel 25w schelen 25w*4u p.d. *365 dagen*0,20ct is 36,5kWh is € 7,30 per jaar.

Veel wijsheid gewenst met jouw beslissing ;)

• Sepster39
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01-2021
Ligt dit inderdaad aan m'n voeding of is het anders/erger??

Zal het (kort) proberen weer te geven.. In den beginne.. Heerlijk lopend systeem, maar je wilt natuurlijk meer, dus upgraden. Alles vrij aardig, maar na een tijdje wilde hij zo nu en dan niet opstarten. Niks. Af en toe een lampje in de voeding, een halve fan die twijfelt, maar verder niets. Even wachten, netspanning eraf, dat soort dingen, hielp meestal wel. Dacht dat ik het slachtoffer was geworden van 'turn-on delay' of iets dergelijks, hoe dan ook, werd erger en uiteindelijk de voeding alvast maar eruit gehaald.
Wat doe je dan als je een pc hebt die, buiten stof vangen, niet zoveel doet en daarnaast een voeding hebt liggen die eigenlijk niet veel meer doet? Ik dus wat connectors in pluggen, alles op een aparte lijn, spanning erop en het zal niemand verbazen dat het apparaat sindsdien zonder ooit meer opstartproblemen te hebben gehad, gewoon werkt. Het is ook zo gemakkelijk een voeding naast je pc: stil, mooi, dat soort dingen.
Komt echter bij dat de pc nu af en toe vast loopt (beeld bevriest, na een tijdje zwart, vrij vervelende aanhoudende piep door je speakers, dus dan maar met een pen een klein knopje induwen). Dit gebeurt bij zware/zwaardere belasting: lock-on, farcry, battlefield. Programma's (oke, games) die voorheen zonder problemen liepen.
Ik had eerst winXP 32, nu 64 bit draaien: probleem blijft. Heb de laatste nieuwe drivers (onder x64 voor zover aanwezig, maar wel voor al het belangrijke). Wanneer ik de voltages in de gaten houd (helaas enkel met PC Probe II), zie ik dat het een beetje schommelt en dat misschien de +12 een beetje lager blijft (11,58). Ik heb niet het idee dat hij te warm wordt.
Ik denk dat de lieverd wat vermogen te kort komt. Hoe denken jullie daar over en zou een nieuwe voeding alles oplossen? Welke zouden jullie aanraden, ik zit dus liever wat te ruim dan weer te krap. Het mag evt wat kosten, maar dan hoop ik dus wel dat m'n kast weer dicht kan en m'n battlefield pop geen bevroren schietschijf meer is.
Wellicht gemakkelijk:
Asus A8N-SLi Deluxe (dankzij Zalman uiteraard met passief gekoelde brug) met daarop/daar aan AMD X2 4400+, Asus EAX850 XT PE, 2 x 512 Corsair (ook in de bios op 2-2-2-5), 2 x maxtor DM10 160 GB SATA, Audigy 2 ZS, DVD, writer, 2 casefans, op de usb een G5 en vliegknuppel. Lijdend voorwerp: A-Open 400 watt, jaja..

Hoop niet dat ik iets vergeten ben. Alvast dank voor uw goede zorgen!

• Ozzy
  • Laatst online: 12-09 19:51

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Dit is mijn huidige config:
Chieftec Dragon ServerTower
Moederboard Asus P4C800-E Dlx
Pentium 4 3.20Ghz
2 x Twinmos Dual-Channel 1024Mb Kit PC3200
2x Maxtor DiamondMax Plus 9 160Gb SATA (Striping)
1x Maxtor IDE 200 GB
Creative X-Fi Elite Pro
XFX Geforce 7800 Extreme Edition (AGP)
Logitech G15 Toetsenbord
DVD-ROM Plextor
DVD-Writer Plextor
Floppy Diskdrive
1x 8x8 cm casefan

Er zit nu een 360Watt voeding in van Chieftec.

Ik wil er nu nog eens 2 SATA schijven bij stoppen en wat extra casefans. Gaat mijn 360Watt voeding dan alles stabiel van genoeg energie kunnen voorzien? Of ben ik dan toe aan een voeding richting de 400 of 460Watt, of zou een andere voeding van een beter merk met 360Watt ook al voldoende moeten zijn?
Ik heb al gemerkt dat 1 van de 12V lijnen die het moederbord, de geluidskaart en de videokaart van stroom voorzien niets extra's meer kan hebben. Als ik op die lijn die IDE HDD aansluit dan werkt dat al niet meer.

Wat is een goede voeding (of voldoet mijn huidige nog?) voor mijn systeem. Ik kan in de specs van mijn moederbord niets vinden over die 5V lijn, die heb ik dan dus niet nodig? Alleen die 20+4ATC en SATA powersupplies dus? En verder floppy en IDE powerkabels en de andere standaard kabels uiteraard.
Maakt het nog uit als er een PCI-E kabel aan de voeding zit, ook al heb ik geen PCI-E mogelijkheden in mijn systeem?

omnia mutantur, nihil interit

Verwijderd

Ik heb zojuist m'n videokaart vervangen en geheugen module erbij gedaan in m'n pc, maar ik krijg een melding van Nvidia als ik opstart dat ik niet genoeg power heb. Nu ga ik er vanuit dat dit aan m'n voeding ligt, omdat het maar een 300W is.

Mijn vraag is dus hoeveel watt ik minstens nodig heb en welke voeding onder de 50 euro mijn systeem aankan.

Systeem:
- Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
- Moederbord: ASUSTeK Computer Inc. P4P800-E
- Geheugen: 1GB DDR-SDRAM
- Videokaart: NVIDIA GeForce 7600 GS
- Harde schijf: Maxtor 6Y160P0 (160 GB)
+ DVD-brander en DVD-speler

• Evano
400W moet voldoen.

Verwijderd

Kan hier op het forum weinig vinden over de Procase CRS2040 voeding, iemand hier ervaringen mee?

De prijs staat me wel aan en aangezien een Q-tec geen optie is, is dit een mooie prijs.

EDIT: Of is deze 'Huntkey 400 Watt power supply superstil, 12 cm fan, 24 pins, S-ATA, PCI' betrouwbaarder?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 17:20 ]

• Evano
Ik denk dat Procase een dochterbedrijf (net zoals Inwin) is van FSP (Fortron Source) en dat zijn kwaliteits voedingen. Kan je wel nemen denk ik.

Over die Huntkey, kan je ook doen maar neem wel de 14cm fan versie (zwarte) want die heeft betere ventilatier (honingraat achterkant) terwijl de 12cm versie een 'geblokte' ventilering heeft = minder goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Evano op 31-08-2006 19:12 ]

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:00:
[...]

Ja !

Houd die multimeter er maar eens aan tijdens 3DMark06, en kijk of ie dan nog zo stabiel is...
Verders heeft die voeding geen enkele beveiliging, hij fikt dus gewoon uit wanneer je em teveel overbelast, en met jouw configuratie moet dat niet moeilijk zijn.

Neem een ATX 2.x voeding van een A-merk(Antec, Enermax, Seasonic, Hiper, etc..). De investering verdien je binnen 18 maanden terug via de electriciteitsrekening 8) , of nog eerder wanneer die voeding idd uitfikt >:) !
Tijdens 3dmark geeft m'n multimeter 11,90 aan op de 12V. Op de 5V geeft hij ongeveer 5,1 volt aan. Het ziet er eigenlijk allemaal stabiel uit, ook al is het een q-tec. De lijnen zijn stabieler dan bij m'n vorige voeding. Moet ik dan echt een nieuwe nemen?

NOSIG

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:09:
Kan hier op het forum weinig vinden over de Procase CRS2040 voeding, iemand hier ervaringen mee?

De prijs staat me wel aan en aangezien een Q-tec geen optie is, is dit een mooie prijs.

EDIT: Of is deze 'Huntkey 400 Watt power supply superstil, 12 cm fan, 24 pins, S-ATA, PCI' betrouwbaarder?
Ach,

Ik zeg altijd maar zo: Dingen die te mooi zijn om waar te zijn, zijn dat meestal ook...
Je kunt zo'n voeding kopen, wanneer je iemand kent die er goede ervarigen mee heeft (en er ook no een beetje verstand van heeft).

Ik heb /ken mensen met goede ervaringen met deze voeding:
http://www.lc-power.com/h...g=2&h_id=1&u_id=3&a_id=50
Op't vorige forum waar ik rondhing kwamen regelmatig kapotte Huntkeys voorbij. Procase ken ik niet.

Verwijderd

bigchristiaan schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:25:
[...]

Tijdens 3dmark geeft m'n multimeter 11,90 aan op de 12V. Op de 5V geeft hij ongeveer 5,1 volt aan. Het ziet er eigenlijk allemaal stabiel uit, ook al is het een q-tec. De lijnen zijn stabieler dan bij m'n vorige voeding. Moet ik dan echt een nieuwe nemen?
Nee hoor, van mij moet niks ;)

Ik zou alleen die voeding niet in mijn computer willen hebben, zelfs niet wanneer ik geld toe kreeg.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Naja als over 3 maanden de boel crasht dan verhaal ik de kosten gewoon op de computerwinkel waar ik die voeding (waar ik niet zelf voor heb gekozen), in heb laten bouwen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat die van LC maar 1 ingang heeft en ik heb beide (2 zwarten, geen idee hoe ze heten) ingangen nodig. Oud beeldscherm :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:06
ik heb nu een 380W Coolermaster Realpower,
Nu zit hier al een aardig systeem aanvast, maar ik wil graag weten of hij het nog aankan of dat ik beter een zwaardere kan aanschaffen als ik er een extra hdd bij plaats.

specs:
AMD 3800+ Venice
Asrock Dual Sata 939
XFX 7600GT pci-e
_nec 4540 dvd-rw
dvd speler
Maxtor Diamontmax 8? 120GB. pata
Western Digital 160GB pata
Maxtor Diamontmax 9 250GB pata
maxtor Diamonmax 9 300GB pata
en een stuk of 4 casefans,

Kan de voeding nog een extra hdd aan, of is het verstandiger een zwaardere te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zou de voeding makkelijk aan moeten kunnen.
Maar wees voortaan wel wat duidelijker met je specs want
klik deze links maar eens aan en dan kan je het zelf ook uitrekenen, en dan zie je dat je nog meer moet invullen.
http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

Het scheelt dat je geen sli hebt want dan vreet behoorlijk wat stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje aan het orienteren voor de aankoop van een nieuw systeem en heb geen idee of de voeding die ik hier nog heb liggen voldoende is. Het gaat om een 350W AOpen 12AHNF voeding.

Specs voor het systeem zijn:
Asus M2N-SLI Deluxe (Socket AM2)
AM2 AMD Athlon64 X2 4200
Zalman CNPS9500 AM2
ATI Radeon X1800XT 256MB (Ik wil graag wat speling overhouden voor mogelijke videoplank upgrades in de toekomst)
DVD ReWriter (welk weet ik nog niet, ben nog aan het rondkijken)
120GB Western Digital (WD1200JB-0DUA3) 7200 RPM
40 GB Maxtor (6L040J2) 7200 RPM

Overclocken gaat vermoedelijk niet gebeuren, hoogstens wat BIOS/software getweak. Qua gebruiks intensiteit gaat er vaak op gegamed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 02:20:
klik deze links maar eens aan en dan kan je het zelf ook uitrekenen, en dan zie je dat je nog meer moet invullen.
Op die site kom ik inclusief een nieuwe hdd op 371Watt, op een 380watt voeding, hij kan dat gewoon goed aan?, niet dat me systeem steeds uit dondert omdat die 380watt op de voeding niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 02:20:
Ja dat zou de voeding makkelijk aan moeten kunnen.
Maar wees voortaan wel wat duidelijker met je specs want

Het scheelt dat je geen sli hebt want dan vreet behoorlijk wat stroom.
Die PSU calculator zou ik niet gebruiken B)

Het gaat nl. niet zozeer om het totaal aantal watts, maar hoe ze verdeeld zijn. De bottleneck voor elke voeding zijn de 12v lijnen ! Een 650W voeding met 18A op 12v zal mijn systeem niet trekken, mijn huidige 430W voeding wel.

Verders sjoemelen B-merken met het aantal watts, ze geven nl het aantal opgenomen watts op, ipv de afgegeven watts. Dat kan wel eens een wattje of 200 schelen (b-merken hebben nl een slecht rendament >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn vraag in onderstaand topic.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1158131

Ik ben bezig om een nieuwe videokaart uit te zoeken. 7900 GT Top of een X1900XT. Op dit moment gebruik ik de meegeleverde 350 Watt voeding van mijn Aopen kast.

Specs:
Mobo: Asus P5GD1
Proc: P4 3.2 (540)
Mem: 2x 512 in dual channel
Hdd's: 74 GB WD Raptor
120 GB WD
250 GB WD
Graka: Asus Ati X600 XT
DVD-speler/brander 2x
Voeding 350 watt Aopen (Meegeleverd in kast)

Hoeveel watt zal er ongeveer nodig zijn en welk merk adviseren jullie? De videokaart zal de laatste upgrade aan dit systeem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Als het werkelijk je laatste is moet iets boven de 400W goed zijn.
Ik denk dat de Seasonic 430W voor die opstelling perfect is.
Voor het geval je die bestelt, zeg je winkel wel ff dat je rev. 03 wilt! (staat voor revision en 03 is de nieuwste->beste)

Toch zou ik er even over na denken, stel dat je tóch nog meer wil upgraden zit je al rond 500W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:16

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb de knoop eindelijk doorgehakt en een thermaltake toughpower 650watt gekocht.
Ik heb er nog niet echt mee kunnen testen maar de voeding komt goed uit de reviews en voor 93 euro is ie geen miskoop(met korting gekocht). Zelfs voor de normale prijs van 109 euro is het een voeding die wel aan te raden is.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een nieuwe Antec Smartpower 2.0 400W ontvangen nadat de vorige het na een jaar begeven heeft....

Maar nu heb ik het idee dat de voltagewaardes niet bepaald lekker zijn:

Vcore: 1.312V
+3.3V: 3.291V
+5.0V: 5.434V
+12.0V: 13.176V
+5VSB: 4.942V

Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 04:25
Ik heb een vraagje mbt EPS 12

Mijn mobo (Iwill mpx2) heeft een ATX 24 pins connector + 8 pins EPS.

Nou heb ik een Antec NeoHE 430 met 24 pins connector + 4 pins EPS.

Kan ik die 4 Pins van de voeding zomaar in de 8 pins van de mobo pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:26:
Ik heb zojuist een nieuwe Antec Smartpower 2.0 400W ontvangen nadat de vorige het na een jaar begeven heeft....

Maar nu heb ik het idee dat de voltagewaardes niet bepaald lekker zijn:

Vcore: 1.312V
+3.3V: 3.291V
+5.0V: 5.434V
+12.0V: 13.176V
+5VSB: 4.942V

Wat kan ik hieraan doen?
Hoe heb je dit gemeten? In Speefan o.d.? Die zijn ontzettend onnauwkeurig: bij mij geeft ie +5V aan als 6,85V terwijl het in werkelijkheid 5,04V is bij mij...
Gewoon ff de multimeter eraan (Voor 12V: neem een molex, doe de zwarte kabel van je MM in een gaatje van de molex met een zwarte kabel en neem de andere MM kabel en doe die in een gaatje met van de gele kabel, verder natuurlijk wel de juiste schaal nemen he) hangen en die resultaten posten.
The System schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:41:
Ik heb een vraagje mbt EPS 12

Mijn mobo (Iwill mpx2) heeft een ATX 24 pins connector + 8 pins EPS.

Nou heb ik een Antec NeoHE 430 met 24 pins connector + 4 pins EPS.

Kan ik die 4 Pins van de voeding zomaar in de 8 pins van de mobo pluggen?
Hangt er vanaf wat voor processor je hebt. Als je een dual core processor (Pentium D/Conroe of AMD X2) hebt is 8pins noodzakelijk (2e 4pins voor 2e core) maar als je een normale AMD 64 of Intel P4 hebt heb je aan 4pins genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Laatst online: 21:29
flipjevandejam schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:20:
Ik ben vandaag de hele dag bezig geweest met goede voedingen opzoeken en vergelijken en heb nu een aantal voedingen op het oog, maar weet echt niet zo goed waar te beginnen met kiezen.
M'n budget is deze keer 50-65 euro (ex verzendkosten).

Graag jullie mening per voeding / welke het beste is in mijn situatie / welke mogelijk nog beter is die er niet bij staat (??).
Mijn hardware:
• DFI Infinity II Nforce 2 Ultra 400 moederbord
• Athlon Mobile 2400+ -> 2200+ Mhz
• 2x 256 MB Corsair Winbond BH-5 2-2-2-11 geheugen
• 2x 80 GB Maxtor Non-SATA RAID
• Nec 2500-A DVD brander
• Floppydrive :P
• Radeon 9800 Pro met koperen geheugenblokjes
• Aquarius II set van Thermaltake die de processor en de GPU koelt
• Extra Sharkoon SL-1 80 MM Fan
• Extra No-name fan

Voedingen die ik op het oog heb:
pricewatch: Enermax EG385AX-VHB(G/W) SFMA, 380W (ATX) - 46 euro
pricewatch: OCZ ModStream OCZ45012U, 450W (ATX) - 66 euro
pricewatch: Tagan TG380-U01, 380W (ATX) - 52 euro
pricewatch: Zalman ZM360B-APS, 360W (ATX12V 2.2) - 50 euro
pricewatch: Antec SmartPower 2.0 SP-400, 400W (ATX12V v2.0) - 55 euro
pricewatch: Asus A-45GA 450W (ATX12V 2.01) - 49 euro

Dit zijn dus de prijzen ex. verzending vanuit de pw op dit moment.

Overigens is mijn Qtec 550W overleden na 2 jaar dienst en heb ik inmiddels wel begrepen dat het goed is om een paar tientjes meer uit te trekken voor een kwaliteitsvoeding (gelukkig heeft deze Qtec geen andere hardware meegenomen in zijn graf).
Ik ben uiteindelijk voor de OCZ ModStream OCZ45012U, 450W (ATX) gegaan, jammer dat niemand me hier even wat advies heeft kunnen gegeven :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blacktarantulaX schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:24:
[...]

Hoe heb je dit gemeten? In Speefan o.d.? Die zijn ontzettend onnauwkeurig: bij mij geeft ie +5V aan als 6,85V terwijl het in werkelijkheid 5,04V is bij mij...
Gewoon ff de multimeter eraan (Voor 12V: neem een molex, doe de zwarte kabel van je MM in een gaatje van de molex met een zwarte kabel en neem de andere MM kabel en doe die in een gaatje met van de gele kabel, verder natuurlijk wel de juiste schaal nemen he) hangen en die resultaten posten.
Dat kwam uit BIOS-setup. En ik had inderdaad ook al met multimeter getest...
En die gaf zelfs nog meer aan:

13.32V en 5.54V om precies te zijn

En verder is de pc vanmiddag na 10 minuten plotseling uitgevallen ...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Dat is dus echt te veel. Alle lijnen mogen maar maximaal 5% verschil vertonen, dus 12V maximaal 12,6V en 5V maximaal 5,25V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blacktarantulaX schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:47:
Dat is dus echt te veel. Alle lijnen mogen maar maximaal 5% verschil vertonen, dus 12V maximaal 12,6V en 5V maximaal 5,25V.
Oke bedankt. Ik ga de TD van Antec nu mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke voeding heb ik nodig ?

\Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed)
Asus Geforce 7950 GX2 1GB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) EN7950GX2/2PHT
Corsair TWIN2X2048-6400
Maxtor MaxLine Pro 500, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ(RoHS))
Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)

CD rom drive
DVD drive
Extra 250GB harde schijf

Ik denk d at ik gewoon een 550 voeding ga kopen, dan ben ik zeker dat ik genoeg heb, is dit slim ?
:D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrashOverDrive schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:50:
[...]

Op die site kom ik inclusief een nieuwe hdd op 371Watt, op een 380watt voeding, hij kan dat gewoon goed aan?, niet dat me systeem steeds uit dondert omdat die 380watt op de voeding niet klopt.
Ik ben uit gegaan van de gegevens die jij daar hebt neergezet!
Deze waren dus niet volledig.
Maar probeer het uit, loopt het niet lekker dan doe je er een wat strekere erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Seasonic M12 serie is leverbaar trouwens, o.a. bij Azerty en bij Alternate.

Ga straks de 600w bij Azerty bestellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 01:11:
Ik zie dat die van LC maar 1 ingang heeft en ik heb beide (2 zwarten, geen idee hoe ze heten) ingangen nodig. Oud beeldscherm :(
Gewoon een standaard stroomkabeltje regelen voor die monitor dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik heb een Tagan 530-U15 gekocht, 530 watt dus voor het volgende:

Intel Core2Duo E6400
2 * GEIL PC6400 (800Mhz), dit is stock 1.8V geheugen
Gigabyte DS4 (I965P)
XFX Geforce 7900GT
1 * 74GB SATA Raptor
1 * 250GB SATA Maxtor
4 Casefans
NEC DVD brander
DVD Speler

Dat moet toch goedkomen neem ik aan? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zal wel goed gaan inderdaad.

Geheugen op 1.8v? Niet 2.8v? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31

Theo

moederbord

ik vind 530 watt zelfs een beetje erg veel. Een goede 380 watter was ook wel voldoende geweest. De E6400 verbruikt maar 65 watt, en de videokart ook maar rond de 50, en dit zijn je grootste stroomslurpers.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Saturnus schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:42:
Zal wel goed gaan inderdaad.

Geheugen op 1.8v? Niet 2.8v? :9
Volgens website van GEIL is het 1.8, tis value ram. Ik heb express voor deze gekozen omdat ik wist dat Gigabyte problemen heeft met geheugen van een goer voltage. Daar ik niemand heb om een simpel reepje te lenen, maar op voorhand compatible geheugen gekozen, ook omdat de snellere varianten van GEIL niet op voorraad waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn broertje het volgende systeem samengesteld:

Intel Core 2 Duo E6600
Zalman CNPS-9500 AT
ASUS P5W DH Deluxe (Intel 975X chipset)
Lian Li C-01A - aluminium afdekking
Lian Li PC-7 PLUS ZILVER
TWINMOS 2GB DDR2-533/4200 CL4 DUAL CHANNEL KIT
Hitachi 250 GB
Ati Radeon X1900 GT of nvidia 7900 GT (ben ik nog niet helemaal over uit)
DVD ROM speler
Maxi Sound Fortissimo II (had hij nog)

Is de volgende voeding dan genoeg ?

Antec NeoHE 430 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:06:
Ik heb voor mijn broertje het volgende systeem samengesteld:

Intel Core 2 Duo E6600
Zalman CNPS-9500 AT
ASUS P5W DH Deluxe (Intel 975X chipset)
Lian Li C-01A - aluminium afdekking
Lian Li PC-7 PLUS ZILVER
TWINMOS 2GB DDR2-533/4200 CL4 DUAL CHANNEL KIT
Hitachi 250 GB
Ati Radeon X1900 GT of nvidia 7900 GT (ben ik nog niet helemaal over uit)
DVD ROM speler
Maxi Sound Fortissimo II (had hij nog)

Is de volgende voeding dan overkill ?

Antec NeoHE 550 Watt
Die voeding zal meer vermogen leveren dan dat je nodig hebt. Maar echt overkill is het nou ook weer niet als je later een snellere videokaart aanschaft.

Pas alleen wel op met de Antec NeoHE PSU en de P5W DH. Oudere revisies van de PSU geven veel problemen met dat moederbord.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=110193

Edit: Niet snel je bericht edditen he :P

Ik zou wel voor een wat sterkere voeding gaan dan 430W als je in de toekomt nog wat extra dingen er bij wilt hebben of een nieuwe videokaart. Ik zou voor een 500W voeding gaan of iets meer. Zelf draai ik een vergelijkbaar systeem met een Zalman 460W en dat gaat prima.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 03-09-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Kaap schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:05:
[...]

Volgens website van GEIL is het 1.8, tis value ram. Ik heb express voor deze gekozen omdat ik wist dat Gigabyte problemen heeft met geheugen van een goer voltage. Daar ik niemand heb om een simpel reepje te lenen, maar op voorhand compatible geheugen gekozen, ook omdat de snellere varianten van GEIL niet op voorraad waren.
Kom er net achter dat DDR2 maar 1.8v nodig heeft ;)

@Phantom88
Als je die ATI er in doet kan je toch beter de 550 versie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23
heb beetje gezocht en kwam een leuke voeding van sharkoon tegen maar hij staat niet in het rijtje van de A-merk voedingen.. Dan de vraaag.. :) is dit een A-merk voeding of kan ik maar beter een andere pakken. :9

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Bekijk reviews en zoek naar de aantal Ampères per lijn. Als je alleen af zou gaan op de site van Sharkoon (waar die Ampère) specs niet staan, zou ik de gok niet wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers,

ik ga woensdag een nieuw systeempje kopen met de volgende onderdelen:

E6600
P5W DH Deluxe
X1900XT (sapphire)
seagate baracuda 7200.10 250 gig
2 dvd branders
2 gig PC2 5400 corsair
floppydrive
coolermaster mystique 631

en nu zat ik te twijflen tussen de volgende 3 voedingen:
- Zalman Zm460b-aps 460watt
- Enermax Voeding 560 Watt Active Pfc Adjustable Fan
- Seasonic S12-500

Ik wil graag een SUPER stille comp bouwen dus de voeding moet zo stil mogelijk en ik wil later nog gaan upgrade, dus hij moet ook genoeg watt leveren en natuurlijk stabiel lopen. Welke raden jullie mij aan? Alvast Hartelijk bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik zou de Seasonic nemen, als het goed is iets stiller en iets meer power.

En hoezo een stille PC als er een X1900XT inzit met stock koeler :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zowel de Seasonic als de Zalman staan er om bekend dat ze erg stil zijn. Maar idd als je een X1900XT hebt met de standaard koeler komt die ver boven al die 3 voedingen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga er een exelero 2 opzette ;) of een zalman vf 900 cu led maar dus een zalman of een seasonic ? welke raden jullie aan ? heeft iemand ervaring met deze voedingen? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb op dit moment de 460W Zalman met bijna het zelfde systeem als dat jij wil gaan halen. Ook een E6600/P5W DH en X1900XT. Mijn Zalman weet dit allemaal prima te voorzien van power. Ook met de E6600 op 3.1GHz en de X1900XT op XTX snelheden.

Het is een erg stille en stabiele PSU. Het kan best zijn dat de Seasonic nog beter is maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Nog maar even een schaamteloze dubbelpost:
Mijn systeem nu:
Amd x2 4600+
A8n-sli deluxe
WD Raptor 74 GB ADFD
Maxtor diamondmax 10 200 GB
2 * Asus Geforce 6800 GT
Nec ND 3540A
Nec dvd lezertje
2 led casefans,
Gevoed door een Coolermaster Realpower 450W (1 jaar oud)

Ik heb net de boel helemaal aangesloten, en na pakweg 15 minuten kreeg ik een totale windows freeze, hij deed niets meer. Volgens mij is dit een verschijnsel van een te slappe voeding, kan de voeding te zwak zijn?
Ik heb trouwens wel de 2 6800 GT's op dezelfde kabelstring aangesloten, en die ez connector plug op m'n mobo heb ik er ook bij gedaan. Is verstandig?
Als de voeding tekort schiet moet er natuurlijk een nieuwe komen, ik zat zelf te denken aan een 580 watt hiper, maar ik wil ook de alternatieven van Antec en Tagan goed bekijken, wat zijn voedingen die zich kunnen meten met de hiper? Modulair hoeft niet per se, maar is wel makkelijk.
Het overklokken van de videokaart staat btw wel op het prioriteiten lijstje, dus dit moet de voeding ook trekken. Kan iemand mij helpen want ik kom er niet zo 1,2,3, uit.

bvd _/-\o_

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:14:
[...]

Die voeding zal meer vermogen leveren dan dat je nodig hebt. Maar echt overkill is het nou ook weer niet als je later een snellere videokaart aanschaft.

Pas alleen wel op met de Antec NeoHE PSU en de P5W DH. Oudere revisies van de PSU geven veel problemen met dat moederbord.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=110193

Edit: Niet snel je bericht edditen he :P

Ik zou wel voor een wat sterkere voeding gaan dan 430W als je in de toekomt nog wat extra dingen er bij wilt hebben of een nieuwe videokaart. Ik zou voor een 500W voeding gaan of iets meer. Zelf draai ik een vergelijkbaar systeem met een Zalman 460W en dat gaat prima.
Ok zou de Seasonic S12-500, 500 Watt, Retail een betere keus zijn ?

Zijn PC moet gewoon no nonsense en lekker stil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 01:06:
[...]

Ok zou de Seasonic S12-500, 500 Watt, Retail een betere keus zijn ?

Zijn PC moet gewoon no nonsense en lekker stil draaien.
De Seasonic S12-430 zou echt meer dan genoeg zijn, bovendien is dat de stilste luchtgekoelde voeding die er is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huig schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:55:
Nog maar even een schaamteloze dubbelpost:
Mijn systeem nu:
Amd x2 4600+
A8n-sli deluxe
WD Raptor 74 GB ADFD
Maxtor diamondmax 10 200 GB
2 * Asus Geforce 6800 GT
Nec ND 3540A
Nec dvd lezertje
2 led casefans,
Gevoed door een Coolermaster Realpower 450W (1 jaar oud)

Ik heb net de boel helemaal aangesloten, en na pakweg 15 minuten kreeg ik een totale windows freeze, hij deed niets meer. Volgens mij is dit een verschijnsel van een te slappe voeding, kan de voeding te zwak zijn?
Ik heb trouwens wel de 2 6800 GT's op dezelfde kabelstring aangesloten, en die ez connector plug op m'n mobo heb ik er ook bij gedaan. Is verstandig?
Als de voeding tekort schiet moet er natuurlijk een nieuwe komen, ik zat zelf te denken aan een 580 watt hiper, maar ik wil ook de alternatieven van Antec en Tagan goed bekijken, wat zijn voedingen die zich kunnen meten met de hiper? Modulair hoeft niet per se, maar is wel makkelijk.
Het overklokken van de videokaart staat btw wel op het prioriteiten lijstje, dus dit moet de voeding ook trekken. Kan iemand mij helpen want ik kom er niet zo 1,2,3, uit.

bvd _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/aa5d1d827242dad52bfd547f566abfd1.jpg
Dat peak vermogen levert ie max. 5 seconden. effectief dus 10A om je 2 graka's te voeden (plus HDD,s en DVD's....) dat lijk me idd te weinig.

Hoezo 450W "Real' power, ik tel maar 330W "Real" power..... >:)

Die Hiper is idd top _/-\o_ .
Andere toppers:
Seasonic S12 500W
Enermax Liberty 500W modulair :*)
Super Flower SF500K is ook modulair

Seasonic is het stilst en heeft het hoogste rendament, Enermax heeft de beste naam en is het goedkoopst ;) , die Superflower is ook een topper, die zou je kunnen overwegen ivm het "niemand-anders-heeft-em" effect ;)

Tagan vind ik geen topmerk door het te lage rendament plus kwaliteitsproblemen in het verleden. Antec even zo, plus de gare stekkers die ze gebruiken...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Hier nog een keer mijn systeem
ATI Radeon X1900 XT
3x250 Maxtor pATA
1x SATA schijf
1x NEC dvd burner
1x floppy
het idee was om voor een antec neopower 550w te gaan, maar wat denkt men van deze onderstaande:
Enermax ELT500AWT specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Ik wil mijn systeem upgraden en weet bijna zkr dat mijn huidige voeding niet meer voldoet, mede door het lage aantal ampere wat hij levert op de 12v en het ontbreken van een 6pins pci-e stekker.

Huidige voeding :
Antec truepower 380Watt

Mijn komende configuratie :

AMD64 3200+
Nf3 socket 754 bordje met pci-e
X1900RX(GT)
1GB ram
1x 36 GB Raptor
1x 300 GB Maxtor diamond 10
1x 160 GB Maxtor diamond 9
CD-rw
Dvd spelert

Nu wilde ik op zn hoogst 70 euro uitgeven aan een voeding omdat die volgens mij nog een jaar of 2 á 3 mee zou moeten kunnen. Hiermee dacht ik aan een 500 Watt Q-tec ( geintje :+ ) Nee maar een Antec Smart power 2.0 500 Watt voeding voor 71 euro.
Is dit werkbaar of zijn er voor dat geld nog andere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_dog schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:56:
Hier nog een keer mijn systeem

[...]

het idee was om voor een antec neopower 550w te gaan, maar wat denkt men van deze onderstaande:
Enermax ELT500AWT specs
Goed ding 8)

Mooie balans tussen veel vermogen, hoog rendament, stilte en koelte.
Op al die punten beter dan die Antec, plus dat sommige Neo's het niet doen icm jouw bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:05:
Ik wil mijn systeem upgraden en weet bijna zkr dat mijn huidige voeding niet meer voldoet, mede door het lage aantal ampere wat hij levert op de 12v en het ontbreken van een 6pins pci-e stekker.

Huidige voeding :
Antec truepower 380Watt

Mijn komende configuratie :

AMD64 3200+
Nf3 socket 754 bordje met pci-e
X1900RX(GT)
1GB ram
1x 36 GB Raptor
1x 300 GB Maxtor diamond 10
1x 160 GB Maxtor diamond 9
CD-rw
Dvd spelert

Nu wilde ik op zn hoogst 70 euro uitgeven aan een voeding omdat die volgens mij nog een jaar of 2 á 3 mee zou moeten kunnen. Hiermee dacht ik aan een 500 Watt Q-tec ( geintje :+ ) Nee maar een Antec Smart power 2.0 500 Watt voeding voor 71 euro.
Is dit werkbaar of zijn er voor dat geld nog andere alternatieven.
Houd die Antec, die trekt het waarschijnlijk wel.

Kost me moeite om me niet met je keuze combinatie graka/cpu te bemoeien. Met een s939 4000+ en een X850XT haal je hogere 3D performance en kost evenveel. Maar daar zal ik me niet mee bemoeien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:15:
[...]

Houd die Antec, die trekt het waarschijnlijk wel.

Kost me moeite om me niet met je keuze combinatie graka/cpu te bemoeien. Met een s939 4000+ en een X850XT haal je hogere 3D performance en kost evenveel. Maar daar zal ik me niet mee bemoeien ;)
als ik dan toch even offtopic ga...de enige upgrade die ik doe is mn moederbord en graka omdat mn huidige 6800 het niet meer gaat trekken met spellen als GTA4 en CNC3 om maar iets te noemen.
En pci-e kaarten gewoon goedkoper zijn. Deze config moet het nl minimaal uithouden tot end 2007 begin 2008...ben altijd in voor een beter en goedkoper plan :D

[ Voor 3% gewijzigd door FDMK op 04-09-2006 14:22 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.