Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.490 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Of ik moet mij vergissen, maar volgens mij is ook de enermax beter op 3.3V en 5V lijn.

Voor de duidelijkheid:

Fortron Bluestorm AX500-A (bron: http://www.fsp-group.com....DUpload/viw2180627763.pdf)
3.3V: 30A
5V: 28A
Combined: 160W wat dus overeenkomt met ongeveer 20A voor de 3.3V, en 20A voor de 5V. Redelijk wat verlies op de gecombineerde lijnen dus.
12V1: 15A
12V2: 15A
Combined: 285W wat dus overeenkomt met 23.75 A op de gecombineerd 12V rails (ook relatief veel verlies), wat ik (zoals reeds gezegd) wat aan de povere kant vind. Op zich genoeg voor jou setup, maar in vergelijk met de enermax maar povertjes.

Enermax FMA 535W (bron: http://www.enermax.com/english/product_Display1.asp?PrID=27)
3.3V: 32A
5V: 32A
Combined: 265.5W wat dus overeenkomt met de volle 32A op beide lijnen, niets verlies dus!
12V1: 18A
12V2: 18A
Combined: 408W wat dus overeenkomt met 34A op de gecombineerd 12V rails (dit is een zeer kleine verlies van amper 2A of 24W).

Combined van alle lijnen laat ik eventjes buiten beschouwing.
Let wel: ik baseer me nu wel enkel op de theoretische vermogenspecs van beide voedingen (dus niet in praktijk, laat staan over kwaliteit, garantie, features, stabiliteit etc), maar de enermax komt er op dat gebied toch al veel krachtiger uit.

De vraag is dan ook: zijn we over hetzelfde bezig, of is er een misverstand (mits jij denkt dat de fortron beter is op 3.3V en 5V, en ik denk net het omgekeerde) ?
evil_elmo schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:15:
en waarom geen liberty?
is weer duurder (wie wat goeds wil moet betalen is opzich niet erg)
of zou die echt stiller zijn door zn 12CM fan ?
Ok, prijs is idd een goed argument. Was maar puur een informatieve vraag, niets suggestief, omdat de meeste mensen sowieso voor de Liberty gaan, dacht ik dat mer misschien een specifieke reden was.
Of 1*12cm stiller is dan 2*8cm: dat is een vraag die tot discussie leidt, en waar de meningen in verschillen. Alleszins gaat het niet heel veel verschil geven (als je binnen het merk enermax blijft, dus bv Liberty versus FMA).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 12:58 ]

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 15:52
die foxtron lijkt inderdaad erg tegen te vallen.. had die wattages wel gezien maar niet goed genoeg doorgedrongen.. 8)7 hij lijkt ook maar 445watt te zijn op die manier.. wellicht gaat het om piek versus constant vermogen ? dan is 445 niet eens zo heel slecht..

die enermax. is natuurlijk erg netjes doe wattages en amperages. alleen lijkt het totaal van de 3.3 de 5.0 en de 12.0 uit te komen op 673 watt. combined is het echter zo dat hij 512Watt kan leveren. of dit nu piek of constant is heb ik niet kunnen vinden maar omdat die amperages zo hoog zijn en onderling niet geremd alleen op het totaal maakt het wel een hele flexibele voeding lijkt me.

en die 12 of 8cm fan ja zoveel verschil zal het denk ik niet maken (dat was al zo tussen een aopen 12CM en een qtec met 2x 8cm die scheelden bijna niets.. alleen als je ze met een paperclip aanzette dan kon je het verschil horen maar 1 hdd overstemde het al.)

even terug bij die liberty.. die heeft op de 3.3 en 5 volt lijn 160 watt te verdelen...
en op de 12V 32 dat is dus een slordige 10 amp verlies. die lijkt mij dus minder flexibel als de FMA.

alles bij elkaar genomen ik denk dat mijn pctje moet gaan leren leven met een enermax fma 535W.

hartelijk dank voor het meedenken!

Verwijderd

Topicstarter
evil_elmo schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 13:40:
die enermax. is natuurlijk erg netjes doe wattages en amperages. alleen lijkt het totaal van de 3.3 de 5.0 en de 12.0 uit te komen op 673 watt. combined is het echter zo dat hij 512Watt kan leveren. of dit nu piek of constant is heb ik niet kunnen vinden maar omdat die amperages zo hoog zijn en onderling niet geremd alleen op het totaal maakt het wel een hele flexibele voeding lijkt me.
Er is dus ook een combined waarde voor de 3.3V, 5V, 12V1 en 12V2 lijn samen (en ook -12V en 5Vsb). Daar kan dus ook nog verlies zijn. Dit verklaart het verschil tussen die 673W en 512W(eigenlijk 535W, want die 512 is zonder de -12V en 5Vsb getelt). Alle waarden zijn normaal constante waarde, dus niet piek. Verwar dus de combined waardes niet met de constante waarde versus piekwaarde. Het zijn compleet andere zaken.
even terug bij die liberty.. die heeft op de 3.3 en 5 volt lijn 160 watt te verdelen...
klopt de Libery heeft op de 3.3V en 5V redelijk wat verlies.
en op de 12V 32 dat is dus een slordige 10 amp verlies. die lijkt mij dus minder flexibel als de FMA.
Dit lijkt me echter geen juiste redenering: als je de waardes van de 2 12V rails bij elkaar optelt kom je op 22A+22A = 44A. Combined kan die maar 32A aan wat dus 12A verlies lijkt. Echter ga je dan uit van een 44A voor een 500W voeding, wat dus een veel te hoge "eis" is voor een 500W voeding. 32A lijkt me een gewoon goed waarde vaan een 500W voeding. zie dat als basis. Het feit dat de Liberty 22A op een enkel rail kan geven is eigenlijk een meerwaarde, wat de Liberty meer geschikt maakt voor ongelijke verdeling van de belasting over de 2 rails.
Kortom: je kan dus 44A gaan verwachten van een 500W voeding en daarop het verlies gaan bekijken, wat niet echt eerlijk is, want dan verlang je 44A van een 500W voeding (44A * 12V = 528w, dus je zou dan al 528W verwachten op de 12V lijn alleen al en dit van een voeding die 500W totaal kan leveren). In dit geval moet je dus omgekeerd werken: Ipv naar de aparte rails te kijken, vervolgens deze op te tellen en dan te zien hoeveel minder de combined waarde is, en het verschil "verlies" te noemen, kan je in dit geval beter naar de combined waarde kijken (mits dit een gewone goed waarde is voor 500W voedingen), vergelijken wat het verschil is met de som van de 2 aparte rails, om dan te concluderen dat de aprte rails hoge waardes kunnen geven (en dus geschikt zijn voor redelijk onrgelematige verdeling van de load).
Dus op gebied van 12V moet de Liberty zeker niet onderdoen voor de FMA (hou er rekening mee dat de Liberty ook maar een 500W rating heeft tov van de 535W van de FMA), op gebied van de 3.3V en 5V is het idd wel wat poverder dan bij de FMA.
alles bij elkaar genomen ik denk dat mijn pctje moet gaan leren leven met een enermax fma 535W.
Zou je sowieso niet slecht mee mogen varen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 14:06 ]

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30

Wmm

Ik wil mijn pc gaan upgraden en heb op dit moment een merkloze 350 watt voeding.
Na de upgrade heb ik het volgende:
- C2D 6400
- ASUS P5B moederbord
- Kingston 2x 512 mb DDR2 5400
- ASUS 7600GT silent 256 mb
- Hauppage wintv kaart
- Creative SB Audigy geluidskaart
- maxtor 160 gb 7200 rpm ide hd
- ooit nog dvd brander die moet komen, nu gewoon dvd speler van 4 jaar oud

Ik ben bang dat een merkloze 350 watt niet zo'n goed idee is, hoewel ik volgens de Extreme PSU Calculator wel genoeg zou hebben. Echter kan ik daar geen moederbord kiezen :?.
Anyhow, vooral het merkloze aspect lijkt me niet goed samen met de 350 watt. Mocht ik hier mis zitten dan hoor ik dat graag.

Ik heb even rond zitten kijken en nu lijkt de Antec Smart Power 2.0, 450 Watt me een goede keuze. 450 Watt moet toch genoeg zijn en Antec is een a merk. Daarnaast is hij betaalbaar.
Zit ik hier goed mee of kan ik toch beter voor iets anders kiezen? De hd wordt mogelijk ooit nog vervangen door een ander exemplaar, maar gezien mijn budget laat ik deze eerst nog zitten.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31

Theo

moederbord

450 Watt is ruin voldoende. Ik denk dat een 350 Watt a merk voeding het ook nog makkelijk trekt.Een conroe en 7600 zijn niet echt van die stroomvreters gelukkig.

7400 Wp op het dak

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

mijn Antec 450 smartpower heeft / gaat het begeven helaas
hij zit nu nog in mn case, bij gebrek aan een vervanger. zodra k ergens een andere voeding vandaan kan plukken gaat ie RMA.
hoe weet ik dat ie kaduuk is? hij piept op een hoge frequentie, non-stop, ook als k de pc uit heb staan (voeding wel nog aan). en die piep maak me nogal gek hier, hij komt overal doorheen :X maargoed...

heeft iemand toevallig een 350-450 watt voeding staan die k zou kunnen lenen (liefst in de omgeving maastricht) want anders zit k (denk k) 2-3 weken zonder pc -> 8)7 |:(

een geheel nieuwe kopen heb k eigenlijk niet zo'n zin in (wil mn geld ff niet aan mn pc uitgeven)

[ Voor 8% gewijzigd door DropjesLover op 17-08-2006 21:01 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 17:18
ik heb net mijn voeding eruit geblazen (vergeten dat de X1600PRO redelijk wat trekt). was een 300 watt prut.

Mijn vraag is nou, waar de -5V lijn voor gebruikt wordt, ik weet uit de topicstart dat het je onboard sound kan zijn. Verder nog iets? Aangezien de nieuwe voedingen geen -5V lijn meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30

Wmm

theodouma schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:31:
450 Watt is ruin voldoende. Ik denk dat een 350 Watt a merk voeding het ook nog makkelijk trekt.Een conroe en 7600 zijn niet echt van die stroomvreters gelukkig.
Ok, bedankt.
Ik heb nog even wat gezocht en gelezen over de Antec smartpower en besloten die niet te nemen. Ik kom teveel berichten tegen met problemen met die voeding (zie zelfs twee posts hierboven). Ik heb nu gekozen voor een Enermax Liberty 400 watt. Daar lees ik betere verhalen over en die moet het dus ook makkelijk kunnen trekken zoals ik van jou begrijp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heeft mijn voeding (vermoedelijk) het gisteren begeven na het vervangen van mijn GF4 Ti 4200 door een GF 6800 XT en het plaatsen van een extra harde schijf. Mijn huidige voeding is een Tagan 380, maar hij zoemt nu en geeft een piep als ik de pc probeer op te starten zonder dat er opgestart wordt. Me dunkt dat de voeding afgeschreven kan worden, maar ik dacht eigenlijk dat hij de nieuwe configuratie nog wel had moeten trekken.

Achteraf bedenk ik me ook dat het blijven hangen van pc tijdens het spelen van bepaalde spellen (Doom 3, Halflife 2, GTA: SA gingen goed; Morrowind, Splinter Cell, NFS: MW, Hitman 47(!), Serious Sam 2 niet, soms wel als ik de kast open zette) ook de schuld zou kunnen zijn geweest van de voeding, in plaats van de videokaart, zoals ik eerst dacht. Vreemd dat de voeding al problemen gaf in de oude configuratie, of dat de kast open zetten hielp, want de oude configuratie was bepaald niet een zware belasting voor de Tagan 380.

Asus A7V600
AMD AthlonXP 2600+ (Barton)
1x 512MB PC 2700 + 1x 1GB PC3200, beide Kingston
80 GB IBM Deskstar
120 GB Maxtor DiamondMax
320 GB Western Digital (nieuw)
XFX GeForce 6800XT (was Leadtek GF4 Ti 4200 64 MB)
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
NEC DVD brander

Ik zat zelf te denken aan een vervangende voeding van 450 W of 500 W (met het oog een toekomstige uitbreiding met nog een hdd) van Antec, Enermax of Tagan. Kunnen jullie nog iets van advies geven over een goede keus voor een voeding, met betrekking tot de verwachte belasting op de verschillende volt lijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackBull schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:54:
ik heb net mijn voeding eruit geblazen (vergeten dat de X1600PRO redelijk wat trekt). was een 300 watt prut.

Mijn vraag is nou, waar de -5V lijn voor gebruikt wordt, ik weet uit de topicstart dat het je onboard sound kan zijn. Verder nog iets? Aangezien de nieuwe voedingen geen -5V lijn meer hebben.
Voor ISA sloten dacht ik vooral.
Verder kan het ook gebruikt worden voor onboard meuk waarbij chips van andere fabrikanten worden gebruikt.
Zie wat de recentste ATX specificatie is van het moederbord. Is dit bijvoorbeeld ATX2.x zonder dat er bij vermeld wordt dat hij ook nog -5V nodig heeft zou het boeltje zonder moeten kunnen werken.

Een andere truuk is dat je de voeding van iemand kan lenen, welke geen -5V heeft en vervolgens controleren of alles goed werkt.
Of een voeding met -5V, maar deze pin losmaken van de connector.
Is pin 18 dacht ik.

Je kan ook informeren bij mensen die hetzelfde moederbord hebben en een antwoord weten op deze vraag.
5 V: A now archaic voltage, -5 V was used on some of the earliest PCs for floppy controllers and other circuits used by ISA bus cards. It is usually provided, in small quantity (generally less than 1A), for compatibility with older hardware. Some form factor power supplies such as the SFX no longer bother to supply it (systems using the SFX power supply are intended not to have ISA bus slots).
http://www.pcguide.com/ref/power/sup/func_Voltages.htm

Bij deze pdf kan je zien bij welke ATX versies, men de -5V heeft laten vallen. Pagina 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje...

Volgens Asus PC Probe en de hardware monitoring in het bios geeft mijn voeding (OCZ GameXstream 700W) 12.36- 12.4V op de +12V lijn. Nu weet ik wel dat die metingen niet 100% nauwkeurig zijn maar is 12.4V teveel?

Is er iemand in de buurt van Nijmegen met een multimeter die mijn 12V lijn zou willen doormeten?

Alvast bedankt!

Koeni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:52:
Of 1*12cm stiller is dan 2*8cm: dat is een vraag die tot discussie leidt, en waar de meningen in verschillen. Alleszins gaat het niet heel veel verschil geven (als je binnen het merk enermax blijft, dus bv Liberty versus FMA).
De gebruikte fan is maar één van drie factoren die het geluidsniveau beinvloeden bij voeding die actief luchtgekoeld zijn.

1. De fan: wat voor lager? Kogelgelagerde fans maken iets meer geluid dan keramisch, vloeistof of sleeve. De vorm van de bladen en het aantal bladen. Hoeveel amperé er op staat is een redelijke indicatie om te zien of je te maken hebt met een high of lowspeed fan. De highspeed fan zijn vaak vooral gemaakt om zoveel mogelijk lucht te verplaatsen en maken meestal meer herrie ook op lagere rpm.
2. De fan controller: Hoe hard laat de controller de fan draaien bij een bepaalde binnentemperatuur en schakeld de fan weer over naar lagere rpm als de temperatuur weer daalt. Als je een goede fan hebt kan een slechte controller nog een hoop verpesten.
3. De efficiëntie: De efficiëntie bepaald hoeveel restwarmte de koeling moet wegwerken. Vertrouw niet zomaar op informatie van fabrikanten die 80% oid efficiëntie claimen. Je moet eerst weten bij welk verbuik dat is. Een moderne pc gebruikt op vol vermogen nog steeds niet meer dan rond 250 watt en een hele hoge capaciteit voeding is soms niet eens handig omdat die voeding bij een belasting van minder dan 50% wel eens een behoorlijk mindere efficiëntie hebben dan een exemplaar met minder capaciteit.

voor betrouwbare tests van efficiëntie van voedingen op verschillende wattages www.silentpcreview.com Trouwens ook een van de weinige sites waar ze serieus iets te vertellen hebben over het geluidsniveau want veel sites vinden mijn x1800XT met stock cooler al stil 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Binnenkort een Connect3D Radeon X1900XT erbij, dat ding zou behoorlijk wat stroom zuigen...
Volgens mij gaat me huidige PSU dat niet trekken nee...
Specs: http://members.home.nl/djsebas/SystemSpecs.html

Ik dacht aan een OCZ GameXStream OCZ600GXSSLI...maar die is best duur...

Die heeft geen -5v lijn, doet de onboard sound zooi het dan sowieso niet, of is er nog een kans dat die het wel doet?

Iemand andere PSU in gedachten?

Kom maar op want ik begrijp geen zak meer van dat combined power en ampere gedoe... :X :Z

@theodouma
Dan zal het wel goed gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 18-08-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 20:31

Theo

moederbord

Saturnus schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:58:
Binnenkort een Connect3D Radeon X1900XT erbij, dat ding zou behoorlijk wat stroom zuigen...

Die heeft geen -5v lijn, doet de onboard sound zooi het dan sowieso niet, of is er nog een kans dat die het wel doet?

Kom maar op want ik begrijp geen zak meer van dat combined power en ampere gedoe... :X :Z
Niet alle geluidschips hebben de -5 volt nodig. Ik heb hier een asus bordje die het zonder de -5 volt moet doen, en er komt prima geluid uit de onboard geluidskaart :)

Volgens mij maken alleen oude mobo's en misschien budged mobo's ect gebruik van de -5 volt lijn

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:58:

@theodouma
Dan zal het wel goed gaan.
Zonder -5V zouden normaal gezien alle moederborden met 24pins connector het wel moeten doen. Er zijn echter zeldzaam aantal types die dan nog gebruik maken van de -5V lijn, maar meestal vermelden die dat dan ook op de site bij de specs.
Dus het is eerder uitzondering dan regel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Mooi, dat zal wel goedgaan. (Gezocht, maar geen '-5v lijn' voor de RealTek ALC850 gevonden (beter dus))
Als mijn huidige PSU het niet trekt zal ik maar een OCZ GameXStream 600W proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 19-08-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste mensen,

Ik denk dat mijn voeding niet goed meet functioneerd. Er komt een behoorlijk doorgebrande lucht uit als ik volop aan het gamen ben en de voeding wordt ook erg heet. Is het mogelijk dat een voeding gaar is terwijl mijn systeem wel goed blijft functioneren? Soms zakt de +12v lijn naar 11.55 (bij everest) tijdens het game.

Nu ben ik op zoek naar een andere goede voeding mijn systeem:

-Intel Pentium 4, 3200 MHz

-Asus P4P800-E Deluxe

-NVIDIA GeForce FX 5900

-Maxtor 6Y160M0 (160 GB, 7200 RPM, SATA)
SAMSUNG SP1213C (120 GB, 7200 RPM, SATA)

-PLEXTOR DVDR PX-716A
PHILPS DVD

- 2x 512 kingston
- 2x 256 kingston

Nu had ik mijn oog laten vallen op een Antec NeoHE 550 maar dit schijnt niet echt super te werken met een asus mombo (kan iemand dat bevestigen dat ze niet met een p4p800 werken?)

Wat raden jullie mij aan? Het moet een goede voeding zijn met oog op de toekomst, over een half jaartje gaat dit moederbord er uit en koms er dus een nieuw mobo, cpu, geheugen, en videokaart in (wat weet ik nog niet)

Of is het verstandig een nieuwe kast te kopen met meegeleverde voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
ik zoek eigenlijk een nieuwe voeding die bij mijn nieuwe pc past.
het liefste heb ik een modulaire voeding (heb keer een voeding gezien die had ronde aansluitingen op de achterkant en die zag er erg gelikt uit) alleen ben ik het merk vergete en kan hem niet meer vinden.

ik had 500 watt in gedachten voor deze setup:
c2d E6600
x1900xt
1hd ( 2 of 3 in de toekomst )
geluidskaart
p5w dh deluxe
1 brander ( miss 2 in de toekomst )
floppy ( ik kan nog nie zonder :P )

ik zeg wel 500 watt, en ik weet wat jullie dan zeggen, een qtec heeft ook 500 watt voedingen.
ik bedoel bv de coolermaster rs-500-ASAA igreen power, 500 watt, gewoon een zware a merk voeding met genoeg A op de 12v lijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:46
hellmonder1986 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 01:40:
ik zoek eigenlijk een nieuwe voeding die bij mijn nieuwe pc past.
het liefste heb ik een modulaire voeding (heb keer een voeding gezien die had ronde aansluitingen op de achterkant en die zag er erg gelikt uit) alleen ben ik het merk vergete en kan hem niet meer vinden.

ik had 500 watt in gedachten voor deze setup:
c2d E6600
x1900xt
1hd ( 2 of 3 in de toekomst )
geluidskaart
p5w dh deluxe
1 brander ( miss 2 in de toekomst )
floppy ( ik kan nog nie zonder :P )

ik zeg wel 500 watt, en ik weet wat jullie dan zeggen, een qtec heeft ook 500 watt voedingen.
ik bedoel bv de coolermaster rs-500-ASAA igreen power, 500 watt, gewoon een zware a merk voeding met genoeg A op de 12v lijnen
Ik weet niet precies hoeveel die x1900xt trekt (zal wel niet weinig zijn), maar misschien is iets minder ook wel toereikend (kleine marge is daarentegen nooit weg natuurlijk).

Als je 500W modulair wilt kun je eens kijken naar de Enermax Liberty 500W. Tagan heeft ook leuk spul (easycon series: 480/530W of xl variant met 500W) en er moet nog veel meer te vinden zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:15:
[...]

Zonder -5V zouden normaal gezien alle moederborden met 24pins connector het wel moeten doen. Er zijn echter zeldzaam aantal types die dan nog gebruik maken van de -5V lijn, maar meestal vermelden die dat dan ook op de site bij de specs.
Dus het is eerder uitzondering dan regel.
Misschien handig om dit iets duidelijker in de TS te zetten. Nu lijkt het meer alsof er wel uitzonderingen zijn, maar als je het niet zeker weet (na het bekijken van manual/specs) ben je dan toch geneigd een voeding met -5V lijn te zoeken, ervan uitgaande dat het normaal gesproken nodig is voor onboard sound.

/me heeft vorige week bestelling aangepast i.v.m. -5V lijn (nu ook een modulaire voeding, dus heb er geen spijt van).

[ Voor 26% gewijzigd door Raynman op 20-08-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
Heeft iemand ervaring met de

Ocz Modstream 520W 12u

Deze kwam ik pas nog tegen toen ik aan het lezen was over de Enermax Liberty 500W.

Voor zover ik kan lezen is OCZ ook een A-merk en schijnt de afwijking ook niet al te groot te zijn. Kan iemand mij vertellen of er een betere keus is tussen de Liberty 500W of de Modstream 520W?

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twanjo schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 16:21:
Beste mensen,

Ik denk dat mijn voeding niet goed meet functioneerd. Er komt een behoorlijk doorgebrande lucht uit als ik volop aan het gamen ben en de voeding wordt ook erg heet. Is het mogelijk dat een voeding gaar is terwijl mijn systeem wel goed blijft functioneren? Soms zakt de +12v lijn naar 11.55 (bij everest) tijdens het game.

Nu ben ik op zoek naar een andere goede voeding mijn systeem:

-Intel Pentium 4, 3200 MHz

-Asus P4P800-E Deluxe

-NVIDIA GeForce FX 5900

-PLEXTOR DVDR PX-716A
PHILPS DVD

- 2x 512 kingston
- 2x 256 kingston

Nu had ik mijn oog laten vallen op een Antec NeoHE 550 maar dit schijnt niet echt super te werken met een asus mombo (kan iemand dat bevestigen dat ze niet met een p4p800 werken?)

Wat raden jullie mij aan? Het moet een goede voeding zijn met oog op de toekomst, over een half jaartje gaat dit moederbord er uit en koms er dus een nieuw mobo, cpu, geheugen, en videokaart in (wat weet ik nog niet)

Of is het verstandig een nieuwe kast te kopen met meegeleverde voeding?
Ik zou eerst eens kijken of je voeding stoffig is. Te veel stof kan namelijk funest zijn en zorgen dat de boel niet meer koel genoeg blijft. 't is misschien handig om ook te vermelden wat je nu voor voeding hebt en de specificaties ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DarkWingDuck schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 12:52:
Heeft iemand ervaring met de

Ocz Modstream 520W 12u

Deze kwam ik pas nog tegen toen ik aan het lezen was over de Enermax Liberty 500W.

Voor zover ik kan lezen is OCZ ook een A-merk en schijnt de afwijking ook niet al te groot te zijn. Kan iemand mij vertellen of er een betere keus is tussen de Liberty 500W of de Modstream 520W?
MerkOCZEnermax
ModelModStreamLiberty ELT500AWT
Wattage520500
+3.3v28A28A
+5.0v52A30A
+12v128A22A
+12v2-22A
+12v3--
+12v4--
+5VSB2.5A3A
-5v0.8A-/?
-12v1.0A0.6A
PW-Prijs€ 79,30€ 88,59

Geef eens wat specs van je PC, volgens mij is als je veel overclockt de Enermax de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:57
Een Enermax Noisetaker 370Watt is dat te weinig voor een Conroe systeem i.c.m. Ati Sapphire X1900XT ?

Ik vraag dit omdat het systeem gewoon aangaat, maar het beeld zwart blijft.

En het vreemde is, eerst deed die het gewoon met gamen, weleens vaker een crash en reboot maar nu helemaal niks meer?

Wil me dus een Enermax Liberty 620 Watt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:24:
Een Enermax Noisetaker 370Watt is dat te weinig voor een Conroe systeem i.c.m. Ati Sapphire X1900XT ?

En het vreemde is, eerst deed die het gewoon met gamen, weleens vaker een crash en reboot maar nu helemaal niks meer?

Absoluut te weinig...450Watt A-Merk of beter...zoiets als die Enermax of die OCZ voldoen wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Saturnus schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:28:
[...]

Absoluut te weinig...450Watt A-Merk of beter...zoiets als die Enermax of die OCZ voldoen wel prima.
Maar als ik alles heb losgetrokken wat stroom verbruikt (CD-Rom, Hdd etc) krijg ik nog steeds geen beeld, dus heb alleen de VGA, RAM, CPU eerst deed die het dus wel op deze voeding? zou de VGA nu defect kunnen zijn?

Zie ook dat mijn huidige voeding maar één 12V lijn heeft, de 620W Enermax Liberty 12cm heeft 2x een 12V lijn.

[ Voor 22% gewijzigd door DaYwaLkUr op 20-08-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:49:
[...]

Ik zou eerst eens kijken of je voeding stoffig is. Te veel stof kan namelijk funest zijn en zorgen dat de boel niet meer koel genoeg blijft. 't is misschien handig om ook te vermelden wat je nu voor voeding hebt en de specificaties ervan.
Heb nu een 350 watt voeding naam kan ik niet vinden dus zal wel een b merk zijn. Maar wat is dus nu een goede voeding die probleemloss werkt met een asus moederbord en waar ik in de toekomst ook mee uit de voeten kan? Want er gaat zowiezo een nieuwe in ook al is deze nog goed. Heb ongeveer 100 euro te besteden dus nieuwe voeding? of compleet nieuwe behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:31:
[...]
Maar als ik alles heb losgetrokken wat stroom verbruikt (CD-Rom, Hdd etc) krijg ik nog steeds geen beeld, dus heb alleen de VGA, RAM, CPU eerst deed die het dus wel op deze voeding? zou de VGA nu defect kunnen zijn?

Zie ook dat mijn huidige voeding maar één 12V lijn heeft, de 620W Enermax Liberty 12cm heeft 2x een 12V lijn.
Zou die daar kapot van gaan? Lijkt me eerder dat die voeding naar de maan is...maar het kan ook best zijn dat die zelfs het gestripte systeem niet kan trekken, misschien was die keer dat het wel lukte toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 15:08
  • Coolermaster Centurion 5
  • 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2
  • Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3
  • Asus P5b Deluxe
  • Intel Core 2 Duo E6600
  • Samsung SH-S182D 16x
  • Scythe Mine SCMN-1000
  • Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
  • + 3 casefans en 1 controller
Gaat deze voeding dit redden?:

Hiper HPU-4R480, 480W (ATX 2.2)

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
Saturnus schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:20:
[...]

MerkOCZEnermax
ModelModStreamLiberty ELT500AWT
Wattage520500
+3.3v28A28A
+5.0v52A30A
+12v128A22A
+12v2-22A
+12v3--
+12v4--
+5VSB2.5A3A
-5v0.8A-/?
-12v1.0A0.6A
PW-Prijs€ 79,30€ 88,59

Geef eens wat specs van je PC, volgens mij is als je veel overclockt de Enermax de beste keuze.
Het systeem wat ik aan ga schaffen is een:

Intel Core2Duo E6600
Ati X 1900 XT(X) (nog niet zeker welke van de 2, iemand maybe 'n tip hierover?)
Asus P5B mobo
1,5gig DDR2 PC5300

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DarkWingDuck schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:56:
[...]

Het systeem wat ik aan ga schaffen is een:

Intel Core2Duo E6600
Ati X 1900 XT(X) (nog niet zeker welke van de 2, iemand maybe 'n tip hierover?)
Asus P5B mobo
1,5gig DDR2 PC5300
1900XT heb ik binnenkort ook (als het goed is), prima kaart. XTX is me te duur.
1.5GB Mem? Dus 3x 512 of 1x 1GB en 1x 512MB...dat zou ik niet zo doen...of 1GB of
2 GB (ivm dual channel)

Als ik jouw was zou ik die OCZ GameXStream 600W of 700W nemen...werkt gegarandeerd en ook toekomst gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaYwaLkUr schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:24:

Er zijn genoeg problemen bekend rond de C2D, zoals bijvoorbeeld het geheugen dat een te hoog voltage nodig heeft om op te starten. Het kan uiteraard de voeding zijn, want veel is het niet, maar dat hij er zelfs al niet mee wil opstarten vind ik maar raar. Hou dus alle opties open. Eventueel testen met een andere voeidng die je van iemand kan lenen, dit ook met de andere hardware?
Saturnus schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:06:
[...]

1900XT heb ik binnenkort ook (als het goed is), prima kaart. XTX is me te duur.
1.5GB Mem? Dus 3x 512 of 1x 1GB en 1x 512MB...dat zou ik niet zo doen...of 1GB of
2 GB (ivm dual channel)

Als ik jouw was zou ik die OCZ GameXStream 600W of 700W nemen...werkt gegarandeerd en ook toekomst gericht.
Vind ik nogal overkill. Zelfs voor 2 stuks XTX zou dat genoeg moeten zijn. Voor 1 stuk zou een goede 450W voeding met sterke 12V lijn zeker goed moeten zijn, lijkt me.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:46
corniels schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 16:30:
  • Coolermaster Centurion 5
  • 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2
  • Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3
  • Asus P5b Deluxe
  • Intel Core 2 Duo E6600
  • Samsung SH-S182D 16x
  • Scythe Mine SCMN-1000
  • Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
  • + 3 casefans en 1 controller
Gaat deze voeding dit redden?:

Hiper HPU-4R480, 480W (ATX 2.2)
dat moet wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem ook een conroe systeem met een asus ati x1900 XT, en nou licht mijn passie niet bij voedingen. en ik weet niet welke ik van deze moet kiezen.

Enermax Powersupply EG485AX-SFMA 480W
Cooler Master Realpower 450W
OCZ Powersupply Modstream 450W

Ik weet alleen dat het betrouwbare merken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:32:
[...]

Er zijn genoeg problemen bekend rond de C2D, zoals bijvoorbeeld het geheugen dat een te hoog voltage nodig heeft om op te starten. Het kan uiteraard de voeding zijn, want veel is het niet, maar dat hij er zelfs al niet mee wil opstarten vind ik maar raar. Hou dus alle opties open. Eventueel testen met een andere voeidng die je van iemand kan lenen, dit ook met de andere hardware?

[...]
Vanwege alle reboots en crashes ga ik zowiezo de voeding eerst vervangen, doet die het dan nog niet, dan eventueel geheugen oid.

Probleem is met dit nieuwe spul, je hebt er niks van in huis liggen om te testen.

Btw op 1 reepje single channel doet die het ook niet.

Hij viel ook naarmate steeds vaker uit dan op het begin, op het einde wel om het half uur?
op het begin maar 1x in de 6uur ofzo, lijkt me een brakke voeding (hoop ik tenminste ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door DaYwaLkUr op 20-08-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 13:35
ik doe mijzelf deze zomer een nieuw systeem kadeau

conroe e6600
dfi lp ut nforce 590
2 gig ocz pc 8000
audigy2 zs platinum
dvd vikker
2X seagate 7200.10 320 gig
2X raptor 74 gig
asetek waterkoeling set+ 12v pomp
noname tv kaart

omdat ik er ook mee wil gaan overklokken wil ik aller eerst een stabiele voeding
verder moet hij stil en koel zijn
en als het nog ff kan ook gesleefde kabels hebben en sata aansluitingen

welke voeding raden jullie mij aan ?
ikzelf dacht dat een 400 watt voeding genoeg moest zijn voor een kwaliteit voeding, maar krijg je dan ook nog een voeding die mooi stil en koel is?

of noem ik nou allemaal dingen op die gewoon niet samen gaan?
kortom ik zou graag jullie hulp willen bij het zoeken naar een goede voeding

[ Voor 3% gewijzigd door harrald op 20-08-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Voeding vervangen, nog steeds niets.

Dus probleem zit hem ergens anders! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
harrald schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:15:
ik doe mijzelf deze zomer een nieuw systeem kadeau

conroe e6600
dfi lp ut nforce 590
2 gig ocz pc 8000
audigy2 zs platinum
dvd vikker
2X seagate 7200.10 320 gig
2X raptor 74 gig
asetek waterkoeling set+ 12v pomp
noname tv kaart
Misschien is een Videokaart in het systeem ook handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 00:09
Pc van mijn broer heeft een nieuwe voeding nodig aangezien zn oude overleden is (zucht... Q-tek).

Zou een zallman ZM300B-APS genoeg zijn voor dit systeem?

Asus ???(weet model niet uit mn hoofd) Socket 754 mobo
Athlon 64 3000+ S754
1024mb ddr400
Geforce 6800GT
WD 160GB S-ata harddisk
Dvd brander
2 CCFL's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

Vegnagun939 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:56:
Pc van mijn broer heeft een nieuwe voeding nodig aangezien zn oude overleden is (zucht... Q-tek).

Zou een zallman ZM300B-APS genoeg zijn voor dit systeem?

Asus ???(weet model niet uit mn hoofd) Socket 754 mobo
Athlon 64 3000+ S754
1024mb ddr400
Geforce 6800GT
WD 160GB S-ata harddisk
Dvd brander
2 CCFL's
Hoor overal algemeen wel positieve berichten over Zalman(En in theorie zou het NET moeten gaan), maar zou liever voor een 400 watt Chieftecje gaan.

Net zo duur en een stukje krachtiger

[ Voor 3% gewijzigd door Bejit op 21-08-2006 17:02 ]

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Nog iemand suggestie voor:

Intel Pentium 4, 3200 MHz

-Asus P4P800-E Deluxe

-NVIDIA GeForce FX 5900

-PLEXTOR DVDR PX-716A
PHILPS DVD

- 2x 512 kingston
- 2x 256 kingston

Gewoon een goed A merk waar ik in de toekomst mee vooruit kan. Budget 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Als je er in de toekomst vooruit mee wilt kunnen, kan het beste een 450W aanschaffen. Dan is de Coolermaster 450W ALCY een goeie keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Hij moet idd nog een tijdje mee , zoals ik hierboven al vermeld had. Maar mijn posts zijn een beetje in het niets geraakt.

Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
Saturnus schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:46:
[...]

ja
nu je het zegt :+

eerst een 7600gs en daarna een 8800gt 512mb :)

iemand die kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:04
Hoi beste tweakers,

Ik ga deze week een nieuw systeem aanschaffen maar neem gewoon wat oude componenten mee uit mijn oude PC zodat de nieuwe een tikkie goedkoper wordt. Hierbij hoort een Zalman 400W Voeding (ZM400A-APF).

Systeem komt er als volgt uit te zien

Core 2 Duo (6600E)
OCZ PC6400C4 x2 (Dual channel)
Asus P5W DH Deluxe
Nvidia 7800GT
120GB S-ATA (x2) + 80G IDE (x1)
Creative X-Fi geluidskaartje
4/5 casefans + DVD + 2x netwerkkaart

That's about it, ik dacht zelf dat hij het wel aankon, maar iedereen is er een beetje over verdeelt, wil er zelf ook mee gaan overclocken. Zou dus graag willen weten of deze voeding deze setup draait (overclocked/niet overclocked)

Alvast bedankt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
blix schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:24:
Hoi beste tweakers,

Ik ga deze week een nieuw systeem aanschaffen maar neem gewoon wat oude componenten mee uit mijn oude PC zodat de nieuwe een tikkie goedkoper wordt. Hierbij hoort een Zalman 400W Voeding (ZM400A-APF).

Core 2 Duo (6600E)
Asus P5W DH Deluxe
Nvidia 7800GT

That's about it, ik dacht zelf dat hij het wel aankon, maar iedereen is er een beetje over verdeelt, wil er zelf ook mee gaan overclocken. Zou dus graag willen weten of deze voeding deze setup draait (overclocked/niet overclocked)

Mijn Asus P5W DH Deluxe heeft het waarschijnlijk al begeven, of de conroe natuurlijk maar dat lijkt me minder sterk :P

400Watt is aan de krappe kant denk ik, maar hij zal het wel trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
blix schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:24:
Hoi beste tweakers,

Core 2 Duo (6600E)
Asus P5W DH Deluxe
Nvidia 7800GT

Als je toch wilt gaan OC-en zou ik toch wat geld uitgeven voor een nieuwe voeding.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Ja dat dacht ik ook al, welke voeding raden jullie me aan voor dit systeem? (Met overclock mogelijkheden dus, moet niet al te veel herrie maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijk mij erg noodzakelijk...

Misschien dat die voeding net de CPU kan voeden.
Als je de HDD's, en graka met batterijen gaat voeden is er niets aan de hand B) .

Die voeding heeft nl. maar 18A@12V en da's wel heel weinig voor een modern systeem...

Je kunt het gewoon proberen, als ie niet boot, of vaak crasht weet je waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:45:
Dat lijk mij erg noodzakelijk...

Misschien dat die voeding net de CPU kan voeden.
Als je de HDD's, en graka met batterijen gaat voeden is er niets aan de hand B) .

Die voeding heeft nl. maar 18A@12V en da's wel heel weinig voor een modern systeem...

Je kunt het gewoon proberen, als ie niet boot, of vaak crasht weet je waar het aan ligt.
Nou ik trek nu zo'n beetje het zelfde systeem met een P4/6800GT/PC3200 geheugen, en de Conroe is zuiniger dan me oude CPU, dus dat hij alleen maar de CPU zou trekken is een beetje BS. Maar we zullen het wel zien. Iemand nog suggesties voor een nieuwe voeding? :9

[ Voor 3% gewijzigd door blix op 22-08-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het best proberen met die oude.
Als ie het niet trekt schakelt ie gewoon netjes af.
Deze leveren voor jouw computer geneog vermogen (en zijn niet te duur, zitten slim in elkaar, zijn stabiel en hebben een hoog rendament)
pricewatch: Enermax ELT400AWT Liberty 400W (ATX12V 2.2)
pricewatch: Hiper HPU-4R480, 480W (ATX 2.2)
pricewatch: Seasonic S12-430, 430W (ATX12V 2.0)

Als het niks mag kosten is deze wel OK
pricewatch: LC-Power LC6420 - Gold, 420W (ATX12V 2.0)
Gewoon niet in je handtekening zetten dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Heb er niet echt het geld voor, maar ik haal toch een nieuwe systeem dus ik heb liever niet een C-merk brakke voeding in me PC zitten ;) - Ik dacht zelf aan een tagan 580w, zijn die een beetje stil?

[ Voor 18% gewijzigd door blix op 22-08-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
http://www.tagan.com/page...580-U15_Tagan_UK_mini.pdf
Zie onderaan, redelijk vergelijkbaar met die je nu hebt. (Iets stiller waarschijnlijk)

[ Voor 10% gewijzigd door Saturnus op 22-08-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Saturnus schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:15:
http://www.tagan.com/page...580-U15_Tagan_UK_mini.pdf
Zie onderaan, redelijk vergelijkbaar met die je nu hebt. (Iets stiller waarschijnlijk)
Aye, haal die wel dan, maat van me is er ook tevreden over + liever een beetje sterke voeding voor in de toekomst (sli/geheugen etc etc). Thanks voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen een Asrock Combo-Z besteld, om de volgende redenen eigenlijk, het board heeft S754 & S939 aan boord, wat een upgrade wel heel makkelijk maakt, tevens ook een AGP slot want ik zie nog geen noodzaak m'n huidige X800XT AGP te vervangen. Ook stap ik over van een 3000+ 2.4GHz (Oc') naar AMD Athlon 64 4200+ X2.

Nu is dus de vraag zal m'n voeding het trekken ? :P Ik denk dat de voeding niet echt meer aan de beste kan is, want start ik een game op of een applicatie wat 100% verbruikt, bromt m'n voeding bijna wel... (het heeft verder goedgewerkt de laatste 1.5 jaar). Het gaat om een Q-tec 650Watt Peak.

Ik dacht zelf aan een Coolermaster realpower 450watts, of anders een Fortron van minimaal ook 450watt.

Idee-en? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:14:
Ik dacht zelf aan een Coolermaster realpower 450watts, of anders een Fortron van minimaal ook 450watt.

Idee-en? :)
Allebei goede keuzes. Fortron is van de 2 de beste denk ik en ook over het algemeen heel goed.
Ik heb net mijn Fortron verruild voor m'n nieuwe OCZ 600W, maar die Fortron was 250W en kon het systeem wat eigenlijk minimaal 300W of iets meer nodig had heel goed trekken!

Hier heb je wat voedingen in de 400/450W klasse die prima keuze zijn:
- CM Real Power 450W
- Fortron FSP400-60THN
- Enermax Liberty 400W
- Sea Sonic S12-430 (zorg wel dat je rev.03 te pakken krijgt=beter. rev. staat voor revisie ;) )
- Tagan TG430-U15

Die genoemden zijn allemaal toppers in die klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
Saturnus schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:46:
[...]

maar heb je mischien ookj nog een antwoord op mijn vraag? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reply ! :)

Zodra ik het spul allemaal in huis heb ga ik es kijken bij pricewatch.... en vast wel een webshop die 1 van de bovenstaande psu's heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Heeft iemand ervaringen met de Sharkoon SilentStorm 535W? Hij kost net geen 90euro, en op papier zijn de specs beter dan bijv EnerMax Liberty 500W, waarbij de Lberty ook nog eens wat duurder is. Ik kan geen echte reviews vinden van de Sharkoon, misschien is dat een slecht teken, maar aan de andere kant de specs liegen er niet om.

Spezifikationen:
Modell: Sharkoon SilentStorm 535 W SHA535-9A
Gesamtleistung: 535 Watt

+ 3,3 Volt 32 A
+ 5 Volt 32 A
+ 12 Volt1 18 A
+ 12 Volt2 18 A
+ 12 Volt total 34 A
- 12 Volt 0,8 A
+ 5 Volt Vsb 2,5 A

+12V totaal is dus 34 A, zijn er andere voedingen rond de 90euro die dit kunnen leveren?

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:35:
Bedankt voor je reply ! :)

Zodra ik het spul allemaal in huis heb ga ik es kijken bij pricewatch.... en vast wel een webshop die 1 van de bovenstaande psu's heeft.
Een webshop die ik je kan aanraden is http://www.sallandautomatisering.nl
Scherpe prijzen (alles wat ik er tot nu toe besteld heb was de helft van de prijs van Dixons) en de service is ook uitstekend.
Illidan schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:54:
Heeft iemand ervaringen met de Sharkoon SilentStorm 535W? Hij kost net geen 90euro, en op papier zijn de specs beter dan bijv EnerMax Liberty 500W, waarbij de Lberty ook nog eens wat duurder is. Ik kan geen echte reviews vinden van de Sharkoon, misschien is dat een slecht teken, maar aan de andere kant de specs liegen er niet om.

Spezifikationen:
Modell: Sharkoon SilentStorm 535 W SHA535-9A
Gesamtleistung: 535 Watt

+ 3,3 Volt 32 A
+ 5 Volt 32 A
+ 12 Volt1 18 A
+ 12 Volt2 18 A
+ 12 Volt total 34 A
- 12 Volt 0,8 A
+ 5 Volt Vsb 2,5 A

+12V totaal is dus 34 A, zijn er andere voedingen rond de 90euro die dit kunnen leveren?
Je telt de twee 12V lijnen op, maar dat mag niet.
Hmpf, op de site van Sharkoon geven ze geen plaatje van het vermogenlabeltje aan de zijkant van de psu. Dan kan ik je ook niet laten zien hoe je de combined Ampere van 12V berekent..

Iig is Sharkoon geen bekend merk, dus ik zou het niet kopen, voor je spijt van die uitgave krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
[b][message=26349654,noline]blacktarantulaX schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:29

Je telt de twee 12V lijnen op, maar dat mag niet.
Hmpf, op de site van Sharkoon geven ze geen plaatje van het vermogenlabeltje aan de zijkant van de psu. Dan kan ik je ook niet laten zien hoe je de combined Ampere van 12V berekent..

Iig is Sharkoon geen bekend merk, dus ik zou het niet kopen, voor je spijt van die uitgave krijgt..
Nee, heb de 2 12V lijnen niet opgeteld, heb het gegoo[url]http://http://www.ipcs.be/IPCS/product_info.php?products_id=1331&osCsid=34afaf90e15aba45578e2d8763cc366b[/url]gled
Het staat ook op de websie van ikbenstil.nl

Dus volgens mij klopt het wel, 34W totaal, zou anders 36W moeten zijn als je het zomaar met elkaar opteld. Maar je hebt misschien wel gelijk, ik ken het merk verder niet, zal sowieso wat meer research doen, en hoop dat wat mensen hier er wel ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
harrald schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:34:
[...]

maar heb je mischien ookj nog een antwoord op mijn vraag? :>
Doordat je zei dat je ging overclocken en later nog een GeForce 8800 wilt invoegen zal het ongeveer een 600Watt voeding worden, de OCZ GameXStream 600Watt. Ik ben geen experts in voedingen, en ken op dit moment ook nog alleen de high-ends. Als iemand anders hier anders over denk, prima. :) Maar deze zal het zeker wel trekken en Future Proof zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
Saturnus schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:58:
[...]

Doordat je zei dat je ging overclocken en later nog een GeForce 8800 wilt invoegen zal het ongeveer een 600Watt voeding worden, de OCZ GameXStream 600Watt. Ik ben geen experts in voedingen, en ken op dit moment ook nog alleen de high-ends. Als iemand anders hier anders over denk, prima. :) Maar deze zal het zeker wel trekken en Future Proof zijn. :)
ik had zelf het idee dat ocz meer vanb het geheugen was... maar ze maken dus ook stabiele betrouwbare voedingen?

heel erg bedankt voor je replie

ik vind voor zo'n duur systeem een goede voeding erg belangrijk.
en dan is het heel leuk als je het gaat waterkoelen maar als die voeding dan lawaai gaat maken, schiet het natuurlijk voor de stilte ook niet echt op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Specificaties:
Vermogen: 520 Watt
+ 3,3 Volt 28 A
+ 5 Volt 35 A
+ 12 Volt1 20 A
+ 12 Volt2 20 A
- 5 Volt 0,5 A
- 12 Volt 0,8 A
+ 5 Volt Vsb 2,5 A

Dit zijn de specs van de Be Quiet Dark Power 520W, ook voor 90euro, lijkt me zo op het eerste gezicht niet slecht. De 12V lijnen zullen in totaal geen 40A leveren, maar als het rond de 36A zit lijkt me dat onzettend keurig. Iemand enig idee of dat idd het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
harrald schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:23:
[...]

ik had zelf het idee dat ocz meer vanb het geheugen was... maar ze maken dus ook stabiele betrouwbare voedingen?

heel erg bedankt voor je replie

ik vind voor zo'n duur systeem een goede voeding erg belangrijk.
en dan is het heel leuk als je het gaat waterkoelen maar als die voeding dan lawaai gaat maken, schiet het natuurlijk voor de stilte ook niet echt op...
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=127717
Daar kan je op page 5 ien hoeveel geluid eraf komt, ik vind het nog behoorlijk veel, maar het kan zijn dat ze anders gemeten hebben dan hoe de fabrikanten zelf aan hun waarden komen, in ieder geval dat je het weet, maar de prestaties zijn echt niet mis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
Saturnus schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 10:28:
[...]

http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=127717
Daar kan je op page 5 ien hoeveel geluid eraf komt, ik vind het nog behoorlijk veel, maar het kan zijn dat ze anders gemeten hebben dan hoe de fabrikanten zelf aan hun waarden komen, in ieder geval dat je het weet, maar de prestaties zijn echt niet mis. ;)
thnx voor de link _/-\o_
lijkt mij een erg goede psu
denk dat ik die maar ga nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Omdat mijn Coolermaster iGreenpower teveel herrie maakt heb ik een Seasonic 500W voeding besteld. Ik kreeg alleen net een telefoontje dat die voeding niet te leveren is. Nou kan ik wel de 600W nemen van het zelfde merk voor 30 euro meer of ik kan een andere voeding aanschaffen.

Met het oog op stilte is het verstandig om de 600W versie te kopen of zijn er nog andere merken die echt heel stil zijn.
Omdat ik gebruik maak van waterkoeling met Papst fans is het belangrijk dat de voeding zo stil mogelijk is, mijn huidige voeding schijnt volgens een review zo'n 22dB te maken wat ik dus teveel herrie vind. Met internetten is de voeding redelijk stil maar met gamen is het net een stofzuiger.

Iemand die mij een alternatief kan aanraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_drol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:09
Ik heb een Lite-On 250W voeding. Daar staat dit op de sticker:
Input:
100-127V ~ / 6 A 50/60 Hz
200-240V ~ / 3 A 50/60 Hz

Output:
+5V --- / 25A MAX
+3V --- / 18A MAX
+5Vsb --- / 2A MAX
+12V --- / 14A MAX
-12V --- / 0.8A MAX

Combined Power on +5V and +3V rails not to exceed 165W max
Combined Power on +12V and +5V rails not to exceed 218W
Continuous total DC output power will not exceed 250W
Daar hangt aan:
3.02 Ghz pentium 4 processor (niet overgeclokt O-) )
Fan voor mijn processor
Fan voor mijn case
Fan in mijn voeding
Moederboord gebruikt slechts 20-pins
1x 512MB RAM geheugen
120GB HDD
Floppy Drive
DVD/CD Combo Drive (brander en lezer enzo :) )
PCI netwerk kaart
PCI 7.1 Geluidskaart
en
een FX5200 AGP Videokaart.

Behalve het moederboard, gebruikt alles molex kabeltjes, ook de hdd.

De videokaart ga ik vervangen voor een MSI 7600GS AGP. Ik heb ergens anders ook nog een andere voeding besteldt, maar die komt veel later aan. Zou ik dus tot die tijd die 7600GS kunnen laten draaien op deze voeding? Deze voeding heeft wel een molex kabeltje nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door neo_drol op 23-08-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Net wel/net niet.
Idle zal wel willen, maar load... :/ Net niet denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

PilatuS schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:36:
Omdat mijn Coolermaster iGreenpower teveel herrie maakt heb ik een Seasonic 500W voeding besteld. Ik kreeg alleen net een telefoontje dat die voeding niet te leveren is. Nou kan ik wel de 600W nemen van het zelfde merk voor 30 euro meer of ik kan een andere voeding aanschaffen.

Met het oog op stilte is het verstandig om de 600W versie te kopen of zijn er nog andere merken die echt heel stil zijn.
Omdat ik gebruik maak van waterkoeling met Papst fans is het belangrijk dat de voeding zo stil mogelijk is, mijn huidige voeding schijnt volgens een review zo'n 22dB te maken wat ik dus teveel herrie vind. Met internetten is de voeding redelijk stil maar met gamen is het net een stofzuiger.

Iemand die mij een alternatief kan aanraden ?
Ik heb toevallig vorige week mijn S12-500 ontvangen ter vervanging van m'n (ook al redelijk stille) Nexus NX-4090, en ik ben er zeer tevreden over hij is echt heel stil en er zitten lekker veel connectors op (iets te veel zelfs, veel weg moeten werken). Qua stilte is het dus echt een aanrader... om je keuze nog maar even iets moeilijker te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat ik dan toch maar voor de Seasonic 600W ga.
Nu met die Coolermaster kan ik alle fans uitzetten en dan hoor ik niet eens verschil. Gaat om 2x120mm en 4x80 waar de voeding dus boven uit komt. Echt bagger van Coolermaster dan er 17dB op de verpakking staan wat gewoon echt niet zo is. Heb ook opgebelt naar Coolermaster en die wisten wel dat ie meer herrie maakt, was blijkbaar niet de eerste met die klacht. Maar de enige tip die ze daar hadden was vervang de fan of koop een andere voeding :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen, wou graag even weten of mijn Forton 400 watt voeding nog goed is voor dit systeem:

AMD Athlon64 3800+ S939
Asus A8N-E Motherboard
XFX 7900GT Extreme 256 MB
1.25 GB Geheugen
3 Harde schijven
Plextor DVD ROM 16x Zwart
HP DVD 16x RW LightScribe Zwart

Alvast Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_drol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:09
Saturnus schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 14:58:
Net wel/net niet.
Idle zal wel willen, maar load... :/ Net niet denk ik...
Wat zal er gebeuren als hij teveel load krijgt?

En maakt het trouwens uit welke molex kabel ik gebruik?

[ Voor 10% gewijzigd door neo_drol op 23-08-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Ik ben bezig met het volgende systeem in elkaar aan het zetten . Maar ik heb een probleem de voeding in de enlight-kast is te licht voor het onderstaande systeem , en te weinig connectoren. De vraag is welke voeding of hoeveel watt voeding raden jullie me aan ?

Het gaat om het volgende systeem:

-Intel E6700 core2 duo 2.67 4Mb processor
-Asus P5wdg2-ws i975x/pci mainboard (Hier zitten niet de standaard stroomaansluitingen op link :
http://www.asus.com/produ...3=0&model=994&modelmenu=1
-Nvidia 7950 GX2 xt 1024 pci-e videokaart
-Maxtor sata II 300 250gb 7200rpm 16mb
-Kingston 2 x 1Gb ECC DDR2
-Samsung DVD+/-RW
-Samsung DVD-Rom 16x
-Enlight ATX EN4105 (400 watt voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ neo_drol
Als je voeding het bij full load niet trekt krijg je waarschijnlijk een reboot of gaat het systeem uit. Wat ook nog kan is dat het systeem niet meer goed presteerd. (Dat zal je dan merken bij games aan een lage framerate)

@ marc181982
Een voeding van 500W of meer van een A-merk.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 23-08-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

heb net m'n nieuwe onderdelen besteld en die komen vandeweek binnen :) alleen ik heb het vermoeden dat er een zwaardere voeding in moet. Nu zit er een Aerocool black&silver 550watt in: http://www.aerocool.us/p-psu/BS%20line/bs%20line.htm

m'n nieuwe systeem komt te bestaan uit:
-asus a8n-sli deluxe
-AMD Athlon 64 X2 4800+
-2x XFX GeForce 7600GT XXX pci-e
-Club3D Radeon 9250 pci
-nu nog 2gb maar volgende maand 4gb ddr
-Coolermaster Cooldrive 6
-4 hd's
-3 dvd branders
-4 casefans
-natuurlijk de gebruikelijke usb-zut

[ Voor 3% gewijzigd door Blerp op 23-08-2006 20:55 ]

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasco1984
  • Laatst online: 17-04 08:26
Ik heb een probleem met mijn nieuwe pc. Hij loopt regelmatig vast zonder reden. Soms kan ik wel een uur mijn pc gebruiken zonder dat ie vast loopt, andere keren loopt hij al na 5 minuten vast. Dit speelt al sinds de pc gebouwd is. Hij zit overigens wel goed in elkaar, dat weet ik zeker.
Meestal gebeurd het als de pc iets aan het doen is. Hij gaat niet compleet uit. Soms bijft er bv een stukje van de muziek afspelen of zie ik een zwart scherm met een muis die ik niet kan bewegen.
Ik heb de videokaart, de processor en het geheugen al in een andere pc gestoken maar daar trad het probleem niet op. Verder is mijn kast goed gekoeld,een hitte probleem is het dus ook niet.
Ik heb het vermoeden dat dit probleem wordt veroorzaakt door mijn voeding maar alvorens ik naar de winkel ga om een nieuwe te halen hoor ik graag jullie mening.

Mijn specs:
Moederbord: Sapphire a9rd580adv
Processor: amd x2 4600+
geheugen: 2x 1024 mb twinmoss
Videokaart: x1900xt
3 SATA1 harde schijfen
1 x dvd writer
3x120mm fan

De voeding die ik momenteel gebruik is een Spire Rocketeer IV 600Watt
Specs:
Voltage 100~120 Vac / 200~240 Vac (Select Switch)
Frequency 47Hz ~ 63Hz
Current 10.7 / 6.2 Amps
Hold-up Time 16 ms
Nom. Power 600 Watts
Max. Power 620 Watts
P.G. Signal 100 ~ 500 ms
Voltage Protection +12V trip point 13.4V - 15.6V | +5V trip point 5.74V - 7.0V | +3.3V trip point 3.76V - 4.3V

Volgens de eXtreme PSU Calculator v1.3 zou ik al genoeg hebben aan een 500 watt voeding. Nou weet ik dat spire geen a merk is maar in de winkel werd gezegt dat hij deze setup met gemak aan zou kunnen.
Wat denken jullie? Zou mijn PSU het probleem zijn? en zo ja, zou de Cooler Master: Real Power ATX, 550W SLI mijn probleem dan oplossen of raden jullie een andere voeding aan?

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door rasco1984 op 24-08-2006 00:02 ]

• PilatuS
  • Niet online
@ Rubberenkip. Die 550W voeding moet voldoende zijn.

@ Rasco1984. Draai eens een tijdje met een videokaart die niet zoveel nodig heeft. Als je bijvoorbeeld een oude PCI of andere oude kaart hebt liggen draai daar dan ff mee. De X1900XT heeft erg veel nodig.
Als het met een andere kaart wel goed gaat is de kans groot dat de voeding je probleem is.

Verwijderd

Vandaag heeft mijn voeding het begeven en ik ben dringend op zoek naar een nieuwe. Ik heb een radeon 9700 pro en p4 3 ghz en ook Xfi extreme music. Ik heb geen idee watvoor voeding ik moet halen. Ik ga vanavond naar Mycom toe enige suggesties?

Bedankt alvast!

• PilatuS
  • Niet online
@Famou. Ik zou gaan voor 350W van een A-merk. 300 moet opzich al voldoende zijn.

Verwijderd

Hm zoals cooler master? En ik zou graag een willen die niet veel lawaai maakt.

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb zelf net een Coolermaster iGreenpower te koop gezet omdat ik die icm mijn waterkoeling iets te veel lawaai vind maken. Opzich is ie heel stil maar niet met waterkoeling.

Ik heb nu een Zalman aangeschaft en die is echt heerlijk stil. Je kan gewoon wat reviews opzoeken over veschillende voedingen, er zijn er genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:15
Ik heb net een pc opgebouwd:

ASUS A8N-V (integrated video)
AMD XP 64 3200+
512 MB Kingston PC3200
1x 115 GB Maxtor HD
verder geen andere hardware aanwezig

hierbij een 250W voeding (merk ff onbekend)

nu boot het niet op (CPU fan draait, verder _helemaal_ niets. Ligt dit aan de voeding? Wat is het absolute minimum voor deze configuratie??

Net nog het aanzetten, als de CPU cooler op zijn hardst draait gaat de fan van de voeding iets langzamer. Trekt de CPU zo veel stroom dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Expecho op 25-08-2006 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-> uitmeten
-> testen met minimum aan hardware
-> testen met een ander voeding die je nie hiervoor moet aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Ik heb nu dit systeem,
A8N-SLI Deluxe
X2 4600+
2* 1 GB DDR 400
2 * 512 MB DDR 400
2 * Asus Geforce 6800 GT
WD Raptor 74 GB 16 mb cache
Maxtor diamondmax 10 200 GB
Dit alles wordt gevoed door een Realpower 450W van coolermaster,
Ik heb via die extreme psu calculator even gekeken, en ik kom uit op 430 watt.
Als ik echter mijn videokaart overklok naar ultra speeds zit ik op 480. (in beide gevallen 100% load)
Is het handig om een nieuwe voeding aan te schaffen, of zou deze het nog wel trekken?
Ik zou dan voor de Hiper HPU-4k580-MU van 580 Watt gaan, goede keuze, of is er beter te krijgen voor die prijs (+/- 100 euro)?

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Ik zit te twijfelen tussen twee voedingen voor m'n nieuwe setup, een Pentium D 805, die ik wil overclocken, met een asus 6800le, en voor de rest standaard spul, 2 casefans.

In het Pentium D 805 topic, zeiden ze al dat m'n voeding minimaal 18A moet hebben op de 12v lijn.
Nou twijfel ik tussen een Tagan 380W voeding en een Spire Rocketeer 600W .
De tagan voldoet zeker aan de 18A eis, maar van de Spire kan ik dat niet vinden (staat niet op de site),
aan de andere kant is 220W toch wel een stuk meer, en ik kan me haast niet voorstellen dat een 600W voeding geen 18A kan leveren op de 12v lijn.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Expecho schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 09:45:
Ik heb net een pc opgebouwd:

ASUS A8N-V (integrated video)
AMD XP 64 3200+
512 MB Kingston PC3200
1x 115 GB Maxtor HD
verder geen andere hardware aanwezig

hierbij een 250W voeding (merk ff onbekend)

nu boot het niet op (CPU fan draait, verder _helemaal_ niets. Ligt dit aan de voeding? Wat is het absolute minimum voor deze configuratie??

Net nog het aanzetten, als de CPU cooler op zijn hardst draait gaat de fan van de voeding iets langzamer. Trekt de CPU zo veel stroom dan?
Gaan alleen je fans maar draaien. Geeft het moederbord piepsignalen? Probeer je geheugen eens eruit te halen en zet hem dan aan. Geen signalen van 't moederbord, dan is waarschijnlijk je moederbord niet in orde.
Een zware voeding is voor dat systeem ook helemaal niet nodig. Ik trek namelijk een veel zwaarder systeem met een 250-watter.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen, wou graag even weten of mijn Forton 400 watt voeding nog goed is voor dit systeem:

AMD Athlon64 3800+ S939
Asus A8N-E Motherboard
XFX 7900GT Extreme 256 MB
1.25 GB Geheugen
3 Harde schijven
Plextor DVD ROM 16x Zwart
HP DVD 16x RW LightScribe Zwart

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Zou je ff de modelnaam van die Fortron willen geven? Of een plaatje met de Ampere specificaties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blacktarantulaX schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:31:
Zou je ff de modelnaam van die Fortron willen geven? Of een plaatje met de Ampere specificaties..
Fortron is FSP en goed.
Mijn systeem (ongeveer even zwaar) draait met 300w fsp.

@Rasco1984, die hiper is goed. Kijk ook eens naar Huntkey, niet de mooiste voedingen, maar wel goedkoop en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Misschien dat iemand hier het weet, gaan de Seasonic S serie voedingen er uit en komt de M serie er voor in de plaats?

Ik kreeg zojuist een mail van m'n hardware boer, met de melding dat de levertijden van de S12-600W onbekend geworden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Q: Welke voeding heb ik nodig?
A: Check http://www.voedingscentrum.nl
:p

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware:
a8n-sli
3500+
7900gt BFG-tech oc
2 x 512mb corsair
2 x 200GB (seagate+ WD)
2 x DVD-speler/brander

gegevens van mijn huidige voeding:

aopen

ao400-12ahnf

+3.3volt: 30.0 A
+5.0 volt 28.0 A
+12 volt1 14.0 A
+12 volt2 15.0 A
+5voltsb 2.0 A
-12 volt 0,5 A

400 watt

is dat voldoende? want mijn pc loopt heel erg instabiel en start soms niet op.
dat doet hij sinds ik de 7900gt kaart erbij geprikt heb.

als ik mijn wattage uitreken kom ik op 300 watt uit wat mijn pc full load moet verbruiken

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de standaard fan van de Asus A-45GA vervangen door een Papst 4412FGL fan en de voeding is nu echt stil dus ben nu zeer tevreden over deze voeding die een goede vervanging is van m'n Tagan 480W die ook heel stil was maar een mindere 3,3V lijn had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14
Ik ga binnenkort het volgende aanschaffen:

E6400
2 * 1GB DDR2 PC4200
Asus P5NSLI (Nforce 570)
Asus Geforce 7900GT

Als ik deze nieuwe spullen samen met mijn drives, koelers en andere apparatuur in de calculator invoer, kom ik uit op 285 watt. Voer ik mijn oude systeem in, AMD 64 3000+ Venice, 1GB ram en 6600GT, kom ik uit op 278 watt. Die 7 extra watt moet mijn huidige Zalman ZM400B-APS, 400W, toch ook nog wel trekken?

[ Voor 21% gewijzigd door JeroenNietDoen op 28-08-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 00:39
Ik zit te denken aan het volgende systeem:

AOpen H700 B Zwart Zwart, Zilver, 400 Watt
BenQ CRW 5232P/W OEM, Zwart
Sony 3,5 Inch Diskette Station Zwart
BenQ DQ60 Zwart
2xTwinMos Dual Channel 512 MB, PC3200, 400 MHz
Promise Ultra ATA133 TX2 OEM
Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 3800+ Venice 2.4 GHz, 2000 MHz
Arctic CPU Koeler Silencer 64 Ultra Aluminium
LeadTek VGA GeForce PX7600 GT 256 MB

maar, nu komt het: 4-5 HDD's (Maxtor) in de categorie 200-300GB.

Gaat dit lukken? Ik heb begrepen dat de PFC voeding in de AOPEN H700 erg goed presteert, maar of ie dit aankan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zo'n test gedaan voor hoeveel watt ik nodig heb.. en daar komt 530 uit maar volgens mij klopt er geen bal van want ik heb maar :
1hdd
E6600 clocked at 3.2Ghz
X1900XT
P5W DH deluxe
5 usb devises
2x 120mm
1x 80mm

EDIT: sorry ik had een foutje gemaakt.. ik kom nu uit op 460watt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blacktarantulaX schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:31:
Type : FSP400-60GLC

Ampere specificaties :

http://www.fsp-group.com....mainid=1&fid=52&proid=187

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Je 12V lijn geeft 14 en 15A. Ik ga niet omrekenen naar de combined amperage, ik zie zowel dat het niet gaat lukken: die 7900GT is te veel voor je voeding.

Je Fortron zit in de 400W klasse en dat moet volgens mij genoeg zijn of anders 450W, maar je moet gewoon een hoger amperage op 12V hebben.

Ik weet je budget niet maar deze kan ik zeker aanraden:
Tagan TG430-U15 (http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=17293) met 2 x 20A (26A combined) op 12V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:42
Ik ga volgende maand een nieuw systeem kopen:

Processor: Intel Core 2 E6600
Moederbord: Asus P5W DH Deluxe, 975X
Geheugen: 1GB x2 (2GB) PC6400 DDR2 CL5 Kingston
Harde Schijf: Seagate Barracude 7200.10 320GB
Videokaart: Asus Geforce 7600 GT 256Mb DDR2 (PCI-e, DVI)
Cooling: Actic Cooling Freezer 7 Pro
Case: Antec LifeStyle Sonata II (ATC, 450W, Zwart)
BenX DW1655 16x Dvd writer
Logitech X-230(2.1) speakers
Logitech Quickcam Pro 5000

Is 450Watt genoeg voor dit systeem?

Tweede vraag, stel ik zet er een Raid10 controller in met een totaal van 4 HD's ipv 1, zou ik dan nog steeds genoeg hebben aan deze voeding of een betere nodig hebben?

Verder ben ik verteld dat de nieuwe directX 10 kaarten veel stroom nodig gaan hebben, maar zelf neem ik dit met wat zout aangezien er nog zo weinig over bekent is.. Ik heb gehoord dat Enermax 1 van de beste voeding fabrikanten is?

Bedankt voor het advies :)

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen84 op 28-08-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort mijn systeem eens flink upgraden. Na de upgrade zal mijn systeem er als volgt uit zien:

Moederbord: MSI K8N Neo4f (S939)
Processor: AMD Athlon 64 3800+ Venice
Geheugen: 2x OCZ 512 MB pc3200 CL2.5
Videokaart: Asus NVidia Geforce 7900GT 256MB
Hardeschijf: Maxtor Diamondmax 10 160GB sata en Maxtor 40BG IDE
Geluidskaart: Creative soundblaster live! 5.1
LG DVD brander
floppydrive
2x 80mm Casefans

Nu zoek ik alleen nog een bijpassende voeding voor max 70 euro.(liefst goedkoper natuurlijk :P )
De voeding hoeft niet muisstil te zijn en ik ben voorlopig niet van plan om meer te upgraden, dus het komt er op neer dat met de voeding het bovenstaande systeem stabiel moet kunnen draaien.
Mijn oog is gevallen op het volgende viertal voedingen:

Antec Smartpower 2.0 450 Watt
Asus A-45GA 450 Watt (goedkoop, maar ook stabiel genoeg?)
Tagan TG380-U01 380 Watt (genoeg amps op 12V lijn?)
Zalman ZM460B-APS 460 Watt

Nu is mijn vraag welke de beste keus zou zijn. Of zijn er misschien veel betere voedingen in de zelfde prijscategorie? Alle hulp is welkom :) .
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.