Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

RoaDHouse schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:42:
Ik heb de nieuwe mamba nu 3 dagen gebruikt.

En het is voor mij teleurstellend :(

Er is wel degelijk merkbare lag (soms reageert hij helemaal niet voor fractie van een seconde)

De accu wil niet volledig laden blijft een beetje hangen op 80 %

Alles boven de 2000dpi wordt de muis onrustig :(

Zoals gewoonlijk is de muis weer "overhyped" hij voelt verder wel degelijk aan maar is wel wat aan de zware kant
vind ik persoonlijk.

Het is absoluut geen stabiele muis, en dit kan je ook niet veranderen door een firmware update enz.....

Hoe je het ook bekijkt een draadloze muis is gewoon niet geschikt voor serieus gamen, dat blijkt nu ook maar weer.

Hij gaat dan ook direct retour MM :) 129 euro is de muis absoluut niet waard.
over al waar jij last van heb ik niet speel muis al tijd op 3500 en ding is gewoon super niks onrustig zelf niet op 5600

mijn muis laat gewoon op tot 100% je moet gewoon laats firmware 1.08 op zetten 1.02 hadden wel eens lats van dat ze niet 100% op laaden

dat dezen muis niet geschikt voor serieus gamen is dik onzin dat jij niet over weg mee kan licht niet aan muis maar aan je zelf ken nog paar man die hem ook hebben we doen vaak UT3 en probleem die jij gaan geeft lag hebben zij ook niet

voor mijn komt geen ander muis meer in plaats

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35
Motaro schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:32:
[...]

over al waar jij last van heb ik niet speel muis al tijd op 3500 en ding is gewoon super niks onrustig zelf niet op 5600

mijn muis laat gewoon op tot 100% je moet gewoon laats firmware 1.08 op zetten 1.02 hadden wel eens lats van dat ze niet 100% op laaden

dat dezen muis niet geschikt voor serieus gamen is dik onzin dat jij niet over weg mee kan licht niet aan muis maar aan je zelf ken nog paar man die hem ook hebben we doen vaak UT3 en probleem die jij gaan geeft lag hebben zij ook niet

voor mijn komt geen ander muis meer in plaats
Ieder zijn mening, er is duidelijk "lag" aanwezig als deze zonder draadje gebruikt wordt. Hierover kan ik dus heel kort zijn.

Hierover heb ik een mail gestuurd naar razer deze heeft bevestigd dat "lag" inderdaad kan voorkomen. het probleem kan opgelost worden door alle andere usb poorten niet te gebruiken. En dit klopt inderdaad.

De mamba is een mooie muis, maar totaal ongeschikt om goed mee te kunnen gamen. En dat ik er niet
mee overweg kan laat ik maar in het midden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:03

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

RoaDHouse schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:50:
[...]
Hierover heb ik een mail gestuurd naar razer deze heeft bevestigd dat "lag" inderdaad kan voorkomen. het probleem kan opgelost worden door alle andere usb poorten niet te gebruiken. En dit klopt inderdaad.
Serieus? Dat is wel matig...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:55
en als je de muis aansluit met een usb naar ps2 overloopje? of mis je dan weer dingen omdat het geen usb is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Graag verder over muismatten en voetjes in Muismatten, zodat dit topic voor muizen en andere toebehoren gebruikt kan worden :)

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 23-08-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na bijna 2 jaar plezier gehad te hebben van mijn Razer copperhead is de linkermuisknop nu aan het overlijden.
Ik hoop natuurlijk dat dit binnen de 2 jaar garantie van Razer valt en heb hen daarover al gemaild.

Ondertussen ben ik, voor het geval hij niet onder garantie valt, mij aan het orienteren op een nieuwe gaming muis.
De Logitech G9 en Razer Lachesis zijn de 'goedkopere' modellen die mij qua specs wel aanspraken.
Helaas vind ik de logitech qwa moddel niet echt mooi/handig uitzien.
Verder is er natuurlijk de Razer Mamba die helaas wel dubbel zo duur is.

Kan iemand mij de meerwaarde van een Mamba tov een G9/Lachesis vertellen?
Hij is draadloos maar dat gebruik ik toch niet.
Hij heeft 5600 dpi (klinkt wel fijn ;))

edit
Heb de knoop al doorgehakt, verwacht de Razer Mamba donderdag of vrijdag thuis te hebben :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2009 13:42 ]

Verwijderd

Heb ondertussen de mamba binnen.
Op zich werkt hij echt prima op 5600dpi (via de buttons), zowel bedraad als draadloos (draadloos ga ik toch niet gebruiken maar moest het wel ff testen).

Het eerste minpunt ook al tegengekomen.
-drivers niet gesigneerd voor x64bit bestuuringssystemen. (aka ik moest op een oude xp laptop de drivers en firmware updater installeren voor ik de muis kon updaten en kan nu ook niets aan de profielen/instellingen doen).

De copperhead kon blijkbaar toch terug voor garantie en is onderweg, dit kan 2 tot 6 weken duren.
Als hij terug is gaat hij waarschijnlijk naar mijn vriendin :)

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:52

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Ik heb zojuist mijn Razer Mamba binnengekregen, echter staat er nog een oude versie op (heb nu 1.07, nieuwste is 1.08.2). Is het updaten van de firmware het 'risico' waard?

Ehhh wat?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41

Zenix

BOE!

Mnstrspeed schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 09:10:
Ik heb zojuist mijn Razer Mamba binnengekregen, echter staat er nog een oude versie op (heb nu 1.07, nieuwste is 1.08.2). Is het updaten van de firmware het 'risico' waard?
Nou, het is geen bios van je moederbord ofzo. Ik heb met mijn razer copperhead altijd veel profijt gehad van Firmware upgrades, vooral bugs etc die gemaakt werden. Dus ik zou naar changelog kijken en zien of het nuttig is of niet.

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 14:09
Ik heb een oudere versie van de Mamba, deze had een paar kleine probleempjes met de laser. Maar door de firmware te updaten zijn deze problemen verholpen, Voor mij was het wel de moeite waard. Het verschilt dus per situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
5600dpi + 1000hz polling rate is echt veel te overdreven, niemand kan met die snelheid spelen of je moet op 1920x1200+ resolutie spelen met je mouse sens op 0,0001 :p

ik heb zelf m'n Deathadder terug gegooit naar 900DPI en 500hz polling rate, sens op 3 maar of je high-, mid- of lowsense speelt is aan de gebruiker zelf natuurlijk :)

voor mij is de deathadder de beste muis die ik ooit gehad heb, mamba heb ik mee gespeelt maar de extra functies die hij bood vond ik die prijs niet waard en het leek wel of die muis een stuk boller is dan de DA.

[ Voor 6% gewijzigd door Horizons op 20-09-2009 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Ik speel met mijn G5 op 800dpi, die hele hoge dpi's zijn volgens mij niet superzinvol, de tracking van de muis is belangrijker. Daarnaast als de muis zoveel dpi detecteert, lijkt me het niet echt superrustig meer. Een veel kleinere (vaak ongewenste) beweging doet de cursor dan al een eind verplaatsen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

NoepZor schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:38:
Ik speel met mijn G5 op 800dpi, die hele hoge dpi's zijn volgens mij niet superzinvol, de tracking van de muis is belangrijker. Daarnaast als de muis zoveel dpi detecteert, lijkt me het niet echt superrustig meer. Een veel kleinere (vaak ongewenste) beweging doet de cursor dan al een eind verplaatsen.
Inderdaad, ik snap die hele DPI hype ook niet echt... Ik speel met 400dpi met mijn copperhead en dat gaat prima. Hoger is niet altijd beter.

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Ik heb een razermuis, de Diamond 3G ofzo denkik.

Echter heb ik vanaf dag 1 daar al problemen mee, ze valt weg soms. Soms werkt ze niet bij het opstarten.
Restart zonder muis -> opnieuw insteken en dan werkt het soms terug.

iemand daar ervaringen mee?

Verwijderd

Ik beweeg in 4,5 cm van links naar rechts over m'n scherm, bij gamen draai ik 360 graden in 4,5 cm da's gelijk aan 1157 dpi. :)
Bij Photoshop e.d. zet ik 'm wel trager.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wiethoofd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:01:
[...]

Je kunt er wel voor aanschaf achter komen, dan zit op de oude streepjescode rechtsonderin achterop een sticker met daarop boven de nieuwe streepjescode: ROC-11-500-S. De oude heeft daar geen -S staan.

Ook is de streepjescode op de verpakking anders zie ik nu net:
Oud:    4 250288 1150[b][red]02[/][/]
Nieuw:  4 250288 1150[b][green]64[/][/]
Onderop de muis staat op de nieuwe dezelfde als de oude.
Nou, schijnbaar is er weer een nieuwe versie uit, die heb ik nu naast me liggen 8)
Doos is niet meer van piepschuim maar van karton, typenummer is ROC-11-501 en streepjescode is 4 250288 115019

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Gisteravond de Logitech Performance Mouse MX gekocht. Vandaag gaat ie terug. Ik heb altijd een mx1000 gebruikt en er zijn helaas maar weinig muizen die daaraan kunnen tippen imho. Draadloos is voor mij een pre omdat ik al meer dan genoeg kabelzooi heb en een kabel "trekt" min of meer toch altijd wel een beetje.

Het grootste probleem met de Peformance Mouse MX (PMX) vond ik nog wel de vorm van 't ding. Op een of andere manier lijkt het alsof ik rechts achter iets mis, m'n pink en ringvinger aan de rechterkant gewoon niet lekker liggen en m'n vingers nooit recht op de knoppen liggen. Resultaat, na 10 minuten gebruik gruwelijke pijn in m'n hand.

Heb daarna even een paar potjes COD4MW gespeelt met 't ding en qua prestaties was dat zeker niet slechter dan de mx1000. Alleen stak een volgend probleem de kop op. Deze muis slaapt graag en is vervolgens slecht wakker te krijgen. De ene keer slaapt ie na 10 seconden en is hij vervolgens na 3(!) seconden pas weer wakker te krijgen. Maar het komt net zo vaak voor dat het 30 seconden duurt voordat het ding gaat slapen en dan ben je 5 - 7 (!!!) seconden bezig om weer iets met je muis te kunnen. En dan doet dus ook de hele muis niets, knoppen niet, tracking niet.

Aan de andere kant is ie wel erg enthousiast als je een film aan 't kijken bent in VLC Fullscreen. Dan gaat ie constant zichzelf aan en uitzetten en dan pleurt VLC dus iedere keer die overlay op 't scherm.

Maar goed, kheb het de hele nacht geprobeerd, internet afgestruind maar alles wat je over dit ding kan vinden zijn logitech persberichten. Een enkele review die op tig sites geplaatst is en that's it. En een hoop geklaag over 't sleep en wake up gebeuren. Morgen gaat ie terug, misschien dat ik de MX1100 probeer, hopelijk is die beter te gebruiken en ligt die net zo fijn in de hand als de mx1000.

Had ook nog wel gekeken naar een Razer Mamba, maar als ik lees wat zoals de te verwachten levensduur van een razer-muis is pas ik voor. Ik heb de MX1000 gekocht toen hij gereleased werd en het enigste wat me nu GRUWELIJK irriteert is 't feit dat de knop die onder het scrollwiel zit (middelste / 3e muisknop), die reageert nog niet eens de helft van de tijd. Heb em vanaaf al eens open gemaakt om te kijken of er niet gewoon troep in de weg zat maar dat bleek niet 't geval te zijn.

Enniewees, bedtijd :X

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de Logitech G9 geprobeert, je leest er veel over dus ik had hoge verwachtingen.
Wat een verschrikkelijke muis, veels te hoge lift-off afstand, de duimknoppen zitten te ver naar achteren, de muiswiel is veels te onzeker en om de dpi in te stellen moet je naar de muis kijken om de verzonken knopjes te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 00:27:
Gisteren de Logitech G9 geprobeert, je leest er veel over dus ik had hoge verwachtingen.
Wat een verschrikkelijke muis, veels te hoge lift-off afstand, de duimknoppen zitten te ver naar achteren, de muiswiel is veels te onzeker en om de dpi in te stellen moet je naar de muis kijken om de verzonken knopjes te zien.
:o Hoe kun je dat zeggen over de Logitech G9?? :?
Voor mij is het de beste muis zie ik ooit heb vast mogen houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

chocolade-reep schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:36:
[...]

:o Hoe kun je dat zeggen over de Logitech G9?? :?
Voor mij is het de beste muis zie ik ooit heb vast mogen houden!
Tja ik vind het ook niks, en de G9 is niks bijzonders. De MX518 is altijd nog beter.
Hogere DPI is niet altijd beter, en ook optische lens is nog steeds beter dan de laser.
Ook vind ik die G9 er niet uit zien. Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

G9 is afschuwelijk :r

De G5 V2 en verder is vele malen beter en dat zeg ik als Razer gebruiker :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Zenix schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:42:
[...]

Tja ik vind het ook niks, en de G9 is niks bijzonders. De MX518 is altijd nog beter.
Hogere DPI is niet altijd beter, en ook optische lens is nog steeds beter dan de laser.
Ook vind ik die G9 er niet uit zien. Maar dat is persoonlijk.
O ik kan echt niet werken met een optische muis, elke keer dat ik er een vast heb weet ik weer hoe fijn laser is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:22
chocolade-reep schreef op zondag 08 november 2009 @ 20:29:
[...]
O ik kan echt niet werken met een optische muis, elke keer dat ik er een vast heb weet ik weer hoe fijn laser is.
Ik wou net zeggen, ik vind laser muizen echt veel preciezer en bovendien op veel meer ondergronden goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

-DG- schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:43:
[...]

Ik wou net zeggen, ik vind laser muizen echt veel preciezer en bovendien op veel meer ondergronden goed werken.
Waarom is die preciezer dan? Dat snap ik even niet. En als je een gamer bent, dan koop je ook een goeie muismat die werkt met je optische muis, dus de ondergrond is niet echt relevant. Ik zeg niet dat Laser slecht is, maar ik neem een voorbeeld. Razer had met de Copperhead een Laser muis, maar heeft toch besloten om terug te gaan naar optische lens met de DeathAdder, en die was daarom ook stuk beter. Laser is zeker ook niet slecht. En nu met de jaren ook wel wat beter geworden. Maar zeker niet beter dan de optische.

[ Voor 9% gewijzigd door Zenix op 09-11-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb de Copperhead EN de DeathAdder, maar de Copperhead scant sneller en is daarom soms wel nuttiger ook al is die minder precies dan de DeathAdder :) Ook als je veel "optil situaties" hebt in een game is de Copperhead wel handiger.

Beiden op een Mantis Speed trouwens.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 19:22
Zenix schreef op maandag 09 november 2009 @ 01:00:
[...]
Waarom is die preciezer dan? Dat snap ik even niet. En als je een gamer bent, dan koop je ook een goeie muismat die werkt met je optische muis, dus de ondergrond is niet echt relevant. Ik zeg niet dat Laser slecht is, maar ik neem een voorbeeld. Razer had met de Copperhead een Laser muis, maar heeft toch besloten om terug te gaan naar optische lens met de DeathAdder, en die was daarom ook stuk beter. Laser is zeker ook niet slecht. En nu met de jaren ook wel wat beter geworden. Maar zeker niet beter dan de optische.
Weliswaar alleen mijn eigen ervaring, maar ik heb m'n laser muis op 2000dpi staan (gewoon desktop werk), en ik ben zelf geen optische muizen tegen gekomen die ik fijn vind werken op zo'n kleine precisie. Misschien ligt dat aan de ondergrond of zijn er tegenwoordige betere optische muizen, dat weet ik niet.
Verder zit ik een deel van de tijd achter een laptop op verschillende werkplekken en dan is het wel fijn als je muis het overal fijn doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Sinds 2 week heb ik nu de "nieuwe" razer deathadder 3500-dpi.

Wat een verschil met de oude 1800-dpi versie, je merkt meteen het veschil qua accuratie het gaat
echt enorm smooth de muis doet precies wat ik wil.

Na alle muizen die ik gehad heb is dit veruit de beste op alle vlakken.

Hij gaat de Logitech-G9 makkelijk voorbij terwijl het eigenlijk een oude techniek is :)

Btw. Ik ben geen razer fan, maar deze versie van de deathadder is gewoon super.

Nu wacht ik weer op de nieuwe van razer ( dit is weer een laser ) nog eventjes en ik heb alle muizen die ooit zijn uitgekomen :)

Ach ja...... het is beter dan aan drank denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

RoaDHouse schreef op donderdag 03 december 2009 @ 00:08:
Sinds 2 week heb ik nu de "nieuwe" razer deathadder 3500-dpi.

Wat een verschil met de oude 1800-dpi versie, je merkt meteen het veschil qua accuratie het gaat
echt enorm smooth de muis doet precies wat ik wil.

Na alle muizen die ik gehad heb is dit veruit de beste op alle vlakken.

Hij gaat de Logitech-G9 makkelijk voorbij terwijl het eigenlijk een oude techniek is :)

Btw. Ik ben geen razer fan, maar deze versie van de deathadder is gewoon super.

Nu wacht ik weer op de nieuwe van razer ( dit is weer een laser ) nog eventjes en ik heb alle muizen die ooit zijn uitgekomen :)

Ach ja...... het is beter dan aan drank denk ik dan maar.
Mijn ervaring is toch anders :) De nieuwe is wat mij betreft namelijk slechter dan de oude, de nieuwe sensor is nog niet goed. Op mijn stoffen Razer Goliathus mat zit er meer 'jitter' in de beweging, en zelfs met de Razer Destructor mat is er een lichte jitter op te merken.
Zal wel weer opgelost worden met een firmware update ;)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Kanarie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 00:16:
[...]

Mijn ervaring is toch anders :) De nieuwe is wat mij betreft namelijk slechter dan de oude, de nieuwe sensor is nog niet goed. Op mijn stoffen Razer Goliathus mat zit er meer 'jitter' in de beweging, en zelfs met de Razer Destructor mat is er een lichte jitter op te merken.
Zal wel weer opgelost worden met een firmware update ;)
Wat versta je precies onder "jitter" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik heb de oude 1800dpi DA er nu aan.... en ik merk echt geen verschil met jitter tussen de beide muizen..

Gebruik ook de destructor muispad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 23:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

RoaDHouse schreef op donderdag 03 december 2009 @ 01:33:
[...]

Wat versta je precies onder "jitter" ?
Bij een langzame diagonale beweging maakt de nieuwe DA kleine extra bewegingen naar links en rechts. Vooral op niet optimale oppervlakken wordt dit erg storend. Op de Razer Destructor gaat het nog het minst slecht.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik heb nu dus die Roccat Kone, maar heb onlangs een Logitech G500 gekregen, ook maar eens uitproberen :9
Iemand er al ervaring mee?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Nope, probeer de reviews eens.

Ben op zoek naar een nieuwe muismat. Ben gestuit op de Roccat Andrenaline en de Razer Sphex.
Welke is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je het over de Roccat Sense hebt, in dat geval is het een prima muismat :)
Gebruik 'm zelf in combinatie met de Kone en dat gaat prima, alleen wel zorgen dat je de mat goed schoon houd. De Kone heeft de neiging het kleinste korreltje al op de pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Klopt, de Roccat Sense Adrenaline Blue. Ik zit tussen die en de Razer Sphex te twijfelen.
Voordeel van de Sense is dat die groot is en van de Sphex dat ie super dun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Laat maar zie niet dat het een oud bericht is. O-)

[ Voor 41% gewijzigd door pimpimmers op 16-12-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Ik ben opzoek naar een muis, en wel voor het volgende.

Ik muis nu met links omdat ik aan mijn rechter schouder en pols last heb, thuis heb ik een evoluent vertical mouse, op mijn werk een standaard muis en die gebruik ik nu linkshandig.

Welke muis zouden jullie voor mijn rsi klachten aanraden?

Ik kan namelijk een anti rsi muis 2 weken testen.

dacht zelf aan de hippus of de evoluent, maar links of rechtshandig?

Ik weet ook niet of de klachten van de gewone muis of van de evoluent komen.

[ Voor 25% gewijzigd door racoon op 16-12-2009 15:45 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Krijg met kerst mijn Logitech G500 binnen! =D ben benieuwd! Iemand al goede/slechte ervaringen met deze muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Excelb-boy schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:21:
Krijg met kerst mijn Logitech G500 binnen! =D ben benieuwd! Iemand al goede/slechte ervaringen met deze muis?
Gebruik hem nu naast mijn Roccat Kone, en ik vind de G500 eigenlijk fijner :)
Scrollwieltje is echt meesterlijk _O_

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ryvion schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:31:
Nope, probeer de reviews eens.

Ben op zoek naar een nieuwe muismat. Ben gestuit op de Roccat Andrenaline en de Razer Sphex.
Welke is beter?
Muismat discussies graag voortzetten in: Muismatten

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Ik denk er over na om een nieuwe muis aan te schaffen: Een Roccat Kone.
Maar nu lees ik dat die problemen zou hebben onder Windows 7 x64? Kan iemand dit bevestigen?

productreview: Roccat Kone review door Nakebod (zie bij commentaren)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

IStealYourGun schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:49:
Ik denk er over na om een nieuwe muis aan te schaffen: Een Roccat Kone.
Maar nu lees ik dat die problemen zou hebben onder Windows 7 x64? Kan iemand dit bevestigen?

productreview: Roccat Kone review door Nakebod (zie bij commentaren)
Geen idee, ga binnenkort 7 installeren, zodra ik dat gedaan heb hoor je meer. Onder Vista in ieder geval geen problemen.

Cunning linguist.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Bart ® schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:13:
[...]

Gebruik hem nu naast mijn Roccat Kone, en ik vind de G500 eigenlijk fijner :)
Scrollwieltje is echt meesterlijk _O_
Ik heb de G500 als vervanger van mijn defecte G5. Hij ligt fijn in de hand, de gripstructuur voelt fijn aan. Tracking is ook prima, al heb ik de DPI lang niet op maximaal (800dpi). Knopjes links op de muis voor forward/backward zijn wat klein en vraagt enige gewenning, maar daarna kun je ze zonder problemen bedienen. Scrollwheel werkt ook erg fijn, in de klikstand kun je hem ook een klein zetje geven waardoor het scrollen wel soepel gaat. Al met al een prima muis.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik ben eindelijk weer toe aan een nieuwe muis. Bij mijn Razer Pro|Click 1.6 (witte versie van de originele Diamondback) begint de rechter knop het te begeven. De knop buigt eigenlijk alleen nog maar door en klikt niet goed meer, helaas. Komt natuurlijk door de vele uurtjes dat ik er mee gequaked heb. ;)

Nu zie ik dat de Diamondback 3G bijna een tientje goedkoper is dan de Pro 1.6 (die nog wel te koop is). De 3G lijkt mij een prima muis die genoeg op de originele DB lijkt, maar toch wil ik zeker weten dat ik geen miskoop doe, dus doe ik hier even wat navraag.

Ik wil graag horen hoe de 3G bevalt (liefst in vergelijking met de originele Diamondback), en dan gaat het mij vooral om de performance van de sensor. De Diamondback vind ik echt perfect; hapert nooit en doet geen rare dingen als ik hem tijdens een game optil en weer neerzet. Ik heb ooit de Copperhead eens geprobeerd en ik weet dat dat een lasermuis is, maar ik vond het zo storend dat de cursor zich zoveel verplaatste bij het optillen van de muis, dat ik hem meteen teruggebracht heb.

Kortom: vinden jullie de Diamondback 3G net zo goed als de originele DB, of slechter of beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dezelfde sensor als mijn 1800 dpi DeathAdder voor zover ik weet en daar word je heel gelukkig van :

- Veeeeeeel preciezer dan de Copperhead (Die heb ik ook!)
- Ook ietsje langzamer / minder nerveus dan de Copperhead. Ik heb een paar games waar dit juist fijn is dus heb ik constant beide aangesloten op tafel staan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik zit niet echt in de muizen en ik ben op zoek naar een goede game muis (Maar de muis moet ook gewoon goed werken onder Windows) die er wel wat mooi uitziet (Eigenlijk alles van Logitech valt dus al af). Ik wil wel graag wat extra knoppen hebben die je echt helemaal zelf in kan stellen wat je wilt. Wat voor muizen zijn hier geschikt voor?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-naga

Doe eens gek :P

/Serieus : Wat zoek je dan precies ? Welke knoppen wil je instellen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Nu lees ik toch dit in de review van techpowerup:
A little problem that affects low sensitivity gamers the most is the lift-off distance. With just the standard mouse feet attached you have to lift the mouse relatively high up before it stops moving the cursor around. I tested this on the mats I had laying around and it seems that the problem is worst on black surfaces. I remember Razer trying to sort this problem out with firmware updates for the DeathAdder and they were somewhat successful at reducing the lift off distance. Maybe it's just a question of time before Razer apply the same fix to the Diamondback 3G's firmware.
:S
Heb jij hier geen last van gehad Nero?

Wel grappig dat een artikel van Razer precies het tegenovergestelde zegt over de 3G sensor:
Gamers who move the mouse rapidly across a smaller distance, physically lift the mouse back to its original position on the pad and repeat the movement will experience small erratic movements of the curser at the moment of lift-off. All sensors will continue tracking for a short distance after being lifted from the surface. The 3G Infrared Sensor technology offers improved lift-off performance by minimizing this distance, achieving lift-off distances as low as 2.1 mm before the sensor ceases tracking on many surface colors, an improvement of the 2.4 mm minimum of the previous generation optical sensors.

[ Voor 34% gewijzigd door Aham brahmasmi op 15-01-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik til de muis vaak op, maar heb nog nooit daar echt last van gehad eerlijk gezegd.

Er waren ook aardig wat mensen die daarover zeurden bij de Logitech MX 1000 geloof ik en toen ik die een keer toevallig vast hield had ik er ook geen last van ... volgens mij is dat een persoonlijk iets ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Het schijnt ook wel redelijk sterk van het soort ondergrond af te hangen. Op de Steelpad S&S (zwart plastic) was het met de Copperhead wel heel erg vervelend, vond ik. Elke keer als ik de muis optilde om hem in het midden van de mat te zetten dan verschoof de cursor weer een heel stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Goed... net effe getest : Cursor beweegt een stukje ja, maar alle gekheid op een stokje : Je gaat echt geen muis vinden die nog eerder "los laat" zeg maar ... dit ligt denk ik puur aan de resolutie en daarnaast heb ik er in-game geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de DB 3G en ik heb er totaal geen last van.. Sowieso op momenten dat je je muis optilt, ben je niet op iemands hoofd aan het richten neem ik aan.. Maar ik speel ook redelijk high-sens dus ik til hem niet vaak op.

Ik zit eraan te denken om een aluminium muismat te kopen ervoor.. zodat ik nog beter high-sens kan spelen :P Geen weerstand is echt super chil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

nero355 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:45:
http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-naga

Doe eens gek :P

/Serieus : Wat zoek je dan precies ? Welke knoppen wil je instellen ??
Ik wil gewoon een aantal knoppen hebben, hoef echt niet 100 knoppen op de muis zoals dat ding hierboven. Moet gewoon een muis zijn die ook lekker in de hand ligt, er zijn er zoveel en ik zou niet weten wat een goede is. De reviews zijn ook allemaal verschillend, de ene vind het een super ding, de andere niks.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 01:48:
Ik heb de DB 3G en ik heb er totaal geen last van.. Sowieso op momenten dat je je muis optilt, ben je niet op iemands hoofd aan het richten neem ik aan.. Maar ik speel ook redelijk high-sens dus ik til hem niet vaak op.

Ik zit eraan te denken om een aluminium muismat te kopen ervoor.. zodat ik nog beter high-sens kan spelen :P Geen weerstand is echt super chil..
Ik richt nooit op iemands hoofd. :P Ik speel Quake (Live/3) en daar heb je geen headshots maar wel superveel actie en strafejumping enzo, waardoor het genoeg voorkomt dat je aan het rennen bent en op iemand mikt (EFC bijv.) en tussentijds je muis moet optillen. Komt zeker wel voor bij mij iig.

Wat betreft een aluminium muismat:
Ik heb ooit de Steelpad 3S geprobeerd (aluminium, ondanks de naam) en vond het drie keer niks. Keihard oppervlak, zweet condenseert er als de pest op en je hoort de hele tijd een schuifgeluid als je de muis beweegt. Muisvoetjes zullen ook snel versleten zijn. Dit is mijn ervaring iig. Ik heb hem meteen doorverkocht.

De Steelpad S&S (hard plastic) is echt zo glad als smeltend ijs (of een in pas de was gezette vloer), vooral als behandeld is met siliconenspray. Als je interesse hebt mag je mijn S&S wel overkopen voor een prikkie. Hij is weinig gebruikt. Inclusief mooie opberghoes. Echt belachelijk hoe mijn muis met een tikje ertegen zo over de mat gleed. Dit vond ik wel fijn toen ik nog hogere sens gebruikte.

Uiteindelijk heb ik alle harde (en dunne) matten links laten liggen want de Qpad (midsens) vind ik veel fijner - zacht voor je pols en toch glad genoeg. Hyperglidez gaan hiermee ook zo'n beetje eeuwig mee. :)

Ik heb de Diamondback 3G toch maar gekocht trouwens. :) Geen klachten en hij doet het ook op 500Hz USB polling rate (met dit).

[ Voor 28% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-01-2010 19:53 ]

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 16:21
Ik ga vanavond meer eens naar CD-Rom-Land Breda voor een nieuwe muis. Ze hebbben daar de meeste op voorraad, dus kan ik ze ook even echt fysiek bekijken. Mijn voorkeur gaat uit naar de Logitech G500 (heb hiervoor de G5 v1 gehad) en de Razer Imperator. Het kan natuurlijk maar zo zijn dat ik met iets compleet anders thuiskom :+

Iemand nog suggesties in deze prijsklasse?

• RoaDHouse
rows schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:09:
Ik ga vanavond meer eens naar CD-Rom-Land Breda voor een nieuwe muis. Ze hebbben daar de meeste op voorraad, dus kan ik ze ook even echt fysiek bekijken. Mijn voorkeur gaat uit naar de Logitech G500 (heb hiervoor de G5 v1 gehad) en de Razer Imperator. Het kan natuurlijk maar zo zijn dat ik met iets compleet anders thuiskom :+

Ik zou de Razer Imperator maar links laten liggen, alleen maar problemen met deze muis.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

rows schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:09:

De G500 is briljant _O_

Cunning linguist.

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
klopt helemaal ; ), Heb hem hier ook, btw ook besteld bij CD-Romland Breda
Een paar vrienden van mij hebben allemaal Razor's etc, maar ze zijn allemaal jaloers op mijn G500 :9

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
RoaDHouse schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:28:
[...]

Ik zou de Razer Imperator maar links laten liggen, alleen maar problemen met deze muis.
Welke problemen? Gebruik hem nu al 3 maanden ohne problem.

• SuX DeLuXe
  • Laatst online: 06-07-2023
RoaDHouse schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:28:
[...]

nja ik heb 'm ook en hij laat wel eens te wensen over wat precisie betreft en soms leidt me muis een eigen leven (heel lichtjes). Maargoed met een firmware update kan alles goedkomen toch? Ik vind de Imperator qua vorm en materiaal echt heel comfortabel, beter dan de Deathadder.
marijni12 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:06:
[...]

klopt helemaal ; ), Heb hem hier ook, btw ook besteld bij CD-Romland Breda
Een paar vrienden van mij hebben allemaal Razor's etc, maar ze zijn allemaal jaloers op mijn G500 :9
de G500 heb ik ook al gehad, meteen teruggestuurd. Ik weet niet maar vond hem echt bagger. Veel te groot/zwaar/lomp. Als je ernaar kijkt denk je nog die lijkt me wel fijn. Maar ben de Razers nu gewend en ze zijn echt veel fijner dan Logitech imo. En ik zweerde vroeger bij Logitech dus ik denk dat je er wel eens naast kan zitten. Ik vind Razer heel wat innovatiever de laatste jaren dan Logitech.

[ Voor 41% gewijzigd door SuX DeLuXe op 11-02-2010 20:37 ]

• rows
Tsja, wat ik al zei, niets zo veranderlijk als de mens :)

Ze hebben mij in de winkel een aantal muizen laten vasthouden (de service was weer super) ik ik ben uiteindelijk naar huis gegaan met de Logitech G9x :9

Ik heb niet zulke grote handen en die G500 is toch wel erg groot. De imperator lag beter in de hand, maar de G9X vond ik het prettigste. Ik heb een palm/vinger grip en daar kan ik met dit model goed mee uit de voeten denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik heb nu 2 maanden met de nieuwe razer deathadder gespeeld maar ben terug bij de Logitech G9.

De Imperator heb ik maar links laten liggen met alle problemen die erbij zijn.

Nu heb ik het wel gehad met alle muizen die er te koop zijn. Voor mij is het nu wel duidelijk dat Logitech veruit de beste muizen heeft.

De G9 blijft naar mijn mening toch de beste muis die er is. Razer kan waarschijnlijk toch geen goede muizen ontwikkelen, elke keer is er wel iets mis mee. Dit is ook het geval bij de nieuwe deathadder en imperator :(

De G9x heeft echt een fantastische laser, daar kan razer nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Laser is ook nergens voor nodig (tenzij je juist problemen wilt :P). Ik gebruik nu een paar weken de Razer Diamondback 3G en ben er net zo tevreden over als over de originele Diamondbacks die ik gebruikt heb.
Niks op aan te merken bij intens gebruik in Quake Live en Q3 CPMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Wat het beste is weet ik ook niet, maar alle merken gebruiken laser in hun topmodellen, dus dat zegt wel wat denk ik. Belangrijkste is nog steeds dat het een verlengstuk van je zelf is, en dat blijft heel persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik kan er eerlijk gezegd ook niet helemaal over meepraten omdat de Copperhead de enige lasermuis is die ik geprobeerd heb en die beviel niet. Misschien dat het nog preciezer kan, dat weet ik natuurlijk niet totdat ik de duurste lasermuizen probeer, maar ik heb met de Diamondback werkelijk nog nooit het probleem gehad dat de tracking niet precies genoeg was of snelle handbewegingen niet zuiver oppikt. Ik heb het idee dat ik zelf de beperkende factor ben en ben verder totaal tevreden over de vorm, het lage gewicht (ook van de draad) en de fijne knoppen van deze muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:43
Ik zoek een nieuwe muis, heb nu een mx400 laser muis, maar die scroll kan ook naar links en rechts gedrukt worden, en dat vind ik bij sommige programmas en games ontzettend irritant, omdat wanneer je de scroll in moet drukken deze altijd naar links of naar rechts gaat. Deze muis wil ik houden om mee naar school te nemen met mijn laptop, maar voor thuis zoek ik een andere.

Nu zoek ik er een met minimaal net zo een hoge gevoeligheid, mijn muis beweegt veel bij maar een kleine beweging dit is een vereiste, dpi van deze muis is 800. En de muis moet een scroll hebben die NIET naar links of rechts kan.

Ik heb zelf gevonden een MX518, ook een logitech daar ben ik erg over te spreken en ik zou dan geen extra drivers hoeven te gebruiken maar kan gewoon switchen thuis gebruik mx518, op school mx400, alleen is deze muis optisch is deze net zo gevoelig als mijn laser muis? De DPI is wel een stuk hoger.

En een Roccat kova maar dit merk ken ik helemaal niet, en in sommige revieuws of reacties lees ik dat het een beetje een plastic gevalletje is.

Een kabel is een vereiste, het liefst laser en dus een scroll die niet naar links en rechts kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik vraag maar even jullie hulp want ik kom er zelf niet uit. Mijn huidige muis een draadloze 1000dpi Aldi Zolid bluetooth is het aan het begeven. De muis kostte toen 2 tientjes en heeft me prima gediend. Ik heb dus een nieuwe muis nodig, maar wil daar per se een forward en back knop en 2 belangrijke functies op namelijk:

venster sluiten en alt+tab. Dit vergroot de productiviteit dusdanig dat ik er niet meer zonder kan.

Nu is het vinden van een back en forward knop al een probleem op zich en als je een muis hebt die meer knoppen heeft dan zijn het allemaal van die gamingmuizen met dpi knoppen die mij niks boeien en 9 van de tien gamingmuizen hebben een draadje. Ik wil gewoon een muis met rond de 1000-1500dpi (of instelling). Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarondk1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
Raar dat ik niks van de Cooler Master Storm Sentinel Advance in dit topic lees.
Zeer goede muis, kost rond de 50 euro en dat is misschien wat veel.

Ik speel op een Cooler Master Storm CS-X Battlepad DP, nog mensen die deze gebruiken?
De Logitech G9 en G5 vind ik zeer goede muizen, ik zou nu een nieuwe muis willen kopen.
Ik speel vooral FPS'en zoals MW2, BFBC2 etc, is de oude vertrouwde MX518 nog een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

@Redfish: Hij is wel aardig aan de prijs, maar waarom niet zoiets als een Logitech Performance? Het heeft die knoppen en ook een venster-tab knop twee instelbare knoppen, een achter het scrollwieltje en onder de twee knoppen aan de zijkant.

Kijk maar eens naar ervaringen van de MX Revolution (de voorloper). Ik heb er hier zelfs nog eentje liggen die ik niet gebruik, omdat ik wel ben overgestapt naar een gaming muis met draadje (Roccat Kone) :P
PM maar als je intresse hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door JaccoW op 15-03-2010 11:29 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aarondk1 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:35:
Raar dat ik niks van de Cooler Master Storm Sentinel Advance in dit topic lees.
Zeer goede muis, kost rond de 50 euro en dat is misschien wat veel.

Ik speel op een Cooler Master Storm CS-X Battlepad DP, nog mensen die deze gebruiken?
De Logitech G9 en G5 vind ik zeer goede muizen, ik zou nu een nieuwe muis willen kopen.
Ik speel vooral FPS'en zoals MW2, BFBC2 etc, is de oude vertrouwde MX518 nog een goede keuze?
Ik speel al een tijdje met de Logitech G5, en ben hier zeer tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 22:23
Ik heb ook een vraag over muizen:
offtopic:
Er zit een muis op mijn kamer, wat is de beste bestrijding?

Zijn er hier mensen die de Wacom Bamboo Touch als muis gebruiken? Daarmee bedoel ik gebruiken voor dagelijks gebruik, of eventueel werk of misschien zelfs voor een game tussendoor? En gebruiken jullie dat dan voornamelijk zonder pen?

Ben heel benieuwd of dat veel wordt gebruikt!

[ Voor 6% gewijzigd door Fishlip op 15-03-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Wat is vandaag de dag een goede muis om mee te gamen? Op dit moment heb ik een Logitech MX300. Toen der tijd was het een van de betere muizen om mee te gamen. Is er al eentje die zijn werk beter doet, of zal ik voorlopig nog bij de mx300 blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Eindelijk weer eens een nieuwe muismat! Mijn Qpad Midsens heb ik een jaar of 6 gebruikt en is toch wel een beetje vies geworden (dichtgeslibd met huidvet), dus hij was na al die jaren trouwe dienst aan vervanging toe. Ik heb nu een Mionix Alioth 320. Hij is qua concept erg vergelijkbaar met de Qpad Midsens. Verschillen:

- Sponsmateriaal van de Mionix is iets harder en minder samendrukbaar (minder zacht voor de pols).
- Qpad is 4mm dik, Mionix 3mm.
- De coating van de Mionix is erg glad voor een stoffen mat; misschien wel iets gladder dan de Qpad in nieuwstaat was. Dit bevalt erg goed.
- De anti-sliplaag op de onderkant lijkt identiek, maar bij de Qpad is hij veel effectiever: als je er met je vinger overheen gaat voel je bij de Qpad duidelijk dat het rubber weerstand biedt en dit is bij de Mionix bijna afwezig. :-(
- Het design van de Mionix is donkerder en veel neutraler/minder opvallend dan van de Qpad (alleen het Mionix-logo'tje vind ik nietszeggend).

Binnenkort maar even testen met Quake; ik hoop dat de mat op zijn plaats blijft liggen want hier had ik al problemen mee met de Qpad.

[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-05-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:48
Zijn er ook nog setje die het op de bank een beetje goed doen?
Heb mijn desktop de deur uit gedaan, maar wil eigenlijk af en toe nog wel eens op de bank met de laptop een gamepje meepakken.
op de huidige manier is dat onmogelijk.

Misschien iets van laptop plankje waar je muismat naast kan?

Of een muismat die geschikt is voor de bank.

Iemand hier ervaring mee?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:40
Sinned123 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:35:
Zijn er ook nog setje die het op de bank een beetje goed doen?
Heb mijn desktop de deur uit gedaan, maar wil eigenlijk af en toe nog wel eens op de bank met de laptop een gamepje meepakken.
op de huidige manier is dat onmogelijk.

Misschien iets van laptop plankje waar je muismat naast kan?

Of een muismat die geschikt is voor de bank.

Iemand hier ervaring mee?
Als je de muis naast je op de bank legt, is dat heel onprettig voor oa je schouders. Ik leg ze dan ook meestal op de armleuning (die is bij mij recht). Mijn cheapass Trust laser muisje van €15 werkt goed op mijn bank boven, maar crappy beneden. Als je er gewoon een A4'tje onder legt werkt hij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Helaas voor mij geen optie.
De armleuning is rond.bovendien zit die aan de linkerkant (hoekbank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Knul schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:46:
[...]

Als je de muis naast je op de bank legt, is dat heel onprettig voor oa je schouders. Ik leg ze dan ook meestal op de armleuning (die is bij mij recht). Mijn cheapass Trust laser muisje van €15 werkt goed op mijn bank boven, maar crappy beneden. Als je er gewoon een A4'tje onder legt werkt hij goed.
Dat deel ik. Ik heb een heel goedkoop draadloos setje en ik kan gewoon op de leuning (met een beetje goede sensitivity natuurlijk) muizen op de mediapc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Beetje muizen op de mediacenter is heel wat anders dan een 3d shooter spelen.
Is er dan niemand die dat doet op de bank?
Zou wel graag willen weten wat de meesten als oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Games worden niet op de bank gespeeld hier.

Wat ik ook nog wil meegeven hier is dat de MX518 een ideale muis met draad is. Gekocht in de uitverkoop voor 25 euro, sindsdien zijn de prijzen ook nog gezakt en kan je 'm zo normaal ook voor die prijs krijgen. Ligt goed in de hand en reageert goed. Werkt goed in combinatie met m'n muismat (Razer Mantis).
Als m'n huidige 518 het begeeft wordt er zonder twijfel een nieuwe aangeschaft.

Wat nog wel altijd vervelend is, is de muisacceleratie in windows (weet niet hoe het in 7 zit op het moment). Is het nou echt zo moeilijk voor Microsoft om dat uit te schakelen of om gewoon een optie in het control panel te integreren? Het zou veel gamers een stuk helpen.

[ Voor 23% gewijzigd door CoB op 30-05-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Sinned123 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:29:
Beetje muizen op de mediacenter is heel wat anders dan een 3d shooter spelen.
Is er dan niemand die dat doet op de bank?
Zou wel graag willen weten wat de meesten als oplossing hebben.
pricewatch: Logitech TrackMan Wheel, draadloos heb je ook maar erg lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Iemand ervaring met de Roccat Kova of Logitech MX518? En heeft grote handen? Wat vind je/jij ervan? Want ik zit te dneken om 1 van de 2 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

Mystikal

It never hurts to help!

BlackWhizz schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:30:
Iemand ervaring met de Roccat Kova of Logitech MX518? En heeft grote handen? Wat vind je/jij ervan? Want ik zit te dneken om 1 van de 2 te kopen.
De MX518 is volgens mij de beste muis die ooit gemaakt is. Of was dat de MX510? Daar zul je waarschijnlijk geen buil aan vallen!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Mystikal schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:38:
[...]

De MX518 is volgens mij de beste muis die ooit gemaakt is. Of was dat de MX510? Daar zul je waarschijnlijk geen buil aan vallen!
De 510 had maar 800 DPI (de eerste versies zelfs 400 dacht ik) en geen on the fly DPI instelling. Toch wel minpuntjes. De MX500 heb ik zelf gehad en die vond ik erg fijn, maar de Razer Diamondback heeft hem voor mij toch wel duidelijk verslagen. Maar goed, het is al vaak genoeg gezegd hier dat 'beste muis' een totaal persoonlijk iets is.

@BlackWhizz: Ik heb redelijk grote handen en de MX518 moet wel geschikt zijn. Die Roccat heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 31-05-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

@BlackWhizz: Mijn handen zijn niet echt van die kolenschoppen maar heb wel redelijk lange vingers. Ik denk dat ik redelijk grote handen heb maar niet overdreven. Ik zou 'm als ik jou was gewoon eens uitproberen in de shop. Tip: bij de Saturn heb ik een heel schap met muizen zien liggen die je allemaal vast kon pakken om te zien hoe ze in de hand liggen. Misschien iets voor jou? De MX518 ligt er ook bij natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nieuw Logitech wireless gaming mouse de G700:

http://www.anandtech.com/...d-of-gaming-peripherals/3

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 05-08-2010 21:53 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Hmmm, ik weet niet wat ik er van moet denken.... Ik ben ook nog steeds huiverig tegen wireless. Niet zo zeer omdat het langzamer is (die tijd hebben we wel gehad), maar meer omdat je afhankelijk bent van de batterij. Zoals ook gezegd wordt in het artikel, je merkt pas wanneer de batterij leeg is, op het moment dat hij het niet meer doet.
Ik hou het dus voorlopig bij mijn G5.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ziet er goed uit maar het gaat natuurlijk om hoe de handligging is :)
Zelf heb ik nog een mx518 en G5 maar ik moet zeggen dat ik de eerste toch nog steeds fijner vind, geen stroeve bende en fijne sidebuttons. Overigens sluit ik me volledig bij Mystikal aan, niets is zo irritant als lege batterijen van een muis.. nou is dat wel binnen een minuutje of wat vervangen maar je zult net zien dat het altijd ongelegen komt :)

Ook een forse prijs trouwens!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mystikal schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:54:
[...]

Hmmm, ik weet niet wat ik er van moet denken.... Ik ben ook nog steeds huiverig tegen wireless. Niet zo zeer omdat het langzamer is (die tijd hebben we wel gehad), maar meer omdat je afhankelijk bent van de batterij. Zoals ook gezegd wordt in het artikel, je merkt pas wanneer de batterij leeg is, op het moment dat hij het niet meer doet.
Ik hou het dus voorlopig bij mijn G5.
Dat is inderdaad een nadeel voor velen. Echter denk ik dat deze muis mij beter in de hand ligt dan de G9 en vind ik wireless gewoon lekker, dus zou ik hem wel willen kopen.

Het nadeel aan de G700 vind ik dat je hem oplaadt via een irritante usbcable die stug is. Een dockingstation zou veel beter zijn.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Help!!!! schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:30:
[...]
Het nadeel aan de G700 vind ik dat je hem oplaadt via een irritante usbcable die stug is. Een dockingstation zou veel beter zijn.
Wat is daar de logica van :D. In een docking station kan je hem niet gebruiken. Als je de USB-kabel te stug vindt, dan gebruik je hem dan toch ook gewoon niet tijdens het opladen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bart ® schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:06:
[...]

Wat is daar de logica van :D. In een docking station kan je hem niet gebruiken. Als je de USB-kabel te stug vindt, dan gebruik je hem dan toch ook gewoon niet tijdens het opladen.
Omdat ik het veel makkelijker vind om de muis steeds in een dockingstation te zetten zodat ie steeds fully loaded is dan elke keer als ik de muis niet gebruik die usb kabel aan te sluiten.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Help!!!! schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:35:
[...]

Omdat ik het veel makkelijker vind om de muis steeds in een dockingstation te zetten zodat ie steeds fully loaded is dan elke keer als ik de muis niet gebruik die usb kabel aan te sluiten.
Je kan toch ook iedere keer die usb-kabel aansluiten :?. Ik bedoel, wat is daar het probleem van?

[ Voor 5% gewijzigd door Bart ® op 06-08-2010 13:49 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ja dat kan maar ik vind zo'n usb kabel die op je bureau slingert simpelweg minder prettig dan een dockingstation.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Help!!!! schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:59:
Ja dat kan maar ik vind zo'n usb kabel die op je bureau slingert simpelweg minder prettig dan een dockingstation.
Die slingert niet op je bureau want die usb-kabel rolt zichzelf in zo'n unit.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Voor mij geldt altijd:
Werk = draadloos
Gamen = draad

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Bart ® schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:16:
[...]

Maar dat maakt het nog irritanter! Dan kun je amper muizen als tie aan de oplader is. Want buiten het feit dat het heel irritant is dat de batterijen opgaan, als er iets 'trekt' aan je muisdraad word je helemaal gek!

Trouwens, las ik het nu goed dat de batterij maar 7 uur meegaat? Dat werkt niet echt op een lan.

Edit: dat is de G7, van de G700 is het nog niet bekend.

[ Voor 5% gewijzigd door Mystikal op 06-08-2010 15:43 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Mystikal schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:42:
[...]

Maar dat maakt het nog irritanter! Dan kun je amper muizen als tie aan de oplader is. Want buiten het feit dat het heel irritant is dat de batterijen opgaan, als er iets 'trekt' aan je muisdraad word je helemaal gek!
Je weet dat ze er een rem op kunnen zetten he? :7

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Bart ® schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:45:
[...]
Je weet dat ze er een rem op kunnen zetten he? :7
oh.... 8)7

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die muis lijkt me niet echt handig voor een shooter , althands die knoppen bij de linkermuisknop zijn wat meer voor de mmo-er. Er zitten al genoeg knoppen op me g15 en me g9 , ik weet soms niet wat ik aan moet met die macro's kan ze niet echt onthouden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bart ® schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:16:
[...]

Op de foto's die ik totzover gezien heb niet. Maar voor mij werkt het iig minder, wat jij vindt is natuurlijk ook prima, maar het is niet wat ik vind. :)

http://www.engadget.com/p...ch-g700-hands-on/#3236412

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Laatst online: 31-01 14:21
Nieuw Coolermaster Storm wired gaming mouse, de CM Storm Inferno:
http://benchmarkreviews.c...ask=view&id=534&Itemid=65

Afbeeldingslocatie: http://benchmarkreviews.com/images/reviews/input_devices/SGM-4000-KLLN1-GP/CM_Storm_Inferno_angle_right.jpg

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.