Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Ja die corepad rommel werkt perfect, gaat als de brandweer. Alleen zijn ze wel erg dun en ik heb het idee dat hetC.44 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 02:18:
Het lijkt erop dat m'n muisvoetjes versleten zijn en dat er een kleine smoothspot is ontstaan in m'n Exactmat. Maar de muis van m'n laptop zoeft nog super over de exactmat (ook over het gladdere deel).
Nu ben ik alleen even aan 't zoeken naar vervangende voetjes voor m'n MX1100. Hyperglide heeft er blijkbaar niets voor en ook logitech zelf heeft niets blijkbaar. Nu ben ik wel al iets van Corepad tegen gekomen, maar alleen op "shoppingsites" kom ik die dingen tegen. Geen review te vinden.
Is er een alternatief of is Corepad het proberen waard ?
niet erg lang mee zal gaan.
Heb een paar uur terug ook al even een mailtje naar de customer service van logitech nederland gestuurd. Eens kijken wat daar uit komt.
[ Voor 23% gewijzigd door C.44 op 15-08-2010 04:17 ]
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Wat een gedrocht zeg.. lijkt me toch niet echt fijn liggen met zoveel knoppen overal.Indy91 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:21:
Nieuw Coolermaster Storm wired gaming mouse, de CM Storm Inferno:
http://benchmarkreviews.c...ask=view&id=534&Itemid=65
Ja zijn hartstikke prima! Zelf had ik altijd van Steelpad maar ik zat nu eens te neuzen en ik zie dat er veel verandert is sinds ik gestopt ben met competitief online gamen. Steelpad.nl bestaat niet meer en nu ze een flink aanbod aan muizen hebben doen ze ook niet meer aan logitech/microsoft voetjes.RoaDHouse schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 04:10:
[...]
Ja die corepad rommel werkt perfect, gaat als de brandweer. Alleen zijn ze wel erg dun en ik heb het idee dat het
niet erg lang mee zal gaan.
Die van Steelpad gaan bij mij toch wel een jaar+ mee als je flink veel gamed, zal bij Corepad ook wel zijn neem ik aan
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Dit zal mede komen omdat de destructorpad van hard materiaal is, maar 3 maanden is te snel voor een orginele
set van razer.
Ik vind razer maar een arrogant bedrijf, ze hebben lak aan de klanten wat dat betreft en is logitech wel zeer klant gericht.
Als je een stoffen muismat hebt zal de slijtage wel meevallen. Je krijgt van corepad 2 setjes muisvoetjes voor 8 euro, als ze nu weer versleten zijn dan plak ik de nieuwe voetjes er gewoon overheen en dan zal het wel langer meegaan.
Edit: Heb zojuist even wat Scotch Crystal tape over de voetjes van m'n MX1100 geplakt. Ik denk niet dat de originele voetjes zo ontiegelijk glad waren

[ Voor 48% gewijzigd door C.44 op 15-08-2010 18:20 ]
Daarna even de nieuwe voetjes opgepoetst en met wat commandant getracht te polijsten. Heeft wel een beetje geholpen maar door de extreem kleine deeltjes was het geen makkelijk klusje.
Vervolgens heb ik met een speciale transfertape (dezelfde soort die je wel eens tegenkomt wanneer er een cd hoesje op een tijdschrift geplakt is) die werkelijk ongelofelijk dun is de nieuwe voetjes op de onderkant van de muis geplakt.
De voetjes werken perfect en het heeft me niets gekost. De PTFE plaat was een reststuk en de lijm heb ik als monster meegekregen bij de lokale DHZ zaak.
Nu moet ik alleen de volgende keer ietsje netter snijden want de randjes zijn uiteraard niet helemaal gaaf en recht, maar voor een eerste keer ben ik iig zeer tevreden.
Ben ooit ook op zoek gegaan naar PTFE-oplossingen voor m'n muis (alleen toen voor tape, een grote rol), en toen vond ik o.a. deze shop, waar je ook stukken harde PTFE kunt kopen (via PayPal, vanuit de VS).
http://www.cshyde.com/c4web/Accessories.htm
Uiteindelijk heb ik een doos met rollen PTFE-tape gekregen van m'n oom die bij 3M werkt. Nu game ik al jaren niet meer, maar zou voor m'n Deathadder de op maat gemaakte voetjes van Hyperglide kopen als het moest.
[ Voor 7% gewijzigd door Patriek op 19-08-2010 21:24 ]
Daarvoor is die thread gemaakt
[ Voor 12% gewijzigd door Cyb op 19-08-2010 21:24 ]
Wil niet vervelend doen, maar deze thread gaat net zo goed over muismatten en muisaccessoires zoals voetjes (zie TS). Zie ook niet in waarom je dat zou willen scheiden als je ziet hoe snel deze thread loopt.Cyb schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:24:
Discussies over muismatten en tapes graag voortzetten in: Muismatten
Daarvoor is die thread gemaakt
De scheiding is hier gemaakt: TheZeroorez in "Muizen & muisgerelateerde zaken"Patriek schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:29:
[...]
Wil niet vervelend doen, maar deze thread gaat net zo goed over muismatten en muisaccessoires zoals voetjes (zie TS). Zie ook niet in waarom je dat zou willen scheiden als je ziet hoe snel deze thread loopt.
De reden is dat een aantal mensen geinteresseerd zijn in muis weerstand en controle over de beweging (d.m.v. muismatten & pootjes), maar tegelijkertijd totaal niet geinteresseerd zijn in discussies over de muis zelf. Het zijn twee aparte onderwerpen omdat de functie/doel anders is. Door alles in 1 thread te houden, is het lastig om muismat/tape discussies te onderscheiden van muis discussies, vandaar de scheiding.
Als er een aantal posts achter elkaar over muismatten zijn, dan lijkt het inderdaad overbodig. Maar zodra er weer wat posts over alleen maar muizen komen, kan het houden van 1 thread storend zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Patriek op 19-08-2010 21:49 ]
Verwijderd
werkt als een hollandse nieuwe
zeker een aanrader
http://store.razerzone.co...26100/categoryId.40826300
een vriend van mij heeft een
vespula
http://store.razerzone.co...08900/categoryId.37346100
alle bij zuper weer van razer
en mijn muis razer copperhead
http://store.razerzone.co...S/pd/productID.169415900/ heb de blauwe
mijn broertje van 11 heeft een razer mamba (de lucker
http://store.razerzone.co...08800/categoryId.35210600
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 12:19 ]

Nu wil ik een Razor Lachesis gaan halen heeft iemand daar ervaring mee?
Ik vraag me vooral af of het klikken van de twee rechter knoppen makkelijk in te drukken zijn met je pink. Ik gebruik mijn muis grotendeels rechtshandig.
Cunning linguist.
Verwijderd
Ik heb zelf een Lachesis, die rechterknoppen zijn lastig in te drukken, ik gebruik ze voor dpi aanpassing. De bovenste knoppen die eigenlijk voor dpi aanpassing zijn gebruik ik voor "CTRL+" en "CTRL-". Zelfs de voorste knop aan de linkerkant vind ik lastig tijdens het gamen, ik gebruik alleen de achterste knop voor reload.Bart ® schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:55:
Als je de G5 zo geweldig vindt, koop dan gewoon een G500. Nagenoeg dezelfde pasvorm, hij is eigenlijk alleen maar op alle fronten beter (zoals hogere DPI), en dan nog met een über-scrollwheel.
De gevoeligheid is sowieso niet goed bij een standaard Lachesis maar daar is makkelijk wat aan te doen.

zoek ik nog een goede echte gamer muis. Ik speel voornamelijk Guild Wars en het zou handig zijn als er wat meer knoppen op de muis zitten. Zijn er mensen die goede aanbevelingen hebben? Ik kom zelf niet wijs uit al die duizenden soorten muizen.
edit: link
[ Voor 21% gewijzigd door M2M op 24-08-2010 14:12 ]
hahha, jah, maar dan schiet je een beetje te ver door:D Maar ik zal eens goed gaan kijken, meteen ook een andere muismat aanschaffen, deze is al helemaal aan het verkleurenM2M schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:11:
naar de winkel gaan en voelen welke muis het beste in de hand ligt. Vergeet het overige advies, want als je het enkel en alleen voor de hoeveelheid knoppen doet is de keus natuurlijk snel gemaakt. Volgens mij heeft razer namelijk een MMORPG muis met 16? knoppen
edit: link
Ik heb al een paar jaar een Steelpad 4D en die bevalt erg goed. Nou kwam ik bij de Mycom matten tegen van ICIDU en die zijn qua oppervlakte bijna hetzelfde.
Vandaag maar even zo'n ding meegenomen en ik vind het net zo goed werken als de Steelpad. De structuur van de mat is wel iets groffer dan van Steelpad maar ik vind het net zo fijn werken. Voordeel van deze dingen is dat de goedkoopste 4 euro is. Dit is dan wel een kleine mat maar een wat grotere is 5 euro en met zachte onderkant 8 euro.
Voor erg weinig geld heb je dus een muismat die vrijwel gelijk is aan een duurdere mat van Steelpad.
Muizen en matten die daar extra voor geschikt zijn?
Speel net met een Logitech V450 zonder mat maar dat is het toch nog net niet.
Wil het liefste wel een draadloze muis, zoals bijvoorbeeld de Razer Orochi.
Ik vind een dell muis al niet fatsoenlijk op een bureau, laat staan op de bank.Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:32:
Dell muis van €2,50 werkt prima, voor alle toepassingen.
Verder heb je voor 2,50 volgens mij geen draadloze muis?
Verder heb ik ontzettend veel ervaring met muizen achter een bureau, maar helemaal niet op de bank.
De mx518 en mx500 zijn de beste muizen voor op het bureau, maar kan me zo voorstellen dat ze op de bank dramatisch zijn, vanwege de optische lens ipv laser.
Dat klopt optisch is veel minder gevoelig voor de gap afstand, een laser stopt meestal al met reageren als je hem maar een milimeter optilt terwijl een optische muis het gewoon nog schokkerig doet bij 5 mm.matel schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:26:
Op de bank werkt optisch juist vele malen beter. Ik kan op de bank veel beter muizen met m'n Logitech van 8 euro dan ik doe met de G5 v2 of Marathon muizen van Logitech.
Nog even terug te komen op muismatjes, heb een jaartje geleden de destructor gekocht toen hij net uit was, en het is een prima mat.
Na een jaar gebruik amper slijtage terwijl met mijn exactmat en steelpad er hele grote softspots waren ontstaan.
Goed om te horen. De exactmat werd inderdaad erg snel glad en vrat ook nog eens als een gek door de glijvoetjes van mijn muis heen.TRAXION schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:22:
[...]
Nog even terug te komen op muismatjes, heb een jaartje geleden de destructor gekocht toen hij net uit was, en het is een prima mat.
Na een jaar gebruik amper slijtage terwijl met mijn exactmat en steelpad er hele grote softspots waren ontstaan.
Z-machine OriginID: JaccoW

Oude muis maar wel bekend om zijn kwaliteit.
[ Voor 51% gewijzigd door SCIxX op 25-09-2010 18:45 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Klopt ik deed niet langer dan een maand met een setje hyperglides, dit was dan met de razer lachesis die ook wel extreem weinig glide oppervlak heeft.F_demon schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:29:
[...]
Goed om te horen. De exactmat werd inderdaad erg snel glad en vrat ook nog eens als een gek door de glijvoetjes van mijn muis heen.
Nu een g500 en die doen het nog steeds met de originele voetjes.
Misschien zelf kapot gekregen?
Maaruh, die muis is echt goed, hij heeft geen lazer maar werkt met IR, en dat is ook weer iets nieuws
Heb al jaren een Logitech G7 op zo`n corepad van gehard glas (koud, maar glijd als een tierelier), het RF-deel van de eerste zit in de tweede, en de microswitches van de derde (onbetrouwbare RF link, dus alleen de switches en accupacks kon ik gebruiken) zitten nu ook in de tweede.
Maar deze begint nu ook al RF kuren te vertonen en het aanbod van de G7 is schaars aan`t worden.
Twee jaar geleden kreeg ik als plaatsvervanger een G9 opgestuurd, maar ik kan niet meer wennen aan dat hinderlijke draad.
Dus ik mag zoeken naar een opvolger, me dunkt.
En ook Razer heeft draadloze muizen
Verwijderd
Ik kocht zo'n optische intelli toen die voor 't eerst uit kwam, ik drukte vaak per ongeluk de duimtoets in. Zelfde met de MX500, daarvan drukte ik vaak per ongeluk de achterste duimtoets in.SCIxX schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:44:
Erg tevreden over de intelli 1.1 die ik laatst heb gekocht.
[afbeelding]
Oude muis maar wel bekend om zijn kwaliteit.
(Is er niet ook zo'n artikel over muizen ergens, kon het niet vinden hier op Tweakers)
Ik game nu met een hele goedkope logitech (zo'n zwarte van €9.99) en zonder muismat.
Ik wil waarschijnlijk een wat betere kopen maar ik zit nog met wat vragen.
1. De DPI bepaald de nauwkeurigheid, maar toch ook de snelheid waarmee de cursor beweegt?
Betekent dat dan hoe meer DPI hoe nauwkeuriger of juist sneller? Je kan bij de meeste muizen de dpi veranderen maar je kan toch ook in-game de gevoeligheid van de muis veranderen, wat is het verschil daartussen?
2. Bij bfbc2 heb ik vaak het gevoel dat als ik iemand die heel ver weg is probeer te snipen dat ik dan me cursor er niet op krijg. Alsof die muis niet nauwkeurig genoeg is om die paar "pixels" te pakken. Komt dit door de muis die ik nu gebruik of ligt het aan mij
3. Wat is betere voor gamen, optisch of laser?
"Above And Beyond The Call"
Voor gamen prefereer ik persoonlijk een laser, maar ook optisch kan goed zijn.
Hoge dpi is meer dotch per inch, dus lagere nauwkeurigheid.
Je draait immers met een mindere polsbeweging vaker om je as.
persoonlijk ga ik het liefst voor 400 of 800dpi
punt2:
Volgens mij had je voor je dpi een formule die zich verhield tov het aantal pixels van je monitor.
Eenmaal dpi ingesteld kon je die het beste zo laten en ingame de sensitiviy aanpassen.
Formule weet ik zo even niet uit mijn hoofd.
punt3:
Hoe het met de huidige laser muizen zitten weet ik niet, mijn G700 werkt voor mij geval prima.
Met oudere laser muizen had ik sneller last van clipping, en het optillen en neerzetten van de muis zorgde voor focus problemen.
Wat ik niet had bij de laatste generatie optische muizen
ps, 1 van de beste gaming muizen is helemaal geen gaming muis.
De intelli 3.0, heerlijke pasvorm en tracking.
De intelli 1.1 heeft dezelfde lens, maar is symmetrisch en de duim knop is een ramp om te gebruiken.
[ Voor 65% gewijzigd door Sinned123 op 22-11-2010 21:45 ]
En dpi, tja dat is persoonlijk. Ik hou van stabiele aim, maar wel op een manier dat ik gewoon een 360 goed kan maken. Ik vind een lage dpi fijner spelen dan hogere. Maar dat ligt ook allemaal aan het spel en de engine, sommige games reageren anders op hogere dpi dan andere. En het ligt ook aan het wapen, of je meer moet sprayen of dat je heel precies moet schieten. Maar ook algemeen kom ik niet hoger dan 450dpi met mijn deathadder.
En over laser vs, optisch heeft zich op gamevlak meer bewezen dan laser.
Kijk naar de meest populaire gamemuizen op dit moment bijv de MX518. En andere bekende muizen die zich bewezen hebben MX500/MX510 Diamondback/Deathadder en de intelli's.
En over muismatten, er is nu een hype de Puretrak talent. Mijn broer heeft die mat ook, en die is wel goed en heel duurzaam. Ik heb zelf een Razer mantis speed, en die bevalt me nog prima. Als je voor duurzaamheid gaat moet je wegblijven bij de steelseries qck+. Maar voor korte termijn ( jaar ) werkt het prima.
[ Voor 19% gewijzigd door Zenix op 23-11-2010 00:11 ]
1, Cyborg R.A.T. 7 ~80 euro
1, Razer Mamba ~100 euro
1, Logitech G700 ~80 euro
(Prijzen grof genomen)
Het probleem vindt ik is dat je ze niet ff kan vasthouden testen aangezien dit toch redelijk prijzige muizen zijn.
Voordat ik de Razer Copperhead had gebruikte ik een Microsoft Intellimouse Explorer 1.0->3.0 voornamelijk omdat deze wat groter waren en 1 van de eerste die optisch waren. De overstap naar de Razer muis was erg goed merkbaar want in de laatste maanden begon de Intellimouse 'moeilijk' te doen bij snelle bewegingen alsof de mouse pointer weg schoot naar een willekeurige hoek van het scherm. De Copperhead doet het opzich nog wel goed maar de coating begint op bepaalde plekken los te laten/bladderen.
Ik speel eigenlijk elk soort spel van shooters tot rpg's/mmo's/rts etc etc. Elke muis voldoet daaraan lijkt mij
De R.A.T. 7 leek me erg fijn als het om customisen gaat aangezien ik maatje kolenschep handen heb en deze als enige echt aan te passen is als het om de vorm van de muis gaat, nadeel is dat ik onbekend ben met het merk en deze muis dus niet kan proberen omdat deze niet echt in de buurt te krijgen is en ik aangewezen ben op webshops.
pricewatch: Saitek Cyborg R.A.T. 7
De Razer Mamba lijkt me een goede opvolger voor mijn Copperhead maar ik heb zo mijn vragen bij 'draadloos', ik heb deze muis wel op de Cebit gezien maar niet kunnen testen/gebruiken, hij is wat hoger dan mijn Copperhead en wat langer dus misschien dat deze wat beter in de hand ligt, en de stand/lader heeft toch wel wat extras.
pricewatch: Razer Mamba
Met logitech muizen heb ik eigenlijk geen ervaring buiten de optische OEM muisjes, zoals bij alle 3 de reviews zijn deze muizen allemaal 'goed', en onderaan deze reviews staan meestal een paar reacties als 'I got this 1 and its Aw3s0m3' waar ik dus geen bal aan heb. Enige verschil is dat de G700 '5700 dpi' laser heeft en de vorm uiteraard. Zoals bij de Mamba kan deze draadloos en bedraad gebruikt worden.
pricewatch: Logitech Wireless Gaming Mouse G700
Iemand al ervaring met 1 van deze muizen? Mijn voorkeur gaat vooral uit naar de Mamba en de R.A.T.7 ik ben benieuwd.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik ben zelf overgestapt van Razer copperhead naar de Razer deathadder, dat bevalt mij prima. Misschien ook iets om te overwegen. Ik heb in mijn games niet veel moeten veranderen in vergelijking met de copperhead.prutser001 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:09:
Ik gebruik nu een Razer Copperhead en was eigenlijk op zoek naar iets anders, nou valt mijn oog op de volgende 3 muizen.
1, Cyborg R.A.T. 7 ~80 euro
1, Razer Mamba ~100 euro
1, Logitech G700 ~80 euro
(Prijzen grof genomen)
Het probleem vindt ik is dat je ze niet ff kan vasthouden testen aangezien dit toch redelijk prijzige muizen zijn.
Voordat ik de Razer Copperhead had gebruikte ik een Microsoft Intellimouse Explorer 1.0->3.0 voornamelijk omdat deze wat groter waren en 1 van de eerste die optisch waren. De overstap naar de Razer muis was erg goed merkbaar want in de laatste maanden begon de Intellimouse 'moeilijk' te doen bij snelle bewegingen alsof de mouse pointer weg schoot naar een willekeurige hoek van het scherm. De Copperhead doet het opzich nog wel goed maar de coating begint op bepaalde plekken los te laten/bladderen.
Ik speel eigenlijk elk soort spel van shooters tot rpg's/mmo's/rts etc etc. Elke muis voldoet daaraan lijkt mij
De R.A.T. 7 leek me erg fijn als het om customisen gaat aangezien ik maatje kolenschep handen heb en deze als enige echt aan te passen is als het om de vorm van de muis gaat, nadeel is dat ik onbekend ben met het merk en deze muis dus niet kan proberen omdat deze niet echt in de buurt te krijgen is en ik aangewezen ben op webshops.
pricewatch: Saitek Cyborg R.A.T. 7
De Razer Mamba lijkt me een goede opvolger voor mijn Copperhead maar ik heb zo mijn vragen bij 'draadloos', ik heb deze muis wel op de Cebit gezien maar niet kunnen testen/gebruiken, hij is wat hoger dan mijn Copperhead en wat langer dus misschien dat deze wat beter in de hand ligt, en de stand/lader heeft toch wel wat extras.
pricewatch: Razer Mamba
Met logitech muizen heb ik eigenlijk geen ervaring buiten de optische OEM muisjes, zoals bij alle 3 de reviews zijn deze muizen allemaal 'goed', en onderaan deze reviews staan meestal een paar reacties als 'I got this 1 and its Aw3s0m3' waar ik dus geen bal aan heb. Enige verschil is dat de G700 '5700 dpi' laser heeft en de vorm uiteraard. Zoals bij de Mamba kan deze draadloos en bedraad gebruikt worden.
pricewatch: Logitech Wireless Gaming Mouse G700
Iemand al ervaring met 1 van deze muizen? Mijn voorkeur gaat vooral uit naar de Mamba en de R.A.T.7 ik ben benieuwd.
Sowieso zou ik die cyborg links laten liggen, neem liever iets van de gerenomeerde muisfabrikanten.
Dat is wel handig idd, maar een draadloze muis is meestal wel wat zwaarder. Dus of je dat fijn vind of niet, is persoonlijk.brilsmurfffje schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:35:
De logitech G700 kan zowel bedraad als draadloos gebruikt worden, imho een groot pluspunt
[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 23-11-2010 11:00 ]
Ik kwam nog wat reviews tegen en eigenlijk zijn alle 3 de muizen goed met hier en daar een paar kleine minpuntjes, die R.A.T.7 komt ook zeer goed uit de tests en Saitek is zeker wel een goed merk als het b.v. om stuurtjes/joysticks gaat.Zenix schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:55:
[...]
Ik ben zelf overgestapt van Razer copperhead naar de Razer deathadder, dat bevalt mij prima. Misschien ook iets om te overwegen. Ik heb in mijn games niet veel moeten veranderen in vergelijking met de copperhead.
Sowieso zou ik die cyborg links laten liggen, neem liever iets van de gerenomeerde muisfabrikanten.
[...]
Dat is wel handig idd, maar een draadloze muis is meestal wel wat zwaarder. Dus of je dat fijn vind of niet, is persoonlijk.
Mijn oog is zowiezo gevallen op de 3 waarnaar ik onderzoek gedaan heb, ik hoop eigenlijk een doorslag gevende mening te zien. Eigenlijk is het nu alleen nog tussen de R.A.T.7 en de Mamba beide hebben hun voor/nadelen. Nog maar even op onderzoek uit en kijken welke me het best bevalt.
Misschien beide bestellen paar dagen testen en 'wet koop op afstand' gebruiken
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ligt prettig in de hand, voelt niet te zwaar aan.
Absoluut geen vertraging te merken.
(Natuurlijk eigen mening)
Enig punt is dat je niet moet vergeten de muis op te laden, want daar heb ik nog wel is last van
Over de andere 2 muizen kan ik helaas niet oordelen, alhoewel de Mamba ongeveer hetzelfde in de hand ligt als Deathadder die ik hiervoor gebruikte.
Die voelde ook goed aan, maar heb dus bewust gekozen voor draadloos omdat ik gek werd van dat schuifend geluid van het draad over mn bureau.
[ Voor 0% gewijzigd door S.J_84 op 23-11-2010 18:30 . Reden: Typo. ]
Ja die vertraging merk je niet, omdat het zo klein is. Maar hij is er wel.Pornflakes schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:27:
Hier een logitech G700 gebruiker, en ben er zelf zeer tevreden over.
Ligt prettig in de hand, voelt niet te zwaar aan.
Absoluut geen vertraging te merken.
(Natuurlijk eigen mening)
Enig punt is dat je niet moet vergeten de muis op te laden, want daar heb ik nog wel is last van
Over de andere 2 muizen kan ik helaas niet oordelen, alhoewel de Mamba ongeveer hetzelfde in de hand ligt als Deathadder die ik hiervoor gebruikte.
Die voelde ook goed aan, maar heb dus bewust gekozen voor draadloos omdat ik gek werd van dat schuifend geluid van het draad over mn bureau.
Ik heb zelf een muis bungee, kan je draad zo in hangen zodat die altijd op zijn plaats blijft en dus ook niet schuift etc.
Verwijderd
Meer dan tevreden over en kan het een ieder aanbevelen als en gamemuis voor de langere termijn.
Hoe krijg je dit voor elkaarprutser001 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:09:
De Copperhead doet het opzich nog wel goed maar de coating begint op bepaalde plekken los te laten/bladderen.
Wat betreft DPI en ingame settings heb ik wat leuke posts over geschreven :
nero355 in "[Multi] Team Fortress 2, deel 15"
nero355 in "[PC] Battlefield 2 - Deel XXXVII" <= Mijn favoriet
Doe er je voordeel mee
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zweethanden hebben er weinig mee te maken.nero355 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:48:
[...]
Hoe krijg je dit voor elkaarElke keer weer zit ik zulke reacties met volle verbazing te lezen : Zelfs mijn zweethandjes krijgen dat niet voor elkaar
Doe er je voordeel mee
Het slijt gewoon. Heb ik ook met meerdere copperheads gehad.
Heb hem al 5 jaar nu geloof ik, toen nog 60 euro maar wat een geweldige muis! De bovenkant/logitech logo is er al wel wat afgesleten maar wat wil je na 5 jaar met 4 uur per dag of meer aan gebruik(Veel FPS: CoD4, MW2, BO, BF2, BF:BC2, etc. maar ook veel filmbewerking/ander "office" gebruik)
Ik koop sowieso weer een MX518 als mijn huidige mocht overlijden.
[ Voor 14% gewijzigd door DefLite op 24-11-2010 15:05 ]
Het is dots per inch en wat je zegt is echt onzin. Hoe hoger de dpi hoe hoger de nauwkeurigheid en niet lager. Hoe meer dots per inch hoe nauwkeuriger hij je bewegingen kan volgen. Je kan beter gewoon dpi op zijn hoogst zetten en daarna de muis gevoeligheid in setpoint instellen.Sinned123 schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:41:
Punt1:
Hoge dpi is meer dotch per inch, dus lagere nauwkeurigheid.
Je draait immers met een mindere polsbeweging vaker om je as.
persoonlijk ga ik het liefst voor 400 of 800dpi
punt2:
Volgens mij had je voor je dpi een formule die zich verhield tov het aantal pixels van je monitor.
Eenmaal dpi ingesteld kon je die het beste zo laten en ingame de sensitiviy aanpassen.
Formule weet ik zo even niet uit mijn hoofd.
punt3:
Hoe het met de huidige laser muizen zitten weet ik niet, mijn G700 werkt voor mij geval prima.
Met oudere laser muizen had ik sneller last van clipping, en het optillen en neerzetten van de muis zorgde voor focus problemen.
Wat ik niet had bij de laatste generatie optische muizen
ps, 1 van de beste gaming muizen is helemaal geen gaming muis.
De intelli 3.0, heerlijke pasvorm en tracking.
De intelli 1.1 heeft dezelfde lens, maar is symmetrisch en de duim knop is een ramp om te gebruiken.
Edit zie ook post van Nero355.
Mjah ik heb m'n Copperhead toendertijd besteld, ik denk 2 ofzo dagen na hij te koop was en speelde toendertijd heel actief shooters/mmo's etc wat nu wel een stuk minder is. De coating is erg beschadigd op de linker muisknop en bij het scrollwiel. De 'glide pads' zijn nog wel goed deze waren op mijn Intellimouse compleet afgesleten inclusief het randje waar ze in zaten. De muis heeft zich goed gehouden maar hij is nu aan vervanging toe.nero355 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:48:
[...]
Hoe krijg je dit voor elkaarElke keer weer zit ik zulke reacties met volle verbazing te lezen : Zelfs mijn zweethandjes krijgen dat niet voor elkaar
Doe er je voordeel mee
Volgens mij noem ik het zelf ook dots per inch?Bazvv schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:18:
[...]
Het is dots per inch en wat je zegt is echt onzin. Hoe hoger de dpi hoe hoger de nauwkeurigheid en niet lager. Hoe meer dots per inch hoe nauwkeuriger hij je bewegingen kan volgen. Je kan beter gewoon dpi op zijn hoogst zetten en daarna de muis gevoeligheid in setpoint instellen.
Edit zie ook post van Nero355.
En ik heb het over de nauwkeurigheid over je hand die je overbrengt naar de muis.
Hoe lager de sensitivity ingame of dpi op de muis, hoe beter je in staat bent om ingame nauwkeurig te werken.
Ik snap zelf ook dat je de dpi kan verhogen en ingame de sensitivity kan verlagen.
Mijn ervaring is echter dat 400 of 800dpi veel meer compatible is met verschillende applicaties en het besturingssysteem zelf.
Als je de dpi op 3500 zet, zul je in elke applicatie de sens handmatig moeten aanpassen, wat bij een lagere dpi veel minder vaak gebeurd.
Bovendien heb ik in mijn Counter-strike periode, geen noemenswaardig verschil gemerkt tussen hoge en lage dpi.
Lager sensitivity / dpi is juist gewenst bij counter-strike, bij bijvoorbeeld quake3 wil je het juist heel hoog hebben, omdat daar de hitbox het gehele lijf is en bij counter-strike mik je voornamelijk op het kleinste deel namelijk het hoofd.
[ Voor 3% gewijzigd door Sinned123 op 25-11-2010 12:22 ]
Volgens mij klopt dit niet hoor..!Sinned123 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:21:
[...]
Volgens mij noem ik het zelf ook dots per inch?
En ik heb het over de nauwkeurigheid over je hand die je overbrengt naar de muis.
Hoe lager de sensitivity ingame of dpi op de muis, hoe beter je in staat bent om ingame nauwkeurig te werken.
Ik snap zelf ook dat je de dpi kan verhogen en ingame de sensitivity kan verlagen.
Mijn ervaring is echter dat 400 of 800dpi veel meer compatible is met verschillende applicaties en het besturingssysteem zelf.
Als je de dpi op 3500 zet, zul je in elke applicatie de sens handmatig moeten aanpassen, wat bij een lagere dpi veel minder vaak gebeurd.
Bovendien heb ik in mijn Counter-strike periode, geen noemenswaardig verschil gemerkt tussen hoge en lage dpi.
Lager sensitivity / dpi is juist gewenst bij counter-strike, bij bijvoorbeeld quake3 wil je het juist heel hoog hebben, omdat daar de hitbox het gehele lijf is en bij counter-strike mik je voornamelijk op het kleinste deel namelijk het hoofd.
Hoe meer dpi, hoe meer dots hij dus per inch kan onderscheiden en detecteren waardoor hij nauwkeuriger is dan minder dpi. De link met sensitivity snap ik niet helemaal? Hogere DPI != hogere sensitivity toch!?
meer DPI is beter.Jarnowtje schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:28:
[...]
Volgens mij klopt dit niet hoor..!
Hoe meer dpi, hoe meer dots hij dus per inch kan onderscheiden en detecteren waardoor hij nauwkeuriger is dan minder dpi. De link met sensitivity snap ik niet helemaal? Hogere DPI != hogere sensitivity toch!?
Tenminste, als je de nauwkeurigheid van de sensor er mee verbeterd. Vervolgens kun je in je OS of ingame, de gevoeligheid weer aanpassen om het allemaal een stukje natuurlijker te laten zijn.
De DPI instellingen van je muissoftware, geeft aan hoeveel pixels je cursor verplaatst, onder normale instellingen, als je je muis 1 inch beweegt. Bij 4000 DPI is dit nogal veel, aangezien je cursor 4000 pixels verplaatst, bij 1 inch beweging. Niet te doen dus, voor normale mensen.
Vervolgens verlaag je in windows of je muissoftware de gevoeligheid met een factor 10, waarbij je dus 400 pixels verplaatst, bij 1 inch beweging. Dan zit je ongeveer weer op de normale muisstand, maar met een veel preciezere muis.
Op je scherm blijft 1 pixel, 1 pixel. dus effectief houdt je in windows niet meer dan 400 DPI over van die setting, maar ingame kun je wel stukken beter mikken.
En eigenlijk hoef je maar een maal de muis sensitivity in te stellen in windows, zoals jij het lekker en soepel vind voelen. Alle normale games zullen die settings min of meer overnemen, waardoor je niet met een ubersnelle muis zit, in game.
Meer DPI is niet altijd beter, ligt voor het grooste deel aan het spel en daarnaast je persoonlijke voorkeur en waar je aan gewend bent. De meesten mensen die bijv wolfenstein enemy territory spelen in competitie ( spel uit 2004 ) spelen voornamelijk rond de 400dpi. Ik speel altijd met die dpi ook in andere games en ik kan zeggen dat ik in alle games die ik heb gespeeld in competitie wel bij de betere spelers hoorde. Het is dus persoonlijk, meer preciesie kan ook nadelig werken. Heb zelf met mijn muizen weleens geprobeerd hogere DPI en lagere sens. Maar dat werkt niet voor mij. Het allerbelangrijkste is om ergens aan te wennen, ik speel al sinds 2004 in de meesten games met dezelfde sens/verticale sens of vergelijkbaar en DPI. En als je ergens goed aan gewend bent en het goed werkt, is er geen reden om het te veranderen.M2M schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:29:
[...]
meer DPI is beter.
Tenminste, als je de nauwkeurigheid van de sensor er mee verbeterd. Vervolgens kun je in je OS of ingame, de gevoeligheid weer aanpassen om het allemaal een stukje natuurlijker te laten zijn.
De DPI instellingen van je muissoftware, geeft aan hoeveel pixels je cursor verplaatst, onder normale instellingen, als je je muis 1 inch beweegt. Bij 4000 DPI is dit nogal veel, aangezien je cursor 4000 pixels verplaatst, bij 1 inch beweging. Niet te doen dus, voor normale mensen.
Vervolgens verlaag je in windows of je muissoftware de gevoeligheid met een factor 10, waarbij je dus 400 pixels verplaatst, bij 1 inch beweging. Dan zit je ongeveer weer op de normale muisstand, maar met een veel preciezere muis.
Op je scherm blijft 1 pixel, 1 pixel. dus effectief houdt je in windows niet meer dan 400 DPI over van die setting, maar ingame kun je wel stukken beter mikken.
En eigenlijk hoef je maar een maal de muis sensitivity in te stellen in windows, zoals jij het lekker en soepel vind voelen. Alle normale games zullen die settings min of meer overnemen, waardoor je niet met een ubersnelle muis zit, in game.
Heb vaak genoeg spelers gezien die gingen dingen veranderen en uitproberen om beter te worden. En uiteindelijk kwamen ze weer bij hun oude vertrouwede settings terug.
Meer dpi heeft eigenlijk niks met nauwkeurigheid te maken, maar alleen met het aantal pixels dat je verplaatst per inch.
Als je de sensitivity vervolgens verlaagd dan kan je veel kleinere bewegingen maken dan met een lagere dpi.
Er is wel 1 addertje, je hebt ook nog te maken met de resolutie waar je mee gamed.
Stel je hebt een dpi van 3500 en je scherm is 1280x1024.
Dan worden de 1e 2 pixels op je muis niet geregistreerd op je monitor.
Je kan de muis zelfs zo traag laten bewegen dat hij zelfs na een inch niets heeft geregistreerd.
Voor mijzelf heb ik het gevoel meer controle over de bewegingen te hebben met een lage dpi (400 of 800) dan weet ik zeker dat elke pixel die ik beweeg ook op het scherm overkomt.
Het best te proberen door je sensitivty absurd hoog te zetten en je ingame sensitivity extreem laag.
[ Voor 6% gewijzigd door Sinned123 op 25-11-2010 15:43 ]
Die is er in left-handed edition en is inderdaad primaJesse Hulscher schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:49:
Is er een leuke muis voor linkshandige? Ik heb net gelezen over de Deathadder welke prima uit reviews komt.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
maar wordt ingame de muisdata in pixels gemeten? of direct van de muisdriver zelf. Het zou wel erg lame zijn om het aantal pixels op je scherm als kwantisatie te gebruiken in een FPS spel.Sinned123 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:39:
Ehm het is moeilijk uit te leggen.
Meer dpi heeft eigenlijk niks met nauwkeurigheid te maken, maar alleen met het aantal pixels dat je verplaatst per inch.
Als je de sensitivity vervolgens verlaagd dan kan je veel kleinere bewegingen maken dan met een lagere dpi.
Er is wel 1 addertje, je hebt ook nog te maken met de resolutie waar je mee gamed.
Stel je hebt een dpi van 3500 en je scherm is 1280x1024.
Dan worden de 1e 2 pixels op je muis niet geregistreerd op je monitor.
Je kan de muis zelfs zo traag laten bewegen dat hij zelfs na een inch niets heeft geregistreerd.
Voor mijzelf heb ik het gevoel meer controle over de bewegingen te hebben met een lage dpi (400 of 800) dan weet ik zeker dat elke pixel die ik beweeg ook op het scherm overkomt.
Het best te proberen door je sensitivty absurd hoog te zetten en je ingame sensitivity extreem laag.
bedankt ik snap die dpi dinges eindelijk!nero355 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:48:
[...]
Doe er je voordeel mee
die post van jou moeten echt in een stickie, en misschien een muis-buy guide op tweaker ofzo
dat zal veel vragen schelen.
"Above And Beyond The Call"
Het gaat om resolutie niet om aantal pixels.M2M schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:41:
[...]
maar wordt ingame de muisdata in pixels gemeten? of direct van de muisdriver zelf. Het zou wel erg lame zijn om het aantal pixels op je scherm als kwantisatie te gebruiken in een FPS spel.
Op een 24" monitor waar je een 800x600 resolutie gebruikt zal je geen verschil merken met een 15" monitor met dezelfde resolutie.
Ik heb hier een engelse post gevonden die het uitstekend uitlegt:
http://hardforum.com/showthread.php?p=1034229686
Het komt er op neer, dat je rekening houd met resolutie, gewenste gevoeligheid ingame
En dan vervolgens je muis dpi en je sens dusdanig aanpassen,
dat jij je gewenste 360 draai kan maken, en dat je dan vervolgens geen pixels mist op je monitor omdat je de verkeerde dpi hebt gekozen.
Hij geeft ook duidelijk aan dat als je eenmaal de gewenste setup voor elkaar hebt, het geen zin heeft om je dpi op te hogen en je sens te verlagen.
DPI voor muizen is wat vroeger Vermogen was voor voedingen.
Door de fabrikanten bedacht truukje dat hogere dpi ook maar automatisch beter zou moeten zijn.
Vergeet trouwens niet dat een hogere dpi en poll rate meer cpu power vergt.
ps,
Zelf vind ik mouse acceleration veel belangrijker om naar te kijken, aangezien dat per situatie andere resultaten kan geven.
Die moet echt uit, er zijn reg files voor te vinden.
Mijn ervaring met wisselen van dpi, sens, muis en resolutie is uitermate slecht. Het geeft eigenlijk altijd slechtere resultaten.
Ik had weken nodig om op mijn oude niveau te komen.
Beste resultaten gehaald met 400dpi muis, zeer lage sens.
Probleem met hoge dpi muizen is dat ze tevens sneller flippen, dwz bij hele snelle bewegingen knalt de muis links of rechts boven in de hoek.
En dan sta je ingame 0.1s vast, genoeg om dood te gaan.
Ik heb in mijn CS periode totaal een stuk of 50muizen geprobeerd denk ik.
Welke versie heb je precies?thomskipsp schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:52:
Ik vind eigelijk dat de Microsoft Sidewinder Mouse tussen het lijstje moet. Heb m nu, heerlijke muis:) Lekker gevoelig, ook door de DPI over the fly knopjes, mini beeldschermpje en de game-knop:) heerlijk grote muis, ligt(persoonlijk) goed in de hand, en is makkelijk te verzwaren:)
Ik heb een aantal jaar terug de muis geprobeerd en dat was echt een ramp.
Slecht gebouwd (knijp erin, als je het hoort kraken gaat het snel stuk)
Brakke Drivers
De sensor was brak (muis flipte bij snelle bewegingen)
Ongeveer hetzelfde geld voor de Deathadder van Razer op de slechte bouwkwaliteit na dan.
De pasvorm van de Deathadder is trouwens wel beter (persoonlijke keuze)
[ Voor 38% gewijzigd door Sinned123 op 25-11-2010 23:58 ]
Verwijderd
Ik zou een grote stoffen muismat moeten hebben in een soortgelijk materiaal als de Roccat Taito of de muismatten van Razor.
Verwijderd
Jah maar die zijn nog te kleinbrilsmurfffje schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:56:
De mediamarkt verkoopt hele grote muismatten van Razer, en ze hebben ook andere merken.
Ik zou 1 moeten hebben van 60 (minimum) cm op 39-40 (maximum) cm, want ik zou die dan graag als bureaumat (of hoe die dingen ook heten) gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 26-11-2010 23:18 ]
volgens mij snap je mijn verhaal nog niet echt. Je muisdata is in units. Dat wordt in 2d windows, vertaald naar pixels op het scherm. Tezamen met de multiplier genaamd sensitivity.Sinned123 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:46:
[...]
Het gaat om resolutie niet om aantal pixels.
Op een 24" monitor waar je een 800x600 resolutie gebruikt zal je geen verschil merken met een 15" monitor met dezelfde resolutie.
Met een hoge DPI muis, heb je dus per beweging veel dataunits. Veel dataunits betekend snellere muis. Zet je vervolgens de multiplier op een half, dan lijkt het op de helft van het aantal DPI. Maar enkel en alleen in 2d windows!. Het aantal pixels in windows is gelimiteerd op je resolutie. En dat zijn niet veel pixels.
Het aantal graden of radialen dat je in een FPS draait, kan veel preciezer zijn. En laat het nu net zo zijn, dat je die precisie, in sommige games erg goed kunt gebruiken. Hoe verschrikkelijk irritant is het wel niet dat je je kruishaar niet op het hoofd van de tegenstander kunt zetten, maar of er net links naast, of er net rechts naast.
Deze kerel heeft het ook niet begrepenIk heb hier een engelse post gevonden die het uitstekend uitlegt:
http://hardforum.com/showthread.php?p=1034229686
huh? Dus je denkt daadwerkelijk dat de muisdata eerst in pixels omgezet wordt, en vervolgens in-game vertaald wordt naar een hoeveelheid graden of radialen?Het komt er op neer, dat je rekening houd met resolutie, gewenste gevoeligheid ingame
En dan vervolgens je muis dpi en je sens dusdanig aanpassen,
dat jij je gewenste 360 draai kan maken, en dat je dan vervolgens geen pixels mist op je monitor omdat je de verkeerde dpi hebt gekozen.
dat heeft dus wel zinHij geeft ook duidelijk aan dat als je eenmaal de gewenste setup voor elkaar hebt, het geen zin heeft om je dpi op te hogen en je sens te verlagen.
vermogen voor voedingen is nog steeds belangrijk, zolang je onderscheidt houdt tussen een degelijke A-merk voeding die 24/7 zijn geadventeerde vermogen kan leveren, en al het overige grut dat maar een getalletje er neer zet dat in een testopstelling ooit gehaald is.DPI voor muizen is wat vroeger Vermogen was voor voedingen.
CPU power zat, zeker tegenwoordig met multicores. Daar ondervind je systeem tegenwoordig geen enkele impact meer van. En dat lag trouwens voornamelijk aan de USB controller, die alle data een paar keer extra door de CPU pompt.Door de fabrikanten bedacht truukje dat hogere dpi ook maar automatisch beter zou moeten zijn.
Vergeet trouwens niet dat een hogere dpi en poll rate meer cpu power vergt.
dat is een kwestie van een degelijke muis halen, een fatsoenlijke muismat, de boel schoonhouden en de tijd nemen om alles in te stellen.ps,
Zelf vind ik mouse acceleration veel belangrijker om naar te kijken, aangezien dat per situatie andere resultaten kan geven.
Die moet echt uit, er zijn reg files voor te vinden.
Mijn ervaring met wisselen van dpi, sens, muis en resolutie is uitermate slecht. Het geeft eigenlijk altijd slechtere resultaten.
Ik had weken nodig om op mijn oude niveau te komen.
En uiteraard zit er dan een gewenningsperiode in.
lijkt me logisch dat je de beste resultaten behaald met een lage sensitivity. Je moet dan meer beweging maken met je muis om een kleine hoeveelheid draai te hebben. Dan ben je dus preciezer bezig, maar vergt het een grotere armbeweging. Je zou echter nog meer precisie hebben, als je de sens. nog lager zet en je DPI ver-5-voudigd.Beste resultaten gehaald met 400dpi muis, zeer lage sens.
Probleem met hoge dpi muizen is dat ze tevens sneller flippen, dwz bij hele snelle bewegingen knalt de muis links of rechts boven in de hoek.
En flippen? Ik weet niet wat voor een muis je hebt, maar het is dan geen fatsoenlijke. En natuurlijk is de ondergrond ook van belang. Vlak, schoon en soepel glijdend. Essentieel voor een muis.
50 muizen? Nogal logisch dat je nergens gewend aan raakt. Gewenning kost gewoon tijd. Een muis kopen doe je ook in de winkel. Je voelt aan het ding of het lekker in de hand ligt. Eventueel specs en reviews opzoeken om een indruk te krijgen over de prestaties van het ding, eventuele kinderziektes en bouwkwaliteit. En dan over gaan op aankoop, en in de gaten houden of het ding een EOL status krijgt. Vervolgens kun je ten tijde van de EOL, een aantal extra exemplaren aanschaffen. Er zit tenslotten geen houdbaarheidsdatum op als je ze in de kast laat liggen, maar alle hardware slijt wel. Zeker het spul wat je met je handen aanraakt.En dan sta je ingame 0.1s vast, genoeg om dood te gaan.
Ik heb in mijn CS periode totaal een stuk of 50muizen geprobeerd denk ik.
lage dpi en gevoelidheid voor veel nauwkeuriger te zijn in games waar je echt goed moet mikken.
Ik had een razer lachesis met 5600dpi en 1000hz polling.
Nu die 1000hz polling kun je op bijna elke muis forceren met een registry hack.
En in windows 7 is dat zelfs niet meer nodig.
Maar goed, in ieder geval met die lachesis zelfs op max dpi en hele lage gevoeligheid was er niet lekker mee te spelen in bepaalde games.
Begrijp me niet verkeerd he. In DoD en in zekere mate in CS:S was het de beste muis ooit.
Maar in TF2 zoog hij harde tijd. Dit omdat dat spel veel meer nauwkeurigheig vraagt. Zeker dan DoD.
Nu heb ik een MX518 en dat is gewoon de beste allround mouse. Mijn lachesis gebruik ik zelden nog. ( heeft ook een kapote scroll knop)
Het beste is dpi niet al te hoog. En dan met je gevoeligheid spelen. En zien dat mouse acceleration in de game en in windows uit staat.
Voor snelle games zoals DoD en quake en zo best high sens en voor games waar precisie belangrijker is beter low sens.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Dat hangt meer af van de scan snelheid van je muis : Als je een DeathAdder en Copperhead op hetzelfde aantal dpi zou zetten zou de Copperhead alsnog sneller bewegen !!Kain_niaK schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:24:
lage dpi en gevoelidheid voor veel nauwkeuriger te zijn in games waar je echt goed moet mikken.
Ik gebruik dan ook de DeathAdder voor slome dingen en de Copperhead voor snellere games/momenten
Ik heb mijn copperhead altijd op max staan, scheelt een hoop bewegen, ik zag laatst zo'n filmpje over 'pro gamers en hun muis gebruik' oid en dat zag er toch raar uit, die zaten een partij te slepen niet normaal.nero355 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:19:
[...]
Dat hangt meer af van de scan snelheid van je muis : Als je een DeathAdder en Copperhead op hetzelfde aantal dpi zou zetten zou de Copperhead alsnog sneller bewegen !!
Ik gebruik dan ook de DeathAdder voor slome dingen en de Copperhead voor snellere games/momenten
Hoef dan maar 3 cm te bewegen en ik ben 360 graden rond, in het begin moest ik ff wennen toen ik van een optische muis naar een laser muis ging en dan elke keer een stapje hoger, nu wil ik niet anders meer.
Als ik nu bij iemand anders kom en daar een muis beetpak en wat moet doen in windows heb ik het gevoel dat ik het hele bureau nodig heb om de muis van de ene naar de andere kant van het scherm te krijgen.
Waarschijnlijk de reden dat ik voor de Cyborg RAT7 ga, die heeft die 'Aim' knop dat dus je muis snelheid/dpi verlaagd/uitzet en zo dus preciezer kan aimen. Maar ja on the fly dpi switchen doet eigenlijk hetzelfde.
Ik heb de Microsoft Sidewinder, dus niet de X8 ofzo, nee echt de gewone. Ik vind persoonlijk dat hij lekker in de hand ligt, lekker groot. Maar goed, dat is puur persoonlijk. Die brakke drivers is naar mijn idee opgelost, geen problemo hier. Ook heb ik geen last van een brakke sensor...Echt slecht vind ik de bouwkwaliteit niet, ik heb zelf geen Razer gehad, dus daar kan ik ook niet mee vergelijken..Sinned123 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:46:
[...]
Welke versie heb je precies?
Ik heb een aantal jaar terug de muis geprobeerd en dat was echt een ramp.
Slecht gebouwd (knijp erin, als je het hoort kraken gaat het snel stuk)
Brakke Drivers
De sensor was brak (muis flipte bij snelle bewegingen)
Ongeveer hetzelfde geld voor de Deathadder van Razer op de slechte bouwkwaliteit na dan.
De pasvorm van de Deathadder is trouwens wel beter (persoonlijke keuze)
Verwijderd

Verwijderd
Mee eens!Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:50:
Ja, de gemiddelde 5 euro balmuis houdt het minimaal zo'n 10 jaar vol.
Ik heb sinds 2 maanden de Razer Imperator, fijne muis! (al moest ik wel weer even wennen) Vind het vooral fijn dat je het scrollwiel niet hoort en de klikjes heel fijn gaan van de muisknoppen.
Echter is de TS dermate verouderd (en gaat enkel over mousepads) dat het een flinke opfrisbeurt nodig heeft.
Dus, voelt iemand zich geroepen om een geheel nieuwe TS in een nieuw deeltje te maken dan kan hij/zij mij een DM sturen! Eventueel wil ik wel meehelpen als iemand het niet alleen af kan
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Bij mijn Diamondbacks, 2x originele, 1x 3G is of de linker of de rechter muisknop lam geworden. Dit was wel na vele uren Quake 3/Quake Live.brilsmurfffje schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:26:
je kan ook een mail naar razer sturen, die knopjes moet je zowat ontelbaar keer kunnen indrukken
Volgens mij komt het door slijtage of "moeheid" van het plastic en ik denk dat dit niet meer te repareren is. Bij mijn laatste 3G begaf het muiswiel het ook uiteindelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-04-2011 21:07 ]
Ik heb nu een Abyssus en die heeft wel erg fijne (iets andere) knoppen, maar de muis is wat te klein voor mijn hand en het muiswiel zit tever naar achteren gepositioneerd voor mij. De Lachesis heeft volgens mij hetzelfde muiswiel als de Diamondback (waar ik erg tevreden mee was).
De Abyssus is trouwens belachelijk licht met 105 gram, wat op zich wel fijn is. Tot mijn verbazing schijnt de MX518 ook maar 106g te wegen. Misschien moet ik die weer proberen, alhoewel ik het muiswiel van de MX5xx-serie niet erg fijn vond (zeker i.v.m. die van de Diamondback).
Compleet wat anders;
ik ben nu al weken tevreden met mijn Revoltec Fightmous Elite, en aangezien t ding dusdanig goedkoop is (dikke 30 euro) én alle functies van een goede, dure gaming muis heeft wil ik hem bij deze toch even aan iedereen aanraden!! /einde reclame boodschap.

Maar ff een MX518 bestellen dan...
[ Voor 2% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-04-2011 21:52 . Reden: links en rechts verwisseld; het blijft ook moeilijk he :P ]
De twee hoofdknoppen van de MX518 voelen wel degelijk aan en zullen waarschijnlijk net zo lang als bij mijn MX500 meegaan (die doet nog steeds dienst bij mijn broer). Ik vond het matte oppervlak van de MX500 wel fijner; bij het glanzende plastic van de MX518 zit er na 2 uurtjes spelen al opgedroogd zweet/huidvet op de bovenkant, wat ik er weer moet afpoetsen. Bij mijn Diamondbacks leek het alsof de (met siliconen bedekte) knoppen die troep wel bijna oneindig konden absorberen.
Zoals ik me van de MX500 herinner is de kabel bij deze muis ook te zwaar, dik en stug. Het schijnt dat deze kabels een standaardaardconnector hebben (die op het pcb van de muis geprikt zit de muis) en dat er ook mensen zijn die de MX518 met de (veel dunnere) kabel van een Razer of andere muis gebruiken. Binnenkort maar eens kijken of dat makkelijk gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-04-2011 22:16 ]
Story:
Had vroeger een stoffen matje van een paar euro waar je een eigen foto op kon laten printen: cheap-ass dus. Hoewel deze het qua duurzaamheid goed volhield en vlot werkte was ik de foto beu en kocht me dan eens degelijke muismat: Roccat Sota (zwart). Helaas wat een miskoop! Performance was beter, maar om in detail over te praten?? Snap het gedoe rond die muismatten dus niet echt. Heb hem nu 2 maanden en zit er al erger uit dan die oude stoffen! Bij het uitpakken al heeft dat idiote plastiek (dat enkel met grof geweld op te scheuren valt) met zijn scherpe randen onmiddelijk krassen op gemaakt! Oh wat haat ik die verpakkingen... Anyway ondertussen zijn door het af-en-toe verplaatsen om bureau te stofvegen al een 3tal deukjes in door te plooien! Een lichte plooi zet namelijk een witte 'deuk' af op het oppervlak, die er niet meer uit te krijgen zijn.
Naast de huidige toestand vind ik het ook vervelend dat mijn G5 ieder miniscuul kruimeltje vangt dat op deze mat ligt en de muis zo dus remt, doet schuren op het oppervlak en extra krassen doet maken. Verder plooiden de randen ook omhoog de eerste maand en is de mat nu nog steeds vrij hobbelig door interne spanningen neem ik aan, want mijn bureau is zo vlak als een ijspiegel.
Ik wil nu dus terug naar een stoffen mat... gewoon hobbelvrij, degelijk, zacht, warm, geluidsarm, goedkoop en zo weer vervangt waar je geen krassen of plooien in maakt...
Dit is echter het probleem: Binnekort komt er een iMac, en om bij het design te passen zou egaal grijs of wit ideaal zijn, maar dat word snel vuil! Zijn er alternatieven of andere adviezen qua muismat?? Muis is Logitech G5
Alles uit de Qck series van steelseries kan ik wel aanraden dus
[ Voor 12% gewijzigd door Gammro op 04-04-2011 23:40 ]
RMD op mijn Razer Copperhead is er na 5,5 jaar trouwe dienst mee gekapt.brilsmurfffje schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:26:
je kan ook een mail naar razer sturen, die knopjes moet je zowat ontelbaar keer kunnen indrukken
Stof FTW, maar die krijg je hoe dan ook wel vies dus ik stel gewoon deze voor :Chris5488 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:49:
Ik wil nu dus terug naar een stoffen mat... gewoon hobbelvrij, degelijk, zacht, warm, geluidsarm, goedkoop en zo weer vervangt waar je geen krassen of plooien in maakt...
Dit is echter het probleem: Binnekort komt er een iMac, en om bij het design te passen zou egaal grijs of wit ideaal zijn, maar dat word snel vuil! Zijn er alternatieven of andere adviezen qua muismat?? Muis is Logitech G5
http://store.razerzone.co...91900/categoryId.35208900
of
http://store.razerzone.co...69200/categoryId.35208900
Die krijg je nog schoon tenminste
Als je intensief gamed zou ik gewoon een zo'n comfortabel mogelijke mat nemen en hem dan verwisselen voor een die er mooier uitziet bij gewoon werk (zodat hij schoon blijft).
Toevallig net vandaag mijn Scarab binnen, geniaal ding. Maar goed, we gaan geloof ik offtopicnero355 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:59:
[...]
Stof FTW, maar die krijg je hoe dan ook wel vies dus ik stel gewoon deze voor :
http://store.razerzone.co...91900/categoryId.35208900
of
http://store.razerzone.co...69200/categoryId.35208900
Die krijg je nog schoon tenminste
Cunning linguist.
Gewoon veel gamen en lang achter elkaar dat versnelt dit proces, maar wat is er mis met een zwarte muismat, dat staat ook strak toch ?
Verwijderd
Een pm zou geweldig zijn.
Bvd,
attackdog
Maar laat de expers ff antwoorden
Antfarmer
Dit topic is gesloten.