Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logitech MX510, MX518, G5 v1, G500 in die volgorde gehad. Nu erg tevreden met de G510 die weer 2 duimknoppen heeft waar de G5 v1 er maar 1 had. Hyperscroll heb ik in games uitstaan, hij blijft wapen wisselen als ik er zelfs maar naar kijk. In de browser dan wel weer erg fijn.

Ik ben bij deze muis gebleven omdat dit model het lekkerst in mijn hand ligt. Hij is nog te klein om mijn handpalm te vullen, maar hij is wle comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 15:17

Terrestraeon

END OF LINE

Cyb schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:19:
>>> Voor discussies over muismatten en voetjes, zie Muismatten
Ah had ik niet gezien :) anyway bdankt voor de hulp iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Een Razer Mamba heeft als prijs wel een wow-effect met zijn verpakking. Vind het ook wel een fijne muis om mee te werken. Gebruik zelf een Lachesis (nieuwe versie) waar ik zeer tevreden over ben. Met Logitech heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik heb eindelijk de kabel van mijn MX518 vervangen door die van mijn oude Diamondback 3G. De kabel van de diamondback is veel lichter en hindert muisbewegingen veel minder.

Procedure:
1) Steek een scherp mes onder bovenste en onderste muisvoetjes op de plek waar het randje om de muisvoetjes onderbroken is. Dit is voor de 2e en 3e versie van de MX518 met grote muisvoetjes in de G5-stijl. Zorg dat je het mes onder de plakkende laag steekt en niet ertussen.

2) De drie schroeven losdraaien, muis openmaken door de kabel naar beneden te trekken.

3) Plastic deel met het muiswiel weghalen (omhoogtrekken). Er zitten twee veertjes aan; zorg dat je deze niet kwijtraakt.

4) Het printplaatje wat rond het muiswiel zit losschroeven (één schroef rechtsonder).

5) De originele kabel uit de connector halen en de kabel uit het kabelgootje trekken.

6) De volgorde van de pinnen in de connector van de Diamondback hetzelfde maken als van de originele kabel (anders werkt de muis niet). Je kunt dit doen door een scherp mes onder de plastic lipjes waar de pinnen achter haken op te lichten en de pin eruit te trekken. Dit is het lastigste deel van de hele procedure. Als je de plastic lipjes oplicht kun je de pin er tegelijkertijd een beetje uit duwen en daarna eruit trekken. Ze moeten er alle 6 uit en dan op de goede volgorde (als de originele Logitech kabel) weer in.

7) Het driehoekig stukje rubber wat om de Diamondback-kabel zit eraf snijden (anders kan de muis niet dicht), totaan het gedeelte van de trekontlasting die aan de buitenkant van de muis steekt.

8.) Connector van de Diamondback-kabel in de hoofdprintplaat pluggen en in het gootje leggen. Printplaatje rond het muiswiel weer terugzetten en vastschroeven, muiswiel terugzetten (zorg dat beide veertjes op hun plek zitten, anders heeft het muiswiel geen klikjes meer of veert het niet terug als je erop klikt).

9) Als je de rubberen verdikking rond de kabel goed afgesneden hebt steekt alleen het buitenste gedeelte van de trekontlasting uit en kan de muis probleemloos dichtgemaakt worden. Dichtschroeven en klaar!

Het is me wel opgevallen dat de kabel bij de Diamondback op een wat hoger punt uit de muis komt. Bij de MX518 is dit maar 3-4mm boven de muismat, waardoor de kabel over de mat wrijft (niet goed). Misschien ga ik dit nog modden.

Ik ben er trouwens achtergekomen dat de MX518 permanent een hoge pieptoon produceert die in sommige situaties vrij irritant hoorbaar is (helaas). Dit komt van een kleine condensator, en die ga ik misschien nog vervangen door een ander (stil) type. Zie: http://jdc.parodius.com/logitech/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Zelf ben ik nu ook begonnen aan de speurtocht naar een nieuwe muis, ik heb altijd muizen van het merk razer gehad, de diamondback en de 3G versie ervan en de copperhead.
Deze koos ik omdat ze niet al te groot waren en goed in de hand lagen, ik zoek dus een soort gelijke muis al wil ik ook wel andere merken verkennen.
Ook hoef ik geen muis met extreem veel knoppen.

Ik game op de volgende muismat, wellicht dat dit ook belangrijk is om te weten mbt advies?

http://www.esportnova.com...task=view&id=32&Itemid=69

Ik wil gewoon een bedrade muis, optisch of laser/IR tja ik sta overal voor open.
Nu heb ik enkele muizen bekeken, mijn budget is max 45 euro exclusief

pricewatch: Razer Abyssus Razer
pricewatch: Logitech G500
pricewatch: Gigabyte M8000X

De muis die ik zeer goedkoop vind is de volgende, de oude vertrouwde MX 518, ik moet zeggen dat ik deze muis eigenlijk altijd links heb laten liggen maar puur omdat hij voor mij wat groot aan voelt, nu denk ik van ja voor die prijs heb je wel een geweldige muis maar net iets te groot..
pricewatch: Logitech MX518 Optical Gaming Mouse

Ik hoop dat jullie mijn keuzes kunnen bekijken en kunnen aan geven welke goed zijn en welke niet en waarom, ook zijn eigen ervaringen van harte welkom!
Andere keuzes? ik zeg laat maar komen :)!
PS: ik ben naar de mediamarkt geweest maar helaas hadden ze bovenstaande muizen niet staan, normaal ga ik muizen altijd eerst bekijken/vast houden maar een gokje wagen kan altijd, niet goed 7 dagen bednektijd en terug sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 25-07-2011 14:16 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35
@Pino

Ik zou zelf voor de g500 gaan deze is namelijk erg smooth om mee te spelen, en is ook nog een keer zeer degelijk.

Maar voor 10 euro meer heb je ook een g9 en deze vind ik nog een stukje beter. (bij sommige shops kan je hem voor 50/55 euro krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
pino22 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:21:

Ik hoop dat jullie mijn keuzes kunnen bekijken en kunnen aan geven welke goed zijn en welke niet en waarom, ook zijn eigen ervaringen van harte welkom!
Andere keuzes? ik zeg laat maar komen :)!
Mionix NAOS 3200 Gaming Mouse

Zelf heb ik de NAOS 5000; gebruik hem zowel voor gamen (snel) als voor Photoshop (langdurig en precies werk) en ik moet zeggen: beste muis die ik ooit gehad heb in de 18 jaar dat ik met computers werk. Ook goede driversupport, in plaats van die bloated rommel van Logitech.

Het gewicht is aan te passen, verlichting ook (staat bij mij allemaal uit, ik houd niet van een kermis op mijn bureau), resolutie is ingame realtime in te stellen door middel van knoppen op de muis; handig voor schakelen tussen sniper- en assaultmodus bijvoorbeeld dus. DPI is traploos in te stellen zowel horizontaal als verticaal en ga zo maar door. Enige nadeel is dat deze momenteel 75 euro incl. verzenden kost, waardoor hij buiten je budget valt. :)

De 3200 heeft geen gewichtaanpassing en heeft een resolutie van 3200 dpi tegenover 5040 dpi van de 5000, waardoor hij een stuk minder snel trackt.

Zelf raad ik je de 5000 aan; het is een schep geld, maar het is het zeker waard. Als die van mij morgen niet meer werkt bestel ik hetzelfde moment nog een nieuwe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

RoaDHouse schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:05:
@Pino

Ik zou zelf voor de g500 gaan deze is namelijk erg smooth om mee te spelen, en is ook nog een keer zeer degelijk.

Maar voor 10 euro meer heb je ook een g9 en deze vind ik nog een stukje beter. (bij sommige shops kan je hem voor 50/55 euro krijgen)
G500 zeg je, ja ik vind het ook een mooie muis alleen twijfel ik een beetje over de grootte, is hij gelijk aan de MX518?
G9 is te duur, ik heb een budget vast gesteld en daar houd ik me aan want anders krijg je maar voor weer wat extra euro's heb je deze muis etc snap je ;)
TimMer schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:22:
[...]

Mionix NAOS 3200 Gaming Mouse

Zelf heb ik de NAOS 5000; gebruik hem zowel voor gamen (snel) als voor Photoshop (langdurig en precies werk) en ik moet zeggen: beste muis die ik ooit gehad heb in de 18 jaar dat ik met computers werk. Ook goede driversupport, in plaats van die bloated rommel van Logitech.

Het gewicht is aan te passen, verlichting ook (staat bij mij allemaal uit, ik houd niet van een kermis op mijn bureau), resolutie is ingame realtime in te stellen door middel van knoppen op de muis; handig voor schakelen tussen sniper- en assaultmodus bijvoorbeeld dus. DPI is traploos in te stellen zowel horizontaal als verticaal en ga zo maar door. Enige nadeel is dat deze momenteel 75 euro incl. verzenden kost, waardoor hij buiten je budget valt. :)

De 3200 heeft geen gewichtaanpassing en heeft een resolutie van 3200 dpi tegenover 5040 dpi van de 5000, waardoor hij een stuk minder snel trackt.

Zelf raad ik je de 5000 aan; het is een schep geld, maar het is het zeker waard. Als die van mij morgen niet meer werkt bestel ik hetzelfde moment nog een nieuwe. :)
Heb zelf nog amper van dit merk gehoord, ik zal de 3200 versie bekijken, de 5000 is te duur voor mij.
Verder nog op/aanmerkingen op mijn 3 muizen die ik had gevonden?

[ Voor 6% gewijzigd door pino85 op 25-07-2011 14:14 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
Die stond gek genoeg nog niet gekoppeld aan dit topic.
Net gedaan :)

Ik gebruik die muis nu meer dan een jaar, en wil tot deze het begeeft zeker weten geen nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

En als ie het begeeft, dan gelijk weer een nieuwe G500! Dat scrollwieltje O+. En het is gewoon een heerlijke muis in zijn geheel.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals op de vorige pagina te lezen valt, had ik een tijd geleden last van een lamme LMB. Ik heb toen m'n Copperhead opengeschroeft en het plastic "stangetje" van de muisknop die op de LMB sensor drukt bewerkt met een veil en hij klikt weer als nieuw. Zeker voor een muis van 50 euro vond ik dat onderdeel wel erg goedkoop uitgerust, de bobbel op de sensor had er namelijk een gat in gesleten.

Dus mocht iemand hier hetzelfde probleem hebben, dan zou ik dat eerst eens proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:15:
Zoals op de vorige pagina te lezen valt, had ik een tijd geleden last van een lamme LMB. Ik heb toen m'n Copperhead opengeschroeft en het plastic "stangetje" van de muisknop die op de LMB sensor drukt bewerkt met een veil en hij klikt weer als nieuw. Zeker voor een muis van 50 euro vond ik dat onderdeel wel erg goedkoop uitgerust, de bobbel op de sensor had er namelijk een gat in gesleten.

Dus mocht iemand hier hetzelfde probleem hebben, dan zou ik dat eerst eens proberen. ;)
Zo zitten alle muizen in elkaar.
Maar vijlen is een prima oplossing. Zelf heb ik het eens opgelost door het gat op te vullen met superlijm.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Hmm, daar had ik niet bij stilgestaan, dat dat kleine knopje niet meer ingedrukt wordt doordat het in het plastic gesleten gleufje valt. Maar niet alle muizen slijten op dezelfde manier als die van Razer. Mijn broer gebruikt mijn 7-8 jaar oude MX500 nog steeds en daar had ik zelf al vrij intensief mee gegamed.
Ik heb nou weer een MX518 en de knoppen zijn gewoon erg stevig (maar niet te stug). Het enige (vrij grote) nadeel is dat de muis erg snel vies wordt, waar ik bij de verschillende Razers dankzij hun matte oppervlak en siliconencoating op de knoppen bijna helemaal geen last van had (alleen op het gladde plastic aan de zijkanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb gelezen dat de MX518 rev. 3 (welke momenteel wordt verkocht), nog ietsje beter in elkaar zou zitten dan de eerdere modellen. Zitten hier nog grote verschillen in?
De sensor is inmiddels 2000 DPI maar verder :?
Mijn rev. 1 begint aardig op te raken (cosmetisch gezien), dus wellicht tijd om er nog maar eens één aan te schaffen.

Weet iemand hier toevallig of de nieuwere MX518's ook werken op een oudere driver?
Logitech heeft een poos geleden de "cruise" functionaliteit eruit gesloopt (dus gebruik ik de oudere driver nog, welke dit nog heeft).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik gebruik hem zonder driver (wel met 500Hz USB polling). Geen enkel probleem (alle knopjes werken als verwacht), maar ik gebruik geen geavanceerde functies van de drivers (macro's e.d.). De sensor van de v3 is volgens mij 1800 DPI, niet 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 15:48
Ik gebruik nu al bijna een jaartje de Logitech G9 , en ben er erg over te spreken.

Muist heel lekker weg , niet teveel knoppen maar voor een fps speler zoals mij ideaal.

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
heeft er al iemand ervaring opgedaan met de Razer Imperator met 4G sensor? (dual sensording)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Nog mensen die op.aanmerkingen/toevoegingen hebben op deze 2 posts?

pino22 in "Gamingmuizen"
pino22 in "Gamingmuizen"

tnx alvast!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:52

Zenix

BOE!

pino22 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:42:
Nog mensen die op.aanmerkingen/toevoegingen hebben op deze 2 posts?

pino22 in "Gamingmuizen"
pino22 in "Gamingmuizen"

tnx alvast!
Heb zelf de MX310 en 5 jaar copperhead gehad om dezelfde redenen, de deathadder was beste voor mij als opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
pino22 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:12:
[...]

G500 zeg je, ja ik vind het ook een mooie muis alleen twijfel ik een beetje over de grootte, is hij gelijk aan de MX518?
G500 is volgens mij even groot als de G5 (rev 2). De MX518 is heel iets groter (maar dan ook heel iets).

Ik heb ze allemaal uitgeprobeerd en ik vind de G5 rev 2 het fijnste, dan de MX518 (duimknoppen zitten hier ook heel iets meer naar achteren) en dan de G500. Simpelweg omdat ik de duimknoppen bij de G500 niets vindt.

Als je even een moment hebt dan kan ik wel een foto maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Bolletje op 27-07-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat zou ik erg op prijs stellen Bolletje!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn op dit moment de beste keuzes voor draadloze game muizen. Aangezien de G700 en Mamba ook een kabel hebben waarmee je ze bedraad kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 21:35

M2M

medicijnman

ik zou per definitie niet gaan voor draadloze gamemuizen. Je zit met batterijen enzo en dat vind ik vreselijk. En als je de draad irritant vind, moet je 'm vastmaken (kabelbinders) aan je monitor of geluidsbox met net genoeg speling. Dat werkt prima.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:29:
Wat zijn op dit moment de beste keuzes voor draadloze game muizen. Aangezien de G700 en Mamba ook een kabel hebben waarmee je ze bedraad kunt maken.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
pino22 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:35:
Dat zou ik erg op prijs stellen Bolletje!
Sorry dat het wat later was:

MX518 - G5
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7H6vAi3XVk3EIpoo0DTubSvw/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bR3nHKcxEtdP7gHA8jCoM2HV/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kzoAjRbZmNDFynBfAOw02vUI/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XBgJc44LFnNwef93OPOIoySO/thumb.jpg

G5 is wat versleten, maar die is dan ook al 3,5 jaar in gebruik.

Grootste verschillen dus:
- Optisch ipv laser
- Geen grip-coating
- Scroll-wheel kan niet naar links of rechts
- Standaard plastic kabel ipv fiber
- Geen gewichtjes
- Minder DPI instellingen

De MX518 is dus eigenlijk qua fysieke grootte identiek aan de G5, maar voelt wat groter aan.

Maarja, muis verschilt dus erg qua persoon. Die dure Razers (Imperator heb ik mee gewerkt) vind ik ook niets.

[ Voor 8% gewijzigd door Bolletje op 28-07-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Tnx voor de foto's zo geeft het zeker wat extra duidelijkheid, kwa grootte maken ze idd niet veel uit.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
De basis van de MX518 lijkt breder. Het gedeelte waar je duim op rust vind ik eigenlijk niet zo prettig want daardoor werkt de clawgrip minder goed. Het zit eigenlijk alleen in de weg voor mij. Dit lijkt bij de G5 wat verkleind te zijn.

De kabel van de MX518 vond ik trouwens irritant (te dik en daardoor stug en zwaar) en deze heb ik vervangen door de kabel van een oude Diamondback.

[ Voor 52% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-07-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Hmm ja dat is zo te zien inderdaad zo , en hoe staan jullie tegen over de G5 en de G500, eerste is niet meer verkrijgbaar.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

pino22 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:43:
Hmm ja dat is zo te zien inderdaad zo , en hoe staan jullie tegen over de G5 en de G500, eerste is niet meer verkrijgbaar.
Bart ® schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:30:
En als ie het begeeft, dan gelijk weer een nieuwe G500! Dat scrollwieltje O+. En het is gewoon een heerlijke muis in zijn geheel.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
pino22 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:43:
Ik vind de G500 nog beter dan de G5. Ik heb ook ooit de G5 gebruikt (heb nu de G500), en ik gebruik de duimknoppen van de G500 (3 stuks) best veel, pagina vooruit, vorige pagina enz.
Bij de G5 mis je dan de duimknoppen, en de hoge DPI van de G500 vind ik ook erg fijn, in spellen gaat hij ergens rond de 3500DPI ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ah die had ik gemist ;)
yannickie111 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:45:
[...]

Ik vind de G500 nog beter dan de G5. Ik heb ook ooit de G5 gebruikt (heb nu de G500), en ik gebruik de duimknoppen van de G500 (3 stuks) best veel, pagina vooruit, vorige pagina enz.
Bij de G5 mis je dan de duimknoppen, en de hoge DPI van de G500 vind ik ook erg fijn, in spellen gaat hij ergens rond de 3500DPI ongeveer.
neig nu toch echt naar de G500 toe maar makkelijk is het niet omdat ik altijd razer heb gehad, klinkt wellicht merk addicted ofzo maar ik heb het altijd fijn spul gevonden, nou ja ik ga de gok denk ik toch wagen.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

[...]

Dat dus. Meer duiknoppen, beter scrollwieltje, hogere resolutie. En de G5 was al zo goed _O_.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom staat de Cooler master storm inferno niet in de PW
topmuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
[...]

De oude G5 was dat? Want rev 2, de blauwe dus die ik heb, heeft wel dus knoppen voor 'pagina vooruit' - 'pagina acheruit'. De oude G5 zou ik ook niet fijn vinden nee, omdat die er maar één heeft.

De G500 is ook goed hoor :), kwestie van gewenning zal het zijn. Voor mij persoonlijk dus onnodig omdat de MX518 gewoon mij wat fijner leek en nog goedkoper was ook. DPI verander ik dan ook maar weinig; ik heb hem altijd op de middelste stand.

Maar pino22, als je Razer gewoon fijn vindt wat muizen betreft, haal er dan gewoon nog één? Afwisseling is leuk ja, maar dat is vaak maar voor even. Ik zou gewoon iets degelijks kiezen waar je de komende tijd mee verder kunt. En dat is iets wat dus zeer persoonlijk is (vandaar ook dat we bij de BBG's randapparatuur nu apart meenemen).
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:18:
Waarom staat de Cooler master storm inferno niet in de PW
topmuis
Hij staat nog bij unsorted: pricewatch unsorted: MOUSE STORM Inferno

[ Voor 27% gewijzigd door Bolletje op 28-07-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Bolletje92 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:28:
[...]

De oude G5 was dat? Want rev 2, de blauwe dus die ik heb, heeft wel dus knoppen voor 'pagina vooruit' - 'pagina acheruit'. De oude G5 zou ik ook niet fijn vinden nee, omdat die er maar één heeft.

De G500 is ook goed hoor :), kwestie van gewenning zal het zijn. Voor mij persoonlijk dus onnodig omdat de MX518 gewoon mij wat fijner leek en nog goedkoper was ook. DPI verander ik dan ook maar weinig; ik heb hem altijd op de middelste stand.

Maar pino22, als je Razer gewoon fijn vindt wat muizen betreft, haal er dan gewoon nog één? Afwisseling is leuk ja, maar dat is vaak maar voor even. Ik zou gewoon iets degelijks kiezen waar je de komende tijd mee verder kunt. En dat is iets wat dus zeer persoonlijk is (vandaar ook dat we bij de BBG's randapparatuur nu apart meenemen).
Ja, was inderdaad de oude. De "oranje/bruinachtige".

Ik vind de razer muizen over het algemeen niet "mooi", te druk.
De G500 vind ik mooier, en gewoon een fijn muisje.

Ach, ieder zo zijn smaak/keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Bolletje92 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:28:
[...]

[/URL]
Tja ik wilde aan 1 kant ook eens iets anders proberen, weet je met cpu's bv heb ik dit probleem niet zo, maar muizen is gewoon zo anders,als ik dan naar razer kijk dan zal het toch gaan tussen deze 3 exemplaren:

pricewatch: Razer Abyssus Razer
pricewatch: Razer DeathAdder Black Edition of de gewone versie , of hier verschil tussen zit weet ik niet pricewatch: Razer DeathAdder (3500dpi)
pricewatch: Razer Imperator

Bij de MM Breda hadden ze geen razer muizen zoals bovenstaande, wellicht ga ik meer geluk in Eindhoven hebben.
Mensen die op of aanmerkingen hebben op de bovenstaande keuzes brand maar los hoor :)!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
De G500 heeft een nog veel breder stuk voor je duim; een grotere footprint dus en zal waarschijnlijk nog meer wrijving geven dan de MX518 al deed. Eigenlijk zouden ze bij gamemuizen in de specs moeten opnemen wat het bodemoppervlak is.
Bij Razer muizen komt de kabel meestal ook op een iets hoger punt uit de muis, wat slim is omdat hij anders altijd over de muismat wrijft (wat dus bij de MX518 zo is, wat ik nog eens ga modden). Ik denk dat ik misschien toch nog maar eens een Lachesis ga proberen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Nadeel van de meeste Razers is dat ze symmetrisch zijn. Geschikt voor links- en rechtshandigen. Maar ik ben rechtshandig, dan heb ik liever een muis die gemaakt is voor rechtshandigen, veel betere 'pasvorm'.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Bart ® schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:47:
Nadeel van de meeste Razers is dat ze symmetrisch zijn. Geschikt voor links- en rechtshandigen. Maar ik ben rechtshandig, dan heb ik liever een muis die gemaakt is voor rechtshandigen, veel betere 'pasvorm'.
Ik denk dat dat alleen een voordeel is als je de "palm grip" gebruikt (waarbij je je handpalm op de muis laat rusten). Ik gebruik de claw grip (muis met 4 vingertoppen vast plus een klein stukje van de handpalm) en dat ging perfect met de Diamondback, maar de vorm van de MX518 is er niet helemaal geschikt voor (vooral omdat er weinig plek is om mijn duim verticaal tegen de zijkant kan zetten om grip op de muis te krijgen).

Voor meer uitleg: http://www.razerzone.com/mouseguide/html/advantages.php

[ Voor 12% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-07-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Bart ® schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:47:
Mwah, ik had de Diamondback maar die werd vies (geel) na 2 jaar, dus heb de Imperator gekocht.
Da's een rechtshandige muis, maar hij werkte niet lekker op mijn Steelseries 9-HD mousepad, dus hij staat nu op V&A.
Heb nu de Deathadder 3500DPI en die is ook rechtshandig, heerlijke muis.
Ik denk dat het aan de laser sensor van de Imperator lag dat hij niet lekker werkte op mijn muismat.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer fans van Roccat hier?
Ik heb nu een tijdje de Kone+ en dat is de beste muis die ik tot nu toe heb mogen gebruiken, na verscheidene Razer en Logitech modellen, ligt perfect in mijn hand en de driver is lekker uitgebreid.
DPI komt bij mij trouwens niet hoger dan 1600, al kan het ding tot 6000 geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Roccat Kone gehad voor een paar maanden, maar toch weer terug naar de G500, vond ik toch beter.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skydream
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 10:39
Roccat heb ik nog nooit mogen p[roberen, wel Logitech en Razer qua gaming muizen. Sinds ik een razer heb heb ik tegenwoordig altijd een Razer gehad. Ik game op dit moment nog steeds met m'n Razer Copperhead. Alleen jammer dat je die nu nog amper kunt kopen ;). Mijn copperhead werkt erg goed op een hard mat en gelukkig vind ik deze mat ook zelf het fijnst :).

[ Voor 16% gewijzigd door Skydream op 29-07-2011 13:15 ]

Even in darkest of time, there will always be light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:32:
Roccat Kone gehad voor een paar maanden, maar toch weer terug naar de G500, vond ik toch beter.
Kone heb ik ook gehad, maar ik vind de Kone+ daarmee vergeleken ook een hele verbetering.
Veel preciezer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 20:46:
[...]

Kone heb ik ook gehad, maar ik vind de Kone+ daarmee vergeleken ook een hele verbetering.
Veel preciezer ;)
Kone+ heb ik nog niet gezien, maar ik vond de Kone ook minder fijn in de hand liggen dan de G500. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders aangezien iedereen een andere hand heeft :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
bol.com geeft ze bol.com geeft ze voor 89.88

[ Voor 46% gewijzigd door Lampuhkap op 30-07-2011 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Ozone Smog is iig NIET de gaming muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikEgg
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-01 13:31
Voor mensen die snel een gamingmuis voor weinig willen hebben... Dunnet.nl verkoopt de Steelseries Xai voor de helft van de prijs (ca. €30 ipv €60). Ik heb hem vorige week besteld en vandaag binnen gekregen: het is hem echt. Het is waarschijnlijk een foutje van ze, maar ik geniet er niet minder van! Geen idee of ze er snel achter komen, maar ik zou niet te lang wachten.

Ik hoop dat ik andere mensen blij kan maken met deze tip voor een koopje. :)

Edit: hmmm, ze zijn erachter bij Dunnet.nl, zie ik. De prijs is bijgesteld naar €59.

[ Voor 16% gewijzigd door RikEgg op 01-08-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
RikEgg schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:02:
Voor mensen die snel een gamingmuis voor weinig willen hebben... Dunnet.nl verkoopt de Steelseries Xai voor de helft van de prijs (ca. €30 ipv €60). Ik heb hem vorige week besteld en vandaag binnen gekregen: het is hem echt. Het is waarschijnlijk een foutje van ze, maar ik geniet er niet minder van! Geen idee of ze er snel achter komen, maar ik zou niet te lang wachten.

Ik hoop dat ik andere mensen blij kan maken met deze tip voor een koopje. :)
De XAI is ook niet meer waard dan 30 euro, de tracking is waardeloos van dat ding. Dan nog maar zwijgen over het scroll wieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikEgg
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-01 13:31
RoaDHouse schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:35:
[...]

De XAI is ook niet meer waard dan 30 euro, de tracking is waardeloos van dat ding. Dan nog maar zwijgen over het scroll wieltje.
Tracking wordt (bijvoorbeeld) door TechPowerup juist geprezen, ook al geven ze aan dat het oudere technologie is dan concurrerende units. Ik las inderdaad gevallen waarvan het scrollwieltje niet goed reageerde, heb ik nog niet gehad. Als dat het enige probleem is... Uit ervaring weet ik dat je voor ongeveer 5 euro je zooi naar Steelseries kan opsturen (ze zitten in Denemarken ofzo?) en dan krijg je er een nieuwe voor terug.

Ik ben geen expert wat betreft gamingmuizen, maar als ik zie wat sommige pro-gamers met die Xai kunnen, dan ben ik toch echt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Reviews op sites zegt me helemaal niets !!!!

Ik wil het zelf kunnen beoordelen en daar heb ik geen site voor nodig.In de meeste gevallen is het een gesponserde site (logisch dat ze hem dan goed vinden)

Dit is natuurlijk niet alleen bij de Xai maar bij alle merken.

Ik heb met de Xai kunnen spelen en ik vind hem waardeloos, maar dat is persoonlijk de software is knudde de tracking zuigt zowel op harde als zachte muis-pads. Dan ook nog de X/Y problemen 8)7 Tja... dan houd het bij mij echt op.

Zelfde verhaal bij razer ook allemaal blabla..... de nieuwe Mamba G4 (129 Euro) zuigt ook aan alle kanten, er mankeert zoveel aan dat ik niet eens zin heb om alles op te noemen.

Toch wel vreemd dat de oude muizen het beste zijn, zoals de MX518/G9/Deathadder/Intelli 3.0. De rest is allemaal marketing crap, en razer loopt voorop met die onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
RoaDHouse schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:41:
Zelfde verhaal bij razer ook allemaal blabla..... de nieuwe Mamba G4 (129 Euro) zuigt ook aan alle kanten, er mankeert zoveel aan dat ik niet eens zin heb om alles op te noemen.

Toch wel vreemd dat de oude muizen het beste zijn, zoals de MX518/G9/Deathadder/Intelli 3.0. De rest is allemaal marketing crap, en razer loopt voorop met die onzin.
Wie gaat er dan ook een muis van 129 euro kopen. :P

Ik heb weinig ervaring met de geavanceerde/dure Razers omdat ik perfect tevreden was met de (idd oudere) Diamondback/Diamondback 3G. Erg jammer dat ze hem uit hun assortiment gehaald hebben.

De MX518 heeft ook geen perfecte tracking trouwens -- hij trackt voor geen meter op het zwarte gedeelte van mijn Mionix muismat (gelukkig is het maar een klein stukje dus dat vermijd ik gewoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Mijn Razer Copperhead doet het al jaren naar tevredenheid, ik vind het een heerlijke muis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:52

Zenix

BOE!

Bokmaaa schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:15:
Mijn Razer Copperhead doet het al jaren naar tevredenheid, ik vind het een heerlijke muis!
Vond ik ook wel fijn, maar moest elk half jaar hem voor RMA sturen of nieuwe kopen. In totaal 6 gehad....
Zegt wat over de kwaliteit helaas.

De deathadder is op dat vlak stuk beter heb nu nog mijn eerste.

[ Voor 8% gewijzigd door Zenix op 02-08-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zegt wellicht ook meer over de pech die je hebt gehad? of hoe je er mee bent omgegaan al ga ik er niet van uit dat je met de muis op tafel slaat etc dus houd ik het op pech.
Dat er 6 kapot gaan bij 1 persoon zegt helaas maar zeer weinig.. zelf heb ik de laatste +-10 jaar dit merk gehad en nooit een kapot exemplaar gehad..( al zegt ook dat weinig) ;)

[ Voor 26% gewijzigd door pino85 op 02-08-2011 12:52 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Zenix schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:01:
[...]

Vond ik ook wel fijn, maar moest elk half jaar hem voor RMA sturen of nieuwe kopen. In totaal 6 gehad....

4 jaar lang een copperhead gehad. Nu is de 3 maand oude lachesis op een retourtje RMA. Compleet dood, behoudens het scrollwiellampje.

Feit is wel dat je pas kunt spreken van kwaliteit of slecht design als veel mensen dezelfde problemen hebben. Anders ben heb je gewoon een slecht exemplaar te pakken. Slecht design zijn bijvoorbeeld de lycosa mirror toetsenborden. Interne connectors waren brak waardoor het toetsenbord half uitviel op random momenten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:06

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 07:57:
De G500 heeft een nog veel breder stuk voor je duim; een grotere footprint dus en zal waarschijnlijk nog meer wrijving geven dan de MX518 al deed. Eigenlijk zouden ze bij gamemuizen in de specs moeten opnemen wat het bodemoppervlak is.
Bij Razer muizen komt de kabel meestal ook op een iets hoger punt uit de muis, wat slim is omdat hij anders altijd over de muismat wrijft (wat dus bij de MX518 zo is, wat ik nog eens ga modden). Ik denk dat ik misschien toch nog maar eens een Lachesis ga proberen... :9
Ik heb zelf de G500 en game er behoorlijk veel mee, bevalt me zeer goed! De G500 heeft ook een verhoogde kabeluitgang, dus daarmee heb je ook nauwelijks last van slijtage. Persoonlijk vind ik het grotere duimoppervlak juist fijn, vooral als je langere tijd bezig bent met de muis. En toegegeven, er is dan iets meer wrijvingsoppervlak, maar als je de dpi op hoog hebt staan zoals ik, hoef je al nauwelijks te bewegen.

[ Voor 0% gewijzigd door Ircghost op 02-08-2011 13:14 . Reden: typfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Pas maar op met de Lachesis, die heeft een twin-eye laser en die is niet erg best. Probeer maar eens normaal dubbelklikken in windows, dan zal je merken dat de curser gaat verspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:04
Ik gebruik deze combi sinds kort:

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/alugraphics/alu005.JPG

Dit werkt samen zo heerlijk!! G500 op maximale DPI en speed op minimum voor maximale nauwkeurigheid op normale snelheid. Lekker railen in Quake 3 gaat nu erg gemakkelijk. De muis vliegt als een mofo over deze prachtige alugraphics gamerPRO muismat. Ik heb nog nooit zo lekker gemuisd! :9

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Zenix schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:01:
[...]

Sja, dan is de vraag of ik een extreem stevig exemplaar heb, jij een brakke, of het gebruik zo verschilt. In mijn geval is het geen ontzettende voorzichtigheid iig, hij gaat los in een boodschappentas mee naar LAN's, en bij frustratie ben ik ook niet lief voor hem :P Maar ik werk er inmiddels meer dan 5 jaar mee, zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
RoaDHouse schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:56:
Pas maar op met de Lachesis, die heeft een twin-eye laser en die is niet erg best. Probeer maar eens normaal dubbelklikken in windows, dan zal je merken dat de curser gaat verspringen.
Welke muis is überhaupt wel goed dan? :/ Ik heb nooit ook maar één hikje met mijn Diamondbacks gehad (alleen de hoofdknoppen die op na lang intensief gebruik versleten).

Ik lees hier idd over dat dubbelklikprobleem: http://xsreviews.co.uk/reviews/peripherals/razer-lachesis/5/
Is dat gebleven bij de nieuwste versie met de 5600dpi sensor? Alleen ziet het muiswiel van de 5600dpi versie eruit als die van de Abyssus, welke een nutteloos glad zwart rubber heeft ipv het kleurloze siliconenrubber waar ik altijd een perfecte grip op had met mijn Diamondbacks.

[ Voor 14% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-08-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Tja welke goed is........ ik wacht even op de nieuwe razer Imperator 4G mischien is die wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:33

superwashandje

grofheid alom

ik ben nu al wel een tijdje tevreden met mijn mionix naos 5000. voor een goede prijs over kunnen kopen en ligt erg fijn in de hand voor de meeste toepassingen (FPS games, internet, office etc). voor open TTD vind ik hem minder fijn maar dat kan aan mij liggen.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Aangezien ik opzoek ben naar een gaming muis vraag ik het hier maar eens:
Ik dacht zelf aan de Logitech G700 muis, mede omdat ik zeer grote handen heb.
Opzich is deze muis in mijn eerste oppervlak een ideale muis, maar: draadloos is de batterij enorm snel leeg zeggen vele mensen. Dus ga ik twijfelen, draadloos is wel een must, maar door dit soort dingen niet verplicht.
De muis is met draad te gebruiken, maar ik betwijfel dat of dat goed werkt. Gaat de kabel er dan niet makkelijk uit?
pricewatch: Logitech Wireless Gaming Mouse G700

Mijn bedoeling is een A merk muis, dus niet zoals ik eerder deed eentje van 20 - 40 euro, maar eens een echt goede waar ik zo 1,5 jaar mee vooruit kan / langer.

Ik hoor het graag! :D

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:18

Mavamaarten

Omdat het kan!

Draadloos... Gaming... Uuuh ?
Mijn ervaring met draadloze gamingmuizen is altijd geweest dat de batterijen leeg zijn net als ze het niet mogen opgeven. Altijd als je net een hoop mannetjes in je vizier hebt is er weer verbinding die uitvalt, ...
Zo vaak gebeurde het nu ook weer niet, maar wel op de slechtste momenten. Ik gebruik al anderhalf jaar de Logitech MX518, met draad. Ligt super in de hand en heeft veel nuttige knopjes :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:19

InFamous

excommunicado

Ik heb zelf hier de G700 van logitech, batterij duur valt op zich mee als ik na 3 dagen het ding moet opladen is het snel en mijn pc staat gemiddeld 8 uur per dag aan en speel ongeveer 3 uur per dag een game. Inderdaad kan je die G700 ook met kabel gebruiken en geloof me die kabel trek je er niet makkelijk uit tijdens het gamen of iets. er zit een speciaal gevormd stuk in de voorkant van de muis en het binnenwerk van dat stuk zit op de usb kabel zit lekker strak.

Weg vallen van de verbinding heb ik nog nooit gehad met de G700, sterker nog zodra je de dongle inplugged dan werkt de muis gelijk, zonder driver gezeik of wat dan ook. Toch nog de dpi in kunnen stellen ook.

[ Voor 18% gewijzigd door InFamous op 08-08-2011 21:14 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ahh dat hoor ik graag, de kabel, hoe lang is die ongeveer? Langer dan 1 meter, aangezien ik nu een muis heb waarvan de kabel net 20cm te kort is, zwaar irritant soms tijdens het gamen, zit je soms aan die kabel te trekken...

Maar de stekker die erbij zit is prima? En de muis, is die groot?

O.a, ik wou ook nog een toetsenbord, iemand raad?
Ik dacht zelf aan een: pricewatch: Logitech Wireless Keyboard K350 (Qwerty)

Maar twijfel nog wel, aangezien het geen gaming toetsenbord is, weet ik niet wat ik kan verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

HardCoreGamer schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:40:
Ahh dat hoor ik graag, de kabel, hoe lang is die ongeveer? Langer dan 1 meter, aangezien ik nu een muis heb waarvan de kabel net 20cm te kort is, zwaar irritant soms tijdens het gamen, zit je soms aan die kabel te trekken...

Maar de stekker die erbij zit is prima? En de muis, is die groot?

O.a, ik wou ook nog een toetsenbord, iemand raad?
Ik dacht zelf aan een: pricewatch: Logitech Wireless Keyboard K350 (Qwerty)

Maar twijfel nog wel, aangezien het geen gaming toetsenbord is, weet ik niet wat ik kan verwachten...
Ik heb speciaal voor jou de kabel even opgemeten ;) Deze is 180cm van usb tot usb. Ik heb redelijk forse handen en hij is precies goed voor mij, valt lekker in de hand en de muis is niet zwaar niet licht gewoon goed. Thumb rest past perfect en irriteert niet tijdens het gamen. Wat ik vooral lekker vind aan deze muis is 1. on the fly dpi instellen met de G10 en G9 knop 2. scroll knop lock and loose waarbij je kan kiezen of een geblokkeerde scroll waardoor je per keer scrollt of loose waardoor je een swieper aan het wiel geeft en dat ding blijft draaien. 3. op de juiste muismat glijd dat ding werkelijk ipv van optillen of iets gewoon overal heen glijden vooral lekker tijdens fps games 4. de 4 instelbare knoppen boven de thumb rest, zeker met games als cod, bf etc. heerlijk om in te stellen dat je 1 knop gebruikt voor knifen andere als use knop om dingen op te pakken. en bijvoorbeeld met sniper inzoomen en uitzoomen.

Edit,, Stekker past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

En dat wou ik horen!
Bedankt dat je hem hebt opgemeten, waardeer dat zeker. :)

De G9 en de G10 knop, kun je die ook programmeren?
Dus een voor Knifen, voor het liggen, en de ander voor reloaden enz... (In een game dan hé)

En als de muis te licht is, kan er altijd een zware batterij in. Ook nog eens een voordeel. :)
Mag ik ook vragen wat voor toetsenbord je erbij gebruikt? Heb er nu een met enorm veel stof, en een spatie balk die geluid maakt bij het tikken. :P

Dus wou er ook een goede toetsenbord bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

HardCoreGamer schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:12:
En dat wou ik horen!
Bedankt dat je hem hebt opgemeten, waardeer dat zeker. :)

De G9 en de G10 knop, kun je die ook programmeren?
Dus een voor Knifen, voor het liggen, en de ander voor reloaden enz... (In een game dan hé)

En als de muis te licht is, kan er altijd een zware batterij in. Ook nog eens een voordeel. :)
Mag ik ook vragen wat voor toetsenbord je erbij gebruikt? Heb er nu een met enorm veel stof, en een spatie balk die geluid maakt bij het tikken. :P

Dus wou er ook een goede toetsenbord bij hebben.
Volgens mij kan je met de logitech software idd de g9 en 10 knoppen programmeren voor in game.
Ik gebruik momenteel 2 toetsenborden een low profile razer lycosa mirror en een logitech g19, ik heb voor gamen liever de g19 omdat je het gevoel teminste hebt dat je knoppen indrukt en de g knoppen aan de zijkant zijn ook los in te stellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Slechts 180 euro :P
Maar is dat toetsenbord ook fijn om lang mee te typen? Of is het alleen fijn tijdens het gamen? Had anders wel interesse in de G110... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

HardCoreGamer schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:59:
Slechts 180 euro :P
Maar is dat toetsenbord ook fijn om lang mee te typen? Of is het alleen fijn tijdens het gamen? Had anders wel interesse in de G110... :)
Het licht eraan, je kan het zelf een beetje uitproberen door een nieuwer model laptop te pakken, zo typt een razer lycosa ongeveer, een g19 is meer een normaal toetsen bord. Ik vind voor mezelf de g19 fijner typen als de lycosa. ik typ veel sneller en met minder fouten op de g19 toesten zijn voor mij makkelijker te vinden en helemaal als ik aan het blind typen ben, ik heb gewoon geen gevoel bij de lycosa. maar dat is voor iedereen anders. Mijn advies loop de mediamarkt is binnen daar staan meestal wel wat muizen en toetsenbord uitgestald, hier in rotterdam zoieso de g19 en g700 en in rotterdam alexandrium hebben ze ook razer uitgestald staan zodoende ben ik toen bij de g700 tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
alugraphics gamerPRO waar heb je die gekocht?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Punkbuster schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:10:
alugraphics gamerPRO waar heb je die gekocht?
Saturn Essen (Limbeckerplatz), Duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

^^ Dat is waar, eens naar de MediaMarkt dan maar. :P
@PunkBuster, wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
  • Laatst online: 19-08 21:12
M2M schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:09:
[...]

4 jaar lang een copperhead gehad. Nu is de 3 maand oude lachesis op een retourtje RMA. Compleet dood, behoudens het scrollwiellampje.

Feit is wel dat je pas kunt spreken van kwaliteit of slecht design als veel mensen dezelfde problemen hebben. Anders ben heb je gewoon een slecht exemplaar te pakken. Slecht design zijn bijvoorbeeld de lycosa mirror toetsenborden. Interne connectors waren brak waardoor het toetsenbord half uitviel op random momenten.
Zelfde verhaal hier met de Lachesis en de Copperhead. Beiden na verloop van tijd gewoon stuk gegaan (lees niet meer werken & haperend reageren). Ik zou mezelf overigens niet omschrijven als iemand die onzorgvuldig met apparatuur omgaat ;).

EDIT: heb de Lachesis nu weer eens aangesloten. Misschien dat Windows 7 iets uitmaakt of de kabel een beetje draaien... Let's give it a try!

EDIT2: lijkt erop dat het defect vlakbij de aansluiting van de kabel op de muis ligt... Iemand tips om daar wat aan te doen ?

EDIT3: kabel lijkt het niet te zien aangezien de klikfuncties van rechter en linker muisknop nog gewoon werken. Sensor kaputt zeker?

[ Voor 19% gewijzigd door TheRzr op 09-08-2011 00:51 . Reden: Aansluiten Lachesis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doelt op deze muismat (of zijn grote broer): http://www.alugraphics.de.../gamerPRO-basic--225.html (Sir_Hendro postte een plaatje een paar posts boven je.)

Vindt eigenlijk alleen deze webshop. Geen ervaring mee. (heb de muis al die in de oorspronkelijke foto stond misschien moet dit matje volgen. :P)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 00:50 . Reden: was een winkel genoemd, niet gezien. Laat link naar webshop voor andere luie tweakers. :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ah oké, jammer genoeg kan ik niet meer erover vinden, want die zwarte ziet er goed uit. Maar ik denk dat ik hem nooit ga gebruiken, heb nu een mooie houten eettafel als bureau, en vind muismatten altijd zo ruw en soms nog plakkerig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
HardCoreGamer schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 00:54:
Ah oké, jammer genoeg kan ik niet meer erover vinden, want die zwarte ziet er goed uit. Maar ik denk dat ik hem nooit ga gebruiken, heb nu een mooie houten eettafel als bureau, en vind muismatten altijd zo ruw en soms nog plakkerig. :P
Wat een onzin... ruw en plakkerig ? Mischien moet je de boel eens wat vaker schoonmaken. Nix is zo belangrijk als een goede muismat !!!

Wie dat niet inziet kan net zo goed een muis van 5 Euro bij kruidvat kopen. Je hebt geen ruk aan een goede muis als de ondergrond niet perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

RoaDHouse schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 01:50:
[...]
Wat een onzin... ruw en plakkerig ? Mischien moet je de boel eens wat vaker schoonmaken. Nix is zo belangrijk als een goede muismat !!!

Wie dat niet inziet kan net zo goed een muis van 5 Euro bij kruidvat kopen. Je hebt geen ruk aan een goede muis als de ondergrond niet perfect is.
Mits je tafel natuurlijk heel prettig werkt. MAAR: Als je tafel afgesleten is... dan zal het een stuk minder prettig gaan. Hoe kan ook werkt een muis het prettigst op een perfect vlakke ondergrond. Tafel vervangen dan maar?

Nee dat dacht ik ook, dan kan je nog steeds beter een €49 muismat kopen, want daar heb je niet snel een tafelblad voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
Bedankt voor de reacties.. gok ik wel een x op de Media Markt.. blijft een dochter van Saturn toch?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 00:49:
[...]

Hij doelt op deze muismat (of zijn grote broer): http://www.alugraphics.de.../gamerPRO-basic--225.html (Sir_Hendro postte een plaatje een paar posts boven je.)

Vindt eigenlijk alleen deze webshop. Geen ervaring mee. (heb de muis al die in de oorspronkelijke foto stond misschien moet dit matje volgen. :P)
Ik had er ook nog een topic over gemaakt:

[Mousepads] alugraphics

alugraphics is momenteel nog voornamelijk in Duitsland te koop maar zal wellicht over een tijdje ook in buitenlandse webshops te krijgen zijn. Maar dan bedoel ik voornamelijk de gamer producten want de flexpad is al verkrijgbaar in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

RoaDHouse schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 01:50:
[...]

Last ik het zo zeggen, momenteel heb ik een houten eettafel, perfecte ondergrond voor de muis.
Maar het nadeel van een muis mat is dat het een klein stukje is, dus dan heb ik mijn muis en een deel van mijn hand erop, en dan wordt het warm, soms plakkerig, en dat irriteert mij gewoon aan die dingen. De houten eettafel is in perfecte conditie dus zie geen reden voor een muis mat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

HardCoreGamer schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:43:
[...]

Last ik het zo zeggen, momenteel heb ik een houten eettafel, perfecte ondergrond voor de muis.
Maar het nadeel van een muis mat is dat het een klein stukje is, dus dan heb ik mijn muis en een deel van mijn hand erop, en dan wordt het warm, soms plakkerig, en dat irriteert mij gewoon aan die dingen. De houten eettafel is in perfecte conditie dus zie geen reden voor een muis mat. :)
Tot over een jaar je lak eraf begint te gaan op de plaats die je nu als "warm en plakkerig" omschrijft. Of als het ongelakt hout is, zal je binnen dat jaar al een holle en bolle plek bij je muis ontdekken. En dat gaat die dus steeds minder goed werken.

Er zal toch vast wel een matje zijn waar je geen plakkerige handjes op krijgt die je tafel kan beschermen? Ik snap niet hoe je hout als perfecte ondergrond kan omschrijven... Het is echt een heel stuk minder duurzaam dan een stuk plastic, metaal of glas in dit opzicht...

Ik had altijd dezelfde instelling op m'n werktafel, welke gedroogd eiken met plastic coating (4mm) was. Tot de groffe korrel eraf was geschuurd na 2 jaartjes gebuik. Uiteindelijk die hele tafel van de hand gedaan met de "schuurplek", (blad vervangen, andere plek ervoor gezocht) zonde van dat ding (€900 euro muismat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Er zit geen lak op. :P
Tot nu toe, na 6 maanden gebruik van deze tafel en muis nog geen problemen ondervonden. De tafel ziet er nog uit als in het begin, en de muis... Daar zit een klein beetje slijtage aan aan de onderkant. Als dat na 6 maanden is gebeurd, verwacht ik dat hij dan zo'n 2 jaar moet meegaan, wat ik er ook van verwacht... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Houdt het vriendelijk en ontopic, flames wil ik dan ook niet zien.

[ Voor 84% gewijzigd door psychoclown op 12-08-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

RoaDHouse schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:12:
[...]

Je kan beter je naam veranderen in noob-gamer 8)7
Och wat aardig van je zeg, hartelijk bedankt! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ook voor jou geldt, houdt het nuttig en ontopic.

[ Voor 83% gewijzigd door psychoclown op 12-08-2011 14:22 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:18

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik gebruik ook geen muismat... Gewoon het houten blad van mijn bureau. Er zit een grote zwarte plek op, waarschijnlijk van mijn Logitech MX518 die zwart afgeeft. Vreemd, want de voetjes aan de onderkant zien er uit uit als nieuw :+

Android developer & dürüm-liefhebber

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Twanjo op 11-08-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Morgen krijg ik de "Logitech G400" een opvolger van de MX518 maar dan met een 3600dpi lens optisch. De vorm van de 518 was altijd voor mij geweldig.

Kijken hoe de nieuwe G400 gaat presteren.

http://blog.logitech.com/...ical-gaming-mouse-g400-2/

[ Voor 4% gewijzigd door RoaDHouse op 12-08-2011 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Mavamaarten schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:39:
Ik gebruik ook geen muismat... Gewoon het houten blad van mijn bureau. Er zit een grote zwarte plek op, waarschijnlijk van mijn Logitech MX518 die zwart afgeeft. Vreemd, want de voetjes aan de onderkant zien er uit uit als nieuw :+
hout met groefjes gaat niet werken. Dan krijg je een verspringende muis. Vlak hout werkt prima :), evenals gelakt overigens.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

RoaDHouse schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:32:
Morgen krijg ik de "Logitech G400" een opvolger van de MX518 maar dan met een 3600dpi lens optisch. De vorm van de 518 was altijd voor mij geweldig.

Had je beter geen G500 kunnen nemen, game N00B? :P
Ik heb een eettafel uit de oorlog, en nog steeds ziet hij eruit als nieuw, maar den wel antiek. Dus ik denk zelf een perfecte onderliggen voor de muis, lekker glad, niet gelakt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:32
Ik heb een houten tafelblad met groefjes, gebruik geen muismat. Ik gebruik de Performance mouse MX van Logitech. Dat ding kan je no way bestempelen als een gamemuis. Maar je kan niet zeggen dat ik slecht presteer in games. Dus dat geleur over een muismat kan ik niet echt beamen. Ik denk wel dat het gamen met een echte muis me zeker beter helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

stoofpeer schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:34:
Ik heb een houten tafelblad met groefjes, gebruik geen muismat. Ik gebruik de Performance mouse MX van Logitech. Dat ding kan je no way bestempelen als een gamemuis. Maar je kan niet zeggen dat ik slecht presteer in games. Dus dat geleur over een muismat kan ik niet echt beamen. Ik denk wel dat het gamen met een echte muis me zeker beter helpt.
trek paint eens naar voren en trek eens verticale en horizontale lijntjes uit de losse pols. Als het goed is hoort het er zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A52WzCHdzy2TAp12TDp1I33e/medium.png

en niet:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2WlaXeRPFAI8h19UOQk8hLu1/medium.png

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:32
Ik heb niet zon vaste hand dus mijn paint lijntjes zullen nooit in de buurt komen van een van beide. Heb net per toeval een goede rechte lijn gekregen. Die is zeker 5 CM lang dus ik kan het nog steeds niet beamen.

[ Voor 1% gewijzigd door stoofpeer op 12-08-2011 12:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
RoaDHouse schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:32:

Oh, da's wel interessant. Geen glad plastic meer maar een matte coating zo te zien. Veel beter dan de MX518 dus. Helaas geen verhoogde kabeluitgang (dus een kabel die continu over de muismat sleept) maar de kabel is wel 25% lichter en dunner geworden! :) 1000Hz report rate had van mij niet gehoeven; ik merk toch geen verschil met 500Hz (wat wel merkbaar beter is dan 125Hz) maar het kan wel grotere pieken in cpu-verbruik opleveren.

@stoofpeer: M2M bedoelt dat de lijntjes er niet zo glad uit horen te zien omdat de software dan kleine muisbewegingen eruit filtert. Dat is niet wenselijk in games.
Edit: Verdomd, de MX518 heeft blijkbaar ook sterke angle snapping. :/ Ik kan perfect horizontale lijntjes trekken in paint voor bijna de hele breedte van het scherm. Dit kan bij de G400 dus ook niet uitgezet worden. Erg jammer. Toch maar op zoek naar een andere muis dan, want voor dit soort onzin wil ik niet betalen.
Natuurlijk hebben ze het expres niet uitschakelbaar gemaakt bij de MX518/G400, zodat je de duurdere modellen moet kopen als je het uit wil zetten. :(

[ Voor 48% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-08-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:16:
[...]

Oh, da's wel interessant. Geen glad plastic meer maar een matte coating zo te zien. Veel beter dan de MX518 dus. Helaas geen verhoogde kabeluitgang (dus een kabel die continu over de muismat sleept) maar de kabel is wel 25% lichter en dunner geworden! :) 1000Hz report rate had van mij niet gehoeven; ik merk toch geen verschil met 500Hz (wat wel merkbaar beter is dan 125Hz) maar het kan wel grotere pieken in cpu-verbruik opleveren.

@stoofpeer: M2M bedoelt dat de lijntjes er niet zo glad uit horen te zien omdat de software dan kleine muisbewegingen eruit filtert. Dat is niet wenselijk in games.
Edit: Verdomd, de MX518 heeft blijkbaar ook sterke angle snapping. :/ Ik kan perfect horizontale lijntjes trekken in paint voor bijna de hele breedte van het scherm. Dit kan bij de G400 dus ook niet uitgezet worden. Erg jammer. Toch maar op zoek naar een andere muis dan, want voor dit soort onzin wil ik niet betalen.
Het mouse-prediction verhaal ken ik al jaren dit is ook aanwezig op de G9X en kan aan/uit gezet worden. In de praktijk merk ik hier helemaal nix van idem met de razer DA.
Zodra ik hem heb laat ik het je weten. Jaren geleden heb ik met de MX518 gegamed en van prediction heb ik nooit iets gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Na dit en andere forum posts gelezen te hebben lijkt het erop dat de MX518 toch wel de beste optie is: http://ariekanarie.nl/arc...-problem-with-gaming-mice D.w.z. de andere muizen hebben ergere minpunten (acceleratie, z-tracking). Prediction/angle snapping is idd het minst erg. Ik wacht de reviews van de G400 dan wel af... (en een goeie aanbieding)

Edit: hier is er al een: http://www.overclock.net/...logitech-g400-review.html
Het lijkt erop alsof Logitech gewoon weer teruggegaan is naar het oppervlak van de MX500, alleen dan donkergrijs ipv zilver-achtig. Ik lees in de reacties op die review dat de het rubber aan de zijkanten een stuk gladder is dan bij de MX518. Ben benieuwd hoe jij dat ervaart RoaDHouse...

[ Voor 34% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-08-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Wat een gezeik over die tafel. :')
Als die tafel na 6 jaar nog steeds in perfecte staat is, wat is dan het probleem?
Never change a winning team.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.