Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 22:26
Ik heb nu 2 uur gespeeld met de G400 en ben er helemaal happy mee, je kan gewoon de pollingrate instellen 500 - 1000 of lager wat je maar wil.

Van de anglesnapping merk ik helemaal nix :) de tracking van de muis is fenomenaal.

De kabel van muis is lekker dun, en sleept niet over de muismat m.a.w. totaal geen probleem het is zelfs veel beter dan de beklede kabels (gaan pielen na een tijdje).

De muis voelt stevig aan en voor mijn handen de perfecte vorm. De software veroorzaakt geen lag zoals sommige beweren. (mischien heb ik al de uodate versie)

De muis kost 32 Euro wat voor mij een lachwekkend bedrag is vergleken met mijn andere muizen.

Wie het verschil niet merkt tussen de MX518 en de G400 kan beter een kruidvat muis kopen.

(ik speel met de muis op scarab muismat mischien speelt dit ook een grote rol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
En het rubber op de zijkanten? Niet te glad, of hetzelfde als de MX518?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:23:
En het rubber op de zijkanten? Niet te glad, of hetzelfde als de MX518?
Nee..... heerlijk gewoon zelfs beter dan de MX518.

Ik kan het bijna niet geloven hoe goed deze muis is. Als de muis shit was zeg ik het echt wel !!!

Zelfs het scrollwheel vind ik goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Logitech G500 34,40 euro bij Dell inclusief verzendkosten! http://accessories.euro.d...e_irrank=1&~ck=dellSearch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 20:52
Ik ben heel benieuwd of je bij de G500 goed bij de back-forward en vrije knop(pen) kan komen zonder je duim raar te draaien. Meer dat je duim ontspannen op de knop licht. Dat is het enige wat die mij nog weerhoud om die muis te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
stoofpeer schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:06:
Ik ben heel benieuwd of je bij de G500 goed bij de back-forward en vrije knop(pen) kan komen zonder je duim raar te draaien. Meer dat je duim ontspannen op de knop licht. Dat is het enige wat die mij nog weerhoud om die muis te kopen.
Met een palm grip lukt dat wel met claw grip niet. Ik heb hem nu 2 dagen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Twanjo schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:44:
[...]

Met een palm grip lukt dat wel met claw grip niet.
Volgens mij is dat bij alle muizen met duimknoppen zo en daarom gebruik ik ze ook nooit tijdens games (omdat ik de claw grip gebruik). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
Twanjo schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:44:
[...]

Met een palm grip lukt dat wel met claw grip niet. Ik heb hem nu 2 dagen .
Duimknoppen zijn goed bereikbaar vind ik, gebruik de G500 al meer dan een maand, super trevreden erover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ben ik dan de enige die de gladde kunstof coating van de MX518 grip juist fijn vind?
Blijft beter aan mijn hand zitten dan de G5/G500 waardoor ik nauwkeuriger ben in oa. FPS games.
Hoe is dit bij de G400?
(Zit te twijfelen nu om mijn MX518 v1 eens te vervangen, maar vind het erg jammer dat Logitech de Cruise functionaliteit er ook overal uit heeft gesloopt).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:55

TimvH

Kletsmajoor

Bedankt voor de tip O+
Mijn Logitexh MX 1000 Laser begint oud te worden en ik kan niet eens scrollen met het scrollwheel, de accu is na 12 uur ook zowat leeg.
Hoig tijd voor een nieuwe muis dus, zat al naar de G500 te kijken maar hij zat toch iets boven mijn budget maar door jouw tip ga ik hem toch bestellen.
Die macroknoppen zijn erg handig in CoD voor bijv. knifen en reloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Zit me af te vragen welke muis nu echt beter is, de G500 of de G400..
Beiden zijn ong even duur op het moment.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 20:52
@Tim_ofzo die macroknoppen zijn voor mij juist het probleem in Battlefield BC2. Ik heb nu de Performance Mouse MX van Logitech. Die heeft dezelfde soort knoppen op bijna dezelfde plek. Ik heb er alleen problemen mee om makkelijk bij die knoppen te komen. Het gaat wel maar is niet ideaal. Ik zou proberen om bij een media markt ofzo te testen of je wel makkelijk bij de knoppen kan komen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door stoofpeer op 14-08-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

stoofpeer schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 10:18:
@Tim_ofzo die macroknoppen zijn voor mij juist het probleem in Battlefield BC2. Ik heb nu de Performance Mouse MX van Logitech. Die heeft dezelfde soort knoppen op bijna dezelfde plek. Ik heb er alleen problemen mee om makkelijk bij die knoppen te komen. Het gaat wel maar is niet ideaal. Ik zou proberen om bij een media markt ofzo te testen of je wel makkelijk bij de knoppen kan komen ;)
Ik heb grote handen dus dat zal geen probleem worden, een vriend heeft de G700 en daar kan ik ook heel goed mee overweg maar de G500 is een stuk goedkoper en ik vind hem ook nog eens mooier en draadloos hoef ik ook niet.
Ga hem zo bestellen, bij Dell is het ook zo dat je bij een bestelling van €40,- of meer gratis verzending krijgt en laat deze normaal nou net €42,99 kosten.
Als je hem wil afrekenen kan je ook zien dat de verzendingskosten eraf worden gehaald dus dit is tot 24 aug. de goedkoopste manier om hem te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

pino22 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 04:58:
Zit me af te vragen welke muis nu echt beter is, de G500 of de G400..
Beiden zijn ong even duur op het moment.
Mensen die hun mening/ervaringen met deze muizen willen delen?
Want iemand die ik ken overweegt 1 van deze 2 te nemen maar hij twijfelt enorm.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenty
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:59
pino22 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:19:
[...]

ik heb nu de G500 en ik vind hem persoonlijk heel prettig, je kan zelf het gewicht bepalen en heeft ook nog wat meer knoppen, het is mijn eerste gamemuis en ik ben er erg tevreden mee.
Al is het wel persoonlijk dus ik zou voor jezelf een beetje afwegen wat je prettiger vind voelen en ook bedenken of je daadwerkelijk die extra knoppen gaat gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:44
pino22 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:19:
[...]

Al vaak genoeg gepost hier, maar vooruit dan:

Ik heb de G500 al meer dan een jaar, en zou zo weer een nieuwe kopen als hij zou overlijden (wat hij niet doet, want hij kan tegen een stootje!)
Superhoge DPI, lekker voor games, imho goed geplaatste duimknoppen.
Mooi uiterlijk (mening), in ieder geval geen gekke poespas, zoals sommige game-muizen.

Heerlijk scrollwheeltje, met 2 modussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Da_maniaC schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:47:
Ben ik dan de enige die de gladde kunstof coating van de MX518 grip juist fijn vind?
Blijft beter aan mijn hand zitten dan de G5/G500 waardoor ik nauwkeuriger ben in oa. FPS games.
Het probleem met het gladde oppervlak voor mij (en vele anderen) is dat ik hem eigenlijk elke dag als ik gegamed heb moet schoonmaken. Vooral op de rechter muisknop en onderaan op de grens van handpalm en de bolling van de muis krijg ik huidvet wat zich snel opbouwt. Hier had ik echt nooit last van bij mijn Razer Diamondbacks. Die vettigheid glijdt ook gewoon over de knoppen heen als je hem niet schoonmaakt (of ze worden plakkerig als er veel op zit). :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Is er over de G400 al vaak gepost ja? ik zie er nog weinig over terug eerlijk gezegd Yannickie111, en De G500 op zich dat snap ik daar staat al genoeg over, maar ervaringen van mensen die beiden muizen bv hebben gehad zou goud waard zijn maar aangezien de G400 relatief nieuw is is er weinig over te vinden.
Lenty schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:36:
[...]

ik heb nu de G500 en ik vind hem persoonlijk heel prettig, je kan zelf het gewicht bepalen en heeft ook nog wat meer knoppen, het is mijn eerste gamemuis en ik ben er erg tevreden mee.
Al is het wel persoonlijk dus ik zou voor jezelf een beetje afwegen wat je prettiger vind voelen en ook bedenken of je daadwerkelijk die extra knoppen gaat gebruiken :P
Tnx voor je input, nu wachten tot er meer mensen wat ervaringen kunnen delen over de G400 en waarom deze beter of minder goed zou zijn dan de G500.

[ Voor 50% gewijzigd door pino85 op 14-08-2011 16:24 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
De G400 is grotendeels hetzelfde als de MX518 dus het is vrij duidelijk wat je ervan kunt verwachten.
Hier ook wat ervaringen (had ik al gepost, maar goed) http://www.overclock.net/...logitech-g400-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerronimo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 15:08
Nooit meer logitech voor mij, heb 2 weken een G9 muis gehad, wat een onding!
De klep voor de gewichtjes was na 1 keer gebruiken al naar de klote, en na 2 weken deed de rechter muisknop het niet meer.
Zelfde bij een vriend van mij, mx518 en G5 gehad allebij vroegtijdig dood.

Gamen nu met een razer copperhead net zoals 5 andere vrienden, en geen van ons ooit een probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik zit nu ondertussen ook al een goed jaar "opgescheept" met een Logitech G500, omdat de linkermuisknop van mijn Razer Copperhead na 2 jaar trouwe dienst er geen zin meer in had, maar toch ben ik na een jaar nog steeds niet gewend aan de vorm van de G500, en als deze overlijdt ga ik toch weer over op een Razer Copperhead. De claw grip werkt voor mij gewoon niet op deze muis, waar de Copperhead daar bijna voor gemaakt is.

De muis is niet slecht, maar ik had op z'n minst een verbetering t.o.v. een Copperhead verwacht, en deze heb ik nooit ervaren, op het scrollwiel na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Aham brahmasmi schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:21:
[...]

Het probleem met het gladde oppervlak voor mij (en vele anderen) is dat ik hem eigenlijk elke dag als ik gegamed heb moet schoonmaken. Vooral op de rechter muisknop en onderaan op de grens van handpalm en de bolling van de muis krijg ik huidvet wat zich snel opbouwt. Hier had ik echt nooit last van bij mijn Razer Diamondbacks. Die vettigheid glijdt ook gewoon over de knoppen heen als je hem niet schoonmaakt (of ze worden plakkerig als er veel op zit). :r
Dat ophopen van vuil is idd wel een probleem, maar dan ben ik weer zo'n malloot die van zijn werk gratis een bus cleaning-wipes (alcoholdoekjes) heeft meegenomen en daar dagelijks zijn muis/tobo mee schoonmaakt (kost 20 sec. per dag hehe).
Ik denk dat ik maar een gok ga wagen met de G400. Ik hoop dat ik geen grip verlies tov mijn MX518.
Jerronimo schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:19:
Nooit meer logitech voor mij, heb 2 weken een G9 muis gehad, wat een onding!
De klep voor de gewichtjes was na 1 keer gebruiken al naar de klote, en na 2 weken deed de rechter muisknop het niet meer.
Zelfde bij een vriend van mij, mx518 en G5 gehad allebij vroegtijdig dood.

Gamen nu met een razer copperhead net zoals 5 andere vrienden, en geen van ons ooit een probleem mee gehad.
Wat een grappig negatief beeld. Ik zeg niet dat het niet kan kloppen, maar Logitech is voor mij al sinds jaar en dag HET merk voor invoer apparatuur (de headsets en speakers zijn een totaal ander verhaal, maar muizen/tobo's maken dat kunnen ze zeker).

Ik heb 3 jaar lang Logitech verkocht op mijn vorige werk (en zeker niet op kleine schaal). In al die jaren tijd heb ik slechts 4 RMA's gehad. Dat was bij Razer, Roccat, Saitek en Cyber Snipa wel anders.....

Ik weet niet wat jullie met die muizen doen, maar als er in je directe omgeving 3 high-end muizen vroegtijdig overlijden dan weet ik wel zeker dat het niet bij een 'stootje' blijft. :)

Ik heb hier een MX510 welke ik 3 maanden na zijn release heb gekocht (deze werkt nog steeds perfect en is ong. 3,5 jaar intensief gebruikt).
Nu zit er op deze PC een MX518 aangesloten welke al sinds Januari 2006 in gebruik is.
De enige reden dat ik hem ga vervangen voor een G400 is omdat hij optisch eindelijk aan het slijten is gegaan (na meer dan 4 jaar intensief gebruikt). ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Da_maniaC op 14-08-2011 23:38 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
hugoy schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:26:
Ik zit nu ondertussen ook al een goed jaar "opgescheept" met een Logitech G500, omdat de linkermuisknop van mijn Razer Copperhead na 2 jaar trouwe dienst er geen zin meer in had, maar toch ben ik na een jaar nog steeds niet gewend aan de vorm van de G500, en als deze overlijdt ga ik toch weer over op een Razer Copperhead. De claw grip werkt voor mij gewoon niet op deze muis, waar de Copperhead daar bijna voor gemaakt is.

De muis is niet slecht, maar ik had op z'n minst een verbetering t.o.v. een Copperhead verwacht, en deze heb ik nooit ervaren, op het scrollwiel na.
Een aantal pagina's terug is een beschrijving gegeven van wat misschien je linker muisknop van je Copperhead tot leven kan wekken. Omdat het elektronische knopje wat door de plastic muisknop wordt ingedrukt nogal smal is slijt dit op den duur een gleufje in het plastic, waardoor het knopje niet meer goed ingedrukt wordt. Door het plastic bij te vijlen (of met iets als lijm op te vullen) kan de knop weer gewoon ingedrukt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb de G700 gekocht, een prima muis, maar ik wordt er gek van!
De snelheid van dat ding is niet goed, zet ik hem op de hoogste DPI, is hij te snel, laatste DPI te laag, maar er is gewoon geen goeie DPI te vinden! :S

Ik heb de muis aan het draad hangen trouwens... Dus daar ligt het niet aan...

Edit: het lijkt wel wanneer ik mijn muis naar benede doe dat hij slomer gaat, en als ik hem omhoog doe dat de DPI ook omhoog gaat...

Edit 2: wss toch mijn houten - leger - bureau... :(

Edit 3: het was gewoon even wennen en heel wat instellingen nakijken, de muis werkt prima naar behoren nu! Geweldige muis, textuur is ook goed, alhoewel je met warm weer wel zweet handen kunt krijgen... :$ :P

[ Voor 40% gewijzigd door iApp op 15-08-2011 21:03 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

@ HardCoreGamer:
Er zijn meer settings dan slechts je DPI.
Je hebt Acceleratie (Setpoint en Windows), Pointer speed (Windows) en Improved precision. :)

Is inderdaad even spelen voordat alles lekker staat.
De DPI setting gaat bij mij altijd zo hoog mogelijk, mits hierdoor de juiste mouse speed/feeling behaald kan worden (in Windows en Games).
Mijn acceleratie staat altijd op 'Laag', acceleratie uit of op een hogere setting voelt heel erg vreemd en onnatuurlijk.
"Improved Precision" staat bij mij altijd aan.

[ Voor 54% gewijzigd door Da_maniaC op 15-08-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
hugoy schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:26:
De claw grip werkt voor mij gewoon niet op deze muis, waar de Copperhead daar bijna voor gemaakt is.
De logitech G9 en G9x zijn dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Da_maniaC schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:00:
@ HardCoreGamer:
Er zijn meer settings dan slechts je DPI.
Je hebt Acceleratie (Setpoint en Windows), Pointer speed (Windows) en Improved precision. :)

Is inderdaad even spelen voordat alles lekker staat.
De DPI setting gaat bij mij altijd zo hoog mogelijk, mits hierdoor de juiste mouse speed/feeling behaald kan worden (in Windows en Games).
Mijn acceleratie staat altijd op 'Laag', acceleratie uit of op een hogere setting voelt heel erg vreemd en onnatuurlijk.
"Improved Precision" staat bij mij altijd aan.
Bedankt voor je Edit, hier heb ik wat aan! :)
DPI zo hoog mogelijk in de Logitech drivers. Acceleratie en Improved Precision, waar kan ik dit instellen? Windows of de Logitech drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Na jaren nog steeds gebruik makende van de volgende zaken (muis is ondertussen 2,5 jaar oud, mousemat ook zoiets), muis trouwens niet op de software van Logitech...dat was het mindere deel van de muis....

Logitech G5 Laser, bedraad (altijd beter voor mij :) )
Afbeeldingslocatie: http://www.gamingnexus.com/Screenshots/Review/770/mouse.jpg

Exactmat van Razor (dubbelzijdig, ene kant snel/glad, andere zijde trager/geribbeld)
Afbeeldingslocatie: http://www.techimo.com/images/img2/articles/exactmat.jpg

Ik moet zeggen, ik zal nooit meer een andere muismat halen dan deze (is nog steeds niet versleten) en de muis blijft gewoon relaxed.....

Misschien in de toekomst de opvolgers hiervan halen...maar meer dan dat ook echt niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door KatirZan op 16-08-2011 13:20 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:02

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

KatirZan schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:19:
Na jaren nog steeds gebruik makende van de volgende zaken (muis is ondertussen 2,5 jaar oud, mousemat ook zoiets), muis trouwens niet op de software van Logitech...dat was het mindere deel van de muis....

Logitech G5 Laser, bedraad (altijd beter voor mij :) )
[afbeelding]

Exactmat van Razor (dubbelzijdig, ene kant snel/glad, andere zijde trager/geribbeld)
[afbeelding]

Ik moet zeggen, ik zal nooit meer een andere muismat halen dan deze (is nog steeds niet versleten) en de muis blijft gewoon relaxed.....

Misschien in de toekomst de opvolgers hiervan halen...maar meer dan dat ook echt niet :)
Ik had exact dezelfde combi! Nadat het scrollwieltje van mijn G5 is overleden, zit ik nu aan de G500. En die is gewoon nóg beter! En mijn muismat was wel een beetje aan het slijten, sinds kort de Razer Scarab, en die is ook gewoon nóg beter _O_.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Da_maniaC schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:00:
acceleratie uit of op een hogere setting voelt heel erg vreemd en onnatuurlijk.
Dat is voor jou persoonlijk. Veel gamers (incl. mijzelf) vinden elke vorm van acceleratie onnatuurlijk en betrouwbare aim tegenwerken. Ik vind het zelf heel onnatuurlijk voelen dat een snellere beweging een grotere verplaatsing geeft (totaal niet behulpzaam voor flick shots). Andere mensen zweren weer bij accel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Aham brahmasmi schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:56:
[...]

Dat is voor jou persoonlijk. Veel gamers (incl. mijzelf) vinden elke vorm van acceleratie onnatuurlijk en betrouwbare aim tegenwerken. Ik vind het zelf heel onnatuurlijk voelen dat een snellere beweging een grotere verplaatsing geeft (totaal niet behulpzaam voor flick shots). Andere mensen zweren weer bij accel.
Ik zweer ook bij de acceleratie uit. Na 6 jaar trouwe dienst van mijn Diamondback, is er een Lachesis gekomen. Tot nu toe echt een erg fijne muis, alhoewel dat ik ontzettend weer moet wennen aan shooters.

Wat hier eerder besproken was over huidvet, dit heb ik heel erg op mijn diamondback, niet schoongemaakt en na 2 jaar niet gebruiken, krijg je dat er niet af! ik kan nog is kijken met brillenpoetsdoekjes, maar het ding blijft bij wijze van spreken aan je handen plakken! VIES!

Verder ben ik wel erg blij met mn lachesis, supermuisje, met de leuke gadget dat je de kleuren kan veranderen :P

overigens voorheen p een razer exactmat gespeeld, en nu al een aantal jaar een razer mantis, wat ook een erg fijne muismat is! en die is niet zo koud in de winter, als die metalen plaat!

[ Voor 8% gewijzigd door rCk op 16-08-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
^De Diamondback 3G had een mat oppervlak, afgezien van de zijkanten en onderkant. Ik kreeg alleen vettigheid op de gladde zijkanten eigenlijk, maar nooit op de bovenkant. Bij de MX518 zit er na een gaming sessie van een paar uur _altijd_ die troep (bij mij iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 12:35

rCk

Aham brahmasmi schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:53:
^De Diamondback 3G had een mat oppervlak, afgezien van de zijkanten en onderkant. Ik kreeg alleen vettigheid op de gladde zijkanten eigenlijk, maar nooit op de bovenkant. Bij de MX518 zit er na een gaming sessie van een paar uur _altijd_ die troep (bij mij iig).
Het kan misschien ook weer zo zijn, dat die matte oppervlakte bij mij dus eraf gespeeld was, zo veel dat ik ermee heb geschoten... scheelt misschien ook.

Nja ik ga nog is kijken of ik hem kan schoonmaken, maarja, ach waarom zou ik t doen. Heb een Razer Lachesis nou :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Als gebruiker van tot nu toe alleen maar Razer muizen, heb ik nu toch de gok gewaagd en heb de G400 gekocht.
Tot nu toe moet ik zeggen dat hij direct vanaf het begin aan geweldig aan voelt, mijn hand past als het ware perfect bij de muis,kan overal makkelijk bij en dmuis voelt gewoon robuust en stevig aan.
Toen ik mijn eerste razer kocht duurde het een lange tijd voordat ik echt gewend was aan de muis in fps games, met de G400 ben ik nu al gewend na nog geen 2 uur spelen, ik zie gewoon een groot verschil in prestaties terug aan mijn kd ratio en dat is wel opvallend dat dit zo opvalt , had het niet verwacht en zeker niet zo snel.. ik ging er van uit dat ik eerst aan de muis voor een langere tijd moest wennen.

Enige wat ik vind is dat her scrollwieltje wel erg budget achtig er uit ziet en zo ook aanvoelt maar verder ben ik enorm tevreden over de muis, en ben ik blij dat ik de overstap heb gemaakt.

[ Voor 18% gewijzigd door pino85 op 16-08-2011 23:44 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

pino22 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:42:
Als gebruiker van tot nu toe alleen maar Razer muizen, ...

...en ben ik blij dat ik de overstap heb gemaakt.
Welke Razers vergelijk je hem mee?
Bij mij is het juist andersom. Ik heb jaren de MX500 gehad (release tot 5 jaar later oid?) en toen een MX518 opgepikt. De G500 vond ik niet zo zeer wat.

Ik heb nu een Mamba, Deathadder en Imperator gebruikt (en de Deathadder als dagelijkse thuis-muis) en ik vind alle drie ergonomisch toch prettiger zo niet gelijkwaardig maar toch een tikje beter presteren. Logitechs Laser sensors bevallen me niet heel erg en de pollrate naar 1000 van Razer vind ik duidelijk een verbetering over de 125 van de 518. Nu is de 400 dus ook een 1000 muis, maar ik kan me niet voorstellen dat die sensor heel veel beter is dan die van de M9x, wat toch Logi's top of the range was?

Nu moet ik ook zeggen, de Lacheiasis (2 min gebruikt) en de Imperator (6 uur gebruikt) sensor, dat 5600 dpi ding, ligt me totaaaaal niet. Maar achteraf las ik dat er ook gewoon problemen mee waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik vind dat razer te vaak problemen heeft, er is altijd wel wat mee. De lachesis bv heeft een waardeloze laser, je kan niet eens normaal dubbelklikken in windows.
Bij de deathadder heeft ook 2 jaar geduurd voor de ze een beetje normaal werkte. De imperator 5600 dpi serie is ook compleet bagger. En over de mamba maar helemaal te zwijgen.

Wat dat betreft heeft logitech het veel beter voorelkaar, het werkt over het algemeen meteen goed. Ja...... ik heb al deze muizen gehad :)

Nu heb ik de G400 van Logitech een muis van 32 Euro en deze doet precies wat het moet doen.

Ik wacht nu op de Imperator 2011 versie, deze ga ik dus ook kopen en kijken of deze wel aan de verwachtingen gaat doen. Als dit weer ellende geeft breng ik hem dezelfde dag nog terug (lijkt me logisch voor 80 Euro)

Het enige waar razer op dit moment goed in is zijn de muismatten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:12

Garrett

Watercooler

Mamba werkt hier perfect, net als de nieuwe Mamba 4G (2012 versie)
Deathadder ook, evenals de Imperator... misschien heb ik geluk? :P
Logitech G700 'laat' mijn hand lichtelijk naar rechts draaien waardoor de cursor wat naar links gaat als je omhoog beweegt... omdat de muis een schuin duimgedeelte heeft, best irritant.
Dus blijf ik bij de Razer Mamba 4g :)
De Logitech G7 (2005) is ook een fijne muis behalve dat hij slechts 1 duimknop heeft en een verschrikkelijk ratelend scrollwieltje... daar had een G500/G700 wieltje in gemogen en 2 duimknoppen dan was hij perfect geweest :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

djunicron schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:16:
[...]

Welke Razers vergelijk je hem mee?
Bij mij is het juist andersom. Ik heb jaren de MX500 gehad (release tot 5 jaar later oid?) en toen een MX518 opgepikt. De G500 vond ik niet zo zeer wat.
Ik heb de volgende gehad:

Diamondback
Diamondback 3g
Copperhead
Deathadder
Dat waren ze volgens mij wel.

Absoluut geen slechte muizen, heb lang met ze kunnen doen veel plezier aan gehad en ze intensief gebruikt maar wilde eens een keer een ander merk proberen en tot nu toe bevalt het goed.
Met ik ben blij bedoelde ik meer ik heb er geen spijt van(nuance aanbrengen) want het kan overkomen als die razer muizen dat is me troep! maar dat is niet zo bedoelt aangezien dat niet waar is.

Moet zeggen dat deze muis me ook goed leek, wellicht dat ik hem eens van iemand ga lenen om te kijken of er echt behalve de prijs veel verwschil in zit kwa feeling etc.
pricewatch: Razer Orochi

[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 17-08-2011 01:27 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik heb zelf een hele tijd Razer muizen waaronder de deathadder gebruikt, maar bij mij werd slijtage in 2 jaar toch wel vaak een probleem, zoals muiswiel knop/derde muisknop niet altijd meer werkte. Ze zijn daarnaast een plaag om uit elkaar om het eventueel te fixen. Gebruik nu de R.A.T 5 Black Ops edition. Lijkt een lompe muis maar ligt verassend goed in de handen. Het customizen van het gewicht en lengte is toch wel prettig. Kreeg van de Logitech Performance MX darkfield wireless toch wel kramp in me handen door het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Waarom was het topic gesloten?

Ik moet zeggen dat ik nu een wellicht minpuntje heb ontdenkt aand e G400, en dat is het klikken, mijn razer daar kon ik makkelijker zaken mee openen, bijd e G400 moet ik echt hard duwen als het ware.
Wellicht dat dit komt doordat hij nieuw is( hoop het wel)!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@Rin: De Diamondbacks zijn heel makkelijk uit elkaar te halen, afgezien van het feit dat je het onderste muisvoetje eraf moet halen (kan zonder schade als je voorzichtig bent).

@pino22: De MX518 klikt ook wat zwaarder dan de meeste Razers (alhoewel er geloof ik wel een of twee Razers zijn die ook zwaar klikken), maar dat was voor mij gewoon een kwestie van gewenning. Op sommige momenten in Quake klik ik nogal hard (als ik iets snel zie aankomen en precies moet timen) en dan voelde het bij mijn Razer muizen alsof de linkerknop het niet zo leuk vondt. :P De knoppen van de MX518 voelen stevig genoeg dat ze het volgens mij makkelijk aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
De G400 is precies goed qua klikken, reageert lekker snel zonder veel moeite. De deathadder is gevoeliger maar daar voel je niet echt of je klikt.

Ik wil gewoon een klik voelen als ik de button indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, ik moet zeggen dat ik het er wel mee eens ben dat Logitech spul vaak gewoon "af" is als het uitgebracht wordt. Enkel de wireless keyboard + muis setjes zijn wel eens gaar, maar de muizen los hebben niet vaak problemen.

Razer heeft inderdaad zo nu en dan gewoon wanproducten ertussen zitten. De Lachesis is wel zo'n voorbeeld en alle modellen met de 5600 sensor zijn behoorlijk at risk voor het z-axis probleem. (youtube maar eens als je het nog niet kent) Sommige hebben baat bij firmware updates, bij andere lijkt het niet te helpen. Dat kan toch niet bij producten in die prijsklasse...
De eerste Mamba's hadden ook allerlei rare problemen, gelukkig is dat nu opgelost in de laatste uitvoering.

Maar wat ik enkel nog wil toevoegen: De Razers die wél in orde zijn en geen dodelijke bugs hebben, zijn naar mijn mening prettiger dan wat Logitech te bieden heeft. (of Microsoft wat dat aangaat)

Steelseries ben ik ook wel tevreden mee (Ikari optical is nog steeds mijn kantoormuis), hoewel die ook wel echt gare software leveren bij veel modellen. Logitechs en Razers software (wanneer bugvrij in het geval van Razer) is tenminste responsief en zorgt niet rare stotteringen wanneer je instellingen aanpast zoals de Xai en Ikari series dat kennen.
RoaDHouse schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:35:
De G400 is precies goed qua klikken, reageert lekker snel zonder veel moeite. De deathadder is gevoeliger maar daar voel je niet echt of je klikt.

Ik wil gewoon een klik voelen als ik de button indruk.
Deze volg ik niet helemaal... Alle Razers, incl de 3500 dpi Deathadders hebben toch gewoon een duidelijke, lichte klik? Ze hebben minder travel dan de Logitechs, maar het is toch overduidelijk te voelen? Eigenlijk is alles buiten de rustpositie bij Razer een klik. Het deels in kunnen drukken bij de eerdere logitechs vond ik juist storend.

[ Voor 21% gewijzigd door djunicron op 17-08-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Aham brahmasmi schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:26:
@Rin: De Diamondbacks zijn heel makkelijk uit elkaar te halen, afgezien van het feit dat je het onderste muisvoetje eraf moet halen (kan zonder schade als je voorzichtig bent).

@pino22: De MX518 klikt ook wat zwaarder dan de meeste Razers (alhoewel er geloof ik wel een of twee Razers zijn die ook zwaar klikken), maar dat was voor mij gewoon een kwestie van gewenning. Op sommige momenten in Quake klik ik nogal hard (als ik iets snel zie aankomen en precies moet timen) en dan voelde het bij mijn Razer muizen alsof de linkerknop het niet zo leuk vondt. :P De knoppen van de MX518 voelen stevig genoeg dat ze het volgens mij makkelijk aan kunnen.
Denk ook dat het gewoon even wennen is.
heb nu ook een issue met de gaming software(8.0)
Als ik de polling naar 1000 zet en danverschuiving toewijzen en afsluit onthoud hij het niet.. dat is wel vreemd.
Hij staat gewoon weer op 500 als ik het programma opstart.
Ook als ik geen verschuiving toewijs doe en afsluit onthoud hij de polling niet.
Doe ik iets verkeerds? ik zie ook nergens een opslaan icoon oid.. dat had ik bij razer wel..

Edit: heb maar contact met Logitech gezoc ht want heb alles unstalled en weer geinstalled maar hij wil niets onthouden :/
Ik stap ook eens over naar een ander merk lol

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 17-08-2011 16:32 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb de G700 muis van Logitech, prima muis maar ik wil nog wat instellen.
Ik wil wat meer gebruik maken van de G knoppen. DPI schakelaar, profiel verwijderen... Het is niet zo belangrijk dus ik wil alle knoppen gebruiken. Maar hoe doe ik dat?

Ik kan de knop toewijzen naar een algemene knop, maar dat werkt niet voor de games. Is er dus een trick om meer algemene knoppen aan te maken?

Check deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://i25.lulzimg.com/12d9f7.jpg

Is er dus een mogelijkheid om dus Algemene Knop 6, 7, 8 te maken?

[ Voor 16% gewijzigd door iApp op 17-08-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
djunicron schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:44:
Razer heeft inderdaad zo nu en dan gewoon wanproducten ertussen zitten.
De producten die vrijwel perfect waren hebben ze dan ook uit hun assortiment gehaald (Diamondback). :(

• RoaDHouse
Ik heb bij de G400 het scroll-veertje verwijderd. dit heb ik jaren geleden ook gedaan bij de MX518 en dan heb je een fijn traploos wieltje. Dit is heerlijk bij surfen.

Na een aantal dagen gamen met de G400 kan ik nog steeds zeggen wat een heerlijke muis.

(weet iemand inmiddels waar ik de razer imperator 2012 kan kopen) bij de mediamarkt en saturn hebben ze nog niets binnen.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik ben nog altijd zeer tevreden met mijn 2 muizen.

Een (nog steeds mijn eerste) MX518 voor games waar ik hele goede controle wil
En een (mijn derde, al twee gesneuveld) Razer Lachesis als ik snelheid boven controle verkies.

[ Voor 34% gewijzigd door Kain_niaK op 18-08-2011 03:43 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• pino85

pino85

RoaDHouse schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 02:42:
Ik heb bij de G400 het scroll-veertje verwijderd. dit heb ik jaren geleden ook gedaan bij de MX518 en dan heb je een fijn traploos wieltje. Dit is heerlijk bij surfen.

Na een aantal dagen gamen met de G400 kan ik nog steeds zeggen wat een heerlijke muis.

(weet iemand inmiddels waar ik de razer imperator 2012 kan kopen) bij de mediamarkt en saturn hebben ze nog niets binnen.
Die kun je bij onder andere redcoon bestellen als ik het goed heb gezien

Liefhebber van Tweakers

• Aham brahmasmi
@RoaDHouse: Zou je kunnen controleren of de G400 net als de meeste Logitech muizen (de MX518 iig) continue een hoge pieptoon produceert? Als je op min. ~30cm afstand komt zou je hem moeten kunnen horen (recht van boven niet zo goed maar onder bepaalde hoeken, zoals bij de zijknoppen wel). Het schijnt van een condensatortje te komen (wat je kunt vervangen door een ander type). Zie http://jdc.parodius.com/logitech/

• pino85

pino85

Aham brahmasmi schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:19:
@RoaDHouse: Zou je kunnen controleren of de G400 net als de meeste Logitech muizen (de MX518 iig) continue een hoge pieptoon produceert? Als je op min. ~30cm afstand komt zou je hem moeten kunnen horen (recht van boven niet zo goed maar onder bepaalde hoeken, zoals bij de zijknoppen wel). Het schijnt van een condensatortje te komen (wat je kunt vervangen door een ander type). Zie http://jdc.parodius.com/logitech/
Heb het even getest maar mijn G400 maakt geen hoge pieptonen

[ Voor 81% gewijzigd door pino85 op 18-08-2011 14:20 ]

Liefhebber van Tweakers

• RoaDHouse
Aham brahmasmi schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:19:
Volgens mijn vriendin zit er "geen" pieptoon in, ik kan het niet beoordelen na jaren disco bezoek :) Maar mischien komt het nog.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Wat volwassen dat er nog geen "muizen horen te piepen" reacties langs zijn gekomen. (slechte phun is slecht)

Ik weet wel dat m'n MX518 "overclocked" van 125 polls naar 500 polls op de (USB host OC) deze wel geluid begon te maken. Ik zelf hoorde het eerst niet, maar het moment dat de sensor bezig was (de muis bewoog) was er een "chirp" te horen. Waarschijnlijk doordat de muis op die manier meer stroom nodig heeft oid.

Wellicht dat de G400 om dezelfde reden geluid maakt. Maar itt wat ik deed "zal het wel horen".

(zie bijvoorbeeld: http://www.titanquest.net...ur-USB-mouse-polling-rate)

• Aham brahmasmi
djunicron schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:38:
Ik weet wel dat m'n MX518 "overclocked" van 125 polls naar 500 polls op de (USB host OC) deze wel geluid begon te maken. Ik zelf hoorde het eerst niet, maar het moment dat de sensor bezig was (de muis bewoog) was er een "chirp" te horen. Waarschijnlijk doordat de muis op die manier meer stroom nodig heeft oid.

Wellicht dat de G400 om dezelfde reden geluid maakt. Maar itt wat ik deed "zal het wel horen".
Ik heb mijn MX518 ook op 500Hz USB polling rate, maar hij maakt zoals ik al zei continu die hoge pieptoon en deed het volgens mij ook toen ik hem nog op 125Hz had. Het is best mogelijk dat mensen die toon niet horen door regelmatig discobezoek e.d. Maar goed, als die piep er bij de G400 niet is zou dat wel mooi zijn want soms is het wel irritant voor mij. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 18-08-2011 15:36 ]

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Heb de G500 voor 12:00 nog gekregen echt top verzending.
Gister kreeg ik de orderbevestiging van Dell, vandaag al binnen terwijl er werdt aangegeven dat hij er maandag pas zou zijn!
Deze muis is helemaal toppie :D
Hij ligt erg fijn in de hand en de knoppen kan je ook als macro's gebruiken enzo.
Ik wil hem niet meer kwijt O+

• RoaDHouse
De pieptoon is volgens mij alleen van toepassing op de oudere modellen, die zijn niet gemaakt voor een polling van 500 of 100.

De G400 is voor hoge polling gemaakt.

Ik ga er van uit dat je de usb hack gebruikt voor de oude MX518.

• Aham brahmasmi
Ja ik gebruik de USB mouse rate adjuster, maar de piep was er ook bij 125Hz en die is er continu en niet alleen bij het bewegen van de muis. Volgens de site waar ik 2 posts terug naar linkte is de pieptoon ook vastgesteld op de G5 en de G9, die allebei ook hogere polling rates ondersteunen.

• Da_maniaC

Da_maniaC

HardCoreGamer schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:15:
[...]

Bedankt voor je Edit, hier heb ik wat aan! :)
DPI zo hoog mogelijk in de Logitech drivers. Acceleratie en Improved Precision, waar kan ik dit instellen? Windows of de Logitech drivers?
Sorry voor mijn late reactie... dit topic heeft in 2 dagen ineens een hoop reacties bijgekregen (zonder dat ik het doorhad :P).

Pointer precision is inderdaad een windows setting:

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/global/athome/PublishingImages/setup/cursor_02.jpg

In de nieuwe logitech software is hier ook een setting voor bijgekomen die exact hetzelfde voelt als de "lage" acceleration setting in de oude Setpoint applicatie (alle andere settings lijken verdwenen).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9wJgf535Es6Mbx2lxQvTyg1H/full.jpg
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:56:
[...]

Opzich zie ik mezelf ook als purist, maar misschien praten we over het verschil tussen low-sense/high-sense gamers. In zijn algemeenheid wil niemand een onnatuurlijke acceleratie op zijn bewegingen (daar kun je simpelweg niet aan wennen).

[ Voor 130% gewijzigd door Da_maniaC op 18-08-2011 22:52 ]

• RoaDHouse
Enhance Pointer Preciio is total crap. Kan me niet voorstellen dat je daarmee kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

HardCoreGamer schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:42:
Ik heb de G700 muis van Logitech, prima muis maar ik wil nog wat instellen.
Ik wil wat meer gebruik maken van de G knoppen. DPI schakelaar, profiel verwijderen... Het is niet zo belangrijk dus ik wil alle knoppen gebruiken. Maar hoe doe ik dat?

Ik kan de knop toewijzen naar een algemene knop, maar dat werkt niet voor de games. Is er dus een trick om meer algemene knoppen aan te maken?

Check deze afbeelding:
[afbeelding]

Is er dus een mogelijkheid om dus Algemene Knop 6, 7, 8 te maken?
Bedankt voor je antwoord, je driver menu ziet er heel anders uit btw...
Kun je dit ook uitleggen? Plz...! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

RoaDHouse schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:14:
Enhance Pointer Preciio is total crap. Kan me niet voorstellen dat je daarmee kan gamen.
Als je het op deze manier neer zet dan blijft het dus bij jouw mening (je geeft totaal geen onderbouwing).
Je moet natuurlijk geen appels met peren gaan vergelijken....

Zonder "Pointer precision" lijkt de mouse sensitivity erg laag, waardoor je deze enorm moet opschroeven.
Als je het van de andere kant bekijkt en je bent dus een gebruiker die geen "Pointer precision" gebruikt heb je een sensitivity welke een stuk hoger is. Schakel je dan de optie in dan denk je helemaal gek te worden en vliegt de muis alle kanten op.

Verschillende Precision, Acceleratie, Direct-input of Pre-scaling opties vereisen dus vaak een aanpassing aan je mouse sensitivity voordat je deze objectief kan beoordelen.
Ik kan namelijk ook Precision uitzetten, de mouse sensitivity opschroeven zodat de movement ongeveer bij mijn eigen settings in de buurt komt, maar ik merk toch dat ik de movement dan wat log over vind komen (wel lijkt het erg veel op de movement van een ouderwetse ball mouse, dus kan ik me voorstellen dat veel mensen dit prefereren).
HardCoreGamer schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:17:
[...]
Bedankt voor je antwoord, je driver menu ziet er heel anders uit btw...
Kun je dit ook uitleggen? Plz...! :D
Ik zou zo niet weten waarom het er anders uit ziet, gebruik je Setpoint of Logitech Gaming Software?
Toen ik de laatste versie van de drivers ging downloaden voor mijn muis op de website van Logitech (doe ik altijd als ik wat nieuws koop) kreeg ik automatisch de Logitech Gaming software en niet Logitech Setpoint als download aangeboden

De gaming software lijkt overigens een stuk fijner en sneller te werken... maar dat contrast is een klein beetje vertekend aangezien ik eerst 2 aparte applicaties had voor mijn G15 en dankzij deze software dus niet meer.....en dat is niet echt van toepassing op de muis maar op mijn toetsenbord.

[ Voor 58% gewijzigd door Da_maniaC op 19-08-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik denk dat het niet echt te onderbouwen valt want het is puur de manier waarop je je persoonlijk op de sensitivity van de muis aanpast. Met accel is die niet constant: als je de muis langzaam beweegt blijft de sens laag maar als je een snelle beweging maakt dan gaat de sensitivity omhoog.
Ik heb zelf liever dat de sensitivity 100% constant blijft, zodat de bewegingen van de cursor 100% van de grootte van mijn muisbewegingen afhangen en niet van de snelheid ervan. Ik kan mij voorstellen dat low sens gamers wel soms (vaak?) accel zullen gebruiken, omdat ze dan toch snel een 180 kunnen maken met een snelle beweging i.p.v. de muis zo ver te moeten bewegen dat ze hem 3x moeten oppakken en weer neerzetten.

offtopic:
Trouwens: sense is iets anders dan sens. Er hoort geen e achter de afkorting van sensitivity, want dan maakt het geen sense meer. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-08-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Aham brahmasmi schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:05:
Ik denk dat het niet echt te onderbouwen valt want het is puur de manier waarop je je persoonlijk op de sensitivity van de muis aanpast. Met accel is die niet constant: als je de muis langzaam beweegt blijft de sens laag maar als je een snelle beweging maakt dan gaat de sensitivity omhoog.
Ik heb zelf liever dat de sensitivity 100% constant blijft, zodat de bewegingen van de cursor 100% van de grootte van mijn muisbewegingen afhangen en niet van de snelheid ervan. Ik kan mij voorstellen dat low sens gamers wel soms (vaak?) accel zullen gebruiken, omdat ze dan toch snel een 180 kunnen maken met een snelle beweging i.p.v. de muis zo ver te moeten bewegen dat ze hem 3x moeten oppakken en weer neerzetten.

offtopic:
Trouwens: sense is iets anders dan sens. Er hoort geen e achter de afkorting van sensitivity, want dan maakt het geen sense meer. ;)
Sluit ik me helemaal bij aan.

Een beetje gamer weet dat accel "not done is" ik dacht dat er verder ook geen uitleg voor nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Aham brahmasmi schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:05:

offtopic:
Tja, als je echt wil weten wat er op de huidige mouse setting gebeurd zal je het moeten meten. Voor mij voelen mijn huidige mouse settings natuurlijk aan waardoor ik er goed mee kan spelen en daar gaat het uiteindelijk om.
Of de muis nu 4 cm op het scherm beweegt wanneer ik 1 inch naar links ga, of 4,2 cm beweegt wanneer ik sneller naar links ga is niet van belang (echter wordt het hier helemaal uit verband getrokken en bijv. zeggen dat ook maar enige vorm van acceleratie 'not done' is, is simpelweg irrelevant aan de toepassing).

offtopic:
Als je overigens wil mierenneuken doe het dan goed. :)
Sensitivity en Sense (van Sensing) kunnen beiden in deze context gebruikt worden daar de Sensitivity een benaming is voor de ingestelde gevoeligheid en Sense een benaming is voor de gevoeligheid waarmee de sensor in de muis zijn waarnemingen doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Da_maniaC op 19-08-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik heb nu ook een G400 nu. Geen pieptoon. ;)

Het muiswiel voelt ietsjes beter aan dan mijn MX518, maar die heb ik al eens uit elkaar gehad en toen voelde het muiswiel niet helemaal goed meer aan.

Het matte oppervlak voelt fijn aan en de dunne kabel is prettig. Het plastic aan de zijkant is helaas wel degelijk gladder dan bij de MX518 en dit vind ik een slechte keuze. Mijn duim glijdt er iets te makkelijk overheen, terwijl ik op het meer rubberachtige plastic van de MX518 meer grip had.

Edit: Het zou kunnen dat mijn MX518 ook gladder was toen hij net nieuw was. Hopelijk wordt de G400 ook wat stroever als ik hem wat langer gebruikt heb.

[ Voor 26% gewijzigd door Aham brahmasmi op 19-08-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Ik heb nu al een jaar of euh.. 4/5 mijn logitech mx518, en bevalt nog steeds prima. Maar verandering van spijs doet eten naar men zegt, dus wil misschien eens iets anders proberen. Ik heb weinig verstand van gamingmuizen, maar ik geloof dat de mx518 een relatief lichte muis is. Dit is in ieder geval iets wat bij een nieuwe muis hetzelfde moet blijven ivm snelheid.

Naar wat ik lees is de G400 een degelijke opvolger van de mx518, en in dit topic lijken er ook een aantal mensen tevreden. Zou op zich een goede keus zijn omdat het toch weer ietsjes anders aanvoelt, maar echt radicaal is het niet. Ik overweeg al een jaar om een DeathAdder te halen, maar overtuigde mezelf er elke keer weer van dat mijn logitechje eigenlijk hartstikke goed is. Mijn vingers omsluiten de mx518 precies goed (vingertoppen houden de muis rondom vast en rest van hand zweeft vaak boven muis) en de controle is precies goed. Dus ik weet niet of het nou wel goed is om iets totaal anders te nemen.

Die G400 klinkt in ieder geval wel leuk voor naast de mx518, een beetje concurrentie houdt die beesjes scherp. Maar heeft iemand misschien een tip voor mij naar welke muis ik kan kijken?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Aham brahmasmi schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:26:
Vond die diamondbacks dan ook kwalitatief wel beter dan de deathadder, maar vond die laatste prettiger in de hand liggen, het is natuurlijk wel open te maken maar erg netjes gaat het niet.

De deathadder ging bij mij ongeveer een jaartjes of 2 goed mee, ben benieuwt hoelang de Cyborg RAT het van mij uit gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik heb de G400 nu een tijdje geprobeerd en ben vrij snel weer naar mijn MX518 teruggegaan. De hoofdreden voor mij is de hoofdknoppen die iets anders aanvoelen; bij de MX18 zijn ze iets steviger, waardoor je een duidelijkere feedback bij het klikken hebt. Hierdoor heb ik voor mijn gevoel iets betere controle over de precieze timing van het klikken.
Verder zijn de verschillen erg subtiel (ik gebruik 1800 DPI dus ik merk geen verschil in de sensor). De G400 wordt inderdaad véél minder snel vies dan de MX518, maar dat neem ik maar voor lief.

[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-09-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Sn0wblind schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:00:
[...]

Vond die diamondbacks dan ook kwalitatief wel beter dan de deathadder, maar vond die laatste prettiger in de hand liggen, het is natuurlijk wel open te maken maar erg netjes gaat het niet.

De deathadder ging bij mij ongeveer een jaartjes of 2 goed mee, ben benieuwt hoelang de Cyborg RAT het van mij uit gaat houden.
heb RAT 5 :P houdt het al een half jaartje uit en ben er zeer tevreden over _/-\o_

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
RoaDHouse schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 02:42:

Bol.com, daar heb ik m vandaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:39:
Ik heb de G400 nu een tijdje geprobeerd en ben vrij snel weer naar mijn MX518 teruggegaan. De hoofdreden voor mij is de hoofdknoppen die iets anders aanvoelen; bij de MX18 zijn ze iets steviger, waardoor je een duidelijkere feedback bij het klikken hebt. Hierdoor heb ik voor mijn gevoel iets betere controle over de precieze timing van het klikken.
Verder zijn de verschillen erg subtiel (ik gebruik 1800 DPI dus ik merk geen verschil in de sensor). De G400 wordt inderdaad véél minder snel vies dan de MX518, maar dat neem ik maar voor lief.
Probeer eens een hogere dpi (2400) met 500 report-rate en zet de sens iets lager, dan heb je echt een lekkere muis hoor.
Neem ook de tijd om aan de muis te wennen, dan zal je zien dat het echt een betere muis is dan de MX518.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik heb hem een paar dagen gebruikt op 1800 dpi en 500Hz. Geen waarneembaar verschil met de MX518 (die ik ook op 500Hz draai). Ik zie niet in waarom hij beter zou moeten zijn op 2400 dpi. Dan zou 5600dpi met superlage in-game sens toch het beste moeten zijn, wat volgens mij niet het geval is. Alleen als je superhoge resolutie in games gebruikt heb je nut van hogere dpi, vziw.
Ik heb niets te klagen over de tracking en precisie van de MX518 dus verbetering is op dat vlak niet echt realistisch. Verder vind ik de MX518 fysiek/mechanisch fijner, dus voor mij is het duidelijk welke de betere muis is. De G400 een waardig alternatief, maar in mijn geval zie ik geen verbetering; ik heb mijn MX518 al uitgerust met een kabel van een Razer dus dat voordeel van de G400 valt ook weg.

Ik kan hem nog eens op 2400dpi proberen maar ik verwacht geen wonderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 04-09-2011 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel altijd op 5700 dpi met acceleration op zijn hoogst en speed op zijn laagst.
Volgensmij hoord hij dan het meest nauwkeurigst te zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Hoge DPI is alleen nuttig als je een hoge sensitivity nodig hebt (en/of erg hoge resolutie in games gebruikt). Ik gebruik middelmatige sensitivity en had aan 800dpi met mijn MX500 al genoeg. 500Hz USB polling rate maakte voor mij een veel groter verschil in nauwkeurigheid dan hogere dpi met nieuwere muizen. Hoge dpi is voornamelijk marketing om steeds nieuwere modellen te kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Aham brahmasmi schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:44:
Hoge DPI is alleen nuttig als je een hoge sensitivity nodig hebt (en/of erg hoge resolutie in games gebruikt). Ik gebruik middelmatige sensitivity en had aan 800dpi met mijn MX500 al genoeg. 500Hz USB polling rate maakte voor mij een veel groter verschil in nauwkeurigheid dan hogere dpi met nieuwere muizen. Hoge dpi is voornamelijk marketing om steeds nieuwere modellen te kunnen verkopen.
Dat is absoluut niet waar. Een hogere DPI geeft een hogere nauwkeurigheid, maar dan moet je wel weten hoe je dit moet instellen.

Ik speel liever met een 3000 dpi muis dan een 800 dpi, maar dit alles heeft met meerdere factoren te maken zoals: welke muismat hard/zacht, wel/geen acc, windows instellingen enz.......

Als je dit allemaal geen verschil vind maken dan kan je beter een budget muis kopen.

Jaren geleden had je de Intelli Explorer-3 muis met een dpi van 800 geloof ik en dat was top :) als je hem nu aansluit is het een bagger muis. Dit komt allemaal door de snelle pc's van tegenwoordig en ook de muizen gaan er in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zelf ben ik nu gewend aan de G400, ik had alleen maar razor muizen gehad en was bang dat deze muis iets te groot zou zijn maar moet zeggen hij ligt lekker in de hand en zo goed als alles aan de muis bevalt me eigenlijk wel, het enige wat ik jammer vind is het scrollwieltje wat vnd ik wat budget achtig aanvoelt.

Ik draai als ik game de muisop de hoogste dpi, paar dagen terug ging in game alles veel te snel maar nu ben ik er aan gewend en ik moet zeggen dat bevalt echt wel goed, verdere windows instellingen etc heb ik niet aangepast zou niet eens weten of dat nu echt zo veel gaat uitmaken.

Heb een muismat van nova( de winner 3) en die bevalt icm deze muis zeer goed.
http://www.esportnova.com...task=view&id=32&Itemid=69
Had echt niet verwacht dat ik van razor toch relatief makkelijk en snel zou wennen aan Logitech maar het is toch gebeurd , voor mij geen andere muis meer voorlopig :)

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 05-09-2011 00:22 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@RoaDHouse: Wat is dan de onderbouwing? De pc's zijn nu sneller, en wat dan nog? Het enige wat sneller is is de USB polling rate en dat kon ik bij mijn MX500 al op 500Hz instellen via een hack (wat ook merkbare verbetering gaf). Ik speel al jaren hetzelfde spel (Quake 3/Quake Live) en sinds 2003 is er voor mij bijna niets veranderd (speel het op 1280x800), ondanks dat de dpi van mijn muis nu meer dan twee keer zo hoog is en bij de G400 zelfs vier keer. Dpi is gewoon allang de "bottleneck" niet meer sinds ik een fatsoenlijke muis+muismat heb.
Een van de dingen waar muizen beter in zijn geworden is snelle bewegingen tracken. Toch liep ik bij de MX500 nooit tegen negatieve accel e.d. aan. Volgens mij is er echt bar weinig daadwerkelijk nuttige/bruikbare/merkbare verbetering in precisie geboekt voor gebruikers waarbij hun sensitivity aan de lage kant is.

[ Voor 22% gewijzigd door Aham brahmasmi op 05-09-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 23:50

Zenix

BOE!

Aham brahmasmi schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:08:
@RoaDHouse: Wat is dan de onderbouwing? De pc's zijn nu sneller, en wat dan nog? Het enige wat sneller is is de USB polling rate en dat kon ik bij mijn MX500 al op 500Hz instellen via een hack (wat ook merkbare verbetering gaf). Ik speel al jaren hetzelfde spel (Quake 3/Quake Live) en sinds 2003 is er voor mij bijna niets veranderd (speel het op 1280x800), ondanks dat de dpi van mijn muis nu meer dan twee keer zo hoog is en bij de G400 zelfs vier keer. Dpi is gewoon allang de "bottleneck" niet meer sinds ik een fatsoenlijke muis+muismat heb.
Een van de dingen waar muizen beter in zijn geworden is snelle bewegingen tracken. Toch liep ik bij de MX500 nooit tegen negatieve accel e.d. aan. Volgens mij is er echt bar weinig daadwerkelijk nuttige/bruikbare/merkbare verbetering in precisie geboekt voor gebruikers waarbij hun sensitivity aan de lage kant is.
Heb je helemaal gelijk in, speel zelf ook nog Q3 games en hoger dan 400DPI is juist slecht omdat je dan negatieve accl krijgt door de engine. In die spellen is het dus nadelig om hoger dan 400DPI te gebruiken. En daarnaast is het ook afhankelijk van je resolutie.

Maar het belangrijkste vind ik nog, als je een fout maakt met hoge DPI, is die veel groter dan met lagere DPI.
Ik speel al sinds 2004 competitie in diverse FPS games en cups/leagues. En ik heb niet meer dan 400DPI nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
^DPI staat natuurlijk niet gelijk aan sensitivity als je de muissnelheid in Windows of in de game aanpast. D.w.z. op 800dpi zou ik 2x zo hoge sensitivity gebruiken als op 1600dpi. Ik gebruik mijn MX518 op 1800 dpi met de muissnelheid in Windows precies op de middelste instelling en in Quake Live is mijn sensitivity slechts 1.2 (resolutie 1280x800). In Windows is mijn sens dus redelijk hoog maar in Quake iets aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 19:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Zenix schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:56:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, speel zelf ook nog Q3 games en hoger dan 400DPI is juist slecht omdat je dan negatieve accl krijgt door de engine. In die spellen is het dus nadelig om hoger dan 400DPI te gebruiken. En daarnaast is het ook afhankelijk van je resolutie.

Maar het belangrijkste vind ik nog, als je een fout maakt met hoge DPI, is die veel groter dan met lagere DPI.
Ik speel al sinds 2004 competitie in diverse FPS games en cups/leagues. En ik heb niet meer dan 400DPI nodig gehad.
DirectInput of rinput en je zou gewoon een high DPI muis moeten kunnen gebruiken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Na Jaren gebruik gemaakt te hebben van mijn IntelliMouse Explorer V1 en later V2 ben ik toendertijd overgestapt naar een Razer (Ben naam even kwijt) en later een Razer Copperhead. De Razer muizen waren echt geweldig maar door intensief gebruik begon die (rubber?) coating los te laten en kreeg ik allerlei lelijke plekken op m'n muis. Toen de Copperhead ook nog eens dat gekke 'dubbelklik probleem' kreeg ben ik eens gaan kijken en kwam ik de Cyborg R.A.T. 5 en 7 tegen. Ik had toen ook bij Razer gekeken en overwoog die draadloze Razer Mamba maar die had zeker in het begin problemen met het scroll wiel.

Omdat ik maatje kolenschep handen heb was ik wel benieuwd naar de R.A.T.5 omdat je stukje uit kon schuiven e.d. De R.A.T.7 was erg moeilijk te krijgen op dat moment en ben ik dus voor de R.A.T.5 gegaan en heb daar totaal geen spijt van gehad. Het was even wennen in het begin maar als je dat bent wil je niets anders meer.

Elke andere muis die ik nu beetpak voelt gammel/klein en raar aan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik lees nu enkele post over wat nu in game( shooters zoals BO) de beste instelling zou zijn voor een G400.
Ik heb 1000hz aanstaan en de hoogste dpi(3600) en speel op 1920x1080.
Ben benieuwd wat hier dan beter of slechter aan zou zijn als een andere instelling bv 2400DPI/500hz etc, als dit in een apart topic gestelt dient te worden ook geen probleem.
Merk zelf wel dat met zo'n hoge dpi het aimen juist moeilijker is terwijl ik dacht dat dit niet zo zou zijn( ben dus echt nog beetje noobje met dit soort instellingen)

Edit:

@ hier onder, wat noem jij goede muis voetjes?

[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 06-09-2011 18:31 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

Ben van een mx500 naar deathadder gegaan en de mx500 glijd beter over over mijn steelpad gck.

Verder bijna geen verschil in responsiveness.

Dpi dit dpi dat, goeie muisvoetjes zijn belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

ik heb hier een Logitech G500 op standaard DPI 800.
is snelzat voor windows.

ingame heb ik hem altijd wat hoger staan.
TF2 sens op 8.12
Quake live op 8

bij games moet ik sneller 180 graden draaien dan plat over windowsschermen schuiven.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik ben wel benieuwd naar de G400...hoge DPI spreekt me aan + de rubberen grip van de MX518. Alleen het scrollwiel lees ik negatieve dingen over, maar het scrollwiel van de MX518 stoort me niet...Zijn die ongeveer hetzelfde?
Speel zelf atm met een Deathadder (1800dpi), bevalt ook uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
^Scrollwiel is exact hetzelfde. Ik heb beide muizen naast elkaar liggen hier.

Over goede muisvoetjes: Hyperglides zijn een v/d beste zoniet de beste, maar ik heb het geld er niet meer voor over (kost incl. verzending 1/3e van de prijs van mijn muis). Maar de laagste wrijving is allang niet meer mijn ideaal. Ik heb liever meer controle. Bij tafeltennisbatjes heb je ongeveer hetzelfde: harde rubbers met enorm veel veerkracht die meer snelheid en effect geven, of zachtere die meer demping geven (meer en langer contact met de bal), waardoor het makkelijker is om controle op de bal te krijgen.
Als je muis bijna zonder wrijving over je mat glijdt zijn je bewegingen niet per se preciezer, want je kunt veel minder kracht gebruiken om de bewegingen in bedwang te houden. Ik vind het iig moeilijker om een snelle beweging met heel weinig kracht te doen. Met middelmatige sensitivity vind ik het wel prettig als de mat de muis vanzelf wat afremt, ipv dat hij bij een snelle beweging doorschiet.

@pino22: Hogere DPI is vooral nuttig als je een hoge sensitivity (muissnelheid) wilt gebruiken. Bij kleine handbewegingen is de muis dan nog steeds heel nauwkeurig (hogere resolutie). Je moet de sensitivity echter altijd afstemmen op de grootte van de handbewegingen die je wilt maken om bijv. een draai van 180 graden te doen (of wat voor soort beweging dan ook het belangrijkst is in de games die je speelt).

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-09-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Bedankt voor de uitleg, zelf speel ik black ops en dan moet je soms wel eens 180 graden of meer omdraaien, maar ik kan maar geen goede balans vinden in de instellingen van de G400 dus dat zal nog wel even duren.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Pykow schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:36:
ik heb hier een Logitech G500 op standaard DPI 800.
is snelzat voor windows.

ingame heb ik hem altijd wat hoger staan.
TF2 sens op 8.12
Quake live op 8

bij games moet ik sneller 180 graden draaien dan plat over windowsschermen schuiven.
Dat is echt zonde van de mogelijkheden van je muis :/

Zet de DPI zo hoog mogelijk en de ingame sensitivity zo laag mogelijk : Ingame sla je minder pixels over en de bewegingen van je muis worden sneller en nauwkeuriger opgepikt :)

Het aantal DPI heeft niks met de sensitivity te maken, maar met RESOLUTIE die je muis gebruikt om zelfs die hele kleine bewegingen te kunnen zien !!
Enige uitzondering hierop is als je een game hebt waarvoor je muis teveel DPI heeft en als gevolg daarvan je bewegingen te snel gaan doordat je de ingame sensitivity niet laag genoeg kan zetten : Dan verlaag je het aantal DPI :)

Kan dit niet ergens in een FAQ of zo... heb dit zo vaak uitgelegd :'(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Laatst online: 19-09 17:10

skoozie

SCSI

klopt helemaal, heb zelf een G5 voor kantoor werk omdat deze fijn in de hand ligt. draai op 1750 DPI (max 2000) zodat ik nog ietsjes sneller kan wanneer nodig en 500MHz polling. Versnelling wel aangepast zodat deze niet binnen 1 cm van links naar rechts vliegt op 1920x1200

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 00:15
Klopt ik had een tijdje terug de G500 gekocht en de DPI op 5000 gezet en accelleratie op z'n laagst. Met Quake 3 kon ik ineens veel meer kills maken met de railgun dan voorheen. Echt zwaar relaxed.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

nero355 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:57:
[...]

Dat is echt zonde van de mogelijkheden van je muis :/

Zet de DPI zo hoog mogelijk en de ingame sensitivity zo laag mogelijk : Ingame sla je minder pixels over en de bewegingen van je muis worden sneller en nauwkeuriger opgepikt :)

Het aantal DPI heeft niks met de sensitivity te maken, maar met RESOLUTIE die je muis gebruikt om zelfs die hele kleine bewegingen te kunnen zien !!
Enige uitzondering hierop is als je een game hebt waarvoor je muis teveel DPI heeft en als gevolg daarvan je bewegingen te snel gaan doordat je de ingame sensitivity niet laag genoeg kan zetten : Dan verlaag je het aantal DPI :)

Kan dit niet ergens in een FAQ of zo... heb dit zo vaak uitgelegd :'(
Wat zijn je bronnen hiervoor :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gewoon de theorie begrijpen achter het geheel en veel teveel jaren aan game ervaring :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Kanarie schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:06:
[...]

DirectInput of rinput en je zou gewoon een high DPI muis moeten kunnen gebruiken.
Vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb de Logitech G700, maar die batterij is binnen 3 dagen leeg! :S
Ik heb hem op 3200DPI gezet, een reactie tijd van 333 en energie gebruik op laag staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

HardCoreGamer schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:18:
Ik heb de Logitech G700, maar die batterij is binnen 3 dagen leeg! :S
Ik heb hem op 3200DPI gezet, een reactie tijd van 333 en energie gebruik op laag staan...
nofi, maar koop dan geen draadloos. Als je beetje serieus wilt gamen, dan moet je gewoon draad nemen.
Je wilt toch niet midden in een gamesessie een batterij leeg hebben. En dan heb je ook nog altijd wat meer vetraging met draadloos, misschien wel erg klein, maar het is er wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Zenix op 09-09-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelbinder
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 15:23
Even een vraagje over de G700, ik wil graag dezelfde muis voor m'n laptop en desktop gebruiken. Nou was mijn idee om bij de laptop de draadloze ontvanger te gebruiken en voor de desktop met de draad. Kan dat? Of is die kabel puur voor opladen en niet om te verbinden met een pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Je kan hem inderdaad bedraad gebruiken.
Dus je kan hem draadloos, en met draad gebruiken. Overigens kun je ook de batterij eruit halen en dan de stekker gebruiken, of de batterij er in laten en dan gebruiken met draad / zonder. Dat is het mooie aan de muis, enige min punt is de prijs, maar ik denk dat ik het nog minimaal 2 jaar met deze muis vol hou, dus zeker geen miskoop!!!

^^ Ik heb nu een lekker strak bureau, dus draadloos heeft nu wel mijn voorkeur, heb nu ook een draadloos toetsenbord dus dat past lekker bij elkaar. Ik lees op internet zelfs mensen die ongeveer een maand met deze muis doen, draadloos, zonder op te laden... Misschien toch een defecte batterij ofzo... :S
Ik zal hem eens helemaal leeg laten lopen en dan opladen.

[ Voor 17% gewijzigd door iApp op 09-09-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

HardCoreGamer schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:54:
Je kan hem inderdaad bedraad gebruiken.
Dus je kan hem draadloos, en met draad gebruiken. Overigens kun je ook de batterij eruit halen en dan de stekker gebruiken, of de batterij er in laten en dan gebruiken met draad / zonder. Dat is het mooie aan de muis, enige min punt is de prijs, maar ik denk dat ik het nog minimaal 2 jaar met deze muis vol hou, dus zeker geen miskoop!!!

^^ Ik heb nu een lekker strak bureau, dus draadloos heeft nu wel mijn voorkeur, heb nu ook een draadloos toetsenbord dus dat past lekker bij elkaar. Ik lees op internet zelfs mensen die ongeveer een maand met deze muis doen, draadloos, zonder op te laden... Misschien toch een defecte batterij ofzo... :S
Ik zal hem eens helemaal leeg laten lopen en dan opladen.
Dat is dan wel mooi, zelf heb ik veel draad hier met mijn G110 HD555 en Deathadder, maar wel netjes weggewerkt onder bureau. Heb ook een trackball van Logitech M570, die doet al bijna jaar met dezelfde batterij, dus ga maar even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ach het is maar één draadje... En de muis is een van de fijnste muizen in de hand die ik ooit heb gehad, maar voor draadloos misschien iets te snel leeg...

• RoaDHouse
Timo12 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:04:
Even een vraagje over de G700, ik wil graag dezelfde muis voor m'n laptop en desktop gebruiken. Nou was mijn idee om bij de laptop de draadloze ontvanger te gebruiken en voor de desktop met de draad. Kan dat? Of is die kabel puur voor opladen en niet om te verbinden met een pc?
De kabel is wel echt gemaakt om te laden volgens mij. Het lijkt wel een sleepkabel en is absoluut niet fijn om mee te muizen.
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.