• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
nero355 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:50:
[...]

Gewoon de theorie begrijpen achter het geheel en veel teveel jaren aan game ervaring :P
Helemaal met je eens ;)

Hetzelfde geldt voor inputlag en monitorlag, 2 dingen die ook redelijk cruciaal zijn voor online gaming op hoog niveau.

Helaas heb ik zelf al 2 jaartje geen pc meer om te gamen maar het begint toch weer te kriebelen maar om dan eer uren hardware uit te gaan zoeken :/

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

RoaDHouse schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 11:26:
[...]

De kabel is wel echt gemaakt om te laden volgens mij. Het lijkt wel een sleepkabel en is absoluut niet fijn om mee te muizen.
Wie heeft hier de muis op zijn bureau staan? :P
Als je de kabel er in steekt heb je hetzelfde als een bedrade muis. Dus met je sleep kabel, hij glijdt prima over mijn houten bureau heen, zonder muismat. Batterij eruit, en je gebruikt hem alleen nog maar als draad, heb jende batterij erin, dan gaat gij de batterij ook nog eens opladen, maar je kan hem dan ook nog lekker gebruiken. :)

An  a day keeps the doctor away.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

nero355 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:50:
[...]

Gewoon de theorie begrijpen achter het geheel en veel teveel jaren aan game ervaring :P
Alleen, als je de theorie begrijpt kun je dat meestal ook wel onderbouwen (met bronnen) :P
En perceived ervaring is helaas niet persé hetzelfde als de feiten :P

Op het internet is zoveel tegenstrijdige info te vinden over dit onderwerp. Niemand lijkt het echt met goede bronnen te kunnen onderbouwen of voldoende autoriteit te hebben.

Wat imho een vrij goede bron is, of liever was want hij is offline, is www.razerzone.com/mouseguide.
Het is nog wel te vinden via google cache: Razerzone mousguide Google Cache

Hier wat info over de sensor uit de logitech G9x:
http://www.avagotech.com/...rs/laserstream/adns-9500/
http://www.avagotech.com/docs/AV02-1726EN
http://www.avagotech.com/docs/AV02-1649EN

Verder niet om te zeiken maar omdat ik het gewoon echt wil snappen en daarmee mijn voordeel doen, ben ik dus maar weer eens gaan googlen maar kom ik tot een andere conclusie :o :

Een muis werkt volgensmij vereenvoudigd zo:
Lichtbron (bijv. Laser) weerkaatst via muismat in de sensor.
De muis sensor heeft een bepaalde grid/array van pixels, bij de Logitech G9x zijn dat 900pixels.
Beweeg je de muis dan weet de software aan de hand vd verschuivingen in die grid hoe de muis moet bewegen.

Frames per Second:
Het aantal “foto’s” die de sensor per seconde neemt heet Frames per Second. Dit is dus van belang voor je nauwkeurigheid. Immers hoe vaker per seconde de verschillen in de grid aan de hand van de opeenvolgende foto's bepaald kunnen worden, hoe nauwkeuriger.

USB polling rate
Echter hoe nauwkeurig de muis ook is, er zit ook nog een beperking in de USB poort, de USB polling rate, die bepaalt hoe vaak er per seconde informatie tussen de muis en de PC heen en weer verzonden kan worden. Standaard is dit 125Hz oftewijl 125 keer per minuut.
De betere gamemuis kan dit met 1000Hz oftewijl 1000 keer per minuut.

Dots Per Inch / Counts Per Inch
De DPI/CPI van de muis bepaalt hoe ver de cursor op je scherm beweegt als je de muis 1 inch verschuift.

Vroeger was dit een vaste waarde vd muis en dat is ook gelijk de reden dat je in in windows bij muisinstellingen de optie “sensitivity “ hebt zodat je afstand van de beweging op je scherm naar eigen behoefte kunt instellen. Sensitivity in Windows is dus een softwaremultiplier tov de door de muis gerapporteerde DPI waarde. Met DPI instelmogelijkheden op de muis is die sensitivity optie eigenlijk overbodig geworden.

Inch per Second & Acceleration (tracking ability vd sensor)
Een andere waarde die gevolgen heeft voor nauwkeurigheid is de IPS en Acceleration die de sensor aan kan. Maw als je sneller beweegt en/of tijdens het bewegen een snellere accleratie maakt dan de sensor nog kan volgen, zal dat zich op zo’n moment vertalen in, een niet getrouwe beweging op je scherm.

Lift Off ability vd sensor
Hoe hoog kun je de muis optillen terwijl de sensor nog nauwkeurig blijft tracken.

Muismat en Laser
Combinatie van type laser en surface bepaald hoeveel verschil er tussen de pixels in de grid van de sensor gezien kan worden. De beste combinatie leidt ertoe dat alle 900 pixels in de array verschillend van elkaar zijn.

Verder schijnt het zo te zijn dat je in de Windows muis settings:
- altijd de Sensitivity op standaard moet laten staan (6 vd 11streepjes)
- Enhance Pointer Precision (accleratie) uit moet vinken.
Deze zaken moet je via de muis zelf of via de meegeleverde muissoftware instellen.

Belangrijkste blijft natuurlijk dat je e.e.a. gewoon zo moet instellen dat je zelf het meest gelukkig bent en de meeste frags maakt.

Helaas kom ik nu wel tot de conclusie dat DPI niks zegt over nauwkeurigheid. :o

Damn: Hier kom ik weer iets tegen dat, hoe kan het ook anders, het DPI gebeuren tegenspreekt... :(

http://home.comcast.net/~richardlowens/OpticalMouse/

Hier interessante post over sensors in heel veel muizen:
http://www.overclock.net/...ce-performance-sheet.html

http://phoon.us/mouse/

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 10-09-2011 15:14 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Help!!!! schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 14:13:
Alleen, als je de theorie begrijpt kun je dat meestal ook wel onderbouwen (met bronnen) :P
Ik snap dat best, maar wat ik je vertel IS gewoon zo en ik zeg dat omdat ik dat zo EN heb begrepen EN zelf mee heb gemaakt dus een bron heb ik niet echt... zoek anders mijn oude posts op hierover : Voornamelijk oude BF2 topics en wat algemene topics, stuk of 3 a 5 bij elkaar gok ik zo.
Heb er nu effe geen tijd voor, sorry :)
Sensitivity in Windows is dus een softwaremultiplier tov de door de muis gerapporteerde DPI waarde. Met DPI instelmogelijkheden op de muis is die sensitivity optie eigenlijk overbodig geworden.
Niet overbodig, wel eventueel te ouderwets als we straks TE snelle muizen krijgen voor de minimale setting ervan wat nu al in games voorkomt ;)

Dit moest ik nog effe kwijt. Rest van je post lees ik een ander keertje als ik wat meer tijd heb!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

nero355 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 22:00:
[...]

Ik snap dat best, maar wat ik je vertel IS gewoon zo en ik zeg dat omdat ik dat zo EN heb begrepen EN zelf mee heb gemaakt dus een bron heb ik niet echt... zoek anders mijn oude posts op hierover : Voornamelijk oude BF2 topics en wat algemene topics, stuk of 3 a 5 bij elkaar gok ik zo.
Heb er nu effe geen tijd voor, sorry :)

[...]

Niet overbodig, wel eventueel te ouderwets als we straks TE snelle muizen krijgen voor de minimale setting ervan wat nu al in games voorkomt ;)

Dit moest ik nog effe kwijt. Rest van je post lees ik een ander keertje als ik wat meer tijd heb!
Die andere posts van je heb ik al gelezen.

Maar iets minder zelfingenomen kan geen kwaad want zo zeker is het wat mij betreft niet, dat wat jij zegt klopt. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Hier is wel een nuttige berekening van de benodigde DPI/CPI afhankelijk van het aantal cm/360°, horizontale resolutie en horizontale FOV: http://hardforum.com/showthread.php?p=1035486887#36

Dit is ook een aardige calculator van effectieve DPI: http://phoon.us/mouse/

Mijn conclusie blijft dat hoge DPI alleen nut heeft als je een hoge sensitivity wilt en hoge resolutie in games gebruikt. Als je een lage sensitivity gebruikt dan benut je een lagere effectieve DPI. Dat kun je met die calculator zien. Effectief gebruik ik maar ~400DPI (in mijn favoriete game) terwijl mijn MX518 op 1800DPI staat. Een oude 400DPI muis zou dus in principe accuraat genoeg zijn in mijn geval. Als ik mijn schermresolutie verdubbel naar 2560 pixels dan zou ik 800DPI nodig hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-09-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Mijn conclusie is dat er er niet iets is als de* waarheid* in deze..
Zijn te veel * bronnen die elkaar tegenspreken, is wel jammer maar dat is niet anders.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik denk dat er wel een simpele waarheid is. Een van de belangrijkste redenen waarom mensen elkaar tegen spreken is waarschijnlijk dat ze hun muis allemaal onder verschillende omstandigheden gebruiken.
Dingen die het benodige aantal DPI verlagen:
- lage sensitivity (veel cm/360°); spreekt voor zich.
- lage resolutie (er zijn mensen die nog steeds op 640x480 of 800x600 spelen); kleinste beweging wordt gelimiteerd door de grootte v/d pixels.
- hoge FOV (field of view); alles wordt kleiner weergegeven waardoor de kleinst mogelijke draaiing groter wordt.

Hetzelfde geldt natuurlijk de andere kant op.

Hiermee kun je makkelijk beoordelen of je voor jouw situatie hoge DPI nodig gaat hebben of niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-09-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik twijfel nu tussen deze drie:

pricewatch: CM Storm Sentinel Advance
pricewatch: Logitech G500
pricewatch: Cyborg R.A.T. 3

Budget rond de € 50. Welke muis zou het beste zijn voor bv shooters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Een vriendin van mij is op zoek naar een goede game muis die geen rubberen stukken aan de buitenkant heeft. (ivm. allergie) Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Aham brahmasmi schreef op zondag 11 september 2011 @ 09:54:
Hier is wel een nuttige berekening van de benodigde DPI/CPI afhankelijk van het aantal cm/360°, horizontale resolutie en horizontale FOV: http://hardforum.com/showthread.php?p=1035486887#36

Dit is ook een aardige calculator van effectieve DPI: http://phoon.us/mouse/

Mijn conclusie blijft dat hoge DPI alleen nut heeft als je een hoge sensitivity wilt en hoge resolutie in games gebruikt. Als je een lage sensitivity gebruikt dan benut je een lagere effectieve DPI. Dat kun je met die calculator zien. Effectief gebruik ik maar ~400DPI (in mijn favoriete game) terwijl mijn MX518 op 1800DPI staat. Een oude 400DPI muis zou dus in principe accuraat genoeg zijn in mijn geval. Als ik mijn schermresolutie verdubbel naar 2560 pixels dan zou ik 800DPI nodig hebben.
Aham brahmasmi schreef op zondag 11 september 2011 @ 10:53:
Ik denk dat er wel een simpele waarheid is. Een van de belangrijkste redenen waarom mensen elkaar tegen spreken is waarschijnlijk dat ze hun muis allemaal onder verschillende omstandigheden gebruiken.
Dingen die het benodige aantal DPI verlagen:
- lage sensitivity (veel cm/360°); spreekt voor zich.
- lage resolutie (er zijn mensen die nog steeds op 640x480 of 800x600 spelen); kleinste beweging wordt gelimiteerd door de grootte v/d pixels.
- hoge FOV (field of view); alles wordt kleiner weergegeven waardoor de kleinst mogelijke draaiing groter wordt.

Hetzelfde geldt natuurlijk de andere kant op.

Hiermee kun je makkelijk beoordelen of je voor jouw situatie hoge DPI nodig gaat hebben of niet.
Bedankt.

DPI is voor gamemuizen misschien wel de belangrijkste marketingtool en dus wellicht niet in het belang vd fabrikant om echt duidelijk uit te leggen wat het doet.

Laat staan of hogere DPI ook per definitie leidt tot een betere, nauwkeurigere vertaling van mijn muisbeweging naar de corresponderende beweging op het scherm.

DPI doet me vaak wat denken aan Megapixels bij camera's.

Tav de mousecalculator van phoon.us geldt natuurlijk dat het nut van de uitkomst staat of valt bij de aannames en formules die gebruikt worden.

Maw, zonder dat je precies begrijpt hoe een muis (sensor) werkt en hoe valide de aannames en formules zijn, heb je er eigenlijk niet veel aan lijkt me.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04:47

Dennis1812

Amateur prutser

Mijn standaard Acer muis zijn scrollwiel werkt niet meer, nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe muis omdat dit toch wel irritant word.
- budget €40,00
- eisen:
- Gamen moet er goed mee kunnen (straks Skyrim, nu The Witcher 2 en MW2 etc)
- Moet lang mee gaan
- Scrollwiel MOET erop zitten en moet goed werken.

Heeft iemand een tip wat echt goed bij mij past? (muismat is een simpel standaard dingetje van 2 euro bij de lokale computerboer als dat nog van belang is)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik denk dat je dan uit deze muizen gaat kiezen:
pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse
pricewatch: Logitech MX518 Optical Gaming Mouse
pricewatch: Logitech G500

Het zijn alle 3 zeer mooie muizen voor rond de 30 - 40 euro. Denk dat je hieruit zeker een mooie kunt vinden, of heb je toevallig voorkeur voor een ander merk?

[ Voor 3% gewijzigd door iApp op 11-09-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nou ik heb ervaring met logitech als goed merk (racestuur van mij komt van logitech) en je leest er vrijwel alleen maar positieve dingen over. Razer is een ander goed merk voor gaming stuff maar dat is weer net te duur voor mijn budget denk ik.
De g400 of mx518 welke van de 2 is de betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Ik twijfel tussen de G400, de G500 en de pricewatch: CM Storm Inferno

. Ik zit nu op een hele oude pricewatch: Microsoft IntelliMouse Optical

Wat vinden jullie?

EDIT:
denikids schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:20:
Nou ik heb ervaring met logitech als goed merk (racestuur van mij komt van logitech) en je leest er vrijwel alleen maar positieve dingen over. Razer is een ander goed merk voor gaming stuff maar dat is weer net te duur voor mijn budget denk ik.
De g400 of mx518 welke van de 2 is de betere?
De G400 is beter, de mx518 is uit 2005 en optisch.

[ Voor 41% gewijzigd door Beatboxx op 11-09-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:26
Sinds enkele dagen speel ik met de Razer Imperator G4.

Ik kan er maar 1 ding over zeggen "MEEST WAARDELOZE MUIS OOIT"

Het ding kost 80 Euro en je kan er nix mee.

1. Tracking is waardeloos
2. Software is waardeloos
3. Er is totaal niet mee te aimen
4. Lift off distanse zuigt aan alle kanten (muis valt compleet uit bij 125Hz en 1000Hz

Zelfs in windows kan je niet normaal klikken zonder dat de curser verspringt.

Dus als je echt een shitmuis wil moet je deze kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
uhhh, das niet echt reclame zeg maar.... :P

Heb wel goede reviews gelezen vd G4 sensor. Balen voor je. Wat voor muis had je hiervoor? Misschien moet je het het wat tijd geven om te wennen :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Help!!!! schreef op zondag 11 september 2011 @ 16:04:
[...]

Tav de mousecalculator van phoon.us geldt natuurlijk dat het nut van de uitkomst staat of valt bij de aannames en formules die gebruikt worden.

Maw, zonder dat je precies begrijpt hoe een muis (sensor) werkt en hoe valide de aannames en formules zijn, heb je er eigenlijk niet veel aan lijkt me.
Je kunt natuurlijk alles in twijfel trekken. Het interesseert me verder niet genoeg om het tot in detail uit te gaan zoeken, maar het is niet moeilijk om te bedenken dat kleine bewegingen (hoge sensitivity) een hogere "sampling rate" (DPI) nodig hebben om nauwkeurig te zijn dan grote bewegingen (lage sensitivity). Als de DPI te laag is voor de gewenste sensitivity dan zullen er af en toe pixels worden overgeslagen. Als de DPI hoger dan voldoende is, dan is de extra resolutie weggegooid omdat je de cursor niet minder dan een pixel kunt verplaatsen. In 3D games gaat het niet om pixels maar een minimale hoek waaronder je de richting van de crosshair kunt verdraaien en ik weet niet exact hoe dat bepaald wordt, maar ik denk dat extra hoge DPI daar ook een zeer beperkt of zelfs geen nut zal hebben.

Ik heb net nog eens de G400 aangesloten en op 3600DPI gezet en wat gegamed en hem ook op 1800DPI gezet (sensitivity aangepast uiteraard). Ik voel geen verschil eerlijk gezegd. Als er een verschil is dan is het wel heel subtiel en voor mijn sensitivity iig praktisch niet bestaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Beatboxx schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:21:

De G400 is beter, de mx518 is uit 2005 en optisch.
De G400 is net zo goed optisch (geen laser). De verschillen met de MX518 heb ik in mijn reacties in de laatste 3-4 pagina's besproken. Grootste voordelen van de G400: dunnere kabel en een mat oppervlak waardoor hij minder vies wordt. Als je hoge sensitivity gebruikt kan de 3600dpi ook een voordeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Help!!!! schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:10:
Misschien moet je het het wat tijd geven om te wennen :?
Dat zal denk ik niet helpen, als de muis het niet goed doet is er nauwelijks plezier aan. En als die muis nou 5 euro kost. Ik had ook een Logitech G110 toetsenbord, maar ik kon er echt niet mee typen! Nu heb ik een Logitech K350, een model dat nu langzaam uit de schappen verdwijnt. Maar toch een heerlijk toetsenbord dat het perfect doet en goed in de hand ligt.

Zelf vond ik de Razer's een rare vorm hebben. Dus mijn ervaring en conclusie is: terug brengen, en veel reviews zoeken naar de beste muis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 23:50

Zenix

BOE!

Zelf ben ik een juist een groot Razer fan, om hun vorm aangezien ik kleine handen heb.
Mijn muizen 6x MX310 ( ik gebruikte een hoge Hz vonden ze niet leuk ) 5x Razer Copperhead ( slechte kwaliteit ) Nu al een jaar Deathadder + Razer Mantis speed, wat een stuk beter is dan de Copperhead.
En de mantis speed is ook heerlijke muismat heb ook nog razer goliathus hier thuis, een steelpad qck+ en een puretrak talent. Daarnaast liggen hier in de la MX500/MX510/MX518/Steelseries Xai, die zijn van mijn broer. Dus er liggen hier behoorlijk wat gamemuizen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 11-09-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HardCoreGamer schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:03:
[...]

Dat zal denk ik niet helpen, als de muis het niet goed doet is er nauwelijks plezier aan. En als die muis nou 5 euro kost. Ik had ook een Logitech G110 toetsenbord, maar ik kon er echt niet mee typen! Nu heb ik een Logitech K350, een model dat nu langzaam uit de schappen verdwijnt. Maar toch een heerlijk toetsenbord dat het perfect doet en goed in de hand ligt.

Zelf vond ik de Razer's een rare vorm hebben. Dus mijn ervaring en conclusie is: terug brengen, en veel reviews zoeken naar de beste muis. :)
Heb je een media markt in de buurt? Daar hebben ze meestal veel (game) muizen liggen. Kun je iig even de vorm proberen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Aham brahmasmi schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:47:
[...]

Je kunt natuurlijk alles in twijfel trekken. Het interesseert me verder niet genoeg om het tot in detail uit te gaan zoeken, maar het is niet moeilijk om te bedenken dat kleine bewegingen (hoge sensitivity) een hogere "sampling rate" (DPI) nodig hebben om nauwkeurig te zijn dan grote bewegingen (lage sensitivity). Als de DPI te laag is voor de gewenste sensitivity dan zullen er af en toe pixels worden overgeslagen. Als de DPI hoger dan voldoende is, dan is de extra resolutie weggegooid omdat je de cursor niet minder dan een pixel kunt verplaatsen. In 3D games gaat het niet om pixels maar een minimale hoek waaronder je de richting van de crosshair kunt verdraaien en ik weet niet exact hoe dat bepaald wordt, maar ik denk dat extra hoge DPI daar ook een zeer beperkt of zelfs geen nut zal hebben.

Ik heb net nog eens de G400 aangesloten en op 3600DPI gezet en wat gegamed en hem ook op 1800DPI gezet (sensitivity aangepast uiteraard). Ik voel geen verschil eerlijk gezegd. Als er een verschil is dan is het wel heel subtiel en voor mijn sensitivity iig praktisch niet bestaand.
Het gaat mij er niet om, om alles in twijfel te trekken. Ik had gehoopt dat uit mijn eigen zoektocht overtuigend zou blijken dat DPI "samplingrate" is, maar dat is helaas niet het geval.

Wie weet vind ik ooit nog eens uit hoe het echt zit (onderbouwd)... 8)
Het valt alleen op dat niemand het echt en overtuigend uit kan leggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 11-09-2011 21:12 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Help!!!! schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:05:
[...]

Het gaat mij er niet om, om alles in twijfel te trekken. Ik had gehoopt dat uit mijn eigen zoektocht overtuigend zou blijken dat DPI "samplingrate" is, maar dat is helaas niet het geval.
Huh? Dots per inch. Hoeveel duidelijker wil je het hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:05:
[...]

Wie weet vind ik ooit nog eens uit hoe het echt zit (onderbouwd)... 8)
Het valt alleen op dat niemand het echt en overtuigend uit kan leggen.
Ik zal zo ook eens testen tussen 400dpi en 5700 dpi,
Ik kan trouwens al één voordeel vertellen. Als je in bfbc2 in een tank zit beweegt hij normaal langzamer
voor die tank gebruik ik dan een hogere dpi waardoor die sneller heen en weer kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Vanmorgen is mn G400 opgestuurd.. Hopelijk heb ik 'm morgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
RoaDHouse schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:51:
Sinds enkele dagen speel ik met de Razer Imperator G4.

Ik kan er maar 1 ding over zeggen "MEEST WAARDELOZE MUIS OOIT"

Het ding kost 80 Euro en je kan er nix mee.

1. Tracking is waardeloos
2. Software is waardeloos
3. Er is totaal niet mee te aimen
4. Lift off distanse zuigt aan alle kanten (muis valt compleet uit bij 125Hz en 1000Hz

Zelfs in windows kan je niet normaal klikken zonder dat de curser verspringt.

Dus als je echt een shitmuis wil moet je deze kopen
Ik heb ook een Imperator, zonde van 't geld.
1 week gebruikt, toen weer m'n oude DeathAdder gepakt.
Ik zal nog even een review invullen om mensen te waarschuwen.

Hij viel bij mij ook constant uit, valt hij niet uit bij 500Hz bijvoorbeeld? Dan wil ik hem nog wel een keer een kansje geven.

[ Voor 11% gewijzigd door unfor op 12-09-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
En mijn Imperator werkt al 1,5 jaar prima en heb er niets op aan te merken. So it's not all doom and gloom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Sagaris schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:23:
En mijn Imperator werkt al 1,5 jaar prima en heb er niets op aan te merken. So it's not all doom and gloom. ;)
Dan til jij nooit je muis op, als low-sensitivity speler moet ik vaak mijn muis optillen.
[YouTube: http://youtu.be/MZhFKOq8CM8]

[ Voor 6% gewijzigd door unfor op 12-09-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Help!!!! schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 14:13:
Blijkbaar wel :
Damn: Hier kom ik weer iets tegen dat, hoe kan het ook anders, het DPI gebeuren tegenspreekt... :(

http://home.comcast.net/~richardlowens/OpticalMouse/
Daar staat voor een groot gedeelte alles beschreven precies zoals ik het begrepen heb en mee heb gemaakt met verschillende muizen :)

Ik heb zelf 2 muizen : De Razer Copperhead en later kwam daar nog de DeathAdder bij.

En beide muizen gedragen zich precies zoals ze eigenlijk ook werden verkocht door Razer :

- De Copperhead is een gestoorde zenuwachtige muis die alle kanten op springt door de 2000 dpi i.c.m. een hoge scan snelheid. Ideaal voor Quake/Unreal/Team Fortress toestanden en bij mij ook nog heli vluchten in BF2. High sensitivity gaming dus !!

- De DeathAdder is heel rustig en precies en eigenlijk geschikt voor al het andere behalve bovenstaande. Voornamelijk Low sensitivity gaming en dagelijkse desktop/office/photoshop dingetjes :) Leuk voor RTS/Slow FPS games zoals BF2/CS 1.6/CS:S/CoH/en alle andere meuk...

Beide gebruik ik dus naast elkaar en nooit lager dan de 2000 en 1800 dpi, tenzij dat niet anders kan vanwege ingame sensitivity settings die niet aangepast kunnen worden : Dan maar de mouse specs killen!!

Muismat is een Razer Speed, maar Speed of Control is meer marketing bl44t dan dat je er echt wat van merkt wat mij betreft. Doet het trouwens erg goed in de wasmachine als die weer eens te vies is geworden door mijn zweetpoten :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ben zelf best blij met mijn Logitech G700 en 2x Razer Sphex muismatten.
Ja 2x, boven elkaar geplakt, voldoende ruimte, mijn bureau begon wat af te slijten en daardoor ging de vorige muis al moeilijk doen, problem solved.
Ben er best blij mee, batterijen, oplaadbaar met loskoppelbaar snoer, dus kun je door gaan, rijtje extra knoppen, lekker in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik ben echt wel klaar met Razer-muizen.

De Imperator 4G was voor mij de anti-climax van het jaar, wat een drama muis. Mischien dat ze die problemen allemaal kunnen oplossen maar razer kennende gaat dat nog wel 2 jaar duren.

Dus ik heb het ding gelijk terug gestuurd.

Razer kan het mooi brengen met al dat marketing gedoe, ze kunnen beter zorgen dat ze eens fatsoenlijke muis gaan afleveren.

De Logitech G400 owned de Imperator de pan uit en dat voor maar 30 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb dus nu een Logitech K350, en een Logitech G700. Ik gebruik ze allebij draadloos.
Maar het rare is, is dat mijn toetsenbord soms wat stoort. Zet ik mijn muis wat verder van het toetsenbord, werk alles perfect en dus naar behoren.

Hoe kan dit? Toch een vervelende kwestie, want het draadloos werkt perfect (ook voor gamen dus) maar dan heb je dit probleem.

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Sinds kort heb ik een Razr Naga Molten edition, best wel handig tijdens Lord of the Rings Online, en tijdens een partijtje Battlefield presteert tie ook vrij aardig. Hiervoor gebruikte ik een G5 (met alle gewichtjes erin), en het lagere gewicht is wel even wennen.

[img]error.jpg[/img]

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 15:48
Heb nu sinds gisteren de G700 muis , de beste muis die ik tot nu toe heb gehad.
Ligt erg lekker in de hand en is super stabiel in games.

Samen met mn Logitech g19 de perfecte combo :)

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

@ProCeela, die G19, ik kon daar echt niet lekker mee typen... Ik had de G510 btw...
Maar die G700 is echt perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Ik ben ook opzoek naar een andere muis. Ook heb ik de Razer Copperhead gehad, maar omdat de knoppen lelijk en vies begonnen aan te voelen door slijtage heb ik deze vervangen door een draadloze logitec (ben even de serie kwijt maar heeft een wat meer ergonomisch design).

Helaas begint deze wat te stotteren of schiet juist plotseling verschillende kanten op. Ik heb hem al schoongemaakt en een andere muismat aangeschaft maar lijkt niet te helpen.

Nu heb ik mn oog laten vallen op de draadloze Razer Mamba, alleen vroeg ik me af of deze ongeveer dezelfde grootte heeft als de Copperhead. De specificaties van de Mamba zeggen niets over zijn grootte namelijk. Dit zou ik wel een enorm pluspunt vinden omdat ik dan automatisch m'n hand een stuk minder krampachtig houd i.p.v. bij een kleinere\ergonomische muis.

Als iemand nog een andere muis kan aanraden die wat groter/langwerpiger is dan de doorsnee muis tot €100 hoor ik dat graag.

(momenteel speel ik voornamelijk Starcraft 2 mocht de vraag langskomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
rieshjart schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:43:
Ik ben ook opzoek naar een andere muis. Ook heb ik de Razer Copperhead gehad, maar omdat de knoppen lelijk en vies begonnen aan te voelen door slijtage heb ik deze vervangen door een draadloze logitec (ben even de serie kwijt maar heeft een wat meer ergonomisch design).

Helaas begint deze wat te stotteren of schiet juist plotseling verschillende kanten op. Ik heb hem al schoongemaakt en een andere muismat aangeschaft maar lijkt niet te helpen.

Nu heb ik mn oog laten vallen op de draadloze Razer Mamba, alleen vroeg ik me af of deze ongeveer dezelfde grootte heeft als de Copperhead. De specificaties van de Mamba zeggen niets over zijn grootte namelijk. Dit zou ik wel een enorm pluspunt vinden omdat ik dan automatisch m'n hand een stuk minder krampachtig houd i.p.v. bij een kleinere\ergonomische muis.

Als iemand nog een andere muis kan aanraden die wat groter/langwerpiger is dan de doorsnee muis tot €100 hoor ik dat graag.

(momenteel speel ik voornamelijk Starcraft 2 mocht de vraag langskomen)
Ik zou die razer mamba maar links laten liggen, dat is net zo'n drama-muis als de razer imperator (nog erger) eigenlijk.

Zoek maar eens goed op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
De reviews \ ervaringen lopen wat uiteen.. alleen dankzij iemand die zn ervaring meedeeld kwam hij wel met een bijzonder feitje: "Je computer moet aanstaan anders laad deze niet op"

Nu heb ik mijn computer nooit onbeheerd aanstaan.. dus van opladen komt het dus nooit en is het draadloze er ook een beetje vanaf..

Ik lees dat hij elke keer word vergeleken met de Deathadder... eens kijken of ik deze nog kan krijgen bij de lokale game-shop dan kan ik hem meteen zien m.b.t. grootte. Wel een bedrade muis.. Maar heb nog geen draadloze gezien die aan mn eisen voldoet.

Thnx voor de headsup iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
@RoaDHouse
vind je nu toch wel erg overdrijven over Razer.

De Mamba is een hele fijne muis imo, heb hem hier al bijna 2 jaar en gebruik hem dagelijks. Ligt bijzonder fijn in de handen en is zowel met draad als draadloos te gebruiken. Software die wordt megelevered werkte bij mij niet helemaal omdat Windows 7 op dat moment groot aan het worden was, maar met een simpele zoek op de site heb je zo de nieuwste drivers gevonden.

heb voor de rest ook nergens problemen mee, en je moet tevens maar zo denken, als hij leeg is, prik je er ff de kabel in en ga je ff een paar uurtjes met draad verder. Oplaad station gebruik ik niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Er word geklaagt dat het draad nogal stug/zwaar is..En dus erg hinderlijk kan zijn tijdens het gamen hoe is dat naar jouw mening dan?

• RoaDHouse
Raxious schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:02:
@RoaDHouse
vind je nu toch wel erg overdrijven over Razer.

De Mamba is een hele fijne muis imo, heb hem hier al bijna 2 jaar en gebruik hem dagelijks. Ligt bijzonder fijn in de handen en is zowel met draad als draadloos te gebruiken. Software die wordt megelevered werkte bij mij niet helemaal omdat Windows 7 op dat moment groot aan het worden was, maar met een simpele zoek op de site heb je zo de nieuwste drivers gevonden.

heb voor de rest ook nergens problemen mee, en je moet tevens maar zo denken, als hij leeg is, prik je er ff de kabel in en ga je ff een paar uurtjes met draad verder. Oplaad station gebruik ik niet eens.
Integendeel het is erg mild wat ik over de mamba/imperator zeg. Ik heb ze allemaal gehad en allemaal zijn ze "bagger"

Alleen al de kabel uit de mamba halen is al een ramp, de laser is shit idem imperator. Bij hoog dpi gebruik gaat de laser over zijn nek :X

Dan de G4 versies van razer >>> nog vele malen erger dan de oude versies. Zowel een Optische/Laser is aan boord, deze moeten samen voor een perfecte afstelling zorgen, nou vergeet het maar werkt voor geen meter de muis reageert niet eens bij 250/1000 pollingrate. "TE BELACHELIJK VOOR WOORDEN"

Ik kan nog veel meer minpunten opnoemen over deze muizen, alleen de deathadder vind ik redelijk goed.

Verder is razer een arrogant bedrijf die je afscheept met lullige onzin mailtjes omdat ze zelf wel weten wat voor rommel ze verkopen.

Ik game meer dan 12 jaar elke dag, dus ik weet echt wel waar ik het over heb.

Alleen de muismatten vind ik goed van razer en voor een "goede" muis kijk ik wel ergens anders.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb zelf de Logitech G500 en ben er erg tevreden over, kan er verschillende spellen goed mee spelen (zowel high als low-sensitivity games). Ik heb al eens wat verteld over mijn muis in dit topic dus dat zal ik niet nog eens herhalen.
Maar ik heb wel twee nieuwe nadelen te noemen die mij in het begin niet echt stoorden maar nu steeds meer.

1. Niet extreem belangrijk; de 'powerknoppen' zitten op de goede plek, maar echter alleen voor de meest linkse twee. De meest rechtse kun je eigenlijk niet lekker gebruiken zonder je hele duim in een onhandige positie te plaatsen, niet geschikt voor online shooters. Maar de andere zijn dus wel goed te bereiken.

2. Wat wel wat belangrijker is, is de draad. Deze is gelukkig erg sterk, maar heeft ook nogal de neiging nogal op te krullen waardoor hij nog wel eens wil blijven haken aan objecten die ergens tussen de usb-poort en de muis staan. Wat er bij mij al een paar keer voor heeft gezorgd dat bij een wat grotere beweging of snelle herpositionering de muis niet helemaal lekker mee kwam (door de onverwachte weerstand). En wat ik ook probeer de hoeken willen niet uit het draad komen.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ben ik met je eens. Die stugge draden van tegenwoordig, ook bij G9(x) bijvoorbeeld vind ik niet echt vooruitgang.

PC Specs

Verwijderd

De Razer DeathAdder is toch wel het lekkerst hoor. Erg soepel en nooit schokkerig.
Een echte aanrader!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:02:
De Razer DeathAdder is toch wel het lekkerst hoor. Erg soepel en nooit schokkerig.
Een echte aanrader!
Hoe een muis voelt en speelt zijn subjectieve dingen. Sommigen vinden een muis fijn die anderen volledig de grond in stampen.

Hardwarematig loopt razer niet meer voorop. In de specificaties misschien wel, maar DPI zegt lang niet alles. Bovendien zien we geen grote vooruitgang meer. Ja, meer knoppen op de muis. Maar meer dan 7 knoppen kun je toch niet bedienen :|

Ik had liever gezien dat razer eens flink ging sleutelen aan een fatsoenlijke muis. Gewoon normaal standaard model, met draad, fatsoenlijke knoppen, degelijk design. Iets wat niet uit elkaar valt dus, fatsoenlijk draad er aan en zo goed mogelijk bugvrije drivers.

En het merendeel van de aandacht op het sensordeeltje stoppen. En dan niet enkel kijken of het fatsoenlijk functioneert op hun eigen spotclean muismat, maar ook op andere oppervlakken en vieze muismatten. Kijken of de muis nog werkt als je er een maand dagelijks mee gegamed hebt zonder je muismat schoon te maken.
Kijken of het ding nog werkt als je de laser opzettelijk vies maakt, stof er in smeert, haren er in, viezigheid uit de porien van je hand. Etc.
En laat het 10000 DPI meuk dan zitten.

-_-

• Fore!
Ik denk dat ik de Mamba toch ga bestellen Als de Mamba inderdaad op een drama uitkomt dan stuur ik hem terug en word het waarschijnlijk een Death Adder.

Eerlijk gezegd denk ik dat het wel mee zal vallen, ik heb namelijk ook m'n zorgen gehad met de Razer Copperhead. Dit kwam voornamelijk door de combinatie van oude USB \ moederbord drivers en het grondig verwijderen voordat je de nieuwe gaat installeren (Ook betreft de meegeleverde Razer drivers niet meteen gebruiken maar eerst even kijken voor meer up-to-date versies). Na dit op orde te hebben gezet had ik er veel plezier aan beleefd.

Ik ga deze muis zo direct bestellen en laat jullie m'n bevindingen wel weten.

• RoaDHouse
rieshjart schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:22:
Ik denk dat ik de Mamba toch ga bestellen Als de Mamba inderdaad op een drama uitkomt dan stuur ik hem terug en word het waarschijnlijk een Death Adder.

Eerlijk gezegd denk ik dat het wel mee zal vallen, ik heb namelijk ook m'n zorgen gehad met de Razer Copperhead. Dit kwam voornamelijk door de combinatie van oude USB \ moederbord drivers en het grondig verwijderen voordat je de nieuwe gaat installeren (Ook betreft de meegeleverde Razer drivers niet meteen gebruiken maar eerst even kijken voor meer up-to-date versies). Na dit op orde te hebben gezet had ik er veel plezier aan beleefd.

Ik ga deze muis zo direct bestellen en laat jullie m'n bevindingen wel weten.
Ik heb je gewaarschuwd :) Maar goed ondervinding is de beste leermeester.

• unfor
RoaDHouse schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:37:
[...]

Ik heb je gewaarschuwd :) Maar goed ondervinding is de beste leermeester.
Inderdaad, lekker koppig :P
Imperator/Mamba en alle andere nieuwe laser-muizen van Razer zijn echt bagger tenzij je niet zo veeleisend bent, maar dan voldoet een elcheapo van trust ook wel.
De oude Razer muizen zoals Diamondback, Copperhead en DeathAdder 1800 zijn niet representatief voor de huidige Razer laser muizen, dat waren stuk voor stuk toppers met geweldige sensor.

[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 28-09-2011 15:59 ]

• Fore!
Daarom bestel ik hem ook, kun je zonder zeuren terug sturen. Als ik hem in de winkel haal krijg je altijd van die scheve \ geïrriteerde gezichten omdat ze weten dat ze waarschijnlijk het product nu goedkoper moeten aanbieden omdat vaak wel te zien is dat hij open is geweest.

Maar anyway, dat ik het toch even wil proberen is omdat:
1) Hij is draadloos en dat zoek ik eigenlijk
2) Niet iedereen meld de problemen die jij \ jullie (gehad) hebben
3) Er is een opvolger uit die deze problemen niet zou hebben (G4 \ 2012 editie)

En zoals ik zei, als het niks word stuur ik m gewoon terug, en ga ik alsnog voor een bedrade Death Adder

• RoaDHouse
rieshjart schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:28:
Daarom bestel ik hem ook, kun je zonder zeuren terug sturen. Als ik hem in de winkel haal krijg je altijd van die scheve \ geïrriteerde gezichten omdat ze weten dat ze waarschijnlijk het product nu goedkoper moeten aanbieden omdat vaak wel te zien is dat hij open is geweest.

Maar anyway, dat ik het toch even wil proberen is omdat:
1) Hij is draadloos en dat zoek ik eigenlijk
2) Niet iedereen meld de problemen die jij \ jullie (gehad) hebben

En zoals ik zei, als het niks word stuur ik m gewoon terug, en ga ik alsnog voor een bedrade Death Adder

Dat zijn juist dus de "probleem" muizen :)

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:05

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik heb zowel een Deathadder 3500 dpi als een Deathadder 1800 dpi gehad(gebruik nog steeds de 3500dpi) en ik ben erg te spreken over de kwaliteit van de muizen. Hoewel ik op dat gebied nogal eens aan het experimenteren was vind ik nog steeds de Deathadder ongeëvenaard. Overigens ben ik een high sensitivity gamer, en daar voldoet deze muis prima voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Ben gister de lokale gameshop in gerent want was het helemaal zat met mn hoofdtelefoon aan een draadje.. Hij had niet erg veel keus betreft draadloze hoofdtoestellen met mic.
Wel had hij een mooie van de PS3 liggen die ook compatibel is met PC. Kort even op mn hoofd gehad in de winkel, zat als gegoten dus hup meenemen.

Mamba had hij ook wel liggen alleen de oude versie, anders had ik die ook meteen meegenomen...

Thuis aangekomen even een Mic test gedaan d.m.v. skype.. spat zuiver (naja ik ben slechter gewent dus kon sowieso alleen beter worden).

Anyways ff ingame proberen... stoort de headset toch een partij met mn muis... kennelijk zitten ze samen op het zelfde frequency plus zit de adapter van de muis aan de achterkant van de PC en de headset "ff snel" aan de voorkant, en dus te dicht bij elkaar. Huidige monitor heeft geen USB connectors geinstalleerd dus daar kon ik de muis ook niet aan zetten.

Heb de Mamba meteen maar even opgezocht en zit helaas ook op dezelfde frequency als de PS3 headset, das wel jammer.. alhoewel de Mamba adapter op het bureau geplaatst kan worden baart het me toch redelijk zorgen.

Ik kijk even na hoelang het koortje is van de Death Adder en zien of dat nog ergens op mn bureau aan vast te hangen is.. Dan zal ik toch gaan overwegen de bedrade muis te gaan aanschaffen mits deze draad lang genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Razer-muizen hebben volgens mij altijd een kabel van 1,8m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Lijkt erop dat mn computer kennelijk wat moeite heeft met starcraft2 + headset + muis of iets in die richting In sommige gevallen komt het namelijk voor ingame.. Maar krijg dit niet als ik muziek luister en aan het muizen ben. Die Mamba ga ik gewoon proberen en zie hoe het gaat.
Had gehoord dat apparaten op het 2.4Ghz netwerk zelf kanalen onderhandelen en het op dat gebied ook goed zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:33

superwashandje

grofheid alom

rieshjart schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 07:54:
Ben gister de lokale gameshop in gerent want was het helemaal zat met mn hoofdtelefoon aan een draadje.. Hij had niet erg veel keus betreft draadloze hoofdtoestellen met mic.
Wel had hij een mooie van de PS3 liggen die ook compatibel is met PC. Kort even op mn hoofd gehad in de winkel, zat als gegoten dus hup meenemen.

Mamba had hij ook wel liggen alleen de oude versie, anders had ik die ook meteen meegenomen...

Thuis aangekomen even een Mic test gedaan d.m.v. skype.. spat zuiver (naja ik ben slechter gewent dus kon sowieso alleen beter worden).

Anyways ff ingame proberen... stoort de headset toch een partij met mn muis... kennelijk zitten ze samen op het zelfde frequency plus zit de adapter van de muis aan de achterkant van de PC en de headset "ff snel" aan de voorkant, en dus te dicht bij elkaar. Huidige monitor heeft geen USB connectors geinstalleerd dus daar kon ik de muis ook niet aan zetten.

Heb de Mamba meteen maar even opgezocht en zit helaas ook op dezelfde frequency als de PS3 headset, das wel jammer.. alhoewel de Mamba adapter op het bureau geplaatst kan worden baart het me toch redelijk zorgen.

Ik kijk even na hoelang het koortje is van de Death Adder en zien of dat nog ergens op mn bureau aan vast te hangen is.. Dan zal ik toch gaan overwegen de bedrade muis te gaan aanschaffen mits deze draad lang genoeg is.
ook al gekeken naar de mionix naos 5000? zoek daar eens op...(is wel bedraad maar met zon stoffen bescherming ipv rubber)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:49
:/ Ik gebruik de imperator "1" al een jaar, vind het niet zo'n slechte muis (maar het kan aan mij of de muis liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rieshjart schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:24:
"Je computer moet aanstaan anders laad deze niet op"
Dit hangt van je moederbord af, bij mijn asus rampage 2 extreme blijft er spanning op de usb staan en laad de mamba dus ook op als de pc uit staat.

Verder is de mamba een bagger muis, net als de rest van de razer muizen die ik ken.
Ligt erg lekker in de hand en ziet er goed uit, maar de kwaliteit is schandalig slecht, helemaal voor dat geld.
Bij mij bleef de duim knop al hangen na 2 weken, bij vrienden met de zelfde muis brak van alles af.
Sommige ledjes in de lader liggen te hoog waardoor er een kier zit tussen het zwarte en witte plastic op sommige plaatsen..

En dat voor dat geld! Gewoonweg belachelijk slecht, dit is echt de laatste keer geweest dat ik iets van razer koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
De muismatten van razer zijn wel goed :) en de Deathadder is ook wel ok :) maar dat is het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:47:
De muismatten van razer zijn wel goed :) en de Deathadder is ook wel ok :) maar dat is het dan.
Haha, ja ik heb ook een muismat van ze, en ja die is best ok, alleen 2 keer zo duur als een even goede mat van om het even welk merk.

De boomslang met 2000dpi (nog een muis met balletje) was mijn eerste ervaring met razer.
Je zou denken dat als een merk na het maken van zoveel troep nog bestaat dat ze er van geleerd hebben en inmiddels wel wat goede producten maken..

Het is me echt een raadsel waarom dit merk nog bestaat, "for gamers by gamers" de meest loze kreet ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
@Mr.M

LoL,,,,,, je hebt helemaal gelijk :) ik heb die boomslang ook nog gehad, dat was in 1999 geloof ik, had er iets van 260 gulden voor betaald:) Meest waardeloze muis ooit.

Ik speel nu wisselend met de Logitech G400 en de Deathadder maar de G400 begint aan alle kanten te rammelen :X en daar ben ik ook niet blij mee.

De deathadder is wel een goed product van Razer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 16:59
Steelseries Sensei bevalt me tot nu toe heeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed, komend van een Logitech G9.
Erg accuraat en een bepaalde feeling die ik gewoon graag heb, tevens de beste muisvorm die ik ooit heb vastgehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
no00waa schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 01:50:
Steelseries Sensei bevalt me tot nu toe heeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed, komend van een Logitech G9.
Erg accuraat en een bepaalde feeling die ik gewoon graag heb, tevens de beste muisvorm die ik ooit heb vastgehad!
Kan je maar weer zien smaken verschillen :) ik vind het helemaal niks, muis voor kinderhandjes

Ooooopssss....... ik dacht dat je de XAI bedoelde.... sorry :)

De Sensei ken ik niet (nog niet)

[ Voor 10% gewijzigd door RoaDHouse op 01-10-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Door de muizen discussie hier zit ik alsnog te twijfelen aan de Razer. Ook omdat ik naar de andere muizen zit te zoeken en direct kijk met de extra zoekterm "issues", krijg geen enkele hits betreft de overige muizen die genoemd zijn, maar de razer zijn pagina's vol geschreven.. Dus zie er inderdaad maar vanaf, heb inderdaad niet veel zin in een (mogelijk) probleem geval terwijl een andere muis die net zo goed aan mn eisen voldoet maar geen gezeur met rare (driver) problemen.

Nu wil ik nog steeds kijken naar een draadloos exemplaar.
Nu is mn oog gevallen op de MS SideWinder X8 Wireless
Mensen die deze muis gebruiken en hun ervaringen kunnen delen?
Volgens MS kan hij vrij lang mee na 1x opladen plus kun je net als de Razer hem gemakkelijk aan een koortje pluggen mocht je accu leeg raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
no00waa schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 01:50:
Ziet er wel goed uit, maar hij kan 11.400 CPI... it's over 9000!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:46:
[...]

Ziet er wel goed uit, maar hij kan 11.400 CPI... it's over 9000!!! :o
Laat je niet foppen door de specs. De Sensei is gewoon een Xai met kleurtjes, de vorm en gebruikte sensor zijn identiek (inclusief acceleration problemen). Firmware truukjes maken er zogenaamd 11400CPI van. |:(

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Razer dit, Razer dat... alsof andere merken geen fuck-ups hebben gehad of nog steeds maken !!

Koop gewoon wat je fijn in de hand vindt liggen of gewoon leuk vindt wat betreft functies of design : Kapot gaan ze allemaal wel een keer, het is alleen de vraag wanneer :P

Verder heb ik zowel Logitech als Microsoft als Razer in huis dus kom nou niet met fanboy verhalen aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 16:59
Kanarie schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:27:
[...]

Laat je niet foppen door de specs. De Sensei is gewoon een Xai met kleurtjes, de vorm en gebruikte sensor zijn identiek (inclusief acceleration problemen). Firmware truukjes maken er zogenaamd 11400CPI van. |:(
Jap, alleen de coating is eigenlijk anders. Sensor is ook dezelfde maar kan i.c.m. een dedicated ARM cpu software matig opgekrikt worden tot 11.400. Maar daar heb ik hem helemaal niet voor gekocht eigenlijk, aangezien ik een dpi van 1100 gebruik.

Rubber aan de zijkanten trouwen, fijn aan je vingers vind ik.

Het is gewoon een erg goede muis met veel aanpassingsmogelijkheden, en ja ik vind die lichtjes wel tof ;)
Bovendien heb ik nog geen enkele slechte review gelezen tot nu toe, iedereen is er razend enthousiast over.

edit; dat DPI gedoe he, het is nou niet alsof ze er echt een geheim van maken dat ze het software matig doen. Dus wat is het probleem? :)

[ Voor 7% gewijzigd door no00waa op 01-10-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

rieshjart schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:54:
Door de muizen discussie hier zit ik alsnog te twijfelen aan de Razer. Ook omdat ik naar de andere muizen zit te zoeken en direct kijk met de extra zoekterm "issues", krijg geen enkele hits betreft de overige muizen die genoemd zijn, maar de razer zijn pagina's vol geschreven.. Dus zie er inderdaad maar vanaf, heb inderdaad niet veel zin in een (mogelijk) probleem geval terwijl een andere muis die net zo goed aan mn eisen voldoet maar geen gezeur met rare (driver) problemen.

Nu wil ik nog steeds kijken naar een draadloos exemplaar.
Nu is mn oog gevallen op de MS SideWinder X8 Wireless
Mensen die deze muis gebruiken en hun ervaringen kunnen delen?
Volgens MS kan hij vrij lang mee na 1x opladen plus kun je net als de Razer hem gemakkelijk aan een koortje pluggen mocht je accu leeg raken.
Ik heb deze muis, werkt perfect en zeer precies. De extra knoppen zijn ook ideaal om zelf dingen voor in te stellen en de macro editor werkt echt zeer goed. Je kan de muis gewoon draadloos en via draad gebruiken. Wanneer je draadloos gebruikt, zoals ik, en de batterij raakt leeg, dan plug je de muis even aan de draad en dan laadt ie de muis op terwijl je de muis gewoon door kan gebruiken.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan de inflatie meerekent zijn ze in ieder geval niet duurder geworden.
Weet overgens nog dat ik echt elk uur de kontakt rolletjes van het balletje moest schoon maken.. :(
rieshjart schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:54:
Door de muizen discussie hier zit ik alsnog te twijfelen aan de Razer
Een punt heeft de mamba wel duidelijk gemaakt, voor mij nooit meer een muis met een snoer.
Ondanks dat ik 1 duimknopje niet kan gebruiken is de mamba nog altijd mijn main muis
Ook is het ideaal dat je hem gewoon tussendoor op zijn dock kan zetten, en hij (mits je mobo het ondersteund) dus altijd vol genoeg is voor vele uren uptime.
Altijd je muis moeten in pluggen is niet fijn, stoor me er ook aan bij mijn logitech g930 headset.
(las overgens dat die 2 elkaar zouden kunnen storen maar heb zelf nergens last van).

De mamba ziet er wel erg goed uit...
Hoe de dock reageerd als de mamba thuis is blijft leuk, net als het aanraken en de verlichting aanspringt.
(blauwe ledjes freak)

De MS SideWinder X8 Wireless vind ik 3 keer niets.
YouTube: Microsoft Sidewinder X8 Cordless Gaming Mouse Unboxing & First Look Linus Tech Tips - YouTube
Logitech Performance Mouse MX lijkt me dan beter/leuker.
De mamba zou super zijn als het allemaal wat degelijker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Hallo,

Een leuk stel vragen heb ik in mijn hoofd.

Ik heb nu sinds een paar jaar een Logitech RX250. Dat is dus geen gamersmuis maar een prima huis- tuin en keukenmuis.

Hier kan ik echt PRIMA mee uit de voeten. Ik game hier al een aantal jaar mee en ik heb eigenlijk geen problemen. Hij reageert lekker en werkt eigenlijk goed.

Nu ben ik al wel een hele tijd aan het twijfelen of de aanschaf van een gamersmuis een toegevoegde waarde heeft. Het is misschien soms wel eens prettig ietwat sneller te kunnen reageren.

Ik heb al sinds een tijdje een MX518 op het oog, mede omdat deze in het huis van mijn schoonvader aanwezig was. Deze lag bij mij wel prettig in de hand en dat is toch wel prioriteit nummero uno.

Waar moet ik eigenlijk verder op letten?
- DPI?
- Gewicht (aanpasbaar?)
- Profielen?

Denken jullie dat een mx518 een mooi muisje is om de gamemuizen wereld in te stappen?

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Mu.siQ schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:33:
Waar moet ik eigenlijk verder op letten?
- DPI?
- Gewicht (aanpasbaar?)
- Profielen?

Denken jullie dat een mx518 een mooi muisje is om de gamemuizen wereld in te stappen?
De MX518 is een van de lichtere muizen, maar zeker niet te licht. Extra gewichtjes in een muis zou ik zelf nooit gebruiken.
Hoge DPI heb je alleen echt nut van als je een hoge sensitivity in games gebruikt en ook een hoge schermresolutie. Ik heb zelf nooit meer dan 1800 DPI nodig gehad, maar dat komt omdat ik nooit een hoge sensitivity gebruik.

De MX518 is een prima gamersmuis (lekker goedkoop) en het enige zwakke punt die hij w.m.b. heeft is dat de kabel te dik/zwaar/stug is (die heb ik dan ook vervangen door een dunnere), wat hinderlijk is bij het bewegen van de muis. Bij de Logitech G400 is dit aangepast (bijna dezelfde muis, alleen 2x zoveel DPI, dunnere kabel en gemaakt van een ander soort plastic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Aham brahmasmi schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:55:
[...]
De MX518 is een van de lichtere muizen, maar zeker niet te licht. Extra gewichtjes in een muis zou ik zelf nooit gebruiken.
Hoge DPI heb je alleen echt nut van als je een hoge sensitivity in games gebruikt en ook een hoge schermresolutie. Ik heb zelf nooit meer dan 1800 DPI nodig gehad, maar dat komt omdat ik nooit een hoge sensitivity gebruik.

De MX518 is een prima gamersmuis (lekker goedkoop) en het enige zwakke punt die hij w.m.b. heeft is dat de kabel te dik/zwaar/stug is (die heb ik dan ook vervangen door een dunnere), wat hinderlijk is bij het bewegen van de muis. Bij de Logitech G400 is dit aangepast (bijna dezelfde muis, alleen 2x zoveel DPI, dunnere kabel en gemaakt van een ander soort plastic).
Dat met die kabel is mij niet opgevallen destijds. Hoe makkelijk (en voor welke prijs) is dit te vervangen eventueel?

De rx250 die ik nu heb is ook licht, dus ik denk dat het niet slecht is dat de mx518 ook een lichte muis is.

De G400 is weer duurder. De DPI zit ik denk ik prima mee met de 518, die was in mijn geheugen al vlot zat.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Als je de kabel wilt vervangen moet je wel het e.e.a. tweaken, maar je hebt niet meer dan een zakmes en pincet en schroevendraaier nodig. Ik had nog een kabel van een versleten Razer muis liggen (ik heb ergens in deze thread beschreven hoe ik de mod heb gedaan), maar als je niet iets soortgelijks hebt zou ik gewoon een G400 kopen (als je de dunne kabel belangrijk vindt).
Verder is de kabel van de MX518 niet enorm storend, maar ik was de dunnere kabel van Razer muizen al gewend en dan voelde de MX518 toch wat minder "manoeuvreerbaar".

[ Voor 15% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-10-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Gister vastbesloten een bedrade muis te halen omdat ik toch denk dat mn PS3 headset de boosdoener kan zijn ben ik naar de lokale gameshop toe gereden om de Razer DeathAdder te halen. Gewoonweg omdat ik de vormgeving van de muis prettig vind.

Is hij op maandag dicht |:( ...

Ok wat nu, had nog wel zin in een potje SC2.. Nou misschien had ik mn Razer Copperhead nog niet weg gegooid.. Helaas nergens gevonden.. Maar wel 2 USB koortjes.. Als mn Logitec zou storen zou dit toch de oplossing moeten zijn.. de wireless adapter er gewoon naas leggen dmv deze koortjes..

En ja hoor totaal geen problemen meer werkt weer als een trein :).

Moet toch de verleiding weerstaan om de Razer niet alsnog te kopen.. Iets nieuws op het bureau is natuurlijk altijd leuk.. Maar goed mn probleem is iig wel opgelost. Bedankt voor de adviezen en ook betreft de Mionix muis, ziet er ook strak uit en niet overkill "pro-game-look". Zal die ook volgende keer ook mee nemen als kandidaat als een andere muis toch nodig lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mr.M

waarom kun je een van de duimknopjes niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:01:
@ Mr.M

waarom kun je een van de duimknopjes niet gebruiken?
Als je de voorste muisknop indrukt en daarbij iets te ver aan de voorkant drukt blijft hij vast zitten, gevolg is dus dat ik dan onbedoeld overal in/achter spring waar ik langs loop (bfbc tank/mounted gun etc).
Zal wel van binnen iets afgebroken zijn ofzo, nog niet de moeite genomen de muis open te maken (bon kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
hm mijn Deathadder (1800dpi) heeft nu toch echt kuren. De 3500 dpi versie heb ik al 2 keer gekocht en 2 keer teruggeruild omdat hij gewoon schuurde ipv glijdt over de muismat, heel opmerkelijk! Ik heb er zelfs andere muisvoetjes onder gezet, het probleem bleef. Heb overigens een Razer stoffen muismat (Goliathus)
Dus nu gebruik ik de MX518 weer (remodel) maar die knoppen klikken zo zwaar...
Klikt de G400 sneller dan de MX518? Want ik vind dat wel altijd heel fijn aan de Razers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
SuX DeLuXe schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:41:
Dus nu gebruik ik de MX518 weer (remodel) maar die knoppen klikken zo zwaar...
Klikt de G400 sneller dan de MX518? Want ik vind dat wel altijd heel fijn aan de Razers.
De knoppen van de MX518 zijn idd wel even wennen als je een Razer gebruikt hebt (alhoewel niet al hun modellen zo licht klikken). De G400 klikt inderdaad "lichter", maar ik vind de stevige knoppen van de MX518 juist erg prettig (precies goed). Het hangt er ook vanaf hoe je de muis vasthoudt; als de "palm grip" gebruikt liggen je vingers plat op de muis en kun je minder kracht op de knoppen zetten, maar ik gebruik de "claw grip", wat inhoudt dat ik de muis dieper in mijn handpalm houdt en mijn vingers bijna haaks op de knoppen houdt, waardoor klikken minder moeite kost en mijn reactietijd korter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_dolf
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-10-2015
Ik zit te twijfelen tussen de G400 of G500 muis. Ik zoek iets in die prijsklasse. ik hecht veel belang aan de forward and back toetsen. een deftig scrollwiel en goed in de hand liggen voor een grote hand. De muis moet goed in de hand liggen. de super-dpi enz kan me amper schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

de G500 heb ik zelf en dat is een lekkere grote muis voor redelijke grote tot grote handen. Forward en back knoppen zijn ook goed indrukbaar op de tast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_dolf
die knopjes lijken mij gewoon erg klein op de G500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het doet er niet toe hoe groot de knoppen zijn, het gaat erom hoe ze gepositioneerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_dolf
dat is een goed punt, maar ik veronderstel dat ze bij de G400 ook wel goed staan? ik denk ook dat alle andere knoppen op de G500 me overbodig lijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:31:
het doet er niet toe hoe groot de knoppen zijn, het gaat erom hoe ze gepositioneerd zijn.
Jewel, doet er wel toe.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_dolf
Ik ben voor de G500 gegaan aangezien die 1cm langer is dan de G400, dat lijkt me beter zitten in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb de G500 sinds kort ook, maar ik vind de duimknoppen iets te klein en ze hadden wel iets naar voren geplaatst mogen worden. Verder ligt de muis zeer goed in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb sinds kort de G700, de grootste muis volgens mij van Logitech. Enkel heb ik soms erge kramp in mijn hand ervan. Is de muis dan te klein voor mijn hand? Heb nml grote handen. :P

Overigens heeft die hele mooie G knoppen, alleen kan ik ze niet gebruiken in- game. Lijkt net alsof de game de knoppen niet herkent. Enige wat ik dan kan doen is macro's, maar helaas zijn niet alle games hetzelfde. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HardCoreGamer schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:10:
Ik heb sinds kort de G700, de grootste muis volgens mij van Logitech. Enkel heb ik soms erge kramp in mijn hand ervan. Is de muis dan te klein voor mijn hand? Heb nml grote handen. :P
Tja wat denk je zelf. :?

Het kan ook gewoon zijn dat, los van de grootte, de vorm voor jou niet prettig is waardoor je verkrampt.

Heb ook redelijk grootte handen en ik had vroeger ook muizen in die vorm zoals de G7. Ben overgestapt op G9 en daarna G9x en alhoewel die vorm maar vreemd was in het begin, heb ik wel het idee dat ik minder klachten ontwikkel met deze grip. Dus probeer ergens eens een andere vorm te testen. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Nahh, omdat deze muis mij 2 maanden terug 80 euro heeft gekost zal ik hem niet snel inruilen. :P
Maar ik ga zeker eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

of je houdt je muis verkeerd vast. Van die mensen die hun muis met de vingers krampachtig vasthouden en de wijsvinger eerst omhoog doen, daarna naar beneden om te drukken, en dan weer heel ver omhoog en weer terug in de "relax" stand. Dat werkt nogal... taxerend op je handen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik zal het eens gaan uittesten (tijdens het gamen vooral) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nu sinds een week of 3 de logitech G400 in gebruik, en wat een heerlijk dingetje vergleken met een standaard Acer muis.
DPI switchen on the fly is ook heel handig, en die 2 knoppen aan de zijkant gebruik ik ook regelmatig.
Die 34.95 meer dan waard (coco systems, zevenbergen, noord brabant, nederland, europa, wereld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Ben hier van de G7 overgestapt op de mamba. Draadloos is iets wat ik nooit meer zal loslaten ;) Bij razer hebben ze het goed begrepen, grote muismat eronder en je kunt alle kanten op, bijvoorbeeld sniperen met een lage dpi doet wonderen :)
Goede batterijduur, snel kunnen opladen en stel dat ik eens meer dan 7 uur achter elkaar door game, dan kan ik in nood de draad inpluggen.
En hij ziet er ntrlk goed uit ;)

Zo'n draad aan een muis heb ik nooit begrepen, lang leve de vooruitgang, als een signaal draadloos kan, waarom dan "vast blijven zitten"?

[ Voor 14% gewijzigd door D-Day op 19-10-2011 21:25 ]

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 13:15
denikids schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:12:
Nu sinds een week of 3 de logitech G400 in gebruik, en wat een heerlijk dingetje vergleken met een standaard Acer muis.
DPI switchen on the fly is ook heel handig, en die 2 knoppen aan de zijkant gebruik ik ook regelmatig.
Die 34.95 meer dan waard (coco systems, zevenbergen, noord brabant, nederland, europa, wereld)
Ik heb hem vanavond met de 40% korting actie besteld voor 26.99 :> Ben benieuwd wanneer ik hem binnenkrijg. Ik ben verslaafd aan die duim-buttons, zelfs op een muis zonder die knoppen druk ik met mijn duim om tot de conclusie te komen dat dat vrij weinig nut heeft |:(

Ik heb nu een Medion muis, maar daarvan is de software ontzettend slecht en het muiswieltje loopt af en toe 'vast'.

Hoe lang is eigenlijk die kabel die aan die muis zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:55:
[...]

De knoppen van de MX518 zijn idd wel even wennen als je een Razer gebruikt hebt (alhoewel niet al hun modellen zo licht klikken). De G400 klikt inderdaad "lichter", maar ik vind de stevige knoppen van de MX518 juist erg prettig (precies goed). Het hangt er ook vanaf hoe je de muis vasthoudt; als de "palm grip" gebruikt liggen je vingers plat op de muis en kun je minder kracht op de knoppen zetten, maar ik gebruik de "claw grip", wat inhoudt dat ik de muis dieper in mijn handpalm houdt en mijn vingers bijna haaks op de knoppen houdt, waardoor klikken minder moeite kost en mijn reactietijd korter is.
heb de G400 even aangevoeld in de Media Markt, en hij voelde goed aan. Vooral bij lange gamesessies wil ik geen krampen of pijntjes in m'n handen krijgen. Ik heb de G400 dus maar besteld, ben benieuwd straks maar denk dat het een prima aankoop zal zijn. Het klikoppervlak voelde fijn aan, beter dan de MX518. En ook klikte hij makkelijker. + het feit dat de G400 de rubber grip heeft (veel ergonomischer imo) heeft dus de doorslag gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_dolf
ik ben zo niet voor de rubber grip. na een jaar komt dat rubber los en zit je met een vervellende muis. niet echt praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
SuX DeLuXe schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:56:
[...]

heb de G400 even aangevoeld in de Media Markt, en hij voelde goed aan. Vooral bij lange gamesessies wil ik geen krampen of pijntjes in m'n handen krijgen. Ik heb de G400 dus maar besteld, ben benieuwd straks maar denk dat het een prima aankoop zal zijn. Het klikoppervlak voelde fijn aan, beter dan de MX518. En ook klikte hij makkelijker. + het feit dat de G400 de rubber grip heeft (veel ergonomischer imo) heeft dus de doorslag gegeven.
G400 met rubberen grip? Het voelt bij meer aan als hard plastic. Iets harder en gladder dan bij de MX518 iig.
Kramp in mijn vingers heb ik met mijn MX518 nog nooit gehad; dat krijg je alleen als je met gestrekte vingers probeert te klikken volgens mij. :)
Het matte oppervlak voelt idd fijner (minder zweterig), maar het biedt eigenlijk minder grip dan de gladde lak van de MX518, IMO.

[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 21-10-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 17:09
DrDDay schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:21:
Ben hier van de G7 overgestapt op de mamba. Draadloos is iets wat ik nooit meer zal loslaten ;) Bij razer hebben ze het goed begrepen, grote muismat eronder en je kunt alle kanten op, bijvoorbeeld sniperen met een lage dpi doet wonderen :)
Goede batterijduur, snel kunnen opladen en stel dat ik eens meer dan 7 uur achter elkaar door game, dan kan ik in nood de draad inpluggen.
En hij ziet er ntrlk goed uit ;)

Zo'n draad aan een muis heb ik nooit begrepen, lang leve de vooruitgang, als een signaal draadloos kan, waarom dan "vast blijven zitten"?
Mamba lijkt me ook wel een heerlijke muis, ik game zelf nu nog met mijn bedrade roccat kone +.
Even over je vraag waarom niet draadloos? Nou omdat voorheen draadloze muisen altijd een kleine vertragingsfactor hadden. Ik geloof dat de Razer mamba de eerste draadloze muis met een 1000Hz sensor voor minimale vertraging.

Zelf heb ik nooit draadloos gespeeld omdat ik altijd vergat mijn muis op een lader te gooien :+ dan sta je even dom te kijken. Ik zweer tot nu toe bij bedrade muizen maar ga de mamba zeker nog een keer uit proberen.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
Viel in een flink diep gat nadat mijn ouwe trouwe G3 de geest had gegeven na 6 jaar trouwe dienst.
En flink moeten graven ,maar via ebay een paar G3's op de kop getikt .. Lucky me
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.