Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.705 views sinds 30-01-2008

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Over de Bigwater is een heel topic.

klik

Verwijderd

Eigenlijk zijn alle wc setjes wel goed genoeg om te koelen. Alleen zit er een groot verschil tussen de wc setjes in prestaties en prijs.

Mijn cpu blijft op zo`n 40 à 45 graden met een Freezer 64 Pro met een kamertemperatuur van 37 graden (en hier zit ik dan nog een groot deel van de dag) dus er meot toch echt eits mis zijn met de kast/airflow of montage (waarschijnlijk koelpasta maar kan ook iets anders zijn).

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit is gewoon goed hoor. Een kamertemperatuur van 37 graden is gewoon enorm hoog, en tja.. dat kan je CPU nooit op een mooie 28 graden bijvoorbeeld krijgen hè?

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 18:57

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Ik zit hier met een sempron 3000+ met de boxed koeler op een tropische 54 graden. Rest van de case is 39 graden, HDD's zijn allemaal rond de 34 graden. Kamertemperatuur is 29 graden.

Kast is een Thermaltake Armor, met daarin 3 casefans. Ik vermoed dat het tijd is voor een nieuwe CPU koeler. Of is deze temperatuur normaal...?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:16
Dat gaat echt makkelijk hoor. Niets om je zorgen over te maken. Pas zodra je Sempron aan de 65c zit moet je je eens af gaan vragen of je daar niet eens wat aan moet gaan doen. Zolang hij nog onder de 60c is moet je daar niet eens over denken. :)

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

@ The Zeroorez Ik weet dat die temps van me cpu goed zijn alleen ik had het een beetje vaag getypt.....het was een reactie op Darx Jordi (hij zei dat het tegen viel en dat zijn cpu op 55 graden zat).

Ik weet dat 37 graden hoog is en het is zelfs even erger geweest. Maar op dit moment werkt me pc eerder als een airco. Alle lucht die eruit komt is heerlijk koel :P (ik ben alleen bang dat het me kamer eigenlijk verwarmt).

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:59
Ik heb er 2 casefans in zitten en heb mijn pc in de zomer niet overgeclocked ( in de winter wel is het ook sneller warm hier op zolder) verder zit ik zoveel mogelijk in de tuin met de pc uit, en dat werkt vrij goed :)

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 12:48

Steffy

Ayreonaut

:P Ik zit vaak buiten in plaats van achter mijn pc, ook is ie niet meer OCed, ook de videokaart niet meer, ben minder gaan gamen en wat ik speel vereist geen dure of zwaar OCed kaartjes. Waar ik vorig jaar met een te warm wordende 9700 Pro amper kon spelen is mijn 6800GS met VF700 erop prima koel, net als mijn 3000+ met Arctic Freezer 64 Pro. Ik hou het hier met een temp van ongeveer 40 graden op de voorste kamer, op de zuidkant dus nog prima koel, het is allemaal wel dik 15 graden warmer maar ach, 54 graden voor de cpu stressed is niet gek, ook 55 graden stressed is de videokaart nog altijd 10 graden koeler dan met stockkoeler dus mij hoor je niet klagen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:06:
Ik doe lekker helemaal niets!!!

Stressed temps:
Mobo (K8V SE Deluxe): 33
CPU (Athlon 3000+): 43
HD1 (Seagate 120 Gb): 36
HD2 (Seagate 40Gb): 34
GPU (Radeon 9800 XT): n/a

Dat is trouwens al wel met 4 casefans, maar die heb ik niet speciaal voor de zomer geinstalleerd :P
waarom heb jij in godsnaam 4 case fans :P
niet beetje veel extra geluid voor nix?

Verwijderd

Sommige mensen boeit geluid nou eenmaal niet. Dit topic gaat ook om het koeler maken van een PC, niet het stiller maken ervan. Ikzelf heb nu zo'n beetje de ziekste fan gekocht voor op mijn Big Typhoon. Een Delta 120mm met 190 CFM en 59(!) Db. Deze komt in de plaats van die 110CFM fan die er nu zit. Lijkt me wel leuk om eens te zien hoe een fan zichzelf optilt })
Enige probleem is de schroeven...de fan is 38mm dik. Ik kom dus omgeveer 1cm te kort. Waar zou ik het eventueel mee kunnen bevestigen?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:27

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 02:27:
Sommige mensen boeit geluid nou eenmaal niet. Dit topic gaat ook om het koeler maken van een PC, niet het stiller maken ervan. Ikzelf heb nu zo'n beetje de ziekste fan gekocht voor op mijn Big Typhoon. Een Delta 120mm met 190 CFM en 59(!) Db. Deze komt in de plaats van die 110CFM fan die er nu zit. Lijkt me wel leuk om eens te zien hoe een fan zichzelf optilt })
Enige probleem is de schroeven...de fan is 38mm dik. Ik kom dus omgeveer 1cm te kort. Waar zou ik het eventueel mee kunnen bevestigen?
Je pc koeler maken is simpel. Boor gaten in de zijkant van je behuizing. Onderop 3 tal intakes Bovenop 3 tal outtakes. En klaar is kees. Mij gaat het erom dat het ook stil is :)

< dit stukje webruimte is te huur >

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Mijn systeem is met 55 graden stressed CPU en 45 graden case niet heel koel maar toch niets alarmerends denk ik. Het is een P4 2,8 (ik dacht Northwood, of zeg ik nu iets doms, zit op mijn werk en kan het niet nakijken).
Koeling is als volgt:
* 3x 80mm intake -> 1x side, 2x front die over de hd's blazen
* 2x 80mm outtake ter hoogte van de CPU en net boven de videokaart
* 1x 80mm van de voeding outtake
* 1x 120mm outtake net boven de voeding
* Arctic Silencer voor mijn 9800 non-pro
* Stock cooler op de CPU

Ik heb gisteren de Arctic CPU koeler besteld bij Freezing Hardware, ben benieuwd hoe dat gaat werken. Iig is het ding een stuk stiller dan de stoch cooler.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

Ik heb:
1x 120mm intake front
2x 120mm outtake back
1x 80mm intake top
1x 80mm intake side
1x 120mm outtake onderkant van me voeding (die ook direct naar buiten blaast :*) )
Artic Cooling Freezer 64 Pro
Passief gekoelde 7600GS (gaat waarschijnlijk nog een VF900 op)

Nou weet ik dat het aardig wat is maar toch is hij nog vrij stil. Ik hoor voer het algemeen alleen maar wat zacht geruis terwijl alles op 12V draait (en ik kan ermee slapen :+ ). Wat veel meer takke herrie maakt is me hdd als hij bezig is (hoop gekraak enzo, 't is een Maxtor Maxline III ).

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 15:18

Taygeta

KTM 790 Adventure

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:16:
Ik heb:
1x 120mm intake front
2x 120mm outtake back
1x 80mm intake top
1x 80mm intake side
1x 120mm outtake onderkant van me voeding (die ook direct naar buiten blaast :*) )
Is het niet beter om je intake top te veranderen naar een outtake? i.v.m. stijgende warmte?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb:
1x 120mm intake front
2x 120mm outtake back
1x 80mm intake top
1x 80mm intake side

Nou weet ik dat het aardig wat is maar toch is hij nog vrij stil. Ik hoor voer het algemeen alleen maar wat zacht geruis terwijl alles op 12V draait (en ik kan ermee slapen :+ ). Wat veel meer takke herrie maakt is me hdd als hij bezig is (hoop gekraak enzo, 't is een Maxtor Maxline III ).
Bij mij moest ik 'Acoustic Management' inschakelen in het bios, toen was het gekraak van mijn Maxtor weg :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-01 13:33
Ik heb:
1x 120mm intake front
2x 120mm outtake back
1x 80mm intake top
1x 80mm intake side

Wow, ik doe hier 3x 80mm fans van coolermaster aan en ik ga al dood van de herie :p

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Aubergine schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:13:
Wow, ik doe hier 3x 80mm fans van coolermaster aan en ik ga al dood van de herie :p
Tja ik heb 3 120 mm. fans die @ 12 Volt minder herrie maken dan 1 80 mm. @ 12 volt :P

Zet anders je fans @ 7 Volt of 5 als je 7 ook te luid vindt.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• TEAMIKKE
  • Niet online
Of koop een fancontroller :Y) Mijn fans zijn allemaal stil. Ligt er natuurlyk aan of je goedkope(is vaak slechter niet altijd though) of wat duurdere neemt.

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb even m'n harde schijf in het midden van die removable bay (waar er 3 in passen) geplaatst. Nu is hij helemaal vrij (staat hangt dus niet met één kant tegen het metaal aan ofzo) en hangt in ongeveer het beste plekje van de airflow van m'n casefan die ervoor hangt :)

Hij was 55 graden gisteren (tijdens het gamen, spel staat op iso enzo..) en nu zo'n 50 graden.. (tja, een S-ata II WD caviar 250Gb met 16 mb cache, da's een heethoofd.. :Y) )

Verwijderd

Zo heb ik het ook gedaan! Maar hbe je ook een deel van metaal tussen de bay en de fan weggehaald? Als je dat doet scheelt het enorm. Je moet wel oppassen dat je niet alles weg haalt want anders kan je je fan niet meer helemaal vast zetten. Gewoon goed kijken in welk stukje metaal de fan vast zit en die moet je er dan niet uit slopen. De rest kan je er uit slopen.

Aan de andere kant ik kom in totaal nog niet aan de 30 DbA en dat betekent dat hij onder fluister niveau zit (ik weet niet precies hoe hoog het geluids niveau is). Me oude pc maakt VEEL meer herrie.

@ Taygeta Het is inderdaad niet handig om van de top fan een outtake te maken omdat dat me hele airflow vernielt. Als ik dat zou doen zou ik alle koele lucht vlak voor me freezer 64 Pro weg halen zodat hij geen verse lucht aangevoerd krijgt....Coolermaster heeft er in dit geval helemaal gelijk in dat ze het zo gedaan hebben. Zelfs als je geen cpu cooler gebaseerd op het BTX gebeuren is het nog beter om het als een intake te houden. Zo stroomt er uiteindelijk meer koele lucht langs de fan :*) .

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 14:07
TheZeroorez schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:51:
Hij was 55 graden gisteren (tijdens het gamen, spel staat op iso enzo..) en nu zo'n 50 graden.. (tja, een S-ata II WD caviar 250Gb met 16 mb cache, da's een heethoofd.. :Y) )
Valt wel mee hor,
http://www.storagereview.com/articles/200601/250_7.html
Ik heb er ook 2 :) en wil er 4 >:)

Verwijderd

ik ben technisch volslagen leek op computer gebied maar heb 1 maand geleden voor het eerst van mijn leven bij Media Markt Groningen een Fujitsu Siemens Scaleo computer gekocht voor 1100 euro met lcd monitor, met Pentium dual-core processor en 1 gb werk geheugen en 2 keer 250 gb HD ,256 mb video kaart geoforce,tv tuner er in,etc.

werkt verder prima maar :

de Pc maakt erg veel lawaai en ik lees meer klachten daarover op een engels siemens-fujitsu forum.

mijn vraag is: kun je er een betere ,zachtere koeler in laten zetten en krijg je dan nog wel de 2 jaar garantie die Media Markt geeft op de PC?

en wat kost dat ongeveer?

Wie heeft ervaring met Media Markt met PC- aankoop betreffende reparatie,garantie ?

• ThinkPad
  • Laatst online: 11:52
TheZeroorez schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:51:
Ik heb even m'n harde schijf in het midden van die removable bay (waar er 3 in passen) geplaatst. Nu is hij helemaal vrij (staat hangt dus niet met één kant tegen het metaal aan ofzo) en hangt in ongeveer het beste plekje van de airflow van m'n casefan die ervoor hangt :)

55 C valt wel mee, hier is de schijf gemiddeld 54 en als ik echt druk bezig ben soms 62 :X

Maar wat wil je in een Medion PC met alleen een fan in de voeding en zo'n luchttunnel rechtstreeks naar de processor

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2006 18:54 ]

Verwijderd

Hardeschijven kunnen soms wel meer dan 45 graden aan maar er is dan een veel grotere kans op data corruptie, het verkort de levensduur van je hdd en soms is het zelfs zo erg dat je hdd om de paar maanden kaduuk is (heb ik al 2x mee gemaakt met te warme hardeschijf).

• TheZeroorez
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:54:
[...]

55 C valt wel mee, hier is de schijf gemiddeld 54 en als ik echt druk bezig ben soms 62 :X

Maar wat wil je in een Medion PC met alleen een fan in de voeding en zo'n luchttunnel rechtstreeks naar de processor
Maar kijk, ik heb een snelle WD, die gewoon snel heet wordt, en 55 is max staat erop.. Ok, dat kan wel hoger, maar aangezien het een schijf van >100 euro was, en al m'n spul erop staat.. :X
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:06:
Hardeschijven kunnen soms wel meer dan 45 graden aan maar er is dan een veel grotere kans op data corruptie, het verkort de levensduur van je hdd en soms is het zelfs zo erg dat je hdd om de paar maanden kaduuk is (heb ik al 2x mee gemaakt met te warme hardeschijf).
Dan heb jij zeker een 5400RPM IDE schijf van 4 jaar oud? Dat hij 'wel meer dan 45 aan kan'.. een moderne HDD wordt namelijk vrij snel zo heet met een omgevingstemperatuurn van zo'n 20 graden..

[ Voor 86% gewijzigd door TheZeroorez op 04-07-2006 19:08 ]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

AMD Power Monitor: zodra ik niks intensiefs doe gaat de proc op 1ghz ip 2,2ghz. Niet dat ie echt superwarm wordt (hail AMD64 + cool 'n quiet), maar op 1ghz blijft ie zelfs onder de 30c met wat geluk :)

(tooltje is voor snel ff power schema veranderen..ik ben lui )

[ Voor 16% gewijzigd door 2Dutch op 04-07-2006 19:16 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Nu is ie wel een stukkie warmer :P

Afbeeldingslocatie: http://img364.imageshack.us/img364/4805/temppc1tk.th.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 19:57 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Man wat is het lekker warm in huis. *pfff*

airflow maar even op 12v gezet en hdd fan ingeschakeld.

Room temp: 29,5 C
Buitentemp.: 31 C
CPU: 52,5 C (AMD 64 2.2 GHz s754 NewCastle 512kb L2)
MB: 37 C

[ Voor 12% gewijzigd door JJ Le Funk op 04-07-2006 20:14 . Reden: system specs ge-add ]

d:)b :henk d:)b

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Met dit weer is het vrij normaal dat je HD 50C wordt, ligt ook aan welk merk/model. Dit topic keert elke jaar terug in de zomer :+ verder doe ik niks om het koeler te maken, CPU en videokaart zijn watergekoeld: had laatst een grote schoonmaak gedaan precies op tijd voor deze hittegolf.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-01 08:10
Doe eigenlijk nooit iets "extra's" om mijn computtertje koel te houden.

Kamertemperatuur op dit moment 36C. :)

debeerzietzevliegen.nl

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 13:58

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik doe er ook niets aan om mijn computer koel te houden.
Ik heb zojuist een andere voeding op mijn computer gezet omdat ik dacht dat ie het niet helemaal trok. want met 100% processor belasting hoorde ik gewoon alle fans langzamer gaan draaien ;)
Nu ik een andere 300W voeding erop heb heeft ie dat niet meer, maar na een tijdje een spelletje te spelen gaat de voeding ineens blazen als een soort van stofzuiger. Zo kwam ik dus bij dit topic terecht.
Ik heb MBM geinstalleerd en meteen ging alles piepen en knipperen. Mijn processor was 90 graden en de computer ging ineens uit :S
Heb 'm nu inmiddels weer een uurtje aanstaan en nu blijft ie met 'gewoon internetten' rond de 45c-46c.
Straks maar weer eens een spelletje spelen en kijken wat ie doet.

Lekker op de bank

• TheZeroorez
  • Niet online
Vraagje..: Welk merk is die voeding? En welk merk is je oude 300w?

Het is btw niet zo slim om een zelfde wattage te kopen.. ik bedoel: voor een paar euro meer heb je een 400W, denkende aan updates, etc.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 13:58

ZaZ

Tweakers abonnee

TheZeroorez schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:28:
Vraagje..: Welk merk is die voeding? En welk merk is je oude 300w?

Het is btw niet zo slim om een zelfde wattage te kopen.. ik bedoel: voor een paar euro meer heb je een 400W, denkende aan updates, etc.
Mijn oude voeding is merkloos en zat destijds al in de goedkoopste kast die ik bij alternate had gekocht. Toen later bedacht ik me dat ik een tijdje geleden een computer had gekregen waar ik niets mee deed en ging dus kijken of die voeding beter was. (Inwin Powerman 300W)
Geen idee of ie daadwerklijk beter is, maar hij is vier keer zo zwaar ongeveer en dus nam ik maar aan dat ie dat is :D
Ben eigenlijk niet zo thuis op dit gebied (zoals je wel kunt merken)

edit:

Oh het verschil is ook dat mijn oude 300 Watt piek heeft en de 'nieuwe' 300Watt continu
Tenminste; zoiets staat erop

[ Voor 11% gewijzigd door ZaZ op 04-07-2006 22:01 ]

Lekker op de bank

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-12-2025

Reinstein

Half-Nul

@ZaZ

300 Watt is ruim voldoende voor je systeem hoor. Je moet het raar doen wil je over 300W continue heen komen. Een beetje extra is nooit weg natuurlijk.

edit: Het hangt overigens wel van je video kaart af, die nieuwst modellen trekken flink vermogen

[ Voor 26% gewijzigd door Reinstein op 04-07-2006 21:54 ]

Open source modeltrein besturings software

• TheZeroorez
  • Niet online
Inwin is een mij onbekend merk, dus ik gok dat dat ook niet zo lekker is. Dat gewicht zegt al helemaal niets, want er kunnen nu bijvoorbeeld grote koperen koelers op zitten, in plaats van kleine aluminium blokjes.

Ik raad je aan gewoon een Tagan ofzo te halen. Da's een goede voeding, voor een lage prijs. Als je budget het toelaat zou ik voor een 460watt ofzo gaan, dan krijg je later niet zo snel problemen.

Maar nu weer ontopic? :+

Verwijderd

dan doe je iets verkeerd want bij een omgevingstemperatuur van 38 graden wordt me hdd 43 graden... Ik zeg ook niet dat een hardeschijf niet warmer kan worden en dat het dan na een jaar al kapot is alleen ik heb 2x gehad in een HP systeem (gare k*t pc's, gewoon lekker zelfbouw :9 ) dat hij gewoon overleed aan pure ellende van de hitte en dan werd hij 50 graden.......

• Freezhost
  • Laatst online: 28-01 20:01
Beste mensen,

Ik sinds vandaag ook een warmte probleem, als ik probeer Fifa te spelen begint tijdens het spel zelf de pc te piepen. Dit is de 70C grens die ik in de Bios heb ingesteld...

Ik heb een zalman CPU cooler, 3 losse zalman coolers en een fan aan de zeikant met led ( een herrischopper )

Toch krijg ik het op de één of andere manier niet op een normale temperatuur. Hebben jullie misschien nog tips? Hoe moeten kan ik de coolers het beste plaatsen? Inblazen of uitblazen? En kan die fan aan de zeikant de luchtstroom verstoren?

Bedankt voor je reactie!

Verwijderd

Mwa, ik heb hier een paar vouwdozen }:O waarvan de hoogste 63C° aangeeft in speedfan op een asrock mamaplank.

Het zit een beetje tussen sempron 2200 en barton 2600 en (natuurlijk) overgeclockt to the max ;)

Een mp 2500@3200 begon vandaag te piepen, het zogenaamde "server" hok waar ze instaan (lees logeerkamer) is zo'n 35C° maar hij moet niet zo lastig doen, alsof ik het niet warm heb pffffffff.
Daarom heb ik speedfan maar wat opgeschroefd naar 68C°, daar moet zo'n veredeld plakje zand
wel wel tegen kunnen, toch :9

Maar omdat ik nog wat casefans had liggen heb ik die (aardig als ik ben ) tactisch opgehangen om de HD's wat extra te ventileren, maar meer ga ik er echt niet aan doen, al geef ik toe dat ik vandaag nog wel een zuid-amerikaanse regendans heb uitgevoerd, al was dat meer uit eigenbelang :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 23:00 ]

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

bonfie

Ik heb een kompleet zelfgebouwde waterkoeling, met bakkie en blokkie en pompie. Elke dag ff een litertje bijtanken...

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 22:11:
dan doe je iets verkeerd want bij een omgevingstemperatuur van 38 graden wordt me hdd 43 graden... Ik zeg ook niet dat een hardeschijf niet warmer kan worden en dat het dan na een jaar al kapot is alleen ik heb 2x gehad in een HP systeem (gare k*t pc's, gewoon lekker zelfbouw :9 ) dat hij gewoon overleed aan pure ellende van de hitte en dan werd hij 50 graden.......
Ja, en als jouw Prescott 65 graden wordt doe je ook iets verkeerd, want mijn 3700+ op Cool 'n Quiet wordt maar 36 graden met dit weer 8)7

• thrust15
  • Laatst online: 05-01 09:08
TheZeroorez schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:09:
[...]

Ja, en als jouw Prescott 65 graden wordt doe je ook iets verkeerd, want mijn 3700+ op Cool 'n Quiet wordt maar 36 graden met dit weer 8)7
prescott is een heethoofd heh :P

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, dat was dus even een vergelijking. Die gast in m'n quote beweerd dat wij iets fout doen omdat zijn HDD gewoon 43 graadjes is. Naja, een 80Gb IDE 5400Rpm zou dat inderdaad kunnen, maar een 250Gb 7200Rpm s-ata II bijvoorbeeld niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 05-07-2006 07:56 ]

• Aubergine
  • Laatst online: 18-01 13:33
Hoe warm zou een 10.000RPM raptor worden :p? 60 graden?

• TheZeroorez
  • Niet online
En twee? Tegen elkaar aan? In RAID 0? Tijdens een stresstest? :9

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Heb twee 36GB raptortjes en die blijven (zitten dicht bij elkaar, wel een fan ervoor, RAID 0) netjes op 40 graden, dus dat valt ook wel mee.

Wil je een koele pc, koop een Lian Li kast. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Wrack op 05-07-2006 09:52 ]

• Oxize
  • Laatst online: 30-01 17:53

Oxize

Social Engineering Specialist

Lian Li _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.l0ki.nl/images/mod5.jpg

Over broeikas-effect gesproken ;) :X

ps.: Oude foto :(

[ Voor 14% gewijzigd door Oxize op 05-07-2006 09:59 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

• TheZeroorez
  • Niet online
Heel leuk die gaatjes in je voorkant, maar als je er een stapeltje HDD's voor legt.. :9

• EyeWitness
  • Laatst online: 29-01 23:13
Aubergine schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:42:
Hoe warm zou een 10.000RPM raptor worden :p? 60 graden?
Mijn WD150GB Raptor blijft netjes 34 graden, m'n Samsung Spinpoint 7.2krpm toert met 28 graadjes. Kamertemp = 27 graden.
CPU (3700+ @ 2.5GHz) Idle @ 28 graden en NB (nForce4) op 45.

Moet hier wel bij zeggen dat ik m'n 3 main intake fans op halve snelheid heb draaien, die voor m'n HDD draait volop.

[ Voor 27% gewijzigd door EyeWitness op 05-07-2006 10:05 ]

• Oxize

Oxize

TheZeroorez schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:00:
Heel leuk die gaatjes in je voorkant, maar als je er een stapeltje HDD's voor legt.. :9
Mjah ik weet het. Maar ze zullen straks in mijn nieuwe Lian Li V1200 een goeie verzorgde plek terugkrijgen. Ik kan nu niet veel met deze kast. 7x HDD, 1x DVD, 1x Fancontroller en radiator die ook nog in de weg zit bovenin.

Wou dat die gasten van Salland is opschoten met het leveren van mijn nieuwe CPU, dan kan ik mijn hele handel ophalen :(

@EyeWitness: 38C Graden

[ Voor 4% gewijzigd door Oxize op 05-07-2006 10:06 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Verwijderd

Je kan ook een 7200RPM hdd S-ata (ok, niet s-ata 2 bij mij...) koel houden op 43 graden stressed....Ik hbe 1 fan ervoor hangen op full speed. Toch is hij nog vrij stil (22Db). Dus het kan inderdaad. Natuurlijk zijn er veel setups waar de hdd 50 graden wordt en dat kan ook wel alleen het is het slimst om hem beneden de 45 graden te houden.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/7200/hothothot9ot.th.jpg

Ik weet niet wat Fan3 is, maar lijkt me niet goed dat ie stilstaat, terwijl alles op "ontbrandings" temperatuur is :( Hoe krijg ik dat ding aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 11:05 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:03:
[afbeelding]

Ik weet niet wat Fan3 is, maar lijkt me niet goed dat ie stilstaat, terwijl alles op "ontbrandings" temperatuur is :( Hoe krijg ik dat ding aan?
Een fan er op aansluiten? :P Lijkt mij dat dat gewoon een fanheader op je moederbord is waar niets op aangesloten is..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:56:
Je kan ook een 7200RPM hdd S-ata (ok, niet s-ata 2 bij mij...) koel houden op 43 graden stressed....Ik hbe 1 fan ervoor hangen op full speed. Toch is hij nog vrij stil (22Db). Dus het kan inderdaad. Natuurlijk zijn er veel setups waar de hdd 50 graden wordt en dat kan ook wel alleen het is het slimst om hem beneden de 45 graden te houden.
Nu is m'n schijf ook gewoon netjes 45 graden.. Het is buiten koeler, en m'n raam staat open, dus mijn intakes blazen koelere lucht dan gisteren over m'n schijf heen, en hij is nu vrij idle.

Maar s-ata en s-ata II zegt niet alles, er zit nog vrij veel verschil in het merk + de technologie die erin zit. Er zijn s-ata II schijven van 7200RPM die tóch weer een stuk sneller zijn dan 7200RPM schijven s-ata II van een andere serie. Hier meer uitleg.. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:03:
[afbeelding]

jij hebt in speedfan ook remote staan is dat je CPU want ik heb dat er ook staan en ik weet niet wat dat is :?

EDIT : ik denk dat je daar wel een probleempje hebt })

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 19:20 ]

Verwijderd

volgens mij is temp3 de CPU, maar wat is temp1? soms schiet die van 30 graden naar 82 graden :S

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 14:05 ]

• deWit
  • Laatst online: 01-02 18:57

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Een brakke sensor?

Verwijderd

P4 2,8HT: nu 40
P4P800: nu 47
Maxtor WD2000 JB: nu 43

Merkloze kast, geen extra koelers alleen de standaard troep.

Doe er niets aan sterker nog dit is pas voor het eerst dat ik deze zooi controleer. Ik weet niet eens wanneer ik me zorgen moet gaan maken. |:(

• TEAMIKKE
  • Niet online
Temp. 1 is bijna altijd de CPU. Remote is de omgevingstemperatuur. Lijkt me dat dat niet klopt. Volgens mij kloppen er wel meer niet want je volt lijnen zijn ook ontzettend slecht.

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 08:45:
Temp. 1 is bijna altijd de CPU. Remote is de omgevingstemperatuur. Lijkt me dat dat niet klopt. Volgens mij kloppen er wel meer niet want je volt lijnen zijn ook ontzettend slecht.
Videokaart is idle ook iets van 85 graden 8)7 zal wel ergens iets mis zijn ofzo

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-02 16:18
Weet iemand of het deze warme dagen wel zin heeft om intake-fans te gebruiken? Volgens mij blazen die nu toch alleen maar al warme lucht de kast in waardoor het niet echt bijdraagt aan de koeling van het systeem.

Ik heb een Coolermaster Centurion 5, met daarin 1 80 mm fan die voor de intake zorgt voor de harde schijf, en een 120 mm fan die achter voor de outtake zorgt en dan zit er nog een 450 Watt Asus voeding in met ook een 120 mm die ook een kleine bijdrage levert aan de outtake. Weet iemand ook of de roosters in het zijpaneel, waarvan 1 een fanducht voor de CPU heeft en de ander bij de videokaart zit bijdraagt of hebben die mogelijk een negatieve uitwerking op de airflow?

[ Voor 53% gewijzigd door Thierry88 op 06-07-2006 11:29 ]

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 09:06:
[...]

Videokaart is idle ook iets van 85 graden 8)7 zal wel ergens iets mis zijn ofzo
Misschien moet je gewoon een keer aan je videokaart voelen :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:06

Snippertje

Light up your life

Ik heb me kast gewoon dicht met goede airflow en me CPU wordt stresst 50 graden en mijn VGA wordt 47 Idle. Ambient temp in me kast is wel wat hoog namelijk 31 graden. Maar dit valt opzich nog wel mee. Mijn HDD's zijn verder beide 36 graden dus ook dit valt erg mee :) Merk wel dat dichte kast beter is dan open kast.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Ik heb een Asus A7N8X met een AMD Athlon XP 2700+ en een Zalmann cooler erop.. Zit toch nog telkens dik over de 60 graden op mn proc. :S Heb mn kast open staan en de gewone ventilator erop.. toch op zo'n dag als vandaag een 63 graden :S

Heeft iemand nog iedeeën hoe ik dit beter gekoelt krijg? :?

• Noork
  • Niet online
Even stofzuiger door de kast gehaald. CPU is van 53 naar 47 gegaan.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Thierry88 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:26:
Weet iemand of het deze warme dagen wel zin heeft om intake-fans te gebruiken? Volgens mij blazen die nu toch alleen maar al warme lucht de kast in waardoor het niet echt bijdraagt aan de koeling van het systeem.

Ik heb een Coolermaster Centurion 5, met daarin 1 80 mm fan die voor de intake zorgt voor de harde schijf, en een 120 mm fan die achter voor de outtake zorgt en dan zit er nog een 450 Watt Asus voeding in met ook een 120 mm die ook een kleine bijdrage levert aan de outtake. Weet iemand ook of de roosters in het zijpaneel, waarvan 1 een fanducht voor de CPU heeft en de ander bij de videokaart zit bijdraagt of hebben die mogelijk een negatieve uitwerking op de airflow?
Je kant het uitproberen door eerst de temp op te nemen van CPU en MB in je huidige opstelling. Daarna intake fan loskoppelen en na enige tijd opnieuw meten.

Lijkt mij dat een intakefan altijd zin heeft zolang de uitgaande lucht warmer is dan de ingaande lucht ...

d:)b :henk d:)b

• DoubleJ
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

Zalman CNPS7000 op de CPU
Nog zo'n Zalman 7xx serie ding op mn 6800GT
Northbridge koelertje van zalman, en dat alles in een Coolermaster Centurion 534 met een 120mm in- en outtake fan!

Deze temperaturen zijn op een warme zolderkamer, net na een potje America's Army.
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/8792/temps2ps.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleJ op 06-07-2006 19:31 ]

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 08:45:
Bij mij is temp. 2 de CPU :P

• Noork
  • Niet online
Hehe de boel is weer lekker afgekoeld. Kan met een gerust hart slapen. Met het windje erbij vind ik het buiten zelfs frisjes.

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/9246/temps7fd.png

• Demo

Demo

Even een hele foute vraag in dit topic: waarmee kan ik mijn temps monitoren? MBM5 wordt al 2 jaar niet meer aan gewerkt en SpeedFan laat op mysterieuze wijze mijn systeem crashen zodra ik het start :X Verder ken ik eerlijk gezegd geen monitoring-progjes. Mijn mobo is een nForce4-SLI apparaat :)

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Demoniac schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:34:
Even een hele foute vraag in dit topic: waarmee kan ik mijn temps monitoren? MBM5 wordt al 2 jaar niet meer aan gewerkt en SpeedFan laat op mysterieuze wijze mijn systeem crashen zodra ik het start :X Verder ken ik eerlijk gezegd geen monitoring-progjes. Mijn mobo is een nForce4-SLI apparaat :)
Ik gebruik ITE Smart Guardian, weet niet of je die kent? Daar zie ik de temps van mijn CPU, chipset & systeem...

[ Voor 6% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 06-07-2006 22:36 ]

Ici kann uw Werbung staan

• Oxize

Oxize

De meeste S939 moederborden worden nog wel ondersteund. Over algemeen hebben de meeste mainboards een ITE chippie. Meest voorkomende is IT8712 en deze wordt nog steeds ondersteund door MBM5. Tis jammer dat die Alexander van Kaam (developer MBM5) de source code niet vrij heeft gegeven. Het programma was zeer geliefd bij de overclockers.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/speedfan_zomer.jpg
/me is trots gezien het een pentium 4 3.0 ghz PRESSCOT is :>

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:20:
[afbeelding]
/me is trots gezien het een pentium 4 3.0 ghz PRESSCOT is :>
zozo, -48 graden, doe je netjes :+

• DoubleJ
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

Waarmee kan ik mijn temps monitoren?
De tool die je mij en Noork ziet gebruiken heet Everest Home helaas sinds kort ook discontinued zie ik zojuist. Maar zeker een prima tool. Ondersteund (in tegenstelling tot MBM wat ik zoiezo een vervelend programma vind) zelfs mijn Asrock bordje.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vaak worden nog wel 3rd-party ini files gemaakt om je moederbord in te stellen in MBM, desnoods kun je ook zelf de sensoren uitkiezen en instellen. Voor m'n DFI Lanparty heb ik gewoon een bijbehorende ini file opgegoogled.
DaViDoViTsCh schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:35:
[...]

Ik gebruik ITE Smart Guardian, weet niet of je die kent? Daar zie ik de temps van mijn CPU, chipset & systeem...
Alsjeblieft zeg, doe het niet. Dat programma is evil :X en überbrak

🖥️ | 🚗

• TheZeroorez
  • Niet online
DoubleJ schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:21:
[...]

De tool die je mij en Noork ziet gebruiken heet Everest Home helaas sinds kort ook discontinued zie ik zojuist. Maar zeker een prima tool. Ondersteund (in tegenstelling tot MBM wat ik zoiezo een vervelend programma vind) zelfs mijn Asrock bordje.
Pro is veel handiger, wordt ge-update, alles is beschikbaar, én niet zo'n irritante TRIAL_VERSION text.. Moet je alleen zelf maar opzoeken :+

Verwijderd

Dit is eigenlijk een geweldige topic, ik heb hier namelijk ook veel last van.

Hier een kort lang verhaal...

Na de examens begon het erg warm te worden,
het was niet mijn CPU die hier last van had maar mijn grafische kaart.

Het begon met 80-90 graden en het eindigde bij 100 graden,
hoe komt dat nou? World of Warcraft 1600x1200 Full settings natuurlijk. :*)

Uiteindelijk heeft de fan uitkuisen een hoop geholpen.

Maar nu is het niet meer de grafische kaart maar mijn CPU,
deze begint ook hoge temperaturen te krijgen.
Deze worden dan aangegeven door een BIEP van m'n moederbord.

Wat is daar nu de oplossing van?
Gewoon m'n case openzetten.. :*)

Tja, spijtig computer ik op zolder (16 jaar, eigen kamer) waar het steeds 28-33 graden word. 8)7

• DrMilkshake
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-01 11:26
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:01:
volgens mij is temp3 de CPU, maar wat is temp1? soms schiet die van 30 graden naar 82 graden :S
Temp 1 is bij mij de temperatuur van het moederbord. Het komt overeen met de temperatuur in een ander programma waar "Mainboard Temp" staat, dus dat lijkt me genoeg bewijs ;)

Verwijderd

DrMilkshake schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:28:
[...]

Temp 1 is bij mij de temperatuur van het moederbord. Het komt overeen met de temperatuur in een ander programma waar "Mainboard Temp" staat, dus dat lijkt me genoeg bewijs ;)
Bij mij is temp2 het moederbord :|

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 20:59

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Ik doe er lekker niks aan :p Volgens Speedfan zit m'n HDD steeds net onder de 50 graden bij intensief gebruik, de processor komt niet eens in de buurt van de 50 graden. Aan koeling zit er behalve de processor koeler (Arctic Freezer 7-PRO) nog 2 80mm fans in die op 5 V draaien.

De pc staat overigens wel op het heetste plekje in huis (nou jah, bijna dan, de zolder is nog erger :p), namelijk in de bijkeuken (plaatsgebrek), een hokje met een enkelsteens muurtje en een mooi zwart plat dak.

"voordeel" is denk ik wel dat ik altijd werk op het heetst van de dag waardoor ik nooit het systeem echt heel zwaar over de kop kan gooien.

[ Voor 14% gewijzigd door lameeuw op 07-07-2006 17:40 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Ik kan mijn HD en mobo temps niet eens uitlezen, ookal heb ik al meerdere programma's gebruikt. Ondersteund mijn moederbord dat dan niet? :?
Het gaat om een Gigabyte GA-8N-SLI moederbord (rev. 1.1) met een nvidia nForce 4 SLI chipset.

[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 07-07-2006 18:10 ]

• Skoop
  • Laatst online: 30-12-2025
Gewoon lekker chieftec kastje met 5 ventilators erin, zalman cooler erop en fans open gooien, AMD64-3200 gaat tegen 2650 mhz en 1,55 volt, heet weer word ie maar 49 graden en moederbord a8v deluxe is maar 25 dan, word het mij te heet dan zet ik airco op :D en is cpu 35 en mb 19 :D
Afbeeldingslocatie: http://bora-computer.de/img/indexgfx/cs_blue_black_silver.jpg

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-01 22:31

Niet aanzetten... :Y)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
mastair schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 01:04:

Niet aanzetten... :Y)
Waarom post je nu wel dan? :P hehe

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Verwijderd

AMD 64 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 11:52:
[...]

Waarom post je nu wel dan? :P hehe
Zo zomers is het nu niet ihmo

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 12:05:
[...]

Zo zomers is het nu niet ihmo
Hier in noord-brabant is het vrij warm. ook lekker weer voor de rally :P

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• mexm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-01-2023
Een 2e hands mini koelkast kopen en daar je pc in stoppen, paar gaatjes boren voor je kabels, done. :Y)

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
mexm schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:52:
Een 2e hands mini koelkast kopen en daar je pc in stoppen, paar gaatjes boren voor je kabels, done. :Y)
Één ding: vocht.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

af en toe btje blazen is genoeg :P

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:46
Ik heb net mn nieuwe notebookcooler binnen (CoolerMaster Notepad), als vervanging van mn overleden CoolerMaster Coolpad... Heerlijk voor bureaugebruik! Laptop staat ietsje hoger, in een goede stand om te gebruiken met los toetsenbord en muis, en hij wordt aan de onderkant lekker koel gehouden door de fannetjes. CPU temp scheelt soms toch een graad of 5 tot 10, dus ja..

Verder natuurlijk airconditioning in de werkkamer, dus dat helpt ook al een boel :Y)

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:42
ik zoek een leuke kast met erg goed lucht koeling voor mun nieuwe pc, het liefst bij azerty mjah. Iemand suggesties goede lucht koeling is een verreiste, kwil niet dat mun pc in vlammen opgaat :P

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Skoop schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 00:57:
Gewoon lekker chieftec kastje met 5 ventilators erin, zalman cooler erop en fans open gooien, AMD64-3200 gaat tegen 2650 mhz en 1,55 volt, heet weer word ie maar 49 graden en moederbord a8v deluxe is maar 25 dan, word het mij te heet dan zet ik airco op :D en is cpu 35 en mb 19 :D
[afbeelding]
Mja zo'n kast had ik ook met fans @ 7 Volt, maar door mijn 1900XTX kon ik toch gauw een eitje bakken op mijn kast :/
Ik had weliswaar geen problemen, maar ik heb toch maar een Stacker gekocht ter vervanging waarin het nu veeeel koeler is !!

Moet wel zeggen dat kwa afwerking+functionaliteit mijn Antec 1035B II echt vele malen beter was/is :Y)

* nero355 gaat nu foto's zoeken voor vergelijking van de 2 in een hopelijk mooie Survey Topic een dezer dagen.

Heb echt super veel foto's gemaakt :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Flatmo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:57
Heb me een freezer 64 pro aangeschaft.
Nu blijven de stofzuiger-achtige geluiden achterwege :)

kamer 27°
cpu 36°
system 39°
cool & quiet aan
gpu 55° (deze fan maakt nu het meeste lawaai)

alle temps zijn idle

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

heb een xp90 C met Tornado fan en artic silver 5 pasta.
Temps zijn ong 5 graden koeler dan mijn stock amd 3000 +. En ik zit op ong 45 stressed @ 1,57 V
Dit is niet zo heel veel maar toch. Ik heb het idee dat hij niet helemaal lekker koelt want het koperen blok wordt absoluut niet warm.
Heatpipes zitten naar de kant van de graka en maar een dun laagje artic alleen de pasta was wel heel stroperig invergelijking met andere.

Iemand die een ideetje heetf wat er mis kan zijn en of ervaring met zijn eigen xp90c ?
Want een koelblok die niet warm wordt is meestal verkeerd gemonteerd of te veel koelpasta !

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:57

Aapje

Opel-beun
Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/small_6853cffc75d08c61bc09ee5ba60dac47PICT010732.png

Temps:
CPU: 45c idle
Stressed gaat de grote 12cm fan aan
CPU: 48c stressed

Chipset: 34c
Met 12cm aan
Chipset: 20c (kamertemp)

HD's: 35c :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Heb ik een leuke, stille koeler gekocht (Arctic voor P4 2,8), schroef ik alles weer in elkaar, krijg ik geen beeld meer :(

Moet ik alles weer uit elkaar halen vanavond. Wellicht is het een schroefje tussen mobo en case of ik moet de stroomkabel niet teveel splitsen voordat het naar de videokaart gaat.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:14

Rooieduvel

Reviewer of all things...

whiplash1990 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 17:06:
ik zoek een leuke kast met erg goed lucht koeling voor mun nieuwe pc, het liefst bij azerty mjah. Iemand suggesties goede lucht koeling is een verreiste, kwil niet dat mun pc in vlammen opgaat :P
Ik heb voor mijn neef een Antec Sonata 2 aangeschaft. Passen 2 120mm fans in en nog eens 3 fans erbij door middel van een airduct systeem (eentje bij de CPU, eentje bij de gpu en eentje die het allemaal naar buiten blaast). Stijlvol en het zaakje blijft best koel.

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Insaniti schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 01:20:
heb een xp90 C met Tornado fan en artic silver 5 pasta.
Temps zijn ong 5 graden koeler dan mijn stock amd 3000 +. En ik zit op ong 45 stressed @ 1,57 V
Dit is niet zo heel veel maar toch. Ik heb het idee dat hij niet helemaal lekker koelt want het koperen blok wordt absoluut niet warm.
Heatpipes zitten naar de kant van de graka en maar een dun laagje artic alleen de pasta was wel heel stroperig invergelijking met andere.

Iemand die een ideetje heetf wat er mis kan zijn en of ervaring met zijn eigen xp90c ?
Want een koelblok die niet warm wordt is meestal verkeerd gemonteerd of te veel koelpasta !
Jij hebt het zeker zo gemonteerd: http://www.tc.umn.edu/~leep0011/xufa/xp90.jpg de vinnen horizontaal. Hier hebben ze het verticaal gedaan: http://web.csie.chu.edu.t...rdward_test/XP_90/new.JPG en de heatpipes aan de linkerkant.

Hier hebben ze de XP90 C gereviewed en zij hebben ongeveer dezelfde temperaturen: http://www.techpowerup.com/reviews/Thermalright/XP-90C/3
Hier nog een andere review waar de heatpipes aan de linkerkant zitten: http://www.ocia.net/reviews/xp90c/page3.shtml

Je kan even allebei de posities uitproberen en kijken welke de laagste @load temperaturen geeft.

Wanneer je videokaart erg heet wordt kan je het ook op deze manier monteren: http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=47884 :)

[ Voor 11% gewijzigd door Archimond op 11-07-2006 17:12 ]

• Oxize

Oxize

TroonStaal schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:53:
Heb ik een leuke, stille koeler gekocht (Arctic voor P4 2,8), schroef ik alles weer in elkaar, krijg ik geen beeld meer :(

Moet ik alles weer uit elkaar halen vanavond. Wellicht is het een schroefje tussen mobo en case of ik moet de stroomkabel niet teveel splitsen voordat het naar de videokaart gaat.
Of een defect core ;) Laten we maar hopen van niet.

• mexm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-01-2023
Was een grapje he :>
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.