Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.704 views sinds 30-01-2008

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 21:36
Nadat mijn PC gisteren uitviel omdat mn CPU een aantal graden te heet werd, kwam ik op het idee om dit topic te openen (topic is er vorig jaar ook al geweest volgensmij?).

De bedoeling is om dit onderwerp ter sprake te brengen, en om mede-tweakers op ideeën te brengen (m.a.w. elkaar helpen met dit warmere weer).
Zet ook even je motivatie erbij, anders gaat het topic meteen dicht (opsomtopic), terwijl het misschien handig is voor een aantal tweakers)

Ik trap af:
Ik ga om de paar weken met de stofzuiger langs alle fans (inclusief casefans), ik laat de zijkant van mijn case open staan (pas wel op dat je geen vliegen etc in je fans krijgt, is me wel eens gebeurt 8)7 ) en af en toe mik ik een kleine ventilator richting mijn case, zodat de warme lucht snel weg kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Mint op 10-06-2006 12:41 ]

Verwijderd

ik ga na mijn examens naar de pcwinkel, haal daar een Artic freezer pro en nog 4 extra 80mm casefan's, en voor de rest hoop ik dat die blijft meevallen van temps. Mijn 4400x2 heeft vanochtend voor het eerst de 65° gebroken, draai nu constant tussen de 65 en de 70, wat toch een beetje van het goede teveel is voor een AMD.

Als dat niet helpt; naar de Gamma achter flexibele buis van 80mm (voor in de badkamer achter mijn CPUfan te hangen en zo direct de lucht naar buiten te blazen).

Als dat ook nog niet helpt; zijpaneel van de pc. Indien dat nog niet helpt 2HD's eruit gooien voor meer airflow te krijgen.

In laatste instantie: overklok weghalen :+

edit: maar cpulast verminderen denken we niet aan! Grazen tot de cpu smelt }:O

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 12:27 ]

Verwijderd

ik zet op de warme momenten mijn 6 casefans volledig open, ik steek een ventilator op mijn radiator van mijn passieve waterkoeling, en ik probeer op het warmst van de dag toch geen al te zware taken op men pc uit te voeren...

je kan ook eens buiten gaan en van de zon genieten :Y)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 07:38
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:24:
ik ga na mijn examens naar de pcwinkel, haal daar een Artic freezer pro en nog 4 extra 80mm casefan's, en voor de rest hoop ik dat die blijft meevallen van temps. Mijn 4400x2 heeft vanochtend voor het eerst de 65° gebroken, draai nu constant tussen de 65 en de 70, wat toch een beetje van het goede teveel is voor een AMD.

Als dat niet helpt; naar de Gamma achter flexibele buis van 80mm (voor in de badkamer achter mijn CPUfan te hangen en zo direct de lucht naar buiten te blazen).

Als dat ook nog niet helpt; zijpaneel van de pc. Indien dat nog niet helpt 2HD's eruit gooien voor meer airflow te krijgen.

In laatste instantie: overklok weghalen :+
zit toch iets goed fout in jou pc man :+
Ik heb ook een 4400. Mijne is max 42c. (let op, met BOINC aan, dus constant 100% cpu belasting).
Mij cpu is ook nog is overgeklokt naar 4800 X2 speeds en loopt op luchtkoeling.

(dan moet het wel koel zijn op je kamer: Nee, tenzij je 27 graden (nu) koel vindt)

Verwijderd

Mijne draait mee met Rosetta, dus ook 100% cpubelasting, en de OC is naar FX60speeds doorgedreven (2.6 gighz per core). verder heb ik 2 intake fan's zitten, en géén outtake (mijn harde schijven zijn me meer waard dan mijn CPU, en wil die toch op "normale" temps, dwz minder dan 45°, houden).

edit: @suprdave: ik slaap bij die pc; en 60dB voor een fan is toch wel extreem. (verder wens ik ook niet uit mijn bed geblazen te worden :+)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 12:52 ]

Verwijderd

kap eraf klaar :)

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 22:45

djidee

Mr. Slungel

cpu 52 (athlon xp 2000) case 40 graden, geen casefans, als hij stressed gaat ie naar de 60, komt hij bij 65, is het voor mij een teken om weer eens de stofzuiger op de cpukoeler te zetten (ff doorheen blazen is ook leuk :D )

"Mekker, blaat"

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 22:18
Een aantal Delta FANs bestellen. Luchtverplaatsing: 323 m³/h. >:) Gebruikt wel 3A @ startup maar dat mag de pret niet drukken.

Verwijderd

in case of emergency:
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/fanssmall.jpg

:+ :+

Maar nee, ik doe d'r niks aan. Zo warm wordt een A64 3000+ toch niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 12:53 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Mijn 3800+ X2 is nu even onbruikbaar, (hdd of ide probleempje zoek ik later wel uit). Ik zit nu op een bloedheet zolderkamertje zonder zij en boven paneel waar een redelijke tafelventilator een poging doet m'n XP 2100+ een beetje koel te houden. Hij is nu 47 graden, maar zodra ik de panelen weer terug zet schiet hij zo weer naar de 70 (en dus uit;))

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-01 20:30
mijn 2200+ @ 2000/200 draait lekker rustig op 1.6 volt met speedfan aan dus terug geclockt naar 1500/300 ivm lage belasting draait hij nu op 49 graden.. stressed gaat hij vast wel naar 57 graden :P
Mobo = 27 graden
me maxtors zitten lekker in de 29 te bungelen voor de rest is GPU 50 graden

case temp ?.. geen id een graadje of 30,,,geen id :P volgens mij kloppen me temps niet :+

wat ga ik eraan doen ?? de hele dag door gamen 8)7 :D

• Gé Brander
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Met dit weer, zou je alleen voor nood je pc aan moeten zetten. Of even bankzaken regelen. In ieder geval je pc zo kort mogelijk aan. Daarna lekker naar buiten, denk aan strand of een terrasje en jezelf lekker koel houden met een biertje of frisdrank met ijs. ;)

Ok dan toch nog even wat on topic:

Ik heb laatst een ventilator omgedraaid, opeens is mijn cpu en vga kaart een stuk koeler, ook als hij al enige tijd aanstaat en zwaar gebruikt wordt. De voorkant van mijn pc heeft nu wel een open 1,25" bay waar flink wat warme lucht uitgeblazen wordt, en dat is dan ook de bedoeling...

[ Voor 39% gewijzigd door Gé Brander op 10-06-2006 13:18 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

mm.... goed dat ik dit topic tegen kom
bij het kijken naar mn temps blijken mn harde schijven 46 graden te worden! beetje te warm :/
aangezien ik dalijk van plan ben om windows opnieuw te installeren, haal ik mn pc ook wel ff helemaal uit elkaar om beetje stofvrij te maken, en de rest van de fans weer aan te sluiten..

ik heb een 2500+ @ 3200+ die 52 graden idle wordt nou, met de zijkant open :X
maarjah, dat komt omdat ik op zolder slaap :9 de warmste plek in the house 8)

Verwijderd

Dit topic zocht ik net! Ik ga dus een nieuwe case aanschaffen, alleen weet nog niet precies welke...
Ik denk dat het deze wordt:
ExtremEngine 3T
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/img_resize_Big.asp?img=image/producten/71870-big.jpg
Met 140mm en 250mm(!!) fans :)

Iemand nog interesse in een rode asus Vento? :P 5 tientjes lijkt me een leuk prijsje :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 13:15 ]

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Niks, laat maar (door)branden.

Ik zit hier met een heethoofd in een veel te kleine kast + gpu die passief gekoeld wordt,
daar kan ik verder weinig aan veranderen.
Afgelopen twee zomers heeft die het volggehouden,
als hij deze nog volhoudt, dan is het gedaan, en tijd voor een andere.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:14:
Dit topic zocht ik net! Ik ga dus een nieuwe case aanschaffen, alleen weet nog niet precies welke...
Ik denk dat het deze wordt:
ExtremEngine 3T
[afbeelding]
Met 140mm en 250mm(!!) fans :)

Iemand nog interesse in een rode asus Vento? :P 5 tientjes lijkt me een leuk prijsje :)
tering, dat ding lijkt wel een subwoofer man :) :D

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Vorkie
  • Niet online
Weinig, zolang me CPU niet boven de 60 uitkomt en de HDD's niet boven de 40 ben ik tevreden :)

Nou zit ik in het koelste kamertje, dus hij zal eerst 20 graden warmer moeten worden wil de CPU de 60 halen en voor de HDD's moet ie nog 10 graden...

Verwijderd

Gewoon een notebookkoelertje eronder, moet hem wel koel houden deze zomer (mijn notebook heb ik het over :P).

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien dat ik een keer met de stofzuiger langs de fans en koelblokjes ga. Mijn pc is altijd al een heethoofd geweest die spontaan reboot bij spelletjes in de zomer na een paar minuten. Gelukkig speel ik niet zo veel spelletjes :)

Afbeeldingslocatie: http://got.wbn0046.concepts.nl/temps.png
Die 84 is mijn cpu, die is altijd al zo warm geweest. Bij 93/94 reboot mijn pc.

Ik vraag me wel af wat er 127 graden zou kunnen zijn. Ik houdt het maar op een kapotte sensor ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 10-06-2006 14:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik doe er niets aan, zolang de boel niet verbrand vind ik het best. ;)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik doe helemaal niks :)
Cool&quiet houdt hem wel koel als hij idle is, en als ik hem ga stressen gaat de cpukoeler wel wat harder draaien. :)

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Hem uitzetten en lekker naar buiten gaan. :Y)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:19:
Misschien dat ik een keer met de stofzuiger langs de fans en koelblokjes ga. Mijn pc is altijd al een heethoofd geweest die spontaan reboot bij spelletjes in de zomer na een paar minuten. Gelukkig speel ik niet zo veel spelletjes :)

[afbeelding]
Die 84 is mijn cpu, die is altijd al zo warm geweest. Bij 93/94 reboot mijn pc.

Ik vraag me wel af wat er 127 graden zou kunnen zijn. Ik houdt het maar op een kapotte sensor ;)
Ik zou toch eens wat extra fans aanschaffen (als die niet op je voeding aangesloten zijn) Dit lijkt me niet gezond :/

• Ascathon
  • Laatst online: 19-01 17:47
Afgelopen zomer heb ik nergens geen last van gehad. Maar om eerlijk te zijn doe ik er dan niet zoveel extreme dingen mee. CPU (AMD64 3500+)is nu 44 graden, daar maar ik me niet veel zorgen over. GPU (6600GT) is nu 59 graden, correctie 60 graden. Dat vind ik wel iets hoger dan gewenst. Dit alles bij een omgevingstemperatuur van 29 graden. Dit wordt in de zomer zelfs 37.

NB is 42 graden. Met passieve koeling.

[ Voor 6% gewijzigd door Ascathon op 10-06-2006 14:49 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het enige dat ik doe is af en toe de fan van de radiator ietstjes hoger zetten, van 6 naar 7 volt ofzo.

Het is niet nodig om mijn oc lager te maken of wat dan ook.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
mijn 3500+ cpu blijft mooi op 40 graden doorwerken, fan draait nu wel wat sneller dan normaal maar deze kan nog 2 keer sneller :)
schijf wordt wel 49 graden, volgens mij is dat niet al te geweldig :/ kheb er zon zalman koelblok omheen en een fan daarbovenop gelegd, sensor is wel goed want hij voelt ook wel redelijk warm aan :) maar eens kijken wat ik daar aan kan doen :/
gpu draait sinds enige tijd constant op 60 graden idle, ook op 'koude momenten', die maar eens schoonmaken :)

• dutch_warrior
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik ga deze zomer naar campzone moet toch maar ff iets goeds uitvinden om em koel te houden.
Heb nu eem athon 2600+ non oc met 3000+ koeler. Wordt toch nog 40 graden door deze rare case.
Mijn voeding zit gewoon over dwars en de lucht intakes zitten boven me gpu en cpu.

Mijn harddisks zijn helemaal een ramp 40 en 48 graden gewoon in windows.

• FragileM64
  • Laatst online: 10:34
Even erop wijzen dat wanneer je een goede airflow in je kast hebt, dat je beter je kap erop laat staan dan ze eraf te halen.

ontopic: Ik heb met mijn totaal aan 0 casefans mijn kap er nooit op staan. cpu wordt tot 63 graden bij deze temperaturen. Niet overgeclockt haalt hij maar 51 graden.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

dutch_warrior schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:54:
Ik ga deze zomer naar campzone moet toch maar ff iets goeds uitvinden om em koel te houden.
Heb nu eem athon 2600+ non oc met 3000+ koeler. Wordt toch nog 40 graden door deze rare case.
Mijn voeding zit gewoon over dwars en de lucht intakes zitten boven me gpu en cpu.

Mijn harddisks zijn helemaal een ramp 40 en 48 graden gewoon in windows.
Als jij een Athlon XP 2600+ hebt dan is 40 graden heel netjes. De schijven zijn bij 48 graden wel aan de warme kant. 50 graden is veelal de max. bedrijs temperatuur. De Athlon XP processoren hebben over het algemeen een max. bedrijstemperatuur van 80-90 graden, volgens mij.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Mijn Sempron 3000+ is idle 42 graden, niet echt heel warm.
Alleen me hardeschijven zijn in windows 48 graden :X .
Toch de fan maar standje hoger gaan zeten :Y) .

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 16:39
Niet dat hij te heet wordt, maar ik heb hier een hoop casemod spul liggen waaronder 13 fans :9

I see red pixels.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Met een kamertemp van 22 graadjes, blijft m'n 3700+ @ 2.7GHZ 1.4Volt netjes ~25 idle en ~30 stressed. 7900GT blijft 34 idle en 41 stressed. (All air cooled). Enige heethoofd in m'n kast blijft de NB :(.

CPU: 7700Cu
VGA: VF900Cu
2x 120mm fans
4x 80mm fans
1x 120mm voeding

Ik laat gewoon m'n casefans wat harder draaien om m'n bak koel te houden :+, heb laatst nog wel even een fan onder m'n VGA geïnstalleerd die de warme lucht naar buiten blaast.

[ Voor 13% gewijzigd door EyeWitness op 10-06-2006 16:24 ]

Verwijderd

oplossing voor alle mensjes hierzo: computer UIT, en lekker naar buiten gaan. werkt perfect! :*)

• BHQ
  • Laatst online: 31-01 02:29

BHQ

Niets. PC staat naast de verwarming (en het raam zelfs), temperaturen zijn iets hoger maar hij doet het prima zonder casefans :)

Wel een bigtower tho, 3200+ CPU

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 17:33
hmm ik zet alleen de fans wat harder :P

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Mijn CPU zit nu te idlen rond de 45 graden, en mijn GPU zit nu te idlen rond de 51 graden. Stressed zal er bij de CPU zeker nog een 20 graden bij komen, en bij de GPU misschien wel 30 graden. Mijn HD's zijn daar en tegen wel weer een stuk warmer, allemaal dezelfde soorten, maar de ene draait op 94 graden, de andere op 58, die daarnaast op 91 en die daar weer naast op maar een 100 graden. Ja, er zit veel verschil tussen de HDs aan temperatuur, maar ze draaien er nog prima om :)

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 10-06-2006 16:36 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

ik ga niks veranderen... tenminste, zolang de CPU temperatuur niet nog veel meer stijgt @ idle (ok wat muziek en browsers open)

CPU = AMD XP 3000+ @stock speeds => idle: 54°C gemeten extern (temp sensor op mobo)
intern zo'n 64°C =>die 54°C zou wel eens ietsjes fout kunnen zijn, maar daar ben ik niet zeker van
GPU: ATI 9600 PRO @ stock speeds, met zalman passieve koeler erop (met zo'n optionele fan op 5V, ti's zo'n koeler met 2 heatpipes) temps: geen idee, waarschijnlijk die fan aan 12 V hangen deze nacht als em nog is af gaat :p

HD's: sata schijven, geen idee, 1tje heeft wel een koeler erop staan

casetemp: 36-37°C

vermits de CPU temps de afgelopen 2 zomers ook iets in die stijl waren en em toen ook heeft doorgewerkt zonder problemen... (1* intake fan, 1* outtake fan, alles steekt in een Antec Lanboy case met de standaard voeding erin)

Verwijderd

Gaat met zijn laptop onder een parasol zitten :9

• FragileM64
  • Laatst online: 10:34
FnF schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:36:
Mijn CPU zit nu te idlen rond de 45 graden, en mijn GPU zit nu te idlen rond de 51 graden. Stressed zal er bij de CPU zeker nog een 20 graden bij komen, en bij de GPU misschien wel 30 graden. Mijn HD's zijn daar en tegen wel weer een stuk warmer, allemaal dezelfde soorten, maar de ene draait op 94 graden, de andere op 58, die daarnaast op 91 en die daar weer naast op maar een 100 graden. Ja, er zit veel verschil tussen de HDs aan temperatuur, maar ze draaien er nog prima om :)
Sensor zal wel brak zijn van die schijven of verkeerd worden uitgelezen. Het kan natuurlijk ook dat jij je schijven als koelblok gebruikt. :)

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
mijn amd K-6 2 550 mhz(500 mhz effectief doordat moederbord niet meer aankan, zorgt ook al voor wat lagere temp.)blijft netjes rond de 30 graden hangen(zit wel een supergrote koeler op @ 7 voltvor een athlon xp) geen probleem dus.(enkel harde schijf zorgt voor geluidsoverlast)

Athlon xp 1800+ en geforce 5200: geforce 5200 normaal passief gekoeld, draait nu een koelertje op @ 7 volt en blijft lauw, normaal werd hij gloeiend heet en Athlon xp 1800+ blijft netjes rond de 60 graden @ load met koelertje op 7 volt.(die pc maakt bijna niets van geluid)

Bovenstaande pc's geen problemen met uitvallen, maar nu komt het

Intel !!!PRESCOTT!!! 3,00 ghz. Is idle al 65 graden celcius met koeler op 2500 rpm, die maakt dan al het meest kabaal(overtreft beide andere pc's!!) Als je hem dan onder load zet gaat hij naar 70 graden en blijft hij daar, maar de koeler gaat naar speeds van 4500 RPM en de kastkoelers op 2000 RPM. Kastkoeler zit dan op maximum, cpukoeler ook. Op 4500 RPM(met normale temperaturen blijft hij mooi op 2500 RPM en komt hij 70 graden celcius) is het net een vliegmachine. Die pc ligt dan ook af omdat hij met deze temperatuur uitslaat(jammer voor ouders, want het is hun pc, waardoor die nu hun bankverrichtingen niet kunnen doen) Als hij echt aanmoet zet ik er wel een huis-tuin-keuken ventilator tegen zodat hij niet uitvalt(en de cpukoeler zit dan op 3500 RPM meer). Het is hier in dit bureautje 33 graden celcius, Buiten is het in de schaduw 27 graden celcius, dus het zal nog erger komen.

Deze bovenstaande was een uur geleden een vliegtuig toen ik iets renderde, nu heb ik deze wel uitgeschakeld.

:edit: de geforce 5200 is niet op stockspeeds: mem @ 492 mhz(stock 332) en gpu @ 320 mhz(stock 250 mhz)
Enige pc die aanligt is de amd K-6 2 omdat ik enkel wat schoolwerk en msn en internet hoef te doen. Op die manier blijft het in dit bureautje ook draaglijk(ja de 3 pc's staan in hetzelfde kamertje en als die allemaal load zijn, stijgt het hier makkelijk 10 graden :o )
HD's van athlon xp zit op 36 graden en in de prescott 42 graden en de casetemp in de athlon xp zit op 28 graden celcius en de prescott op 42 :o )

[ Voor 17% gewijzigd door skelleniels op 10-06-2006 16:49 ]

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Ik heb nog geen concrete plannen met de aankomende zomer :P

Wel heb ik progsels als cpuIdle draaien en de idle tijd dattie heeft is natuurlijk mooi meegenomen :Y)

Verder ben ik voorzien van 2 outtakes en 2 intakes, + een leeg rooster, en als het echt hard moet dan heb ik altijd m'n qtec PSU met fancontroller erop :+

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/PC/qtec.jpg

takkeherrie @ voluit :X

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 12:26
Ik heb sinds een maandje mijn zalman reservator 1 setje,l toch moest ik deze week mijn casefan aanzetten, mijn hd werd nml ruim 60 graden :( te weinig airflow in de kast (stomme herriemakende 80mm fan).

Ik heb een nieuwe kast in de bestelling want ik zit nu in een kleine merkloze kast en ga naar de Antec P180.

Huidige temperaturen: CPU 45, GPU 65, HDD's 42 met een kamertemperatuur van 28 graden. Mijn nieuwe kast heeft gelukkig een aparte ruimte voor de hdd's met een 120mm fan ervoor hopen dat dat beter wordt....

Ps. deze temperaturen zijn allemaal op idle |:( mja wat wil je ook met zo'n kamertemperatuur...

@ Marzman: Die 127 graden heb ik hier ook ik vroeg me ook al af wat dat was :P misschien is het een standaard waarde ofzo :)

[ Voor 36% gewijzigd door Ikke_Niels op 10-06-2006 16:57 ]

User Error -- Please Replace User

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 22:04
Niks, woon op het noorden :), dus lekker koel. Daarnaast is me Opteron in rust op 1,2 Ghz geclocked en voluit op 2,7 Ghz. Er is daarbij een 12 cm casefan en een fan in me noname voeding :+.
En dat alles doet het perfect.

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 19:46
Ik heb geen probleem met de warmte, ik heb namelijk een Stacker case en deze geeft een perfecte airflow, ja ik merk wel een stijging van de CPU temp: in de winter 28°C (idle) en nu 36°C (idle)
net BF2 gespeeld was wel 44°C geworden

specs:
AMD 64 3500+ (Boxed)
Asus A8N-SLI D
Asus 6600GT
omgevingstemp: 27°

hardeschijven zitten netjes onder de 30°

de herrie van men Thermaltake Butterfly voeding heb ik manueel moeten beginne regelen, op de stand automatisch was het te luid, gelukkig krijg je een fancontroler bijgeleverd :)

• bartje321
  • Laatst online: 29-01 17:39
cpu koeler vol open
en airco aan :D (anders is mn pc niet het enige die het niet volhoud)

[ Voor 43% gewijzigd door bartje321 op 10-06-2006 20:02 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:10:
Gewoon een notebookkoelertje eronder, moet hem wel koel houden deze zomer (mijn notebook heb ik het over :P).
oww ik dacht je server 8)7 :+ (ja je vroeg er om :P)

ik niks, alleen in een cheap Dell kast staat wel een P4 3.4 Presscott optewarmen en een 6800GT, de temperatuur van die 1e kan ik (gelukkig :P ) niet zien, die 2e heb ik tijdens zomers kamikaza benchen vorigjaar op 95 graden gekregen :X (artifact loos, schok van die temp wel toen ik bij de laatste 'check' poging RivaTuner liet monitoren :X ) draait nog steeds prima en m'n pc kreeg ook vorige zomer geen lock-ups/BSOD's/Resets :)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Mijn systeempje (in Medion kast met de slechtste airflow ooit :r ) staat met de zijkant open een ontzettende teringherrie te maken hier :P
Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/3752/temps0xk.jpg
temps zijn acceptabel voor 3.4Ghz prescott, maar de standaard intel koeler gaat binnekort toch plaats maken voor een Arctic Freezer 7 oid :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-01 13:54
M'n AMD x2 4200+ @ 1.5v-2.5GHz is nu 30 graden idle, dus wel te doen...
M'n X1900XTX is 59 graden idle :/ erg hoog, ff tooltje installeren om de fan dan maar wat harder te laten draaien.

M'n laptop, centrino 800MHz.. (dynamic switching) is 51 graden nu. En overdag ongeveer 56. Nogal heet, maar niet zorgwekkend toch? Er is geen manier om hem koeler te maken...

[ Voor 11% gewijzigd door Sluuut op 10-06-2006 20:14 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Borizz
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ik heb een intake en een outtake fan in mijn kast zitten (naast de processor fan natuurlijk), deze zijn beiden temperatuur gestuurd. Dit helpt al prima om mijn miditower, die overigens helemaal vol zit koel te houden.

Daarnaast draai ik CPUIdle, dit programma zorgt ervoor dat de processor 'uitgeschakeld' wordt wanneer deze niet gebruikt wordt. Hierdoor daalt het stroomverbruik en blijft de processor koeler. Op de website kan je er iets meer over lezen hoe het precies werkt (dan hoef ik het hier niet helemaal uit te leggen), bij mij scheelt het ongeveer 8 - 9 graden Idle.

Edit: Ik heb een AMD Athlon XP2800+ die zonder dit programma rondt de 55 graden zit, maar nu is de temperatuur van mijn processor 47 graden.

[ Voor 12% gewijzigd door Borizz op 10-06-2006 20:16 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

• TheZeroorez
  • Niet online
Als mijn CPU niet gebruikt wordt is 'ie meestal ook uitgeschakeld > M'n pc staat dan vaak uit :X

• Borizz
  • Laatst online: 02-01 15:55
TheZeroorez schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 20:15:
Als mijn CPU niet gebruikt wordt is 'ie meestal ook uitgeschakeld > M'n pc staat dan vaak uit :X
Ik weet niet goed hoe ik het anders moet formuleren.. Maar kijk maareens hier, daar staat beschreven hoe het precies werkt.

If I can't fix it, it ain't broken.

• TheZeroorez
  • Niet online
Cool 'n Quiet-like...

Ik heb het al weleens gezien, maar ik gebruik nu Cool 'n Quiet wat m'n proc ook lekker koel houdt :)

Verwijderd

X2 4200 op 2.64Ghz 1.42v is 42 graadjes. In een kamer waar het 28 graden is, met mijn kast gewoon dicht nog. GPU ( 7900GTX OC ) is 49 idle nu. Ik voorzie verder weinig problemen :)

Maar ik moet zeggen, vandaag de pc nog niet zwaar belast ( wat wil je met dit weer :9 ).
Mocht ie nou écht gaan zweten, kan mijn Zalman cu9500 nog wel wat harder, die draait nu op 1350rpm. Of ik haal gewoon de zijkant er af.

Zometeen ff Argentinië- Ivoorkust kijken, daarna me dagelijkse potjes BF2. Eventjes Speedfan op de achtergrond mee laten draaien :)

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 12:13

P!m

Ik doe gewoon niks totdat het echt te warm gaat worden.

Mijn 3200+ venice is idle 24 graden en stressed 28/29 graden, dat zijn volgens mij wel redelijke temperaturen.
Mijn videokaart is nu idle 60 graden, dat is toch een beetje warm (Normaal is hij idle 53 graden wat ik ook al warm vind)
Het is hier trouwens wel een takke herrie, en dat komt denk ik vooral door mijn el-cheapo behuizing en door de VGA cooler.

[ Voor 18% gewijzigd door P!m op 10-06-2006 20:41 ]

Verwijderd

Gewoon niks, mn cpu blijft altijd rond de 44graden met mn zelfgemaakte waterkoeling, niks speciaals dus. Ik snap niet dat jullie processors zo warm worden...

Verwijderd

gewoon lekker buiten blijven ;) niet computeren is ook goed voor je sociale leven :9

wat doe ik hier nu?! :P

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 20:41:
Gewoon niks, mn cpu blijft altijd rond de 44graden met mn zelfgemaakte waterkoeling, niks speciaals dus. Ik snap niet dat jullie processors zo warm worden...
Veel mensen zitten nog met luchtkoeling ;)

* geez kijkt rechtsonder in beeld... ziet 61 graden staan :'(

Casetemp is 44 graden, dat is ook het grootste probleem. 2x 80mm op 12V, maar dat is niet genoeg. Met 5 hdd's word het nogal snel warm :P En het is een palomino 2000+ heethoofd...
Het is in mijn kamer zelf ook levensgevaarlijk trouwens (zolder) |:(

Wat ik doen ga: Een van de 80mm's in de bovenkant modden en een 120mm als intake. Alles op 12V, mijn muziek staat toch altijd harder dan dat :O

[ Voor 19% gewijzigd door geez op 10-06-2006 21:06 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Niets
Mijn Athlon MP 2600+ setup draait netjes met 80mm fans, een 120mm fan direct daarachter en heb er nog niets van gemerkt dat ze te warm zouden worden of wat dan ook.

• Theo
  • Laatst online: 11:42

Theo

moederbord

Niets. Ik heb een zalman 9500 op een Northwood staan need I to say more :+
Komt gewoonlijk nooit boven de 40 graden uit (met 42% overklok) en met dit hete weer is 45 graden erg heet voor dat ding. Maar ik heb speedfan wel zo ingesteld dat als het mobo, schijf of cpu te warm wordt (50,47,55 graden 38, 35,39 stressed is normaal ) dat de pc uitschakelt.

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

even wat geprutst met mijn koelers en mijn CPU staat nu "maar" op 61° meer. chipset begint wel gevaarlijk warm te worden (54°)

• Moning2
theodouma schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 21:06:
Niets. Ik heb een zalman 9500 op een Northwood staan need I to say more :+
Komt gewoonlijk nooit boven de 40 graden uit (met 42% overklok) en met dit hete weer is 45 graden erg heet voor dat ding. Maar ik heb speedfan wel zo ingesteld dat als het mobo, schijf of cpu te warm wordt (50,47,55 graden 38, 35,39 stressed is normaal ) dat de pc uitschakelt.
dan krijg ik mijn systeem niet eens meer aan :+
een koelblok en een fan op mijn schijf en nog steeds wordt ie 49 graden :/ het is een 7200rpm sata2 schijf, die dingen worden normaal toch niet zo heet :/
ding is op het moment zelfs 50 graden :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Moning2 op 10-06-2006 21:11 ]

• Theo

Theo

moederbord

dat is niet gezond, 55 graden is echt het max van een schijf. Ik heb zelf ook en sata2 schijf (t7k250, alleen aangesloten op sata, niet sata2). Voor deze schijf zit een 80mm papst intakefan. Nu is de schijff 37 graden, 7 graden warmer dan de lucht buiten de pc....

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

OMG :r

pc viel hier net uit! ik denk van de hitte, die kleine heatsink op de northbridge was gewoon te heet om aan te raken :| direct na het opstarten net was de temp van de proc 62 graden haha

ik hoop dat het nog goed gaat 8) anders bestel ik vandaag nog een andere cpukoeler en een stapel casefans. en uiteraard een zaagje/dremel om ruimte te maken voor deze fans :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 22:04 ]

• Shaidar
  • Laatst online: 06-01 14:43

Shaidar

Mmm, ik was net aan het zoeken wat andere mensen zoal als CPU temperatuur hadden met deze hitte. Nu ja hitte, "komende" hitte.

M'n P4 650 op 2.8Ghz (EIST) wordt zo'n 38°C, en op m'n kamer is het zo slordig 30°C. Stressed (episode 1) wordt ie soms wel 58°C. GPU is een 7900GT onder een VF900-Cu, en die wordt idle nu 37°C, en stressed iets van een 40°C.

Als ik zo de andere temperaturen bezie, dan zit ik nog wel safe :)

Waar is de tijd van m'n Northwood die rustig dingen afhandelde op 30°C MAX ;)

En waar is die Conroe! :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik doe er helemaal niks aan. Temps zijn gewoon goed. Mijn AMD 3000+ Winchester wordt nu ongeveer 36 graden en dat met een rpm van 1339. (Arctic Freezer 64 PRO) Voor de rest heb ik 1 casefan die +/- 1800 toeren draait, en een Enermax voeding die nu op +/- 2200 toeren draait vanwege de warmte. Bijzonder irritant, als ik in mijn bed lig. Maarja denk dat ik de 2 fans maar ga vervangen door Arctic fans.

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:39

Tank80

Cyanide&&Happiness

Naar aanleiding van dit topic kijk ik ook eens naar m'n temperaturen (doe ik normaal nooit :X) en m'n Athlon thunderbird @1.2 GHz is 60 graden+, kamer is 30 graden. Is dat niet een beetje veel voor zo'n athlon ?

[ Voor 6% gewijzigd door Tank80 op 10-06-2006 22:18 ]

Je imiteert me mateloos.

Verwijderd

Tank80 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:18:
Naar aanleiding van dit topic kijk ik ook eens naar m'n temperaturen (doe ik normaal nooit :X) en m'n Athlon thunderbird @1.2 GHz is 60 graden+, kamer is 30 graden. Is dat niet een beetje veel voor zo'n athlon ?
Een beetje wel ja :P
ik zou er als ik jou was voor zorgen dat die niet te lang zo heet blijft.

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:19:
[...]

Een beetje wel ja :P
ik zou er als ik jou was voor zorgen dat die niet te lang zo heet blijft.
Niet te lang zeg jij, hmm, ik denk dat ik nu de oorzaak heb gevonden dat hij af en toe spontaan uit gaat :X

Je imiteert me mateloos.

Verwijderd

Tank80 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:36:
[...]

Niet te lang zeg jij, hmm, ik denk dat ik nu de oorzaak heb gevonden dat hij af en toe spontaan uit gaat :X
ja dat zou daar heel goed de oorzaak van kunnen zijn.
blaas anders ff het stof uit de heatsink van de processor. kan een hele hoop schelen, zeker als je dat nog nooit gedaan hebt :)

edit: damn, nu viel ie bij mij weer uit.. begint irritant te worden.. dan maar ff in de tuin zitten :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 22:55 ]

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:40:
[...]

ja dat zou daar heel goed de oorzaak van kunnen zijn.
blaas anders ff het stof uit de heatsink van de processor. kan een hele hoop schelen, zeker als je dat nog nooit gedaan hebt :)

edit: damn, nu viel ie bij mij weer uit.. begint irritant te worden.. dan maar ff in de tuin zitten :P
Heb hem inderdaad in die 4 jaar tijd nog nooit schoon gemaakt :o 8)7 , toch maar ff doen dan :)

enne, met dit weer kan je zowieso maar beter in de tuin zitten he :)

Je imiteert me mateloos.

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 20:46
Ik merk vanzelf wel als me pc te heet is geworden ;-)

• EQJim
  • Laatst online: 28-01 18:20
Als je een 'centrino' hebt kun je lekker underclocken of undervolten. Mijn cpu (1,73 Ghz) komt op die manier in idle niet boven de 30-33 graden, en onder load max 38-40 graden. Mijn HD kan dit helaas niet, die is op dit moment (hij is aant defraggen) 44 graden. Mijn GPU is overigens wel goed warm, 62 graden.

In mijn kamer is het volgens mij ongeveer 24 graden.

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2025

Alexo

groots met een zachte o

Mijn p4 2.5 GHz is op het moment van schrijven 23° (idle) en stressed komt ie rond de 30.. harde schijf zit op 34° en stressed richting 38/39.. En dat allemaal met simpele luchtkoeling :Y)

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Overclocken naar 2,4ghz :)
Momenteel heb ik prime95 al 2 uur draaien en het is mijn barebone kastje:
Moederbord: 43 (Asus A8n-VM CSM
CPU: 47 (AMD 64 X2 3800+@ stock)
PWM: 46 (klopt wel, de temp sensor van de voeding doet bij mij goed in Everest)
Seagate 200GB IDE: 35
Samsung 250GB S-ata (windows schijf bovenop die van Seagate): 31
CPU core: 1.32-1.34V
Alles zit in een Fragbox 2 van www.falcon-nw.com

Gemeten met Everest 2.80 Ultimate en alle fans op full speed. Huistemperatuur: 28 graden

1x80mm fan voor de harde schijven.
Zalman CNPS-7000-CU B Led 1758RPM, er zit 0,8cm afstand tussen de voeding en deze koeler.
Superflower 400watt blue led 14cm fan 1140RPM

Zelfs met de fans op full speed is mijn kastje veel stiller dan de vogels buiten in de boom :)
Het is nog niet zo warm dus er kan nog wel wat snelheid erbij, maar het komt ook doordat ik alleen maar de onboard videokaart gebruik.

Wat ik kan doen is de kast openmaken of aan de achterkant nog een 92 of 80mm fan erbij zetten + de 60mm fan aansluiten.

Vooral in de zomer zie ik dat veel barebones en goedkope kasten onvoldoende koeling hebben voor harde schijven, doordat er geen intake fan is. Mijn tip: maak de behuizing open en zet aan de zijkant van de harde schijf en processor een fan.

Edit:
Dit is vaag als ik Prime95 afsluit draaien de fans iets harder. Nu draait de CPU fan op 1815RPM en de Superflower 14CM fan op 1164RPM :? Wie heeft een idee hoe dat komt?

[ Voor 10% gewijzigd door Archimond op 11-06-2006 14:02 ]

• prutser001
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Airco aanzetten en kamer op een aangename 21 graden houden :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 08:55
lekker 'n M3 coldpack onder m'n radiator (BI extreme 2) bij m'n WC blijft de temperatuur rond de 35 graden van m'n CPU (amd 64 x2 4200) , nForce4 (a8n-sli deluxe) en GPU (7900GT EE) :D

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01 13:02
@topic titel: Daar hoef ik mij geen zorgen om te maken... Ik heb het prima voor elkaar geloof ik... :7
Mijn CM Stacker heeft koeling genoeg, 2x 120mm aan de voorkant (intake) en 1x aan de achterkant (outtake). De 80mm (outtake) op het dak van de kast is uit. De voeding haalt tevens warmte boven de processor vandaan en blaast deze (door de voeding :() naar buiten.

Op mijn passief gekoelde A8N-Premium zit een 4400x2 (met de standaard koeler) die constant 100% belasting heeft.

De kast zat afgelopen winter op 32C, met CPU op 49C a 50C. Kamertemperatuur was toen 21C (redelijk kleine kamer, met 2 pc's heb ik zelden een verwarming aan). Het is hier nu best warm. Zo'n 26C.

Op dit moment heb ik de volgende temperaturen:

Motherboard says:
CPU: 55C
Case: 36C
Video: 40C

SMART says:
Raptor 36: 33C
Hitachi 250: 34C

Lijkt mij dus prima in orde... Ik ga weer naar buiten... :p

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-01 15:06

Dentheman

Zie signature

200 mhz van m'n amd 2200 afgeklokt, draait nu weer op 2000, en m'n fans allemaal op volle toeren :)
Als het echt ernstig wordt zet ik wel een ventilator op m'n kast, maar nu ik er nog ff zit staat die lekker op mij gericht :p

Zie ondertitel

• TheZeroorez
  • Niet online
Volgens mij is er toch echt iets fout met al die systemen die teruggeclocked moeten worden enzo in de zomer :/

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-01 15:06

Dentheman

Zie signature

TheZeroorez schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:02:
Volgens mij is er toch echt iets fout met al die systemen die teruggeclocked moeten worden enzo in de zomer :/
er zit een stock coolertje op dus vandaar :p

Zie ondertitel

• Theo

Theo

moederbord

TheZeroorez schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:02:
terugklokken kan ook het verkleinen van een overklok zijn, dus als je lekker in de winter heb lopen overklokken met 19 graden naast de pc, en het is nu 31 graden naast de pc is ook je cpu 12 graden warmer dan at hij was toen je hem in de winter had overgeklokt. En aangezien voor sommige overkloks 12 graden extra fataal is kan ik me dat goed voorstellen dat sommige mensen hun overklok minderen.
Als mijn cpu boven de 50 graden komt minder ik ook de overklok, want boven 50 graden krijg ik BSOD gelukkig komt nu de cpu (met 42% overklok) niet boven de 45 uit, in de winter blijft hij onder de 39 zelfs

Nu met WP, PV, EV en PC

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb een aluminium blok onder me laptop gelegt.
Anders werd hij echt veel te warm met gamen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
LED-Maniak schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:34:
Ik heb een aluminium blok onder me laptop gelegt.
Anders werd hij echt veel te warm met gamen.
werkt dat een beetje? ik krijg ongeveer een meltdown van mijn laptop op dit moment, ik had een idee om een alu plaat eronder te leggen zodat mijn benen iig niet meer verbranden van die laptop.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik zit hier op een slecht geisoleerde zolder.
Voordeel is wel dat ik hier een airco heb staan en dat er een zilveren reflectie op m'n raam gordijn (zo'n schuif ding) zit.

CPU (AMD 3800+ X2, stock settings, zalman cp9500led koeler)
Idle
36 C zonder airco aan
32 C met airco aan
Load
44 C zonder airco aan
41 C met airco aan

CASE
Idle
32 C zonder airco aan
30 C met airco aan
Load
35 C zonder airco aan
33 C met airco aan

GPU (Club3D ATI Radeon X800 RX, stock settings, stock koeler)
Idle
45 C zonder airco aan
44 C met airco aan
Load
52 C zonder airco aan
50 C met airco aan

Ik zet dus mijn airco aan en ramen en deuren dicht maken.
De airco jaagt de lucht door de schoorsteen naar buiten. :P

[ Voor 38% gewijzigd door ErikRedbeard op 12-06-2006 08:07 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Mijn PC draait zo'n F@H-dingetje voor DPC, die staat al een tijdje gelimit op 85% ipv 100% usage, ook zet ik (zeker met dit weer) de fans wat verder open (dmv Coolermaster Musketeer van 5V naar 12V).
Momenteel is mijn CPU (A64 3000+) 53' en de kast 41', northbridge rond de 60.
Best redelijk nog eigenlijk als je bedenkt dat dat ding hélemaal overvoerd wordt met werk...

Verder tijdelijk een laptoppie om het WK op te kijken (als extra tv), die CPU wordt rond de 55 (P4-M 2.0Ghz) en de 'kast' rond de 45, de fan draait op 50% dus is toch lekker stil.

Verders heb ik een grote serverfan (120x120mm, 5cm dik ofzo, trekt 1.5A, blaast HARD!) op 5V op mijn router gericht + op de laptop-voeding, zodat die ook niet al te heet worden.

En natuurlijk gordijnen dicht op mn kamer zodat er geen warmte binnenkomt.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Ik heb een celeron-d 2.6ghz @ 3.2 ghz, deze is stressed 42 graden. Mijn moederbord wordt 32 graden. Videokaart is rond de 40. Wat heb ik dan zoal aan koeling;

een 80mm casefan, een 120mm casefan, pci-slot koeler, cpu-fan, fan in voeding en fan op videokaart. :P

Jaja het is me wat. Ik raad die aopen-kasten dan ook zker aan ;)

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Niet overklokken, deed ik toch al niet, en voldoende luchtkoelers gebruiken. Ook met dit weer is mijn systeem erg stabiel.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-01 19:49
Draaid prima hier. CPU is 54 graden als ik World of Warcraft draai in Wine.
Me case is een Thermaltake Armor.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TheZeroorez schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:44:
[...]

Ik zou toch eens wat extra fans aanschaffen (als die niet op je voeding aangesloten zijn) Dit lijkt me niet gezond :/
Ik heb er twee jaar geleden twee fans in gezet (een blaast naar binnen en een naar buiten) en dit is het resultaat. Voor ik die fans had kreeg ik soms al een reboot als ik alleen maar aan het mailen of internetten was. Nu gebeurd dat alleen nog als ik bij warm weer een spelletje opstart.

Maar ik vind het ook niet zo boeiend. Het is een XP 2000+ die al weer heel wat jaartjes draait op deze temperaturen (in het begin zelfs warmer, maar toen kon hij daar ook beter tegen) en ik denk dat de meeste hier al lang geupgrade hebben. Als hij doorbrandt dan haal ik ook gewoon een ander moederbordje/cpu/ en dan zullen die temperaturen meteen een stuk beter zijn.

/▌

Verwijderd

Zo nu en dan de fans eens flink uitzuigen ;)

Verwijderd

De mijne heeft het wel warm 66 graden cpu 61 gpu moederbord 45. Is altijd goed gegaan dus ik doe er weinig aan lekker door laten stressen

Verwijderd

Om mijn PC koel te houden een 120 mm casefan en een fan in de voeding en op de proc.
Als ik het te warm vind worden voor mezelf zet ik mijn airco aan, zal dan wel koel genoeg blijven.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wartme is hier niet het probleem voor de stabiliteit, CPU komt niet boven de 40 graden uit (AMD 64 3500@3800)

Vista is heir het probleem :P da is nog erger voor instabiliteit

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

Mijn sensors:

Afbeeldingslocatie: http://www.retepv.demon.nl//gfx/miscpics/dorkman_sensors_11-6-2006_16-10.jpg

Ik heb de kast open staan. Maar niet omdat hij oververhit raakt, maar omdat ik hem zo'n beetje altijd open heb staan. :)

Enneh, ik ben alleen maar bezig om mijn disken te defragmenteren en wat te programmeren.

[ Voor 18% gewijzigd door RetepV op 11-06-2006 16:13 ]

Macbook Pro

• GH45T
  • Laatst online: 12:12
Ik laat mijn Duron 1600 @ 1200 servertje lekker passief gekoeld 24/7 met ongeveer 40% cpu load door de tijd lekker draaien, op dit moment is de processor 48 graden, als hij maar niet boven de 70 uitkomt ga ik niets veranderen.

Moet wel zeggen dat mijn kamer nog redelijk koel is, raam open, gordijnen dicht en ik schat dat het hier binnen 25 graden ofzo is.

Dit wordt wel de eerste zomer voor het passief gekoeld servertje dus ik ben wel benieuwd!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

The Widow Maker schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:40:
[...]

werkt dat een beetje? ik krijg ongeveer een meltdown van mijn laptop op dit moment, ik had een idee om een alu plaat eronder te leggen zodat mijn benen iig niet meer verbranden van die laptop.
Je weet toch hoop ik wat er kan gebeuren als je een laptop op je schoot zet?

/▌

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
... ik vind het allemaal maar overdreven om extra fans te halen, mijn systeempje met 1 intake 80mm en 1 outtake 80mm, allebei op 5 volt, boxed intel cooler en een vf700alcu vindt het best.. het wordt misschien 5 graden warmer dan normaal :9

• Moning2
die schijf van mij begint toch wel aardige temperaturen aan te nemen:
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/2048/niebest5iu.th.png
is dat wel gezond voor een schijf ?
die chassis fan ligt bovenop mijn schijf, is het beter dat ik em van onder af laat koelen ?
ik kan er nu geen veranderingen aan aanbrengen aangezien dat systeem hier 150 km vandaan staat ;) maar maandag kan ik er weer mee bezig :)
mijn cpu core staat nu ook 0.05 volt hoger dan standaard en is niet eens overgeklokt 8)7 dat dan maar ook meteen even rechtzetten :)

[ Voor 14% gewijzigd door Moning2 op 11-06-2006 17:00 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

vorig jaar werd me cpu (athlon xp 1800+) tijdens de hittegolf ruim 60 graadjes en mobo 40<. toen de knoop doorgehakt en het standaard kassie van funprice (geen plaats voor fans) maar vervangen voor een thermaltake tsunami met 12cm fan voor en een 12cm achter (zijpanel fan niet aangesloten).

Nu (op moment) is cpu 55 graden en mobo 38 graden volgens motherboard monitor 5, op me slaapkamer waar pc staat is het nu nogal warm omdat hele weekend al zon op kamer schijnt. 't is hier (op gevoel) zo'n 28 graden.
HD1: 41 graadjes
HD2: 37 graadjes

Als het nog warmer wordt en dat problemen geeft haal ik denk ik de 1e stacker (stc-01) en stop die vol met fans die continu op volle toeren draaien, maakt me niet uit of die luidruchtig zijn daar ik daar wel door heen maf.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 11-06-2006 17:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:53

Thandor

SilverStreak

Gezien het hier om koeling gaat verplaats ik dit topic naar Tweaking & Cooling Algemeen.
Daar past het beter thuis :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.