Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.704 views sinds 30-01-2008

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb twee intake fans voor m'n harde schijf hangen, en ik denk ook dat dat beter is, want nu kan de lucht nergens heen..

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Omgeving:
Buiten temp: 33°C
Kamertemp: 28°C

PC idle temps:
CPU temp: 51°C (onder de 50°C is deze passief gekoeld, dat lukt nu niet meer)
MB temp: 35°C
GPU: 65°C
GPU mem: 44°C

De airflow draait op 6V (90 mm intake en 120mm outtake achterkant).
De airflow is variabel 6-12v. Bovenstaande temp waarden zijn met minimale airflow (6v).
Als dit te weinig is begint de fan op de passieve CPU koeling harder te blazen (Q-fan control vanuit het BIOS geregeld). Maar ik kan zelf natuurlijk een handje helpen door de airflow op te krikken en even leven met de extra herrie die dat geeft. Gelukkig kennen we in NL relatief weinig warme dagen ;)

[ Voor 64% gewijzigd door JJ Le Funk op 11-06-2006 18:50 . Reden: toelichting conform TS-vraag toegevoegd. ]

d:)b :henk d:)b

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik heb mijn server helemaal uitgezogen zodat de lucht aanvoer en uitvoer van de 5 80x80 fans weer voldoende is, verder heb ik de proc cooler wat schoongemaakt.

voor me eigen pc heb ik de fans op 12 volt gezet. ze maken bijna niet meer herrie maar hebben een veel betere airflow.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

In de allerwarmste dagen (30+ graden) plaats ik een extra fan module achter in mijn Chieftec Dragon midi Tower. Deze geeft wat extra koeling aan de northbridge, het geheugen en de achterkant van de videokaart.

De Zalman Reserator laat zich echter niet kennen door de hitte. Bij een koelwatertemperatuur van 41! graden houdt ie de CPU (3.2GHz intel P4) en de Asus X800Pro (overgeclocked tot 510/580MHz) op respectievelijk 47 en 45 graden! Dat houdt dus in dat de koelblokken zéér efficient werken. 8)

De temperatuur van de koelvinnen ligt hierbij op een 'aangename' 38 graden.

Al met al is één extra casefan van 8 cm genoeg om de zomerdagen door te komen. Zelfs onder zware load komt zowel de CPU als de GPU nog niet boven de 55 graden.

Mijn GigaWorks S750 subwoofer heeft een ingebouwde 700watt RMS versterker, dus deze kan zomer's ook gloeiend heet worden. Deze worden daarom continu actief gekoeld door een 23cm tafelventilator. Werkt perfect en geeft gelijk een fijn briesje over mijn benen. :)

Goud is geen geld

Verwijderd

me harde schijf wordt 62 graden }) veelste warm dus maar even een casefan bestellen,
en direct
TT big typhoon O-) _/-\o_ 8) :9~
Zalman vf-700-Cu led
Artic zilver 5
en zo hoop ik het koel te houden deze zomer

Verwijderd

Frank_Knopers schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:14:
Mijn GigaWorks S750 subwoofer heeft een ingebouwde 700watt RMS versterker, dus deze kan zomer's ook gloeiend heet worden. Deze worden daarom continu actief gekoeld door een 23cm tafelventilator. Werkt perfect en geeft gelijk een fijn briesje over mijn benen. :)
De lucht die achteraan uit mijn pcvoeding komt dient ook om mijn versterker af te koelen. Helaas is de lucht die uit de voeding komt bijna 50°, en hangen er aan mijn versterker 4ipv2 speakers, waardoor die op 2ohm zit. In hoeverre het dan koelen is :+

klein vraagje nog, mijn cpu blijft op niet schadelijke temperaturen zitten, maar mijn chipset is opgelopen tot 55°. Ik heb nog een peltier elementje van 80w liggen, zou het helpen om dit op mijn chipset te monteren met luchtkoeling?

(kamertemperatuur is trouwens 34° hier, casetemp is er 42)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 17:26 ]

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 14:49

Tead

nnb

Helemaal niets!

Ik zorg zoiezo al dat mijn cooling voor mijn PC optimaal is dus hoef ik nu geen extra maatregelen te nemen.

Antec P180 kast met 1 intake, 2 outtakes, en windtunnel over mijn schijven en voeding.

CPU gekoeld door Zalman CNPS9500.
VGA gekoeld door Zalman VF700-Cu.

En regelmatig de stoffilters schoonmaken.

Verwijderd

Ik woon in een benedenhuis en ik heb de witte gordijnen dicht en de ramen alleen 's ochtends open, hier is het gewoon continu 19 graden.. :D

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Frank_Knopers schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:14:
ik heb er nog een 200 watt rms versterker onder staan :) deze is passief gekoeld maar kan ook goed warm worden met wat goed hard geluid ;)

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:26:
[...]

De lucht die achteraan uit mijn pcvoeding komt dient ook om mijn versterker af te koelen. Helaas is de lucht die uit de voeding komt bijna 50°, en hangen er aan mijn versterker 4ipv2 speakers, waardoor die op 2ohm zit. In hoeverre het dan koelen is :+

klein vraagje nog, mijn cpu blijft op niet schadelijke temperaturen zitten, maar mijn chipset is opgelopen tot 55°. Ik heb nog een peltier elementje van 80w liggen, zou het helpen om dit op mijn chipset te monteren met luchtkoeling?

lekkere kamertemperatuur... 8)
ik denk dat dat wel wat zal helpen ja ;) je kan het sowieso proberen :)

oooh dubbelpost 8)7 waar zit het delete knopje :/

[ Voor 5% gewijzigd door Moning2 op 11-06-2006 17:41 ]

Verwijderd

Ik ga m'n computer eerst goed schoonmaken, en dan ventilator in kamer zetten.. Zal niet veel helpen.. Maar toch :P

Verwijderd

Moning2 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:39:
[...]

ik heb er nog een 200 watt rms versterker onder staan :) deze is passief gekoeld maar kan ook goed warm worden met wat goed hard geluid ;)
700 Watt, dat geloof je toch zelf niet? Ik denk dat je een 0 teveel hebt getypt en zelfs dan is het nog belachelijk veel. En Gigaworks is toch niet echt een merk voor PA/Disco subs..

/me voorziet een zaal met 600 mensen van discogeluid met 2x 400WRMS en 2x 600WRMS, en zowel de mixer als de versterkers als de limiter/processor staan op 1/2 :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 17:47 ]

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

DeluxZ

Livin' the good life

Armor kast met zijkant open en voorkant open en dan een ventilator van schuinachter erop laten blazen zodat de warmte van achter naar voren eruit kan :)

Resultaat:

Met ventilator:
cpu: 33
mb: 35
gpu: 47

Zonder:
cpu: 37
mb: 40
gpu: 50

Normaal:
cpu: 29/30
mb: 32
gpu: 40

[ Voor 32% gewijzigd door DeluxZ op 11-06-2006 17:51 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Mijn temps (hoewel hij maar twee disks aangeeft i.p. drie :?):

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/1358/temps7ol.gif

Heb twee casefans van 120mm in m'n pc zitten. Lijkt me opzich wel OK, maar hoger moet het niet worden.

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Verwijderd

iMac G5 2.1 Ghz draait hier constant op 70 graden nu, met een cpu load van 30% ...
de fans draaien nog niet eens op volle snelheid...

Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/9315/afbeelding25fi.png
:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 17:56 ]

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Alles is ongeveer 35 graden. Normaal (in de winter bijv.) 25-30 graden, dus ik klaag niet.

Als het echt warm wordt gaan de fans gewoon wat harder draaien (lang leve Aerogate II _o_)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:44:
[...]

700 Watt, dat geloof je toch zelf niet? Ik denk dat je een 0 teveel hebt getypt en zelfs dan is het nog belachelijk veel. En Gigaworks is toch niet echt een merk voor PA/Disco subs..

/me voorziet een zaal met 600 mensen van discogeluid met 2x 400WRMS en 2x 600WRMS, en zowel de mixer als de versterkers als de limiter/processor staan op 1/2 :X
De speakerset is gespecificeerd om maximaal 700 watt continu te kunnen leveren. Maar op het volume waarop ik de muziek meestal heb staan zal het wel niet boven de 100 uitkomen. (versterker wordt anders wel bloedheet, waardoor ik vermoedt dat het meer is dan 100). ;)

[ Voor 8% gewijzigd door frankknopers op 11-06-2006 18:07 ]

Goud is geen geld

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 19:03
M'n temps zijn alsvolgt:

CPU x2 4400 @ 2600MHz: 35
VGA X850XT @ stock: 40
nForce 4 dfi: 39
HDD's 4stuks: 33

Temp in kamer is een 25°

Wat ik nodig heb om dit alles koel te houden ;)

ZALMAN 7700CU
ZALMAN VF900CU
Evercool chipset cooler
2* ZALMAN 92mm op men hdd's
1 intake nexus en 1x outake nexus

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
Marzman schreef op zondag 11 juni 2006 @ 16:15:
[...]

Je weet toch hoop ik wat er kan gebeuren als je een laptop op je schoot zet?
nou de kans dat ik ooit een gf/kinderen heb is ongeveer net zo groot als dat AMD met intel fuseert dus daar maak ik me niet echt zorgen over, maar het is wel irritant als je gewoon wilt werken op dat ding.

Ik heb ondertussen wel een leuk idee bedacht, als ik nu gewoon een paar fannetjes in een alu plaat zet met profieltjes op het uiteinde, dan kan daar mijn laptop op staan, terwijl de fans worden gevoed met power uit de USB plug :) nu nog even wachten tot het geen 40*C meer is op zolder voordat ik er aan begin te werken :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Frank_Knopers schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:06:
[...]

De speakerset is gespecificeerd om maximaal 700 watt continu te kunnen leveren. Maar op het volume waarop ik de muziek meestal heb staan zal het wel niet boven de 100 uitkomen. (versterker wordt anders wel bloedheet, waardoor ik vermoedt dat het meer is dan 100). ;)
Gast, 100 watt is echt ziekelijk hard. Dat is genoeg voor een flinke thuisdisco.. Ik heb hier een subje van 40WRMS staan en daarmee kan ik m'n oren behoorlijk pijnigen..

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik had vorige zomer erg last van de hitte, bf 2 normaal spelen zat er niet in met de warmte. Vorig jaar had ik als enigste koeling een thermaltake volcano 11+ met 1 fancontrol knoppie. De rest koelde ik met een ventilator tower op zijn kant voor mijn open kast. :p
Afbeeldingslocatie: http://www.hwp.ru/Coolers/Volcano.11xe/Thermaltakevolcano11_3.jpg
Nu heb ik alleen de cpu overclock eraf gehaalt, gpu draait nog op 600~1.12ghz (leadtec 6600gt agp)

verder heb ik bijgeplaatst;
Back outtake, Revoltec cold cathothode blue 80 mm.
Afbeeldingslocatie: http://shop.erfrier.net/pics/thumbs/itfan31.jpg
Front intake, 2x 40 mm 12v constant 1800 rpm
Afbeeldingslocatie: http://www.alltests.de/hardware/reviews_03/coolermaster_cooldrive3/fan1.jpg
Coolermaster aerogate 3 fancontroller
Afbeeldingslocatie: http://pc-tuning.pl/zdjecia_male/52/220.jpg
GPU Zalman vf700cu led
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/xoxide/zalman-vf700cu-led-2.jpg

En een voeding met een zeer goede koeler, de Coolermaster real power 450W.
De koeler hangt bover de CPU ipv aan de achterkant (zoals bij de meeste), deze zuigt warmte weg maar heeft ook een temp.sensor waaarvan de fan harder gaat draaien bij veel warmte ontwikkeling.
Afbeeldingslocatie: http://www.sybaritic.co.za/store/images/CM-450W.jpg

Mijn temps. liggen nu enkele graden boven normaal, 2~5 graden verschil.
Who needs a w.c.? :Y)

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Verwijderd

mijn AMD mobile 2800+ naar 600mhz clokken, wie heeft nu die extra snelheid nodig?

Verwijderd

Ik ben eigenlijk best wel een leek als ik mezelf zo lees, maar ik vraag het gewoon maar (moet toch eens beginnen)

Is het gewoon mogelijk om de case open te zetten of moet je nog opassen voor speciaale dingen als je dat doet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:16:
[...]

Gast, 100 watt is echt ziekelijk hard. Dat is genoeg voor een flinke thuisdisco.. Ik heb hier een subje van 40WRMS staan en daarmee kan ik m'n oren behoorlijk pijnigen..
100watt is 2x zo hard als 10watt.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mja, oppassen dat de kat niet in je kast pist ;)
Ikzelf heb na een schoonmaakbeurt met de stofzuiger nergens last van.

🖥️ | 🚗

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik doe helemaal niets.Een PC die bij een omgevingstemperatuur < 30 C niet stabiel is is voor mij niet stabiel in het totaal.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• BAS80
  • Laatst online: 19-05-2025
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:25:
Ik ben eigenlijk best wel een leek als ik mezelf zo lees, maar ik vraag het gewoon maar (moet toch eens beginnen)

Is het gewoon mogelijk om de case open te zetten of moet je nog opassen voor speciaale dingen als je dat doet?
Zolang je met je handen(wou poten zeggen):P van het moederboard /pc kaarten afblijft terwijl hij aanstaat is er niks aan de hand kan kan je kappie er gewoon af.

[ Voor 6% gewijzigd door BAS80 op 11-06-2006 18:32 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bor de Wollef schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:29:
Ik doe helemaal niets.Een PC die bij een omgevingstemperatuur < 30 C niet stabiel is is voor mij niet stabiel in het totaal.
Als je overclockt is een marge van 10 graden nogal veel ;)
Maar je mag idd aannemen dat een standaard computer prima bijft werkt met een kamertemperatuur van 30 graden.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:26:

Leuk idee :)
Alleen zal het standaard NB koelertje niet volstaan voor jou visie van luchtkoeling. Een actief gekoelde cpu-koeler zal het wel doen. De peltier ook niet volle bak laten werken: bijregelen zodat de temp van de NB zowat 20° blijft en zien dat de luchtkoeling het nog kan trekken.

Laten weten hoe het verloopt ! :9

Verwijderd

zal sowieso nog een weekje duren, dan houden mijn examens pas op. Qua koeler had ik gedacht aan mijn koelblok van op mijn duron1200, met daarop een zelfgefabriceerde fanduct.

Om te testen eventueel manueel de koeling wat bijregelen, daarna zoek ik misschien (als het stabieler loopt, zou graag mijn OC kunnen opdrijven) naar een permanente oplossing. Enige wat moeilijk gaat worden is de plaats, mijn northbridge zit vlak onder mijn CPU...

• TranceSetter
  • Laatst online: 09:25
Aangezien de temperaturen in mijn kast ook stijgen heb ik een paar dingen geporbeerd. De zijkant eraf halen, maar daar wordt de temperatuur alleen maar hoger van. Ik draai op waterkoeling, dus zal toch mijn 3 120mm fans op de radiator harder moeten zetten, en natuurlijk de overclock weghalen.

Mijn temperaturen houden het op dit moment lekker uit met een 46 graden voor de GPU (nog luchtgekoeld), 35 voor de CPU en 36 voor de kast temperatuur.

Mijn hdd's houden het trouwens ook goed uit met de volgende temps: 37; 35; 33 en 33 graden

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:54:
iMac G5 2.1 Ghz draait hier constant op 70 graden nu, met een cpu load van 30% ...
de fans draaien nog niet eens op volle snelheid...

[afbeelding]
:)
Zijn iMac's altijd zo heet? :o

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
TheZeroorez schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:57:
[...]

Zijn iMac's altijd zo heet? :o
Ha dat verklaart waarom de imac g4's bij ons op school nu constant crashen. Die dingen zitten vast vol stof. En de g4 ibooks craschten al met itunes en runescape.

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Het maakt bij mij niet veel uit of de airflow voluit blaast (120mm fan (outtake) en 90mm fan (front intake)). slechts 2 graden op de CPU en 1 graad op het mainboard. Van de CPU kan ik het begrijpen aangezien Q-Fan rond de 50 sterk van invloed is op de CPU koeling.

Temp Readings:

Omgeving:
Buiten temp: 33°C
Kamertemp: 28°C

Airflow@6v: PC idle temps:
CPU temp: 51°C (onder de 50°C is deze passief gekoeld, dat lukt nu niet meer)
MB temp: 35°C
GPU: 65°C

Stressed: CPU 56°C, MB 35°C.

Airflow@11v: PC idle temps:
CPU temp: 49°C
MB temp: 34°C
GPU: 64°C

Stressed: CPU 53°C, MB 33°C.

[ Voor 25% gewijzigd door JJ Le Funk op 12-06-2006 14:01 . Reden: kleine uitbreiding readings. ]

d:)b :henk d:)b

• Bollebout
  • Laatst online: 24-01 07:28
Niets, zie mijn sig. :7

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Morgen maar eens een nieuwe fan aanschaffen voor de hd-koeling. Temp loopt nu op naar zo'n 43°C voor m'n Samsung en die mag maar 45°C max hebben oid. :/ Vervelend, want hd's zijn altijd nogal temperatuurgevoelig: een paar weken boven de max en je HD is overleden is mijn ervaring..

Cpu en case temperature zijn wel ok.

_██_
(ಠ_ృ)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Rigi schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:53:
Mijn 3800+ X2 is nu even onbruikbaar, (hdd of ide probleempje zoek ik later wel uit). Ik zit nu op een bloedheet zolderkamertje zonder zij en boven paneel waar een redelijke tafelventilator een poging doet m'n XP 2100+ een beetje koel te houden. Hij is nu 47 graden, maar zodra ik de panelen weer terug zet schiet hij zo weer naar de 70 (en dus uit;))
Misschien helpt het om je cpu opnieuwe te voorzien van wat verse koelpasta. Dan zakken die temps vast wel!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Mn pc staat op een zolderkamer. Het is hier boven 29 graden. Maar ik heb een 8-tal fans in mn case en de temperatuur blijft redelijk binnen de perken. Moet er wel bij zeggen dat ik de fan aansturing van het bios heb uitgeschakeld. Alle fans draaien nu dus op 12V.

Verwijderd

Is het een slim idee om zelf een houten panel te maken met gaas erin?

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:19:
Ligt eraan. Is het om je konijnen koel te houden? :P

_██_
(ಠ_ృ)

• TheZeroorez
  • Niet online
freak1982 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:18:
[...]

Misschien helpt het om je cpu opnieuwe te voorzien van wat verse koelpasta. Dan zakken die temps vast wel!
Een 3800+ X2 zal dat nog niet nodig hebben aangezien hij nooit al 4 jaar lang op dezelfde pasta draait. En als ik me niet vergis zijn die temperaturen niet echt extreem voor zo'n proc. ...
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:19:
1. Hout geleidt niet zo goed warmte, metaal wel :)
2. Je airflow gaat naar de knoppen, je kunt dan beter je kast zo modden dat je bijv. een outtake fannetje boven je CPU kunt hangen :)

Verwijderd

Ik doe er helemaal niks aan.
Als mn cpu te warm word dan schakelt hij zichzelf maar uit :Y)

Als vista uitkomt ga ik toch een nieuwe kopen :*)

• Goesiman
  • Laatst online: 24-03-2024
Extra 120mm fan erin hangen, ik heb nu een TT Soprano zonder front intake omdat mijn pomp daar hangt (hangt, ja). Daar even iets anders voor verzinnen, en dan komt dat wel goed. Heb nu geen temps omdat mijn 7900GT morgen pas binnenkomt.

[CiP] Le Régional Built To Last.

• DJTimo
  • Laatst online: 10:58
Ik druk 3 maal op de "mode" button van mijn koolance WC-kast en/of ik draai de 2 casefans mbv mijn fancontroller omhoog. :)

• Jokuh
  • Laatst online: 28-01 11:35
gvd... me videokaart (XFX GeForce 7800GT) heeft kuren met dit weer... In Counter Strike source gaat me fps naar 10 minuten spelen naar 5 fps ofzo.. dan hang ie bijna. Ik check met een tab out de temperatuur: bijna 85 fucking graden! Iemand tips? Ik zou er erg blij mee zijn!
Joey

• TheZeroorez
  • Niet online
Is 'ie overclocked? Is je airflow ok?

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:42
Ik laat mijn pc uitstaan in de zomer en ga lekker in de tuin liggen met mijn laptop:)

Mocht ik mijn pc toch nodig hebben zet ik de airco op mijn kamer dat koelt de kamer en dus ook de pc goed af.

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 16:26
Ik doe niet veel om mijn pc extra te koelen, alleen soms mijn raam open waar mijn pc onder staat zodat wat koelere lucht circuleert.

• Jokuh
  • Laatst online: 28-01 11:35
TheZeroorez schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:59:
Is 'ie overclocked? Is je airflow ok?
Hij is niet meer overgeclockt. Ik ga nu zelf proberen een extra fannetje drin te zette. En ik laat me kast open staat. Kijke of t helpt!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
CPU (Athlon 64 3200+ Venice E6, C'n'Q aan): 33 graden
MB (Asus A8N-E): 44 graden
HDD: 39 graden

Alles (vrijwel) idle.

Doe er verder niks aan. Volgens mij moet dit nog wel kunnen.

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:43
Mijn huidige setup trekt het makkelijk :)

CPU AMD64 3200+ : 44 graden
Moederbord / kast : 38 graden
Videokaart : 46 graden
Harde schijven : 34 Graden

Dit alles gekoeld door:

Zalman 7000B alcu @ 7 volt (processor)
Zalman VF700 alcu @ 7 volt (videokaart)
5x Zalman 92mm fan @ 7volt (3 in zijpaneel voor de harde schijven en 2 in zijpaneel boven CPU en GPU)
1x Coolermaster 120mm fan @ 7volt (achterin outtake fan)

Dit hangt allemaal aan een Zalman fancontroller (laagste standen dus) in een Chieftec LCX-01SL-SL-B miditower

Heerlijk stil en koel :)

p.s. huidige setup draait op een zolder waar de hele dag de zon op staat

[ Voor 12% gewijzigd door Breaker op 11-06-2006 20:09 ]

• Richub
  • Laatst online: 15:25
Mijn kast aan de linkerkant open en een 20 cm tafelventilator erop gericht.

Op zich worden mijn proc en videokaart niet te heet, maar ik neem het zekere voor het onzekere, bijkomend voordeel is dat goed gekoelde pc onderdelen langer meegaan.

Verwijderd

Je airflow gaat naar de knoppen, je kunt dan beter je kast zo modden dat je bijv. een outtake fannetje boven je CPU kunt hangen
Zoals ik al zei, ik ben best wel een leek. Ik heb niet echt een airflow aangezien de enige fans die ik heb de CPU fan zijn en de voedingsfan |:(

Daarom, wilde ik dus dat gaas-geval maken todat ik een nieuwe case enzo ga kopen :)

• RainofDeath
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 15:48

RainofDeath

DYUVSDFJ

Afbeeldingslocatie: http://xs101.xs.to/xs101/06230/speedfan.JPG

Waarvan Temp 1 mijn moederbord is ( Asrock p4vm800)
Temp 2 mijn processor is ( pentium 4 1.8Ghz)

Wordt gekoeld door de intel boxed koeler, + een 80mm er direct naast die naar buiten blaast.

(let niet op die voltage's, die worden verkeerd uitgelezen)

[ Voor 12% gewijzigd door RainofDeath op 11-06-2006 20:37 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Richub schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:16:
Bijkomend voordeel is dat goed gekoelde pc onderdelen langer meegaan.
Ja, 10 jaar ipv 8 jaar 8)7

Verwijderd

Na het lekker doorlezen van dit topic maar eens de temperaturen van mijn servertje gechecked...

er zitten 7 HD's en is van nature al een tikke warm (40C)... maar vandaag toch maar eens gechecked. En het leeuwendeel stond tegen de 60C aan.

Toen maar eens de kast open getrokken en een 30CM (blokker) cheap-ass ventilator tegenaan gezet.

En nu draaien ze allemaal lekker cool tussen de 30 en 35 graden.

Dus topic, Bedankt :)

Verwijderd

Voor mensen die vacuum-zakjes + machine hebben....
(ik had het vroeger voor mijn duron, zoek maar in de search :P)

Zet ze lekker op je graka/hd. Vergeet niet om de paar uur ff de zakjes verwisselen.

Tegenwoordig onderklok ik,
als het nog steeds te heet is... de zijwandje van me kast openzetten,
daarna, alle fans op volle snelheid,

en als dat niet werkt....

50 cm fan erop zetten. dan moet ie werken!

Ik heb medelijden met mensen die Prescott hebben :P (zit nu een pc te fixen, die is nu hardstikke instabiel :S, reden hitte...)

• TheZeroorez
  • Niet online
Ging eens zoeken.. Bedoelde je dit topic soms? Ik heb me rot gelachen _/-\o_ Verders zijn de meeste andere topics de jij hebt geopend ook wel droog :9

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Elk jaar is dit topic er wel lijkt het erop ;). Ik ga binnekort een splitairco installeren hier op mn kamer, heb ik geen speciale pc koeling nodig :P

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Heb niet heel erg veel gedaan.
Vorige week heb ik besloten mijn oude AX7 blok van Thermalright met pensioen te sturen, en is inmiddels vervangen door een SI-97 van hetzelfde merk. Daar zit een Arctic 92x38 op, die op 7V draait (1350 rpm) en ik heb de 120mm aan de achterzijde van de kast maar weer ingeschakeld. Die draait op 7V overigens.
Moet zeggen dat de heatpipes van de SI-97 wel goed hun werk doen trouwens.
Cpu temp is 11c gedaald itt de oude AX7, en de NB is ook een aantal graden gezakt, omdat er nu een 92mm op zit ipv. een 80mm papst, dus die waait een beetje door het blok heen zeg maar.

De temps momenteel met een omgevingstemperatuur van 28.5 graden volgens de Chronotherm :P :

Cpu: Idle: 42c Load: 47c Draait nog steeds op OC snelheden. Vind het prima zo.
Mobo: 34c (Zalman blokje)
Graka: 42/50 (omgeving/core) Met stock koeler.
Seagate IDE 160: 32c Voor de schijven zit een 92mm papst fannetje die 1500 rpm doet.
Seagate IDE 250: 34c

Hoe warm de voeding wordt weet ik niet, aangezien die geen uitlezing genereerd.

Dus om de PC maak ik me niet zo'n zorgen, ben alleen even aan het uitzoeken hoe ik mezelf koel kan houden. Lekker biertje erbij en de plafondventilator @ full speed scheelt wel wat, maar het houdt nog niet over.
Misschien van de week toch maar eens naar een split-unit airco'tje gaan snuffelen. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Banshee op 11-06-2006 22:18 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
Me pc staat natuurlijk weinig aan.
Lkkr wijfen checken @ strand en beetje zwemmen denk en helaas werken :(
Maar ik heb allemaal zalmans en ik vertrouw op de sensoren :)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik doe niets aan extra koeling want het is wel goed geregeld bij mij :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• deWit
  • Laatst online: 31-01 04:01

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Hierzo zit m'n Sempron 3000+ idle tegen de 59 graden aan. Case dicht. (kamer: 25,4, case 36, hdd's 36)

Toen ik daar achter kwam heb ik maar even twee zijpanelen eraf gehaald, en de 30cm fan in de kast gezet. Die begint nu langzaam te zakken. Zit nu op een CPU temp van 47 C, en case is 36, HDD is 32. Toch tijd voor een nieuwe kast ;-)

Dus hier werkt de kamerventilater prima. Is ook echt wel nodig.

• djrein86150
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
Marzman schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:19:

Ik vraag me wel af wat er 127 graden zou kunnen zijn. Ik houdt het maar op een kapotte sensor ;)
dat zijn sensors die niet gebruikt worden jah;)
heb ik ook en ook op 127 graden staan, heb je nforce4 moederbord?

• Janusch
  • Laatst online: 25-01 13:56
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:52:
in case of emergency:
[afbeelding]

:+ :+

Maar nee, ik doe d'r niks aan. Zo warm wordt een A64 3000+ toch niet.
Heb je gelijk in :P Bij mij het zelfde verhaal. maar misschien dat ik nog een 80mm case fan koop en een buis van 80mm en dan wat in elkaar bouwen om de warme lucht uit me pc te blazen. (weet iemand een manier om zoon buis te buigen zonder een knik erin te krijgen?)

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 11:22
Amd 64 3000+ met zalman CPNS7000B Alcu koeler @ 1700rpm 37 graden idle, 43 stressed
Case 25 idle 28 stressed
HD0 45 - 50 graden
6600GT met Arctic silencer idle 58 graden nu.

Ga er niets aan doen heb geen last van uitvallend systeem ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door SmoothTweaker op 11-06-2006 23:41 ]

• EyeWitness
  • Laatst online: 29-01 23:13
Ik heb hier als backup nog 2 120x120x25 fans liggen die beide 3800 toeren draaien B) (en zo'n 20Watt per stuk slurpen).. Wat resulteert in ~160CFM per stuk.

Het geluid is vergelijkbaar met die van een stofzuiger })

[ Voor 35% gewijzigd door EyeWitness op 11-06-2006 23:55 ]

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01 19:40

Vuurvoske

Nunquam cede!

deur van mijn pc eruit halen :+

Beroeps brabander

• Janusch
  • Laatst online: 25-01 13:56
EyeWitness schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:54:
Ik heb hier als backup nog 2 120x120x25 fans liggen die beide 3800 toeren draaien B) (en zo'n 20Watt per stuk slurpen).. Wat resulteert in ~160CFM per stuk.

20watt?? is dat niet overdreven veel?

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-01 11:30
Euh, gewoon een pc zoeken die in een koel deel van het huis staat!

En anders indd gewoon wat extra koeling. Hier op zolder is het niet uit te houden dus ben ik voor de eerste optie gegaan vandaag.

• GH45T
  • Laatst online: 12:12
EyeWitness schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:54:

Ik heb 5 van die NMB fans, draaien ook ontieglijk hard, ik schat dat ze de 7000 rpm wel halen maar ik weet het niet zeker. zijn 12x12 cm en ik schat een cm of 4 dik. Het zijn best zware ventilators maar je ze stijgen op als je ze aan zet en op tafel legt.

Waar het geluid mee vergelijkbaar is weet ik zo niet, maar je zorgt ervoor dat je de stofzuiger totaal niet meer kan horen. Er komt echt een enorme zoemgeluid vanaf. Bedenk een middenweg tussen een straaljager en een stofzuiger en je kunt je voorstellen wat voor geluid deze fans maken.

Ik ben er ooit met een vinger tussen gekomen en die vinger lag dus ook echt een heel stuk open terwijl die fan toen op 7 volt draaide.

Ik gebruik deze fans eigenlijk nooit, zijn veel maar dan ook echt veel te luidruchtig voor in je pc te schroeven. Af en toe een noodgevalletje wil ik ze nog wel inzetten maar het doel waar ik ze voor gekocht had (mijn server koelen) hebben ze nooit uitgevoerd.

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Hoe duur waren ze?, kan ik er een overkopen? :o.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Sir_G-nius
  • Laatst online: 31-01 13:26

Sir_G-nius

- - -

Op het moment vertrouw ik op m'n watercooling, die het uitermate goed kan bijbenen.. :) Al moet ik zeggen dat m'n hd's toch behoorlijk warm begonnen te lopen..

Maaja, binnekort m'n waterchiller af, dus dan mag m'n cpu niet meer zeuren dat tie het warm heeft. ;)

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

eigen pc
AMD 4200x2 @ 2,42
7800GTX @ stock (430/1200)
case: coolermaster stacker, met hd fans in serie (draaien dus @ 6v)

cool en quit heb ik aanstaan (met behulp van rmclock _/-\o_)

cpu is vandaag tussen de 32 en 53 graden geweest (volgens asus probe :+ ), gemiddeld zo', 38
graden
Asus A8N SLI Premium (passief gekoelt dus) mobo heeft de heledag rond de 40 graden gezeten
HDD allemaal rond de 35 en 40 graden;
3*250gb maxtor dm10 @ sata
1*250gb maxtor dm10 @ ide
1*120gb maxtor dm9 @ ide

Oude pc (P4 2,2Ghz/9600pro/80gb wd) heeft de dag ook goed overleeft, mijn gemodde 9600pro (met zalmann northbridge koeler) lijkt een succes te zijn 8)

• Richub
  • Laatst online: 15:25
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:35:

Ik heb medelijden met mensen die Prescott hebben :P (zit nu een pc te fixen, die is nu hardstikke instabiel :S, reden hitte...)
Vandaar mijn tafelventilator... :+
P4 3 Ghz hier.
Of veel minder, lees maar eens wat topics over 'Mijn pc is instabiel' --> Koeling/airflow blijkt te slecht...
Beter het zekere voor het onzekere nemen.

Verwijderd

Mijn cpu fan raasde als een dolle, terwijl de temp acceptabel was (45 graden na half uurtje prime) :?
4600rpm voor Amd 64 boxed is flink wat.

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-01 21:20
Wat ik doe? ik doe eigenlijk vrij weinig. Eigenlijk al omdat ik een van de coolste systemen hier heb O+
Systeem:
p3@1000 mhz, 80 mm fan @ 5 volt. In de winter ongeveer 25 graden, nu max 35
Asus ati radeon 9600xt Normaal 40 graden, nu 45 Met underclock en de fan wel maar op 16 %(geluidlooosss met atitool :9 )
Seagate 160 gb HD, nu 35 graden, normaal ook ook maar 28 ongeveer( lekker coool :+ )

En dit lekker allemaal met een 120mm outtake op 5 volt. En een intake van 90mm op 5 volt. Oftewel mijn systeem is lekker stil. JA STIL. en lekkker coooooooooool. 8)7

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

vandaag de eerste HDD die aan de hitte bezweken is :/
Ik kreeg om half 6 een SMS van m'n monitoring, en jawel, 60GB bootschijf van de mailserver klinkt als een cirkelzaag.
Hoogste temperatuur: 64 graden.
Volgens mij kunnen die Maxtors daar niet zo goed tegen :X

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TheZeroorez
  • Niet online
Toch maar eens wat casefans erin pompen :?

• nick_haak
  • Laatst online: 11-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 07:21:
Mijn cpu fan raasde als een dolle, terwijl de temp acceptabel was (45 graden na half uurtje prime) :?
4600rpm voor Amd 64 boxed is flink wat.
is inderdaad niet krankzinnig hoog, maar mag wel wat lager :P

ik heb ook een athlon64, en mijn boxed fan heeft 1x de 5200 (!!!) toeren gehaald, toen heb ik toch maar besloten om een zalman 9500 LED te halen.

die ik er deze week nog een keer af mag halen, omdat dat leuke koelertje verkeerd om zit :P stond niet in de handleiding, en ik dacht: fan naar achteren, blazen...
niet dus, fan moet naar voren, nu blaast ie de lucht door de geperforeerde frontjes van m'n centurion 5 :X

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Hmm, helemaal niets hier...
CPU(A64 3500+@2,5GHz) staat hele tijd te grazen, en wordt max 45/50°(50/60%fanspeed), mijn graka(6600gt) draait ook op 50%fanspeed en tot hiertoe geen problemen.
Dusjah, zolang hij niet begint te verdampen geen problemen :P

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik heb een dikke airco op m'n slaapkamer staan die de temp netjes op 21 graden houdt waar het zonder airco 40+ werd :Y) Daar staat m'n PC ook en aangezien ik toch geen last van de hitte heb daar, heb ik 'm maar weer eens overgeclocked zodat WoW wat beter te spelen is :) Hij draait nu P4 2.4 @ 2.8 en wordt niet warmer dan 48 graden (watergekoeld).

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:55
Temperaturen zijn hier nog op een redelijk acceptabel niveau;
Alleen de hardeschijven vindt ik iets aan de warme kant (afgelopen regroup werden ze ook al 49 graden (51 max) :X, maar kijk niet naar de ophanging van de schijven 1e hangt horizontaal en de 2e schuin naar beneden (el cheapo kast waar je niet én een casefan én meerdere hardeschijven in kan hangen)

(idle/load)

CPU: 39/45
HDD-1: 43/43
HDD-2: 43/43

specs:
A64 3000+ (stockspeeds + koeler)
HDD-1: Seagate 200gb
HDD-2: Maxtor 300gb
2 casefans (2500 rpm max)

Wat te doen...

meer casefan's kan niet kan er maximaal 2 in doen dus het wordt waarschijnlijk een tafelventilator er op laten blazen.

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:59

krietjur

Where am I?

M'n gewone pc maak ik me geen zorgen over, die staat toch niet zoveel aan met dit weer :)
In m'n server is de ene harddisk 35 graden, de andere 28, doordat er een simpel koelertje van een paar euro's langsblaast. Ik doe geen gekke dingen om de boel koel te houden :)

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26
Apie! schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:17:
Ik heb een dikke airco op m'n slaapkamer staan die de temp netjes op 21 graden houdt waar het zonder airco 40+ werd
*jaloers* :+

Ik zet alleen mijn 2 120mm fans van mn radiator op full speed :) Al denk ik dat dat niet eens nodig is.

Mijn temperaturen in een kamer van 28 graden celcius worden dan:

Afbeeldingslocatie: http://monshouwer.tweakdsl.nl/temp.jpg

Sign here please

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

FragileM64 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:44:
[...]

Sensor zal wel brak zijn van die schijven of verkeerd worden uitgelezen. Het kan natuurlijk ook dat jij je schijven als koelblok gebruikt. :)
Ik denk dat het wel aardig klopt hoor, ik mijn hand er geen tel ophouden.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• GH45T
  • Laatst online: 12:12
AMD 64 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 00:27:
Hoe duur waren ze?, kan ik er een overkopen? :o.
Ooit op een pc discount beurs gekocht voor iets van 7 euro per stuk.

Ze hebben volgens mij in een aantal Dell en Compaq servers gezeten. Typenummer is NMB 4715KL-04W-B59. Ik verkoop ze niet, zijn af en toe wel geinig om mee te experimenteren. In combinatie met het koelblok van mijn Thermaltake silent tower koelt deze fan beter dan een waterkoelingssetje van onder de 200 euro. Dat dat gepaard gaat met een berg herrie is voor af en toe een leuke overklok te halen geen probleem natuurlijk ;)

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Normaal met fans @ 5v: CPU: Idle ±28°C, Load ±38°C, Case: ±30°C, GPU± Idle ±32°C, Load± 61°C.
Met deze hitte fans @ 5v: CPU: Idle ±34°C, Load ±40°C, Case: ±40°C, GPU± Idle ±40°C, Load± 72°C.
Met deze hitte fans @ 12v: CPU: Idle ±30°C, Load ±38°C, Case: ±38°C, GPU± Idle ±35°C, Load± 67°C.
Dus wat doe ik? Fans voluit & de muziek maar iets harder! O-)

Ici kann uw Werbung staan

• nero355
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Monsie schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:48:
*jaloers* :+

Ik zet alleen mijn 2 120mm fans van mn radiator op full speed :) Al denk ik dat dat niet eens nodig is.

Mijn temperaturen in een kamer van 28 graden celcius worden dan:

[afbeelding]
Knap hoor 1 AMD 64 processor in 5 moederborden tegelijk en dan ook nog eens in onder andere een Socket A moederbord 7(8)7 :o (8>

* nero355 heeft gewoon 2 maal 80 mm. intake + 120 mm. outtake van voeding en boxed X2 koeler en standaard XTX koeler en RAID 0 hitachi setje waarmee gamen prima gaat zelfs met 30 graden plus :)
Dit alles in een Antec 1035B II die nog plaats heeft voor 2x 80 mm. outtake die ik nog niet vollgepropt heb, omdat ik een dezer dagen een Stacker wil kopen echter komt er altijd weer wat tussen :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik heb van mn pa gehoord dat hij een methode had om je kamer te koelen. De drenkt een kleine handdoek in een bak met water, die hang je op zodat hij met zn onderkant verticaal in die bak hangt. Dan zet je er een huis-tuin-keuken ventilator voor die er tegen aan blaast.
Dit zou redelijk moeten koelen volgens mn pa ( zit in auto-airco business :P )

PS: Ik geloof et zelf ook nog nie dus ga et binnekort ook is proberen :+

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
niets :-) Heb een coolermaster centurion case, en voor m`n hdd`s een hdd silencer rev 2.0, hoef niet echt extra te koelen oid. Laat de zon maar komen 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 12-06-2006 11:23 ]

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26
nero355 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:12:
[...]

Knap hoor 1 AMD 64 processor in 5 moederborden tegelijk en dan ook nog eens in onder andere een Socket A moederbord 7(8)7 :o (8>
Hehe, niet eens naar gekeken, maar de rest van everest laat gewoon mijn goede mobo zien, dus ik ga er vanuit dat dit een verzamelnaam is voor een aantal ASUS mobo's :)

Sign here please

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 12:48

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik heb gister even mooi kunnen testen hoe mijn systeem het uithield.

In mijn kamer was het, gemeten met een binnen thermometer, 29 graden (meestal is het koeler, maar ik had mijn gordijnen open laten staan.), mijn case schommelde toen tussen de 38 en 42 graden. CPU kwam gestressed niet boven de 50 uit, hetzelfde gold voor mijn (overgeclockte) videokaart.

Mijn hele systeem is gebouwd in een antec kast met alleen luchtkoeling, echter is het hele systeem wel overgeclocked en geen van de standaard fans zijn nog aanwezig, arctic freezer op mijn cpu, een zalman koelsysteem op mijn videokaart en geheugenkaartkoelers zijn ook aanwezig.

Wabbawabbawabbawabba

• nick_haak
  • Laatst online: 11-10-2025
zo, zalman koelertje omgedraait, stukje beter nu :)

34 graden idle op dit moment, terwijl het hier toch redelijk warm is in m'n kamer...

even een pokkewerk om die koeler om te draaien (omdat hij bij mij op 1 of andere manier niet pastte zoals het moet bij 939 borden, met schroeven vanaf de onderkant van het bord gedaan)
maar nu werkt het wel weer goed.

laat de zomer maar komen :D

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 09:35
Niks :D op het warmst van de dag, als de zon hier op men kamer schijnt ben ik gewoon niet thuis ( vanaf uurtje of 2 is dat ) tot een uurtje of 7.

Dan is het hier niet te harden, laat men pc'tje lekker draaien en ik verkoel mezelf op dat moment in het water ;)

CPU:
Idle: 33
Stressed:45

MOBO:
Idle: 29
Stressed: 33

GPU: weet ik niet, kijk ik niet naar :P

HD'S:
Maxtor 120 Gig: 33 (met casefan)
Maxtor 250 Gig #1: 39 (zonder casefan)
Maxtor 250 Gig #2: 34 (met casefan)

Cpu draait met CnC'q en is océd nu op dit moment tot 2250 Mhz

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Gister belde een kameraad van mij op: "Mijn broer zat net CoD 2 te spele en toen ging de pc uit." Antwoord: "Schroef de zijkant van de kast los, huiskamer fan erop en spelen maar weer." Werkte zeer goed natuurlijk.

Ikzelf heb er geen last van. Heb mijn pc van boven mijn kamer, waar het nu zo rond de 30 graden celsius of hoger is zonder pc, naar beneden gehaald. Toppie, temps zijn wel wat hoger maar niet problematisch.

Spekkies Specs:
Amd 64 3200+ (winchester) + Zalman 9500 (5v) : 40 in de ochtend en 44 in de avond.
Maxtor 10 200GB : 38 graden celcius
7800 GT + Zalman 700cu : 46 graden celsius
Kast met een 120mm intake en 2x80mm out.

Graag gedaan.

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01 17:50
Tsja , het is hier op mijn zolderkamertje altijd erg warm, momenteel meet ik hier 33 binnen ( zwart dak op het zuiden :( )
Ik heb mijn kast gewoon open staan en mijn Aero 7+ op standje orkaan gezet!
Proc is Barton @ 2350MHZ.
Ik heb geen casefans en mijn harde schijven worden eigenlijk helemaal niet zo warm
schijf 0 = Maxtor 160GB DM9
schijf1 = Samsung spinpoint 250GB
Graka is geen issue , dat is een Matrox G550

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.rooy3/speedfan.gif
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.rooy3/pc.jpg

• nero355
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

FX16 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:38:
Tsja , het is hier op mijn zolderkamertje altijd erg warm, momenteel meet ik hier 33 binnen ( zwart dak op het zuiden :( )
Ik heb mijn kast gewoon open staan en mijn Aero 7+ op standje orkaan gezet!
Proc is Barton @ 2350MHZ.
Ik heb geen casefans en mijn harde schijven worden eigenlijk helemaal niet zo warm
schijf 0 = Maxtor 160GB DM9
schijf1 = Samsung spinpoint 250GB
Graka is geen issue , dat is een Matrox G550

[afbeelding]
[afbeelding]
Standje orkaan _O_ LOL !!!

Maar ik vind jouw 3,3 Volt lijn veel verontrustender dan de temps om heel eerlijk te zijn ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• ID-College
nero355 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:12:
[...]

Staat een / dat betekent niet EN, maar kan gebruikt worden als scheiding/keuze (in mijn geval dus ook :))

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Mijn 12 case ventilatoren draaien op halve kracht net als in de winter. Geen greintje pijn (of druppel zweet). :)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.