Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.704 views sinds 30-01-2008

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het enige wat ik heb gedaan is de kast loszetten en even de compressor door de kast heen gehaald... Een ongelovelijke hoeveelheid stof wat er dan uitkomt, niet leuk meer :P Dus ook de stofzuiger erbij gehad om het stof wat vrij kwam deels op te vangen.

Overigens heb ik de compressor teruggeschroefd naar 3 bar om te zorgen dat alles wel even bleef zitten in de kast. En hij doet nog steeds.. :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ja, en dan heb je dalijk geeneens een lekker systeem meer om op te gamen :/

't zou je maar overkomen zeg.. Je zou het maar willen zeg..

:+

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 07-08-2006 14:19 ]

Verwijderd

nou een shitload koelers in je kast zetten alleen weet ik niet helemaal zeker of ik ze wel goed heb neer gezet...

KLIK!!! (aanschouw mijn teken kunsten :+ )

nu is mijn vraag is de airflow zo goed? moet ik het plastic kapie weg halen en die fans fan de radiotor op outake zetten? of gewoon zo laten?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Deel 2 anyone? Of zetten we deel 2 in de ijskast voor Summer 2007? >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:56:
nou een shitload koelers in je kast zetten alleen weet ik niet helemaal zeker of ik ze wel goed heb neer gezet...

KLIK!!! (aanschouw mijn teken kunsten :+ )

nu is mijn vraag is de airflow zo goed? moet ik het plastic kapie weg halen en die fans fan de radiotor op outake zetten? of gewoon zo laten?
Ik zou zover mogelijk dit proberen te realiseren:

Afbeeldingslocatie: http://www.bossenbroek.demon.nl/images/kast.jpg

Zo gaat de koude lucht langs de HD en ook meteen over heel je mobo. Ook kan het zo snel afgevoerd worden.

Verwijderd

dus tog dat kapje eraf? het gaat om deze kast
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/xoxide/601blw1.jpg
en hier het kapje waar het om gaat er staat op dat al je het weg haalt dat je dan kans hebt om de power control te beschadiggen (overhitting) lijkt me sterk maar ok
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/xoxide/601blw4.jpg

edit: je kunt het plastic moeilijk zien (doorzichtig) maar het loopt helemaal door tot de voorkant (radiator ook)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 15:47 ]

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

TheZeroorez schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:18:
[...]
Ja, en dan heb je dalijk geeneens een lekker systeem meer om op te gamen :/
't zou je maar overkomen zeg.. Je zou het maar willen zeg..
:+
offtopic:
Het is voor een goed beter doel: de grote trip naar huit buitenland, andere ervaringen opdoen, leuke mensen ontmoeten, rare dingen meemaken en terugkomen met sterke verhalen!
Daarbij heb ik altijd mijn trouwe laptoppie nog! :*)

Ici kann uw Werbung staan

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:44:
[afbeelding]
en hier het kapje waar het om gaat er staat op dat al je het weg haalt dat je dan kans hebt om de power control te beschadiggen (overhitting) lijkt me sterk maar ok
[afbeelding]

edit: je kunt het plastic moeilijk zien (doorzichtig) maar het loopt helemaal door tot de voorkant (radiator ook)
Het zou wel heel mooi zijn als ze allemaal op outtake stonden want dan heb je iig een hele goede airflow denk ik zo, maar ik vraag me af of het wel verstandig is om de hete lucht van binnen in de kast langs de rad te laten stromen, misschien is het wel handig om 1 fan toch op intake te laten staan om zo de rad wat koeler te laten worden. Ik ben niet echt into watercooling dus ik weet niet zeker of je rad flink gekoeld moet worden maar die intake fan lijkt me achteraf toch wel verstandig :o

Over die kapjes, die maken denk ik weinig invloed op de temperatuur, de lucht kan toch nog gewoon aangezogen worden? Tenminste dat is wat ik van het plaatje opmaak :P

Maarja ik zou het gewoon zo houden en eventueel bij veel vrije tijd wat testen met de outtake/intake fans en dan kijken of de temp veranderd.

BTW. Mooie kast ;)

• TheZeroorez
  • Niet online
Da's iets beter dan een oud pannenkoekenhuis ja :+
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:44:
[afbeelding]
[afbeelding]

Het lijkt mij wel, nu moet de lucht eerst omhoog, dan om dat plastic heen, dan door je radiator, en weg, met een bocht dus. Als je dat kapje weg haalt, gaat de hete lucht gewoon je kast uit, via de radiator :Y)

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-01 13:56
Ik heb een nieuwe kast gekocht:Afbeeldingslocatie: http://www.neobarneveld.nl/NEOServices/images/Producten/XGearXyclops.jpg

Deze kast zorgt ervoor dat mijn harde schijven niet weer op de 50 graden komen te liggen :P
Het voorste plastice ovale ding geeft blauw ligt, en bij het window geeft die fan ook blauw ligt. Een mooie kast dagt ik zelf en hij koelt nu ook veel beter: 30 graden bij de warmste hdd

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 17:16

darkphoenix

Chikara

arieman007 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 08:49:
Ik heb een nieuwe kast gekocht:[afbeelding]

Deze kast zorgt ervoor dat mijn harde schijven niet weer op de 50 graden komen te liggen :P
Het voorste plastice ovale ding geeft blauw ligt, en bij het window geeft die fan ook blauw ligt. Een mooie kast dagt ik zelf en hij koelt nu ook veel beter: 30 graden bij de warmste hdd
leuke kast lijkt een beetje een pc van een x-men (mag je met de nieuwe spelling nou nog een koppelteken gebruiken?)

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• TheZeroorez
  • Niet online
Maakt niet uit, x-men is Engels, en daar is de spelling voor zover ik weet niet veranderd ;)

Bovendien is het een nickname, dus ja, dan mag alles :)

[ Voor 28% gewijzigd door TheZeroorez op 09-08-2006 19:45 ]

Verwijderd

AAAH, je kast is geassimileerd door de b0rg!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/11c20376f5f8d7c4aeab6b236ac819d5/full.jpg
Dit is mijn nieuwe wapen in strijd tegen de warmte :P
2x Zalman 7000CU op de cpus :9

• TheZeroorez
  • Niet online
Haal dan wel even die stickertjes eraf, dit ziet er zo vaag uit, op een Tomb Raider casemod :/ En sput dat midden net zo als je mobo..

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Terw_Dan schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:51:
[afbeelding]
Dit is mijn nieuwe wapen in strijd tegen de warmte :P
2x Zalman 7000CU op de cpus :9
Sweet mother of all gods :9~ Waarom heb je dat niet eerder gepost :(

Lijkt me wel gaaf om een Quad of meer Opteron setup te zien met de grootste Zalmans erop die verkrijgbaar zijn :>

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:08

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Was dat geverfde mobo niet dood Terw_Dan ?

Nu is het hier weer veel te koud op men kamer , het is amper 19° :( . Ofwel te warm , ofwel te koud het zal nooit goed zijn voor mij (en mijn pc).

Strava

• TheZeroorez
  • Niet online
Jouw PC zal 19° niet erg vinden hoor, bovendien moet ik zeggen dat ik er zelf ook geen problemen mee heb, al ben ik nu wel gewend aan het warme.. maar in de winter is ons hele huis 18/19 graden, veel lekkerder als je naar buiten/binnen gaat dan wanneer het 24 is ofzo.. :)

Verwijderd

ik heb op dit moment een Acrtic freezer 64 pro, maar ben van plan deze weg te doen omdat het schijnt dat ze nogal is naar beneden donderen vanuit het niets. Nu wil ik mijn lieve vga dit besparen en ben ik van plan een Zalman 7000CU te kopen...

Nu vraag ik me af of dit wel verstandig of dat ik misschien gewoon me pc op ze zijkant moet laten liggen. Maak die zalman veel verschil tegen over een Arctic freezer 64? of kan ik beter een Zalman CNPS9500-CU LED nemen .. deze kost 10 euro duurder dus ik neem aan dat deze nog iets beter is .. of betaal je hier voor de LED?

• TheZeroorez
  • Niet online
Arctic Freezeer is toch echt de beste koeler, op de Thermaltakes na ;)

Maar als je bij dat topic goed gelezen hebt, had je gezien dat de bracket afbreekt, wat bij simpelweg elke koeler gebeuren kan. Ook zegt het natuurlijk niets, dat het bij twee mensen gebeurt is, weet je wel hoeveel mensen zo'n ding hebben :? Daar komt dan nog eens bij dat die Zalmans niet veel lichter zullen zijn, en nog slechter koelen dus ook.

Enneh.. zou je ze niet gewoon even aansprakelijk stellen, als je PC er kapot van gaat? Lijkt me slimmer ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TheZeroorez schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:17:
Haal dan wel even die stickertjes eraf, dit ziet er zo vaag uit, op een Tomb Raider casemod :/ En sput dat midden net zo als je mobo..
stickertjes kan ik er altijd nog wel afhalen, maar maakt niet uit. De koelers zijn straks niet echt zichtbaar meer, het gaat puur om de koeling en het geluid :P
nero355 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:13:
[...]

Sweet mother of all gods :9~ Waarom heb je dat niet eerder gepost :(
Heb het pas van de week in elkaar gezet voor m'n nieuwe casemod.
evert_ schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:27:
Was dat geverfde mobo niet dood Terw_Dan ?

Nu is het hier weer veel te koud op men kamer , het is amper 19° :( . Ofwel te warm , ofwel te koud het zal nooit goed zijn voor mij (en mijn pc).
Ja, hij is dood. Socket is aan de onderkant doorgefikt viel me van de week op.

Maar goed, op dit mobo heb ik het uitgeprobeerd. Ik heb namelijk nog een identieke in mijn systeem zitten waar ik die koelers straks op ga zetten (dus het is een test setup voor zoals het straks gaat worden, niet iets om enkel mee te patsen :P)

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 10-08-2006 17:07 ]

• Emtrix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 23:46
Voordat ik naar C@mpzone ging heb ik toch ook wel wat voorzorgsmaatregelen genomen zoals:
Nexus 120mm Casefan
Arctic Freezer 64
Arctic Silencer
en voor de zekerheid mijn Nforce 4 Ultra chipset toch ook maar even voorzien van een 80mm fan op 7V
Dat laatste was echt nodig anders had ie het waarschijnlijk niet overleefd :/
Was wel een beetje moeilijk met het uitzoeken van de spullen want je slaapt immers snachts toch ook naast je computer, dus straaljager effecten zijn dan toch ook iets minder welkom ;)

Jeej alweer een Tweaker

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 13:41

Moortn

Hallo

Ik weet het, het topic is een jaar oud. Maar omdat het nu weer warm is en de zomer bijna weer begint leek het me handig het topic weer te openen :D

Ik heb zelf 2 8cm fans in de 5,25inch drivebay gedaan. Helaas werkt dit niet helemaal en word m'n videokaart nog 90graden :(

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Verwijderd

Ach, de "server" heeft fans zat. Mn werkbak heeft geen zijpaneel... Ik maak me eerder zorgen over mezelf. Wat wel leuk zou zijn is om fan in en outtakes direct naar binnen/buiten te voeren, moet aardig wat warmte schelen imho... Eerder vind ik een airco ook godslastering, als je het net zo hard met evendure stroom aan het opwarmen bent :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 16:16 ]

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 13:02
Ja idd leuk topic!

Ik moet maar is een oplossing gaan bedenken om me boeltje koel te houden. Want het wordt nu veelste heet :( . denk dat ik wat 120mm fans los in de kast ga zetten. Meer plaats heb ik niet helaas.

Maarja. ik ga toch niet zoveel achter de pc zitten met dit weer :)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik ben bezig met mijn kast vol te proppen met ThermalRight en Papst producten, maar dat heeft eigenlijk niks met de warmte te maken : Was ik sowieso van plan :+

Verder kan ik mijn 3x 120 mm. intake Fan's + 1x 120 mm. Outtake Fan altijd nog van 7 Volt naar 12 terugzetten als er gekke dingen gaan gebeuren die ik eigenlijk niet verwacht eerlijk gezegd :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Mint
  • Laatst online: 29-01 21:36
Ik was er ook nét over na aan het denken :)

Ik maak zo even een nieuw topic, voor dit jaar :P

Ook omdat er 1000+ replies zijn

[ Voor 19% gewijzigd door Mint op 08-06-2007 16:31 ]

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Misschien even een nieuwe topic voor dit jaar? :)

Edit: Te laat :+

[ Voor 16% gewijzigd door Neoptolemos op 08-06-2007 16:31 ]

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Verwijderd

wat ik doe,even wat ijswater in de waterkoeling :+ ,nee effe echt, grote pc uit ,laptop aan

• Mint
  • Laatst online: 29-01 21:36

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.