Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.704 views sinds 30-01-2008

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-01 08:11
ik downgrade gewoon mijn PC. die paar seconden trager geeft toch niet zo een grote invloed.

en lijkt mijn PC weer sneller als het weer voorbij is.

2 voordelen dus. en kost geen extra electriciteit. maja is dan ook 37 graden hier op mijn kamer. veel glas en 1e verdieping. wel heb ik een ventilator die naar mij wijst en niet naar de computer. nog een voordeel ;-)

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:42
Damocles.NL schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:47:
Zalman ZM-MFC1

Iemand die deze fancontroller heeft? Is dat makkelijk aan te sluiten?

[afbeelding]
Ja die heb ik. Als je een fan kan aansluiten en een cd speler in kan bouwen, kun je dit waarschijnlijk ook wel.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Onderdelen vervangen = downgraden. Ik denk dat jij downclocken bedoelt B)
die paar seconden trager geeft toch niet zo een grote invloed.
Scheelt niet zoveel nee, maar in temperatuur gaat het ook pas veel schelen op het moment dat je voltages gaat verlagen enzo..
en lijkt mijn PC weer sneller als het weer voorbij is.
Dan is 'ie ook weer sneller, mits je hem terugzet.
2 voordelen dus.
Een nadeel en een klein voordeeltje. Hij kan dan wel sneller lijken, maar in feite is 'ie gewoon langzamer geweest, en die temperatuur kan nooit veel lager liggen.
en kost geen extra electriciteit.
Geen extra nee, maar als je gaat undervolten wordt het wel minder. RMclock bijvoorbeeld is enorm handig als je een AMD met Cool 'n Quiet hebt _O_
maja is dan ook 37 graden hier op mijn kamer. veel glas en 1e verdieping. wel heb ik een ventilator die naar mij wijst en niet naar de computer. nog een voordeel ;-)

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
MilaNL bevalt die fancontroller? Ik hoorde dat hij nogal warm zou kunnen worden. Weet jij daar iets van?

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 19:38

dfr0st

Geel is mooier

Afbeeldingslocatie: http://www.sbodeschalm.nl/images/weblog/plantenspuit.jpg

de druppeltjes water zorgen voor de nodige verkoeling ;P

Ik merkte dat de bovenkant van mijn PC heel warm werd, dus ik heb 3 van die plastic drive dingen eruit gehaald. Nu kan de warme lucht ontsnappen en voelt de kast een stuk koeler aan.

-

Verwijderd

mijn oude beestje word nu nog aardig warm( tis 32 graden op me kamer )
tis maar goed dat ik een paar extra fans heb gestoken want hij liep dit eerst al in de winter :P

verder als dit ga ik niet misschien eventueel ff de kap eraf maar dat is alles
hier de temps

CPU is een AMD dus niet schrikken van de Temps ( kunnen ze wel hebben d8t ik tog )
Temperaturen
Moederbord 50 °C (122 °F)
CPU 61 °C (142 °F)

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Assassin schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:50:
[...]

Mainboard 34C graden (case) en CPU 26C graden. CPU kan nooit en te nimmer koeler zijn dan de case zelf. Everest geeft de verkeerde waarden aan. Met luchtkoeling zit je altijd minimaal 5 graden boven de kamertemperatuur als het niet meer is. Zelfs waterkoeling haalt dit niet.

Tjek je bios maar eens ;)
BIOS geeft hetzelfde weer :>

Het probleem is is dat de mobo sensor de temp weergeeft van de Voltage Regulators op m'n Mobo, dus waar een heatsinkje op zit geplakt.(Heb een DFI NF4 SLI-DR).
Waarom hen je geen 120mm fan onder de voeding zitten waar nu dat lege gat zit??
Ik heb er nog onder gezet dat ik die er wel in heb zitten, maar die zaten er toen nog niet in.

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
waterkoeling aangeschaafd via een samenkoopactie.net gedoe ding.
3 X delta fan erop ^^

1337

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:42

Theo

moederbord

Assassin schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:50:
[...]

Mainboard 34C graden (case) en CPU 26C graden. CPU kan nooit en te nimmer koeler zijn dan de case zelf. Everest geeft de verkeerde waarden aan. Met luchtkoeling zit je altijd minimaal 5 graden boven de kamertemperatuur als het niet meer is. Zelfs waterkoeling haalt dit niet.

Tjek je bios maar eens ;)
Ik heb ook hetzelde probleem, de temp van het mobo wordt wel goed uitgelezen, alleen hangt hij op de verkeerde plaats, hierdoor is mijn mobo (bijna) altijd warmer dan mijn cpu (luchtkoeling) in welk programma dan ook. De bios heeft het ook over dezelfde temps.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
cpu 40/41 graden idle en stressed (had precies dezelfde temps toen het nog 15 graden kouder was)
mobo stuff rond de 35 graden (heb geen temp sensor op mn NB), Hdd's tussen 44 en 47 en gpu rond de 70.
Dat met een P180 met de 2 bijgeleverde casefans, antec neohe voeding, amd 64 3000 venice, xfx gforce 7600 gs en een scythe ninja cpu koeler.
Cpu, mem en gpu zijn ongeveer 20% overclocked.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-01 15:06

Dentheman

Zie signature

amd 2200+ athlon teruggeklockt naar standaard specificaties, en een grote schoonmaak gegeven, nu nog even wacht op m'n nieuwe voeding, en dan kijken wat 'ie met casefans doet, proc is nu 50 graden stressed met boxed cooler :p hdd's 40 graden (met casefans meestal rond 32) en case ongeveer 35/40, met een kamertemp van nu nog maar 26 graden, maar vanmiddag zit dat ver boven de 30. Maar dan lig ik op het strand 8)

Zie ondertitel

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-01 14:53

Largo

Donderdraak

Vraagje over de levenduur van koelpasta:

Ik geloof dat mijn dell 8250 nu zo'n 4-5 jaar oud is, en ja in de zomer blaast de fan hij er flink overheen.
Denken jullie dat het verversen van de koelpasta echt veel verbetering in temp kan opleveren?

Ben niet zo'n techie dus onderneem dit soort acties liever niet :-)

[ Voor 14% gewijzigd door Largo op 21-07-2006 16:01 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Da's sowiezo nooit verkeerd, want ik geloof nooit dat Dell bijvoorbeeld Arctic Silver 5 gebruikt. Echt moeilijk is het niet hoor, gebruik alleen niet te weinig, maar zéker ook niet teveel.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Alle fans op fullspeed zetten, kast open, videokaart terugclocken etc ;)

• Jard
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Everest home screenie

Dit met een Coolermaster Centurion 5, standaard koeling en één 80 mm fan in me sidepanel. Net +- 1 uur BF2 gespeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Jard op 23-07-2006 00:03 ]

Specs

• TheZeroorez
  • Niet online
Jard schreef op zondag 23 juli 2006 @ 00:02:
Dit met een Coolermaster Centurion 5, standaard koeling en één 80 mm fan in me sidepanel. Net +- 1 uur BF2 gespeeld.
Wil je het echt heet hebben ga je stressprimen, en check je tussendoor de temps. Je wilt niet weten hoe hard die zakken, bij GPU, maar ook CPU (HDD niet zo..) Binnen een minuut kan de temperatuur weer op het 'normale' niveau hangen..

Verwijderd

voila m'n temps het duurde even maargoed :P
ik heb (nog steeds) niet me waterkoeling dus het is nog via een meegeleverde fan van amd :P
dit is wel na ongeveer 1,5uur BF2

Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/8782/temppcrd2.th.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 20:52 ]

Verwijderd

Hallo,

Even een vraagje,

Ik heb sinds kort een dfi Expert mobo met daarop een x2 3800+ @ 2400Mhz @ 1,28V (ben ik nog mee bezig).
Nu was ik gister wat of DFI-street aan het kijken en daar zeggen ze dat de temp-sensor van de expert niet goed is. In ieder geval bij sommigen niet goed is.
Dus ik d8 ik laat em eens dual primen, na 14h dual prime te hebben gedraaid waren de temps uitgelezen met everest:

CPU: 38 graden
CPU #1: 52 graden
CPU #2: 56 graden
Mobo: 42 graden
Chipset: 42 graden
PWM-IC: 38 graden
GPU: 54 graden
HDD: 45 graden

Ik heb 2 x 120mm fans, 1 intake en 1 outake.
Een artic freezer 64 pro en een 120mm fan die op de PWM-IC blaast.

Kunnen deze temps kloppen??
Idle ligt de cpu temp net boven de kamer-temp.

Ook snap ik niet wat er met CPU #1 en CPU #2 bedoeld wordt??

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Je geeft aan dat je een dual-core hebt, waarschijnlijk hebben beide cores een eigen temperatuursensor? ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Demoniac schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 09:10:
Je geeft aan dat je een dual-core hebt, waarschijnlijk hebben beide cores een eigen temperatuursensor? ;)
Dat heb ik nog nooit gehoord dat ze beide een temp sensor hebben. Het zou goed kunnen maar waarom staat er bij CPU dan 38 graden hoewel de andere twee cpu sensor boven de 50 graden zitten??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 09:48 ]

Verwijderd

Damocles.NL schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:47:
Zalman ZM-MFC1

Iemand die deze fancontroller heeft? Is dat makkelijk aan te sluiten?

[afbeelding]
Heb hem vandaag geinstalleerd, is echt een 30 minuutjes werk om alles perfect te krijgen.

Verwijderd

mijn cpu word 73 graden stressed na een uurtje prime ... is dit te doen?
het is een 4400+ met arctic freezer pro 64 op 10x 250 1.52v

Is dit te hoog of kan het hiermee door?
Ik heb wat op google geprobeerd te zoeken en kwam verschillende meningen tegen .. sommige zegge 60 graden .. andere hebben em ook rond de 73 graden .. dus ben er niet echt wijzer van geworden.

• Fixer
  • Laatst online: 01:51

Fixer

FP ProMod
Als het echt TE warm is, dan zet ik er gewoon een grote ventilator op. Dan blijft ie perfect gekoeld, en heb ik nooit problemen m.b.t. de warmte ;)

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:21
Eens met ^^.

Ik heb dus een Prescott, maar met de kast open en een 20 cm ventilator erop heb ik geen problemen.
Ook niet als ik zware programma's draai, of spellen doe.

En dat het geheel wat meer geluid maakt boeit me niet, mijn pc staat niet in mijn slaapkamer.

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11-2025
niks!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:06
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 01:13:
mijn cpu word 73 graden stressed na een uurtje prime ... is dit te doen?
het is een 4400+ met arctic freezer pro 64 op 10x 250 1.52v

Is dit te hoog of kan het hiermee door?
Ik heb wat op google geprobeerd te zoeken en kwam verschillende meningen tegen .. sommige zegge 60 graden .. andere hebben em ook rond de 73 graden .. dus ben er niet echt wijzer van geworden.
73 graden is echt te warm rond de 50 graden stressed is nog redelijk maar meer als 60 graden moet het niet zijn
je kan het beste proberen je vcore wat te verlagen

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:12
Mijn servertje wat inmiddels alweer vanaf januari 24/7 passief gekoeld draait, mijn kamer is zo'n 30 graden op het moment schat ik:
Afbeeldingslocatie: http://teeh.mine.nu/server_temps.JPG
Duron 1,6 Ghz @ 1,2 Ghz bij 1,15 volt Vcore, Thermaltake silent tower waar ik de fan vanaf heb gesloopt en voor de rest allemaal grote aluminium blokken :)

In mijn zelfgebouwde MDF kastje van 30x30x30 cm. Ik had niet verwacht dat mijn servertje het bij zo'n lange warme temperaturen het zo goed zou houden. Het hoogste wat ik voorbij heb zien komen is 57 graden en dat vind ik toch echt niet verkeerd voor deze combinatie.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 16:13
PC begon vorige week paar keer te haperen, sindsdien de coolers maar effe @ max tijdens gamen.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Jouke74
  • Laatst online: 03-04-2025
Warme kleine zolder kamer, 's middags gemeten, temperatuur in kamer 32-34 C.

AOpen Q50FC kast met standaard outfan 12cm en sinds kort intake fan 8cm.
4200+ X2 / A8N-SLI premium / 4x512MB Corsair / Asus EAX1600Pro / SB audigy 4 / 480 watt.
Alles standaard snelheden.

Idle:
CPU: 39C, MB / NB: 40C, MB / SB : 26C, HD WD74: 42C

Stressed:
CPU: 51C, MB / NB : 43C, MB / SB : 32C, HD WD74: 42C

Mijn grootste zorg is eigenlijk mijn harde schijf (Western Digital Raptor). Die hangt nu in een Zalman koeler ZM-2HC2 en heeft de omgevingstemperatuur van het systeem zo te zien. Mag wel ietsje koeler.

Ander probleem punt is de video kaart die duidelijk (meer) artefacten vertoont tijdens het runnen van 3dmark05 gisteren. Hier heb ik nog geen oplossing voor anders dan het installeren van een betere fan op de kaart. GPU temp kan ik om een of andere reden nergens vinden, en ik vermoed dat de kaart geen sensor heeft. Ik vrees dat hij gewoon (te) warm wordt omdat ik de artefacten niet zie onder normale omstandigheden. Maakt verder niet uit, toch geen tijd voor spellen nu.

Heb een extra intake fan geinstalleerd vorige week om de algemene temp in de kast wat te verlagen, dit hielp redelijk (ongeveer 2 graden lager per onderdeel), maar vervelend genoeg niet voor mijn hardeschijf (zucht). De schijf hangt op een dood airflowpunt denk ik, onder de DVD. De extra intake fan, koste me, gegeven mijn kast, wel de twee front USB poorten maar daar kon ik op zich wel mee leven. Ik heb er achter nog 7 over en gebruik niet dagelijks een MP3 speler of USB stick. Aangezien ik de onboard sound niet gebruik maakten de front soundpluggen zowieso niet uit. Ik weet niet wat voor effect de intake fan heeft gehad op de videokaart.

Nog een kleine tip voor ventilators : installeer deze met een stukje rubber tussen de schroeven (rubber ringetje) dat scheelt een aanzienlijke berg in geluid.

Verder speedfan ingesteld voor wat extra veiligheid: Ga naar events, klik op toevoegen van event.
Maak een event zoals : Indien temp van onderdeel boven de X graden, dan execute "shutdown -t 10 -s". Indien de temperatuur van het onderdeel boven een gegeven waarde komt schakelt de PC automatisch uit. Je kan deze waarde dan iets lager kiezen als de temperatuur waarop de PC normaal stopt met werken. Misschien een beetje drastisch, maar ik draai vaak simulaties (heel veel rekenwerk) en heb geen tijd om de hele dag mijn computer te checken. Het dataverlies is, dankzij wat safe-werk om de 5 minuten minnimaal. Heb trouwens nog niet een shutdown meegemaakt...

[ Voor 3% gewijzigd door Jouke74 op 27-07-2006 11:34 ]

"That was left handed..." - JJH

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Jouke74 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:31:
Warme kleine zolder kamer, 's middags gemeten, temperatuur in kamer 32-34 C.

AOpen Q50FC kast met standaard outfan 12cm en sinds kort intake fan 8cm.
4200+ X2 / A8N-SLI premium / 4x512MB Corsair / Asus EAX1600Pro / SB audigy 4 / 480 watt.
Alles standaard snelheden.

Idle:
CPU: 39C, MB / NB: 40C, MB / SB : 26C, HD WD74: 42C
Je sensors kloppen niet denk ik.. Met een buitentemperatuur van 34 graden zou dat betekenen dat je CPU 5 graden warmer is dan de omgeving en je moederbord 8 graden koeler? Dat is simpelweg onmogelijk zonder actief koelelement..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Jouke74
MB / NB : Dit is denk ik de northbridge (is een beetje een gok).
MB / SB : Ik heb geen idee waar deze sensor zit, hij loopt goed op bij processor gebruik en is door iemand die net als ik speedfan gebruikt gedoopt tot southbridge.

Sensors zijn Mobo Nforce2 en geven dezelfde waarden als in Bios. Ik denk echter dat mijn buitenthermometer (een goedkoop gamma dingetje) de waarden niet helemaal waarneemt zoals het moet zijn. De temp kan ook wel 30 graden zijn.

Verwijderd

wow
ik heb is zo'n ventilaor gepakt en op de zijkant van me kast gericht ..
me cpu is gedaald van 73 graden stressed naar 61 oO
had geen idee dat dit zo'n grote invloed had .. dacht dat ik net pech had en een klote cpu had .. maar blijkbaar ligt het toch echt aan het warme weer :D

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-01 23:30
ik weet nog niet precies wat er is gebeurd, maar mijn computer heeft vandaag de geest gegeven. Tijdens WoW dur uit geklapt.

Als ik hem aanzet geen piepjes niks, de ventilatoren draaien wel, cdroms enzo krijgen wel stroom, ik denk dat me moederbord de geest heeft gegeven, geeft het moederbord bij een kapotte videokaart ook piepjes?

• Richub
  • Laatst online: 10:21
Jep, meestal 1 lange en 2 of 3 korte piepjes.

Klinkt als een dood mobo en/of cpu inderdaad...

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
BlackBull schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:39:
ik weet nog niet precies wat er is gebeurd, maar mijn computer heeft vandaag de geest gegeven. Tijdens WoW dur uit geklapt.

Als ik hem aanzet geen piepjes niks, de ventilatoren draaien wel, cdroms enzo krijgen wel stroom, ik denk dat me moederbord de geest heeft gegeven, geeft het moederbord bij een kapotte videokaart ook piepjes?
9 op de 10 keer is dit een defecte cpu. Probeer eens een ander exemplaar indien mogelijk.

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Verwijderd

Ik heb totaal geen problemen met de warmte van mijn kast, hij valt niet uit en ratelt lekker door
ook met zware applicaties, terwijl hij lekker in de zon staat, hij blijft zo'n 40-45 graden, en hij is
nog steeds lekker stil (Ik draai op fans :D)

• Damocles.NL
Op dit moment met de kast open, 1 120mm outtake en voor de hdd 1 80mm intake

Mobo: 41
CPU 36
GPU 53
HDD 35

Dit lag aan stuk hoger, ik moet alleen nog iets voor me GPU verzinnen. Hoe kan ik eigenlijk nog meer fans aansluiten zonder fan controller? Ik gebruik nu voor me CPU de CPU Fan en ik gebruik fan channel 1 en fan channel 2 voor die 120 en 80 mm fans.

Ik heb geen fan aansluiting meer op me ASUS a8n sli deluxe..

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:56

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Damocles.NL schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 01:05:
Op dit moment met de kast open, 1 120mm outtake en voor de hdd 1 80mm intake

Mobo: 41
CPU 36
GPU 53
HDD 35

Dit lag aan stuk hoger, ik moet alleen nog iets voor me GPU verzinnen. Hoe kan ik eigenlijk nog meer fans aansluiten zonder fan controller? Ik gebruik nu voor me CPU de CPU Fan en ik gebruik fan channel 1 en fan channel 2 voor die 120 en 80 mm fans.

Ik heb geen fan aansluiting meer op me ASUS a8n sli deluxe..
Gewoon een molex slopen en de rode (12V+) en een zwarte (GND) pakken en hierop een fan aansluiten, er zijn ook speciale (ik geloof van zalman) omzetters die van 1 molex 4 3-pin fan aansluitingen maakt. Enige nadeel is dat je geen tacho (=gele draad) kan laten doorgeven aan je moederbord, en deze kan dan dus geen toerental uitlezen.

www.google.nl

Verwijderd

Beste,

Mijn voeding van mijn A-Open H360A word heel erg warm.

ook als ik alleen mijn Asrock P4Dual-915GL en mijn processor (intel pentium 4, 2.8Ghz HT, socket 478) erop aansluit met een artic cooler, en mijn geheugen.

De voeding word echt hand heet, en denk dat hij ongeveer? 60 - 70 graden word. Niet goed lijkt mij.

De voeding heeft dit altijd (vanaf begin aankoop, begin vorige maand) al gedaan.

Weet iemand mischien waardoor dit komt ? Of wat ik eraan zou kunnen doen?

De rest van mijn Pc is zeker niet te heet:

CPU: 35 - 47 graden
HDD: 29-40 graden
GPU: rond de 60 graden

(temperaturen zijn nu met een kamertemperatuur van 32 graden, en de hoogste temperatuur metingen zijn bij een spelletje warrock)

Ik hoor het graag,

met vriendelijke groet,
DAve

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 01:16 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Ik ben weer teruggestapt op de luchtkoeling...
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~memory/CPUcool.jpg

:+

U vraagt, wij antwoorden.

• EyeWitness
  • Laatst online: 29-01 23:13
MeMoRy schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 02:41:
Ik ben weer teruggestapt op de luchtkoeling...
[afbeelding]

:+
offtopic:
Zorg wel dat je een beetje airflow in je kast hebt B)

• daandegoeiste
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 01:15:
Beste,

Mijn voeding van mijn A-Open H360A word heel erg warm.

blabla
Ik hoor het graag,

met vriendelijke groet,
DAve
Ik weet dat AOpen voedingen altijd gigantisch heet worden, maar er ook tegen kunnen. Ik heb 2 AOpen voedingen gehad die gewoon een tijd hebben gedraaid zonder fan, blijven gewoon werken. Ik trek me er niet zoveel van aan, draait 1500 toeren fannetje in. :)

Verwijderd

daandegoeiste schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:39:
[...]

Ik weet dat AOpen voedingen altijd gigantisch heet worden, maar er ook tegen kunnen. Ik heb 2 AOpen voedingen gehad die gewoon een tijd hebben gedraaid zonder fan, blijven gewoon werken. Ik trek me er niet zoveel van aan, draait 1500 toeren fannetje in. :)
die interne fans hebben ook geen enkele luchtverspreiding...

Maar, als het een beetje aopen standaard is dan zal het wel goed zijn.

Dank je wel !!

• Damocles.NL
Nog een vraagje. Op me moederboard heb ik zojuist nog een fan connector gevonden. Alleen daar staat PWR FAN bij. Dat zal vast voor Power fan staan. Maar is dat een speciaal soort fan of kan ik er gewoon een 80mm fan op aansluiten die op de zijkant van me kast komt te zitten? Asus A8N Sli deluxe mobo

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 23:03
nou geen last van mijn PIV 3.2 @ 3.6 met ASUS P4P800Deluxe heeft en stressed van 45 graden, en heb een van de goedkoopste watercooling die er bestaat TT aquarius II (heb wel en tweeder radiator eraan hangen _/-\o_
alleen voor de HD's moest ik extra koeling anschaffen omdat de op eens warmer dan 55 werden, :(
maar de hitte is echt niet leuk meer

• TheZeroorez
  • Niet online
Een gewone 80mm zal er wel goed op werken, maar het is beter om die via een molex op je PSU aan te sluiten, en de fan van je PSU met een kabeltje (als die erbij zit) op je mobo B)

• Damocles.NL
Ik wou gewoon dat kleine stekkertje op me mobo doen en op de psu aansluiten met een molex..

• TheZeroorez
  • Niet online
Da's niet nodig, je hebt maar één stekkertje nodig B)

Verwijderd

Damocles.NL schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:57:
Nog een vraagje. Op me moederboard heb ik zojuist nog een fan connector gevonden. Alleen daar staat PWR FAN bij. Dat zal vast voor Power fan staan. Maar is dat een speciaal soort fan of kan ik er gewoon een 80mm fan op aansluiten die op de zijkant van me kast komt te zitten? Asus A8N Sli deluxe mobo
Ik heb ook dat mobo .. en ik hem me cpu cooler op die PWN_FAN aangesloten (omdat me cpu aansluiting niet werkt) .. het werkt gewoon ..
heeft de zelfde "specs" (voltage etc) als de andere aansluitingen in het boekje ... dus je kan er gewoon een fan op aansluiten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 17:36 ]

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
CPU 43c gewoon idle. 1800 @ 2100
NB 42c
HD 44c

Dit is met alle fans op 12volt.
Toch maar is kijken voor WC , Voordat me pc op stijgt :+

• TheZeroorez
  • Niet online
Niets mis met deze temps hoor :?

• darkphoenix
  • Laatst online: 28-01 17:16

darkphoenix

Chikara

heeft iemand een idee welke kant ik me nieuwe 2 X 80mm fans onder in me kast moet laten draaien?

Naar binnen of naar buiten?

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/2332/koelinghn6.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door darkphoenix op 30-07-2006 15:25 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• TheZeroorez
  • Niet online
Naar buiten uiteraard. Maar vooring en naar binnen zou in dit geval meer effect geven denk ik (dan wel onderin, warme lucht stijgt op..)

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:08

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Maar waarschijnlijk wel met het lawaai dat zijn fans maken ;) .

Strava

• TheZeroorez
  • Niet online
Ook op 12volt zijn goede fans best wel te harden hoor :)

• MFMD
  • Laatst online: 18-12-2025
darkphoenix schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:23:
heeft iemand een idee welke kant ik me nieuwe 2 X 80mm fans onder in me kast moet laten draaien?

Naar binnen of naar buiten?

[afbeelding]
Aangezien warme lucht opstijgt zou je de 'koude' lucht uit je kast blazen, niet echt effectief en volgens mij lust die 7950 GX2 wel wat frisse lucht. Omdat ik verder niet heel veel intakes zie in jouw overzicht zou ik ze naar binnen laten blazen. Maar zoals The_Zeroorez al zei...de fans voorin de kast plaatsen waar ze koele lucht inblazen is effectiever, krijg je geen tegenwerkende airflows, gewoon van voor naar achter en van onder naar boven.

[ Voor 3% gewijzigd door MFMD op 30-07-2006 23:34 ]

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-01 22:24
Mag niet klagen hier:

CPU 35 graden
Moederbord 32 graden,

Tijdens de warme dagen.

Dat in een stacker kast met alleen de standaard fans.

Verwijderd

Beste,

Wat is eigenlijk een nette temperatuur voor een harddisk ?

Verwijderd

Tussen de 38-42 graden is vrij netjes, die van mijzelf lopen van 36 op naar 46, en soms tot 49, maar ik heb ook geen fan voor me HD's of enige koeling (wat nog wel komt), maar als jij je hele pc op zo'n 40 graden kan brengen ben je al heel goed bezig :) Natuurlijk is het handigst om tegen de 30-35 aan te zitten, maar 40 is ook heel acceptabel

Verwijderd

oww oke, dan is mijn hd netjes op goede temperatuur.

Voor de rest loopt mijn processor op zijn max, met volle belasting met deze warme dagen op 50Graden, ook vrij netjes voor een Pentium 2 HT 2.8ghz dacht ik zo.

Heb met mijn hd een maxje bereikt van 42-45 graden dacht ik, dus is netje dus.

Nice om te horen :P

• MarkW800i
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
hey,

Mij hd word echt te warm vind ik dan.

De HD is op dit moment 50 graden met uitschieters naar 52.
Er blaast op dit moment een 80mm fan tegenaan en achter en voor zitten 2 120mm fans die lucht uit de kast blazen.

Ik denk dat het tijd word voor een HD cooler want dit schiet niet op. Iemand een aanrader voor een goede cooler???

Groetjes,

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, dat Zalman geval is goed, zeker als er dan nog een fan op blaast.

Maar maak je geen zorgen, dat hoef je pas bij 60 graden te doen, en HDD's zitten in een temprange van 10 graden, terwijl processors/videokaarten er wel een van 40 graden hebben. Dat wil zeggen, dat een harddisk bij extreem koel weer, en weinig activiteit nooit enorm veel koeler zal zijn dan bij hitte en veel activiteit. Sommige harddisks zijn nu ook eenmaal vrij heet van 'nature'.

Verwijderd

Je kan nog zoveel fans in je kast gooien, maar als het geluid en de geproduceerde lucht nergens heen/uit kan, blijft het dus in de kast hangen waardoor het ook warmer wordt in kast, en je kast meer lawaai gaat maken, dus Airflow is ook belangrijk, zorg ervoor dat er een goede airflow in je kast is, zorgt dat het ook goed achter uit de kast komt, dan zal je zien dat je HD's wat koeler worden, verder is cable management ook een belangrijk deel, want losse kabels kunnen een groot deel van je airflow tegen houden.

En betreft de nature warmte van HD's, dat klopt, mijn Maxtor is een paar graden koeler dan mijn Western Digital, dit verschilt bij elke HD, en de capiciteit van je HD speelt ook een rol, een HD van 250G wordt warmer dan één van 160 bijv.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 19:53 ]

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 17:47
Vanmiddag Prey gespeeld vooral om temperatuur te meten, op zo hoog mogelijke settings behalve AA. Logging van Everest aangezet, stond op 0. Dat is dus >99 graden. Idle nu 64 graden.
Dat alles bij een ruimtetemperatuur van 30 graden. Niets raars gezien bij het gamen maar gezond vind ik anders. 6600GT met stock fan. Om de overige hardware maak ik me helemaal niet druk.

Edit: grafische kaart dus, dacht dat het wel duidelijk was ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Ascathon op 01-08-2006 10:47 ]

Verwijderd

Tijdens het spelen van Prey stijgt mijn CPU niet veel, komt niet eens over de 60

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Soms helpt het ook om de harde schijf op een 5,25" plaats te zetten dmv brackets. Zorg ervoor dat de onderkant en bovenkant vrij is.

• Jouke74
Het koelen van de HD was bij mij ook een issue. Mijn eerste gedachte was om een Zalman 2H-C2 passieve koeler erop te zetten, wat ik dus ook gedaan heb. De HD werd vervolgens niet koeler maar warmer... :?

Reden: de HD zat onder de floppy drive in het rek waar hij hoorde, waar de intake fan min of meer langs blies. Hij werd vervolgens onder de DVD speler geplaatst met het Zalman systeem. Omdat warme lucht stijgt zou het hier dus al warmer in de kast moeten zijn. De intake fan doet hier in ieder geval niets meer. Verder is de HD, met de nieuwe plaatsing, nog maar 10 cM van de warme procesor verwijderd en de nog geen cm van de warme geheugen banken. Aangezien de Zalman passief koelt, en er hier dus geen airflow is, werd hij warmer (ongeveer dezelfde temp als de CPU omgeving) in plaats van kouder... 8)7

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat ligt dus totaal aan jouw (kleine als ik het goed lees) kast, met weinig airflow. Elke leek weet dat een passieve koeler andersom werkt als je hem in een warme omgeving plaatst.

• Jouke74
TheZeroorez schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:03:
Dat ligt dus totaal aan jouw (kleine als ik het goed lees) kast, met weinig airflow. Elke leek weet dat een passieve koeler andersom werkt als je hem in een warme omgeving plaatst.
Ja, weet ik nu dus ook :-) Of iedere leek dit weet en erbij stil staat, weet ik niet...
De kast is groot genoeg en er is alleen weinig airflow bij de 5.25 drive bays.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
TheZeroorez schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:59:
Naar buiten uiteraard. Maar vooring en naar binnen zou in dit geval meer effect geven denk ik (dan wel onderin, warme lucht stijgt op..)
Hij heeft al meerdere fans die naar buiten blazen én de fans waarover ie vraagt zitten onderin (kou daalt), dus dan moet je het naar binnen laten blazen natuurlijk.

The devil is in the details.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Gewoon 1 zijkant open houden. Werkt prima. Hooguit een keer vaker stofzuigen, zeker als je pc op vloerbedekking staat, eventueel met voetje.

Dividend for Starters

• TheZeroorez
  • Niet online
Jouke74 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:47:
[...]

Ja, weet ik nu dus ook :-) Of iedere leek dit weet en erbij stil staat, weet ik niet...
De kast is groot genoeg en er is alleen weinig airflow bij de 5.25 drive bays.
De kast lijkt me toch niet echt bepaald groot als je 5.25" componenten tegen je geheugen aanzitten, en niet ver van je processor verwijderd zijn :X

En over die airflow daar.. tja.. Misschien kun je er een klein fannetje bij plaatsen? Of misschien kun je wat dingen veranderen zodat je HDD iets lager in je kast hangt?
PromWarMachine schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:51:
Gewoon 1 zijkant open houden. Werkt prima. Hooguit een keer vaker stofzuigen, zeker als je pc op vloerbedekking staat, eventueel met voetje.
Zoals al eerder gezegd (meerdere keren zelfs..) werkt dit alleen maar tegenstrijdig, vooral als je een prima airflow hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door TheZeroorez op 02-08-2006 13:21 ]

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

mijn airflow is zeer sterk verbeterd. eerst stond de fan van mijn 7950gx2 maximaal te loeien en nu komt ie haast niet meer over de 65 graden en eerst 75-80 graden. echt super die cross flow fan van coolmaster is top.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik ga ook eens kijken of ik er een in m'n Antec kan modden :Y) (moet ik wel eerst even afmetingen enzo opzoeken..)

Verwijderd

mijn 7950GX2 word ook dik 85 graden (1 core dan meestal) als ie stressed is .. overclocken zit er dus niet in .. en dat terwijl ik 3 Intake fans heb en 1 out. 1 120mm rond de 1500rpm (kan 2400rpm) 2x 80mm 1600rpm voor intake en een 120mm 2000 rpm voor out

die intake fans staan boven elkaar nog steeds heb ik het idee dat dit niet veel helpt :( De grootste blaast het meest richting me videokaart en die andere 2 meer richting me cpu cooler.
De meeste kabels zijn netjes onder me dvd-writer gepropt dus ze zitten voor geen 1 fan in de weg.
Maar ik heb eerlijk gezegt niet de temperaturen gecheckt voor ik deze 2 extra fans had. Had in eerste instantie de twee 80mm fans alleen, dus kan niet zeggen of ik erop vooruit ben gegaan or achteruit.
Koel is het daarbinnen in ieder geval niet :D

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 01:44 ]

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 01:40:
mijn 7950GX2 word ook dik 85 graden (1 core dan meestal) als ie stressed is .. overclocken zit er dus niet in .. en dat terwijl ik 3 Intake fans heb en 1 out. 1 120mm rond de 1500rpm (kan 2400rpm) 2x 80mm 1600rpm voor intake en een 120mm 2000 rpm voor out

die intake fans staan boven elkaar nog steeds heb ik het idee dat dit niet veel helpt :( De grootste blaast het meest richting me videokaart en die andere 2 meer richting me cpu cooler.
De meeste kabels zijn netjes onder me dvd-writer gepropt dus ze zitten voor geen 1 fan in de weg.
Maar ik heb eerlijk gezegt niet de temperaturen gecheckt voor ik deze 2 extra fans had. Had in eerste instantie de twee 80mm fans alleen, dus kan niet zeggen of ik erop vooruit ben gegaan or achteruit.
ik heb hem ook nog op 600/1580 lopen , dan vind ik het helemaal netjes! en 85 haalde ik ook wel eens in de warme dagen voor me extra cooling.

• Jouke74
TheZeroorez schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:20:
[...]

De kast lijkt me toch niet echt bepaald groot als je 5.25" componenten tegen je geheugen aanzitten, en niet ver van je processor verwijderd zijn :X

En over die airflow daar.. tja.. Misschien kun je er een klein fannetje bij plaatsen? Of misschien kun je wat dingen veranderen zodat je HDD iets lager in je kast hangt?
[...]
Ik heb een Asus Q50C kast. Groot of niet, dat is waar ik het mee doe. Ik heb de HD uit de zalman geschroefd en inderdaad laag in de kast gehangen, dank voor dit advies. Temps lopen van 32 graden voor de processor idle tot 51 stressed. Mobo / northbridge van 35 tot 42 graden, en HD (WD raptor)van 32 graden tot 38 (speedfan). Videokaart Asus EAX1600Pro heb ik tot nu toe nog niet kunnen uitlezen.

• Luuk1983
  • Laatst online: 13:42
Mijn onderdeeltjes blijven over het algemeen vrij koel (CPU graadje of 40 a 45) met een zalman 7700Cu en 2 x 80mm fans (1 intake, 1 outlet), alleen me videokaart wordt zo godsgruwelijk heet!

Het is een Leadtek 6800GT met speciale koperen koeling (schijnt even goed te koelen als een 700Cu, alleen is luidruchtiger) en die is overgeclocked naar 412 / 1120 ipv 350 / 1000. Ja ik weet het, met dit weer is overclocken niet zo goed. Maar de videokaart kan makkelijk 90 graden worden. Ook als ik de heatsink aanraak is deze echt HEET. Maar goed, de kaart gaat bij 120 graden pas een waarschuwing geven en dat haalt hij bij lange na niet. Echter, bij hele zware spellen, zoals F.E.A.R. slaat de computer op een gegeven moment vast. En gezien de corruptie in het beeld is dat zeker de videokaart ;)

Dus ik heb maar even tijdelijk een kamer ventilator erop gezet. Scheelt zeker 20 graden ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Gelukkig is de warmte weer weg, nu is m'n computer gemiddeld 31/32 graden weer. :)

Nu:

CPU: 30.5
VGA: 33.0
HDD: 29.0
Case: 33.0

[ Voor 26% gewijzigd door Tanuki op 03-08-2006 14:04 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 01:40:

Ga toch eens naar je airflow kijken, zeker gezien jouw processor ook 60 graden doet. Ik zeg niet dat je fans slecht zijn, maar zitten ze wel op de juiste plaatsen? Blaast de fan van je voeding al gewoon uit je kast, ipv erin? En let ook op waar je PC staat, als hij in een hoekje weggepropt staat, wordt 'ie warmer, als hij in een heet kamertje onder een laag plat dak staat, wordt 'ie warmer, en welke kast heb je eigenlijk? Misschien gelijd (zo toch? :+ ) die wel heel slecht warmte.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:09

Shabbaman

Got love?

Nu het wat koeler is had ik ook weer wat puf om die kast onder mijn bureau vandaan te halen. Aan de voorkant van de kast een extra fan gemonteerd, aan de achterkant zat er al een. Nu kan de kast eindelijk weer dicht... Jammer genoeg blijft m'n processor nog steeds wat warm (athlon 2600 niet overclocked 57 graden idle), dus ik heb zo het vermoeden dat die cpu koeler er sowieso al niet zo'n zin meer in had. Zalman here we come!

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• TheZeroorez
  • Niet online
Arctic Freezer 64 Pro is toch zeker wel een aantal graden koeler gemiddeld, en nog goedkoper ook! Alleen jammer dat 'ie voor de eye-candy weer wat minder is..

Verwijderd

ik heb ook arctic freezer, en wat betreft mijn cpu, ik heb em inmiddels verkocht en degene zei vandaag dat ie em aan het proberen te clocken was maar dat hij weer abnormaal heet werd. Dus denk dat die cpu gewoon gemaakt is voor standaard clocks en meer niet althans bij nix meer :)
en me voeding zuigt lucht uit me kast en blaast deze er weer uit buiten me kast.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.vishnudatt/case.JPG

De bovenste intake fan zit niet helemaal voor in me kast omdat daar alle kabels zitten dus die zouden dan ervoor zitten en dan zou het weinig effect hebben. Ik zou niet weten hoe ik dit zou kunnen verbeteren.

• TheZeroorez
  • Niet online
80m fan :o

Maar met de airflow is inderdaad niets mis als jouw kabels gewoon goed weggewerkt zijn (zoals vermeld) Het is natuurlijk duidelijk dat die videokaart een heethoofd is, maar ik heb er geen ervaringen mee, en zou ook geen oplossing weten voor dat ding (op het erop bouwen van een andere koeler op de buitenste core na dan :Y) ) Misschiend dat ze in het GX2 topic meer weten? Als je lekker wil klokken moet je een Opteron op de kop tikken :*)

Verwijderd

een opteron op met 2x 512kb cache .. op 2.8Ghz .. presteerd deze beter of hetzelfde als een X2 met 512kb cache op 2.8Ghz??

Ik heb hier nooit echt onderzoek naar gedaan en je brengt me op een idee. Ben op dit moment op het werk dus ga ik strax is uitzoeken. Heb een 4600+ besteld om te overclocken uiteraard :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Inderdaad, zoek dat dalijk zelf maar uit. Over opty OC is genoeg te vinden, en bovendien gaat dit topic daar niet over. Als het kan, zou ik die 4600+ nog snel annuleren, want een topmodel klokt nooit lekker over, met een beetje mazzel komt 'ie iets hoger dan je oude. En ja, meer cache, dus hij presteert beter, maar OC'en doet 'ie vooral beter! Je moet er alleen wel op rekenen dat het niet gemakklijk wordt een opteron te vinden voor s939.

Nu weer back ontopic.

Verwijderd

is het handig als ik op mijn GigaByte GA-965P-DS3 + conroe E6600
en die ga overclocken een Arctic Freezer 7 pro te zetten of heeft dat niet veel zin?

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zou de koeler van de Conroe erop laten zitten, deze schijnt vrij goed te zijn. Mocht het blijken dat 'ie te heet wordt, moet je naar een ander gaan kijken. Ik verwijs je iig wel even door naar dit topic, daar weten ze meer over de C2D :)

Verwijderd

*I'm back from vacation!

Het is een vrij goede koeler die erop zit. Ik denk dat de volgende stap eerder waterkoeling zou zijn.
Me game rig is nu offline omdat de videokaart op RMA is (videokaart werd stressed 100 graden :| ) en ik zit nu op me oude pc. Ik zal straks de temps bekijken en posten.

• Vandread
  • Laatst online: 31-01 14:07
De boxed cooler is bedoeld voor Pentium D's die vollop heet worden, vergeleken met die D's hoeft ie bij een Conroe maar op half kracht te werken zeg maar.

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:38
Hehe, ik doe niet veel meer dan ik altijd doe :)

Ik heb voor een tijd geleden een Zalman 7700 voor me CPU gehaald, deze draait dus al sindsdien op het laagste aantal RPM. Verder heb ik lately nog een 7900GT gehaald en ook van een Zalman V900 ofzo voorzien. Ook deze draait op minimale tourage :)

Verder heb ik ook al tijden 1 8cm fan aan de voorkant van Glaciatech ( te koop bij Paradigit :) voor weinig, even die molex naar 5V omzetten en klaar ), van hetzelfde merk ook 2 aan de achterkant op 5V en een 12CM 350W FSPvoeding ( toevallig ook bij Paradigit te koop, mijn inziens de beste voeding die er te krijgen is. Tijd geleden in een test waren de voedingen van FSP het meest efficient )

Dit draait echt al tijden goed. :)

Verwijderd

bedankt voor snelle reactie

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/2489/untitled2ko7.jpg

^ dit word hem, alleen zit ik nog te twijfelen of ik nog een andere koeler
op de videokaart moet zetten

want ik wil is proberen te ocen (proc+video kaart)

iemand nog opmerkingen of suggesties?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 13:34 ]

Verwijderd

ik heb me niet erg verdiept in de Core 2 Duo, omdat ik sinds kort net een nieuw 939 systeem heb. Alleen wat me wel was opgevallen is dat de mobo's erg duur zijn voor de Core 2 Duo. De jouwe is echter wat goedkoper, dus wat ik me afvraag is dit een budget mobo? zoja ... heb je dan wel uitgezocht of deze wel geschikt is voor overclocken? aangezien dit "meestal" met de wat duurdere mobo's is. (niet altijd, dat weet ik)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:43:
ik heb me niet erg verdiept in de Core 2 Duo, omdat ik sinds kort net een nieuw 939 systeem heb. Alleen wat me wel was opgevallen is dat de mobo's erg duur zijn voor de Core 2 Duo. De jouwe is echter wat goedkoper, dus wat ik me afvraag is dit een budget mobo? zoja ... heb je dan wel uitgezocht of deze wel geschikt is voor overclocken? aangezien dit "meestal" met de wat duurdere mobo's is. (niet altijd, dat weet ik)
ja heb ik uitgezocht..
deze is goedkoop en blijkt een goede overclocker te zijn! :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Die moederborden zijn zo duur door de nieuwe chipset die erop zit. Aangezien die chipsets dezelfde functies hebben, moet je alleen maar kijken naar de uitgebreidheid van het BIOS, en hoe goed de moederborden met bepaalde dingen om kunnen gaan, als voltages/sneller geheugen etc.

Verwijderd

Ik dacht dat juist de DS4 goed was in overklokken. Verder zijn de Asus mobo's vrij in overklokken met een Conroe (uit me hoofd zeg ik dat het iets van P5W nog wat was maar dat weet ik niet meer zeker).
Over het algemeen als je flink wilt overklokken met een Conroe zit je minimaal op mobo's van 150 à 200 euro. Maar nu weer even ontopic!

Ben benieuwd wat voor koeling je het beste kan zetten op de Intel 975X en 965P chipsets (ok, zo`n dikke zalman koeler maar kan het ook minder als je flink gaat overklokken).

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 19:14

Waterkoelen: (Asetek antarctica + res + Hydor L20 + Black Ice Pro duo + 2x Enermax 120mm@5 volt)
cpu AMD BartonM@ 238x10,5=2500Mhz (1,7 volt) max 45 graden (cpu temp = ambient +10 graden)
vga Gainward 6800GT @ 400/1100 (1,4 volt) max 45 graden

Luchtkoelen: 4x zalman 80mm @5volt + 2x pabst 40mm @ 7 volt
mosfeds sinked + zalman 80mm@5volt
northbridge Coolermaster PAC-P01 + pabst 40mm @ 7 volt
southbridge Coolermaster PAC-P01 + babst 40mm @ 7 volt
2x 256MB Corsair LLPT BH6 238 2-2-2-5 T1 @ 3,2 volt 2x zalman 80mm @ 5 volt
HD (intake fan) zalman 80mm @ 5 volt wordt als nog vrij warm, binnenkort maar eens een koeler halen, of en oud enorm koelblok van een passieve P2-400 aanpassen.

En dit alles in een (veel te kleine) midi case. Mocht er iets ondanks alle fans te warm worden dan kunnen altijd de fans nog harder ;). Tot nu toe alleen de 120mm enermaxen op 12 volt gehad... waait dan best lekker :9

[ Voor 9% gewijzigd door martijn_tje op 07-08-2006 00:10 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Nou, en toen was de zomer voorbij! -O-

Ici kann uw Werbung staan

Verwijderd

Ik denk dat het wel weer warmer zal worden. Zo was het ook in mei (ik geloof dat het mei was...).

Ik hbe me cpu fan en heatsink schoongemaakt :P , dat scheelde een hoop 8)7 .
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.