Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden?

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.704 views sinds 30-01-2008

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ID-College schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:03:
Staat een / dat betekent niet EN, maar kan gebruikt worden als scheiding/keuze (in mijn geval dus ook :))
Dat weet ik ook wel, maar zo'n tool als Everest hoort naar mijn mening ietsjes duidelijker te zijn vind je niet ?? Je zal het maar gebruikt hebben omdat je een nieuwe BIOS erin wil flashen en dan zie je gewoon 5 stuks staan ... Good Luck with that !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:33

PeaceNlove

Deugleuter

Voorlopig doe ik nog niets. De temperaturen zijn al een stuk hoger dan in de winter, maar de waarden zijn nog niet verontrustend :)
Het moederbord is momenteel 35c
AMD 2200+ is 50c
6600GT is 50c
en de HD's zijn 37c

Eventueel ga ik de outtake van de 5v afhalen en op 12v zetten voor wat meer airflow, maar daar krijg ik het warmer van dan dat de pc koeler wordt :Y)

Verwijderd

Jezus, ik zit hier nu op school in het computerlokaal, en ik snap niet waarom allee PC's het nog niet hebben begeven want het is hier 37 graden. Ik zweet me helemaal kapot en de airco staat op 17 graden en volle kracht. Kun je nagaan wat het zou zijn als die er niet was. :'(

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
arieman007 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:28:
[...]

Heb je gelijk in :P Bij mij het zelfde verhaal. maar misschien dat ik nog een 80mm case fan koop en een buis van 80mm en dan wat in elkaar bouwen om de warme lucht uit me pc te blazen. (weet iemand een manier om zoon buis te buigen zonder een knik erin te krijgen?)
Gewoon zo'n hoek kopen? :P

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Ik heb een Ahtlon XP 2800+ die gigantisch warm wordt met dit weer. Hij is niet overgeclocked en de CPU is rond de 60 graden idle met dit weer. Ik ga na de zomervakantie mijn computer upgraden, dus vind het zonde om nou nog iets aan andere koeling te kopen. Ik heb nu mijn FSB teruggeschroeft naar 150 (van 166) en de Multiplier naar 11 (van 12.5). Verder heb ik de Vcore naar 1.55 gezet van 1.65.

Temperatuur is nu 49 graden idle. In mijn kamer is het overigens 30 graden!

Hebben jullie nog meer tips hoe ik mijn computer beter terug kan klokken om de temps van mijn cpu in bedwang te houden? Kan ik de Vcore nog lager zetten?

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Verwijderd

koop een koeler die zowel past op een socket A (denk dat je XP toch nog sA is), én op een s775 of s939 of AM2, naargelang je van plan bent te kopen. Dan is het geen verloren geld.

Verwijderd

nick_haak schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:04:
[...]

is inderdaad niet krankzinnig hoog, maar mag wel wat lager :P

ik heb ook een athlon64, en mijn boxed fan heeft 1x de 5200 (!!!) toeren gehaald, toen heb ik toch maar besloten om een zalman 9500 LED te halen.

die ik er deze week nog een keer af mag halen, omdat dat leuke koelertje verkeerd om zit :P stond niet in de handleiding, en ik dacht: fan naar achteren, blazen...
niet dus, fan moet naar voren, nu blaast ie de lucht door de geperforeerde frontjes van m'n centurion 5 :X
Die 5200 heb ik niet gehaald, maar niet dat ik het niet geprobeerd had >:)
maar na een uur prime95 had ik nog steeds niet gehaald :(

Verwijderd

Met een Stacker 810 met een fan in de zijkant en verder standaard fans wordt mijn cpu (amd 64 3000+ venice @ stockspeeds) met een AC Freezer 64 Pro 41c. Zo warm werd hij ook in de winter alleen toen draaide me cpu fan gewoon wat langzamer. Me 7600GS aan de andere kant wordt in de winter (ok niet echt in de winter omdat hij alter uit kwam maar het waren wel temps van de wintertijd) 60c idle en 70c load. Nu is hij 80c idle en 90c load. Ik weet dat hij pas moeilijk begint te doen bij 120c maar het kan toch niet goed zijn als hij een langere tijd op 90c doet? Me 7600GS is zelfs terug geclocked (garantie probleem, kan niet eens standaard 7600GS speeds aan, laat staan de speeds waar hij het op zou moeten doen volgens XFX).

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/LCDD/HEET.JPG

dit is mijn kamer temp en de temp biuten (vol in de zon)

Kan ik niet een airco van mijn pc maken. ;) (of mijn airco die ik al heb overklokken 8)7 )

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:46:
[...]

Die 5200 heb ik niet gehaald, maar niet dat ik het niet geprobeerd had >:)
maar na een uur prime95 had ik nog steeds niet gehaald :(
gheheheh, zal je mooier vertellen, hoefte er niet eens moeite voor te doen :P
half uurtje NFS most wanted was genoeg, 2 maanden geleden :X

amd athlon64 3000+, niet overclocked.
maar ik had toen ook nog een andere kast, met een waardeloze airflow, dat is nu ook opgelost.

zat net weer een uurtje te gamen, stressed temp in deze hitte: 42 graden _/-\o_ op 2000 toeren van die zalman.

edit:
geluid van die 5200 toeren klonk overigens alsof ik bij een militaire luchtbasis stond ofzo :P 1 ongelofelijke herrie, moest m'n speakers wat harder zetten om eroverheen te komen :S

[ Voor 14% gewijzigd door nick_haak op 12-06-2006 16:24 ]

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

"Wat doe jij deze zomer om je compressor koel te houden?"

Niet veel, de fan's van mijn LS maken al veel te veel lawaai. Heb geen zin in nog meer lawaai.
Om mijn cpu maak ik me niet druk, die tikt soms tegen de 0c, maar gaat er nooit overheen.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Wou T schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:37:

Hebben jullie nog meer tips hoe ik mijn computer beter terug kan klokken om de temps van mijn cpu in bedwang te houden? Kan ik de Vcore nog lager zetten?
Wat je kan doen:
- FSB op 133 zetten, zodat de cpu heel stuk langzamer loopt
- CpuIdle downloaden en uitvoeren
- De kast compleet open als de airflow slecht is en een grote tafel ventilator zowel op de pc als naar jou toe richten.
- Buiten met de kast open onder een parasol zetten en op een plek waar veel wind is.
- Alvast onderdelen kopen voor je toekomstige systeem en de fans daarvan gebruiken.
- Met een waaier of boek de kast blijven waaien.
- PC uitdoen en naar het strand gaan :*)

Verwijderd

Mijn PC warmt mijn kamer op :'(

Verwijderd

Ik ga gewoon naar buiten en zet de pc uit :P

Nerds! :+

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

* flippy heeft 160 euro mediamarkt airco gekocht,en heeft er veel plezier van...

en aangeloten op stopcontact van de buren :Y)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat heb ik hier ook, zit in een kamertje van 3x3 \o/ Gelukkig heb ik een A64, en geen Prescott :o

Mja, gordijnen dicht, deur open, monitor uit als ik ook maar één minuut weg ben, Cool 'n Quitet aan, en de hele nacht de ramen open :o

Edit: @ Snake_Eater dus :/

[ Voor 8% gewijzigd door TheZeroorez op 12-06-2006 17:03 ]

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-01 20:21

The_Scarabial

MTB for life!

Xander2000 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:44:
Hem uitzetten en lekker naar buiten gaan. :Y)
dit is inderdaad de beste oplossing :)

Verwijderd

shit, ook de videokaart loopt te warm.
Idle: 60°
stressed: dikke 95°

sapphire x800GT (475/980 @ 605/1100) met stockkoeler erop :X

na mijn examens toch maar goede cpu koeler gaan halen, kan de standaard boxed athlon koeler op de x800GT })

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:03:
Dat heb ik hier ook, zit in een kamertje van 3x3 \o/ Gelukkig heb ik een A64, en geen Prescott :o

Mja, gordijnen dicht, deur open, monitor uit als ik ook maar één minuut weg ben, Cool 'n Quitet aan, en de hele nacht de ramen open :o

Edit: @ Snake_Eater dus :/
Niet zo slim om de deur open te zetten!
's Ochtens moet je je deur openzetten en dan om half 10 oid weer dicht doen, want dan wordt het te warm. Rest van de dag witte gordijnen dicht en helemaal niks open. Het is hier ongeveer 21 graden, heerlijk :) (Ook A64 hier btw :P )

@ The_Virus, heb je een foto/link met wat meer info? Dat klinkt namelijk erg goed! :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 17:13 ]

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:03:
En zeker wel een X1900 XTX en een nForce 4 moederbord. Moet ik je wat schokkends vertellen: de nForce 4 chip doet je voordeel van je A 64 weer teniet :(

Heb trouwens zelf ook een nForce 4 en een A 64 hoor ;) (en een 7900 GTX, maar die is kapot, dus nu de koelere 6600 GT erin) >:)

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 07:33
Ik wil graag mijn fan op de cpu wat harder laten draaien. Wat voor tools kan ik hier voor gebruiken?

• TheZeroorez
  • Niet online
Wel nForce 4 ja, maar als videokaart een Asus en7900gt, maar dat maakt niet zo uit tiijdens het surfen ;)

En die deur die openstaat is gewoon de deur naar zolder hoor, ik heb geen buitendeur in m'n slaapkamer :X
DaTommy schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:17:
Ik wil graag mijn fan op de cpu wat harder laten draaien. Wat voor tools kan ik hier voor gebruiken?
Dat gaat vanzelf als je processor te heet wordt ;)

[ Voor 39% gewijzigd door TheZeroorez op 12-06-2006 17:19 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook de andere HDD uit betreffende serverdoos schijnt de warmte niet echt fijn te vinden.
Score tot nu toe:
1x 60GB naar de *$#@$&, en een 120 GB die opeens een 60GB partitie kwijt is.

* alt-92 mompelt iets over gebrek aan airflow in kast

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik zet alle fans op 100% en dat is tot nu toe genoeg.. en ook nog ventilatortje die het wat kouder maakt in de kamer..

VGA (X1800XL): 62 Graden
CPU (AMD64 @ 2,2Ghz): 42 Graden
HDD1: 32 Graden
HDD2: 34 Graden
NB: 42 Graden
SB: 37 Graden

Dus alles bungeld rond de 37 graden.. vink perfecte temperatuur..

[ Voor 17% gewijzigd door jimbojansen op 12-06-2006 17:21 ]

Verwijderd

AMD Turion 64 laptop meegenomen naar het souterrain. Het is hier heerlijk koel zo koel dat de ventilator gewoon de hele dag uitblijft. Daarbij is het souterrain van alle gemakken voorzien en is een voorraad vers fruit binnen handbereik. Dat werkt wel zo prettig. Laat de zomer maar komen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 17:28 ]

Verwijderd

ff klein vraagje, hoe kun je in speedfan zien welke fan waarbij hoort????

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Afbeeldingslocatie: http://img475.imageshack.us/img475/3015/serveronfiremdwht3pj.gif
Bij iemand dit fenomeen al voorgekomen?

[ Voor 36% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 12-06-2006 17:49 ]

Ici kann uw Werbung staan

Verwijderd

Ja, bij mijn vorige PC. Ik dacht dat een lap nepfluweel in m'n pc ook wel goed zou dempen.. Nou, branden deed het in ieder geval wel!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:12:
@ The_Virus, heb je een foto/link met wat meer info? Dat klinkt namelijk erg goed! :D
ik heb hem vorig jaar gekocht bij de mediameerkt, volgens mijn staan ze er nog wel, al denk ik dat ze nu wel uitverkocht zijn.. rij erheen en je weet het

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Leftblank
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:26:
ff klein vraagje, hoe kun je in speedfan zien welke fan waarbij hoort????
Stilzetten (met de software of je vinger) en kijken? 8)7

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 08:33
Als het echt warm word me airco wat hoger zetten :*)

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Ik doe niks aan mn pc.

Heb standaard CPU fan, nog 4 casefans en 2 fans van me PSU. (Videokaart ook nog 1 uiteraard).

Goed zat, werkt prima met deze temperaturen. (CPU 55, mobo 40. Maar CPU komt door }:O)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Wat zijn eigenlijk de normale en maximale temperaturen voor
* HD
* CPU
* Videokaart?

maw: wat is dus echt onacceptabel heet?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 18:13 ]

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 13:18
Ik zet mijn pc uit en ga buiten zitten met een drankje :9

maar ik zal vast niet de enigste zijn :)

Hello fellow humans

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:13:
Wat zijn eigenlijk de normale en maximale temperaturen voor
* HD
* CPU
* Videokaart?

maw: wat is dus echt onacceptabel heet?
O.a; PMG FAQ

UTFS ;)
joint_me schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:14:
Ik zet mijn pc uit en ga buiten zitten met een drankje :9

maar ik zal vast niet de enigste zijn :)

[ Voor 28% gewijzigd door TommyGun op 12-06-2006 18:15 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• .Tom
  • Laatst online: 31-01 14:00
M'n pc is altijd al een heethoofd geweest, en telkens houd ie het gewoon vol, zal in de zomer voor de zekerheid de kap er af halen en m'n (water)arco ook langs hem laten gaan. Niet al te veel zware dingen doen lijkt me genoeg :).

[ Voor 4% gewijzigd door .Tom op 12-06-2006 18:19 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:12
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:19:
Ik heb van mn pa gehoord dat hij een methode had om je kamer te koelen. De drenkt een kleine handdoek in een bak met water, die hang je op zodat hij met zn onderkant verticaal in die bak hangt. Dan zet je er een huis-tuin-keuken ventilator voor die er tegen aan blaast.
Dit zou redelijk moeten koelen volgens mn pa ( zit in auto-airco business :P )

PS: Ik geloof et zelf ook nog nie dus ga et binnekort ook is proberen :+
Ik heb hier zoiets in elkaar geflanst, ik zal straks posten of het inderdaad wat uitmaakt.

De lucht die er vanaf komt lijkt in ieder geval koeler dan de omgeving maar deze beweegt natuurlijk ook door de ventilators (2x120 mm NMB fans op 5,4 volt waar ik hier in het topic al iets over postte ;))

• Rigi
  • Laatst online: 30-11-2018
freak1982 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:18:
[...]

Misschien helpt het om je cpu opnieuwe te voorzien van wat verse koelpasta. Dan zakken die temps vast wel!
hmm, misschien een idee. Mja ik denk dat ik de coolermaster die er nu op zit gewoon vervang door een arctic coppersilent (met AS5 ertussen). Ding is altijd al een heethoofd geweest, en staat er in principe ook om bekend.

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:03
Ben eigelijk die prescott vooroordelen wel beu :( .. heb dat ding nou al een tijdje ( iig sinds vorig jaar zomer ) met een Zalman cnps7000 erop en mijn 3,2Ghz prescott is nog NOOIT oververhit of heeft zich zelf uitgezet door te warm worden! O+
En voor de mensen die het niet geloven:

Klik!!

De kast was dicht en de screen is rond kwart over 3 gemaakt vandaag.

Dat is van mijn advertentie op tweakers.net die screen is niet bewerkt alleen opgeslagen als jpg!!

advertentie

[ Voor 7% gewijzigd door ShockWave_Omega op 12-06-2006 18:26 ]

Verwijderd

Ik ben een deel van de zomer weg naar Frankrijk :P. Ik hoef er niet echt wat aan te doen. Maar me Stacker 810 helpt behoorlijk met alle standaard case fans. De voeding blaast alle warmte aan de onderkant eruit en ik heb wat metaal uit mijn hdd rack gesloopt (zodat de lucht niet door het metaal moet) waar een fan aan hangt. Me hdd wordt 40c.

Iedereen altijd maar zeiken dat 60c zo warm is voor een videokaart |:(. Die dingen kunnen 120c worden. Of het gezond is voor je videokaart om constant 100c of hoger te zijn is een ander verhaal. Mijn 7600GS (passief gekoeld, zoals zo goed als alle 7600GS kaarten, eigenlijk de neige die actief gekoeld wordt wordt verkocht in amerika, zit standaard een Zalman VF700 op) wordt nu load 90c, ik vraag me wel af of het gezond is voor mijn kaart.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
mn schijf topt nu naar de 53 graden :| nog maar weer wat extra fans erbij :/

• .Tom
Moning2 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:29:
mn schijf topt nu naar de 53 graden :| nog maar weer wat extra fans erbij :/
Zo'n ding misschien?

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Ik heb net even voor de lol een dual PRIME95 burn-in sessie gehouden van een uur. :P

Mijn HDD's woden 40 graden, mijn chipset 47 en mijn CPU 51 graden. Dat allemaal PRIMEND dus. :)

Ik ben er tevreden mee, en het boeit me ook eigenlijk niet heel veel. Zolang mijn lieftallige Opty maar niet boven de 55C stressed komt. Want dan grijp ik wel in. :7

Edit; maar hij staat toch alleen maar te van nieuwsgroepen te leechen... Tis toch te warm om te gamen.

En ik leech zelf met dit weer alleen bier trouwens... :9

[ Voor 20% gewijzigd door Format-C op 12-06-2006 18:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Heeft iemand een idee wie een kast maakt zoals de PowerMac's? Ik vind het design heel mooi. Wat er speciaal is echter (in het geval van koeling): Vooraan en achteraan is de kast vol met gaatjes van +/- 3mm en dan in het midden ziten grote koelblokken voor de CPU's met 2 fan's ervoor.

Ter hoogte van de schijf en CD-drive zit er ook nog een fan die van voor naar achter blaast. Dit zorgt dat er bijna geen stof achterblijft (stof wordt van voor naar achter geblazen en heeft geen blokkeringen) en door de grootte & richting van de fan's en koelblokken (80mm denk ik) maakt het niet zoveel lawaai en blijft het toch lekker koel. De zijkant kun je afdekken met een plaat of die plaat eraf laten voor een cool doorzichtige pc (er zit nog een plexi voor).

Ik zoek hetzelfde voor mijn PC's en het is een beetje duur om een PowerMac af te breken om er een PC in te kunnen steken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 15:14
Hier worden de pc's ook een beetje warm :+

Main rig:
Cpu 1: 57
Cpu 2: 53

Server:
Cpu 1: 57
Cpu 2: 54

Lekker warm dus, normaal zitten de temps onder de 40 graden....En bij me server staat er ook nog een ventilatortoren op te blazen :X

Binnenkort es ff een split unit airco kope :9

• Rigi
  • Laatst online: 30-11-2018
Guru Evi schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:38:
Heeft iemand een idee wie een kast maakt zoals de PowerMac's? Ik vind het design heel mooi. Wat er speciaal is echter (in het geval van koeling): Vooraan en achteraan is de kast vol met gaatjes van +/- 3mm en dan in het midden ziten grote koelblokken voor de CPU's met 2 fan's ervoor.

Ter hoogte van de schijf en CD-drive zit er ook nog een fan die van voor naar achter blaast. Dit zorgt dat er bijna geen stof achterblijft (stof wordt van voor naar achter geblazen en heeft geen blokkeringen) en door de grootte & richting van de fan's en koelblokken (80mm denk ik) maakt het niet zoveel lawaai en blijft het toch lekker koel. De zijkant kun je afdekken met een plaat of die plaat eraf laten voor een cool doorzichtige pc (er zit nog een plexi voor).

Ik zoek hetzelfde voor mijn PC's en het is een beetje duur om een PowerMac af te breken om er een PC in te kunnen steken.
Heb je al 's rondgekeken op marktplaats etc? Daar komen de G3 kasten nog wel 's langs voor een 10-20 euro.

• GH45T
ShockWave_Omega schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:25:
Ben eigelijk die prescott vooroordelen wel beu :( ..
vooroordelen? Het is denk ik toch wel duidelijk dat een Prescott nu niet bepaald zuinig/koel is.
heb dat ding nou al een tijdje ( iig sinds vorig jaar zomer ) met een Zalman cnps7000 erop en mijn 3,2Ghz prescott is nog NOOIT oververhit of heeft zich zelf uitgezet door te warm worden! O+
En voor de mensen die het niet geloven:

Klik!!

De kast was dicht en de screen is rond kwart over 3 gemaakt vandaag.
We mogen hopen dat hij niet uitslaat door hitte als je een Zalman cnps7000 gebruikt. ter vergelijking: Mijn Thunderbird 1400 heeft ook een CNPS7000 en geen casefans, de CNPS7000 draait 1300 rpm en de processor wordt 50 graden als ik hem een paar uur laat stressen met dit weertje.
Dat is van mijn advertentie op tweakers.net die screen is niet bewerkt alleen opgeslagen als jpg!!

advertentie
We geloven het wel dat je pc het goed doet hoor ;)

Mijn servertje hier is nog altijd passief gekoeld, cpu is nu 49 graden en het is toch niet bepaald koel op mijn kamer, ondanks de homemade airco die ik heb gebouwd net :P

Heerlijk, 1200 Mhz tot je beschikking zonder ook maar een zuchtje geluid te maken :)

Verwijderd

nieuwe records aan het opkomen, zal vanavond pas erg worden

cpu: 73°
chipset: 52°
HD's: tussen de 43 en de 47°
VGA: 71°

kamertemperatuur is wel al opgelopen tot 37°, ga gewoon in mijn zus haar kamer slapen vannacht >:)

(ben benieuwd of de pc het nog tot vrijdagavond 24/24 redt, dan komt er een lading nieuwe koelers in)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 18:43 ]

• Guru Evi
  • Laatst online: 23-12-2025
Rigi schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:40:
[...]

Heb je al 's rondgekeken op marktplaats etc? Daar komen de G3 kasten nog wel 's langs voor een 10-20 euro.
Het is de G5's dat ik bedoel (grote grijze). En ik heb de originele al gevonden maar bijna $400, is iets te duur. En daarnaast zoek ik een bedrijf die ze nieuw maakt naar hetzelfde soort koeldesign. Moet niet specifiek aluminium zijn, maar iets dat erop lijkt en het koelingsprincipe toepast.

[ Voor 23% gewijzigd door Guru Evi op 12-06-2006 18:44 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 17:17

Oof

Ik had gelukkig toen ik een nieuwe pc kocht wat geld over. Dus dat heb ik maar uitgegeven aan koelers en kast. (Anders zuip ik het weer op)
Alles zit onder de 40 graden. Meestal rond de 30
Dit in een Coolermaster Stacker.
Met een paar extra casefans. En cpu en gpu Met zalmann

[ Voor 5% gewijzigd door Oof op 12-06-2006 18:46 ]

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Altijd al problemen gehad met te hete processors. Nu moet ik wel toegeven dat ik een overklokker ben :P
Heb uiteindelijk toch maar de sprong genomen en aan de Phase Change geslagen. Echt bizar om een dual core 2.8Ghz P4 te zien draaien op 4.6GHz -20 stressed op beide cores in deze hitte!!

Die-hard Brexiteer

• Oof
  • Laatst online: 26-01 17:17

Oof

Ik dacht dat phase change alleen tijdelijk voor benchen was

• wursel2000
  • Laatst online: 27-01-2024
ik doe helemaal niets aan mijn pc, de radiator van de waterkoeling zit vanboven in de case, de warmte wordt dus bovenaan in de case gehouden, rest van de pc wordt niet echt warm..
gemiddeld zijn de tempz in de case 15° warmer dan de omgevingstemperatuur. warmste component (watergekoelde voeding) wordt dus maar max 50°
niet de moeite om dus extra te gaan koelen

• TheZeroorez
  • Niet online
Guru Evi schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:43:
[...]

Het is de G5's dat ik bedoel (grote grijze). En ik heb de originele al gevonden maar bijna $400, is iets te duur. En daarnaast zoek ik een bedrijf die ze nieuw maakt naar hetzelfde soort koeldesign. Moet niet specifiek aluminium zijn, maar iets dat erop lijkt en het koelingsprincipe toepast.
Ik denk dat jij op zoek bent naar een Lian-Li kast waar je zelf een casefan in hangt op een bepaalde hoogte B)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zag dit topic staan en ging de boel maar eens uitlezen... temperatuur in de huiskamer gooi ik op gevoel op zo'n graadje of 27. Wat blijkt na poging 1...

- ATi Powercolor X800XL (met dito sléchte koeler) @ 422/1044: onder load is 80+ geen uitzondering.
- AMD64 3500+ 130nm (2200 MHz @ 1.55V) wordt in Idle-stand 43 graden, onder load weet ik niet.

Nu gaan we maatregelen nemen tegen deze zuigende resultaten, check deze image :)

- Videokaart: op underclockprofiel met dit weer wordt ie 55 graden. Groot verschil in deze weersomstandigheden :) Echter, het is nog steeds zuig :(
- Proc: Rightmark CPU Clock Utility maakt er (1000 MHz @ 0.85V) 35 graden van. Scheelt :)

En nu ben ik het zat met die slechte airflow, ik ga zo eens de intake van de pc schoonzuigen, want dat is ook nog nooit gebeurd. Hetgene wat me echter het meeste zorgen baart is de temperatuur van m'n harde schijf... 49 graden vind ik op het rándje :/

Iemand nog een tip voor mij?

[ Voor 3% gewijzigd door Jejking op 12-06-2006 19:08 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Een intake fan vlak voor je HDD?

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:14

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Temps nu :
CPU 46 C, AMD-64 3000+ @ stock (@2.5ghz 4 graden hoger en instabiel |:( )
Chipset 36 C
HDD 30C, dankzij een privé-8cm ervoor

Mijn plannen zijn een nieuwe voeding (12cm, om te zuigen :9~ ), een ThermalRight Sl-120 met powerfan, en een casefannetje erbij (ook maar 12cm, m'n standaard draait me te traag @12v )
Daarna weer m'n overclock terug en verder }:O
Hopen dat het weer niet nog gekker wordt, dan moet alles namelijk uit... Waterkoeling gebruik ik namelijk alleen voor mezelf

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03-2025
hier krijgt het ook ietsje warmer dan anders . Ik zit hier op me kamer , heetste kamer van het huis.

kamertemp : 32°C

cpu : 42°C ( idle , 3700+ @ 2.5ghz ) met stock cooler
mb : 39°C
6600+ : 53°C ( idle, met zalman VF700 )

hd1 : 51°C
hd2 : 42°C ( deze zitten allebei in een ouwe cd-rom behuizing die vol zit met noppenschuim waar een 92mm fan rustig overheen blaast :) )

cpu temps vallen reuze mee vind ik hier. ( en die zijn altijd al zo geweest, altijd maar een paar graden verschil bij idle. even testen onder load nu :)

• Marpenoth
  • Laatst online: 27-11-2025
Niet veel :)

Normale temperaturen:
Idle: 38 graden
Stressed: 49 graden

Huidige omstandigheden:
Kamertemperatuur: 31 graden
Idle: 45 graden
Stressed: 54 graden

Harde schijven zijn nog lekker koel met 30 en 34 graden.

Northwood P4 3,0 GHz

• DexterDee
  • Laatst online: 29-01 18:51

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik kreeg afgelopen weekend eventjes de schrik van mijn leven. Mijn server (proliant 8000) en mijn desktop staan op mijn zolderkamertje en vooral de server genereert wel wat hitte.

Mijn 400 Gb partitie van mijn desktop was weg en na een reboot kwam ik erachter dat mijn RAID 0 array (2x200Gb) offline was, omdat 1 harddisk uitgevallen was.
Ik heb als de hazewind de HDD die problemen gaf uitgebouwd en die was inderdaad zo heet dat ik 'm bijna niet meer kon vasthouden. Mijn proliant 8000 server is een profi apparaat met tig fans, ook van die mooie grote die behoorlijk blazen :P. Ik dus die harddisk een half uurtje voor zo'n grote fan gehangen en terug aan de RAID controller van de desktop gehangen. 5 schietgebedjes gedaan en ja hoor, de HDD werd weer herkend.

Helaas zag de RAID controller die disk niet als één van de 2 van mijn RAID 0 array. Sterker nog, hij ging geheel uit eigen beweging een tweede array configureren met alleen de ene werkende disk. Daarna moest ik verplicht rebooten en stonden er ineens 2 arrays in de bios config. de bovenste stond te knipperen op OFFLINE en de tweede (van 200gb) was FUNCTIONAL.

Na bijna de hoop te hebben opgegeven, heb ik alle arrays verwijderd en de 2 disks weer in een nieuwe RAID 0 array gestopt. En na een reboot was het waarachtig zo dat mijn 400Gb RAID 0 array weer herkend werd. Alle data stond er nog op en alles was nog benaderbaar.

Door het spreekwoordelijke oog van de naald dus. Ik gebruik die schijf niet voor vitale data vanwege RAID 0, maar ik had er toch tijdelijk wat foto's op staan die ik niet kwijt wilde. Deze heb ik toch gevoegelijk maar even gekopieerd naar mijn server, die van een RAID 5 configuratie is voorzien :)

Om even aan de vraag te voldoen van de TS... ik denk dat ik niet verder kom dan een raam open te zetten op zolder en niet teveel mijn desktop aan te zetten. Mijn lappie doet het namelijk ook wel :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:14
HDD Samsung 80GB 45c, ietwat aan de warme kant.
En dat met 2 intake fans ervoor en 1 erboven.
Morgen toch maar even HDD cooler kopen :) .

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik moet tijdens gamen ook aan het lawaai geloven met dit weer. Ventilators op radiateur gaan op 12v ipv van 5. Maar goed het is niet anders, terug klokken doe ik niet uit princiepe, anders starten IE en Word niet snel genoeg op.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• Moning2
zo even de stof uit mijn cpu koeler gehaald en nu is et 37 graden idle ipv 45 8)

na gpu schoongemaakt te hebben is deze ook 3 graden koeler 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Moning2 op 12-06-2006 20:25 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.bossenbroek.demon.nl/images/temp.jpg

temp 1 = mobo
temp 2 & 3 = cpu
hd0 = harde schijf

Is wel een stukje heter dan normaal maar tijdens het gamen wordt alles nauwelijks warmer, ik ga er voorlopig nog niks aan doen :P

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
niks , helemaal niks , mijn CPU draait nu net onder 50° me dunkt (op 2450mhz en met een freezer pro), en men graka is 3° boven ambient met de zelfgemaakte koeler.

verder heb ik 2 voedingen (stil!) en 4 120mm fans die op 1000rpm draaien

en men kast is van hout ....

dat komt ervan als je een sempron en een nvidia 6600(non GT) hebt :X

oh ja , ik ben een fervent f@h er dus cpu op 100% , altijd...

[ Voor 9% gewijzigd door successor op 12-06-2006 20:30 ]

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Op mijn kamer wordt het zo`n 40-45 graden door de dag heen (het is hier net een broeikas). Als ik me hoofd bij de outtake houd dan heb wel een lekker koel hoofd :+. Ik geloof dat de Coolermaster stacker wel erg goed qua koeling is. Er zitten 2x 12cm outtake fans aan de achterkant, 1x 12cm intake aan de voorkant (koelt mijn hdd), 1x 8cm intake aan de boven kant, 1x 8cm intake aan de zijkant, voeding heeft een 12cm fan die direct de warmte onder mijn kast blaast (bij de stacker 810 zit je voeding op de btx manier) en een AC Freezer 64 Pro. Ik draai alle fans op 12v. Ik heb mijn pc 24/7 aanstaan en ik game er nog steeds redelijk veel op (minstens 3 uur per dag)

idle:
mobo: 45
cpu: 43
hdd: 41
vga: 80

load:
mobo: blijft ongeveer hetzelfde, af en toe iets hoger dan 45
cpu: ook 41
hdd: 45
vga: 95 (!)

Wel redelijk goed voor een simpele luchtkoeling :*). Weet alleen iemand of het wel goed is voor een videokaart (in mijn geval de 7600GS) als hij lange tijd op 95 graden draait?

• Noel
  • Laatst online: 16-01 15:26
Paar dingetjes:
2x 80mm case fans (outtake aan cpu en bovenaan case) aangesloten op mijn voeding + de 120mm van de voeding zelf zijn temp controlled, case warmer = ietsje sneller draaien (max tot nu toe 1200rpm). Voeding is namelijk een Antec TruePower 2.0 480Watt met connectors voor fans.

2x 80mm case fans (intake voor harde schijven) zijn aangesloten op een schakelaar (Lian-Li PC60) om min/medium/max te kunnen draaien. Staat altijd op min, alleen bij games/encoding zet ik ze wat hoger.

CPU cooler wordt door Q-fan bewerkt. Max fan speed tot nu toe was na een potje Call of Duty2 iets van een 3500rpm. Cpu is A64 3000+@ 3800+, ik ga in de zomer de overklok er af halen als ik hem niet nodig heb. In de winter moet die het maar 24/7 volhouden. :)

Fan van grafische kaart (6600GT) heb ik met RivaTuner ingesteld dat die idle op 50% draait, als ik ga gamen op 90%. Max temp 62°. Kaart is licht overklokt, 520/1040 ipv 500/1000.

Zo blijft het allemaal netjes stil als het niet belast wordt en wordt het niet te warm als ik druk bezig ben. Ideaal. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Mijn Athlon XP 2800+ 2.08ghz draait nu op 1.5 ghz (150x10 ipv 166x12.5 en een Vcore van 1.4 ipv 1.65). Mijn CPU heeft nog moeite zat om onder de 50 graden te blijven (nu 48 idle). Maargoed, ik heb dan ook een airflow van een garnaal.

Ik moet trouwens zeggen dat ik qua snelheid niet echt veel verschil merk tussen 1.5ghz of 2.08 ghz met simpel Windows werk (Word, IE, Skype, MSN, etc).

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Verwijderd

Dat komt omdat je systeem ook niet echt zwaar belaadt.

Coolermaster Cooldrive 6 - Misschien dat deze je hdd koel genoeg houdt >:).
Innovatek HDM L-Pro Alu - Deze is leuk als je waterkoeling hebt!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Vorige temps in graden celsius:

Moederbord: 40
CPU: 44
GPU: 65

Huidige temps in graden celsius:

Moederbord: 37
CPU: 41
GPU: 52

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y259/Goesiman/TempsT.jpg
Speedfan en Everest nemen blijkbaar niet hetzelfde waar, iemand een idee?

Wat gedaan?

Een 120mm fan op de bodem van mijn kast gezet, die blaast naar de NB en de GPU (dubbelzijdig tape).
Een 80mm fan voor de HDD opgehangen (dubbelzijdig tape).
Mijn radiator fan omgedraait.

Edit: Alleen CPU is watergekoeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Goesiman op 12-06-2006 21:10 ]

[CiP] Le Régional Built To Last.

• Moning2
Afbeeldingslocatie: http://img477.imageshack.us/img477/823/afbeelding1117vp.th.jpg

scheelt toch weer 5 graden voor m'n schijf :+ is nu 46 graden :/

• Mr_Dark
  • Laatst online: 25-01 19:15

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Ik heb vandaag maar is m'n side panel los gemaakt en de temps zijn nu:

HDD's (3 maal): 38,5
Videokaart (9800 Pro): 49,5
CPU (P4 3,3 Ghz): 43
Case (Aopen HB600?): 47

Van het weekend heb ik al een huis- tuin en keuke ventilator tegen m'n server moete zette omdat die anders over z'n nek ging :P (natuurlijk wel eerst side panel er af ;))

CPU (P4 2,8 Ghz): 49
HDD: 28
Case: 36

Dit zooitje zit (nog) gewoon in een el-cheapo kast :P

* Mr_Dark zit btw op zolder (ja me server ook :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Dark op 12-06-2006 21:21 ]

Verwijderd

Vreemd, bijna iedereen hier zit op zolder/warmste kamer van het huis.

Maar als je een redelijke airflow hebt zou het inprincipe geen probleem zijn.

• Haas
  • Laatst online: 20:46
Ik vind dit weer heerlijk, alleen een ramp als je de computer nodig hebt. Ik speel s'avonds graag een potje GTA SA-MP. Als ik dat overdag op m'n kamer doe dan is 1 van m'n harde schijven (specs in sign) al snel tussen de 60/65 graden. Dus ik vandaag een harde schijf koeler bij Mycom gehaald, pas er niet tussen. :r Ik ga of m'n PC naar de huiskamer verplaatsen of verder op de laptop. Dat is trouwens heerlijk s'avonds in de tuin. :P

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Verwijderd

Mn NAS-servertje is ermee opgehouden door de hitte. Ik had de enige fan die erin zit een tijd geleden eruit gehaald wegens het lawaai. Staat in een kast, achter de stereo-toren zonder ventilatie (lucht kan nergens naartoe.

Ik zet hem morgen wel achter mn pc, dan krijgt hij een briesje van de outtake van mn pc (die nu weer op 12V draait.

De temps incl kamertemp:

NAS-server:
Harddisk : 93 graden
case: 82 graden (auw)
Geen koeling en geen ventilatie.....

Pc:
Harddisk 1: 33graden
Harddisk 2: 38 graden
Harddisk 3: 31 graden
Proc p4 3,0 @ 3,2 idle: 38 ~ 42 graden
Proc p4 3,0 @ 3,2 Stressed: 53~ 58 graden
Koeling: Coolermaster cheap Proc cooler (kostte iets van 8 euro), standaard s478
Mtec 8 CMkoeler outtake
Mtec 12CM fan in voeding

Ik snap de temps van mn pc niet helemaal, het lijkt wel koeler in de kast als buiten de kast, ook als je in de kast voelt....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 23:10 ]

Verwijderd

Kan best, als wind blaast lijkt het alsof de lucht koeler is.

Maar wat voor servers bouwen jullie dan dat ze niet eens genoeg gekoeld kunnen worden, en al helemaal als je kast niet actief gekoeld wordt maar ook geen airflow hebt. Dan wil je dat je server eraan gaat in de zomer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 06:23 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik weet niet hoe warm hij word( geen zin om te controleren :P) Maar hij is nu al ongeveer 3 keer uitgevallen door de temperatuur ( dat weet ik wel, eventjes voelen met je hand in de kast, dan het koelblok vasthouden en een leuk klein streepje hebben waar het dus heet is ) Vreselijk als je net bezig bent met allemaal filmpjes te maken en van de camera aan het halen bent.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• .Tom
Mijn temps vallen wel mee, PC heeft de hele nacht aangestaan zonder problemen _/-\o_.
Moederbord: 53ºC
CPU: 60ºC
GPU 37ºC
1e HD: 48ºC
2e HD: 43ºC

Vanmiddag even de klep er af en dat trukje met die bak met water en een handdoek proberen :).

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik dacht ik post maar eens een plaatje van m'n temps :P

Heeft er iemand enig idee waar die Aux sensor zit :?

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/4725/temp24dr.th.png

[ Voor 18% gewijzigd door ErikRedbeard op 13-06-2006 08:28 ]

• GH45T
Vanmiddag even de klep er af en dat trukje met die bak met water en een handdoek proberen :).
Ik zou mijn tijd er geen 2e keer insteken.

Ik heb zo'n ding gisteren gemaakt, het maakte toen wel iets uit, je kon merken dat er koude lucht vanaf kwam maar echt veel maakte het niet uit. Toen ik het ding vanmorgen aanzette kwam er geen koude lucht vanaf en dat kwam puur en alleen maar doordat het water al warm was geworden. Ik heb hem gisteren om 6 uur ongeveer gevuld en vanmorgen om 9 uur waren de 8 liter water zo warm dat je er niets meer gekoeld mee kreeg.

Verloren tijd dus om daar aan te beginnen.

Verwijderd

Mag niet klagen over de onderstaande temperaturen (idle) en dat te bedenken dat dit alles in een
klein shuttle kastje zit.
Heb overigens nix overclockt.

Mainboard: 40ºC (Shuttle SKG41)
CPU: 42ºC (AMD XP 2200+)
GPU 39ºC (Asus N6200 256Mb/passief gekoeld)
1e HD: 40ºC (WDC 80Gb)
2e HD: 41ºC (Maxtor 80Gb)

Bak dient als server en staat dus de hele dag aan. ;)

Verwijderd

MB: 39 C
CPU: tussen de 45-54 C
HDD2: 25 C 8)

Wie kan mij vertellen hoe ik de temp van mijn Ati kaart en mijn Western Digital HDD kan zien?
Zijn daar speciale programma's voor?

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 21:57

Bravo

Second Best

Voor je atikaart bestaat er ATITrayTools welke de temp van je VGAkaart kunnen uitlezen.
Voor HD's gebruik ik SpeedFan, maar ik weet dat het ook met HDTune kan.

Wat betreft bijn temperaturen
Buiten: 30
Binnen: 29
CPU: 38 (niet al te druk)
fanspeed: 1318
MoBo: 45
fanspeed: 6027 en af en toe 7000 8)7
Maxtor HD: 40
fanspeed: 1100
Ati X600: 47 :| (kleine prutkoeler)
fanspeed: 4500

DIt ligt allemaal zo'n 5 graden boven normaal, dus ik maak me niet al te druk

edit: damned layout

[ Voor 33% gewijzigd door Bravo op 13-06-2006 13:29 ]

Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Verwijderd

Misschien sluit ik een extra ventilator aan, en misschien (als het hopeloos hoge temperatuur word) open ik mijn behuizing in richt ik een kleine ventilator erop, nadat ik heb stof vrij heb gemaakt natuurlijk.

Verwijderd

[b][message=25921943,noline]Ik trap af:
Ik ga om de paar weken met de stofzuiger langs alle fans (inclusief casefans), ik laat de zijkant van mijn case open staan (pas wel op dat je geen vliegen etc in je fans krijgt, is me wel eens gebeurt 8)7 ) en af en toe mik ik een kleine ventilator richting mijn case, zodat de warme lucht snel weg kan.
Gewoon een panty uitrekken en voor je case spannen, ziet er misschien niet zo relaxt uit, maar wel vlieg/stof vrij. :*)

Verder denk ik dat ik de laptop (mn pc is kaduk) op een plastic zak met water zet oid, de onderkant wordt namelijk wel erg heet en vooral met dit warme weer kan dit nog wel wat schelen. Laptop wordt overigens niet voor meer gebruikt dan standaard office-toepassingen, dus zoveel probemen zal ik er niet van hebben.

PS: Als we met heel GoT onze PCs uit zetten wordt de lucht ook een stuk cooler :7 dus een minder warm klimaat. 8)7

Verwijderd

yaaaah
probleem hier is opgelost (en oplossing is misschien handig voor anderen)!

CPU van 73=>57
chipset 5x=>47
VGA 45

Ik had zo'n héél goedkope case met aan de zijkant een intake fan. Allemaal mooi, die blaast de lucht in de case en vanachter wordt ze eruit getrokken. Helaas hebben de ontwerpers er niet aan gedacht dat je met die fan gewoon de lucht die je cpukoeler uitblaast terug recht in die cpu koeler blaast 8)7. Fan losgevezen en omgedraaid, en probleem is opgelost _/-\o_

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

boeiende gedeelte van specs pc1 (plexiglass):

AMD mobile 64 2800 @ 34 graden load met fannetje op 7v erachter onder een sonic tower van thermaltake. voorbeeldfoto van de grootte van dat ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.ibertronica.es/Thermaltake/img/SonicTower2D.jpg
mobo 42 graden fanless nforce3 250GB (gigabyte k8nspro)
asus 6800 ultra met zalman koelert op 52 graden (fan op minimaal)
hdd's (5) allemaal rond de 42 graden (op elkaar gestapeld) met 2 fans op 7 volt ervoor.
en verder de outtake van de psu, die lauw aanvoelt. aerocool 450 watt.

wat ik dus doe is grote, zware heatpipe koelers en zoveel mogelijk mobile componenten. (hou van stilte)

that's all. *maakt zich totaal geen zorgen* net nog een lan gehad in de hitte en hij heeft nooit moeilijk gedaan of gereboot.

2e pc:
xp 2100 (1733) @ 2200 mhz met thermaltake silent tower en 92mm fan op 10v @ 37 graden
asus 4600 ultra deluxe; core: 60-80 graden, mem: 40+
350 watt codegen voeding met bijgemodde 80 mm fan (werd eerst ruim over de 100 graden afgelopen lan, maar zit dan ook tegen zijn max. belasting aan - nu met extra fan nog geen 50)
rest van de temps geen idee.

ook deze pc draaide heel fijn stabiel.

[ Voor 60% gewijzigd door powerflux op 13-06-2006 13:42 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

mediabeast schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:41:
Voorlopig doe ik nog niets. De temperaturen zijn al een stuk hoger dan in de winter, maar de waarden zijn nog niet verontrustend :)
Het moederbord is momenteel 35c
AMD 2200+ is 50c
6600GT is 50c
en de HD's zijn 37c

Eventueel ga ik de outtake van de 5v afhalen en op 12v zetten voor wat meer airflow, maar daar krijg ik het warmer van dan dat de pc koeler wordt :Y)
Dat zei ik gister voordat ik ging gamen.
Mobo 45c
CPU 55c
GPU 70c
HD's beide 45c

Ik ga toch maar eens actie ondernemen.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

powerflux schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:36:
boeiende gedeelte van specs pc1 (plexiglass):

AMD mobile 64 2800 @ 34 graden load met fannetje op 7v erachter onder een sonic tower van thermaltake
[afbeelding]
mobo 42 graden fanless nforce3 250GB (gigabyte k8nspro)
asus 6800 ultra met zalman koelert op 52 graden (fan op minimaal)
hdd's (5) allemaal rond de 42 graden (op elkaar gestapeld) met 2 fans op 7 volt ervoor.
en verder de outtake van de psu, die lauw aanvoelt. aerocool 450 watt.

wat ik dus doe is grote, zware heatpipe koelers en zoveel mogelijk mobile componenten. (hou van stilte)

that's all. *maakt zich totaal geen zorgen* net nog een lan gehad in de hitte en hij heeft nooit moeilijk gedaan of gereboot.

2e pc:
xp 2100 (1733) @ 2200 mhz met thermaltake silent tower en 92mm fan op 10v @ 37 graden
asus 4600 ultra deluxe; core: 60-80 graden, mem: 40+
350 watt codegen voeding met bijgemodde 80 mm fan (werd eerst ruim over de 100 graden afgelopen lan, maar zit dan ook tegen zijn max. belasting aan - nu met extra fan nog geen 50)
rest van de temps geen idee.

ook deze pc draaide heel fijn stabiel.
Holy fuck zeg :o vertel me alsjeblieft niet dat zo'n cooler in een tower mag ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Ik heb nu even geen eigen computer, dus ik doe ook niets om hem cool te houden, maar ik krijg er volgende week wel één, en nu dacht ik ik vraag hier maar of dit een goede airflow zou moeten hebben voor deze warme zomer tot nu toe dan. Specs:

-AMD Athlon 64 3800+ Venice 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed
-TwinMos 2GB DDR400-3200 Dual Channel 2048 MB, PC3200, 400 MHz
-WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300
-Antec SLK3000B Zwart, Geen Voeding, 1 X 120mm (hier gaat het denk ik vooral om)
-OCZ 450 watt voeding
-X1900XT + Artic Accelero X2
-Asus dvd speler

Het gaat er dus om, of deze nieuwe pc het gaat trekken in de zomer. Die x1900xt blijkt namelijk wel een heet hoofd te zijn etc. en er zit maar 1x120mm fan in de kast terwijl ik hier lees dat er mensen er 5 in hebben zitten! Dus wat zou ik eventueel ook bij kunnen kopen?

Heb zelf eventueel een ventilator, maar ik weet niet of dat nou echt goed zal zijn.

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:42:
[...]

Holy fuck zeg :o vertel me alsjeblieft niet dat zo'n cooler in een tower mag ??
Bij dergelijke gigantische koelers van 6a700g (ben er ook naar aan het kijken) moet je gewoon beetje opletten bij het vervoer. Ik ga trouwens voor de zekerheid een van de heatpipes langs de bovenkant doorverbinden aan mijn voeding, dat er geen/niet veel kracht op de cpu socket komt te staan, maar dat het gewoon aan mijn voeding hangt. Het gedacht een kilo aan je voeding te hangen vind ik namelijk veel geruststellender dan een kilo aan mijn cpu/mobo

• Jokuh
  • Laatst online: 28-01 11:35
shit.. me vga blijft hoge temparaturen aangeven. Soms crasht Counter Strike Source zelfs. Hij is idle 56 en in css heb ik 87 gemeten. Iemand tips? Ik heb al extra fan erin en kast staat open...

Verwijderd

shit.. me vga blijft hoge temparaturen aangeven. Soms crasht Counter Strike Source zelfs. Hij is idle 56 en in css heb ik 87 gemeten. Iemand tips? Ik heb al extra fan erin en kast staat open...
Probeer eens je vga-koeler eraf te halen en de koelpasta te vervangen....
Dit helpt vaak wel; andere optie is om een goed Zalman of Arctic cooler op je vga-kaart te monteren ;)

• Jokuh
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:50:
[...]

Probeer eens je vga-koeler eraf te halen en de koelpasta te vervangen....
Dit helpt vaak wel; andere optie is om een goed Zalman of Arctic cooler op je vga-kaart te monteren ;)
Dat kan ik niet :| :/

Verwijderd

Simpel, niet te vaak aanzetten cq. aan laten staan, want PC'en is geinig, maar op terrass vrouwen kijken & bier drinken is een stuk beter .... en dan wordt de PC dus gewoon niet warm :)

En als ie dan wel aan moet ... dan moet je zorgen voor goede airflow, flinke kast en flinke koelers. Dan ben je klaar, zo simpel is het. Ik krijg zelfs mijn dual Xeon 3.06 nog onder de 40 graden @ 100% load, zonder dat dat eigenlijk merkbaar geluid oplevert.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 13:54 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Jokuh schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:48:
Er was iemand in dit topic en die drapeerde een zak water over zijn videokaart :D
Hij beweerde dat het goed hielp...

d:)b :henk d:)b

• Jokuh
MrJayMan schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:52:
[...]

Er was iemand in dit topic en die drapeerde een zak water over zijn videokaart :D
Hij beweerde dat het goed hielp...
Maar jij bent grappig xD En jij denkt natuurlijk dat ik dat ook nog ga doen :P
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:52:
Simpel, niet te vaak aanzetten cq. aan laten staan, want PC'en is geinig, maar op terrass vrouwen kijken & bier drinken is een stuk beter .... en dan wordt de PC dus gewoon niet warm :)

En als ie dan wel aan moet ... dan moet je zorgen voor goede airflow, flinke kast en flinke koelers. Dan ben je klaar, zo simpel is het. Ik krijg zelfs mijn dual Xeon 3.06 nog onder de 40 graden @ 100% load, zonder dat dat eigenlijk merkbaar geluid oplevert.
Nou dat wat jij zegt doe ik allemaal.. Maar niet de hele dag. Maarjah.. de rest. Ik denk dat ik er een ventilator op ga zette.

Verwijderd

Oke dan, ook ff wijs doen met mijn temps (alles lekker potdicht weggestopt in een kast links van mijn voeten)

CPU: 30 C
Mobo: 41 C
HD: 36 C
GPU: (volgens nvidia proggie:) 50 C (everest geeft hem bij mij niet weer, wel een aux 8)7 )

Ow ja, en je kunt natuurlijk veel beter buiten zitten aan het water of op een terras, mocht je dat nog niet weten! :+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 13:59 ]

Verwijderd

Kan je best wel....
Koeler kun je er zo afschroeven als het goed is!!
Dan pak je een beetje alcohol en dan doe je met een doekje op de chip zodat de koelpasta loslaat/vloeibaar wordt. Vervolgens pak een satéprikker en schraap de oude pastameuk deraf..
Hierna weer ever de chip schoonpoetsen met btje alcohol en dan vervolgens nieuwe koelpasta derop (te koop bij iedere pc zaak), koeler er weer op plaatsen en .......................................KLAAR!!!! :Y)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb het zijpaneel er zojuist maar eens afgehaald :+ Zojuist:
CPU: 65 (Palomino :P)
Mobo: 54
HD0: 54
HD1: 46
HD2: 54

Nu dalende.

Leave only footprints, take only memories

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste