Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.705 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Ik heb ook een beetje probleem met je cpu.. aangezien dat ik niet 24/7 achter de pc bent maar gewoon aan het downloaden of dingen typen en natuurlijk de zon genieten, wordt me cpu behoorlijk warm 53 graden met Zalman 7000CU Full speed. Omdat ik een tijdje geleden van me WC afgestapt ben nieuwe kast wou ik geen dingen erin dremelen. Maar denk nu sterk na om toch het boel erin te plaatsen met paar nieuwe stuff. zie sig voor processor :)

Verwijderd

Is het zo dat als je gaat gamen (bijv.) en de temperaturen zijn te hoog je last kan hebben van rebootende pc's en problemen met het geheugen (minidumping ofzo) ?

Maja, ik heb gewoon de zijkant eraf gehaalt en een fan erop gezet, werkt best wel goed.

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
mijn stage zit op een soort zolder met een enorm dakraam, een soort broeikas constructie. We hebben een groot zeil over het dakraam heengedaan maar de airco heeft ook nog flinke bugs, daardoor is het hier nu 35 graden ;(

ik werk op een AMD X2 3800 en die zit nu idle op 72 graden (oeps?), hardeschijf @ 50 graden, geforce 6600 LE passief gekoeld @ 63 idle.

Een andere pc heeft geen hardeschijfkoeling dus de hardeschijven daarvan draaien op 55+ graden.

Ik verwacht dat er zometeen iets gaat roken ofzo :7

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
PiweD schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:28:
mijn stage zit op een soort zolder met een enorm dakraam, een soort broeikas constructie. We hebben een groot zeil over het dakraam heengedaan maar de airco heeft ook nog flinke bugs, daardoor is het hier nu 35 graden ;(

ik werk op een AMD X2 3800 en die zit nu idle op 72 graden (oeps?), hardeschijf @ 50 graden, geforce 6600 LE passief gekoeld @ 63 idle.

Een andere pc heeft geen hardeschijfkoeling dus de hardeschijven daarvan draaien op 55+ graden.

Ik verwacht dat er zometeen iets gaat roken ofzo :7
ik heb een kleine fan gericht op de onderkant van m'n schijf, deze is nu 5 graden koeler :) nog steeds 46 maar das wel beter dan 51 :+ kun je ook even proberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 13-06-2006 15:07 ]

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
PiweD schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:28:

7
Ik denk dat je op moet passen met je X2 als je hem nog langer wilt blijven gebruiken dan 1 jaar ;)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik vond in een doos nog een Iceberg koeler bestaande uit 2 fans in een 5.25" behuizing en een rooster aan de voorkant :+ Die heb ik aangesloten, scheelt meteen >10gr bij m'n HDD's.
En een coolermaster casefan ook maar ff aangesloten (had geen casefans, pokkeherrie). Chipsetfan ontbreekt want die gaat steeds kapot :p

Het klinkt nu als een heteluchtoven, maar het werkt :)

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Ik mag dan wel 5 case fans en een cpu koeler (met fan) hebben maar het geluid valt reuze mee. Alleen als het helemaal stil is hoor je wat geruis.

En mijn temps zijn netjes dus met niet al te veel herrie, een paar fans en een goede kast moet het lukken om je pc deze vakantie 24/7 full load te draaien.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb Cool'n'Quiet aangezet vanwege het warme weer. Processor zakt netjes naar 1000MHz en voltage naar 1.072 (standaard 1.26)

Echter zakt de temperatuur bijna niet. Normaal draai ik de AMD X2 op 2500MHz met 1.36V en dan haalt hij ong 39 graden idle en nu wordt het maar 35-26 graden idle. Met dit weer moet je toch niet te lang achter de PC zitten.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

Dat is toch een redelijk groot verschil. Tenzij je waterkoeling hebt!

• Krizzie
  • Laatst online: 01-02 14:46

Krizzie

Progressive Music \o/

Mijn temps vallen reuze mee, Mja wat wil je met 5 120mm fans (12V) in de kast :p Stacker owns! :p

Als ik bij de 2 outtake fans voel, komt er lekker frisse lucht uit. Ook de voeding (Tagan 530 easycon met 120mm fan) voelt erg koel. Dus ik denk dat ik de kast andersom op me bureau ga zetten, voor een fris briesje! :Y) :+

In mijn kamer is het 25+ graden denk ik (miss wel 30) :)

Geluidswolk

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 12:13

P!m

Mijn hardeschijf is op het moment 50 graden, is dit erg?

Verwijderd

Heel erg, je moet eigenlijk aanhouden dat je hdd niet warmer mag worden dan 45 graden. Er treed veel sneller data corruptie op als de schijf warmer is dan 45 graden.

@ Krizzie Je hebt helemaal gelijk, Stacker ownz! Bij mij komt er ook een lekker fris briesje uit :*) , me voeding (400W Procase voeding) stoot ook redelijk koele lucht uit. Het is vooral lekker dat je voeding onder in de kast zit (in de STC-01 kan de voeding ook boven). Als je de juist voeding hebt wordt alle warmte met een 12cm fan onder uit je kast geblazen :Y).

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
ik kan beter mijn kamer koel houden.

zonder pc en airco aan is mijn kamer 33 graden.
met pc en zonder airco aan word mijn kamer 35 graden.

met pc en airco aan net 30 graden
zonder pc met airco 22 graden :7

case temp van de pc is 37 graden. (met digitale thermometer in de case gemeten)
cpu temp 27 graden (brakke sensor dus, met waterkoeling onder ambiant kan nooit)

[ Voor 13% gewijzigd door Extera op 13-06-2006 19:15 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:00:
Heel erg, je moet eigenlijk aanhouden dat je hdd niet warmer mag worden dan 45 graden. Er treed veel sneller data corruptie op als de schijf warmer is dan 45 graden.

@ Krizzie Je hebt helemaal gelijk, Stacker ownz! Bij mij komt er ook een lekker fris briesje uit :*) , me voeding (400W Procase voeding) stoot ook redelijk koele lucht uit. Het is vooral lekker dat je voeding onder in de kast zit (in de STC-01 kan de voeding ook boven). Als je de juist voeding hebt wordt alle warmte met een 12cm fan onder uit je kast geblazen :Y).
ik draai al een week op 51 graden, nog geen problemen gehad :) heb em nu tot 46 graden gekregen, toch wat beter 8)

Verwijderd

Ik heb grwoon mijn case open gezet en een tafelventilator naast me pc gezet, resultaat:

HD: 35
CPU: 31 (Big Typhoon (8> )
NB: 31
MOBO: 34

Lijkt me toch goed genoeg :) .

Verwijderd

Waar kan ik de temp van men hardeschijven aflezen?

Verwijderd

@Tattoo69

Met dit programma ;) .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 19:23 ]

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 12:26
Dat kan bijvoorbeeld met het programma "speedfan" http://www.almico.com/speedfan.php

Ack net te laat...

[ Voor 31% gewijzigd door Ikke_Niels op 13-06-2006 19:24 ]

User Error -- Please Replace User

Verwijderd

Thx kzal eens kijken

Verwijderd

@ Ikke_Niels

Sorry B) .

Verwijderd

Toen ik het programma wilde draaien kreeg ik het bericht van intel dat men voltager te hoog was...
vreemd

Verwijderd

even opnieuw opstarten

Verwijderd

is dit normaal?
ik krijg telkens het bericht dat men voltage te hoog is!
tja ik zal speedfan maar niet meer runnen zeker.
volgens mij heb ik gewoon een te slechte airflow.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

www.lavalys.com pak everest ultimate trial edition, je ziet helaas een paar dingen dan niet.

Verwijderd

@archimond
srry verkeerde naam

hiermee kan ik men hd temp niet zien.
maar toch bedankt

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 19:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:25:
Is het zo dat als je gaat gamen (bijv.) en de temperaturen zijn te hoog je last kan hebben van rebootende pc's en problemen met het geheugen (minidumping ofzo) ?

Maja, ik heb gewoon de zijkant eraf gehaalt en een fan erop gezet, werkt best wel goed.
Tja heb wel af en toe reset.. maar dat is meer aan me voeding.. 350 watt enermax.. die al jaar of 3 oud is. Hij doet nog wel goed, maar omdat er ook X800XT-PE laatst bij is gekomen en 3 hardeschijven eraan hangen denk ik toch dat de lijnen het niet meer zoveel aankunnen zoals vroeger. Dat is eigenlijk het probleem niet zo het gaat meer om waarom me CPU 53 graden is, aangezien dat ik vrij veel van hardware dingen weet heb je ik toch paar dingen van de normale procedure gevolgd zoals,

1. koeler opnieuw gemonteerd met verse koelpasta, heb met pasje uitgesmeerd dun.
2. Processor effe gestressed en dan aangevoelt aan de koeler of ie daadwerkelijk super heet wordt (dat was ie ook)
3. geprobeert om met een 120 mm fan met open kast effe wat warme lucht uit me kast te halen ( werkte wel opzich goed)

Ondanks de 7000CU koeler moest ik me chipset koeler actief verwijderen alleen de koeler. Het koellichaam zit er wel op, maar is ook behoorlijk heet. Mijn kast airflow ben ik zelf niet zo te spreken over heb een Coolermaster Centurion 5. Het is eigenlijk een feit dat de front fan bezet is voor hdd koeling wat opzich geen probleem is maar de airflow komt dan hier sterk aan te kort, waardoor de 120 mm fan achterin bijna alle lucht uit de kast moet krijgen bovendien is bij me voeding ook een 80 mm fan boven de cpu koeler. Temperatuur sensor bekeken zowel in speedfan als bios er er zit de nieuwste bios erin.

Voor de rest zou ik persoonlijk niet weten wat ik moet doen om echter betere resultaten te krijgen met de middelen die ik nu heb. Ik weet dat watercooling beter is maar dat vereist nog geld en zaag werk.

Verwijderd

Hoe kan ik eigenlijk een betere airflow creeren?
Mijn case : Aopen QF50A
of mloet ik een andere case kopen, zou wel jammer zijn want pc is juist nieuw en mijn vader gaat daar niet blij mee zijn!!! 8)7

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ligt er net aan hoeveel flatcables er nu inliggen, en hoe vol hij zit/waar en hoe de fans nu staan.. Als we niet weten hoe hij is kunnen we hem ook niet verbeteren ;)

Verwijderd

Hmm mijn 6600GT is 69 graden, idle 8)7 Toch maar even naar kijken.

Verwijderd

Als je hdd boven de 45 graden komt is het ook niet dat je hdd in 1x kapot gaat, maar de kans ligt vele malen hoger (ik heb ervaring ermee dat al 2 hdd's kapot zijn gegaan door lang durige over de 45 graden te werken).

Ik heb net een ander half uur Ghost Recon Advanced Warfighter gespeeld.....me 7600GS was 105 graden :| , en hij was nog eens underclocked ook (ik moet het nog steeds inleveren bij de zaak waar ik het gekocht heb, doe ik wel vlak voordat ik op vakantie ga, heb ik er het minst last van).

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:00:
of mloet ik een andere case kopen, zou wel jammer zijn want pc is juist nieuw en mijn vader gaat daar niet blij mee zijn!!! 8)7
Ik heb een dezelfde type kast om mn server heen zitten. Omdat mn HDDs tegen de 50 graden aan begonnen te lopen, ben ik gedwongen geweest een 'mod' te maken 8)7:

Afbeeldingslocatie: http://dakduif.mooo.com/got/uberfan.JPG
Eerste de floppy bay dingetjes eraf halen, fannetje erop met ductape, blazen maar :p
HDDs nu ~40 graden ipv ~50, scheelt weer!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 02:29

BHQ

Oei, eens aan m'n HDD's gevoeld en die zijn LOEIheet :X

Toch m'n casefans weer eens aangemept :)

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Review van Aopen QF50A: http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1330&page=2
Mijn advies is om de zijpanelen eraf te halen en een tafelventilator aan de linkerkant op 2e stand in laten blazen. Dat is lekker veel airflow.
Anders moet je een soortgelijke mod van rippance proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Archimond op 13-06-2006 20:52 ]

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:00:
Nou ik heb gewoon geen floppy drive erin zitten allebeide floppy plasticjes eruit en heb de fan in de hd backje erbij ingedaan. Dus blijven lekker koel. En 1x 80mm fan achterin. >:)

Verwijderd

mijn temps vallen ook nog wel meej vind ik...
Athlon 2500+ @2200mhz omdat ie op stock speeds nix doet 8)7
XFX 6600GT @ stock speeds
1x 120GB Maxtor
1x 200GB Maxtor

en mn temps:
CPU: 56/57 graden (idle)
VGA: 50 graden (idle)
HDD's: 44/45 graden (standaard gebruik)

op de cpu zit trouwes wel zon leuke Delta 80x80x38mm fan op @ 7volt :9
en voor de rest heb ik mn kast open en een grote tafel fan onder mn bureau staan die lekker langs mij heen draait en langs de pc :*)

en ehh... *kijkt op thermometer* ..het is hier 31 graden op mn kamer :'(

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:08
Hoezo niks doet? Dood?

There is no replacement for displacement!

• XyS
  • Laatst online: 11:59

XyS

0.o.O

omg ik doe nu nog nix, alleen ik voelde ff aan me rdram :|

o m f g ik verbrand zo me vinger als ik hem erop houd? en ik doe nog ni eens wat(ja internette :+ )... damn
proc is 48c idle en 65 stressed...normaal maximaal 55

heet hier wel, zolderkamer, kast open en nog 37graden (is hier ook wel 35 graden nog dnekik :) )

dus ff me 2 fannetjes aangezet

[ Voor 10% gewijzigd door XyS op 13-06-2006 21:18 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
rippance schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:39:
[...]

Ik heb een dezelfde type kast om mn server heen zitten. Omdat mn HDDs tegen de 50 graden aan begonnen te lopen, ben ik gedwongen geweest een 'mod' te maken 8)7:

[afbeelding]
Eerste de floppy bay dingetjes eraf halen, fannetje erop met ductape, blazen maar :p
HDDs nu ~40 graden ipv ~50, scheelt weer!
Daar had ik aan moeten denken..geniaal..ga ik meteen doen :) (morgen:P)

• Moning2
XyS schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:14:
omg ik doe nu nog nix, alleen ik voelde ff aan me rdram :|

o m f g ik verbrand zo me vinger als ik hem erop houd? en ik doe nog ni eens wat(ja internette :+ )... damn
proc is 48c idle en 65 stressed...normaal maximaal 55

heet hier wel, zolderkamer, kast open en nog 37graden (is hier ook wel 35 graden nog dnekik :) )

dus ff me 2 fannetjes aangezet
zet ook even een fannetje op de spellchecker in je hoofd :+

• XyS
  • Laatst online: 11:59

XyS

0.o.O

Moning2 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:23:
[...]

zet ook even een fannetje op de spellchecker in je hoofd :+
hehe mijn hoofd is ook oververhit ja _/-\o_ :D

wtf ik schrijf uitgeburgerd ? |:(

[ Voor 11% gewijzigd door XyS op 13-06-2006 21:25 ]

Verwijderd

ik heb m vanaf het begin (2 weken oud ongeveer) op minimaal 2200Mhz laten draaien, zelfs vaak zat benchmarks gedraaid op 2500Mhz met de Delta @ 12volt :9 ... en hij is nou ongeveer 4 jaar oud denk ik.
en nou boot ie gewoon niet meer op 1833Mhz... zwart beeld... nix...
vind ik ni echt erg, want ik wacht nog ff op de prijsdaling van AMD en dan ga ik voor een nieuw mobo+CPU ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 21:33 . Reden: iets vergeten... ]

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 22:21
de ideale oplossing is om je pc in de kelder of de schuur neer te zetten, en dan met wat kabels verbinden naar je werkplek.. even de aan/uit knop en de reset knop doorlussen, en cdrom/floppy kunnen via usb

voordelen:
- absolute stilte op je werkplek
- geen pc en kabelzooi
- altijd koele pc

zo ga ik het in ieder geval aanleggen bij de volgende verbouwing..

[ Voor 30% gewijzigd door plakbandrol op 13-06-2006 21:35 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Aan/uitknop doorlussen :? Gewoon in je BIOS instellen dat je PC met de muis, spatiebalk of ctrl+esc aan gaat kan jouw BIOS niet?

Verder is het inderdaad wel een oplossing, maar niet als je op zolder zit... Ik heb (nog) niet aan m'n RAM gevoeld, maar wordt Kingston 2x512 erg heet? Dan denk ik dat ik er toch maar eens van die mooie mondharmonicatjes omheen ga schuiven :P

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 22:21
TheZeroorez schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:43:
Aan/uitknop doorlussen :? Gewoon in je BIOS instellen dat je PC met de muis, spatiebalk of ctrl+esc aan gaat kan jouw BIOS niet?
Die optie is me nog niet opgevallen, maar opzich is dat beter ja.
Verder is het inderdaad wel een oplossing, maar niet als je op zolder zit... Ik heb (nog) niet aan m'n RAM gevoeld, maar wordt Kingston 2x512 erg heet? Dan denk ik dat ik er toch maar eens van die mooie mondharmonicatjes omheen ga schuiven :P
Nouja, als je hem een verdieping lager zet, is het misschien niet zo koel, maar kun je wel alle fans voluit zetten zonder er last van te hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door plakbandrol op 13-06-2006 21:49 ]

Verwijderd

Waarom krijg ik speedfan niet te pakken :(

• RSpliet
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

uitlaten :+ Mijn laptop wordt veel minder warm, ga daar voorlopig wel op zitten. Blijf ik zelf ook koeler bij. Turion ftw!

Schaadt het niet, dan baat het niet

• TheZeroorez
  • Niet online
plakbandrol schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:46:
[...]

Nouja, als je hem een verdieping lager zet, is het misschien niet zo koel, maar kun je wel alle fans voluit zetten zonder er last van te hebben.
Ja, maar dat vinden m'n broertjes/ouders denk ik niet zo leuk :X Op zolder zou wel kunnen, maar ik houdt hem gewoon lekker hier :Y)

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Hier ook de pc's (4 stuks) op zolder, en het werd zo heet dat ik een misdaad heb begaan: ik heb mijn }:O koetje op stal gezet, hij mag niet meer grazen tot het weer koud wordt (morgen of overmorgen ofzo).

Shame on me :'(

R.I.P. }:O

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Mijn kamer is een broeikas....ik krijg bij aardrijkskunde "hoe hoger, hoe kouder". Bij mij is het juist hoe hoger hoe warmer :X. Op me kamer is het overdag 40 graden.

Wat ik als eerste ga doen als ik me videokaart terug heb van rma en weet dat alles goed werkt is een goede koeler op zetten (ik zit te denken aan een zalman VF700). Hij wordt underclocked na anderhalf uur gamen 105 graden!!! Ik denk niet dat ik dan durf met mijn hand te voelen of mijn koeler ook zo heet is :/.
Verder is het opzich wel goed gekoeld, ik heb geen problemen met oververhitting en de rest van de temps zijn netjes.
Wat ik niet begrijp is dat iedereen 60 graden warm vindt voor een videokaart. Zover ik weet moet je zorgen maken als hij over de 100 graden gaat. Bij nVidia is het zo dat de 6 en 7 serie pas moeilijk gaat doen bij 120 graden. Ik weet niet dat is bij ATi maar dat zal niet veel anders zijn.

Verwijderd

Wat koeling voor m'n hdd, hij was 52 graden.

Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/1214/1000004r13ot.jpg

close up :)

Afbeeldingslocatie: http://img60.imageshack.us/img60/4113/10000019fd.jpg

Nu is m'n hdd 42 graden :D

I know its a dell :/ :>

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Ik doe niks behalve m'n northbridge in de gaten houden. Dat ding heb ik zelf maar passief gekoeld omdat hij me te veel lawaai maakte. Heet wordt ie in elk geval wel en als m'n pc fratsen gaat vertonen weet ik waar ik begin te kijken deze zomer.

Oh, en even het plaatje erbij. Zegt meer dan duizend woorden.

Afbeeldingslocatie: http://jvojava.com/nb_thumb.jpg

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ik heb 4 casefans in mn huidige PC, met ook 1x 80mm voor de hdds... toch weet een WD schijf hier 49 graden te worden, heethoofdding :(

Verwijderd

Ik heb eens een keer meegemaakt met iemands hp systeem (zat 1 casefan in, bij de IO shield en er zat een boxed koeler op, de rest was passief behalve de voeding) dat de hdd al zo`n 45 graden werd op de koudste dagen. Ik heb hem een stacker aangeraden, hdd werd meteen 15 graden koeler (natuurlijk pas toen de zooi in die stacker zat :P ).

Me HTPC blijft ook redelijk koel. Kamer waar me HTPC staat is 25 graden. Cpu wordt 45 graden, hdd 45 en vga weet ik niet (zal wel niet hoger dan 80 graden zijn, het is een x300). Er hangen 2 60mm fans in en ik heb er een 80mm fan los op debodem onder de hdd gelegd waar wat luchtgaten al in zaten.

Edit: Hier hangt een 120mm fan voor de hdd en wordt 41 graden :9 .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 22:24 ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Mijn WD Raptor 150Gb is netjes op 35 graden :P, m'n Samsung Spinpoint 7.2krpm @ 30 graden :+

[ Voor 5% gewijzigd door EyeWitness op 13-06-2006 22:44 ]

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Vandaag doe ik nog steeds niets!
Behalve temps checken zo nu en dan en kast schoon en ordelijk houden.
X2 4200+ @ max 45
X1900XTX @ max 62
2x RAPTOR 74Gb @ max 33
2x Hitachi T7K250 @ max 32
Mobo temp @ max 40

De Asus A8NSLI-32 DL is een heethoofd! Heeft echt iets van airflow nodig.
Harde schijven liggen alle vier in Innovatek HDM L-Pro dus watercooled.
Boven in coolermaster stacker een Innovatek XC Radiator Dual gebouwd met de 2x 120 mm fans.
(active radiator dus + Reserator1 ) met 2 op zeer laag toerental lopende fans.
Verder onderin bodemplaat van de coolemaster stacker een 92mm inlaat die zo ook op X1900XTX blaast, deze zit in onderste PCI slot. Deze heeft ook, minimaal is voldoende, airflow nodig.
Aan zijkant een 120 mm inlaat en voeding ligt onderin die van onderzuigt en naar achter toe dus uitlaat heeft. (Eigen circuit dus)
Nu zit achter ook nog een 120mm fan en helemaal bovenin achter waar eerst voeding zat 2x 80mm fans. Alle 3 dus uitlaat.

De Reserator heeft originele pomp en staat iets hoger dan Stacker,
De waterfow is minimaal maar kennelijk voldoende, zelfs met de 8mm slangen.
De fans zijn niet temperatuur geregeld, alles draait heel langzaam zodat ik niets hoor.
De kamertemp is nu nog steed 30 graden en vanmiddag was max 34 graden!!!
Vandaag veel gegamed en veel met winrar/iso etc uitpakken/inpakken bezig geweest.
Idle is alles net wat lager dankzij 'Cool 'n Quiet' en dankzij Q-fan control gaan enkele fans helemaal uit.

Zou graag pics maken maar heb helaas geen camera. Is echt heel gaaf n.l.!
Deze H2O cooling al half jaar zo en bevalt prima. :7

[ Voor 21% gewijzigd door Bollebout op 14-06-2006 01:20 ]

• Y3LLoW
  • Laatst online: 30-01 16:09
Het word vandaag kouder :) Kan ik eindelijk weer met een gerust hart potje CSS doen :+

Geen flauwekulletjes

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zie hier heel veel mensen met Cool 'N Quiet :/ Gaan jullie eens is heel gauw DPC joinen doen en lekker een }:O draaien :P

Al die onbenutte power ... ** brr ** zo eng dat ik het er koud van krijg :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• DJTimo
  • Laatst online: 01-02 19:32
nero355 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:56:
Ik zie hier heel veel mensen met Cool 'N Quiet :/ Gaan jullie eens is heel gauw DPC joinen doen en lekker een }:O draaien :P

zodat Eneco volgend jaar mijn maandvoorschot weer kan verhogen zeker. :z

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik doe helemaal niks om mijn PC beter te koelen :P
Hij is sowieso al goed gekoeld :)
12CM intake voor de HDD's, Alpha PAL8045 met een stille 80mm fan op de CPU, stille 60mm outtake achter de CPU en dan nog een stille voeding :)
CPU temp komt niet over de 55 graden heen, terwijl die toch een kleine 50% overclock draait (jah echt, XP1700 @ 2083Mhz en hij kan nog verder als ik beter RAM koop :P )

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• 911GT2
  • Laatst online: 31-01 20:29
Mijn MCE redt zichzelf wel... daar doe ik niets aan.
Hij staat in een kast, maar de temps liggen nauwelijks hoger dan normaal.
proc zo rond de 50 graden stressed
Hdd zo rond de 45 graden
Case temp zo rond de 37 graden.

Ik heb ook wel
1 x 8cm in
2 x 6cm out
1 x PSU
1 x Zalman CNPS7700-Cu @ 970 RPM (met een extra aanzuigopenening er boven)

Dat alles zit in een Cooler Master Cavalier 2 CAV-T02

Mijn laptop maak ik me meer zorgen over... die laat ik dus af en toe maar effe rusten :Z

En mijn Onkyo versterker die in dezelfde kast staat als mijn MCE (gescheiden van elkaar) heeft het ook erg warm daar wil ik een 230v fan op aan sluiten zoadt hij zijn warmte een beetje kwijt kan.

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 22:18
Ik heb aan koeling:

2x 120mm ADDA AD1212LB-A73GL intake voor de hdds
Afbeeldingslocatie: http://suprdave.b00n.nl/pc/DSC07862.JPG
1x 120mm Delta FFB1212EHE intake voor de hdds (wat een lawaai maakt dat beest)
Afbeeldingslocatie: http://suprdave.b00n.nl/pc/DSC07867.JPG
2x 120mm ADDA AD1212LB-A73GL outtake achter de hdds
1x 120mm ADDA AD1212LB-A73GL outtake bij de cpu

En nog een 120mm koeler voor de pci kaarten ;). Mijn schijven worden dan ook niet veel warmer dan de kamertemperatuur :*)

Verwijderd

haha, mijn pc blijft altijd nog ffies doorkoelen nadat hij uit is gegaan tot een bepaalde temperatuur.

Normaal draait hij nog een minuutje of 2 door voordat hij helemaal uitgaat en dus alle fannetjes stil staan, maar gisteravond had hij er wat meer moeite mee geloof ik. Het duurde nu bijna een half uur voordat hij uit ging.

Vraag me af hoe warm hij het heeft gehad toen... 8)7 Zal wel ni zo heel gezond geweest zijn :P

• TheZeroorez
  • Niet online
Zit dat in jouw BIOS ofzo? Het lijkt mij anders ook wel handig dat alle fannetjes gewoon nog 2 minuten aanblijven als m'n pc al uit staat.. :)

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:49:
Zit dat in jouw BIOS ofzo? Het lijkt mij anders ook wel handig dat alle fannetjes gewoon nog 2 minuten aanblijven als m'n pc al uit staat.. :)
Jah ik weet niet... het zal wel denk ik, ik heb me er nooit in verdiept, eerst wist ik niet eens dat hij het deed, maar toen hij op me kamer kwam te staan, hoorde ik het altijd als ik de pc uitzette en naar bed ging.

Maar eerst wist ik ook niet dat hij tot een bepaalde temp deed, maar aan gister en eergister kan ik niets anders dan zeggen dat hij dat doet. De laatste dagen gaat hij gewoon half uurtje doorturren 8)7 :P

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 22:18
TheZeroorez schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:49:
ECASO is dat (Enhanced Cooling After System Off) ;)

• Moning2
jvo schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:22:
Ik doe niks behalve m'n northbridge in de gaten houden. Dat ding heb ik zelf maar passief gekoeld omdat hij me te veel lawaai maakte. Heet wordt ie in elk geval wel en als m'n pc fratsen gaat vertonen weet ik waar ik begin te kijken deze zomer.

Oh, en even het plaatje erbij. Zegt meer dan duizend woorden.

[afbeelding]
ik heb hetzelfde gedaan :) temp met fan was altijd 40 graden, nu met dat koelblokje... 40 graden :/

Verwijderd

suprdave schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:54:

ECASO is dat (Enhanced Cooling After System Off) ;)
Ik heb het ff op google ingetikt, is dus van je PSU, oftewel je voeding? wist ik niet! bedankt _/-\o_

EDIT:

ff op de site van mijn voeding gezocht, naar mijn model:
After PC shuts down, cooling fans keep running for at least 30 sec. to effectively cool down parts and hardware inside PSU and PC case.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 12:02 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb dus ook ff op google gekeken, maar het zit in je voeding ja..

Verwijderd

Raar,

gisteravond was de temperatuur van mijn Athlon XP 2400+ @ 1500 Mhz nog 60 graden. Vandaag @ 2003 Mhz 47 graden :/

Vandaag is het wel stukken koeler, toch een groot verschil :+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 12:07 ]

Verwijderd

hoef er nix aan te doen blijkbaar, mijn PC draait nu al gewoon op 35 graden, anders eventueel in zijkap (waar nu nog geen fan zit, ff een 80mm erbij, maar voorlopig gaat het goed :) )

• Dabien
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
nero355 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:56:

Dan kun je je CPU koeler verwijderen en met je blote billen in je kast gaan zitten om de boel koel te houden. Kun je misschien ook nog een leuke OC neerzetten.

Meer serieus, ik ben erg blij met mijn C&Q, stroomverbruik is flink minder geworden en de temperaturen zijn goddelijk laag.

Verwijderd

Als het zo door gaat met het weer kan je deze topic weer sluiten :/. Het regent, regent, regent......en ligt de temperatuur veel lager :(.

• TheZeroorez
  • Niet online
:( ???

:) !!!

Verwijderd

Mijn processor(pentium d830) is veel te warm (60°C idle vandaag nog warmer gisteren ) dus wil ik de airflow wat verbeteren, maar moet ik dan een ieuwe case kopen? kzal wat fotos erop zetten.
Afbeeldingslocatie: http://img456.imageshack.us/my.php?image=dsc003178cd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img506.imageshack.us/my.php?image=dsc003155sj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img376.imageshack.us/my.php?image=dsc003143vd.jpg

Zoals je ziet maar 1 fan vanachter, 1 op de processor en 1 op de videokaart.
Mijn case is Aopen QF50A
Bedankt

Verwijderd

60 graden is toch niet zo heel heet voor een pentium 4? Tja ik kan een Stacker aanraden :P.

Ja, ik vind het jammer dat het nu weer kouder is, ik heb liever zulk heet weer dan wat het nu is.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb tot nu toe nog niet zoveel problemen gehad met het warme weer (vorige zomers ook niet). Wel was m'n (goedkope) voeding een paar dagen geleden behoorlijk instabiel (daar gok ik tenminste op, de pc viel een paar keer plots weg). Misschien een nieuwe voeding dus met een lekkere 12cm fan.
Ook m'n hdd's worden behoorlijk warm (tegen de 50). Misschien wordt het dus ook tijd om een beetje een kwaliteits kastje te kopen, en misschien nog een paar hdcoolers (heb ook nog een nieuwe hd nodig :D).
M'n fans hebben hun beste tijd ook wel gehad. Deze maken een ontzettende pokkenherrie, vooral als ze wat harder gaan blazen. Eerst werd mijn pc nog een stofzuiger genoemd, maar inmiddels is dat overgegaan in verrote wasmachine :P.

Enigste probleem is dat ik nogal veel wil, en ik dus een beetje moet kijken wat ik nu precies ga kopen (wil ook nog 'ns een upgrade :(). Waarschijnlijk wordt het straks alleen een extra case fannetje :D.

En mijn p4 is trouwens 45 graden iddle (en 50+ stressed); standaard koeler. Maar die koeler moet ik niet meer te veel belasten, want dan valt ie waarschijnlijk gewoon uit elkaar in m'n kast. Wel draaide m'n 540 stabiel @3.8+GHz met de standaard koeler toen ik m'n pc net had (maar dan loopt ie wel te blazen, en heb je nog een cpu met een temp van 70 à 80 graden stressed).

Verwijderd

Ik weet het niet of 60 niet zo warm is iemand anders die een pentium d 830 had was idle 43 graden
dat heb ik dan toch liever ;)
zal al eens proberen een stacker erop te zetten, waar vind ik de modellen?

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
offtopic:
een stacker is een KAST, om die op je CPU te zetten 8)7 ;)

Verder is 60 graden idle met dit weer met luchtkoeling vrij normaal voor een 830. Post eens wat meer specs dan kunnen we je misschien helpen met nuttige adviezen ;)

ontopic: Ik heb maar een 80CM fannetjes op m`n hdd`s gericht en eentje op m`n mosfets (waterkoeling hè). De hdd`s waren gister 10 graden koeler en de mosfets 30 >:)

[ Voor 4% gewijzigd door -ErikE- op 14-06-2006 17:51 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:22
gewoon niks, ik heb een stacker >:)

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:22
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:40:
Ik weet het niet of 60 niet zo warm is iemand anders die een pentium d 830 had was idle 43 graden
dat heb ik dan toch liever ;)
zal al eens proberen een stacker erop te zetten, waar vind ik de modellen?
omg, volgensmij is het niets slim om een stacker op je cpu te zetten :S

• TheZeroorez
  • Niet online
Whaaahhh, niets gezegd :X

[ Voor 88% gewijzigd door TheZeroorez op 14-06-2006 17:57 ]

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
__xeno__ schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:55:
[...]

omg, volgensmij is het niets slim om een stacker op je cpu te zetten :S
Bodybuilder voer kan ook

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

__xeno__ schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:55:
gewoon niks, ik heb een stacker >:)
idem :P (en hij is nog niet half in orde)

mobo: 31
cpu: 32
hd: 31
vga 40

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 21:46
Totaal niets, heb een Thermaltake Kandalf case.

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/product/Chassis/fulltower/kandalf/+sha_image/Kandalf_pic/cooling_all.jpg

P4 2,8Ghz Northwood 533, 2x 512DDR 333, 2x Maxtor Maxline 3 300GB, 1x Maxtor DM9 200GB

2x 120mm front intake (twee HDD brackets)
1x 120mm back outtake
1x 90mm back outtake
1x 120mm intake voeding

Lekkere airflow dus, met de voglende temps;

CPU: 39 (@ bios)
Mobo: 33 (@bios)
HDD (Maxlines): 32
HDD (DM): 31

Normaliter zijn de schijven een stuk koeler richting de 22 graden maximaal, zomers natuurlijk warmer :)

[ Voor 13% gewijzigd door Chutney op 14-06-2006 19:46 ]

Verwijderd

Even mijn specs posten:

mobo: intel 945 PSNLK Sound gigabit lan
processor: Intel pentium d 830 dual core
Grafische kaart: Ati radeon sapphire X800Xl 256 DDR3 PCX
Ram: 1 Gb DDR 2 533
Hd: Maxtor 160 gig Sata 8mb
Xp Home SP2
Case: Aopen QF50A

En sorry dat ik niet wist wat een stacker was |:( lol
Maar ik heb ff gegoogled en die lijkt me toch iets te duur( ben nog maar student he).
Ik ken er ook niet veel van dus alles in een andere case steken zou ik niet kunne. :'(
Mja hopeliojk een beter koeler voor men processor ofzo...of een minder dure case.
als jullie ideen hebben da tniet te veel geld kosten....

Temps:
Mobo: System zone 1: 50°C
System zone 2: 43°C
Processor: 60 °C
alles gemeten met de tool van intel zelf maar ik heb geen temps van men hardeschijf ofzo
BTW alles in idle
En Speedfan deed men voltages helemaal de hoogte in lopen dus dat werkt ook niet he.

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je niet zoveel geld hebt kun je beter niets kopen. Als je nog ruimte hebt voor een casefannetje kun je dat doen, maar 60°C voor zo'n Intel is netjes hoor B)

Verwijderd

en toch geeft hij bericht dat de processor te warm wordt als ik postal 2 speel zonder dat ik er een ventilator opzet met de case open.

• TheZeroorez
  • Niet online
60°C is dus je idle temp.? Dan is er inderdaad iets niet goed..

Ik zou als je niet zoveel budget hebt eens kijken naar een casefan voor in je kast als die er nog niet in zit, een arctic freezer 7, en misschien heb je nog flatcables die alle luchtdoorgang belebberen?

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
w00t ik heb m'n fans maar eens voluit gezet, WAT EEN HERRIE!!!! En toch zijn die Western Digital schijven nog 64 graden, volgens Everest (ik heb er ook maar een, volgens dat programma, terwijl er toch echt 4 in zitten? :?). :P

Met fans op een acceptabele snelheid (ongeveer onhoorbaar) is het gemiddeld zo'n 45 graden volgens Everest.

Mijn Aerogate II geeft, met de fans allemaal voluit, 33 graden aan, met de fans op acceptabele snelheid ongeveer 36-38 graden (over de laatste paar dagen).

Dus ja, uhhh...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• TheZeroorez
  • Niet online
Gewoon even je fans voluit zetten als je even wat te drinken gaat halen ;)

Verwijderd

Het wordt helemaal erg als je de Stacker STC-01 neemt. Meteen 15 kilo op je cpu 8)7 en als je de 810 hebt nog "maar" 10 kilo 8)7.
Wat je ook kan doen is de Coolmaster Centurion 5 nemen. Is zo`n 60 euro en is ook erg goed.

Die Thermaltake Kandalf is gewoon een namaak Stacker. Eigenlijk had je eerst de Coolermaster Stacker vervolgens maakte Thermaltake een kopie van (de Thermaltake Armor) en later is er nog een vernieuwde versie gekomen namelijk de Thermaltake Kandalf.

Maar ik hoefde eigenlijk niks tegen de hitte te doen. Waarschijnlijk gewoon omdat ik een stacker heb :9 , ik zie dat iedereen die hier een stacker heeft nette temps heeft.

Het lijkt mij als een singlecore pentium 4 al vaak zo`n 50 à 60 graden wordt dat een pentium d op 60 niet zo extreem is.

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
p43000 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:51:

ontopic: Ik heb maar een 80CM fannetjes op m`n hdd`s gericht en eentje op m`n mosfets (waterkoeling hè). De hdd`s waren gister 10 graden koeler en de mosfets 30 >:)
Waar haal die :+ .

[CiP] Le Régional Built To Last.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:11
mmmmm ik heb gewoon all mijn fans nu naar naar buiten zuigen :P dus er komt niet veel warme lucht in Oo maar wel uit :P zal vast niet goed zijn maar het werkt wel }) 39 grade idle :D

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01 20:40

The Zep Man

🏴‍☠️

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• TheZeroorez
  • Niet online
_O_

[ Voor 100% gewijzigd door TheZeroorez op 14-06-2006 22:24 ]

Verwijderd

---edit--- flauw :P

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 22:48 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Het is weliswaar een niet echt veel zeggende post op het eerste gezicht maar ben het wel met je eens : Effe lekker afkoelen :Y)

Wat betreft trouwens die Stacker a 15 Kg => Mijn huidige kast is 14 Kg leeg dus lekker boeiend... ik ga namelijk die stacker binnenkort kopen :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-01 18:32

Brantje

De post is daar >>

Ik heb waterkoeling.
Me temps in een kamer van ong 30 zijn
CPU 37
GPU 38
MB 45
MOet me water ook nog vervangen zit er al ruim een half jaar in.
Ach wacht wel tot september, dan zit het er een jaar in.
Maakt volgens mij ook niet uit voor de temps..

Systeem:
AMD64 3000+
ATI X800XT PE
Asus k8n-e deluxe

[ Voor 11% gewijzigd door Brantje op 15-06-2006 12:05 ]

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03-2025
Wat ik deze zomer doe om mijn pc koel te houden:

Wanneer het een frisse dag is zoals vandaag, dan zorg ik er voor dat mijn fans extra hard draaien, hierdoor koel ik het water alvast af voor de hete zomerdagen :P

Verder zorg ik er voor dat ik flink wat ijskoude cola drink om mijn lichaam zo koel mogelijkt e houden, zodat de warmteafgifte van mijn lichaam minimaal is naar de computerkamer. Stel je voor dat de cpu te lijden heeft onder mijn bezwete lichaam.

Als laatste maatregel neem ik nog een koude douche voor het gamen, zodat ik minder cola hoef te drinken. Anders moet je zo vaak plassen onder het gamen he :)

[ Voor 17% gewijzigd door PassieWassie op 15-06-2006 13:11 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• Jokuh
  • Laatst online: 10:15
ow.. vandaag is het lekker fris.. Alle ramen open.. tijd om te gamen:D
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.