[Cooling] Nieuwe midi case, maximale airflow

Pagina: 1
Acties:
  • 742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een nieuwe case, dit ter vervanging van mijn huidige Asus Vento 3600. Het is best een mooie case alleen is er sinds ik de big typhoon heb ingebouwd erg weinig ruimte over voor een beetje airflow, ook raakt de koeler de fanguard van de voeding...
Ik ben dus wel op zoek gegaan alleen kon ik niet zo gauw een algemeen topic vinden, wel veel verschillende kasten. Ik ben dus op zoek naar een midi case met genoeg ruimte voor die huge koeler en het liefst zo veel mogelijk 120mm fans...
Mijn specs staan in sig, is ook link naar plaatje van de situatie met de freezer pro die ik hiervoor had. Ik heb maar 2 Harde schijven dus dat zal niet zo'n probleem zijn.
Helaas zijn er erg weinig betaalbare midi-behuizingen te vinden die daaraan voldoen.
Ik ben zelf de volgende tegengekomen:

AeroCool AeroEngine II
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_595_G.jpg

Vraag me af of deze een grote verbetering op zal leveren met mijn huidige situatie, heb nu een 80mm intake en daarin zit een 140mm fan met veel fanblades. Ik denk dat de case wel ruimer is, alleen best moeilijk in te schatten. Die window is ook wel leuk, zie ik daar mounting holes om fans te plaatsen?

Dan de hardere versie daarvan:
Aerocool ExtremEngine 3T
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/img_resize_Big.asp?img=image/producten/71870-big.jpg

Deze heeft zoals je ziet een supersized 250mm fan @ 1000 RPM _/-\o_
klinkt natuurlijk allemaal te mooi om waar te zijn, dus vraag ik me af of iemand hier ervaring heeft met deze (imo) superstrakke case? is het echt zo effectief als het eruit ziet? De prijs is bijna gelijk als die hierboven dus daar hoef ik het niet voor te laten. In een review zeiden ze dat het ontbreken van een 120mm fan het enige nadeel was, maar als ik naar het onderste plaatje op deze site kijk lijkt het alsof je daar gewoon 1 kan monteren toch?
Als dat zo is lijkt mij dit wel een erg geschikte case...alleen dan zit ik met die typhoon, gaat dat passen met die grote fan op de zijkant?

Sunbeam Tuniq 2 B
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/3340-3540.jpg
Dit is een van de weinige midi cases die ik kon vinden met plaats voor 3x120mm fans...ziet er ook erg nice uit vind ik, erg stevig. Alleen ook hier weer kan ik nergens vinden hoe het zit met inbouwen en zo. Ook vraag ik me af waar de lucht naar binnen gaat, door dat gaas?

Ik ben dus wel naar reviews gaan zoeken maar vaak hebben ze verschillende meningen, de een vind het prachtig afgewerkt en de anders zegt weer dat het beter had gekunt enz.
De prijzen van deze cases liggen rond de €80, meer wil ik er liever ook niet voor uitgeven.
Wie heeft ervaring met een of meer van deze behuizingen of weet een beter alternatief? Het gat er dus om dat er zo goed mogelijk wordt gekoeld deze zomer. Ruimte is ook belangrijk ivm mijn big typhoon, geluid is van minder belang, komen wel een paar papst fans in :)
Ik hoop dat ik niets ben vergeten,
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

k heb zelf een Antec SLBK 3000B á 43€ (toendertijd....vorigjaar november)
Deze heeft 1x 120mm intake en 1x120mm outtake en een TT BT moet volgens mij ook wel passen :)
Kost neit zoveel en koelt prima imho :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik zo naar die kast kijk ziet ie er een beetje plastic-achtig uit, op zich niets mis mee maar dat heb ik al een half jaar...Ik heb liever een keer een alluminium case, ook ivm de warmte geleiding.
Ook zijn bij de intake fan nogal kleine openingen gebruikt, dan hoor je dat geluid zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand die een van deze cases heeft, of ervaring met het inbouwen in een ervan? anders denk ik dat het de ExtremEngine 3T wordt :)

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 10-06-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 14:18
Ik heb zelf ook hetzelfde probleem, mijn huidge case is een kleine miditower en erg slechte airflow (plek voor 1 60mm fan).

Ik ben gegaan voor de Antec P180, de doorslag voor mij was het aparte compartiment voor de hdd's en de 120mm fans.
Ook de review op silentpcreview.com was voor mij erg hoopgevend, mijn systeem is nml opweg naar stilte ;)

Reviews: http://www.silentpcreview.com/article254-page1.html en http://www.silentpcreview.com/article255-page1.html

Ik krijg hem ergens volgende week binnen dan zal ik ook een survey schrijven dus ik hou je op de hoogte ;)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Je had toch een asus kast?

Die tweede is wel vet met die dikke fan. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Anoniem: 154414 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:46:
Als ik zo naar die kast kijk ziet ie er een beetje plastic-achtig uit, op zich niets mis mee maar dat heb ik al een half jaar...Ik heb liever een keer een alluminium case, ook ivm de warmte geleiding.
Ook zijn bij de intake fan nogal kleine openingen gebruikt, dan hoor je dat geluid zo goed.
plastic achtig? ja zeker veten, das ook één van de weinige nadelen.
Verder heb ik eht rooster voor de intake fan weggeknipt, en de gaten in het front leveren meer dan genoeg ruimte om lucht aan te zuigen hoor :)
En warmtegeleiding door je kast viind ik onzinnig, das zo weinigg wat door de lucht in je kast word afgegeven aan de kast dat het te verwaarlozen is lijkt me.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Misschien is een stacker wel wat voor jou, groot formaat dus goede airflow. 3 x 120 mm fans erin en gegarandeerd een koel systeem! IMO heeft Coolermaster hele mooie stackers van goede kwaliteit maar ze zijn wel duur, er zijn er nog wel meer: gewoon ff zoeken naar wat bigtowers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, maar de P180 en Stacker zijn me net iets te duur, ook vraag ik me af of dat net zo goed koelt als die 25CM fan. En de ruimte van de stacker heb ik eigenlijk niet eens nodig. Ik denk dat ik het er maar gewoon op moet wagen dan, ik hoop wel dat je er nog een 12cm fan achterin als outtake kunt plaaten, maar lijkt er wel op op die pics in die review.

Edit: heb net nog een andere review gelezen, daarin waren ze ook wel positief over de case, achterin is gelukkig toch de mogelijkheid om 2x80mm of een 120mm fan te plaatsen als outtake, wat zal het beste koelen?
in deze review staat ook de luchtverplaatsing van die 25cm fan, 90.97~162.82 CFM (MAX) :Y)
Het enige nadeel was dat het geen toolfree systeem is en dat dat voorste intakefangedeelte wat je ziet niet wordt aangedreven maar meedraait met de echte erachter verstopt zit. Maar dat boeit me niet zo veel :)
Ik denk dat dit hem wel wordt, ik ga volgende week pas bestellen dus als iemand nog andere alternatieven heeft, altijd welkom.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 10-06-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nou de hele tijd reviews zitten lezen van verschillende kasten. Het komt erop neer dat die ExtremEngine een ontwerpfout heeft, soms zijn de mounting holes voor je drives niet goed uitgelijnd en moet je in je case boren om het goed te krijgen. Dit valt me behoorlijk tegen. Ik ben dus nu aan het kijken naar die AeroEngine II met window, om daar vervolgens 2 harde fans in te plaatsen. Lijkt me dat dat ook wel goed koelt? Dan kan ik nog een paar lampjes erin hangen als ik wil :)
Ben wel erg gaan twijfelen, ook aangezien ik weer veel andere behuizingen ben tegengekomen. Die P180 is ook wel erg mooi voor €100. Alleen lijkt me die toch meer voor stilte dan airflow ontworpen te zijn. En daarnaast kost die AeroEngine II met een paar fans en een lampje bijna evenveel als een stacker...
Kom er nog niet helemaal uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrein86150
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb sinds kort de AeroEngine II met 2 extra 120mm fans met blauwe ledjes op de window, en ik moet zeggen, het is een perfect kastje qua cooling, heb een èè`n gelijke temp van tussen de 35 en 40 graden wat ik perfect vind, ook de front fan heeft een mooie fan, zijn er eigenlijk 2, 1 die de ander laat meedraaien waardoor je een gaaf effect krijgt met de leds die er imn zitten.
zorg btw wel dat je de fans die je in je window zet uit laat blazen;) en niet in laat blazen

hier nog een andere leuke link van de kast http://www.cluboc.net/rev...ol/AeroEngineII/Page2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 22:05

DonMetal

Doet Iets Met Media

Als je deze kast nou erg mooi vind, zou ik het gewoon doen, als je dan even een paar gaatjes moet boren om het uitgelijnd te krijgen lijkt me dat geen enkel probleem als je ziet van de gemiddelde casemodder uit haalt ;) En als je je 7900GT op t spel zet met een voltmod lijkt me het geen probleem om een paar gaatjes te boren :P ;)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tnx voor de replies,
Ik kom net bij de speciaalzaak weg waar ik mn meeste spullen koop. Daar heb ik even gevraagd of die aerocools echt zo goed zijn, en wat eventueel betere airflow biedt. Ze zeiden daar dat de Aerocools toch wel meer designkasten waren dan echt kwaliteit. De airflow was wel oke, maar je moest er niet te veel van verwachten volgens hen. Aangezien ik nu al zo'n plastic kast heb wil ik eigenlijk wel eens wat anders, hoe mooi ze ook zijn...
Ik heb dus gevraagd welke kast dan wel genoeg airflow biedt en tegelijkertijd kwaliteit is. Zoals al verwacht kreeg ik het woord "stacker" weer te horen, maar omdat dat nogal een dure kast is heb ik me ook een alternatief laten aanwijzen. Een Chieftec CA-01B-B-SL-OP (niet duur, €82,-)

Afbeeldingslocatie: http://preisvergleich.zdnet.de/images/products/106/87/D_10687877.jpg

Met ruimte voor 2x120mm voor en achter, 3x92mm bij de HD's en nog 2x92mm in de andere zijkant. Dit klinkt natuurlijk best goed, afgezien van het feit dat het beide bigtowers zijn, waar ik in de eerste instantie niet naar op zoek was. Waarschijnlijk zal ik voor maximale airflow toch een grotere kast moeten nemen, ook al heb ik niet veel harde schijven en maar 1 DVD brander en een fancontroller. De ruimte is natuurlijk wel lekker, ook in verband met toekomstige uitbreidingen die zeker nog gaan komen. Dan wordt het nu dus de vraag of de Stacker echt de meerprijs waard is? Het is dan 7 fans voor de chieftec en ik dacht 9 voor de stacker, toch weer 2 meer (de rest van de fans komen dan het volgende loon wel :P )
Wat zal het beste koelen? In de Stacker kan weer zo'n crossflow-fan geplaatst worden, en kun je zelfs een waterkoeling en tweede voeding in kwijt, mocht het ooit nodig zijn.
Iemand advies wat ik het beste kan doen? Meteen hard gaan en die Stacker kopen (zal dan deels uit mn ma's portemonnee moeten komen) of zal die chieftec (of een andere misschien) wel volstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben voor de Stacker gegaan, krijg em hopelijk deze week nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179266

Ik heb vorige week zo'n Aerocool ExtremeEngine 3T in 't zwart besteld. Ik ben hier zeer tevreden over! Nergens last van gehad tijdens het inbouwen. Nu ben ik nog wat van de ouwe stempel en heb ik liever een schroevendraaier in mijn handen om een harddisk te monteren. Gaatjes zaten perfect uitgelijnd. Mooi aluminium knoppen die beide fans lekker laten draaien. En ja... die 25 cm fan koelt idd wel erg lekker. Hang daar vanachter nog een 12 cm fan bij en je hebt een superkast met een supervette look. Ik weet dat je inmiddels al voor een andere kast gegaan bent, maar misschien dat andere mensen hier nog iets aan hebben. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-04 20:30
Anoniem: 154414 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:57:
Ik kom net bij de speciaalzaak weg waar ik mn meeste spullen koop. Daar heb ik even gevraagd of die aerocools echt zo goed zijn, en wat eventueel betere airflow biedt. Ze zeiden daar dat de Aerocools toch wel meer designkasten waren dan echt kwaliteit.
Natuurlijk zeggen ze dat als ze geen Aerocools in hun assortiment hebben. Ga maar eens naar een Mercedes dealer en vraag of BMW's leuke karretjes zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176663

Ik ben nu op zoek naar nieuwe kast, om me cpu wat cooler te krijgen. Ik heb op dit moment een 120mm intake - 80 mm intake - 120mm outtake - 80mm op cpu fan gericht. Ik ben erachter gekomen dat me cpu temp zo'n 5 graden verschilt met case dicht en open. Nu dacht ik dat ik een goede airflow had, maar nu blijkt toch dat als ik die zijkant eraf haal er toch veel warme lucht in de kast blijft hangen, want de temp daalt met 5 graden. Nu heb ik het vermoeden dat dit komt, omdat ik geen fan in de zijkant heb zitten.

Nu wil ik dus een nieuwe kast kopen met uiteraard ook een fan in de zijkant, omdat ik denk dat als deze naar binnen of buiten (zou niet weten wat beter is, koele lucht erin, of warme lucht eruit) de lucht die blijft hangen of eruit word geblazen of richting de outtake fan aan de achterkant word geblazen. Iemand die denk dat dit ook zo zal zijn??

Foto's van me kabels
http://members.chello.nl/j.vishnudatt/DSC01004.JPG
http://members.chello.nl/j.vishnudatt/DSC01003.JPG
http://members.chello.nl/j.vishnudatt/DSC01002.JPG
Boven die blauwe 120mm intake aan de voorkant zit ook nog een 80mm intake, die zie je alleen niet op de foto's.
Die 80mm die op me cpu fan gericht staat heeft overigens niet echt nut. Die gaat er zeer waarschijnlijk ook uit.

Denkt iemand dat een intake/outtake fan aan de zijkant nut zal hebben?
Ik zat zelf dus te denken aan 1 van die 2 aerocool kasten. Vraag me alleen af welke beter zou zijn. Die met 1 grote fan in de zijkant, of die met 2 kleine fans in de zijkant.
De bovenste lijkt mij het beste, die onderste fan in de zijkant voor lucht eruit, aangezien me videokaart ook erg HEET word, en die bovenste voor lucht erin, zodat deze op me cpu cooler blaast en aan de achterkant eruit word geblazen. Maar dit is gewoon een inbeelding die ik heb, geen idee of die daadwerkelijk zo zou zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 176663 op 27-08-2006 03:48 ]

Pagina: 1