Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.705 views sinds 30-01-2008

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 14:00
Ok, en dan nog 1 vraagje:
TheZeroorez schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:41:
Dat zou ook kunnen ja. Maar ik zou imho vier gaatjes boren, en door de 'schroefgaten' van die casefan ijzerdraadjes/klemmetjes doen, en die gewoon vast zetten :)

@ Ronna66: Je kunt ook meerdere dingen in één reply zetten hoor ;)
Ok, nog 1 vraagje: wat is het beste als ie bij dat rode streepje komt, de lucht op de HD laten blazen of er juist vanaf?

Verwijderd

Ik heb laatst een fan controller in me kast gezet die de snelheden van mijn 4 casefans automatisch aanpast naarmate de temperatuur hoger word.
verder een zalman 7000 koeler op m'n cpu en een nv silencer 5 op m'n vid kaart.
Dit zijn de temps:
Afbeeldingslocatie: http://www.bass-power.nl/pics/temps.jpg
HD0 wordt wat warmer omdat bij de andere een casefan aan het blazen is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 15:40 ]

Verwijderd

Ik doe niks. Mijn kast zit zowiezo al vol met warme lucht, die lucht word niet warmer in de zomer? Als het in de kast bijvoorbeeld 35 graden is. Het word zomer en het is 28 graden binnen, dan kan ik me niet voorstellen dat het in de kast ineens 45 graden is :?
En ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat sommigen gewoon erg extreem bezig zijn.

* Ik maak mijn nieuwe pc altijd potdicht
* Ik bekijk de temperaturen een aantal dagen
* Ik bestel fatsoenlijke stille koeling, de bekende zalmans voor CPU/VGA
* Ik prop die erin terwijl mijn pc nog potdicht is.
* Ik kijk weer even een paar dagen naar de temps.
* Ik haal al het spul weg wat mijn pc potdicht maakte (Plakband etc.)
* Ik wacht tot het zomer is
* Tada, mijn temperatuur is niet eens 3 graden hoger in de zomer.

Dit kan o.a betekenen dat de mensen.

* Slechte koeling hebben
* Hun kast slecht geisoleerd is

Bij de 2e hoort bijvoorbeeld nog.

* Niet weten wanneer je temperatuur te hoog is, goed is, laag is.

Als jij in de winter een kast hebt die op 20 plekken niet dicht is (Denk aan gaatjes, 5,25" bays waar niks in zit) dan komt daar koude lucht naar binnen (Lees : de kamertemperatuur ~20 - 23 graden).
Je CPU is dan bijvoorbeeld 35 graden, en je VGA is ineens 45 graden.
In de zomer gebeurt precies hetzelfde , alleen dan komt er geen lucht van ~20 - 23 graden naar binnen, maar lucht van ~24 - 38 graden.
O o , je CPU/VGA zijn ineens 45 graden stressed en 55 graden stressed.

Dus zoals je zelf al kunt zien ga je met jezelf de fout in omdat je kast te open is en daardoor in de winter heel erg koel is, en in de zomer op een normale zomertemperatuur komt.

Als ik mijn kast in de winter niet goed isoleer word mijn CPU idle 28 graden / 35 stressed.
Als ik mijn kast in de zomer niet goed isoleer word hij ineens 31 graden idle / 40 stressed.

Als ik mijn kast in de winter goed isoleer word mijn CPU idle 31 graden / 35 stressed.
Als ik mijn kast in de zomer goed isoleer word mijn CPU idle 33 graden / 42 stressed.

Dus met een slecht geisoleerde kast rek je het verschil tussen winter en zomer gewoon heel erg veel op. En denken mensen meteen drastische maatregelen te gaan nemen.
Bij een slecht geisoleerde kast scheelt het 4 graden idle / 7 stressed (Van winter naar zomer)
Bij een goed geisoleerde kast scheelt het 2 graden idle / 2 stressed (Van winter naar zomer)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 15:51 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
TomGiethoorn schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:31:
[...]

Ok, nog 1 vraagje: wat is het beste als ie bij dat rode streepje komt, de lucht op de HD laten blazen of er juist vanaf?
Ik zou de lucht laten zuigen, dus richting de achterkant van de kast laten blazen. Als je het andersom doet zal het heel je airflow vernielen.. :)
Jouw hele verhaal is bullsh*t. Als jouw PC écht potdicht is, en goed geïsoleerd is, dan zullen jouw componenten na een tijdje gedraaid te hebben allemaal 45 graden worden, want die warme lucht kan nergens heen. Die fans kunnen dan leuk draaien, en de heatsinks erop zitten, maar dit alles zal bar weinig nut hebben. Denk je nu echt dat er na al die jaren onderzoek/development allemaal verkeerde kasten/voedingen op de markt zijn? Wat jij probeert is je CPU van 45 graden te koelen met lucht van 45 graden, wat niet zal gaan lukken als hij echt potdicht is.

[ Voor 95% gewijzigd door TheZeroorez op 30-06-2006 15:45 ]

Verwijderd

TomGiethoorn schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:31:
[...]

Je moet de airflow altijd van voren naar achter laten lopen
dus voorkant kast intake , achterkant case outtake

Verwijderd

Jouw hele verhaal is bullsh*t.
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Volgens mij lees je m'n verhaal verkeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 15:49 ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:40:
Ik doe niks. Mijn kast zit zowiezo al vol met warme lucht, die lucht word niet warmer in de zomer? Als het in de kast bijvoorbeeld 35 graden is. Het word zomer en het is 28 graden binnen, dan kan ik me niet voorstellen dat het in de kast ineens 45 graden is :?
En ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat sommigen gewoon erg extreem bezig zijn.

* Ik maak mijn nieuwe pc altijd potdicht
* Ik bekijk de temperaturen een aantal dagen
* Ik bestel fatsoenlijke stille koeling, de bekende zalmans voor CPU/VGA
* Ik prop die erin terwijl mijn pc nog potdicht is.
* Ik kijk weer even een paar dagen naar de temps.
* Ik haal al het spul weg wat mijn pc potdicht maakte (Plakband etc.)
* Ik wacht tot het zomer is
* Tada, mijn temperatuur is niet eens 3 graden hoger in de zomer.

Dit kan o.a betekenen dat de mensen.

* Slechte koeling hebben
* Hun kast slecht geisoleerd is

Bij de 2e hoort bijvoorbeeld nog.

* Niet weten wanneer je temperatuur te hoog is, goed is, laag is.

Als jij in de winter een kast hebt die op 20 plekken niet dicht is (Denk aan gaatjes, 5,25" bays waar niks in zit) dan komt daar koude lucht naar binnen (Lees : de kamertemperatuur ~20 - 23 graden).
Je CPU is dan bijvoorbeeld 35 graden, en je VGA is ineens 45 graden.
In de zomer gebeurt precies hetzelfde , alleen dan komt er geen lucht van ~20 - 23 graden naar binnen, maar lucht van ~24 - 38 graden.
O o , je CPU/VGA zijn ineens 45 graden stressed en 55 graden stressed.

Dus zoals je zelf al kunt zien ga je met jezelf de fout in omdat je kast te open is en daardoor in de winter heel erg koel is, en in de zomer op een normale zomertemperatuur komt.

Als ik mijn kast in de winter niet goed isoleer word mijn CPU idle 28 graden / 35 stressed.
Als ik mijn kast in de zomer niet goed isoleer word hij ineens 31 graden idle / 40 stressed.

Als ik mijn kast in de winter goed isoleer word mijn CPU idle 31 graden / 35 stressed.
Als ik mijn kast in de zomer goed isoleer word mijn CPU idle 33 graden / 42 stressed.

Dus met een slecht geisoleerde kast rek je het verschil tussen winter en zomer gewoon heel erg veel op. En denken mensen meteen drastische maatregelen te gaan nemen.
Bij een slecht geisoleerde kast scheelt het 4 graden idle / 7 stressed (Van winter naar zomer)
Bij een goed geisoleerde kast scheelt het 2 graden idle / 2 stressed (Van winter naar zomer)
WTF?

Die isolatie bout alleen maar in hoeverre je airflow is. Sommige mensen hebben slechte airflow waardoor hun PC beter koelt als de zijplaat eraf is. Sommigen (oa. ikzelf) hebben goeie airflow en koelen de handel beter als de zijplaat eraan hangt.

Als je airflow brak is dan kan de warme lucht door alle hoekjes en gaatjes nog naar buiten ontsnappen ... sluit je de boel af met plakband dan blijft dat ding zichzelf maar warmer blazen.
Dus dat hele isoleren vind ik nogal BS, MITS je een uberairflow hebt waarbij je intake gelijk is aan je outtake (dit is vrijwel nooit het geval) als je dan gaat isoleren en je intake is groter zit je je pc op te blazen.

Verder is je verhaal vet wazig & ik Agree met Zeroozez

Bij een slecht geisoleerde kast scheelt het 3 graden idle / 5 stressed (Van winter naar zomer)
Bij een goed geisoleerde kast scheelt het 2 graden idle / 7 stressed (Van winter naar zomer)

[ Voor 12% gewijzigd door EyeWitness op 30-06-2006 16:01 ]

Verwijderd

EyeWitness schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:57:
[...]

WTF?

Die isolatie bout alleen maar in hoeverre je airflow is. Sommige mensen hebben slechte airflow waardoor hun PC beter koelt als de zijplaat eraf is. Sommigen (oa. ikzelf) hebben goeie airflow en koelen de handel beter als de zijplaat eraan hangt.

Als je airflow brak is dan kan de warme lucht door alle hoekjes en gaatjes nog naar buiten ontsnappen ... sluit je de boel af met plakband dan blijft dat ding zichzelf maar warmer blazen.
Dus dat hele isoleren vind ik nogal BS, MITS je een uberairflow hebt waarbij je intake gelijk is aan je outtake (dit is vrijwel nooit het geval) als je dan gaat isoleren en je intake is groter zit je je pc op te blazen.

Verder is je verhaal vet wazig & ik Agree met Zeroozez

[...]
Je kunt hier op dit forum ook echt niet eens een keer wat posten zonder dat mense beginnen te zeiken. Als je het wazig vind lees je het gewoon niet en moet je ook niet reageren. Het klopt in ieder geval wel. Een kast met aan alle kanten gaten heeft zeker wel in mindere mate een airflow, maar daar had ik het nog niet eens over. Ik heb helemaal niks gezegd over airflow, ik had het over een potdichte kast.. En ik neem aan dat een potdichte kast geen gat heeft waar een fan voor airflow kan zorgen :O

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:05:
[...]

Je kunt hier op dit forum ook echt niet eens een keer wat posten zonder dat mense beginnen te zeiken. Als je het wazig vind lees je het gewoon niet en moet je ook niet reageren. Het klopt in ieder geval wel. Een kast met aan alle kanten gaten heeft zeker wel in mindere mate een airflow, maar daar had ik het nog niet eens over. Ik heb helemaal niks gezegd over airflow, ik had het over een potdichte kast.. En ik neem aan dat een potdichte kast geen gat heeft waar een fan voor airflow kan zorgen :O
Je bedoelt waarschijnlijk gewoon gaten zoals de 5,25" bay die trekken valse lucht aan. Je wilt alles geforceerd langs je componenten en dat is dus ook goed.

Edit: Ik neem aan dat je het gat van de fan voor de voeding open laat??

Voorbeeldje van wat jij bedoelt: een computer case van gatenkaas gemaakt, 1 fannetje erin enigste wat die doet is valse lucht langs elk gaatje aanzuige en ook weer wegblazen langs elk gaatje, zo komt er dus helemaal geen lucht langs de cpu,vga,nb etc. Bedoel je het zo?

[ Voor 4% gewijzigd door AMD 64 op 30-06-2006 16:21 ]

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:05:
[...]

Als een kast dicht is kan die warme lucht toch nergens heen? Ik weet niet hoe jij je kast in de zomer hier koeler door houdt hoor, maar volgens mij is het buiten toch echt geen 45 graden, dus zou je CPU koeler moeten worden dan wanneer je je kast dicht stopt, en hij dus gekoeld wordt met z'n eigen hitte :X

En dat jouw ideën wazig zijn wil niet zeggen dat het verhaal te wazig is om te lezen hoor.. :/

[ Voor 44% gewijzigd door TheZeroorez op 30-06-2006 16:20 ]

• EyeWitness
  • Laatst online: 29-01 23:13
Ik heb het anders al 5x doorgelezen ofzo, ik zal even samenvatten zoals ik denk hoe hij het bedoeld.

Het temp. verschil tussen winter en zomer met een geïsoleerde kast is kleiner dan het temp. verschil tussen winter en zomer met een 'gaten'-kast.

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, dat inderdaad. Alleen met een 'potdichte' kast is dat verschil helemaal gelijk > super heet..

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

EyeWitness schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:57:
Dit klopt wat EyeWitness zegt.

@Ramon156
Het verschil is minder groot tussen zomer en winter als een kast geisoleerd is, maar persoonlijk zal ik voor een lagere temperatuur gaan ipv een hogere temperatuur en een kleiner verschil tussen zomer en winter.
Jij hebt nog lage temperaturen, maar hoe groot wordt het verschil als je een Pentium D prescott 3GHZ koel moet houden?
Wat ik onder Stress versta is een }:O of Prime95 op hoge prioriteit voor minstens 10 uur draaien en dan de temperatuur om 14:00 smiddags meten.
Graag zal ik nog jouw test setup willen weten.

Alleen een aantal kasten zoals de Antec P180 en misschien de Artic Silentium kasten zijn koeler als de kast dicht is, maar aan de onderkant en zijkant zitton nog wel gaten.
Een potdichte kast is dus niet aan te raden en vooral niet bij een barebone.

Of je kast wel of niet dicht moet doen is afhankelijk van de kast, airflow in de kamer, temperatuur in de kamer, componenten in de kast, koelers op de componenten, de plaatsing van de kast.
Als bijvoorbeeld de processor in een potdichte kast 3 graden is, maar de chipset of videokaart wordt 7 graden warmer dan zal ik toch voor een open kast kiezen.
Kijk ook uit naar de temperaturen van je mosfets!, geheugen, videokaart, harde schijven, voeding en andere PCI kaarten. Als je test, doe het dan direct uitgebreid en kijk of ALLE componenten koeler worden ipv alleen de CPU.

offtopic:
ik wil hierbij wat meer uitleg verstrekken, anders krijg je mensen die het ook proberen en straks met problemen zitten. Maar je testresultaten en setup zijn zo minimaal dat er geen goeie conclusie getrokken kan worden.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 14:07
AMD 64 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:20:
Waarom bouwt niemand eens een Bong? Ook grappige dingetjes voor in de zomer. (1 nadeel luchtvochtigheid oplossing: koker naar buiten)
2 nadeel: blauwalg ofzo .... bacterie... verneukte loop.... herrie?

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Vandread schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:14:
[...]

2 nadeel: blauwalg ofzo .... bacterie... verneukte loop.... herrie?
Ja van dat kletter herrie zodat je vaak naar de wc moet :P. Dat kun je oplossen door een spons zag ik al. Je kunt er toch wat anti-alg spul in gooien?. Ik heb ooit eens een leuke bong gezien, zonder dat het water naar beneden viel. Het ging door lappen stof geloof ik. Destijds ook een gebouwd met me neefje, dat was allemaal maar waterpret, geen koeling :D.

Verwijderd

Bij mij zitten er haast geen dingen in me 5,25" bays maar de airflow blijft goed en er zitten wel gaten in. Maar dat hoort bij het ontwerp van de kast. Bij de Stacker is het gewoon dat lucht door de HELE voorkant aangetrokken wordt en naar de achterkant toe gaat en je kan nog wat extra lucht inblazen door in de zijkant een fan te plaatsen en er zit nog eentje standaard in de bovenkant. Ik zou liever mijn pc niet dicht hebben want dan krijg je hetzelfde effect alsof je voor alle fans een stoffilter hebt zitten die helemaal vol zitten met stof zodat je geen lucht meer kan verplaatsen.

BTW wat is het nut van een kleinere verschil als je met een groter verschil toch een lagere temperatuur hebt.........

• Vandread
AMD 64 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 20:56:
[...]
Ja van dat kletter herrie zodat je vaak naar de wc moet :P. Dat kun je oplossen door een spons zag ik al. Je kunt er toch wat anti-alg spul in gooien?. Ik heb ooit eens een leuke bong gezien, zonder dat het water naar beneden viel. Het ging door lappen stof geloof ik. Destijds ook een gebouwd met me neefje, dat was allemaal maar waterpret, geen koeling :D.
Hmmmm goeie ideeen, hoe zou zo'n ding zich verhouden onder lang tijd? Dus als een PC lang aanstaat, met een stevige load. Eventjes rondkijken ^^ *klik*
Wel een gedoe hor :P grappig die ouwe cpu's 2,33vcore met een 1ghz op 1600 (toch netjes :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Vandread op 01-07-2006 11:35 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Vandread schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:29:
[...]

Hmmmm goeie ideeen, hoe zou zo'n ding zich verhouden onder lang tijd? Dus als een PC lang aanstaat, met een stevige load. Eventjes rondkijken ^^ *klik*
Wel een gedoe hor :P grappig die ouwe cpu's 2,33vcore met een 1ghz op 1600 (toch netjes :P )
Het is ook echt een gedoe ja, maar ik heb veel compactere gezien dan die. Het is misschien net wat beter dan een radiator. de stap tussen stock waterkoeling en een waterchiller :P. Ik denk ook wel dat hij flink wat load kan verwerken, als je uitrekent hoeveel verdamp oppervlakte in die buis zit, dan is dat toch ook heel wat vermogen lijkt me?.

• Vandread

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ehh... dus... ze gooien gewoon baby olie in de voeding?

Doet dat niet BOEM?! :X :X :X :X

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Vandread
Denk eerst es na voor je zoiets zegt :)
Geleid olie electriciteit? *nee*
Kan je een pc onderdompelen in olie: ja exclusief hdd.
En hij heeft het nu een maand draaien ;)

• TheZeroorez
  • Niet online
Zet dan meteen heel die bak in de sla olie :/

• Vandread
Dat is toch wel onhandig :) Vind het best een slimme oplossing als je de voeding geheel oliedicht kan maken. Lijkt me beter koelen dan een waterblok in je voeding monteren aan bepaalde onderdelen.

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-12-2025

Reinstein

Half-Nul

Mijn server kreeg het soms een beetje warm. Het probleem is dat de CPU's zich koelen met de lucht in de kast. Dat was toch niet zo handig. Daatvoor heb ik een oplossing bedacht. Heb van karton 2 kokers gemaakt, en die over de fans geplaatst, en in de kast 2 gaten gemaakt. De cpu's worden nu gekoeld met buiten lucht, dat scheelt echt enorm op de temp bijna 10C.

p.s. mijn server draait 24/7 full load ivm }:O (voor specs zie sig)

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://fryslanmp.nl/~reinder/p3-server/003.small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fryslanmp.nl/~reinder/p3-server/007.small.jpg

Grafiek (live):
Afbeeldingslocatie: http://ogr-p2.fryslanmp.nl/stats/graph/alpha/24h/temp.png

Als de foto's het niet doen, is mn internet uitgevallen :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Reinstein op 01-07-2006 13:58 ]

Open source modeltrein besturings software

Verwijderd

En dan zou ik het als casemod later nog ff mooi afwerken. Nu ff voor nood :) Het zier er eigenlijk niet uit he :D

• TheZeroorez
  • Niet online
't is ook maar een server, die waarschijnlijk in een donker hokje weggepropt staat ;)

• Reinstein

Reinstein

Half-Nul

TheZeroorez schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:06:
't is ook maar een server, die waarschijnlijk in een donker hokje weggepropt staat ;)
idd, hij staat op zolder, niemmand ziet em (behalve de tweakers op die de foto's bekijken ;))

heb em overigens een keer zwart gespoten, omdat de kast heel erg verkleurd was.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Dat zijn eigenlijk van die dingen die je ook zelf wel wilt uitproberen, maar door tijdgebrek gaat dat niet :P.

Verwijderd

Dan heb je hem nog behoorlijk net gespoten ;). Wat wellicht handigs is iets van een stoffilter erin te maken want nu haal je alle stof naar binnen en kan het ook niet weg en als je dat kwijt wilt hebben moet je weer eerst dat karton weghalen. Of je maakt er soort deurtjes van gaas ervoor met een stoffilter :P (wel wat makkelijker schoon maken).

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:35
Het begint inderdaad warm te worden weer deze dagen, dus ben ik op de dag lekker hier op de lokale plas aanwezig om mezelf te verkoelen, daarbij komt erbij dat rond 3 uur de zon op mijn kamer schijnt dus het hier lekker word opgewarmt.

Mijn pctje draait rustig verder met ongeveer deze temps idle:

CPU: 34-36
MOBO: 28-30
HD0: 37
HD1: 37
HD2: 37
VID: 53

HD's worden actief gekoeld
CPU is met CnC'Q aan

[ Voor 15% gewijzigd door sjorremans op 01-07-2006 17:41 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Hmmm, ik denk dat ik na deze resultaten toch nog maar een nieuwe fan ga installeren, na mijn nieuwe monitor :p

Hier mijn resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/3127/speedfan4rw.png

Toch nog iets te heet...

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 17:53

Oxize

Social Engineering Specialist

Valt me nog mee dat je HDD nog werkt op die temperaturen als ie de echte waarden aangeeft. Normale hdd kan maar rond de 50 graden hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Oxize op 02-07-2006 13:20 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

• Gurbe de n00b
  • Laatst online: 08-02-2024
r.l.feenstra schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 13:57:
*knip*

Grafiek (live):
[afbeelding]

Als de foto's het niet doen, is mn internet uitgevallen :'(
Kun je misschien vertellen waarmee je die plaatjes genereerd ?

Portfolio

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Assassin schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:20:
Valt me nog mee dat je HDD nog werkt op die temperaturen als ie de echte waarden aangeeft. Normale hdd kan maar rond de 50 graden hebben.
Volgensmij wordt bij de meeste hdd's aangeraden om een werktemp. te hebben van ergens tussen de 5 en 55 graden. 45 wordt meestal gezien als de hoogste 'gezonde' temperatuur, maar ze kunnen meestal nog wel wat meer hebben hoor. Ik heb ook een beetje mijn kast verbouwd, toen ik er achter kwam dat mijn hdd's makkelijk 60+ graden werden. Het verschilt natuurlijk per hdd, maar de meeste gaan er volgensmij wel gewoon overheen.

Verwijderd

Als hij een Western Digital heeft zal dat alles waarschijnlijk verklaren. Heel vaak hebben WD schijven dat de temp sensor kapot is. Dit maak ik ook mee met me vaders pc. 2 WD schijven (zelfde type, alles) ze voelen even warm aan alleen de eene is 50 graden en de ander 40 en het voelt eerder als 40....

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:05:
Hmmm, ik denk dat ik na deze resultaten toch nog maar een nieuwe fan ga installeren, na mijn nieuwe monitor :p

Hier mijn resultaten:

[afbeelding]

Toch nog iets te heet...
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hgm.huntink/speedfan.JPG

mijn +5Volt is toch ietsje beter :+

• Oxize

Oxize

Redelijk voor dit weer _/-\o_ :P

Kamertemperatuur: 29.3
Buitentemperatuur: 36.4

Afbeeldingslocatie: http://www.L0ki.nl/mbm.jpg

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

• Reinstein

Reinstein

Half-Nul

Gurbe de n00b schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:27:
[...]

Kun je misschien vertellen waarmee je die plaatjes genereerd ?
Dat kan.

Ik heb een SuperMicro DL370 mobo, supermicro heeft een tooltje dat heet SuperoDoctor II daarmee kun je onder linux je temps uit lezen. Die geeft output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
 Supero Doctor II - Linux version 2.1(04072201)
 Copyright(c) 1993-2004 by Super Micro Computer, Inc. http://supermicro.com/
Monitored Item            High Limit  Low Limit     Status
----------------------------------------------------------------------
CPU1 Fan Speed                             2848       4591
CPU2 Fan Speed                             2848       4687
+12V Voltage                   13.00      10.00      12.44
+5V Voltage                     5.51       4.50       4.94
+3.3V Voltage                   3.51       2.99       3.29
Vccp Voltage                    2.00       0.99       1.75
CPU1 Temperature              75/167                51/123
CPU2 Temperature              75/167                52/125
System Temperature            50/122                42/107
--------------------------------------------- Sun Jul  2 12:38:02 2006

Dit lees ik om de 5min in met een PHP script, en schrijf de waardes weg naar een text file.

Als iemmand dan het plaatje opvraagt lees de de text file in en teken ik daar een grafiek van met behulp van PHP en JPGraph (gratis libary om grafieken mee te maken | http://www.aditus.nu/jpgraph/ ).

Ik houd nog meer grafiekjes bij, o.a. van load, mem usage, apache requests, mysql queries.
Lijst grafieken: http://ogr-p2.fryslanmp.nl/stats

p.s. die van Beta doen het momenteel ff niet

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:57
Het is hier weer zeer warm(33+ graden buiten!!) Moederbord dat normaal(20 graden buiten) 25 graden celcius heeft, heeft nu bij idle 36 graden celcius en load tegen de 40. HD wordt in plaats van 33 graden max, nu 44 graden. CPU kan ik niet meten in windows zelf, speedfan en everest geven valse waarden(vermoed dat athlon xp tegen de 65 graden wordt, zal straks in bios even kijken.) Voeding wordt wel zeer warm: 68 graden celcius. Met kast open en tafelventilator is voeding: 40, mobo: 29, HD: 32. Die zijn acceptabel.

http://specs.tweak.to/16567

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Vraag liever hoe ik mezelf cool houdt. Dik 40 graden hier op zolder!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.jestorkair.nl/systemen/jestorkair_website2004/nl/sw1a.gif

ik gebruik z'n systeem om mijn airflow goed te hebben, ik heb dit op 4 servers aangesloten staan,
en het voldoet prima

• Oxize

Oxize

TommyGun schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:12:
Vraag liever hoe ik mezelf cool houdt. Dik 40 graden hier op zolder!
Kom naar mijn prive zwembad :P

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Assassin schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:37:
[...]

Hebben we hier ook, water is 30 graden oeps iets te warm? :P. Ook ooit een idee gehad om het water uit het zwembad te gebruiken als koeling voor me pc, maaja zit toch wel een meter of 20 tusse dan (tuin)

• TommyGun
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Assassin schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:37:
[...]

Maar ik heb geen laptop :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Oxize

Oxize

Laptop en zwembad gaan niet samen, temminste als je laptop in leven wilt houden :9

Verwijderd

Echt wel! Moet je zo`n geval nemen als ze in het amerikaans leger gebruiken. Ik zal wel eve zoeken naar een link.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
een of ander merk had toch pasgeleden ook een waterproof laptop op de markt gebracht. Al was dat meer voor koffie morsen enzo.

Verwijderd

Assassin schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:20:
Oeps, HD van mn iMac G5 draait hier nu op 54 graden..

CPU op 70..

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Aangezien ik een nieuwe kast aan het bouwen ben staat hij nu nog ff in de oude kast. Hiervan is echter de voorkant eraf omdat ik die gesloopt heb. HD's zitten ook niet op de plek waar ze horen en niks,wat niet noodzakelijk is,zit vast. Dat betekent dat ik alles onderin heb gestopt van mijn bigtower.

Aangezien het front open is heb ik er een 230 volt 7000 RPM monster voor gezet. Gewoon los op de grond. ALLE temps zijn 10 graden gezakt :Y) HD's @ 30 CPU @ 40, GPU @ 44 Mobo @ 34.
Stressed is de CPU 45 en mobo 40. GPU 50 :*) Het gaat hier om een 6600GT en een p4 3 ghz.

• Maks
  • Laatst online: 28-01 15:33
Ik heb mijn pc, gewoon gedownclocked, 1 ghz @ 0.825 Volt met RMclock.
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/21934php4deSUM.JPG
CPU: AMD Athlon 64 3000+
Mb: Socket 754 asus dingetje
Videokaart: 7800gs (AaaarghGP

Verwijderd

PC hier in de schuur trekt het prima. Ik heb wel de stoffilters verwijderd van de drie intakes zodat de airflow wat beter is. De intakes draaien allemaal op 7 V overigens. Outtake is me voeding en ruimte rondom de mobo-connectors (kast is van meranti multiplex). Temperaturen in BIOS kloppen niet (mobo temp van 24 graden terwijl het hier 37 is volgens thermometer).

Om mezelf koel te houden duik ik nu weer effe mn zwembad in.

Verwijderd

Ik doe lekker helemaal niets!!!

Stressed temps:
Mobo (K8V SE Deluxe): 33
CPU (Athlon 3000+): 43
HD1 (Seagate 120 Gb): 36
HD2 (Seagate 40Gb): 34
GPU (Radeon 9800 XT): n/a

Dat is trouwens al wel met 4 casefans, maar die heb ik niet speciaal voor de zomer geinstalleerd :P

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-01 13:33
Me CPU ging belachelijk hoog, athans me PC crashde om de 5 mins. Allees teruggeklokt. CPU idle 49 graden, videokaart idle 59 graden, HD 40 graden en mobo 39. Bah gamen kan ik ook niet want hy crasht nog steeds regelmatig dan..

[ Voor 6% gewijzigd door Aubergine op 02-07-2006 20:17 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hmm, ik keek toevallig eens naar mijn waterkoeling, bleek dat er nog maar heel weinig water doorheen stromt. Blijkbaar vol met algen OID. Maar CPU zit op 46c dus het draait nog maar lekker verder zo :z

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 08:55
net dan toch maar eens de OC's eraf gehaald van m'n GPU en CPU .. + C'n'Q aangezet voor m'n proc :P helpt nog geen zak zit hier op zolder met de zon ongeveer de hele dag vol op m'n ramen :P dat verwarmt lekker ..

dus wat ik deze zomer doe om m'n PC koel te houden:

ik zet 'm UIT :D

* Pilske *duwt op aan/uit knop*
(en ik zet 'm zo nu en dan ff aan als de zon onder is en het niet zo ontieglijk heet is :/ omfg 33 graden in de zon vandaag ik vind het niet gek dat m'n CPU idle 38 graden is met WC ..)

[ Voor 8% gewijzigd door Pilske op 02-07-2006 20:24 ]

• Aubergine
38 graden? bofkont.. ik zit hier met 49...

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
zijn jullie temps niet een beetje aan de hoge kant? nja ttis hier 30c in mn kamer, ik PROBEER mn cpu koel te houden maart lukt niet egt. 38 idle en 45 load..soms schakelt de aquagate mn computer uit omdat de tank te heet word(ik kan er egt nix aan doen, fuckin eerie). ooh btw ik zit op een 4200+..kheb 2 120mm fans, 1 intake en 1 outlet...kzal ut maar met de aquagate moeten doen todat ik zelf eentje kan bouwen(als ik genoeg geld heb, nog maar een klein beetje nodig)

Verwijderd

Valt wel mee met hoge temps. Grafische kaarten kunnen heel wat hebben (zolang ze maar geen 120 graden halen), cpu's is afhankelijk van wat voor type cpu je hebt, NB is ook weer erg verschillend (zolang je de 50 niet haalt is het wel ok, ligt er wel aan welke chipset maar geen enkele gaat hoger dan de 50) en HDD liever niet hoger dan 45 (kan wel maar is niet gezond).

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

YoghurtO_o schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:51:
zijn jullie temps niet een beetje aan de hoge kant? nja ttis hier 30c in mn kamer, ik PROBEER mn cpu koel te houden maart lukt niet egt. 38 idle en 45 load..soms schakelt de aquagate mn computer uit omdat de tank te heet word(ik kan er egt nix aan doen, fuckin eerie). ooh btw ik zit op een 4200+..kheb 2 120mm fans, 1 intake en 1 outlet...kzal ut maar met de aquagate moeten doen todat ik zelf eentje kan bouwen(als ik genoeg geld heb, nog maar een klein beetje nodig)
je kan de lcu toch instellen op een veel hogere temp? :? ik dacht dat hij tot 75c ging

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
ja het kan, maar om de tank 10c meer ruimte te geven moet je het knopje 100 keer indrukken |:(

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:00
Vorig jaar met kleinere kast en minder fans :)
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/5329/naamloos2yg3cm.th.jpg

Dit jaar :)

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/9831/temps9nm.th.jpg

op mn gpu zit een zalmannetje , hij is alleen stil maar verkoeling brengt die niet echt.

stressed is de boel :

CPU : 43o
GPU : 54o
HD's : 35o

en dat voor een kamer op t zuiden vind ik vrij netjes 8)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:52
spyros schreef op maandag 03 juli 2006 @ 08:04:
Vorig jaar met kleinere kast en minder fans :)
[afbeelding]

Dit jaar :)

[afbeelding]

op mn gpu zit een zalmannetje , hij is alleen stil maar verkoeling brengt die niet echt.

stressed is de boel :

CPU : 43o
GPU : 54o
HD's : 35o

en dat voor een kamer op t zuiden vind ik vrij netjes 8)
Psst.. dat Temp1, Temp2, HD0 enzo kan je wijzigen

Configure knop > Tabblad Temperatures >> met F2 een label veranderen

Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/6062/temp4mt.jpg

Ik heb trouwens de CPU fan omgedraaid, zat verkeerdom :D
En gewoon de kast open laten staan, verder kan ik er niet veel aan doen :)

Verwijderd

Om mijn pc koel te houden zet ik nu alle ramen open. :o

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 08:25 ]

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 08:24:
Om mijn pc koel te houden zet ik nu alle ramen open. :o
en ik zet hem uit en ga in de zon zitten!! }:O }:O })

verder heb ik alle panelen van mn prutskast eraf gehaald, net als bij mn vorige pc, want a:) vind da wel koel eruit zien (woordgrapje) en b:) waarom niet

mn voeding bleef gisteravond wel 15 min. nadat ik hem uit had gezet nakoelen, erg koel, maar ook verontrustend aangezien mn cpu en gpu dat dus niet doen,,, kan dat eigenlijk geen kwaad/ is dat eigenlijk niet stom?

http://specs.tweak.to/12504

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:06:
Ik doe lekker helemaal niets!!!

Stressed temps:
Mobo (K8V SE Deluxe): 33
CPU (Athlon 3000+): 43
HD1 (Seagate 120 Gb): 36
HD2 (Seagate 40Gb): 34
GPU (Radeon 9800 XT): n/a

Dat is trouwens al wel met 4 casefans, maar die heb ik niet speciaal voor de zomer geinstalleerd :P
'k ook nie (op moment)

temps:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/temps.JPG
everest ultimate edition 2005

athlonxp 1800+, ecs k7s5a, asus geforce 4 mx 440, 2 HD's, thermaltake tsunami met beide 12cm fans aan, die in zijpaneel niet, cpu: stockkoeler

ff vraag, waarom kom ik nooit de temp van me gpu tegen? aida niet, everest niet en motherboardmonitor ook niet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op maandag 03 juli 2006 @ 08:45:
[...]

'k ook nie (op moment)

temps:
[afbeelding]
everest ultimate edition 2005

athlonxp 1800+, ecs k7s5a, asus geforce 4 mx 440, 2 HD's, thermaltake tsunami met beide 12cm fans aan, die in zijpaneel niet, cpu: stockkoeler

ff vraag, waarom kom ik nooit de temp van me gpu tegen? aida niet, everest niet en motherboardmonitor ook niet.
geen sensor?

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hehe het enige verschil is alleen dat normaal mijn computer 100% stil is, en dat ik hem nu flink hoor... Die Zalman gaat vervangen worden door een arctic freezer 64, thats for sure. Maar mijn kamer is dan ook wel extreem heet hoor. Centrum den haag, plat dak en ramen op het zuiden

goeiemorgen :/

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

6 12 cm vantilatoren op 5 volt voor 3 pc's (C3 650 MHz, XP 2000+ en XP 2400+) in 1 houten kast, interne kast temperatuur is 33 graden bij kamertemperatuur van 28 graden. 4e pc (X2 3800+) blijft met 4 12 cm ventilatoren ook op 5 volt met een artic freezer 64 blijft op processor temperatuur van 44 graden bij een kast temperatuur van 36 graden.

Hier kon uw advertentie staan

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

bartgrefte schreef op maandag 03 juli 2006 @ 08:45:
[...]

Op een geforce 4 MX440 (een veredelde Geforce 2 MX) zit geen temperatuursensor. Dat is pas sinds de Geforce 6800 / Radeon X-series op gang gekomen.

Verwijderd

Nitroglycerine schreef op maandag 03 juli 2006 @ 09:12:
[...]

Op een geforce 4 MX440 (een veredelde Geforce 2 MX) zit geen temperatuursensor. Dat is pas sinds de Geforce 6800 / Radeon X-series op gang gekomen.
Ik heb een Geforce 6600 gt en wel een sencor anders :P

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:00
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:31:
[...]

de 6600 serie kwam later dan de 6800 serie ;)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

spyros schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:37:
[...]

de 6600 serie kwam later dan de 6800 serie ;)
:? dat is vaag dan :?

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:31:
[...]

Mijn Radeon 9600 pro ook.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nitroglycerine schreef op maandag 03 juli 2006 @ 09:12:
[...]

hmm ok.

wacht ff, een veredelde gf2?? weej da wa zeker? der zit namelijk héééél wat prestatie verschil tussen mijn grakaatje en de gf2mx400 van me pa. DIe van me pa kan hot pursuit 2 van nfs al niet eens schokvrij draaien terwijl die van mij NFSMW met standaard settings @ 1024-768 zónder schokken (tenzij emule aan het afronden gaat of msn iets doet) kan draaien.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• empheron
  • Laatst online: 23-12-2025
Heb een half jaar terug mijn case vervangen door een CoolerMaster Praetorian. Superkast qua koel mogelijkheden. Er zaten standaard al 3 fans in (2x8 1x12). Rest is overgeplaatst uit oud systeem.

Koeling m.b.v.
2x 8cm back-out
1x 12cm front-in
1x 8cm top out
1x Arctic Silencer Ultra TC
1x Arctic Accelero X1

Specs
AMD 3500+ (130nm)
2 Gb (HyperX CAS2)
1x 250Gb DiamonMax 10
1xRaptor (74Gb)
7800GTX (@498/1300)
Creative Audigy
Asus A8N-SLI
Tagan 480 U22

Ik kan BF2 spelen tot ik een ons weeg, het enige dat extra koeling nodig heeft ben ik zelf. ;)
Mijn vloeistof koeling loopt overigens op Coca-Cola Light.

Verwijderd

Bij mij wordt ie ook niet te warm:

Afbeeldingslocatie: http://img67.imageshack.us/img67/6707/cputemp3ux.th.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 11:06 ]

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

bartgrefte schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:44:
[...]

hmm ok.

wacht ff, een veredelde gf2?? weej da wa zeker? der zit namelijk héééél wat prestatie verschil tussen mijn grakaatje en de gf2mx400 van me pa. DIe van me pa kan hot pursuit 2 van nfs al niet eens schokvrij draaien terwijl die van mij NFSMW met standaard settings @ 1024-768 zónder schokken (tenzij emule aan het afronden gaat of msn iets doet) kan draaien.
ja, dat weet ik 100% zeker. De geforce 4 MX serie is een verbeterde Geforce 2 MX, maar afgezien van een paar kleine wijzigingen is de core identiek.

Verwijderd

Net zo iets als een Geforce 7900 en 7800. De 7900 is gewoon een Die Shrink met een paar verbeteringen.

Ik zal maar eve mijn temps posten in een pic:
Afbeeldingslocatie: http://img460.imageshack.us/img460/5986/temps5ph.jpg

Edit: image link verbeterd

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 12:05 ]

Verwijderd

mijn temps kloppe ook niet helemaal -128 ? })

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/8784/temp5br.th.png
weet iemand wat ze bedoelen met remote 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/402/temp29jv.th.png

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:35
Nitroglycerine schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:57:
[...]

ja, dat weet ik 100% zeker. De geforce 4 MX serie is een verbeterde Geforce 2 MX, maar afgezien van een paar kleine wijzigingen is de core identiek.
Nee het is een GF2 Ti / Ultra qua prestaties. De GF2 MX serie is dus weldegelijk trager.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nitroglycerine schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:57:
[...]

waar komt die (naar mijn mening) flinke prestatieverschil dan vandaan? sneller geheugen of zo?

Oscar Wilde

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:29:
mijn temps kloppe ook niet helemaal -128 ? })

[afbeelding]
weet iemand wat ze bedoelen met remote 8)7

[afbeelding]
De -128 temps: er wordt geprobeerd iets uit te lezen wat er niet is, vandaag waarden die onzin zijn.
Local: moederbord
Remote: GPU denk ik
Raar dat er geen CPU gegevens bij staan.

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

NoepZor schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:33:
[...]

Nee het is een GF2 Ti / Ultra qua prestaties. De GF2 MX serie is dus weldegelijk trager.
Goed, een GF2 Ti dan. Maar nog steeds bagger vergeleken bij een Geforce 4 Ti.

Verwijderd

Nitroglycerine schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:34:
[...]

De -128 temps: er wordt geprobeerd iets uit te lezen wat er niet is, vandaag waarden die onzin zijn.
Local: moederbord
Remote: GPU denk ik
Raar dat er geen CPU gegevens bij staan.
Remote is niet GPU want die is 49 graden bij Nvidia temp programmatje
en weet iemand hoe ik mijn cpu temp kan zien of heb ik daar geen sencor lijkt mij een beetje raar

EDIT : het zou toch wel kunnen speedfan is niet zo precies dacht ik

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 12:59 ]

• poktor
  • Laatst online: 27-10-2025
Bar-Le-Duc schreef op maandag 03 juli 2006 @ 08:53:
Hehe het enige verschil is alleen dat normaal mijn computer 100% stil is, en dat ik hem nu flink hoor... Die Zalman gaat vervangen worden door een arctic freezer 64, thats for sure. Maar mijn kamer is dan ook wel extreem heet hoor. Centrum den haag, plat dak en ramen op het zuiden

goeiemorgen :/
Dan kun jij je lol nog op morgen en overmorgen.... meer dan 32 graden buiten... 8)7

pokkeweer... :(

• Y3LLoW
  • Laatst online: 30-01 16:09
Geweldig, iedereen in Nederland zeurt voor dit weer. En hier vinden we het zwaar kut :+ Jongens, pak een terrasje met een witbiertje of een cola'tje!

Geen flauwekulletjes

• poktor
Y3LLoW schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:23:
Geweldig, iedereen in Nederland zeurt voor dit weer. En hier vinden we het zwaar kut :+ Jongens, pak een terrasje met een witbiertje of een cola'tje!
Leuk hoor.. :|
Er zijn ook mensen die gewoon moeten WERKEN...

met dit weer niet zo erg: het hele pand heeft goede airco en het is hier hooguit 22 graden.. O-)

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03-2025
Y3LLoW schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:23:
Wees blij dat jullie achter de computer kunnen zitten,ik moet zo mijn volgende studiejaar verdienen in een hete loods achter de zetbank :X

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• Y3LLoW
  • Laatst online: 30-01 16:09
Oke srry voor de mensen die gewoon de kost moeten verdienen :o

Geen flauwekulletjes

• poktor
thabazzman schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:39:
[...]

Wees blij dat jullie achter de computer kunnen zitten,ik moet zo mijn volgende studiejaar verdienen in een hete loods achter de zetbank :X
Ach, ik heb 4 jaar lang in het westland in de kassen gewerkt. Dat zijn pas temperaturen..
maar dat is meer dan 20 jaar geleden.. :X

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:06
sinds vandaag overdag m'n pc maar ondergeklokt naar van 3.20Ghz naar 2,66Ghz cpu is nu 48C en kast 43. Staat dan ook in kamer onder plat dak waar het naar mijn gevoel zelf al 40 graden is.

Freelance Drupal Developer

• poktor
Effe vraagje: in mijn server zit een Compaq 35/70 GB DLT-drive die kokend heet wordt, gisteren schoot ie van de hitte in de stress. Ik wil dat ding nu extra gaan koelen. Is een harddisk-koeler met 2 fans onder de unit voldoende, gecombineerd met een casefan die erop blaast?

[ Voor 8% gewijzigd door poktor op 03-07-2006 14:51 ]

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

poktor schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:49:
Effe vraagje: in mijn server zit een Compaq 35/70 GB DLT-drive die kokend heet wordt, gisteren schoot ie van de hitte in de stress. Ik wil dat ding nu extra gaan koelen. Is een harddisk-koeler met 2 fans onder de unit voldoende, gecombineerd met een casefan die erop blaast?
Ik zou kijken of het mogelijk is om hem buiten de servercase te hangen, en daar een casefan koele lucht op laten blazen. In het vrijgekomen gat kun je vervolgens weer een casefan plaatsen die koele lucht de server in blaast. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat servers het over het algemeen erg moeilijk hebben bij warm weer.

• poktor
Nitroglycerine schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:59:
[...]

Ik zou kijken of het mogelijk is om hem buiten de servercase te hangen, en daar een casefan koele lucht op laten blazen. In het vrijgekomen gat kun je vervolgens weer een casefan plaatsen die koele lucht de server in blaast. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat servers het over het algemeen erg moeilijk hebben bij warm weer.
Thanx.. Iemand een adresje waar ze die behuizingen verkopen? Ik heb al gekeken bij That's IT, maar die heeft ze niet meer. Komplett ook niet. Marktplaats vertrouw ik niet zo, daar worden iets teveel bakstenen en aardappelen geleverd.. :+

• Aubergine
Artic Freezer 64 Pro valt vies tegen, vandaag 50 graden idle, 55 stressed (hy draait zelfs 2600RPM, en nog steeds blijft ie verschikkelijk warm).

[ Voor 33% gewijzigd door Aubergine op 03-07-2006 16:45 ]

Verwijderd

Op wat voor cpu? En weet je zeker dat de koelpasta goed is?

• TheZeroorez
  • Niet online
Dan is er toch iets mis met je airfow, montage-technieken of koelpaste, want hier scheelt het 15 graden stressed (overklok + hogere Vcore) met de standaard koeler :X Bovendien is die Freezer gewoon erg stil, in tegenstelling tot de Boxed koeler. Wat waren je temps met de boxed?

[ Voor 36% gewijzigd door TheZeroorez op 03-07-2006 16:59 ]

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

poktor schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:22:
[...]

Thanx.. Iemand een adresje waar ze die behuizingen verkopen? Ik heb al gekeken bij That's IT, maar die heeft ze niet meer. Komplett ook niet. Marktplaats vertrouw ik niet zo, daar worden iets teveel bakstenen en aardappelen geleverd.. :+
Gewoon losschroeven en er buiten leggen? Een scsi kabel is meestal wel lang genoeg daarvoor.

Verwijderd

Aubergine schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:43:
Artic Freezer 64 Pro valt vies tegen, vandaag 50 graden idle, 55 stressed (hy draait zelfs 2600RPM, en nog steeds blijft ie verschikkelijk warm).
Ik heb er hier ook een ... A64 3700+ @ 3Ghz (1.525v atm) en die stressed op 44 a 45 graden (Kamer temp +/- 30 graden ...) Dus dit ligt echt niet aan de koeler maar aan de montage/omgeving.

- HyPz

• Taygeta
  • Laatst online: 22-01 15:18

Taygeta

KTM 790 Adventure

Hoe kom ik de zomer door?

Eerst even mijn spec's:

AMD 64 3200+ Venice (2000mhz)
MSI K8N-Neo4-FI/Platinum
2x 512MB Geheugen (Veritech)
Gecube ATI X850 pro
320 Western Digital SATA2
ThermalTake Shark Zilver
ThermalTake PurePower TWV 500W

Afbeeldingslocatie: http://213.84.189.111/pc/kastk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://213.84.189.111/pc/intk.jpg

Begin deze zomer werd mijn videokaart een beetje warm (ik had hem een beetje overgeclocked Core @ 492,75 en Memory @ 519.75):

Core:
idle : 47 graden.
Stressed : 74 graden.

Memory:
idle : 43 graden.
Stressed 55 graden.

dus heb ik besloten om een nieuwe cooler erop te kopen.

Afbeeldingslocatie: http://213.84.189.111/pc/videokaartk.jpg
De Arctic Cooling Silencer 5

Deze cooler bevalt me echt goed! de temperatuur is zowieso 10 graden gedaald! :)
(ik heb nog niet dezelfde test gedaan als die van toen maar onder het gamen scheelt het veel)
Al moet ik zeggen dat het bevestigen nogal lastig was maar met een goede tang knip je alles weg >:)

Maar nu naar de spec's van de pc zelf:

idle:
Afbeeldingslocatie: http://213.84.189.111/pc/speedfanidle.JPG

stressed:
Afbeeldingslocatie: http://213.84.189.111/pc/pcstressedk.JPG

Afbeeldingslocatie: http://213.84.189.111/pc/speedfanstressed.JPG

Dit is de eerste keer dat ik iets uitgebreid post trouwens op Tweakers.net dus hoop dat het een beetje te begrijpen is. :*)

Ik zit er trouwens over te denken om WC aan te schaffen... dan heb ik het over de ThermalTake Big Water, Heeft iemand hier ervaring mee? ik wil dit setje namelijk omdat voor dit setje de gaten al in de kast zijn gemaakt.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.