Ik doe niks. Mijn kast zit zowiezo al vol met warme lucht, die lucht word niet warmer in de zomer? Als het in de kast bijvoorbeeld 35 graden is. Het word zomer en het is 28 graden binnen, dan kan ik me niet voorstellen dat het in de kast ineens 45 graden is

En ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat sommigen gewoon erg extreem bezig zijn.
* Ik maak mijn nieuwe pc altijd potdicht
* Ik bekijk de temperaturen een aantal dagen
* Ik bestel fatsoenlijke stille koeling, de bekende zalmans voor CPU/VGA
* Ik prop die erin terwijl mijn pc nog potdicht is.
* Ik kijk weer even een paar dagen naar de temps.
* Ik haal al het spul weg wat mijn pc potdicht maakte (Plakband etc.)
* Ik wacht tot het zomer is
* Tada, mijn temperatuur is niet eens 3 graden hoger in de zomer.
Dit kan o.a betekenen dat de mensen.
* Slechte koeling hebben
* Hun kast slecht geisoleerd is
Bij de 2e hoort bijvoorbeeld nog.
* Niet weten wanneer je temperatuur te hoog is, goed is, laag is.
Als jij in de winter een kast hebt die op 20 plekken niet dicht is (Denk aan gaatjes, 5,25" bays waar niks in zit) dan komt daar koude lucht naar binnen (Lees : de kamertemperatuur ~20 - 23 graden).
Je CPU is dan bijvoorbeeld 35 graden, en je VGA is ineens 45 graden.
In de zomer gebeurt precies hetzelfde , alleen dan komt er geen lucht van ~20 - 23 graden naar binnen, maar lucht van ~24 - 38 graden.
O o , je CPU/VGA zijn ineens 45 graden stressed en 55 graden stressed.
Dus zoals je zelf al kunt zien ga je met jezelf de fout in omdat je kast te open is en daardoor in de winter heel erg koel is, en in de zomer op een normale zomertemperatuur komt.
Als ik mijn kast in de winter niet goed isoleer word mijn CPU idle 28 graden / 35 stressed.
Als ik mijn kast in de zomer niet goed isoleer word hij ineens 31 graden idle / 40 stressed.
Als ik mijn kast in de winter goed isoleer word mijn CPU idle 31 graden / 35 stressed.
Als ik mijn kast in de zomer goed isoleer word mijn CPU idle 33 graden / 42 stressed.
Dus met een slecht geisoleerde kast rek je het verschil tussen winter en zomer gewoon heel erg veel op. En denken mensen meteen drastische maatregelen te gaan nemen.
Bij een slecht geisoleerde kast scheelt het 4 graden idle / 7 stressed (Van winter naar zomer)
Bij een goed geisoleerde kast scheelt het 2 graden idle / 2 stressed (Van winter naar zomer)
[
Voor 19% gewijzigd door
Verwijderd op 30-06-2006 15:51
]