Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden?

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.705 views sinds 30-01-2008

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

Iavak schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:39:
Zojuist gekocht en gemonteerd.

Een Arctic Silencer op mijn 7800GTX. Mijn OC 490/1310MHZ vertoonde artifacts met het warme weer van afgelopen dagen. Temps zijn ineens 10 graden C gedaald.

[afbeelding]

De Accelero X1 is misschien beter, maar deze ziet er veel vetter uit :9 .
schrok jij ook zo toen dat ding binnenwkam? :P

ik wel, maar alles ijskoud, zelfs met heet weer wordt de boel rond de 30 graden...

dus om het topic te eren: ik hoef niks extra's te doen deze zomer...de boel is sowieso al ijskoud :z

Simplicity is de bom...

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 09:18

Iavak

no savegame

TimmieVelthuis schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:03:
zo lavak, 10 graden daling is best veel!

ik heb een accelero X1 op mn 7900gtx, maar hij wordt alleen maar warmer...
die draaide al op 700/1800
heb daarna alleen mn cpu overgklokt, zal dat echt veel schelen 8)7

na paar uur COD2 werd ie 76 graden!!! daarvoor max 55 |:(

en hij zit er echt goed op, Thabazzman heeft em er goed opgedaan voor mij 8)

zal de schroefjes nog wat aandraaien, misschien dat het helpt?1
De Accelero X1 is misschien niet beter dan :9
Colan schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:08:
[...]

schrok jij ook zo toen dat ding binnenwkam? :P

ik wel, maar alles ijskoud, zelfs met heet weer wordt de boel rond de 30 graden...

dus om het topic te eren: ik hoef niks extra's te doen deze zomer...de boel is sowieso al ijskoud :z
Had hem al eens eerder gezien, dus shock viel wel mee. Was meer geschrokken van de standaard koeler, wat was dat een puzzel zeg... moest er wel ff goed voor zitten B)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 13:19

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat ik doe:

Lekker op vakantie gaan en lekker genieten van het mooie weer met zo min mogelijk computers om mij heen :7
Terug in NL: ook zoveel mogelijk niet achter mijn pc zitten...

Verwijderd

leuk om te weten :)

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:52
Een laptop kopen om mijn PC te ontlasten :+ .

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-02 19:35

LyP0

it is I , you worst nightmare

buiten temp hier om half 3 s'nachts was 17,3 graden
binnen temp hier om half 3 s'nachts was 28.8 graden

nou wat zegt dit over mijn kamer, dit is echt niet leuk meer. vorig jaar al verschillende dagen over de 40 graden gehad over dag. Is me deze zomer ook al 3x gelukt. Pc valt praktisch om de 30 min uit door over verhitting, cpu gaat over de 75 graden en vga over de 90.
Helaas geen geld voor airco, heb ook een te grote kamer om maar een kleine aan te schaffen.
hoge zolder kamer, 5,5 meter hoog( af lopend dak ), 12 meter lang en 8 meter breed.
Btw in deze ruimte staan ook de droger,wasmachine en zonnebank.

ik voel me lekkaah !!!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik neem aan de jullie de wasdroger en zonnebank niet gebruiken als het lekker weer is?
is er geen plaats meer voor een airco? ik had het zelfde probleem als jou. We hebben toen zo'n mobiele airco gekocht, als mijn pc uitstaat koelt hij binnen een uurtje mijn kamer van 35 tot 28 graden, en dat voelt aangenamer dan het klinkt moet ik zeggen :)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
TimmieVelthuis schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:03:
zal de schroefjes nog wat aandraaien, misschien dat het helpt?1
Als 'ie crushed blijft hij zeker wel koeler ja.. :/

Als hij er goed opgezet is kan het daar dus niet aan liggen, dus blijf er ook van af ;)
Extera schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 07:54:
Ik neem aan de jullie de wasdroger en zonnebank niet gebruiken als het lekker weer is?
is er geen plaats meer voor een airco? ik had het zelfde probleem als jou. We hebben toen zo'n mobiele airco gekocht, als mijn pc uitstaat koelt hij binnen een uurtje mijn kamer van 35 tot 28 graden, en dat voelt aangenamer dan het klinkt moet ik zeggen :)
Er staat toch dat 'ie daar geen geld voor heeft? Maar ik heb een 3,5*3,5 kamertje, ook onder het schuine dak, en met 3 buitenmuren, maar een CRT-monitor + PC uitzetten scheelt enorm veel :o En ook gewoon zorgen dat je vroeg in de ochtend en laat in de avond je ramen wagenwijd openzet, en op de dag alles + gordijnen dichthoud.. Dat scheelt enorm :o

• Huig
  • Laatst online: 24-01 18:30

Huig

Merino Fanatic

Wat heb ik gedaan om mijn pc koel te houden?
- Arctic silver 5 op m'n zalman vf-700 cu gedaan
- Zalman ZM-NBF47 northbridge koeler gemonteerd ipv een ZM-NB47J

Die koelpasta alleen al scheelt 10 graden! (ik heb nu ook eindelijk mijn VF-700 cu goed gemonteerd, zat eerst gedraaid dus daar kan het ook aan liggen.
Die ZM-NBF47 heb ik horizontaal gemonteerd, maar daar is ie eigenlijk niet voor gemaakt. De bedoeling was verticaal volgens mij maar dan paste die niet icm mijn 6800GT.
De heatsing is bijna 10 cm breed! Koelt hopelijk beter dan de ZM-NB47J

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Verwijderd

Ververs anders de koelpasta op je videokaart en kijk of het dan nog steeds warmer is dan stockkoeler.

Verwijderd

Nog maar een keer ;)

Welke is de beste processor koeler ?
de artic freezer 7 pro of de zalman CNPS9500 ???
Ik weet wel dat de zalman duurder is maar is hij beter?
thx

• martijn-
  • Laatst online: 01-02 22:41
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:48:
Nog maar een keer ;)

Welke is de beste processor koeler ?
de artic freezer 7 pro of de zalman CNPS9500 ???
Ik weet wel dat de zalman duurder is maar is hij beter?
thx
dit had je ook zelf op google kunnen zoeken link

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Helemaal niks, CPU stressed 36 Graden, inclusief ati x1800xt in de setup die ook netjes maximaal 48-50 graden blijft :). Op dit moment niets overgeklokt.

specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:19:
met wat zie jij je xfi temperatuur?
ik heb ook een xfi maar met everest zie k het niet
of kijk ik niet goed? :D
speed fan ?

weet iemand waar deze sensor een beetje zit?
remote

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 15:43 ]

Verwijderd

Ik slaap ook op zolder. Ik heb wel airco. Mijn cpu word met Bigwater 745 zonder airco rond de 40 graden en met tja 18 als ik wil.. maar normaal 25.

Verwijderd

@martijn

sorry maar dat had ik al gedaan maar niets gevonden...vreemd
srry! en bedankt

Verwijderd

Ze zijn aan elkaar gewaagd. Wat ik wel vind is dat de Freezer zo gammel is als ik weet niet wat. De zalman koeler is degelijker en mooier maar koelt even goed en is duurder.

Verwijderd

ik denk toch dat ik de artic freezer 7 pro ga kopen
ik heb namelijk niet echt veel geld....
ook heb ik gelezen dat het moedrbord van intel maar 475 g ondersteund ofzoiet
en de artic freezer 7 is 520 g...
is dit niet gevaarlijk
maar ik ga toch even naar de winkel waar ik hem heb laten samenstellen om hem erop te laten zetten...
overmorge examens gedaan!!!! en dan naar de winkel!!!
jeuj ;)

Verwijderd

Huig schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:46:
Wat heb ik gedaan om mijn pc koel te houden?
- Arctic silver 5 op m'n zalman vf-700 cu gedaan
- Zalman ZM-NBF47 northbridge koeler gemonteerd ipv een ZM-NB47J

Die koelpasta alleen al scheelt 10 graden! (ik heb nu ook eindelijk mijn VF-700 cu goed gemonteerd, zat eerst gedraaid dus daar kan het ook aan liggen.
Die ZM-NBF47 heb ik horizontaal gemonteerd, maar daar is ie eigenlijk niet voor gemaakt. De bedoeling was verticaal volgens mij maar dan paste die niet icm mijn 6800GT.
De heatsing is bijna 10 cm breed! Koelt hopelijk beter dan de ZM-NB47J
Past zon NBF-47 op een A8n-sli of soortegelijk moederbord?
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:15:
Ze zijn aan elkaar gewaagd. Wat ik wel vind is dat de Freezer zo gammel is als ik weet niet wat. De zalman koeler is degelijker en mooier maar koelt even goed en is duurder.
Gammel? waar haal je dat vandaan, zon Zalman voelt ook fragiel aan denk ik met al die vinnetjes, althans, mijn vf700cu voelt wel fragiel aan.

Verwijderd

Omdat ik beide in mijn handen heb gehad (en in gebouwd). Natuurlijk is de zalman met al zijn vinnen ook niet de meest degelijke koeler maar als je eht vergelijkt met de freezer is hij degelijk. Het is niet zo dat hij in 1x uit elkaar valt maar hij is gewoon minder degelijk.

En een VF700 is wel wat anders. Artic Cooling heeft juist hele andere koelers voor op videokaarten (die overigens ook even goed zijn als die van zalman). Die zijn ook degelijk. We waren een Artic Cooling Freezer 7 Pro emt een Zalman CNPS 9500 met elkaar aan het vergelijken ;).
En hoe gammel de VF700 is valt ook wel mee want die heb ik ook al op een videokaart gezet.

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik denk eerlijk gezegd dat jij een beetje bevooroordeeld bent EvilGhost. Ik heb ook van beide merken genoeg koelers in handen gehad, en de Zalmans zijn even gammel als Artics. Gelukkig zijn koelers er ook niet voor om iedere dag vast te hebben, maar op je CPU/GPU te zetten en hem daar een tijdje te laten ;)

Verwijderd

Nee, voordat ik ik ze in mijn handen had gehad had ik de gedachte dat ze beide even goed en degelijk waren. Toen ik ze eenmaal in me handen had vond ik de Zalman toch iets degelijker. Maargoed ieder zijn eigen mening :).
Maar ik heb het wel over de 9500 en freezer 64/7 Pro. Als je kijkt naar de videokaart koelers zijn die van Artic Cooling weer degelijker (maar geef toe, wie wil nou niet zo`n vette VF900 op zijn videokaart hebben :9 ).

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik, wil niet zo'n vette VF900 hoor :) Dit omdat m'n garantie dan pleite is. M'n koeling is nu ook goed genoeg (met overklok, het is niet de hitte, maar de kaart die niet verder wil..)

In m'n kast zit dan ook aan de zijkant een intake voor de videokaart :Y)

Verwijderd

Als mijn pc te warm wordt............dan weet ik het ook niet meer :>

Ik KAN hem in de diepvries gooien / in de koelkast 8)7

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 14:07
Condens rocks....

Bij m'n 2e pc heb ik toen het zo warm was de coolermaster die op 1200 toeren draaide maar even vervangen voor een enermax die op 2900 toeren kan draaien.... DFI NF2's worden nogal heet :P

M'n hoofdbak bezit 3x80mm intake die de boel wel koel houden :+ stil istie echter niet, tijdje geleden wel de boxed a64 cooler vervangen voor een nog niet gebruikte BOXED FX60 koeler die echt top is (XP-90 prestaties voor 15 eurootjes 2ehands :P)

Verwijderd

Dan is die standaard FX60 koeler nog behoorlijk heftig :9. Maar als ik eht geld had zou ik een w setje inbouwen. Ik weet zelfs ongeveer welke onderdelen (helaas verkopen ze 1 van de onderdelen alleen in amerika :X ). Maar met een wc setje hoef je niet zo snel bang te zijn dat je pc overhit raakt.

• Nutral
  • Nu online

Nutral

gamer/hardware freak

Eigenlijk niets, mijn heethoofd P4 3,2ghz die nu op 3,5ghz draait blijft gestressed 55 graden door mijn artic freezer 7 pro en als het nodig is schroef ik mijn 2 casefans ook wel open.

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:20:
Dan is die standaard FX60 koeler nog behoorlijk heftig :9. Maar als ik eht geld had zou ik een w setje inbouwen. Ik weet zelfs ongeveer welke onderdelen (helaas verkopen ze 1 van de onderdelen alleen in amerika :X ). Maar met een wc setje hoef je niet zo snel bang te zijn dat je pc overhit raakt.
Die boxed koelers zijn inderdaad wreed. Die moet je alleen vervangen voor WC, niet voor een Zalman of Artic, die zijn ongeveer even goed, en IMHO zelfs lelijker :P

• Vandread
Waterkoeling is ook de volgende stap, heb ik hier genoeg liggen om 2 pc's te koelen.
Gaat in een Silverstone TJ07 kast komen :)
-Liang DDC Ultra Plexiflowtop
-Dangerden TDX + A64 Brass top + nozzle pakket (nozzle 2 ofzo)
-Dangerdan Maze4 GPU blok
-Dangerden Maze4 NB blok misschien.... maar dan moet de vga in de 2e PCI-E op 8x
-MHQ 240mm rad met shroud + 2x 220cfm fans als OC beulen
-DD T-line fillport

Meer dan genoeg om de zomer mee door te komen >:)

High end AMD64 boxed cooler is gewoon serieus goed, word gemaakt door coolermaster trouwens, en zit een temp controled delta fan op (zit een sensor op de fan zelf)
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=399
Check de review maar, als je em op de kop kunt tikken voor weinig (wat ie toch meestal kost) is het een serieus leuk koopje.

Heb ook nog wat waterspul over:
Swiftech MCP600
TDX socket A plexi top
Dangerde Maze4 Socket A
Black Ice Mini rad 80mm
Aquacomputer 120mm rad

Misschien maar es wat verkopen... die kast hakt serieus op me bankboekje in.

• TheZeroorez
  • Niet online
't is dat er toen ik m'n 3700+ met freezer pro kocht nog niet zoveel dualcore AMD'tjes rondliepen, maar anders (als ik het dus had geweten) had ik zéker zo'n koelertje gekocht :9~

Al helemaal in combinatie met die outtake recht boven m'n CPU :P

• Vandread
En hij is nog super eazy te installen ook :D

• TheZeroorez
  • Niet online
Arctic Freezer 64 Pro ook hoor ;)

D'r op zetten, andere kant erop, klemmetje omlaag, stekker erin, kast dicht, pc aan :P

• Vandread
Ja maar die is lelijk :| ofzo.... gheghe *slowchatbullshitalert*

Zo'n AF64 is ook leuk voor je chipset, beetje zagen enzo :P keihandig.
Heb alleen ff geen zin piccie te zoeken.

• TheZeroorez
  • Niet online
Maar hij koelt wel goed, en als je toch geen window hebt.. :)

Maar zoek toch eens een pic :o

Verwijderd

Waar neem je geen Black Ice als pomp? De Black Ice GT presteert op dit moment als 1 van de beste en erg weinig lawaai. Idd is wc de volgende stap. Alleen de geavanceerdere luchtkoelers zijn op dit moment wel van hetzelfde niveau als de goedkopere wc setjes.

• Vandread
ik heb alles al....
Black ice als rad bedoel je?
Dat is zo standaard, en custom rads koelen toch beter ;)

Verwijderd

Wat betreffende je NB. Als je wilt DieHard overclocken en je chipset echt koel wilt houden amar toch je videokaart op full speed houden kan je ook nog een kleine wc setje bij nemen. Kan je wellicht meteen je hdd ook waterkoelen >:). Zo iets als dit. Het enige probleem is geld |:(.

• TheZeroorez
  • Niet online
HDD waterkoelen is zinloos, laat je WC setje gewoon lekker z'n werk doen bij de PSU/GPU/CPU :/

HDD moet je gewoon in zo'n Zalmann rekje gooien als hij niet koel genoeg blijft (wat wel logisch is zonder airflow)

Verwijderd

Ik heb trouwens geloof ik een vergissing gemaakt wat betreffende die Aguagate (moet je geloof ik op je cpu zetten). Maar genoeg over waterkoeling. Ik denk dat we dit soort discusies beter kunnen voeren in de wc topic.

Koelt eigenlijk zo`n zalman heatpipe geval nou eigenlijk wel echt goed? Ik denk dat het efectiever is als je er gewoon een fan voor plaatst (bij heatpipes heb je nog steeds airflow nodig).

• DEVoTi0N
  • Laatst online: 21-12-2025
TheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:23:
HDD waterkoelen is zinloos, laat je WC setje gewoon lekker z'n werk doen bij de PSU/GPU/CPU :/

HDD moet je gewoon in zo'n Zalmann rekje gooien als hij niet koel genoeg blijft (wat wel logisch is zonder airflow)
Zou ik inderdaad ook niet doen. De meesten van ons hebben wel meer dan 1 hdd, waardoor je allemaal bochten enzo moet gaan toevoegen, en die hdd blokken zijn ook niet al te best ivm weerstand.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:35
Ik doe niets bijzonders om em koel te houden, mocht ie naar mijn idee te warm worden (als ik het al merk, kijk bijna nooit naar temps) dan kan ik m'n koelers op 12v zetten, draaien momenteel op 7v door middel van een fancontroller.

CPU: Zalman 7000CU
VGA: Zalman VF700
Chipset: Std klein MSI blokje (passief)
Intake: 92mm Noiseblocker SE met 60M3/h
outtake: 120mm Noiseblocker SX1 met 60M3/h

Moet het wel kunnen koelen dus, al wordt de inkomende lucht wel lekker voorverwarmd door 5 hardeschijven.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Beetje veel hardeschijven 8)7. Zeker als ik nu bedenk dat iker maar 1 in me pc heb zitten. Maar ja iedere pc is weer anders en ik zie niet dat iedereen 2x 750gb schijven kan kopen 8)7.

Eigenlijk is het idee van hardeschijven waterkoelen meer een idee voor als je geld teveel hebt. Dan leg je gewoon een tweede (wat zwakkere) wc setje aan op bijvoorbeeld alleen je NB en HDD te koelen. Of wellicht al je hardeschijven als je er meerdere hebt. Maar ik denk dat het een beetje overkill is als eht al werkt. Maar werkt zo`n Zalman HDD koeler nou ook echt goed?

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:32:
Beetje veel hardeschijven 8)7. Zeker als ik nu bedenk dat iker maar 1 in me pc heb zitten. Maar ja iedere pc is weer anders en ik zie niet dat iedereen 2x 750gb schijven kan kopen 8)7.

Eigenlijk is het idee van hardeschijven waterkoelen meer een idee voor als je geld teveel hebt. Dan leg je gewoon een tweede (wat zwakkere) wc setje aan op bijvoorbeeld alleen je NB en HDD te koelen. Of wellicht al je hardeschijven als je er meerdere hebt. Maar ik denk dat het een beetje overkill is als eht al werkt. Maar werkt zo`n Zalman HDD koeler nou ook echt goed?
Zo'n passief geval bedoel je? Die zullen best goed werken, mits er ook airflow in dat gedeelte van de kast is...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Ik zit er over na te denken 2 nieuwe processor coolers te kopen. Echter ben ik bang dat mijn moederbord beschadigd raakt door het gewicht van de coolers. Op dit moment zitten er 2x amd boxed coolers op mijn moederbord van elk 350 gram. Tijdens mijn zoektocht ben ik al verschillende coolers tegen gekomen die 530, 650 en zelfs 900 gram waren. Als ik bv 2 keer een 900 gram cooler zou plaatsen op mijn moederbord, dan zou dat betekenen dat ik 1,8 kg aan gewicht aan mijn moederbord hang.

Ik ben in de documentatie van mijn moederbord gekeken en op de site van de fabrikant gekeken maar zonder resultaat. Is er iemand die mij kan vertellen wat een veilig gewicht is om maximaal te gebruiken ? Het gaat hier dus duidelijk om het plaatsen van 2 coolers op 1 moederbord.

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• TheZeroorez
  • Niet online
Heb je een dual processor setup? :9~

Maar kun je er anders geen 'standaardjes' onder modden? Want die 900 gram is nog wel meer dan 900 gram voor je moederbord.. iets met hefboomeffect enzo ;)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:09
Ik heb laatst wat nieuwe onderdelen aangeschaft. Hierbij heb ik erop gelet dat de kast die ik ging kopen plaats kon bieden aan (1 of meerdere) 120mm fans. Ook heb ik een Zalman CNPS7000Al-Cu en een VF700Al-Cu gekocht. Daarnaast ook nog een fancontroller(Aerogate 3) en nu is het systeem lekker stil en koel! :) Bij de kast die ik nu heb gekocht is bij de intake plaats voor 1 120mm fan en bij de outtake ook plaats voor 1 120mm fan. Wat betreft de luchtstroom zit het dus wel goed. Als laatste heb ik ook nog een nieuwe hardeschijf gekocht, want mijn maxtor maakte echt heel erg veel herrie(bij lezen en schrijven). Mijn nieuwe hardeschijf (Hitachi Deskstar T7K250) is redelijk stil.

Het enige probleem wat overblijft is dat de voeding soms lawaai maakt (Tt Butterfly 480W) deze heeft een 2 pins aansluiting voor het regelen van de fans terwijl de aerogate 3 pins heeft. Dus hier moet binnenkort maar even gesoldeerd worden. (Wat ik overigens niet zelf kan :Y) ) Kun je dan gewoon de 2 pins aansluiting eruit halen en in een oude 3 pins connector aansluiten?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 14:53
moeder hard laten blazen bij kast :7

mijn pc's blijven gelukkig koel genoeg, de ene, een P4 Northwood 2,8 @ 3,08 is normaal gesproken nu in de zomer 40 graden, en als die echt heel lang constant stressed draait, dan wordt ie wel 55 graden. 's Winters kan je er wel 10 a 15 graden van afhalen.

Geen temperatuur om je zorgen om te maken iig. Cooler is standaard boxed, verder 3x 80mm casefan, 120mm fan op voeding en passief gekoelde videokaart, GF6600. Mobo sensor geeft ook constant tussen de 35 en 45 aan.

De andere pc, een P3 733, houdt het ook wel redelijk koel hoewel ik toch nog eens een hardeschijf koeler wil gaan halen aangezien deze pc als fileserver thuis 24/7 draait. Proc is constant 30 graden en mobo geeft 40 aan. Dit met standaard koeling en zonder casefans.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Verwijderd

Ik heb nu mn pc in de Stacker zitten :)
Met die oude Vento (nog op de foto in sig) waren de temps te hoog geworden om nog te kunnen overklokken. Nu met die airflow zijn de temps 5-10 graden lager geworden. Ik heb er 2 x 120mm papst intake ingebouwd, en een 80mm intake aan de zijkant bij de processor. En als outtake nog zo'n 120mm papst fan, en 2 x80mm achter/onder, en 1 in de bovenkant van de kast.
Daarnaast heb ik nu die Silverstone FM 121 op mn Big Typhoon gemonteerd, en zo'n revoltec 3,5" fancontroller ingebouwd voor de nachtelijke rust...ik denk dat daar nog een van bij moet komen :P
Heb nu met voltage op 1,45 ipv 1,3 ongeveer dezelfde temps, en hij loopt weer 400Mhz sneller :)

Zal nog wel een foto posten later...

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:44

Dentheman

Zie signature

Temp in m'n kast is 25-30. hdd's 25 en 35 maar m'n cpu (amd 2200 oc @2000mhz) zit aldoor tegen de 60, af en toe ook een reboot :( Volgende week ff schoonmaken en nieuwe pasta, evt. kijken of er genoeg ruime is voor een knap koelertje :)

Zie ondertitel

Verwijderd

Ik hoef lekker niks te doen. Ik heb zelfs de CPU cooler lager gezet omdat ik wat meer rust wilde. Fatal1ty heb ik, koelt echt super, nog nooit meegemaakt. Mijn sempron @ 2,2 ghz blijft netjes 35 graden, met cpu coolor op 65%. Heerljk.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
mijn processor blijft lekker op kamer temp. hoe?
nou heb mijn v-core en andere voltages naar null gebracht...

Oftewel... het is zomer 8)

Geen Computers geen informatica.
Af en toe laptopje mee de tuin in voor mail maar meer ook niet!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:46:
Ik heb nu mn pc in de Stacker zitten :)
Met die oude Vento (nog op de foto in sig) waren de temps te hoog geworden om nog te kunnen overklokken. Nu met die airflow zijn de temps 5-10 graden lager geworden. Ik heb er 2 x 120mm papst intake ingebouwd, en een 80mm intake aan de zijkant bij de processor. En als outtake nog zo'n 120mm papst fan, en 2 x80mm achter/onder, en 1 in de bovenkant van de kast.
Daarnaast heb ik nu die Silverstone FM 121 op mn Big Typhoon gemonteerd, en zo'n revoltec 3,5" fancontroller ingebouwd voor de nachtelijke rust...ik denk dat daar nog een van bij moet komen :P
Heb nu met voltage op 1,45 ipv 1,3 ongeveer dezelfde temps, en hij loopt weer 400Mhz sneller :)

Zal nog wel een foto posten later...
Voor je processor zou ik outtake doen, en intake voor je videokaart eventueel. Doe géén intake voor je processor, aangezien de koeler van je processor z'n lucht dan niet kwijt kan ;)

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 12:48

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ondertussen een zalman koeler op mijn proc geplaatst (zalman freezer 64 pro :P ) en dan scheelt een kleine 8 graden stressed :)

Wabbawabbawabbawabba

• TheZeroorez
  • Niet online
FTW :?

Wat bedoel je nu.. wat voor koeler zit erop??

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:03:
[...]

Voor je processor zou ik outtake doen, en intake voor je videokaart eventueel. Doe géén intake voor je processor, aangezien de koeler van je processor z'n lucht dan niet kwijt kan ;)
Ehm..?? Mijn processorkoeler blaast lucht richting het moederbord, en de intakefan blaast lucht richting de processorkoeler, dus wat schiet ik er mee op om die om te draaien? Dan werken ze elkaar toch tegen?

• TheZeroorez
  • Niet online
Er zit nu een TT Big Typhoon op.. ik zie het al ;)

[ Voor 105% gewijzigd door TheZeroorez op 25-06-2006 16:24 ]

• Huig
  • Laatst online: 24-01 18:30

Huig

Merino Fanatic

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:22:
[...]

Past zon NBF-47 op een A8n-sli of soortegelijk moederbord?
Ja :). Ik heb een deluxe, dus dat moet passen, als je videokaart uitsteekt tot boven je NB zal je wel de heatsink horizontaal moeten monteren. Met een single slot GPU koeler moet het geen probleem zijn, en met mijn VF-700 Vu moest ik n paar vinnen buigen.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Verwijderd

Bij deze zal ik ook maar eens mijn temps posten dan,

Asrock 775Dual-880 39 °C
P4 D830 + Zalman 7000B @ 2,5k rpm 47 °C
Sapphire X850XT PE 44 °C
GPU omgeving 46 °C
WDC WD2000JB-00GVA0 41 °C
HDD #2 44 °C

De laatste hdd temp is de temp van mijn 2 wd's in raid 0 opstelling. Deze hebben soms de neiging om over de 50 °C te komen. Maar ik weet niet precies hoe everest aan de temperatuur hiervan komt aangezien er maar 1 temp wordt gegeven voor 2 hdd's. Moet ik er dan vanuit gaan dat dit een gemiddelde is of hoe moet ik dat zien?

De 2 raid hdd's zitten vlak boven elkaar gemonteerd dus ik weet ook niet of er voldoende airflow beschikbaar is in mijn kast (Arctic Cooling Silentium T3). Voor extra cooling heb ik wel al aan de zijkant een extra zalman fan gemonteerd (zie foto linksboven).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/beunie/pc_setup.jpg

Alle 3.5" slots zijn bezet dus ik zou niet wete hoe ik die hdd's anders zou moeten installeren om zodoende de airflow te kunne verbeteren (bovenste slot is ingenomen door de floppydrive)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 20:01 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Dan zorg je ervoor dat de diskette station tussen de schijven in komt, dus 1 harde schijf met de diskette station verwisselen.

Of de diskettestation helemaal eruit halen en een HD koeler tussen de 2 schijven zeten zoals deze: http://ec.ingrammicro.de/jpg/T250290.jpg. Werkt bij mijn P3 heel goed en de koeler koelt beide schijven (sommige soorten HD koelers maken helaas wel erg veel lawaai)

Met bepaalde brackets kan een schijf ook bij de dvd speler gezet worden.

Het is helemaal mooi als de schijven boven de processor bij de de 2 arctic fans kunnen worden gezet.

Silentpcreview had een keertje een stuk karton boven de processor koeler gezet en zagen dat de temperaturen lager waren omdat de koele lucht niet direct uit de kast wordt geblazen voordat het bij de processor komt. Kijk maar hier

[ Voor 5% gewijzigd door Archimond op 25-06-2006 21:18 ]

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

TheZeroorez schreef op zondag 25 juni 2006 @ 10:00:
Heb je een dual processor setup? :9~

Maar kun je er anders geen 'standaardjes' onder modden? Want die 900 gram is nog wel meer dan 900 gram voor je moederbord.. iets met hefboomeffect enzo ;)
Op de site bij zalman word er in notes genoemd dat het maximale gewicht 450 gram is voor een cpu cooler. Inderdaad is het hefboom principe van toepassing, verder hebben opterons een metalen behuizing die door een bepaald gewicht ingedrukt kunnen worden met het hefboom principe. Dus dit wordt geen thermaltake tower 112 plaatsen van elk 1,2 kg volgens een review waarin het gewicht werd vermeld.

[ Voor 3% gewijzigd door rambo-2001 op 26-06-2006 00:03 ]

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• MrRobert
  • Laatst online: 16-01 14:42
*foute post*

[ Voor 95% gewijzigd door MrRobert op 26-06-2006 15:01 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Mjah, ik was ook al met het idee gekomen om het diskette station er gewoon uit te halen. En dan de zalman die ik nu tegen de zijkant heb gemonteerd er tussen in plaatsen om zodoende voor genoeg koeling te zorgen.

Maar aangezien ik de diskette drive nog regelmatig nodig heb is dit helaas niet zo'n fijne optie :+

• TheZeroorez
  • Niet online
Je kunt ook je ene harde schijf (dus niet die Raids) in zo'n zalman geval gooien, in een 5.25" bay. Dan kun je die twee andere WD's een stukkie uit elkaar doen, met eventueel zo'n koelertje op de onderste (met 2 van die fans erop, je weet wel) Dan kun je je FDD gewoon houden waar 'ie hangt, en zal het veel schelen :)

edit:
En als dit allemaal teveel is zou het denk ik ook wel helpen om je FDD tussen je HDD's in RAID te zetten ja, zou al genoeg moeten zijn..

[ Voor 28% gewijzigd door TheZeroorez op 29-06-2006 21:45 ]

Verwijderd

Marzman schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:19:
Misschien dat ik een keer met de stofzuiger langs de fans en koelblokjes ga. Mijn pc is altijd al een heethoofd geweest die spontaan reboot bij spelletjes in de zomer na een paar minuten. Gelukkig speel ik niet zo veel spelletjes :)

[afbeelding]
Die 84 is mijn cpu, die is altijd al zo warm geweest. Bij 93/94 reboot mijn pc.

Ik vraag me wel af wat er 127 graden zou kunnen zijn. Ik houdt het maar op een kapotte sensor ;)
Heb ook een waarde van 127 bij speedfan.en die veranderd naar 27 wanneer ik mijn pc een nachtje in hibernate heb gehad, echt vaag. verder kloppen die speedfan readings toch voor geen meter:

Winter temps: kamer 20C- Cpu 55C (athlon64 3000+ arctic freezer 64 pro)
Zomertemps: kamer 25-30- Cpu 56C.

Verwijderd

Vaak is het ook zo dat SpeedFan sensoren detecteert die niet bestaan. Meestal geeft hij dan 127 aan en bij slaapstand kan het weleens veranderen (o.a. dat je computer gewoon onstabiel wordt, maar ook dus de temps bij SpeedFan).

• TheZeroorez
  • Niet online
Mijn temps zijn weer wat lager.. M'n Vcore kon weer omlaag (dit was ik vergeten) want m'n processor wilde tóch niet sneller :X

Check de link in m'n sig voor de temps+alle OC troep B)

Verwijderd

Zal mijn koeling hier dan ook ff laten zien, heb nu alles wel zo'n beetje compleet.

Afbeeldingslocatie: http://img270.imageshack.us/img270/8113/intake3ko.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img270.imageshack.us/img270/6074/stacker14zf.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/4389/stacker42od.th.jpg

De temperaturen zijn enorm gedaald ivm mijn oude kast met maar 1 intake en 1 outtake :P
In totaal zitten er 4 x 120mm fans in en 4 x 80mm, en dan nog die op de processor, videokaart, en chipset. Ik vind dat het erg weinig lawaai maakt, alleen de CPU fan steekt er nog beetje bovenuit met z'n 110CFM.
Kan nog een Crossflowfan in die kast plaatsen maar dat ding is volgens velen behoorlijk nutteloos, dus laat ik het voorlopig nog ff voor wat het is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 18:51 ]

Verwijderd

Wtf? Probeer dat nu toch eens niet te doen. (tweakert, en zo zijn er nog wel voorbeelden)
Slaat echt helemaal nergens op, vanwaar komt dat? En het is verschikkelijk om te lezen. (net als hiero en hierzo en van die dingen)
Idiote hollanders, of nee, hollanderTs?

Verwijderd

Wat zijn die Lichten onder de USB, LED en power/reset knop panel? Ik heb daar namelijk gewoon een dvd brander inzitten. Ik zie dat bij jou de dvd brander op de 1 na bovenste 5,25" bay zit.

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:44:
[...]

Wtf? Probeer dat nu toch eens niet te doen. (tweakert, en zo zijn er nog wel voorbeelden)
Slaat echt helemaal nergens op, vanwaar komt dat? En het is verschikkelijk om te lezen. (net als hiero en hierzo en van die dingen)
Idiote hollanders, of nee, hollanderTs?
offtopic:
Ook eerlijk gezegd géén idee waarom ik dat zo geschreven heb :X Tweakerts gaat nog wel, maar dit staat wel vreemd :o

Maar Belgen kunnen er toch ook wa van, allee, of woud ge beweren van nie soms? :+

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:29:
Wat zijn die Lichten onder de USB, LED en power/reset knop panel? Ik heb daar namelijk gewoon een dvd brander inzitten. Ik zie dat bij jou de dvd brander op de 1 na bovenste 5,25" bay zit.
Ik neem aan een fancontroller...

Ici kann uw Werbung staan

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:35
ej nietsken tegen de belgen he
het is gewoon het dialect van de streek, wat wij hebben in het schrijven hebben jullie in het spreken, ieder z'n taak toch?

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Accelero X1 op de 6800Ultra gezet

misschien koop ik binnekort van iemand Coolermaster heatpipes voor men Xeons, kunnen de swiftechs er uit :)

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2025
Afbeeldingslocatie: http://img331.imageshack.us/img331/7977/img09707zh.th.jpg

Deze opstelling lijkt nog het meest op de opstelling die ik nu heb.
mijn oude 7800gt moest plaats maken voor een nieuwe 7900gt :>

[ Voor 11% gewijzigd door waterking op 29-06-2006 22:19 ]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
waterkoelingssetje aanschaffen via http://www.samenkopen.net/action/655977

:D mischien dat het helpt!!!

1337

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
waterking schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:16:
[afbeelding]

Deze opstelling lijkt nog het meest op de opstelling die ik nu heb.
mijn oude 7800gt moest plaats maken voor een nieuwe 7900gt :>
Ziet er strak uit :). Wat zijn de temps?

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• waterking
AMD 64 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:26:
[...]

cpu 40 max (3ghz oc'ed sandy 3700+)
7900gt wordt 40 graden max.
moederbord wordt 45 graden max.

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom nemen sommige mensen zulke extreme maatregelen voor de zomer :?

Als je je hardware redelijk energiezuinig kiest dan valt de noodzaak om extra te koelen volledig weg. Bij mij wel in ieder geval. Tijdens volledige belasting heb ik misschien 3 graden verschil tussen zomer en winter (~50 graden voor cpu en gpu). En m'n pc is stiller dan een gemiddelde laptop.

Verwijderd

wwillem schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:54:
Waarom nemen sommige mensen zulke extreme maatregelen voor de zomer :?

Als je je hardware redelijk energiezuinig kiest dan valt de noodzaak om extra te koelen volledig weg. Bij mij wel in ieder geval. Tijdens volledige belasting heb ik misschien 3 graden verschil tussen zomer en winter (~50 graden voor cpu en gpu). En m'n pc is stiller dan een gemiddelde laptop.
Mja, sommige mensen pompen nu eenmaal een hoop volts door hun pc (BH-5 @ 3+ volts en een CPU @ 1.5+ volts geeft aardig wat hitte af)

Mijn kamer is elke dag bloed heet als ik van mn werk terug kom (heb 2 computers draaien (3700+ @ 3Ghz met wat TCCD @ 300Mhz en een 3000+ @ 2.7Ghz met wat G.Skill geheugen op 250Mhz :)) , maar ff de deuren/ramen open voor een half uurtje doet wonderenh. Gelukkig draai ik niks met een kast erom heen (Te lui om een kast in elkaar te zetten en dan elke keer weer los te halen om wat te veranderen) dus zijn mijn temps wel goed :)

- HyPz

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:14:
Dit topic zocht ik net! Ik ga dus een nieuwe case aanschaffen, alleen weet nog niet precies welke...
Ik denk dat het deze wordt:
ExtremEngine 3T
[afbeelding]
Met 140mm en 250mm(!!) fans :)

Iemand nog interesse in een rode asus Vento? :P 5 tientjes lijkt me een leuk prijsje :)
leuke.. Maar wel een prutskast opzich... Kvind het echt een kwaliteit maar toch weer niet kast.
Hij heeft wel goeie koeling enzo.. En supergrote fan.. maar kvind het hem gewoon NET niet.

Ik zou voor de ThermalTake Armor gaan dan. Nog meer koeling.. En ook zo'n fan in de kap..wel stuk duurder.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

AMD 64 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:26:
[...]

chieftec? Ik vind dat zo'n stofzuiger.. Ik heb hem ook.. maar er zit altijd overal stof.. Terwijl er elke dag zeker wordt stofgezogen.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:50:
Zal mijn koeling hier dan ook ff laten zien, heb nu alles wel zo'n beetje compleet.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De temperaturen zijn enorm gedaald ivm mijn oude kast met maar 1 intake en 1 outtake :P
In totaal zitten er 4 x 120mm fans in en 4 x 80mm, en dan nog die op de processor, videokaart, en chipset. Ik vind dat het erg weinig lawaai maakt, alleen de CPU fan steekt er nog beetje bovenuit met z'n 110CFM.
Kan nog een Crossflowfan in die kast plaatsen maar dat ding is volgens velen behoorlijk nutteloos, dus laat ik het voorlopig nog ff voor wat het is.
hoe laat jij die 8 fans aansturen? naar mijn weten heeft namelijk geen enkel mobo meer dan 4 (afgezien van cpu en chipset) fan aansluitingen. Zelfde met fancontrollers, max 4. tenzij je die controller in pcikaart vorm van sunbeam hebt die 2 vervelende (en voor de pc levensgevaarlijke) bugs heeft

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

mmm ik heb toch maar de Artic Freezer 64 Pro gehaald vandaag, en die houdt de boel netjes op 28 graden constant, waar ik zeeer tevreden mee ben.

Verwijderd

Daywalk3r schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:40:
[...]

leuke.. Maar wel een prutskast opzich... Kvind het echt een kwaliteit maar toch weer niet kast.
Hij heeft wel goeie koeling enzo.. En supergrote fan.. maar kvind het hem gewoon NET niet.

Ik zou voor de ThermalTake Armor gaan dan. Nog meer koeling.. En ook zo'n fan in de kap..wel stuk duurder.
Jah mee eens, als je goed had gekeken had je gezien dat ik voor de stacker ben gegaan.
bartgrefte schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:42:
[...]

hoe laat jij die 8 fans aansturen? naar mijn weten heeft namelijk geen enkel mobo meer dan 4 (afgezien van cpu en chipset) fan aansluitingen. Zelfde met fancontrollers, max 4. tenzij je die controller in pcikaart vorm van sunbeam hebt die 2 vervelende (en voor de pc levensgevaarlijke) bugs heeft
De processor fan en die in de bovenkant zijn alllebei gewoon 4 pins.
Outtake fans heb ik gewoon op mn moederbord aangesloten (al dan niet met een kabel splittertje)
intake fans zitten aan mn fancontroller, dus die 3 aan voorkant en die in zijkap.

• EyeWitness
  • Laatst online: 29-01 23:13
Ik heb atm. 14 fans in totaal in m'n kast, en kan ze op 3 na allemaal regelen (- sort of).

5 Fans op m'n Aerogate 2 die ik van 0 tot 12 volt kan regelen (2 fans parallel > wordt dus als '1 fan' geregeld).
NB/VGA/CPU Fan allemaal via mobo (Smartguardian), dus ook van 0 tot 12 Volt.
2 Fans achter m'n VGA die ik op 5 volt óf 12 volt kan zetten.
1 Fan onder m'n VGA voor die PCI ingangen, via Fanmate 2 > 6(?) - 12Volt.

Dan nog de voeding die ik niet kan regelen, zelfde geld voor de fan tussen m'n HDD's.
En als laatste m'n backup LAN fan van 120x120x40 die 3500RPM doet met ~15Watt, helaas kan ik die (nog) niet regelen.

Uiteraard zet ik alles op max. als ik op een LAN zit, maar voor het huisgebruik gaan ze mooi op silent mode :7.

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 18:57
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:50:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Als je de kabels netjes wegwerkt is je airflow nog een stuk beter en dat scheelt ook weer in je temps. Die kabels voor de usb ed aan de voorkant van je coolermaster kunnen ook achterlangs worden aangesloten. Lopen die al niet meer door je airflow heen.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Niet super extreem maar houd me amd 64 3200+ koel

2 casefans voor die lucht aanzuigen / 2 casefans achterzijde die uitblazen + de uitblazer van mijn thermaltake voeding + casefan boven in de case die lucht ook aanzuigt.

proc koeler zalman 7700Cu(volgens mij dat kopere ding van zalman)
videokaart koeler zalman 770Alcu.

Al met al lekker koel met temps 30 in mijn room is me pc rond de 35 36
en dan nog niet eens echt veel lawaai in me pc(alemaal geisoleerd in me pc)

:P

greets Amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• waterking
Daywalk3r schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:41:
[...]

chieftec? Ik vind dat zo'n stofzuiger.. Ik heb hem ook.. maar er zit altijd overal stof.. Terwijl er elke dag zeker wordt stofgezogen.
hey, dan heb je je fans verkeerd staan. Het ligt echt niet aan een kast als er stof binnen komt ;)
airflow is hier goed en vrijwel geen stof.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ligt ook aan de plaats waar hij staat hé. Op je bureau of op de grond maakt nogal verschil.

Verwijderd

eh sja..

zalman 400 watt voeding met amper airflow, 1 casefan @ 1300rpm amper airflow en een zalman7000ALCU @ 5v en een ati silencer @ 5 volt..
kan het ook zonder casefan draaien, maar die hoor ik er toch niet bovenuit (stil papst ding)

zelfde als winter dus lijkt me.. en lekker stil en toch een overclock van zo'n 500mhz :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 11:20 ]

Verwijderd

Iedereen heeft hier 4x120 mm fans etc. is dit allemaal niet een beetje overdreven? Ik heb een antec SLK30000B kast en volgens mij zit daar gewoon 1x120 mm in. Ik clock niet over, dan zou hij toch geen rare tempraturen moeten aanemen?

-Amd 64 3800+
-Asus A832-VMP deluxe (of zoiets :P)
-Sapphire X1900XT Incl. Artic Accelero X2
-WD 250 gig sata II 16 mb
-dvd zooi etc.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 12:48

KatirZan

Wandelende orgaanzak

zojuist een waterkoeling setje op de kop weten te tikken, kan ik eindelijk aan mijn CiP beginnen :7

Ofterwijl, houdt het casemodding gedeelte maar in de gaten, aangezien ik er bijna zeker van ben dat ik hiervoor een startpost mag maken :+

Wabbawabbawabbawabba

• .Tom
  • Laatst online: 31-01 14:00
Even een klein vraagje: Ik wil een extra fan bij m'n hd's zetten, ik heb echter geen ruimte om het vast te schroeven. Kan ik hem lijmen of iets anders waar geen schroeven voor nodig zijn?

Hij moet komen waar het rode streepjes is, daar is genoeg ruimte, alleen kan ik hem dus nergens vastschroeven:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4bbe2d4471f899dc9dbe70f695e14e5d/thumb.jpg

Verwijderd

ik ga gewoon lekker naar buiten een terrasje pakken ofzo 8) dat is toch iets beter dan achter zo`n schermpje te zitten staren en het gebrul aan te horen wat de computer koel moet houden. :9

Verwijderd

TomGiethoorn schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:24:
Even een klein vraagje: Ik wil een extra fan bij m'n hd's zetten, ik heb echter geen ruimte om het vast te schroeven. Kan ik hem lijmen of iets anders waar geen schroeven voor nodig zijn?

Hij moet komen waar het rode streepjes is, daar is genoeg ruimte, alleen kan ik hem dus nergens vastschroeven:
[afbeelding]
Je kunt er een paar gaatjes in je kast boren

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 14:35 ]

• .Tom
  • Laatst online: 31-01 14:00
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:34:
[...]

Je kunt er een paar gaatjes in je kast boren
Is het ook met een erg sterke lijm te doen? Ik houd niet zo van boren.

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat zou ook kunnen ja. Maar ik zou imho vier gaatjes boren, en door de 'schroefgaten' van die casefan ijzerdraadjes/klemmetjes doen, en die gewoon vast zetten :)

@ Ronna66: Je kunt ook meerdere dingen in één reply zetten hoor ;)

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zijn er ook oplossingen die het hele jaar door werken zonder:
- Enorme investeringen die na 2 jaar niet terugverdient zijn, als dat al kan.
- Geen extra geluidshinder veroorzaakt

Zelf heb ik twee fans in m'n PSU, één stock koeler voor m'n Intel P4. En 2 case-fans (80mm) die nu elk op 1200 toeren ofzo zullen draaien, in elk geval ONHOORBAAR boven het omgevingsgeluid uit. En 's avonds is het dan vooral de CPU-fan, maar die ga ik neit verlagen, anders wordt de CPU altijd 55°C en hoger. Dat wil ik niet.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Waarom bouwt niemand eens een Bong? Ook grappige dingetjes voor in de zomer. (1 nadeel luchtvochtigheid oplossing: koker naar buiten)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Verwijderd

JTB81 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 08:00:
[...]

Als je de kabels netjes wegwerkt is je airflow nog een stuk beter en dat scheelt ook weer in je temps. Die kabels voor de usb ed aan de voorkant van je coolermaster kunnen ook achterlangs worden aangesloten. Lopen die al niet meer door je airflow heen.
Je hebt helemaal gelijk, was dat ook al van plan. Alles moet zzo ver mogelijk aan de randen zitten, alleen wel een probleem met zo veel fans en kabels. Ik wil die Sata Kabels ook uit het zicht hebben, dan lijkt het me al een stuk netter. Alleen is dat wel weer een tijdje werk, misschien overmorgen ofzo ff achter gaan zitten.

Is er btw niet zoiets als een "cable management guide"?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.