crisp schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:27:
Ik dacht dat de discussie ondertussen toch wel gevoerd was. Aangezien AdSense over het algemeen pay-per-click is is het niets dan logisch dat je ze niet op een plek moet gaan neerzetten waarvan je vantevoren weet dat de ads daar nooit gezien worden, dan kan je net zo goed helemaal niet meer aan advertising gaan doen en het forum dus sec als een verliespost in de boeken opnemen...
Die Google-ad's zie je ook steeds vaker als een soort van semi-nuttige link ergens terugkomen, in plaats van stevig gepositioneerde banners. Ze hebben namelijk, afhankelijk van de site en het doel van je bezoek, wel degelijk ook een inhoudelijke betekenis. Wanneer ik gericht ergens naar op zoek ben, dan kijk ik soms wel degelijk bewust naar de ad's omdat er soms leuke dingen tussen zitten

Maar op een forum is dat maar zelden het geval, veel topics hou je gewoon bij, je reageert maar meestal ben je niet direct op zoek naar iets. Als je dan al op zoekt bent naar iets, waarbij die ad's mogelijk wel interessant zijn, dan zit je alsnog met het probleem dat de contentmatching op het forum gewoon brak is.
Maar deze randomly targeted dingen, die inhoudelijk weinig toevoegen en vaak maar weinig interessant zijn, daar klik ik zélden op om ergens naar toe te gaan. Als ik het al doe, dan is het om t.net een beetje te steunen (niet direct meer nodig, maar toch, zie het als een bedankje voor het gebruik van de site) en dan klik ik heel bewust niet op dat de banner bij de quickreply.
Dan heb ik dus liever inderdaad die flashad's die ik mentaal gewoon blokkeer, maar die wel gewoon cash in het laatje brengen terwijl ik ze mentaal blokkeer en ze me niet ergeren bij het typen van een reply
edit: om trouwens gelijk een voorbeeld te geven hoe slecht Adsense het onderwerp van een pagina oppakt:
Het grote Nikonmount-objectieven-topic V3.0
Dit is nou toch niet bepaald een topic wat lastig zou moeten zijn: het woord Nikkor komt gruwelijk veel voor, evenals de namen van andere lenzenfabrikanten. En toch krijg je van dit soort algemene getargette ad's

Een nog betere integratie met de forum-layout staat nog steeds op mijn ToDo overigens; aangezien we nu over een premium account beschikken hebben we daar nu ook meer mogelijkheden voor
Gelukkig, ik ben benieuwd wat daaruit gaat komen
[
Voor 9% gewijzigd door
neographikal op 10-08-2006 00:14
]