Adsense, ... werkt het echt? Graag jullie ervaringen.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 56.318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 15:06
Ik heb adsense nu 1.5 jaar op mijn site staan en haal toch regelmatig een betaling binnen. Die bedragen van 4/5000 euro haal ik echt niet. Ik vraag me af hoeveel een site als tweakers kan verdienen met adsense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Nou dat is vaag, gisteren had ik een CTR van 200+ procent. Iemand heeft dus duidelijk op de adds zitten raggen. Heel mijn bedrag per clickthrough om zeep. Iets wat sowieso al bijna nooit voor kwam.

Wel lachen, ondanks dat ik gisteren een voor mijn blog gigantische spike heb gehad in de bezoekers, heeft het niks opgeleverd. Had iets op mijn blog gezet wat me gister 1000 unieke pageviews heeft veroorzaakt.

Totaal tot op heden, nog geen zeven dollar.

@schrijver
Ik denk dat de GOT banner adds wel eens bedroevend slecht kunnen performen op de langere duur. In eerste instantie is het leuk en heb je het effect dat bezoekers denken: "Nou, dan klik ik er wel effe op." Maar na een tijdje kijken we er gewoon overheen, je weet dat die wittre vlekken reklame bevatten, dus die negeer je gewoon. Net zoals een reklame blok een uitgelezen moment is om tijdens het tv kijken even te gaan kakken of drinken te pakken.

[ Voor 40% gewijzigd door The - DDD op 20-06-2006 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:08
Ik zou willen dat ik zeven dollar per 1000 bezoekers zou halen. Ik doe nu ~18 cent CPM (pagehits) en ongeer $2 CPM met unieke bezoekers. Beetje jammer want dit scheelt best wel veel in opbrengsten. (Uitgaande van 150+k hits per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Wat ik me nou afvraag, mede naar aanleiding van The DDD's stukje hierboven, is of de opbrengst per klik nou daadwerkelijk omlaag vliegt bij een hogere CTR.. en hoe deze weer om hoog te krijgen is.

Want had eerst zelf ook wel klikjes van meer dan een dollar per stuk, terwijl ik de laatste tijd niet meer boven het dubbeltje per klik uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 42791 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:10:
[...]

Ik heb deze vraag een keer aan de belastingdienst gesteld en zij vinden dat je BTW plichtig bent. Mijn belastingman is het hier echter niet mee eens en hij is deze beslissing nu aan het aanvechten onder andere met het argument dat je zaken doet met een buitenlandse partij. Dit betekent normaal gesproken dat je niet belastingplichtig bent voor de omzetbelasting in Nederland.
Dit snap ik niet. Jij bent aanbieder van elektronische diensten, Google is afnemer. Volgens het schema van de belastingdienst op http://www.belastingdiens...lasting/ob04/ob04-09.html hoef je geen BTW te rekenen als je Adsense-advertenties op je site hebt. Google Adsense is immers een afnemer binnen de EU (Ierland, daar komt de betaling vandaan) en dan wordt de BTW-heffing verlegd naar de afnemer, volgens dat schema.
Ook als de fiscus zou stellen dat Google in de VS gevestigd is, zou er van BTW-heffing bij de aanbieder geen sprake zijn, alweer volgens datzelfde schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Sequence schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:22:
Wat ik me nou afvraag, mede naar aanleiding van The DDD's stukje hierboven, is of de opbrengst per klik nou daadwerkelijk omlaag vliegt bij een hogere CTR.. en hoe deze weer om hoog te krijgen is.

Want had eerst zelf ook wel klikjes van meer dan een dollar per stuk, terwijl ik de laatste tijd niet meer boven het dubbeltje per klik uitkom.
Ik had een dusdanig hoge CTR dat er gewoon iemand 500keer een add geklikt heeft ofzo. Kan me voorstellen dat Google daarvan denkt, ja daaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

En weet iemand toevallig een manier om de ECPM weer op peil te krijgen dan?

En welke software kan je gebruiken om je AdSense klikjes te volgen? Heb hier en daar wel eens gelezen dat het verstandig kan zijn om dergelijke zaken bij te houden om klikfraude zelf aan te kunnen geven bij Google (ipv dat zij het zelf constateren en je eruit gooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:53
Adsense lijkt me wel leuk, maar ik ben nog net geen 18. Kan ik me voor adsense opgeven en pas het geld innen als ik 18 ben? Of is dat illegaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Joep Stoffels schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:06:
Adsense lijkt me wel leuk, maar ik ben nog net geen 18. Kan ik me voor adsense opgeven en pas het geld innen als ik 18 ben? Of is dat illegaal?
Volgens mij kun je je gewoon aanmelden hoor, ook al ben je geen 18. Ik heb nl ook Adsense en heb me een jaar geleden oid ook aangemeld en volgens mij niets foutief ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-06 21:39

Aapje

Opel-beun
whoami schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:55:
Da's best straf eigenlijk. Ik zit nog maar op 25$ ofzo, na 5 a 6 maand bloggen met AdSense.
Doe ik nog iets beter, heb adsense nu zo'n 3 maanden op me site, en er staat 27$ op de teller.
Heb alleen bescheiden bannertjes erop, wil niet dat de banners zoals hier op GoT een belangerijkdeel van me content word. Gaat mij echt om de content wat op me forum zit etc.
Mijn banner op me myreact forum heb ik zo'n beetje net zo verwerkt als hier in de footer van GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

meer mensen die skyscrapers gevuld krijgen met reclame voor Google AdSense van Google zelf?
zie ook http://www.x-ite.nl/169/v...ogle-adsense-voor-inhoud/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

BaBoOn schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:15:
Heb alleen bescheiden bannertjes erop, wil niet dat de banners zoals hier op GoT een belangerijkdeel van me content word. Gaat mij echt om de content wat op me forum zit etc.
Mijn banner op me myreact forum heb ik zo'n beetje net zo verwerkt als hier in de footer van GoT :)
Tjah idd, best wel hinderlijk soms die google ads hieronder. :(

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Goed, het is nu 1 juli. Op 2 juni heb ik AdSense op mijn site gezet. Eerst een skyscraper, later een Firefox ad eronder en nog later een zoekboxje bovenin. Het resultaat na precies 1 maand:

De skyscraper heeft na ruim 20.000 pageviews inmiddels ruim $ 50 opgeleverd. De zoekbox doet het met 61 zoekopdrachten en 6 kliks slecht met $ 0,22, maar de Firefox ad doet het beter. 14 clicks, 6 conversies met een opbrengt van $ 3,75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-06 21:03
rb338 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 17:11:
Goed, het is nu 1 juli. Op 2 juni heb ik AdSense op mijn site gezet. Eerst een skyscraper, later een Firefox ad eronder en nog later een zoekboxje bovenin. Het resultaat na precies 1 maand:

De skyscraper heeft na ruim 20.000 pageviews inmiddels ruim $ 50 opgeleverd. De zoekbox doet het met 61 zoekopdrachten en 6 kliks slecht met $ 0,22, maar de Firefox ad doet het beter. 14 clicks, 6 conversies met een opbrengt van $ 3,75.
Slik... ben ik de enige die dit een hoge revenue vind? Wat voor website is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Hmm ja en Google heeft mij er dus uitgeflikkerd vanwege vermeende click fraude. Zoals ik 13 posts eerder al noemde vanwege die absurde CTR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Sequence schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 17:02:
meer mensen die skyscrapers gevuld krijgen met reclame voor Google AdSense van Google zelf?
zie ook http://www.x-ite.nl/169/v...ogle-adsense-voor-inhoud/
Niet alleen skyscrapers ook het 250x250 blok op mijn site heb ik daarmee wel eens gevuld zien staan. Net zoals ik in de skyscraper wel eens een beeldadvertentie heb gehad van een of andere banensite en een beeld advertentie in het 250x250 blok van de bijbelbar.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-06 10:51

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 105667 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 08:06:
Hebben jullie al ervaringen met de adsense wereld?
Ja. De volgende rule in Adblock en je ziet het nooit meer:

*googlesyndication.com/pagead/*

Da's mijn enige ervaring. ;)
Thx 4 sharing...
Graag gedaan. :P

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

wolkje schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:21:
[...]

Op zich kun je wel aangeven op welke stukken content Adsense zich moet concentreren, met stukjes HTML comment. Lees dit stukje van de Google Adsense Help maar eens.
[..]
Da's een heel interresant stuk tekst wat daar staat zeg.

Mijn site draait PostNuke, en dus een linker-blok, center-blok en ook een rechterblok. Het linker blok is puur navigatie, center gedeelte is content, rechter blok is voor het inloggen, en staat ook een google ad. De pagina wordt ook van links naar rechts opgemaakt, eerst linker blok, dan center, dan rechter blok.

Waar m'n linkerblokken ophouden, en de centerblokken beginnen heb ik nu een start staan. En waar ik van de centerblokken overga naar de rechterblokken een end.

Ik kan dus mijn site in 3 delen splitsen, opmaaktechnisch gezien, want de target voor mn ads is altijd het center gedeelte, en die is omringt door de link en rechterblokken. Is het verstandig om voor de linker blokken beginnen een weigth=ignore te zetten? Mijn logica zegt namelijk, als ik een target bepaal, is negeren niet nodig. Welk weer doet denken dat die hele weight=ignore de grootste bullshit is. Of zie ik dat nu verkeerd?

[ Voor 43% gewijzigd door RaZ op 02-07-2006 10:31 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181171

Ik ben bezig met een site waarin asp bepaalt wat de pagina weergeeft. Mensen kunnen bijvoorbeeld zoeken. Maar bij mij levert adsense dan geen relatieve ads op... Weet iemand hoe je dat kunt verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Er is de tag google_hints, maar die mag je eigenlijk niet gebruiken. Je kunt wel de content-tags gebruiken om je zoekresultaten als enige resultaat te vermelden (lees ff terug, ik weet niet hoe het heet), maar omdat de pagina dynamisch is krijg je waarschijnlijk weinig resultaten...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Anoniem: 181171 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:26:
Ik ben bezig met een site waarin asp bepaalt wat de pagina weergeeft. Mensen kunnen bijvoorbeeld zoeken. Maar bij mij levert adsense dan geen relatieve ads op... Weet iemand hoe je dat kunt verbeteren.
Zijn die pagina's wel gewoon benaderbaar door een bot (dus direct via een get en dergelijke, niet dat de bot eigenlijk nog zelf een post actie moet doen?).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137567

Vanaf hoeveel pageviews per maand is adsense rendabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:05

TDB

Anoniem: 137567 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:23:
Vanaf hoeveel pageviews per maand is adsense rendabel?
Dat hangt toch niet van het aantal pageviews af maar toch van de hoeveelheid clicks :?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80403

Ik heb Adsense op 26 juni in mijn website geïmplementeerd wat tot nu toe $42,97 heeft opgeleverd. De banners zijn kwa kleur perfect aan te passen en weg te werken zodat het overzichtelijk en functioneel blijft.

Banners: Advertentieblok + Blok met koppelingen
Paginaweergaves: 51.965
Aantal klikken: 191

Erg tevreden tot nu toe. Het gaat om een bootleg-site b.t.w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 22-06 01:11

zomertje

Barisax knorretje

Anoniem: 80403 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:37:
Ik heb Adsense op 26 juni in mijn website geïmplementeerd wat tot nu toe $42,97 heeft opgeleverd. De banners zijn kwa kleur perfect aan te passen en weg te werken zodat het overzichtelijk en functioneel blijft.

Voor het aantal views vind ik dat niet zoveel. Misschien iets te verdekt opgestelde advertenties?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Adsense gaat _hard_ achteruit bij mij. De laatste tijd doe ik 600-700 clicks per dag, maar de revenue blijft hangen op $20-$30. Dat is soms maar 16 cent per 1000 views :o
Anoniem: 80403 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:37:

Doe je erg goed hoor :) Vergeleken met mijn resultaten verdien jij meer, terwijl je 1/3e van mijn clicks / views hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Xandrios schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:03:
Adsense gaat _hard_ achteruit bij mij. De laatste tijd doe ik 600-700 clicks per dag, maar de revenue blijft hangen op $20-$30. Dat is soms maar 16 cent per 1000 views :o

[...]

Doe je erg goed hoor :) Vergeleken met mijn resultaten verdien jij meer, terwijl je 1/3e van mijn clicks / views hebt.
Wow.. Wat voor soort traffic is het? Ik heb met eenzelfde aantal clicks ongeveer 10 maal zoveel namelijk, nogal een wezenlijk verschil en dus iets wat verbeterd kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Xandrios schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:03:

[...]

Bij mij doen ze nu nog ongeveer 10 a 20 cent per klik, in het begin heb ik wel eens 1x 2 dollar gehad. Ik heb wel gemiddeld 2% CTR nog. En zoveel views heb ik nog niet, net 50 a 100 per dag :) Vergeleken bij jullie peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Ik zit me trouwens af te vragen of het niet gewoon komkommertijd is. Misschien wordt er in de winter meer geklikt en meer betaald (meer advertentieaanbod/concurrentie oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:30

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

zomertje schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 08:35:
Ik zit me trouwens af te vragen of het niet gewoon komkommertijd is. Misschien wordt er in de winter meer geklikt en meer betaald (meer advertentieaanbod/concurrentie oid).
Dat gevoel heb ik niet. Ik heb Adsense nu een aantal maanden op m'n site staan en mijn revenues gaan strak omhoog ( juist nu ).

M'n site heeft gemiddeld 3,500 - 4,500 bezoekers per dag met een gemiddelde CTR van 4,42%. Gemiddelde inkomsten per dag op dit moment ongeveer 38 dollar.

Ik heb 2 reclame blokken op m'n mainpage. 1 centraal in de content. 1 rechts ernaast ( alleen voor mensen met 1152x864 en hogere resoluties ) en een kleine op mijn forum.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Steeds vaker lees je berichten over de clickfraude ellende waar google mee kampt. In 2005 heeft het bedrijfsleven in de VS $800 million voor niets uitgegeven vanwege clickfraud. Veel adverteerders hebben dus de CPC van hun advertenties naar beneden bijgestelt of zijn helemaal gestopt met adsense.
Ik merkte vooral vorige maand dat de inkomsten van adsense achteruit gingen. Deze week was ook iets minder dan normaal, maar dat komt denk ik meer door het lange 4th of July weekend in de VS (ik heb een Engelstalige website).
Ik hoop dus dat de adverteerders over een tijdje weer gaan adverteren, ook komt adsense over een tijdje waarschijnlijk met CPA banners, waarbij een bezoeker dus echt iets moet bestellen bij de adverteerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Vlugge Japie schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:01:
Steeds vaker lees je berichten over de clickfraude ellende waar google mee kampt. In 2005 heeft het bedrijfsleven in de VS $800 million voor niets uitgegeven vanwege clickfraud. Veel adverteerders hebben dus de CPC van hun advertenties naar beneden bijgestelt of zijn helemaal gestopt met adsense.
Ik merkte vooral vorige maand dat de inkomsten van adsense achteruit gingen. Deze week was ook iets minder dan normaal, maar dat komt denk ik meer door het lange 4th of July weekend in de VS (ik heb een Engelstalige website).
Ik hoop dus dat de adverteerders over een tijdje weer gaan adverteren, ook komt adsense over een tijdje waarschijnlijk met CPA banners, waarbij een bezoeker dus echt iets moet bestellen bij de adverteerder.
Hoe kun je een bezoeker daartoe dwingen? Als ik een ad zie op een site die me wel wat lijkt dan mag ik toch wel even kijken of het echt is wat ik zou willen? Ik vind adsense al heel schappelijk omdat je niks betaalt voor de views.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Betalen voor view (CPM) is een heel ander segment :) En bedrijven die daarmee adverteren hebben meestal ook een ander doel voor ogen.

Met CPC (dus per click) weet de adverteerder dat hij een bezoeker krijgt voor elke ~10 cent die hij aan google betaald. Als bijvoorbeeld 10% van zijn bezoekers gemiddeld overgaat tot aankoop van een product, kost hem dat dus 1 euro.

Met het nieuwe systeem betaald de adverteerde die 1 euro direct aan de publisher. Maakt weinig verschil zou je zeggen. Niet helemaal waar, het heeft namelijk 1 heel groot voordeel/nadeel: Een website die normaal wel veel clicks genereerd, maar van mensen die eigenlijk niet geinteresseerd zijn in het product, die gaat veel minder betaald krijgen. Terwijl een website waar mischien wel 20% (ipv de gemiddelde 10%) mensen die clicken ook iets kopen, daar wordt extra verdiend door de publisher :)

Het CPM verhaal is iets anders: De adverteerder betaald daar per view. Dat is ook niet gericht op het verkopen van een product, maar meer gericht op het creeren van naamsbekendheid. Het logo zo veel mogelijk tonen, etc. Grote bedrijven als Coca Cola ed kiezen hier snel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Xandrios schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:46:
Betalen voor view (CPM) is een heel ander segment :) En bedrijven die daarmee adverteren hebben meestal ook een ander doel voor ogen.

Met CPC (dus per click) weet de adverteerder dat hij een bezoeker krijgt voor elke ~10 cent die hij aan google betaald. Als bijvoorbeeld 10% van zijn bezoekers gemiddeld overgaat tot aankoop van een product, kost hem dat dus 1 euro.

Met het nieuwe systeem betaald de adverteerde die 1 euro direct aan de publisher. Maakt weinig verschil zou je zeggen. Niet helemaal waar, het heeft namelijk 1 heel groot voordeel/nadeel: Een website die normaal wel veel clicks genereerd, maar van mensen die eigenlijk niet geinteresseerd zijn in het product, die gaat veel minder betaald krijgen. Terwijl een website waar mischien wel 20% (ipv de gemiddelde 10%) mensen die clicken ook iets kopen, daar wordt extra verdiend door de publisher :)

Het CPM verhaal is iets anders: De adverteerder betaald daar per view. Dat is ook niet gericht op het verkopen van een product, maar meer gericht op het creeren van naamsbekendheid. Het logo zo veel mogelijk tonen, etc. Grote bedrijven als Coca Cola ed kiezen hier snel voor.
Bij ons heeft Google prima door dat alles wat van ons (Cliff en ik) IP komt van de eigenaar van de site is. Die kliks leveren dus niks op :) En terecht. Maar hoe komen ze dan aan de schatting van de fraude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dat hebben ze door omdat je met dezelfde IP's klikt als waarmee je ingelogged hebt op de adsense-pagina. Probeer dat overigens niet te vaak (zelf klikken), want ze knikkeren je er zo uit.

Als webmaster kun je uiteraard heel gemakkelijk aan IP's komen waarmee niet ingelogged is bij google. Daarmee kun je klikken, en wordt er betaald. Alleen weet google het snel genoeg, de klikpatronen oid zijn dan niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Xandrios schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:52:
Dat hebben ze door omdat je met dezelfde IP's klikt als waarmee je ingelogged hebt op de adsense-pagina. Probeer dat overigens niet te vaak (zelf klikken), want ze knikkeren je er zo uit.

Als webmaster kun je uiteraard heel gemakkelijk aan IP's komen waarmee niet ingelogged is bij google. Daarmee kun je klikken, en wordt er betaald. Alleen weet google het snel genoeg, de klikpatronen oid zijn dan niet juist.
Nee, we hebben enkel getest of dit zo was. Dus ik denk dat we in totaal 3x geklikt hebben in 2 maanden ofzo. Ik denk (hoop) dat Google dat niet gelijk een reden vind om ons te weren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
code:
1
2
3
 Page impressions  Clicks Page CTR  Page eCPM    Earnings
116,606      581     0.56%       $0.36       $43.41
100,271      341     0.35%       $0.09       $8.93

Moet je dat verschil zien! Ik begin het nu toch wel redelijk zat te worden...dit is echt niet leuk meer :o

Binnenkort maar eens op een losse website de Yahoo content-banner-dienst proberen. (Helaas mag je niet google/yahoo mixen op 1 website).

[ Voor 15% gewijzigd door Xandrios op 09-07-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Xandrios schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:56:
code:
1
2
3

Moet je dat verschil zien! Ik begin het nu toch wel redelijk zat te worden...dit is echt niet leuk meer :o

Binnenkort maar eens op een losse website de Yahoo content-banner-dienst proberen. (Helaas mag je niet google/yahoo mixen op 1 website).
Google zal er dan toch wat aan moeten doen, anders wil straks niemand adsense meer op zn website en lopen over naar beter betalende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:53
Is er dan sprake van teruglopende inkomsten bij veel adsense-gebruikers?
Ik werd trouwens nog niet toegelaten voor adsense, omdat mijn site niet af was. Had ik wel verwacht, maar stelt google strenge eisen voor de lay-out van een website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 57381 op 31-10-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Xandrios schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:56:
code:
1
2
3

Yahoo zit toch nog steeds in beta of niet?
Joep Stoffels schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:44:
Is er dan sprake van teruglopende inkomsten bij veel adsense-gebruikers?
Ik werd trouwens nog niet toegelaten voor adsense, omdat mijn site niet af was. Had ik wel verwacht, maar stelt google strenge eisen voor de lay-out van een website?
Bij mij nemen de laatste weken juist de inkomsten hard toe, zonder dat ik er eigenlijk zelf iets aan gedaan heb.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:40

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb toch keer in 1 maand 250 euro verdient door de links auomatisch te openen in een frame van 0,01% maar ben nu verbannen haha :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Laatst online: 22-06 13:05

TDB

Floris-K schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:43:
Heb toch keer in 1 maand 250 euro verdient door de links auomatisch te openen in een frame van 0,01% maar ben nu verbannen haha :-D
shame on you !!

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Floris-K schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:43:
Dat is puur stelen :( Gelukkig ben je verbannen, en ik mag hopen dat je nooit meer een Adsense account kan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 12:57
Wat boeit jullie nou? Als hy er gratis geld mee verdient laat hem? Jullie hebben er toch geen last van? Ben je jaloers ofzo? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Aubergine schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:10:
Wat boeit jullie nou? Als hy er gratis geld mee verdient laat hem? Jullie hebben er toch geen last van? Ben je jaloers ofzo? :|
Wat boeit het mij? Ik betaal per dag meer dan 100 E aan Adwors kosten ;) Als daarvan elke dag een 10~20 euro aan op gaat aan dit soort mensen (ofwel: Adverteerders betalen voor fake-bezoekers) vind ik dat nogal zonde van m'n geld :(

En jaloezie op die 250 E zit er ook niet echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 12:57
Huh ik vat je ff niet? Adsense is toch gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hoezo geld verdienen? Dit is diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Aubergine schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:24:
Huh ik vat je ff niet? Adsense is toch gratis?
Niet voor de mensen/bedrijven die ads plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Ofwel, geld is nooit gratis :)

En het hele Adsense gebeuren valt of staat bij een fatsoenlijk gebruik en het uitbannen van fraude. Wat mij betreft niet iets om trots op te zijn als je de boel hebt lopen flessen. Dat kan iedereen als ze een beetje slim nadenken (en ja, ik heb ideeen genoeg :) ). Maar dan houdt het hele gebeuren vanzelf wel op en is mijn (en vele met mij) kans verkeken om op kleinschalig gebied met banners te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
zomertje schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:20:
[...]

Voor het aantal views vind ik dat niet zoveel. Misschien iets te verdekt opgestelde advertenties?
Aantal klikken misschien niet, maar hij vangt er wel een aardig bedragje mee.....waarschijnlijk heeft hij gewoon hele dure advertenties op z'n pagina staan, die allemaal iets van 50ct/klik opleveren.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Ik ben zelf van Adsense afgestapt en gebruik nu Clicksor. Erg tevreden over en ze betalen via Paypal en al bij 20 Euro!

Mocht je geinteresseerd zijn: www.clicksor.com (mijn referrer link staat er in, kun je ook weglaten als je dat niet wilt)

[ Voor 2% gewijzigd door Xandrios op 21-07-2006 23:27 . Reden: Niet de bedoeling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33616

Ik gebruik adsense ook niet meer. Ben om de een of andere vage reden geblokkeerd, het is me tot op de dag van vandaag nog steeds niet duidelijk waarom dat is. Google wil het ook niet zeggen, dat vind ik nog wel het vervelendst. Heb zelf 1x per ongeluk op mijn banner geklikt maar dat was het ook wel geloof ik. Wel jammer, want Adsense is nog altijd een van de betere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben overigens wel een beetje bekend met dit wereldje, zag toevallig dit topic dus ik dacht, ik zal eens langswandelen. Overigens doe ik het allemaal iets anders dan op de meeste sites staat(zoekmachines of je link vaak posten). Ik beheer een aantal sites, waaronder e-mail sites (zoiets als euroclix, donkeymails, om wat bekendere te noemen, al zijn mijn sites internationaal gericht en kleiner), waardoor ik in staat ben om grote getalen traffic te leveren. Dus dan bouw ik gewoon een standaardsite, kwak daar een paar miljoen bezoekers heen en dan loopt het meestal wel. Mijn rates zijn overigens wel vrij laag omdat de kwaliteit traffic vrij laag is, dat is wel jammer.

Ik zou mijn eigen site (die traffic verkoopt) wel kunnen posten maar misschien dat dat een beetje als reclame wordt beschouwd. Er zijn echter vrij veel mensen die kopen en op op die manier een heel aardige manier om bij te verdienen. In combinatie met CPM werkt het helemaal lekker, want daarmee trek je je hosting dr alleen al met gemak uit.

Overigens gebruikte ik hier niet mijn googleaccount voor vanwege een aantal redenen... Zou verder wel ideaal zijn, omdat google zowel voorziet in CPM als in PTC, en er zijn er niet veel diensten die dat zo efficient doen.

Zijn er meer mensen die in deze business zitten als ik? Als iemand wat meer wil weten wil ik dat misschien wel uitleggen hier... Maar ik wil voorkomen dat mensen gaan denken van "oh, daar heb je weer iemand die gouden bergen verdient en daar anderen voor wil strikken", dus vandaar dat ik wat terughoudend ben. Gouden bergen verdien ik er namelijk (nog) niet mee, een leuk zakcentje wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Nou, eerlijk gezegd snap ik het niet zo. Traffic verkopen?

Ik heb gewoon een site met content en ik hoop dat de mensen komen voor de content en dan als ze toch wat zoeken of willen weten op een adsense banner klikken. Dan kan ik mn hosting terugverdienen en misschien wat extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zomertje schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:50:
Nou, eerlijk gezegd snap ik het niet zo. Traffic verkopen?

Ik heb gewoon een site met content en ik hoop dat de mensen komen voor de content en dan als ze toch wat zoeken of willen weten op een adsense banner klikken. Dan kan ik mn hosting terugverdienen en misschien wat extra :)
Ja, het is ook een beetje vaag... Ik zit er overigens nog niet zo heel lang in, ben er een beetje in getrokken door een kennis. Ik weet alleen nog wel dat toen ik er net mee begon ik er ten eerste geen bal van snapte, en ten tweede geen bal van geloofde. :P

Het komt simpelweg op het volgende neer dat er verschillende systemen zijn om traffic te genereren. Er zijn er zeer velen, maar ik zal er een aantal noemen (ik ga even met termen gooien, maar ik zal ook proberen uit te leggen wat het ongeveer is). Directe methodes:

- Mail -> je betaalt mensen om mails te lezen en je geeft ze daarvoor een vergoeding
- PTC (Paid To Click) -> je laat mensen ergens op klikken en je geeft ze een vergoeding
- PTP (Paid To Promote) -> dit ligt wat ingewikkelder, maar het komt er op neer dat je mensen een vergoeding geeft als ze een link promoten (en op die link staat een site met reclame). Voor elk persoon dat diegene erheen stuurt krijgt hij een vergoeding. Dat levert je als eigenaar dus heel veel verkeer op omdat heel veel mensen je sites promoten.

Daarnaast zijn er nog een aantal indirecte methodes zoals:

- PTS (Paid To Signup) -> je laat mensen zich ergens aan te melden, bijv. bij bepaalde diensten, maar terwijl ze dat doen krijgen ze een hoop advertenties voorgeschoteld
- Tal van anderen die ik jullie zal besparen

Centraal staat dus eigenlijk dat overal waar je bepaalde aanbiedingen promoot, op welke manier dan ook, je ook nog eens EXTRA reclame kunt maken. Je kunt hier al direct met CPM aan het werk gaan, maar bijv. ook eerst naar een andere site sturen waar weer banners op staan. De clickratio's en kwaliteit zijn laag, dat krijg je natuurlijk als mensen dingen doen voor geld. Maar omdat het hier dus om miljoenen hits gaat blijft er alsnog aardig wat kwaliteit over. Het is de massa zeg maar die het doet, net zoals bij spam, ware het niet dat dit voor alle partijen interessant is: de klanten krijgen ervoor betaalt, de adverteerders hun bezoekers (ze betalen relatief lage prijzen per bezoeker, omdat de kwaliteit laag is, maar omdat het veel is is een deel van de bezoekers wel kwalitief hoog) en uiteindelijk wij als beheerder natuurlijk ook.

Dat is zo'n beetje het verhaal... Je vroeg hoe ik traffic kon verkopen, nouja, daar hebben we een site voor gebouwd waar we dus xxxx bezoekers of xxxx aanmeldingen paketten verkopen. Die bezoekers en aanmeldingen leveren we dus via onze sites door mails, banners, betaalde klikjes etc. En de site zelf promoten we ook weer door er veel bezoekers heen te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

wie betaald dan die kliks of die mails? Is dat net zoiets als adsense en betalen de adverteerders dat? Dat jij alleen zorgt dat er veel bezoekers komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zomertje schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:05:
wie betaald dan die kliks of die mails? Is dat net zoiets als adsense en betalen de adverteerders dat? Dat jij alleen zorgt dat er veel bezoekers komen?
Die kliks en mails betaal ik uit aan mijn leden. De opbrengsten van reclame zijn echter vele malen hoger, daar zit hem de winst in zeg maar. De adverteerders betalen ons weer voor het adverteren (soms direct, soms gebruiken we adsense look a likes).

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 22-07-2006 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

En kun je ervan leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, dat lukt. In het begin heb ik wel maandenlang vrijwel al het geld weer doorgepompt in de groei van de sites en er maar weinig uitgetrokken. Je moet sowieso altijd blijven investeren, maar nu kan ik een deel ook gewoon naar mijn bankrekening schrijven. Ik heb een aantal mensen "in dienst" die de sites beheren (advertenties plaatsen, leden beheren etc.). Mijn streven is om alles uiteindelijk geheel automatisch te laten verlopen zodat ik er eigenlijk geen werk meer aan heb maar wel de inkomsten.

De toekomst wordt overigens wel interessant. Nu de chinezen steeds meer beschikking krijgen over computers, en de wederzijdse hunkering van chinezen naar westers geld, en het westen naar de chineze afzetmarkt, kan nog wel eens mooie resultaten opleveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

als je internationaal zit wel ja.
Voorlopig zit ik in de nederlandse markt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zomertje schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 13:25:
als je internationaal zit wel ja.
Voorlopig zit ik in de nederlandse markt :)
Ahh, wat doe jij precies dan?

Ik ben vanaf het begin af aan internationaal, Nederland is maar zo marginaal, daar is minder te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Anoniem: 33616 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 13:53:
[...]

Ik ben vanaf het begin af aan internationaal, Nederland is maar zo marginaal, daar is minder te halen. :)
In z'n totaal, ja. Maar je kunt toch niet alles voor jezelf krijgen ;)

In NL is er op een aantal gebieden weinig concurentie waardoor de inkomsten alles behalve marginaal zijn (ikzelf richt mij enkel op Nederlands traffic). Zorg dat je je op de high-quality niche's richt, waarbij je een eCPM behaalt van 300~400 USD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Anoniem: 33616 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 13:53:
[...]

M'n site staat in mn signature :)

Het is nog hobby, maar misschien kan ik dit en nog een andere site uitbouwen, wat eigen werk gaan verkopen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wdekreij schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:31:
[...]

In z'n totaal, ja. Maar je kunt toch niet alles voor jezelf krijgen ;)

In NL is er op een aantal gebieden weinig concurentie waardoor de inkomsten alles behalve marginaal zijn (ikzelf richt mij enkel op Nederlands traffic). Zorg dat je je op de high-quality niche's richt, waarbij je een eCPM behaalt van 300~400 USD.
Klopt, dat kan ook niet, maar Nederland is niet geschikt voor de markt waar ik in zit... Ik richt me dus niet op de high-quality maar op de massa... De traffic die er doorheen gepompt wordt is qua getallen alleen al groter dan alle internetters van Nederland bij elkaar. Het is puur de massa die het doet binnen de markt waar ik in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zomertje schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 17:31:
[...]

M'n site staat in mn signature :)

Het is nog hobby, maar misschien kan ik dit en nog een andere site uitbouwen, wat eigen werk gaan verkopen enzo.
Ik zie het. Mooie foto's hoor!

En je hebt er een adsense klikje bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
* neographikal gaat het ook maar weer eens testen op z'n site. Het loopt alleen niet zo hard bij mij, publiek is er niet heel erg gevoelig voor en ik krijg niet zo bar veel bezoekers. Helaas :)

Maar wat niet is kan nog komen :) Ik stuur de ad's wel met Google_hints omdat ik domweg bar weinig tekst op mijn site heb :)

[ Voor 20% gewijzigd door neographikal op 22-07-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

neographikal schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:12:
* neographikal gaat het ook maar weer eens testen op z'n site. Het loopt alleen niet zo hard bij mij, publiek is er niet heel erg gevoelig voor en ik krijg niet zo bar veel bezoekers. Helaas :)

Maar wat niet is kan nog komen :) Ik stuur de ad's wel met Google_hints omdat ik domweg bar weinig tekst op mijn site heb :)
Als google't merkt dat je dat zonder overleg doet heb je een aanzienlijke kans op een ban :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tja, so be it, zonder heeft het geen enkel nut om het te gebruiken. Ik krijg me anders een pak met rotzooiad's op m'n site van hier tot Tokyo en ze genereren geen cent aan omzet. Ik heb een fotoblog met extreem weinig tekst, iets waar Adsense nou eenmaal van afhankelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Wat nu als iemand 'om te klieren oid' eens lekker 20x op je ads loopt te klikken? Krijg je daar problemen mee? (ik had gisteren ineens veel meer kliks dan normaal, kan niet goed zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

In AdLogger zit dacht ik de functie die een IP na een aantal keer klikken geen ads meer laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

wdekreij schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:50:
In AdLogger zit dacht ik de functie die een IP na een aantal keer klikken geen ads meer laat zien.
Ah, dat is mooi. En als site eigenaar krijg je hier dus geen problemen door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Hey dat Adlogger klinkt erg interessant! Ik maak me al een tijdje zorgen over die click fraude, en bots/ klieren die expres op je banners klikken zodat je geblokkeerd wordt door Adsense.

Zomertje, Op de FAQ van Adlogger staat:

Is AdLogger in violation of Google AdSense's terms of service?

No, AdLogger is not in violation of Google's terms of service. No alterations are made to the AdSense code. The AdLogger script is placed around the AdSense code and at the bottom of your page.

Dus ik denk dat Google hier geen problemen mee zal hebben, je helpt ze juist om click fraude tegen te gaan. Ik ga het later deze week wel ff uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Hm, ik gebruik een joomla bot voor mn adsense, dus die code er even omheen plakken gaat niet zo makkelijk. Maar even in de gaten houden of het vaker voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ach, de tweede klik op dezelfde advertentie wordt toch niet gehonoreerd, dus het zal Google vermoedelijk worst wezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Nu online

Entity

9000rpm

Even een vraagje over AdSense, ik heb sinds begin deze week banners op m'n site gezet en gisteren m'n bankrekening geverifieerd, maar de teller blijft op 0,00 USD staan. Kan dat kloppen? Kan het een paar dagen duren voordat je inkomsten gaat zien?

Ik verwacht overigens niet zo veel inkomsten (met 100 unieke bezoekers per dag en gemiddeld 1000-1500 pageviews), maar het is op zich wel lekker om de hostingkosten terug te kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Sander Prinsen schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:01:
Even een vraagje over AdSense, ik heb sinds begin deze week banners op m'n site gezet en gisteren m'n bankrekening geverifieerd, maar de teller blijft op 0,00 USD staan. Kan dat kloppen? Kan het een paar dagen duren voordat je inkomsten gaat zien?

Ik verwacht overigens niet zo veel inkomsten (met 100 unieke bezoekers per dag en gemiddeld 1000-1500 pageviews), maar het is op zich wel lekker om de hostingkosten terug te kunnen verdienen.
Hangt af wanneer iemand op je banner klikt en tot dat deze verwerkt zijn in de statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Sander Prinsen schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:01:

Worden wel de pageviews 'gezien' door google? Als je pageview-teller ook op 0 staat is er wat mis idd. Anders waarschijnlijk een kwestie van geen kliks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Nu online

Entity

9000rpm

Pageviews worden wel gewoon geregistreerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.rallye.nl/misc/adsense.jpg

Ik heb inmiddels een mailtje naar AdSense gestuurd, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ziet er prima uit toch? :)
Die paar klikken die geregistreerd staan zijn waarschijnlijk van jezelf; dat wordt automatisch verwerkt als non-revenue.

Op je site staan de banners ook niet op een opvallende locatie. Direct onder je menu is de beste plaats als je graag wat meer clicks wilt. De 728-banner performed ook iets beter dan deze smalle versie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 30-07-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Nu online

Entity

9000rpm

Inmiddels heb ik de eerste inkomsten binnen! Al 0,46 cent, valt nog niet eens tegen ;)

Bedankt voor de tips, ik zal de banner van de site verplaatsen. Op het forum stond hij al op die plek. Zal ook de 728 banner eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb voor de gein zelf eens wat adds gekocht via google, kijken wat het oplevert. Tot nu toe betaal ik een kleine 25 cent per bezoeker, om en nabij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:29
Waar het ook om gaat is dat google op deze wijze steeds harder moet optreden bij klikfraude, enerzijds is dat goed, anderzijds gaat dit wrs op lange duur ten koste van de kleine webmasters....

Ik heb een leuk zakcentje...en zou het jammer vinden als dit verdwijnt omdat anderen telkens de boel naaien...
Anoniem: 33616 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:32:
Ik heb voor de gein zelf eens wat adds gekocht via google, kijken wat het oplevert. Tot nu toe betaal ik een kleine 25 cent per bezoeker, om en nabij :)
Had ooit een voucher van Lycos ontvangen. Hiervoor kreeg ik 50 USD voor adwords. Heb dus ook een acct. Overweeg in de nabije toekomst wat meer met adwords te doen. Ik begrijp van veel adsense gebruikers, dat je met het gebruik van adwords een soort loop creert. Hierbij ontvang je inkomsten, dit stop je deels in adwords. Dit genereert meer traffic, wat weer tot mogelijke verhoging van inkomsten leidt. Het voordeel is ook dat je meer inzichten krijgt in keywords etc die je op je eigen site gebruikt, en die je in adwords gebruikt. Besef overigens wel dat het een biedsysteem is. Soms ben je de hoogste bieder met die 0,25 centen, en soms niet...in dat geval kost het gelukkig niks, maar schiet je er ook niet veel mee op. Overigens is het ook zo dat wanneer je daglimiet bv. 5 euro is, je adds bij 20 kliks verdwijnen tot de volgende dag...m.a.w. je pakt hiermee max 20 unieke bezoekers per dag. Of heb ik het mis???

[ Voor 52% gewijzigd door GustavSan op 03-08-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

En waar adverteren jullie dan? Ik ga ervan uit niet op je eigen site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

zomertje schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:18:
op Google zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:29
zomertje schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:18:
Adwords zet advertenties:

1) Bij zoekresultaten in google zelf
2) Bij zoekresultaten binnen de google searchbox op de websites waar de searchbox draait
3) In de adsense banners op websites van mensen die adsense advertenties hebben draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had adwords gekocht voor een site waar ik zelf ook adsense op heb. Dus kwam mijn eigen advertentie te staan op mijn eigen site. Heb al paar clicks voor niks noppes nada gehad nu, en t kost meer via adwords dan het oplevert via adsense :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gek zeg, Google wil ook verdienen 8)7 Je bent nu Google aan het sponsoren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:12:
Gek zeg, Google wil ook verdienen 8)7 Je bent nu Google aan het sponsoren 8)7
Duh, ik kan dr ook niks aan doen dat google adwords zo suf is dat ze ads op dezelfde site zetten als waar de ads heenverwijzen... echt bijzonder amateuristisch...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 04-08-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Mischien is dat in sommige gevallen wel gewenst? Er is niet voor niets een blokkeer-veld in je adsense account geimplementeerd ;)

Ik ben wederom nogmaals een stuk teruggegaan in inkomsten afgelopen maand:
$900 voor 5.2M views. Dat is een gemiddelde van $0.17CPM, met uitschieters naar $0.09CPM :/

Wordt hoog tijd dat er hier iets gaat veranderen, want dit is simpelweg zonde van m'n pageviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Xandrios schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:44:
Mischien is dat in sommige gevallen wel gewenst? Er is niet voor niets een blokkeer-veld in je adsense account geimplementeerd ;)

$900 voor 5.2M views. Dat is een gemiddelde van $0.17CPM, met uitschieters naar $0.09CPM :/

Wordt hoog tijd dat er hier iets gaat veranderen, want dit is simpelweg zonde van m'n pageviews...
Is het niet gewoon vakantietijd? En is het met jouw site niet beter om met echte banners of campagnes (of hoe dat ook heet) te gaan werken? (zoals de fp van t.net bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
In de vakantie is het altijd wat drukker gelukkig :)

Het gaat er vooral om dat de inkomsten per bezoeker naar beneden gaan. Enkele maanden geleden kreeg ik nog 40 cent per 1000 hits, nu nog maar 17 cent. Dat is $1200 per maand 'weggegooid' :/

Mischien is het inderdaad we een idee om directe adverteerders aan te spreken, maar aan de andere kant ben ik dan een beetje bang voor de Knipperende-popup-iritante banners :P Dat zou de website een beetje verpesten denk ik, google is wel mooi subtiel altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Xandrios schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:58:
In de vakantie is het altijd wat drukker gelukkig :)

Het gaat er vooral om dat de inkomsten per bezoeker naar beneden gaan. Enkele maanden geleden kreeg ik nog 40 cent per 1000 hits, nu nog maar 17 cent. Dat is $1200 per maand 'weggegooid' :/

Mischien is het inderdaad we een idee om directe adverteerders aan te spreken, maar aan de andere kant ben ik dan een beetje bang voor de Knipperende-popup-iritante banners :P Dat zou de website een beetje verpesten denk ik, google is wel mooi subtiel altijd :)
Kun je met jouw hoeveelheid pageviews niet gewoon met Google gaan praten hoe dit komt/zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 07:57
Xandrios, ik merk ook dat de inkomsten enorm fluctureren: de bezoekersaantallen van mijn site hangen sterk met het weer samen, Vanaf de herfst gaat het iedere maand wat omhoog, topdrukte rond kerst, vanaf de lente gaat het iedere maand iets omlaag, vrij rustig in de zomervakantie. Nou valt me op dat ik op een drukke dag (harde regen zoals de afgelopen dagen) in de 'rustige periode' (zomer) ineens vrij veel verdien. Maar in de winter, als de bezoekersaantallen iedere dag zo hoog zijn (of hoger), dan haal ik datzelfde bedrag enkel op de echte topdagen (wat neerkomt op zeker dubbel zoveel bezoekers als op de drukke dag in de zomer). Ik wordt er dus ook niet echt wijs uit hoe de opbrengsten nou geregeld worden.

[ Voor 3% gewijzigd door DeadMetal op 04-08-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 18:55
Bah, 4 kliks vandaag, en slechts 0.41 euro verdiend. :/

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

whoami schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:04:
Bah, 4 kliks vandaag, en slechts 0.41 euro verdiend. :/
Op hoeveel pageviews?
Ik heb er in bijna 3 maanden op 5000 views toch een CTR van 1 a 2%. Dat is redelijk normaal volgens mij. De bedragen verschillen enorm, maar rijk word ik er niet van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 18:55
Gisteren 4 klikken bij 48 pageviews, een CTR van 8%

In totaal sedert ik AdSense heb (ik geloof +/- 6 maanden), 7.253 pageviews, 108 clicks en ong. 1.5% CTR

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
zomertje schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:07:
[...]

Kun je met jouw hoeveelheid pageviews niet gewoon met Google gaan praten hoe dit komt/zit?
Of gewoon eens gaan babbelen over een premiumaccount, zodat je wat meer controle hebt. En inderdaad eens goed gaan praten hoe dit verholpen kan worden, het betekent voor Google nl. ook een flinke daling in de inkomsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:44:

Verdomd, das handig :P Ik heb mijn site uitgesloten in adwords, zelfde idee als uitsluiten in adsense. Scheelt weer waardeloze klikken :)

Wel al e.e.a. verkocht door adwords, misschien toch wel interessant om wat structureler aan te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157499

Vraagje:

Ik heb nu zo'n 2000 bezoekers per dag en weet net iets minder dan 10 dollar per dag (dus +- €290 per maand)te verdienen met uitschieters naar boven (en naar beneden....). Is dit heel goed of moet ik nodig de plaats van m'n ads verbeteren?
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste