Adsense, ... werkt het echt? Graag jullie ervaringen.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 56.319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:37
Volgens mij is het op basis van inkomsten en unieke bezoekers alleen niet voldoende in te schatten wat je moet verbeteren. Ik weet het onderwerp niet, maar het ligt er vaak maar net aan of het onderwerp aanzet tot het zoeken naar 'meer informatie'. Meestal sluit de add aan bij het subonderwerp, en is de kans wat groter dat men doorklikt. Is dit niet het geval dan kan het maar zo zijn dat je met 2000 unieke bezoekers simpelweg niet meer kan verdienen. Je kunt natuurlijk altijd experimenteren met plaatsing van adds. Pak dan bv. je meest bezochte pagina en ga hier experimenteren met adds. Ook moet je wellicht nagaan of de adds relevant zijn, en dus aansluiten op het onderwerp. Een website over visplekken in Nederland, met adds van huisjes in Zeeland zijn wellicht niet zo handig. Ik heb bij mijn site flink wat adverteerders in mijn blocklist, hun reklame sluit gewoon niet aan...Ik heb maar 250 unieke bezoekers per dag, maar verdien globaal hetzelfde als jij doet per dag....(bij mij valt er echter nog een hoop te verbeteren..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Dat blokken van de adverteerders was een idee waar ik nog niet eerder op ben gekomen. Klinkt wel als een erg goed idee ;).

Ik had nog een klein vraagje, toen ik wat tekst aan het selecteren was klikte per ongeluk op een google ad op mijn site (beetje onhandig :X). Ik heb toen voor de zekerheid gelijk maar contact gezocht met de mensen bij adsense om aan te geven dat ik per ongeluk geklikt had, op zich zou dat toch de juiste handelingswijze moeten zijn?

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 01:11

zomertje

Barisax knorretje

Volgens mij sluiten ze het IP dat je gebruikt om bij Adsense te komen uit en verdien je niks aan die kliks. Maar het is beter om het niet te doen. Ik vraag me af of ze iets doen nav 1 klikje per ongeluk. Zij snappen vast ook dat dat wel eens kan gebeuren.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 18:55
Tja, of uit oprechte interesse.... Ik zie soms Ads op m'n eigen weblog die me best wel eens interesseren...

Verder: wordt het bedrag dat je per click 'verdient' ook bepaald adhv het aantal advertentie-blokken dat je op je site hebt ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

whoami schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:07:
Tja, of uit oprechte interesse.... Ik zie soms Ads op m'n eigen weblog die me best wel eens interesseren...

Verder: wordt het bedrag dat je per click 'verdient' ook bepaald adhv het aantal advertentie-blokken dat je op je site hebt ?
Als je interesse hebt wordt toch geadviseerd om gewoon de url over te typen :)

Volgens mij is het bedrag per klik gebaseerd op een onderhandeling over keywoorden, het fijne weet ik er ook niet van omdat ik zelf niet adverteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Een adverteerder geeft in het adwords panel aan op welke keywords geadverteerd moet worden. Vervolgens geeft de adverteerder aan hoeveel euro(cent) hij over heeft per click. Indien dit een hoger bedrag is dan de rest, dan komt zijn advertentie eerder op een site te staan dan de andere (waar minder geld voor 'geboden' is). Het werkt dus volgens een veiling per click gebaseerd op keywords....

Als je dus 1 cent over hebt per click, zul je minder vaak gevonden worden op de 'belangrijke' sites...heb je er echter 10,02 voor over (zoals een bedrijf dat ik laatst ergens vond), dan kom je snel 'bovenaan' te staan bij google...

Maar wellicht heb ook ik het mis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:20

TDB

GustavSan schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:43:
Een adverteerder geeft in het adwords panel aan op welke keyword geadverteerd moet worden. Vervolgens geeft de adverteerder aan hoeveel euro(cent) hij over heeft per click. Indien dit een hoger bedrag is dan de rest, dan komt zijn advertentie eerder op een site te staan dan de andere (waar minder geld voor 'geboden' is). Het werkt dus volgens een veiling per click gebaseerd op keywords....

Als je dus 1 cent over hebt per click, zul je minder vaak gevonden worden op de 'belangrijke' sites...heb je er echter 10,02 voor over (zoals een bedrijf dat laatst ergens vond), dan kom je snel 'bovenaan' te staan bij google...

Maar wellicht heb ook ik het mis :D
Volgens mij heb je gelijk hoor [en anders hebben wij het allebei het mis.....]

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

whoami schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 23:07:
Je kan de google adsense previewtool gebruiken (momenteel alleen nog werkzaam met windows en IE6.x):

https://www.google.nl/sup...py?answer=10004&topic=154

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Leuk die previewtool. Maar waar het volgens mij om gaat is dat een webmaster die google adsense gebruikt, ook zelf soms oprecht geinteresseerd is in bepaalde producten die via adsense worden getoond. Ikzelf moet nu een url overnemen en invoeren. Dat duurt te lang, dus is de adverteerder mij als potentiele klant kwijt. Ik moet er gewoon teveel handelingen voor uitvoeren. Heb het pas een paar keer meegemaakt, dus kan er wel mee leven...maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33616

Ik heb een vraagje over hoe je het efficientst je google adsense reclame kan weergeven.

Ik zat bijv. te denken om bepaalde iets minder goed aansluitende advertenties er uit te gooien en zo de meeste relevante ads te houden. Maar wat nou als die meest relevante toevallig maar heel weinig per click opleveren, en die ik er uit gooi heel veel? Dan zit ik misschien alsnog mijn inkomsten te bederven. Ook al werd er misschien iets minder op een ad geklikt, door de goede betaling zou hij alsnog meer kunnen opleveren.

Iemand suggesties hoe je dat moet aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Tja, dat is experimenteren. Mijn site 'hangt vol' met adsense, maar het is bijna allemaal relevant. Kijk, natuurlijk kan een ander bedrijf soms meer center per click overhebben. Ik wil echter niet dat dit ten kostte gaat van de bezoekers. Momenteel passen de reklames er nog redelijk goed tussen. Ik wil het liefst alleen maar relevante reklame, dat is de enige manier om het er niet 'uit te laten' springen. Ik heb alles geblend...

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Ik maak gebruik van Google Analytics en dit script om te zien waar de kliks vandaan komen. Kan zo ook zien welke zoektermen beter converteren dan anderen enzo :)

Weet iemand trouwens een tool/plugin/manier om de AdSense van je eigen website(s) te blokkeren? Zodat je de paginaweergaves (en dus CTR) niet beinvloed. Bij voorkeur dus enkel die blokkeren zonder direct de servers van Google AdSense te blokkeren.

[ Voor 36% gewijzigd door Sequence op 10-08-2006 15:31 ]

Anoniem: 137567

TDB schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:29:
[...]

Dat hangt toch niet van het aantal pageviews af maar toch van de hoeveelheid clicks :?
Ik bedoel eigenlijk: Hoeveel bezoekers heb je ongeveer per dag/maand nodig wil dat hele adsensegebeuren een beetje gaan werken. Als je er bijvoorbeeld 100 per dag hebt is de kans dat ze ook daadwerkelijk op die dingen klikken kleiner dan als je er veel meer hebt.

• whoami
Als je er bijvoorbeeld 100 per dag hebt is de kans dat ze ook daadwerkelijk op die dingen klikken kleiner dan als je er veel meer hebt
Dat leg je een beetje verkeerd uit.
Hoe meer bezoekers je hebt, hoe groter de kans is dat je meer kliks zal krijgen. ;)
Ik heb per dag ongeveer 35 unieke bezoekers. Meestal heb ik nul kliks, soms heb ik er 2, 3 of 4 per dag.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

whoami schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:29:
[...]

Hoe meer bezoekers je hebt, hoe groter de kans is dat je meer kliks zal krijgen. ;)
Ik heb per dag ongeveer 35 unieke bezoekers. Meestal heb ik nul kliks, soms heb ik er 2, 3 of 4 per dag.
Zoveel heb ik er ook ongeveer. 4 kliks haal ik zelden trouwens, maar voor de rest lijkt het erg op wat jij ervaart. Ongeveer 1 a 2% van de pageviews levert een klik op

• whoami
Wat ik wel niet snap is, dat ik soms een paar centen krijg, zelfs zonder dat er op m'n ads geklikt werd ? :?
Zoals vandaag bv: 64 pageviews, 41 unieke bezoekers, 0 kliks, en m'n Adsense account staat voor vandaag op 0.03$
:?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:35
Google serveert zowel CPC als CPM ads. De CPM ads krijg je dus betaald per view, de CPC ads per click :)

'k gok dat je simpelweg enkele CPM ads hebt gehad. Als je dat niet wilt moet je 'mage ads' uitzetten: Dan krijg je enkel nog de normale CPC ads :)
Klopt, maar er is ook nog iets als de 'kwaliteit' van de bezoeker. Niet elke bezoeker is even veel geinteresseerd in het onderwerp op de website. Een goed voorbeeld is het 'kopen' van traffic: Mensen worden dmv popups (op andere websites) naar jou website gestuurd. Maar omdat ze absoluut niet op zoek waren naar jou website, zullen ze niet blijven hangen of op banners klikken. Dat soort bezoekers verdien je dus weinig op, terwijl je mischien wel veel verdient op bezoekers die je site via google hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

whoami schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:29:
[...]

je schrijft: 35 unieke bezoekers, maar hoeveel pageviews heb je normaal op een dag ? Dat getal moet je vergelijken met het aantal kliks.

vanaf 1 januari zijn dit mijn cijfers:
Google AdSense voor inhoud Pageviews: 284.444 Klikken: 932 Pagina-CTR 0,33%
Google AdSense voor zoeken Zoekopdrachten: 3.013 Klikken: 377 CTR: 12,51%
Verwijzingen producten Klikken: 61 CTR: 0,03% 0 7 USD 5,10

[ Voor 21% gewijzigd door TDB op 11-08-2006 07:15 . Reden: mijn eigen cijfers toegevoegd.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Laatst online: 13:42

Kid Buu

Huh, Pietje?

Adsense is een zeer handige, en ook makkelijke manier om geld te verdienen. Echter er zijn zoveel meer programmas om geld mee te verdienen. Ik gebruik sinds een paar maanden AdBrite als alternatief, en ik ben zeer tevreden over de resultaten. Ook maak ik gebruik van CPM netwerken waaronder ValueClickMedia. Mijn advies voor ieder is om hun online inkomen zoveel mogelijk te diverseren.

Op mijn grootste site (100.000 bezoekers per dag) gebruik ik alleen AdSense om het zo gebruikersvriendelijk als mogelijk te houden. Wat verdien ik er mee? Laat ik tot ieders verbeelding over ;)

Voordeel van dit werk is dat je weekenden en (lange...) vakanties doorbetaald krijgt.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Perfect_Cell schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 07:37:
Adsense is een zeer handige, en ook makkelijke manier om geld te verdienen. Echter er zijn zoveel meer programmas om geld mee te verdienen. Ik gebruik sinds een paar maanden AdBrite als alternatief, en ik ben zeer tevreden over de resultaten. Ook maak ik gebruik van CPM netwerken waaronder ValueClickMedia. Mijn advies voor ieder is om hun online inkomen zoveel mogelijk te diverseren.

Op mijn grootste site (100.000 bezoekers per dag) gebruik ik alleen AdSense om het zo gebruikersvriendelijk als mogelijk te houden. Wat verdien ik er mee? Laat ik tot ieders verbeelding over ;)

Voordeel van dit werk is dat je weekenden en (lange...) vakanties doorbetaald krijgt.
100.000 bezoekers per dag ?! Dan hoop ik voor je dat je een leuke CTR hebt !! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Per dag ja. CTR schommelt tussen de 1.0% en 1.1%.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:24

André

Analytics dude

Google meldt nu zelf ook dat je de section targeting kunt gebruiken:
http://adsense-nl.blogspo...vertenties-help-onze.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 10:03
Toen AdSense net gestart was en men het nog _echt_ als nuttige reclame zag werd er veel meer op geklikt dan nu het geval is. Helemaal aan het begin heb ik binnen twee maanden 100 dollar behaald op een website die weinig bezoekers heeft. Nu verdien ik er heel weinig mee (nogmaals: niet-drukbezochte site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 13:00

Entity

9000rpm

Mja, ik heb er in 2 weken tijd ook pas 5 dollar uitgehaald. Hopelijk wordt dit nog wel meer ondat ik verwacht dat de bezoekersaantallen nog wel wat omhoog gaan, maar de doelgroep is redelijk beperkt, dus ik zal er nooit rijk van worden, maar dat is ook niet de bedoeling. Het mooiste zou zijn als ik de webhosting er helemaal uit terugverdien, maar dat ga ik al niet redden denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185039

Heb zelf ook Google Adsense draaien op men site http://www.newtech.nl (een CMS die ik aan t scripten ben :))

In het begin geet dat niet supersnel (hier ook nog niet echt)
'Ma soms als je flink wa bezoekers hebt dan vliegen de inkomsten weer ff omhog, zo al paar keer gehad van +/- 5 euro per dag minimaal (een enkele keer nog maar jammer genoeg, zit nog niet op de 100 dollar voor uitbetaling)

En voordeel vind k wel dat je em kan aanpassen naar de style van je site, das wel erg mooi en makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Perfect_Cell schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 07:37:

Ik ben wel erg benieuwd naar je CPM rates bij ValueClick/AdBrite...maar kan me voorstellen dat je die liever niet publiek maakt ;)

Zelf heb ik ook een high-traffic site, 300.000 hits op een goede dag. Gebruik nu Adsense, maar het gaat hard achteruit qua inkomsten. Clicktrough is niet al te hoog (~ 0.5%) en mede daardoor zijn de opbrengsten belabberd: ~16 cent eCPM gemiddeld. Enkele maanden geleden was dat nog 40 cent eCPM. Je begrijpt wel dat ik dus op zoek ben naar iets anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Wat bedoel je precies met hits, geen unique visitors of wel? Ben dan ook benieuwd naar de Alexa ranking (hoewel die in beperkte mate slechts wat zegt), met 100k uniques zit ik in de top 3000.

AdBrite geeft helaas niet de CPM rates weer en hun impression counting is ook beetje vaag, maar ik verdien voor minder clicks nagenoeg evenveel als dat ik op die site met AdSense deed. Het was dus puur om het diverseren te doen.

ValueClick gebruik ik op een spelletjes site (40k+ uniques), de rates verschillen nog al naar mate hoeveel US traffic je krijgt en onder welke categorie je site valt. Ik krijg er gemiddeld zo'n 0.25 cpm gemiddeld mee, niet extreem hoog maar je kan meerdere ad formats gebruiken. Ik gebruik 3 formats, leaderboard, medium retangle en tower. Dus dat is effectief 0.75 cpm per pageview en die zijn geplaatst op plekken waar ik geen AdSense oid zou kunnen gebruiken (kan wel, maar zou weinig rendement op leveren). Ze bieden ook invues, interstitials en popunders aan die zo'n 1.5-2cpm betalen maar die gebruik ik niet.

Casalemedia en Tribal Fusion zijn trouwens ook aanraders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ah, sorry, ik dacht dat je het ook over pagehits had. Ik heb 300k hits en rond de 50k uniques ongeveer. Alexa is net onder de 30.000, niet bijzonder hoog dus.

Tribalfusion ben ik lid van, ook tijdelijk gebruikt, maar dat viel me toch vies tegen. Rond de $0.60 CPM met gebruik van een 728-banner. En daarmee komen dan direct de meest vieze smilycentral-achtige ads voorbij. Die heb ik dus ook weer weggehaald aangezien google toen nog ~0.40 CPM deed.

Thanks voor de info iig, ik denk dat ik maar eens ga kijken bij Adbrite. Die hebben zo te zien ook redelijk nette ad's, zoals google die heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Dat zijn nette cpm rates, ik werd helaas niet toegelaten tot TF.

AdBrite is echter niet contextual, dus verwacht wel lagere CTR. Ik heb op het punt gestaan om ze te droppen tot dat ik de juiste optimalisatie maakte die de CTR met een aardige factor vermenigvuldigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

eerst even zwaaien naar sequence Ik heb op 2 van mijn site's ook google adsense draaien en kan er nog steeds niet wild van worden. gemiddeld draai ik zo'n 6 euro per dag aan inkomsten. en daar heb je dan zo'n 20.000 hits voor nodig. Tel uit je winst als je op een site staat waar hooguit een 1000 hits per dag op komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Bedoel je met hits hoeveel advertenties je vertoont met AdSense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Ik zie al jaar en dag geen reclame meer, moest laatst mn pc opnieuw installeren en ging even browsen zonder alles geinstalleerd te hebben. En wat een vreemde gewaarwording om weer reclame te zien, ik dacht gewoon dat er geen reclame meer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Perfect_Cell schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:30:
Bedoel je met hits hoeveel advertenties je vertoont met AdSense?
nee de hits op mijn site.

ik ben er dus absoluut niet blij mee met dat google gedoe. waarschijnlijk doe ik het helemaal verkeerd maar ik zie hier bedragen voorbij vliegen waar ik stil van wordt terwijl mijn site gemiddeld een 1500 unieke bezoekers doet en zo'n 10 a 20.000 hits per dan ( onweer-online ) en pinkpower doet er zo'n 150 a 200 unieke bezoekers en zo'n 5000 hits.

had al een ferarri moeten kunnen bestellen zou je denken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Anoniem: 105758 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:33:
Ik zie al jaar en dag geen reclame meer, moest laatst mn pc opnieuw installeren en ging even browsen zonder alles geinstalleerd te hebben. En wat een vreemde gewaarwording om weer reclame te zien, ik dacht gewoon dat er geen reclame meer was.
Tja je had het dus met je hosts file eruit gefilterd ofzo?

Ik weet soms niet wat ik er van moet denken, mensen die reclame er volledig uitfilteren. Ik loop hier wel inkomsten door mis. Mijn server kosten liggen niet bepaald laag (duizenden per maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Anoniem: 63996 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:40:
[...]

nee de hits op mijn site.

ik ben er dus absoluut niet blij mee met dat google gedoe. waarschijnlijk doe ik het helemaal verkeerd maar ik zie hier bedragen voorbij vliegen waar ik stil van wordt terwijl mijn site gemiddeld een 1500 unieke bezoekers doet en zo'n 10 a 20.000 hits per dan ( onweer-online ) en pinkpower doet er zo'n 150 a 200 unieke bezoekers en zo'n 5000 hits.

had al een ferarri moeten kunnen bestellen zou je denken :D
Met alle redelijkheid, maar ik vind 5 euro per dag niet bepaald slecht voor opgeteld zo'n 1700 unieke bezoekers per dag. Ik weet niet wat je CTR is, misschien zou je het een en ander kunnen veranderen om die te boosten. Maar wanneer je met weinig traffic hoge bedragen verwacht is dat onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vandaag eens werk gemaakt van mijn adsense gedoe. alles opnieuw aangemaakt. per pagina een kanaal gemaakt. en zo verder gaan werken. en verdomd het lijkt wel te werken :D vandaag al meer verdiend dan in de 2 weken hiervoor :)

nog even een vraagje . Is er een manier om in 1 keer van ads af te komen die je niet op je site wilt hebben ? ik wil namelijk van alle hostings ads af. en ben nu bezig om elke ads weer in dat filter te gooien maar dat wordt bijna een dagtaak zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 16-06 23:52
Adsense werkt bij mij niet echt toppie.

Eerst verdiende ik toch iedere dag paar dollar.

Nu is dit gezakt naar 1 Dollar in 2 weken ofzo :?
Sinds een goede 16 dagen clikt er (bijna?) niemand meer op m'n ads.
Ik heb de kleur al veranderd.

De website waar het om gaat: www.notebookadvies.nl

Ik vind dat gek, want eerst ging het dus goed, en kreeg ik per click ook veelmeer betaald (nu paar cent)

(meestal aan het eind van de dag zon 800 tot 900 ad views)
Trouwens... ik ga binnekort wel een SEO phpbb uploaden. Ben benieuwd of dat nog wat verschil gaat maken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Roberto op 14-08-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Roberto schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:52:
Adsense werkt bij mij niet echt toppie.

Eerst verdiende ik toch iedere dag paar dollar.

Nu is dit gezakt naar 1 Dollar in 2 weken ofzo :?
Sinds een goede 16 dagen clikt er (bijna?) niemand meer op m'n ads.
Ik heb de kleur al veranderd.
[knip]
Persoonlijk zou ik de kleuren meer laten aansluiten met de kleuren van je site.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Wat sluit er nu dan niet aan?
Nu vallen ze tenminste goed op, ipv met de default google kleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Wat doe je zelf als een ad goed opvalt? Juist, je herkend het als zijnde 'iritante reclame' en je kijkt er verder niet meer naar.

Als je je Ads netjes in je website verwerkt, lijkt het meer op content. ad-blindheid treed dan minder/niet meer op...en je zult (veel) meer clicks ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Roberto schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:01:
ik zou de background van de google ads ook op #EFEFEF zetten. Dat oogt rustiger en volgens mij zien mensen minder snel dat het een advertentie is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Owk :)

We zullen eens gaan testen :)

Ik zal ook hier vermelden (ga het binnen 2 weken invoeren... eerst even kijken wat phpbb3 doet) of de SEO mod helpt (meer relevante hits van google, en adsense die betere ad's vertoond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kunt ook proberen om de ad tussen de eerste en de tweede post te zetten, dit soort dingen negeer ik in ieder geval mentaal standaard :)

Installeer phpbb3 trouwens _niet_ totdat de final uit is, de tussentijdse versies kun je zelfs niet zomaar even upgraden :)

[ Voor 17% gewijzigd door neographikal op 14-08-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
neographikal schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:15:
[...]

Je kunt ook proberen om de ad tussen de eerste en de tweede post te zetten, dit soort dingen negeer ik in ieder geval mentaal standaard :)

Installeer phpbb3 trouwens _niet_ totdat de final uit is, de tussentijdse versies kun je zelfs niet zomaar even upgraden :)
Weet ik :)
Van phpbb3 v1 naar v2 ging al niet zonder problemen :P
Maar ik bedoelde meer van, als phpbb3 rc binnekort uitkomt wacht ik nog wel even met het installeren van SEO updates.

Eerste en 2e post? Ik heb geen flauw idee hoe, maar het lijkt me inderdaad wel beter, want dan haalt adsense z'n ads uit het topic zelf en dus is het relevanter :)

Edit Kleuren aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Heeft iemand misschien antwoord op de volgende vragen?:

# Mag je, als je een website hebt over Adsense, hierop ook Adsense zelf zetten?
# Mag je, als je een website hebt over Pay Per Click programma's (oa Adsense) hierop ook adsense zetten?
# Mag ik op een website over Adsense een programma als AdBrite zetten?

Insteek was het maken van een website voor starters, waar PPC, SEO en Websites aan bod komt. Bedoeld voor instappers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

GustavSan schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:21:

# Mag je, als je een website hebt over Pay Per Click programma's (oa Adsense) hierop ook adsense zetten?

Insteek was het maken van een website voor starters, waar PPC, SEO en Websites aan bod komt. Bedoeld voor instappers....
Volgens mij is het: ja, ja en ja......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151463

GustavSan schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:21:

Ja dat mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151463

Roberto schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:01:
Ik zou de adds onder "Het is nu Di 15 Aug 2006, 10:29
Notebookadvies.nl forum index" zetten. Adds bovenaan de pagina worden meestal standaard genegeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 151463 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:45:
[...]

Ik zou de adds onder "Het is nu Di 15 Aug 2006, 10:29
Notebookadvies.nl forum index" zetten. Adds bovenaan de pagina worden meestal standaard genegeerd
Alleen hoe doe ik dat :) (zover ik weet @ phpbbhacks.com geen mods voor)
Die reclame tussen de 1e en 2e post zetten is trouwens ook een goede (en dan haalt ie z'n info uit de tekst zelf ipv uit de header van de page)

Wat vind je van de kleuren? Ik zou de links nog oranje kunnen maken denk.

Wel alvast bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
op phpbbhacks heb je een mod voor adsense, hier staat uitgelegd welke pagina's je moet editten om de code onder elk eerste bericht van een post te krijgen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ja daar heb ik dus gezocht @ adsense maar niks gevonden.
Ik heb nu wat code gevonden om het static (dus zonder user die het netjes en mooi post) te laten gebeuren.

Denk ook maar wat handiger met het oog op phpbb v3
Waar de mod van phpbbhack (als je idd een nieuwe user moet aanmaken) naar alle waarschijnlijkheid toch niet meer op gaat werken :)

Trouwens, de nieuwe kleuren op m'n site werken wel moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
gr...... ik ben nog geen 18 :X ... ff me vader morgen lief aankijken O+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Roberto schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 00:23:
Trouwens, de nieuwe kleuren op m'n site werken wel moet ik zeggen.
= hogere clicks ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou het werkt :) ik heb de boel eens helemaal gereorganiseerd met mijn google ads en jawel het werkt nu perfect zelfs. Zit nu op gemiddeld een kleine 5 euro per dag. en voorheen maar max een euro of zo . helaas is mijn site zeer van het weer afhankelijk . Wat dat betreft mag het van mij 3 x per week regenen/onweren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 63996 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 07:58:
Nou het werkt :) ik heb de boel eens helemaal gereorganiseerd met mijn google ads en jawel het werkt nu perfect zelfs. Zit nu op gemiddeld een kleine 5 euro per dag. en voorheen maar max een euro of zo . helaas is mijn site zeer van het weer afhankelijk . Wat dat betreft mag het van mij 3 x per week regenen/onweren :)
Leuke website heb je :)
Ziet er inderdaad goed uit.

Mag ik vragen hoeveel (unieke) bezoekers je per dag hebt?
Nou, waar eerst er totaal niet meer werd geklikt gebeurt het nu alweer paar keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Update, die direct na 1e post mod die ik nu gebruik werkt dus niet (krijg alleen forum ads like: Gratis forum? of girlforum online)

Ik gebruik nu deze mod hiervoor: Klik

Iemand nog een sugestie voor een andere mod, waarbij adsense beter de pagina kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
Ik heb ooit Adsense gedraait op een site met >200 unieke bezoekers per maand en zo'n 100.000 tot 200.000 pageviews met 2 banners per pagina en dat leverde mij ongeveer $3 per maand op. Precies genoeg om de hosting te betalen. Ik denk dat het voornamelijk aan de doelgroep ligt die helemaal niet geinteresseerd is in links, want de site was voor selecte groep en het ging voornamelijk om de fotos die erop stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roberto schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:38:
[...]

Leuke website heb je :)
Ziet er inderdaad goed uit.

Mag ik vragen hoeveel (unieke) bezoekers je per dag hebt?

[...]

Nou, waar eerst er totaal niet meer werd geklikt gebeurt het nu alweer paar keer.
hangt echt puur van het weer af. bij het weer van vandaag snel tussen de 2 en 3000 unieke bezoekers. bij normaal weer minimaal 1000 bezoekers. Record ligt op 71592 unieke bezoekers op 1 dag. 17 september 20065. tijdens hevig noodweer.

maar ik ben iig nu zeer content met de googleads. de laatste 3 dagen na de aanpassing al meer verdiend dan in de hele maand juli :) 8)7 8)7 8)7

• TDB

TDB

Anoniem: 63996 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 22:08:
[...]
maar ik ben iig nu zeer content met de googleads. de laatste 3 dagen na de aanpassing al meer verdiend dan in de hele maand juli :) 8)7 8)7 8)7
Er zijn toch niet stiekem mede GoT'ters die 'per ongeluk' klikken ?! :>

• Roberto
Anoniem: 63996 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 22:08:
[...]

hangt echt puur van het weer af. bij het weer van vandaag snel tussen de 2 en 3000 unieke bezoekers. bij normaal weer minimaal 1000 bezoekers. Record ligt op 71592 unieke bezoekers op 1 dag. 17 september 2006. tijdens hevig noodweer.

En je hebt alleen de kleuren / posities van de banners veranderd?
(dat heb ik "op dit moment" namelijk ook gedaan en ik merk een grote verandering, enkel door de kleur waardoor het nu op een deel van de template lijkt)

Trouwens, al leuk dat jij weet dat op 17 september 2006! je zoveel bezoekers krijgt :+ 8)
Je bedoelde dus 2005 ? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 17-08-2006 09:36 ]

nee ik heb nu ook bij elke subpagina een google ads staan en ook 1 bij het meld gedeelte. En aangezien er zoals gisteren ruim 6000 hits in het meldgedeelte zijn geweest loopt dat ook lekker op :)

btw die firefox plugin voor google ads is echt een uitkomst. Werkt perfect.

• Sequence

Sequence

Online marketing

zwaai terug naar Soulmaster

denk dat ik er binnenkort ook maar eens wat aan de posities van m'n advertenties ga doen. heb de afgelopen maanden met kanalen gewerkt en ben er iig achter gekomen dat de advertenties onderaan nauwelijks wat opleveren. ga mede daarom (binnenkort ook nog wat nieuwe features op de site) een extra kolom aan de linkerkant plaatsen met een skyscraper erin. je leest regelmatig dat links het meest geklikt wordt, dus ik ben benieuwd! :)

• neographikal
  • Niet online
Tip daarbij: ditch dan je banner onderaan de pagina om het niet al te vol met ad's te maken :)

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Anoniem: 63996 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:35:
nee ik heb nu ook bij elke subpagina een google ads staan en ook 1 bij het meld gedeelte. En aangezien er zoals gisteren ruim 6000 hits in het meldgedeelte zijn geweest loopt dat ook lekker op :)

btw die firefox plugin voor google ads is echt een uitkomst. Werkt perfect.
Die plugin werkt hier dus niet meer. Hij blijft beweren dat mn wachtwoord niet klopt, inmiddels al 5x opnieuw ingevuld en gecheckt met de pagina. Die moet echt goed zijn. Op de pagina zelf moet ik ook elke keer opnieuw inloggen. Meer mensen met dit probleem?

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

plugin updaten werkte hier

[Signature]

Dit zijn toch wel de mooiere berichten :) :
code:
1
2
                           Paginaweergaves       Aantal klikken      Pagina-CTR      ECPM van de pagina [?]      Inkomsten
Google AdSense voor inhoud topkanalen   75.222  295     0,39%   USD 0,56    USD 41,93

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 63996 op 17-08-2006 15:32 ]

• Roberto
Anoniem: 63996 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:31:
Dit zijn toch wel de mooiere berichten :) :
code:
1
2
                           Paginaweergaves       Aantal klikken      Pagina-CTR      ECPM van de pagina [?]      Inkomsten
Google AdSense voor inhoud topkanalen   75.222  295     0,39%   USD 0,56    USD 41,93
Zo... dat doe je goed :D
Ik sta vandaag nog droog ;)

(droog --> weer ;) )
Hoewel over het algemeen mijn CTR wel iets hoger is (rond om de 0.50)

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 17-08-2006 16:15 ]

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Iemand die AdSense voor zoeken gebruikt hier toevallig?

Heb dit namelijk reeds een poos op mijn website en vervolgens kreeg je dus een nieuwe pagina met alle resultaten. Perfect maar nu is het nog beter geworden.

Dankzij een nieuwe optie kun je de zoekresultaten ook op je eigen pagina laten tonen. Het enige wat je moet doen is een speciale pagina maken waar je een stukje code moet plaatsen. In de wizard zeg je ook dat het op die pagina moet komen.

Het resultaat mag er helemaal zijn. Komt mooi uit in de lay-out en hapert nergens. Op die manier hou je de bezoeker ook op je site. Het enige wat je wel hebt als iemand meteen naar die pagina gaat is dat er een leeg vlak komt te staan maar ja je moet er dan ook zelf niet naar linken he.

Wou op die ene pagina nog wat AdSense code plaatsen maar was niet nodig want ook dat gebeurt automatisch.

Enig nadeel is wel dat je url gevoed wordt met gegevens die je normaal niet ziet wel tevoorschijn komt. Anders weten ze niet wie ze moeten betalen bij een klikje.

Later ga ik er ook nog mijn eigen site mee laten doorzoeken.

• Hugo
  • Laatst online: 13:48
zomertje schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:13:
[...]
Die plugin werkt hier dus niet meer. Hij blijft beweren dat mn wachtwoord niet klopt, inmiddels al 5x opnieuw ingevuld en gecheckt met de pagina. Die moet echt goed zijn. Op de pagina zelf moet ik ook elke keer opnieuw inloggen. Meer mensen met dit probleem?
Werkt hier helemaal perfect.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:24

André

Analytics dude

zomertje schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:13:
[...]
Update downloaden en klaar ben je. Ik had het gemeld op de site van de maker en binnen een dag had hij een update klaar staan :)

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Het werkt inderdaad weer. Maar ik had al geprobeerd te updaten en toen kwam er niks, naja, zal wel iets raars zijn geweest :)

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
@ Soulmaster,
Ik vind je AdBrite reclame's kwa kleur beter eigenlijk, jammer dat de inhoudt dan weer tegenvalt.

Ik heb vandaag mijn weblog ook weer geupdate, ik gebruik wordpress en had al een tijdje google-ads aan de rechterkant.
Nu heb ik ook de losse berichten (als je een bericht aanklikt.) voorzien van een banner, op dit moment de Firefox banner, denk dat ik die nog ga vervangen door gewone google-ads.

Wat vinden jullie van de banners?
Andere plaatsen?
Of zo laten?
En de kleuren?

Zie ook: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c6567b6cc1a7455065dd73c0b9da1fe3/thumb.jpg

endless schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:50:
@ Soulmaster,
Ik vind je AdBrite reclame's kwa kleur beter eigenlijk, jammer dat de inhoudt dan weer tegenvalt.
ik heb die adbrite er voor de test opstaan. tot nu toe doet het nog niets maar de test gaat 2 maanden duren en daarna eens evalureren. Maar zoals googleads nu gaat ben ik zeer tevreden.

• Roberto
endless schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:50:
@ Soulmaster,

Ik heb vandaag mijn weblog ook weer geupdate, ik gebruik wordpress en had al een tijdje google-ads aan de rechterkant.
Nu heb ik ook de losse berichten (als je een bericht aanklikt.) voorzien van een banner, op dit moment de Firefox banner, denk dat ik die nog ga vervangen door gewone google-ads.

Wat vinden jullie van de banners?
Andere plaatsen?
Of zo laten?
En de kleuren?

Zie ook: [afbeelding]
Staat denk ik op de juiiste plek :)
(wat denkje igg van m'n forum? Zal ik de banners nog ergens anders neerzetten? Bijv. tussen posts in op een nette manier, of kijk je daar als bezoeker niet zo naar?)

• Sequence

Sequence

Online marketing

Soulmaster: in je 'meldboek' staat je advertentie nog compleet wit qua achtergrond, is dit bewust?

• endless
  • Niet online
Roberto schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 20:06:
[...]

Staat denk ik op de juiiste plek :)
(wat denkje igg van m'n forum? Zal ik de banners nog ergens anders neerzetten? Bijv. tussen posts in op een nette manier, of kijk je daar als bezoeker niet zo naar?)
Voor mij als bezoeker zijnde valt de reclame eigenlijk meteen weg omdat ik de content wil zien, niet eerst de reclame. :)

Tussen de topics in lijkt me idd beter, maar het moet natuurlijk niet overdreven zijn.

Als je ad's nou zo:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4d7e797af2b86e2710acc9af6674bcf4/thumb.jpg

zouden staan zouden ze al meer in het gebied komen denk ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sequence schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 21:50:
Soulmaster: in je 'meldboek' staat je advertentie nog compleet wit qua achtergrond, is dit bewust?
het hangt af van welke browser je gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 63996 op 18-08-2006 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
endless schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:58:
[...]

Voor mij als bezoeker zijnde valt de reclame eigenlijk meteen weg omdat ik de content wil zien, niet eerst de reclame. :)

Tussen de topics in lijkt me idd beter, maar het moet natuurlijk niet overdreven zijn.

Als je ad's nou zo:

[afbeelding]

Oké bedankt voor je advies, ik zal eens online gaan zoeken naar een bannermod welke dit toelaat :)
Hoewel ik moet zeggen dat m'n huidige banners het toch ook redelijk doen met een CTR tussen de 1 en 0.50 % :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Anoniem: 157499 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:03:
Vraagje:

Ik heb nu zo'n 2000 bezoekers per dag en weet net iets minder dan 10 dollar per dag (dus +- €290 per maand)te verdienen met uitschieters naar boven (en naar beneden....). Is dit heel goed of moet ik nodig de plaats van m'n ads verbeteren?
Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen. Dan moeten we eerst je site zien om daar een oordeel over te vellen. Maar als ik die statistieken zie, is mijn eerste indruk dat dat redelijk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
endless schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:58:
[...]

Als je ad's nou zo:

[afbeelding]

Ik heb het even getest, maar toen kwam ik nog een andere optie tegen.
De banner is alleen zichtbaar in een post zelf.

Wat vind je daarvan? :) (ja jou manier ga ik na deze testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Even een dilemma: als je steeds terugkeren dezelfde banners hebt en steeds terugkerende bezoekers dan klikken die bezoekers uiteindelijk niet meer natuurlijk. Gewoon omdat ze die link al gezien/bezocht hebben. Dat is wel jammer, maar hoe krijg je meer variatie in je banners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

zomertje schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:07:
Even een dilemma: als je steeds terugkeren dezelfde banners hebt en steeds terugkerende bezoekers dan klikken die bezoekers uiteindelijk niet meer natuurlijk. Gewoon omdat ze die link al gezien/bezocht hebben. Dat is wel jammer, maar hoe krijg je meer variatie in je banners?
Je content regelmatig updaten :) Is tevens beter voor SEO ook ;)

Maar over't algemeen roeleert het al aardig door, bij mij wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hier ook wel.
alhoewel het alleen maar over Linux gaat.

Alleen ik zie nu:

Kruidengeneemsiddelen (nee we hebben geen blow-topic :P)
hosting
adsl
telefoons

wat doe ik hier nou weer aan?
ze allemaal gaan bannen helpt niet, ben 3 maanden lid van adsense.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik zal maar niet beginnen over wat voor soort advertenties ik wel soms niet krijg :X

Maargoed, ik ga eens paar nieuwe banner locaties testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik vind die ads bovenin wel vrij storend btw bij jou.
ik heb ze helemaal onderin gedropt en dat vond ik al annoying :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Boudewijn schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:19:
ik vind die ads bovenin wel vrij storend btw bij jou.
ik heb ze helemaal onderin gedropt en dat vond ik al annoying :/
Welke van de twee?
De gene in de post pagina?
Of de bovenste banner?

[ Voor 20% gewijzigd door Roberto op 21-08-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

wdekreij schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:19:
[...]

Je content regelmatig updaten :) Is tevens beter voor SEO ook ;)

Maar over't algemeen roeleert het al aardig door, bij mij wel iig.
Gebeurt ook, een paar keer per week, soms elke dag.
Maar de content is nogal gericht op 1 doelgroep waar waarschijnlijk niet zoveel adverteerders voor zijn (kunst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 17:18

Wekkie

Yeah

Ik heb een compleet engelse website, maar adsense komt toch met vrij veel nederlandse ads aanzetten. Is het mogelijk om *alle* nederlandse adverteerders te blokkeren?

Mijn AdSense account is trouwens pas net geactiveerd, dus misschien duurt het nog even voordat 'ie helemaal goed gaat? Wel vreemd, want ik gebruik geen nederlandse woorden.

Edit: Ik realiseer me net dat dit ook kan komen door mijn eigen hostname waarmee ik connect (.nl dus). Werkt dit inderdaad zo?

[ Voor 15% gewijzigd door Wekkie op 21-08-2006 18:27 ]

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 13:00

Entity

9000rpm

Wekkie schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:09:
Ik heb een compleet engelse website, maar adsense komt toch met vrij veel nederlandse ads aanzetten. Is het mogelijk om *alle* nederlandse adverteerders te blokkeren?

Mijn AdSense account is trouwens pas net geactiveerd, dus misschien duurt het nog even voordat 'ie helemaal goed gaat? Wel vreemd, want ik gebruik geen nederlandse woorden.

Edit: Ik realiseer me net dat dit ook kan komen door mijn eigen hostname waarmee ik connect (.nl dus). Werkt dit inderdaad zo?
Dat werkt inderdaad zo. Het gebeurt regelmatig dat ik op buitenlandse sites kom en gewoon Nederlandstalige advertenties krijg van Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Roberto schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 10:43:
[...]

Welke van de twee?
De gene in de post pagina?
Of de bovenste banner?
die bovenaan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mja, ik vind dat een vrij nornale plaats, hij zit niet voor iets in de weg.
En kleurt ook gewoon mee met het forum (blauw en oranje)

Dat zou dus juist de laatste banner zijn die ik zou weghalen.
(krijg er ook de meeste clicks op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 17:18

Wekkie

Yeah

Entity schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:45:
[...]

Dat werkt inderdaad zo. Het gebeurt regelmatig dat ik op buitenlandse sites kom en gewoon Nederlandstalige advertenties krijg van Google...
Dank :) Nu maar eens kijken wanneer de eerste click komt ;)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Roberto schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 15:34:
[...]

Ik heb het even getest, maar toen kwam ik nog een andere optie tegen.
De banner is alleen zichtbaar in een post zelf.

Wat vind je daarvan? :) (ja jou manier ga ik na deze testen)
Op een site zoals de jouwe zou ik ook sowieso afbeeldingen uitzeten aangezien ik dat het grootste minpunt vind aan google-ads, ze horen tekst te zijn, en geen kleurig plaatje. :)
De plaats is nu wel goed, hij valt iig goed op. Misschien dat centreren een optie is?
Weet niet of ie dan nog zo opvalt.

Ik heb trouwens wederom mijn weblog aangepast;
heb van de firefox banner nu text-google-ads gemaakt, heb nog niet gekeken hoe ze lopen, dat zal ik straks eens doen.
Als je dus een los bericht bekijkt, bijv deze dan vind ik best wel een nette oplossing.

Hoewel google er wel redelijk lang doet om de pagina te indexeren waardoor ik bij nieuwe post toch een dag of 2 vaak onzinnige reclame's heb staan.. Misschien dat ik hem op "color" ga instellen, zodat als ie geen indexering heeft gewoon de achtergrond kleur neergooit.

[ Voor 33% gewijzigd door endless op 21-08-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mooie plek

ik heb op mijn tech site dit soort gezeik:

Afbeeldingslocatie: http://www.gentoo-forum.nl/temp/adsense/jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
endless schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:38:
[...]

Op een site zoals de jouwe zou ik ook sowieso afbeeldingen uitzeten aangezien ik dat het grootste minpunt vind aan google-ads, ze horen tekst te zijn, en geen kleurig plaatje. :)
De plaats is nu wel goed, hij valt iig goed op. Misschien dat centreren een optie is?
Weet niet of ie dan nog zo opvalt.

Ik heb trouwens wederom mijn weblog aangepast;
heb van de firefox banner nu text-google-ads gemaakt, heb nog niet gekeken hoe ze lopen, dat zal ik straks eens doen.
Als je dus een los bericht bekijkt, bijv deze dan vind ik best wel een nette oplossing.

Hoewel google er wel redelijk lang doet om de pagina te indexeren waardoor ik bij nieuwe post toch een dag of 2 vaak onzinnige reclame's heb staan.. Misschien dat ik hem op "color" ga instellen, zodat als ie geen indexering heeft gewoon de achtergrond kleur neergooit.
Kan hem helaas niet centeren :?
Nja... ik test hem eerst een weekje met plaatjes.

Daarna ga ik (inderdaad) over naar tekst only.
Want ik krijg nu wel vaak de zelfde advertenties :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 02:17:
mooie plek

ik heb op mijn tech site dit soort gezeik:

[afbeelding] url aangepast
Indexeren duurt bij jou dus ook lang?
van die onzin als ad's. Naja, zulke dingen kun je moeilijk voorkomen denk ik.
Roberto schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:32:
[...]

Kan hem helaas niet centeren :?
Nja... ik test hem eerst een weekje met plaatjes.

Daarna ga ik (inderdaad) over naar tekst only.
Want ik krijg nu wel vaak de zelfde advertenties :(
Als je op de plaats waar je hem neerzet (ik ga uit van dat je je javascript in de php zet ergens onder de header ofzo?) gewoon div'jes erom heen zet en in de css die centreerd moet dat toch gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
Maar de content is nogal gericht op 1 doelgroep waar waarschijnlijk niet zoveel adverteerders voor zijn (kunst).
Ik heb hetzelfde probleem. Ook een site voor een nichemarkt en er komen constant of dezelfde of compleet niet relevante ads voorbij :\ Ook nog erg veel terugkomende bezoekers dus m'n AdSense inkomsten zijn niet echt geweldig te noemen.

Je doet hier vrij weinig aan. Mijn belangrijkste prioriteiten zijn het zorgen voor een breder publiek (de site heeft nu vrijwel alleen een forum) en zorgen dat er meer bedrijven direct adverteren, dat werkt een heel stuk beter dan via AdSense. AdSense draait bij mij eigenlijk vooral als opvulling voor niet verkochte bannerviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Heb niet alles gelezen hoor maar spring er hier even in. Bij mij werkt adsense prima, ik heb er een speciale info-site voor gemaakt. Ik had nog een domeinnaam over die toch zat te niksen. :P
Ik heb ook geen duizenden hits per dag (zo'n 130 a 180 hits per dag) en de adsense inkomsten zijn ongeveer $ 200 per maand. Ik heb in mei de indeling veranderd, volgens tips van internet goeroe Michael Cheney met ingebedde ads en dat werkt dus prima. De CTR is omhoog gegaan van 7 naar 12% gemiddeld.
Zie hier voor de site en een mogelijk interessant artikel: 8)7

http://www.armande.net/ge...n_met_google_adsense.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:48

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik ben een multi-language site aan het bouwen. Het lastige is alleen dat adsense maar voor bepaalde talen geschikt is. Op pagina;s met een niet ondersteunde taal mag je dus geen ads weergeven. Heeft iemand enig idee hoe snel talen toegevoegd worden? Ter info, bij mij gaat het specifiek om Thais. Voorlopig dus alleen maar gebruiken op het NL en EN gedeelte...

@ elvhenk: ik heb inderdaad per taal een aparte pagina. Er staan geen talen door elkaar.

[ Voor 11% gewijzigd door sh4d0wman op 23-08-2006 10:34 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ik zou in elk geval geen 2 talen op 1 pagina gebruiken. Dat pakt heel slecht uit voor je google indexering.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste