Adsense, ... werkt het echt? Graag jullie ervaringen.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 56.316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Coach4All schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:25:
Alleen maar PSA....

---

En nu weer alles normaal op mijn blogs... 8)7
Nog steeds?

Ik heb nog steeds PSA op 1 van mijn blogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Freezerator schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:24:
Iemand bekend met Adsense voor Domains? https://www.google.com/ad...?answer=96332&topic=14746

Moet ik hierop opmaken dat ze iets aanbieden zoals Sedo?
Ik heb niet de hele tekst doorgenomen, maar volgens mij moet je bij hen dan zelf voor de site zorgen.
Je kan dan beter namedrive gebruiken, denk ik? Namedrive gebruikt ook Google Ads.

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is het aantal ads dat in een AdSense-banner wordt getoond van invloed op de CPC van een ad in die banner?

M.a.w., stel dat je één AdSense uiting hebt op een pagina. In scenario 1 is het een fullsize (468x60) banner, in scenario 2 een leaderboard (728x90). Verschilt de prijs die je ontvangt (CPC) tussen scenario 1 en 2 wanneer een bezoeker op exact dezelfde ad klikt? Is het aantal ads (en hun grootte) in een AdSense banner dus van invloed op de CPC? (Ik bedoel dus niet CTR)

Ik heb altijd gedacht dat dat niet zo is, maar begin dat gevoel intussen wel te krijgen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158192

zijn jullie uitbetaald ?? er staat nmaleijk betaling verzonden maar niks ontvangen nog ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is die onderweg....

Ik ga ook stoppen met adsense. Voor 1 site 12 clicks gehad, meer dan 2000 impressions, en 0,62$ aan verdiensten :| Of de adverteerders spenderen maar bar weinig (low budget als het maar kan via adwords) of de niche loont niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 11:41
Anoniem: 158192 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 01:57:
zijn jullie uitbetaald ?? er staat nmaleijk betaling verzonden maar niks ontvangen nog ????
Er staat toch duidelijk onder "Inkomsten van februari worden definitief op 10 maart voltooid", heb even geduld de betaling komt heus wel binnen
Anoniem: 58485 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 02:04:
Dan is die onderweg....

Ik ga ook stoppen met adsense. Voor 1 site 12 clicks gehad, meer dan 2000 impressions, en 0,62$ aan verdiensten :| Of de adverteerders spenderen maar bar weinig (low budget als het maar kan via adwords) of de niche loont niet meer.
Ik had afgelopen maand ruim 5.000.000 vertoningen, en bijna 5.000 clicks wat goed is voor een slordige
1.000 USD, maar ga er lekker meer door. Ik hoef er tenslotte niets voor te doen. ;)

Heb je al een goed alternatief gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij hebt duideljk meer bezoekers/traffic dan dat ik doe op het moment.

Ik ben elke dag bezig de rankings in google zelf te verbeteren, anchors aan te scherpen en goed kijken hoe men binnenkomt. Niet te vergeten me suf te tikken voor linktrades en dergelijk. PR0 t/m PR2 sites zijn de moeite ook niets eens waard, PR4 is waar het leuk wordt.

Nee nog geen alternatief. Maar ik moet nog even blijven helaas omdat google vanaf 100$ uitkeert, en ik er niet zo ver meer van verwijderd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-06 09:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Anoniem: 58485 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 03:44:
Jij hebt duideljk meer bezoekers/traffic dan dat ik doe op het moment.

Ik ben elke dag bezig de rankings in google zelf te verbeteren, anchors aan te scherpen en goed kijken hoe men binnenkomt. Niet te vergeten me suf te tikken voor linktrades en dergelijk. PR0 t/m PR2 sites zijn de moeite ook niets eens waard, PR4 is waar het leuk wordt.

Nee nog geen alternatief. Maar ik moet nog even blijven helaas omdat google vanaf 100$ uitkeert, en ik er niet zo ver meer van verwijderd ben.
Linktrades hebben ook niet zo veel zin. Als je beide naar elkaar terug linkt dan snapt google het ook wel dat het een vriendendienstje is ;-)

Het is een stuk beter voor jezelf om een A->B B->C constructie op te zetten (waar A en C van jou zijn en B de linkpartner). Maar het fijnst is natuurlijk gewoon een echte relevante link vanuit een blog post of op een andere site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:29
Link trades zijn gewoon nuttig zolang de sites relevant zijn. Ik heb een netwerkje van sites en zodra ik een nieuwe heb en alles crosslink, dan zit de nieuwe binnen notime op PR3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BarôZZa schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:47:
Link trades zijn gewoon nuttig zolang de sites relevant zijn. Ik heb een netwerkje van sites en zodra ik een nieuwe heb en alles crosslink, dan zit de nieuwe binnen notime op PR3.
Inderdaad. Een link vanaf PR3 gaat pas echt lonen ipv PR0 / nieuwe sites. Valt me ook op wanneer een site op een PR3 of hoger site, staat, Google de nieuwe site sneller wil indexeren dan zonder enige backlink. Dan kan het wel eens 2 weken of langer duren.

1 van mn blogs heeft nog steeds PSA-ads op de Frontpagina staan. De oplossing is blijkbaar nog steeds zoek, maar de subpagina's dragen wel gewoon Ads mee van adsense. Heel vreemd, half bloggend-internet kwam ook met een PSA op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 10:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Een vraag over adsense. Ik begrijp uit het beleid van Google dat:

Programma's waarmee automatisch klikken en paginaweergaves worden gegenereerd, services van derden waarmee klikken of paginaweergaven worden gegenereerd, zoals paid-to-click, paid-to-surf, autosurf en click-exchange-programma's of andere misleidende software.

Dat mag dus niet. Wat ik me afvraag, ik heb een PHP pagina die om de x seconden refreshed om dynamische content te updaten. Mag ik het dan daarop plaatsen of niet? Het betreft dan toch geen 'programma' of 'service van derden' of wel?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 15:56
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 19:47:
Een vraag over adsense. Ik begrijp uit het beleid van Google dat:

Programma's waarmee automatisch klikken en paginaweergaves worden gegenereerd, services van derden waarmee klikken of paginaweergaven worden gegenereerd, zoals paid-to-click, paid-to-surf, autosurf en click-exchange-programma's of andere misleidende software.

Dat mag dus niet. Wat ik me afvraag, ik heb een PHP pagina die om de x seconden refreshed om dynamische content te updaten. Mag ik het dan daarop plaatsen of niet? Het betreft dan toch geen 'programma' of 'service van derden' of wel?
Ja, dat mag natuurlijk gewoon.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 19:44
Sterker nog, de website van t.net zelf refresht ook om de X aantal minuten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
Hm, zo te zien kan je tegenwoordig ook in euros uitbetaald worden. Iemand hier al hard over nagedacht? Zou het interessant zijn?

Belangrijkste verschil met de huidige situatie is dat je inkomsten iedere dag van dollars naar euros worden omgezet, zwakke dollar betekent nog steeds weinig euros als inkomsten. Je bent op deze manier alleen wat minder afhankelijk van het gejojo van de dollar, nu is het maar gokken waar de dollar staat aan het einde van de maand:

http://www.x-rates.com/d/USD/EUR/graph120.html

edit: Hmm, lijkt erop dat je via het nieuwe systeem idd direct in euros uitbetaald wordt als de adverteerder in euros heeft betaald aan Google. Er wordt dus niet 2x naar/van USD omgezet, dat is op zich wel weer prettig, kan (in theorie) een paar procent schelen aangezien de kans me groot lijkt dat de koop en verkoop rates niet gelijk zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door bartvb op 27-03-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik laat me uitbetalen in euro's ja. Werkt prima.

Alleen...

Gisteren ruim 600 impressies gehad met 10 clicks. Nog geen 60 cent aan verdiensten. Is er een manier om de advertenties op een specifieke doelgroep te richten en daarvoor een hogere payout per click is?

Overigens ben ik een nieuwe site begonnen en heb daarvoor een eurotje of 50 in adwords voor gestoken. Het nadeel is is dat je heel veel clicks en onkosten aan het maken bent, maar nauwelijks signups hebt (Ik zoek een specifieke doelgroep en voor hun is het nog gratis ook). Dat schiet dus niet op. Ik adverteer al via hyves (ook al aparte doelgroep) maar de clicks zijn gewoon belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 11:41
Sinds enkele maanden heb ik een vacaturepagina op mijn website gemaakt, hierop kunnen bedrijven zelf vacatures plaatsen, duh! :P

Sindsdien verdien ik met Google Adsense zo'n 40% minder. :( Dit komt omdat er veel meer 'vacature advertenties' door Adsense getoond worden. Hoe kan ik voorkomen?

[ Voor 3% gewijzigd door Martine op 09-05-2009 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

Heren,

In hoeverre zijn grappen (jokes) over sex, negers, wat dan ook, tegen de TOS van Google Adsense? Zolang er geen links of afbeeldingen (plaatjes/foto's) in staan die adult gerelateerd zijn moet dat toch geen probleem zijn of wel?

Edit; ik kan me voorstellen dat, bijvoorbeeld, complete betogingen tegen een bepaald ras als racisme zal worden gezien, maar een grap (daargelaten of het een belediging zou kunnen vormen) over negers, Belgen, of blondjes (for that matter) valt daar toch niet onder te schalen?

[ Voor 37% gewijzigd door TommyGun op 11-05-2009 20:57 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:31

Cis

TommyGun schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:54:
Heren,

In hoeverre zijn grappen (jokes) over sex, negers, wat dan ook, tegen de TOS van Google Adsense? Zolang er geen links of afbeeldingen (plaatjes/foto's) in staan die adult gerelateerd zijn moet dat toch geen probleem zijn of wel?

Edit; ik kan me voorstellen dat, bijvoorbeeld, complete betogingen tegen een bepaald ras als racisme zal worden gezien, maar een grap (daargelaten of het een belediging zou kunnen vormen) over negers, Belgen, of blondjes (for that matter) valt daar toch niet onder te schalen?
Stel Google de vraag!! :)
Ik weet in ieder geval zelf dat ik nooit iets zou doen wat ook maar enigszins in strijd met het beleid van Google kan worden beoogd. Van die paar grappen over iemand/iets word je niet rijk (waar praten we over, 5 dollar per maand?), en je zet daarmee wel een levenslange Google Adsense afsluiting op het spel.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Cis schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:23:
[...]

Ik weet in ieder geval zelf dat ik nooit iets zou doen wat ook maar enigszins in strijd met het beleid van Google kan worden beoogd. Van die paar grappen over iemand/iets word je niet rijk (waar praten we over, 5 dollar per maand?), en je zet daarmee wel een levenslange Google Adsense afsluiting op het spel.
Dat valt wel mee met die Google Adsense afsluiting voor het leven, ik ben al een keer gekicked vanwege broertjes die graag wilde klikken omdat ze dachten dat ik dan meer geld zou krijgen. 3 maanden later kon ik gewoon opnieuw een adsense account voor hetzelfde domein krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Cis schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:23:
[...]

Die 'paar' grappen zijn een onderdeel van het geheel, waar het simpelweg gewoon bij hoort. Maar inderdaad, ik zal Google eens mailen. Ik heb geen zin om opnieuw afgesloten te worden (als antwoord op degene hierboven; een ban is idd niet life-time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik zit met iets raars: bij mijn betalingsgeschiedenis staat dat er een overboeking in mei heeft plaatsgevonden, of in ieder geval, dat lijkt zo.

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/31662/got/inkomsten.PNG

Echter heb ik nog niet de 70EUR grens bereikt en had ik op dat moment ook mijn rekening nog niet geverifieerd.

Kan iemand mij vertellen wat dit inhoudt? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:42

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar aangezien ik hetzelfde heb over de maand april. Dit hebben ze, ondanks dat het wel zo staat aangegeven, nog niet naar mijn rekening overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:50

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Heeft dit niet te maken met het overschakelen van Dollars naar Euro's?
Ik zie precies hetzelfde in mijn overzicht en ben een paar weken terug naar euro's overgeschakeld.

Als het een uitbetaling was geweest had het in de kolom verder rechts (buiten je screenshot) moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Pendaco schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:53:
Heeft dit niet te maken met het overschakelen van Dollars naar Euro's?
Ik zie precies hetzelfde in mijn overzicht en ben een paar weken terug naar euro's overgeschakeld.

Als het een uitbetaling was geweest had het in de kolom verder rechts (buiten je screenshot) moeten staan.
Hmm, dan zal het dat wel zijn inderdaad. Dacht ik al. :)

Raar dat ze dat als uitbetaling zien dan...

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Bij het omschakelen naar euro's hebben ze rond 12 mei je saldo in dollars overgeboekt naar je saldo in euro's, intern bij Adsense dus. Vervolgens wordt eind mei weer gekeken of je boven de 70 euro bent en krijg je eind juni je betaling. Een beetje verwarrend, want als je kijkt naar je saldo sinds laatste betaling is de teller daarvan wel op 0 gezet op 12 mei en lijk je dus minder ver richting die 70 euro te zijn. Ze bedoelen echter blijkbaar ' je verzamelde eurosaldo sinds laatste betaling' en daar hoort het oude dollarbedrag niet bij. Dat wordt er echter wel gewoon bij opgeteld.

[ Voor 16% gewijzigd door Marger op 09-06-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMfx
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:10
Misschien een toepasselijke vraag hier over adwords: Als je kiest voor vooruitbetalen kan je nooit meer uitgeven dan je vooraf hebt gestort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

www.projectwonderful.com
Veel beter imo dan google's adsense. Beter te filteren, geen spam, en meer inkomsten.

En, ze betalen uit naar paypal, iets wat adsense dus niet doet :'(

[ Voor 24% gewijzigd door bbr op 03-07-2009 11:38 ]

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

bbr schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:37:
www.projectwonderful.com
Veel beter imo dan google's adsense. Beter te filteren, geen spam, en meer inkomsten.

En, ze betalen uit naar paypal, iets wat adsense dus niet doet :'(
Heb je er al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158192

als ik rechtermuisknop klik op me eigen advertentie om de code te bekijken is dat ook een ongeldige klik ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:50
Doe dan iets als view-source:http://tweakers.net/ ;)

Ik zat gisteren eens op te zoeken wat bit-tech.net zoal vraagt voor hun banners die ze op hun site laten zien. M'n mond viel werkelijk open (nouja :P ) toen ik de tarieven bekeek.
Leaderboards
Cost per '000 page impressions £17
Expandable Leaderboards
Cost per '000 page impressions £19
Skyscrapers
Cost per '000 page impressions £16
Expandable Skyscrapers
Cost per '000 page impressions £18
Super Skyscrapers
Cost per '000 page impressions £17
Exp Super Skyscrapers
Cost per '000 page impressions £19
MPU
Cost per '000 page impressions £18
Setion Takeover
Cost per '000 page impressions On Request
Laatste zal wel een typo zijn, maar anyways, minimaal 16 pond (met de huidige koers is dat 18,48 euro) voor een flash-banner per 1000 pageviews is echt onwijs veel geld. Nu snap ik wel dat bit-tech.net een nog beter gespecificeerde doelgroep heeft dan bijvoorbeeld tweakers.net, maar dan nog. Er worden wel geen CPC berekend. Gratis clicks dus.

Wat vinden jullie hiervan? Stel je voor dat je de CPM optelt met de CPC * Click Through Rate, is een bedrag van 20 euro dan realistisch?

Voorbeeld: 2 + 20*0,05=3 euro per duizend pageviews inclusief clicks

Edit: Oh ja, en dan te bedenken dat er soms 3 banners te vinden zijn op één volledige pagina. Da's dus voordelig voor je CPM maar de clicks nemen in verhouding minder toe. Niet dat dit bit-tech.net boeit, aangezien ze alleen maar CPM rekenen. Oftewel 60 euro per 1000 pageviews. WTF :o

Edit 2: Bronnen ;)
http://www.dennis.co.uk/d...nds/index.php?view_id=273
http://www.dennis.co.uk/dennis_site/adspecs/

[ Voor 14% gewijzigd door Joep op 22-08-2009 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Waarom hebben ze in godsnaam de knop "Sinds laatste betaling" veranderd in "Onbeperkt".

Lekker verwarrend, aangezien "Onbeperkt" ook de inkomsten van vóór de laatste betaling laat zien. Totaal nutteloos imo, aangezien dat toch al uitbetaald is. Nu moet je handmatig de laatste data sinds de vorige betaling selecteren bij geavanceerde rapporten wil je zien wat de inkomsten sindsdien zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 01-09-2009 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 21-06 19:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

TommyGun schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 08:17:
Waarom hebben ze in godsnaam de knop "Sinds laatste betaling" veranderd in "Onbeperkt".

Lekker verwarrend, aangezien "Onbeperkt" ook de inkomsten van vóór de laatste betaling laat zien. Totaal nutteloos imo, aangezien dat toch al uitbetaald is. Nu moet je handmatig de laatste data sinds de vorige betaling selecteren bij geavanceerde rapporten wil je zien wat de inkomsten sindsdien zijn.
Ik dacht ook al verbaasd "heb ik de laatste maand zoveel kliks gehad"??? :'(

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
@Joep; Er is nogal een verschil tussen de 'ik heb een kleine site en zet daar adsense/trackedoubler/ander CPC netwerk' op en de grote sites. Aan de onderkant van de markt zie je vrijwel alleen CPC of zelfs CPA, een model dat erg voordelig is voor de adverteerder, deze betaalt alleen als er verkeer naar zijn site komt. Voor de uitgever is CPC/CPA een ramp, je bent helemaal afhankelijk van de kwaliteit die de adverteerder aanlevert. Als zijn product of campagne waardeloos is dan verdien jij ook niets maar ben je er wel bannerviews aan kwijt.

Kijk verder eens op www.webads.nl of www.adfactor.nl voor gangbare CPM tarieven op de grotere sites. Overigens verkopen deze publishers vrijwel nooit 100% van de beschikbare ruimte, die 30 pond per 1000 views wordt dan ook niet gehaald :)

Ander ding; heeft er al iemand uitgezocht hoe het zit met de BTW en dan soort dingen als je akkoord gaat met de nieuwe (uitbetalen in euros) voorwaarden van AdSense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:50
bartvb schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:17:
@Joep; Er is nogal een verschil tussen de 'ik heb een kleine site en zet daar adsense/trackedoubler/ander CPC netwerk' op en de grote sites. Aan de onderkant van de markt zie je vrijwel alleen CPC of zelfs CPA, een model dat erg voordelig is voor de adverteerder, deze betaalt alleen als er verkeer naar zijn site komt. Voor de uitgever is CPC/CPA een ramp, je bent helemaal afhankelijk van de kwaliteit die de adverteerder aanlevert. Als zijn product of campagne waardeloos is dan verdien jij ook niets maar ben je er wel bannerviews aan kwijt.

Kijk verder eens op www.webads.nl of www.adfactor.nl voor gangbare CPM tarieven op de grotere sites. Overigens verkopen deze publishers vrijwel nooit 100% van de beschikbare ruimte, die 30 pond per 1000 views wordt dan ook niet gehaald :)
Bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-06 03:41
EDIT: Heb mijn informatie al.

[ Voor 140% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 18-10-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

In het begin van AdSense heb ik wel wat geld bij elkaar gesprokkeld, de sites heb ik niet meer. Toen was het nog makkelijk en de clicks waren duur. Hoe zit dat tegenwoordig? Is het nog de moeite om content te creëren en te monetiseren dmv AdSense? Ik heb weer een aantal ideetjes die ik wel wil uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:56
@ hierboven: ik heb adsense op mijn blogje gezet. Veel komt daar niet van binnen, maar als student kan ik er elke maand toch enkele drankjes met kopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Nu online

Kid Buu

Huh, Pietje?

bartvb schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:17:

Ander ding; heeft er al iemand uitgezocht hoe het zit met de BTW en dan soort dingen als je akkoord gaat met de nieuwe (uitbetalen in euros) voorwaarden van AdSense?
Afgezien van hoe goed de ads getarget zijn, is het ook een zaak hoe goed je de ads weet te verwerken in de site. Je zal ze de kost geven die zo slecht hier in zijn. Om grofweg te stellen dat CPA en CPC onvoordelig zijn voor de publisher ben ik totaal met je oneens (laat staan om die 2 op één hoop te gooien, een lead/sale is heel wat anders dan slechts een click).

Op dit moment met mijn main site wordt zo ongeveer de helft van de revenue gegenereerd door CPC ads (totale omzet per dag ligt op zo'n $300 per dag). Ik run deze site nu al een jaar of 5 en ondanks dat het misschien veel klinkt maakt het een wat mindere periode door vanwege de financiële malaise die toch ook wel invloed heeft op de (online) ad market. Tegenwoordig gebruik ik geen Adsense meer, maar heb daar met Adsense zeker ongeveer een bedrag van rond de 7 ton USD omgezet met mijn inmiddels van de hand gedane site. Zie ook wat oudere posts van mij van een jaar of 2 terug in dit topic voor o.a. programma's die ik aanraad.

Ik zou willen dat als de fill rate er voor was, dat ik voor elke ad die ik serve het CPC model zou gelden. Doe mij maar zo'n 'ramp' :)

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

zomertje schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:41:
Als je site nog nieuw is dan kun je het aan alle vriendjes en vriendinnetjes vertellen. Maar daarna heeft iedereen het gezien en komen de meesten waarschijnlijk niet meer terug. Dus bezoekers vasthouden is ook nog lastig lijkt me.

Ik ben dus ook benieuwd hoe hij denkt dat te gaan doen.
Een wat late reactie wellicht, maar kwam toevallig deze post van je tegen, en wilde nog even zetten dat het was gelukt :) -> 1000 bezoekers per dag. ma t/m do zo'n 1100 bezoekers, vr 800 en in de weekenden 250 / dag.
Helaas is het uitbouwen van 1000 naar meer verrekte moeilijk. Content op een website verouderd (en raakt minder populair), waardoor je eigenlijk aan het dweilen bent met de kraan open.
Afbeeldingslocatie: http://www.itexperience.net/stats_2008-2010.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148364

Ik zal deze thread eens doorlezen, maar ik heb adsense al jaren lopen. paarduizend hits per dag, maar gemiddeld iets van 20 eurocent per dag, levert dus geen reet op. Het komt ook doordat de ads statisch zijn en iedereen ze wel weet te vermijden, tenzij ik ze zo ga maken dat mensen er wel op gaan klikken, maar dat is toch een soort van spamming waar ik niet echt gecharmeerd van ben in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-06 06:51
Even een kickje...

Ik gebruik adsense al sinds Maart 2007 voor mijn site, en met volle tevredenheid. Verdiende er met niet al te veel bezoekers toch een aardig zakcentje aan.

Omdat ik enige tijd andere prioriteiten had stond de site van de zomer tot winter 2009 zo goed als stil. Toen ik de site begin 2010 weer wilde updaten kreeg ik ineens mail van google.
We hebben uw account gecontroleerd en hebben geconstateerd dat u momenteel
Google-advertenties weergeeft op een manier die niet in overeenstemming is
met ons programmabeleid.

Zoals is vastgelegd in ons programmabeleid, is het AdSense-uitgevers niet
toegestaan Google-advertenties te plaatsen op pagina's met pornografische
inhoud. Dit geldt ook voor foto's of video's die volledig naakte mensen of
seksuele activiteiten bevatten.

Daarom worden er geen advertenties meer vertoond op de site.

Uw AdSense-account blijft actief. We raden u echter met klem aan ons
programmabeleid (https://www.google.com/adsense/policies) aandachtig door
te lezen, zodat u zeker weet dat al uw andere pagina's voldoen aan onze
richtlijnen.

Houd er rekening mee dat we de account kunnen uitschakelen als er in de
toekomst meer schendingen worden aangetroffen.
Wat blijkt: ik had ooit een PHPBB3 forum opgezet op lcd-info.nl/form welke in de loop der tijd volledig was volgelopen met spam over viagra, je kent het wel. En uiteraard voldeed dat niet aan de richtlijnen van Google.

Na het ontvangen van die mail meteen het hele forum verwijderd en de site offline gehaald. Nu heb ik de site een totale update gegeven en is hij sinds enkele weken weer in de lucht. Uiteraard wil ik graag weer ads weer geven van Adsense, maar mij site blijft gedeactiveerd. Een andere site welke ik met dezelfde adsense account bedien blijft wel gewoon ads weer geven.

Ik heb het 'Policy Violation Appeal' formulier al ingevuld maar geen reactie gehad. Ook een reply op de mail die Adsense desteeds heeft gestuurd heeft geen zin.

Iemand advies hoe ik mij het beste tot Google kan richten?

Betreffende site: LCD-info.nl

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 20:55
S2801 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:11:
[..]
Iemand advies hoe ik mij het beste tot Google kan richten?

Betreffende site: LCD-info.nl
Heel cru; niet. Bij mij is in maart '05 misbruik gemaakt van m'n Adsense reclame op een middelgroot forum, het is (in '05, '06 en '07) praktisch onmogelijk geweest om van iemand meer dan 'you have been blocked due to a violation of our policy' te lezen te krijgen. Sindsdien heb ik geen pogingen meer gewaagd wegens geen relevante sites om Adsense op te mikken, maar ik hoop heel erg voor je dat ze inmiddels hun klantenservice verbeterd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Die verhalen lees ik ook her en der. Heb er wel de balen in want Adsense is mooi medium om te adverteren voor kleine / middelmatige sites.

Eigenlijk is het toch te gek voor woorden....

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Vreemde verhalen hoor. Als adsense iets zietwat tegen hun regels is, krijg je een mailtje. Als je binnen zoveel dagen het gefixed heeft, is er geen probleem. Dat is bij mij zo'n vijf keer gebeurd.
Hebben jullie die mails genegeerd of zo?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Laatst online: 21:50

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Paar weekjes wachten, nieuwe Google account aanmaken en opnieuw Adsense voor je domein aanvragen.

Ik heb iets soortgelijks gedaan, wel zo rond 2007, dus weet niet of ze dit aangescherpt hebben. Zorg iig dat je een ander mailadres en het liefst ander IP gebruikt tijdens het registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
kmf schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:42:
Vreemde verhalen hoor. Als adsense iets zietwat tegen hun regels is, krijg je een mailtje. Als je binnen zoveel dagen het gefixed heeft, is er geen probleem. Dat is bij mij zo'n vijf keer gebeurd.
Hebben jullie die mails genegeerd of zo?
Ik had direct toen ik het mailtje binnenkreeg het forum met spam verwijderd. Daarna voldeed mijn site weer aan de regels van Google.

Ik heb echter geen contact met Google opgenomen. Dit staat namelijk vermeld in de help pagina over het hele gebeuren:
Ik heb een beleidskennisgeving ontvangen. Wat moet ik nu doen?

[....]

Na drie dagen wordt uw site automatisch opnieuw gecontroleerd. U hoeft ons dus niet op de hoogte te stellen van uw wijzigingen.
Bron

@ Pendaco,
Bedankt voor de tip. Zal het nu eerst eens aankijken of ik nog reactie krijg. En anders gaan we jouw manier eens proberen.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Laatst online: 08-04 06:58
Mijn nieuwste site heeft een uiterst slechte performace vwb. adsense. Haast _niemand_ klikt en ik ben van stomheid geslagen.

Zo goed als het voorheen geen (1,5% - 3,5% CTR) heb ik nu 1000 views per dag en niet meer dan 3 kliks per dag. Adsense staat in de sidebar, op detailpagina's en overviewpagina's (op homepage alleen in de sidebar dus) en mensen moeten (en doen dat ook volgens analytics) doorklikken om te doen waar ze voor kwamen. Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
NickH; zijn de advertenties relevant? Heb je ook gekeken met een andere (cookieloze) browser?

Daarnaast kunnen de CTRs en eCPMs van AdSense nogal flink fluctueren per dag/week/maand. 1 maand 2% CTR zegt dus erg weinig, al helemaal als dat vooral veroorzaakt is door een of twee specifieke campagnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Laatst online: 08-04 06:58
Bart, ik krijg voornamelijk reclame van reisorganisaties en online games. Die tweede is misschien nog wel een deel van mijn doelgroep, maar die eerste zeer zeker niet. Het zijn ook voornamelijk grafische advertenties.

Hoe kan ik het beste beïnvloeden welke advertenties ik krijg? Meer relevante content? Daarnaast, hoe zijn de ervaringen met grafische advertenties t.o.v. tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Display ads zouden betaald moeten worden op basis van CPM, kan je zien in de AdSense statistieken.

Relevante content hebben is idd eigenlijk de enige fatsoenlijke manier om relevante advertenties te krijgen.

• krijg87
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-04 21:41
Bump!

Ik probeer me op het moment in te schrijven voor AdSense. Zodra ik al mijn gegevens heb ingevoerd en op "Gegevens verzenden" klik, blijf ik op dezelfde pagina en krijg ik geen feedback of het wel/niet gelukt is of verdere actie die ik eventueel zou moeten ondernemen.

Mis ik hier iets? Alvast bedankt.

krijg87 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:16:
Bump!

Ik probeer me op het moment in te schrijven voor AdSense. Zodra ik al mijn gegevens heb ingevoerd en op "Gegevens verzenden" klik, blijf ik op dezelfde pagina en krijg ik geen feedback of het wel/niet gelukt is of verdere actie die ik eventueel zou moeten ondernemen.

Mis ik hier iets? Alvast bedankt.
Probeer eens andere browser?

Ik ga er vanuit dat je Chrome gebruikt. Die werkt nog niet helemaal feilloos bij de meeste forms.

• krijg87
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-04 21:41
Ik had inderdaad eerst problemen toen ik Firefox gebruikte, maar in IE werkt het wel, tot op het punt waar ik de gegevens submit en er eigenlijk niks gebeurd. Chrome heb ik niet gebruikt maar kan ik wel proberen als dat een oplossing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:05

TDB

Potverdikkie, krijg ik opeens een een mededeling dat mijn site is afgesloten! Meteen maar even een "klacht" ingediend. Ben benieuwd, hoor niet al te goede verhalen over google....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 00:29
Wat voor site heb je dan? Want meestal als ik dat lees, dan heeft Google toch wel aardig gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

BarôZZa schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:03:
Wat voor site heb je dan? Want meestal als ik dat lees, dan heeft Google toch wel aardig gelijk.
Eentje die al 13 jaar "draait" met verschillende soorten downloads / kleurplaten / geen gekke dingen. Al vele jaren bij adsense en "opeens" een afsluiting terwijl ik nét een betaling zou ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-06 09:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

TDB schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:04:
Potverdikkie, krijg ik opeens een een mededeling dat mijn site is afgesloten! Meteen maar even een "klacht" ingediend. Ben benieuwd, hoor niet al te goede verhalen over google....
Heb je nooit eerder een waarschuwing gehad? Ik heb lange tijd een forumdienst gehad en op 1 forum zaten wat mensen die illegale content verspreide. Ik kreeg eerst een waarschuwing voordat de website zou worden geblokkeerd...

Wat was de precieze reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Sorry als ik eventueel een oud topic activeer, maar ik kon geen topic over Adsense vinden.

Ik heb een vraag over Adsense:

Ik heb een forum voor tafeltennissers op www.tafeltennisforum.net. Hier heb ik advertenties opgezet door middel van Adsense, maar nu krijg ik allemaal ads van relaties bureau's, games etc. Is het mogelijk om hier alleen ads te krijgen die met tafeltennis te maken hebben?

Ik hoop dat jullie een antwoordt hebben.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

van_doorn schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:37:
Sorry als ik eventueel een oud topic activeer, maar ik kon geen topic over Adsense vinden.

Ik heb een vraag over Adsense:

Ik heb een forum voor tafeltennissers op www.tafeltennisforum.net. Hier heb ik advertenties opgezet door middel van Adsense, maar nu krijg ik allemaal ads van relaties bureau's, games etc. Is het mogelijk om hier alleen ads te krijgen die met tafeltennis te maken hebben?

Ik hoop dat jullie een antwoordt hebben.

Alvast bedankt!
Ja, je kunt zelf aangeven van welk type ads je geen vertoningen wilt. (Advertenties toestaan en blokkeren - Gevoelige categorieën)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Coach4All schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:28:
[...]

Ja, je kunt zelf aangeven van welk type ads je geen vertoningen wilt. (Advertenties toestaan en blokkeren - Gevoelige categorieën)
Ah dat is top! Bedankt! Maar kan ik ook instellen dat ik alleen ads over tafeltennis krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 16-05 11:41
van_doorn schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:45:
[...]

Ah dat is top! Bedankt! Maar kan ik ook instellen dat ik alleen ads over tafeltennis krijg?
google zal content gerelateerde advertenties proberen te tonen als dit niet mogelijk is zullen er andere advertenties getoond worden.
mogelijk zijn er dus weinig advertenties voor tafeltennis of wordt je site niet goed geïndexeerd als zijnde tafeltennis site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88453

TDB schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:04:
Hoe lang duurde het voor je een reactie kreeg en belangrijker, is je account weer geactiveerd?

Ik kreeg vanochtend dezelfde mededeling, terwijl ik al vele jaren Google Adsense gebruik!
Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert.
Naar de inkomsten van de afgelopen maand, kan ik waarschijnlijk ook fluiten. :(

Ik klik nooit op eigen en advertenties en adviseer ook nooit andere bezoekers om te klikken op mijn banners.
Het is mij dan ook een raadsel wat de reden is en van google hoef ik die reden ook niet te verwachten.
Met het oog op de bescherming van ons detectiesysteem kunnen we onze uitgevers geen details verschaffen over hun accountactiviteit, inclusief de webpagina's, gebruikers of externe services die hierbij betrokken waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Anoniem: 88453 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:05:
[...]

Hoe lang duurde het voor je een reactie kreeg en belangrijker, is je account weer geactiveerd?

Ik kreeg vanochtend dezelfde mededeling, terwijl ik al vele jaren Google Adsense gebruik!
[...]
Nope, totaal geen reactie meer ontvangen van Google. Ik heb dan ook inmiddels alle advertenties verwijderd (niet dat Google dat gaat merken ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou slecht nieuws zijn, inmiddels ben ik wel gewend geraakt aan de maandelijkse inkomsten.

Heb je nu helemaal geen advertenties/inkomsten meer van de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

Anoniem: 88453 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:56:
Dat zou slecht nieuws zijn, inmiddels ben ik wel gewend geraakt aan de maandelijkse inkomsten.

Heb je nu helemaal geen advertenties/inkomsten meer van de website?
Op mijn website niet meer van google. Wel van Amazon, Booking, tradedoubler, allposters en nog een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg nu net een mailtje, dat ze de website aan het onderzoeken zijn.
FF afwachten wat er uit komt.
Voor de zekerheid heb ik wel een privacybeleid pagina toegevoegd, dat blijkt verplicht te zijn.
Helaas zijn ze nooit duidelijk over de reden van het uitschakelen, dus het blijft maar raden.

Het nadeel van andere aanbieders is vaak dat je regelmatig de advertenties moet aanpassen, als er nieuwe leads zijn en/of de inkomsten vallen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een snelle reactie van Google zit er kennelijk niet in, dus ik acht mijn kansen ook steeds kleiner.

Concurrentie heeft Google niet echt, want bij de meeste concurrenten moet je continu zelf advertenties uitzoeken en vervangen.
Het valt mij ook op dat je meestal pas betaald krijgt, als er ook iets wordt aangeschaft via de klik op een banner.

Kortom het makkelijk geld verdienen is voorbij.
Heb je nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660203

Adsense was vroeger wel zinvol maar tegenwoordig inderdaad niet meer. De verdiensten zijn zo laag dat het eerder een nadeel voor je website is, want mensen worden erdoor afgeleid. Met een gewone website verdien je met adsense ingeveer 2,- euro per maand. Maar dat halen de meesten zelfs niet eens!! Aleen websites met honderdduizenden artikelen kunnen nog leuk cashen. Adsense is geen aanrader meer hoor, allang niet meer eigenlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Onzin, ik verdien gewoon €1000 p/m met adsense met een paar websites en hoef daar nauwelijks wat aan te doen. Merk wel dat de CPC daalt de laatste maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

YoshiBignose schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:36:
Onzin, ik verdien gewoon €1000 p/m met adsense met een paar websites en hoef daar nauwelijks wat aan te doen. Merk wel dat de CPC daalt de laatste maanden.
Dan ben ik wel heel benieuwd naar wat voor soort websites jij hebt.....
(Heb ook een paar sites die 25 tot 30 euro per maand opbrachten en sinds een paar maanden ineens nog maar 2 tot 5 euro......)

[ Voor 15% gewijzigd door Coach4All op 12-03-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja met die poepsites in je sig ga je het niet halen nee :P

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste